abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 maart 2006 @ 13:15:31 #26
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_36375260
Nog een toevoeging. Het gaat ook om het verspreiden van onjuiste waarheden en mensen meenemen in dat proces.

Ik ben een keer met Rude in discussie gegaan en die heeft mij toen zover gekregen dat ik zijn visie aannam dat tijd gelijk is aan ruimte. En dan zit ik dus helemaal vast en kan ik niet verder. Ben ik zelf ook bij betrokken geweest natuurlijk, maar hij was degeen die actief bezig was met mensen overtuigen van zijn eigen gelijk. Te actief als je het mij vraagt. Mensen hebben ook zelf hersens om mee na te denken. Rude hoeft niet voor anderen te denken, hij kan anderen aanzetten tot denken maar hij hoeft niet anderen zijn denken op te dringen.

Waarom wilt hij persee die visie opdringen aan mij en aan de rest van het forum en misschien wel de hele wereld? Dat is geen goede zaak , ik heb een eigen visie te creeëren nogmaals. Onafhankelijk bezig zijn. Tis niet eens dat ik er zo zwaar aan til, maar het komt een forum niet ten goede als users zo bezig zijn. Brainstormen doe je op hele andere manieren. En heb je dat niet geleerd tijdens je studie hoe je moet brainstormen dan kun je daar ook niet over meepraten. Bij brainstormen gooi je op een andere manier dingen in de groep.

En dan over mijn topic over hoger programmeren, ook ik was bezig op die manier. Dus dan is het zo dat de pot de ketel ook wel eens doet verwijten maar je kunt altijd leren van fouten. Ook van eigen fouten.

En dan kun je als gebruikers op een forum gerust met elkaar discussiëren over onderwerpen maar hou het dan een beetje aardig en netjes inplaats van dat je je eigen visie doet opdringen. Ik ben gelukkig weer afgestapt van die bewering dat tijd gelijk is aan ruimte. Zo snel mogelijk afstappen ervan dus.

Ik ben ook vaak bezig met beweringen maar dan breng ik het nog altijd zoveel mogelijk op die manier dat mensen niet meteen die visie gaan overnemen. Ik probeer ervoor te zorgen dat mensen zelf blijven nadenken over hun eigen waarheid. Mensen aanzetten tot denken. Maar misschien schat ik het fout in. Een kant en klaar verhaal brengen zonder dat je mensen zelf de keuze laat tot denken.

En dat is meteen het hele eieren eten ook.

Mensen vrij laten in hun denken. En dat doe je door mensen alternatieven te bieden. En van mijn part zet je er een smiley bij.

De Smiley kan er al voor zorgen dat mensen neutraal blijven als ze het lezen.

Tis niet de bedoeling dat er hersenspoel praktijken voorkomen. Als mensen een waarheid lezen waarvan ze zeggen dat het de juiste zou kunnen zijn dan is het geen probleem natuurlijk. Maar dan moeten ze wel zelf kiezen daarvoor, en niet dat het gebeurt op een opdringerige manier.

En nogmaals zeg ik, het is niet bloed-serieus maar ik ben gewoon actief bezig met communicatie en wat de beste manier van communiceren is. Communiceren is een vak apart en communicatie zou zeker op een forum goed tot uitdrukking moeten komen dus zeg ik vanzelf dat de communicatie-vaardigheden verbeterd moeten worden mocht dat niet het geval zijn bij mensen.

Dus ook mijn eigen communicatie-vaardigheden. Zelf ben ik ook nog niet perfect, hoewel ik dat wel doe nastreven. En perfectie is een groot woord.

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 26-03-2006 13:21:47 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_36381800
sjesus wat kunnen jullie slap ouwehoeren...

nu weer on topic
pi_36409913
quote:
Ik ben gelukkig weer afgestapt van die bewering dat tijd gelijk is aan ruimte.
En waarom ben je van die bewering afgestapt? Einstein beweerde immers hetzelfde maar gaf er een andere draai aan. Vertel mij dan a.u.b. hoe jij het ziet, dan kunnen we daar een discussie over voeren. Ik wil ook niet met 100% beweren dat ik gelijk zou moeten hebben. Ik stel alleen maar dat als de relativiteitstheorie echt relatief zou zijn je hem dus ook 180 graden moet kunnen omdraaien.
  maandag 27 maart 2006 @ 19:05:06 #29
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_36412669
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:31 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En waarom ben je van die bewering afgestapt? Einstein beweerde immers hetzelfde maar gaf er een andere draai aan. Vertel mij dan a.u.b. hoe jij het ziet, dan kunnen we daar een discussie over voeren. Ik wil ook niet met 100% beweren dat ik gelijk zou moeten hebben. Ik stel alleen maar dat als de relativiteitstheorie echt relatief zou zijn je hem dus ook 180 graden moet kunnen omdraaien.
Hij zei niet dat het hetzelfde is, hij zei dat er een verband tussen is.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_36524852
quote:
Op maandag 27 maart 2006 19:05 schreef Devolution het volgende:

[..]

Hij zei niet dat het hetzelfde is, hij zei dat er een verband tussen is.
Wat is het berband dan volgens jullie?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 23:14:18 #31
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_36538373
Tijd en ruimte kunnen niet zonder elkaar, ze zijn 'samengevoegd' in de ruimtetijd. Hij zei niet dat tijd=ruimte...
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  zaterdag 1 april 2006 @ 03:25:03 #32
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_36543255
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:06 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Wat is het berband dan volgens jullie?
Heb je je nogsteeds niet ingelezen joh?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 1 april 2006 @ 06:28:09 #33
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_36543790
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:44 schreef rudeonline het volgende:
-knip-

"Hierdoor wordt een massa dus kleiner bij versnellen richting de lichtsnelheid"

-knip-

"Het is ook niet vreemd dat een massa oneindig groot zou worden bij het bereiken van de lichtsnelheid..."

-knip-
Zijn deze uitspraken van jou niet met elkaar in conflict? Bedoel je dat massa kleiner wordt als deze richting lichtsnelheid gaan, maar ineens oneindig groot bij het bereiken van deze lichtsnelheid?
  zaterdag 1 april 2006 @ 06:30:13 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36543796
je hersens creëren alles, ook ruimte en verwachtingen. mensen zijn bang om de enige intelligente wezens te zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 1 april 2006 @ 10:41:06 #35
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_36545336
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 06:30 schreef zoalshetis het volgende:
je hersens creëren alles, ook ruimte en verwachtingen. mensen zijn bang om de enige intelligente wezens te zijn.
En hoe kon er dan 'iets' zijn voordat er hersenen waren (dus, zeg maar voor er leven was op Aarde)?
pi_36560344
je theorie is weerglegd
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_36595371
Ik zou eerder zeggen, zonder bewustzijn geen heelal, planeet enz.
pi_36600532
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 06:28 schreef Castor het volgende:

[..]

Zijn deze uitspraken van jou niet met elkaar in conflict? Bedoel je dat massa kleiner wordt als deze richting lichtsnelheid gaan, maar ineens oneindig groot bij het bereiken van deze lichtsnelheid?
Het volume van een massa neemt af wanneer het richting de "lichtsnelheid" gaat. Omdat de massa in principe gelijk blijft wordt het soortelijk gewicht van deze massa groter. Ik stel me daar zoiets bij voor als dat een massa samengeperst wordt. Een gewicht van 1kg met een volume van 0cm3 is toch ook zoiets als een oneindig grote massa..?
  maandag 3 april 2006 @ 13:54:48 #39
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_36606568
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:02 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Het volume van een massa neemt af wanneer het richting de "lichtsnelheid" gaat. Omdat de massa in principe gelijk blijft wordt het soortelijk gewicht van deze massa groter. Ik stel me daar zoiets bij voor als dat een massa samengeperst wordt. Een gewicht van 1kg met een volume van 0cm3 is toch ook zoiets als een oneindig grote massa..?
Massa wordt uitgedrukt in kg. Aangezien je 1 kg noemt, is de massa dus 1kg en niet oneindig
pi_36606859
quote:
Op maandag 3 april 2006 13:54 schreef Devolution het volgende:

[..]

Massa wordt uitgedrukt in kg. Aangezien je 1 kg noemt, is de massa dus 1kg en niet oneindig
Dat ben ik met je eens. Zou het volume van een massa van 1kg echter bijna 0 zijn, dan mag je toch wel van een hele zware massa spreken. Stel je maar eens een speldekopje van 1kg voor. Dat is dan toch een behoorlijk zware massa. Zo'n massa zou maar weinig ruimte over laten voor ruimte tussen te atomen in. Bij de lichtsnelheid bestaat er geen ruimte meer, in welke ruimte zou die massa zich dan moeten bevinden? Als je dit begrijpt zie misschien ook meteen in waarom de "lichtsnelheid" niet grhaalt kan worden door massa. Er is geen ruimte.
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 14:15:46 #41
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_36607130
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:04 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Zou het volume van een massa van 1kg echter bijna 0 zijn, dan mag je toch wel van een hele zware massa spreken. Stel je maar eens een speldekopje van 1kg voor. Dat is dan toch een behoorlijk zware massa. Zo'n massa zou maar weinig ruimte over laten voor ruimte tussen te atomen in. Bij de lichtsnelheid bestaat er geen ruimte meer, in welke ruimte zou die massa zich dan moeten bevinden? Als je dit begrijpt zie misschien ook meteen in waarom de "lichtsnelheid" niet grhaalt kan worden door massa. Er is geen ruimte.
Als jij begrijpt dat jij constant de mist in gaat, dan zie je ook meteen in waarom het belachelijk is dat je nu nog steeds over die bullshit theorie loopt te mekkeren Serieus hoor, ik snap niet dat die plaat voor je kop zo dik is dat je niet wil inzien dat je ongelijk hebt.

Natuurlijk, je gaat dan nu weer vragen om je te laten zien waar je dan ongelijk hebt, maar daar zijn al 50 topics voor, waarin dat staat uitgelegd. Dat jij het dan nog niet ziet of wil zien is niet ons probleem, maar jouw probleem. Zoek een andere hobby of zo.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_36607703
quote:

[..]

Bij de lichtsnelheid bestaat er geen ruimte meer, in welke ruimte zou die massa zich dan moeten bevinden?
Zou moeten zijn :Boven de lichtsnelheid bestaat er geen ruimte meer .
pi_36608482
quote:
Op maandag 3 april 2006 14:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als jij begrijpt dat jij constant de mist in gaat, dan zie je ook meteen in waarom het belachelijk is dat je nu nog steeds over die bullshit theorie loopt te mekkeren Serieus hoor, ik snap niet dat die plaat voor je kop zo dik is dat je niet wil inzien dat je ongelijk hebt.

Natuurlijk, je gaat dan nu weer vragen om je te laten zien waar je dan ongelijk hebt, maar daar zijn al 50 topics voor, waarin dat staat uitgelegd. Dat jij het dan nog niet ziet of wil zien is niet ons probleem, maar jouw probleem. Zoek een andere hobby of zo.
zelfde probleem als 911
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 3 april 2006 @ 15:11:17 #45
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_36608747
quote:

[..]

1kg = 1kg
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 15:12:48 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_36608804
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:00 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

zelfde probleem als 911
Nee, helemaal niet. De enige met 'hetzelfde probleem als bij 911' ben jij.

[ Bericht 17% gewijzigd door Mirage op 03-04-2006 16:25:17 ]
pi_36609869
Sorry topicstarter ... ik

Trouwens vandeweekend nog gehoord dat het heelal geschapen door "spirits", een soort groep spirits die dan ook andere werelden blijven voorzien van spirits ...
Zo zou onze aarde meer spirits in een lichaam hebben dan spirits die wachten op een lichaam, en dit door onze overbevolking. Daarom de onvrede op onze aardbol ... teveel jonge spirits die moeten samenleven met de oude spirits ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 15:53:48 #48
16180 crew  CoolGuy
pi_36610223
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:29 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Maar ontopic: Rude, check die post eens van A-Tuinhek. 1 kg = 1 kg...snap je die? Waarschijnlijk niet, maar het is veelzeggender dan het lijkt...

[ Bericht 21% gewijzigd door Mirage op 03-04-2006 16:25:43 ]
  Moderator maandag 3 april 2006 @ 16:00:33 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_36610385
@ Unclescorp (ja, ik weet het, off-topic maar het moet even)

Tenzij je met die - smilie het grappig bedoelde ipv wat je 'normaal' doet, want dan moest er achter mijn reactie op jouw post ook een smilie staan. Ik dacht echter dat je em bedoelde zoals normaal, maar ivm met die smilie zou je het ook anders kunnen bedoelen. Indien dat zo is, dan was mijn reactie net te voorbarig en bij deze mijn excuses.
pi_36610418
ok
mijn was grappig bedoeld idd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')