Da's Alicia en nee, da's geen jongetjequote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:10 schreef bixister het volgende:
en (just checkin') Kajira is wel een jongen? die ken ik trouwens helemaal niet geloof ik.![]()
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:10 schreef bixister het volgende:
en (just checkin') Kajira is wel een jongen? die ken ik trouwens helemaal niet geloof ik.![]()
oohja, alicia!!!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:11 schreef Brighteyes weer eens door een slotje heenhet volgende:
Volgens mij moet dat zijn 'Kajira Alicia Cosette' dochter van Danny en Knor, roepnaam Alicia.
Dat is de enige Kajira die ik ken.
Tnxquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:26 schreef Brighteyes het volgende:
Done!
Ja, alleen de eerste namen maar niet iedereen heeft de eerste als roepnaam geloof ik.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
Hoewel... nee, het lijkt toch dat BassMiss alleen voornamen gedaan heeft.
Jayden staat er ook met al zijn namen inquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij zijn daar sommige ook zeg maar de dubbele namen van.
Net zoals Kajira in het lijstje staat nu.
Er zouden dan ook 2 Sophietjes moeten zijn (van Eva Sophie en Amber Sophie) maar die zijn er weer niet.
Hoewel... nee, het lijkt toch dat BassMiss alleen voornamen gedaan heeft.
pfff, bass miss heeft ook maar gewoon haar best gedaan. en bij jayden ligt 't ook wat ingewikkeld omdat jayden een samenstelling is van al z'n 'echte' namen begreep ik.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Jayden staat er ook met al zijn namen inAls je ook alle tweede/derde/vierde (zijn die er?) meeneemt zijn we nog wel even bezig
Tenzij een ander het wil doen uiteraard... Ik wil niet iemands idee wegkapen of zo.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga straks wel even kijken.
Is ook geen kritiek hoor. Integendeelquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:36 schreef bixister het volgende:
pfff, bass miss heeft ook maar gewoon haar best gedaan. en bij jayden ligt 't ook wat ingewikkeld omdat jayden een samenstelling is van al z'n 'echte' namen begreep ik.
Heb jij msn?Zou je eens iets willen vragen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:36 schreef bixister het volgende:
[..]
pfff, bass miss heeft ook maar gewoon haar best gedaan. en bij jayden ligt 't ook wat ingewikkeld omdat jayden een samenstelling is van al z'n 'echte' namen begreep ik.
Ik zou of alleen de roepnamen doen, of wel alle namen maar dan wel gewoon op alfabetische volgorde. Dat is makkelijker zoeken denk ik (wat wel handig is voor een namentopic). Aan de andere kant zouden dan ook niet de namen die meerdere kindjes hebben dubbel genoemd hoeven worden... Of je doet een cijfertje erachter als er 2 of meer kindjes zijn met die naam.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga straks wel even kijken. Mss is het handiger om gewoon dan een lijstje te maken van alle namen zoals de kinderen genoemd zijn.
Dus gewoon Kajira Alicia Cosette in 1 keer of zo.
Hoewel Jayden weer een roepnaam heeft die heel anders is dan zijn gekregen namen zeg maar. Maar goed, dat is ook wel weer op te lossen.
quote:
Volgens mij is die lijst opgesteld naar aanleiding van mijn opmerking dat hier ook de trend van korte, nederlandse namen werd gevolgd.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:19 schreef Reese het volgende:
[..]
![]()
'mijn' namen staan overigens nog niet in deze lijst.
Wat is trouwens de toegevoegde waarde van deze lijst in de OP? Ik vond dit eigenlijk juist zo'n leuk topic omdat het niet specifiek voor een bepaalde groep users is.
Ow dutchie, dat ken ikquote:Op zaterdag 25 maart 2006 08:02 schreef dutchie het volgende:
Pffff, het kan maar beter een meisje worden dit kaboutertje. We hebben echt legio prachtige meidennamen, maar met de jongensnaam hebben we nog steeds niet die 'klik'. Wel leuke namen gezien, waaronder van een aantal fokkindjes, maar geen van allen roepen dat gevoel op wat we destijds bij Léon hadden.
Anders noemen we hem toch gewoon Léon 2.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
*knippie*
En dan moet je me ook nog even vertellen hoe ik het nou precies schrijf.'hr' of 'rh'
quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:30 schreef Igraine het volgende:
[..]
Yep!
Ik ben gisteren bevallen van een gezonde dochtervan 3130 gram en 50 cm lang. Ze heet Myhron Page
![]()
Uitgebreid verhaal volgt later, ga nu even slapen.![]()
Nee joh ze hoeft er niet bij, het was maar een grapje... Omdat dat de aanleiding was zeg maarquote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:35 schreef Brighteyes het volgende:
Igraine, ik heb de lijst gemaakt nav de lijstjes in de topics en volgens mij sta jij daar niet bij. Vandaar.
Ik onthou nl. niet eens al die kindjes die op deze lijst staan, laat staan degenen die er niet op staan.
Maar het was idd wel nav de naam van jouw dochter ja.
Als je wil dat ik haar erbij zet geef je maar een gil.
En dan moet je me ook nog even vertellen hoe ik het nou precies schrijf.'hr' of 'rh'
quote:Op zondag 26 maart 2006 18:18 schreef innepin het volgende:
D'r was toch laatst ook een Aiden Douglas Adams geboren?
Ik weet niet of dit oud nieuws is trouwens, maar ik hoorde dat er in de buurt een studente de ongelukkige naam "Lovewonder Sensimillia Delight" mee heeft gekregen (aka LSD). Ik weet niet of je het zo spelt, maar anyway: wtf
Sensimillia is een soort wiet.quote:Op zondag 26 maart 2006 18:24 schreef MissBliss het volgende:
[..]!
Wát een naam
Sensimillia doet me denken aan Senseo
Delight ook aan iets eetbaars ofzo, 'Strawberry Delight'
En Lovewonder is gewoon triest
Peace man!quote:Op zondag 26 maart 2006 18:18 schreef innepin het volgende:
D'r was toch laatst ook een Aiden Douglas Adams geboren?
Ik weet niet of dit oud nieuws is trouwens, maar ik hoorde dat er in de buurt een studente de ongelukkige naam "Lovewonder Sensimillia Delight" mee heeft gekregen (aka LSD). Ik weet niet of je het zo spelt, maar anyway: wtf
Mathijsquote:Op dinsdag 28 maart 2006 08:34 schreef dutchie het volgende:
Nou kom op mensen, doe nog eens een poging: wat past er mooi bij Léon?
Definitieve afvallers:
Simen
Simon
Melchior (zo had ik geheten als ik een pielemans had gehad)
Alle namen uit de top 10, niet zo zeer omdat ze daar in staan. Of misschien toch wel, want dan is ie niet zo speciaal meer.
En ingewikkelde namen ook niet, alsmede dubbele namen.
Nou, daar moet toch een mooie jongensnaam bij passen?
Thougth crossed our minds.quote:
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 08:34 schreef dutchie het volgende:
Maximiliaanquote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:28 schreef dutchie het volgende:
[..]
Thougth crossed our minds.![]()
Maar ik denk dat men dan denkt dat wij niet creatief genoeg zijn.
En Sjeen, afkraken doe ik niet. Tenzij je echt iets belachelijks zegt.
Ook mooiquote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]Mooi
Midas misschien? Marius? Marijn?
hoe triestquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:48 schreef Marie79 het volgende:
Zo kwam ik gisteravond in de "Kinderen" een parfum-liefhebber tegen:
Noa Anaïs...
Ja die zag ik ook en heb 2x gekeken of het er echt stondquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:48 schreef Marie79 het volgende:
Zo kwam ik gisteravond in de "Kinderen" een parfum-liefhebber tegen:
Noa Anaïs...
Ik ben zelf meegeweest met het aangeven van Isa...quote:Op vrijdag 31 maart 2006 18:59 schreef dutchie het volgende:
Beaker, mooie naam.Idd lief.
Maar onze meisjesnaam is ook lief.
Nou Marijn, wordt het ook niet. Zei ik toch al? Het mannetje vond het niks.En hij moet het kind toch aangeven, dus sjoemelen lukt niet.
Nou ja, de roepnaam kun je tenminste nog naar believen kiezenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:08 schreef dutchie het volgende:
Da's trouwens wel gebeurd bij mij in de omgeving. Een opa van iemand ging zijn kind aangeven en ze hadden een mooie naam voor hun dochter. Komt ie terug, volledig andere naam. En oma (toen dus moeder) was er helemaal niet blij mee. Maar ja, daar doe je niets meer aan. Wat die man bezield heeft?
Nee, maar omdat Isa nog in het ziekenhuis was en ik al thuis, vonden we het wel zo gezellig om het samen te doen... We waren het wel helemaal eens overigensquote:Op vrijdag 31 maart 2006 19:08 schreef dutchie het volgende:
Bang dat ie er wat anders van zou maken?
Da's trouwens wel gebeurd bij mij in de omgeving. Een opa van iemand ging zijn kind aangeven en ze hadden een mooie naam voor hun dochter. Komt ie terug, volledig andere naam. En oma (toen dus moeder) was er helemaal niet blij mee. Maar ja, daar doe je niets meer aan. Wat die man bezield heeft?
Nee hoorquote:Op zaterdag 1 april 2006 13:14 schreef dutchie het volgende:
Lemijn, volgens mij heb je daar iets mee.
Silas!quote:Op zaterdag 1 april 2006 00:44 schreef CarOnline het volgende:
Ik heb Lara ook aangegeven bij de burgerlijke stand. Dat vond ik best speciaal. En toen ze in ons trouwboekje werd bijgeschreven stond ik bijna te grienen omdat ze nou echt van ons was![]()
In de loop van de ochtend bleek dat dat mn kraamtranen dag was![]()
Oh en Silas vind ik echt heeeeeel erg leuk voor een jongen! Die naam hadden wij ook voor een jongen maar onze achternaam heeft ook al een paar S-en dus dat is het niet geworden. Kon ook niet want we hebben geen jongetjes![]()
Ja en toch knaagde het steeds, vooral bij mij. Het was het gewoon nét nietquote:Op zondag 2 april 2006 12:59 schreef snoopy het volgende:
En toch vind ik Milla ook wel wat hebben!
Miela. Met een korte ie. Zeg maar...quote:Op zondag 2 april 2006 13:02 schreef miss_dynastie het volgende:
CarOnline, hoe spreek je het uit, als Milla of Miela? Gewoon nieuwsgierig
Ja, maar dan dus met maar één lquote:Op zondag 2 april 2006 13:05 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Miela. Met een korte ie. Zeg maar...
Haha ik weet inmiddels dat jij ook zo heet!
Dat geknaag idd... soms denken we, ow, DAT is wel leuk...maar dan gaat het toch weer knagen, dat is een goeie omschrijving. Ik kan er echt van wakker liggen. Liam wisten we al toen ik 3 maanden in verwachting was, als het een jongen zou worden, Liam, absoluut, geen enkele twijfel over gehad...en nuquote:Op zondag 2 april 2006 13:03 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja en toch knaagde het steeds, vooral bij mij. Het was het gewoon nét niet
meis {ril}quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:23 schreef snoopy het volgende:
Uiteindelijk is het Meis geworden.
Lassie als in Lassie de collie?quote:Op zondag 2 april 2006 18:02 schreef daniman het volgende:
meis {ril}
in een andere taal zou ik het dan leuker vinden... lassie (schots) of jente (noors), betekent het zelfde maar klinkt toch iets minder inspiratieloos.
Tja, wie de schoen past trekke hem aanquote:Op zondag 2 april 2006 19:37 schreef cloarie het volgende:
In de NRC van gister: Bommel. En het gaat hier om een mens![]()
Ik moest gelijk aan dat zeehondje denken..quote:Op zondag 2 april 2006 19:37 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Tja, wie de schoen past trekke hem aan
Uit dezelfde krant:
Eden (v)
Bieke (v)
Pom (m)
Sibert (m)
Waarom denk je dat hij er tussen staatquote:Op zondag 2 april 2006 20:45 schreef Igraine het volgende:
Ik moest gelijk aan dat zeehondje denken..
Ja dat schrijf je anders, ik weet het...
Belana, ik heb 'm hoor de perfecte naam voor jullie nieuwe spruit.quote:
LOLquote:
naar aanleiding van googleidol?quote:Op zondag 2 april 2006 19:37 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Tja, wie de schoen past trekke hem aan
Uit dezelfde krant:
Eden (v)
Bieke (v)
Pom (m)
Sibert (m)
Je kunt de zoektocht ook categoriseren: wil je bijvoorbeeld per se wél of geen naam die ook met een L begint? Wat is het maximale aantal lettergrepen? Heb je met opzet voor een Franse naam gekozen bij Léon?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 08:34 schreef dutchie het volgende:
Nou kom op mensen, doe nog eens een poging: wat past er mooi bij Léon?
Definitieve afvallers:
Simen
Simon
Alle namen uit de top 10, niet zo zeer omdat ze daar in staan. Of misschien toch wel, want dan is ie niet zo speciaal meer.
En ingewikkelde namen ook niet, alsmede dubbele namen.
Nou, daar moet toch een mooie jongensnaam bij passen?
Ben ik de enige die het woord "Pom" kent als een verwijzing naar het vrouwelijk geslachtsorgaan?quote:Op maandag 3 april 2006 08:39 schreef snoopy het volgende:
Heet dat prinsesje van Monaco niet Pommeline?
quote:Op maandag 3 april 2006 09:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Ben ik de enige die het woord "Pom" kent als een verwijzing naar het vrouwelijk geslachtsorgaan?![]()
Ja, serieus. En het betekent "joepie" of zelfs "verhip!"quote:
Ah, dat dilemma hadden mijn ouders ook. Er woonden al 3 Inge's in de buurt, anders had ik zo geheten.quote:Sja wel of geen franse naam, ik ben gaan twijfelen. Eerst wel, vooral ook omdat de meisjesnaam ook frans is.
Maar ik zit nu ook al verder te kijken dan dat. Gewoon een leuke stoere knullennaam. En die zijn bijna allemaal al bezet in de directe omgeving. Het barst hier van de knulletjes en er is een enkel meisje tussen.
Dat denk ik dus eigenlijk ook.quote:Op maandag 3 april 2006 11:20 schreef bixister het volgende:
eigenlijk denk ik dat alles wat we hier aandragen al meteen niet meer in aanmerking komt. weet niet precies waarom, maar ik denk omdat het toch ook veel leuker is om zelf een naam te vinden? maar goed, nogmaals veel succes ermee!
Het woord meis opzich vind ik heel mooi. Al ligt het eraan wie het uitspreekt.quote:Op zondag 2 april 2006 23:52 schreef Yoni het volgende:
Ik vind het al zo'n jeukwoord ook...meis. Vriend van mij zegt dat zooo vaak.. brrr![]()
Ik vind meis ook lief, maar dat komt omdat een aantal vrienden het als koosnaampje gebruiken. Als naam vind ik het waardeloos, precies zoals Chris zegt... We wisten het niet, dus hebben we haar maar Meis genoemdquote:Op maandag 3 april 2006 23:03 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Het woord meis opzich vind ik heel mooi. Al ligt het eraan wie het uitspreekt.
Voor een kind vind ik het niet echt wat. Het lijkt net of de ouders niets wisten, het kind dus maar aanspraken met 'meis' en daar toen de naam van hebben gemaakt.
Volgens mij weet ik welke vriend. Mij werkt het iig goed op de zenuwen!quote:Op zondag 2 april 2006 23:52 schreef Yoni het volgende:
Ik vind het al zo'n jeukwoord ook...meis. Vriend van mij zegt dat zooo vaak.. brrr![]()
quote:Op maandag 3 april 2006 23:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij weet ik welke vriend. Mij werkt het iig goed op de zenuwen!
Daar moest ik ook een beetje van gniffelen iddquote:Op dinsdag 4 april 2006 15:44 schreef dutchie het volgende:
Ik zie hele leuke namen voorbij komen.Maar Günther, Peppe_961?
![]()
Ah ja joh, ik dacht roep gewoon wat.quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:44 schreef dutchie het volgende:
Ik zie hele leuke namen voorbij komen.Maar Günther, Peppe_961?
![]()
Kennissen van ons wilden dat ook, maar waren bang dat de familie het niet uit zou kunnen spreken. Het joch heet nu Kiyo (zelfde soort klank). Ik vond het eerst niks, maar eigenlijk vind ik het nu wel mooi klinken. Z'n zusje heet Freija, en het past wel mooi bij elkaar. Vind ik dan dus.quote:Op maandag 3 april 2006 09:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Als ik met een Franse naam weg zou komen bij manlief, dan zou ik Guillaume (Giyoom) erg mooi vinden (Willem op z'n Frans).
Hèlèmaal goed!quote:Op maandag 3 april 2006 11:20 schreef bixister het volgende:
dutchie, en wat vind je van Freek?
Dat is idd het issue bij dit soort namen: is het te volgen, spellen en uit te spreken voor mensen buiten het gezin?quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:13 schreef anneja het volgende:
[..]
Kennissen van ons wilden dat ook, maar waren bang dat de familie het niet uit zou kunnen spreken. Het joch heet nu Kiyo (zelfde soort klank). Ik vond het eerst niks, maar eigenlijk vind ik het nu wel mooi klinken. Z'n zusje heet Freija, en het past wel mooi bij elkaar. Vind ik dan dus.
Je meent het. Echt??quote:Op woensdag 5 april 2006 08:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat ook erg is, zijn mensen die hun kinderen namen geven die ze zelf niet kunnen spellen (Jhonny, Neikel en Kimburly, bestaan echt).
Ik heb de datum maar op 5 december gezet. Net een afspraak gemaakt met de vlos, en die vond eerder eind november.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:05 schreef anneja het volgende:
[..]
Je meent het. Echt??
Terry Pratchett maakt daar ook zo'n mooie grap over (Magrats vader kon niet spellen).
Onze werkster vroeger noemde haar kleinzoon Jack trouwens consequent Jek. Je zou toch zeggen dat dat niet zo moeilijk meer is. Oja, en de ouders van Latifa in de klas van mijn zoontje willen dat we LAtifa zeggen ipv LaTIfa.
Voor wanneer staat jouw nummer 3 in de planning eigenlijk?
En dit zijn dus wel de namen waarbij het het vaakst mis gaat volgens mij. Ik heb zo'n naam (alleen bij mij is het de laatste letter die anders is dan 'normaal') en 9 van de 10 keer schrijven ze, ondanks mijn nadruk op de laatste letter, tóch die meer voor de hand liggende naam op. En de 10e keer wordt het dan vaak heel iets anders wat er qua klank een beetje op lijkt. Mijn naam gaat echt zélden in 1 keer goed en zó ongewikkeld is het helemaal niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het blijft gewoon moeilijk om namen die wat aparter zijn te laten functioneren. Wat ik persoonlijk ook mooi vindt, zijn namen die nét even iets anders zijn dan normaal, in de zin dan de beginletter veranderd is (Timone ipv Simone, Milona ipv Ilona). Dan heeft de luisteraar meteen meer herkenning en het is toch speciaal.
Lukas en Tigran. Iesj Armeensj (mannie komt daar weg).quote:Op woensdag 5 april 2006 11:25 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe heten je andere kindjes, Mwanatabu?
Ja, er zijn echt legio mensen die iets speciaals willen en dan compleet over de kop gaan met de spelling. Neikel (Nigel) vond ik dan echt de ergste, je ziet meteen wat de bijnaam wordt voor dat jochie... Hoor je het al over het schoolplein schallen?quote:Op woensdag 5 april 2006 10:05 schreef anneja het volgende:
[..]
Je meent het. Echt??
Terry Pratchett maakt daar ook zo'n mooie grap over (Magrats vader kon niet spellen).
Onze werkster vroeger noemde haar kleinzoon Jack trouwens consequent Jek. Je zou toch zeggen dat dat niet zo moeilijk meer is. Oja, en de ouders van Latifa in de klas van mijn zoontje willen dat we LAtifa zeggen ipv LaTIfa.
Voor wanneer staat jouw nummer 3 in de planning eigenlijk?
Passen de namen leuk bijquote:Op woensdag 5 april 2006 11:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Lukas en Tigran. Iesj Armeensj (mannie komt daar weg).
Misschien was de achternaam wel Ben...quote:Op zondag 16 april 2006 14:07 schreef Rewimo het volgende:
Sam Ik klinkt nogal oosters... Stond er een achternaam bij?
De moeder heet Ang, dus het zou iets Aziatisch kunnen zijn. Papa en broertje+zusje klinken Nederlands.quote:Op zondag 16 april 2006 14:07 schreef Rewimo het volgende:
Sam Ik klinkt nogal oosters... Stond er een achternaam bij?
Ongetwijfeldquote:
Dat vind ik wel heel mooiquote:Op zondag 16 april 2006 16:55 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Jody voor een meid
Dat vind ik een mooie naam voor een dochterquote:
Voor een meisje of een jongetje? Voor een meisje vind ik het wel okay, maar voor een jongetje vind ik het te verwijfd.quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:43 schreef fleur22 het volgende:
Laurence. Zowel schrijfwijze en de naam....mooi.![]()
Auke is één van de weinige Friese namen die ik mooi vind iddquote:Op dinsdag 18 april 2006 11:08 schreef Lishe het volgende:
Lief en ik waren het van het weekend zowaar eens over een ooit-jongensnaam. Alleen zonde dat de hele familie erbij zat. (We hadden het over jongens-meisjenamen en ik zei Auke, dat vind ik leuk voor een jongen. Zegt lief ineens... Oh, die's leuk! Terwijl we het nooit eens zijn over (jongens)namen)
Voor een jongen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:00 schreef m@x het volgende:
[..]
Voor een meisje of een jongetje? Voor een meisje vind ik het wel okay, maar voor een jongetje vind ik het te verwijfd.
Bij Christan zit een Laurence in de klas. Uitspraak is echter gewoon Laurens. Maar ja, Bloemendael hèquote:Op dinsdag 18 april 2006 11:00 schreef m@x het volgende:
Voor een meisje of een jongetje? Voor een meisje vind ik het wel okay, maar voor een jongetje vind ik het te verwijfd.
Vond ik, volgens mijquote:Op dinsdag 18 april 2006 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, dat staat in die post van fleur... Ik vroeg me af wat ze daarmee bedoelde...
Is Melle ook een friese naam? Die vind ik ook mooi.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Auke is één van de weinige Friese namen die ik mooi vind idd![]()
Hi...'Vonk' is idd ''vond ik'' Spreektaal...met accent....hihi..quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:13 schreef Igraine het volgende:
Ik ken een meisje die heet Laurence en dat is idd net als BE zegt uitgesproken als Loorans en vroeger had ik een vriendje die ook Laurence heette maar dat werd uitgesproken als Lorrens.
Bedoel je of het als Lorenz geschreven werd of zo uitgesproken?quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:01 schreef fleur22 het volgende:
[..]
Hi...'Vonk' is idd ''vond ik'' Spreektaal...met accent....hihi..
Laurence, wordt bij ons ook wel gewoon als Laurens gezegd...maar toch ligt bij zijn naam meer de nadruk op 'rens' En niet 'runs' <--zoals ik vaak hoor: rens wordt runs.Zou goed kunnen dat dit ook een beetje dialect is? Dat men hier ( het oosten des lands) geneigd zijn woorden sneller te verbarsten.
Van het jongetje dat Laurence heette...was dat mss niet Lorenz? De -au wordt nl in Laurence niet uitgesproken bij Lorrens.
Vroeg het me zo af...![]()
![]()
Ik denk het ook ja.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:01 schreef fleur22 het volgende:
Dat men hier ( het oosten des lands) geneigd zijn woorden sneller te verbarsten.
"Chaos is my middle name"quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:32 schreef Lishe het volgende:
Ik zag net op een site een jongen met als 2e en 3e naam Chaos Junior... Hmmm, misschien een beeeetje drukke ouders?![]()
Ooow..ja....Lawrence...op z'n engels. Ja dat zou wel goed kunnen idd...dan wordt het hiero in Nederland Lorrens....quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:35 schreef Igraine het volgende:
[..]
Bedoel je of het als Lorenz geschreven werd of zo uitgesproken?
De bedoeling was (denk ik) de engelse uitspraak van Laurence (of Lawrence) wat al gauw Lorrens wordt natuurlijk.
quote:
Och, wisten die Hebreeën veel dat wij daar een struise Havertongverschijning bij denken?quote:
quote:Op woensdag 19 april 2006 09:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Och, wisten die Hebreeën veel dat wij daar een struise Havertongverschijning bij denken?
ATWT-fan?quote:Op woensdag 19 april 2006 08:56 schreef m@x het volgende:
Ik heb er een achternichtje bij: Sage Bailey Rose. Weet niet zo goed wat ik van die naam met vinden. Ach het is in ieder geval beter dan Suri![]()
Als ik google kom ik zowel mannen als vrouwen tegen...quote:Op woensdag 19 april 2006 09:00 schreef bixister het volgende:
[..]
bij laurence verwacht ik ook de franse uitspraak. en in frankrijk is het toch echt een meisjesnaam.
Laurent (spreek uit als: Lauwrahn)quote:Op woensdag 19 april 2006 09:21 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is Laurence in Frankrijk een meisje en het jongetje zou dan Laurent heten als ik het goed heb, maar is Laurence in het Engels/Amerikaans idd weer een jongetje.
Het is maar net van welke kant je het af pakt. Iig zou ik een duidelijk geboortekaartje genomen hebben zeg maar, zodat iedereen weet hoe of wat.
dacht ik ook ja.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:21 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is Laurence in Frankrijk een meisje en het jongetje zou dan Laurent heten als ik het goed heb
is 't dan niet 'lawrence'? ach, iedereen moet 't ook zelf weten hoor, maar het lijkt me dat als je je eigen kind zo noemt, dat je dan wel uitzoekt waar en hoe de naam gebruikt wordt.quote:maar is Laurence in het Engels/Amerikaans idd weer een jongetje.
Ik ken een jongetje dat Lauren heet... vind ik wat minder geslaagd.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:31 schreef texelonia het volgende:
Ik ken wel Lauren voor een meisje, dat vind ik wel leuk, al moest ik er wel aan wennen.
Ik heb dat zelf ook, met zowel voor- als achternaam. Beide namen lokten ook erg uit om mee gepest te worden, zowel door klasgenoten als leraren (klasgenoten met mn voornaam, leraren met mn achternaam). Vroeger vond ik dat echt heel erg en wou ik altijd dat ik een andere naam had of dat ik de achternaam van m'n moeder zou krijgen (staat in de top10 van meest voorkomende achternamen). Inmiddels zit ik er helemaal niet meer mee, vind ik mijn voor- én achternaam juist heel mooi en ben ik er trots opquote:Op woensdag 19 april 2006 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, tuurlijk.Met een 'w' is more likely dan idd.
Ik heb zelf een naam die uitgelegd moet worden dus ik ga voor mijn kind(eren) toch wel op zoek naar namen die gewoon duidelijk zijn. Qua uitspraak en schrijfwijze. Lijkt me het prettigst. Het is best vermoeiend je naam te moeten 'verdedigen'.
Laurence Olivierquote:Op woensdag 19 april 2006 09:33 schreef bixister het volgende:
[..]
dacht ik ook ja.
[..]
is 't dan niet 'lawrence'? ach, iedereen moet 't ook zelf weten hoor, maar het lijkt me dat als je je eigen kind zo noemt, dat je dan wel uitzoekt waar en hoe de naam gebruikt wordt.
De franse 'meisjes'uitspraak, dat is toch 'Lauwranse' ongeveer he? Jongen of meisje, ik blijft het een mooie naam vindenquote:Op woensdag 19 april 2006 10:08 schreef bixister het volgende:
ah, zo zie je maar. ik heb inmiddels ook even gezocht en in 't engels is 't inderdaad zowel jongens als meisjes naam.het verbaasde mij vooral dat fleur niet bekend was met de mogelijkheid om laurence als meisjenaam te gebruiken.
(ja, verbaasde mij ook, maar als ik wat lees...toch ff reageren.....Maar gaat u weer verder..quote:
Hahaha, hier qua gruwelijke kledingstijl van (aangetrouwde) familie hetzelfde probleem.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:15 schreef dutchie het volgende:
Wij twijfelen nog lekker verder hoor. Ik denk maar zo, we zullen er vast wel een keer uit komen voordat het kind zich voor moet stellen aan iedereen.
Meisjesnamen zijn idd veel makkelijker.
maar nadat mijn moeder dit weekend een foeillelijk rokje voor mijn nichtje heeft gekocht, hoop ik van harte op een jongentje.![]()
Renée dusquote:Op dinsdag 25 april 2006 15:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Hahaha, hier qua gruwelijke kledingstijl van (aangetrouwde) familie hetzelfde probleem.
Qua namen wisten en weten we er juist veel meer voor een piemelmannetje dan voor een freuletje. Een meisjesnaam lijkt veel nauwer te luisteren bij ons: het moet vrouwelijk, maar niet tuttig of overdreven en al helemaal niet te exotisch en toch niet te gewoon. Twee lettergrepen, niet meer of minder en...en...
Die is mooi iddquote:
Dat vonden mijn ouders destijds ook alquote:
"Rennie"quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat vonden mijn ouders destijds ook alEn die noemden nog het voordeel dat je de naam niet af kunt korten
och, die vind ik soms wel leuk. maar 't zou niet zo passen bij jullie jongensnamen nee.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:58 schreef Mwanatabu het volgende:
Maar je hebt gelijk, afschuwelijke afkortingen zijn ook uit den boze. Of vervrouwelijkte mannennamen. "Dirkje", "Jantje".
Bij Jenna denk ik aan een vrouw van bedenkelijk allooi.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:45 schreef Miesjemies het volgende:
Ik ken een pasgeboren meisje die Jenna heet, ook leuk
Voor een jongen wordt het bij mij Jesper, dat weet ik nu al
Ik kende iemand die Miloe heette, en die vertelde mij dat het Tsjechisch is voor condoomquote:
Ken Miloe alleen als Milou als in mijn dochterquote:Op donderdag 27 april 2006 09:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:
MiloeO+
Jee, wat een vindingrijkheid zegquote:Op zondag 30 april 2006 14:17 schreef m@x het volgende:
- Charlie (en haar broertje heet Morris)
Zo heet mijn buurmeisje.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:13 schreef cloarie het volgende:
Sommige ouders noemen hun kind trouwens Destiny. Dat vind ik op zich al wonderlijk omdat destiny o.a. noodlot betekent. Maar wat doen ze vervolgens: ze stoppen er leuk een lettertje bij, ze maken er bijv. Destiney van of Desteny. Arm kind.![]()
Zou ik zwanger zijn? Zeker weten! oh mooi we hebben gelijk een naamquote:Op maandag 1 mei 2006 11:07 schreef Brighteyes het volgende:
OMG... nee toch...
Ik vind Destiny al niks, maar 'zeker (weten)' slaat werkelijk alles als naam!![]()
quote:Op maandag 1 mei 2006 11:22 schreef Lois het volgende:
Zou ik zwanger zijn? Zeker weten! oh mooi we hebben gelijk een naam![]()
quote:Op maandag 1 mei 2006 11:17 schreef livelink het volgende:
Ik hoorde laatst in de H&M in Utrecht een moeder in plat Utrechts Mahoney roepen naar haar dochter. Geen idee natuurlijk of het kind naar het hout is genoemd (in navolging van Ebony) of dat ze haar My Honey hebben willen noemen.
OMGquote:Op maandag 1 mei 2006 11:29 schreef Jonnetje het volgende:
Jaiks!
Dan denk ik dat Mahoney nog een betere optie zou zijn als My Honey.. Maar vind ze allebei
Hoorde er ook weer één.. (hier in het durrep..) :
Bauwlino...![]()
Begrijp ik die laatste zin nu goed... Of lees ik wat ik graag zou willen lezenquote:Op maandag 1 mei 2006 12:49 schreef E.T. het volgende:
Wat doen sommige mensen hun kinderen toch aan
maar goed, wij mogen ook weer wat gaan verzinnen. Gelukkig hebben we nog even
'Jeroen' zal wel afvallen denk ikquote:Op maandag 1 mei 2006 13:22 schreef Sjeen het volgende:
Nou, kijk da's mooiDus nu wel op zoek naar een hele mooie bij 'Saskia' passen naam
![]()
Ik vond 't zo'n mega inkopper dat ik het eigenlijk niet durfde te postenquote:
quote:Op maandag 1 mei 2006 13:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vond 't zo'n mega inkopper dat ik het eigenlijk niet durfde te posten![]()
Dat wou ik nou net zeggenquote:Op maandag 1 mei 2006 14:02 schreef Sjeen het volgende:
Ow ja, cool... JJ (Jeroen Junior) en dan ook nog uitspreken als Djeej Djeej![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |