Ja, maar dan dus met maar één lquote:Op zondag 2 april 2006 13:05 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Miela. Met een korte ie. Zeg maar...
Haha ik weet inmiddels dat jij ook zo heet!
Dat geknaag idd... soms denken we, ow, DAT is wel leuk...maar dan gaat het toch weer knagen, dat is een goeie omschrijving. Ik kan er echt van wakker liggen. Liam wisten we al toen ik 3 maanden in verwachting was, als het een jongen zou worden, Liam, absoluut, geen enkele twijfel over gehad...en nuquote:Op zondag 2 april 2006 13:03 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja en toch knaagde het steeds, vooral bij mij. Het was het gewoon nét niet
meis {ril}quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:23 schreef snoopy het volgende:
Uiteindelijk is het Meis geworden.
Lassie als in Lassie de collie?quote:Op zondag 2 april 2006 18:02 schreef daniman het volgende:
meis {ril}
in een andere taal zou ik het dan leuker vinden... lassie (schots) of jente (noors), betekent het zelfde maar klinkt toch iets minder inspiratieloos.
Tja, wie de schoen past trekke hem aanquote:Op zondag 2 april 2006 19:37 schreef cloarie het volgende:
In de NRC van gister: Bommel. En het gaat hier om een mens![]()
Ik moest gelijk aan dat zeehondje denken..quote:Op zondag 2 april 2006 19:37 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Tja, wie de schoen past trekke hem aan
Uit dezelfde krant:
Eden (v)
Bieke (v)
Pom (m)
Sibert (m)
Waarom denk je dat hij er tussen staatquote:Op zondag 2 april 2006 20:45 schreef Igraine het volgende:
Ik moest gelijk aan dat zeehondje denken..
Ja dat schrijf je anders, ik weet het...
Belana, ik heb 'm hoor de perfecte naam voor jullie nieuwe spruit.quote:
LOLquote:
naar aanleiding van googleidol?quote:Op zondag 2 april 2006 19:37 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Tja, wie de schoen past trekke hem aan
Uit dezelfde krant:
Eden (v)
Bieke (v)
Pom (m)
Sibert (m)
Je kunt de zoektocht ook categoriseren: wil je bijvoorbeeld per se wél of geen naam die ook met een L begint? Wat is het maximale aantal lettergrepen? Heb je met opzet voor een Franse naam gekozen bij Léon?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 08:34 schreef dutchie het volgende:
Nou kom op mensen, doe nog eens een poging: wat past er mooi bij Léon?
Definitieve afvallers:
Simen
Simon
Melchior (zo had ik geheten als ik een pielemans had gehad)
Alle namen uit de top 10, niet zo zeer omdat ze daar in staan. Of misschien toch wel, want dan is ie niet zo speciaal meer.
En ingewikkelde namen ook niet, alsmede dubbele namen.
Nou, daar moet toch een mooie jongensnaam bij passen?
Ben ik de enige die het woord "Pom" kent als een verwijzing naar het vrouwelijk geslachtsorgaan?quote:Op maandag 3 april 2006 08:39 schreef snoopy het volgende:
Heet dat prinsesje van Monaco niet Pommeline?
quote:Op maandag 3 april 2006 09:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Ben ik de enige die het woord "Pom" kent als een verwijzing naar het vrouwelijk geslachtsorgaan?![]()
Ja, serieus. En het betekent "joepie" of zelfs "verhip!"quote:
Ah, dat dilemma hadden mijn ouders ook. Er woonden al 3 Inge's in de buurt, anders had ik zo geheten.quote:Sja wel of geen franse naam, ik ben gaan twijfelen. Eerst wel, vooral ook omdat de meisjesnaam ook frans is.
Maar ik zit nu ook al verder te kijken dan dat. Gewoon een leuke stoere knullennaam. En die zijn bijna allemaal al bezet in de directe omgeving. Het barst hier van de knulletjes en er is een enkel meisje tussen.
Dat denk ik dus eigenlijk ook.quote:Op maandag 3 april 2006 11:20 schreef bixister het volgende:
eigenlijk denk ik dat alles wat we hier aandragen al meteen niet meer in aanmerking komt. weet niet precies waarom, maar ik denk omdat het toch ook veel leuker is om zelf een naam te vinden? maar goed, nogmaals veel succes ermee!
Het woord meis opzich vind ik heel mooi. Al ligt het eraan wie het uitspreekt.quote:Op zondag 2 april 2006 23:52 schreef Yoni het volgende:
Ik vind het al zo'n jeukwoord ook...meis. Vriend van mij zegt dat zooo vaak.. brrr![]()
Ik vind meis ook lief, maar dat komt omdat een aantal vrienden het als koosnaampje gebruiken. Als naam vind ik het waardeloos, precies zoals Chris zegt... We wisten het niet, dus hebben we haar maar Meis genoemdquote:Op maandag 3 april 2006 23:03 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Het woord meis opzich vind ik heel mooi. Al ligt het eraan wie het uitspreekt.
Voor een kind vind ik het niet echt wat. Het lijkt net of de ouders niets wisten, het kind dus maar aanspraken met 'meis' en daar toen de naam van hebben gemaakt.
Volgens mij weet ik welke vriend. Mij werkt het iig goed op de zenuwen!quote:Op zondag 2 april 2006 23:52 schreef Yoni het volgende:
Ik vind het al zo'n jeukwoord ook...meis. Vriend van mij zegt dat zooo vaak.. brrr![]()
quote:Op maandag 3 april 2006 23:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij weet ik welke vriend. Mij werkt het iig goed op de zenuwen!
Daar moest ik ook een beetje van gniffelen iddquote:Op dinsdag 4 april 2006 15:44 schreef dutchie het volgende:
Ik zie hele leuke namen voorbij komen.Maar Günther, Peppe_961?
![]()
Ah ja joh, ik dacht roep gewoon wat.quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:44 schreef dutchie het volgende:
Ik zie hele leuke namen voorbij komen.Maar Günther, Peppe_961?
![]()
Kennissen van ons wilden dat ook, maar waren bang dat de familie het niet uit zou kunnen spreken. Het joch heet nu Kiyo (zelfde soort klank). Ik vond het eerst niks, maar eigenlijk vind ik het nu wel mooi klinken. Z'n zusje heet Freija, en het past wel mooi bij elkaar. Vind ik dan dus.quote:Op maandag 3 april 2006 09:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Als ik met een Franse naam weg zou komen bij manlief, dan zou ik Guillaume (Giyoom) erg mooi vinden (Willem op z'n Frans).
Hèlèmaal goed!quote:Op maandag 3 april 2006 11:20 schreef bixister het volgende:
dutchie, en wat vind je van Freek?
Dat is idd het issue bij dit soort namen: is het te volgen, spellen en uit te spreken voor mensen buiten het gezin?quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:13 schreef anneja het volgende:
[..]
Kennissen van ons wilden dat ook, maar waren bang dat de familie het niet uit zou kunnen spreken. Het joch heet nu Kiyo (zelfde soort klank). Ik vond het eerst niks, maar eigenlijk vind ik het nu wel mooi klinken. Z'n zusje heet Freija, en het past wel mooi bij elkaar. Vind ik dan dus.
Je meent het. Echt??quote:Op woensdag 5 april 2006 08:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat ook erg is, zijn mensen die hun kinderen namen geven die ze zelf niet kunnen spellen (Jhonny, Neikel en Kimburly, bestaan echt).
Ik heb de datum maar op 5 december gezet. Net een afspraak gemaakt met de vlos, en die vond eerder eind november.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:05 schreef anneja het volgende:
[..]
Je meent het. Echt??
Terry Pratchett maakt daar ook zo'n mooie grap over (Magrats vader kon niet spellen).
Onze werkster vroeger noemde haar kleinzoon Jack trouwens consequent Jek. Je zou toch zeggen dat dat niet zo moeilijk meer is. Oja, en de ouders van Latifa in de klas van mijn zoontje willen dat we LAtifa zeggen ipv LaTIfa.
Voor wanneer staat jouw nummer 3 in de planning eigenlijk?
En dit zijn dus wel de namen waarbij het het vaakst mis gaat volgens mij. Ik heb zo'n naam (alleen bij mij is het de laatste letter die anders is dan 'normaal') en 9 van de 10 keer schrijven ze, ondanks mijn nadruk op de laatste letter, tóch die meer voor de hand liggende naam op. En de 10e keer wordt het dan vaak heel iets anders wat er qua klank een beetje op lijkt. Mijn naam gaat echt zélden in 1 keer goed en zó ongewikkeld is het helemaal niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 08:02 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het blijft gewoon moeilijk om namen die wat aparter zijn te laten functioneren. Wat ik persoonlijk ook mooi vindt, zijn namen die nét even iets anders zijn dan normaal, in de zin dan de beginletter veranderd is (Timone ipv Simone, Milona ipv Ilona). Dan heeft de luisteraar meteen meer herkenning en het is toch speciaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |