Och, wisten die Hebreeën veel dat wij daar een struise Havertongverschijning bij denken?quote:
quote:Op woensdag 19 april 2006 09:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Och, wisten die Hebreeën veel dat wij daar een struise Havertongverschijning bij denken?
ATWT-fan?quote:Op woensdag 19 april 2006 08:56 schreef m@x het volgende:
Ik heb er een achternichtje bij: Sage Bailey Rose. Weet niet zo goed wat ik van die naam met vinden. Ach het is in ieder geval beter dan Suri![]()
Als ik google kom ik zowel mannen als vrouwen tegen...quote:Op woensdag 19 april 2006 09:00 schreef bixister het volgende:
[..]
bij laurence verwacht ik ook de franse uitspraak. en in frankrijk is het toch echt een meisjesnaam.
Laurent (spreek uit als: Lauwrahn)quote:Op woensdag 19 april 2006 09:21 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is Laurence in Frankrijk een meisje en het jongetje zou dan Laurent heten als ik het goed heb, maar is Laurence in het Engels/Amerikaans idd weer een jongetje.
Het is maar net van welke kant je het af pakt. Iig zou ik een duidelijk geboortekaartje genomen hebben zeg maar, zodat iedereen weet hoe of wat.
dacht ik ook ja.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:21 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is Laurence in Frankrijk een meisje en het jongetje zou dan Laurent heten als ik het goed heb
is 't dan niet 'lawrence'? ach, iedereen moet 't ook zelf weten hoor, maar het lijkt me dat als je je eigen kind zo noemt, dat je dan wel uitzoekt waar en hoe de naam gebruikt wordt.quote:maar is Laurence in het Engels/Amerikaans idd weer een jongetje.
Ik ken een jongetje dat Lauren heet... vind ik wat minder geslaagd.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:31 schreef texelonia het volgende:
Ik ken wel Lauren voor een meisje, dat vind ik wel leuk, al moest ik er wel aan wennen.
Ik heb dat zelf ook, met zowel voor- als achternaam. Beide namen lokten ook erg uit om mee gepest te worden, zowel door klasgenoten als leraren (klasgenoten met mn voornaam, leraren met mn achternaam). Vroeger vond ik dat echt heel erg en wou ik altijd dat ik een andere naam had of dat ik de achternaam van m'n moeder zou krijgen (staat in de top10 van meest voorkomende achternamen). Inmiddels zit ik er helemaal niet meer mee, vind ik mijn voor- én achternaam juist heel mooi en ben ik er trots opquote:Op woensdag 19 april 2006 09:49 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, tuurlijk.Met een 'w' is more likely dan idd.
Ik heb zelf een naam die uitgelegd moet worden dus ik ga voor mijn kind(eren) toch wel op zoek naar namen die gewoon duidelijk zijn. Qua uitspraak en schrijfwijze. Lijkt me het prettigst. Het is best vermoeiend je naam te moeten 'verdedigen'.
Laurence Olivierquote:Op woensdag 19 april 2006 09:33 schreef bixister het volgende:
[..]
dacht ik ook ja.
[..]
is 't dan niet 'lawrence'? ach, iedereen moet 't ook zelf weten hoor, maar het lijkt me dat als je je eigen kind zo noemt, dat je dan wel uitzoekt waar en hoe de naam gebruikt wordt.
De franse 'meisjes'uitspraak, dat is toch 'Lauwranse' ongeveer he? Jongen of meisje, ik blijft het een mooie naam vindenquote:Op woensdag 19 april 2006 10:08 schreef bixister het volgende:
ah, zo zie je maar. ik heb inmiddels ook even gezocht en in 't engels is 't inderdaad zowel jongens als meisjes naam.het verbaasde mij vooral dat fleur niet bekend was met de mogelijkheid om laurence als meisjenaam te gebruiken.
(ja, verbaasde mij ook, maar als ik wat lees...toch ff reageren.....Maar gaat u weer verder..quote:
Hahaha, hier qua gruwelijke kledingstijl van (aangetrouwde) familie hetzelfde probleem.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:15 schreef dutchie het volgende:
Wij twijfelen nog lekker verder hoor. Ik denk maar zo, we zullen er vast wel een keer uit komen voordat het kind zich voor moet stellen aan iedereen.
Meisjesnamen zijn idd veel makkelijker.
maar nadat mijn moeder dit weekend een foeillelijk rokje voor mijn nichtje heeft gekocht, hoop ik van harte op een jongentje.![]()
Renée dusquote:Op dinsdag 25 april 2006 15:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Hahaha, hier qua gruwelijke kledingstijl van (aangetrouwde) familie hetzelfde probleem.
Qua namen wisten en weten we er juist veel meer voor een piemelmannetje dan voor een freuletje. Een meisjesnaam lijkt veel nauwer te luisteren bij ons: het moet vrouwelijk, maar niet tuttig of overdreven en al helemaal niet te exotisch en toch niet te gewoon. Twee lettergrepen, niet meer of minder en...en...
Die is mooi iddquote:
Dat vonden mijn ouders destijds ook alquote:
"Rennie"quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat vonden mijn ouders destijds ook alEn die noemden nog het voordeel dat je de naam niet af kunt korten
och, die vind ik soms wel leuk. maar 't zou niet zo passen bij jullie jongensnamen nee.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:58 schreef Mwanatabu het volgende:
Maar je hebt gelijk, afschuwelijke afkortingen zijn ook uit den boze. Of vervrouwelijkte mannennamen. "Dirkje", "Jantje".
Bij Jenna denk ik aan een vrouw van bedenkelijk allooi.quote:Op woensdag 26 april 2006 20:45 schreef Miesjemies het volgende:
Ik ken een pasgeboren meisje die Jenna heet, ook leuk
Voor een jongen wordt het bij mij Jesper, dat weet ik nu al
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |