Dan pak jij ze toch weer van de AI?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:55 schreef Retuobak het volgende:
Ik spreid ze altijd behoorlijk moet ik zeggen, want zet je ze dicht op elkaar dan is dat misschien voordelig voor militaire productie in het begin, maar wil je later aan de wonders dan heb je geen een echt goed presterende stad en pakt de AI alle wonders.
Ik probeer in het begin toch wel behoorlijk uit te breiden om te voorkomen dat je klem komt te zitten tussen je tegenstanders. En het continent waar ik op zit is van mijquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:12 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan pak jij ze toch weer van de AI?
Maar om op de vraag terug te komen: ik geloof dat gespreide steden inderdaad uitstekend werken tegenwoordig. In Civ II en III gold gewoon: hoe meer steden je op je stuk land kon proppen, hoe beter. Nu, in Civ IV, kost elke stad (boven een klein gratis aantal steden) een bedrag aan onderhoud, en dat loopt geloof ik ook nog exponentieel op. Ook je civics worden duurder naarmate je meer en grotere steden krijgt.
De tijd van ongebreidelde expansie is dus voorbij. Als je nu een nieuwe stad sticht, moet je er wel een verdomd goede reden voor hebben -- denk aan een resource veilig stellen, een chokepoint bezetten etc.
het kan een verspilling van land zijn, maar hoeft niet, ze kunnen bv. een bos met elkaar delen op dat vakje dat ze samen hebben, zodat je health op vooruit gaat en 1 vakje extra voor een stad hebt om geen bos op te latenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:16 schreef alex4allofyou het volgende:
Als je een stad bouwt dat zie je een doorzichtig blauwe 'deken', dit is toch tot waar de invloed van de stad rijkt? Wat gebeurt er nu als Washington en New York elkaar overlappen, is dat geen waste van het land?
Ach dat is ook een beetje afhankelijk van hoe groot de overlap is. Opzich kan het niet zoveel kwaad.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:16 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik zet ze tot nu toe ook altijd een flink stuk van elkaar. Hoewel een flink stuk relatief is, zitten er zeker 10tiles tussen. Ik maak vooral veel workers om zo snel mogelijk zoveel mogelijk resources te bemachtigen.
Als je een stad bouwt dat zie je een doorzichtig blauwe 'deken', dit is toch tot waar de invloed van de stad rijkt? Wat gebeurt er nu als Washington en New York elkaar overlappen, is dat geen waste van het land?
Daar is toch niks geks aan? Of er nou een warrior in een stad staat of een tank, allebei zorgen ze maar voor één lachend gezichtje. Dus zolang die stad toch niet in gevaar is, hou ik de centjes voor het upgraden liever in mijn zak.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:34 schreef du_ke het volgende:
Hebben jullie er ook wel eens last van dat je in modern age in oorlog bent en dan bedenkt dat er nog wel wat warriors en spearman geupgrade mogen worden.
Klopt idd. Al heb je pas vrij laat in het spel echt iets aan je gold.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Daar is toch niks geks aan? Of er nou een warrior in een stad staat of een tank, allebei zorgen ze maar voor één lachend gezichtje. Dus zolang die stad toch niet in gevaar is, hou ik de centjes voor het upgraden liever in mijn zak.
Ik ook, prachtspelquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:26 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb ooit Colonization nog vol overgave gespeeld.
Uiteraard, goed spel.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:26 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb ooit Colonization nog vol overgave gespeeld.
wie niet...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:26 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb ooit Colonization nog vol overgave gespeeld.
quote:It turns out WW2 in Europe is not one of the scenarios in Civilization IV: Warlords. According to the first look article posted on GameSpot today, the six scenarios in the expansion will cover the following:
* Chinese unification in 350 BC (Warring States)
* Peloponnesian War around 430 BC
* Alexander the Great's conquests around 330 BC
* Rise of Rome around 300 BC
* Age of Vikings in AD 800
* Genghis Khan's rampage in AD 1206
In addition to the scenarios, the expansion will introduce six new civilizations that are playable in both single player and multiplayer. There also appears to be a new "warlords" great people type and we known there is a new Vassal State diplomacy option from yesterday's screenshot.
Earlier today, Norwegian gaming site gamer.no also posted a brief article (in Norwegian) with some specific numbers. It said there will be 10 new leaders, 10 new units, 3 new wonders, 3 new resources, and that 3 of the 6 civilizations are the Vikings, Carthage and Gaul. Another thing mentioned is all civilizations will receive a new unique building in addition to the unique unit. Thanks to Apolyton and forum member Alter Ego for this info.
ik denk dat je hiermee bedoelt dat de stad langer doet om units ed. te bouwen, dat komt omdat specialists in de plaats komen van citizens die de vakjes om de steden bewerken, je ziet een cirkel minder in de cityscreen als het goed is als je een specialist extra creeert, het kan gebeuren dat een bewerkt vakje minder om de stad kan betekenen dat je hammers verliest, hammers zijn nodig om de meeste units, improvements ed. te kunnen bouwen dus je moet voorzichtig zijn met creeren van specialists. Overigens is er ook de specialist Engineer, die onderscheidt zich door extra Hammers te geven.quote:A) Als je specialists hebt in een stad dan kun je ze activeren, dan zie je ineens constructions ed achteruitvliegen, hoe zit dat?
Ik heb volgens mij wel eens defences gehad in sommige steden van 120%quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:49 schreef Merovingian het volgende:
dus een maximum defence bonus van 100% is mogelijk. In het begin heb je walls en castle's enzo die je veel meer bonus geven, echter na het ontwikkelen van gunpowder units worden bonussen van walls enzo obsolete, terwijl de culture bonus wel blijft bestaan.
niet van culture, dat is onmogelijk. Als je eenmaal de grens van level 5 bent gepasseerd krijgt je city "legendary" status, en je defence bonus wordt en blijft 100%. De levels van culture gaan altijd met een factor 10 omhoog, dus level 1=5, 2=50, 3=500, 4=5000, en 5=50.000. Als je al 500.000 kunt halen, wat vrij lastig is, blijf je gewoon 100% bonus en legendary status houden. Bij je city defence worden de culture en building bonus trouwens niet bij elkaar opgeteld, de hoogste waarde geldt. Als je een building defence van 50% hebt en een culture defence van 40%, dan heb je bij een battle een bonus van 50%. Als je culture bonus 80% zou zijn, zou je een defence bonus van 80% hebben bij een battlequote:Op woensdag 22 maart 2006 14:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij wel eens defences gehad in sommige steden van 120%
Hoogste cultuur level is afhankelijk van gamespeedquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:09 schreef du_ke het volgende:
Hoogste cultuur level is volgens mij 75.000 ipv 50.000 maar dat maakt niet zoveel uit. Als je naast een leuke cultuur ook nog eens op een heuvel zit met je stad zit het met je defence wel goed.
Lange laadtijden? Heb ik geen last van... Maar dan nog, laden is toch eenmalig per spel? Trage tempo valt ook wel mee als je een quick game doet, en bij combat moet je gewoon niet aanvallen als je geen flinke overmacht hebtquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:29 schreef Frollo het volgende:
Mmm, telkens als ik over Civ lees, zoals hier, krijg ik zin om het te spelen. Maar als ik dan eenmaal thuis achter m'n pc zit, met de muis boven het Civ IV-icoontje, dan denk ik aan de lange laadtijden, het trage tempo, de frustrerende combatuitslagen, en besluit toch maar iets anders te gaan doen. Zo gaat het nu al een paar maanden.
Ach ja, je hebt ook wel gelijk. Maar ik wou gewoon een beetje zeuren. Misschien zoek ik wanhopig naar een verklaring waarom ik Civ niet zo leuk meer vind, maar misschien is die verklaring er niet...quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:40 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Lange laadtijden? Heb ik geen last van... Maar dan nog, laden is toch eenmalig per spel? Trage tempo valt ook wel mee als je een quick game doet, en bij combat moet je gewoon niet aanvallen als je geen flinke overmacht hebt
Is ook weer zo natuurlijk.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:00 schreef Merovingian het volgende:
Nou ja, op de meeste spellen raak je na enige tijd toch wel uitgekeken... Das niet meer dan normaal.
graag gedaanquote:Op donderdag 23 maart 2006 10:29 schreef alex4allofyou het volgende:
Bedankt voor de uitleg!
Dat met die specialists is iets wat ik nog niet gedaan heb, wist niet dat het een rondje scheelde. Dit spel is zo complex als in het echte leven.
Je kunt dan population gebruiken om je bouw te versnellen.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:23 schreef Frutsel het volgende:
Kan iemand mij de werking en het nut van Slavernij uitleggen? Ik heb het tot op heden nooit gebruikt in het spel. Heeft het enige nut?
En met slavery betaal je no maintenance ipv lowquote:Op zondag 26 maart 2006 14:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je kunt dan population gebruiken om je bouw te versnellen.
Tja..dat had ik ook al begrepen..quote:Op zondag 26 maart 2006 14:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je kunt dan population gebruiken om je bouw te versnellen.
Als aan de volgende voorwaarden is voldaan:quote:Op maandag 27 maart 2006 09:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tja..dat had ik ook al begrepen..
maar HOE werkt het? Hoe wordt het berekent etc..is het nuttig? Nadelen?
Ervaringen?
Ik gebruik het regelmatig ja, maar er is niet echt een vuistregel voor. Ik gebruik het meestal voor dingen die gewoon echt niet kunnen wachten. Wonders, gebouwen of eenheden, dat maakt niet uit. De ene keer is het een Castle in een stad die direct gevaar loopt, de andere keer soldaten die onmiddellijk nodig zijn aan het front, dan weer een Wonder dat de volgende beurt door een andere civ gebouwd dreigt te worden enzovoort.quote:Op maandag 27 maart 2006 10:24 schreef Frutsel het volgende:
Ok Frollo, das duidelijk....
maar wanneer is het zinvol om te gebruiken? Bij bepaalde wonders, gebouwen, eenheden?
Gebruik je het zelf ook wel eens?
Ik dacht dat je Wonders niet kon hurryen? Of ben ik nu in de war met hurryen voor geld?quote:Op maandag 27 maart 2006 10:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik gebruik het regelmatig ja, maar er is niet echt een vuistregel voor. Ik gebruik het meestal voor dingen die gewoon echt niet kunnen wachten. Wonders, gebouwen of eenheden, dat maakt niet uit. De ene keer is het een Castle in een stad die direct gevaar loopt, de andere keer soldaten die onmiddellijk nodig zijn aan het front, dan weer een Wonder dat de volgende beurt door een andere civ gebouwd dreigt te worden enzovoort.
In Civ 3 kon dat inderdaad niet. Niet met goud, niet met bomen kappen, niet met units disbanden, helemaal nooit, nooit, nooit.quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik dacht dat je Wonders niet kon hurryen? Of ben ik nu in de war met hurryen voor geld?
bronquote:Defeating the enemy has a new twist in this game: Vassal States. No longer does the player need to destroy another civilization to defeat them. Conquer the enemies and insert your control over them.
Bij wonders met hoge bouwkosten lukt dat niet altijdquote:Op woensdag 29 maart 2006 14:42 schreef Frutsel het volgende:
wonder kan je evt ook hurry-en met Great Engineer.
Langzamer hoe?quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:42 schreef Monidique het volgende:
Mja, ik had het idee dat het wat langzamer was op een Large-map.
Soms duurde het een minuut voordat er een diplomacy-scherm kwam, anders nooit. Beurten duurde soms lang. Bewegingen waren schokkiger. Maar niet altijd! En ik weet niet of er nog wat anders bezig was op mijn computer. Nou ja, probeer het maar... het oogde zo, ik heb geen cijfers...quote:
Het is vreemd natuurlijk, maar ik heb me er nooit aan geergerd tijdens het spelen.quote:Op maandag 17 april 2006 10:59 schreef FokSpy het volgende:
Ik zit er aan te denken om dit spel aan te schaffen omdat het concept me wel aanspreekt.
Maar ik vind het spel er zo vaaaaag uitzien (screenshots).
Mensen en dieren die groter zijn dan bomen enzo.. na het zien van de screenshots heb ik niet zo van.. wow wat realistisch.. vind het er maar vaag uitzien.
of heb ik het verkeerd?
Het kon wel als je met een Great Leader "Hurry City's production" deed, geloof ik.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
In Civ 3 kon dat inderdaad niet. Niet met goud, niet met bomen kappen, niet met units disbanden, helemaal nooit, nooit, nooit.
Je hebt gelijk, die had ik over het hoofd gezien.quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:14 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het kon wel als je met een Great Leader "Hurry City's production" deed, geloof ik.
nee, 1 power plant is genoeg, meer heeft geen zin.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:11 schreef Luutgaert het volgende:
Heeft het ook zin om meerdere power plants te bouwen? Of is het alleen een risico om een nuclear plant te bouwen (ivm meltdown)?
Ah ok, maar waarom zou je dan een nuclear powerplant bouwen als je al een coal plant hebt en ook een recycling center?quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:11 schreef Merovingian het volgende:
[..]
nee, 1 power plant is genoeg, meer heeft geen zin.
Unique buildings, cool!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:21 schreef MrBean het volgende:
http://pc.ign.com/articles/703/703730p1.html hebben jullie dit al gelezen overigens? ...
Hmmm goeie vraag.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:55 schreef Frollo het volgende:
[..]
Unique buildings, cool!
Zou je die kunnen veroveren?
Stel je eens voor hoe rap de Panzers onder Police State van de band komen rollen...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:42 schreef Retuobak het volgende:
German Assembly Plant
I like the sound of that
Duitsland wordt dus de massa-unit-pomp-natie
Is dat voor de uiterlijke verzorging van de units?quote:Op zondag 7 mei 2006 15:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Klinkt toch nét even wat stoerder dan 'the French Salon', nietwaar?
Steeds meer bouwen, researchen, units trainen, tiles invullen, zwakkere civ's afpersen... Het is soms allemaal een beetje veel. Ik was laatst gewoon blij dat de Fransen een stad van me hadden afgebroken, zodat ik wat meer rust hadquote:Op zondag 7 mei 2006 15:16 schreef Monidique het volgende:
Wat voor "tering veel shit" moet je dan doen? Eenheden kun je bijvoorbeeld vastzetten, met F, of H, ofzo.
Ik wel. Als een sterke tegenstander mij plotseling met een heleboel units aanvalt, en ik heb bijvoorbeeld nog Longbowmen in mijn steden staan, terwijl ik theoretisch al Musketman of Rifleman kan bouwen, dan schakel ik snel over op Nationhood.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:14 schreef Monidique het volgende:
Draften jullie weleens? Ik nooit.
+ Ironworks en Heroic Epic in een stad.quote:Op zondag 7 mei 2006 10:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Stel je eens voor hoe rap de Panzers onder Police State van de band komen rollen...
En dat heeft hier mee te maken, omdat.....quote:Op zondag 7 mei 2006 15:21 schreef Monidique het volgende:
Misschien past een film beter bij jouw interesses,.
Geweldig antwoordquote:Op zondag 7 mei 2006 15:34 schreef Monidique het volgende:
Omdat je een overgevoelige jongen bent, daarom.
Internet vind ik ook wel best. Direct IP connection heb ik geen ervaring mee. Of is dat heel simpel?quote:Op zondag 7 mei 2006 15:54 schreef Monidique het volgende:
O, direct IP-connection kan natuurlijk ook.
Geregeld heb m'n verdediging niet altijd even goed op orde en dan kunnen ze erg handig zijnquote:Op zondag 7 mei 2006 15:14 schreef Monidique het volgende:
Draften jullie weleens? Ik nooit.
Isabella en Tokugawa zijn dan ook altijd tot op het irritante af dom bezig. Je kunt nooit iets met ze ruilen en ze zijn altijd pissed off om wat voor reden dan ook.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:37 schreef MrBean het volgende:
Hebben jullie ook altijd dat bepaalde civs het vaak beter doen dan anderen? Mali doet het bijvoorbeeld vaak erg goed bij mij ... Die Mansu Munsa (oid) staat altijd bij de bovenste 3 bij mij.
De Spanjaarden en de Japanners doen het vaak dramatisch.
Toevallig heb ik gisteren de geneugten van het draften ontdekt.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:14 schreef Monidique het volgende:
Draften jullie weleens? Ik nooit.
Dat zou ik ook denken, maar ik bezit reeds de kennis om Machinegunners bouwen, die qua verdediging sterker zijn dan Redcoats/Riflemen, en toch krijg ik die niet als ik draft.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:57 schreef MrBean het volgende:
Ik denk dat het spel dezelfde units draft als Civ III ... dus defensieve units om je stad te verdedigen. Dus als je Nationalism als Civic hebt: Longbowman, Musketman, Rifleman, Infantry.
Op Civfanatics vond ik alleen de thread Draft details, waarin iemand zegt: "conscript start with 2 exp if city has barrak and 0 exp if they do not. Civics do not effect conscripts". Dat klopt dus al niet, want mijn soldaatjes krijgen 3 XP.quote:Jouw tweede vraag heb ik me ook al afgevraagd ...
Mja dat is dan een uitzondering denk ik.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat zou ik ook denken, maar ik bezit reeds de kennis om Machinegunners bouwen, die qua verdediging sterker zijn dan Redcoats/Riflemen, en toch krijg ik die niet als ik draft.
Misschien dat een unit standaard al begint met 1 XP? Ik weet het niet, ik let vaak nooit op het aantal XP, ik zie altijd wel wanneer ik een promotion krijg.quote:Op Civfanatics vond ik alleen de thread Draft details, waarin iemand zegt: "conscript start with 2 exp if city has barrak and 0 exp if they do not. Civics do not effect conscripts". Dat klopt dus al niet, want mijn soldaatjes krijgen 3 XP.
Neuh, ik ben er vrij zeker van dat een nieuwe unit in principe 0 XP krijgt, met Barracks +2, met Theocray +2 en met Vassalage ook nog eens +2. Daarbij krijgen agressive civs gratis Combat I voor melee en gunpowder units. Dus onder de juiste omstandigheden kan het heel hard gaan!quote:Op maandag 8 mei 2006 10:10 schreef MrBean het volgende:
Misschien dat een unit standaard al begint met 1 XP?
Ik let er juist wel op. Ik zorg bijvoorbeeld dat de units die dicht bij een promotie zitten, het eerst mogen aanvallen (mits een redelijke kans om te winnen natuurlijk). En bijvoorbeeld units die al 10 XP hebben en die ik van plan ben om binnenkort te upgraden, die laat ik juist niet vechten, want na upgraden wordt de XP toch teruggezet op 10. Dat soort dingen, daar let ik allemaal op.quote:Ik weet het niet, ik let vaak nooit op het aantal XP, ik zie altijd wel wanneer ik een promotion krijg.![]()
Daar kwam ik laatst ook achter ja.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:59 schreef Frollo het volgende:
En bijvoorbeeld units die al 10 XP hebben en die ik van plan ben om binnenkort te upgraden, die laat ik juist niet vechten, want na upgraden wordt de XP toch teruggezet op 10. Dat soort dingen, daar let ik allemaal op.
Ja volgens mij welquote:Op maandag 8 mei 2006 10:11 schreef MrBean het volgende:
Zou je Mech. Infantry ook kunnen draften trouwens?
Want Riflemen hebben de City Raider promotion niet van nature, toch?quote:Op maandag 8 mei 2006 11:03 schreef Sidekick het volgende:
Wel handig overigens, door bijvoorbeeld Swordsman te laten promoten met City Attack en dan upgraden, zodat je 1 of 2 Rifleman kan hebben met +50% City Attack, iets wat je met gebouwde Rifleman niet kan doen.
Absoluut! Veel leuker dan het attack/defense-systeem.quote:Erg stoer combatsysteem trouwens.
Jij upgrade al je units?!quote:Op maandag 8 mei 2006 11:34 schreef Sidekick het volgende:
Rifleman heeft bij mijn weten idd geen mogelijkheid om te promoten met City Raider. Ik heb de effecten van deze feature nog niet helemaal door, maar naast City Attack voor Rifleman moeten er nog wel wat handige mogelijkheden zijn lijkt me.
De tactiek die ik gebruik verschilt eigenlijk niet eens met Civ 3, ook daar bouwde ik in de middenfase een aardig kapitaal op voor Wall Street (?), waarmee je 5% rente kreeg. Nu is die rente er niet meer, maar blijft een goed kapitaal erg belangrijk in de middenfase omdat het upgraden zo belangrijk is geworden: geen disband-bonus meer voor oude units zoals in civ 3 en het behouden van promotions is ook wat waard.
Alleen degene met (goede) promotions. Maar het upgraden is erg duur, dus veel kapitaal is noodzakelijk dan.quote:
Ik ook, maar dan zelfs een Grenadier met City Raider I, II en III.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:07 schreef Frollo het volgende:
[..]
Want Riflemen hebben de City Raider promotion niet van nature, toch?
Vanochtend heb ik trouwens gedachteloos een Grenadier met City Raider I geüpgraded naar Machinegunner, en dat terwijl die defense only zijn!
Dan moet je dit eens lezen:quote:Op maandag 8 mei 2006 19:42 schreef Monidique het volgende:
Een paar beurten 0% science kan je wat geld bezorgen om units te upgraden. Maar je loopt natuurlijk wel een kleine technologische achterstand op.
Hihi, gisteren vond ik Monotheism uit, een paar beurten later gebruikte ik The Oracle om Theocracy te ontdekken en weer enkele beurten later (één of twee of drie) gebruikte ik een Great Prophet om Code of Laws te kennen. Binnen tien beurten, rond het jaar duizend voor Christus, Judaism, Christianity en Confucianism gesticht in Sjanghai. Dat was grappig.
Ik weet niet of je (b.v. via Civfanatics.com) bekend bent met de "CS Slingshot", maar da's in feite een zelfde soort strategie als jij hier beschrijft. Je bouwt het Oracle, en tegelijkertijd begin je aan Code of Laws. Door even handig te timen zorg je dat die in dezelfde beurt klaar zijn. Je kiest dan Civil Service als gratis tech, en stapt over naar Bureaucracy. Op deze manier krijg je een enorme boost in de revenu van je hoofdstad.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:42 schreef Monidique het volgende:
Een paar beurten 0% science kan je wat geld bezorgen om units te upgraden. Maar je loopt natuurlijk wel een kleine technologische achterstand op.
Hihi, gisteren vond ik Monotheism uit, een paar beurten later gebruikte ik The Oracle om Theocracy te ontdekken en weer enkele beurten later (één of twee of drie) gebruikte ik een Great Prophet om Code of Laws te kennen. Binnen tien beurten, rond het jaar duizend voor Christus, Judaism, Christianity en Confucianism gesticht in Sjanghai. Dat was grappig.
die heb ik en hij voldoet er ruim aan.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:27 schreef Merovingian het volgende:
koop een legale versie
of als je die al hebt: voldoet je systeem aan de minimum specs?
Haha heb ik vandaag ook geprobeerd, ging wel prima opzichquote:Op maandag 8 mei 2006 20:21 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dan moet je dit eens lezen:
http://www.compoundeye.net/civ/nonviolent/index.html
Hij heeft een spelletje met Diplomatic Victory gewonnen zonder ook maar één militaire unit te bouwen.
Dit heeft hij gedaan door alle civs boeddhistisch te maken en alle andere geloven houdt hij verborgen in zijn rijk.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op die site staat ook een experiment met een pojte waarbij hij zijn research op 0% zet.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Haha heb ik vandaag ook geprobeerd, ging wel prima opzich. Alleen snap ik niet hoe hij dit al zo vroeg in het spel voor elkaar krijgt. Voor Dipl. vic. heb je namelijk de UN nodig en die komt pas laat beschikbaar. Ik was in 1885 ofzo klaar.
-edit- dat moest hij ook, hij was halverwege de 19e eeuw klaar.
Met India en ik heb wel wat unit gebouwd. Ter verdediging tegen barbaren enzo.
Ja was een optie, ben momenteel de diverse custom kaart optie een beetje aan het proberen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:22 schreef Frollo het volgende:
Wat voor aparte, hoekige map is dat, du_ke?
jep alleen met civ4quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:58 schreef Merovingian het volgende:
alle drivers de nieuwste versie van geinstalleerd? en heb je dit alleen met civ4?
quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jep alleen met civ4
hij knalt er gewoonnuit en het gebeurt steeds vaker ik zit nu in 1980 en het is om de 3 turns
nee dat was een indicatie ik heb autosave nu gewoon op elke turn staanquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:55 schreef Merovingian het volgende:
[..]
altijd om de 3 turns? zet je autosave eens uit en kijk of ie er nog steeds uit vliegt
Bij een OCC mag alleen jij maar één stad hebben. Voor de AI spelers is het een gewone, restrictieloze pot.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:04 schreef Sidekick het volgende:
Ik speel nu een 1 city game, waar je geen settlers kan bouwen en geen barbsteden kan overnemen en je dus met 1 stad moet spelen. Alleen nu zie ik dat alle andere civs met settlers naar mijn eiland komen. Weet iemand hoe dat zit?
ja dat vond ik dus ook vreemd... Je kan ook geen city's veroveren, of converten door veel culture te hebben...quote:Op zondag 21 mei 2006 13:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Bij een OCC mag alleen jij maar één stad hebben. Voor de AI spelers is het een gewone, restrictieloze pot.
En dat ga ik nu ook online doen.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:09 schreef Monidique het volgende:
Ik wil vandaag Civilization 4 spelen./
Ik ookquote:Op zondag 21 mei 2006 13:09 schreef Monidique het volgende:
Ik wil vandaag Civilization 4 spelen./
Gewoon Civ 4 dan natuurlijk. Hoewel Civ 3 ook erg goed is (was), en vandaag de dag vast wel erg goedkoop te verkrijgen moet zijn waardoor je goedkoop kennis kan maken van dit geweldige turn-based, strategisch superspel.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:12 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik heb nooit een Civilization gespeeld.
Is de reeks een beetje toegankelijk? En welk deel raden jullie aan om mee te beginnen?
Het is wel een spel uit de categorie "Je moet er van houden".quote:Op zondag 28 mei 2006 12:12 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik heb nooit een Civilization gespeeld.
Is de reeks een beetje toegankelijk? En welk deel raden jullie aan om mee te beginnen?
En dat wordt het steeds meer denk ik...quote:Op zondag 28 mei 2006 12:15 schreef MrBean het volgende:
[..]
Het is wel een spel uit de categorie "Je moet er van houden".
Ja dat begrijp ik. Maar hij gaat ondanks dat de boeken in als een klassieker en dan wil ik hem in ieder geval geprobeerd hebben.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:15 schreef MrBean het volgende:
[..]
Het is wel een spel uit de categorie "Je moet er van houden".
Volgens mij groeit zo'n unit op een duur veel minder als hij een heleboel XP heeft.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:07 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb trouwens ook vaak dat een unit niet verder doorgroeit dan 10 XP. Wat zijn mogelijke redenen waardoor dat kan komen? (moeilijkheid?, era?)
Ik lees er niets over op civfanatics.com. Daar lees ik dat het verkrijgen van XP alleen afhankelijk is van de winkans (als ik het even heel simpel stel), met een minimum van 1 XP bij winst. Ik heb bij eerdere potjes ook wel units gehad met 13 of 14 XP. Dus ik snap niet waarom de laatste tijd mijn units met 10 XP niet meer doorgroeien.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:11 schreef MrBean het volgende:
[..]
Volgens mij groeit zo'n unit op een duur veel minder als hij een heleboel XP heeft.
Raar inderdaad. Welk level speel je?quote:Op zondag 28 mei 2006 13:14 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik lees er niets over op civfanatics.com. Daar lees ik dat het verkrijgen van XP alleen afhankelijk is van de winkans (als ik het even heel simpel stel), met een minimum van 1 XP bij winst. Ik heb bij eerdere potjes ook wel units gehad met 13 of 14 XP. Dus ik snap niet waarom de laatste tijd mijn units met 10 XP niet meer doorgroeien.
Ctrl + Tab tijden spel = chatlog + chattenquote:Op maandag 29 mei 2006 17:38 schreef Luutgaert het volgende:
Weet iemand misschien hoe je kunt chatten in multiplayer?
http://www.civfanatics.com/news2/comments.php?id=786quote:Mac Civ4 System Requirements
System Requirements:
* Operating System: Mac OS X 10.3.9 or later
* CPU Processor: PowerPC G5 or Intel chipset
* CPU Speed: 1.8 GHz or faster
* Memory: 512 MB or higher
* Hard Disk Space: 3.5 GB free disk space
* Video Card (ATI): Radeon 9600 or better
* Video Card (NVidia): GeForce FX 5200 or better
* Video Memory (VRam): 64 MB or higher
* Multiplayer: Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported. Internet play requires broadband connection.
* Media Required: DVD Drive
* *Supported Video cards: NVIDIA GeForce 5200, 6600, 6800, 7800 ATI Radeon 9600, 9650, 9700, 9800, X600, X800, X850, X1600
Recommended System Requirements:
* Operating System: Mac OS X 10.4.6 or later
* CPU Processor: PowerPC G5 or Intel chipset
* CPU Speed: 2.0 GHz or faster
* Video RAM: 128 MB
Tab werkt, bedankt!quote:Op maandag 29 mei 2006 17:51 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ctrl + Tab tijden spel = chatlog + chatten
en gewoon Tab in drukken of Shift + Tab doet ook wel wat geloof ik.
Het Ware Woord verkondigen gaat in dit potje nog steeds goed, ook in de 17e eeuw waar we nu inzitten. Bijkomend voordeel is dat mijn broeder van het goede geloof, Roosevelt, veel steden heeft gebouwd op het continent. Iets van 15, die dankzj goede infratructuur allemaal bereikt kunnen worden of op het punt staan om zich te bekeren. Opgeteld met mijn eigen theocatische steden levert dat per turn zo'n 20 gold op door mijn Holy City. Eventueel zijn de overige steden van Teddy (hij heeft echt veel gebouwdquote:Op zondag 28 mei 2006 12:27 schreef Sidekick het volgende:
Mijn huidige potje is multiplayer, waarin ik als Isabelle het Hinduism spread.
(knip)
Ik dacht dat dat hoger werd met de jaren en je er verder niks aan kunt doen?quote:Op zondag 4 juni 2006 21:51 schreef Sidekick het volgende:
Weet iemand waardoor de inflatie wordt beinvloed? Ik heb doorgaans percentages van boven de 50%. Dat moet minder kunnen, zou je zeggen.
Het heeft dus niets te maken met je kapitaal of GNP?quote:Op maandag 5 juni 2006 14:01 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat hoger werd met de jaren en je er verder niks aan kunt doen?
Ik weet het niet zeker hoor.quote:Op maandag 5 juni 2006 14:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het heeft dus niets te maken met je kapitaal of GNP?
Ik speel ook op Warlord/Noble hoor.quote:Op maandag 5 juni 2006 15:35 schreef Frutsel het volgende:
en maar weer een LAN-netje opgestart met 2 kameraden. Elk 2 pc-spelers erbij en een 4e team van 3 pc-spelers. Alles Random... LOL... kijken wat voor CIV ik krijg.
Speel het spel al geruime tijd, maar volgens mij snap ik heel veel zaken nog niet als ik dit allemaal zo lees wat jullie opschrijven... Ik speel nog altijd op Warlord/Noble level en dan kan ik net winnen van de pc's... dus jullie zullen wel veel beter zijn![]()
Ook een handige tactiek die ik toepas is het promoten van bijvoorbeeld Archers met City Defense om ze later te upgraden naar Machine Gun. Archers gebruik je doorgaans al om steden te verdedigen en is de City Defense Promotion een logische keuze. Machine Guns hebben echter niet de mogelijkheid om te promoten met City Defense, terwijl het voor die defensieve units, meestal gefortified in een stad, ideaal zou zijn. Door middel van deze specifieke upgrade lukt dat dus echter wel.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:03 schreef Sidekick het volgende:
Wel handig overigens, door bijvoorbeeld Swordsman te laten promoten met City Attack en dan upgraden, zodat je 1 of 2 Rifleman kan hebben met +50% City Attack, iets wat je met gebouwde Rifleman niet kan doen.
Siege units hebben natuurlijk al een Collateral Damage van zichzelf. Ik heb zelf vaak ook wel het gevoel dat extra Collateral Damage niet veel toevoegt ten opzichte van de huidige Coll Dam. (ik had eens een Modern Armer met 100% Collateral Damage waar ik zeer ontevreden over was. Wellicht dat City Attack dan relatief meer schade kan aanrichten in steden.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:53 schreef Frollo het volgende:
Ik kan de redenering van de 'City Attack voor siege units'-fans gewoon niet volgen. Wie wel?
Klopt, maar ik heb het dan ook over verdediging als in het aanvallen van een Stack of Doom die voor je stad staat.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:08 schreef Frollo het volgende:
Mmm, ik dacht toch heus dat 'Can withdraw from combat' alleen werkt als je zelf aanvalt.
ik gebruik(te) deze twee promoties nooit.... enige wat ik gebruik(te) was extra attack, city defense en de 'healing' upgradesquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:08 schreef Frollo het volgende:
Mmm, ik dacht toch heus dat 'Can withdraw from combat' alleen werkt als je zelf aanvalt.
Hoewel de promotie Flanking II óók 'Immune to first strike' geeft en dat is altijd handig.
Ah, okay dan.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb het dan ook over verdediging als in het aanvallen van een Stack of Doom die voor je stad staat.
Ik heb ze vooralsnog alle 7 in mijn bezit, hoewel er eentje eventueel in vijandige handen kan vallen. Qua strategische resources zit het dus wel goed, en ook qua health heb ik geen echte problemen. Het grootste probleem is de happiness in mijn glorieuze beschaving. Ik heb nu civic waardoor elke militaire unit een happy face geeft, en ik vrees dat ik dat ook moet blijven houden. Universal Suffrage met de extra hammer voor towns zou een broodnodige boost geven aan mijn production, wetende dat ik veel towns heb (en in de nabije toekomst nog gaan ontstaan; ik ben niet voor niets commercieel superieur).quote:Op zondag 28 mei 2006 12:27 schreef Sidekick het volgende:
Gelukkig heb ik goede strategische grensposities met de Amerikanen ingenomen, waardoor ik ook nog, met het nodige geluk, Horses in mijn bezit heb gekregen. Net als Copper en Iron. Qua andere resources zit het ook wel goed, met een wicked aantal van 7 Ivory in de buurt (waar ik toch wel 4 of 5 van kan hebben).
Zeker bij Cavalry kan 'Flanking' ook zeer handig zijn; die unit heeft van zichzelf al een withdrawal chance van 30%, en met Flanking krijg je bijna een onoverwinnelijke aanvalsunit. (ok, beetje overdrevenquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik gebruik(te) deze twee promoties nooit.... enige wat ik gebruik(te) was extra attack, city defense en de 'healing' upgrades
kan wel merken dat ik nog veel moet leren
Dank voor je reactie!quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:18 schreef Sidekick het volgende:
Valt de space elevator ook onder de categorie 'Wonders'?
En waarom zou je niet voor Great People gaan? (zijn space ship onderdelen ook te hurryen met Great Engineers?)
Zo ja, dan zou Industrious en Philosophical perfect zijn, alleen bestaat die combinatie niet.
Ik zou voor Roosevelt gaan, met Organized. Space Race is Science is weinig kosten. Lage civickosten en goedkope courthouses zijn daarbij natuurlijk handig.
Of anders Mao Zedong, met een combinatie van Organized en Philosophical.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Navy SEALS...quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
De Amerikaanse Navy SEAL daarentegen komt te laat
Nee dat valt wel mee. Als je er mee aan blijft vallen enzo. Ik heb ook wel eens 27XP gehad.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:11 schreef MrBean het volgende:
[..]
Volgens mij groeit zo'n unit op een duur veel minder als hij een heleboel XP heeft.
Verrek, da's ook een goeie!quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:33 schreef zakjapannertje het volgende:
je kan je Great People ook bewaren voor later als de Space Race begint, voor een Golden Age om zo een (extra) voorsprong in shields en gold te krijgen, dan kan Philosophical ook wel handig zijn
"Random".quote:
Probeer je units te 'matchen' met die van de tegenstander. Als ik met de Romeinen speel heb ik voornamelijk Praetorians, maar aanvallen van Horse Archers kun je het beste tegengaan met Spearmen (Bonus tegen Mounted Units). Die Praetorians kun je gebruiken om dan terug te slaan. Bouw ook een paar Catapults die je buiten zijn steden zet (gedekt door Praetorians and Spearmen) om op die manier zijn city defenses wat af te zwakken voor je aanvalt. Moet goed gaan.quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:09 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik heb m'n eerste game (Chinese Empire, Qin Shi Huang) gewonnen op de laagste moeilijkheidsgraad met slechts 3x oorlog met de Azteken en net als die eindelijk, eindelijk uitgeroeid worden, heb ik mijn Space Race gewonnen, circa 2004 AD.
Nu speel ik Romans op de 2e moeilijkheidsgraad en het is gelijk verrekte moeilijk om m'n grenzen en resources te behouden en oorlogen te vermijden als ik er nog niet klaar voor ben. Heb met moeite de Japanners weggevaagd ondanks mijn Pretorians toen de Fransen zomaar aanvielen met hun Axemen, die de Pretorians telkens in depan hakten alsof het papier was en daarna de %#$@ Mêgole met hun klotepeerden.![]()
Dat heb ik inderdaad maar gedaan uiteindelijk. Het is Peter de Grote geworden (Philosophical, Expansive) dus daar kan ik goed mee leven.quote:
Ik ben ook begonnen met een potje op Monarch. Gaat redelijk. In het begin merk je het vooral qua score dat de anderen uitlopen. Maar zelfs ik, met een oorlogsvermijdend karakter, wist zelfs van de superieure Egyptenaren een stad te veroveren en zonder kleerscheren een oorlog te voeren. Mede dankzij de Duitsers als allie uiteraard. Qua research hou ik ze ook redelijk bij en het lukt me dan ook goed om via diplomatie hier enorm veel voordeel uit te halen. En verder zorgen redelijk veel resources ervoor dat ik eigenlijk geen last heb van dit niveau.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:43 schreef Frollo het volgende:
Alleen blijkt Monarch toch best pittig, dus het ziet er naar uit dat ik binnenkort opnieuw moet beginnen.
Ik ben nog niet heel ver. Nog niet eens Alphabet ontdekt, dus ik weet niet welke techs mijn rivalen allemaal hebben. Wel weet ik dat ze onaangenaam dichtbij komen en mij steeds voor zijn als het om leuke vestigingsplekjes gaat.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:15 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben ook begonnen met een potje op Monarch. Gaat redelijk. In het begin merk je het vooral qua score dat de anderen uitlopen. Maar zelfs ik, met een oorlogsvermijdend karakter, wist zelfs van de superieure Egyptenaren een stad te veroveren en zonder kleerscheren een oorlog te voeren. Mede dankzij de Duitsers als allie uiteraard. Qua research hou ik ze ook redelijk bij en het lukt me dan ook goed om via diplomatie hier enorm veel voordeel uit te halen. En verder zorgen redelijk veel resources ervoor dat ik eigenlijk geen last heb van dit niveau.
Enige nadeel was dat ik geen religie heb kunnen starten ondanks goede starttechs, wat wel enige impact heeft op mijn research.
Je kan ook al de techs bekijken wanneer een AI Alphabet heeft ontdekt, dus zolang je nog geen techs ziet via F4, dan zijn ze iig nog niet zo ver.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik ben nog niet heel ver. Nog niet eens Alphabet ontdekt, dus ik weet niet welke techs mijn rivalen allemaal hebben. Wel weet ik dat ze onaangenaam dichtbij komen en mij steeds voor zijn als het om leuke vestigingsplekjes gaat.
Maar ik begrijp uit jouw post dat Monarch wel degelijk te doen is. Nog even volhouden dus.![]()
quote:Op maandag 12 juni 2006 12:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik ben ook begonnen met een potje op Monarch. Gaat redelijk. In het begin merk je het vooral qua score dat de anderen uitlopen. Maar zelfs ik, met een oorlogsvermijdend karakter, wist zelfs van de superieure Egyptenaren een stad te veroveren en zonder kleerscheren een oorlog te voeren. Mede dankzij de Duitsers als allie uiteraard. Qua research hou ik ze ook redelijk bij en het lukt me dan ook goed om via diplomatie hier enorm veel voordeel uit te halen. En verder zorgen redelijk veel resources ervoor dat ik eigenlijk geen last heb van dit niveau.
Enige nadeel was dat ik geen religie heb kunnen starten ondanks goede starttechs, wat wel enige impact heeft op mijn research.
Onlangs dit potje beeindigd, waarbij Mansa Musa in 1901 won via een Space Race overwinning. Het ging lang redelijk goed, alleen was een goede samenwerking tussen Mali en Amerika, de twee grootmachten, iets teveel van het goede. Hierdoor hebben ze simpelweg ultrasnel de noodzakelijke techs kunnen researchen. Zelfs mijn permanente alliantie met Rusland kon dat niet bijhouden. Daarvoor ben ik ook redelijk lang aan het vechten geweest met mijn buurlanden. Op hen had ik wetenschappelijk een voordeel en wist dat ook om te zetten in militaire voorsprong.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:13 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb maar 5 steden op een Large map, en dat alleen maar omdat ik al een oorlog heb gevoerd om ruimte te creeeren voor die vijfde stad. Maar een van mijn eigenschappen is volgens mij ook dat ik weinig steden bouw. Ook vanwege een slechte ligging van mijn hoofdstad is uitbreiding lastig en duur.
(...)
k had trouwens ook een foutje gemaakt met het verkennen van het omringende land. Ik dacht te zien dat de kustlijn 'normaal' doorliep, maar er bleek net een nauwe doorgang te zijn naar het gebied van de Indiers. Als ik dat had geweten had ik ze kunnen afsnijden om mezelf meer ruimte te geven. Maar ja, ik moet het er maar mee doen. Ik moet proberen om sowieso nog 1 stad van de Egyptenaren te veroveren voor verdere groei, maar dat moet ik dus wel goed timen qua kwalitatieve militaire sterkte.
ik ook hoorquote:Op woensdag 28 juni 2006 11:04 schreef Retuobak het volgende:
Monarch, jeetje
Ik vind Noble al best pittig tbh
Cool.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:31 schreef Frollo het volgende:
De Warlords expansion komt steeds dichterbij!
Een goeie nieuwe preview:
http://pc.ign.com/articles/715/715502p1.html
De 'Barbarian' game mode lijkt me wel wat! Daarin kun je niet bouwen, alleen units kopen, en wel van het geld dat je verdient met pillagen.
Inderdaad, bevaarbare rivieren associeer ik eerder met de Vikingen dan met China. Hoewel het natuurlijk ook zo is dat ik van de Chinese geschiedenis minder weet dan van de Europese.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:48 schreef zakjapannertje het volgende:
grappig is ook dat je met Galleys rivieren nu kan bevaren, ik heb dat ooit eens voorgesteld aan Firaxis toen Civ3 gepromoot werd, maar dan voor het gewone spel, eigenlijk had ik deze optie nu juist verwacht in het Viking-scenario, niet in het Chinese unificatie-scenario, dat zou historisch iig correct voor het Viking-scenario zijn, omdat Vikingen bv. riviersteden als Parijs, Dorestad en Keulen meer dan eens bedreigden en hebben aangevallen met hun befaamde schepen
Achterstand qua research? Of...?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:12 schreef Retuobak het volgende:
Kan iemand wat tips geven voor het begin van de game? (Ancient age dus)
Heb het idee dat ik het daar vooral laat liggen, loop op Noble dan regelmatig een achterstand op.
Als je Mysticism als starttech hebt, moet je uiteraard eerst voor Polytheism (Hinduism) gaan. De AI's hebben de neiging om eerst voor Meditation (Buddhism) te gaan. Hierna zou ik voor Monotheism (via Masonry) gaan, eventueel om nog een Religion (Judaism) te pakken, en vooral om de Organized Religion civic. De productie in al je steden met je (eigen) staatsreligie wordt dan met 25% verhoogd.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:53 schreef Retuobak het volgende:
Zowel research als territorium eigenlijk.
Vind het ook altijd zo moeilijk wat eerst te bouwen en researchen
Gebouwen kosten toch geen maintenance in Civ IV?quote:Zulu warriors are trained at the Ikhanda, which replaces the basic Barracks. It costs an additional ten resources to build the Zulu Ikhanda but it's worth the investment as it benefits from a 20% reduction in maintenance.
Ja.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:50 schreef Frollo het volgende:
Oh wacht, het gaat natuurlijk om de maintenance voor de hele stad!
Een Zulu barracks vermindert dus de maintenance van de stad met 20%, net zoals een Courthouse dat met 50% doet.
Idd.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:52 schreef Retuobak het volgende:
Das een flink voordeel zeg, 20% minder maintenance kan er op de lange termijn aardig inhakken.
En je bouwt toch in elke stad uiteindelijk wel een barracks.
Weet ik zo niet uit m'n hoofd. De Fransen krijgen een 'salon', dat heb ik onthouden.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:56 schreef AntonDingeman het volgende:
En hoe zit het met de unique building van de oude civs?
Ik denk city maintanance.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:47 schreef Frollo het volgende:
Hier weer een nieuwe preview van de Warlords expansion, waarin zeer uitgebreid ingegaan wordt op de nieuwe volkeren:
http://pc.ign.com/articles/716/716491p1.html
Snapt iemand deze zin?
[..]
Gebouwen kosten toch geen maintenance in Civ IV?
Mm, dat van die 5 strength in plaats van 6 is inderdaad maar matig.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:25 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind de Numidian Cavalry van de de Carthaginians trouwens ook zeer zwak. 20% zwakker dan Horse Archers. Alleen tegen Melee units zijn ze 25% sterker.
Ten opzichte van de Horse Archer heb ik het over. Num. Cavalry: 7.5 (5 * 50%) vs 6.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:48 schreef Frollo het volgende:
Maar tegen melee krijgen ze toch mooi +50% en dus niet de 25% waar jij het over hebt.
Verdomd.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ten opzichte van de Horse Archer heb ik het over. Num. Cavalry: 7.5 (5 * 50%) vs 6.
Twenty (20!) XP! Voor elke unit die op dat vakje staat! Ik geloof het gewoon niet, dit is té krachtig. Misschien bedoelen ze 20 XP verdeeld over alle units.quote:There are a few different ways Great Generals can be used. Most obviously, you can turn them into Warlords to lead your military units in the field. When you create a Warlord, you have to join it to another combat unit. Any units that happen to be in the same tile when the Warlord is created, gain an additional twenty experience points.
Dat lijkt me ook. Misschien XP voor mounted units? (En dat de Mongoolse Ger dan nog eens extra XP geeft?)quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:42 schreef Retuobak het volgende:
Ben benieuwd wat ie precies doet.
Ongetwijfeld iets met mounted units.
Heb je alle patches gedownload? Het is een bekende bug en geloof dat het al is opgelost, anders moet je ff zoeken via google, veel mensen hadden er last van. Maar de patches (In-Game te downloaden met auto-patch optie in het menu) moet je zeker installeren. Loopt een stuk soepeler dan later in de game.quote:Op maandag 24 juli 2006 17:51 schreef schaduwvandewind het volgende:
Hoi, ik ben beginnend Civ-speler maar vindt het heel moeilijk om een beetje ingespeeld te geraken, zoveel te doen... . Een vraag die ik heb is de volgende. Als ik een spel start, is de rest van de 'wereld' zwart. Als ik een scout laat exploren verandert dit zwart niet(alleen op de map wel). Hoe krijg ik mijn kaart mooi gekleurd? of hoort dit zo? groeten
Hier ook, hoewel ik ongetwijfeld wel ergens tijd kan vrijmaken.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:04 schreef Frollo het volgende:
Ik weet niet eens of ik 'm ga halen. Ik heb maar heel weinig tijd om te Civven of te gamen überhaupt.
¤ 23,99 bij cd-wow is de goedkoopste die ik heb kunnen vinden.quote:
Tja, helaas gebeurt het niet zo vaak dat de prijs van een expansion pack dropt, ik zie het althans zelden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:59 schreef Retuobak het volgende:
Mmmh, maybe toch maar even mee wachten dan
Krijg je nog een foutmelding of hangt alles meteen?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:50 schreef AgLarrr het volgende:
Kep em ook gekocht, geïnstalleerd en hij loopt klem in het hoofdmenuEn mijn ploeter voldoet ruim aan alle systeemeisen. Iemand een idee hoe dat kan?
Hij hangt meteen. Hij hapert ook als een gek trouwens. Ik ben nu bezig met de patch..quote:Krijg je nog een foutmelding of hangt alles meteen?
Dat zuigt ja. Ik heb het zelf niet vaak gelukkig, meestal loopt het wel. Eén voorbeeld komt me wel meteen voor de geest: Beyond Good and Evil, die hele goeie reviews kreeg vanwege het sterke verhaal en de unieke gameplay, maar ik knal er om de haverklap uit.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:15 schreef AgLarrr het volgende:
God wat ik haat ik dat: iets kopen dat het vervolgens niet doet.
Waarom dan? Je zegt zelf dat je de systeemeisen ruim haalt.quote:Kan ook aan mijn ploeter liggen trouwens..
Jah, dat kopt, maar mijn ploeter doet al tijden raar. Hij happert om de haverklap, loopt tergend traag en heeft zelf moeite met winamp. Mijn jongste broertje flikkert er ook allemaal zooi op en dat komt het systeem niet ten goede.quote:Waarom dan? Je zegt zelf dat je de systeemeisen ruim haalt.
Dat gaat 't worden indd. Spel draait wel op een langzamere laptop (omfg hoe gaaf!). Ligt dus echt aan mijn ploeter. We gaan wel even wat herstelwerkzaamheden uitvoeren...quote:of gewoon windows opnieuw installen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |