Dat bedoelde ik ja, en ik had het net ontdekt voordat ik hier weer keek.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:22 schreef Retuobak het volgende:
Hotseat Sidekick?
Daarom ruim ik ze nou ook op. Daarna op zoek naar het volgende slachtoffer.quote:
Ook geen entry in de taakbalk? Probeer ALT-TAB es, kijken of ie daar wel bij staat.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:21 schreef DionysuZ het volgende:
steeds als ik civilization iv opstart krijg ik eerst een klein beeldje waarin staat dat vanalles geladen wordt en daarna zie ik niks, hoor alleen de muziek en zie de cursor, voor de rest zie ik nog exact mijn bureaublad zoals het eruit zag voor het opstarten alleen kan ik nergens bij. Kent iemand dit probleem?
hij staat er wel bij, hoor ook muziek en geluid en als ik naar civ tab dan zie ik ook een civ-cursor, maar voor de rest geen civ beeldquote:Op dinsdag 17 januari 2006 20:49 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ook geen entry in de taakbalk? Probeer ALT-TAB es, kijken of ie daar wel bij staat.
eerste paar keer was ik er zo fanatiek mee bezig dat ik na een uur of vijf spelen naar me nest ging en gewoon niet kon slapen en alleen maar dacht aan settlers, barbaren, ontwikkelingen en beschavingenquote:Op woensdag 18 januari 2006 09:43 schreef Monidique het volgende:
Gisteravond weer even online gespeeld, erg leuk. Vandaag maar verder gaan, hoop ik.
Heb hetzelfde probleem wel een keer gehad.quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:25 schreef Frollo het volgende:
Heeft ie het ooit wél gedaan? Is het misschien misgegaan na het patchen?
Dit klinkt niet als iets wat zo 1-2-3 op te lossen is. Civ uninstallen, drivers videokaart updaten en opnieuw beginnen, zou ik zeggen.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:43 schreef Monidique het volgende:
Gisteravond weer even online gespeeld, erg leuk. Vandaag maar verder gaan, hoop ik.
Och jong, waar heb je je toch in gestort?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:19 schreef Monidique het volgende:
Ik ga over een uurtje weg... wil wel een andere keer. Sowieso moet ik er nog een dozijn afhandelen.
Zeker.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:56 schreef Marble het volgende:
Dit spel heeft echt de beste muziek sinds Ocarina of Time. Neem alleen al dat Enya/Lion King-achtige nummer bij het openingsscherm. Ik luister er gewoon ook buiten het spelen naar omdat het zo goed is. Werkelijk prachtig, en zo sfeervol.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:35 schreef Monidique het volgende:
Er is trouwens ook een flying camera mode. Verander in CivilizationIV.ini, in je Mijn Spellen\Civilization 4-map, een 0 in een 1 en je kunt in het spel door middel van alt-control-F in deze modus komen. Erg leuk. Ik wist niet dat de schapen zo idioot waren.
Ja, ik vond dat ook al vreemd. Je kunt trouwens niet echt spelen in die modus, maar het is wel leuk voor plaatjes.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:45 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dat is dus wel! Ik begrijp eigenlijk niet dat ze dat niet standaard erin hebben zitten, leek me wel logisch namelijk. Zal het eens proberen.
Vijfmaal ja.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:54 schreef One_conundrum het volgende:
geniaal maar ik heb vanaf maandag een tentamen week, moeder is ook verslaafd dus is mn vraag, kan het ook via het lan netwerk gespeeld worden?
Oh nee, spelen lijkt me ook niet echt handig op die manierquote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, ik vond dat ook al vreemd. Je kunt trouwens niet echt spelen in die modus, maar het is wel leuk voor plaatjes.
Je zou net aan de minimum-eisen voldoen denk ik. Ik heb een soortgelijke PC, maar dan iets sneller (1,6 GHz) en het draaide. Alleen is de kwaliteit dan wel minder.quote:Op zondag 22 januari 2006 08:59 schreef DeeCruise het volgende:
Ziet er gelikt uit....Kan t spel via een vriend van mij krijgen en lijkt me wel leuk om de nachten mee om te krijgen (aangezien ik sinds civ 2 geen nieuw deel meer gespeelt heb) Maar nu vraag ik me af of dat op mijn pc zou draaien? Het is een oudje hoor maar loopt prima: Pentium III 1.0ghz, 262mb intern (vraag me niet hoe dat kan, vreemd getal) en een geforce 4 64mb videokaart...
Ik denk dat ik je moet teleurstellen. De minimale requirements zijn namelijk:quote:Op zondag 22 januari 2006 08:59 schreef DeeCruise het volgende:
Ziet er gelikt uit....Kan t spel via een vriend van mij krijgen en lijkt me wel leuk om de nachten mee om te krijgen (aangezien ik sinds civ 2 geen nieuw deel meer gespeelt heb) Maar nu vraag ik me af of dat op mijn pc zou draaien? Het is een oudje hoor maar loopt prima: Pentium III 1.0ghz, 262mb intern (vraag me niet hoe dat kan, vreemd getal) en een geforce 4 64mb videokaart...
Je kan het proberen met alles op z'n laagst ingesteld natuurlijk maar ik vrees dat het niet, of iig niet lekker gaat werken.quote:
Operating System:Windows® 2000/XP
Processor: 1.2 GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon processor or equivalent
Memory: 256 MB RAM (Windows 2000) / 512 MB RAM (Windows XP)
Hard Disk Space: 1.7 GB Free
CD-ROM Drive : 4X Speed
Video: DirectX 9.0c-compatible 64 MB video card with Hardware T&L support ( GeForce 2/Radeon 7500 or better)
Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card
DirectX®: DirectX® version 9.0c (included) or higher
Ik heb het hier draaiend op een laptop celeron 1100mhz van 3 jaar oud. Het loopt.quote:Op zondag 22 januari 2006 11:31 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je moet teleurstellen. De minimale requirements zijn namelijk:
[..]
Je kan het proberen met alles op z'n laagst ingesteld natuurlijk maar ik vrees dat het niet, of iig niet lekker gaat werken.
En hoe loopt het?quote:Op zondag 22 januari 2006 11:45 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb het hier draaiend op een laptop celeron 1100mhz van 3 jaar oud. Het loopt.
Het loopt, maar de mannetjes lopen niet zo mooi als ze zouden op een snelle pc. Dat hapert dus. Verder zijn de wachttijden niet overdreven lang. Ligt natuurlijk ook hoe groot de wereld is en hoever je in het spel bent.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:19 schreef DeeCruise het volgende:
Is het idd nog een beetje speelbaar? Ik wil em best op een lagere resolutie zetten, dat overleef ik heus wel, maar t moet niet zo zijn dat ie gaat haperen tijdens het spel of een ellenlange laadtijd heeft
Maar wat heb je verder in je laptop zitten dan? Dat maakt ook nogal uit. Ik heb namelijk een 2,2 MHz celeron met 384 intern geheugen, 64 MB shared video memory. Daar kan ik het spel ook mee spelen, maar je ziet als je begint eigenlijk al dat het niet echt lekker loopt, ik heb het niet geprobeerd, maar ik denk dat als je verder in je spel bent het echt niet meer te spelen wordt. Nou is het natuurlijk ook maar een simpele videokaart dus zo vreemd is het dan ook weer niet.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:37 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het loopt, maar de mannetjes lopen niet zo mooi als ze zouden op een snelle pc. Dat hapert dus. Verder zijn de wachttijden niet overdreven lang. Ligt natuurlijk ook hoe groot de wereld is en hoever je in het spel bent.
640 mb geheugen waarvan 64mb shared videogeheugen.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:52 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Maar wat heb je verder in je laptop zitten dan? Dat maakt ook nogal uit. Ik heb namelijk een 2,2 MHz celeron met 384 intern geheugen, 64 MB shared video memory. Daar kan ik het spel ook mee spelen, maar je ziet als je begint eigenlijk al dat het niet echt lekker loopt, ik heb het niet geprobeerd, maar ik denk dat als je verder in je spel bent het echt niet meer te spelen wordt. Nou is het natuurlijk ook maar een simpele videokaart dus zo vreemd is het dan ook weer niet.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | import shutil import re from os import * from shutil import * savegameDirectory = "C:\\Documents and Settings\\Dominique\\Mijn documenten\\My Games\Sid Meier's Civilization 4\\Saves\\multi" def processFile(file): splitter = re.compile('-') dir = splitter.split(file)[1] if not (path.exists(savegameDirectory+'\\'+dir)): print dir+" bestaat niet, maken van directory."+"\n" mkdir(savegameDirectory+'\\'+dir) print file+" verplaatsen naar directory "+dir+"."+"\n" move(savegameDirectory+'\\'+file, savegameDirectory+'\\'+dir) print file+" hernoemen naar "+splitter.split(file)[2]+"."+"\n" rename(savegameDirectory+'\\'+dir+'\\'+file, savegameDirectory+'\\'+dir+'\\'+splitter.split(file)[2]) return saves = listdir(savegameDirectory) savegameExpression = re.compile('proc-.*Civ4SavedGame') for i in saves: if (savegameExpression.match ):print "Gevonden: "+i+"\n" processFile ![]() raw_input("Klaar.") |
Dat is inderdaad erg irritant. Net zoals een aantal andere spellen (Spellforce, ...) worden saved games in je profiel directory opgeslagen en kun je daar niet rechtstreeks een andere map voor instellen. Is dat ook niet binnen Civ 4 zelf aan te passen?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:45 schreef Monidique het volgende:
Een groot probleem vind ik de manier waarop spellen opgeslagen worden. Volgens mij kan je directories maken in Civilization zelf. Dat is vooral rottig bij online spellen, omdat het dan nogal een warboel van bestanden wordt. Daarom maak ik altijd aparte directories aan voor online spellen. Dat vind ik echter een beetje omslachtig, dus heb ik een simpel python-script gemaakt. Het kijkt naar bewaarde spellen waarvan de naam begint met \'proc-\' en zet dan de Civ4SavedGame in een directory. In het geval van \'proc-Monidique en Fokmensen-AD 1000.Civ4SavedGame\' wordt AD 1000 in de directory (in multi) Monidique en Fokmensen gezet. Ik ben niet zo\'n programmeur, dus of het allemaal goed is, ik weet het niet.
Ik heb het spel al een maand of 2 niet meer aangeraaktquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:52 schreef du_ke het volgende:
Ben het nu ook aan het spelen. Leuk spel
Verslavend
![]()
.
idd..quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:51 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
Ik heb het spel al een maand of 2 niet meer aangeraakt![]()
Het prikkelt niet meer zo...
Het is vooral afkicken van alle slechte gewoontes uit CivIII.quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:18 schreef Monidique het volgende:
Je went, het went.
ik zet de time victory bij voorbaat uitquote:Op donderdag 23 februari 2006 01:05 schreef du_ke het volgende:
Te weinig tijd om echt te doen wat ik wou heb ik ook last van. ben al snel voor de epic mode gegaan waarbij je wat meer beurten hebt maar het helpt niet echt.
Beschavingen met veel troepen hebben ook een voordeel, hetzelfde geldt voor geavanceerde beschavingen. Toch zou ik eenheden en technologien niet storend noemen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:42 schreef drexciya het volgende:
[..]
Ik ben alleen van mening dat religie een beetje storende factor is. Als je snel een
aantal religies weet te stichten en een wonder neerzet en profeten genereert
kun je veel geld genereren en daarmee de balans overhoop gooien. Dat geeft
Civs die een voordeel hebben qua science in die hoek een plus.
Droogquote:Op vrijdag 24 februari 2006 18:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Beschavingen met veel troepen hebben ook een voordeel, hetzelfde geldt voor geavanceerde beschavingen. Toch zou ik eenheden en technologien niet storend noemen.
quote:Op maandag 27 februari 2006 02:39 schreef Monidique het volgende:
Even wezen knutselen...
[[url=http://i2.tinypic.com/opn53q_th.jpg]afbeelding][/url]
Nicequote:Op maandag 27 februari 2006 12:40 schreef Monidique het volgende:
Het is een nieuw model. Gemaakt in Blender met behulp van NifTools. Voor de texture heb ik The Gimp gebruikt. Het is een resource. Gewoon "marble" gekopieerd, maar het ging er alleen om om het model te zien.
De exporter/importer kan nog geen animaties aan, als ik het goed heb.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:49 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
NiceMaar dat model leest ie dus wel goed in, want ik las steeds dat het formaat wat civ gebruikt het standaardformaat + eigen spul is waardoor je dus niet zelf modellen kan maken.
Moet zeggen dat ik er wel weer klaar mee ben. Eerdere versies hield ik het langer mee vol...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:06 schreef evil_cupido het volgende:
hmm veel positieve reacties.... maar eens gaan kopen dan..
Mja, dat heb ik eigenlijk ookquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik er wel weer klaar mee ben. Eerdere versies hield ik het langer mee vol...
ik heb hem 3 keer gespeeld en nog geen enkel potje afgemaaktquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik er wel weer klaar mee ben. Eerdere versies hield ik het langer mee vol...
Hmm, daar had ik overheen gelezenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 06:41 schreef Retuobak het volgende:
Civilization IV krijgt een expansie
Misschien dat de expansion je kan motiveren weer te gaan spelen Brentmeister?
De PC gaat toch automagisch de lijst af van poppetjes welke je nog niet hebt gehad? Zodra je de beurt krijgt heb je de bediening over 1 ventje en zodra je die verplaatst of whatever, dan krijg je de bediening over de volgende. Net zolang totdat je ze allemaal hebt gehad...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:24 schreef alex4allofyou het volgende:
Dat wil niet zeggen dat het niet leuk is, maar ingewikkeld is t wel. Verder heb ik een vraag over hoe jullie die steeds toenemende poppetjes controlleren. Op laatst weet je niet meer welke je al gehad hebt en welke niet. Is hier een handige tip voor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |