Dan pak jij ze toch weer van de AI?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:55 schreef Retuobak het volgende:
Ik spreid ze altijd behoorlijk moet ik zeggen, want zet je ze dicht op elkaar dan is dat misschien voordelig voor militaire productie in het begin, maar wil je later aan de wonders dan heb je geen een echt goed presterende stad en pakt de AI alle wonders.
Ik probeer in het begin toch wel behoorlijk uit te breiden om te voorkomen dat je klem komt te zitten tussen je tegenstanders. En het continent waar ik op zit is van mijquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:12 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan pak jij ze toch weer van de AI?
Maar om op de vraag terug te komen: ik geloof dat gespreide steden inderdaad uitstekend werken tegenwoordig. In Civ II en III gold gewoon: hoe meer steden je op je stuk land kon proppen, hoe beter. Nu, in Civ IV, kost elke stad (boven een klein gratis aantal steden) een bedrag aan onderhoud, en dat loopt geloof ik ook nog exponentieel op. Ook je civics worden duurder naarmate je meer en grotere steden krijgt.
De tijd van ongebreidelde expansie is dus voorbij. Als je nu een nieuwe stad sticht, moet je er wel een verdomd goede reden voor hebben -- denk aan een resource veilig stellen, een chokepoint bezetten etc.
het kan een verspilling van land zijn, maar hoeft niet, ze kunnen bv. een bos met elkaar delen op dat vakje dat ze samen hebben, zodat je health op vooruit gaat en 1 vakje extra voor een stad hebt om geen bos op te latenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:16 schreef alex4allofyou het volgende:
Als je een stad bouwt dat zie je een doorzichtig blauwe 'deken', dit is toch tot waar de invloed van de stad rijkt? Wat gebeurt er nu als Washington en New York elkaar overlappen, is dat geen waste van het land?
Ach dat is ook een beetje afhankelijk van hoe groot de overlap is. Opzich kan het niet zoveel kwaad.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:16 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik zet ze tot nu toe ook altijd een flink stuk van elkaar. Hoewel een flink stuk relatief is, zitten er zeker 10tiles tussen. Ik maak vooral veel workers om zo snel mogelijk zoveel mogelijk resources te bemachtigen.
Als je een stad bouwt dat zie je een doorzichtig blauwe 'deken', dit is toch tot waar de invloed van de stad rijkt? Wat gebeurt er nu als Washington en New York elkaar overlappen, is dat geen waste van het land?
Daar is toch niks geks aan? Of er nou een warrior in een stad staat of een tank, allebei zorgen ze maar voor één lachend gezichtje. Dus zolang die stad toch niet in gevaar is, hou ik de centjes voor het upgraden liever in mijn zak.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:34 schreef du_ke het volgende:
Hebben jullie er ook wel eens last van dat je in modern age in oorlog bent en dan bedenkt dat er nog wel wat warriors en spearman geupgrade mogen worden.
Klopt idd. Al heb je pas vrij laat in het spel echt iets aan je gold.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Daar is toch niks geks aan? Of er nou een warrior in een stad staat of een tank, allebei zorgen ze maar voor één lachend gezichtje. Dus zolang die stad toch niet in gevaar is, hou ik de centjes voor het upgraden liever in mijn zak.
Ik ook, prachtspelquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:26 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb ooit Colonization nog vol overgave gespeeld.
Uiteraard, goed spel.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:26 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb ooit Colonization nog vol overgave gespeeld.
wie niet...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:26 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb ooit Colonization nog vol overgave gespeeld.
quote:It turns out WW2 in Europe is not one of the scenarios in Civilization IV: Warlords. According to the first look article posted on GameSpot today, the six scenarios in the expansion will cover the following:
* Chinese unification in 350 BC (Warring States)
* Peloponnesian War around 430 BC
* Alexander the Great's conquests around 330 BC
* Rise of Rome around 300 BC
* Age of Vikings in AD 800
* Genghis Khan's rampage in AD 1206
In addition to the scenarios, the expansion will introduce six new civilizations that are playable in both single player and multiplayer. There also appears to be a new "warlords" great people type and we known there is a new Vassal State diplomacy option from yesterday's screenshot.
Earlier today, Norwegian gaming site gamer.no also posted a brief article (in Norwegian) with some specific numbers. It said there will be 10 new leaders, 10 new units, 3 new wonders, 3 new resources, and that 3 of the 6 civilizations are the Vikings, Carthage and Gaul. Another thing mentioned is all civilizations will receive a new unique building in addition to the unique unit. Thanks to Apolyton and forum member Alter Ego for this info.
ik denk dat je hiermee bedoelt dat de stad langer doet om units ed. te bouwen, dat komt omdat specialists in de plaats komen van citizens die de vakjes om de steden bewerken, je ziet een cirkel minder in de cityscreen als het goed is als je een specialist extra creeert, het kan gebeuren dat een bewerkt vakje minder om de stad kan betekenen dat je hammers verliest, hammers zijn nodig om de meeste units, improvements ed. te kunnen bouwen dus je moet voorzichtig zijn met creeren van specialists. Overigens is er ook de specialist Engineer, die onderscheidt zich door extra Hammers te geven.quote:A) Als je specialists hebt in een stad dan kun je ze activeren, dan zie je ineens constructions ed achteruitvliegen, hoe zit dat?
Ik heb volgens mij wel eens defences gehad in sommige steden van 120%quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:49 schreef Merovingian het volgende:
dus een maximum defence bonus van 100% is mogelijk. In het begin heb je walls en castle's enzo die je veel meer bonus geven, echter na het ontwikkelen van gunpowder units worden bonussen van walls enzo obsolete, terwijl de culture bonus wel blijft bestaan.
niet van culture, dat is onmogelijk. Als je eenmaal de grens van level 5 bent gepasseerd krijgt je city "legendary" status, en je defence bonus wordt en blijft 100%. De levels van culture gaan altijd met een factor 10 omhoog, dus level 1=5, 2=50, 3=500, 4=5000, en 5=50.000. Als je al 500.000 kunt halen, wat vrij lastig is, blijf je gewoon 100% bonus en legendary status houden. Bij je city defence worden de culture en building bonus trouwens niet bij elkaar opgeteld, de hoogste waarde geldt. Als je een building defence van 50% hebt en een culture defence van 40%, dan heb je bij een battle een bonus van 50%. Als je culture bonus 80% zou zijn, zou je een defence bonus van 80% hebben bij een battlequote:Op woensdag 22 maart 2006 14:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij wel eens defences gehad in sommige steden van 120%
Hoogste cultuur level is afhankelijk van gamespeedquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:09 schreef du_ke het volgende:
Hoogste cultuur level is volgens mij 75.000 ipv 50.000 maar dat maakt niet zoveel uit. Als je naast een leuke cultuur ook nog eens op een heuvel zit met je stad zit het met je defence wel goed.
Lange laadtijden? Heb ik geen last van... Maar dan nog, laden is toch eenmalig per spel? Trage tempo valt ook wel mee als je een quick game doet, en bij combat moet je gewoon niet aanvallen als je geen flinke overmacht hebtquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:29 schreef Frollo het volgende:
Mmm, telkens als ik over Civ lees, zoals hier, krijg ik zin om het te spelen. Maar als ik dan eenmaal thuis achter m'n pc zit, met de muis boven het Civ IV-icoontje, dan denk ik aan de lange laadtijden, het trage tempo, de frustrerende combatuitslagen, en besluit toch maar iets anders te gaan doen. Zo gaat het nu al een paar maanden.
Ach ja, je hebt ook wel gelijk. Maar ik wou gewoon een beetje zeuren. Misschien zoek ik wanhopig naar een verklaring waarom ik Civ niet zo leuk meer vind, maar misschien is die verklaring er niet...quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:40 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Lange laadtijden? Heb ik geen last van... Maar dan nog, laden is toch eenmalig per spel? Trage tempo valt ook wel mee als je een quick game doet, en bij combat moet je gewoon niet aanvallen als je geen flinke overmacht hebt
Is ook weer zo natuurlijk.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:00 schreef Merovingian het volgende:
Nou ja, op de meeste spellen raak je na enige tijd toch wel uitgekeken... Das niet meer dan normaal.
graag gedaanquote:Op donderdag 23 maart 2006 10:29 schreef alex4allofyou het volgende:
Bedankt voor de uitleg!
Dat met die specialists is iets wat ik nog niet gedaan heb, wist niet dat het een rondje scheelde. Dit spel is zo complex als in het echte leven.
Je kunt dan population gebruiken om je bouw te versnellen.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:23 schreef Frutsel het volgende:
Kan iemand mij de werking en het nut van Slavernij uitleggen? Ik heb het tot op heden nooit gebruikt in het spel. Heeft het enige nut?
En met slavery betaal je no maintenance ipv lowquote:Op zondag 26 maart 2006 14:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je kunt dan population gebruiken om je bouw te versnellen.
Tja..dat had ik ook al begrepen..quote:Op zondag 26 maart 2006 14:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je kunt dan population gebruiken om je bouw te versnellen.
Als aan de volgende voorwaarden is voldaan:quote:Op maandag 27 maart 2006 09:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tja..dat had ik ook al begrepen..
maar HOE werkt het? Hoe wordt het berekent etc..is het nuttig? Nadelen?
Ervaringen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |