abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36114216


The story:

2005 will witness the release of Sid Meier's Civilization IV, the latest and coolest installment in the greatest strategy game series of all time. Civilization IV features breathtaking 3D graphics, cool reward movies, brilliant audio and music, and, most importantly, the best and most addictive gameplay of any strategy game ever created. As a matter of fact, Time magazine has named Civ IV one of the hottest new games this year!

A game of remarkable depth, Civilization IV spans the entirety of human history, from the stone age to the space age. At the start you choose the nation you want to lead. At first, your people are primitive stone-age villagersand its your job to guide their development and research technologies to drive their advancement. They begin by discovering more primitive technologies such as sailing, archery, mysticism, and mining; eventually - if they survive - you will lead your people to the modern era and beyond, becoming the greatest ruler in history.

During the game, you will meet other growing civilizations - the United States, Mongolia, Persia, China, India, France - there are 18, each ruled by famous historical figures. Each civilization has its own special military units and strategies - some are fairly peaceful, while others are expansionists and conquerors. You will battle your foes with a huge arsenal of weapons, beginning with primitive archers and warriors, then catapults, knights and frigates, and eventually with modern tanks, submarines, mobile infantry, helicopter gunships, stealth bombers, and nuclear weapons. However, Civilization IV is more than just a great combat game: you can achieve victory through global conquest, diplomatic cunning, cultural or religious alliances, and technological dominance.

Sid Meier's Civilization IV offersthe most fun, addictive and visually exciting Civ experience ever. In addition to faster mid- and late-game AI turns, as well as vastly improved graphics and audio, Civilization IV offers greater control over your civilization's government and religions, while at the same time de-emphasizing the less fun portions of the earlier games (cleaning up pollution, for example). Further, Civilization IV has been designed from the ground-up to deliver fantastic multiplayer gaming options, as well as easy modding - allowing you to create new units, game maps, scenarios, and even entire new civilizations!


Screenshots :





Wallpapers :

800x600---------------------------------------800x600----------------------------------------800x600
1024x768-------------------------------------1024x768-------------------------------------1024x768

Site

http://www.2kgames.com/civ4

of

http://www.civilization4.com


movie

http://www.gametrailers.com/player.php?id=6302&type=mov

Box



Systeemeisen

1 GHz CPU, 256MB RAM
32MB video card with hardware transform and lighting capabilities.

The recommended Specifications:

512MB of ram, Pentium4 processor
and a recent graphics card (like the Radeon 9800).

Multiplayer

yep, zit d'r in!

reviews

http://pc.ign.com/articles/660/660495p1.html

Engelse handleiding in .pdf is hier te vinden

http://www.d-are.nl/upload/1/Civilization.IV.English.Manual.pdf

Een paar feats die er in komen:

-spelen van de stone age tot de space age; 4000BC - 2050AD
-18 civilizations waaronder USA, Mongolië, Persië en China
-Meerdere victory conditions waaronder conquest, diplomacy en culture
-echte AI verbetering ipv meer units
-religions
-wonder movies (45+)
-3D living world
-No more static era's
-Make your own government
-Great Leaders can be prophets, artists and scientists
-Rock Paper Scissors Combat system

pre-order :

www.CD-WOW.nl - EUR 37.99 - datum: 4 Nov
www.Dynabyte.nl - EUR 43.50 - datum: 2 Nov
www.GCShop.nl - EUR 39.50 - datum: 3 Nov
www.PCMedia.nl - EUR 46.65 - datum onbekend
www.Play.com - GBP 17.99 / EUR 28.99 - datum : 4 Nov

even wat oude herinneringen





Vorige delen :
01 02 03 04 05

OP in .txt

http://www.d-are.nl/upload/1/civ.txt
pi_36114234
Dummy steden ben ik toch niet weg van eigenlijk, settlers zijn erg 'duur' om te maken in Civilization IV, en je hebt er maar een beperkte duur nut van op die manier.
pi_36114267
Ik houd niet echt een vaste afstand aan tussen m'n steden. Wel probeer ik in het begin m'n eigen continent een beetje fatsoenlijk af te dekken.

@sidekick hoe disband je een stad dan?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36114284
Toch weer een nieuw deeltje, wellicht dat dit me aanspoort om weer te beginnen Misschien iets over de uitbreiding in de OP zetten? Of zie ik dat over het hoofd
Oh, and that's a bad miss!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:12:42 #5
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_36114314
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:55 schreef Retuobak het volgende:
Ik spreid ze altijd behoorlijk moet ik zeggen, want zet je ze dicht op elkaar dan is dat misschien voordelig voor militaire productie in het begin, maar wil je later aan de wonders dan heb je geen een echt goed presterende stad en pakt de AI alle wonders.
Dan pak jij ze toch weer van de AI?

Maar om op de vraag terug te komen: ik geloof dat gespreide steden inderdaad uitstekend werken tegenwoordig. In Civ II en III gold gewoon: hoe meer steden je op je stuk land kon proppen, hoe beter. Nu, in Civ IV, kost elke stad (boven een klein gratis aantal steden) een bedrag aan onderhoud, en dat loopt geloof ik ook nog exponentieel op. Ook je civics worden duurder naarmate je meer en grotere steden krijgt.
De tijd van ongebreidelde expansie is dus voorbij. Als je nu een nieuwe stad sticht, moet je er wel een verdomd goede reden voor hebben -- denk aan een resource veilig stellen, een chokepoint bezetten etc.
pi_36114355
je kan dummysteden niet disbanden omdat de optie tot disbanden van steden in Civ IV is verwijderd. Ik bouw steden vaak optimaal, dwz 4 vakjes tussenruimte te laten, soms 3 vakjes en 1 opzij vd lijn voor bv. het bezetten van kuststroken
pi_36114364
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:12 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dan pak jij ze toch weer van de AI?

Maar om op de vraag terug te komen: ik geloof dat gespreide steden inderdaad uitstekend werken tegenwoordig. In Civ II en III gold gewoon: hoe meer steden je op je stuk land kon proppen, hoe beter. Nu, in Civ IV, kost elke stad (boven een klein gratis aantal steden) een bedrag aan onderhoud, en dat loopt geloof ik ook nog exponentieel op. Ook je civics worden duurder naarmate je meer en grotere steden krijgt.
De tijd van ongebreidelde expansie is dus voorbij. Als je nu een nieuwe stad sticht, moet je er wel een verdomd goede reden voor hebben -- denk aan een resource veilig stellen, een chokepoint bezetten etc.
Ik probeer in het begin toch wel behoorlijk uit te breiden om te voorkomen dat je klem komt te zitten tussen je tegenstanders. En het continent waar ik op zit is van mij
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36114436
Ik zet ze tot nu toe ook altijd een flink stuk van elkaar. Hoewel een flink stuk relatief is, zitten er zeker 10tiles tussen. Ik maak vooral veel workers om zo snel mogelijk zoveel mogelijk resources te bemachtigen.

Als je een stad bouwt dat zie je een doorzichtig blauwe 'deken', dit is toch tot waar de invloed van de stad rijkt? Wat gebeurt er nu als Washington en New York elkaar overlappen, is dat geen waste van het land?
pi_36114517
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:16 schreef alex4allofyou het volgende:
Als je een stad bouwt dat zie je een doorzichtig blauwe 'deken', dit is toch tot waar de invloed van de stad rijkt? Wat gebeurt er nu als Washington en New York elkaar overlappen, is dat geen waste van het land?
het kan een verspilling van land zijn, maar hoeft niet, ze kunnen bv. een bos met elkaar delen op dat vakje dat ze samen hebben, zodat je health op vooruit gaat en 1 vakje extra voor een stad hebt om geen bos op te laten
pi_36114538
Nee, die blauwe deken tekent je grenzen af. Je stad gebruikt 2 tiles in elke richting (meen ik, 2 weken niet gespeeld en ingame denk ik er nooit zo bij na ). Maar je grenzen kunnen tot een stuk of 5 in elke richting uitbreiden afhankelijk van de culture die een stad heeft.
pi_36114663
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:16 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik zet ze tot nu toe ook altijd een flink stuk van elkaar. Hoewel een flink stuk relatief is, zitten er zeker 10tiles tussen. Ik maak vooral veel workers om zo snel mogelijk zoveel mogelijk resources te bemachtigen.

Als je een stad bouwt dat zie je een doorzichtig blauwe 'deken', dit is toch tot waar de invloed van de stad rijkt? Wat gebeurt er nu als Washington en New York elkaar overlappen, is dat geen waste van het land?
Ach dat is ook een beetje afhankelijk van hoe groot de overlap is. Opzich kan het niet zoveel kwaad.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:32:17 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36114940
Disbanden van een stad kan niet meer?

Daar zijn natuurlijk wel andere manieren dan voor.
Maar goed, het aantal optimale steden is wel verminderd ten opzichte van Civ3.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36115007
Hebben jullie er ook wel eens last van dat je in modern age in oorlog bent en dan bedenkt dat er nog wel wat warriors en spearman geupgrade mogen worden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:41:32 #14
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_36115236
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:34 schreef du_ke het volgende:
Hebben jullie er ook wel eens last van dat je in modern age in oorlog bent en dan bedenkt dat er nog wel wat warriors en spearman geupgrade mogen worden .
Daar is toch niks geks aan? Of er nou een warrior in een stad staat of een tank, allebei zorgen ze maar voor één lachend gezichtje. Dus zolang die stad toch niet in gevaar is, hou ik de centjes voor het upgraden liever in mijn zak.
pi_36115537
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:41 schreef Frollo het volgende:

[..]

Daar is toch niks geks aan? Of er nou een warrior in een stad staat of een tank, allebei zorgen ze maar voor één lachend gezichtje. Dus zolang die stad toch niet in gevaar is, hou ik de centjes voor het upgraden liever in mijn zak.
Klopt idd. Al heb je pas vrij laat in het spel echt iets aan je gold.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:26:49 #16
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36118894
Ik heb ooit Colonization nog vol overgave gespeeld.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_36119022
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:26 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb ooit Colonization nog vol overgave gespeeld.
Ik ook, prachtspel
Oh, and that's a bad miss!
pi_36119040
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:26 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb ooit Colonization nog vol overgave gespeeld.
Uiteraard, goed spel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36127176
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:26 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb ooit Colonization nog vol overgave gespeeld.
wie niet...
Dit keer zonder signature
pi_36143689
Ik zit trouwens vaak te klooien met die uitzoemfunctie, niet alleen vanwege de functionaliteit, maar vooral omdat ik t zo'n cool effect vind; ineens bevind je je in Gods seat . Zal wel aan mij liggen (als consolegamer) maar dat effect vind ik ruleren.
pi_36143875
Whehe, dat zat ik vroeger altijd te doen met Populous 3 alex
Inmiddels ben ik er wel een beetje gewend aan though
pi_36148173
6 nieuwe civs bij de uitbreiding
__________
  maandag 20 maart 2006 @ 11:12:49 #23
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36194342
uitbreiding
meer vechten
meer civs
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_36196477
Wat ik vaak wel een beetje jammer vind is dat ik m'n echte veroveringen meestal niet voor elkaar krijg voor de bouw van cavalry en iets later tanks. Terwijl vechten met swordman enzo eigenlijk leuker is. Maar als je daar een flinke oorlog mee start loop je snel weer achter ten opzichte van de anderen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36205418
Wat details over de expansion, gevonden op civfanatics.com:
quote:
It turns out WW2 in Europe is not one of the scenarios in Civilization IV: Warlords. According to the first look article posted on GameSpot today, the six scenarios in the expansion will cover the following:

* Chinese unification in 350 BC (Warring States)
* Peloponnesian War around 430 BC
* Alexander the Great's conquests around 330 BC
* Rise of Rome around 300 BC
* Age of Vikings in AD 800
* Genghis Khan's rampage in AD 1206

In addition to the scenarios, the expansion will introduce six new civilizations that are playable in both single player and multiplayer. There also appears to be a new "warlords" great people type and we known there is a new Vassal State diplomacy option from yesterday's screenshot.

Earlier today, Norwegian gaming site gamer.no also posted a brief article (in Norwegian) with some specific numbers. It said there will be 10 new leaders, 10 new units, 3 new wonders, 3 new resources, and that 3 of the 6 civilizations are the Vikings, Carthage and Gaul. Another thing mentioned is all civilizations will receive a new unique building in addition to the unique unit. Thanks to Apolyton and forum member Alter Ego for this info.
And there was much rejoicing.
pi_36259298
Kan iemand me het volgende uitleggen?


A) Als je specialists hebt in een stad dan kun je ze activeren, dan zie je ineens constructions ed achteruitvliegen, hoe zit dat?

B) Als je een worker de optie 'auto construct' laat doen, heb je vaak dat ze allemaal op 1 kluitje gaan staan bij een stad. Is de optie auto construct maar geldig voor 1 ronde?

C) Is science van de stad ook van belang voor technologies?

D) Wat is het nut van trading met diplomatics (bijvoorbeeld goud ruilen tegen bont)?

E) Wat is het belang van religie behalve het feit dat sommigen er gelukkig van worden?

F) Waarom is culture zo zinloos (zelfs als ik flinke culture heb zie ik geen vijandige steden protesteren)?

Ik vind het een tof spel, maar de opties met met name technologies en development worden snel onoverzichtelijk (verandert zo vaak). Ik zie tussen de bomen het bos niet meer


Bij voorbaat DANK!
pi_36262126
C) Ja volgens mij wel dat tellt gewoon bij elkaar op
D), Hoe meer soorten luxe artikelen je hebt hoe beter (Worden je mensen gelukkiger van) als je dus een overschot hebt aan goud en een ander aan bont word je van ruilen beiden beter.
E) Ze worden er gelukkiger van en als je een staatsreligie hebt bouw je ook wat sneller enzo volgens mij
F) Meer cultuur is een groter bereik van je stad dat is al fijn en als je het echt lekker doet dan kunnen vijandige steden gaan culture flippen en zich dus bij jou aansluiten.

Moet trouwens zeggen dat ik lang niet meer zoveel doe in de steden als in eerdere versies.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36263086
A.
B. Als de workers allemaal op een kluitje in de stad gaan zitten dan hebben ze niks te doen.
Rest is al beantwoord
pi_36263502
quote:
A) Als je specialists hebt in een stad dan kun je ze activeren, dan zie je ineens constructions ed achteruitvliegen, hoe zit dat?
ik denk dat je hiermee bedoelt dat de stad langer doet om units ed. te bouwen, dat komt omdat specialists in de plaats komen van citizens die de vakjes om de steden bewerken, je ziet een cirkel minder in de cityscreen als het goed is als je een specialist extra creeert, het kan gebeuren dat een bewerkt vakje minder om de stad kan betekenen dat je hammers verliest, hammers zijn nodig om de meeste units, improvements ed. te kunnen bouwen dus je moet voorzichtig zijn met creeren van specialists. Overigens is er ook de specialist Engineer, die onderscheidt zich door extra Hammers te geven.
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:49:04 #30
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36264688
E. heel groot voordeel van religie is dat als jij een religie "uitvindt" en je krijgt een great prophet, dan kun je die prophet het heiligdom van die religie laten bouwen in de stad waar je die religie uitgevonden hebt. Dit gebouw levert je 1 goud op per stad (van jou en van andere spelers, vriend of vijand) waar deze religie ook aanwezig is, en dat per beurt!!! Meestal heb ik wel een stuk of 5 religies uitgevonden, dit levert me tegen het eind van het spel minimaal 100 goud per beurt op, waardoor ik al mijn tax naar science en culture kan laten gaan...

F. Met culture kun je ook het spel winnen, zodra je 3 steden hebt met een culture hoger dan 50.000... Tevens geeft culture je city een defense bonus, elke keer dat je culture een level omhoog gaat kokmt er 20% bij. Er zijn 5 levels, tot 50000, dus een maximum defence bonus van 100% is mogelijk. In het begin heb je walls en castle's enzo die je veel meer bonus geven, echter na het ontwikkelen van gunpowder units worden bonussen van walls enzo obsolete, terwijl de culture bonus wel blijft bestaan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_36265056
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:49 schreef Merovingian het volgende:
dus een maximum defence bonus van 100% is mogelijk. In het begin heb je walls en castle's enzo die je veel meer bonus geven, echter na het ontwikkelen van gunpowder units worden bonussen van walls enzo obsolete, terwijl de culture bonus wel blijft bestaan.
Ik heb volgens mij wel eens defences gehad in sommige steden van 120%
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:08:31 #32
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36265403
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij wel eens defences gehad in sommige steden van 120%
niet van culture, dat is onmogelijk. Als je eenmaal de grens van level 5 bent gepasseerd krijgt je city "legendary" status, en je defence bonus wordt en blijft 100%. De levels van culture gaan altijd met een factor 10 omhoog, dus level 1=5, 2=50, 3=500, 4=5000, en 5=50.000. Als je al 500.000 kunt halen, wat vrij lastig is, blijf je gewoon 100% bonus en legendary status houden. Bij je city defence worden de culture en building bonus trouwens niet bij elkaar opgeteld, de hoogste waarde geldt. Als je een building defence van 50% hebt en een culture defence van 40%, dan heb je bij een battle een bonus van 50%. Als je culture bonus 80% zou zijn, zou je een defence bonus van 80% hebben bij een battle
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_36265465
Hoogste cultuur level is volgens mij 75.000 ipv 50.000 maar dat maakt niet zoveel uit. Als je naast een leuke cultuur ook nog eens op een heuvel zit met je stad zit het met je defence wel goed.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36265516
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:09 schreef du_ke het volgende:
Hoogste cultuur level is volgens mij 75.000 ipv 50.000 maar dat maakt niet zoveel uit. Als je naast een leuke cultuur ook nog eens op een heuvel zit met je stad zit het met je defence wel goed.
Hoogste cultuur level is afhankelijk van gamespeed
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:12:50 #35
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_36265565
ziet er wel grappig uit! heb strategie games altijd wel leuk gevonden!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:21:23 #36
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36265875
Voor een uitgebreide reference card in een excel-sheet, klik hier
In de verschillende tabbladen staat heel veel informatie en stats!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:29:39 #37
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_36266183
Mmm, telkens als ik over Civ lees, zoals hier, krijg ik zin om het te spelen. Maar als ik dan eenmaal thuis achter m'n pc zit, met de muis boven het Civ IV-icoontje, dan denk ik aan de lange laadtijden, het trage tempo, de frustrerende combatuitslagen, en besluit toch maar iets anders te gaan doen. Zo gaat het nu al een paar maanden.
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:40:03 #38
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36266581
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:29 schreef Frollo het volgende:
Mmm, telkens als ik over Civ lees, zoals hier, krijg ik zin om het te spelen. Maar als ik dan eenmaal thuis achter m'n pc zit, met de muis boven het Civ IV-icoontje, dan denk ik aan de lange laadtijden, het trage tempo, de frustrerende combatuitslagen, en besluit toch maar iets anders te gaan doen. Zo gaat het nu al een paar maanden.
Lange laadtijden? Heb ik geen last van... Maar dan nog, laden is toch eenmalig per spel? Trage tempo valt ook wel mee als je een quick game doet, en bij combat moet je gewoon niet aanvallen als je geen flinke overmacht hebt
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_36266611
Vind de gameplay er ook niet echt op vooruit gegaan sinds civ3. Het is leuk omdat er nieuwe dingen in zitten, dat wel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:43:02 #40
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_36266700
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:40 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Lange laadtijden? Heb ik geen last van... Maar dan nog, laden is toch eenmalig per spel? Trage tempo valt ook wel mee als je een quick game doet, en bij combat moet je gewoon niet aanvallen als je geen flinke overmacht hebt
Ach ja, je hebt ook wel gelijk. Maar ik wou gewoon een beetje zeuren. Misschien zoek ik wanhopig naar een verklaring waarom ik Civ niet zo leuk meer vind, maar misschien is die verklaring er niet...
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:00:03 #41
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36267362
Nou ja, op de meeste spellen raak je na enige tijd toch wel uitgekeken... Das niet meer dan normaal. Ik zelf heb 1 spel dat ik al jaren speel, namelijk transport tycoon (en sinds enige tijd OpenTTD), maar de rest van alle spellen die ik ooit gespeeld heb heb ik na een tijdje wel genoeg van hoor.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:17:15 #42
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_36268015
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:00 schreef Merovingian het volgende:
Nou ja, op de meeste spellen raak je na enige tijd toch wel uitgekeken... Das niet meer dan normaal.
Is ook weer zo natuurlijk.

Ik heb alleen het gevoel dat ik nog lang niet alles uit Civ heb gehaald wat erin zit. Zo heb ik in Civ 3+expansions nooit hoger gespeeld dan Monarch (een gemiddeld difficulty level), zijn er vele civs die ik nog nooit gespeeld heb en zijn er zelfs victory conditions die ik niet eens uitgeprobeerd heb. Om over Civ 4 nog maar te zwijgen, want daarvan heb ik slechts één pot uitgespeeld.

Normaliter ben ik juist heel trouw aan mjin favoriete games. Starcraft en Diablo II doe ik nog steeds af en toe, en zelfs Doom komt nog wel eens aan bod! Civ heeft nog zoveel aspecten die het ontdekken waard zijn, waarom verveelt het me dan toch?
pi_36290021
Bedankt voor de uitleg !

Dat met die specialists is iets wat ik nog niet gedaan heb, wist niet dat het een rondje scheelde. Dit spel is zo complex als in het echte leven .
  donderdag 23 maart 2006 @ 22:33:29 #44
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36311837
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 10:29 schreef alex4allofyou het volgende:
Bedankt voor de uitleg !

Dat met die specialists is iets wat ik nog niet gedaan heb, wist niet dat het een rondje scheelde. Dit spel is zo complex als in het echte leven .
graag gedaan

en ik vind het af en toe zelfs nog wat complexer dan het echte leven
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zondag 26 maart 2006 @ 14:23:43 #45
8781 crew  Frutsel
pi_36377132
Kan iemand mij de werking en het nut van Slavernij uitleggen? Ik heb het tot op heden nooit gebruikt in het spel. Heeft het enige nut?
pi_36377236
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:23 schreef Frutsel het volgende:
Kan iemand mij de werking en het nut van Slavernij uitleggen? Ik heb het tot op heden nooit gebruikt in het spel. Heeft het enige nut?
Je kunt dan population gebruiken om je bouw te versnellen.
pi_36377243
Zin in Civ, iemand?

Mja, CD's liggen toch niet binnen handbereik/

[ Bericht 60% gewijzigd door Monidique op 26-03-2006 14:53:50 ]
pi_36380170
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je kunt dan population gebruiken om je bouw te versnellen.
En met slavery betaal je no maintenance ipv low
  Moderator maandag 27 maart 2006 @ 09:01:04 #49
8781 crew  Frutsel
pi_36396340
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je kunt dan population gebruiken om je bouw te versnellen.
Tja..dat had ik ook al begrepen..
maar HOE werkt het? Hoe wordt het berekent etc..is het nuttig? Nadelen?
Ervaringen?
  maandag 27 maart 2006 @ 10:07:56 #50
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_36397409
quote:
Op maandag 27 maart 2006 09:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Tja..dat had ik ook al begrepen..
maar HOE werkt het? Hoe wordt het berekent etc..is het nuttig? Nadelen?
Ervaringen?
Als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
  • Je gebruikt de civic Slavery
  • Het project hurryen gaat niet méér population points kosten dan de stad op dit moment heeft
    dan wordt knopje A actief. Hover met de muis erboven om te zien hoeveel inwoners het hurryen gaat kosten.



    Bedenk wel dat:
  • De stad kleiner wordt en dus minder velden kan bewerken
  • Er voor elke opgeofferde population point één ontevreden gezichtje bij komt gedurende 10 beurten (al is dat meestal niet zo'n groot probleem aangezien de stad toch kleiner wordt)

    Met knopje B kun je trouwens hurryen door geld te betalen. Dit is alleen mogelijk als je de civic Universal Suffrage hebt.
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')