abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36114216


The story:

2005 will witness the release of Sid Meier's Civilization IV, the latest and coolest installment in the greatest strategy game series of all time. Civilization IV features breathtaking 3D graphics, cool reward movies, brilliant audio and music, and, most importantly, the best and most addictive gameplay of any strategy game ever created. As a matter of fact, Time magazine has named Civ IV one of the hottest new games this year!

A game of remarkable depth, Civilization IV spans the entirety of human history, from the stone age to the space age. At the start you choose the nation you want to lead. At first, your people are primitive stone-age villagersand its your job to guide their development and research technologies to drive their advancement. They begin by discovering more primitive technologies such as sailing, archery, mysticism, and mining; eventually - if they survive - you will lead your people to the modern era and beyond, becoming the greatest ruler in history.

During the game, you will meet other growing civilizations - the United States, Mongolia, Persia, China, India, France - there are 18, each ruled by famous historical figures. Each civilization has its own special military units and strategies - some are fairly peaceful, while others are expansionists and conquerors. You will battle your foes with a huge arsenal of weapons, beginning with primitive archers and warriors, then catapults, knights and frigates, and eventually with modern tanks, submarines, mobile infantry, helicopter gunships, stealth bombers, and nuclear weapons. However, Civilization IV is more than just a great combat game: you can achieve victory through global conquest, diplomatic cunning, cultural or religious alliances, and technological dominance.

Sid Meier's Civilization IV offersthe most fun, addictive and visually exciting Civ experience ever. In addition to faster mid- and late-game AI turns, as well as vastly improved graphics and audio, Civilization IV offers greater control over your civilization's government and religions, while at the same time de-emphasizing the less fun portions of the earlier games (cleaning up pollution, for example). Further, Civilization IV has been designed from the ground-up to deliver fantastic multiplayer gaming options, as well as easy modding - allowing you to create new units, game maps, scenarios, and even entire new civilizations!


Screenshots :





Wallpapers :

800x600---------------------------------------800x600----------------------------------------800x600
1024x768-------------------------------------1024x768-------------------------------------1024x768

Site

http://www.2kgames.com/civ4

of

http://www.civilization4.com


movie

http://www.gametrailers.com/player.php?id=6302&type=mov

Box



Systeemeisen

1 GHz CPU, 256MB RAM
32MB video card with hardware transform and lighting capabilities.

The recommended Specifications:

512MB of ram, Pentium4 processor
and a recent graphics card (like the Radeon 9800).

Multiplayer

yep, zit d'r in!

reviews

http://pc.ign.com/articles/660/660495p1.html

Engelse handleiding in .pdf is hier te vinden

http://www.d-are.nl/upload/1/Civilization.IV.English.Manual.pdf

Een paar feats die er in komen:

-spelen van de stone age tot de space age; 4000BC - 2050AD
-18 civilizations waaronder USA, Mongolië, Persië en China
-Meerdere victory conditions waaronder conquest, diplomacy en culture
-echte AI verbetering ipv meer units
-religions
-wonder movies (45+)
-3D living world
-No more static era's
-Make your own government
-Great Leaders can be prophets, artists and scientists
-Rock Paper Scissors Combat system

pre-order :

www.CD-WOW.nl - EUR 37.99 - datum: 4 Nov
www.Dynabyte.nl - EUR 43.50 - datum: 2 Nov
www.GCShop.nl - EUR 39.50 - datum: 3 Nov
www.PCMedia.nl - EUR 46.65 - datum onbekend
www.Play.com - GBP 17.99 / EUR 28.99 - datum : 4 Nov

even wat oude herinneringen





Vorige delen :
01 02 03 04 05

OP in .txt

http://www.d-are.nl/upload/1/civ.txt
pi_36114234
Dummy steden ben ik toch niet weg van eigenlijk, settlers zijn erg 'duur' om te maken in Civilization IV, en je hebt er maar een beperkte duur nut van op die manier.
pi_36114267
Ik houd niet echt een vaste afstand aan tussen m'n steden. Wel probeer ik in het begin m'n eigen continent een beetje fatsoenlijk af te dekken.

@sidekick hoe disband je een stad dan?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36114284
Toch weer een nieuw deeltje, wellicht dat dit me aanspoort om weer te beginnen Misschien iets over de uitbreiding in de OP zetten? Of zie ik dat over het hoofd
Oh, and that's a bad miss!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:12:42 #5
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_36114314
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:55 schreef Retuobak het volgende:
Ik spreid ze altijd behoorlijk moet ik zeggen, want zet je ze dicht op elkaar dan is dat misschien voordelig voor militaire productie in het begin, maar wil je later aan de wonders dan heb je geen een echt goed presterende stad en pakt de AI alle wonders.
Dan pak jij ze toch weer van de AI?

Maar om op de vraag terug te komen: ik geloof dat gespreide steden inderdaad uitstekend werken tegenwoordig. In Civ II en III gold gewoon: hoe meer steden je op je stuk land kon proppen, hoe beter. Nu, in Civ IV, kost elke stad (boven een klein gratis aantal steden) een bedrag aan onderhoud, en dat loopt geloof ik ook nog exponentieel op. Ook je civics worden duurder naarmate je meer en grotere steden krijgt.
De tijd van ongebreidelde expansie is dus voorbij. Als je nu een nieuwe stad sticht, moet je er wel een verdomd goede reden voor hebben -- denk aan een resource veilig stellen, een chokepoint bezetten etc.
pi_36114355
je kan dummysteden niet disbanden omdat de optie tot disbanden van steden in Civ IV is verwijderd. Ik bouw steden vaak optimaal, dwz 4 vakjes tussenruimte te laten, soms 3 vakjes en 1 opzij vd lijn voor bv. het bezetten van kuststroken
pi_36114364
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:12 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dan pak jij ze toch weer van de AI?

Maar om op de vraag terug te komen: ik geloof dat gespreide steden inderdaad uitstekend werken tegenwoordig. In Civ II en III gold gewoon: hoe meer steden je op je stuk land kon proppen, hoe beter. Nu, in Civ IV, kost elke stad (boven een klein gratis aantal steden) een bedrag aan onderhoud, en dat loopt geloof ik ook nog exponentieel op. Ook je civics worden duurder naarmate je meer en grotere steden krijgt.
De tijd van ongebreidelde expansie is dus voorbij. Als je nu een nieuwe stad sticht, moet je er wel een verdomd goede reden voor hebben -- denk aan een resource veilig stellen, een chokepoint bezetten etc.
Ik probeer in het begin toch wel behoorlijk uit te breiden om te voorkomen dat je klem komt te zitten tussen je tegenstanders. En het continent waar ik op zit is van mij
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36114436
Ik zet ze tot nu toe ook altijd een flink stuk van elkaar. Hoewel een flink stuk relatief is, zitten er zeker 10tiles tussen. Ik maak vooral veel workers om zo snel mogelijk zoveel mogelijk resources te bemachtigen.

Als je een stad bouwt dat zie je een doorzichtig blauwe 'deken', dit is toch tot waar de invloed van de stad rijkt? Wat gebeurt er nu als Washington en New York elkaar overlappen, is dat geen waste van het land?
pi_36114517
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:16 schreef alex4allofyou het volgende:
Als je een stad bouwt dat zie je een doorzichtig blauwe 'deken', dit is toch tot waar de invloed van de stad rijkt? Wat gebeurt er nu als Washington en New York elkaar overlappen, is dat geen waste van het land?
het kan een verspilling van land zijn, maar hoeft niet, ze kunnen bv. een bos met elkaar delen op dat vakje dat ze samen hebben, zodat je health op vooruit gaat en 1 vakje extra voor een stad hebt om geen bos op te laten
pi_36114538
Nee, die blauwe deken tekent je grenzen af. Je stad gebruikt 2 tiles in elke richting (meen ik, 2 weken niet gespeeld en ingame denk ik er nooit zo bij na ). Maar je grenzen kunnen tot een stuk of 5 in elke richting uitbreiden afhankelijk van de culture die een stad heeft.
pi_36114663
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:16 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik zet ze tot nu toe ook altijd een flink stuk van elkaar. Hoewel een flink stuk relatief is, zitten er zeker 10tiles tussen. Ik maak vooral veel workers om zo snel mogelijk zoveel mogelijk resources te bemachtigen.

Als je een stad bouwt dat zie je een doorzichtig blauwe 'deken', dit is toch tot waar de invloed van de stad rijkt? Wat gebeurt er nu als Washington en New York elkaar overlappen, is dat geen waste van het land?
Ach dat is ook een beetje afhankelijk van hoe groot de overlap is. Opzich kan het niet zoveel kwaad.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:32:17 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36114940
Disbanden van een stad kan niet meer?

Daar zijn natuurlijk wel andere manieren dan voor.
Maar goed, het aantal optimale steden is wel verminderd ten opzichte van Civ3.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36115007
Hebben jullie er ook wel eens last van dat je in modern age in oorlog bent en dan bedenkt dat er nog wel wat warriors en spearman geupgrade mogen worden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:41:32 #14
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_36115236
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:34 schreef du_ke het volgende:
Hebben jullie er ook wel eens last van dat je in modern age in oorlog bent en dan bedenkt dat er nog wel wat warriors en spearman geupgrade mogen worden .
Daar is toch niks geks aan? Of er nou een warrior in een stad staat of een tank, allebei zorgen ze maar voor één lachend gezichtje. Dus zolang die stad toch niet in gevaar is, hou ik de centjes voor het upgraden liever in mijn zak.
pi_36115537
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:41 schreef Frollo het volgende:

[..]

Daar is toch niks geks aan? Of er nou een warrior in een stad staat of een tank, allebei zorgen ze maar voor één lachend gezichtje. Dus zolang die stad toch niet in gevaar is, hou ik de centjes voor het upgraden liever in mijn zak.
Klopt idd. Al heb je pas vrij laat in het spel echt iets aan je gold.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:26:49 #16
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_36118894
Ik heb ooit Colonization nog vol overgave gespeeld.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_36119022
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:26 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb ooit Colonization nog vol overgave gespeeld.
Ik ook, prachtspel
Oh, and that's a bad miss!
pi_36119040
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:26 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb ooit Colonization nog vol overgave gespeeld.
Uiteraard, goed spel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36127176
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:26 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb ooit Colonization nog vol overgave gespeeld.
wie niet...
Dit keer zonder signature
pi_36143689
Ik zit trouwens vaak te klooien met die uitzoemfunctie, niet alleen vanwege de functionaliteit, maar vooral omdat ik t zo'n cool effect vind; ineens bevind je je in Gods seat . Zal wel aan mij liggen (als consolegamer) maar dat effect vind ik ruleren.
pi_36143875
Whehe, dat zat ik vroeger altijd te doen met Populous 3 alex
Inmiddels ben ik er wel een beetje gewend aan though
pi_36148173
6 nieuwe civs bij de uitbreiding
__________
  maandag 20 maart 2006 @ 11:12:49 #23
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36194342
uitbreiding
meer vechten
meer civs
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_36196477
Wat ik vaak wel een beetje jammer vind is dat ik m'n echte veroveringen meestal niet voor elkaar krijg voor de bouw van cavalry en iets later tanks. Terwijl vechten met swordman enzo eigenlijk leuker is. Maar als je daar een flinke oorlog mee start loop je snel weer achter ten opzichte van de anderen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36205418
Wat details over de expansion, gevonden op civfanatics.com:
quote:
It turns out WW2 in Europe is not one of the scenarios in Civilization IV: Warlords. According to the first look article posted on GameSpot today, the six scenarios in the expansion will cover the following:

* Chinese unification in 350 BC (Warring States)
* Peloponnesian War around 430 BC
* Alexander the Great's conquests around 330 BC
* Rise of Rome around 300 BC
* Age of Vikings in AD 800
* Genghis Khan's rampage in AD 1206

In addition to the scenarios, the expansion will introduce six new civilizations that are playable in both single player and multiplayer. There also appears to be a new "warlords" great people type and we known there is a new Vassal State diplomacy option from yesterday's screenshot.

Earlier today, Norwegian gaming site gamer.no also posted a brief article (in Norwegian) with some specific numbers. It said there will be 10 new leaders, 10 new units, 3 new wonders, 3 new resources, and that 3 of the 6 civilizations are the Vikings, Carthage and Gaul. Another thing mentioned is all civilizations will receive a new unique building in addition to the unique unit. Thanks to Apolyton and forum member Alter Ego for this info.
And there was much rejoicing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')