abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 mei 2006 @ 09:51:46 #126
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37650281
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:14 schreef Monidique het volgende:
Draften jullie weleens? Ik nooit.
Toevallig heb ik gisteren de geneugten van het draften ontdekt.
Als Elisabeth ben ik uiteraard een economisch powerhouse, en mijn UU mag er ook wezen (Redcoat: strength 16, +25% mounted, +25% gunpowder, replaces Rifleman), maar echt toegerust op vechten ben ik niet. Middels een combinatie van gold rushen en draften heb ik toch maar een paar beurten nodig om m'n kleine club verdedigers tot een niet ongevaarlijk offensief legertje uit te laten groeien. Zeer handig voor bliksemacties dus.

Een paar dingen zijn me nog niet duidelijk:
  • Hoe bepaalt het spel welke unit je draft? In de fase waarin ik nu zit, krijg ik Redcoats. Draft je standaard je UU, of de sterkste aanvalsunit van het moment, of iets anders?
  • Theocracy en Barracks geven normaliter 4 XP. Toch krijgen mijn gedrafte units er maar 3. Dat gedrafte units minder experience hebben, dat verbaast me niet, dat was in Civ III ook al zo. Maar wat is de precieze berekening?
  • pi_37650390
    Ik denk dat het spel dezelfde units draft als Civ III ... dus defensieve units om je stad te verdedigen. Dus als je Nationalism als Civic hebt: Longbowman, Musketman, Rifleman, Infantry.

Jouw tweede vraag heb ik me ook al afgevraagd ...
      maandag 8 mei 2006 @ 10:05:01 #128
    15967 Frollo
    pi_37650579
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 09:57 schreef MrBean het volgende:
    Ik denk dat het spel dezelfde units draft als Civ III ... dus defensieve units om je stad te verdedigen. Dus als je Nationalism als Civic hebt: Longbowman, Musketman, Rifleman, Infantry.
    Dat zou ik ook denken, maar ik bezit reeds de kennis om Machinegunners bouwen, die qua verdediging sterker zijn dan Redcoats/Riflemen, en toch krijg ik die niet als ik draft.
    quote:
    Jouw tweede vraag heb ik me ook al afgevraagd ...
    Op Civfanatics vond ik alleen de thread Draft details, waarin iemand zegt: "conscript start with 2 exp if city has barrak and 0 exp if they do not. Civics do not effect conscripts". Dat klopt dus al niet, want mijn soldaatjes krijgen 3 XP.
    pi_37650705
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 10:05 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat zou ik ook denken, maar ik bezit reeds de kennis om Machinegunners bouwen, die qua verdediging sterker zijn dan Redcoats/Riflemen, en toch krijg ik die niet als ik draft.
    Mja dat is dan een uitzondering denk ik.
    quote:
    Op Civfanatics vond ik alleen de thread Draft details, waarin iemand zegt: "conscript start with 2 exp if city has barrak and 0 exp if they do not. Civics do not effect conscripts". Dat klopt dus al niet, want mijn soldaatjes krijgen 3 XP.
    Misschien dat een unit standaard al begint met 1 XP? Ik weet het niet, ik let vaak nooit op het aantal XP, ik zie altijd wel wanneer ik een promotion krijg.
    pi_37650722
    Zou je Mech. Infantry ook kunnen draften trouwens?
    pi_37650973
    Waarom is de bouwstijl bij iedere civ hetzelfde ... dat is ook wel eens anders geweest.

Sorry dat ik zo klaag over bouwstijlen en leaderheads, maar ik ben gewoon erg visueel ingesteld.
      maandag 8 mei 2006 @ 10:59:17 #132
    15967 Frollo
    pi_37651839
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 10:10 schreef MrBean het volgende:

Misschien dat een unit standaard al begint met 1 XP?
    Neuh, ik ben er vrij zeker van dat een nieuwe unit in principe 0 XP krijgt, met Barracks +2, met Theocray +2 en met Vassalage ook nog eens +2. Daarbij krijgen agressive civs gratis Combat I voor melee en gunpowder units. Dus onder de juiste omstandigheden kan het heel hard gaan!
    quote:
    Ik weet het niet, ik let vaak nooit op het aantal XP, ik zie altijd wel wanneer ik een promotion krijg.
    Ik let er juist wel op. Ik zorg bijvoorbeeld dat de units die dicht bij een promotie zitten, het eerst mogen aanvallen (mits een redelijke kans om te winnen natuurlijk). En bijvoorbeeld units die al 10 XP hebben en die ik van plan ben om binnenkort te upgraden, die laat ik juist niet vechten, want na upgraden wordt de XP toch teruggezet op 10. Dat soort dingen, daar let ik allemaal op.
      maandag 8 mei 2006 @ 11:03:22 #133
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_37651939
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 10:59 schreef Frollo het volgende:

En bijvoorbeeld units die al 10 XP hebben en die ik van plan ben om binnenkort te upgraden, die laat ik juist niet vechten, want na upgraden wordt de XP toch teruggezet op 10. Dat soort dingen, daar let ik allemaal op.
    Daar kwam ik laatst ook achter ja.

Wel handig overigens, door bijvoorbeeld Swordsman te laten promoten met City Attack en dan upgraden, zodat je 1 of 2 Rifleman kan hebben met +50% City Attack, iets wat je met gebouwde Rifleman niet kan doen.

Erg stoer combatsysteem trouwens.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_37651989
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 10:11 schreef MrBean het volgende:
    Zou je Mech. Infantry ook kunnen draften trouwens?
    Ja volgens mij wel .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      maandag 8 mei 2006 @ 11:07:33 #135
    15967 Frollo
    pi_37652067
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 11:03 schreef Sidekick het volgende:

Wel handig overigens, door bijvoorbeeld Swordsman te laten promoten met City Attack en dan upgraden, zodat je 1 of 2 Rifleman kan hebben met +50% City Attack, iets wat je met gebouwde Rifleman niet kan doen.
    Want Riflemen hebben de City Raider promotion niet van nature, toch?

Vanochtend heb ik trouwens gedachteloos een Grenadier met City Raider I geüpgraded naar Machinegunner, en dat terwijl die defense only zijn!
    quote:
    Erg stoer combatsysteem trouwens.
    Absoluut! Veel leuker dan het attack/defense-systeem.
      maandag 8 mei 2006 @ 11:34:01 #136
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_37652740
    Rifleman heeft bij mijn weten idd geen mogelijkheid om te promoten met City Raider. Ik heb de effecten van deze feature nog niet helemaal door, maar naast City Attack voor Rifleman moeten er nog wel wat handige mogelijkheden zijn lijkt me.

De tactiek die ik gebruik verschilt eigenlijk niet eens met Civ 3, ook daar bouwde ik in de middenfase een aardig kapitaal op voor Wall Street (?), waarmee je 5% rente kreeg. Nu is die rente er niet meer, maar blijft een goed kapitaal erg belangrijk in de middenfase omdat het upgraden zo belangrijk is geworden: geen disband-bonus meer voor oude units zoals in civ 3 en het behouden van promotions is ook wat waard.
    pi_37662963
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 11:34 schreef Sidekick het volgende:
    Rifleman heeft bij mijn weten idd geen mogelijkheid om te promoten met City Raider. Ik heb de effecten van deze feature nog niet helemaal door, maar naast City Attack voor Rifleman moeten er nog wel wat handige mogelijkheden zijn lijkt me.

De tactiek die ik gebruik verschilt eigenlijk niet eens met Civ 3, ook daar bouwde ik in de middenfase een aardig kapitaal op voor Wall Street (?), waarmee je 5% rente kreeg. Nu is die rente er niet meer, maar blijft een goed kapitaal erg belangrijk in de middenfase omdat het upgraden zo belangrijk is geworden: geen disband-bonus meer voor oude units zoals in civ 3 en het behouden van promotions is ook wat waard.
    Jij upgrade al je units?!
      maandag 8 mei 2006 @ 17:37:42 #138
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_37663100
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 17:32 schreef MrBean het volgende:

[..]

Jij upgrade al je units?!
    Alleen degene met (goede) promotions. Maar het upgraden is erg duur, dus veel kapitaal is noodzakelijk dan.
    pi_37663140
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 11:07 schreef Frollo het volgende:

[..]

Want Riflemen hebben de City Raider promotion niet van nature, toch?

Vanochtend heb ik trouwens gedachteloos een Grenadier met City Raider I geüpgraded naar Machinegunner, en dat terwijl die defense only zijn!
    Ik ook, maar dan zelfs een Grenadier met City Raider I, II en III.

Maar ik moest wel, ik werd aangevallen door de Inca's. Gelukkig kun je hem dan nog upgraden naar Mech. Infantry, maar dat is al heel wat later in het spel.
    pi_37667082
    Een paar beurten 0% science kan je wat geld bezorgen om units te upgraden. Maar je loopt natuurlijk wel een kleine technologische achterstand op.

Hihi, gisteren vond ik Monotheism uit, een paar beurten later gebruikte ik The Oracle om Theocracy te ontdekken en weer enkele beurten later (één of twee of drie) gebruikte ik een Great Prophet om Code of Laws te kennen. Binnen tien beurten, rond het jaar duizend voor Christus, Judaism, Christianity en Confucianism gesticht in Sjanghai. Dat was grappig.
    pi_37668721
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 19:42 schreef Monidique het volgende:
    Een paar beurten 0% science kan je wat geld bezorgen om units te upgraden. Maar je loopt natuurlijk wel een kleine technologische achterstand op.

Hihi, gisteren vond ik Monotheism uit, een paar beurten later gebruikte ik The Oracle om Theocracy te ontdekken en weer enkele beurten later (één of twee of drie) gebruikte ik een Great Prophet om Code of Laws te kennen. Binnen tien beurten, rond het jaar duizend voor Christus, Judaism, Christianity en Confucianism gesticht in Sjanghai. Dat was grappig.
    Dan moet je dit eens lezen:
    http://www.compoundeye.net/civ/nonviolent/index.html

Hij heeft een spelletje met Diplomatic Victory gewonnen zonder ook maar één militaire unit te bouwen.

Dit heeft hij gedaan door alle civs boeddhistisch te maken en alle andere geloven houdt hij verborgen in zijn rijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door MrBean op 08-05-2006 20:28:05 ]
    pi_37669853
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 19:42 schreef Monidique het volgende:

Ik weet niet of je (b.v. via Civfanatics.com) bekend bent met de "CS Slingshot", maar da's in feite een zelfde soort strategie als jij hier beschrijft. Je bouwt het Oracle, en tegelijkertijd begin je aan Code of Laws. Door even handig te timen zorg je dat die in dezelfde beurt klaar zijn. Je kiest dan Civil Service als gratis tech, en stapt over naar Bureaucracy. Op deze manier krijg je een enorme boost in de revenu van je hoofdstad.

Ik zou niet alles op alles zetten om dit te bewerkstelligen maar als de mogelijkheid er is zou ik het zeker niet laten.

Nou ben ik niet van zo'n heel hoog niveau (Noble neigend naar Prince) maar als mensen een keer willen multiplayeren ben ik daar voor in.
      maandag 8 mei 2006 @ 20:59:20 #143
    61421 icecreamfarmer_NL
    VOC mentaliteit
    pi_37670040
    ik heb het vandaag geinstalleerd en loop tegen een paar problemen aan.
    1 ste hij knalt er steeds uit na een paar minuten/turns
    (met melding bad memory allocation)

2 hij is zo traag als dikke stront als ik op next turn klik is hij een half uur aan het laden.

ik heb alle die ini tweaks gedaan en gepatcht naar 1.61 maar het helpt nietsn(vooral punt 1) weet iemand hoe je dit opgelost krijgt
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      maandag 8 mei 2006 @ 21:27:50 #144
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_37671308
    koop een legale versie

of als je die al hebt: voldoet je systeem aan de minimum specs?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 9 mei 2006 @ 13:56:45 #145
    61421 icecreamfarmer_NL
    VOC mentaliteit
    pi_37689607
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 21:27 schreef Merovingian het volgende:
    koop een legale versie

of als je die al hebt: voldoet je systeem aan de minimum specs?
    die heb ik en hij voldoet er ruim aan.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      dinsdag 9 mei 2006 @ 18:58:32 #146
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_37696679
    alle drivers de nieuwste versie van geinstalleerd? en heb je dit alleen met civ4?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_37698794
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 20:21 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dan moet je dit eens lezen:
    http://www.compoundeye.net/civ/nonviolent/index.html

Hij heeft een spelletje met Diplomatic Victory gewonnen zonder ook maar één militaire unit te bouwen.

Dit heeft hij gedaan door alle civs boeddhistisch te maken en alle andere geloven houdt hij verborgen in zijn rijk.

[afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Haha heb ik vandaag ook geprobeerd, ging wel prima opzich . Alleen snap ik niet hoe hij dit al zo vroeg in het spel voor elkaar krijgt. Voor Dipl. vic. heb je namelijk de UN nodig en die komt pas laat beschikbaar. Ik was in 1885 ofzo klaar.
    -edit- dat moest hij ook, hij was halverwege de 19e eeuw klaar.
    Met India en ik heb wel wat unit gebouwd. Ter verdediging tegen barbaren enzo.

[ Bericht 3% gewijzigd door du_ke op 09-05-2006 22:55:55 ]
    pi_37704555
    quote:
    Op dinsdag 9 mei 2006 22:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Haha heb ik vandaag ook geprobeerd, ging wel prima opzich . Alleen snap ik niet hoe hij dit al zo vroeg in het spel voor elkaar krijgt. Voor Dipl. vic. heb je namelijk de UN nodig en die komt pas laat beschikbaar. Ik was in 1885 ofzo klaar.
    -edit- dat moest hij ook, hij was halverwege de 19e eeuw klaar.
    Met India en ik heb wel wat unit gebouwd. Ter verdediging tegen barbaren enzo.
    Op die site staat ook een experiment met een pojte waarbij hij zijn research op 0% zet. (Met uitzondering van de eerste technology's zoals masonry, mining, mysticism, farming etc.) Door slim handelen met andere civs heeft hij toch een Diplomatic Victory weten te bereiken.
    pi_37718198
    Kleine overmacht .
    Ik zit nog een paar procent van de landmassa van een domination victory af maar kan nu ook in m'n eentje mezelf een diplomatic victory schenken .
      woensdag 10 mei 2006 @ 21:22:53 #150
    15967 Frollo
    pi_37719179
    Wat voor aparte, hoekige map is dat, du_ke?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')