Steeds meer bouwen, researchen, units trainen, tiles invullen, zwakkere civ's afpersen... Het is soms allemaal een beetje veel. Ik was laatst gewoon blij dat de Fransen een stad van me hadden afgebroken, zodat ik wat meer rust hadquote:Op zondag 7 mei 2006 15:16 schreef Monidique het volgende:
Wat voor "tering veel shit" moet je dan doen? Eenheden kun je bijvoorbeeld vastzetten, met F, of H, ofzo.
Ik wel. Als een sterke tegenstander mij plotseling met een heleboel units aanvalt, en ik heb bijvoorbeeld nog Longbowmen in mijn steden staan, terwijl ik theoretisch al Musketman of Rifleman kan bouwen, dan schakel ik snel over op Nationhood.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:14 schreef Monidique het volgende:
Draften jullie weleens? Ik nooit.
+ Ironworks en Heroic Epic in een stad.quote:Op zondag 7 mei 2006 10:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Stel je eens voor hoe rap de Panzers onder Police State van de band komen rollen...
En dat heeft hier mee te maken, omdat.....quote:Op zondag 7 mei 2006 15:21 schreef Monidique het volgende:
Misschien past een film beter bij jouw interesses,.
Geweldig antwoordquote:Op zondag 7 mei 2006 15:34 schreef Monidique het volgende:
Omdat je een overgevoelige jongen bent, daarom.
Internet vind ik ook wel best. Direct IP connection heb ik geen ervaring mee. Of is dat heel simpel?quote:Op zondag 7 mei 2006 15:54 schreef Monidique het volgende:
O, direct IP-connection kan natuurlijk ook.
Geregeld heb m'n verdediging niet altijd even goed op orde en dan kunnen ze erg handig zijnquote:Op zondag 7 mei 2006 15:14 schreef Monidique het volgende:
Isabella en Tokugawa zijn dan ook altijd tot op het irritante af dom bezig. Je kunt nooit iets met ze ruilen en ze zijn altijd pissed off om wat voor reden dan ook.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:37 schreef MrBean het volgende:
Hebben jullie ook altijd dat bepaalde civs het vaak beter doen dan anderen? Mali doet het bijvoorbeeld vaak erg goed bij mij ... Die Mansu Munsa (oid) staat altijd bij de bovenste 3 bij mij.
De Spanjaarden en de Japanners doen het vaak dramatisch.
Toevallig heb ik gisteren de geneugten van het draften ontdekt.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:14 schreef Monidique het volgende:
Dat zou ik ook denken, maar ik bezit reeds de kennis om Machinegunners bouwen, die qua verdediging sterker zijn dan Redcoats/Riflemen, en toch krijg ik die niet als ik draft.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:57 schreef MrBean het volgende:
Ik denk dat het spel dezelfde units draft als Civ III ... dus defensieve units om je stad te verdedigen. Dus als je Nationalism als Civic hebt: Longbowman, Musketman, Rifleman, Infantry.
Op Civfanatics vond ik alleen de thread Draft details, waarin iemand zegt: "conscript start with 2 exp if city has barrak and 0 exp if they do not. Civics do not effect conscripts". Dat klopt dus al niet, want mijn soldaatjes krijgen 3 XP.quote:Jouw tweede vraag heb ik me ook al afgevraagd ...
Mja dat is dan een uitzondering denk ik.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat zou ik ook denken, maar ik bezit reeds de kennis om Machinegunners bouwen, die qua verdediging sterker zijn dan Redcoats/Riflemen, en toch krijg ik die niet als ik draft.
Misschien dat een unit standaard al begint met 1 XP? Ik weet het niet, ik let vaak nooit op het aantal XP, ik zie altijd wel wanneer ik een promotion krijg.quote:Op Civfanatics vond ik alleen de thread Draft details, waarin iemand zegt: "conscript start with 2 exp if city has barrak and 0 exp if they do not. Civics do not effect conscripts". Dat klopt dus al niet, want mijn soldaatjes krijgen 3 XP.
Neuh, ik ben er vrij zeker van dat een nieuwe unit in principe 0 XP krijgt, met Barracks +2, met Theocray +2 en met Vassalage ook nog eens +2. Daarbij krijgen agressive civs gratis Combat I voor melee en gunpowder units. Dus onder de juiste omstandigheden kan het heel hard gaan!quote:Op maandag 8 mei 2006 10:10 schreef MrBean het volgende:
Misschien dat een unit standaard al begint met 1 XP?
Ik let er juist wel op. Ik zorg bijvoorbeeld dat de units die dicht bij een promotie zitten, het eerst mogen aanvallen (mits een redelijke kans om te winnen natuurlijk). En bijvoorbeeld units die al 10 XP hebben en die ik van plan ben om binnenkort te upgraden, die laat ik juist niet vechten, want na upgraden wordt de XP toch teruggezet op 10. Dat soort dingen, daar let ik allemaal op.quote:Ik weet het niet, ik let vaak nooit op het aantal XP, ik zie altijd wel wanneer ik een promotion krijg.![]()
Daar kwam ik laatst ook achter ja.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:59 schreef Frollo het volgende:
En bijvoorbeeld units die al 10 XP hebben en die ik van plan ben om binnenkort te upgraden, die laat ik juist niet vechten, want na upgraden wordt de XP toch teruggezet op 10. Dat soort dingen, daar let ik allemaal op.
Ja volgens mij welquote:Op maandag 8 mei 2006 10:11 schreef MrBean het volgende:
Zou je Mech. Infantry ook kunnen draften trouwens?
Want Riflemen hebben de City Raider promotion niet van nature, toch?quote:Op maandag 8 mei 2006 11:03 schreef Sidekick het volgende:
Wel handig overigens, door bijvoorbeeld Swordsman te laten promoten met City Attack en dan upgraden, zodat je 1 of 2 Rifleman kan hebben met +50% City Attack, iets wat je met gebouwde Rifleman niet kan doen.
Absoluut! Veel leuker dan het attack/defense-systeem.quote:Erg stoer combatsysteem trouwens.
Jij upgrade al je units?!quote:Op maandag 8 mei 2006 11:34 schreef Sidekick het volgende:
Rifleman heeft bij mijn weten idd geen mogelijkheid om te promoten met City Raider. Ik heb de effecten van deze feature nog niet helemaal door, maar naast City Attack voor Rifleman moeten er nog wel wat handige mogelijkheden zijn lijkt me.
De tactiek die ik gebruik verschilt eigenlijk niet eens met Civ 3, ook daar bouwde ik in de middenfase een aardig kapitaal op voor Wall Street (?), waarmee je 5% rente kreeg. Nu is die rente er niet meer, maar blijft een goed kapitaal erg belangrijk in de middenfase omdat het upgraden zo belangrijk is geworden: geen disband-bonus meer voor oude units zoals in civ 3 en het behouden van promotions is ook wat waard.
Alleen degene met (goede) promotions. Maar het upgraden is erg duur, dus veel kapitaal is noodzakelijk dan.quote:
Ik ook, maar dan zelfs een Grenadier met City Raider I, II en III.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:07 schreef Frollo het volgende:
[..]
Want Riflemen hebben de City Raider promotion niet van nature, toch?
Vanochtend heb ik trouwens gedachteloos een Grenadier met City Raider I geüpgraded naar Machinegunner, en dat terwijl die defense only zijn!
Dan moet je dit eens lezen:quote:Op maandag 8 mei 2006 19:42 schreef Monidique het volgende:
Een paar beurten 0% science kan je wat geld bezorgen om units te upgraden. Maar je loopt natuurlijk wel een kleine technologische achterstand op.
Hihi, gisteren vond ik Monotheism uit, een paar beurten later gebruikte ik The Oracle om Theocracy te ontdekken en weer enkele beurten later (één of twee of drie) gebruikte ik een Great Prophet om Code of Laws te kennen. Binnen tien beurten, rond het jaar duizend voor Christus, Judaism, Christianity en Confucianism gesticht in Sjanghai. Dat was grappig.
Ik weet niet of je (b.v. via Civfanatics.com) bekend bent met de "CS Slingshot", maar da's in feite een zelfde soort strategie als jij hier beschrijft. Je bouwt het Oracle, en tegelijkertijd begin je aan Code of Laws. Door even handig te timen zorg je dat die in dezelfde beurt klaar zijn. Je kiest dan Civil Service als gratis tech, en stapt over naar Bureaucracy. Op deze manier krijg je een enorme boost in de revenu van je hoofdstad.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:42 schreef Monidique het volgende:
Een paar beurten 0% science kan je wat geld bezorgen om units te upgraden. Maar je loopt natuurlijk wel een kleine technologische achterstand op.
Hihi, gisteren vond ik Monotheism uit, een paar beurten later gebruikte ik The Oracle om Theocracy te ontdekken en weer enkele beurten later (één of twee of drie) gebruikte ik een Great Prophet om Code of Laws te kennen. Binnen tien beurten, rond het jaar duizend voor Christus, Judaism, Christianity en Confucianism gesticht in Sjanghai. Dat was grappig.
die heb ik en hij voldoet er ruim aan.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:27 schreef Merovingian het volgende:
koop een legale versie
of als je die al hebt: voldoet je systeem aan de minimum specs?
Haha heb ik vandaag ook geprobeerd, ging wel prima opzichquote:Op maandag 8 mei 2006 20:21 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dan moet je dit eens lezen:
http://www.compoundeye.net/civ/nonviolent/index.html
Hij heeft een spelletje met Diplomatic Victory gewonnen zonder ook maar één militaire unit te bouwen.
Dit heeft hij gedaan door alle civs boeddhistisch te maken en alle andere geloven houdt hij verborgen in zijn rijk.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op die site staat ook een experiment met een pojte waarbij hij zijn research op 0% zet.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Haha heb ik vandaag ook geprobeerd, ging wel prima opzich. Alleen snap ik niet hoe hij dit al zo vroeg in het spel voor elkaar krijgt. Voor Dipl. vic. heb je namelijk de UN nodig en die komt pas laat beschikbaar. Ik was in 1885 ofzo klaar.
-edit- dat moest hij ook, hij was halverwege de 19e eeuw klaar.
Met India en ik heb wel wat unit gebouwd. Ter verdediging tegen barbaren enzo.
Ja was een optie, ben momenteel de diverse custom kaart optie een beetje aan het proberen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:22 schreef Frollo het volgende:
Wat voor aparte, hoekige map is dat, du_ke?
jep alleen met civ4quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:58 schreef Merovingian het volgende:
alle drivers de nieuwste versie van geinstalleerd? en heb je dit alleen met civ4?
quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jep alleen met civ4
hij knalt er gewoonnuit en het gebeurt steeds vaker ik zit nu in 1980 en het is om de 3 turns
nee dat was een indicatie ik heb autosave nu gewoon op elke turn staanquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:55 schreef Merovingian het volgende:
[..]
altijd om de 3 turns? zet je autosave eens uit en kijk of ie er nog steeds uit vliegt
Bij een OCC mag alleen jij maar één stad hebben. Voor de AI spelers is het een gewone, restrictieloze pot.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:04 schreef Sidekick het volgende:
Ik speel nu een 1 city game, waar je geen settlers kan bouwen en geen barbsteden kan overnemen en je dus met 1 stad moet spelen. Alleen nu zie ik dat alle andere civs met settlers naar mijn eiland komen. Weet iemand hoe dat zit?
ja dat vond ik dus ook vreemd... Je kan ook geen city's veroveren, of converten door veel culture te hebben...quote:Op zondag 21 mei 2006 13:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Bij een OCC mag alleen jij maar één stad hebben. Voor de AI spelers is het een gewone, restrictieloze pot.
En dat ga ik nu ook online doen.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:09 schreef Monidique het volgende:
Ik wil vandaag Civilization 4 spelen./
Ik ookquote:Op zondag 21 mei 2006 13:09 schreef Monidique het volgende:
Ik wil vandaag Civilization 4 spelen./
Gewoon Civ 4 dan natuurlijk. Hoewel Civ 3 ook erg goed is (was), en vandaag de dag vast wel erg goedkoop te verkrijgen moet zijn waardoor je goedkoop kennis kan maken van dit geweldige turn-based, strategisch superspel.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:12 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik heb nooit een Civilization gespeeld.
Is de reeks een beetje toegankelijk? En welk deel raden jullie aan om mee te beginnen?
Het is wel een spel uit de categorie "Je moet er van houden".quote:Op zondag 28 mei 2006 12:12 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik heb nooit een Civilization gespeeld.
Is de reeks een beetje toegankelijk? En welk deel raden jullie aan om mee te beginnen?
En dat wordt het steeds meer denk ik...quote:Op zondag 28 mei 2006 12:15 schreef MrBean het volgende:
[..]
Het is wel een spel uit de categorie "Je moet er van houden".
Ja dat begrijp ik. Maar hij gaat ondanks dat de boeken in als een klassieker en dan wil ik hem in ieder geval geprobeerd hebben.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:15 schreef MrBean het volgende:
[..]
Het is wel een spel uit de categorie "Je moet er van houden".
Volgens mij groeit zo'n unit op een duur veel minder als hij een heleboel XP heeft.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:07 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb trouwens ook vaak dat een unit niet verder doorgroeit dan 10 XP. Wat zijn mogelijke redenen waardoor dat kan komen? (moeilijkheid?, era?)
Ik lees er niets over op civfanatics.com. Daar lees ik dat het verkrijgen van XP alleen afhankelijk is van de winkans (als ik het even heel simpel stel), met een minimum van 1 XP bij winst. Ik heb bij eerdere potjes ook wel units gehad met 13 of 14 XP. Dus ik snap niet waarom de laatste tijd mijn units met 10 XP niet meer doorgroeien.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:11 schreef MrBean het volgende:
[..]
Volgens mij groeit zo'n unit op een duur veel minder als hij een heleboel XP heeft.
Raar inderdaad. Welk level speel je?quote:Op zondag 28 mei 2006 13:14 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik lees er niets over op civfanatics.com. Daar lees ik dat het verkrijgen van XP alleen afhankelijk is van de winkans (als ik het even heel simpel stel), met een minimum van 1 XP bij winst. Ik heb bij eerdere potjes ook wel units gehad met 13 of 14 XP. Dus ik snap niet waarom de laatste tijd mijn units met 10 XP niet meer doorgroeien.
Ctrl + Tab tijden spel = chatlog + chattenquote:Op maandag 29 mei 2006 17:38 schreef Luutgaert het volgende:
Weet iemand misschien hoe je kunt chatten in multiplayer?
http://www.civfanatics.com/news2/comments.php?id=786quote:Mac Civ4 System Requirements
System Requirements:
* Operating System: Mac OS X 10.3.9 or later
* CPU Processor: PowerPC G5 or Intel chipset
* CPU Speed: 1.8 GHz or faster
* Memory: 512 MB or higher
* Hard Disk Space: 3.5 GB free disk space
* Video Card (ATI): Radeon 9600 or better
* Video Card (NVidia): GeForce FX 5200 or better
* Video Memory (VRam): 64 MB or higher
* Multiplayer: Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported. Internet play requires broadband connection.
* Media Required: DVD Drive
* *Supported Video cards: NVIDIA GeForce 5200, 6600, 6800, 7800 ATI Radeon 9600, 9650, 9700, 9800, X600, X800, X850, X1600
Recommended System Requirements:
* Operating System: Mac OS X 10.4.6 or later
* CPU Processor: PowerPC G5 or Intel chipset
* CPU Speed: 2.0 GHz or faster
* Video RAM: 128 MB
Tab werkt, bedankt!quote:Op maandag 29 mei 2006 17:51 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ctrl + Tab tijden spel = chatlog + chatten
en gewoon Tab in drukken of Shift + Tab doet ook wel wat geloof ik.
Het Ware Woord verkondigen gaat in dit potje nog steeds goed, ook in de 17e eeuw waar we nu inzitten. Bijkomend voordeel is dat mijn broeder van het goede geloof, Roosevelt, veel steden heeft gebouwd op het continent. Iets van 15, die dankzj goede infratructuur allemaal bereikt kunnen worden of op het punt staan om zich te bekeren. Opgeteld met mijn eigen theocatische steden levert dat per turn zo'n 20 gold op door mijn Holy City. Eventueel zijn de overige steden van Teddy (hij heeft echt veel gebouwdquote:Op zondag 28 mei 2006 12:27 schreef Sidekick het volgende:
Mijn huidige potje is multiplayer, waarin ik als Isabelle het Hinduism spread.
(knip)
Ik dacht dat dat hoger werd met de jaren en je er verder niks aan kunt doen?quote:Op zondag 4 juni 2006 21:51 schreef Sidekick het volgende:
Weet iemand waardoor de inflatie wordt beinvloed? Ik heb doorgaans percentages van boven de 50%. Dat moet minder kunnen, zou je zeggen.
Het heeft dus niets te maken met je kapitaal of GNP?quote:Op maandag 5 juni 2006 14:01 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat hoger werd met de jaren en je er verder niks aan kunt doen?
Ik weet het niet zeker hoor.quote:Op maandag 5 juni 2006 14:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het heeft dus niets te maken met je kapitaal of GNP?
Ik speel ook op Warlord/Noble hoor.quote:Op maandag 5 juni 2006 15:35 schreef Frutsel het volgende:
en maar weer een LAN-netje opgestart met 2 kameraden. Elk 2 pc-spelers erbij en een 4e team van 3 pc-spelers. Alles Random... LOL... kijken wat voor CIV ik krijg.
Speel het spel al geruime tijd, maar volgens mij snap ik heel veel zaken nog niet als ik dit allemaal zo lees wat jullie opschrijven... Ik speel nog altijd op Warlord/Noble level en dan kan ik net winnen van de pc's... dus jullie zullen wel veel beter zijn![]()
Ook een handige tactiek die ik toepas is het promoten van bijvoorbeeld Archers met City Defense om ze later te upgraden naar Machine Gun. Archers gebruik je doorgaans al om steden te verdedigen en is de City Defense Promotion een logische keuze. Machine Guns hebben echter niet de mogelijkheid om te promoten met City Defense, terwijl het voor die defensieve units, meestal gefortified in een stad, ideaal zou zijn. Door middel van deze specifieke upgrade lukt dat dus echter wel.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:03 schreef Sidekick het volgende:
Wel handig overigens, door bijvoorbeeld Swordsman te laten promoten met City Attack en dan upgraden, zodat je 1 of 2 Rifleman kan hebben met +50% City Attack, iets wat je met gebouwde Rifleman niet kan doen.
Siege units hebben natuurlijk al een Collateral Damage van zichzelf. Ik heb zelf vaak ook wel het gevoel dat extra Collateral Damage niet veel toevoegt ten opzichte van de huidige Coll Dam. (ik had eens een Modern Armer met 100% Collateral Damage waar ik zeer ontevreden over was. Wellicht dat City Attack dan relatief meer schade kan aanrichten in steden.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:53 schreef Frollo het volgende:
Ik kan de redenering van de 'City Attack voor siege units'-fans gewoon niet volgen. Wie wel?
Klopt, maar ik heb het dan ook over verdediging als in het aanvallen van een Stack of Doom die voor je stad staat.quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:08 schreef Frollo het volgende:
Mmm, ik dacht toch heus dat 'Can withdraw from combat' alleen werkt als je zelf aanvalt.
ik gebruik(te) deze twee promoties nooit.... enige wat ik gebruik(te) was extra attack, city defense en de 'healing' upgradesquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:08 schreef Frollo het volgende:
Mmm, ik dacht toch heus dat 'Can withdraw from combat' alleen werkt als je zelf aanvalt.
Hoewel de promotie Flanking II óók 'Immune to first strike' geeft en dat is altijd handig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |