abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 mei 2006 @ 15:12:47 #101
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37628775
pi_37628822
Draften jullie weleens? Ik nooit.
  zondag 7 mei 2006 @ 15:15:26 #103
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37628838
Ik heb laatst Civ 4 gekocht omdat iedereen er nogal positief over is. Ik ook dus, maar ik heb een probleempje. Na een tijdje als je meerdere steden hebt en bouwen sneller gaat, wil het bij mij nogal een chaos worden. Elke beurt moet ik tering veel shit doen waardoor ik weer allemaal andere dingen vergeet
Dus iemand tips om het allemaal wat "compacter" te maken??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_37628873
Wat voor "tering veel shit" moet je dan doen? Eenheden kun je bijvoorbeeld vastzetten, met F, of H, ofzo.
  zondag 7 mei 2006 @ 15:19:44 #105
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37628950
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:16 schreef Monidique het volgende:
Wat voor "tering veel shit" moet je dan doen? Eenheden kun je bijvoorbeeld vastzetten, met F, of H, ofzo.
Steeds meer bouwen, researchen, units trainen, tiles invullen, zwakkere civ's afpersen... Het is soms allemaal een beetje veel. Ik was laatst gewoon blij dat de Fransen een stad van me hadden afgebroken, zodat ik wat meer rust had
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_37628977
Misschien past een film beter bij jouw interesses, .
pi_37629223
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:14 schreef Monidique het volgende:
Ik wel. Als een sterke tegenstander mij plotseling met een heleboel units aanvalt, en ik heb bijvoorbeeld nog Longbowmen in mijn steden staan, terwijl ik theoretisch al Musketman of Rifleman kan bouwen, dan schakel ik snel over op Nationhood.
pi_37629266
quote:
Op zondag 7 mei 2006 10:24 schreef Frollo het volgende:

[..]

Stel je eens voor hoe rap de Panzers onder Police State van de band komen rollen...
+ Ironworks en Heroic Epic in een stad. Mmmm.
  zondag 7 mei 2006 @ 15:33:13 #109
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37629269
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:21 schreef Monidique het volgende:
Misschien past een film beter bij jouw interesses, .
En dat heeft hier mee te maken, omdat.....
LastFM
pi_37629301
Omdat je een overgevoelige jongen bent, daarom.
  zondag 7 mei 2006 @ 15:35:44 #111
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37629347
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:34 schreef Monidique het volgende:
Omdat je een overgevoelige jongen bent, daarom.
Geweldig antwoord
LastFM
pi_37629370
Je kan dus ook Stalin of Churchill je rijk laten leiden. Om Hitler slalommen ze voor het gemak maar even omheen ..
pi_37629399
Hebben jullie ook altijd dat bepaalde civs het vaak beter doen dan anderen? Mali doet het bijvoorbeeld vaak erg goed bij mij ... Die Mansu Munsa (oid) staat altijd bij de bovenste 3 bij mij.

De Spanjaarden en de Japanners doen het vaak dramatisch.
pi_37629465
Hebben sommigen hier onder ons, dit topic lezend, wellicht een soortement verslavende behoefte op dit moment een potje Civilization 4 te spelen via het internet?
pi_37629651
Ok.

Maak jij een spel aan?
pi_37629711
Zeer zeker weldegelijk! Ik hoop dat er nog wat anderen meedoen!
pi_37629773
Mijn naam is KJH.
pi_37629809
O, direct IP-connection kan natuurlijk ook.
pi_37629812
Hoe heet jouw spel?
pi_37629845
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:54 schreef Monidique het volgende:
O, direct IP-connection kan natuurlijk ook.
Internet vind ik ook wel best. Direct IP connection heb ik geen ervaring mee. Of is dat heel simpel?
pi_37629874
Ja. Heb je MSN? Dan kun je mij toevoegen en geef ik je het adres.
pi_37629900
Ik heb je toegevoegd.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:17:37 #123
41894 du_ke
du_ke
pi_37632467
quote:
Geregeld heb m'n verdediging niet altijd even goed op orde en dan kunnen ze erg handig zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37639389
Nou, ik ga weer even civven, . Nutteloze post? Ja!
pi_37640209
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:37 schreef MrBean het volgende:
Hebben jullie ook altijd dat bepaalde civs het vaak beter doen dan anderen? Mali doet het bijvoorbeeld vaak erg goed bij mij ... Die Mansu Munsa (oid) staat altijd bij de bovenste 3 bij mij.

De Spanjaarden en de Japanners doen het vaak dramatisch.
Isabella en Tokugawa zijn dan ook altijd tot op het irritante af dom bezig. Je kunt nooit iets met ze ruilen en ze zijn altijd pissed off om wat voor reden dan ook.

Mansa Musa is de grootste technologie-prostituee van allemaal. Maakt allemaal niks uit bij die man, doe er een schriftje bij met wat handige tips over hoe je op een paard moet zitten bijvoorbeeld en je bent gewoon weer vriendjes.

Voor de rest: S.P.Q.R. ofwel ik speel HEEL graag met de Romans, die Praetorians zijn gewoonweg niet te stoppen in die vroege fase van het spel waarin ze beschikbaar komen. Ik las dat iemand moeite had om oorlogen te winnen tot Cavalry of Armors beschikbaar werd, speel dan een potje met Rome en geef iedereen er van langs.

Tot mijn ontsteltenis upgraden Marines (of beter Navy Seals, de Amerikaanse unieke unit) nu naar Mech Inf sinds de nieuwe patch, hier had ik niet echt op gerekend (als ik de Amerikanen ben heb ik aan het eind vaak een transport tot de tanden bewapend met Navy Seals voor drive-by (sail-by?) razings.

Topspel
  maandag 8 mei 2006 @ 09:51:46 #126
15967 Frollo
pi_37650281
quote:
Toevallig heb ik gisteren de geneugten van het draften ontdekt.
Als Elisabeth ben ik uiteraard een economisch powerhouse, en mijn UU mag er ook wezen (Redcoat: strength 16, +25% mounted, +25% gunpowder, replaces Rifleman), maar echt toegerust op vechten ben ik niet. Middels een combinatie van gold rushen en draften heb ik toch maar een paar beurten nodig om m'n kleine club verdedigers tot een niet ongevaarlijk offensief legertje uit te laten groeien. Zeer handig voor bliksemacties dus.

Een paar dingen zijn me nog niet duidelijk:
  • Hoe bepaalt het spel welke unit je draft? In de fase waarin ik nu zit, krijg ik Redcoats. Draft je standaard je UU, of de sterkste aanvalsunit van het moment, of iets anders?
  • Theocracy en Barracks geven normaliter 4 XP. Toch krijgen mijn gedrafte units er maar 3. Dat gedrafte units minder experience hebben, dat verbaast me niet, dat was in Civ III ook al zo. Maar wat is de precieze berekening?
  • pi_37650390
    Ik denk dat het spel dezelfde units draft als Civ III ... dus defensieve units om je stad te verdedigen. Dus als je Nationalism als Civic hebt: Longbowman, Musketman, Rifleman, Infantry.

Jouw tweede vraag heb ik me ook al afgevraagd ...
      maandag 8 mei 2006 @ 10:05:01 #128
    15967 Frollo
    pi_37650579
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 09:57 schreef MrBean het volgende:
    Ik denk dat het spel dezelfde units draft als Civ III ... dus defensieve units om je stad te verdedigen. Dus als je Nationalism als Civic hebt: Longbowman, Musketman, Rifleman, Infantry.
    Dat zou ik ook denken, maar ik bezit reeds de kennis om Machinegunners bouwen, die qua verdediging sterker zijn dan Redcoats/Riflemen, en toch krijg ik die niet als ik draft.
    quote:
    Jouw tweede vraag heb ik me ook al afgevraagd ...
    Op Civfanatics vond ik alleen de thread Draft details, waarin iemand zegt: "conscript start with 2 exp if city has barrak and 0 exp if they do not. Civics do not effect conscripts". Dat klopt dus al niet, want mijn soldaatjes krijgen 3 XP.
    pi_37650705
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 10:05 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat zou ik ook denken, maar ik bezit reeds de kennis om Machinegunners bouwen, die qua verdediging sterker zijn dan Redcoats/Riflemen, en toch krijg ik die niet als ik draft.
    Mja dat is dan een uitzondering denk ik.
    quote:
    Op Civfanatics vond ik alleen de thread Draft details, waarin iemand zegt: "conscript start with 2 exp if city has barrak and 0 exp if they do not. Civics do not effect conscripts". Dat klopt dus al niet, want mijn soldaatjes krijgen 3 XP.
    Misschien dat een unit standaard al begint met 1 XP? Ik weet het niet, ik let vaak nooit op het aantal XP, ik zie altijd wel wanneer ik een promotion krijg.
    pi_37650722
    Zou je Mech. Infantry ook kunnen draften trouwens?
    pi_37650973
    Waarom is de bouwstijl bij iedere civ hetzelfde ... dat is ook wel eens anders geweest.

Sorry dat ik zo klaag over bouwstijlen en leaderheads, maar ik ben gewoon erg visueel ingesteld.
      maandag 8 mei 2006 @ 10:59:17 #132
    15967 Frollo
    pi_37651839
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 10:10 schreef MrBean het volgende:

Misschien dat een unit standaard al begint met 1 XP?
    Neuh, ik ben er vrij zeker van dat een nieuwe unit in principe 0 XP krijgt, met Barracks +2, met Theocray +2 en met Vassalage ook nog eens +2. Daarbij krijgen agressive civs gratis Combat I voor melee en gunpowder units. Dus onder de juiste omstandigheden kan het heel hard gaan!
    quote:
    Ik weet het niet, ik let vaak nooit op het aantal XP, ik zie altijd wel wanneer ik een promotion krijg.
    Ik let er juist wel op. Ik zorg bijvoorbeeld dat de units die dicht bij een promotie zitten, het eerst mogen aanvallen (mits een redelijke kans om te winnen natuurlijk). En bijvoorbeeld units die al 10 XP hebben en die ik van plan ben om binnenkort te upgraden, die laat ik juist niet vechten, want na upgraden wordt de XP toch teruggezet op 10. Dat soort dingen, daar let ik allemaal op.
      maandag 8 mei 2006 @ 11:03:22 #133
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_37651939
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 10:59 schreef Frollo het volgende:

En bijvoorbeeld units die al 10 XP hebben en die ik van plan ben om binnenkort te upgraden, die laat ik juist niet vechten, want na upgraden wordt de XP toch teruggezet op 10. Dat soort dingen, daar let ik allemaal op.
    Daar kwam ik laatst ook achter ja.

Wel handig overigens, door bijvoorbeeld Swordsman te laten promoten met City Attack en dan upgraden, zodat je 1 of 2 Rifleman kan hebben met +50% City Attack, iets wat je met gebouwde Rifleman niet kan doen.

Erg stoer combatsysteem trouwens.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_37651989
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 10:11 schreef MrBean het volgende:
    Zou je Mech. Infantry ook kunnen draften trouwens?
    Ja volgens mij wel .
      maandag 8 mei 2006 @ 11:07:33 #135
    15967 Frollo
    pi_37652067
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 11:03 schreef Sidekick het volgende:

Wel handig overigens, door bijvoorbeeld Swordsman te laten promoten met City Attack en dan upgraden, zodat je 1 of 2 Rifleman kan hebben met +50% City Attack, iets wat je met gebouwde Rifleman niet kan doen.
    Want Riflemen hebben de City Raider promotion niet van nature, toch?

Vanochtend heb ik trouwens gedachteloos een Grenadier met City Raider I geüpgraded naar Machinegunner, en dat terwijl die defense only zijn!
    quote:
    Erg stoer combatsysteem trouwens.
    Absoluut! Veel leuker dan het attack/defense-systeem.
      maandag 8 mei 2006 @ 11:34:01 #136
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_37652740
    Rifleman heeft bij mijn weten idd geen mogelijkheid om te promoten met City Raider. Ik heb de effecten van deze feature nog niet helemaal door, maar naast City Attack voor Rifleman moeten er nog wel wat handige mogelijkheden zijn lijkt me.

De tactiek die ik gebruik verschilt eigenlijk niet eens met Civ 3, ook daar bouwde ik in de middenfase een aardig kapitaal op voor Wall Street (?), waarmee je 5% rente kreeg. Nu is die rente er niet meer, maar blijft een goed kapitaal erg belangrijk in de middenfase omdat het upgraden zo belangrijk is geworden: geen disband-bonus meer voor oude units zoals in civ 3 en het behouden van promotions is ook wat waard.
    pi_37662963
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 11:34 schreef Sidekick het volgende:
    Rifleman heeft bij mijn weten idd geen mogelijkheid om te promoten met City Raider. Ik heb de effecten van deze feature nog niet helemaal door, maar naast City Attack voor Rifleman moeten er nog wel wat handige mogelijkheden zijn lijkt me.

De tactiek die ik gebruik verschilt eigenlijk niet eens met Civ 3, ook daar bouwde ik in de middenfase een aardig kapitaal op voor Wall Street (?), waarmee je 5% rente kreeg. Nu is die rente er niet meer, maar blijft een goed kapitaal erg belangrijk in de middenfase omdat het upgraden zo belangrijk is geworden: geen disband-bonus meer voor oude units zoals in civ 3 en het behouden van promotions is ook wat waard.
    Jij upgrade al je units?!
      maandag 8 mei 2006 @ 17:37:42 #138
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_37663100
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 17:32 schreef MrBean het volgende:

[..]

Jij upgrade al je units?!
    Alleen degene met (goede) promotions. Maar het upgraden is erg duur, dus veel kapitaal is noodzakelijk dan.
    pi_37663140
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 11:07 schreef Frollo het volgende:

[..]

Want Riflemen hebben de City Raider promotion niet van nature, toch?

Vanochtend heb ik trouwens gedachteloos een Grenadier met City Raider I geüpgraded naar Machinegunner, en dat terwijl die defense only zijn!
    Ik ook, maar dan zelfs een Grenadier met City Raider I, II en III.

Maar ik moest wel, ik werd aangevallen door de Inca's. Gelukkig kun je hem dan nog upgraden naar Mech. Infantry, maar dat is al heel wat later in het spel.
    pi_37667082
    Een paar beurten 0% science kan je wat geld bezorgen om units te upgraden. Maar je loopt natuurlijk wel een kleine technologische achterstand op.

Hihi, gisteren vond ik Monotheism uit, een paar beurten later gebruikte ik The Oracle om Theocracy te ontdekken en weer enkele beurten later (één of twee of drie) gebruikte ik een Great Prophet om Code of Laws te kennen. Binnen tien beurten, rond het jaar duizend voor Christus, Judaism, Christianity en Confucianism gesticht in Sjanghai. Dat was grappig.
    pi_37668721
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 19:42 schreef Monidique het volgende:
    Een paar beurten 0% science kan je wat geld bezorgen om units te upgraden. Maar je loopt natuurlijk wel een kleine technologische achterstand op.

Hihi, gisteren vond ik Monotheism uit, een paar beurten later gebruikte ik The Oracle om Theocracy te ontdekken en weer enkele beurten later (één of twee of drie) gebruikte ik een Great Prophet om Code of Laws te kennen. Binnen tien beurten, rond het jaar duizend voor Christus, Judaism, Christianity en Confucianism gesticht in Sjanghai. Dat was grappig.
    Dan moet je dit eens lezen:
    http://www.compoundeye.net/civ/nonviolent/index.html

Hij heeft een spelletje met Diplomatic Victory gewonnen zonder ook maar één militaire unit te bouwen.

Dit heeft hij gedaan door alle civs boeddhistisch te maken en alle andere geloven houdt hij verborgen in zijn rijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door MrBean op 08-05-2006 20:28:05 ]
    pi_37669853
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 19:42 schreef Monidique het volgende:

Ik weet niet of je (b.v. via Civfanatics.com) bekend bent met de "CS Slingshot", maar da's in feite een zelfde soort strategie als jij hier beschrijft. Je bouwt het Oracle, en tegelijkertijd begin je aan Code of Laws. Door even handig te timen zorg je dat die in dezelfde beurt klaar zijn. Je kiest dan Civil Service als gratis tech, en stapt over naar Bureaucracy. Op deze manier krijg je een enorme boost in de revenu van je hoofdstad.

Ik zou niet alles op alles zetten om dit te bewerkstelligen maar als de mogelijkheid er is zou ik het zeker niet laten.

Nou ben ik niet van zo'n heel hoog niveau (Noble neigend naar Prince) maar als mensen een keer willen multiplayeren ben ik daar voor in.
      maandag 8 mei 2006 @ 20:59:20 #143
    61421 icecreamfarmer_NL
    VOC mentaliteit
    pi_37670040
    ik heb het vandaag geinstalleerd en loop tegen een paar problemen aan.
    1 ste hij knalt er steeds uit na een paar minuten/turns
    (met melding bad memory allocation)

2 hij is zo traag als dikke stront als ik op next turn klik is hij een half uur aan het laden.

ik heb alle die ini tweaks gedaan en gepatcht naar 1.61 maar het helpt nietsn(vooral punt 1) weet iemand hoe je dit opgelost krijgt
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      maandag 8 mei 2006 @ 21:27:50 #144
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_37671308
    koop een legale versie

of als je die al hebt: voldoet je systeem aan de minimum specs?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 9 mei 2006 @ 13:56:45 #145
    61421 icecreamfarmer_NL
    VOC mentaliteit
    pi_37689607
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 21:27 schreef Merovingian het volgende:
    koop een legale versie

of als je die al hebt: voldoet je systeem aan de minimum specs?
    die heb ik en hij voldoet er ruim aan.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
      dinsdag 9 mei 2006 @ 18:58:32 #146
    65252 Bart
    pi_37696679
    alle drivers de nieuwste versie van geinstalleerd? en heb je dit alleen met civ4?
    pi_37698794
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 20:21 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dan moet je dit eens lezen:
    http://www.compoundeye.net/civ/nonviolent/index.html

Hij heeft een spelletje met Diplomatic Victory gewonnen zonder ook maar één militaire unit te bouwen.

Dit heeft hij gedaan door alle civs boeddhistisch te maken en alle andere geloven houdt hij verborgen in zijn rijk.

[afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Haha heb ik vandaag ook geprobeerd, ging wel prima opzich . Alleen snap ik niet hoe hij dit al zo vroeg in het spel voor elkaar krijgt. Voor Dipl. vic. heb je namelijk de UN nodig en die komt pas laat beschikbaar. Ik was in 1885 ofzo klaar.
    -edit- dat moest hij ook, hij was halverwege de 19e eeuw klaar.
    Met India en ik heb wel wat unit gebouwd. Ter verdediging tegen barbaren enzo.

[ Bericht 3% gewijzigd door du_ke op 09-05-2006 22:55:55 ]
    pi_37704555
    quote:
    Op dinsdag 9 mei 2006 22:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Haha heb ik vandaag ook geprobeerd, ging wel prima opzich . Alleen snap ik niet hoe hij dit al zo vroeg in het spel voor elkaar krijgt. Voor Dipl. vic. heb je namelijk de UN nodig en die komt pas laat beschikbaar. Ik was in 1885 ofzo klaar.
    -edit- dat moest hij ook, hij was halverwege de 19e eeuw klaar.
    Met India en ik heb wel wat unit gebouwd. Ter verdediging tegen barbaren enzo.
    Op die site staat ook een experiment met een pojte waarbij hij zijn research op 0% zet. (Met uitzondering van de eerste technology's zoals masonry, mining, mysticism, farming etc.) Door slim handelen met andere civs heeft hij toch een Diplomatic Victory weten te bereiken.
    pi_37718198
    Kleine overmacht .
    Ik zit nog een paar procent van de landmassa van een domination victory af maar kan nu ook in m'n eentje mezelf een diplomatic victory schenken .
      woensdag 10 mei 2006 @ 21:22:53 #150
    15967 Frollo
    pi_37719179
    Wat voor aparte, hoekige map is dat, du_ke?
      woensdag 10 mei 2006 @ 21:25:22 #151
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_37719278
    Maze, dacht ik. Je kan ook instellen dat het land maar 1 vakje breed is. En op zich is het wel grappig om in zo'n doolhof te moeten gaan exploren.
    pi_37719510
    quote:
    Op woensdag 10 mei 2006 21:22 schreef Frollo het volgende:
    Wat voor aparte, hoekige map is dat, du_ke?
    Ja was een optie, ben momenteel de diverse custom kaart optie een beetje aan het proberen.
    Dit is wel een leuke en erg makkelijk als je aan het veroveren slaat. De kans dat je van 2 kanten wordt aangevallen is miniem. Je kan de doorsnee van het 'doolhof' idd instellen staat hier op 2 meen ik.
      woensdag 10 mei 2006 @ 21:38:15 #153
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_37719709
    Je kan uiteraard wel vanaf het water worden aangevallen. Alleen is dat zelfs bij breedte 1 erg lastig (hoewel je uiteraard wel steden als sluis kan gebruiken, maar dan nog is het lastig).
    pi_37722298
    Bij 3 breed is over het water heel irritant omdat het een echt doolhof is. 1 breed lijkt me te onpraktisch .
    pi_37732204
    quote:
    Op dinsdag 9 mei 2006 18:58 schreef Merovingian het volgende:
    alle drivers de nieuwste versie van geinstalleerd? en heb je dit alleen met civ4?
    jep alleen met civ4

hij knalt er gewoonnuit en het gebeurt steeds vaker ik zit nu in 1980 en het is om de 3 turns
      donderdag 11 mei 2006 @ 16:29:31 #156
    15967 Frollo
    pi_37739642
    Sjongejonge, je houdt je even een paar weken met andere games bezig en ineens blijkt er een nieuwe patch te zijn, een SDK en een of ander dingske genaamd Pitboss!

De patch en de SDK spreken voor zich, maar wat is dat Pitboss precies? Er zijn wel beschrijvingen van te vinden, maar kan iemand er iets uit de eerste hand over vertellen?
    pi_37743881
    En PBEM-server, als ik het goed heb.
      donderdag 11 mei 2006 @ 21:55:09 #158
    65252 Bart
    pi_37748431
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 11:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

jep alleen met civ4

hij knalt er gewoonnuit en het gebeurt steeds vaker ik zit nu in 1980 en het is om de 3 turns

altijd om de 3 turns? zet je autosave eens uit en kijk of ie er nog steeds uit vliegt
      vrijdag 12 mei 2006 @ 14:46:20 #159
    61421 icecreamfarmer_NL
    VOC mentaliteit
    pi_37761371
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 21:55 schreef Merovingian het volgende:

[..]

altijd om de 3 turns? zet je autosave eens uit en kijk of ie er nog steeds uit vliegt
    nee dat was een indicatie ik heb autosave nu gewoon op elke turn staan
      zondag 21 mei 2006 @ 12:04:50 #160
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38041524
    Ik speel nu een 1 city game, waar je geen settlers kan bouwen en geen barbsteden kan overnemen en je dus met 1 stad moet spelen. Alleen nu zie ik dat alle andere civs met settlers naar mijn eiland komen. Weet iemand hoe dat zit?
      zondag 21 mei 2006 @ 13:06:30 #161
    15967 Frollo
    pi_38043151
    quote:
    Op zondag 21 mei 2006 12:04 schreef Sidekick het volgende:
    Ik speel nu een 1 city game, waar je geen settlers kan bouwen en geen barbsteden kan overnemen en je dus met 1 stad moet spelen. Alleen nu zie ik dat alle andere civs met settlers naar mijn eiland komen. Weet iemand hoe dat zit?
    Bij een OCC mag alleen jij maar één stad hebben. Voor de AI spelers is het een gewone, restrictieloze pot.
    pi_38043218
    Ik wil vandaag Civilization 4 spelen./
      zondag 21 mei 2006 @ 13:26:19 #163
    65252 Bart
    pi_38043692
    quote:
    Op zondag 21 mei 2006 13:06 schreef Frollo het volgende:

[..]

Bij een OCC mag alleen jij maar één stad hebben. Voor de AI spelers is het een gewone, restrictieloze pot.
    ja dat vond ik dus ook vreemd... Je kan ook geen city's veroveren, of converten door veel culture te hebben...
    pi_38045979
    quote:
    Op zondag 21 mei 2006 13:09 schreef Monidique het volgende:
    En dat ga ik nu ook online doen.
    pi_38046839
    quote:
    Op zondag 21 mei 2006 13:09 schreef Monidique het volgende:
    Ik ook Maar ik heb nog steeds geen nieuwe videokaart, wel heb ik er nu eentje op het oog en die wordt waarschijnlijk binnenkort aangeschaft
    Oh, and that's a bad miss!
      zondag 28 mei 2006 @ 11:57:37 #166
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38295693
    Laats een potje gespeeld waar de kracht van religie goed naar voren kwam. Ik was Philosofical en wist twee vroege Wonders te bouwen. Ik kreeg daardoor al snel een Great Prophet die een heilige stad kon bouwen. Daarna gebruikte ik de Great Prophets als super specialist in mijn hoofdstad om geld te generen voor mijn schatkist. Dankzij wat financiele reserves door Tribal Villages, binnenkomend geld door mijn Holy City en Super Specialist wist ik mijn Civic Upkeep, City Maintenance en Inflation te bekostigen. Resultaat: Vrijwel het hele potje mijn Research op 100%.
    pi_38295911
    Zulke superspecialisten onderschat ik ook te vaak volgens mij ... zulke specialisten in combo met Oxford University en/of Wall Street ... yum
    pi_38296060
    Ik heb nooit een Civilization gespeeld.

Is de reeks een beetje toegankelijk? En welk deel raden jullie aan om mee te beginnen?
      zondag 28 mei 2006 @ 12:15:34 #169
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38296140
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 12:12 schreef Morrigun99 het volgende:

Is de reeks een beetje toegankelijk? En welk deel raden jullie aan om mee te beginnen?
    Gewoon Civ 4 dan natuurlijk. Hoewel Civ 3 ook erg goed is (was), en vandaag de dag vast wel erg goedkoop te verkrijgen moet zijn waardoor je goedkoop kennis kan maken van dit geweldige turn-based, strategisch superspel.
    pi_38296144
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 12:12 schreef Morrigun99 het volgende:

Het is wel een spel uit de categorie "Je moet er van houden".
    pi_38296231
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 12:15 schreef MrBean het volgende:

[..]

En dat wordt het steeds meer denk ik...
    Oh, and that's a bad miss!
    pi_38296410
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 12:15 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik. Maar hij gaat ondanks dat de boeken in als een klassieker en dan wil ik hem in ieder geval geprobeerd hebben.

In ieder geval bedankt; ik zal eens achter deel 4 aangaan (en wellicht deel 3).
      zondag 28 mei 2006 @ 12:27:08 #173
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38296451
    Mijn huidige potje is multiplayer, waarin ik als Isabelle het Hinduism spread. Jammergenoeg zit ik op een eiland met maar 1 andere civ, de vermaledijde Amerikanen. Daarnaast lijkt het eiland wel een criminele vrijhaven, met barbarian activity waar je dol van wordt. Het terroristische uitschot heeft mijn exploratie dusdanig verstoord dat ik nauwelijks resources kon ontdekken. Ik heb lange tijd geen Copper, Iron en Horses gehad. Er was zelfs een tijd dat ik dead in the water lag, toen al mijn units zijn uitgemoord, en ik bijna klaar was met een Worker. Het waren hachelijke tijden met de kennis dat mijn stad en Worker hulpeloos waren en er in de omliggende jungle en bossen toch een aantal sterke barbarian dieren aanwezig waren. Ondanks mijn militaire achterstand besloot ik toch om voor de broodnodige groei te gaan en met twee wariors twee steden te verdedigen. Met een aantal Archers daarna voelde ik me wel wat veiliger, maar ik zag twee, drie barbarian steden waar ik niet genoeg militaire aanvalskracht voor had om aan te vallen. Constante dreiging dus.

Door een noodzakelijke militaire inhaalslag blijft mijn Great Peoples behoorlijk achter, maar voor de rest gaat alles redelijk volgens schema. Barbarians blijven toch nog wel een dreiging, waar ik zelfs een Axeman en een Swordsman voor heb opgeofferd, en nog steeds is er een lastig inneembare stad op een heuvel met verdedigende Archers en een rondlopende Axeman. Zelfs met twee Swordsman voor de stad kom ik maar op een winkans van zo'n 56%. Maar dankzij een ongeduldige Archer wist mijn beste Swordsman wel extra XP te vergaren waardoor hij nu ook de tweede City Attack Promotion heeft vergaard. Maar ik breng ook nog een War Elephant en een Catapult naar de stad, want het gebeurd me niet nog een keer dat ik een slag om een barbstad verlies. Maar de overgenomen stad was destijds wel een erg goede meevaller en was toch wel noodzakelijk om door te groeien.

Gelukkig heb ik goede strategische grensposities met de Amerikanen ingenomen, waardoor ik ook nog, met het nodige geluk, Horses in mijn bezit heb gekregen. Net als Copper en Iron. Qua andere resources zit het ook wel goed, met een wicked aantal van 7 Ivory in de buurt (waar ik toch wel 4 of 5 van kan hebben). Ik hoop dat het sociale leven van Monidique niet te grote proporties gaat aannemen, want anders gaat het wel erg lang duren voordat dit Epic, op een Large map, potje is afgelopen...
      zondag 28 mei 2006 @ 13:07:17 #174
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38297656
    Ik heb trouwens ook vaak dat een unit niet verder doorgroeit dan 10 XP. Wat zijn mogelijke redenen waardoor dat kan komen? (moeilijkheid?, era?)
    pi_38297747
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 13:07 schreef Sidekick het volgende:
    Ik heb trouwens ook vaak dat een unit niet verder doorgroeit dan 10 XP. Wat zijn mogelijke redenen waardoor dat kan komen? (moeilijkheid?, era?)
    Volgens mij groeit zo'n unit op een duur veel minder als hij een heleboel XP heeft.
    pi_38297789
    Ik ga Montezuma helemaal kapot maken, !
      zondag 28 mei 2006 @ 13:14:09 #177
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38297819
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 13:11 schreef MrBean het volgende:

[..]

Volgens mij groeit zo'n unit op een duur veel minder als hij een heleboel XP heeft.
    Ik lees er niets over op civfanatics.com. Daar lees ik dat het verkrijgen van XP alleen afhankelijk is van de winkans (als ik het even heel simpel stel), met een minimum van 1 XP bij winst. Ik heb bij eerdere potjes ook wel units gehad met 13 of 14 XP. Dus ik snap niet waarom de laatste tijd mijn units met 10 XP niet meer doorgroeien.
    pi_38297849
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 13:14 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik lees er niets over op civfanatics.com. Daar lees ik dat het verkrijgen van XP alleen afhankelijk is van de winkans (als ik het even heel simpel stel), met een minimum van 1 XP bij winst. Ik heb bij eerdere potjes ook wel units gehad met 13 of 14 XP. Dus ik snap niet waarom de laatste tijd mijn units met 10 XP niet meer doorgroeien.
    Raar inderdaad. Welk level speel je?
    pi_38338388
    Weet iemand misschien hoe je kunt chatten in multiplayer?
    pi_38338776
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 17:38 schreef Luutgaert het volgende:
    Weet iemand misschien hoe je kunt chatten in multiplayer?
    Ctrl + Tab tijden spel = chatlog + chatten

en gewoon Tab in drukken of Shift + Tab doet ook wel wat geloof ik.
      maandag 29 mei 2006 @ 23:27:56 #181
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_38352766
    de mac-editie komt eraan volgende maand, de systeemeisen zijn gepubliceerd nu:
    quote:
    Mac Civ4 System Requirements

System Requirements:

* Operating System: Mac OS X 10.3.9 or later
    * CPU Processor: PowerPC G5 or Intel chipset
    * CPU Speed: 1.8 GHz or faster
    * Memory: 512 MB or higher
    * Hard Disk Space: 3.5 GB free disk space
    * Video Card (ATI): Radeon 9600 or better
    * Video Card (NVidia): GeForce FX 5200 or better
    * Video Memory (VRam): 64 MB or higher
    * Multiplayer: Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported. Internet play requires broadband connection.
    * Media Required: DVD Drive
    * *Supported Video cards: NVIDIA GeForce 5200, 6600, 6800, 7800 ATI Radeon 9600, 9650, 9700, 9800, X600, X800, X850, X1600

Recommended System Requirements:

* Operating System: Mac OS X 10.4.6 or later
    * CPU Processor: PowerPC G5 or Intel chipset
    * CPU Speed: 2.0 GHz or faster
    * Video RAM: 128 MB
    http://www.civfanatics.com/news2/comments.php?id=786

zware systeemeisen, als je het vergelijkt met het Windowsplatform, wat een 1,2 GHz CPU en 256 mb intern geheugen als minimum vraagt, Civ4 voor de Mac wordt overigens Universal geleverd mocht dat nog niet duidelijk zijn
    pi_38353395
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 17:51 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ctrl + Tab tijden spel = chatlog + chatten

en gewoon Tab in drukken of Shift + Tab doet ook wel wat geloof ik.
    Tab werkt, bedankt!
    pi_38501756
    In dat spelletje met Sidekick wilde ik Liberalism hebben. De sleutel tot mijn wederopstanding. Ik had 'm als eerst! O nee, toch niet. Mansa Musa ook, in dezelfde beurt en hij mocht 'm hebben, .
      zaterdag 3 juni 2006 @ 20:54:06 #184
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38512724
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 12:27 schreef Sidekick het volgende:
    Mijn huidige potje is multiplayer, waarin ik als Isabelle het Hinduism spread.

(knip)
    Het Ware Woord verkondigen gaat in dit potje nog steeds goed, ook in de 17e eeuw waar we nu inzitten. Bijkomend voordeel is dat mijn broeder van het goede geloof, Roosevelt, veel steden heeft gebouwd op het continent. Iets van 15, die dankzj goede infratructuur allemaal bereikt kunnen worden of op het punt staan om zich te bekeren. Opgeteld met mijn eigen theocatische steden levert dat per turn zo'n 20 gold op door mijn Holy City. Eventueel zijn de overige steden van Teddy (hij heeft echt veel gebouwd ) op het andere continent ook gevoelig om Hinduistisch te worden vanwege de kustlijn.

Opmerkelijk is trouwens de barbarian activiteit op dat eiland; een heuse barbarian stad met towns, een mine op Copper en workshops, een developing culture, een poplation van 6 en Maceman ter verdediging. Laatste informatie die mijn verkenners leveren is dat er Amerikaanse Knights zijn begonnen om dergelijke improvements te pillagen. Toch een beetje sneu voor zo'n mini beschaving.

Op mijn continent zijn ook nog de nodige barbs, maar aanvallend stellen ze weinig voor en zijn dus handig voor promotions. Alleen heb ik me maar niet gewaagd aan de barbarian stad op een heuvel met twee Longbowman ter verdediging. Onlangs hebben de Amerikanen die stad wel overmeesterd, maar tegen wat voor prijs is mij niet geheel duidelijk.

De militaire kracht van de Amerikanen is dan ook redelijk beangstigend te noemen als je naar de cijfers ziet. Doordat vrijwel alle steden van de Amerikanen mijn geloof hebben overgenomen heb ik erg goed zicht op hun troepen(verplaatsing). Kwantitatief zijn ze iig sterker dan kwalitatief. Maar niettemin zou het een enorme strijd worden mocht dat gaan gebeuren. Maar we delen hetzelfde geloof en hebben goede handelsrelaties, dus Teddy is pleased met me. Maar de kans is dan wel groot dat er bepaalde onredelijke eisen komen. Ik hoef ze ook niet te aanvallen gelukkig, dus ik denk dat we hele goede buren kunnen blijven.

Hoewel ik met de Wonders en Great People aanwas sterk achterblijf, is mijn cultuur (verrassend genoeg) wel globaal zien de sterkste dankzij overige gebouwen waarmee ik mijn grens cultureel goed verdedig. Ook financieel ben ik (veruit!) de beste, waar andere civs in ene golden age nog niet eens aan kunnen tippen. Het lijkt wel een karaktereigenschap van mij want in vrijwel alle potjes blijk ik op dat punt het uitstekend te doen. Dat komt dan ook voornamelijk ten goede aan de research, die ik nu op 90% kan houden en toch een begrotingsoverschot van 40 g/t overhoud. Een kwalitatief klein flexibel leger, veel courthouses, niet teveel steden, goedkope civics en uiteraard mijn Holy City zorgen voor deze eeuwigdurende financiele gouden eeuw. Waarom dan niet 100% research zou je zeggen? Dat verschil is nog best wel groot, want dan trek ik helemaal geen profijt meer van mijn banken en dergelijke. 90% research is gewoon goed en houd me in de wetenschappelijke kopgroep in de wereld, en door middel van prijzige upgrades kunnen mijn steden zich meer bezighouden houden met gebouwen en zulks in plaats van nieuwe units. Railroad is trouwens in zicht, en is het ontbrekende element van mijn militaire slagkracht.

De relatieve rust geeft me wel alle gelegenheid om een overwinningsstrategie te ontwikkelen...
    pi_38512821
    [mierenneukmodus]
    Sidekick ...

Dit is Teddy:

Dit is Franklin D., de Roosevelt uit Civ 4, en de meeste geroemde Roosevelt:

[/mierenneukmodus]
      zondag 4 juni 2006 @ 21:51:55 #186
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38542449
    Weet iemand waardoor de inflatie wordt beinvloed? Ik heb doorgaans percentages van boven de 50%. Dat moet minder kunnen, zou je zeggen.
    pi_38557727
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 21:51 schreef Sidekick het volgende:
    Weet iemand waardoor de inflatie wordt beinvloed? Ik heb doorgaans percentages van boven de 50%. Dat moet minder kunnen, zou je zeggen.
    Ik dacht dat dat hoger werd met de jaren en je er verder niks aan kunt doen?
      maandag 5 juni 2006 @ 14:30:44 #188
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38558446
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 14:01 schreef Luutgaert het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat hoger werd met de jaren en je er verder niks aan kunt doen?
    Het heeft dus niets te maken met je kapitaal of GNP?
      Moderator maandag 5 juni 2006 @ 15:35:01 #189
    8781 crew  Frutsel
    pi_38560135
    en maar weer een LAN-netje opgestart met 2 kameraden. Elk 2 pc-spelers erbij en een 4e team van 3 pc-spelers. Alles Random... LOL... kijken wat voor CIV ik krijg.
    Speel het spel al geruime tijd, maar volgens mij snap ik heel veel zaken nog niet als ik dit allemaal zo lees wat jullie opschrijven... Ik speel nog altijd op Warlord/Noble level en dan kan ik net winnen van de pc's... dus jullie zullen wel veel beter zijn
    pi_38607707
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 14:30 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het heeft dus niets te maken met je kapitaal of GNP?
    Ik weet het niet zeker hoor.
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 15:35 schreef Frutsel het volgende:
    en maar weer een LAN-netje opgestart met 2 kameraden. Elk 2 pc-spelers erbij en een 4e team van 3 pc-spelers. Alles Random... LOL... kijken wat voor CIV ik krijg.
    Speel het spel al geruime tijd, maar volgens mij snap ik heel veel zaken nog niet als ik dit allemaal zo lees wat jullie opschrijven... Ik speel nog altijd op Warlord/Noble level en dan kan ik net winnen van de pc's... dus jullie zullen wel veel beter zijn
    Ik speel ook op Warlord/Noble hoor. Warlord win ik eigenlijk sowieso, Noble is al aardig moeilijk voor mij, ligt eraan welke positie ik begin enzo.
    pi_38609646
    Sidekick en ik spelen nu online Prince. Gaat wel.
      woensdag 7 juni 2006 @ 10:25:12 #192
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38618451
    Het meest lastige van hogere moeilijkheidsniveaus is minder happiness en health wat je groei in het begin nogal kan verstoren. AI's bijhouden qua techs wellicht ook, maar het zijn juist snelle AI's waardoor je zelf ook sneller kan researchen. Dus een beetje extra aandacht voor happiness, health en diplomacy (voor techs, en vooral het kiezen van de juiste vrienden is erg belangrijk voor oorlog, vrede of wat je maar wil) en voor de rest moet je niet te denken dat het opeens zoveel moeilijker is. Het lastig hebben in een moeilijk potje zorgt er vanzelf wel voor dat je beter wordt. Dus probeer zo snel mogelijk een stapje hoger te klimmen zou ik zeggen.
      woensdag 7 juni 2006 @ 10:41:59 #193
    15967 Frollo
    pi_38618869
    Vanochtend mijn tweede potje uitgespeeld, waar ik al sinds januari mee bezig was (inderdaad, ik Civ niet erg vaak).

Ik was Elizabeth (financial, philosophical) en was de pot (small map, terra, normal speed, Prince difficulty) begonnen met het idee om er een Space Race victory van te maken. Toen rond 1850, nadat ik de Arabieren en de Amerikanen van mijn continent geschopt had, bleek dat die Space Race er echt niet meer in zat (ik lag wel voor maar had nog geeneens Railroad), ben ik radicaal geswitcht naar oorlogsvoering, met het plan om daar niet meer mee op te houden totdat ik een Domination of een Conquest had, whatever would come first.

Mjin Redcoats (opgepimpte Riflemen) deden goede diensten tegen de Riflemen van de Azteken en de Inca's en uiteindelijk, met nog iets van 35 beurten op de teller, behaalde ik de 68 procent van de map die nodig was voor een Domination victory.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frollo op 07-06-2006 11:00:03 ]
      woensdag 7 juni 2006 @ 10:44:51 #194
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38618943
    quote:
    Op maandag 8 mei 2006 11:03 schreef Sidekick het volgende:

Ook een handige tactiek die ik toepas is het promoten van bijvoorbeeld Archers met City Defense om ze later te upgraden naar Machine Gun. Archers gebruik je doorgaans al om steden te verdedigen en is de City Defense Promotion een logische keuze. Machine Guns hebben echter niet de mogelijkheid om te promoten met City Defense, terwijl het voor die defensieve units, meestal gefortified in een stad, ideaal zou zijn. Door middel van deze specifieke upgrade lukt dat dus echter wel.

Zo'n grote upgrade is trouwens behoorlijk duur, dus je zou het ook met een Grenadier kunnen doen. Ik geloof dat er geen andere units zijn die zowel kunnen promoten met City Defense als het kunnen upgraden naar Machine Gun, maar dat weet ik niet zeker.
      woensdag 7 juni 2006 @ 10:53:06 #195
    15967 Frollo
    pi_38619150
    Op het Civfanatics-forum is het de nieuwe trend om siege units (Catapults, Cannons e.d.) de City Attack-promotie te geven. Men geeft zelfs de voorkeur aan City Attack boven Collateral Damage!

Dan vraag ik me af: waarom in vredesnaam? 'Ja,' hoor je dan, 'met City Raider blijven je siege units langer leven.' Maar ik denk dan: siege units zijn toch helemaal niet bedoeld om lang te leven? Ze moeten gewoon lekker bombarden en vooral veel collateral damage doen, zodat mijn echte aanvallers het makkelijker hebben.

Ik kan de redenering van de 'City Attack voor siege units'-fans gewoon niet volgen. Wie wel?
      woensdag 7 juni 2006 @ 11:06:03 #196
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38619476
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 10:53 schreef Frollo het volgende:

Ik kan de redenering van de 'City Attack voor siege units'-fans gewoon niet volgen. Wie wel?
    Siege units hebben natuurlijk al een Collateral Damage van zichzelf. Ik heb zelf vaak ook wel het gevoel dat extra Collateral Damage niet veel toevoegt ten opzichte van de huidige Coll Dam. (ik had eens een Modern Armer met 100% Collateral Damage waar ik zeer ontevreden over was. Wellicht dat City Attack dan relatief meer schade kan aanrichten in steden.

Ik ben zelf trouwens meer gecharmeerd van de Withdrawal Chance. Hierdoor zijn ze niet alleen goed inzetbaar bij een aanval op een stad, maar ook (vooral) bij de verdediging van een stad.
      woensdag 7 juni 2006 @ 11:08:42 #197
    15967 Frollo
    pi_38619548
    Mmm, ik dacht toch heus dat 'Can withdraw from combat' alleen werkt als je zelf aanvalt.

Hoewel de promotie Flanking II óók 'Immune to first strike' geeft en dat is altijd handig.
      woensdag 7 juni 2006 @ 11:13:43 #198
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_38619668
    Ik vond Civ 3 tegenvallen, zal binnenkort 4 eens proberen.
      woensdag 7 juni 2006 @ 11:15:27 #199
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_38619717
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 11:08 schreef Frollo het volgende:
    Mmm, ik dacht toch heus dat 'Can withdraw from combat' alleen werkt als je zelf aanvalt.
    Klopt, maar ik heb het dan ook over verdediging als in het aanvallen van een Stack of Doom die voor je stad staat.
      Moderator woensdag 7 juni 2006 @ 11:30:31 #200
    8781 crew  Frutsel
    pi_38620104
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 11:08 schreef Frollo het volgende:

Hoewel de promotie Flanking II óók 'Immune to first strike' geeft en dat is altijd handig.
    ik gebruik(te) deze twee promoties nooit.... enige wat ik gebruik(te) was extra attack, city defense en de 'healing' upgrades
    kan wel merken dat ik nog veel moet leren
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')