Als ik jou was zou ik gewoon langzaam steeds een beetje minder suiker gaan gebruiken. Ik gebruikte vroeger wel 3 scheppen suiker in de thee en koffie, aardig wat dus, maar met langzaam afbouwen is het goed te doen en met een paar weken ben je ws. wel gewend aan thee zonder suiker (en wil je niet anders meer ook; als ik nu suiker in m'n thee krijg ergens hoef ik het écht niet meer =D).quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:39 schreef Kleintje het volgende:
owkee,vraag...
Ik heb altijd geleerd dat zoetjes helemaal niet zo goed zijn.
Je lichaam neemt suiker waar, maakt insuline aan, maar kan het niet kwijt. Dus je krijgt behoefte aan snoep en je suikerspiegel raakt van slag.
Maar.... is dit echt zo?
Ik drink echt alleen maar thee en water. Maar in mijn thee doe ik dus 1 schepje suiker.
Dus toch zo'n 10 scheppen suiker per dag.
Dit wil ik dus minderen.
Is het slim om zoetjes te nemen????
als je daarentegen een normale friet en 6 nuggets neemt, geen sausjes, dan zit je aan 600 of 900 ckal...dus wel te doen als je een keertje je avond maatlidj vervangt met macvoer. (niet gezond, maar ook niet rampzalig)quote:Ik was gisteren bij de mac en daar hadden ze als blaadje in de dienbladen die je altijd meekrijgt een schema met alle voedingwaarden van de MC Donalds producten. Grappig feitje. Wanneer je een supersize big tasty menu neemt met als drinken een milkshake en 2 frietsaus zit je al boven de 2000 calorieen. Als vrouw dus aan je dagelijkse hoeveelheid. Neem je daar als man nog een mc flurry rolo bij dan zit je op de 2500 dus als man ook aan je dagelijkse hoeveelheid. De Mac sla ik dus even over.
Gecondoleerd. Veel sterkte de komende tijd.quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:55 schreef Quinazoline het volgende:
Ik laat het bijwerken van het lijstje even overgaan, als jullie het niet erg vinden. Hoor net dat een oom van me overleden is.
Je BMI is in ieder geval hartstikke goed, dus voor je gezondheid hoef je het niet te doen. Als je zou afvallen zou dat dus puur zijn omdat je dat zelf wil.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:26 schreef Thrilled het volgende:
Even een vraagje tussendoor.. ik zie dat er verschillende mensen van 1.85 (om en nabij) ongeveer 10/15 kilo willen afvallen.. dus meestal zit dat rond de 80/85kg en willen ze richting de 70kg..
ikzelf ben 1.84m lang en weeg nu 76.. wat is een normaal gewicht? Houd het in dat ik nog 6 kilo af moet vallen om op een goed gewicht te zitten? of zijn dit allemaal maar persoonlijke idealen?
Poeh, daar wil ik dan maar even niet aan denken! Bij 65 kilo is mijn BMI in ieder geval goed, terwijl volgens jouw regel ik dan nog 13 kilo kwijt zou moeten raken.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:55 schreef Kleintje het volgende:
In principe is het zo dat bij vrouwen het getal achter de meters - 10 ongeveer een goed gewicht is.
Bij mannen kan je het beste het getal achter de meters nemen.
Dus iemand van 1.63 kan tot ongeveer 53 kilo een gezond gewicht hebben.
Hier gaat ie erg lekker...
Dat vind ik een erg rare regel. Dan zou ik dus maximaal 55 kilo mogen wegen, terwijl mijn BMI dan nog maar net boven de 20 zit! Bijna ongezond mager dus, volgens mij klopt daar iets niet!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:55 schreef Kleintje het volgende:
In principe is het zo dat bij vrouwen het getal achter de meters - 10 ongeveer een goed gewicht is.
Bij mannen kan je het beste het getal achter de meters nemen.
Dus iemand van 1.63 kan tot ongeveer 53 kilo een gezond gewicht hebben.
Oh, je moet minimaal het getal -10 wegen, dan snap ik het!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:08 schreef Kleintje het volgende:
TOT die -10.
Dan zit je op het minimum van je BMI.
En ik had iets gehoord dat als je het getal achter je meter hebt, dat je dan aan je max. BMI zit.
Weet niet of het bij iedereen klopt
Hier hou ik het een beetje als regel.
*jaloers!*quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:08 schreef Klein het volgende:
Vanochtend lekker lang in bed blijven liggen...
1 |
haha en zou ik de afgelopen week kilo's moeten zijn aangekomen..quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:26 schreef Mini_rulez het volgende:
Als je met stressen veel calorieën verbrandt, zouden de kilo's er hier af moeten vliegen!
1 |
Ja dat zou kunnen. Of ff in de OP zetten of die mensen het even willen melden als ze in het lijstje willen blijven. Als ze dat dan niet doen, kunnen we ze gewoon eruit halen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:29 schreef Mini_rulez het volgende:
Trouwens... Ik kom hier bij die lijstjes een heleboel mensen tegen die ik nog nóóit in dit topic heb gezien.
Kunnen we niet één of andere regel maken dat je na een bepaalde periode van afwezigheid gewoon uit de lijst wordt gehaald? Dan kunnen we het lijstje altijd nog bewaren voor als iemand toch terug wil komen, maar dat klopt na al die tijd waarschijnlijk toch niet meer.
Oh, dus dan klopt die theorie toch.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:29 schreef Kleintje het volgende:
* Kleintje krijgt van stress alleen maar vreetbuien...
Goed idee... Doen in het volgende topic?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:31 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen. Of ff in de OP zetten of die mensen het even willen melden als ze in het lijstje willen blijven. Als ze dat dan niet doen, kunnen we ze gewoon eruit halen.
Nouja, anders zetten we gewoon 1x een oproepje in de OP. Als er dan niemand reageert, weten we gelijk dat we dat in het vervolg niet meer hoeven te doen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:38 schreef Quinazoline het volgende:
Das ook waar. Ik vind het allebei goed, kijk maar wat het handigste is.
* Quinazoline gaat nu echt voor haar tentamen leren.
Ik ben 1,60m lang.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:08 schreef Kleintje het volgende:
TOT die -10.
Dan zit je op het minimum van je BMI.
En ik had iets gehoord dat als je het getal achter je meter hebt, dat je dan aan je max. BMI zit.
Weet niet of het bij iedereen klopt
Dan zou ik minimaal 68 moeten wegen... en daar wil ik nou juist vanaf...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:15 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oh, je moet minimaal het getal -10 wegen, dan snap ik het!
Kon je idd maar plaatselijk afvallen, zou ik ook een groot voorstander van zijn!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:20 schreef Kleintje het volgende:
Mijn gezicht moet juist niet dunner.
Kont, bovenbenen, heupen, taille (ietsjes maar) en bovenarmen.
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:57 schreef Quinazoline het volgende:
Ik ga vanavond uit eten met twee vriendinnen die ik al heel lang niet gezien heb. We gaan tapas eten. Wordt ook niet heel makkelijk denk ik, maar ik ben verder vandaag goed bezig, en verder ook geen 'slechte' dingen in het vooruitzicht. Ga dus gewoon wel genieten, maar wel bewust kiezen wat ik neem.
Dat is nou juist t probleem..als we uit eten gaan wil hij dat ik gewoon pizza neem zoals normaal..quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:35 schreef Isabeau het volgende:
Klein, je kan rustig uit eten gaan hoorMaar ik zie niet in waarom je niet iets anders kan nemen zoals een stukje gegrild vlees met wat patatjes en salade. Pizza salami is niet echt een keuze die ik zou maken op dieet. Je kan toch gewoon wel gezellig uit eten en dan juist niet nemen waar jij je ongelukkig bij voelt?
(daarbij is het onmogelijk om bijv. een pond aan te komen van een keertje uit eten. Dan moet je 3500 kcal meer eten dan normaal. Dus je dagelijkse behoefte (zeg 2200 kcal + 3500 kcal = 5700 kcal op 1 dag. Succes)
Hoewel het dus onmogelijk is voelt het wel zo. Maargoed, dan moet ik dat gevoel maar even opnemen als een extra motivatie.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:35 schreef Isabeau het volgende:
(daarbij is het onmogelijk om bijv. een pond aan te komen van een keertje uit eten. Dan moet je 3500 kcal meer eten dan normaal. Dus je dagelijkse behoefte (zeg 2200 kcal + 3500 kcal = 5700 kcal op 1 dag. Succes)
ik denk dat ik in het verleden wel eens dagen had waarop ik wel zo'n 5000 kcal op een dag atquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:42 schreef Quinazoline het volgende:
Hoewel het dus onmogelijk is voelt het wel zo. Maargoed, dan moet ik dat gevoel maar even opnemen als een extra motivatie.
Voor de grap in de Eetmeter ingevoerd: 6085 kcalquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:46 schreef Isabeau het volgende:
ik denk dat ik in het verleden wel eens dagen had waarop ik wel zo'n 5000 kcal op een dag atBijv: gewoon ontbijt, lunch, 's avonds papat, frikandellen, veel mayonaise, pak chocoladeslagroomvla met extra slagroom (veel), chocoladereep, zak m&m's, zak chips, paar glazen gewone cola, koekjes....
Gaan we dus niet doen...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:14 schreef Isabeau het volgende:
Nou eh, ik had een flinke pizza genomen met veel bodem (zoals in een pizzeria) dan lekker veel salami erop (3 broodbeleg) en ook 3 broodbeleg kaas en toen zat ik al op de 1700 kcal...
Eh, wat denk je zelf? Het vet druipt er vanaf.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:11 schreef _Supreme het volgende:
zou doner kebab eigenlijk Cal.rijk zijn?
Nou, bedankt.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:19 schreef Pumatje het volgende:
damn , wat relaxt dat ik gewoon lekker kan eten wat ik wil
lijkt me zuur een jojo te zijn, sterkte dames en heren hier
Of hij heeft ingezien dat het wel erg ongevoelig van hem was om jou min of meer te dwingen je dieet op te geven, terwijl je er zo hard voor werkt. Daar zou hij toch wel uit moeten kunnen afleiden dat het erg belangrijk voor je is, als hij dat al niet doorhad. Toen ik dat las had ik echt zoiets van: wat is dit nou voor actie?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:36 schreef Klein het volgende:
Naja, wat is het uiteindelijk geworden:
Ik heb geen woord meer gehoord over het uit eten gaan..
misschien dat ie dit stiekem gelezen heeft?![]()
Nou heb ik hem waarschijnlijk ook wat bruter omschreven dan dat ie eigenlijk is..quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Of hij heeft ingezien dat het wel erg ongevoelig van hem was om jou min of meer te dwingen je dieet op te geven, terwijl je er zo hard voor werkt. Daar zou hij toch wel uit moeten kunnen afleiden dat het erg belangrijk voor je is, als hij dat al niet doorhad. Toen ik dat las had ik echt zoiets van: wat is dit nou voor actie?
Raar trouwens ook dat zijn plezier in het etentje wordt beïnvloed door wat jij eet. Met een salade zit je toch nog steeds gezellig samen in een restaurantje?
Maar goed, fijn dat je toch lekker gegeten hebt.
Ik begrijp je vriend eigenlijk wel. Ik heb een tijd op een heel streng dieet gezeten waarin ik bijna geen koolhydraten mocht eten, en als ik daar nu op terugkijk, vind ik dat ik heel vervelend was. Niet alleen voor mijn omgeving overigens, maar ook voor mezelf. Altijd moest er maar nagedacht worden over eten, nooit ging er iets spontaan.quote:Op zondag 19 maart 2006 09:35 schreef Klein het volgende:
Hij is juist op zich heel lief en geduldig als het om mijn lijn gaat. De laatste tijd begint hij zich volgens mij alleen te irriteren aan het feit dat ik geen alcohol meer drink, geen pizza meer wil eten, geen chips, geen shoarma, niet even met hem langs de mac rij... Hij begint me saai te vinden geloof ik..
Daar komt nog eens bij dat hij niet vind dat ik moet afvallen. Dus hij snapt me niet én vindt het jammer dat hij de laatste tijd altijd alleen moet eten..
Als ik ongesteld ben, word ik altijd tot 3 kilo lichter.quote:Op zondag 19 maart 2006 10:04 schreef Kleintje het volgende:
Moet wel zeggen dat ik woensdag ongesteld was. al 3 dagen geen grote boodschap had gehad en de dag daarvoor zelfgemaakte soep op had. Dat is vrij zout en dan hou je volgens mij altijd meer vocht vast...
als ik eenmaal ongesteld ben schiet mijn gewicht juist meestal omlaag. de week of zelfs twee weken ervoor ben ik meestal wat zwaarder of val ik niet of nauwelijks af, en dan zodra ik ongesteld ben schiet t weer omlaag (als ik me tenminste ingehouden heb qua pms vreten)quote:Op zondag 19 maart 2006 10:09 schreef Quinazoline het volgende:
Als ik ongesteld ben weeg ik me sowieso niet. Ik hou dan extra vocht vast en ben zwaarder, en doordat ik ongesteld ben word ik daar dan nog chagrijniger van waardoor ik extra ga eten. En dat is natuurlijk niet handig.
Je hebt helemaal gelijk. Ik begrijp mijn vriend ook wel.. Maar het is niet zo dat ik heel 'opvallend' bezig ben met mijn lijn. Hier houd ik idd mijn punten bij, maar voor overdag heb ik nu ook een bepaald schema waar ik me aan houd. Af en toe kijk ik wel extra uit met het avondeten, maar verder weet ik gewoon wat ik wel en niet moet doen. Daarnaast kan ik ook heel slecht tegen vet eten vanwege mijn spastische darm en mn glutenallergie, vandaar dat ik er ook geen moeite mee heb om het te laten staan...quote:Op zondag 19 maart 2006 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp je vriend eigenlijk wel. Ik heb een tijd op een heel streng dieet gezeten waarin ik bijna geen koolhydraten mocht eten, en als ik daar nu op terugkijk, vind ik dat ik heel vervelend was. Niet alleen voor mijn omgeving overigens, maar ook voor mezelf. Altijd moest er maar nagedacht worden over eten, nooit ging er iets spontaan.
Jij moet ook nog een balans vinden, want je gaat het niet redden om de rest van je leven met eten bezig te zijn zoals je nu bent. En dan bedoel ik vooral het mentale aspect: punten tellen, je schuldig voelen als je te veel eet, punten compenseren. Als je zo'n balans gevonden hebt, dan wordt het voor je vriend ook weer wat makkelijker. Nu verliest hij alle vertrouwelijke dingetjes, en dat is best moeilijk.
Het niet voortdurend bezig zijn met eten is me trouwens zwaar gevallen. Je denkt dat wanneer je op je streefgewicht zit, het wel vanzelf gaat, dat je gewoon even iets meer erbij moet gaan sporten, zoals iemand hierboven zegt. Punt is dat je dan bezig blijft met je gewicht, met wat je eet, hoeveel je beweegt, met je schuldig voelen en compenseren. Dat 'loslaten' komt niet vanzelf, je blijft maar berekenen. Het enige alternatief is het volledig opgeven en weer doorschieten. Als ik het opnieuw zou mogen doen, zou ik niet meer calorieen tellen, maar een soort 'eetpatroon' opstellen waar ik me aan zou willen houden.
Het gekke is dat ik op dat strenge dieet zat voor o.a. mijn bloedsuikerspiegel, maar dat ik me beter voel nu ik meer koolhydraten eet. Weet jij of dit zou kunnen komen doordat ik ook méér eet, Isabeau? Dat is een suggestie die ik gister kreeg van de moeder van een diabeticus.
Wat is dan het verschil tussen punten tellen waar jullie constant mee bezig zijn en calorieen tellen? Komt volgens mij op hetzelfde neer.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:10 schreef Klein het volgende:
[..]
aar wat je zegt klopt wel, ik denk dat het niet voortdurend bezig zijn met eten mij ook zwaar gaat vallen. Toch ben ik dankzij WW niet meer bezig met calorieen tellen maar veel meer met mijn eetpatroon en gezonde leefstijl.
Maar wel met veelquote:Op zondag 19 maart 2006 13:25 schreef Klein het volgende:
Met WW mag je onbeperkt fruit en groenten eten.. Je bent dus niet met alles wat je in je mond stopt bezig met 'oh, dat is +30 kcal'
Dat soort opmerkingen wordt hier meteen afgestraft hoor.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Maar wel met veelOK, onbeperkt groente en fruit is een goed teken.
IK weet niet of jij het was maar iemand schreef hier is een keertje dat ze geen onbijt nam 'omdat het te veel punten kost' terwijl je van een goed ontbijt juist veel meer afvalt dan aankomt (je verbranding gaat lekker hard aan de slag 's ochtends en dat effect blijft de rest van de dag)
* Klein is juist een groot aanhanger van ontbijten! Kan absoluut niet zonder!!quote:Op zondag 19 maart 2006 13:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Maar wel met veelOK, onbeperkt groente en fruit is een goed teken.
IK weet niet of jij het was maar iemand schreef hier is een keertje dat ze geen onbijt nam 'omdat het te veel punten kost' terwijl je van een goed ontbijt juist veel meer afvalt dan aankomt (je verbranding gaat lekker hard aan de slag 's ochtends en dat effect blijft de rest van de dag)
Ik zit nu al een paar jaar op (of in ieder geval in de buurt van) mijn streefgewicht en ik heb dat nog steeds niet. Ik denk dat dat komt doordat ik het tot zo'n obsessie heb laten verworden. Als je eenmaal calorieen telt niet om inzicht te krijgen in hoeveel je eet, maar om jezelf te straffen als je te veel eet, dan is de weg terug moeilijk. Met straffen bedoel ik al zoiets onschuldigs als een 'balansdag' (idiote reclame!).quote:Op zondag 19 maart 2006 13:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik denk inderdaad dat je vooral in het begin erg met je eten bezig bent, en met tellen enzo, maar dat dat naderhand wel minder wordt. Op gegeven moment raak je zo gewend aan kleinere hoeveelheden eten dat je niet meer de hele dag denkt "oh ik moet oppassen dat ik niet te veel neem".
Doosje tic tac sinasappel.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:32 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar wat doe ik tegen die 'zin in zoet' die ik na de lunch altijd heb?
Overigens 'straf' ik mezelf niet hoor. Er zijn alleen sommige dagen dat ik beter oplet en NOG gezonder eet dan andere. Ik merk ook dat ik door zo bewust te eten juist MEER geniet van eten dan ik hiervoor deed. Als ik nu eens chocolade eet geniet ik daar zoveel meer van dan voorheen, toen ik dat veel regelmatiger deed. Ik hoef me over het algemeen dus niet schuldig te voelen. Op mijn 'slechte' dagen eet ik nog steeds niet zoveel als ik voorheen deed, dus dan ben ik eigenlijk nog steeds goed bezig.quote:Op zondag 19 maart 2006 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zit nu al een paar jaar op (of in ieder geval in de buurt van) mijn streefgewicht en ik heb dat nog steeds niet. Ik denk dat dat komt doordat ik het tot zo'n obsessie heb laten verworden. Als je eenmaal calorieen telt niet om inzicht te krijgen in hoeveel je eet, maar om jezelf te straffen als je te veel eet, dan is de weg terug moeilijk. Met straffen bedoel ik al zoiets onschuldigs als een 'balansdag' (idiote reclame!).
Als er toch wel gewenning komt, waarom lijden dan zoveel mensen aan het jojo-syndroom?
Klopt. Je moet dan de balans vinden tussen eten, bewegen en snoepen.quote:Op zondag 19 maart 2006 14:55 schreef magic_dreamer het volgende:
Maar had ook een keer gelezen dat er maar een paar procent van de mensen die afvallen ook echt het gewicht houden en de rest zal na een tijdje gewoon weer naar het oude gewicht terugkeren of erger.
Maar afvallen is geeneens het moeilijkst dat is op je streefgewicht blijven.
Oef, niets zo lastig voor het lijnen als moeten blokken voor een tentamen, en dat op een zondag! Mijn idee voor zulke dagen is om een grote pan soep te maken waar ik de hele dag door uit mag eten. Alleen blijft dat elke keer weer bij een plan.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:05 schreef Quinazoline het volgende:
Zit momenteel trouwens te blokken voor een tentamen, dus echt afleiding heb ik niet. Concentreren kan ik me sowieso heeeeeeel slecht dus echt afleiding van die zoete zin heb ik helaas niet.
Tis nu wel over trouwens.
Alleen gaat deze dikke buik snel genoeg weer weg.quote:Op zondag 19 maart 2006 19:37 schreef Quinazoline het volgende:
Pfffft, ik voel me helemaal opgeblazen. Heb enorm veel thee op vandaag, en daarna gewoon avondgegeten. Maar nu zit mijn buik dus helemaal vol met thee en eten waardoor ik het idee heb dat ie echt enorm veel groter is dan anders.Bah.
Over het hoofd gezienquote:Op zondag 19 maart 2006 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
Het gekke is dat ik op dat strenge dieet zat voor o.a. mijn bloedsuikerspiegel, maar dat ik me beter voel nu ik meer koolhydraten eet. Weet jij of dit zou kunnen komen doordat ik ook méér eet, Isabeau? Dat is een suggestie die ik gister kreeg van de moeder van een diabeticus.
Dat is dezelfde strategie als die ik gebruik. Ik voer dan de gegevens in in de Eetmeter en zie zo kcal, macro- en micronutriënten, maar het principe is hetzelfde: ik doe dat pas 's avonds als ik al gegeten heb. Er is dan niets meer aan te doen (en aan een vinger in mijn keel steken doe ik nietquote:Op zondag 19 maart 2006 13:25 schreef Klein het volgende:
En ik vul mijn ww ding vaak 's avonds pas in, dan heb ik dus de hele dag al gegeten en niet bezig geweest met het optellen van mn punten. Ik weet nu gewoon wat ik ongeveer op een dag mag eten en daar houd ik idd wel rekening mee.. Maar ik denk niet bij alles wat ik in mijn mond stop 'oh dat zijn weer 2 punten'...
Kan me voorstellen dat het voor anderen misschien hetzelfde lijkt. Maar persoonlijk ben ik dus veel meer bezig met bewust gezond eten dan met tellen..
Hoi Chacama,quote:Op zondag 19 maart 2006 21:47 schreef chacama het volgende:
Hoi Allemaal,
Ik ben nieuwe hier. Ben sinds juni 2005 begonnen met afvallen en zit nu bijna op streef. Moet nog 1,6 kilo afvallen en dan weeg ik 65 kg. Mijn BMI is 22,25 op dit moment. Ik merk ook dat ik mezelf wil straffen als ik een slechte dag heb gehad. Bij mij gaat het dan in sport zitten. Dus een gezonde afstaffing is het wel. Maar het tellen van de Kcal doe ik nu wel minder, omdat ik weet wat ik wel en niet kan eten. Maar, met een zak chocolade-eitjes naast me is de verleiding toch te groot. Morgen extra hard mijn best doen met aerobic dus.
:leven is het meervoud van lef:
quote:Op maandag 20 maart 2006 12:50 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben vandaag ook goed begonnen.
Ontbijt Vifit
Toen op het station bij de boterhamexpress een broodje kipfilet gehaald en een italiaanse bol kipfilet.
Luch dus een italiaanse bol kipfilet.
en ben nu al bezig aan mijn 2e flesje van 1.75 liter water. Ik pis me alleen de tering met al dat water maar ja.
Die kleine broodjes vallen wel mee. Die italiaanse bol was idd wel een aardige hap.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:54 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Dat zou ik niet eens meer op kunnen! Die broodjes bij de boterhamexpres zijn zoooo groot!
Maar ik zie dat je een man bent, dat verklaart het al.
Sochtends op het station had ik dat kleine broodje even gegeten en rond luchtijd op school de italiaanse bol (omdat ze hier echt weinig lekkere gezonden dingen hebben). Dus dan valt het toch nog wel mee.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:58 schreef Quinazoline het volgende:
Ow, je had die kleine broodjes. Dat scheelt inderdaad. Zo'n italiaanse bol met van die kip-bacon salade ofzo dat is me echt te veel tegenwoordig, zo vol als ze die dingen gooien.
Dat ken ik ja. Tijdens mijn stage had ik veel meer regelmaat en ging ik niet nog eens eten net voordat ik naar mijn bed ging.quote:Op maandag 20 maart 2006 13:09 schreef Klein het volgende:
Ik ga maar eens wandelen met de hond ofzo...word een luie donder sinds ik klaar ben met stage en in mn eigen tijd moet afstuderen..![]()
Jaaah, de zon schijnt!quote:Op maandag 20 maart 2006 13:09 schreef Klein het volgende:
De zon schijnt!!!Eindelijk komt de zomer eraan
![]()
Goede motivatie om door te gaan voor ons allemaal, straks zitten we allemaal weer strak in onze topjes en rokjes!!
Veredelde hoe-motiveer-ik-mezelf-post...het gaat nog steeds wel goed hier, maar ik heb zo'n enorme trek in lekkers...![]()
Ik ga maar eens wandelen met de hond ofzo...word een luie donder sinds ik klaar ben met stage en in mn eigen tijd moet afstuderen..![]()
Daar ben ik ook mee bezig.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:08 schreef Quinazoline het volgende:
Hoi, welkom.
Gezond eten, genoeg eten, enz. Juist door op die manier te gaan eten zijn al veel mensen hier juist in die eerste weken direct veel kilo's kwijt geraakt.
Kijk ook eens op www.overgewicht.nl of een van de andere sites uit de OP, daar heb ik erg veel aan gehad om te leren hoeveel en wat je kunt eten.![]()
Ja ik ook nogquote:Op maandag 20 maart 2006 14:32 schreef _Supreme het volgende:
[..]
Jaaah, de zon schijnt!. Jullie straks in de rokjes, en ik in de strakke shirtjes
. Er zijn hier toch wel meer jongens?
Schrijf eens op wat je eet hier, misschien dat mensen wat dat betreft nog tips hebben. Als er niets af gaat door gezond te leven, dan gaat er waarschijnlijk toch iets niet helemaal goed. Wat heb je gisteren bijv. op?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:27 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Daar ben ik ook mee bezig.
Het resultaat duurt alleen zolang.
Ik wil dus een dieet van een week volgen om zo wat gewict kwijt te raken en die kwijt te blijven door dan gezond te blijven eten etc.
Ik zie geen resultaat en dat is wat ontmoedigend.
ontijbijt:quote:Op maandag 20 maart 2006 17:32 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Schrijf eens op wat je eet hier, misschien dat mensen wat dat betreft nog tips hebben. Als er niets af gaat door gezond te leven, dan gaat er waarschijnlijk toch iets niet helemaal goed. Wat heb je gisteren bijv. op?
Dat getal aan het einde is hoeveel je al kwijt bent, niet wat je nog moet.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:22 schreef melanie_the_miss het volgende:
melanie_the_miss (1m76) (25.83) weegt nu 80 kg en wil graag 65 kg wegen -15
Maar we beginnen eerst met 70 wegen
owh sorry verkeerd begrepenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat getal aan het einde is hoeveel je al kwijt bent, niet wat je nog moet.
Maar goed, ik zet je erbij. Welkom in het topic!![]()
Ook al lijkt het heeel langzaam te gaan, rustig afvallen heeft toch het meeste effect.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:27 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Daar ben ik ook mee bezig.
Het resultaat duurt alleen zolang.
Ik wil dus een dieet van een week volgen om zo wat gewict kwijt te raken en die kwijt te blijven door dan gezond te blijven eten etc.
Ik zie geen resultaat en dat is wat ontmoedigend.
Probeer dan eens knackers, of geroosterd bruin brood. Dan krijg je tenminste vezels binnen.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:47 schreef melanie_the_miss het volgende:
Nou ik vind bruin brood echt niet te pruimen en eet zegmaar dan die witte boterham om naar uit te kijken.
Al geprobeerd alleen bruin maar ik krijg het dan niet wegverwent he.
Het mag natuurlijk met alles wat jij lekker vindt. Neem dan wel magere yoghurt.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:35 schreef melanie_the_miss het volgende:
hmm, musli ga ik proberen.
Mag muslie ook met yogurt of moet het echt met melk?
Ik ontbijt altijd met muesli met magere vanilleyoghurt. Dat is een stuk minder zuur dan gewone yoghurt, maar amper meer calorieen. Dan hoef je zelf ook geen suiker toe te voegen.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:35 schreef melanie_the_miss het volgende:
hmm, musli ga ik proberen.
Mag muslie ook met yogurt of moet het echt met melk?
4 koppen?
Als ik dat dus doe komt het bij mij omhoogen krijg ik een "klotsbuik"
Alleen in de zomer kan ik wel 2 liter drinken maar dan heb ik het ook echt nodig..
Mijn dieetiste wist ookal niet wat ze ermee moest
Ach ja.
Misschien met een methode die niet iedereen zal aanstaan: traagquote:Op maandag 20 maart 2006 23:12 schreef Mini_rulez het volgende:
We kunnen onderhand zelf wel een dieetboek gaan schrijven met al die gouden tips hier.
30 mei!!!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 09:57 schreef Puckzzz het volgende:
nu moet ik dus voor 30 mei in die leuke bikini passen
Het rare is dat mijn zelfdiscipline op andere gebieden zelfs is toegenomen nu ik aan het lijnen ben.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:23 schreef Leegle het volgende:
Maar verder heb ik een compleet gebrek aan zelfdiscipline ...
Ik heb net een bagel met creamcheese en verse bieslook gegeten. Moet ik me nu schuldig voelen of valt het wel mee?? Creamcheese lijkt me niet zo heel goed voor de lijn.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:53 schreef Maeghan het volgende:
Ach joh, maak je niet druk om een paar druiven. Er zit idd relatief veel suiker in, maar lekker boeiend. Beter dan een chocoladereep of een pak koekjes toch? ;-)
Tja, niemand heeft ooit gezegd dat diëten en lekker eten goed samengaan.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:09 schreef Stansfield het volgende:
yWat zijn dan wel gezonde magere lunches?? Zo'n beetje alles wat ik echt lekker vind is niet echt caloriearm.
Diëten en goed, heerlijk, zalig en verrukkelijk eten gaat uitstekend samen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:17 schreef Mini_rulez het volgende:
Tja, niemand heeft ooit gezegd dat diëten en lekker eten goed samengaan.
Dat is ook wel weer zo ja maar het lijkt wel alsof alles wat ik lekker vind veel calorien bevat.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:17 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Tja, niemand heeft ooit gezegd dat diëten en lekker eten goed samengaan.
De caloriearme chocolade van candarell is smerig, gisteren geproefd op de huishoudbeurs. Scheelt weer kopen & proevenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:21 schreef Maeghan het volgende:
caloriearme chocolade,
Salades zijn toch ook best wel calorierijk? Of bedoel je andere salades dan de standaard rundvlees salade van johma.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:39 schreef Klein het volgende:
Ik heb idd ook geen probleem met heerlijke lunches!!
(Nu ben ik vast ook erg saai)
Ik ben dol op fruit, magere yoghurt met aardbeien, brood met kipfilet, sla en komkommer, geroosterd brood met appelstroop, waldkornbol met magere kaas en salade..![]()
Mijn probleem is idd ook een alternatief te vinden voor mijn favo lekkernij..
Ik ben namelijk dol op chips, vind het heeeerlijk om lekker te knabbelen.
Japanse mix is een optie, maar vind het niet super, dan gaat t alleen om het knabbelen.
Fruit/groente hapjes natuurlijk, maar ik ben ook dol op van die ronde maiscrackertjes..
Heeft iemand enig idee hoeveel die dingen bevatten aan kcal of wat dan ook?
Kan ik helemaal nergens vinden en ze zijn zooooooow lekker!!!![]()
Een bak met sla, een uitje en wat tomaat en komkommer noemt men ook een saladequote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:42 schreef Stansfield het volgende:
Salades zijn toch ook best wel calorierijk? Of bedoel je andere salades dan de standaard rundvlees salade van johma.
Die chilisaus ofzo? Die is erg mager, en heerlijk als je 2 boterhammen belegt met sla en kipfilet en hierover wat van die saus doetquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:17 schreef Mini_rulez het volgende:
Is die zoetzure saus eigenlijk mager, die pittige?
Dat bedoelde ik dus.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:13 schreef Tasje het volgende:
[..]
Die chilisaus ofzo? Die is erg mager, en heerlijk als je 2 boterhammen belegt met sla en kipfilet en hierover wat van die saus doet![]()
Tevens tvp, bij mij mogen er ook wel een paar kilootjes af
Ik vind het eng om te zeggen dat ik nu onder de 66 zitquote:Op dinsdag 21 maart 2006 13:25 schreef Mini_rulez het volgende:
Sowwy, nu sta je er bij!
Innepin, jij ook nog een update?
Okee, ik zet je erbij.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:18 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik vind het eng om te zeggen dat ik nu onder de 66 zitstraks eet ik wat meer en zit ik er morgen weer boven... maar goed, dan neem ik maar even het gemiddelde van gisteren en vandaag.
Innepin (1.78) (20.5) was 69 kg, weegt nu 65.7 kg, en wil graag 59 kg wegen. -3.3
Maar even een domme vraag hoor, maar mini, hoe kan jij het lijstje in de OP aanpassen? Dat kan alleen een modje toch?Of hou je het lijstje gewoon ergens in een kladblok bij voor de volgende OP?
quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:24 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Okee, ik zet je erbij.
Ik pas hem aan in mijn post hierboven (niet de OP, dat kan idd niet), en ook in een los kladblokje. Dat kan ik gewoon doorsturen naar degene die de lijst volgende week update.
Het gaat trouwens best snel bij jou hè?![]()
Het belangrijkste is dat je het altijd op hetzelfde tijdstip doet.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:29 schreef innepin het volgende:
Trouwens, wanneer is de beste tijd om je te wegen? 's Ochtends, 's middags, 's avonds?
Dat doe ik dus ook altijdquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:32 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat je het altijd op hetzelfde tijdstip doet.
Ik doe het meestal 's ochtends, voordat ik iets gegeten heb. Dan ben je normaal gesproken het lichtst.
Ach, of wij er aan toe zijn weet ik ook niet echt. Okee, we logeren redelijk vaak bij elkaar, en dat is dan echt op 1 kamertje. Daarom denk ik dat een studiootje, waar je nog meer ruimte hebt, ook wel goed gaat. We moeten nu toevallig allebei een nieuwe kamer zoeken, dus dan maar samen. Waar ik nu op gereageerd heb is trouwens een studio binnen een studentenhuis, dat leek me wel een mooie tussenweg.quote:Op woensdag 22 maart 2006 18:49 schreef Klein het volgende:
Spannend mini_rulez!
Lijkt mij ook heerlijk om lekker met mn vriendje ons eigen plekje te hebben, maar hij is daar absoluut nog niet aan toe, dus dat is nog even afwachten! Ik duim voor je dat het voor jou wel wat wordt!
Samenwonen is niet goed voor de lijn, iig niet voor die van mij!quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:09 schreef Mini_rulez het volgende:
* Mini_rulez probeert nu hard een opmerking over lijnen te verzinnen.![]()
Herkenbaar...quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:38 schreef Klein het volgende:
[..]
Samenwonen is niet goed voor de lijn, iig niet voor die van mij!
Wanneer ik nu al samen eet met mn vriend haal ik vanalles in huis wat ik normaal gesproken gewoon netjes in de winkel zou laten liggen.. Vind het ook zo lullig voor hem dat ik nooit iets in huis heb. Maar als hij weer weg is ligt dat eten nog steeds verleidelijk naar me te lonken..
Inderdaad, erg herkenbaar. Mijn vriend komt over twee weekjes voor drie maanden hierquote:Op woensdag 22 maart 2006 19:38 schreef Klein het volgende:
[..]
Samenwonen is niet goed voor de lijn, iig niet voor die van mij!
Wanneer ik nu al samen eet met mn vriend haal ik vanalles in huis wat ik normaal gesproken gewoon netjes in de winkel zou laten liggen.. Vind het ook zo lullig voor hem dat ik nooit iets in huis heb. Maar als hij weer weg is ligt dat eten nog steeds verleidelijk naar me te lonken..
Ja herken ik ookquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:11 schreef bloodyserious het volgende:
Sociaal eten met naaste familie is heerlijk , met andere mensen in de buurt hoef ik niks te hebben.. herkenbaar voor meer mensen ?
Wil toch wel paar kilootjes kwijt btw , man 1m82 , 20 jaar - 69,5 kg > 67,5 kg.
Heb broekmaat 30.. of 29 zelfs , maar ben wat aangekomen en jawel.. in me gezicht![]()
Ben ik ook al bang voor...ik heb net weer ruim een uur buikspierles en callanetics gedaan en dus mn spieren getraind. Maar ik wil afvallen..en dat gaat vast niet lukken nu ik mn enige spierbal steeds groter zie wordenquote:Op donderdag 23 maart 2006 12:17 schreef gaai het volgende:
Kan iemand mij trouwens vertellen of het nou een fabeltje is of niet, dat spieren meer wegen dan vet?
Want ehm......![]()
( 't ziet er wel wat strakker uit allemaal, maar minder wegen doet 't niet)
18,5 - 25 Een gezond gewichtquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:17 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Een BMI van 18.8 is toch niet gezond meer?
Dat is inderdaad precies de reden dat ik nu bezig ben. Als ik die kilo's nu kwijt raak, dan ben ik als het goed is nog 'op tijd'. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt zo met je vader. Ik zie mijn moeder nu ook in de weer met pillen en poeders en weet ik wat voor medicijnen en als ik dat kan voorkomen door nu al te beginnen met gezond te eten, dan heb ik dat er wel voor over.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat is inderdaad wel een goede reden. Vooral omdat je nu nog jong bent, als je nu ingrijpt kun je zorgen dat je nooit in die probleemzone terecht hoeft te komen. Als je eenmaal jarenlang te dik bent, wordt het steeds moeilijker om af te vallen en is een deel van de schade aan je aderen/hart ook al gebeurd.
Mijn vader riep ook jaren "ik vind het niet erg om te dik te zijn, maar als het m'n gezondheid gaat aantasten ga ik er iets aan doen!" Een paar jaar geleden kreeg hij hoge bloeddruk, compleet met migraine en hondsberoerd zijn, maar toen heeft hij een tijdje niet gewerkt en nu slikt hij pillen, probleem opgelost. Nu heeft hij diabetes (weer met pillen), kan geen heuveltje oplopen zonder buiten adem te raken, dus wij hebben zoiets van "okee, nu is het toch wel duidelijk dat je gezondheid eronder lijdt?" maar hij houdt het nog steeds niet vol om langer dan 2 weken te lijnen. Hij is gelukkig gezegend met een laag cholesterol, dus we zijn niet zo bang dat hij op een dag opeens omkiept, maar wat moet er nog meer gebeuren voordat hij eindelijk iets gaat doen?
Ja, dat haat ik ook als ik het idee heb dat er alleen maar perfect geproporioneerde mensen op de sportschool lopenquote:Op donderdag 23 maart 2006 13:04 schreef Quinazoline het volgende:
Dinsdagavond heel fanatiek gesport maar volgens mij was het dunne-meisjes-met-perfecte-figuurtjes-in-strakke-pakjes-avond. (...) Resultaat: enorm spierpijn in mijn kuiten.
Eh, jullie zijn altijd van harte welkom op de dieetclubmeetings hoorquote:Op donderdag 23 maart 2006 15:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Trouwens... in dat andere dieettopic hebben ze regelmatig meetings, lijkt het jullie leuk om dat ook eens te doen? Om eens het gezicht bij de naam te kunnen zetten?
Hm, dat heb ik dan compleet gemist. Sowwy.quote:Op donderdag 23 maart 2006 19:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eh, jullie zijn altijd van harte welkom op de dieetclubmeetings hoorWe plaatsen hier regelmatig oproepjes...
Hij klopt toch echt. Want gisteren bij de fysio ben ik er ook op gaan staan en daar klopte het echt mee.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:06 schreef Beessie-Jen het volgende:
uh en je weegschaal doet het wel goed? want dit is wel heeeeeeeeeel erg veel in 1 week? ik zou ook gaan twijfelen of het wel klopt?
Hij zegt dus dat dat wel meevalt. Maar het zal er ook wel mee te maken hebben ja.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:27 schreef Isabeau het volgende:
Hij zal ook wel minder zijn gaan eten omdat zijn maag steeds zo vol water zit, Stansfield
Dat lijkt mij wel een mooie tussenweg inderdaad. In elk geval voor de mensen die in de buurt van Utrecht wonen, want om nou het halve land door te reizen voor een avondje...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:59 schreef Quinazoline het volgende:
Meeten lijkt mij ook wel eens leuk om te doen. Het probleem met de dieetclubmeets is voor mij een beetje dat ze in het weekend en een hele dag zijn en vaak wat geld kosten. Ik zit niet zo ruim in mijn tijd en geld helaas. Het lijkt me wel leuk om een keer op bijvoorbeeld op een (doordeweekse) avond af te spreken, in Utrecht bijvoorbeeld en dan iets gezelligs te gaan doen. Wat vinden jullie daarvan?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:10 schreef innepin het volgende:
Ik ga vanavond lekker zondigen. Ben vandaag aangenomen op de Hogeschool vd kunsten in Utrecht voor grafisch ontwerp, en daar ben ik best trots op, dus lekker feestje![]()
sorry, redelijk off topic
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:30 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik denk dat ik vanavond ook weer eens ga zondigen. Ik riep altijd dat ik een Whopper zou gaan halen als ik onder de 60 kilo kwam. Nu zit ik er op mijn eigen weegschaal nog net boven (60,7), maar ik ben begonnen met die van mijn moeder en die geeft altijd een kilo minder aan, dus daar zit ik er nu onder.
Bovendien, als ik beide weegschalen meetel mag ik twee keer het passeren van de 60 kilo vieren!
En als ik vanavond die Whopper eet waarschijnlijk drie keer, omdat ik er dan weer boven zit.
Het lijkt altijd zo idioot, maar het is vaak wel zo. Ik kan het ook niet verklaren. De traditionele afsluiting met chocoladetaart van een dieetclubmeeting is ook ontstaan omdat iedereen na de eerste meeting met chocoladetaart was afgevallenquote:Op maandag 27 maart 2006 10:34 schreef Mini_rulez het volgende:
Vanochtend stond ik op de weegschaal en ik geloofde mijn ogen niet: 3 ons lichter dan de dag vóórdat we naar de Griek gingen!Ik begin te denken dat mijn lichaam soms een dag zondigen nodig heeft om de boel weer op gang te brengen.
Je weet onderhand toch wel wat je wel en niet mag hebben. Eventjes wat losser ermee omgaan kan inderdaad wel fijn zijn, dat doe ik ook af en toe.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:27 schreef Klein het volgende:
Ik ga een weekje stoppen met mn ww-programmaatje.
Niet dat ik niet aan mn lijn denk, ik vul het gewoon in mn hoofdje in en niet meer op mn computer..
Ben er gewoon even klaar mee...
Ga wel gewoon mn uurtjes sporten, vanavond direct twee lessen en morgenochtend sporten.
Morgen gaat mn zus bevallen, ze wordt ingeleid vanwege haar verschrikkeljke zwangerschap. En ik ga vandaag écht beginnen met mn scriptie... Druk, druk, druk dus...
![]()
Als het helpt tegen de stress, is dat net zo goed.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:07 schreef Quinazoline het volgende:
Zou een half pak cracottes ook helpen om af te vallen?
De stress begint toe te slaan. Ik heb nog nooit zoveel geleerd voor een tentamen heb ik het idee en ik moet het ook echt halen en het is pas om 14 uur en het is zo'n belangrijk tentamen en... en....
Mijn potloden zijn geslepen, nieuwe batterijen in mij rekenmachine, alles in mijn tas, twintig keer gecheckt enz.
Stress helpt ook om af te vallen he?Dat komt wel goed dan.
Ik ben ook ongeveer 1.65 (1.66) en dan is 58 een gezond gewicht. Alles daaronder is ondergewicht. Het lijkt me dus verstandig dat je niet teveel gaat afvallen.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:44 schreef BubblegumBarbie het volgende:
BubblegumBarbie (1m65) (23.14) was 66 kg, weegt nu 62,5 kg en wil graag 54 kg wegen, -3,5
![]()
Nou, met 54 kilo bij 1m65 heb je toch nog een BMI van 19,8. Niet dat iedereen graatmager zou moeten zijn ofzo, maar je streefgewicht is toch een kwestie van persoonlijke smaak en zó ontzettend laag is dit nou ook weer niet.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:53 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik ben ook ongeveer 1.65 (1.66) en dan is 58 een gezond gewicht. Alles daaronder is ondergewicht. Het lijkt me dus verstandig dat je niet teveel gaat afvallen.![]()
Als eerste...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 10:50 schreef Klein het volgende:
Het lijkt wel of iedereen die hier even wat extra snoept ook extra afvalt!!
Hebben we een nieuwe afvaltheorie ontdekt?![]()
Kom nu wel erg in de verleiding om hem ook uit te proberen...
Uhm, ik gebruik het ding van het voedingscentrum op www.overgewicht.nl . Daar heb ik mijn gewicht en lengte ingevuld, en dat ik 1-3 uur intensief beweeg per week en verder vooral zittend werk doe. Dus dat zou gewoon goed moeten uitkomen dan. Ik kom in ieder geval wel boven minimale hoeveelheid calorieen per dag uit.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:15 schreef Kleintje het volgende:
Q, heb jij met de berekening naar juiste hoeveelheden eten ook rekening gehouden met sporten?
Want vergeet niet dat je daardoor extra verbrand. Dus dat je lichaam misschien weer net te weinig krijgt...
Mobiel lag ook in mijn handdoek verstopt in de sportzaalquote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:10 schreef Quinazoline het volgende:
Leuk joh van die bevalling! Knap dat je nog gaat sporten want ik zou alleen maar thuis naast de telefoon kunnen zitten volgens mij.
Wat een handige site, dank je !quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:30 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Uhm, ik gebruik het ding van het voedingscentrum op www.overgewicht.nl . Daar heb ik mijn gewicht en lengte ingevuld, en dat ik 1-3 uur intensief beweeg per week en verder vooral zittend werk doe. Dus dat zou gewoon goed moeten uitkomen dan. Ik kom in ieder geval wel boven minimale hoeveelheid calorieen per dag uit.
Ik heb mijn gegevens daar net ook even ingevuld, maar om boven de 1200 kcal per dag te zitten moet ik meer dan 6 maanden over die laatste paar kilo doen!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:30 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Uhm, ik gebruik het ding van het voedingscentrum op www.overgewicht.nl . Daar heb ik mijn gewicht en lengte ingevuld, en dat ik 1-3 uur intensief beweeg per week en verder vooral zittend werk doe. Dus dat zou gewoon goed moeten uitkomen dan. Ik kom in ieder geval wel boven minimale hoeveelheid calorieen per dag uit.
Langzaam afvallen is prima, maar 6 maanden over 4 kilo doen terwijl je dan maar net 1200kcal per dag binnenkrijgt? Volgens mij klopt daar iets niet.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:07 schreef Quinazoline het volgende:
Volgens mij is het ook zo dat ze proberen om je om het einde een 'normale' hoeveelheid te laten eten? Dus dat je op het eind juist ook heel langzaam moet afvallen? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |