abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36166227
Volgens mij is iedereen hier op het moment juist heel 'goed' bezig: Goed ontbijten, niet te weinig eten, enz. Zodra iemand met 'ongezond' lijnen begint wordt dat direct uit het hoofd gepraat, heb ik het idee.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_36166350
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

Maar wel met veel OK, onbeperkt groente en fruit is een goed teken.
IK weet niet of jij het was maar iemand schreef hier is een keertje dat ze geen onbijt nam 'omdat het te veel punten kost' terwijl je van een goed ontbijt juist veel meer afvalt dan aankomt (je verbranding gaat lekker hard aan de slag 's ochtends en dat effect blijft de rest van de dag)
Dat soort opmerkingen wordt hier meteen afgestraft hoor.

Ik denk inderdaad dat je vooral in het begin erg met je eten bezig bent, en met tellen enzo, maar dat dat naderhand wel minder wordt. Op gegeven moment raak je zo gewend aan kleinere hoeveelheden eten dat je niet meer de hele dag denkt "oh ik moet oppassen dat ik niet te veel neem". Je bouwt inderdaad ook een soort repertoire op van dingen die je met een gerust hart kunt eten en waarvan je wel ongeveer weet hoeveel punten/kcal ze zijn, en je krijgt en dagritme waardoor het min of meer automatisch gaat.
Are you pondering what I'm pondering?
  zondag 19 maart 2006 @ 14:13:11 #103
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_36167155
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

Maar wel met veel OK, onbeperkt groente en fruit is een goed teken.
IK weet niet of jij het was maar iemand schreef hier is een keertje dat ze geen onbijt nam 'omdat het te veel punten kost' terwijl je van een goed ontbijt juist veel meer afvalt dan aankomt (je verbranding gaat lekker hard aan de slag 's ochtends en dat effect blijft de rest van de dag)
* Klein is juist een groot aanhanger van ontbijten! Kan absoluut niet zonder!!
pi_36168000
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:40 schreef Mini_rulez het volgende:

Ik denk inderdaad dat je vooral in het begin erg met je eten bezig bent, en met tellen enzo, maar dat dat naderhand wel minder wordt. Op gegeven moment raak je zo gewend aan kleinere hoeveelheden eten dat je niet meer de hele dag denkt "oh ik moet oppassen dat ik niet te veel neem".
Ik zit nu al een paar jaar op (of in ieder geval in de buurt van) mijn streefgewicht en ik heb dat nog steeds niet. Ik denk dat dat komt doordat ik het tot zo'n obsessie heb laten verworden. Als je eenmaal calorieen telt niet om inzicht te krijgen in hoeveel je eet, maar om jezelf te straffen als je te veel eet, dan is de weg terug moeilijk. Met straffen bedoel ik al zoiets onschuldigs als een 'balansdag' (idiote reclame!).

Als er toch wel gewenning komt, waarom lijden dan zoveel mensen aan het jojo-syndroom?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 19 maart 2006 @ 14:46:10 #105
3744 Kleintje
op en top!
pi_36168063
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:32 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar wat doe ik tegen die 'zin in zoet' die ik na de lunch altijd heb?
Doosje tic tac sinasappel.
1 zo'n doosje is 1 ww punt.
Dus kan je de hele dag iets zoets snoepen...
pi_36168134
Ik doe niet aan punten, maar het zal dus van die tictac's wel mee vallen met hoeveel suiker en andere zooi er in zit. Goed idee in ieder geval.

De tweede pot thee is leeg, en ik blijf maar naar de wc op en neer lopen .
pi_36168217
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zit nu al een paar jaar op (of in ieder geval in de buurt van) mijn streefgewicht en ik heb dat nog steeds niet. Ik denk dat dat komt doordat ik het tot zo'n obsessie heb laten verworden. Als je eenmaal calorieen telt niet om inzicht te krijgen in hoeveel je eet, maar om jezelf te straffen als je te veel eet, dan is de weg terug moeilijk. Met straffen bedoel ik al zoiets onschuldigs als een 'balansdag' (idiote reclame!).

Als er toch wel gewenning komt, waarom lijden dan zoveel mensen aan het jojo-syndroom?
Overigens 'straf' ik mezelf niet hoor. Er zijn alleen sommige dagen dat ik beter oplet en NOG gezonder eet dan andere. Ik merk ook dat ik door zo bewust te eten juist MEER geniet van eten dan ik hiervoor deed. Als ik nu eens chocolade eet geniet ik daar zoveel meer van dan voorheen, toen ik dat veel regelmatiger deed. Ik hoef me over het algemeen dus niet schuldig te voelen. Op mijn 'slechte' dagen eet ik nog steeds niet zoveel als ik voorheen deed, dus dan ben ik eigenlijk nog steeds goed bezig.
pi_36168350
Maar had ook een keer gelezen dat er maar een paar procent van de mensen die afvallen ook echt het gewicht houden en de rest zal na een tijdje gewoon weer naar het oude gewicht terugkeren of erger.
Maar afvallen is geeneens het moeilijkst dat is op je streefgewicht blijven.
pi_36168454
Wat de 'zin in zoet' betreft: mij bij werkt het alleen om iets anders te doen wat niet samengaat met eten. Als ik mijn gehele administratie herorganiseer, dan eet ik niets. Jammergenoeg kun je vaak niet zo'n 'tegenstrijdige bezigheid' ondernemen. Soms móet je gewoon een dag aan een essay zitten, en dan blijven de lekkernijen lonken. Misschien helpt het jezelf onbeperkt toestaan van fruit?

Ik sluit trouwens elke maaltijd af door iets fruitachtigs te eten (of te drinken - smoothies!) en dat neemt mijn zucht naar zoet structureel aardig weg.
  zondag 19 maart 2006 @ 15:02:58 #110
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_36168531
in de bibliotheek gaan zitten werken helpt tegen snoepen: je mag er niet eten en als je dan ook nog je portemonnaie in je kluis laat zitten is er in de kantine ook niks te halen...

ik moet in de bieb er zelfs hard aan denken om niet te vergeten uberhaupt te eten...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zondag 19 maart 2006 @ 15:04:08 #111
3744 Kleintje
op en top!
pi_36168566
quote:
Op zondag 19 maart 2006 14:55 schreef magic_dreamer het volgende:
Maar had ook een keer gelezen dat er maar een paar procent van de mensen die afvallen ook echt het gewicht houden en de rest zal na een tijdje gewoon weer naar het oude gewicht terugkeren of erger.
Maar afvallen is geeneens het moeilijkst dat is op je streefgewicht blijven.
Klopt. Je moet dan de balans vinden tussen eten, bewegen en snoepen.
Heb ik veel moeite mee.
Ik schommel altijd wel een kilo of 5.
Te licht of te zwaar...
pi_36168594
Groente en fruit eet ik sowieso onbeperkt. Heb na mijn lunch ook bleekselderij genomen, maar toch zit ik dan naderhand altijd met die zin in koekjes of chocolade. Ik geef er niet aan toe (heb ik niks in huis) maar toch is het niet handig .

Zit momenteel trouwens te blokken voor een tentamen, dus echt afleiding heb ik niet. Concentreren kan ik me sowieso heeeeeeel slecht dus echt afleiding van die zoete zin heb ik helaas niet.
Tis nu wel over trouwens .
pi_36168678
Meestal is alles buiten de deur inderdaad beter dan thuis blijven. Als je een dag thuis zit, eet je volgens mij steevast meer. Ik heb alleen het probleem dat ik regelmatig móet eten, anders stort ik geheel in. Als ik in de bibliotheek niet kan eten, dan zit ik er dus ook nooit langer dan een paar uur. En als ik instort, ben ik meestal ook minder kritisch.

Oh, als ik spelletjes speel waar ik mezelf in verlies, dan vergeet ik altijd te eten. Dus misschien helpen Civilization of Tetrinet ook tegen zoet?
pi_36168755
Wie weet, maar ik moet mijn tentamen leren, en dat helpt in ieder geval niet. (En fokken ook niet! Niet voor het halen van mijn tentamen en niet tegen zoet )
pi_36168772
quote:
Op zondag 19 maart 2006 15:05 schreef Quinazoline het volgende:
Zit momenteel trouwens te blokken voor een tentamen, dus echt afleiding heb ik niet. Concentreren kan ik me sowieso heeeeeeel slecht dus echt afleiding van die zoete zin heb ik helaas niet.
Tis nu wel over trouwens .
Oef, niets zo lastig voor het lijnen als moeten blokken voor een tentamen, en dat op een zondag! Mijn idee voor zulke dagen is om een grote pan soep te maken waar ik de hele dag door uit mag eten. Alleen blijft dat elke keer weer bij een plan.

Blokken vergt overigens aardig wat energie, dus je moet dan sowieso goed eten!
pi_36176391
Pfffft, ik voel me helemaal opgeblazen. Heb enorm veel thee op vandaag, en daarna gewoon avondgegeten. Maar nu zit mijn buik dus helemaal vol met thee en eten waardoor ik het idee heb dat ie echt enorm veel groter is dan anders. Bah.
pi_36176960
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:37 schreef Quinazoline het volgende:
Pfffft, ik voel me helemaal opgeblazen. Heb enorm veel thee op vandaag, en daarna gewoon avondgegeten. Maar nu zit mijn buik dus helemaal vol met thee en eten waardoor ik het idee heb dat ie echt enorm veel groter is dan anders. Bah.
Alleen gaat deze dikke buik snel genoeg weer weg.

Gek dat iedereen hier zoveel zwaarder of lichter is als ze ongesteld zijn. Daar merk ik eigenlijk vrij weinig van. Ik schommel trouwens ook niet zo snel, het is een redelijk rechte lijn naar beneden en als ik een keer te veel eet val ik hooguit een weekje niet af. Best fijn.

Oh trouwens, als iedereen morgen even hun nieuwe regeltjes opgeeft (of de oude, als je niet zo vaak wilt updaten) dan post ik even een nieuw lijstje.
pi_36178823
Hoihoi, we hebben nog een plekje over in de Dieetclubmeeting volgende week naar de sauna in Putten. Het is een all-in dagje relaxen met sauna, zonnebank/hydrojetmassage en lunchbuffet. We zijn allemaal wat te dik, dus je hoeft je nergens voor te schamen Linkje: Dieetclubmeeting deel XIII: sauna in Putten en chocolade!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 19 maart 2006 @ 21:47:58 #119
144006 chacama
Ondernemend!
pi_36182075
Hoi Allemaal,

Ik ben nieuwe hier. Ben sinds juni 2005 begonnen met afvallen en zit nu bijna op streef. Moet nog 1,6 kilo afvallen en dan weeg ik 65 kg. Mijn BMI is 22,25 op dit moment. Ik merk ook dat ik mezelf wil straffen als ik een slechte dag heb gehad. Bij mij gaat het dan in sport zitten. Dus een gezonde afstaffing is het wel. Maar het tellen van de Kcal doe ik nu wel minder, omdat ik weet wat ik wel en niet kan eten. Maar, met een zak chocolade-eitjes naast me is de verleiding toch te groot. Morgen extra hard mijn best doen met aerobic dus.

:leven is het meervoud van lef:
pi_36190433
quote:
Op zondag 19 maart 2006 10:17 schreef Claudia_x het volgende:

Het gekke is dat ik op dat strenge dieet zat voor o.a. mijn bloedsuikerspiegel, maar dat ik me beter voel nu ik meer koolhydraten eet. Weet jij of dit zou kunnen komen doordat ik ook méér eet, Isabeau? Dat is een suggestie die ik gister kreeg van de moeder van een diabeticus.
Over het hoofd gezien (vriend was overdag op Fok geweest waardoor ik in my active topics pas op de volgende pagina terecht kwam).

Door te weinig koolhydraten te eten krijgen je spieren niet het optimale voedsel. Hierdoor kan je je heel moe en futloos voelen. Dat overkomt mensen die niet weten dat ze diabetes hebben ook. Doordat je onvoldoende insuline aanmaakt of een tekort aan insulinereceptors hebt komt glucose ook de spiercel niet goed in en krijg je hetzelfde probleem: moe en futloos. Ik weet niet of je daar last van hebt, maar het is een gevolg van te weinig koolhydraten eten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36190463
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:25 schreef Klein het volgende:
En ik vul mijn ww ding vaak 's avonds pas in, dan heb ik dus de hele dag al gegeten en niet bezig geweest met het optellen van mn punten. Ik weet nu gewoon wat ik ongeveer op een dag mag eten en daar houd ik idd wel rekening mee.. Maar ik denk niet bij alles wat ik in mijn mond stop 'oh dat zijn weer 2 punten'...

Kan me voorstellen dat het voor anderen misschien hetzelfde lijkt. Maar persoonlijk ben ik dus veel meer bezig met bewust gezond eten dan met tellen..
Dat is dezelfde strategie als die ik gebruik. Ik voer dan de gegevens in in de Eetmeter en zie zo kcal, macro- en micronutriënten, maar het principe is hetzelfde: ik doe dat pas 's avonds als ik al gegeten heb. Er is dan niets meer aan te doen (en aan een vinger in mijn keel steken doe ik niet ). Als ik dan teveel heb gehad dan probeer ik dat de volgende dag te compenseren, maar op deze manier ben ik niet echt obsessief met eten bezig.

Bij mij ligt de nadruk op: was dit een gezonde dag (waar ik ook van af kan vallen). Daarbij heb ik mezelf een maximaal aantal kcal gegeven per week ipv per dag. Dat geeft ook een goed gevoel omdat ik per dag niet altijd binnen de norm val, maar per week eigenlijk altijd wel. Ik heb trouwens wel een minimum aantal kcal per dag waar ik niet onder wil komen. Dat doe ik expres om niet door te kunnen slaan naar heel erg weinig eten. Dat werkt nog averechts ook
pi_36192300
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:47 schreef chacama het volgende:
Hoi Allemaal,

Ik ben nieuwe hier. Ben sinds juni 2005 begonnen met afvallen en zit nu bijna op streef. Moet nog 1,6 kilo afvallen en dan weeg ik 65 kg. Mijn BMI is 22,25 op dit moment. Ik merk ook dat ik mezelf wil straffen als ik een slechte dag heb gehad. Bij mij gaat het dan in sport zitten. Dus een gezonde afstaffing is het wel. Maar het tellen van de Kcal doe ik nu wel minder, omdat ik weet wat ik wel en niet kan eten. Maar, met een zak chocolade-eitjes naast me is de verleiding toch te groot. Morgen extra hard mijn best doen met aerobic dus.

:leven is het meervoud van lef:
Hoi Chacama,
Welkom hier. Als je je gewicht en alles even op deze manier in een regeltje zet, dan word je vandaag nog meegenomen in de update .

Quinazoline (1m62) (25,7) was 76 kilo, weegt 67,5 kilo en wil graag proberen 65 kilo te wegen -8.5

Hoeveel ben je totaal al afgevallen en op welke manier? Daar ben ik namelijk alijd benieuwd naar.
Dat sporten is inderdaad niet slecht, dat is zo een gezonde manier om jezelf te 'straffen' denk ik. Ik ben het sporten wel als leuk gaan beschouwen nu het steeds beter lukt, dus dat werkt bij mij niet. Ik doe dus gewoon niet aan straffen .
pi_36192937
Afstraffen is nooit gezond... het is een ongezonde manier van denken die kan omslaan in heel ongezonde dingen als 'niet meer mogen eten' of 'moeten spugen'....
  maandag 20 maart 2006 @ 12:42:24 #124
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_36196935
Voor de update:

Klein (1m69) was 59 kilo, weegt 56,5 kilo en wil graag 54/55 wegen -2,5

ik blijf graag in het lijstje staan en jullie de aankomende weken bestoken met mijn gezeur!!

Dit weekend ben ik aardig doorgekomen en ook vandaag gaat het goed!
Ontbijt: brinta+magere melk
Lunch: Geroosterd bruin oerbrood met appelstroop 2x
Bakje magere vruchtenyoghurt

Als ik bij mn vriend weg kom (ben nu nog te lui om op de trein te stappen) ga ik vanavond nog even twee uur sporten. Steps en Total body workout
pi_36197103
Ik ben vandaag ook goed begonnen.

Ontbijt Vifit
Toen op het station bij de boterhamexpress een broodje kipfilet gehaald en een italiaanse bol kipfilet.
Luch dus een italiaanse bol kipfilet.

en ben nu al bezig aan mijn 2e flesje van 1.75 liter water. Ik pis me alleen de tering met al dat water maar ja.
pi_36197187
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:50 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben vandaag ook goed begonnen.

Ontbijt Vifit
Toen op het station bij de boterhamexpress een broodje kipfilet gehaald en een italiaanse bol kipfilet.
Luch dus een italiaanse bol kipfilet.

en ben nu al bezig aan mijn 2e flesje van 1.75 liter water. Ik pis me alleen de tering met al dat water maar ja.

Dat zou ik niet eens meer op kunnen! Die broodjes bij de boterhamexpres zijn zoooo groot!
Maar ik zie dat je een man bent, dat verklaart het al.
pi_36197248
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:54 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Dat zou ik niet eens meer op kunnen! Die broodjes bij de boterhamexpres zijn zoooo groot!
Maar ik zie dat je een man bent, dat verklaart het al.
Die kleine broodjes vallen wel mee. Die italiaanse bol was idd wel een aardige hap.
pi_36197301
Ow, je had die kleine broodjes. Dat scheelt inderdaad. Zo'n italiaanse bol met van die kip-bacon salade ofzo dat is me echt te veel tegenwoordig, zo vol als ze die dingen gooien.
pi_36197377
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:58 schreef Quinazoline het volgende:
Ow, je had die kleine broodjes. Dat scheelt inderdaad. Zo'n italiaanse bol met van die kip-bacon salade ofzo dat is me echt te veel tegenwoordig, zo vol als ze die dingen gooien.
Sochtends op het station had ik dat kleine broodje even gegeten en rond luchtijd op school de italiaanse bol (omdat ze hier echt weinig lekkere gezonden dingen hebben). Dus dan valt het toch nog wel mee.
pi_36197494
Ik heb vanochtend een stukje spekkoek gehad. Een kleintje, dat wel. Damn, als je het maanden niet op hebt is het opeens veel lekkerder!

Verder gaat het goed vandaag, alleen nog een klein broodje op (ik hoef tegenwoordig gewoon niet meer ) en dadelijk een kom yoghurt met cruesli voor de vezels.
  maandag 20 maart 2006 @ 13:09:37 #131
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_36197575
De zon schijnt!!! Eindelijk komt de zomer eraan
Goede motivatie om door te gaan voor ons allemaal, straks zitten we allemaal weer strak in onze topjes en rokjes!!

Veredelde hoe-motiveer-ik-mezelf-post...het gaat nog steeds wel goed hier, maar ik heb zo'n enorme trek in lekkers...

Ik ga maar eens wandelen met de hond ofzo...word een luie donder sinds ik klaar ben met stage en in mn eigen tijd moet afstuderen..
pi_36197652
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:09 schreef Klein het volgende:
Ik ga maar eens wandelen met de hond ofzo...word een luie donder sinds ik klaar ben met stage en in mn eigen tijd moet afstuderen..
Dat ken ik ja. Tijdens mijn stage had ik veel meer regelmaat en ging ik niet nog eens eten net voordat ik naar mijn bed ging.
pi_36200109
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:09 schreef Klein het volgende:
De zon schijnt!!! Eindelijk komt de zomer eraan
Goede motivatie om door te gaan voor ons allemaal, straks zitten we allemaal weer strak in onze topjes en rokjes!!

Veredelde hoe-motiveer-ik-mezelf-post...het gaat nog steeds wel goed hier, maar ik heb zo'n enorme trek in lekkers...

Jaaah, de zon schijnt! . Jullie straks in de rokjes, en ik in de strakke shirtjes . Er zijn hier toch wel meer jongens?

Maar voor het zover is, moet er nog wel een paar kg's van af... Ik zit weer op mijn kamertje, (ik ga elk weekend naar ouders) en kan dus helemaal zelf bepalen wat ik eet, want wat ik niet koop, heb ik niet in huis . Bij mijn moeder is dat altijd anders, daar is altijd wel wat te vinden.

Ik heb alleen mijn sportschoenen vergeten mee te nemen, nu kan ik niet hardlopen
Tri State. Tri State. !
  maandag 20 maart 2006 @ 16:57:22 #134
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_36204257
Hay hay,
Ben nieuw hier.
Licht overgewicht BMI 26
ik dacht mwa ik doe deze maar.
Ik vroeg me af of iemand een goed dieet weet van 1/2 weken.
Ben mijn eetpatroon al aan het wijzigen maar er moet eerst wat vanaf wil het ook echt resultaat boeken.
Wie weet een goed dieet wat niet te ongezond is?
Voices tell me I'm the shit.
pi_36204644
Hoi, welkom .
Gezond eten, genoeg eten, enz. Juist door op die manier te gaan eten zijn al veel mensen hier juist in die eerste weken direct veel kilo's kwijt geraakt.
Kijk ook eens op www.overgewicht.nl of een van de andere sites uit de OP, daar heb ik erg veel aan gehad om te leren hoeveel en wat je kunt eten.

[ Bericht 38% gewijzigd door Quinazoline op 20-03-2006 17:16:36 ]
  maandag 20 maart 2006 @ 17:27:41 #136
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_36205178
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:08 schreef Quinazoline het volgende:
Hoi, welkom .
Gezond eten, genoeg eten, enz. Juist door op die manier te gaan eten zijn al veel mensen hier juist in die eerste weken direct veel kilo's kwijt geraakt.
Kijk ook eens op www.overgewicht.nl of een van de andere sites uit de OP, daar heb ik erg veel aan gehad om te leren hoeveel en wat je kunt eten.
Daar ben ik ook mee bezig.
Het resultaat duurt alleen zolang.
Ik wil dus een dieet van een week volgen om zo wat gewict kwijt te raken en die kwijt te blijven door dan gezond te blijven eten etc.
Ik zie geen resultaat en dat is wat ontmoedigend.
pi_36205276
quote:
Op maandag 20 maart 2006 14:32 schreef _Supreme het volgende:

[..]

Jaaah, de zon schijnt! . Jullie straks in de rokjes, en ik in de strakke shirtjes . Er zijn hier toch wel meer jongens?
Ja ik ook nog
Bij mij gaat het wel aardig maar in het weekend kan ik me nooit in houden vooral tijdens het uitgaan eet ik nog wel is wat ongezond.
Maar dat gaat vanaf nu ook niet meer gebeuren
Want zoals Klein zei de zomer komt er nu echt gauw aan
pi_36205323
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:27 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Ik wil dus een dieet van een week volgen om zo wat gewict kwijt te raken en die kwijt te blijven door dan gezond te blijven eten etc.
Schrijf eens op wat je eet hier, misschien dat mensen wat dat betreft nog tips hebben. Als er niets af gaat door gezond te leven, dan gaat er waarschijnlijk toch iets niet helemaal goed. Wat heb je gisteren bijv. op?
Sanity is (not) statistical
  maandag 20 maart 2006 @ 17:55:26 #139
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_36206015
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:32 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Schrijf eens op wat je eet hier, misschien dat mensen wat dat betreft nog tips hebben. Als er niets af gaat door gezond te leven, dan gaat er waarschijnlijk toch iets niet helemaal goed. Wat heb je gisteren bijv. op?
ontijbijt:
1 glas light sap
1 yakult
2 bruine boterhammen met dieet kaas en dieet boter

middag eten:
2 witte boterhammen met dieetkaas en dieet boter
2 bruine boterhammen met dieetkaas en dieet boter
thee zonder suiker

avond eten:
Broccoli
Aardappels
rollade

Tussendoor:
1 appel
1 banaan
1 rijstwafel (snack n'jack)

Allemaal afgewogen volgens voedingcentrum.
Buiten het avond eten is elke dag hetzelfde patroon
Natuurlijk neem ik ook niet elke dag zo een rijstwafel.

Volgens mijn dieetiste is dit prima, het schiet naar mijn mening alleen voor geen meter op.
Ik eet al mijn hele leven gezond het enige wat ik heb vermindert is het snoepen
(beweeg nu ook meer maar ben nog niet afgevallen)
pi_36206315
Eerlijkgezegd lijkt mij dit aan de weinige kant. Op zich eet je wel genoeg brood en fruit, en ik neem aan dat je ook genoeg groente en aardappels/pasta/rijst eet. Je eet overdag niet erg afwisselend, als je iedere dag alleen maar die dieetkaas eet. Daardoor krijg je misschien niet al je bouwstoffen binnen, en waarschijnlijk ook erg weinig vet. Vetten heb je ook nodig om vet te kunnen verbranden. Ik weet niet of het hier stond of in het andere topic, maar zelfs pindakaas schijnt erbij te helpen. Ook mis ik bij jou wel je zuivel, want 1 zo'n dingetje Yakult is niet zo veel. Zuivel schijnt ook het afvallen te ondersteunen.

Hoeveel kcal en vet krijg je hiermee binnen trouwens?
pi_36206408
Ik zie eigenlijk niet zoveel dingen die mis kunnen zijn met je eetpatroon. Tja, je kunt proberen om het in meer kleine porties over de dag te verdelen en je ontbijt aan te vullen met een flinke dosis vezels (muesli ofzo) om je verbranding op gang te helpen (eventueel ook donkerder brood ipv witbrood), maar op zich doe je geen heel erg foute dingen.
pi_36206481
Oja, melanie_the_miss, als je even een regeltje aanmaakt zoals die die in de openingspost staan, met je huidige gewicht en je streefgewicht enzo, dan kan ik je vanavond meteen in het lijstje erbij zetten.
  maandag 20 maart 2006 @ 18:22:08 #143
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_36206785
melanie_the_miss (1m76) (25.83) weegt nu 80 kg en wil graag 65 kg wegen -0
Maar we beginnen eerst met 70 wegen

[ Bericht 4% gewijzigd door melanie_the_miss op 20-03-2006 18:27:26 ]
pi_36206828
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:22 schreef melanie_the_miss het volgende:
melanie_the_miss (1m76) (25.83) weegt nu 80 kg en wil graag 65 kg wegen -15

Maar we beginnen eerst met 70 wegen
Dat getal aan het einde is hoeveel je al kwijt bent, niet wat je nog moet.
Maar goed, ik zet je erbij. Welkom in het topic!
  maandag 20 maart 2006 @ 18:27:07 #145
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_36206911
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:23 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat getal aan het einde is hoeveel je al kwijt bent, niet wat je nog moet.
Maar goed, ik zet je erbij. Welkom in het topic!
owh sorry verkeerd begrepen
  maandag 20 maart 2006 @ 20:12:29 #146
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_36210607
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:27 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Ook al lijkt het heeel langzaam te gaan, rustig afvallen heeft toch het meeste effect.
Je kunt wel twee weken een crashdieet doen, maar als je daarna weer gewoon gaat eten vliegen de kilo's er weer aan. Geloof me, ik val ook héél langzaam af, maar de kilo's blijven er ook af! En ook ik moest zelfs méér gaan eten om af te vallen...klinkt raar, maar het werkt wel!

Probeerook donker brood te eten en als je pasta eet, volkoren pasta etc etc.
Ik zou ook de witte boterhammen laten staan en ipv kaas eens appelstroop of sandwichspread gaan eten.

Probeer ook ongeveer om de twee uur iets te eten. Verdeel je maaltijden over de dag. Dat houdt je verbranding op gang. Drink ongeveer 2 liter water, je blijft naar de wc rennen, maarja dan heb je ook je beweging weer En probeer meer te gaan bewegen. Het wordt weer mooi weer!
Lekker naar buiten dus..

Naja, aan dit soort dingetjes houd ik mij en ook al gaat het traag, het werkt wel!
  maandag 20 maart 2006 @ 20:47:09 #147
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_36211919
Nou ik vind bruin brood echt niet te pruimen en eet zegmaar dan die witte boterham om naar uit te kijken.
Al geprobeerd alleen bruin maar ik krijg het dan niet weg verwent he.
Ik drink idd te weinig maar ik krijg het gewoon niet weg! ik probeer het echt maar het llukt gewoon niet. als ik 2 liter drink (geloof me vaak geprobeerd verdeeld over de dag) lig ik kotsmisselijk in bed. Voel ik me heel de dag zwaar en vol en dat lijkt me niet de bedoeling
pi_36213529
quote:
Op maandag 20 maart 2006 20:47 schreef melanie_the_miss het volgende:
Nou ik vind bruin brood echt niet te pruimen en eet zegmaar dan die witte boterham om naar uit te kijken.
Al geprobeerd alleen bruin maar ik krijg het dan niet weg verwent he.
Probeer dan eens knackers, of geroosterd bruin brood. Dan krijg je tenminste vezels binnen.
Trouwens, als je je vol voelt van water eet je wel minder.
pi_36213557
Iemand nog een nieuw lijstje door te geven? Anders plaats ik ze zo.
pi_36213941
Dan zul je toch langzaam op moeten gaan voeren wat je drinkt, denk ik, want dat helpt echt wel bij het afvallen. Je hebt minder honger en je moet ook meer drinken om je afvalstoffen weg te spoelen. Bij afvallen komen er namelijk stoffen vrij die opgeslagen zijn in je vet. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat je lichaam in opstand komt als je het goed verdeelt, dan moet je wel gewend zijn heel erg weinig drinken. Ik drink zo achter elkaar drie of vier grote mokken thee en daar voel ik me echt niet opgeblazen van. Toch een kwestie van gewenning misschien.

Heb je al verschillende soorten bruin brood geprobeerd? Veel brood heeft totaal geen smaak. Misschien kun je eens wat luxer brood proberen, brood halen bij een reformzaak of brood proberen van andere graansorten (sportersbrood van AH, Duits zuurdesembrood als Oberlander of Paderborner, of roggebrood). Ik vond het vroeger ook niet lekker. Gewoon tarwebrood vind ik ook niets aan, maar echt lekker zwaar donker tarwebrood of een snee Paderborner vind ik heerlijk.

En anders kun je eens proberen om een deel van je brood te vervangen door bijvoorbeeld ontbijtgranen (AllBran met magere melk) of magere yoghurt met fruit en muesli, zoiets. Dan heb je ook gelijk een portie zuivel die dus helpt met afvallen.

Misschien scheelt het ook als je je bruine brood gewoon eet met beleg wat je erg lekker vindt. Ik kan me niet voorstellen dat dieetkaas erg lekker is, ik krijg die lappen plastic echt niet weg in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')