Dat soort opmerkingen wordt hier meteen afgestraft hoor.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Maar wel met veelOK, onbeperkt groente en fruit is een goed teken.
IK weet niet of jij het was maar iemand schreef hier is een keertje dat ze geen onbijt nam 'omdat het te veel punten kost' terwijl je van een goed ontbijt juist veel meer afvalt dan aankomt (je verbranding gaat lekker hard aan de slag 's ochtends en dat effect blijft de rest van de dag)
* Klein is juist een groot aanhanger van ontbijten! Kan absoluut niet zonder!!quote:Op zondag 19 maart 2006 13:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Maar wel met veelOK, onbeperkt groente en fruit is een goed teken.
IK weet niet of jij het was maar iemand schreef hier is een keertje dat ze geen onbijt nam 'omdat het te veel punten kost' terwijl je van een goed ontbijt juist veel meer afvalt dan aankomt (je verbranding gaat lekker hard aan de slag 's ochtends en dat effect blijft de rest van de dag)
Ik zit nu al een paar jaar op (of in ieder geval in de buurt van) mijn streefgewicht en ik heb dat nog steeds niet. Ik denk dat dat komt doordat ik het tot zo'n obsessie heb laten verworden. Als je eenmaal calorieen telt niet om inzicht te krijgen in hoeveel je eet, maar om jezelf te straffen als je te veel eet, dan is de weg terug moeilijk. Met straffen bedoel ik al zoiets onschuldigs als een 'balansdag' (idiote reclame!).quote:Op zondag 19 maart 2006 13:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik denk inderdaad dat je vooral in het begin erg met je eten bezig bent, en met tellen enzo, maar dat dat naderhand wel minder wordt. Op gegeven moment raak je zo gewend aan kleinere hoeveelheden eten dat je niet meer de hele dag denkt "oh ik moet oppassen dat ik niet te veel neem".
Doosje tic tac sinasappel.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:32 schreef Quinazoline het volgende:
Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar wat doe ik tegen die 'zin in zoet' die ik na de lunch altijd heb?
Overigens 'straf' ik mezelf niet hoor. Er zijn alleen sommige dagen dat ik beter oplet en NOG gezonder eet dan andere. Ik merk ook dat ik door zo bewust te eten juist MEER geniet van eten dan ik hiervoor deed. Als ik nu eens chocolade eet geniet ik daar zoveel meer van dan voorheen, toen ik dat veel regelmatiger deed. Ik hoef me over het algemeen dus niet schuldig te voelen. Op mijn 'slechte' dagen eet ik nog steeds niet zoveel als ik voorheen deed, dus dan ben ik eigenlijk nog steeds goed bezig.quote:Op zondag 19 maart 2006 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zit nu al een paar jaar op (of in ieder geval in de buurt van) mijn streefgewicht en ik heb dat nog steeds niet. Ik denk dat dat komt doordat ik het tot zo'n obsessie heb laten verworden. Als je eenmaal calorieen telt niet om inzicht te krijgen in hoeveel je eet, maar om jezelf te straffen als je te veel eet, dan is de weg terug moeilijk. Met straffen bedoel ik al zoiets onschuldigs als een 'balansdag' (idiote reclame!).
Als er toch wel gewenning komt, waarom lijden dan zoveel mensen aan het jojo-syndroom?
Klopt. Je moet dan de balans vinden tussen eten, bewegen en snoepen.quote:Op zondag 19 maart 2006 14:55 schreef magic_dreamer het volgende:
Maar had ook een keer gelezen dat er maar een paar procent van de mensen die afvallen ook echt het gewicht houden en de rest zal na een tijdje gewoon weer naar het oude gewicht terugkeren of erger.
Maar afvallen is geeneens het moeilijkst dat is op je streefgewicht blijven.
Oef, niets zo lastig voor het lijnen als moeten blokken voor een tentamen, en dat op een zondag! Mijn idee voor zulke dagen is om een grote pan soep te maken waar ik de hele dag door uit mag eten. Alleen blijft dat elke keer weer bij een plan.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:05 schreef Quinazoline het volgende:
Zit momenteel trouwens te blokken voor een tentamen, dus echt afleiding heb ik niet. Concentreren kan ik me sowieso heeeeeeel slecht dus echt afleiding van die zoete zin heb ik helaas niet.
Tis nu wel over trouwens.
Alleen gaat deze dikke buik snel genoeg weer weg.quote:Op zondag 19 maart 2006 19:37 schreef Quinazoline het volgende:
Pfffft, ik voel me helemaal opgeblazen. Heb enorm veel thee op vandaag, en daarna gewoon avondgegeten. Maar nu zit mijn buik dus helemaal vol met thee en eten waardoor ik het idee heb dat ie echt enorm veel groter is dan anders.Bah.
Over het hoofd gezienquote:Op zondag 19 maart 2006 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
Het gekke is dat ik op dat strenge dieet zat voor o.a. mijn bloedsuikerspiegel, maar dat ik me beter voel nu ik meer koolhydraten eet. Weet jij of dit zou kunnen komen doordat ik ook méér eet, Isabeau? Dat is een suggestie die ik gister kreeg van de moeder van een diabeticus.
Dat is dezelfde strategie als die ik gebruik. Ik voer dan de gegevens in in de Eetmeter en zie zo kcal, macro- en micronutriënten, maar het principe is hetzelfde: ik doe dat pas 's avonds als ik al gegeten heb. Er is dan niets meer aan te doen (en aan een vinger in mijn keel steken doe ik nietquote:Op zondag 19 maart 2006 13:25 schreef Klein het volgende:
En ik vul mijn ww ding vaak 's avonds pas in, dan heb ik dus de hele dag al gegeten en niet bezig geweest met het optellen van mn punten. Ik weet nu gewoon wat ik ongeveer op een dag mag eten en daar houd ik idd wel rekening mee.. Maar ik denk niet bij alles wat ik in mijn mond stop 'oh dat zijn weer 2 punten'...
Kan me voorstellen dat het voor anderen misschien hetzelfde lijkt. Maar persoonlijk ben ik dus veel meer bezig met bewust gezond eten dan met tellen..
Hoi Chacama,quote:Op zondag 19 maart 2006 21:47 schreef chacama het volgende:
Hoi Allemaal,
Ik ben nieuwe hier. Ben sinds juni 2005 begonnen met afvallen en zit nu bijna op streef. Moet nog 1,6 kilo afvallen en dan weeg ik 65 kg. Mijn BMI is 22,25 op dit moment. Ik merk ook dat ik mezelf wil straffen als ik een slechte dag heb gehad. Bij mij gaat het dan in sport zitten. Dus een gezonde afstaffing is het wel. Maar het tellen van de Kcal doe ik nu wel minder, omdat ik weet wat ik wel en niet kan eten. Maar, met een zak chocolade-eitjes naast me is de verleiding toch te groot. Morgen extra hard mijn best doen met aerobic dus.
:leven is het meervoud van lef:
quote:Op maandag 20 maart 2006 12:50 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben vandaag ook goed begonnen.
Ontbijt Vifit
Toen op het station bij de boterhamexpress een broodje kipfilet gehaald en een italiaanse bol kipfilet.
Luch dus een italiaanse bol kipfilet.
en ben nu al bezig aan mijn 2e flesje van 1.75 liter water. Ik pis me alleen de tering met al dat water maar ja.
Die kleine broodjes vallen wel mee. Die italiaanse bol was idd wel een aardige hap.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:54 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Dat zou ik niet eens meer op kunnen! Die broodjes bij de boterhamexpres zijn zoooo groot!
Maar ik zie dat je een man bent, dat verklaart het al.
Sochtends op het station had ik dat kleine broodje even gegeten en rond luchtijd op school de italiaanse bol (omdat ze hier echt weinig lekkere gezonden dingen hebben). Dus dan valt het toch nog wel mee.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:58 schreef Quinazoline het volgende:
Ow, je had die kleine broodjes. Dat scheelt inderdaad. Zo'n italiaanse bol met van die kip-bacon salade ofzo dat is me echt te veel tegenwoordig, zo vol als ze die dingen gooien.
Dat ken ik ja. Tijdens mijn stage had ik veel meer regelmaat en ging ik niet nog eens eten net voordat ik naar mijn bed ging.quote:Op maandag 20 maart 2006 13:09 schreef Klein het volgende:
Ik ga maar eens wandelen met de hond ofzo...word een luie donder sinds ik klaar ben met stage en in mn eigen tijd moet afstuderen..![]()
Jaaah, de zon schijnt!quote:Op maandag 20 maart 2006 13:09 schreef Klein het volgende:
De zon schijnt!!!Eindelijk komt de zomer eraan
![]()
Goede motivatie om door te gaan voor ons allemaal, straks zitten we allemaal weer strak in onze topjes en rokjes!!
Veredelde hoe-motiveer-ik-mezelf-post...het gaat nog steeds wel goed hier, maar ik heb zo'n enorme trek in lekkers...![]()
Ik ga maar eens wandelen met de hond ofzo...word een luie donder sinds ik klaar ben met stage en in mn eigen tijd moet afstuderen..![]()
Daar ben ik ook mee bezig.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:08 schreef Quinazoline het volgende:
Hoi, welkom.
Gezond eten, genoeg eten, enz. Juist door op die manier te gaan eten zijn al veel mensen hier juist in die eerste weken direct veel kilo's kwijt geraakt.
Kijk ook eens op www.overgewicht.nl of een van de andere sites uit de OP, daar heb ik erg veel aan gehad om te leren hoeveel en wat je kunt eten.![]()
Ja ik ook nogquote:Op maandag 20 maart 2006 14:32 schreef _Supreme het volgende:
[..]
Jaaah, de zon schijnt!. Jullie straks in de rokjes, en ik in de strakke shirtjes
. Er zijn hier toch wel meer jongens?
Schrijf eens op wat je eet hier, misschien dat mensen wat dat betreft nog tips hebben. Als er niets af gaat door gezond te leven, dan gaat er waarschijnlijk toch iets niet helemaal goed. Wat heb je gisteren bijv. op?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:27 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Daar ben ik ook mee bezig.
Het resultaat duurt alleen zolang.
Ik wil dus een dieet van een week volgen om zo wat gewict kwijt te raken en die kwijt te blijven door dan gezond te blijven eten etc.
Ik zie geen resultaat en dat is wat ontmoedigend.
ontijbijt:quote:Op maandag 20 maart 2006 17:32 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Schrijf eens op wat je eet hier, misschien dat mensen wat dat betreft nog tips hebben. Als er niets af gaat door gezond te leven, dan gaat er waarschijnlijk toch iets niet helemaal goed. Wat heb je gisteren bijv. op?
Dat getal aan het einde is hoeveel je al kwijt bent, niet wat je nog moet.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:22 schreef melanie_the_miss het volgende:
melanie_the_miss (1m76) (25.83) weegt nu 80 kg en wil graag 65 kg wegen -15
Maar we beginnen eerst met 70 wegen
owh sorry verkeerd begrepenquote:Op maandag 20 maart 2006 18:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat getal aan het einde is hoeveel je al kwijt bent, niet wat je nog moet.
Maar goed, ik zet je erbij. Welkom in het topic!![]()
Ook al lijkt het heeel langzaam te gaan, rustig afvallen heeft toch het meeste effect.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:27 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Daar ben ik ook mee bezig.
Het resultaat duurt alleen zolang.
Ik wil dus een dieet van een week volgen om zo wat gewict kwijt te raken en die kwijt te blijven door dan gezond te blijven eten etc.
Ik zie geen resultaat en dat is wat ontmoedigend.
Probeer dan eens knackers, of geroosterd bruin brood. Dan krijg je tenminste vezels binnen.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:47 schreef melanie_the_miss het volgende:
Nou ik vind bruin brood echt niet te pruimen en eet zegmaar dan die witte boterham om naar uit te kijken.
Al geprobeerd alleen bruin maar ik krijg het dan niet wegverwent he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |