Eiersalade is idd best wel slecht (d'oh...), met name eidooiers zitten vol met calorieën omdat ze zijn bedoeld als voedsel voor het kuiken. Hagelslag, kaas en boterhamworst zijn eigenlijk ook allemaal niet ideaal. Probeer het eens te vervangen door bijv. kipfilet, magere ham, sandwich spread zoals al genoemd is, of 30+ kaas. Beetje mosterd erbij en dan kun je toch best lekker eten. Op zich kun je ook proberen om minder dan 8 boterhammen te eten, daar kun je best aan wennen, maar als je dan door de honger vreetbuien krijgt is dat ook geen goed idee. Je zegt dat je weinig fruit eet, maar probeer toch eens op momenten dat je trek hebt in iets lekkers, wat fruit te pakken in plaats van andere zoetigheid. Eventueel kun je ook één van je 8 boterhammen vervangen door een stuk fruit. Dan krijg je in elk geval genoeg vitaminen binnen, en er is vast wel een soort fruit die je lekker vindt als tussendoortje.quote:Op maandag 13 maart 2006 11:18 schreef bouwedb het volgende:
Hey,
vraagje over al dit gedoe hier..
Ik hoor zoveel verschillende dinge op het gebied van afvallen, dat ik het ondertussen niet meer zo goed weet :/
Anyway,
Ik wil ook beetje afvallen. Ben niet superdik ofzo, heb zo klein beetje een buikje, maar toch wil ik dat er af hebben.
Maar wat is dan de beste manier?
Ik eet per dag ongeveer 8 boterhammen door de dag heen(2 met boterhamme worst, 2 kaas, 2 hagelslag 2 eiersalade :p). Dan 's avonds me gewone eten (vlees, soms is boterham, ... en altijd wel groenten er bij). Fruit eet ik maar soms.
Moet ik die boterhammen gewoon opgeven en crackertjes gaan eten ofzo? of?
En hardlopen, helpt dat nou eigenlijk? (vanaf een uur lang lopen dan on geveer). Want ik dacht dat sit ups doen juist wel hielp, maar blijkbaar helemaal niet(las ik hier ergens).
Opzich best wel bereid er wat voor te doen. Staat toch wat beter in de zomer
.
Alvast bedankt!
Wooeiii, heel erg bedankt voor deze uitleg alquote:Op maandag 13 maart 2006 13:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Eiersalade is idd best wel slecht (d'oh...), met name eidooiers zitten vol met calorieën omdat ze zijn bedoeld als voedsel voor het kuiken. Hagelslag, kaas en boterhamworst zijn eigenlijk ook allemaal niet ideaal. Probeer het eens te vervangen door bijv. kipfilet, magere ham, sandwich spread zoals al genoemd is, of 30+ kaas. Beetje mosterd erbij en dan kun je toch best lekker eten. Op zich kun je ook proberen om minder dan 8 boterhammen te eten, daar kun je best aan wennen, maar als je dan door de honger vreetbuien krijgt is dat ook geen goed idee. Je zegt dat je weinig fruit eet, maar probeer toch eens op momenten dat je trek hebt in iets lekkers, wat fruit te pakken in plaats van andere zoetigheid. Eventueel kun je ook één van je 8 boterhammen vervangen door een stuk fruit. Dan krijg je in elk geval genoeg vitaminen binnen, en er is vast wel een soort fruit die je lekker vindt als tussendoortje.
Verder kun je met het avondeten ook heel wat calorieën besparen door bijv. goed op te letten wat voor vlees je eet. Weer, kipfilet of kalkoenfilet bevatten weinig calorieën, en mager rundvlees. Jus is een echte boosdoener, dan kun je beter wat mosterd of rode sauzen gebruiken. Aardappels (of brood) zijn ook beter dan pasta, maar goed, je kunt natuurlijk niet elke dag hetzelfde eten. Grote porties groente zijn altijd goed, het is gezond en er zitten weinig calorieën in, maar dan moet je er natuurlijk geen kaas of roomsaus oid overheen gaan gooien.
Als je twijfelt of iets veel calorieën bevat zijn er allerlei sites waar je dat na kunt kijken, bijv. www.calorietabel.nl of de site van het Voedingscentrum (da's wel even doorklikken).
Ook heel belangrijk: probeer op een aantal vaste momenten op de dag te eten, bijvoorbeeld om de 2 of 3 uur maar dan wel kleine porties. Een goed ritme is belangrijk voor je verbranding, en door je dat aan te wennen krijg je ook geen honger tussendoor, waardoor je ook niet zo bang hoeft te zijn voor snackbuien.
Om vet te verbranden kun je beter langdurig een minder zware inspanning doen (bijv. joggen of fietsen) dan bijvoorbeeld situps. Als stelregel hoor je vaak dat je lichaam na een half uur pas je vetvoorraden gaat aanspreken, dus een uurtje is dan inderdaad wel een goede hoeveelheid. Da's ook nog wel in te passen als je het druk hebt. Bovendien, het schijnt ook weer een fabel te zijn dat je met oefeningen op een specifieke plaats vet kwijt kunt raken. Nu is je buik toevallig wel een plaats waar je als eerste vet opslaat en het ook weer als eerste kwijtraakt, maar goed. Buikspieroefeningen zijn goed voor je figuur, maar niet om specifiek op je buik vet te verbranden.
Aan die basis houd ik me netjes..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Meer eten (anders eten, meer maaltijden), meer sporten....de basis, Klein.
En dan nog het scala aan dingen die eventueel zouden kunnen helpenGrapefruits, pinda's/pindakaas, tryptofaan, CLA (Conjugated Linoleic Acid), Hoodia gordonii, Groene thee, kokosnoot, kruidig/heet eten (spicy), calcium bij elke maaltijd etc.
Is pindakaas niet ongelooflijk vet?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Meer eten (anders eten, meer maaltijden), meer sporten....de basis, Klein.
En dan nog het scala aan dingen die eventueel zouden kunnen helpenGrapefruits, pinda's/pindakaas, tryptofaan, CLA (Conjugated Linoleic Acid), Hoodia gordonii, Groene thee, kokosnoot, kruidig/heet eten (spicy), calcium bij elke maaltijd etc.
Ja, net als pinda's. Maar het schijnt de vetverbranding juist te bevorderenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:11 schreef _Supreme het volgende:
Is pindakaas niet ongelooflijk vet?
ongelooflijk, dat 2e?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, net als pinda's. Maar het schijnt de vetverbranding juist te bevorderen![]()
(net zoals het nu bekend is dat eieren helpen bij het laten dalen van je cholesterol)
Oja, en Slankie smeerkaas.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:30 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, ik heb ook wel eens zo'n smeerkaasspulletje met bieslook voor op brood. Héél erg lekkeren kcal arm
(ik weet alleen niet meer of dat nou van Linesse was of een ander merk)

Inderdaad, hoewel ik 750 wel erg veel vind, maar als je flink actief bezig bent kan dat misschien ook nog wel. Het is in elk geval niet 750 van de 1200.000 hoor.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:13 schreef Maeghan het volgende:
Ik denk toch echt eerder het laatste hoor. Over het algemeen zegt men gewoon calorieen tegen kcal.
Dat gaat over Weight Watchers-punten. Sommigen van ons gebruiken een programmaatje om bij te houden wat we op een dag eten en hoeveel we mogen eten. Best handig.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:57 schreef _Supreme het volgende:
bedankt voor de ontbijttips, zit veel lekkers tussen!
jullie hebben het steeds over een of ander puntensysteem... is dat van een site ofzo?
Het waren er echt 750quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:43 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Inderdaad, hoewel ik 750 wel erg veel vind, maar als je flink actief bezig bent kan dat misschien ook nog wel. Het is in elk geval niet 750 van de 1200.000 hoor.Er zijn trouwens allerlei sites waar je kunt opzoeken hoeveel calorieën je ongeveer verbrandt met bepaalde sporten, best handig.
Handig inderdaad.quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik had laatst een handige site gevonden om te berekenen hoeveel calorieën je met bepaalde activiteiten verbrandt, maar ik kan hem niet meer vinden. Maar goed, deze is ook wel handig: http://www.wijvallenaf.nl/index.php?pagina=verbruik
Ah, zoiets was ik ook al van plan. Experimenteren dan maar. Leuk!quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:33 schreef Quinazoline het volgende:
De grilpan vind ik echt een ideale uitvinding. Je hebt amper/geen vet nodig, en t wordt toch erg lekker.
Ik gril altijd tonijnsteak, of verschillende groentes (courgette, paprika, aubergine, champignon) die ik dan bij de pasta doe.
Issie groot? En issie duur? Voor een niet te dure crosstrainer heb ik wel een ritje Enschede over denk ik. Mail me anders even.quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:48 schreef wendy-tje het volgende:
Dat effect wat jij beschrijft van zoetjes gebeurt lang niet bij iedereen. Wel wordt er beweerd dat zoetjes heel ongezond zouden zijn, maar dat is nog nooit echt onomstotelijk bewezen.
Kijk voor gruwelverhalen maar eens op www.aspartaam.nl
Oh ja, iemand hier die in de buurt van Enschede woont? Ik gebruik mijn crosstrainer nauwelijks meer, en eigenlijk staat ie gewoon in de weg. Voor wie wil, kan hem komen ophalen.
Dat zeggen ze van Cola Light bijvoorbeeld ook, dat je er meer suiker door zou gaan eten, wat het effect van de light-drank natuurlijk opheft. Maar goed, het lijkt mij zo dat je nog altijd zelf in de hand hebt hoeveel suiker je naar binnen werkt. Goed, de zin in snoep wordt misschien wat meer, maar met een beetje zelfdiscipline hoeft dat toch geen probleem te zijn?quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:39 schreef Kleintje het volgende:
owkee,vraag...
Ik heb altijd geleerd dat zoetjes helemaal niet zo goed zijn.
Je lichaam neemt suiker waar, maakt insuline aan, maar kan het niet kwijt. Dus je krijgt behoefte aan snoep en je suikerspiegel raakt van slag.
Ja, en door een instabiele suiker-/glucosespiegel krijg je weer honger/eetbuien. Dat gebeurt als je suikerspiegel extreem laag is doordat je insuline aanmaakt die de aanwezige suiker uit je bloed haalt en in je vetcellen stopt. Je lichaam gaat denken "shit, geen brandstof meer in het bloed, snel wat eten".quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:21 schreef Kleintje het volgende:
het gaat niet alleen om het suiker eten. Je suikerspiegel gaat daardoor gewoon schommelen.
Dat is wat ik heb gehoord.
ISABEAU... HELP
Jij kan mij dit vast vertellen...
Een tijdje terug las ik ergens iets over het GI-dieet, wat er helemaal op gericht is om dingen te eten die hun voedingsstoffen geleidelijk afgeven, om je suikerspiegel gelijk te houden. Je zou er goed van afvallen omdat je geen honger krijgt tussendoor (hoewel je maag natuurlijk toch leeg raakt op gegeven moment) en het zou ook goed kunnen werken voor mensen met type 2-Diabetes. Klonk best plausibel.quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:41 schreef wendy-tje het volgende:
Klopt... om die schommelingen te voorkomen zou chroom kunnen helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |