quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:18 schreef bouwedb het volgende:Hey,
vraagje over al dit gedoe hier..
Ik hoor zoveel verschillende dinge op het gebied van afvallen, dat ik het ondertussen niet meer zo goed weet :/
Anyway,
Ik wil ook beetje afvallen. Ben niet superdik ofzo, heb zo klein beetje een buikje, maar toch wil ik dat er af hebben
![]()
.
Maar wat is dan de beste manier?
Ik eet per dag ongeveer 8 boterhammen door de dag heen(2 met boterhamme worst, 2 kaas, 2 hagelslag 2 eiersalade :p). Dan 's avonds me gewone eten (vlees, soms is boterham, ... en altijd wel groenten er bij). Fruit eet ik maar soms.
Moet ik die boterhammen gewoon opgeven en crackertjes gaan eten ofzo? of?
En hardlopen, helpt dat nou eigenlijk? (vanaf een uur lang lopen dan on geveer). Want ik dacht dat sit ups doen juist wel hielp, maar blijkbaar helemaal niet(las ik hier ergens).
Opzich best wel bereid er wat voor te doen
![]()
. Staat toch wat beter in de zomer
![]()
.
Alvast bedankt!
Eiersalade is idd best wel slecht (d'oh...), met name eidooiers zitten vol met calorieën omdat ze zijn bedoeld als voedsel voor het kuiken. Hagelslag, kaas en boterhamworst zijn eigenlijk ook allemaal niet ideaal. Probeer het eens te vervangen door bijv. kipfilet, magere ham, sandwich spread zoals al genoemd is, of 30+ kaas. Beetje mosterd erbij en dan kun je toch best lekker eten. Op zich kun je ook proberen om minder dan 8 boterhammen te eten, daar kun je best aan wennen, maar als je dan door de honger vreetbuien krijgt is dat ook geen goed idee. Je zegt dat je weinig fruit eet, maar probeer toch eens op momenten dat je trek hebt in iets lekkers, wat fruit te pakken in plaats van andere zoetigheid. Eventueel kun je ook één van je 8 boterhammen vervangen door een stuk fruit. Dan krijg je in elk geval genoeg vitaminen binnen, en er is vast wel een soort fruit die je lekker vindt als tussendoortje.
Verder kun je met het avondeten ook heel wat calorieën besparen door bijv. goed op te letten wat voor vlees je eet. Weer, kipfilet of kalkoenfilet bevatten weinig calorieën, en mager rundvlees. Jus is een echte boosdoener, dan kun je beter wat mosterd of rode sauzen gebruiken. Aardappels (of brood) zijn ook beter dan pasta, maar goed, je kunt natuurlijk niet elke dag hetzelfde eten. Grote porties groente zijn altijd goed, het is gezond en er zitten weinig calorieën in, maar dan moet je er natuurlijk geen kaas of roomsaus oid overheen gaan gooien.
Als je twijfelt of iets veel calorieën bevat zijn er allerlei sites waar je dat na kunt kijken, bijv.
www.calorietabel.nl of de site van het Voedingscentrum (da's wel even doorklikken).
Ook heel belangrijk: probeer op een aantal vaste momenten op de dag te eten, bijvoorbeeld om de 2 of 3 uur maar dan wel kleine porties. Een goed ritme is belangrijk voor je verbranding, en door je dat aan te wennen krijg je ook geen honger tussendoor, waardoor je ook niet zo bang hoeft te zijn voor snackbuien.
Om vet te verbranden kun je beter langdurig een minder zware inspanning doen (bijv. joggen of fietsen) dan bijvoorbeeld situps. Als stelregel hoor je vaak dat je lichaam na een half uur pas je vetvoorraden gaat aanspreken, dus een uurtje is dan inderdaad wel een goede hoeveelheid. Da's ook nog wel in te passen als je het druk hebt. Bovendien, het schijnt ook weer een fabel te zijn dat je met oefeningen op een specifieke plaats vet kwijt kunt raken. Nu is je buik toevallig wel een plaats waar je als eerste vet opslaat en het ook weer als eerste kwijtraakt, maar goed. Buikspieroefeningen zijn goed voor je figuur, maar niet om specifiek op je buik vet te verbranden.