abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:36:58 #1
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_35915001
quote:
Venezuela loert al eeuwen op eilanden
Een aanval van Venezuela op de Antillen klinkt onwaarschijnlijk. Maar ondenkbaar is zo'n oorlog niet. Venezuela loert al lang op nabij gelegen benedenwindse eilanden en president Chavez investeert veel geld in wapentuig. De vergelijking dringt zich op met de Falkland-oorlog tussen Groot-Brittannië en Argentinië in 1982, waarbij de Britten hun Falkland-eilanden voor de kust van Argentinië verdedigden tegen de grijpgrage Argentijnse regering, die al vele jaren een aanspraak op de eilandengroep maakte.

De claim van Venezuela op de benedenwindse eilanden ligt er al eeuwen; zegt Gert Oostindië van het Koninklijk Instituut voor Taal-, Land- en Volkenkunde in Leiden. Pas in de jaren zeventig van de vorige eeuw schortte de toenmalige Venezolaanse regering de claim op. Zolang Nederland er de baas zou zijn, zou Venezuela er geen aanspraak meer op maken.

Maar met het aantreden van de populistische president Hugo Chávez is een andere wind gaan waaien. Chávez maakt openlijk ruzie met de Verenigde Staten, heeft innige banden met communistisch Cuba en onderhoudt goede contacten met andere vijanden van de VS, zoals Libië, Syrië en Iran. Bovendien is een Nederlands Curaçao in zijn ogen een gevaar. Chávez zegt geheime documenten te hebben waaruit blijkt dat de VS vanaf dit eiland Venezuela wil binnenvallen om hem af te zetten. "In het nationalistische land zou een invasie daarom wel eens goed kunnen vallen" zegt Oostindië. "Al zal Chávez niet zo dom zijn. Hij valt dan een EU- en NAVO-land aan." Als het toch op een militaire confrontatie aankomt, hoeft de bevolking op de ABC-eilanden zich geen zorgen te maken, maakte minister Kamp gisteren duidelijk. Chávez mag dan wel miljarden willen investeren in Russische en Chinese straaljagers en bommen, de marine van het land beschikt volgens Kamp over slechts één, tweedehands schip. Een aanval moet de Nederlandse krijgsmacht makkelijk kunnen pareren.

De slagkracht van het Venezolaanse leger is volgens de website. defensieforum.nl echter groter dan dat ene vaartuig. Het land heeft meerdere marineschepen en 22 F16's. Ook zijn er enkele Mig-straaljagers besteld. Volgens een aantal kenners maakt Venezuela daarom wel degelijk kans op een militair succes. Nederland heeft eenvoudigweg niet genoeg manschappen op de bases op Aruba en Curacao om een grote aanval te pareren. En ook het permanent in "De West" aanwezige marinefregat krijgt het met een grootscheepse aanval van straaljagers moeilijk. © Gelderlander
Zozo... het zou er maar van komen. Ik denk niet dat dat we dan ook maar een poot uitgaan steken om de eilanden terug te claimen. Iemand andere ideeën?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 16:46:21 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35915307
Ik weet wel zeker dat er poten uitgestoken gaan worden

het probleem is alleen dat we hard op weg zijn naar het punt dat we niet meer in staat zijn terug te slaan ... maar voorlopig zijn we daar nog niet maar het gaat hard, als die linkse regering er vanaf volgend jaar is dan zal dat punt wel bereikt zijn denk ik.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:48:20 #3
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35915376
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:36 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat we dan ook maar een poot uitgaan steken om de eilanden terug te claimen. Iemand andere ideeën?
Alsof Nederland dat zou kunnen.

Maar de VS laat dit natuurlijk niet toe. Die lollige Chavez toch, 't blijft ook wel een populistische idioot.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:49:03 #4
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_35915395
Ik vrees dat sp3C gelijk heeft dat men wederom gaat bezuinigen op defensie.
Dit zal tevens een verslapping betekenen van NL als het gaat om militaire kracht. De Antillen zijn dan kwetsbaar.

Mocht Chavez de Antillen willen aanvallen dan moet men daarop een gepast antwoord kunnen hebben. En niet de boel uithollen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:49:46 #5
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_35915417
Als het Chavez niet was, mocht die ze morgen van mij komen ophalen.
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 16:54:19 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35915557
overigens is Kamp zijn kennis van de Venezolaanse marine kennelijk nogal beperkt

te beginnen hebben ze een 4tal LST's die elk 200 mariniers met voertuigen kunnen landen, dan heb je 800 man met luchtsteun tegen twee Nederlandse mariniers compagnieen ... verder hebben ze 6 oude lichte fregatten en twee stokoude subs

we zouden er goed aan doen om alvast een vlucht F16's op de Antillen te stationeren en het derde mariniersbataljon eindelijk operationeel te maken, evt met amphibische voertuigen (Piranha 4 8x8 met snelvuurkanon bv) zodat ze van het ene naar het andere eiland kunnen varen als dat nodig mocht zijn en er niet te veel storm staat
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:56:22 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35915627
Lijkt me op zich best interessant zo'n oorlogje Nederland - Venezuela.

Zonder inmenging van andere landen dan.
ijdele hoop maar toch ....

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:59:50 #8
110987 ErwinRommel
pi_35915738
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:56 schreef popolon het volgende:

Ik vrees dat we de totale militaire macht van Venezuela niet moeten onderschatten.
Waar men in NL aan bezuinigingen doet op defensie doet men in Venezuela het tegenovergestelde.

Ondanks dat het NL leger kleiner is is het wel stukken geavanceerder, echter de Antillen zijn ver weg. Dus als zelfs Kamp al zegt dat het mogelijk is (confrontatie) dan moet men nu al maatregelen nemen en niet afwachten totdat het te laat is.
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 17:00:14 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35915749
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:48 schreef popolon het volgende:

[..]

waarom zou Nederland dit niet kunnen?
voorlopig hebben we materiaal zat ... hij kan de bovenwindse eilanden nauwelijks bereiken, die worden dan gebruikt als springplank voor een evt amphibische taakgroep (hrms Rotterdam en strax vanaf 2007 hrms Johan de Witt kunnen 2 bataljons mariniers aan land zetten) en om de luchtmobiele brigade in te vliegen (evt met parachutes) dan zit je al rond de 4000 manschappen ... vervolgens kun je de koopvaardij vloot inzetten om een gemechaniseerde brigade aan land te zetten en het is op de eilanden te druk om je kont te keren

F16's kun je ook vanuit st Maarten inzetten, als je er een KDC10 (of er kruisraketten voor koopt) bijzet liggen de antillen ook gewoon binnen bereik ... sterker nog Venezuela ligt dat ook
quote:
Maar de VS laat dit natuurlijk niet toe. Die lollige Chavez toch, 't blijft ook wel een populistische idioot.
de VS hebben ons al eerder genaaid mbt onze kolonien, ik zou daar niet al te veel vertrouwen in hebben, maar misschien dat ze brandstof en munitie willen sponsoren net als tijdens de Falklands
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 17:04:10 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35915881
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik vrees dat we de totale militaire macht van Venezuela niet moeten onderschatten.
Waar men in NL aan bezuinigingen doet op defensie doet men in Venezuela het tegenovergestelde.

Ondanks dat het NL leger kleiner is is het wel stukken geavanceerder, echter de Antillen zijn ver weg. Dus als zelfs Kamp al zegt dat het mogelijk is (confrontatie) dan moet men nu al maatregelen nemen en niet afwachten totdat het te laat is.
op de eilanden zelf worden nog geen maatregelen genomen (zoals ik al zei, F16's stationeren en het derde mariniersbataljon optuigen lijkt me voorlopig voldoende en kost ook niet zo bar veel) maar er wordt inmiddels wel in die richting gedacht hoor!
quote:
Grote oefening in het Caribisch gebied

Defensie houdt van 23 mei tot en met 15 juni in het Caribisch gebied de oefening Joint Caribbean Lion 2006. Met deze oefening ontwikkelt Nederland, samen met de overige Koninkrijksdelen, haar vermogen om in een internationale omgeving vanuit zee landoperaties uit te voeren. De oefening staat onder leiding van de Koninklijke Marine.

Nederland neemt deel met eenheden van alle krijgsmachtdelen, zoals verschillende schepen, marinierseenheden, tanks, pantservoertuigen, vliegtuigen en een peloton Marechaussees. Volgens de huidige planning doen ook eenheden mee uit België, Canada, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

De oefening vindt plaats op en rondom diverse Caribische eilanden, waaronder Curaçao, Aruba, St. Maarten en Guadeloupe. In totaal zullen aan de oefening ongeveer 4000 militairen deelnemen van wie er circa 1500 aan land worden ingezet.
http://www.landmacht.nl/toon.asp?id=103852
  vrijdag 10 maart 2006 @ 17:09:01 #11
110987 ErwinRommel
pi_35916062
Die oefening zal vast een signaal afgeven aan Hugo Chavez. Goede zaak dat men dus meedenkt.
Ik hoop dat NL dit in de toekomst bij een wellicht nieuw kabinet zal voortzetten.
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 17:13:35 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35916188
Venezuela is overigens ook uitgenodigd voor die oefening maar die hebben nog niet gereageerd ...

ik vind dat heel aardig, de Duitsers moesten in 1940 zelf maar zien hoe ze op de vliegvelden en stellingen kwamen om hun foto's te maken ... Chavez krijgt gewoon een vrijgeleide van de Marechaussee
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 17:46:11 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35917111
trouwens, nu ik erover nadenk, als we de sm3 raketten kopen dan kan 1 LCF zo'n beetje de hele Venezolaanse luchtmacht vanaf st Maarten boven Venezolaans grondgebied uit de luchtschieten
pi_35917147
Dit loopt al heel lang, een van de redenen waarom we vooral vriendjes moeten blijven met de VS.
pi_35917161
Laten we hopen dat Chavez de Antillen aanvalt.
Dan zijn we eindelijk verlost van die eilanden.
Het zal de toestroom van kriminele gelukszoekers sterk verminderen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_35917204
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:47 schreef lionsguy18 het volgende:
Je blijft met je fikken van andermans eigendom af, al helemaal van onze eilanden.
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 17:50:12 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35917216
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:47 schreef Evil_Jur het volgende:
Dit loopt al heel lang, een van de redenen waarom we vooral vriendjes moeten blijven met de VS.
zoals gezegd ... van de Ámerikanen wordt (zeker door de arine) niet al te veel verwacht op dit gebied

dr Phil zou dat trouwens helemaal niet leuk vinden
  vrijdag 10 maart 2006 @ 17:51:28 #18
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_35917247
quote:
Ik denk dat de Antillianen liever onder Nederlands bewind leven, als onder Chavez.
Dus zal het waarschijnlijk eerder stormlopen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_35917278
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:51 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik denk dat de Antillianen liever onder Nederlands bewind leven, als onder Chavez.
Dus zal het waarschijnlijk eerder stormlopen.
Er valt weinig storm te lopen als de eilanden eindelijk bevrijd zijn door Venezuela.
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 17:53:48 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35917303
de Antillianen willen niet eens onafhankelijk worden, laat staan Venezolaans

We hebben een verantwoordelijkheid als koloniale machthebber en daar mogen we niet de kantjes bij aflopen, na de Mollukkers, de Papua's en god weet wie nog meer moeten we niet ook de Antillianen verraden want voor je het weet staat de volgende generatie weer met zijn allen treinen te kapen en dan moet de BBE ze weer doodschieten ... dat is zonde want zo'n trein overleeft dat niet!
pi_35917318
Ik denk niet dat Chávez zo dom is om de Antillen en/of Aruba aan te vallen. Hij is volledig kansloos, al was het alleen al vanwege het V.K. en de V.S. die ons zullen ondersteunen. Daarnaast heeft hij helemaal niet aan de eilanden, het is populistisch geblaat van die maffe wannabe-communist.

Er is trouwens geen sprake van dat 'we de Antillen gaan helpen/verdedigen'; defensie is een koninkrijksaangelegenheid, wat inhoudt dat de marine net zo goed van Aruba en van de Antillen is, als van Nederland.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_35917328
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

zoals gezegd ... van de Ámerikanen wordt (zeker door de arine) niet al te veel verwacht op dit gebied

dr Phil zou dat trouwens helemaal niet leuk vinden
Een invasie van Nederlands grondgebied zal nooit geaccepteerd worden door de VS.
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 17:54:51 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35917331
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:52 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Er valt weinig storm te lopen als de eilanden eindelijk bevrijd zijn door Venezuela.
yeah right, geloof je het zelf?

die komen allemaal via de bovenwindse eilanden hierheen met hun Nederlandse paspoorten net als de Surinamers toendertijd
pi_35917382
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

yeah right, geloof je het zelf?

die komen allemaal via de bovenwindse eilanden hierheen met hun Nederlandse paspoorten net als de Surinamers toendertijd
Het is lang roeien naar Suriname, hoor.
Je denkt toch niet dat Chavez de KLM laat landen?
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 17:56:25 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35917383
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:54 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Een invasie van Nederlands grondgebied zal nooit geaccepteerd worden door de VS.
ik geloof er de ballen van, Nederlands Nieuw Guinnea was ook gewoon Nederlands grondgebied en daar hebben ze ons ook gewoon in de rug gestoken
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 17:57:38 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35917406
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:56 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Het is lang roeien naar Suriname, hoor.
Je denkt toch niet dat Chavez de KLM laat landen?
de bovenwindse eilanden liggen niet zo heel erg in de buurt van Suriname ... st Maarten raakt Chavez zowieso niet aan want dat is half Frans
pi_35917454
stiekem zou ik het gaaf vinden als chavez die eilandjes binnenvalt. Is eens een keer wat anders dan dat kulnieuws wat we voorgeschoteld krijgen.
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 18:01:03 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35917484
ja vet gaaf ... tot er doden vallen, dan is het gewoon oorlog

die paar handenvol mariniers op de eilanden weten nu iig hoe de Nederlanders op de grebbeberg zich voelden tijdens de mobilisatie
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:03:24 #29
110987 ErwinRommel
pi_35917539
De VS hebben ons dit geintje al 2 maal geflikt.
Ondanks dat de Antillen NL grondgebied zijn hebben de VS ook nagelaten om NL bij te staan tijdens de Nieuw Guinea crisis. Reken dus niet teveel op de VS.
pi_35917570
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Ondanks dat de Antillen NL grondgebied zijn hebben de VS ook nagelaten om NL bij te staan tijdens de Nieuw Guinea crisis. Reken dus niet teveel op de VS.
maar dat was toch een totaal andere situatie?
En trouwens het gaat dan weer om artikel 5 (?) van de navo etcetcetc......oh ja....dat halve leger van de VS ligt in irak/afghanistan.hm..canada dan maar?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:05:12 #31
110987 ErwinRommel
pi_35917580
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:59 schreef Onderbroek het volgende:
stiekem zou ik het gaaf vinden als chavez die eilandjes binnenvalt. Is eens een keer wat anders dan dat kulnieuws wat we voorgeschoteld krijgen.
Dat komt dan mooi uit. Jij gaat je als vrijwilliger aanmelden bij de krijgsmacht? Of bekijk je alles vanaf jou computer en tv?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:05:44 #32
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35917591
Een aanval van Venezuela zou een goeie oefening zijn en eindelijk eens een duidelijk signaal aan de politiek geven dat we een fatsoenlijk leger moeten houden. Of nouja hebben
pi_35917686
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:05 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat komt dan mooi uit. Jij gaat je als vrijwilliger aanmelden bij de krijgsmacht? Of bekijk je alles vanaf jou computer en tv?
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:05 schreef PLAE@ het volgende:

Een aanval van Venezuela zou een goeie oefening zijn en eindelijk eens een duidelijk signaal aan de politiek geven dat we een fatsoenlijk leger moeten houden. Of nouja hebben
ook al hebben we een groot leger dan wordt het alsnog lastig om een groot deel op die eilandjes te proppen.
Dat zal wel gaan natuurlijk, maar dan zal die chavez weer gaan roepen van:"kijk, ze bouwen hun leger op om mij aan te vallen " etc..etc..
Dus stel dat je niet al te veel wil provoceren dan zet je daar een heel klein deel op die eilandjes neer. Maar stél dat ie dan gaat aanvallen omdat er toch maar een 1.5 soldaat op dat eiland ligt dan moet je alles weer verschepen naar die eilandjes wat ook weer te veel tijd kost, dus als we daar aankomen dan valt er niks meer te verdedigen omdat alles dan al veroverd is...
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 18:13:04 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35917757
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:04 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

maar dat was toch een totaal andere situatie?
En trouwens het gaat dan weer om artikel 5 (?) van de navo etcetcetc......oh ja....dat halve leger van de VS ligt in irak/afghanistan.hm..canada dan maar?
laten we gewoon zorgen dat we het in ons eentje afkunnen ... zodra Venezuela hulp inroept van Cuba oid kunnen wij ook bondgenoten in gaan schakelen maar 1 tegen 1 zou dat toch niet hoeven, zeker tegen een land als Venezuela niet

niet dat het erg zou zijn om bondgenoten in te schakelen, hoe meer zielen hoe meer vreugd, een bataljon paracommando's bv is natuurlijk altijd meegenomen maar we moeten er niet afhankelijk van zijn

Verder is artikel 5 niet van toepassing voor gebiedsdelen buiten het Europese vasteland voor zover ik weet. Niet in de huidige samenstelling van het koninkrijk iig (het zijn feitelijk onafhankelijke staatjes onder het koninkrijk der Nederlanden, geen Nederlandse provincies)
pi_35917811
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

laten we gewoon zorgen dat we het in ons eentje afkunnen ... zodra Venezuela hulp inroept van Cuba oid kunnen wij ook bondgenoten in gaan schakelen maar 1 tegen 1 zou dat toch niet hoeven, zeker tegen een land als Venezuela niet

niet dat het erg zou zijn om bondgenoten in te schakelen, hoe meer zielen hoe meer vreugd, een bataljon paracommando's bv is natuurlijk altijd meegenomen maar we moeten er niet afhankelijk van zijn

Verder is artikel 5 niet van toepassing voor gebiedsdelen buiten het Europese vasteland voor zover ik weet. Niet in de huidige samenstelling van het koninkrijk iig (het zijn feitelijk onafhankelijke staatjes onder het koninkrijk der Nederlanden, geen Nederlandse provincies)
Zowel defensie als internationale verbonden zijn koninkrijksaangelegenheden.
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 18:17:53 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35917866
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zowel defensie als internationale verbonden zijn koninkrijksaangelegenheden.
artikel 5 gaat iig niet op, daarom hebben de Britten hier ook geen gebruik van gemaakt tijdens de Falklands oorlog
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:26:12 #37
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_35918035
Haha.. ik denk dat curacao makkelijk verovert kan worden hoor. Die marine mensen enzo.. zitten toch lekker te chillen op de antillen Op mambo beach e.d.
Maar goed.. ik denk niet dat venezuela zo stom is om dat te doen. Want al veroveren ze het snel.. daarna kunnen ze zo weer een klap terug krijgen, want dan hebben ze mot met de EU enzo.
pi_35918080
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

artikel 5 gaat iig niet op, daarom hebben de Britten hier ook geen gebruik van gemaakt tijdens de Falklands oorlog
Ik weet niet hoe het Gemenebest precies in elkaar steekt, maar volgens mij niet hetzelfde als onze Koninkrijk der Nederlanden-constructie. Het Gemenebest is een verbond van afzonderlijke staten; Aruba en de NL Antilen maken deel uit van onze staat.
pi_35918099
Overigens denk ik dat Bush ieder excuus aangrijpt om die maffe communist aan te pakken.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:30:28 #40
110987 ErwinRommel
pi_35918157
Hoewel het me onwaarschijnlijk lijkt dat Hugo Chavez de Antillen zal aanvallen moeten we niet stil blijven zitten. Er worden nu dus al oefeningen gehouden in het Caraibisch gebied met oa zware eenheden. Dat zal Hugo Chavez vast niet ontgaan.
Bij mijn gevoel onderschatten we het Venuelaans leger. Dat is juist iets wat men niet moet doen. Onderschat nimmer de vijand!!!!

Ik pleit voor het stationeren van bv een squadron gevechtsjagers op de Antillen, plus een 3e Mariniers bataljon versterkt met andere marine eenheden zoals bv een amfibische transportvaartuig welke een bataljon kan vervoeren plus ander materieel.
Die kruisraketten mogen er wat mij betreft snel komen zodat ook 3 fregatten in die regio acties kunnen ondernemen.

Daarnaast Patriot AA raketten stationeren nabij strategische doelen.

Verder uitbreiding van de inlichtingendiensten om verdere info te vergaren.

(lijkt of we al in staat van oorlog verkeren, ben benieuwd hoe de politiek dit btw zal brengen naar de NL en met name de Antiliaanse bevolking)
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:37:17 #41
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_35918318
Chavez is wel druk bezig zich tot de tanden te bewapenen:
http://www.wereldomroep.n(...)venezuelawapens.html

En hij kan een aardig leger op de been brengen.
quote:
CIA world factbook:
Manpower available for military service:
males age 18-49: 6,236,012 (2005 est.)
Manpower fit for military service:
males age 18-49: 4,907,947 (2005 est.)
Hij is een onberekenbare gek die best in staat zou kunnen zijn om over een aantal jaar een poging te wagen richting Antillen. Maar Nederland (en de VS) zal dat echt niet zonder slag of stoot accepteren.
Economisch gezien is dit relletje wel slecht voor de Antillen, want we zijn hier erg afhankelijk van de olie uit Venezuela. Als dat wordt drooggelegd kunnen we hier wel inpakken
Bankiertje
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 18:39:27 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35918376
mjah je kunt de oefeningen gebruiken ... laat bijvoorbeeld de GGW op de antillen oefenen ipv op Kreta, een amphibisch transportschip is niet nodig wmb vanwege hrms Pelikaan dat er permanent gestationeerd is. Het derde mariniersbataljon vind ik wel belangrijk, de kruisraketten dan weer niet, beter de goedkopere harpoon block2's aanschaffen (ook voor de subs) die ook de benodigde range hebben

het zou zowieso ook niet verkeerd zijn om een sub permanent in de regio te hebben als een soort eary warning systeem

Je moet ook tussen de lijntjes doorlezen van het nieuws, die F16's zullen er niet enkel naartoe zijn gegaan om naar een verdronken Amerikaans meisje te zoeken maar om te laten zien dat die binnen zeer korte tijd niet alleen aanwezig kunnen zijn maar ook daadwerkelijk rondjes kunnen vliegen over de eilanden
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:47:11 #43
111528 Viajero
Who dares wins
pi_35918588
De VS hielp ons niet in Nieuw Guinea omdat ze Suharto nodig hadden in de koude oorlog.
Ik denk dat ze graag even helpen tegen Chavez

Toch zie ik het NL liever alleen doen, en dan na het afslaan natuurlijk wel even een "vredesmacht' legeren aan het meer van Maracaibo zodat we ervoor kunnen zorgen dat de Venezolaanse olie niet tegen ons gebruikt wordt..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 18:51:36 #44
110987 ErwinRommel
pi_35918704
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:39 schreef sp3c het volgende:
mjah je kunt de oefeningen gebruiken ... laat bijvoorbeeld de GGW op de antillen oefenen ipv op Kreta, een amphibisch transportschip is niet nodig wmb vanwege hrms Pelikaan dat er permanent gestationeerd is. Het derde mariniersbataljon vind ik wel belangrijk, de kruisraketten dan weer niet, beter de goedkopere harpoon block2's aanschaffen (ook voor de subs) die ook de benodigde range hebben

het zou zowieso ook niet verkeerd zijn om een sub permanent in de regio te hebben als een soort eary warning systeem

Je moet ook tussen de lijntjes doorlezen van het nieuws, die F16's zullen er niet enkel naartoe zijn gegaan om naar een verdronken Amerikaans meisje te zoeken maar om te laten zien dat die binnen zeer korte tijd niet alleen aanwezig kunnen zijn maar ook daadwerkelijk rondjes kunnen vliegen over de eilanden
Die kruisraketten lijken me juist zeer effectief en defensief. Dit geeft aan dat de commandocentra van de venozelaanse strijdkrachten getroffen kunnen worden vanaf grote afstand.
Dit moet voor Hugo Chavez al reden zijn om 2 keer na te denken voordat hij zijn duur aangeschafte materieel in as ziet opgaan.

Is de Hrms Pelikaan ook een troepen-transportschip met capaciteit tot het verplaatsen van bv pantservoertuigen? Indien zo, dan hoeft er idd geen amfibisch transportschip aan te pas te komen, mits de Pelikaan diezelfde capaciteiten heeft qua troepen-transport en bijhorend materieel.

Ik geloof dat er al een NL sub rondvaart in die regio, al weet ik niet welke.

Ik meen dat er op de Antillen vrijwilligerskorpsen zijn die samen met de NL strijdkrachten oefenen en samenwerken. Waarom geven we die niet enkele afgestoten tanks en pantservoertuigen ten behoeve van hun arsenaal?
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 19:10:27 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35919272
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Die kruisraketten lijken me juist zeer effectief en defensief. Dit geeft aan dat de commandocentra van de venozelaanse strijdkrachten getroffen kunnen worden vanaf grote afstand.
Dit moet voor Hugo Chavez al reden zijn om 2 keer na te denken voordat hij zijn duur aangeschafte materieel in as ziet opgaan.
met de nieuwe munitie kun je met de pzh2000 al bijna het vaste land raken

Met de nieuwste harpoons kun je net zogoed Chavez bangmaken als met Tomahawks ... ok dan moet je iets de haven op st Maarten uit om te schieten, met tomahawk hoeft dat idd niet
quote:
Is de Hrms Pelikaan ook een troepen-transportschip met capaciteit tot het verplaatsen van bv pantservoertuigen? Indien zo, dan hoeft er idd geen amfibisch transportschip aan te pas te komen, mits de Pelikaan diezelfde capaciteiten heeft qua troepen-transport en bijhorend materieel.
de mariniers hebben niet echt pantservoertuigen, de nieuwe Pelikaan kan op compagniesniveau troepen verplaatsen iig afaik, dat lijkt me voldoende om een aanval af te schrikken, de grotere transportschepen zijn nodig voor de invasievloot als Chavez alsnog binnenvalt
quote:
Ik geloof dat er al een NL sub rondvaart in die regio, al weet ik niet welke.

Ik meen dat er op de Antillen vrijwilligerskorpsen zijn die samen met de NL strijdkrachten oefenen en samenwerken. Waarom geven we die niet enkele afgestoten tanks en pantservoertuigen ten behoeve van hun arsenaal?
ja dat weet ik ook niet, ik vraag me dat ook wel is af
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:10:57 #46
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35919285
Oef, als er oorlog uitbreekt moeten we uitkijken dat we Venuzuela niet totaal vernietigen. Als er geen verliezer is, is oorlog ook zo zinloos.
pi_35919377
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Oef, als er oorlog uitbreekt moeten we uitkijken dat we Venuzuela niet totaal vernietigen. Als er geen verliezer is, is oorlog ook zo zinloos.
Hoezo, vernietigen? Ga jij onder de wapenen dan
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:15:15 #48
110987 ErwinRommel
pi_35919418
02-03-2006 16:05
JUNGLETRAINING MARINIERS IN SURINAME

De jungletraining waarover Nederland begin dit jaar met Suriname overeenstemming heeft bereikt, gaat op 12 maart van start. Als tegenprestatie levert ons land defensiematerieel. De samenwerking is een blijk van de goede militaire betrekkingen tussen beide naties.

De trainingen komen voort uit de opdracht van de Nederlandse Krijgsmacht om expeditionair en wereldwijd te kunnen opereren. Dit houdt in dat personeel van het Korps Mariniers, het Korps Commandotroepen en de Luchtmobiele Brigade onder meer in staat moet zijn om in junglegebieden te opereren. In beginsel vindt de opleiding in Suriname twee keer per jaar plaats. Ze duurt vijf weken.

Aan de jungletraining zullen mariniers vanuit Curaçao deelnemen. De oefening wordt logistiek ondersteund vanuit de Nederlandse Antillen.

http://www.mindef.nl/actu(...)_jungletraining.aspx
------------------------------------------------------------------------------

Nu wist ik al dat bv eenheden van Luchtmobiel en de Commandos in Suriname trainen. Maar door dit een permanent karakter te geven zou men dit ook als signaal kunnen zien aan het adres van Chavez?
Mariniers gestationeert op de Antillen doen ook mee.

Dus wellicht dat de verhoogde militaire samenwerking met Suriname een gevolg is van uitspraken van Hugo Chavez? Zeer interessant.

Donald Duck held vrijdag 10 maart 2006 @ 19:16:18 #49
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35919456
vallen de antillen ook onder de navo?
want er is namelijk zoiets als artikel 5, dat stelt dat een aanval op 1 staat opgevat wordt als een aanval op alle staten.
edit: ja dus, volgens het artikel
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 19:18:55 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35919555
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:13 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Hoezo, vernietigen? Ga jij onder de wapenen dan
jullie gaan allemaal onder de wapenen, we stellen de dienstplicht weer in en dan kunnen jullie vooraan in de landingsboten

maar wees niet bang, geoefende militairen komen met de tweede aanvalsgolf ... of de derde ofzo, dat ligt ff aan de vuurkracht van de vijand
pi_35919599
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

jullie gaan allemaal onder de wapenen, we stellen de dienstplicht weer in en dan kunnen jullie vooraan in de landingsboten

maar wees niet bang, geoefende militairen komen met de tweede aanvalsgolf ... of de derde ofzo, dat ligt ff aan de vuurkracht van de vijand
Oh, dat ik weer terug moet in geval van oorlog weet ik.

Zal alleen niet vooraan zitten denk ik, ben geen kabelboer
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 19:23:33 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35919722
die denkt dat hij wat te kiezen heeft ... tihi
pi_35919800
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:23 schreef sp3c het volgende:
die denkt dat hij wat te kiezen heeft ... tihi
Ik ben een beetje bang dat ik idd niks te kiezen heb, zal gewoon weer als verbindelaar aan de slag moeten
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 19:27:19 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35919872
dat is toch leuk, dan heb je wat te melden aan je kleinkinderen
quote:
This day is called the feast of Crispian:
He that outlives this day, and comes safe home,
Will stand a tip-toe when the day is named,
And rouse him at the name of Crispian.
He that shall live this day, and see old age,
Will yearly on the vigil feast his neighbours,
And say 'To-morrow is Saint Crispian:'
Then will he strip his sleeve and show his scars.
And say 'These wounds I had on Crispin's day.'
Old men forget: yet all shall be forgot,
But he'll remember with advantages
What feats he did that day: then shall our names.
Familiar in his mouth as household words
Harry the king, Bedford and Exeter,
Warwick and Talbot, Salisbury and Gloucester,
Be in their flowing cups freshly remember'd.
This story shall the good man teach his son;
And Crispin Crispian shall ne'er go by,
From this day to the ending of the world,
But we in it shall be remember'd;
We few, we happy few, we band of brothers;
For he to-day that sheds his blood with me
Shall be my brother; be he ne'er so vile,
This day shall gentle his condition:
And gentlemen in England now a-bed
Shall think themselves accursed they were not here,
And hold their manhoods cheap whiles any speaks
That fought with us upon Saint Crispin's day.
ahem ... terug ontopic
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 19:30:37 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35919974
moeilijke keuze trouwens voor Chavez, val ik nu binnen voor dat al die nieuwe voertuigen binnen zijn bij de hollanders of wacht ik een volgend kabinet af die al die voertuigen misschien wegbezuinigd?

de gemechaniseerde brigades zijn strax met cv9035 en leopard2a6 de best bewapende in Europa, misschien zelfs ter wereld!
Als we die aan land weten te zetten is het gauw afgelopen met een Venezolaanse bezetting
pi_35920829
Chavez is toch een lieve socialist. =X
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:09:13 #57
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_35921172
Kunnen we niet alle Antillianen erheen sturen om hun land te verdedigen?
I don't shine if you don't shine
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 20:29:39 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35921739
denk niet dat de Chavez zijn manschappen veel scooters meegeeft
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:42:28 #59
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35922127
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:25 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ik ben een beetje bang dat ik idd niks te kiezen heb, zal gewoon weer als verbindelaar aan de slag moeten
Ik ook.

Een paar extra medailles kunnen nooit kwaad.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 21:59:04 #60
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_35924493
Hmm. Ik denk ook dat we niet op steun van de Amerikanen hoeven te rekenen. Die krijgen dat politiek gezien nooit voorelkaar. Behalve dat de de VS oorlogsmoe zijn hebben ze waarschijnlijk gedonder met landen zoals Peru, Brazilië en Argentinië. Die zitten echt niet te wachten op een Amerikaans bezettingsleger op hun continent.

Misschien dat de UK en de Fransen een handje willen helpen. Die hebben daar ook een aantal belangen, maar die kans acht ik klein. Wordt toch onze eigen boontjes doppen. Wat mij betreft sturen ze, buiten die oefening, twee extra fregatten die kant op. Gewoon even de spierballen laten zien. Voorkomen is beter dan genezen..

vrijdag 10 maart 2006 @ 22:00:21 #61
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35924539
Dit is geen nieuws maar raden naar iets

Ik denk dat Venezuela gewoon de Antillen zal veroveren (in het geval dat) en dat Nederland niks zal doen. Immers, de Antillen willen toch zo graag zelfstandig zijn...

Heel anders dan de Falkland oorlog iig
Era Vulgaris
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:02:19 #62
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35924600
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:00 schreef Vassili_Z het volgende:

Ik denk dat Venezuela gewoon de Antillen zal veroveren (in het geval dat) en dat Nederland niks zal doen. Immers, de Antillen willen toch zo graag zelfstandig zijn...
Ja dat zijn ze dan niet echt he?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:05:36 #63
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35924686
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:02 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja dat zijn ze dan niet echt he?
Nope, maar dat zal Nederland een zorg zijn
Maar wat heeft Venezuela ermee te winnen? Hebben de Antillen enige grondstoffen van belang? Of zou het een springplank kunnen zijn naar andere militaire avonturen?
Era Vulgaris
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:10:37 #64
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_35924824
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:05 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Maar wat heeft Venezuela ermee te winnen? Hebben de Antillen enige grondstoffen van belang? Of zou het een springplank kunnen zijn naar andere militaire avonturen?
Wat het voor nut heeft snap ik ook niet echt voor Venezuela. Alsof de bevolking zit te wachten op een oorlog tegen Nederland.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 22:12:38 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35924873
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:00 schreef Vassili_Z het volgende:

Heel anders dan de Falkland oorlog iig
de Antillen willen helemaal niet zelfstandig zijn, hoe kom je bij die onzin?

als ze dat nu laten weten dan zijn ze morgen onafhankelijk (en overmorgen venezolaans)
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:14:53 #66
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_35924930
quote:
de Antillen willen helemaal niet zelfstandig zijn, hoe kom je bij die onzin?
Aruba bijvoorbeeld, heeft er voor gekozen het afscheidingsproces stop te zetten en is bewust nog steeds onderdeel van het Koninkrijk. Als het aan ons had gelegen dan waren al die knakkers al lang en breed zelfstandig..

vrijdag 10 maart 2006 @ 22:17:12 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35924995
al die brandhaarden ter wereld. moet wel een gigantische ontlading/oorlog worden straks. de kinderen die je nu baart/maakt zullen straks kanonnenvlees zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:57:49 #68
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35926386
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:14 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Aruba bijvoorbeeld, heeft er voor gekozen het afscheidingsproces stop te zetten en is bewust nog steeds onderdeel van het Koninkrijk. Als het aan ons had gelegen dan waren al die knakkers al lang en breed zelfstandig..
oow, dat wist ik niet
Era Vulgaris
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:58:42 #69
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35926417
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:17 schreef zoalshetis het volgende:
al die brandhaarden ter wereld. moet wel een gigantische ontlading/oorlog worden straks. de kinderen die je nu baart/maakt zullen straks kanonnenvlees zijn.
Hoe verenigder de wereld zal zijn des te minder oorlogen er zullen komen. Ik verwacht niet meer 'middelgrote' oorlogen de komende eeuw.
Era Vulgaris
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:00:07 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35926468
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:57 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

oow, dat wist ik niet
[GC] Feedbacktopic.

bitte...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35926542
'k Zal mn papieren eens nakijken. In tijden van oorlog wordt m'n basis Parera. Wel lekker zonning daar.
Old Tyme Hardcore!
pi_35926766
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:05 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Olie en olieverwerkings-industrie.
pi_35926825
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:08 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Olie en olieverwerkings-industrie.
Alle olie die op Aruba en de Antillen verwerkt wordt komt juist uit Venezuela.
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 23:11:20 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35926868
heel minimaal allemaal, zeker met de voorraden die Venezuela zelf heeft.

Chavez wil zich zelf graag zien als de voorvechter van de latijns Amerikaanse zaak tegen het kapitalisme en het westen in het algemeen ... het 'bevrijden' van de Nederlandse Antillen past mooi in dat plaatje, zeker als Nederland zo doorgaat op het gebied van defensie want dan is het over een jaar of 5/10 een eitje
pi_35927604
Schaamteloze TVP tot ik tijd heb om het helemaal door te lezen. Interessant onderwerp. Wat is de geschiedkundige achtergrond van dit conflict?
pi_35927823
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het Gemenebest precies in elkaar steekt, maar volgens mij niet hetzelfde als onze Koninkrijk der Nederlanden-constructie. Het Gemenebest is een verbond van afzonderlijke staten; Aruba en de NL Antilen maken deel uit van onze staat.
De NL Antillen en Aruba maken deel uit van het koninkrijk der Nederlanden en niet van de Nederlandse staat. Dat maakt de situatie overigens nog steeds niet vergelijk baar met die van het Gemenebest.
pi_35927878
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:40 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

De NL Antillen en Aruba maken deel uit van het koninkrijk der Nederlanden en niet van de Nederlandse staat. Dat maakt de situatie overigens nog steeds niet vergelijk baar met die van het Gemenebest.
Ze maken deel uit van het koninkrijk, en de staat is het koninkrijk. Nederland is een land, maar geen staat.
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 23:55:19 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35928265
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:33 schreef _The_General_ het volgende:
Schaamteloze TVP tot ik tijd heb om het helemaal door te lezen. Interessant onderwerp. Wat is de geschiedkundige achtergrond van dit conflict?
volgens mij heeft een Venezolaanse bandiet ooit is de eilanden 'verovert' omdat we er toen geen militairen hadden

ik zal is kijken of ik daar wat van kan vinden online
pi_35928329
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:39 schreef sp3c het volgende:
Op Curaçao zijn sowieso al F16s gestationeerd. Die drie speciale toestellen met foto/infrarood apparatuur uit de Holloway-case kwamen wel degelijk om dat meisje te zoeken, maar naar verluidt ook om Curaçao weer eens goed in kaart te brengen.

Amerika zal een Venezolaanse inval op Aruba nooit tolereren. Daar staat hun grootste 'forward operating location' van het hele centraal Amerikaanse gebied (militaire basis, middelpunt van de war on drugs in die regio) en een belangrijke Amerikaanse raffinaderij die de VS van een aanzienlijke hoeveelheid brandstof voorziet (om die reden was Aruba tijdens de 2e werldoorlog een Amerikaans protectoraat). Tot slot zijn er iedere dag op Aruba duizenden Amerikaanse toeristen te vinden die bij wijze van spreken al om de consul roepen als er een vlieg in hun glas zit.
  Moderator zaterdag 11 maart 2006 @ 00:02:31 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35928508
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:57 schreef dvr het volgende:

[..]

Op Curaçao zijn sowieso al F16s gestationeerd. Die drie speciale toestellen met foto/infrarood apparatuur uit de Holloway-case kwamen wel degelijk om dat meisje te zoeken, maar naar verluidt ook om Curaçao weer eens goed in kaart te brengen.
echt niet

ja er staan wel is Amerikaanse toestellen maja of die wat zullen doen is nog maar afwachten
quote:
Amerika zal een Venezolaanse inval op Aruba nooit tolereren. Daar staat hun grootste 'forward operating location' van het hele centraal Amerikaanse gebied (militaire basis, middelpunt van de war on drugs in die regio) en een belangrijke Amerikaanse raffinaderij die de VS van een aanzienlijke hoeveelheid brandstof voorziet (om die reden was Aruba tijdens de 2e werldoorlog een Amerikaans protectoraat). Tot slot zijn er iedere dag op Aruba duizenden Amerikaanse toeristen te vinden die bij wijze van spreken al om de consul roepen als er een vlieg in hun glas zit.
dat laatste is wel waar idd, er hoeft maar 1 toerist om te komen en dr Phil staat weer om een boycot te schreeuwen

toch heb ik niet zoveel vertrouwen in de Amerikanen in deze zaak, ik zie ze eerder eieren voor hun geld kiezen dan Chavez zijn olie weigeren ... zoals gezegd, ze hebben ons eerder genaaid ivm onze kolonien
pi_35928576
Het resultaat van de vorige bezettingspoging mag er wezen.
quote:
In 1939, the Germans secretly deployed numerous U-boats across the Atlantic to the coast of South America. Five of these submarines were to make the ABC islands their base. Called the Neuland Gruppe, their mission was to attack Aruba and Curacao's refineries and to torpedo tankers carrying crude oil to the refineries from the Venezuelan oil fields in Lake Maracaibo. Serving as a supply boat for these submarines was the Antilla, a 400-foot German freighter, built in 1938 in Hamburg. Under the guise of a peaceful, commercial freighter working in the neutral waters of the Dutch islands, the Antilla secretly housed all supplies needed for the submarines and their crew, including a deadly arsenal - torpedoes, mines and other munitions.

n 1940, Germany officially went to war against Holland and Aruba's Dutch powers demanded the surrender of the Antilla. But the captain of the Antilla went about sabotaging his ship - overheating the boilers, opening valves, closing drains and, finally, he blasted a hole in the side of his freighter. The ship sunk in less than 60 feet of water; the mast and chimney still emerging from the water.

Lying on a bed of superb white sand, not far away from the coast and protected from the swell, the Antilla is a golden wreck for today's divers, a real war treasure. In the immense hull, the light plays through the portholes. Swarms of silversides fill the cargo hulls, creating elaborate circular forms as they pulsate in unison before your eyes.

You can easily be led astray, down the endless corridors of the wreck, where you can still find some locked doors.
Ik was er tot op heden niet van op de hoogte dat de Antilla niet een gewoon oorlogsschip was.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 00:06:24 #82
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35928637
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 00:02 schreef sp3c het volgende:

dat laatste is wel waar idd, er hoeft maar 1 toerist om te komen en dr Phil staat weer om een boycot te schreeuwen
Die rukker Phil wordt door een grote meerderheid uitgekotst in de VS.

Niet zo he?

't Is dat die engerd een vaste, conservatieve, aanhang heeft.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 00:34:18 #83
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 00:49:59 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35929994
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 00:34 schreef Drugshond het volgende:
TT aangepast
Ja zo trek je wel heel veel ramptoeristen aan.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 03:44:06 #85
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_35932346
Er werd hier gevraagd wat het belang van de Antillen zijn voor Venezuela. Sure, er is hier economisch gezien weinig te halen. De grootste raffinaderij, de Isla op Curaçao, is al in Venezolaanse handen (wordt gehuurd van de N.A. overheid). Het belangrijkste probleem voor Chavez is dat er stukjes grond liggen op 70 km van zijn kust waar Amerikaanse strijdkrachten zo'n beetje vaste klant zijn. Hij vreest voor een invasie vanaf de Antillen, wat best een realistisch scenario zou kunnen zijn als de Amerikanen niet zo oorlogs-moe zouden zijn.

Enne... de Antillen hebben nooit de intentie gehad om onafhankelijk van NL te worden, behalve dan die halve gare ex-PM Errol Cova die op een bezoek in Venezuela openlijk het Nederlandse 'kolonialisme' ging lopen dissen om vriendjes te worden met Chavez.
Een land van 180.000 inwoners met een staatsschuld van 2,5 miljard euro heeft de support van NL hard nodig....
Bankiertje
pi_35932375
Ik zie nog niet eens zo''n grote ramp in een eventuele overname: echter dan wel het hele pakket en vanaf het moment van onderhandelingen komt er hier geen Antiliaan meer binnen.
  Moderator zaterdag 11 maart 2006 @ 04:25:06 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35932520
ik zeg we duwen Chavez en zijn zootje ongeregeld gewoon weer terug de zee in en als het klaar is laten we hem betalen voor de kosten ... elke week dat hij niet betaald krijgt hij een paar harpoons om de oren (de boorplatforms zijn een leuk doelwit) die die daarna ook moet vergoeden

maja als we strax een ultra linkse regering hebben dan zal dat er wel niet ingeven, die geven die eilanden gewoon cadeau in ruil dat ze samen met Chavez en Castro op de foto mogen
  zaterdag 11 maart 2006 @ 08:29:33 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35933190
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:46 schreef sp3c het volgende:
Ik weet wel zeker dat er poten uitgestoken gaan worden

het probleem is alleen dat we hard op weg zijn naar het punt dat we niet meer in staat zijn terug te slaan ... maar voorlopig zijn we daar nog niet maar het gaat hard, als die linkse regering er vanaf volgend jaar is dan zal dat punt wel bereikt zijn denk ik.
Die Chafez is een vriendje van de linksen , dus die juichen het alleen maar toe.
Kunnen we in plaats van Afghanistan niet beter Venezuela bezetten, nu het nog kan ?
Ook mooiere wijven enzo
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_35933230
Wat boeien mij die eilanden nu?

Hij mag ze wat mij betreft hebben, kunnen de inwoners ook geen aanspraak meer maken op hun nederlanderschap

ik zie werkelijk alleen maar voordelen, waarom verdedigen? wat winnen we ermee?

weg met die eilanden
  zaterdag 11 maart 2006 @ 08:40:24 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35933268
quote:
Ik denk dat het dit keer anders is.
De VS zullen elk incidentje aangrijpen om af te rekenen met Chafez.
Dus helemaal niet om Nederland te helpen, maar gewoon een aanleiding om eindelijk van die lastpak af te komen.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 11 maart 2006 @ 08:42:19 #91
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35933281
De Nederlandse troepen moeten zich ingraven op Aruba.
Met een beetje geluk graven ze gelijk Nathalie Holloway op
Mijn reisverslagen
pi_35933387
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 08:35 schreef DeDooieVent het volgende:
Wat boeien mij die eilanden nu?

Hij mag ze wat mij betreft hebben, kunnen de inwoners ook geen aanspraak meer maken op hun nederlanderschap

ik zie werkelijk alleen maar voordelen, waarom verdedigen? wat winnen we ermee?

weg met die eilanden
Het is wel een mooie gelegenheid om Chavez legitiem een kopje kleiner te maken. Doen dus.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35933829
Demonisering van Chavez
Laat Nederland zich weer eens voor het karretje van de VS spannen?
pi_35933950
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 09:47 schreef Doderok het volgende:
Demonisering van Chavez
Deze dreiging loopt al veel langer...
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:07:20 #95
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35934039
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 09:59 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja, en als ik dit topic zo doorlees is er ook een kans dat de VS niet komt helpen.

Mijn voorstel is meer marine enzo die kant p kunnen ze gelijk ook helpen in de strijd tegen drugs.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35934079
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 09:59 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Vorig jaar waren er ook al topics over inderdaad.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 13:12:39 #97
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_35937897
quote:
Demonisering van Chavez
Dat heeft hier natuurlijk geen kont mee te maken. Het gaat om grondgebied van ons koninkrijk. We waren er destijds prat op om het te houden, en nu zullen we het dus ook verdedigen (tot spijt van sommigen) als die Chavez ongevraagd binnen komt vallen. Dat wij dan toevallig bondgenoot zijn van een land dat Chavez liever onder grond ziet.. Dat is Chavez's zijn probleem, niet het onze.

Maar goed, ik ben benieuwd of dit stemming makkerij was of dat er hier serieus wat aan het broeien is. Kamp heeft donderdag iig de kamer duidelijk gemaakt dat we ons nergens zorgen over hoeven te maken. We gaan het zien...

pi_35940427
Ik hou mn hart vast met die linkse regering straks.. Dat wordt bezuinigen op defensie..
pi_35942369
Met een eventuele linkse regering hier in Nederland zou het wel eens zover kunnen komen, ik denk dat als het dan zover is er uiteindelijk een soort van overeenkomst wordt gesloten waarin de antillen naar Chavez gaan en alle inwoners van de Antillen verhuizen/vluchten naar Nederland.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_35969614
Vorig jaar (of het jaar daarvoor) was hier ook al een topic over, volgens mij in C&H. Dus het rommelt al langer. Maar ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. Hij roept het meer om zieltjes in zijn eigen land te winnen, maar ik betwijfel of hij ook echt zal aanvallen.
pi_35975954
quote:
Venezuela:
Military expenditures - dollar figure:
Definition Field Listing Rank Order
$1.687 billion (2004)

Nederland:
Military expenditures - dollar figure:
Definition Field Listing Rank Order
$9.408 billion (2004)
The World Factbook
Ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar deze cijfers zijn of in hoeverre Venezuela zn defensieuitgaven opvoert, maar et ziet er niet naar uit dat Venezuela een sterker leger dan Nederland kunnen bouwen.. (Of ben ik nu naief?)

Btw ik denk dat Nederland zn eigen dopjes (hooguit met wat symbolische hulp van de VS, Engeland of Frankrijk) wel kan doppen, wellicht met wat moeite. Ik vraag me meer af of de VS dit als aanleiding kan zien om nog een landje te 'veroveren'. Wat sterkere oliebelangen en een vrijere hand in drugsbestrijding staan immers vast op het wensenlijstje van welke Amerikaanse president dan ook...
ik ben sowieso da bomb
pi_35976035
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:36 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:

Btw ik denk dat Nederland zn eigen dopjes (hooguit met wat symbolische hulp van de VS, Engeland of Frankrijk) wel kan doppen,
Geld is niet het probleem. Ik ben bang dat het Nederlandse volk niets ziet in een oorlog. We zijn niet zo trots op ons landje.
pi_35976974
quote:

[..]

Ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar deze cijfers zijn of in hoeverre Venezuela zn defensieuitgaven opvoert, maar et ziet er niet naar uit dat Venezuela een sterker leger dan Nederland kunnen bouwen.. (Of ben ik nu naief?)

Btw ik denk dat Nederland zn eigen dopjes (hooguit met wat symbolische hulp van de VS, Engeland of Frankrijk) wel kan doppen, wellicht met wat moeite. Ik vraag me meer af of de VS dit als aanleiding kan zien om nog een landje te 'veroveren'. Wat sterkere oliebelangen en een vrijere hand in drugsbestrijding staan immers vast op het wensenlijstje van welke Amerikaanse president dan ook...
Als we 1 of 2 van deze dingen daar bij die eilanden leggen zijn we er eigenlijk al. Kunnen we over een tijdje nog terugschieten met tomahawks ook.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_35977027
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:38 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Geld is niet het probleem. Ik ben bang dat het Nederlandse volk niets ziet in een oorlog. We zijn niet zo trots op ons landje.
En er is een goeie kans dat de regering het te gevaarlijk vind.
En geld is wel een probleem bij de Nederlandse krijgsmacht, er wordt zoveel wegbezuinigd dat de inzetbaarheid is gedaald tot minder dan wat de NAVO van ons verwacht, laat staan dat er nog een beetje oorlog bij kan.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  Moderator zondag 12 maart 2006 @ 23:16:00 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35977342
als Chavez aanvalt is die keuze nu eenmaal niet aan Nederland ... dan vallen er doden onder de mariniers, de Antilliaanse millities en de Antilliaanse bevolking, de Nederlandse regering heeft dan gewoon geen keuze meer op dat moment zijn we in oorlog.

met de middelen die we hebben kunnen we die oorlog uitvechten maar 10 jaar geleden had ons dat een stuk minder slachtoffers gekost ... als die ultra linkse regering er komt voorspel ik wel dat we die oorlog over 10 jaar iig niet meer uit kunnen vechten
  Moderator zondag 12 maart 2006 @ 23:17:15 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35977390
quote:

[..]

Een militair uit Venezuela betaal je 12,50 USD voor een maand en wat eten voor zijn kindertjes en dan istie blij ... een Nederlandse militair komt voor die centen zijn bed niet uit en dat eten geeft hij aan zijn hond
  zondag 12 maart 2006 @ 23:38:21 #107
46960 StefanP
polemicist
pi_35978048
Ik lach me dood hier Zelden zo'n leuk bericht gelezen!

Ik denk dat Venezuela die eilanden best in zou kunnen nemen. Eer NL daar in de buurt is, is het al lang en breed voorbij. Van mij mag hij het ook gerust proberen, dan gebeurt er tenminste iets leuks.

Nederlands defensie apparaat zou ik niet al te hoog inschatten, integendeel. Het is dat de VS zijn kans schoon zou zien, want uit angst voor NL hoeft Chavez het niet te laten.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35978112
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:38 schreef StefanP het volgende:

Eer NL daar in de buurt is
Nederland is daar in de buurt
pi_35978141
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Grondgebied van het koninkrijk, dichterbij dan Frankrijk.
  Moderator zondag 12 maart 2006 @ 23:41:56 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35978164
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:40 schreef gelly het volgende:

[..]

whehehe
  maandag 13 maart 2006 @ 04:10:28 #111
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_35981358
Kamp wordt op de Antillen beschuldigd van stemmingmakerij... er is namelijk niets aan de hand, en met deze opmerkingen schaadt Kamp de relatief goede relatie die NL en de Antillen met Venezuela hebben. Minister Bot zal er vast ook niet zo gelukkig mee zijn.

Het enige probleem is dat onze ambassadeur in Caracas al maanden zit te wachten tot hij zijn geloofsbrieven aan Chavez mag aanbieden... Hij zal nog wel wat langer moeten wachten nu
Bankiertje
  maandag 13 maart 2006 @ 10:56:55 #112
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_35984574
Gewoon die Chavez een kunstje flikken, we planten de Venozulaanze vlag op de 3 eilanden met een briefke erop geprikt "succes ermee" en vertrekken

Kijken hoe hij dat uitlegt aan de venozulaanen
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_35984617
Niet dat de Antillen heel erg boeiend zijn, maar als Chavez wat flikt is dat een mooi excuus om hem van de aardbodem af te blazen.
pi_36011156
Kan die Bot niet ff aan van Brunswijk vragen of hij met z'n Junglecommando die Chavez van z'n bed wil lichten, wellicht in ruil voor een paar Coca-plantages..?

Hebben we ook meteen een nieuw exportproduct nummer 1
Roma Bastardi..!! Vaffanculo..!!
[quote: Moggasparz: Man The harpoons..!!]
http://media.spikedhumor.(...)ion.com_kidowned.wmv
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 08:40:30 #115
8781 crew  Frutsel
pi_36013605
Dit is ook al een bericht dat vorig jaar naar boven kwam...staat ook al ergens op FOK dat Chavez hierop 'aast' ...
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:58:52 #116
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_36017924
spannend. een oorlogje tussen Zwarte Magica en de Vliegende Hollander.

De vraag is: vind Nederland die drie eilandjes belangrijk genoeg om ze met geweld te houden?
Het is niet alsof ze net als Texel bij Nederland 'horen' tenslotte....
¡ Experience Everything !
pi_36018491
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:56 schreef popolon het volgende:

tja kom je tenminste het saaie zomer TV seizoen door
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 12:22:07 #118
8781 crew  Frutsel
pi_36018543
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:58 schreef RickySway het volgende:
spannend. een oorlogje tussen Zwarte Magica en de Vliegende Hollander.

De vraag is: vind Nederland die drie eilandjes belangrijk genoeg om ze met geweld te houden?
Het is niet alsof ze net als Texel bij Nederland 'horen' tenslotte....
Nederland heeft het LEF niet... om er wat tegen te doen...

Ik ben meer benieuwd naar de reactie van de nederlandse bevolking van dit alles
Ze zaniken toch al op die antillianen. Kunnen we die eilandjes niet gewoon missen?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:51:56 #119
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36021239
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 12:22 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nederland heeft het LEF niet... om er wat tegen te doen...

Ik ben meer benieuwd naar de reactie van de nederlandse bevolking van dit alles
Ze zaniken toch al op die antillianen. Kunnen we die eilandjes niet gewoon missen?
Nederland heeft dat lef absoluut wel. Er is al een plan opgesteld, enkele jaren geleden, wat voorziet in een scenario waarin Venezuela de Antillen inneemt. Dat kunnen ze vrij makkelijk doen, ze hoeven slechts 1 Nederlands fregat uit te schakelen en kunnen dan een amfibische landing uitvoeren. De schepen daarvoor heeft Venezuela beschikbaar en het is maar 70 km varen.
Nederland zal vervolgens, al dan niet met behulp van bondgenoten in de regio (m.n. Frankrijk en GB) vanuit St Maarten terugslaan.

Maar goed, dit relletje waait wel weer over. Henk Kamp moet wat voorzichtiger zijn met z'n uitspraken over bevriende landen...
Bankiertje
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:03:46 #120
101754 Jaal
Verhaal van Jaal
pi_36023640
Leg daar 2 of 3 LCF fregatten neer en je hebt al een behoorlijke strijdmacht. Ik ben een tijdje geleden op de Evertsen geweest (rondleiding) en daar raak je behoorlijk van onder de indruk. Reken maar dat daar goed opgeleide bemanningen staan die wel een varkentje kunnen wassen. Allemaal hypermodern materieel waar zelfs de Amerikanen met jaloerse ogen naar kijken.

Dit alles onder de bescherming van een paraplu aan F-16's vanaf St. Maarten en je hebt daar al een behoorlijke strijdmacht. Leg er verder een aantal onderzeeërs neer en je schiet die verouderde rommel van Venezuela zo naar de kelder ...

En als laatste de luchtmobiele brigade stationeren op die eilanden en je hebt direct een rapid reaction force om eventueel aan strand gegane militairen aan flarden te schieten ...
"My mother, she don’t love me. She said she wish she was raped by somebody else" - Borat
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:06:24 #121
101754 Jaal
Verhaal van Jaal
pi_36023737
Overigens was er al een discussie hierover gaande, zie dit forum
"My mother, she don’t love me. She said she wish she was raped by somebody else" - Borat
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 15:08:52 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36023838
mjah de luchtmobiele brigade ... het derde mariniersbataljon zit op de Antillen, dit kost veel geld en daarom is het niet operationeel (mist 1 infanteriecompagnie en een staf & ost compagnie) als we daar is mee begonnen dan samen met 6 F16's een LCF en een onderzeeboot, naast het fregat en hr ms Pelikaan dan kom je al ergens ... evt kan daar een patriot batterij bij

Chavez zijn amphibische mogelijkheden zijn zowieso erg beperkt (beperkter als die van ons) dus veel meer heb je niet nodig
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:09:47 #123
101754 Jaal
Verhaal van Jaal
pi_36023868
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:08 schreef sp3c het volgende:
mjah de luchtmobiele brigade ... het derde mariniersbataljon zit op de Antillen, dit kost veel geld en daarom is het niet operationeel (mist 1 infanteriecompagnie en een staf & ost compagnie) als we daar is mee begonnen dan samen met 6 F16's een LCF en een onderzeeboot, naast het fregat en hr ms Pelikaan dan kom je al ergens ... evt kan daar een patriot batterij bij

Chavez zijn amphibische mogelijkheden zijn zowieso erg beperkt (beperkter als die van ons) dus veel meer heb je niet nodig
Werk je ook bij defensie
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 16:18:05 #124
8781 crew  Frutsel
pi_36026213
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:06 schreef Jaal het volgende:
Overigens was er al een discussie hierover gaande, zie dit forum
ja dat zei ik hierboven ook al...
thx voor het opzoeken van het topic Misschien kan het ouwe in het nieuwe?
Alhoewel... veel nieuws uit de OP staat er niet, wat in die nog niet was vermeld
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 16:20:24 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36026288
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:09 schreef Jaal het volgende:

[..]

Werk je ook bij defensie
what gave me away
pi_36032340
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ja dat zei ik hierboven ook al...
thx voor het opzoeken van het topic Misschien kan het ouwe in het nieuwe?
Alhoewel... veel nieuws uit de OP staat er niet, wat in die nog niet was vermeld
Er was zelfs nog een ouder topic, in C&H.
pi_36038238
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:46 schreef sp3c het volgende:
trouwens, nu ik erover nadenk, als we de sm3 raketten kopen dan kan 1 LCF zo'n beetje de hele Venezolaanse luchtmacht vanaf st Maarten boven Venezolaans grondgebied uit de luchtschieten
wij hebben toch aims120`s

waar komen die sm3 raketten vandaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_36038354
quote:
maar dat hadden we toendertijd toch wel militair kunnen winnen in die tijd hadden we zelfs een volwaardig vliegdekschip.
was het niet zo dat dat politiek gevoelig lag om terug te slaan
pi_36038712
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 21:59 schreef AgLarrr het volgende:
Hmm. Ik denk ook dat we niet op steun van de Amerikanen hoeven te rekenen. Die krijgen dat politiek gezien nooit voorelkaar. Behalve dat de de VS oorlogsmoe zijn hebben ze waarschijnlijk gedonder met landen zoals Peru, Brazilië en Argentinië. Die zitten echt niet te wachten op een Amerikaans bezettingsleger op hun continent.

Misschien dat de UK en de Fransen een handje willen helpen. Die hebben daar ook een aantal belangen, maar die kans acht ik klein. Wordt toch onze eigen boontjes doppen. Wat mij betreft sturen ze, buiten die oefening, twee extra fregatten die kant op. Gewoon even de spierballen laten zien. Voorkomen is beter dan genezen..
het zou wel van pas komen als de VS ook maar 1 vliegdekschip zouden sturen.

maar ik denk dat de fransen er wel voor te porren zijn (zijn zo`n beetje de enige in europa die niet bezuinigen op het leger en die hebben daar ook belangen)
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:34:06 #130
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36041951
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het zou wel van pas komen als de VS ook maar 1 vliegdekschip zouden sturen.

maar ik denk dat de fransen er wel voor te porren zijn (zijn zo`n beetje de enige in europa die niet bezuinigen op het leger en die hebben daar ook belangen)
Ik zou eerder op de Britten rekenen.
Venezuela heeft ook een oogje op Trinidad en Tobago en Guyana, en dat zijn Commonwealth landen. GB zal in geval van onrust in de regio samen met NL de VS echt wel kunnen overtuigen om erbij betrokken te raken.
Bankiertje
pi_36042505
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:48 schreef popolon het volgende:

[..]

Als je echt gelooft dat we Venuzuela niet naar huis kunnen sturen moet je echt met wat meer aankomen. Als het echt moet dan zijn we zeker in staat om die eilanden terug te nemen en als Venuzuela er echt voor wil vechten dan komt de NAVO ook langs.
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 02:01:40 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36044905
de discussie moet helemaal niet gaan over het naar huis sturen, we moeten zorgen dat Chavez zijn militaire politie optrommelt om zijn huis te bewaken tegen staatsgrepen iedere keer dat hij ook maar droomt van een invasie op de Antillen

daar heb je helemaal niet zo heel veel materiaal voor nodig want zo sterk zijn de Venezolanen nu ook weer niet, zoals gezegd een handvol F16's en een Patriot batterij komt al heel sterk in de buurt
  woensdag 15 maart 2006 @ 02:18:33 #133
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_36044975
Ik vraag me wel af wat de linkse politiek van plan zijn met defensie, helaas is hier vrij weinig over te vinden in hun programma's

Edit: Toch wel, SP:
quote:
Kleiner leger
Een groot staand leger biedt geen bescherming tegen dreigingen als die van het internationaal terrorisme en is evenmin effectief in de bestrijding daarvan.
Daarvoor dienen andere methoden ontwikkeld worden, vooral gericht op het inperken en weghalen van de voedingsbodem voor terroristische organisaties. Structurele inkrimping van onze krijgsmacht is gewenst, mede om middelen vrij te maken om in te zetten voor de sociale wederopbouw van de samenleving. De mobilisabele eenheden en mobilisabele tanks kunnen naar onze mening afgeschaft worden, evenals de Luchtmobiele Brigade (die is ingericht om met geweld buiten ons eigen land in te grijpen). Verder kunnen onze militaire marinetaken worden afgebouwd. Het aantal gevechts-vliegtuigen kan om te beginnen worden gehalveerd. Volstaan kan worden met een 'endlife-update' voor de rest van de F-16's. De deelname aan de ontwikkeling van de Joint Strike Fighter moet worden stopgezet. De niet-militaire taken van de Koninklijke Marechaussee kunnen worden ondergebracht bij Binnenlandse Zaken.
Alle kernwapens moeten de wereld uit, om te beginnen uit Nederland.
PVDA heeft het juist over stop zetten van bezuinigingen en een sterker militair Europa, meer richting de kracht van het Amerikaans militair gestel...

Dus ook links zit niet op een lijn

[ Bericht 46% gewijzigd door Big_Fat_Wombat op 15-03-2006 02:28:27 ]
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_36045569
Chavez is niet dom
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 15 maart 2006 @ 09:56:39 #135
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36047285
quote:
Leg daar 2 of 3 LCF fregatten neer en je hebt al een behoorlijke strijdmacht. Ik ben een tijdje geleden op de Evertsen geweest (rondleiding) en daar raak je behoorlijk van onder de indruk. Reken maar dat daar goed opgeleide bemanningen staan die wel een varkentje kunnen wassen. Allemaal hypermodern materieel waar zelfs de Amerikanen met jaloerse ogen naar kijken.
Voor zover ik weet hebben we niet eens 3 LCF fregatten. Alleen de Tromp en 7 Provinciën zijn operationeel toch? En trouwens, wat heeft het voor zin om er 3 (doe dan meteen alle 4) van neer te leggen. Eentje in combinatie met één of twee M-fregatten is toch prima? Kun je die duikboten ook mooi thuis laten. Ik blijf erbij: mochten er echte spanningen onstaan, stuur die twee fregatten die kant op. Gewoon even een boodschap. Nu is het al niet meer nodig denk ik, Kamp heeft gewoon zijn mond voorbij gepraat..
quote:
Ik zou eerder op de Britten rekenen.
Venezuela heeft ook een oogje op Trinidad en Tobago en Guyana, en dat zijn Commonwealth landen. GB zal in geval van onrust in de regio samen met NL de VS echt wel kunnen overtuigen om erbij betrokken te raken.
Inderdaad. De Bbritten zijn sowieso sneller bereid om naar militaire middelen te grijpen denk ik. En daar komt inderdaad nog bij dat de VS vriendjes zijn met de Britten en niet echt met de Fransen..

pi_36050536
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 09:56 schreef AgLarrr het volgende:

Inderdaad. De Bbritten zijn sowieso sneller bereid om naar militaire middelen te grijpen denk ik. En daar komt inderdaad nog bij dat de VS vriendjes zijn met de Britten en niet echt met de Fransen..
ik denk dat jij de fransen onderschat als hun belangen in het geding komen zullen ze waarschijnlijk harder terug slaan dan de UK vooral ook omdat fransen een stuk nationalistischer zijn
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:49:16 #137
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36054382
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik denk dat jij de fransen onderschat als hun belangen in het geding komen zullen ze waarschijnlijk harder terug slaan dan de UK vooral ook omdat fransen een stuk nationalistischer zijn
Welke belangen zijn dat dan? Behalve stabiliteit in de regio zal het Frankrijk niet direct aantasten als Chavez iets onderneemt. Ze hebben geen bezit of ex-koloniën in de buurt van Venezuela.
Bankiertje
pi_36054423
Scheelt dan kunnen we die anti's als buitenlanders zien en dus lekker terug schoppen
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_36055066
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:49 schreef Denocorp het volgende:

[..]

Welke belangen zijn dat dan? Behalve stabiliteit in de regio zal het Frankrijk niet direct aantasten als Chavez iets onderneemt. Ze hebben geen bezit of ex-koloniën in de buurt van Venezuela.
st maarten frankrijk heeft wel degelijk kolonies in die regio
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:40:58 #140
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36056254
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:49 schreef sampoo het volgende:

[..]

Als je echt gelooft dat we Venuzuela niet naar huis kunnen sturen moet je echt met wat meer aankomen. Als het echt moet dan zijn we zeker in staat om die eilanden terug te nemen en als Venuzuela er echt voor wil vechten dan komt de NAVO ook langs.
Ik bedoelde 't meer in de zin van 'willen' of de durf hebben.

En dat zie ik niet gebeuren.

De Britten, dat is pas mooi, die geven die Argentijnen gewoon een pak slaag in tijd van de Falkland oorlog. En zo hoort 't.

Stel dat Venezuela het zou proberen dan zie ik Balkende hooguit met z'n vingertje zwaaien: 'Ja ho eens even, dat mag niet!'
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 15:11:27 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36057401
ja nogmaals, ik denk niet dat hij die optie heeft als er mariniers zijn omgekomen bij de verdediging van de eilanden tenzij hij geen zin meer heeft in zijn baan natuurlijk
pi_36058204
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:38 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ik denk dat het Nederlandse volk de Antillen liever kwijt dan rijk is, mooie manier om ervan af te komen op deze manier medunkt. Gewoon op een akkoordje gooien met Chavez
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_36058494
Het wordt tijd voor een modern vliegdekschip met gevolg. Dat lijkt mij voldoende voor overzeese bedreigingen. Investeren in de marine en als er echt geen extra geld voor te vinden is dan bezuinigen op de landmacht. We zitten redelijk veilig nu Duitsland zo'n beetje de grootste bondgenoot is.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:00:20 #144
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36059088
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

st maarten frankrijk heeft wel degelijk kolonies in die regio
Ja, zo gezien liggen Martinique en Guadeloupe nog dichter in de buurt. Het is niet realistisch dat Venezuela daar ooit in de buurt komt.
De Caribbean is nogal groot...
Bankiertje
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:05:45 #145
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36059257
quote:
Ik denk dat het Nederlandse volk de Antillen liever kwijt dan rijk is, mooie manier om ervan af te komen op deze manier medunkt. Gewoon op een akkoordje gooien met Chavez
Hèhè, dat klopt wel een beetje. Maar als er doden vallen, dan zullen de jongens bij de krijgsmacht toch echt moeten doen waarvoor ze betaald worden.
quote:
We zijn wel trots op ons landje, de Antillen horen daar alleen niet echt bij

Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 16:09:37 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36059401
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:44 schreef sampoo het volgende:
Het wordt tijd voor een modern vliegdekschip met gevolg. Dat lijkt mij voldoende voor overzeese bedreigingen. Investeren in de marine en als er echt geen extra geld voor te vinden is dan bezuinigen op de landmacht. We zitten redelijk veilig nu Duitsland zo'n beetje de grootste bondgenoot is.
wat we moeten doen is terug naar een budget van 2% van het BNP (NATO richtlijn) en dan de budgetten van de marine en de luchtmacht gelijktrekken aan dat van de landmacht.

dan hevelen we de luchtmobiele brigade over naar de luchtmacht (iets uitbreiden), bouwen we 4 extra LCF's maar dan geschikt voor oppervlakte oorlogsvoering net als die nieuwe Duitse fregatten en bouwen we 2 LHD's (helikoptercarriers, en het korps mariniers fel uitbreiden) en dan kan de landmacht als laatste een volledige gemechaniseerde divisie opzetten ... evt ook een handvol van die nieuwe korvetten aanschaffen en 2 extra subs

dat is nix megalomaans en goed veroorloofbaar maar wel een krijgsmacht die meer past bij de status van Nederland in de wereld.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:13:06 #147
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36059527
quote:
We zijn wel trots op ons landje, de Antillen horen daar alleen niet echt bij
We hebben al zo weinig grondgebied, die 800 km2 kunnen we best gebruiken

in de jaren '40 zijn we ook al in 1 klap 99% van ons grondgebied kwijtgeraakt
Bankiertje
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:13:23 #148
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36059543
quote:
wat we moeten doen is terug naar een budget van 2% van het BNP (NATO richtlijn) en dan de budgetten van de marine en de luchtmacht gelijktrekken aan dat van de landmacht.

dan hevelen we de luchtmobiele brigade over naar de luchtmacht (iets uitbreiden), bouwen we 4 extra LCF's maar dan geschikt voor oppervlakte oorlogsvoering net als die nieuwe Duitse fregatten en bouwen we 2 LHD's (helikoptercarriers, en het korps mariniers fel uitbreiden) en dan kan de landmacht als laatste een volledige gemechaniseerde divisie opzetten ... evt ook een handvol van die nieuwe korvetten aanschaffen en 2 extra subs

dat is nix megalomaans en goed veroorloofbaar maar wel een krijgsmacht die meer past bij de status van Nederland in de wereld.
Het klinkt mij als muziek in de oren, maar als het zo'n goed idee is, zou het dan niet al lang gebeurd zijn?

woensdag 15 maart 2006 @ 16:14:23 #149
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36059572
quote:

Dat was ons grondgebied helemaal niet, net als de Antillen. En als we het zo graag willen houden, dan hadden we er -toen het nog kon- provincies van moeten maken.

pi_36059630
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als het Chavez niet was, mocht die ze morgen van mij komen ophalen.
Idd. Afstoten die handel!
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 16:23:28 #151
8781 crew  Frutsel
pi_36059855
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:13 schreef Denocorp het volgende:

[..]

kunnen we Venezuela niet annexeren dan?
zit olie zat in de grond...
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 16:26:01 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36059931
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Het klinkt mij als muziek in de oren, maar als het zo'n goed idee is, zou het dan niet al lang gebeurd zijn?
het had allang gebeurt moeten zijn ... maja de politiek schaamt zich voor zijn krijgsmacht oid en haalt liever geld van het budget af dan dat het erbij gaat dat gaat ons nog is opbreken
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:14 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat was ons grondgebied helemaal niet, net als de Antillen. En als we het zo graag willen houden, dan hadden we er -toen het nog kon- provincies van moeten maken.
daar waren we druk mee bezig sterker nog het zouden onafhankelijke staatjes (evt in het koninkrijk der nederlanden) maar de Amerikanen vonden het een illegale oorlog voor schendingen van de mensenrechten (well isn't that ironic) en hebben ons zoveel dwars gezeten (incl. verkoop van militair materiaal aan de vijand!) dat we het moesten opgeven, 10 jaar later in Nederlands Nieuw Guinnea ondanks dat we verzekerd waren van Amerikaanse steun (mede dankzij de inzet in Korea) daarom vind ik dat vertrouwen in de Amerikanen in deze kwestie nogal (wereld)vreemd.
pi_36062297
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 09:56 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Voor zover ik weet hebben we niet eens 3 LCF fregatten. Alleen de Tromp en 7 Provinciën zijn operationeel toch? En trouwens, wat heeft het voor zin om er 3 (doe dan meteen alle 4) van neer te leggen. Eentje in combinatie met één of twee M-fregatten is toch prima? Kun je die duikboten ook mooi thuis laten. Ik blijf erbij: mochten er echte spanningen onstaan, stuur die twee fregatten die kant op. Gewoon even een boodschap. Nu is het al niet meer nodig denk ik, Kamp heeft gewoon zijn mond voorbij gepraat..
[..]
1 of 2 onderzeeers, 2 x LCF en 2 tot 4 M-fregatten, ook nog een bevoorrader uiteraard en de Rotterdam die volgepropt staat met helicopters.

Beter teveel dan te weinig.

En volgens mij zijn er 3 LCF'en operationeel inzetbaar maargoed.
pi_36062349
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoeveel miljard meer zodat kosten.

verder geen roep voor meer apaches en transportvliegtuigen
pi_36062409
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:43 schreef RuL0R het volgende:

[..]

1 of 2 onderzeeers, 2 x LCF en 2 tot 4 M-fregatten, ook nog een bevoorrader uiteraard en de Rotterdam die volgepropt staat met helicopters.

Beter teveel dan te weinig.

En volgens mij zijn er 3 LCF'en operationeel inzetbaar maargoed.
en de helft van de fregatten en subs geschikt maken voor tomahawks/harpoons.

ik zie trouwens ook liever dan nieuwe spullen meer militairen want zoveel we er nu hebben is te weinig om 2 grote vredesmissie`s langer dan een jaar vol te hpouden
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 17:52:39 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36062496
ja dat is globaal gesproken, er kan altijd meer bij maar dat zijn voor mij de belangrijkste punten (en wat we hebben moet behouden blijven).

en dat kost 3 a 4 miljard extra (van 1.6% naar 2.1%)
pi_36063147
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 17:52 schreef sp3c het volgende:
ja dat is globaal gesproken, er kan altijd meer bij maar dat zijn voor mij de belangrijkste punten (en wat we hebben moet behouden blijven).

en dat kost 3 a 4 miljard extra (van 1.6% naar 2.1%)
ik denk niet dat we dat er ooit doorheen gedrukt gaan krijgen in vredestijd en met een begrotingstekort

ik denk dat je maximaal op een miljardje meer mag hopen in betere economische tijden.
want het meeste van dat geld zal wel gaan naar onderwijs en staatsschuld
(en ik ben het daar wel mee eens het zijn nu eenmaal betere inversteringen)
defensie moet natuurlijk ook niet minder gaan krijgen want bdit is echt het minste waarop je een fatsoenlijk leger draaibaar kan houden.
Ik zou (als min van defensie) hooguit 2 miljard meer willen uittrekken.
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 18:25:24 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36063328
ik hoop nergens op, ik voorspel zelfs dat er alleen maar meer af zal gaan in de komende jaren ... maar ik vind dat we 2.1% aan defensie zouden moeten besteden (NATO richtlijn plus een klein appeltje voor de dorst).

op de totale Nederlandse begroting is dat echt peanuts, daar worden de problemen in het onderwijs of de staatsschuld echt niet groter of kleiner van ... dan kun je roepen dat de Amerikanen en de Britten en de Fransen onze bondgenoten zijn en ons wel zullen helpen maar omgekeerd moet dit ook waar zijn, wij zijn ook hun bondgenoten en zij moeten ook op ons kunnen rekenen, dat kunnen ze nu niet echt.

waarom zouden wij niet 2+% van ons bnp aan onze krijgsmacht kunnen besteden en een vergelijkbaar land als Australie wel? Omdat wij zo klein zijn?
pi_36063526
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:25 schreef sp3c het volgende:
ik hoop nergens op, ik voorspel zelfs dat er alleen maar meer af zal gaan in de komende jaren ... maar ik vind dat we 2.1% aan defensie zouden moeten besteden (NATO richtlijn plus een klein appeltje voor de dorst).

op de totale Nederlandse begroting is dat echt peanuts, daar worden de problemen in het onderwijs of de staatsschuld echt niet groter of kleiner van ... dan kun je roepen dat de Amerikanen en de Britten en de Fransen onze bondgenoten zijn en ons wel zullen helpen maar omgekeerd moet dit ook waar zijn, wij zijn ook hun bondgenoten en zij moeten ook op ons kunnen rekenen, dat kunnen ze nu niet echt.

waarom zouden wij niet 2+% van ons bnp aan onze krijgsmacht kunnen besteden en een vergelijkbaar land als Australie wel? Omdat wij zo klein zijn?
nu 4 miljard is best wel een groot bedrag hoor ook op de staatsbegroting en op onderwijs is ook veel bezuinigd dus ik denkl dat daar ook als eerste het geld heen zal gaan.

en dat laatste is de australische troepenmacht niet kleiner dan die van NL
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 18:38:01 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36063736
dan vraag ik me af waarom de Australiers wel een kleine 4000 manschappen in konden zetten op Oost Timor en wij moeite hebben met 2000

het huidige budget is gewoon veel te laag
pi_36064090
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:38 schreef sp3c het volgende:
dan vraag ik me af waarom de Australiers wel een kleine 4000 manschappen in konden zetten op Oost Timor en wij moeite hebben met 2000

zitten die niet gewoon op minder plekken en de australiers zien indonesie en dan vooral oost timor als hun backyard.

zelfde dat als NL eerder vredestroepen naar denemarken zal sturen dan australie
  woensdag 15 maart 2006 @ 19:08:37 #162
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_36064640
quote:
Eens!
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 19:15:01 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36064847
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zitten die niet gewoon op minder plekken en de australiers zien indonesie en dan vooral oost timor als hun backyard.

zelfde dat als NL eerder vredestroepen naar denemarken zal sturen dan australie
Irak dan, daar hebben ze 2000 man naar toe gestuurd (Op Falconer) terwijl ze nog een kleine bijdrage hadden in Oost Timor en Kosovo
pi_36071093
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dit noem ik nou een man met visie..
Roma Bastardi..!! Vaffanculo..!!
[quote: Moggasparz: Man The harpoons..!!]
http://media.spikedhumor.(...)ion.com_kidowned.wmv
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 23:01:30 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36072328
ik heb het even nagezocht, de huidige defensiebegroting is 7.7 miljard euro, dat is 1.54% van het bnp, daar zou dan dus ongeveer 2.5 miljard euro bij moeten komen om op 2.1% te komen wat mij (en de (Nederlandse) secretaris generaal van de NATO) te komen, dan zitten we op hetzelfde niveau als Australie (16 miljard usd en 2.7% bnp met 20 miljoen inwoners)
  woensdag 15 maart 2006 @ 23:06:49 #166
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_36072500
maak me hier niet zo druk over.....
als Chavez het zo druven word die door de VS hard op zijn gezicht getimmert.
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 23:16:58 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36072853
ik vind dat een slappe gang van zaken ... 'als je ons wat doet komt Amerika je halen' en wat als Chavez weg is en er een meer Amerikaans gezinde regering komt die ook aast op de Antillen, dan is ons hele defensiebeleid in de west kapot en de Amerikanen hebben al bewezen dat ze geen probleem hebben ons te laten vallen in zo'n geval
  Donald Duck held woensdag 15 maart 2006 @ 23:19:57 #168
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_36072945
Maar aan de andere kant. Zou Nederland de antillen wel missen?
't kost alleen maar bakken met geld.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 23:26:22 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36073192
ik zou Limburg, Brabant of carnaval ook niet missen, of het moet het Braziliaanse carnaval in Rotterdam zijn ... maar afstoten is gewoon geen optie tenzij ze dit zelf ook willen
pi_36076470
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:11 schreef sp3c het volgende:
ja nogmaals, ik denk niet dat hij die optie heeft als er mariniers zijn omgekomen bij de verdediging van de eilanden tenzij hij geen zin meer heeft in zijn baan natuurlijk
Venezuela stuurt een paar boten vol manschappen naar die eilanden en die mariniers doen dan echt niets hoor. Ze laten gewoon hun wapen vallen. Ik geloof niet dat er een Nederlander is die nog voor z'n land zal vechten. Het is tenslotte maar een baan! Ze zitten lekker te relaxen op het strand, het laatste waar ze aan beginnen is een vuurgevecht dat zinloos is omdat het 100 tegen 1 is.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36076488
waar maken we ons druk over?
mocht die oetlul daar ooit aan gaan beginnen, en dat is echt een kans van 3x nks...dan is NL niet de enige, al is het ons grondgebied, die daar tegen gaat optreden...we maken als NL gewoon gebruik van de NAVO overeenkomst...een aanval op ons grondgebied is een aanval op alle NAVO-landen...en dat is de reden waarom die oetlul het niet in zijn hoofd haalt om het te gaan proberen, hij komt nl. van een hele koude kermis thuis...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_36076494
Dan ga ik ervan uit dat we toch echt met een goed plan komen om met zo min mogelijk slachtoffers. We gaan ook naar Irak en Afghanistan en daar zijn ook gevaren die men toch durft te nemen. Niemand wil dood maar ik denk dat het leger zeker wil "vechten" en slachtoffers hoeven er niet te komen. Gewoon wat machtsvertoon en Chavez is ook stil.

Daarom gewoon 1 vliegdekschip, en gevolg en dan staat Nederland weer op de kaart;

http://science.howstuffworks.com/carrier-group2.htm

Dan kunnen we desnoods heel Zuid-Amerika van de Antillen af houden.

$10 Miljard is denk ik te weinig om het te runnen samen met de huidige defensie kosten maar met die 3-4 Miljard extra per jaar komt je een heel end om het te financieren.
pi_36076500
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 03:45 schreef David Letterman het volgende:
mocht die oetlul daar ooit aan gaan beginnen, en dat is echt een kans van 3x nks...dan is NL niet de enige, al is het ons grondgebied, die daar tegen gaat optreden...we maken als NL gewoon gebruik van de NAVO overeenkomst...een aanval op ons grondgebied is een aanval op alle NAVO-landen...en dat is de reden waarom die oetlul het niet in zijn hoofd haalt om het te gaan proberen, hij komt nl. van een hele koude kermis thuis...
Daar kom 't inderdaad op neer. De kans dat dit figuur binnen paar jaar weer verdwenen is da's een stuk realistischer.
  Moderator / Miss SHO donderdag 16 maart 2006 @ 03:53:39 #174
22592 crew  Ole
pi_36076509
Dit 'nieuws'komt elke paar maanden wel weer tevoorschijn. Maar dat die Chavez gek is is wel duidelijk
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_36076531
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 03:49 schreef sampoo het volgende:

Daarom gewoon 1 vliegdekschip, en gevolg en dan staat Nederland weer op de kaart;

$10 Miljard is denk ik te weinig om het te runnen samen met de huidige defensie kosten maar met die 3-4 Miljard extra per jaar komt je een heel end om het te financieren.
en als je ff gaat bedenken wat een carrier gaat kosten, aanschaf en onderhoud...plus de aanvullende kosten voor de carrier group...dan weet je dat bijna het halve jaarbudget van defensie al is opgebruikt...het is idd mooi om te dromen, maar voor ons land totaal onuitvoerbaar...
al zou ik graag weer op zo'n ding willen vertoeven...het is een once in a lifetime experience om dat mee te maken...

[ Bericht 2% gewijzigd door David Letterman op 16-03-2006 04:08:31 ]
Pulp Fiction
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 11:34:24 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36081127
hoeft niet veel duurder te zijn als schepen als hrms Rotterdam of strax Johan de Witt ... we hebben het niet over de aanschaf van USS Enterprise oid waar je de hele luchtmacht op kwijt kunt maar bescheiden scheepjes met 10 a 15 helikopters (evt 4 f35's) aan boord
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 11:34:44 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36081140
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 03:35 schreef StefanP het volgende:

[..]

Venezuela stuurt een paar boten vol manschappen naar die eilanden en die mariniers doen dan echt niets hoor. Ze laten gewoon hun wapen vallen. Ik geloof niet dat er een Nederlander is die nog voor z'n land zal vechten. Het is tenslotte maar een baan! Ze zitten lekker te relaxen op het strand, het laatste waar ze aan beginnen is een vuurgevecht dat zinloos is omdat het 100 tegen 1 is.
onzin, als je beschoten wordt schiet je terug, zo werkt dat
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 11:36:42 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36081190
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 03:45 schreef David Letterman het volgende:
dat is wmb het punt niet eens, ik geloof er zelf ook niet in ... punt is dat als er nu een aanval gedaan wordt wij deze met de aanwezige troepen niet af kunnen slaan
pi_36081488
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 23:01 schreef sp3c het volgende:
ik heb het even nagezocht, de huidige defensiebegroting is 7.7 miljard euro, dat is 1.54% van het bnp, daar zou dan dus ongeveer 2.5 miljard euro bij moeten komen om op 2.1% te komen wat mij (en de (Nederlandse) secretaris generaal van de NATO) te komen, dan zitten we op hetzelfde niveau als Australie (16 miljard usd en 2.7% bnp met 20 miljoen inwoners)
ok 2 miljard meer dus dat is nog te overzien.
pi_36081574
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:34 schreef sp3c het volgende:
hoeft niet veel duurder te zijn als schepen als hrms Rotterdam of strax Johan de Witt ... we hebben het niet over de aanschaf van USS Enterprise oid waar je de hele luchtmacht op kwijt kunt maar bescheiden scheepjes met 10 a 15 helikopters (evt 4 f35's) aan boord
dat zou voldoende zijn voor de marine

4 subs
12 fregatten
2 lpd`s
1 helicarier (f35b`s)
2 bevooradingsschepen.
en nog wat mijnenveegers en kleingrut
dan lijkt mij de marine groot genoeg (dus er hoeft dan feitelijk 1 helicarier bij en mischien 1 a 2 fregatten)
  donderdag 16 maart 2006 @ 12:00:00 #181
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_36081842
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 18:38 schreef sp3c het volgende:

Het NL leger heeft geen enkele moeite met het inzetten van militairen wereldwijd. Het leger moet dan wel eerst toestemming hebben om dat te kunnen doen. En daar komt de aap uit de mouw.
Era Vulgaris
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 12:00:56 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36081870
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat zou voldoende zijn voor de marine

4 subs
12 fregatten
2 lpd`s
1 helicarier (f35b`s)
2 bevooradingsschepen.
en nog wat mijnenveegers en kleingrut
dan lijkt mij de marine groot genoeg (dus er hoeft dan feitelijk 1 helicarier bij en mischien 1 a 2 fregatten)
1 schip = geen schip
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 12:02:42 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36081913
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:00 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Het NL leger heeft geen enkele moeite met het inzetten van militairen wereldwijd. Het leger moet dan wel eerst toestemming hebben om dat te kunnen doen. En daar komt de aap uit de mouw.
niet helemaal het punt wat ik probeer te maken ... het Nederlandse leger kan geen 4000 manschappen in het buitenland stationeren want dan is het op, er moet ook geoefend, geroteerd, gerust worden

Een vergelijkbaar land als Australie kan dit wel
  donderdag 16 maart 2006 @ 12:04:56 #184
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_36081976
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet helemaal het punt wat ik probeer te maken ... het Nederlandse leger kan geen 4000 manschappen in het buitenland stationeren want dan is het op, er moet ook geoefend, geroteerd, gerust worden

Een vergelijkbaar land als Australie kan dit wel
Waarom kan Australie dat wel gemakkelijk?
Era Vulgaris
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 12:05:57 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36081996
omdat Australie wel geld uitgeeft aan zijn krijgsmacht
  donderdag 16 maart 2006 @ 12:11:48 #186
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_36082128
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:05 schreef sp3c het volgende:
omdat Australie wel geld uitgeeft aan zijn krijgsmacht
En dat is, vanuit een perspectief gezien, toch weer raar met dacht ik 20 miljoen inwoners. Maar uit een ander perspectief is dat weer niet raar door de aard van de regering aldaar en buurland Indonesie, samen met de ruzie over dat stukje zee wat olievelden herbergt.
Era Vulgaris
pi_36082205
2.7% per hoofd van de bevolking, tegenover 1.6% van NL. Is helaas toch wel een groot verschil.

Wil niet zeggen dat het leger slecht uitgerust is etc. In tegendeel juist, we hebben een van de beste krijgsmachten ter wereld.
pi_36082341
Ach Chavez zal een dergelijke aanval toch nooit uitvoeren omdat hij weet dat hij dan alles en iedereen over zich heen krijgt (incl een bommentapijt).

Overigens is het Nederlandse leger groot zat naar mijn idee. We kunnen het geld wel aan nuttiger zaken besteden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_36082364
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:11 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

En dat is, vanuit een perspectief gezien, toch weer raar met dacht ik 20 miljoen inwoners. Maar uit een ander perspectief is dat weer niet raar door de aard van de regering aldaar en buurland Indonesie, samen met de ruzie over dat stukje zee wat olievelden herbergt.
Ze zitten idd in een wat lichter ontvlambare regio.
  donderdag 16 maart 2006 @ 12:48:57 #190
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_36083125
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:19 schreef du_ke het volgende:
Ach Chavez zal een dergelijke aanval toch nooit uitvoeren omdat hij weet dat hij dan alles en iedereen over zich heen krijgt (incl een bommentapijt).

Overigens is het Nederlandse leger groot zat naar mijn idee. We kunnen het geld wel aan nuttiger zaken besteden.
De overeenkomsten met Argentinie vlak voor de Falkland oorlog tussen Venezuela met Chavez zie ik nog niet, dus als het waar is dat de geschiedenis zich herhaalt, dan denk ik niet dat het zal gebeuren
Era Vulgaris
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 13:48:50 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36084966
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:11 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

ja allicht, ik zeg ook niet dat we het gelijk moeten trekken aan Australie maar de NATO richtlijn halen is wel het minste wat we kunnen doen
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 12:14 schreef bozewolf het volgende:
2.7% per hoofd van de bevolking, tegenover 1.6% van NL. Is helaas toch wel een groot verschil.

Wil niet zeggen dat het leger slecht uitgerust is etc. In tegendeel juist, we hebben een van de beste krijgsmachten ter wereld.
ik blijf er bij dat een bondgenootschap twee kanten op werkt (belangrijkste argument imo) we kunnen niet van de Amerikanen en de Britten verwachten dat ze voor onze veiligheid blijven betalen terwijl wij met dat geld mooi weer spelen en roepen hoe geweldig wij het wel niet hebben.

ons leger is goed geoefend en uitgerust dat zeker maar dat staat hier wmb niet ter discussie, het is niet in staat ons eigen gewicht binnen het bondgenootschap te dragen omdat het te klein is ... maar eigenlijk is dat offtopic
  Moderator / Miss SHO donderdag 16 maart 2006 @ 14:43:50 #192
22592 crew  Ole
pi_36086461
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 03:53 schreef Ole het volgende:
Dit 'nieuws'komt elke paar maanden wel weer tevoorschijn. Maar dat die Chavez gek is is wel duidelijk
hier bijvoorbeeld:
Aanspraak van Venezuela op Curacao
pi_36087505
Spannend

kunnen we het anders niet verkopen? of ruilen tegen een paar olievelden.

Wat hebben we nou aan de antillen behalve dan als bron voor een zooitje ongeregeld/werklozen/criminelen/bolletjesslikkers wat hier op regelmatige basis naar toekomt.
Life sucks
  donderdag 16 maart 2006 @ 17:40:17 #194
110987 ErwinRommel
pi_36091584
Laat ik dan maar van wal schieten: Wie is er bereid om wel te vechten voor zijn vaderland en gebiedsdelen?
Mocht Venezuela de Antillen aanvallen dan ben ik bereid om mij aan te melden om hen tegen te houden. Alvast 1 vrijwilliger die bereid is.
  donderdag 16 maart 2006 @ 17:43:09 #195
110987 ErwinRommel
pi_36091654
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:21 schreef mr.marcus het volgende:
Spannend

kunnen we het anders niet verkopen? of ruilen tegen een paar olievelden.

Wat hebben we nou aan de antillen behalve dan als bron voor een zooitje ongeregeld/werklozen/criminelen/bolletjesslikkers wat hier op regelmatige basis naar toekomt.
Daar gaat het niet om. Waar het omgaat is dat een gebiedsdeel van Nederland bedreigd kan gaan worden met een invasie. Dat betekend dus een aanval op Nederlands grondgebied.
pi_36094048
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:43 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Waar het omgaat is dat een gebiedsdeel van Nederland bedreigd kan gaan worden met een invasie. Dat betekend dus een aanval op Nederlands grondgebied.
true
Life sucks
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 19:20:13 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36094311
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Laat ik dan maar van wal schieten: Wie is er bereid om wel te vechten voor zijn vaderland en gebiedsdelen?
Mocht Venezuela de Antillen aanvallen dan ben ik bereid om mij aan te melden om hen tegen te houden. Alvast 1 vrijwilliger die bereid is.
das mooi want jij woont er het dichtste bij

verder zou ik me zelfs naar de marine over laten plaatsen in zo'n geval als dat nodig zou zijn dus laten we hopen dat het niet zover komt want ik krijg koude rillingen van die figuren met hun fluitjes
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:27:44 #198
93744 Finder_elf_towns
pi_36094559
Ik hoorde via mijn vader (lid van de Nationale Reseve) dat er lui van de atillerie (uit arnhem dacht ik dat hij zei) naar Aruba gaan. Is dit al in de media verschenen?
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:30:07 #199
93744 Finder_elf_towns
pi_36094636
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 17:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Alleen als het toegestaan is om met kapmessen mensen af te maken zou ik het overwegen.
  donderdag 16 maart 2006 @ 19:32:58 #200
8369 speknek
Another day another slay
pi_36094763
Natuurlijk komt Amerika ons helpen. Die hele aanstaande oefening is erop bedoeld om de spierballen aan Chavez te laten zien. Die gasten doen niets liever dan hem zo snel mogelijk laten verongelukken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_36094824
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:32 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk komt Amerika ons helpen. Die hele aanstaande oefening is erop bedoeld om de spierballen aan Chavez te laten zien. Die gasten doen niets liever dan hem zo snel mogelijk laten verongelukken.
Ik denk dat Amerika ons "officieel" niet gaat helpen, maar dit officeus toch doet. Dat wil zeggen dat we eventueel Amerikaanse manschappen, materieel, inlichtingen en technieken tot onze beschikking krijgen met een Nederlands vlaggetje erop geschilderd.
The gum you like, is coming back in style.
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 19:49:27 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36095255
manschappen zullen ze niet off the record in zetten denk ik ... want als ze dood gaan dan is dat wel officieel.
Materiaal, ik kan me zo snel even nix indenken wat met een Nederlands vlaggetje (en paintjob) voor Nederlands door kan gaan, op F16's en Apache's na dan

zal vooral bij munitie blijven (Tomahawks?) en dan zeggen ze in de media dat ze het verkocht hebben
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:02:40 #203
8369 speknek
Another day another slay
pi_36095653
Of ze hebben 'toevallig' een AWACS rondvliegen.

Maar goed, ik verwacht dus dat ze wel degelijk meehelpen de eilanden te ontzetten. Volgens mij is dat ook niet heel moeilijk voor hun.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:46:39 #204
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_36097003
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:32 schreef speknek het volgende:
Ik heb liever dat we het weggeven dan dat "pappa Amerika"ons komt helpen.
waarschijnlijk wel
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:50:16 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_36097119
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:46 schreef HokkePok het volgende:
Spoken like a true patriot.
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:04:32 #206
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36097568
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:46 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Weggeven? Waar moeten we al die MBO'ers dan op stage heensturen?
Uit wat voor reet moeten we onze cocaine voortaan halen?
En waar kan de TROS zijn polonaise-op-het-strand TV show opnemen?

Dat zijn tenslotte de redenen waarom we deze eilanden nog hebben
Bankiertje
pi_36098329
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:49 schreef sp3c het volgende:
manschappen zullen ze niet off the record in zetten denk ik ... want als ze dood gaan dan is dat wel officieel.
Materiaal, ik kan me zo snel even nix indenken wat met een Nederlands vlaggetje (en paintjob) voor Nederlands door kan gaan, op F16's en Apache's na dan

zal vooral bij munitie blijven (Tomahawks?) en dan zeggen ze in de media dat ze het verkocht hebben
nu het zou fijn zijn als ze ons de uss saipan of ronald reagan zouden leasen/ "kopen"

maar ik denk dat het idd munitie, inlichtingen en communicatie sattelieten zullen worden dan.

mischien nog back up van een carrier groep mocht het echt helemaal mislopen het blijft hun achtertuin natuurlijk
pi_36098360
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:02 schreef speknek het volgende:
Of ze hebben 'toevallig' een AWACS rondvliegen.

Maar goed, ik verwacht dus dat ze wel degelijk meehelpen de eilanden te ontzetten. Volgens mij is dat ook niet heel moeilijk voor hun.
awacs zijn van de navo (waarvan er 1 bijna helemaal uit NL personeel bestaat als ik het goed heb)
pi_36098375
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Spoken like a true patriot.
zeg dat dan in het Nederlandsch
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 22:04:09 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36099652
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nu het zou fijn zijn als ze ons de uss saipan of ronald reagan zouden leasen/ "kopen"

maar ik denk dat het idd munitie, inlichtingen en communicatie sattelieten zullen worden dan.

mischien nog back up van een carrier groep mocht het echt helemaal mislopen het blijft hun achtertuin natuurlijk
duurt minstens een jaar voor je de crews operationeel hebt
pi_36100244
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

duurt minstens een jaar voor je de crews operationeel hebt
die horen bij de deal en met zo`n schip hebben we de tijd
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 22:41:22 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36100902
als je ze een jaar de tijd geeft om zich in te graven krijgen we ze er nooit meer af en zoals gezegd, bedelen bij de bondgenoten om troepen vind ik niet de bedoeling
pi_36105278
Welke expertise hebben we eigenlijk in huis wat betreft bedrijven e.d. voor defensie? Als we geld uitgeven en die in de Nederlandse economie kunnen houden zie ik het probleem niet zo.
  Moderator vrijdag 17 maart 2006 @ 01:24:30 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36105400
vooral maritiem (scheepsbouwers) maar die dingen worden tegenwoordig ook grotendeels in het buitenland gebouwd (in losse modules die hier dan in elkaar worden gezet), maar ook bv Thales Nederland (holland signaal) die veel electronische dingen bouwen (goalkeeper, gronddoel radars e.d.)
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:28:16 #215
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36105462
hm, speculatie..

Nou, ik zou zeggen, de Antillen horen best wel bij Zuid-Amerika. Misschien dat er vanuit daar goede ideeen zouden kunnen ontstaan.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  Moderator vrijdag 17 maart 2006 @ 01:36:40 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36105588
ze (de Antillianen) willen het gewoon niet, daar houd alles op wmb ... zolang zij onderdeel willen blijven van het koninkrijk hebben wij de verantwoordelijkheid een geloofwaardige verdediging op te zetten
  vrijdag 17 maart 2006 @ 06:51:40 #217
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36106684
trekken we daar nu de broekriem voor aan?

laat die mensen hun eigen eilanden hebben.
wij hebben ons land.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_36109379
Och het wordt tijd dat Fidel dood gaat. Dan kan er één caraibische staat gevormd worden met hoofdstad in Havana en papiaments als voertaal. En wordt de Eastern Caraibean dollar als standaard munt ingevoerd (als Caraibean Euro dan wel te verstaan). Het schijnt dat in de jaren zeventig dit idee heel populair was. Alleen jammer dat Fidel het zo lang volhoudt.
pi_36133351
quote:
Hmm ik zou wel veel rekenen op de V.S. Onderschat niet dat de V.S. de eilanden Aruba, Bonaire en Curaçao als strategisch belangrijk acht. Ze liggen op korte afstand voor de kust van Venezuela (grote olie producent) en Colombia (grote drugsland en guerrilla oorlog). Alle drie eilanden hebben goed infrastructuur en zijn politiek stabiel.

Het is niet voor niets dat er een Amerikaanse FOL basis werd gebouwd op Aruba en Curaçao in de afgelopen 5 jaar. Er komen vaak grote Amerikaanse oorlogsschepen naar Curaçao. In die zin heeft Chavez misschien wel wat te vrezen dat er misschien iets aan de hand is en dat de Amerikanen een beetje de regio verkennen voor een eventuele aanval.

Ook heeft Amerika grote belangen op Aruba. 75 procent van Alle 750,000 toeristen zijn Amerikanen, er wonen veel Amerikanen op het eiland. En veel bedrijven, hotels en de olie raffinaderij zijn Amerikaans. Aruba lijkt meer een Amerikaans kolonie dan een Nederlandse.

Ik denk eerder dat als Venezuela de ABC eilanden zou aanvallen dat de V.S. meteen zal ingrijpen. Het zal een eventuele aanval op de eilanden gebruiken als excuus om Venezuela aantevallen en Chavez aftezetten. Vervolgens zou Amerika een permanente militaire basis opzetten op de eilanden. Komt er een nieuw pro Amerikaans bewind in Venezuela en kan Amerika een volgende oorlog starten in Colombia met de guerrilla, daarnaast ook toezicht houden op drugstransport van dat land. Dus de ABC eilanden zijn zeer zeker gunstig voor de V.S.

Een aanval op de ABC eilanden zou ook de stabiliteit in de Caribische regio aantasten. En de Caraiben is een regio voor de deur van de V.S. Dus er staat veel op het spel.

P.S. Als NL de eilanden niet willen, vallen ze zeer zeker onder Amerika of Canada als de eilandbewoners dat willen. Dat laatste zit te trappelen om eilanden te kopen. Vergeet niet dat de V.S. de Nederlandse Antillen en Aruba wilde kopen van NL in 1902, NL weigerde. NL was bang dat de V.S. zo een grote koloniale macht zou worden.
Geschiedenis leren mensen.
pi_36133367
edit...lama

[ Bericht 25% gewijzigd door David Letterman op 18-03-2006 00:44:47 ]
Pulp Fiction
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:09:36 #221
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_36133401
Hoe zou de NAVO reageren als Chavez de eilanden snel gaat aanvallen, plunderen binnen een paar dagen en zich dan weer volledig terugtrekt?
Era Vulgaris
pi_36133559
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:09 schreef Vassili_Z het volgende:
Hoe zou de NAVO reageren als Chavez de eilanden snel gaat aanvallen, plunderen binnen een paar dagen en zich dan weer volledig terugtrekt?
das ook wel een leuke hypothese...
Pulp Fiction
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:23:14 #223
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_36133681
quote:
Denk dat Amerika dat ook wel eens als reden zal kunnen gaan gebruiken om Venuzuela binnen te vallen en Chavez af te zetten.
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 02:01:24 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36134988
quote:
dat kan hij nooit verkopen aan zijn eigen volk.

hij doet zich voor als de grote voorvechter van de Zuid Amerikaanse zaak tegen het Kapitalistische westen, de Antillianen beroven zullen ze echt niet pikken bij hem thuis
bovendien ben je binnen anderhalf uur klaar met die eilanden plunderen ... loont de moeite niet

wat gevaarlijk is aan zijn gejammer dat de grote boze Yankees hem komen halen iedere keer als er een Amerikaans schip aanlegt op de Antillen is dat de bevolking het op een gegeven moment wel gezien heeft en hem niet geloven of beginnen te roepen dat hij zijn woorden in daden om moeten zetten want als hij zo zeker weet dat hij aangevallen gaat worden vanaf Curacao, waarom doet hij er dan in vredesnaam nix aan?
pi_36135117
VS zou de lachende 3e zijn.
Die zoeken al jaren naar een reden om die Chavez uit zijn zadel te wippen
Life sucks
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 02:27:45 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36135180
ik vertrouw de VS gewoon niet in deze (dergelijke) kwestie(s) ... zoals gezegd ze hebben ons al vaker genaaid want koloniale zaken betreft

als ze Venezuela aan willen vallen, fine by me maar de Antillen zijn wmb onze zaak
pi_36170784
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:27 schreef sp3c het volgende:
ik vertrouw de VS gewoon niet in deze (dergelijke) kwestie(s) ... zoals gezegd ze hebben ons al vaker genaaid want koloniale zaken betreft

als ze Venezuela aan willen vallen, fine by me maar de Antillen zijn wmb onze zaak
dus als ze na een verzoek ons zouden helpen , dan vertrouw je ze niet?
en ten tweede, je hebt eik helemaal in geen enkele zaak vertrouwen in de VS, kan je dat eens uitleggen?
Pulp Fiction
  Moderator zondag 19 maart 2006 @ 16:36:01 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36171056
ten eerste: als ze aanbieden om te helpen zou ik het aannemen maar ik zou er niet te veel op rekenen ... ik zou iig niet bij ze om troepen gaan lopen bedelen want voor wat hoort wat
ten tweede: waar komt dat nu weer in vredesnaam vandaan
pi_36171753
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:36 schreef sp3c het volgende:

ten tweede: waar komt dat nu weer in vredesnaam vandaan
"ik vertrouw de VS gewoon niet in deze (dergelijke) kwestie(s)"

uitspraak veronderstelt geen vertrouwen in de VS naast bediscussieerde kwestie...maar zal het wel fout hebben gelezen...
Pulp Fiction
  Moderator zondag 19 maart 2006 @ 17:08:50 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36171902
geen vertrouwen in dergelijke kwesties nee, hoe jij daar uit opmaakt 'eik in geen enkele zaak vertrouwen heb in de VS' is mij een raadsel ... zwart/wit wereldbeeld?
pi_36177289
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:08 schreef sp3c het volgende:
geen vertrouwen in dergelijke kwesties nee, hoe jij daar uit opmaakt 'eik in geen enkele zaak vertrouwen heb in de VS' is mij een raadsel ... zwart/wit wereldbeeld?
nee, begrijpend lezen...

mijn wereldbeeld is gebasseerd op feiten van de geschiedenis in deze wereld waar we in leven (door mij geabsorbeerd door uitvoerig over heel veel dingen te lezen, analyseren, te bediscussieren)...deze zijn nooit zwart/wit...er zijn meerdere grijstinten...

maar leg eens uit hoe jij dan die rol mbt het verleden van de VS en mbt het koloniale verleden van NL ziet...en waarom je dan in deze situatie de VS niet kan vertrouwen...om maar ff OT te blijven...

PS...ff vraagje...je was toch werkzaam bij defensie? luchtmacht? nog steeds?

[ Bericht 13% gewijzigd door David Letterman op 19-03-2006 20:24:29 ]
Pulp Fiction
  zondag 19 maart 2006 @ 20:43:52 #232
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_36179014
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:03 schreef David Letterman het volgende:

[..]

nee, begrijpend lezen...

mijn wereldbeeld is gebasseerd op feiten van de geschiedenis in deze wereld waar we in leven (door mij geabsorbeerd door uitvoerig over heel veel dingen te lezen, analyseren, te bediscussieren)...deze zijn nooit zwart/wit...er zijn meerdere grijstinten...

maar leg eens uit hoe jij dan die rol mbt het verleden van de VS en mbt het koloniale verleden van NL ziet...en waarom je dan in deze situatie de VS niet kan vertrouwen...om maar ff OT te blijven...

PS...ff vraagje...je was toch werkzaam bij defensie? luchtmacht? nog steeds?
zie indonesie
pi_36179244
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zie indonesie
*edit*

...foutje
Pulp Fiction
pi_36179337
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zie indonesie
ongeveer 100+ landen, waaronder de VS, hebben toen de zweep erover gelegd om het op te geven...een juiste insteek...moreel en qua haalbaarheid was dat de enige juiste weg...
Pulp Fiction
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 12:04:06 #236
8781 crew  Frutsel
pi_36195834
zijn ze al begonnen?
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 13:17:29 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36197800
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:51 schreef David Letterman het volgende:

[..]

ongeveer 100+ landen, waaronder de VS, hebben toen de zweep erover gelegd om het op te geven...een juiste insteek...moreel en qua haalbaarheid was dat de enige juiste weg...
moreel gezien was het beter om er 4 of 5 onafhankelijke staatjes van te maken ipv de huidige oplossing waar een 4tal volken als tweederangs burgers in eigen land behandeld worden ... de Amerikanen hebben ons verraden en later met nieuw guinnea weer omdat ze er wat konden halen (die goud mijn op Nieuw Guinnea is nog steeds open) daar vertrouw ik ze niet.

als Chavez ze een gratis boorplatform waarmee ze kunnen pompen tot ze een ons wegen geeft dan zijn ze opeens helemaal niet meer zo begaan met de Antillianen
pi_36203483
De VS hebben de dekolonisatie aangemoedigd omdat de europese invloed in zuidoost-azië hun eigen expansie in die contreien in de weg zat. In Indonesië heeft men nog steeds de smoor in dat we niet tenminste een goed functionerend overheidsapparaat en een gedegen onderwijssysteem hebben achtergelaten, zoals de Engelsen in India deden. Wat ik uit gesprekken met jonge Indonesiërs heb begrepen is dat de Nederlandse aftocht van hun niet zo abrupt had hoeven verlopen.
pi_36203574
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:24 schreef dvr het volgende:
De VS hebben de dekolonisatie aangemoedigd omdat de europese invloed in zuidoost-azië hun eigen expansie in die contreien in de weg zat. In Indonesië heeft men nog steeds de smoor in dat we niet tenminste een goed functionerend overheidsapparaat en een gedegen onderwijssysteem hebben achtergelaten, zoals de Engelsen in India deden. Wat ik uit gesprekken met jonge Indonesiërs heb begrepen is dat de Nederlandse aftocht van hun niet zo abrupt had hoeven verlopen.
in nieuw guinnea had men niet eens de behoefte om indonesier te worden.

maar je ziet dat probleem wel vaker zie afrika bijvoorbeeld
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 16:52:07 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36204089
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:24 schreef dvr het volgende:
ja allicht maar toen de Amerikanen de marshal hulp stilzetten was onze buidel leeg ... dat ze tijdens de nieuw guinnea crisis wapens aan de vijand leverden wekt ook niet echt vertrouwen
  maandag 20 maart 2006 @ 17:40:49 #241
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_36205530
ik denk dat er helemaal niks gaat gebeuren.
pi_36206514
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:04 schreef Frutsel het volgende:
zijn ze al begonnen?
Ik kan niet wachten tot ze beginnen eigenlijk.
pi_36208197
Een inval op Aruba en Curaçao is volgens mij het laatste dat Chavez zich kan permiteren. Daarmee zou hij de VS een vrijbrief geven zijn leger de pan in te hakken, zijn land te ontwrichten en er een US-gezind bewind neer te zetten.

Met name Aruba is voor de VS van groot belang, vanwege o.a. de strategische ligging, de Amerikaanse Valero raffinaderij, de Amerikaanse legerbasis van waaruit de War on Drugs in Zuid-Amerika gevoerd wordt, de Amerikaanse hotels/casino's en de continue aanwezigheid van tienduizenden US toeristen. Daar hoeft Chavez maar met zijn pink naar te wijzen en in Texas stijgen de bommenwerpers op. Bovendien staat de Amerikaanse bevolking inmiddels te springen om heel Aruba eens door een zeef te halen in de hoop juf Holloway terug te vinden, dus aan de popular support zal het ook niet liggen.
pi_36221931
Zolang Chavez maar even wacht tot volgende week vrijdag, dan zit ik weer veilig
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_36234938
quote:
The Dutch are trying to get the United States to make a port call with an aircraft carrier, and its accompanying warships, at one of their Caribbean islands.
Hmz. Chavez is een mafkees.
pi_36238369
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

moreel gezien was het beter om er 4 of 5 onafhankelijke staatjes van te maken ipv de huidige oplossing waar een 4tal volken als tweederangs burgers in eigen land behandeld worden ... de Amerikanen hebben ons verraden en later met nieuw guinnea weer omdat ze er wat konden halen (die goud mijn op Nieuw Guinnea is nog steeds open) daar vertrouw ik ze niet.

als Chavez ze een gratis boorplatform waarmee ze kunnen pompen tot ze een ons wegen geeft dan zijn ze opeens helemaal niet meer zo begaan met de Antillianen
welkom op het toneel van de wereldpolitiek...
welk land vertrouw je wel icm koloniale vraagstukken? dan moet je NL nog onder de VS zetten qua betrouwbaarheid en je netjes op het wereldtoneel gedragen...

ps, had nog steeds dat vraagje voor je...
...je was toch werkzaam bij defensie? luchtmacht? nog steeds?...of vergis ik me?...was het toch de landmacht?...
Pulp Fiction
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 18:41:22 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36239806
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:52 schreef David Letterman het volgende:

[..]

welkom op het toneel van de wereldpolitiek...
welk land vertrouw je wel icm koloniale vraagstukken? dan moet je NL nog onder de VS zetten qua betrouwbaarheid en je netjes op het wereldtoneel gedragen...
niemand eigenlijk ... alleen Nederland maar de VS vind ik wel de laatste waar we op moeten rekenen.
Althans we zouden op onszelf moeten kunnen vertrouwen maar als men doorgaat met het afbreken van de krijgsmacht dan is dat ook snel afgelopen vrees ik ... de eenheden die er zitten maken iig geen schijn van kans mocht Chavez het er toch op willen wagen.
quote:
ps, had nog steeds dat vraagje voor je...
...je was toch werkzaam bij defensie? luchtmacht? nog steeds?...of vergis ik me?...was het toch de landmacht?...
luchtmacht, nog net wel
pi_36246117
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:05 schreef LexRex het volgende:

[..]

Hmz. Chavez is een mafkees.
mooi
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:52:15 #249
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_36246341
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

niemand eigenlijk ... alleen Nederland maar de VS vind ik wel de laatste waar we op moeten rekenen.
Althans we zouden op onszelf moeten kunnen vertrouwen maar als men doorgaat met het afbreken van de krijgsmacht dan is dat ook snel afgelopen vrees ik ... de eenheden die er zitten maken iig geen schijn van kans mocht Chavez het er toch op willen wagen.
[..]

luchtmacht, nog net wel
Opzich zouden we wel op de VS moeten rekenen. We zitten in de NAVO, 'we' doen veel wat Amerika van ons verlangt, dan mogen we ook wel wat terug verwachten.
Era Vulgaris
pi_36252206
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

luchtmacht, nog net wel
ik ben het met je eens dat het defensiebudget (het liefst flink) omhoog moet gaan...defensief gezien is het daar nog minder dan een lachertje...en idd, het is de taak van de strijdmachten om ons grondgebied te verdedigen...en daar falen we als NL in...

"luchtmacht, nog net wel "

als in:
je gaat ze verlaten? of ontslaan ze je?

diep gravend in mijn geheugen...werkt ook niet altijd goed...dus foutjes kunnen voorkomen, doe je toch iets met luchtverdediging?
Pulp Fiction
pi_36260923
quote:
en idd, het is de taak van de strijdmachten om ons grondgebied te verdedigen...en daar falen we als NL in...
Hebben we veel aanvallen gehad op ons grondgebied de afgelopen decennia?
pi_36265237
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 12:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hebben we veel aanvallen gehad op ons grondgebied de afgelopen decennia?
Zoiets dacht de Nederlandse regering ook in de jaren voor de tweede wereldoorlog, met als gevolg dat soldaten hun spullen uit musea konden halen.

Bovendien zien we nu dat zo'n aanval soms opeens dichterbij kan zijn dan je verwacht.
En zo heel veel geld is er niet voor nodig om er een aanzienlijk grotere krijgsmacht op na te houden, er is nu ontzettend veel materiaal en personeel afgestoten en dat heeft tot een bezuiniging van slechts een paar honderd miljoen geleid.
Andersom kan je dus voor maar bv. 700 miljoen euro per jaar extra een fatsoenlijke krijgsmacht onderhouden die niet alleen de belangen van Nederland kan verdedigen maar ook nog eens wel aan de verwachtingen/eisen van de NAVO, EU, en VN voldoet.
pi_36265674
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:04 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Zoiets dacht de Nederlandse regering ook in de jaren voor de tweede wereldoorlog, met als gevolg dat soldaten hun spullen uit musea konden halen.

Bovendien zien we nu dat zo'n aanval soms opeens dichterbij kan zijn dan je verwacht.
En zo heel veel geld is er niet voor nodig om er een aanzienlijk grotere krijgsmacht op na te houden, er is nu ontzettend veel materiaal en personeel afgestoten en dat heeft tot een bezuiniging van slechts een paar honderd miljoen geleid.
Andersom kan je dus voor maar bv. 700 miljoen euro per jaar extra een fatsoenlijke krijgsmacht onderhouden die niet alleen de belangen van Nederland kan verdedigen maar ook nog eens wel aan de verwachtingen/eisen van de NAVO, EU, en VN voldoet.
Nou ook met een fatsoenlijk leger hadden we het niet gered tegen de Duitsers hoor .
Met 700 miljoen euro per jaar kan je dingen doen waar we in dit land veel meer aan hebben. En mocht de situatie in Europa veranderen dan heeft Nederland de kennis en de middelen wel om in relatief korte tijd wat op te bouwen.

En zitten we zo ver onder de verwachtingen van de VN? Voglens mij heeft Nederland altijd een heel aardig aandeel gehad in de diverse vredesmissies.
pi_36269034
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou ook met een fatsoenlijk leger hadden we het niet gered tegen de Duitsers hoor .
Met 700 miljoen euro per jaar kan je dingen doen waar we in dit land veel meer aan hebben. En mocht de situatie in Europa veranderen dan heeft Nederland de kennis en de middelen wel om in relatief korte tijd wat op te bouwen.

En zitten we zo ver onder de verwachtingen van de VN? Voglens mij heeft Nederland altijd een heel aardig aandeel gehad in de diverse vredesmissies.
punt 1 we hebben ze nu 5 dagen opgehouden stel dat dat langer was geweest en dat de fransen en engelsen dan genoeg tijd hadden gehad?

punt 2 maakt het lastig idd
Maar zo snel heb je de expertise weer niet bijelkaar hoor als een eenheid geschrapt dat duurt meestal jaren.

punt 3 er is een NAVO richtlijn van 2% bnp NL heeft nu maar 1,4%
pi_36269120
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

punt 1 we hebben ze nu 5 dagen opgehouden stel dat dat langer was geweest en dat de fransen en engelsen dan genoeg tijd hadden gehad?
Nou die hadden al hun krachten in Frankrijk nodig (dat wel behoorlijk bewapend was volgens mij).
quote:
punt 2 maakt het lastig idd
Maar zo snel heb je de expertise weer niet bijelkaar hoor als een eenheid geschrapt dat duurt meestal jaren.
Ok maar spanningen ontwikkelen zich ook niet in 2 weken.
quote:
punt 3 er is een NAVO richtlijn van 2% bnp NL heeft nu maar 1,4%
Haha ok alleen als we ook aan de VN richtlijn voor ontwikkelingssamenwerking gaan voldoen .
pi_36270489
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:49 schreef du_ke het volgende:

Nou die hadden al hun krachten in Frankrijk nodig (dat wel behoorlijk bewapend was volgens mij).
[..]
ja frankrijk had zelfs beter wapens maar slechtere tactieken.
het punt is dat als de fransen de duitsers in NL hadden gestopt het von schliefenplan waarschijnlijk
ernstig in de frut geschopt
quote:
Ok maar spanningen ontwikkelen zich ook niet in 2 weken.
[..]
maar wel sneller dan een jaar.
en gemiddelde duurt het peil brengen van zo`n eenheid zo`n 5 jaar.
quote:
Haha ok alleen als we ook aan de VN richtlijn voor ontwikkelingssamenwerking gaan voldoen .
dat gebeurt dan ook we kunnen dan aan meer vredesmissies meedoen en volgensmij worden die ook onder de noemer ontwikkelingshulp geschaard bij de VN.
pi_36270710
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het punt is dat als de fransen de duitsers in NL hadden gestopt het von schliefenplan waarschijnlijk
[..]
Tja de details weet ik niet maar ik heb niet het idee dat Nederland een echt cruciale schakel was in Hitlers blitzkrieg.
quote:
maar wel sneller dan een jaar.
en gemiddelde duurt het peil brengen van zo`n eenheid zo`n 5 jaar.
[..]
Voor het beveiligen van onze overzeese gebiedsdelen hebben we nog wel genoeg mensen. En ik zou niet weten hoe er in Europa binnen een paar jaar zulke spanningen ontstaan dat wij bedreigd worden.
quote:
dat gebeurt dan ook we kunnen dan aan meer vredesmissies meedoen en volgensmij worden die ook onder de noemer ontwikkelingshulp geschaard bij de VN.
Tja dat zou evt kunnen als het een opbouwmissie is maar ik vind het erg twijfelachtig .
  donderdag 23 maart 2006 @ 03:49:01 #258
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36287098
Er zijn maar weinig landen die zo braaf meedoen als Nederland als het gaat om ontwikkelingshulp, hoor. Samen met wat Scandinavische landen zijn we het enige land in de wereld dat de OESO norm uit 1970 haalt, dat stelt dat rijke landen 0.7% van hun BNP aan ontwikkelingshulp moeten besteden. De VS bijvoorbeeld zitten hier met 0.11% ruim onder.

Ook wat betreft ons aandeel in vredesmissies kan niemand ons iets verwijten, vind ik. Voor een klein land met een professioneel leger is onze bijdrage IMO bovenproportioneel.
Bankiertje
pi_36288044
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 03:49 schreef Denocorp het volgende:
Er zijn maar weinig landen die zo braaf meedoen als Nederland als het gaat om ontwikkelingshulp, hoor. Samen met wat Scandinavische landen zijn we het enige land in de wereld dat de OESO norm uit 1970 haalt, dat stelt dat rijke landen 0.7% van hun BNP aan ontwikkelingshulp moeten besteden. De VS bijvoorbeeld zitten hier met 0.11% ruim onder.

Ook wat betreft ons aandeel in vredesmissies kan niemand ons iets verwijten, vind ik. Voor een klein land met een professioneel leger is onze bijdrage IMO bovenproportioneel.
Meedoen aan vredesmissies is mi. een goede zaak, maar het is inderdaad in geen verhouding tot het formaat van het Nederlandse leger. Met als gevolg dat duizenden militairen (want het zijn vaak dezelfde onderdelen die voor zulke missies geschikt zijn) inmiddels al meerdere keren in bv. Irak of Afghanistan hebben gezeten.

En over het "even" opbouwen van die krijgsmacht als dat nodig is: De bouw van een beetje fatsoenlijk schip duurt al gauw anderhalf jaar, en dan is het hele apparaat nog niet eens getest.
Ook een volwaardige opleiding ben je vele maanden of misschien ook wel meer dan een jaar mee kwijt.

En dat spanningen zich niet binnen 2 weken ontwikkelen is wel zo, maar er zijn ook nog ongeleide projectielen zoals Chavez en Ahmadinejad.
pi_36289331
quote:
En dat spanningen zich niet binnen 2 weken ontwikkelen is wel zo, maar er zijn ook nog ongeleide projectielen zoals Chavez en Ahmadinejad.
Maar hoe in hemelsnaam zouden die binnen korte tijd een bedreiging voor Nederlands grondgebied kunnen vormen? En voor het evt verdedigen van de antillen hebben we echt wel voldoende mensen.
pi_36291133
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar hoe in hemelsnaam zouden die binnen korte tijd een bedreiging voor Nederlands grondgebied kunnen vormen? En voor het evt verdedigen van de antillen hebben we echt wel voldoende mensen.
punt is dat we het moeten heroveren dan.
want eer dat wij soldaten in de buurt van de antillen hebben duurt iets van een week tot een maand
(soldaten moeten terug geroepen worden uit afghanistan bosnie etc.)
de koopvaardievloot moet voor een deel ingenomen worden er moet munitie gekocht worden etc etc.
  Moderator donderdag 23 maart 2006 @ 11:25:05 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36291503
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De Fransen zouden de moerdijkbruggen innemen met een gepantserde eenheid (die over meer tanks bezat dan het hele Nederlandse leger) maar toen een aantal verdwaalde Stuka's er bij gebrek aan een beter doelwit hun bommen op smeten zijn ze met de staart tussen de benen Nederland uit gescheurt, die zijn toen in Belgie verdwaalt en op een gegeven moment door de Duitsers gearresteerd. De rest van de Fransen zaten muurvast in Zeeland

De Engelsen ditto, die hebben na een bombardement de olievoorraden bij Pernis in de fik gestoken en zijn weer op hun schepen gestapt (met de koninklijke familie geloof ik)

meer geallieerde steun hoefden we niet te verwachten ... misschien dat als Nederland wel een sterke verdediging had gehad dat ze meer moeite hadden gedaan maar dat is wel heel theoretisch
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

dat zeker, maar die zijn op twee handen vol mariniers allemaal in Nederland. Als Chavez door de bliksem geraakt wordt en besluit dat het een goed plan is de ABC eilanden te veroveren dan rolt hij er in anderhalf uur overheen.

oorlog voorkom je door van te voren te laten zien dat de vijand niet kan winnen of dusdanig veel schade zal leiden dat het nut er een beetje af gaat ... op de Antillen doen wij het omgekeerde!
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:59:49 #263
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36310599
Bankiertje
  vrijdag 24 maart 2006 @ 01:43:39 #264
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_36317356
Nou ja toch ... het moet niet gekker worden...
Dat Amerika Koeweit binnenviel en de Irakezen wegjoeg vanwege de olie die in het geding was ok das logisch...
Dat de Argentijnse Junta het leuk vond om met hun meuk legertje en luchtmacht (doch met die verdomde exorcet rakketten bewapend) de Britten te pesten om enkele klootjes land das een ander punt ten tweede..
Maar dat Chavez de Antillen zou willen hebben doet werkelijk m'n klomp breken immers wat stelt de antillen nou voor ?! (Behalve dan dat het een der grootste uitvoerhavens van coke is?).
Dat ie daar nou oorlog om zou willen voeren kom kom...
Dan heeft Amerika des te meer redenen om Chavez onder de grond vandaan te plukken wanneer het moment aanbreekt..
En nee Nederland moet vooral niet dat boys with toys beroepslegertje van ons die richting op sturen.
Immers wanneer Chavez de Antillen zou annexeren zijn we in Nederland gelijk van die stromen bolletjesslikkers af en dat scheelt juist een hoop centen.
Kortom Tiesemans gaat weer rustig verder met z'n potje Steel Panthers MBS - scenario Ned vs Belgie 2007 (En yes Godzijdank dat wij de meeste moderne Leopard 2's bezitten.. lol
  woensdag 29 maart 2006 @ 05:57:42 #265
16715 Mylene
*schatje*
pi_36453790
Nu ook voorpagina nieuws bij de Telegraaf.

quote:
Venezuela loert op Antillen

Kamer vreest invasie

Een meerderheid van de Tweede Kamer maakt zich grote zorgen over de veiligheid van de Nederlandse Antillen. Zij vrezen dat de toestand in omliggende landen als Venezuela, Haïti en Cuba tot politieke onrust en mogelijk zelfs een militaire invasie op de Antillen zal leiden.

CDA, VVD en LPF willen dan ook dat de ministers Kamp (Defensie) en Pechtold (Koninkrijksrelaties) met grote spoed de gevaren in kaart brengen. Het Tweede-Kamerlid Roland Kortenhorst (CDA) wijst als voorbeeld op Cuba.

Onrust
Fidel Castro zal daar op enig moment zijn laatste adem uitblazen, waarna een strijd om zijn opvolging zal losbranden, die naar alle waarschijnlijkheid met onrust gepaard zal gaan.
VVD’er Zsolt Szabo maakt zich vooral zorgen over Venezuela waar president Chavez met grote regelmaat oorlogszuchtige taal uitslaat richting de Antillen.
"Hij heeft al eens gezegd dat als Nederland één been van de eilanden afhaalt, hij er met twee benen zal binnenstappen", aldus Szabo.
De liberaal komt met keiharde cijfers: Chavez is bezig zijn reservistenleger uit te breiden van 150.000 naar 2 miljoen, hij heeft onlangs 100.000 AK47 machinegeweren besteld in Rusland en wil van Spanje patrouilleboten en militaire transportvliegtuigen kopen.
Daarop vooruitlopend moet Nederland maatregelen treffen, vindt de Kamer. "De Antillen zijn een grote gatenkaas", weet Szabo. "De tijd van aanmodderen is voorbij. Het gaat wel om de veiligheid van onze rijksgrenzen."
Samen met Mat Herben (LPF) wil hij het veiligheidsonderzoek breder trekken naar de drugstransporten, mensensmokkel en wapenhandel.
De ministers Kamp en Pechtold hebben vandaag op de Antillen overleg over de veiligheid.
De marine en de kustwacht hebben in totaal zo’n duizend man personeel op de Nederlandse Antillen en Aruba. Ze hebben een fregat tot hun beschikking en een ondersteuningsschip.
Daarnaast liggen er twaalf supersnelle speedboten, zogeheten rhibs, en drie patrouilleschepen. Voor in de lucht staan er twee Fokker 60 patrouillevliegtuigen en twee helikopters.
bron
  woensdag 29 maart 2006 @ 06:02:05 #266
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36453803
Vooral die 'subkop' is geweldig: Kamer vreest invasie.

Laat die Chavez lekker brallen, die mafkees blaat al tijden wat in het rond.
  woensdag 29 maart 2006 @ 08:44:08 #267
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36454666
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 06:02 schreef popolon het volgende:
Laat die Chavez lekker brallen, die mafkees blaat al tijden wat in het rond.
Ja, tot hij dadelijk echt op aruba staat........ '
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 29 maart 2006 @ 08:55:55 #268
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36454834
Ik las ook al een stuk in de Elsevier over deze "dreiging". Kennelijk begint zich er toch wat te roeren zo langzamerhand, in ieder geval aan onze zijde van de muur.
Kamp weigert echter een veiligheidsanalyse uit te voeren omdat dit de diplomatieke betrekkingen met Venezuela zou schaden. Bot wil dit jaar nog richting Venezuela voor diplomatiek overleg. Een afspraak met Chavez of companen (weet ik niet zeker) eerder dit jaar werd afgezegd(!).

Ik blijf er bij: in ieder geval twee fregatten en eventueel nog een onderzeeër die kant op. Extra manschappen lijken me nog wat overbodig.

pi_36455521
Er is inmiddels ook een Amerikaans vliegkampschip onderweg, en er staan grote militaire oefeningen in de regio gepland met o.a. Amerikaanse en Engelse strijdkrachten.
quote:
US aircraft carrier to deploy to the Caribbean
03-28-2006

WASHINGTON, USA (AFP): The US Navy is sending an aircraft carrier into the Caribbean next month for the first time since 2003 to reaffirm military ties with countries in the region, the military said Tuesday.

USS George Washington underway in the Persian Gulf while on
deployment to the area in support of Operation Southern Watch.
U.S. Navy photo by Photographer's Mate 2nd Class Lisa Marcus

The two month deployment of the USS George Washington and three other warships comes at a time of growing US concern over attempts by populist Venezuelan President Hugo Chavez to make political inroads in the region.

In addition to the ship visits, US marines are joining troops from Britain and 16 other countries in Jamaica for an exercise this month and next called "Tradewinds 2006," which is centered on security for the 2007 Cricket World Cup.

A Pentagon official said it will be the first time that the Navy has deployed an aircraft carrier strike group to the Caribbean since the 2003 closure of the Atlantic fleet's premier training range at Vieques, an island off Puerto Rico.

"We've had a very limited navy presence there from what we used to have. So this is good to get back there and visit some of those island nations," said the official, who spoke on condition of anonymity.

"In order to have a presence you have to be there. This really underscores our commitment to the region," he said. "It shows we're interested in the region."

The navy deployment, which will run from early April through late May, will include port calls and operations with "various forces from Latin America and the Caribbean other governments" dealing with drug smuggling and human trafficking, the US Southern Command said.

"The deployment will focus on enhancing military-to-military relationships with regional partner nations, improving operational readiness and fostering good will," the Miami, Florida-based command said.

Neither the command nor Pentagon officials would say what ports will be visited or what other governments are taking part. In the past, though, Navy cruises have made port calls in Colombia and the Netherland Antilles, which lie just off Venezuela's northern coastline.

Although this would be the first aircraft carrier deployment in the Caribbean since 2003, the navy has held annual maritime exercises with Caribbean and Latin American navies called "Unitas."

Venezuela, which took part in the "Unitas" exercises every year since it began in 1959 in the wake of the Cuban revolution, has stayed away since 2003.
Bron: Caribbean Net News

[ Bericht 45% gewijzigd door dvr op 29-03-2006 09:50:15 ]
  woensdag 29 maart 2006 @ 11:03:38 #270
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_36457149
Waarom laten we onze eiland bewoners niet voor ons vechten, doen ze ook eens wat zelf. 'T is maar een simpel idee, wij hebben jaren lang onze naam gegeven en die crimi's hierheen laten komen met hun bolletjes. Laat ze wat terug doen, mee vechten met Nederland..Raatatatatatatatata
pi_36457244
valt een aanval op de Antillen ook onder het NATO-verdrag of zijn de Antillen geen Nederlands grondgebied?
  woensdag 29 maart 2006 @ 11:09:06 #272
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36457262
quote:
Er is inmiddels ook een Amerikaans vliegkampschip onderweg, en er staan grote militaire oefeningen in de regio gepland met o.a. Amerikaanse en Engelse strijdkrachten.
Zo! Dat gaat wel voor wat beroering zorgen aan Venezuelaanse kant dunkt me. Ik ben benieuwd hoe Chavez reageert.

pi_36457264
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:08 schreef FreedonNadd het volgende:
valt een aanval op de Antillen ook onder het NATO-verdrag of zijn de Antillen geen Nederlands grondgebied?
is toch nog Koninkrijk der Nederlanden?
pi_36457281
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, tot hij dadelijk echt op aruba staat........ '
ja, zo gek issie volgens mij nog wel ook. Ook leuk voor de olieprijzen..
  woensdag 29 maart 2006 @ 11:17:44 #275
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_36457449
ik lees het net in de telegraaf. dit topic ga ik de komende tijd even volgen!
Neerkomen wel!
  Moderator / Miss SHO woensdag 29 maart 2006 @ 11:23:28 #276
22592 crew  Ole
pi_36457572
Was net bij BNR.
Zijn troepen van 15.ooo naar 2 miljoen?
  woensdag 29 maart 2006 @ 11:33:23 #278
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_36457769
Het zal allemaal wel wat loslopen
Where law ends, tyrrany begins.
pi_36457834
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:33 schreef Gunner het volgende:
of niet natuurlijk.
  Moderator woensdag 29 maart 2006 @ 12:05:10 #280
8781 crew  Frutsel
pi_36458468
es kijken wat onze helden van het leger dan nog kunnen doen...

gaan we dan ook alleen als het "echt veilig is" ... lol
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:27:36 #281
16715 Mylene
*schatje*
pi_36459057
De reacties op de site van de Telegraaf:
quote:
Hoho, Even wachten dames en heren van de regering! Wacht tot Woutertje Bos Premier is en alles is zooooo opgelost! Drink een lekker kopje thee met deze mijnheer in Venezuela. Hij bedoelt het allemaal waarschijnlijk niet zo ........... Daarna weer hop, op de fiets naar huis want de spruitjes staan te pruttelen en het lijstje voor de laddercompetitie van de tennisclub moet nog worden afgemaakt.......
quote:
Prima, waarom geven we zelf de Antillen niet weg aan Venuzuela? Dat voorkomt oorlogsspanningen en veel geldverkwisting (bewapening/verdediging, en is gelijk dat probleem van al die kansloze Antillianen die steeds maar naar Nederland willen komen opgelost. Anno 2006 is het toch idioot dat Nederland nog steed die paar speldenknoppen die 'Antillen' heten binnen haar rijksgrenzen heeft?
quote:
Kunnen we er binnenkort in ieder geval goedkoop op vakantie (weg monopoliepositie KLM)
quote:
Gelijk al het personeel terugtrekken. Dat incompetente snuivende zooitje rent toch weg bij de eerste kogel die vanaf het vasteland wordt gevuurd. Kan defensie meteen inkrimpen en een paar porno-boten verkopen.
quote:
Goed idee zeg om de Antillen op Marktplaats te zetten. Misschien levert het dan zelfs nog wat op. Maar wie betaalt dan die 6 euro voor de advertentie, Zalm ?
quote:
Prima toch? Zijn wij van dat geldverslindende zootje af. Eens kijken of al die kansloze Antillianen in de Venezolaanse maatschappij wel iets kunnen bereiken.
quote:
Ohhh wat erg. Wanneer hebben wij nog iets positiefs vernomen van de Antillen ?? Volgens mij gaat er elk jaar een sloot belastinggeld naar toe. Gewoon verpatsen die handel.
quote:
Venezuela mag het hebben gratis , voor niks, de lusten en de lasten. Nog even een afspraak maken over de terugkeer van de aanranders, opvreters en klaplopers die nederland vervuilen.
quote:
Hoe kom je er van af, die eilanden zijn toch alleen maar een pain in the ass. Dan gaat André van Duin maar ergens anders op vakantie.
quote:
Waarom sturen we onze marine hier niet op af? Die hebben toch niks anders te doen dan pornofilms kijken en de dames lastig vallen. Kunnen ze aan het echte werk beginnen!
  Moderator woensdag 29 maart 2006 @ 12:28:42 #282
8781 crew  Frutsel
pi_36459086
lol...kunnen we ook stemmen op de leukste Schatje?
pi_36459215
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:27 schreef schatje het volgende:
De reacties op de site van de Telegraaf:

Nog erger als op GS of de FP hier.
pi_36459990
ik vind dat nederland zich er wel degelijk mee moet bemoeien. Het is toch een (soort van) stukje NL
pi_36460388
Het is helemaal geen vraag of Nederland moet ingrijpen als Aruba of de Antillen worden aangevallen - de verdediging daarvan hoort tot de kerntaken van Defensie.

Aruba en de Antillen mogen bovendien geen eigen leger hebben. Op het moment dat ze aangevallen worden, moeten ze er dus op kunnen rekenen dat de krijgsmacht van het koninkrijk ze bijstaat.

Het kan best spannend worden. De Venezolaanse aanspraken op Aruba en Curcaçao zijn al eeuwen oud, de strategische en financiële belangen zijn erg groot en Venezuela ziet Aruba en Curaçoa als een gevaarlijke springplank van de Amerikanen (niet ten onrechte). Er vaart een onderzeeër van de Nederlandse marine rond waar weinig over bekend is maar die vast wel een paar dikke torpedo's aan boord heeft, maar ik vind het geruststellend dat de VS er nu zo'n joekel van een vliegkampschip op afstuurt. Gezien de onrust in het Midden-Oosten waar dat ding nu ligt, is dat toch een teken dat ze de dreiging zeer serieus nemen.
pi_36460547
LOL, de Antillen te koop zetten op Marktplaats
pi_36460884
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:41 schreef dvr het volgende:
[..]

Bron: Caribbean Net News
Hello Bush, met Balkenende.

Who?

Balkenende, de Priemminister van Netherlands. That's a nice vliegdekschip you sent. Can we have it for cheap? We will send some of our own men so it's cheaper for the VS too.
pi_36460975
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:23 schreef Ole het volgende:
Was net bij BNR.
Zijn troepen van 15.ooo naar 2 miljoen?
Troepen zijn troep zonder materieel. Een Amerikaans vliegdekschip met consorten kan heel Zuid Amerika van de Antillen houden als het moet.
pi_36461048
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:49 schreef Tuutje het volgende:
LOL, de Antillen te koop zetten op Marktplaats
Moeten ze eerst van ons zijn om te verkopen. Het Nederlandse kabinet kan volgens mij niet eens besluiten om niet te gaan zonder onwettig bezig te zijn.
  woensdag 29 maart 2006 @ 14:02:41 #290
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36461058
quote:
De reacties op de site van de Telegraaf
Ik neem aan dat dit een eigen selectie is...
quote:
maar ik vind het geruststellend dat de VS er nu zo'n joekel van een vliegkampschip op afstuurt. Gezien de onrust in het Midden-Oosten waar dat ding nu ligt, is dat toch een teken dat ze de dreiging zeer serieus nemen.
Indd, dat lijkt mij toch ook wel. Ik ben echt heel benieuwd wat minister Kamp gaat ondernemen. Je zou toch denken dat als het in de kamer begint te rommelen hij op een gegeven moment toch gehoor moet geven..

pi_36461289
Storm in een glaswater dit.
Of is Chavez soms levensmoe?
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  woensdag 29 maart 2006 @ 14:19:41 #292
16715 Mylene
*schatje*
pi_36461601
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:28 schreef Frutsel het volgende:
lol...kunnen we ook stemmen op de leukste Schatje?
Die van Wouter Bos zal dan wel winnen. Kan niet missen .
  woensdag 29 maart 2006 @ 14:38:29 #293
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_36462365
Als ik naar ons politieke verleden van de afgelopen pakweg 60 jaar kijk, dan gaat de politiek op zijn rug liggen met de benen omhoog.
Van de Molukken via Nieuw Guinea tot voormalig Yugoslavie. Nederlandse politicie zijn laffe honden die desnoods de Nederlandse militairen een arm op de rug bind en laat stikken in een ver land.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_36463328
Altijd mooi om te zien hoe politiek werkt tijdens dit soort "conflicten in wording". "Ach, we zijn er al een tijdje niet geweest, en we hebben hier en daar nog wel een Carriergroup, gaan we daar eens fijn oefenen en hopelijk een beetje bruin worden!"
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:08:36 #295
45206 Pietverdriet
pi_36463408
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:04 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Altijd mooi om te zien hoe politiek werkt tijdens dit soort "conflicten in wording". "Ach, we zijn er al een tijdje niet geweest, en we hebben hier en daar nog wel een Carriergroup, gaan we daar eens fijn oefenen en hopelijk een beetje bruin worden!"
Je hebt het duidelijk niet over NL
pi_36463535
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt het duidelijk niet over NL
Aangezien wij geen carriergroups hebben en niet zo "makkelijk" met inzet van onze strijdkrachten, nee. Maar vind 't wel een mooi gebaar van de Amerikanen. (Al zullen een hoop mensen 't gelijk opvatten als een poging van de Amerikanen om hun intresses( ) in het gebied veilig te stellen).
pi_36463680
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:33 schreef Gunner het volgende:
Volgens mij is dit een hele oude hoax die weer de kop opsteekt.
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:24:27 #298
45206 Pietverdriet
pi_36463804
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:14 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Aangezien wij geen carriergroups hebben en niet zo "makkelijk" met inzet van onze strijdkrachten, nee. Maar vind 't wel een mooi gebaar van de Amerikanen. (Al zullen een hoop mensen 't gelijk opvatten als een poging van de Amerikanen om hun intresses( ) in het gebied veilig te stellen).
Precies, de hele anti US huilebalk maffia zal gaan beweren dat
1) De oorlog in scene is gezet bzw uitgelokt is door de VS
2) Chavez eigenlijk het slachtoffer is
3) Het de Amerikanen alleen maar om de olie te doen is
4) Historisch gezien Venezuela eigenlijk best een punt heeft
5) We vooral moeten onderhandelen en niets actief moeten doen.
6) Er een complot achter zit
7) Bedrijf als Halliburton de echte schuldige is
8) Vervolgens als menselijke schilden daar naar toegaat, er achter komen dat ze niet welkom zijn, de lokale bevolking vooral door de dictator wordt geterroriseerd en daar vervolgens over gaat goedpraten.
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:25:48 #299
45206 Pietverdriet
pi_36463854
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:20 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Volgens mij is dit een hele oude hoax die weer de kop opsteekt.
Sterker nog, heb deze hoax jaren geleden zelf verzonnen, net als de de tweede surinaamse oorlog met de slag om zanderij en luchtlandingen op langetabbetje.
  woensdag 29 maart 2006 @ 16:25:16 #300
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_36466029
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Precies, de hele anti US huilebalk maffia zal gaan beweren dat
1) De oorlog in scene is gezet bzw uitgelokt is door de VS
2) Chavez eigenlijk het slachtoffer is
3) Het de Amerikanen alleen maar om de olie te doen is
4) Historisch gezien Venezuela eigenlijk best een punt heeft
5) We vooral moeten onderhandelen en niets actief moeten doen.
6) Er een complot achter zit
7) Bedrijf als Halliburton de echte schuldige is
8) Vervolgens als menselijke schilden daar naar toegaat, er achter komen dat ze niet welkom zijn, de lokale bevolking vooral door de dictator wordt geterroriseerd en daar vervolgens over gaat goedpraten.
Nog zo'n schaap...
Era Vulgaris
  woensdag 29 maart 2006 @ 16:27:02 #301
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_36466098
Op de frontpage staat het nu ook, en er staat ook in dat Venezuela 100.000 AK47 machinegeweren zijn besteld in Rusland.

Sorry, AK47 ??? Weet je hoe oud die dingen zijn? Waarom gaat die Chavez niet voor de AKM? de opvolger van de AK47? '
Era Vulgaris
pi_52458552
Het onderwerp is weer actueel, Chávez laat weer van zich horen.
quote:
Chávez maakt aanspraak op Nederlandse Antillen en Aruba
WILLEMSTAD - De Antillen hebben het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken ingeschakeld naar aanleiding van recente uitlatingen van de Venezolaanse president Hugo Chávez. Dito Mendes de Gouveia, directeur van de Directie Buitenlandse Betrekkingen van de Nederlandse Antillen, heeft daarover contact met Den Haag opgenomen.

Chávez kondigde woensdag tijdens een toespraak voor het Venezolaanse parlement aan dat hij onderzoek wil laten doen naar de noordgrens van Venezuela. Volgens de president zou alles wat zich 200 zeemijl ten noorden van Venezuela bevindt bij dat land horen. De Nederlandse Antillen en Aruba liggen zo'n zestig kilometer ten noorden van Venezuela.
bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')