Het is wel een mooie gelegenheid om Chavez legitiem een kopje kleiner te maken. Doen dus.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 08:35 schreef DeDooieVent het volgende:
Wat boeien mij die eilanden nu?
Hij mag ze wat mij betreft hebben, kunnen de inwoners ook geen aanspraak meer maken op hun nederlanderschap
ik zie werkelijk alleen maar voordelen, waarom verdedigen? wat winnen we ermee?
weg met die eilanden
Deze dreiging loopt al veel langer...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 09:47 schreef Doderok het volgende:
Demonisering van Chavez![]()
Laat Nederland zich weer eens voor het karretje van de VS spannen?
Ja, en als ik dit topic zo doorlees is er ook een kans dat de VS niet komt helpen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 09:59 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Deze dreiging loopt al veel langer...
Vorig jaar waren er ook al topics over inderdaad.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 09:59 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Deze dreiging loopt al veel langer...
Dat heeft hier natuurlijk geen kont mee te maken. Het gaat om grondgebied van ons koninkrijk. We waren er destijds prat op om het te houden, en nu zullen we het dus ook verdedigen (tot spijt van sommigen) als die Chavez ongevraagd binnen komt vallen. Dat wij dan toevallig bondgenoot zijn van een land dat Chavez liever onder grond ziet.. Dat is Chavez's zijn probleem, niet het onze.quote:Demonisering van Chavez
Laat Nederland zich weer eens voor het karretje van de VS spannen?
Ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar deze cijfers zijn of in hoeverre Venezuela zn defensieuitgaven opvoert, maar et ziet er niet naar uit dat Venezuela een sterker leger dan Nederland kunnen bouwen.. (Of ben ik nu naief?)quote:Venezuela:
Military expenditures - dollar figure:
Definition Field Listing Rank Order
$1.687 billion (2004)
Nederland:
Military expenditures - dollar figure:
Definition Field Listing Rank Order
$9.408 billion (2004)
The World Factbook
Geld is niet het probleem. Ik ben bang dat het Nederlandse volk niets ziet in een oorlog. We zijn niet zo trots op ons landje.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:36 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Btw ik denk dat Nederland zn eigen dopjes (hooguit met wat symbolische hulp van de VS, Engeland of Frankrijk) wel kan doppen,
Als we 1 of 2 van deze dingen daar bij die eilanden leggen zijn we er eigenlijk al. Kunnen we over een tijdje nog terugschieten met tomahawks ook.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:36 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar deze cijfers zijn of in hoeverre Venezuela zn defensieuitgaven opvoert, maar et ziet er niet naar uit dat Venezuela een sterker leger dan Nederland kunnen bouwen.. (Of ben ik nu naief?)
Btw ik denk dat Nederland zn eigen dopjes (hooguit met wat symbolische hulp van de VS, Engeland of Frankrijk) wel kan doppen, wellicht met wat moeite. Ik vraag me meer af of de VS dit als aanleiding kan zien om nog een landje te 'veroveren'. Wat sterkere oliebelangen en een vrijere hand in drugsbestrijding staan immers vast op het wensenlijstje van welke Amerikaanse president dan ook...
En er is een goeie kans dat de regering het te gevaarlijk vind.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:38 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Geld is niet het probleem. Ik ben bang dat het Nederlandse volk niets ziet in een oorlog. We zijn niet zo trots op ons landje.
Een militair uit Venezuela betaal je 12,50 USD voor een maand en wat eten voor zijn kindertjes en dan istie blij ... een Nederlandse militair komt voor die centen zijn bed niet uit en dat eten geeft hij aan zijn hondquote:Op zondag 12 maart 2006 22:36 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar deze cijfers zijn of in hoeverre Venezuela zn defensieuitgaven opvoert, maar et ziet er niet naar uit dat Venezuela een sterker leger dan Nederland kunnen bouwen.. (Of ben ik nu naief?)
Btw ik denk dat Nederland zn eigen dopjes (hooguit met wat symbolische hulp van de VS, Engeland of Frankrijk) wel kan doppen, wellicht met wat moeite. Ik vraag me meer af of de VS dit als aanleiding kan zien om nog een landje te 'veroveren'. Wat sterkere oliebelangen en een vrijere hand in drugsbestrijding staan immers vast op het wensenlijstje van welke Amerikaanse president dan ook...
Grondgebied van het koninkrijk, dichterbij dan Frankrijk.quote:
whehehequote:
tja kom je tenminste het saaie zomer TV seizoen doorquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:56 schreef popolon het volgende:
Lijkt me op zich best interessant zo'n oorlogje Nederland - Venezuela.
Zonder inmenging van andere landen dan.
ijdele hoop maar toch ....
Nederland heeft het LEF niet... om er wat tegen te doen...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:58 schreef RickySway het volgende:
spannend. een oorlogje tussen Zwarte Magica en de Vliegende Hollander.
De vraag is: vind Nederland die drie eilandjes belangrijk genoeg om ze met geweld te houden?
Het is niet alsof ze net als Texel bij Nederland 'horen' tenslotte....
Nederland heeft dat lef absoluut wel. Er is al een plan opgesteld, enkele jaren geleden, wat voorziet in een scenario waarin Venezuela de Antillen inneemt. Dat kunnen ze vrij makkelijk doen, ze hoeven slechts 1 Nederlands fregat uit te schakelen en kunnen dan een amfibische landing uitvoeren. De schepen daarvoor heeft Venezuela beschikbaar en het is maar 70 km varen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 12:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nederland heeft het LEF niet... om er wat tegen te doen...
Ik ben meer benieuwd naar de reactie van de nederlandse bevolking van dit alles![]()
Ze zaniken toch al op die antillianen. Kunnen we die eilandjes niet gewoon missen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |