abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35975954
quote:
Venezuela:
Military expenditures - dollar figure:
Definition Field Listing Rank Order
$1.687 billion (2004)

Nederland:
Military expenditures - dollar figure:
Definition Field Listing Rank Order
$9.408 billion (2004)
The World Factbook
Ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar deze cijfers zijn of in hoeverre Venezuela zn defensieuitgaven opvoert, maar et ziet er niet naar uit dat Venezuela een sterker leger dan Nederland kunnen bouwen.. (Of ben ik nu naief?)

Btw ik denk dat Nederland zn eigen dopjes (hooguit met wat symbolische hulp van de VS, Engeland of Frankrijk) wel kan doppen, wellicht met wat moeite. Ik vraag me meer af of de VS dit als aanleiding kan zien om nog een landje te 'veroveren'. Wat sterkere oliebelangen en een vrijere hand in drugsbestrijding staan immers vast op het wensenlijstje van welke Amerikaanse president dan ook...
ik ben sowieso da bomb
pi_35976035
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:36 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:

Btw ik denk dat Nederland zn eigen dopjes (hooguit met wat symbolische hulp van de VS, Engeland of Frankrijk) wel kan doppen,
Geld is niet het probleem. Ik ben bang dat het Nederlandse volk niets ziet in een oorlog. We zijn niet zo trots op ons landje.
pi_35976974
quote:

[..]

Ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar deze cijfers zijn of in hoeverre Venezuela zn defensieuitgaven opvoert, maar et ziet er niet naar uit dat Venezuela een sterker leger dan Nederland kunnen bouwen.. (Of ben ik nu naief?)

Btw ik denk dat Nederland zn eigen dopjes (hooguit met wat symbolische hulp van de VS, Engeland of Frankrijk) wel kan doppen, wellicht met wat moeite. Ik vraag me meer af of de VS dit als aanleiding kan zien om nog een landje te 'veroveren'. Wat sterkere oliebelangen en een vrijere hand in drugsbestrijding staan immers vast op het wensenlijstje van welke Amerikaanse president dan ook...
Als we 1 of 2 van deze dingen daar bij die eilanden leggen zijn we er eigenlijk al. Kunnen we over een tijdje nog terugschieten met tomahawks ook.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_35977027
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:38 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Geld is niet het probleem. Ik ben bang dat het Nederlandse volk niets ziet in een oorlog. We zijn niet zo trots op ons landje.
En er is een goeie kans dat de regering het te gevaarlijk vind.
En geld is wel een probleem bij de Nederlandse krijgsmacht, er wordt zoveel wegbezuinigd dat de inzetbaarheid is gedaald tot minder dan wat de NAVO van ons verwacht, laat staan dat er nog een beetje oorlog bij kan.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  Moderator zondag 12 maart 2006 @ 23:16:00 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35977342
als Chavez aanvalt is die keuze nu eenmaal niet aan Nederland ... dan vallen er doden onder de mariniers, de Antilliaanse millities en de Antilliaanse bevolking, de Nederlandse regering heeft dan gewoon geen keuze meer op dat moment zijn we in oorlog.

met de middelen die we hebben kunnen we die oorlog uitvechten maar 10 jaar geleden had ons dat een stuk minder slachtoffers gekost ... als die ultra linkse regering er komt voorspel ik wel dat we die oorlog over 10 jaar iig niet meer uit kunnen vechten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 12 maart 2006 @ 23:17:15 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35977390
quote:

[..]

Een militair uit Venezuela betaal je 12,50 USD voor een maand en wat eten voor zijn kindertjes en dan istie blij ... een Nederlandse militair komt voor die centen zijn bed niet uit en dat eten geeft hij aan zijn hond
  zondag 12 maart 2006 @ 23:38:21 #107
46960 StefanP
polemicist
pi_35978048
Ik lach me dood hier Zelden zo'n leuk bericht gelezen!

Ik denk dat Venezuela die eilanden best in zou kunnen nemen. Eer NL daar in de buurt is, is het al lang en breed voorbij. Van mij mag hij het ook gerust proberen, dan gebeurt er tenminste iets leuks.

Nederlands defensie apparaat zou ik niet al te hoog inschatten, integendeel. Het is dat de VS zijn kans schoon zou zien, want uit angst voor NL hoeft Chavez het niet te laten.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35978112
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:38 schreef StefanP het volgende:

Eer NL daar in de buurt is
Nederland is daar in de buurt
pi_35978141
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Grondgebied van het koninkrijk, dichterbij dan Frankrijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator zondag 12 maart 2006 @ 23:41:56 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35978164
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:40 schreef gelly het volgende:

[..]

whehehe
  maandag 13 maart 2006 @ 04:10:28 #111
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_35981358
Kamp wordt op de Antillen beschuldigd van stemmingmakerij... er is namelijk niets aan de hand, en met deze opmerkingen schaadt Kamp de relatief goede relatie die NL en de Antillen met Venezuela hebben. Minister Bot zal er vast ook niet zo gelukkig mee zijn.

Het enige probleem is dat onze ambassadeur in Caracas al maanden zit te wachten tot hij zijn geloofsbrieven aan Chavez mag aanbieden... Hij zal nog wel wat langer moeten wachten nu
Bankiertje
  maandag 13 maart 2006 @ 10:56:55 #112
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_35984574
Gewoon die Chavez een kunstje flikken, we planten de Venozulaanze vlag op de 3 eilanden met een briefke erop geprikt "succes ermee" en vertrekken

Kijken hoe hij dat uitlegt aan de venozulaanen
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_35984617
Niet dat de Antillen heel erg boeiend zijn, maar als Chavez wat flikt is dat een mooi excuus om hem van de aardbodem af te blazen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36011156
Kan die Bot niet ff aan van Brunswijk vragen of hij met z'n Junglecommando die Chavez van z'n bed wil lichten, wellicht in ruil voor een paar Coca-plantages..?

Hebben we ook meteen een nieuw exportproduct nummer 1
Roma Bastardi..!! Vaffanculo..!!
[quote: Moggasparz: Man The harpoons..!!]
http://media.spikedhumor.(...)ion.com_kidowned.wmv
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 08:40:30 #115
8781 crew  Frutsel
pi_36013605
Dit is ook al een bericht dat vorig jaar naar boven kwam...staat ook al ergens op FOK dat Chavez hierop 'aast' ...
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:58:52 #116
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_36017924
spannend. een oorlogje tussen Zwarte Magica en de Vliegende Hollander.

De vraag is: vind Nederland die drie eilandjes belangrijk genoeg om ze met geweld te houden?
Het is niet alsof ze net als Texel bij Nederland 'horen' tenslotte....
¡ Experience Everything !
pi_36018491
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:56 schreef popolon het volgende:
Lijkt me op zich best interessant zo'n oorlogje Nederland - Venezuela.

Zonder inmenging van andere landen dan.
ijdele hoop maar toch ....

tja kom je tenminste het saaie zomer TV seizoen door
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 12:22:07 #118
8781 crew  Frutsel
pi_36018543
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:58 schreef RickySway het volgende:
spannend. een oorlogje tussen Zwarte Magica en de Vliegende Hollander.

De vraag is: vind Nederland die drie eilandjes belangrijk genoeg om ze met geweld te houden?
Het is niet alsof ze net als Texel bij Nederland 'horen' tenslotte....
Nederland heeft het LEF niet... om er wat tegen te doen...

Ik ben meer benieuwd naar de reactie van de nederlandse bevolking van dit alles
Ze zaniken toch al op die antillianen. Kunnen we die eilandjes niet gewoon missen?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:51:56 #119
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36021239
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 12:22 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Nederland heeft het LEF niet... om er wat tegen te doen...

Ik ben meer benieuwd naar de reactie van de nederlandse bevolking van dit alles
Ze zaniken toch al op die antillianen. Kunnen we die eilandjes niet gewoon missen?
Nederland heeft dat lef absoluut wel. Er is al een plan opgesteld, enkele jaren geleden, wat voorziet in een scenario waarin Venezuela de Antillen inneemt. Dat kunnen ze vrij makkelijk doen, ze hoeven slechts 1 Nederlands fregat uit te schakelen en kunnen dan een amfibische landing uitvoeren. De schepen daarvoor heeft Venezuela beschikbaar en het is maar 70 km varen.
Nederland zal vervolgens, al dan niet met behulp van bondgenoten in de regio (m.n. Frankrijk en GB) vanuit St Maarten terugslaan.

Maar goed, dit relletje waait wel weer over. Henk Kamp moet wat voorzichtiger zijn met z'n uitspraken over bevriende landen...
Bankiertje
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:03:46 #120
101754 Jaal
Verhaal van Jaal
pi_36023640
Leg daar 2 of 3 LCF fregatten neer en je hebt al een behoorlijke strijdmacht. Ik ben een tijdje geleden op de Evertsen geweest (rondleiding) en daar raak je behoorlijk van onder de indruk. Reken maar dat daar goed opgeleide bemanningen staan die wel een varkentje kunnen wassen. Allemaal hypermodern materieel waar zelfs de Amerikanen met jaloerse ogen naar kijken.

Dit alles onder de bescherming van een paraplu aan F-16's vanaf St. Maarten en je hebt daar al een behoorlijke strijdmacht. Leg er verder een aantal onderzeeërs neer en je schiet die verouderde rommel van Venezuela zo naar de kelder ...

En als laatste de luchtmobiele brigade stationeren op die eilanden en je hebt direct een rapid reaction force om eventueel aan strand gegane militairen aan flarden te schieten ...
"My mother, she don’t love me. She said she wish she was raped by somebody else" - Borat
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:06:24 #121
101754 Jaal
Verhaal van Jaal
pi_36023737
Overigens was er al een discussie hierover gaande, zie dit forum
"My mother, she don’t love me. She said she wish she was raped by somebody else" - Borat
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 15:08:52 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36023838
mjah de luchtmobiele brigade ... het derde mariniersbataljon zit op de Antillen, dit kost veel geld en daarom is het niet operationeel (mist 1 infanteriecompagnie en een staf & ost compagnie) als we daar is mee begonnen dan samen met 6 F16's een LCF en een onderzeeboot, naast het fregat en hr ms Pelikaan dan kom je al ergens ... evt kan daar een patriot batterij bij

Chavez zijn amphibische mogelijkheden zijn zowieso erg beperkt (beperkter als die van ons) dus veel meer heb je niet nodig
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:09:47 #123
101754 Jaal
Verhaal van Jaal
pi_36023868
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:08 schreef sp3c het volgende:
mjah de luchtmobiele brigade ... het derde mariniersbataljon zit op de Antillen, dit kost veel geld en daarom is het niet operationeel (mist 1 infanteriecompagnie en een staf & ost compagnie) als we daar is mee begonnen dan samen met 6 F16's een LCF en een onderzeeboot, naast het fregat en hr ms Pelikaan dan kom je al ergens ... evt kan daar een patriot batterij bij

Chavez zijn amphibische mogelijkheden zijn zowieso erg beperkt (beperkter als die van ons) dus veel meer heb je niet nodig
Werk je ook bij defensie
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 16:18:05 #124
8781 crew  Frutsel
pi_36026213
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:06 schreef Jaal het volgende:
Overigens was er al een discussie hierover gaande, zie dit forum
ja dat zei ik hierboven ook al...
thx voor het opzoeken van het topic Misschien kan het ouwe in het nieuwe?
Alhoewel... veel nieuws uit de OP staat er niet, wat in die nog niet was vermeld
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 16:20:24 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36026288
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:09 schreef Jaal het volgende:

[..]

Werk je ook bij defensie
what gave me away
pi_36032340
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:18 schreef Frutsel het volgende:

[..]

ja dat zei ik hierboven ook al...
thx voor het opzoeken van het topic Misschien kan het ouwe in het nieuwe?
Alhoewel... veel nieuws uit de OP staat er niet, wat in die nog niet was vermeld
Er was zelfs nog een ouder topic, in C&H.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36038238
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:46 schreef sp3c het volgende:
trouwens, nu ik erover nadenk, als we de sm3 raketten kopen dan kan 1 LCF zo'n beetje de hele Venezolaanse luchtmacht vanaf st Maarten boven Venezolaans grondgebied uit de luchtschieten
wij hebben toch aims120`s

waar komen die sm3 raketten vandaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_36038354
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:03 schreef ErwinRommel het volgende:
De VS hebben ons dit geintje al 2 maal geflikt.
Ondanks dat de Antillen NL grondgebied zijn hebben de VS ook nagelaten om NL bij te staan tijdens de Nieuw Guinea crisis. Reken dus niet teveel op de VS.
maar dat hadden we toendertijd toch wel militair kunnen winnen in die tijd hadden we zelfs een volwaardig vliegdekschip.
was het niet zo dat dat politiek gevoelig lag om terug te slaan
pi_36038712
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 21:59 schreef AgLarrr het volgende:
Hmm. Ik denk ook dat we niet op steun van de Amerikanen hoeven te rekenen. Die krijgen dat politiek gezien nooit voorelkaar. Behalve dat de de VS oorlogsmoe zijn hebben ze waarschijnlijk gedonder met landen zoals Peru, Brazilië en Argentinië. Die zitten echt niet te wachten op een Amerikaans bezettingsleger op hun continent.

Misschien dat de UK en de Fransen een handje willen helpen. Die hebben daar ook een aantal belangen, maar die kans acht ik klein. Wordt toch onze eigen boontjes doppen. Wat mij betreft sturen ze, buiten die oefening, twee extra fregatten die kant op. Gewoon even de spierballen laten zien. Voorkomen is beter dan genezen..
het zou wel van pas komen als de VS ook maar 1 vliegdekschip zouden sturen.

maar ik denk dat de fransen er wel voor te porren zijn (zijn zo`n beetje de enige in europa die niet bezuinigen op het leger en die hebben daar ook belangen)
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:34:06 #130
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36041951
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 22:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het zou wel van pas komen als de VS ook maar 1 vliegdekschip zouden sturen.

maar ik denk dat de fransen er wel voor te porren zijn (zijn zo`n beetje de enige in europa die niet bezuinigen op het leger en die hebben daar ook belangen)
Ik zou eerder op de Britten rekenen.
Venezuela heeft ook een oogje op Trinidad en Tobago en Guyana, en dat zijn Commonwealth landen. GB zal in geval van onrust in de regio samen met NL de VS echt wel kunnen overtuigen om erbij betrokken te raken.
Bankiertje
pi_36042505
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:48 schreef popolon het volgende:

[..]

Alsof Nederland dat zou kunnen.

Als je echt gelooft dat we Venuzuela niet naar huis kunnen sturen moet je echt met wat meer aankomen. Als het echt moet dan zijn we zeker in staat om die eilanden terug te nemen en als Venuzuela er echt voor wil vechten dan komt de NAVO ook langs.
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 02:01:40 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36044905
de discussie moet helemaal niet gaan over het naar huis sturen, we moeten zorgen dat Chavez zijn militaire politie optrommelt om zijn huis te bewaken tegen staatsgrepen iedere keer dat hij ook maar droomt van een invasie op de Antillen

daar heb je helemaal niet zo heel veel materiaal voor nodig want zo sterk zijn de Venezolanen nu ook weer niet, zoals gezegd een handvol F16's en een Patriot batterij komt al heel sterk in de buurt
  woensdag 15 maart 2006 @ 02:18:33 #133
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_36044975
Ik vraag me wel af wat de linkse politiek van plan zijn met defensie, helaas is hier vrij weinig over te vinden in hun programma's

Edit: Toch wel, SP:
quote:
Kleiner leger
Een groot staand leger biedt geen bescherming tegen dreigingen als die van het internationaal terrorisme en is evenmin effectief in de bestrijding daarvan.
Daarvoor dienen andere methoden ontwikkeld worden, vooral gericht op het inperken en weghalen van de voedingsbodem voor terroristische organisaties. Structurele inkrimping van onze krijgsmacht is gewenst, mede om middelen vrij te maken om in te zetten voor de sociale wederopbouw van de samenleving. De mobilisabele eenheden en mobilisabele tanks kunnen naar onze mening afgeschaft worden, evenals de Luchtmobiele Brigade (die is ingericht om met geweld buiten ons eigen land in te grijpen). Verder kunnen onze militaire marinetaken worden afgebouwd. Het aantal gevechts-vliegtuigen kan om te beginnen worden gehalveerd. Volstaan kan worden met een 'endlife-update' voor de rest van de F-16's. De deelname aan de ontwikkeling van de Joint Strike Fighter moet worden stopgezet. De niet-militaire taken van de Koninklijke Marechaussee kunnen worden ondergebracht bij Binnenlandse Zaken.
Alle kernwapens moeten de wereld uit, om te beginnen uit Nederland.
PVDA heeft het juist over stop zetten van bezuinigingen en een sterker militair Europa, meer richting de kracht van het Amerikaans militair gestel...

Dus ook links zit niet op een lijn

[ Bericht 46% gewijzigd door Big_Fat_Wombat op 15-03-2006 02:28:27 ]
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_36045569
Chavez is niet dom
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 15 maart 2006 @ 09:56:39 #135
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36047285
quote:
Leg daar 2 of 3 LCF fregatten neer en je hebt al een behoorlijke strijdmacht. Ik ben een tijdje geleden op de Evertsen geweest (rondleiding) en daar raak je behoorlijk van onder de indruk. Reken maar dat daar goed opgeleide bemanningen staan die wel een varkentje kunnen wassen. Allemaal hypermodern materieel waar zelfs de Amerikanen met jaloerse ogen naar kijken.
Voor zover ik weet hebben we niet eens 3 LCF fregatten. Alleen de Tromp en 7 Provinciën zijn operationeel toch? En trouwens, wat heeft het voor zin om er 3 (doe dan meteen alle 4) van neer te leggen. Eentje in combinatie met één of twee M-fregatten is toch prima? Kun je die duikboten ook mooi thuis laten. Ik blijf erbij: mochten er echte spanningen onstaan, stuur die twee fregatten die kant op. Gewoon even een boodschap. Nu is het al niet meer nodig denk ik, Kamp heeft gewoon zijn mond voorbij gepraat..
quote:
Ik zou eerder op de Britten rekenen.
Venezuela heeft ook een oogje op Trinidad en Tobago en Guyana, en dat zijn Commonwealth landen. GB zal in geval van onrust in de regio samen met NL de VS echt wel kunnen overtuigen om erbij betrokken te raken.
Inderdaad. De Bbritten zijn sowieso sneller bereid om naar militaire middelen te grijpen denk ik. En daar komt inderdaad nog bij dat de VS vriendjes zijn met de Britten en niet echt met de Fransen..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_36050536
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 09:56 schreef AgLarrr het volgende:

Inderdaad. De Bbritten zijn sowieso sneller bereid om naar militaire middelen te grijpen denk ik. En daar komt inderdaad nog bij dat de VS vriendjes zijn met de Britten en niet echt met de Fransen..
ik denk dat jij de fransen onderschat als hun belangen in het geding komen zullen ze waarschijnlijk harder terug slaan dan de UK vooral ook omdat fransen een stuk nationalistischer zijn
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:49:16 #137
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36054382
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik denk dat jij de fransen onderschat als hun belangen in het geding komen zullen ze waarschijnlijk harder terug slaan dan de UK vooral ook omdat fransen een stuk nationalistischer zijn
Welke belangen zijn dat dan? Behalve stabiliteit in de regio zal het Frankrijk niet direct aantasten als Chavez iets onderneemt. Ze hebben geen bezit of ex-koloniën in de buurt van Venezuela.
Bankiertje
pi_36054423
Scheelt dan kunnen we die anti's als buitenlanders zien en dus lekker terug schoppen
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_36055066
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:49 schreef Denocorp het volgende:

[..]

Welke belangen zijn dat dan? Behalve stabiliteit in de regio zal het Frankrijk niet direct aantasten als Chavez iets onderneemt. Ze hebben geen bezit of ex-koloniën in de buurt van Venezuela.
st maarten frankrijk heeft wel degelijk kolonies in die regio
  woensdag 15 maart 2006 @ 14:40:58 #140
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36056254
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:49 schreef sampoo het volgende:

[..]

Als je echt gelooft dat we Venuzuela niet naar huis kunnen sturen moet je echt met wat meer aankomen. Als het echt moet dan zijn we zeker in staat om die eilanden terug te nemen en als Venuzuela er echt voor wil vechten dan komt de NAVO ook langs.
Ik bedoelde 't meer in de zin van 'willen' of de durf hebben.

En dat zie ik niet gebeuren.

De Britten, dat is pas mooi, die geven die Argentijnen gewoon een pak slaag in tijd van de Falkland oorlog. En zo hoort 't.

Stel dat Venezuela het zou proberen dan zie ik Balkende hooguit met z'n vingertje zwaaien: 'Ja ho eens even, dat mag niet!'
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 15:11:27 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36057401
ja nogmaals, ik denk niet dat hij die optie heeft als er mariniers zijn omgekomen bij de verdediging van de eilanden tenzij hij geen zin meer heeft in zijn baan natuurlijk
pi_36058204
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:38 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ik denk dat het Nederlandse volk de Antillen liever kwijt dan rijk is, mooie manier om ervan af te komen op deze manier medunkt. Gewoon op een akkoordje gooien met Chavez
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_36058494
Het wordt tijd voor een modern vliegdekschip met gevolg. Dat lijkt mij voldoende voor overzeese bedreigingen. Investeren in de marine en als er echt geen extra geld voor te vinden is dan bezuinigen op de landmacht. We zitten redelijk veilig nu Duitsland zo'n beetje de grootste bondgenoot is.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:00:20 #144
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36059088
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

st maarten frankrijk heeft wel degelijk kolonies in die regio
Ja, zo gezien liggen Martinique en Guadeloupe nog dichter in de buurt. Het is niet realistisch dat Venezuela daar ooit in de buurt komt.
De Caribbean is nogal groot...
Bankiertje
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:05:45 #145
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36059257
quote:
Ik denk dat het Nederlandse volk de Antillen liever kwijt dan rijk is, mooie manier om ervan af te komen op deze manier medunkt. Gewoon op een akkoordje gooien met Chavez
Hèhè, dat klopt wel een beetje. Maar als er doden vallen, dan zullen de jongens bij de krijgsmacht toch echt moeten doen waarvoor ze betaald worden.
quote:
We zijn wel trots op ons landje, de Antillen horen daar alleen niet echt bij

Moderator woensdag 15 maart 2006 @ 16:09:37 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36059401
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:44 schreef sampoo het volgende:
Het wordt tijd voor een modern vliegdekschip met gevolg. Dat lijkt mij voldoende voor overzeese bedreigingen. Investeren in de marine en als er echt geen extra geld voor te vinden is dan bezuinigen op de landmacht. We zitten redelijk veilig nu Duitsland zo'n beetje de grootste bondgenoot is.
wat we moeten doen is terug naar een budget van 2% van het BNP (NATO richtlijn) en dan de budgetten van de marine en de luchtmacht gelijktrekken aan dat van de landmacht.

dan hevelen we de luchtmobiele brigade over naar de luchtmacht (iets uitbreiden), bouwen we 4 extra LCF's maar dan geschikt voor oppervlakte oorlogsvoering net als die nieuwe Duitse fregatten en bouwen we 2 LHD's (helikoptercarriers, en het korps mariniers fel uitbreiden) en dan kan de landmacht als laatste een volledige gemechaniseerde divisie opzetten ... evt ook een handvol van die nieuwe korvetten aanschaffen en 2 extra subs

dat is nix megalomaans en goed veroorloofbaar maar wel een krijgsmacht die meer past bij de status van Nederland in de wereld.
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:13:06 #147
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36059527
quote:
We zijn wel trots op ons landje, de Antillen horen daar alleen niet echt bij
We hebben al zo weinig grondgebied, die 800 km2 kunnen we best gebruiken

in de jaren '40 zijn we ook al in 1 klap 99% van ons grondgebied kwijtgeraakt
Bankiertje
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:13:23 #148
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36059543
quote:
wat we moeten doen is terug naar een budget van 2% van het BNP (NATO richtlijn) en dan de budgetten van de marine en de luchtmacht gelijktrekken aan dat van de landmacht.

dan hevelen we de luchtmobiele brigade over naar de luchtmacht (iets uitbreiden), bouwen we 4 extra LCF's maar dan geschikt voor oppervlakte oorlogsvoering net als die nieuwe Duitse fregatten en bouwen we 2 LHD's (helikoptercarriers, en het korps mariniers fel uitbreiden) en dan kan de landmacht als laatste een volledige gemechaniseerde divisie opzetten ... evt ook een handvol van die nieuwe korvetten aanschaffen en 2 extra subs

dat is nix megalomaans en goed veroorloofbaar maar wel een krijgsmacht die meer past bij de status van Nederland in de wereld.
Het klinkt mij als muziek in de oren, maar als het zo'n goed idee is, zou het dan niet al lang gebeurd zijn?

woensdag 15 maart 2006 @ 16:14:23 #149
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_36059572
quote:
We hebben al zo weinig grondgebied, die 800 km2 kunnen we best gebruiken

in de jaren '40 zijn we ook al in 1 klap 99% van ons grondgebied kwijtgeraakt
Dat was ons grondgebied helemaal niet, net als de Antillen. En als we het zo graag willen houden, dan hadden we er -toen het nog kon- provincies van moeten maken.

pi_36059630
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Als het Chavez niet was, mocht die ze morgen van mij komen ophalen.
Idd. Afstoten die handel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')