abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:00:21 #61
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35924539
Dit is geen nieuws maar raden naar iets

Ik denk dat Venezuela gewoon de Antillen zal veroveren (in het geval dat) en dat Nederland niks zal doen. Immers, de Antillen willen toch zo graag zelfstandig zijn...

Heel anders dan de Falkland oorlog iig
Era Vulgaris
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:02:19 #62
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35924600
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:00 schreef Vassili_Z het volgende:

Ik denk dat Venezuela gewoon de Antillen zal veroveren (in het geval dat) en dat Nederland niks zal doen. Immers, de Antillen willen toch zo graag zelfstandig zijn...
Ja dat zijn ze dan niet echt he?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:05:36 #63
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35924686
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:02 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja dat zijn ze dan niet echt he?
Nope, maar dat zal Nederland een zorg zijn
Maar wat heeft Venezuela ermee te winnen? Hebben de Antillen enige grondstoffen van belang? Of zou het een springplank kunnen zijn naar andere militaire avonturen?
Era Vulgaris
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:10:37 #64
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_35924824
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:05 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Maar wat heeft Venezuela ermee te winnen? Hebben de Antillen enige grondstoffen van belang? Of zou het een springplank kunnen zijn naar andere militaire avonturen?
Wat het voor nut heeft snap ik ook niet echt voor Venezuela. Alsof de bevolking zit te wachten op een oorlog tegen Nederland.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 22:12:38 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35924873
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:00 schreef Vassili_Z het volgende:

Heel anders dan de Falkland oorlog iig
de Antillen willen helemaal niet zelfstandig zijn, hoe kom je bij die onzin?

als ze dat nu laten weten dan zijn ze morgen onafhankelijk (en overmorgen venezolaans)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:14:53 #66
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_35924930
quote:
de Antillen willen helemaal niet zelfstandig zijn, hoe kom je bij die onzin?
Aruba bijvoorbeeld, heeft er voor gekozen het afscheidingsproces stop te zetten en is bewust nog steeds onderdeel van het Koninkrijk. Als het aan ons had gelegen dan waren al die knakkers al lang en breed zelfstandig..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:17:12 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35924995
al die brandhaarden ter wereld. moet wel een gigantische ontlading/oorlog worden straks. de kinderen die je nu baart/maakt zullen straks kanonnenvlees zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:57:49 #68
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35926386
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:14 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Aruba bijvoorbeeld, heeft er voor gekozen het afscheidingsproces stop te zetten en is bewust nog steeds onderdeel van het Koninkrijk. Als het aan ons had gelegen dan waren al die knakkers al lang en breed zelfstandig..
oow, dat wist ik niet
Era Vulgaris
  vrijdag 10 maart 2006 @ 22:58:42 #69
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35926417
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:17 schreef zoalshetis het volgende:
al die brandhaarden ter wereld. moet wel een gigantische ontlading/oorlog worden straks. de kinderen die je nu baart/maakt zullen straks kanonnenvlees zijn.
Hoe verenigder de wereld zal zijn des te minder oorlogen er zullen komen. Ik verwacht niet meer 'middelgrote' oorlogen de komende eeuw.
Era Vulgaris
  vrijdag 10 maart 2006 @ 23:00:07 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35926468
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:57 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

oow, dat wist ik niet
[GC] Feedbacktopic.

bitte...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_35926542
'k Zal mn papieren eens nakijken. In tijden van oorlog wordt m'n basis Parera. Wel lekker zonning daar.
Old Tyme Hardcore!
pi_35926766
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 22:05 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Olie en olieverwerkings-industrie.
pi_35926825
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:08 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Olie en olieverwerkings-industrie.
Alle olie die op Aruba en de Antillen verwerkt wordt komt juist uit Venezuela.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 23:11:20 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35926868
heel minimaal allemaal, zeker met de voorraden die Venezuela zelf heeft.

Chavez wil zich zelf graag zien als de voorvechter van de latijns Amerikaanse zaak tegen het kapitalisme en het westen in het algemeen ... het 'bevrijden' van de Nederlandse Antillen past mooi in dat plaatje, zeker als Nederland zo doorgaat op het gebied van defensie want dan is het over een jaar of 5/10 een eitje
pi_35927604
Schaamteloze TVP tot ik tijd heb om het helemaal door te lezen. Interessant onderwerp. Wat is de geschiedkundige achtergrond van dit conflict?
pi_35927823
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het Gemenebest precies in elkaar steekt, maar volgens mij niet hetzelfde als onze Koninkrijk der Nederlanden-constructie. Het Gemenebest is een verbond van afzonderlijke staten; Aruba en de NL Antilen maken deel uit van onze staat.
De NL Antillen en Aruba maken deel uit van het koninkrijk der Nederlanden en niet van de Nederlandse staat. Dat maakt de situatie overigens nog steeds niet vergelijk baar met die van het Gemenebest.
pi_35927878
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:40 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

De NL Antillen en Aruba maken deel uit van het koninkrijk der Nederlanden en niet van de Nederlandse staat. Dat maakt de situatie overigens nog steeds niet vergelijk baar met die van het Gemenebest.
Ze maken deel uit van het koninkrijk, en de staat is het koninkrijk. Nederland is een land, maar geen staat.
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 23:55:19 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35928265
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:33 schreef _The_General_ het volgende:
Schaamteloze TVP tot ik tijd heb om het helemaal door te lezen. Interessant onderwerp. Wat is de geschiedkundige achtergrond van dit conflict?
volgens mij heeft een Venezolaanse bandiet ooit is de eilanden 'verovert' omdat we er toen geen militairen hadden

ik zal is kijken of ik daar wat van kan vinden online
pi_35928329
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:39 schreef sp3c het volgende:
Je moet ook tussen de lijntjes doorlezen van het nieuws, die F16's zullen er niet enkel naartoe zijn gegaan om naar een verdronken Amerikaans meisje te zoeken maar om te laten zien dat die binnen zeer korte tijd niet alleen aanwezig kunnen zijn maar ook daadwerkelijk rondjes kunnen vliegen over de eilanden
Op Curaçao zijn sowieso al F16s gestationeerd. Die drie speciale toestellen met foto/infrarood apparatuur uit de Holloway-case kwamen wel degelijk om dat meisje te zoeken, maar naar verluidt ook om Curaçao weer eens goed in kaart te brengen.

Amerika zal een Venezolaanse inval op Aruba nooit tolereren. Daar staat hun grootste 'forward operating location' van het hele centraal Amerikaanse gebied (militaire basis, middelpunt van de war on drugs in die regio) en een belangrijke Amerikaanse raffinaderij die de VS van een aanzienlijke hoeveelheid brandstof voorziet (om die reden was Aruba tijdens de 2e werldoorlog een Amerikaans protectoraat). Tot slot zijn er iedere dag op Aruba duizenden Amerikaanse toeristen te vinden die bij wijze van spreken al om de consul roepen als er een vlieg in hun glas zit.
  Moderator zaterdag 11 maart 2006 @ 00:02:31 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35928508
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 23:57 schreef dvr het volgende:

[..]

Op Curaçao zijn sowieso al F16s gestationeerd. Die drie speciale toestellen met foto/infrarood apparatuur uit de Holloway-case kwamen wel degelijk om dat meisje te zoeken, maar naar verluidt ook om Curaçao weer eens goed in kaart te brengen.
echt niet

ja er staan wel is Amerikaanse toestellen maja of die wat zullen doen is nog maar afwachten
quote:
Amerika zal een Venezolaanse inval op Aruba nooit tolereren. Daar staat hun grootste 'forward operating location' van het hele centraal Amerikaanse gebied (militaire basis, middelpunt van de war on drugs in die regio) en een belangrijke Amerikaanse raffinaderij die de VS van een aanzienlijke hoeveelheid brandstof voorziet (om die reden was Aruba tijdens de 2e werldoorlog een Amerikaans protectoraat). Tot slot zijn er iedere dag op Aruba duizenden Amerikaanse toeristen te vinden die bij wijze van spreken al om de consul roepen als er een vlieg in hun glas zit.
dat laatste is wel waar idd, er hoeft maar 1 toerist om te komen en dr Phil staat weer om een boycot te schreeuwen

toch heb ik niet zoveel vertrouwen in de Amerikanen in deze zaak, ik zie ze eerder eieren voor hun geld kiezen dan Chavez zijn olie weigeren ... zoals gezegd, ze hebben ons eerder genaaid ivm onze kolonien
pi_35928576
Het resultaat van de vorige bezettingspoging mag er wezen.
quote:
In 1939, the Germans secretly deployed numerous U-boats across the Atlantic to the coast of South America. Five of these submarines were to make the ABC islands their base. Called the Neuland Gruppe, their mission was to attack Aruba and Curacao's refineries and to torpedo tankers carrying crude oil to the refineries from the Venezuelan oil fields in Lake Maracaibo. Serving as a supply boat for these submarines was the Antilla, a 400-foot German freighter, built in 1938 in Hamburg. Under the guise of a peaceful, commercial freighter working in the neutral waters of the Dutch islands, the Antilla secretly housed all supplies needed for the submarines and their crew, including a deadly arsenal - torpedoes, mines and other munitions.

n 1940, Germany officially went to war against Holland and Aruba's Dutch powers demanded the surrender of the Antilla. But the captain of the Antilla went about sabotaging his ship - overheating the boilers, opening valves, closing drains and, finally, he blasted a hole in the side of his freighter. The ship sunk in less than 60 feet of water; the mast and chimney still emerging from the water.

Lying on a bed of superb white sand, not far away from the coast and protected from the swell, the Antilla is a golden wreck for today's divers, a real war treasure. In the immense hull, the light plays through the portholes. Swarms of silversides fill the cargo hulls, creating elaborate circular forms as they pulsate in unison before your eyes.

You can easily be led astray, down the endless corridors of the wreck, where you can still find some locked doors.
Ik was er tot op heden niet van op de hoogte dat de Antilla niet een gewoon oorlogsschip was.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 00:06:24 #82
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35928637
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 00:02 schreef sp3c het volgende:

dat laatste is wel waar idd, er hoeft maar 1 toerist om te komen en dr Phil staat weer om een boycot te schreeuwen
Die rukker Phil wordt door een grote meerderheid uitgekotst in de VS.

Niet zo he?

't Is dat die engerd een vaste, conservatieve, aanhang heeft.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 00:34:18 #83
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 00:49:59 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35929994
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 00:34 schreef Drugshond het volgende:
TT aangepast
Ja zo trek je wel heel veel ramptoeristen aan.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 03:44:06 #85
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_35932346
Er werd hier gevraagd wat het belang van de Antillen zijn voor Venezuela. Sure, er is hier economisch gezien weinig te halen. De grootste raffinaderij, de Isla op Curaçao, is al in Venezolaanse handen (wordt gehuurd van de N.A. overheid). Het belangrijkste probleem voor Chavez is dat er stukjes grond liggen op 70 km van zijn kust waar Amerikaanse strijdkrachten zo'n beetje vaste klant zijn. Hij vreest voor een invasie vanaf de Antillen, wat best een realistisch scenario zou kunnen zijn als de Amerikanen niet zo oorlogs-moe zouden zijn.

Enne... de Antillen hebben nooit de intentie gehad om onafhankelijk van NL te worden, behalve dan die halve gare ex-PM Errol Cova die op een bezoek in Venezuela openlijk het Nederlandse 'kolonialisme' ging lopen dissen om vriendjes te worden met Chavez.
Een land van 180.000 inwoners met een staatsschuld van 2,5 miljard euro heeft de support van NL hard nodig....
Bankiertje
pi_35932375
Ik zie nog niet eens zo''n grote ramp in een eventuele overname: echter dan wel het hele pakket en vanaf het moment van onderhandelingen komt er hier geen Antiliaan meer binnen.
  Moderator zaterdag 11 maart 2006 @ 04:25:06 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_35932520
ik zeg we duwen Chavez en zijn zootje ongeregeld gewoon weer terug de zee in en als het klaar is laten we hem betalen voor de kosten ... elke week dat hij niet betaald krijgt hij een paar harpoons om de oren (de boorplatforms zijn een leuk doelwit) die die daarna ook moet vergoeden

maja als we strax een ultra linkse regering hebben dan zal dat er wel niet ingeven, die geven die eilanden gewoon cadeau in ruil dat ze samen met Chavez en Castro op de foto mogen
  zaterdag 11 maart 2006 @ 08:29:33 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35933190
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:46 schreef sp3c het volgende:
Ik weet wel zeker dat er poten uitgestoken gaan worden

het probleem is alleen dat we hard op weg zijn naar het punt dat we niet meer in staat zijn terug te slaan ... maar voorlopig zijn we daar nog niet maar het gaat hard, als die linkse regering er vanaf volgend jaar is dan zal dat punt wel bereikt zijn denk ik.
Die Chafez is een vriendje van de linksen , dus die juichen het alleen maar toe.
Kunnen we in plaats van Afghanistan niet beter Venezuela bezetten, nu het nog kan ?
Ook mooiere wijven enzo
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_35933230
Wat boeien mij die eilanden nu?

Hij mag ze wat mij betreft hebben, kunnen de inwoners ook geen aanspraak meer maken op hun nederlanderschap

ik zie werkelijk alleen maar voordelen, waarom verdedigen? wat winnen we ermee?

weg met die eilanden
  zaterdag 11 maart 2006 @ 08:40:24 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35933268
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:03 schreef ErwinRommel het volgende:
De VS hebben ons dit geintje al 2 maal geflikt.
Ondanks dat de Antillen NL grondgebied zijn hebben de VS ook nagelaten om NL bij te staan tijdens de Nieuw Guinea crisis. Reken dus niet teveel op de VS.
Ik denk dat het dit keer anders is.
De VS zullen elk incidentje aangrijpen om af te rekenen met Chafez.
Dus helemaal niet om Nederland te helpen, maar gewoon een aanleiding om eindelijk van die lastpak af te komen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')