abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36094824
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:32 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk komt Amerika ons helpen. Die hele aanstaande oefening is erop bedoeld om de spierballen aan Chavez te laten zien. Die gasten doen niets liever dan hem zo snel mogelijk laten verongelukken.
Ik denk dat Amerika ons "officieel" niet gaat helpen, maar dit officeus toch doet. Dat wil zeggen dat we eventueel Amerikaanse manschappen, materieel, inlichtingen en technieken tot onze beschikking krijgen met een Nederlands vlaggetje erop geschilderd.
The gum you like, is coming back in style.
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 19:49:27 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36095255
manschappen zullen ze niet off the record in zetten denk ik ... want als ze dood gaan dan is dat wel officieel.
Materiaal, ik kan me zo snel even nix indenken wat met een Nederlands vlaggetje (en paintjob) voor Nederlands door kan gaan, op F16's en Apache's na dan

zal vooral bij munitie blijven (Tomahawks?) en dan zeggen ze in de media dat ze het verkocht hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:02:40 #203
8369 speknek
Another day another slay
pi_36095653
Of ze hebben 'toevallig' een AWACS rondvliegen.

Maar goed, ik verwacht dus dat ze wel degelijk meehelpen de eilanden te ontzetten. Volgens mij is dat ook niet heel moeilijk voor hun.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:46:39 #204
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_36097003
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:32 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk komt Amerika ons helpen. Die hele aanstaande oefening is erop bedoeld om de spierballen aan Chavez te laten zien. Die gasten doen niets liever dan hem zo snel mogelijk laten verongelukken.
Ik heb liever dat we het weggeven dan dat "pappa Amerika"ons komt helpen.
waarschijnlijk wel
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:50:16 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_36097119
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:46 schreef HokkePok het volgende:
Spoken like a true patriot.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:04:32 #206
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_36097568
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:46 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Weggeven? Waar moeten we al die MBO'ers dan op stage heensturen?
Uit wat voor reet moeten we onze cocaine voortaan halen?
En waar kan de TROS zijn polonaise-op-het-strand TV show opnemen?

Dat zijn tenslotte de redenen waarom we deze eilanden nog hebben
Bankiertje
pi_36098329
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:49 schreef sp3c het volgende:
manschappen zullen ze niet off the record in zetten denk ik ... want als ze dood gaan dan is dat wel officieel.
Materiaal, ik kan me zo snel even nix indenken wat met een Nederlands vlaggetje (en paintjob) voor Nederlands door kan gaan, op F16's en Apache's na dan

zal vooral bij munitie blijven (Tomahawks?) en dan zeggen ze in de media dat ze het verkocht hebben
nu het zou fijn zijn als ze ons de uss saipan of ronald reagan zouden leasen/ "kopen"

maar ik denk dat het idd munitie, inlichtingen en communicatie sattelieten zullen worden dan.

mischien nog back up van een carrier groep mocht het echt helemaal mislopen het blijft hun achtertuin natuurlijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_36098360
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:02 schreef speknek het volgende:
Of ze hebben 'toevallig' een AWACS rondvliegen.

Maar goed, ik verwacht dus dat ze wel degelijk meehelpen de eilanden te ontzetten. Volgens mij is dat ook niet heel moeilijk voor hun.
awacs zijn van de navo (waarvan er 1 bijna helemaal uit NL personeel bestaat als ik het goed heb)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_36098375
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Spoken like a true patriot.
zeg dat dan in het Nederlandsch
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 22:04:09 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36099652
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nu het zou fijn zijn als ze ons de uss saipan of ronald reagan zouden leasen/ "kopen"

maar ik denk dat het idd munitie, inlichtingen en communicatie sattelieten zullen worden dan.

mischien nog back up van een carrier groep mocht het echt helemaal mislopen het blijft hun achtertuin natuurlijk
duurt minstens een jaar voor je de crews operationeel hebt
pi_36100244
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

duurt minstens een jaar voor je de crews operationeel hebt
die horen bij de deal en met zo`n schip hebben we de tijd
  Moderator donderdag 16 maart 2006 @ 22:41:22 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36100902
als je ze een jaar de tijd geeft om zich in te graven krijgen we ze er nooit meer af en zoals gezegd, bedelen bij de bondgenoten om troepen vind ik niet de bedoeling
pi_36105278
Welke expertise hebben we eigenlijk in huis wat betreft bedrijven e.d. voor defensie? Als we geld uitgeven en die in de Nederlandse economie kunnen houden zie ik het probleem niet zo.
  Moderator vrijdag 17 maart 2006 @ 01:24:30 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36105400
vooral maritiem (scheepsbouwers) maar die dingen worden tegenwoordig ook grotendeels in het buitenland gebouwd (in losse modules die hier dan in elkaar worden gezet), maar ook bv Thales Nederland (holland signaal) die veel electronische dingen bouwen (goalkeeper, gronddoel radars e.d.)
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:28:16 #215
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36105462
hm, speculatie..

Nou, ik zou zeggen, de Antillen horen best wel bij Zuid-Amerika. Misschien dat er vanuit daar goede ideeen zouden kunnen ontstaan.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  Moderator vrijdag 17 maart 2006 @ 01:36:40 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36105588
ze (de Antillianen) willen het gewoon niet, daar houd alles op wmb ... zolang zij onderdeel willen blijven van het koninkrijk hebben wij de verantwoordelijkheid een geloofwaardige verdediging op te zetten
  vrijdag 17 maart 2006 @ 06:51:40 #217
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_36106684
trekken we daar nu de broekriem voor aan?

laat die mensen hun eigen eilanden hebben.
wij hebben ons land.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_36109379
Och het wordt tijd dat Fidel dood gaat. Dan kan er één caraibische staat gevormd worden met hoofdstad in Havana en papiaments als voertaal. En wordt de Eastern Caraibean dollar als standaard munt ingevoerd (als Caraibean Euro dan wel te verstaan). Het schijnt dat in de jaren zeventig dit idee heel populair was. Alleen jammer dat Fidel het zo lang volhoudt.
pi_36133351
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 18:03 schreef ErwinRommel het volgende:
De VS hebben ons dit geintje al 2 maal geflikt.
Ondanks dat de Antillen NL grondgebied zijn hebben de VS ook nagelaten om NL bij te staan tijdens de Nieuw Guinea crisis. Reken dus niet teveel op de VS.
Hmm ik zou wel veel rekenen op de V.S. Onderschat niet dat de V.S. de eilanden Aruba, Bonaire en Curaçao als strategisch belangrijk acht. Ze liggen op korte afstand voor de kust van Venezuela (grote olie producent) en Colombia (grote drugsland en guerrilla oorlog). Alle drie eilanden hebben goed infrastructuur en zijn politiek stabiel.

Het is niet voor niets dat er een Amerikaanse FOL basis werd gebouwd op Aruba en Curaçao in de afgelopen 5 jaar. Er komen vaak grote Amerikaanse oorlogsschepen naar Curaçao. In die zin heeft Chavez misschien wel wat te vrezen dat er misschien iets aan de hand is en dat de Amerikanen een beetje de regio verkennen voor een eventuele aanval.

Ook heeft Amerika grote belangen op Aruba. 75 procent van Alle 750,000 toeristen zijn Amerikanen, er wonen veel Amerikanen op het eiland. En veel bedrijven, hotels en de olie raffinaderij zijn Amerikaans. Aruba lijkt meer een Amerikaans kolonie dan een Nederlandse.

Ik denk eerder dat als Venezuela de ABC eilanden zou aanvallen dat de V.S. meteen zal ingrijpen. Het zal een eventuele aanval op de eilanden gebruiken als excuus om Venezuela aantevallen en Chavez aftezetten. Vervolgens zou Amerika een permanente militaire basis opzetten op de eilanden. Komt er een nieuw pro Amerikaans bewind in Venezuela en kan Amerika een volgende oorlog starten in Colombia met de guerrilla, daarnaast ook toezicht houden op drugstransport van dat land. Dus de ABC eilanden zijn zeer zeker gunstig voor de V.S.

Een aanval op de ABC eilanden zou ook de stabiliteit in de Caribische regio aantasten. En de Caraiben is een regio voor de deur van de V.S. Dus er staat veel op het spel.

P.S. Als NL de eilanden niet willen, vallen ze zeer zeker onder Amerika of Canada als de eilandbewoners dat willen. Dat laatste zit te trappelen om eilanden te kopen. Vergeet niet dat de V.S. de Nederlandse Antillen en Aruba wilde kopen van NL in 1902, NL weigerde. NL was bang dat de V.S. zo een grote koloniale macht zou worden.
Geschiedenis leren mensen.
pi_36133367
edit...lama

[ Bericht 25% gewijzigd door David Letterman op 18-03-2006 00:44:47 ]
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:09:36 #221
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_36133401
Hoe zou de NAVO reageren als Chavez de eilanden snel gaat aanvallen, plunderen binnen een paar dagen en zich dan weer volledig terugtrekt?
Era Vulgaris
pi_36133559
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:09 schreef Vassili_Z het volgende:
Hoe zou de NAVO reageren als Chavez de eilanden snel gaat aanvallen, plunderen binnen een paar dagen en zich dan weer volledig terugtrekt?
das ook wel een leuke hypothese...
Pulp Fiction
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:23:14 #223
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_36133681
quote:
Denk dat Amerika dat ook wel eens als reden zal kunnen gaan gebruiken om Venuzuela binnen te vallen en Chavez af te zetten.
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 02:01:24 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36134988
quote:
dat kan hij nooit verkopen aan zijn eigen volk.

hij doet zich voor als de grote voorvechter van de Zuid Amerikaanse zaak tegen het Kapitalistische westen, de Antillianen beroven zullen ze echt niet pikken bij hem thuis
bovendien ben je binnen anderhalf uur klaar met die eilanden plunderen ... loont de moeite niet

wat gevaarlijk is aan zijn gejammer dat de grote boze Yankees hem komen halen iedere keer als er een Amerikaans schip aanlegt op de Antillen is dat de bevolking het op een gegeven moment wel gezien heeft en hem niet geloven of beginnen te roepen dat hij zijn woorden in daden om moeten zetten want als hij zo zeker weet dat hij aangevallen gaat worden vanaf Curacao, waarom doet hij er dan in vredesnaam nix aan?
pi_36135117
VS zou de lachende 3e zijn.
Die zoeken al jaren naar een reden om die Chavez uit zijn zadel te wippen
Life sucks
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 02:27:45 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36135180
ik vertrouw de VS gewoon niet in deze (dergelijke) kwestie(s) ... zoals gezegd ze hebben ons al vaker genaaid want koloniale zaken betreft

als ze Venezuela aan willen vallen, fine by me maar de Antillen zijn wmb onze zaak
pi_36170784
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 02:27 schreef sp3c het volgende:
ik vertrouw de VS gewoon niet in deze (dergelijke) kwestie(s) ... zoals gezegd ze hebben ons al vaker genaaid want koloniale zaken betreft

als ze Venezuela aan willen vallen, fine by me maar de Antillen zijn wmb onze zaak
dus als ze na een verzoek ons zouden helpen , dan vertrouw je ze niet?
en ten tweede, je hebt eik helemaal in geen enkele zaak vertrouwen in de VS, kan je dat eens uitleggen?
Pulp Fiction
  Moderator zondag 19 maart 2006 @ 16:36:01 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36171056
ten eerste: als ze aanbieden om te helpen zou ik het aannemen maar ik zou er niet te veel op rekenen ... ik zou iig niet bij ze om troepen gaan lopen bedelen want voor wat hoort wat
ten tweede: waar komt dat nu weer in vredesnaam vandaan
pi_36171753
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:36 schreef sp3c het volgende:

ten tweede: waar komt dat nu weer in vredesnaam vandaan
"ik vertrouw de VS gewoon niet in deze (dergelijke) kwestie(s)"

uitspraak veronderstelt geen vertrouwen in de VS naast bediscussieerde kwestie...maar zal het wel fout hebben gelezen...
Pulp Fiction
  Moderator zondag 19 maart 2006 @ 17:08:50 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36171902
geen vertrouwen in dergelijke kwesties nee, hoe jij daar uit opmaakt 'eik in geen enkele zaak vertrouwen heb in de VS' is mij een raadsel ... zwart/wit wereldbeeld?
pi_36177289
quote:
Op zondag 19 maart 2006 17:08 schreef sp3c het volgende:
geen vertrouwen in dergelijke kwesties nee, hoe jij daar uit opmaakt 'eik in geen enkele zaak vertrouwen heb in de VS' is mij een raadsel ... zwart/wit wereldbeeld?
nee, begrijpend lezen...

mijn wereldbeeld is gebasseerd op feiten van de geschiedenis in deze wereld waar we in leven (door mij geabsorbeerd door uitvoerig over heel veel dingen te lezen, analyseren, te bediscussieren)...deze zijn nooit zwart/wit...er zijn meerdere grijstinten...

maar leg eens uit hoe jij dan die rol mbt het verleden van de VS en mbt het koloniale verleden van NL ziet...en waarom je dan in deze situatie de VS niet kan vertrouwen...om maar ff OT te blijven...

PS...ff vraagje...je was toch werkzaam bij defensie? luchtmacht? nog steeds?

[ Bericht 13% gewijzigd door David Letterman op 19-03-2006 20:24:29 ]
Pulp Fiction
  zondag 19 maart 2006 @ 20:43:52 #232
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_36179014
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:03 schreef David Letterman het volgende:

[..]

nee, begrijpend lezen...

mijn wereldbeeld is gebasseerd op feiten van de geschiedenis in deze wereld waar we in leven (door mij geabsorbeerd door uitvoerig over heel veel dingen te lezen, analyseren, te bediscussieren)...deze zijn nooit zwart/wit...er zijn meerdere grijstinten...

maar leg eens uit hoe jij dan die rol mbt het verleden van de VS en mbt het koloniale verleden van NL ziet...en waarom je dan in deze situatie de VS niet kan vertrouwen...om maar ff OT te blijven...

PS...ff vraagje...je was toch werkzaam bij defensie? luchtmacht? nog steeds?
zie indonesie
pi_36179244
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zie indonesie
*edit*

...foutje
Pulp Fiction
pi_36179337
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

zie indonesie
ongeveer 100+ landen, waaronder de VS, hebben toen de zweep erover gelegd om het op te geven...een juiste insteek...moreel en qua haalbaarheid was dat de enige juiste weg...
Pulp Fiction
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 12:04:06 #236
8781 crew  Frutsel
pi_36195834
zijn ze al begonnen?
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 13:17:29 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36197800
quote:
Op zondag 19 maart 2006 20:51 schreef David Letterman het volgende:

[..]

ongeveer 100+ landen, waaronder de VS, hebben toen de zweep erover gelegd om het op te geven...een juiste insteek...moreel en qua haalbaarheid was dat de enige juiste weg...
moreel gezien was het beter om er 4 of 5 onafhankelijke staatjes van te maken ipv de huidige oplossing waar een 4tal volken als tweederangs burgers in eigen land behandeld worden ... de Amerikanen hebben ons verraden en later met nieuw guinnea weer omdat ze er wat konden halen (die goud mijn op Nieuw Guinnea is nog steeds open) daar vertrouw ik ze niet.

als Chavez ze een gratis boorplatform waarmee ze kunnen pompen tot ze een ons wegen geeft dan zijn ze opeens helemaal niet meer zo begaan met de Antillianen
pi_36203483
De VS hebben de dekolonisatie aangemoedigd omdat de europese invloed in zuidoost-azië hun eigen expansie in die contreien in de weg zat. In Indonesië heeft men nog steeds de smoor in dat we niet tenminste een goed functionerend overheidsapparaat en een gedegen onderwijssysteem hebben achtergelaten, zoals de Engelsen in India deden. Wat ik uit gesprekken met jonge Indonesiërs heb begrepen is dat de Nederlandse aftocht van hun niet zo abrupt had hoeven verlopen.
pi_36203574
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:24 schreef dvr het volgende:
De VS hebben de dekolonisatie aangemoedigd omdat de europese invloed in zuidoost-azië hun eigen expansie in die contreien in de weg zat. In Indonesië heeft men nog steeds de smoor in dat we niet tenminste een goed functionerend overheidsapparaat en een gedegen onderwijssysteem hebben achtergelaten, zoals de Engelsen in India deden. Wat ik uit gesprekken met jonge Indonesiërs heb begrepen is dat de Nederlandse aftocht van hun niet zo abrupt had hoeven verlopen.
in nieuw guinnea had men niet eens de behoefte om indonesier te worden.

maar je ziet dat probleem wel vaker zie afrika bijvoorbeeld
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 16:52:07 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36204089
quote:
Op maandag 20 maart 2006 16:24 schreef dvr het volgende:
ja allicht maar toen de Amerikanen de marshal hulp stilzetten was onze buidel leeg ... dat ze tijdens de nieuw guinnea crisis wapens aan de vijand leverden wekt ook niet echt vertrouwen
  maandag 20 maart 2006 @ 17:40:49 #241
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_36205530
ik denk dat er helemaal niks gaat gebeuren.
pi_36206514
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:04 schreef Frutsel het volgende:
zijn ze al begonnen?
Ik kan niet wachten tot ze beginnen eigenlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36208197
Een inval op Aruba en Curaçao is volgens mij het laatste dat Chavez zich kan permiteren. Daarmee zou hij de VS een vrijbrief geven zijn leger de pan in te hakken, zijn land te ontwrichten en er een US-gezind bewind neer te zetten.

Met name Aruba is voor de VS van groot belang, vanwege o.a. de strategische ligging, de Amerikaanse Valero raffinaderij, de Amerikaanse legerbasis van waaruit de War on Drugs in Zuid-Amerika gevoerd wordt, de Amerikaanse hotels/casino's en de continue aanwezigheid van tienduizenden US toeristen. Daar hoeft Chavez maar met zijn pink naar te wijzen en in Texas stijgen de bommenwerpers op. Bovendien staat de Amerikaanse bevolking inmiddels te springen om heel Aruba eens door een zeef te halen in de hoop juf Holloway terug te vinden, dus aan de popular support zal het ook niet liggen.
pi_36221931
Zolang Chavez maar even wacht tot volgende week vrijdag, dan zit ik weer veilig
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_36234938
quote:
The Dutch are trying to get the United States to make a port call with an aircraft carrier, and its accompanying warships, at one of their Caribbean islands.
Hmz. Chavez is een mafkees.
pi_36238369
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

moreel gezien was het beter om er 4 of 5 onafhankelijke staatjes van te maken ipv de huidige oplossing waar een 4tal volken als tweederangs burgers in eigen land behandeld worden ... de Amerikanen hebben ons verraden en later met nieuw guinnea weer omdat ze er wat konden halen (die goud mijn op Nieuw Guinnea is nog steeds open) daar vertrouw ik ze niet.

als Chavez ze een gratis boorplatform waarmee ze kunnen pompen tot ze een ons wegen geeft dan zijn ze opeens helemaal niet meer zo begaan met de Antillianen
welkom op het toneel van de wereldpolitiek...
welk land vertrouw je wel icm koloniale vraagstukken? dan moet je NL nog onder de VS zetten qua betrouwbaarheid en je netjes op het wereldtoneel gedragen...

ps, had nog steeds dat vraagje voor je...
...je was toch werkzaam bij defensie? luchtmacht? nog steeds?...of vergis ik me?...was het toch de landmacht?...
Pulp Fiction
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 18:41:22 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36239806
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:52 schreef David Letterman het volgende:

[..]

welkom op het toneel van de wereldpolitiek...
welk land vertrouw je wel icm koloniale vraagstukken? dan moet je NL nog onder de VS zetten qua betrouwbaarheid en je netjes op het wereldtoneel gedragen...
niemand eigenlijk ... alleen Nederland maar de VS vind ik wel de laatste waar we op moeten rekenen.
Althans we zouden op onszelf moeten kunnen vertrouwen maar als men doorgaat met het afbreken van de krijgsmacht dan is dat ook snel afgelopen vrees ik ... de eenheden die er zitten maken iig geen schijn van kans mocht Chavez het er toch op willen wagen.
quote:
ps, had nog steeds dat vraagje voor je...
...je was toch werkzaam bij defensie? luchtmacht? nog steeds?...of vergis ik me?...was het toch de landmacht?...
luchtmacht, nog net wel
pi_36246117
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:05 schreef LexRex het volgende:

[..]

Hmz. Chavez is een mafkees.
mooi
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:52:15 #249
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_36246341
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

niemand eigenlijk ... alleen Nederland maar de VS vind ik wel de laatste waar we op moeten rekenen.
Althans we zouden op onszelf moeten kunnen vertrouwen maar als men doorgaat met het afbreken van de krijgsmacht dan is dat ook snel afgelopen vrees ik ... de eenheden die er zitten maken iig geen schijn van kans mocht Chavez het er toch op willen wagen.
[..]

luchtmacht, nog net wel
Opzich zouden we wel op de VS moeten rekenen. We zitten in de NAVO, 'we' doen veel wat Amerika van ons verlangt, dan mogen we ook wel wat terug verwachten.
Era Vulgaris
pi_36252206
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

luchtmacht, nog net wel
ik ben het met je eens dat het defensiebudget (het liefst flink) omhoog moet gaan...defensief gezien is het daar nog minder dan een lachertje...en idd, het is de taak van de strijdmachten om ons grondgebied te verdedigen...en daar falen we als NL in...

"luchtmacht, nog net wel "

als in:
je gaat ze verlaten? of ontslaan ze je?

diep gravend in mijn geheugen...werkt ook niet altijd goed...dus foutjes kunnen voorkomen, doe je toch iets met luchtverdediging?
Pulp Fiction
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')