Ik denk dat Amerika ons "officieel" niet gaat helpen, maar dit officeus toch doet. Dat wil zeggen dat we eventueel Amerikaanse manschappen, materieel, inlichtingen en technieken tot onze beschikking krijgen met een Nederlands vlaggetje erop geschilderd.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:32 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk komt Amerika ons helpen. Die hele aanstaande oefening is erop bedoeld om de spierballen aan Chavez te laten zien. Die gasten doen niets liever dan hem zo snel mogelijk laten verongelukken.
Ik heb liever dat we het weggeven dan dat "pappa Amerika"ons komt helpen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:32 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk komt Amerika ons helpen. Die hele aanstaande oefening is erop bedoeld om de spierballen aan Chavez te laten zien. Die gasten doen niets liever dan hem zo snel mogelijk laten verongelukken.
Spoken like a true patriot.quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:46 schreef HokkePok het volgende:
Ik heb liever dat we het weggeven dan dat "pappa Amerika"ons komt helpen.
Weggeven? Waar moeten we al die MBO'ers dan op stage heensturen?quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:46 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Ik heb liever dat we het weggeven dan dat "pappa Amerika"ons komt helpen.
nu het zou fijn zijn als ze ons de uss saipan of ronald reagan zouden leasen/ "kopen"quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:49 schreef sp3c het volgende:
manschappen zullen ze niet off the record in zetten denk ik ... want als ze dood gaan dan is dat wel officieel.
Materiaal, ik kan me zo snel even nix indenken wat met een Nederlands vlaggetje (en paintjob) voor Nederlands door kan gaan, op F16's en Apache's na dan
zal vooral bij munitie blijven (Tomahawks?) en dan zeggen ze in de media dat ze het verkocht hebben
awacs zijn van de navo (waarvan er 1 bijna helemaal uit NL personeel bestaat als ik het goed heb)quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:02 schreef speknek het volgende:
Of ze hebben 'toevallig' een AWACS rondvliegen.
Maar goed, ik verwacht dus dat ze wel degelijk meehelpen de eilanden te ontzetten. Volgens mij is dat ook niet heel moeilijk voor hun.
zeg dat dan in het Nederlandschquote:
duurt minstens een jaar voor je de crews operationeel hebtquote:Op donderdag 16 maart 2006 21:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nu het zou fijn zijn als ze ons de uss saipan of ronald reagan zouden leasen/ "kopen"![]()
maar ik denk dat het idd munitie, inlichtingen en communicatie sattelieten zullen worden dan.
mischien nog back up van een carrier groep mocht het echt helemaal mislopen het blijft hun achtertuin natuurlijk
die horen bij de deal en met zo`n schip hebben we de tijdquote:Op donderdag 16 maart 2006 22:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
duurt minstens een jaar voor je de crews operationeel hebt![]()
Hmm ik zou wel veel rekenen op de V.S. Onderschat niet dat de V.S. de eilanden Aruba, Bonaire en Curaçao als strategisch belangrijk acht. Ze liggen op korte afstand voor de kust van Venezuela (grote olie producent) en Colombia (grote drugsland en guerrilla oorlog). Alle drie eilanden hebben goed infrastructuur en zijn politiek stabiel.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:03 schreef ErwinRommel het volgende:
De VS hebben ons dit geintje al 2 maal geflikt.
Ondanks dat de Antillen NL grondgebied zijn hebben de VS ook nagelaten om NL bij te staan tijdens de Nieuw Guinea crisis. Reken dus niet teveel op de VS.
das ook wel een leuke hypothese...quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:09 schreef Vassili_Z het volgende:
Hoe zou de NAVO reageren als Chavez de eilanden snel gaat aanvallen, plunderen binnen een paar dagen en zich dan weer volledig terugtrekt?
Denk dat Amerika dat ook wel eens als reden zal kunnen gaan gebruiken om Venuzuela binnen te vallen en Chavez af te zetten.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:09 schreef Vassili_Z het volgende:
Hoe zou de NAVO reageren als Chavez de eilanden snel gaat aanvallen, plunderen binnen een paar dagen en zich dan weer volledig terugtrekt?
dat kan hij nooit verkopen aan zijn eigen volk.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:09 schreef Vassili_Z het volgende:
dus als ze na een verzoek ons zouden helpen , dan vertrouw je ze niet?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 02:27 schreef sp3c het volgende:
ik vertrouw de VS gewoon niet in deze (dergelijke) kwestie(s) ... zoals gezegd ze hebben ons al vaker genaaid want koloniale zaken betreft
als ze Venezuela aan willen vallen, fine by me maar de Antillen zijn wmb onze zaak
"ik vertrouw de VS gewoon niet in deze (dergelijke) kwestie(s)"quote:Op zondag 19 maart 2006 16:36 schreef sp3c het volgende:
ten tweede: waar komt dat nu weer in vredesnaam vandaan
nee, begrijpend lezen...quote:Op zondag 19 maart 2006 17:08 schreef sp3c het volgende:
geen vertrouwen in dergelijke kwesties nee, hoe jij daar uit opmaakt 'eik in geen enkele zaak vertrouwen heb in de VS' is mij een raadsel ... zwart/wit wereldbeeld?
zie indonesiequote:Op zondag 19 maart 2006 20:03 schreef David Letterman het volgende:
[..]
nee, begrijpend lezen...
mijn wereldbeeld is gebasseerd op feiten van de geschiedenis in deze wereld waar we in leven (door mij geabsorbeerd door uitvoerig over heel veel dingen te lezen, analyseren, te bediscussieren)...deze zijn nooit zwart/wit...er zijn meerdere grijstinten...
maar leg eens uit hoe jij dan die rol mbt het verleden van de VS en mbt het koloniale verleden van NL ziet...en waarom je dan in deze situatie de VS niet kan vertrouwen...om maar ff OT te blijven...
PS...ff vraagje...je was toch werkzaam bij defensie? luchtmacht? nog steeds?
ongeveer 100+ landen, waaronder de VS, hebben toen de zweep erover gelegd om het op te geven...een juiste insteek...moreel en qua haalbaarheid was dat de enige juiste weg...quote:
moreel gezien was het beter om er 4 of 5 onafhankelijke staatjes van te maken ipv de huidige oplossing waar een 4tal volken als tweederangs burgers in eigen land behandeld worden ... de Amerikanen hebben ons verraden en later met nieuw guinnea weer omdat ze er wat konden halen (die goud mijn op Nieuw Guinnea is nog steeds open) daar vertrouw ik ze niet.quote:Op zondag 19 maart 2006 20:51 schreef David Letterman het volgende:
[..]
ongeveer 100+ landen, waaronder de VS, hebben toen de zweep erover gelegd om het op te geven...een juiste insteek...moreel en qua haalbaarheid was dat de enige juiste weg...
in nieuw guinnea had men niet eens de behoefte om indonesier te worden.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:24 schreef dvr het volgende:
De VS hebben de dekolonisatie aangemoedigd omdat de europese invloed in zuidoost-azië hun eigen expansie in die contreien in de weg zat. In Indonesië heeft men nog steeds de smoor in dat we niet tenminste een goed functionerend overheidsapparaat en een gedegen onderwijssysteem hebben achtergelaten, zoals de Engelsen in India deden. Wat ik uit gesprekken met jonge Indonesiërs heb begrepen is dat de Nederlandse aftocht van hun niet zo abrupt had hoeven verlopen.
ja allicht maar toen de Amerikanen de marshal hulp stilzetten was onze buidel leeg ... dat ze tijdens de nieuw guinnea crisis wapens aan de vijand leverden wekt ook niet echt vertrouwenquote:Op maandag 20 maart 2006 16:24 schreef dvr het volgende:
De VS hebben de dekolonisatie aangemoedigd omdat de europese invloed in zuidoost-azië hun eigen expansie in die contreien in de weg zat. In Indonesië heeft men nog steeds de smoor in dat we niet tenminste een goed functionerend overheidsapparaat en een gedegen onderwijssysteem hebben achtergelaten, zoals de Engelsen in India deden. Wat ik uit gesprekken met jonge Indonesiërs heb begrepen is dat de Nederlandse aftocht van hun niet zo abrupt had hoeven verlopen.
Ik kan niet wachten tot ze beginnen eigenlijk.quote:
Hmz. Chavez is een mafkees.quote:The Dutch are trying to get the United States to make a port call with an aircraft carrier, and its accompanying warships, at one of their Caribbean islands.
welkom op het toneel van de wereldpolitiek...quote:Op maandag 20 maart 2006 13:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
moreel gezien was het beter om er 4 of 5 onafhankelijke staatjes van te maken ipv de huidige oplossing waar een 4tal volken als tweederangs burgers in eigen land behandeld worden ... de Amerikanen hebben ons verraden en later met nieuw guinnea weer omdat ze er wat konden halen (die goud mijn op Nieuw Guinnea is nog steeds open) daar vertrouw ik ze niet.
als Chavez ze een gratis boorplatform waarmee ze kunnen pompen tot ze een ons wegen geeft dan zijn ze opeens helemaal niet meer zo begaan met de Antillianen
niemand eigenlijk ... alleen Nederland maar de VS vind ik wel de laatste waar we op moeten rekenen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:52 schreef David Letterman het volgende:
[..]
welkom op het toneel van de wereldpolitiek...
welk land vertrouw je wel icm koloniale vraagstukken? dan moet je NL nog onder de VS zetten qua betrouwbaarheid en je netjes op het wereldtoneel gedragen...
luchtmacht, nog net welquote:ps, had nog steeds dat vraagje voor je...
...je was toch werkzaam bij defensie? luchtmacht? nog steeds?...of vergis ik me?...was het toch de landmacht?...
mooiquote:
Opzich zouden we wel op de VS moeten rekenen. We zitten in de NAVO, 'we' doen veel wat Amerika van ons verlangt, dan mogen we ook wel wat terug verwachten.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand eigenlijk ... alleen Nederland maar de VS vind ik wel de laatste waar we op moeten rekenen.
Althans we zouden op onszelf moeten kunnen vertrouwen maar als men doorgaat met het afbreken van de krijgsmacht dan is dat ook snel afgelopen vrees ik ... de eenheden die er zitten maken iig geen schijn van kans mocht Chavez het er toch op willen wagen.
[..]
luchtmacht, nog net wel
ik ben het met je eens dat het defensiebudget (het liefst flink) omhoog moet gaan...defensief gezien is het daar nog minder dan een lachertje...en idd, het is de taak van de strijdmachten om ons grondgebied te verdedigen...en daar falen we als NL in...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand eigenlijk ... alleen Nederland maar de VS vind ik wel de laatste waar we op moeten rekenen.
Althans we zouden op onszelf moeten kunnen vertrouwen maar als men doorgaat met het afbreken van de krijgsmacht dan is dat ook snel afgelopen vrees ik ... de eenheden die er zitten maken iig geen schijn van kans mocht Chavez het er toch op willen wagen.
[..]
luchtmacht, nog net wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |