ah zo, ik was dit topic kwijt in my active listquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:53 schreef Jaguarized het volgende:
TVP's mogen niet.
Als jij 'TVP' oid in het topic zet, dan verdwijnt het. Als je iets zou posten als: "Hoi ik ben WEST, ik ben nog nooit naar Down Under geweest, hoop er wel eens te komen en wil dit topi graag in de gaten houden voor leuke tips en adviezen." dan blijft het gewoon staan.
Morgen naar het reisburea informeren naar mogelijkheden om 17 april naar Sydney te gaan. Kan je je daar overigens een week vermaken?
voor hoe lang ga je?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:53 schreef NiNi het volgende:
Volgend deeltje.
Nog vier maandjes tot vertrek.
gelukkig? Waar mag jij dan wel niet wonen?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:40 schreef Ultralaser het volgende:
Ja inderdaad richting de winter zit nu in Brisbane regent al 4 dagen gelukkig vlieg ik morgen naar Perth schijnt daar 28 graden te worden. En woensdag mag ik gelukkig naar huis.
Eerst 3.5 week naar Thailand en dan waarschijnlijk nog een maandje of tien Oz.quote:
Je kunt gewoon een australische pre-paid simkaart kopen (Telstra etc.)quote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:09 schreef pindapeller het volgende:
niemand?
Je kunt je eigen toestel meenemen en inderdaad een sim kopen. De prepaid toestellen zijn ongeveer net zo duur (goedkoop) als in NL.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:14 schreef pindapeller het volgende:
een vraagje zijn er in australie (in de kleine steden) goedkope mobieltjes te krijgen? want ik ga er binnenkort heen en kan het zo snel niet vinden.
pindapeller
Ben je al bij de Pinnacles geweest?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:15 schreef Kontiki het volgende:
Ik zit nu in Perth en het is 32 graden. Morgen en zondag wordt het 38 graden, gekkenhuis![]()
of als je rond de stad blijft en veel wilt sms-enquote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:49 schreef Litman het volgende:
[..]
Je kunt gewoon een australische pre-paid simkaart kopen (Telstra etc.)
Zonder satelliettelefoon is het bereik in het binnenland overal een beetje k*t. Er is namelijk geen ontvangst.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:12 schreef appelsientje het volgende:
[..]
of als je rond de stad blijft en veel wilt sms-en
Vodafoneheeft een goede deal.. maar het bereik in het binnenland is een beetje k*t...
Een paar jaar geleden lag Taupo nog in Nieuw Zeeland!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:51 schreef appelsientje het volgende:
En we gaan hier weer verder..
Morgen ga ik naar Taupo.. Skydinving..
Australie is niet als de VS 1900, maar gewoon 900 of 1800. Dus NL telefoon zal het wel gewoon doen daar. En ik weet het uit eigen ervaringquote:Op zaterdag 4 maart 2006 05:13 schreef Jaguarized het volgende:
Als je eigen toestel wat je in Nederland gebruikt, een triband telefoon is wel.Anders heb je aan die simkaart niks.
Ik dacht dat alles buiten Europa zo'n beetje aan het 1900 netwerk hing.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:46 schreef Vava het volgende:
[..]
Australie is niet als de VS 1900, maar gewoon 900 of 1800. Dus NL telefoon zal het wel gewoon doen daar. En ik weet het uit eigen ervaringIk zat op het netwerk van Telstra trouwens.
Maar dekking is beduidend minder dan in NL. Al zal het in en om de grotere plaatsen wel goed zitten.
Neeej, zo goed als alles buiten de VS is normaal wat dat betreftquote:Op zondag 5 maart 2006 00:48 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik dacht dat alles buiten Europa zo'n beetje aan het 1900 netwerk hing.![]()
![]()
Ah ok...quote:Op zondag 5 maart 2006 00:56 schreef Vava het volgende:
[..]
Neeej, zo goed als alles buiten de VS is normaal wat dat betreft
Ik ben er een keer een week geweest, ik logeerde bij een oom en tante in Turramurra in het noorden van Sydney, half uurtje met de trein/metro naar het centrum. En een paar jaar later nog eens een paar dagen.quote:Op zondag 5 maart 2006 01:15 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ah ok...
Nog maar een keer de vraag aan de Sydney experts...heb ik aan een week genoeg om Sydney en omgeving te zien? Wordt een citytrip, ff een paar dagen weg...
Wil je maar voor zo'n korte periode naar Australie gaan? Of daarna nog een paar dagen zelf wat dingen doen? Je kan zelf een vliegticket nemen en dan een aparte rondreis boeken, zit je ook niet met alleen Nederlandersquote:Op zondag 5 maart 2006 16:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ik wil ook graag naar Australie. Ik zit te kijken, ik wil een rondreis doen maar hij mag max. iets van 14 tot 16 dagen duren. En daarin wil ik ook het Great Barrier Reef zien. Ik heb wat rond zitten kijken, maar ik kan niet echt iets vinden. Ik wil een volledig georganiseerde reis met de bus, ivm handicap, en in verband met dat ik in mijn eentje ga, en dus geen zin heb om in mijn eentje 100-den km's te rijden.
Heeft iemand suggesties qua reisorganisaties, prijzen voor wat ik wil..etc ?
Hoe beperkt ben ik? Qua lengte van de vakantie is mijn werk een beperking, ik kan maar 2 weken ongeveer vrij krijgen. Qua handicap...tja...lange wandelingen maken zit er niet in. Ik kan ongeveer 1 tot 1,5km lopen voor ik kapot ben. Nu heb ik dat wel eens overschreden, en dat was t waard, maar ik ben daarna zo kapot dat ik dus niets meer doe.quote:Op zondag 5 maart 2006 21:58 schreef Vava het volgende:
[..]
Wil je maar voor zo'n korte periode naar Australie gaan? Of daarna nog een paar dagen zelf wat dingen doen? Je kan zelf een vliegticket nemen en dan een aparte rondreis boeken, zit je ook niet met alleen NederlandersMaar als ik vragen mag, hoe beperkt ben je?
Niksquote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:58 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden lag Taupo nog in Nieuw Zeeland!
Is er wat veranderd dan??
Zat! echt meer dan genoeg zelfs! Ik heb Sydney nu wel gezien, ik hoef er niet perse meer te zijn, alleen als ik op doorreis ben. Dus ja 1 weekje is genoegquote:Op zondag 5 maart 2006 01:15 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ah ok...
Nog maar een keer de vraag aan de Sydney experts...heb ik aan een week genoeg om Sydney en omgeving te zien? Wordt een citytrip, ff een paar dagen weg...
De tongariro crossing is zoooooooo mooi! Als je voldoende tijd hebt, probeer dan of je het hele northern circuit kan doen. De rest van die wandeling schijnt net zo geweldig te zijn!quote:Op maandag 6 maart 2006 01:47 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Niksalleen dat ik op dit moment in NZ ben
Maar goed skidiving is dus niks geworden vanwege het slechte weer![]()
Het weer valt zowiezo erg tegen hier.. beetje jammer is dat. Zo vandaag de crossing doen, maar dat ging niet door vanwege het slechte weer... *zucht*
Was 't in Australië toch beter
Noodzakelijk is het woord, er zijn veel dingen die ik zonder credit card niet had kunnen doen. En dan bedoel ik niet in financieel opzicht...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:48 schreef appelsientje het volgende:
Trouwens als je op reis gaat... Neem een creditcard mee!! Echt dat is gewoon zo makkelijk !!!
Jammer! Maar Tonga lijkt me ook geweldig mooiquote:Op woensdag 8 maart 2006 09:16 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ga niet meer naar Sydney.Ticket was toch net even te duur, het wordt Tonga.
Ja idd.. ik zou echt niet zonder kunnen gewoon.. dikke drama.quote:Op woensdag 8 maart 2006 06:12 schreef Kontiki het volgende:
Hostels reserveren, auto huren, dat soort dingen inderdaad.
Zonder zal je het ook redden, maar het zal je tijd en moeite kosten.
Nelson en Abel Tasman!! Nelson is een heel leuk stadje en Abel Tasman NP is super qua natuur. Je kan er zeekayaken, maar je kan je ook met een boot op de punt laten afzetten en dan terug lopen naar Nelson. Duurt twee dagen, maar is een schitterende wandeling.quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:39 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ja idd.. ik zou echt niet zonder kunnen gewoon.. dikke drama.
Vandaag trouwens een LOTR tour gedaan in de buurt van Wellingtonecht grappig!
Morgen naar het zuiderlijk eiland!
IK ga in Picton de Queen Charlotte track doen (3 dagen) en ik ga idd kayaken in Nelson! Lijkt me echt super gaaf namelijkquote:Op donderdag 9 maart 2006 09:01 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Nelson en Abel Tasman!! Nelson is een heel leuk stadje en Abel Tasman NP is super qua natuur. Je kan er zeekayaken, maar je kan je ook met een boot op de punt laten afzetten en dan terug lopen naar Nelson. Duurt twee dagen, maar is een schitterende wandeling.
Als je de kans hebt, doe de routeburn track! Die was zo verschrikkelijk mooi!quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:06 schreef appelsientje het volgende:
[..]
IK ga in Picton de Queen Charlotte track doen (3 dagen) en ik ga idd kayaken in Nelson! Lijkt me echt super gaaf namelijkgaat druk worden de aankomende dagen
maar ik hoef me tenminste niet te vervelen
Ik moet ff kijken hoe het allemaal uitkomt met de tijdquote:Op donderdag 9 maart 2006 09:08 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Als je de kans hebt, doe de routeburn track! Die was zo verschrikkelijk mooi!
Je moet tegenwoordig wel reserveren, maar vaak kun je voor de routeburn of milford ook nog op de dag zelf vertrekken omdat er altijd mensen zijn die niet komen opdagen ofzo.
Queen Charlotte herinner ik me als verschrikkelijk glibberig, maar dat kwam dan ook omdat het regende!Abel Tasman vond ik geweldig leuk om te lopen.
Kan je met dat ticket van 1350 ook een stop maken op Paaseiland? Als dat zo is zou ik gewoon het goedkoopste ticket doen. Maar het lijkt me sterk dat je daar kunt stoppen eigenlijk voor die prijsquote:Op donderdag 9 maart 2006 16:56 schreef Cat-Active het volgende:
het gaat me dus om een jaarticket in combi met paaseiland
de prijzen van "standaard" jaarticket nl-oz-nz-oz-nl zijn me wel duidelijk
Ik neem aan dat die 21 dagen exclusief die andere tripjes zijn? Zo ja dan kan het, volgens mij heb ik 21 dagen over Townsville - Sydney gedaan. (excl. barrier reef) Houdt er wel rekening mee dat ook snorkelen / barrier reef en whitsundays of Frasier tijd in beslag gaat nemen. Wil je dit allemaal doen en ook nog relaxed, reserveer dan 4 weken.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 10:45 schreef ForrestX het volgende:
Een korte simpele vraag:
Sydney - Cairns in 21 dagen met de camper = 'relaxed en leuk' of 'in 21 dagen kun je beter...'
Mijn planning:
3/4 dagen Sydney vervolgens met binnenlandse vlucht naar Ayers Rock. 3/4 Dagen daar. Terug naar Sydney om daar de camper te pakken en richting Cairns te rijden. NU twijfel ik over het laatse gedeelte, Sydney - Cairns...
Als je al in de zomervakantie gaat werken totaan december en je woont nog bij paps en mams thuis dan lukt het echt wel hoor. Als je nu een bijbaantje hebt: begin ook maar vast met sparen. Reken alles bij elkaar (dus incl. ticket / verzekering / tassen, spullen etc.) op zo'n 3000 euro. Dan komt je startgeld nog erbij. Ikzelf had 5000 euro en daar kun je een half jaar op teren als je shared, af en toe een uitstapje maken en dan hoef je niet te werkenquote:Op zondag 12 maart 2006 12:21 schreef MarkG het volgende:
Vraagje aan de backpackers van rond 19 á 21 jaar:
Hoe hebben jullie zoveel geld bij elkaar gekregen zodat je een paar maanden in Aussie kon trekken/verblijven etc? Ik ben bijna klaar met mijn VWO en wil dan in de winter van Nederland richting de andere kant van de wereld vertrekken maar vraag me af of ik in die tijd zoveel geld bij elkaar heb gekregen..
Als je daar echt over twijfelt, dan snap ik niet dat je zoiets belangrijks weer van derden hier op een forum wil horen. Waarom kijk je niet even op de site van de ambassade, daar staat alles uitgelegd.quote:Op zondag 12 maart 2006 11:09 schreef Cat-Active het volgende:
ander vraagje
working holiday visum kan je toch aanvragen t/m je 30ste? ik wil volgend jaar en dan ben ik 27. Nu hoorde ik laatst viavia dat de leeftijd verlaagt zou zijn naar 26. dat vond ik nogal vreemd, dus bij deze.
wat is de uiterste leeftijd dat je een working holiday visum aan kan vragen?
en dan dus de huidige situatie, dat het vorig jaar ofzo kon heb ik nu weinig meer aan ey
Wel gehaast hoor, ik zou er zeker een maand voor uittrekken.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 10:45 schreef ForrestX het volgende:
Een korte simpele vraag:
Sydney - Cairns in 21 dagen met de camper = 'relaxed en leuk' of 'in 21 dagen kun je beter...'
Mijn planning:
3/4 dagen Sydney vervolgens met binnenlandse vlucht naar Ayers Rock. 3/4 Dagen daar. Terug naar Sydney om daar de camper te pakken en richting Cairns te rijden. NU twijfel ik over het laatse gedeelte, Sydney - Cairns...
5000 euro..quote:Op zondag 12 maart 2006 15:53 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Als je al in de zomervakantie gaat werken totaan december en je woont nog bij paps en mams thuis dan lukt het echt wel hoor. Als je nu een bijbaantje hebt: begin ook maar vast met sparen. Reken alles bij elkaar (dus incl. ticket / verzekering / tassen, spullen etc.) op zo'n 3000 euro. Dan komt je startgeld nog erbij. Ikzelf had 5000 euro en daar kun je een half jaar op teren als je shared, af en toe een uitstapje maken en dan hoef je niet te werkenEchter vaak ga je wel werken, al is het alleen maar om het stappen / dure boottripjes of omdat je wat minder geld hebt meegenomen te bekostigen. Ik ken ook mensen die maar 900 euro hadden toen ze aankwamen, ook dat kan maar dan moet je wel rap werk zien te vinden, al is dat vaak niet zo moeilijk.
Maar het hangt dus helemaal van je eisen / wensen en beshikbare tijd vooraf af...
Dat scheelt vaak nog niet eens zoveel als je alleen bent. Als je een plaats kan delen wel natuurlijk, maar als je alleen kampeert, dan ligt de prijs niet veel onder die van een dormbed.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:19 schreef MarkG het volgende:
[..]
5000 euro..dat wordt hard werken.
Ik ben trouwens van plan om veel campings e.d. te bezoeken en lekker in een tentje slapen denk ik..
De camping bij Uluruquote:Op zondag 12 maart 2006 22:19 schreef MarkG het volgende:
[..]
5000 euro..dat wordt hard werken.
Ik ben trouwens van plan om veel campings e.d. te bezoeken en lekker in een tentje slapen denk ik..
Inderdaad erg duur, maar goedkoper dan de hotels en zelfs de jeugdherberg daar, niks is daar goedkoop.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:18 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
de camping bij uluru is fokking duurMaarja nogal logisch met zo'n attractie
Jeugdherberg is als ik het me goed herinner 30 dollar voor een 6-persoonsdorm. Laatste keer heb ik gecampeerd, maar weet niet meer hoeveel dat was.quote:Op maandag 13 maart 2006 00:28 schreef Vava het volgende:
[..]
Inderdaad erg duur, maar goedkoper dan de hotels en zelfs de jeugdherberg daar, niks is daar goedkoop.
muchos graciasquote:Op zondag 12 maart 2006 21:53 schreef Liejannuh het volgende:
Volgens mij is de leeftijd voor het aanvragen van een work en travel visum een aantal jaren geleden verhoogd van 26 naar 30. Dus misschien dat iemand zich heeft vergist?
Wandelschoenen zijn volgens de een wel nodig, volgens de ander niet.Neem in ieder geval schoenen mee die comfortabel zijn en waar je zonder problemen de hele dag op kunt lopen.
Ook als je meerdaagse trekkings zou gaan lopen, dan doe je dat niet in hooggebergte ofzo, maar op vaste wandelroutes en daar is gewoon een goed pad.
Om mijzelf maar even te quoten..quote:Op maandag 13 maart 2006 18:13 schreef MarkG het volgende:
Wat doen nou eigenlijk de meeste backpackers die naar Australië gaan? Hoe gaan ze van plaats naar plaats?
Ehh, met de bus, met het vliegtuig, met de auto...?quote:Op maandag 13 maart 2006 18:13 schreef MarkG het volgende:
Wat doen nou eigenlijk de meeste backpackers die naar Australië gaan? Hoe gaan ze van plaats naar plaats?
Snorkelen, duiken, boottripjes, lol maken, op het strand liggen, soms werken, steden bezoeken, cultuur snuiven, avontuur!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:51
En wat je doet?
volgens mij is de definitie van een backpacker meer hoe zijn bagage eruit ziet. een backpack dus. imho kan je best als "backpacker" door het leven gaan als je met je pack op aanklopt bij elk 5-sterren hotel. nu zal je weinig backpackers tegenkomen die dat doen. maargoedquote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:33 schreef MarkG het volgende:
Ja haha, klinkt misschien dom maar ik heb bij het woord backpacker altijd het idee alsof ze op de meest onmogelijke manieren ergens proberen te komen en zo goedkoop mogelijk.
En wat doen backpackers nou eigenlijk? Musea, stadjes enzo bezoeken of echt de bush in?
Hey dat klinkt als mijn reisquote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:51 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb destijds met de Greyhound rondgereisd, af en toe een tour geboekt en soms stukkken met mensen mee gereden.
En wat je doet? Beetje rondwandelen in steden. Beetje wandelen in de bush. Museumpje kijken, beetje snorkelen, beetje rondhangen op het strand, of een beetje rondhangen in de kroeg of rondhangen in je hostel.![]()
Eigenlijk een beetje wat je doet als je op vakantie bent, alleen dan heel erg lang achter elkaar en soms afgewisseld met wat werken.
Nachtbus ofzo!quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:04 schreef Jaguarized het volgende:
750 kilometer in een dag? Is dat te doen op een dag?
En Canberra bezoekenquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:03 schreef Liejannuh het volgende:
Je kunt toch ook gewoon overland van Melbourne naar Sydney reizen? Zie je nog wat van het land ook.
Alhoewel ik moet toegeven dat het niet het meest fascinerende stuk van Australie is.
Wat misschien nog leuker is, is om gewoon wat langer in Sydney en omgeving te blijven en bijv. de Blue Mountains in te gaan.
Over het algemeen geldt:quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:33 schreef Cat-Active het volgende:
Weet iemand waar ik temperatuur/neerslag grafiekjes kan vinden van Austrakue (en nieuw zeeland)? Ik wil een beetje bepalen hoe me route ongeveer eruit gaat zien en dat doen aan de hand van die gafiekjes. ik wil natuurlijk niet inde winter in NZ zijn en niet met regenseizoen vastzitten in Darwin.
welke maatschappij? online geregeld?quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:19 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm. Retourtje:
Auckland - Melbourne = 453,81 NZ$ = 233,38 euro
Auckland - Sydney = 476,31NZ$ = 245,12 euro
Auckland - Brisbane = 536,11 NZ$ = 275,81 euro
Allemaal Qantas.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:12 schreef Cat-Active het volgende:
[..]
welke maatschappij? online geregeld?
Je neemt je auto toch niet mee naar NZ?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:11 schreef Cat-Active het volgende:
Heb wat zitten puzzelen en kom op ongeveer deze route, natuurlijk onder voorbehoud en bij lange na niet streng aan vast te houden. Maar beetje richtlijn. begin eind januari, begin februari 2007
feb - sydney-melbourne
maart (midden) - tasmanie
maart (eind)-april(midden) - naar townsville
april (eind) - 2weekjes hamilton island (woont een vriendin van me, vandaar)
mei (begin) - cairns
mei (eind) - cape york, mount isa
juni (begin) - cairns (again, duiken dus ey)
juli (eind)-jul(begin) - 4weken hamilton island (zie boven
juli (eind) - naar adelaide
aug - adelaide, kangaroo island, cooper pedy
sep - naar perth en omstreken
sep-aug(midden) - naar darwin en omstreken
aug-okt(midden) - naar alice springs, uluru, tennant creek
okt (eind) - meeracen met wordl solar challenge naar adelaide (ken wat mensen in het HvA team
nov (begin) - adelaide, zolar challange party weken, en doorreizen naar melboure
nov (midden) - naar Kiwi-land, NZ here i come, vanuit melboure of sydney
jan (midden) - terug naar OZ
jan (eind) - sydney, relaxen en auto verkopen
lijkt dit ergens op? heb geprobeert rekening te houden met regenseizoen en winter/zomer (begreep dat dit sterker verschil is in het zuiden dan in het noorden)
maargoed, als er dingen zijn die men absoluut afraad om te doen mbt weer of festivals etc, let me know plz.
tourist visa is een jaar geldig. Je kunt dan onbeperkt Australie in en uit, maar maximaal 3 maanden aaneengesloten verblijven.quote:Op woensdag 22 maart 2006 07:14 schreef BushRanger het volgende:
Je hebt dan toch een toeristenvisum nodig? Dat is drie maanden geldig.
Je schrijft 'auto verkopen', dus ik ga er van uit dat je dit met de auto gaat doen? Dan vind ik dat je wel heel veel op en neer gaat. Volgens mij weet je wel hoe groot Australië is he!quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:11 schreef Cat-Active het volgende:
Heb wat zitten puzzelen en kom op ongeveer deze route, natuurlijk onder voorbehoud en bij lange na niet streng aan vast te houden. Maar beetje richtlijn. begin eind januari, begin februari 2007
feb - sydney-melbourne
maart (midden) - tasmanie
maart (eind)-april(midden) - naar townsville
april (eind) - 2weekjes hamilton island (woont een vriendin van me, vandaar)
mei (begin) - cairns
mei (eind) - cape york, mount isa
juni (begin) - cairns (again, duiken dus ey)
juli (eind)-jul(begin) - 4weken hamilton island (zie boven
juli (eind) - naar adelaide
aug - adelaide, kangaroo island, cooper pedy
sep - naar perth en omstreken
sep-aug(midden) - naar darwin en omstreken
aug-okt(midden) - naar alice springs, uluru, tennant creek
okt (eind) - meeracen met wordl solar challenge naar adelaide (ken wat mensen in het HvA team
nov (begin) - adelaide, zolar challange party weken, en doorreizen naar melboure
nov (midden) - naar Kiwi-land, NZ here i come, vanuit melboure of sydney
jan (midden) - terug naar OZ
jan (eind) - sydney, relaxen en auto verkopen
lijkt dit ergens op? heb geprobeert rekening te houden met regenseizoen en winter/zomer (begreep dat dit sterker verschil is in het zuiden dan in het noorden)
maargoed, als er dingen zijn die men absoluut afraad om te doen mbt weer of festivals etc, let me know plz.
Is dat nieuw ofzo? Ik had in 2004 een verlengd toeristenvisum, daar kon ik zes maanden aaneengesloten mee bljiven.quote:Op donderdag 23 maart 2006 02:24 schreef TinToR het volgende:
[..]
tourist visa is een jaar geldig. Je kunt dan onbeperkt Australie in en uit, maar maximaal 3 maanden aaneengesloten verblijven.
Kost au$ 20,- via de site van de immigration office
Over die buyback garantie heb ik m'n twijfels. Er zijn nogal wat kleine lettertjes, waardoor ze de prijs nog verder kunnen laten zakken dan afgesproken was. Zoals slijtage aan onderdelen, banden, krasjes, putjes in de ruit etc. Dus als je zoiets doet, moet je goed weten wat de voorwaarden zijn. Verder is het bedrag dat je voor de auto betaald veel te hoog en de prijs die je terugkrijgt te laag. Maar goed, je hebt wel enige zekerheid.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Je neemt je auto toch niet mee naar NZ?Dat is echt zwaar af te raden hoor. Gewoon lekker verkopen in Oz voordat je hier komt. Ik meende dat je hier ook auto's kopen met een buyback guarantee.
Een dagje Kuranda is dan ook leuk. Regenwoud dorpje ergens op een berg. Wel erg toeristisch maar een kleine dierentuin met o.a. koala's en een paar leuke wandelroute's.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:11 schreef Cat-Active het volgende:
mei (begin) - cairns
Maak dan ook een uitstapje naar Flinders Rangequote:aug - adelaide, kangaroo island, cooper pedy
Wil je vanuit Adelaide naar NZ? En waar in NZ? Tickets vanuit Australie naar NZ zijn het goedkoopst vanuit Melbourne en Sydney.quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:29 schreef Cat-Active het volgende:
thx voor de tips, (auto gaat idd niet mee naar NZ) auto wilde ik later verkopen, zatv met adelaide-NZ vanuit melbourne maar terugvliegen NL vanuit Sydney, vandaar.
rondje van bushranger ga ik even mee puzzelen. had trouwens 2maanden voor adelaide-perth-darwin, maar dat is misschien ook te weinig. maargoed. thx voor info
enne, i love to ride
Dat is echt onzin! Mensen die niet nagedacht hebben over hun route waaien vaak met alle winden mee. Zit helemaal geen structuur in, met als gevolg dat ze vaak backtracken en dus veel meer geld kwijt zijn aan reizen, dingen overslaan etc.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:08 schreef appelsientje het volgende:
hehe een route plannen.. dat heeft bij mij dus echt NIET gewerkt
Moet je pas doen als je daar benttijd zat tenslotte
zoals ik al zei, het stuk adelaide-NZ vanuit melbourne of sydney. Wil dus van Adelaide naar Melbourne of Sydney reizen om van daaruit naar NZ te vliegen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:42 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Wil je vanuit Adelaide naar NZ? En waar in NZ? Tickets vanuit Australie naar NZ zijn het goedkoopst vanuit Melbourne en Sydney.
Mijn broer had exact dezelfde vraag aan mij.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 03:42 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben even de LP aan het doorlezen.The place to be qua hostels in Sydney is Kings Cross en City Centre. Iemand nog tips voor goed hostels?
Airport to city kost 11 dollar voor een treinritje en tussen de 9 en 12 voor een shuttle volgens de Lonely Planet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:46 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Mijn broer had exact dezelfde vraag aan mij.
Alleen is die wel wat ouder en komt hij rechtstreeks uit Nederland en zou iets met een airport pickup service wel heel fijn zijn.
Iemand tips?
1) neem digicam met (heel grote) memorycard meequote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:06 schreef jrbuurke het volgende:
In november ga ik samen met een maat ook richting ausie.
Lekker een jaartje backpacken, maar zo nu en dan schieten me nog wel es wat vragen te binnen die ik zo 1,2,3 niet kan vinden op het internet.
Dus ik maar es wat zoeken op google en kwam eigenlijk bij toeval dit topic tegen, wat natuurlijk perfect is voor wat vragen.
Nu zul je altijd zien dat ik op dit moment nog maar 1 vraag weet, maar ik denk dat ik er in de toekomst nog wel meer ga stellen hier
Maargoed, de vraag die me net te binnen schoot is, hoe doen jullie dat met je foto's op je camera? Want als ik daar een jaar zit denk ik dat mijn camera toch wel een keer vol komt met foto's. Is er dan een mogelijkheid de foto's ergens op een cdtje te laten zetten? Of lopen jullie dan naar een internet café en gaan jullie ze allemaal uploaden?
Dit uploaden lijkt me namelijk nogal lang duren, maar zoals ik al zei ik ben erg benieuwd hoe jullie dit doen!
Voor de Australiers is Kings cross de rosse buurt van Sydneyquote:Op vrijdag 24 maart 2006 03:42 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben even de LP aan het doorlezen.The place to be qua hostels in Sydney is Kings Cross en City Centre. Iemand nog tips voor goed hostels?
Ik zit nu op Kent Street, vlakbij Druitt Street die uitkomt in Kings Cross.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:22 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Voor de Australiers is Kings cross de rosse buurt van SydneyDe eerste keer dat ik ook uit bij dat treinstation uitstapte zag ik meteen een paar hoeren en een pooier daar voor de "shops" rondstruinen. Het is net Amsterdam
maar wel beregezellig
Heb je misschien een voorbeeld van zo'n programmaatje?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:20 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Omdat je niet onbeperkte opslagruimte hebt bij je webprovider en het uploaden idd lang duurt is het ook handig om op je memcard ergens een programmaatje te hebben staan die 100 foto's met 1 druk op de knop kan resizen. zorg ervoor dat je hiervoor geen installatiebestanden nodig hebt, maar gewoon een .exe is die je vanaf je card kunt runnen (wegens beveiliging in internetcafe's)
Daar ben ik ook wel benieuwd naar!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:09 schreef NiNi het volgende:
[..]
Heb je misschien een voorbeeld van zo'n programmaatje?![]()
Tja lief zijn he! Of anders omkopen met chocolade ofzoquote:
Heb die route die jij aangaf wat uitgewerkt. Ziet er behoorlijk goed uit. Denk dat ik kwa seizoenen en tijd goed ermee uitkom. Vraag me alleen nog af of je wel goed kan leren duiken rond townsville/cairns in mei en juni. Niet te koud enzo?quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:36 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Tja lief zijn he! Of anders omkopen met chocolade ofzo![]()
Hoe is het met je route? Nog over nagedacht lately?
Mooi! Maar je kan dan prima duiken, je zit zo dichtbij de evenaar dat er niet echt sprake is van winter. Gemiddelde maximum temperatuur is in juni 25.9 graden. Gemiddelde minimum temperatuur is 17.7 graden.quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:22 schreef Cat-Active het volgende:
[..]
Heb die route die jij aangaf wat uitgewerkt. Ziet er behoorlijk goed uit. Denk dat ik kwa seizoenen en tijd goed ermee uitkom. Vraag me alleen nog af of je wel goed kan leren duiken rond townsville/cairns in mei en juni. Niet te koud enzo?
1 week ?? niks aan de hand.. je krijgt een stempel in je paspoort en daarmee kan je 3 maanden blijven...quote:Op maandag 3 april 2006 10:19 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben een beetje in de war nu. Moet ik nu wel of niet een visum hebben voor een toeristenbezoek van een week? Ik lees namelijk onderstaande op de website van de immigratie:
If you are planning a Holiday or a Business trip to Australia, you will need an Electronic Travel Visa Authority (ETA) before you arrive. You can apply here now online.
An ETA will let you spend up to three months in Australia, and you can apply for it now through this government-approved web site.
Simply submit your ETA application and we will process it on-line. If your application is successful, your ETA will be granted immediately and a fee will be charged against your credit card.
http://www.migrationint.com.au/eta/default.asp
Je moet dus een ETA visum hebben en dat is 90 dagen geldig. Dat kost 20 AUD.![]()
![]()
![]()
Iemand die hier iets over weet?
quote:Op dinsdag 4 april 2006 05:10 schreef Jaguarized het volgende:
Nadat mijn credit card een aantal keer geweigerd was heb ik er nog een hier kunnen krijgen via Flight Centre, een reisbureau. Kostte 20 NZ$ dus nog 2 euro goedkoper ook.
o oke dat wist ik dus nietquote:Op dinsdag 4 april 2006 05:10 schreef Jaguarized het volgende:
Net even geinformeerd. Voor Australie ben je een visum nodig en wel het ETA visum. Je kan je hier dus online voor aanmelden en het kost 20 AUD. Dit visum is een toeristenvisum en hiermee kan je 3 maanden in het land blijven. Er wordt niets in je paspoort geplakt of geniet maar het wordt digitaal geregistreerd. Bij aankomst in Australie wordt je paspoort gescand en kan men meteen zien of je het visum hebt of niet.
Nadat mijn credit card een aantal keer geweigerd was heb ik er nog een hier kunnen krijgen via Flight Centre, een reisbureau. Kostte 20 NZ$ dus nog 2 euro goedkoper ook.
Waarom moet je voor een toeristenvisum dokken en een business is gratis?quote:Op dinsdag 4 april 2006 05:40 schreef Infinity123 het volgende:
[..]klopt, ik heb het via House of Travel gedaan, business visa (in het ETA systeem). digitaal en gratis... goed geregeld.
Zoiets heb ik van NZ, paginavullend.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:31 schreef appelsientje het volgende:
[..]
o oke dat wist ik dus niet... maar goed heb ook een holiday visum.. en heb wel iets cewls in mijn paspoort geplakt
![]()
Als je AUS binnenkomt en uitgaat krijg je er 1.. en in NZ krijg je er alleen 1 als je naar binnen gaat... als je weg gaat mag je nog ff NZ$ 25,- betalen... gelukkig dat de NZ dollar gezakt is ten opzichte van de euroquote:Op dinsdag 4 april 2006 12:35 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Zoiets heb ik van NZ, paginavullend.Krijg je btw een stempel als je Australie inkomt en verlaat? Of alleen inkomt?
Heb je er ook een gekregen toen je NZ verliet?
Ja dat zeg ik ookquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:03 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm vreemd. Mijn finse flatmate heeft een stempel gekregen toen hij Oz binnen kwam en 1 toen hij Oz verliet. Ook kreeg ie 1 toen ie NZ weer binnenkwam.
vette shitquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:06 schreef Oksel het volgende:
Ik heb de Overland Track op Tazzie gelopen.. 6 dagen!
hehequote:
Als ik het kaartje op je site bekijk ben je niet verder geweest dan NSW en VIC in Australië... Beetje voorbarig om te zeggen dat de tracks in NZ mooier zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:13 schreef appelsientje het volgende:
[..]
vette shit
Je moet gaan lopen in NZdas nog mooier!! trust me
Aannemende dat met dat business visa ook gewoon een ETA wordt bedoeld, kost het in principe niets. Bij afsluiting via de site van de overheid zelf wordt er $20 aan administratiekosten in rekening gebracht. Reisbureaus of luchtvaartmaatschappijen kunnen het meestal in hetzelfde systeem regelen als het boeken van de tickets. Als je daar dus een ticket boekt zal er waarschijnlijk niets voor de ETA in rekening worden gebracht. Als je geen ticket boekt kunnen reisbureaus het ook doen, al zullen de meeste er dan wel een bedrag voor vragen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:33 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waarom moet je voor een toeristenvisum dokken en een business is gratis?![]()
![]()
Dat verandert toch niks aan het feit dat in Australië nog maar een minimaal stukje gezien heeft? Ik ben Australië en NZ helemaal rond geweest en ik kan niet zeggen dat het een mooier is als het ander. Maar toch vind ik Australië meer hebben dan NZ.quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:01 schreef Cat-Active het volgende:
jamaar NZ staat ook niet op appelsientjes kaart ey
Dat verschilt erg van de regio waar je bent. Zo is de benzine aan de kust in Queensland bijvoorbeeld veel goedkoper dan in Kings Canyon (dat was bij mij de duurste toen). Er zijn sites die de prijzen weergeven.quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:32 schreef Cat-Active het volgende:
ik heb een vraagje. probeer uit te vinden wat voordeliger is, met de bus of met een auto. puur op reiskosten, geen onverwachte uitgaven of aanschafprijzen.
dus wil ik de lange afstandsbuspassen tegen brandstofprijzen gaan uitzetten enzo
nu zou ik graag willen weten van de huidige ozziegangers:
hoeveel kost benzine? liter/gallon?
muchos gracias
Puur op prijs is de bus goedkoper, maar minder flexibel, houdt daar rekening mee. Als je met meer als 2 man een auto koopt en benzinekosten etc. deelt wordt de auto goedkoper EN ben je flexibeler. Het hangt ook van je route af, ga je voornamelijk eas-coast + zuiden en victoria doen dan zal ik de auto nemen. Heb je langere afstanden, b.v. nullarbor en vanuit perth richting Broome, Darwin etc. en dwars door Alice Springs dan zou ik de bus nemen.....quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:32 schreef Cat-Active het volgende:
ik heb een vraagje. probeer uit te vinden wat voordeliger is, met de bus of met een auto. puur op reiskosten, geen onverwachte uitgaven of aanschafprijzen.
dus wil ik de lange afstandsbuspassen tegen brandstofprijzen gaan uitzetten enzo
nu zou ik graag willen weten van de huidige ozziegangers:
hoeveel kost benzine? liter/gallon?
muchos gracias
Heb je geen google?quote:Op woensdag 5 april 2006 18:05 schreef Cat-Active het volgende:
fijnik wil dus wel felxibel zijn en niet zoveel geld uitgeven, koop een auto in m'n eentje en doe zowel eastcoast als rest van Oz. Uiteraard zullen er wel mensenv op sommige stukken meerijden. Als het duurder is is op zich niet erg, ligt er bij mij alleen nog aan hoeveel duurder. Is het belachelijk veel ga ik toch een buspas overwegen, is het wel duurder maar valt mee dan is auto een optie.
Maar om me dit zelf te laten uitzoeken wil ik dus graag wat cijfers weten... komop, post eens wat benzineprijzen, dan heb ik een idee.
Goeiedag zeg, met vijf mensen in een Ford Falcon en dan alle bagage! Netjes gedaan, ik had ook een Ford Falcon (geen station) en het meeste wat ik mee kon nemen was twee passagiers en dat ging net haha! Misschien had ik wel erg veel campingspullen, enorme koelbox om al het bier koud te houden en twee extra wielen etc.quote:Op donderdag 6 april 2006 01:12 schreef Kontiki het volgende:
Benzine varieert van $ 1,20 in de steden tot $ 1,60 bij de roadhouses. Als je een auto koopt kan je het beste roadtrips organiseren, en dus passagiers meenemen. Is leuk en bovendien hoeft benzine jou dan niks te kosten.
Ik heb meegereden in een Ford Falcon. Daar passen 5 mensen in. Part of the deal was dat de bestuurder niet meebetaalde aan benzine, omdat hij het risico van autopech had. En dat was een goede deal, want zijn auto heeft het 2x begeven (reparatie 400 dollar).![]()
Dat is ook 1 van de belangrijkste dingenquote:Op donderdag 6 april 2006 05:57 schreef BushRanger het volgende:
[..]
enorme koelbox om al het bier koud te houden
Station kun je inderdaad wel veel meer bagage in verstouwen. Enige nadeel vind ik dat als je ergens parkeert, dat iedereen al je spullen ziet liggen. Dat heb ik nu in Canada ook, heb een station en zit er nog over te denken of ik de ramen kan blinderen, maar weet nog niet hoe. Dat folie gaat maar tot 90% procent geloof ik.quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:17 schreef Kontiki het volgende:
3 tot 4 mensen was ideaal met een Ford Falcon Station. 5 gaat ook wel, alleen is het dan wat meer proppen. We konden de achteruitkijkspiegel ook niet gebruiken vanwege die bagage.
Ja.. ¤ 1525 plus alle toeslagen en verzekeringen.. het zal wel op 2000 uitkomen ongeveer.quote:Op zondag 9 april 2006 14:55 schreef Jaguarized het volgende:
Van die 6500 moet er ongeveer 2000 af voor Australian Backpackers?
Misschien.. maar ik rook niet en als je in the middle of nowhere zit zal stappen er ook niet van komen. Maar het maakt verder niet zo veel uit, je gaat gewoon een tijdje fruit plukken oid en je komt van het geld makkelijk rond.quote:Op zondag 9 april 2006 16:24 schreef Gumtree het volgende:
750 eu is ongeveer 1.400 aus$
hostel tussen de 16 a 30 dollar (30 * 20 = 600)
eten en drinken ongeveer 15 dollar ( 30 * 15 = 450)
blijft er 350 dollar over voor stappen, roken, en reizen... eerlijk gezegd vind ik het te weinig en zou ik uitgaan van zeker 2.000 dollar.
Ja dat klopt denk ik wel. In de zomer is het in het noorden Wet season (want in de tropen kennen ze geen seizoenen), en dan kan het ronduit vervelend zijn om daar rond te trekken. Ik heb het zelf mogen ervaren de afgelopen weken: rondom Darwin stonden veel wegen onder water, en de meeste nationale parken waren dicht.quote:Op zondag 9 april 2006 13:33 schreef Eluc het volgende:
Nog 5 maandendan vlieg ik met een groep van ongeveer 100 backpackers richting Sydney, op 20 september om precies te zijn... In die periode lijkt het me handig om eerst naar het zuiden en de westkust te gaan, en als de zomer voorbij is naar het noorden. Klopt dit of hebben jullie andere ervaringen?
The Coles onder het NRMA gebouw of de Woolworths zijn volgens mij niet duurder dan een supermarkt buiten de stad.quote:Op maandag 10 april 2006 04:42 schreef Jaguarized het volgende:
Iemand nog tips voor goedkope supermarkten in Sydney? Ik weet uit ervaring dat kleine supermarkten in centra nogal duur zijn.
In september is het in het zuiden nog vrij koud waarschijnlijk. Niet dat het er vriest dat het kraakt natuurlijk... 750 euro voor een maand kun je wel vergeten, alles pakt toch altijd duurder uit dan je denkt en ik denk dat je zelfs makkelijk over de 1000 euro heen zal gaan. Dan heb ik het over tijden dat je niet werkt. Tel maar eens uit wat je kwijt bent aan verbljif, eten (dat kost je gewoon veel geld, want je zal regelmatig ergens eten al is het maar fastfood als je onderweg bent), vervoer, excursies, uitgaan.quote:Op zondag 9 april 2006 13:33 schreef Eluc het volgende:
Nog 5 maandendan vlieg ik met een groep van ongeveer 100 backpackers richting Sydney, op 20 september om precies te zijn... In die periode lijkt het me handig om eerst naar het zuiden en de westkust te gaan, en als de zomer voorbij is naar het noorden. Klopt dit of hebben jullie andere ervaringen?
Uiteindelijk wil ik zo lang mogelijk wegblijven en op het eind ook nog even Thailand aandoen. Overigens ga ik met Australian Backpackers. Wie van jullie is hier ook mee geweest en wat vond je ervan?
Woolworths hebben we hier ook onder de naam Foodtown. Die is nog redelijk te doen.quote:Op maandag 10 april 2006 06:04 schreef Gumtree het volgende:
[..]
The Coles onder het NRMA gebouw of de Woolworths zijn volgens mij niet duurder dan een supermarkt buiten de stad.
No Frills of iets wat daar op lijkt. Wit met zwarte letters iig.quote:Op maandag 10 april 2006 04:42 schreef Jaguarized het volgende:
Iemand nog tips voor goedkope supermarkten in Sydney? Ik weet uit ervaring dat kleine supermarkten in centra nogal duur zijn.
Das toch een huismerk van een bepaalde supermarkt?quote:Op maandag 10 april 2006 18:23 schreef Vava het volgende:
[..]
No Frills of iets wat daar op lijkt. Wit met zwarte letters iig.
Hmm... het is al 6 jaar geleden dat ik bij die supermarkt was maar volgens mij was het een aparte supermarkt. Maar als het een huismerk is, het is iig goedkoopquote:Op maandag 10 april 2006 19:45 schreef Gumtree het volgende:
[..]
Das toch een huismerk van een bepaalde supermarkt?
Dat is lastig, want dan begint het regenseizoen bijna als je aankomt. Maar voor je vertrek is het officieel nog maar een maand het droge seizoen. Ik zou dus helemaal bovenaan de oostkust beginnen en zo lang het nog droog is het gebied rond Cairns. Daarna de oostkust afzakken en in de zomer zit je dan in het zuiden (Sydney, Melbourne, Adelaide, dan omhoog naar Alice Springs en Ayer's Rock, dan door richting Perth en de westkust omhoog. Hopelijk is het regenseizoen dan op z'n eind en heb je nog twee maanden voor Broome, Kimberley's, Darwin en van de Darwin naar beneden voor het bovenste stuk van de Stuart Highway. Hoe je dat met je vluchten zou moeten doen weet ik niet.quote:Op maandag 10 april 2006 09:38 schreef jrbuurke het volgende:
Ik ben van plan om rond eind oktober/begin November naar Australië te gaan.
In principe wil ik de oost kust, alice springs en de westkust gaan bekijken (zeg maar alle leuke dingen van australië) Maar waar kan ik nou het beste beginnen, kijkend naar de seizoenen?
Ik blijf tot Juni ongeveer.
Wowquote:Op dinsdag 4 april 2006 16:19 schreef Oksel het volgende:
W.A.
[afbeelding]
[afbeelding]
N.T.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is het geval. Onder het bed zit een kluisje die je op slot kan doen met een hangslot. Werkt prima en de ruimte is groot genoeg voor flink wat spullen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 10:38 schreef Gumtree het volgende:
Veel hostels hebben in een loze ruimte vaak van die kluisjes staan die voor bv 1 dollar kunt huren, deze zijn zeer eenvoudig open te breken. Heb je echter een kluisje op je kamer die je b.v. met een hangslotje kunt afsluiten dan zou ik voor die optie gaan (vooral veel gezien bij yha hostels)
Je moet ook nooit zomaar bier in de koelkast zetten, altijd in je eigen eskiquote:Op vrijdag 14 april 2006 14:01 schreef Kontiki het volgende:
Ik gooi mijn waardevolle spullen altijd in het kluisje, mijn backpack laat ik gewoon op de kamer staan. Je moet wel een erge loser zijn als je kleren gaat jatten, en ik koop toch nooit merkkleding.
Die flightback is vooral handig om je backpack te beschermen op de luchthaven. Die rolbanden zijn niet echt backpack-vriendelijk, ik heb al eens een paar stukken backpack voorbij zien komen. En natuurljik is het goed tegen drugs en dat soort dingen.
Wat nog het meest gejat wordt in hostels, is eten. Mijn ketchup fles wordt steevast gejat, heel irritant.
Dat is inderdaad behoorlijk ruk, ik mistte mijn fles chocomel al.quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:01 schreef Kontiki het volgende:
Wat nog het meest gejat wordt in hostels, is eten. Mijn ketchup fles wordt steevast gejat, heel irritant.
Ziet er wel naar uit, al vond ik Cable beach best wel smerig die keer dat ik er vorig jaar was ...quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:25 schreef Gumtree het volgende:
kontiki, die eerste foto dat is toch Cable Beach @ sunset?
Misschien ben je goedkoper uit om te vliegen en een auto te huren via bv rent a bomb. Met de auto overvaren retour is niet goedkoop.quote:Op maandag 17 april 2006 15:20 schreef Cat-Active het volgende:
en auto op tasmanie spaar je weer bustickets uit ey.
muchos gracias
Hangt ervan af welk werkt je wilt doen:quote:Op donderdag 20 april 2006 10:36 schreef tiez het volgende:
oke mensen even wat vragen.
ik wil graag naar australie toe in 2007.
ik wil na het mislukken van mijn studie voor een onbepaalde tijd eruit.
graag zou ik daar heen willen (queensland) en werken een appartementje huren en gewoon leven tussen de australiers dus niet backpacken.
nou vraag ik me af hoelang ik een visa kan krijgen ik heb geen strafblad of schulden hier.
verder is een woning geen probleem mijn vriendin is australisch en die gaat over 8 maanden terug en ik wil haar daar heen volgen.
wat zijn jullie tips om te regelen zolang ik hier ben. weer iemand info die ik echt moet weten.
wat is aan te bevelen kwa financieen? (veel sparen of krap aan der heen gaan).
wat is mijn kans op werk daar.
alle tips zijn welkom.
quote:Op donderdag 20 april 2006 11:29 schreef tiez het volgende:
ok ok.
ik zit in geen van die catagorieen.
moet ik me dan maar om laten scholen tot kapper!
Misschien wel, maar kijk hier even:quote:het is dus niet mogelijk om een visum voor een jaar te krijgen met werkvergunning erbij. en dan erheen te gaan een baan zoeken en aan de slag gaan!
Jawel man, gewoon een working holiday visa nemen. Dan mag je inderdaad maar 3 maanden voor dezelfde baas werken, maar de meeste bedrijven hebben toch meerdere bv's en holdings, dus na drie maanden zetten ze je op een andere. En anders wissel je van baan. Het ergste wat je kan overkomen is dat je in een jaar tijd een paar keer van baan moet verwisselen. Aangezien je waarschijnlijk toch niet voor een topfunctie in aanmerking komt, is dat toch niet zo erg?quote:Op donderdag 20 april 2006 11:29 schreef tiez het volgende:
ok ok.
ik zit in geen van die catagorieen.
moet ik me dan maar om laten scholen tot kapper!
het is dus niet mogelijk om een visum voor een jaar te krijgen met werkvergunning erbij. en dan erheen te gaan een baan zoeken en aan de slag gaan!
nog wakker ??quote:Op zondag 23 april 2006 04:13 schreef Jaguarized het volgende:
Net terug van een weekje Australië!Foto's en verslag volgen nog.
Een heel verschil met Sydney waar het 33 graden was. Brisbane was 35 hoorde ik van een medereiziger. Volgens mij is het hier nu 23 graden.quote:Op zondag 23 april 2006 04:15 schreef appelsientje het volgende:
[..]
nog wakker ??
Ik zit nu in Cairns.. hoest weer bij jou ??
brrrr koudquote:Op zondag 23 april 2006 04:17 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Een heel verschil met Sydney waar het 33 graden was. Brisbane was 35 hoorde ik van een medereiziger. Volgens mij is het hier nu 23 graden.
Sydney, Canberra, Bondi, Coogee...quote:Op zondag 23 april 2006 04:22 schreef appelsientje het volgende:
[..]
brrrr koud![]()
waar ben je allemaal geweest?? alleen in Sydney?
hahaha ja iddquote:Op zondag 23 april 2006 04:27 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Sydney, Canberra, Bondi, Coogee...Hoog touristengehalte.
Waarom Canberra? Had je niet beter naar de Blue Mountains kunnen gaan? Dichterbij en er is tenminste wat te zien en te doen...quote:Op zondag 23 april 2006 04:27 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Sydney, Canberra, Bondi, Coogee...Hoog touristengehalte.
Ik wilde graag het Parliament House zien. Tevens stonden de Blue Mountains op het programma maar wegens tijdgebrek is dat er niet van gekomen.quote:Op zondag 23 april 2006 16:46 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Waarom Canberra? Had je niet beter naar de Blue Mountains kunnen gaan? Dichterbij en er is tenminste wat te zien en te doen...
hehe die eerste optie klinkt als Australian backpackersquote:Op maandag 24 april 2006 00:09 schreef Cat-Active het volgende:
Kan iemand mij wellicht hier info over geven. Ik zit nog in dubio over het gaan met een organisatie of zelf alles te regelen. En dan doel ik vooral op de kosten, zelf regelen is niet moeilijk en geniet mijn voorkeur, maar kijk eens naar het volgende rekensommetje op basis van australian backpackers.
groepvlucht
1550,-
inclusief retour NZ, 5 hostel overnachtingen, verschillende tours, begeleiding, BBQ etc.
indiciduele vlucht
1250,- ongeveer
200,- retour NZ
80,- 5 hostel overnachtingen
=
1530,-
en dan zonder excursies,begeleiding etc.
als ik het zo zie kan ik beter met een organisatie gaan. of zie ik het verkeerd. wie laat mij het licht zien?
Ik vind dat altijd een beetje makkelijk om dat achteraf te zeggen. Feit is wel dat die jongen het dus niet zelf wilde regelen en daar zijn verschillende redenen voor; te onzeker, geen ervaring, te lui etc. Dus dan moet je naderhand niet zeuren. Hij heeft toch gekregen wat TA beloofd heeft!?quote:Op woensdag 26 april 2006 15:48 schreef Jaguarized het volgende:
Ik hoorde van een jongen die met Travel Active naar NZ was gekomen en daarna nog naar Thailand gaat, dat hij het maar veel geld vond voor de services. Hij betaalde 1900 euro voor een ticket NZ en Bangkok en de services van TA.
Uiteraard. Dat heb ik hem ook verteld.quote:Op woensdag 26 april 2006 17:50 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd een beetje makkelijk om dat achteraf te zeggen. Feit is wel dat die jongen het dus niet zelf wilde regelen en daar zijn verschillende redenen voor; te onzeker, geen ervaring, te lui etc. Dus dan moet je naderhand niet zeuren. Hij heeft toch gekregen wat TA beloofd heeft!?
Ik meende dat uitschrijven pas kan als je 9 maanden of langer gaat. Dat heb ik hier in NZ ook, moet ik ook gewoon in Nederland voor de ziektekosten betalen. Maar je moet sowieso een verzekering hebben en ik kan me niet voorstellen dat je in Australie een verzekering voor 6 maanden kan nemen.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:34 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ik wil voor 6 mnd gaan. Kan ik me dan het beste uitschrijven.....want ik heb geen zin om voor die ziektekostenvz te blijven betalen als ik niet meer hier ben. Wie weet hoe dit zit?
Ik ben anderhalf jaar onderweg en ik heb me ook niet uitgeschreven. Wie weet wat voor narigheid dat later weer oplevert... Die ziektekostenverzekering valt uiteindelijk wel mee, als je de goedkoopste neemt, geen inkomen hebt in Nederland en je maakt er geen gebruik van waardoor je je no claim terugkrijgt. Ik krijg bijna alles terug, op een 100 euro voor een jaar na geloof ik.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:34 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ik wil voor 6 mnd gaan. Kan ik me dan het beste uitschrijven.....want ik heb geen zin om voor die ziektekostenvz te blijven betalen als ik niet meer hier ben. Wie weet hoe dit zit?
Oke dat is best een groot verschil, maar goed voor mij persoonlijk vond ik het wel lekker dat ik de eerste week met een groep was.. Maar dat is persoonlijk, natuurlijk kan je het zelf allemaal wel regelen, maar ik was misschien ook luiquote:Op maandag 24 april 2006 08:28 schreef Cat-Active het volgende:
is inderdaad australian backpackers
maar aangezien zelf doen en met organisatie zo dicht bij elkaar ligt kwa prijs, waarom zou je het dan zelf gaan doen?
...edit
hm, volgens mij heb ik bij de ene prijs wel en bij de andere niet de luchthavenbelasting gezet.
als ik dat doe en een gemiddelde pak kom ik op een prijsverschil van 480 euro(ongeveer) en dat is in mijn ogen best wel veel voor een paar kleine excursies, een work&reis magazine, TCP en een BBQ
Hangt een beetje van het seizoen af; in januari/februari zit iedereen daar en dan is het lastig. Ik ben nu weer terug in Melbourne en aangezien het nu herfst is hier, zijn er niet zoveel backpackers. En dan zal het ook wat makkelijker zijn om een baan te vinden.quote:Op zondag 30 april 2006 14:14 schreef Fred_B het volgende:
Hallo allemaal, ik had een vraagje over hoe moeilijk/makkelijk het is om werk te vinden in Melbourne. Momenteel zit mijn vriendin daar voor haar studie, en ik zou dolgraag ook voor een tijdje daar naartoe gaan. Maar als ik dat doe, dan moet ik wel mijn huidige baan opzeggen, en ik wil toch wel graag iets van inkomen behouden. Wat voor werk, maakt me niet zo veel uit (liever niet een jaar non-stop fruitplukken uiteraard), zolang het maar in de regio Melbourne is. Zijn er hier mensen met ervaring daarmee?
That would be me! Jep Brisbane was erg lekker. Met 25 graden en een licht zonnetje was het prima weer. Vooral in de avonden is het erg lekker om een wandeling door de stad te maken en een drankje op één van de terrasjes langs de rivier te doen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 05:52 schreef Jaguarized het volgende:
@Kontiki: Brisbane is wel lekker weer, vriend van me was er vorige week.
Tsssquote:Op donderdag 4 mei 2006 06:23 schreef Jaguarized het volgende:
Voelt zich er ook eentje aangesproken.
Ik heb het mooie weer meegenomenquote:Op donderdag 4 mei 2006 05:52 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe is het nu in Nederland appelsientje? Lekker temperatuursverschil zeker?Hoe was de terugvlucht? Mis je de boel down under al?
![]()
@Kontiki: Brisbane is wel lekker weer, vriend van me was er vorige week.
Mooi!quote:Op donderdag 4 mei 2006 06:11 schreef Infinity123 het volgende:
That would be me! Jep Brisbane was erg lekker. Met 25 graden en een licht zonnetje was het prima weer. Vooral in de avonden is het erg lekker om een wandeling door de stad te maken en een drankje op één van de terrasjes langs de rivier te doen.
Cheers
Mja, het was vorige week al een beetje betrokken, maar ondanks dat was het toch redelijk warm in Melbourne ondanks het feit dat de zon neit geheel doorbrak. Dat was dinsdag en woensdag.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 04:40 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Mooi!
Dat klinkt al een stuk beter dan regen en bewolking zoals hier in Melbourne.
Je moet echt naar The outback gaanquote:Op zaterdag 6 mei 2006 02:40 schreef Jaguarized het volgende:
Klinkt interessant! Ik ben in Sydney nog in het Northern Territory Outback Centre (zo heet het volgens mij, Darling Harbour) geweest, ook erg leuk.
Ik hou het in m'n gedachten voor de volgende keer.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:03 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Je moet echt naar The outback gaanis veel leuker man
ach je kan zo ff langsgaanquote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:15 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik hou het in m'n gedachten voor de volgende keer.![]()
Op zich wel maar dat kost weer 250 euro voor een ticket.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:23 schreef appelsientje het volgende:
[..]
ach je kan zo ff langsgaanhet is relatief om te hoek
Tering is dat zo duur ?? Ik had toen geluk dat ik voor ¤ 100,- extra een open ticket naar NZ kreeg.. maar is jetstar dan ook zo duur??quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:25 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Op zich wel maar dat kost weer 250 euro voor een ticket.![]()
Oja dat is waar ook.. alleen van Christchurch volgens mij...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:31 schreef Jaguarized het volgende:
JetStar vliegt niet naar Auckland. En Air New Zealand is maar 1 dollar per enkele reis duurder dan Qantas.
Daar ben ik ook nog geweestquote:Op zaterdag 6 mei 2006 02:40 schreef Jaguarized het volgende:
Klinkt interessant! Ik ben in Sydney nog in het Northern Territory Outback Centre (zo heet het volgens mij, Darling Harbour) geweest, ook erg leuk.
quote:Op zondag 7 mei 2006 02:14 schreef Jaguarized het volgende:
Klopt, binnen hadden ze nog een half uur durende didgeridoo voorstelling die ik helemaal gefilmd heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |