abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35981985
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:53 schreef Liejannuh het volgende:
Volgens mij is de leeftijd voor het aanvragen van een work en travel visum een aantal jaren geleden verhoogd van 26 naar 30. Dus misschien dat iemand zich heeft vergist?

Wandelschoenen zijn volgens de een wel nodig, volgens de ander niet. Neem in ieder geval schoenen mee die comfortabel zijn en waar je zonder problemen de hele dag op kunt lopen.
Ook als je meerdaagse trekkings zou gaan lopen, dan doe je dat niet in hooggebergte ofzo, maar op vaste wandelroutes en daar is gewoon een goed pad.
muchos gracias
ik denk dan idd dat ze zich heeft vergist. ik dacht namelijk dat het altijd al t/m 30 was. dat het pas relatief recentelijk is verhoogt wist ik niet.
ook nog njet
pi_35997461
Wat doen nou eigenlijk de meeste backpackers die naar Australië gaan? Hoe gaan ze van plaats naar plaats?
  maandag 13 maart 2006 @ 22:25:31 #78
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36006607
Zo net de Queen Charlotte track overleefd
Was echt super gaaf!! Maar echt wel zwaar (berg op en af) maar het uitzicht was echt wel de moeite waard!!
Dus mochten jullie naar NZ gaan.. vooral doen
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  maandag 13 maart 2006 @ 22:32:52 #79
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36006899
En dit is Australie. -> Nieuw Zeeland
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36026457
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:13 schreef MarkG het volgende:
Wat doen nou eigenlijk de meeste backpackers die naar Australië gaan? Hoe gaan ze van plaats naar plaats?
Om mijzelf maar even te quoten..
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:22:00 #81
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_36029895
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:13 schreef MarkG het volgende:
Ehh, met de bus, met het vliegtuig, met de auto...?
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_36030197
Ja haha, klinkt misschien dom maar ik heb bij het woord backpacker altijd het idee alsof ze op de meest onmogelijke manieren ergens proberen te komen en zo goedkoop mogelijk.

En wat doen backpackers nou eigenlijk? Musea, stadjes enzo bezoeken of echt de bush in?
pi_36030633
Ik heb destijds met de Greyhound rondgereisd, af en toe een tour geboekt en soms stukkken met mensen mee gereden.

En wat je doet? Beetje rondwandelen in steden. Beetje wandelen in de bush. Museumpje kijken, beetje snorkelen, beetje rondhangen op het strand, of een beetje rondhangen in de kroeg of rondhangen in je hostel.
Eigenlijk een beetje wat je doet als je op vakantie bent, alleen dan heel erg lang achter elkaar en soms afgewisseld met wat werken.
pi_36033704
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:51
En wat je doet?
Snorkelen, duiken, boottripjes, lol maken, op het strand liggen, soms werken, steden bezoeken, cultuur snuiven, avontuur!

The perfect way of life
Bloed, zweet en tranen!
pi_36051136
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:33 schreef MarkG het volgende:
Ja haha, klinkt misschien dom maar ik heb bij het woord backpacker altijd het idee alsof ze op de meest onmogelijke manieren ergens proberen te komen en zo goedkoop mogelijk.

En wat doen backpackers nou eigenlijk? Musea, stadjes enzo bezoeken of echt de bush in?
volgens mij is de definitie van een backpacker meer hoe zijn bagage eruit ziet. een backpack dus. imho kan je best als "backpacker" door het leven gaan als je met je pack op aanklopt bij elk 5-sterren hotel. nu zal je weinig backpackers tegenkomen die dat doen. maargoed
ook nog njet
  vrijdag 17 maart 2006 @ 07:39:58 #86
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36106874
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:51 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb destijds met de Greyhound rondgereisd, af en toe een tour geboekt en soms stukkken met mensen mee gereden.

En wat je doet? Beetje rondwandelen in steden. Beetje wandelen in de bush. Museumpje kijken, beetje snorkelen, beetje rondhangen op het strand, of een beetje rondhangen in de kroeg of rondhangen in je hostel.
Eigenlijk een beetje wat je doet als je op vakantie bent, alleen dan heel erg lang achter elkaar en soms afgewisseld met wat werken.
Hey dat klinkt als mijn reis En het bevalt me erg goed
Ik ben ondertussen al weer 5 maanden weg!! Tijd vliegt echt!
Voor de gene die het interessant vinden ik heb weer wat verhalen op mijn website gezet
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_36253987
Normaliter ben je geen visum nodig als je een retourticket hebt en niet langer dan 3 maanden blijft. Geld deze regel ook als je losse enkele reizen boekt? Ik krijg namelijk een mededeling dat het mogelijk zo is dat er andere visumvoorwaarden gelden als je enkele reizen boekt.

Ik zit namelijk te kijken voor een tripje AKL-MEL-SYD-MEL. Vlucht van AKL naar MEL kost 105 euro, van MEL naar SYD ongeveer 50 euro, van SYD naar AKL moet ik nog uitzoeken.
pi_36253988
Ik ben overigens van plan om 3 dagen in Melbourne te blijven en 4 in Sydney.
  woensdag 22 maart 2006 @ 07:14:13 #89
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36254188
Je hebt dan toch een toeristenvisum nodig? Dat is drie maanden geldig.
pi_36256185
Je kunt toch ook gewoon overland van Melbourne naar Sydney reizen? Zie je nog wat van het land ook.
Alhoewel ik moet toegeven dat het niet het meest fascinerende stuk van Australie is.
Wat misschien nog leuker is, is om gewoon wat langer in Sydney en omgeving te blijven en bijv. de Blue Mountains in te gaan.
pi_36256210
750 kilometer in een dag? Is dat te doen op een dag?
pi_36256608
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:04 schreef Jaguarized het volgende:
750 kilometer in een dag? Is dat te doen op een dag?
Nachtbus ofzo!
Maar het is te doen in een dag, alhoewel ik daar zelf niet zo snel voor zou kiezen. Je kunt voldoende leuke tour-achtige dingen doen daar.
Maar ik zo zelf voor een week Sydney en omgeving gaan dus.
pi_36257458
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:03 schreef Liejannuh het volgende:
Je kunt toch ook gewoon overland van Melbourne naar Sydney reizen? Zie je nog wat van het land ook.
Alhoewel ik moet toegeven dat het niet het meest fascinerende stuk van Australie is.
Wat misschien nog leuker is, is om gewoon wat langer in Sydney en omgeving te blijven en bijv. de Blue Mountains in te gaan.
En Canberra bezoeken
Bloed, zweet en tranen!
pi_36260563
Weet iemand waar ik temperatuur/neerslag grafiekjes kan vinden van Austrakue (en nieuw zeeland)? Ik wil een beetje bepalen hoe me route ongeveer eruit gaat zien en dat doen aan de hand van die gafiekjes. ik wil natuurlijk niet inde winter in NZ zijn en niet met regenseizoen vastzitten in Darwin.
ook nog njet
pi_36261219
De binnenlandse route van Melbourne naar Sydney is inderdaad niet mooi. Maar als je over land wilt gaan zou ik de kustroute nemen, die is wel heel mooi! Wij hebben toen een dag of 4 over de route gedaan, geen haast gemaakt .

En 4 dagen voor Sydney lijkt mij ook wel wat kort, er is zo ontzettend veel te zien daar!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_36262290
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 12:33 schreef Cat-Active het volgende:
Weet iemand waar ik temperatuur/neerslag grafiekjes kan vinden van Austrakue (en nieuw zeeland)? Ik wil een beetje bepalen hoe me route ongeveer eruit gaat zien en dat doen aan de hand van die gafiekjes. ik wil natuurlijk niet inde winter in NZ zijn en niet met regenseizoen vastzitten in Darwin.
Over het algemeen geldt:

Lente: september - november
Zomer: december - februari
Herfst: maart - mei
Winter: juni - augustus

Voor NZ is het in de winter tussen de 10 en 19 graden hier naar wat ik heb gehoord. De zomer is behoorlijk warm en kan oplopen tot een graad of 30. In de LP van NZ staan lagere temperaturen maar in werkelijkheid is dit veel warmer.
pi_36262348
Zomer in Australië wil nog niet zeggen mooi weer. In bepaalde delen van het land is het dan ook regenseizoen. En van oktober tot mei kun je op veel plaatsen niet in de zee zwemmen omdat er gevaarlijke kwallen zijn.

Ook wel iets om rekening mee te houden.
pi_36263711
Hmm. Retourtje:

Auckland - Melbourne = 453,81 NZ$ = 233,38 euro
Auckland - Sydney = 476,31NZ$ = 245,12 euro
Auckland - Brisbane = 536,11 NZ$ = 275,81 euro
pi_36282679
Heb wat zitten puzzelen en kom op ongeveer deze route, natuurlijk onder voorbehoud en bij lange na niet streng aan vast te houden. Maar beetje richtlijn. begin eind januari, begin februari 2007

feb - sydney-melbourne
maart (midden) - tasmanie
maart (eind)-april(midden) - naar townsville
april (eind) - 2weekjes hamilton island (woont een vriendin van me, vandaar)
mei (begin) - cairns
mei (eind) - cape york, mount isa
juni (begin) - cairns (again, duiken dus ey)
juli (eind)-jul(begin) - 4weken hamilton island (zie boven
juli (eind) - naar adelaide
aug - adelaide, kangaroo island, cooper pedy
sep - naar perth en omstreken
sep-aug(midden) - naar darwin en omstreken
aug-okt(midden) - naar alice springs, uluru, tennant creek
okt (eind) - meeracen met wordl solar challenge naar adelaide (ken wat mensen in het HvA team
nov (begin) - adelaide, zolar challange party weken, en doorreizen naar melboure
nov (midden) - naar Kiwi-land, NZ here i come, vanuit melboure of sydney
jan (midden) - terug naar OZ
jan (eind) - sydney, relaxen en auto verkopen

lijkt dit ergens op? heb geprobeert rekening te houden met regenseizoen en winter/zomer (begreep dat dit sterker verschil is in het zuiden dan in het noorden)
maargoed, als er dingen zijn die men absoluut afraad om te doen mbt weer of festivals etc, let me know plz.
ook nog njet
pi_36282702
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:19 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm. Retourtje:

Auckland - Melbourne = 453,81 NZ$ = 233,38 euro
Auckland - Sydney = 476,31NZ$ = 245,12 euro
Auckland - Brisbane = 536,11 NZ$ = 275,81 euro
welke maatschappij? online geregeld?
ook nog njet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties