abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35871365
ben wat gaan informeren naar tickets.

ik wil 1jaar ticket, around the world, nl-oz, retourtje nz erbij en dan via paaseiland terug naar nl.

world ticket center (WTC) in amsterdam gaf me prijs rond de 1350 euro inclusief luchthavenbelasting. Killroy had het over 2400-2800 euro. nogal groot verschil.

heeft iemand ervaring met zo'n ticket?
ook nog njet
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:38:30 #52
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_35876438
Ik heb zelf een 1-year ticket voor Amsterdam-Bangkok-Sydney-Amsterdam voor ongeveer ¤1300 incl.
Dus dat lijkt me redelijker dan ¤2600...

Hoewel ik niet weet of het moeilijk ligt met op Paaseiland vliegen eerlijk gezegd.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_35878385
Paaseiland is een belachelijk dure bestemming, dat is het hele probleem.
pi_35883619
het gaat me dus om een jaarticket in combi met paaseiland
de prijzen van "standaard" jaarticket nl-oz-nz-oz-nl zijn me wel duidelijk
ook nog njet
pi_35887920
Kun je geen retourticket boeken met Lan Chile ofzo? Dan kun je vast een stopover maken op Paaseiland.
pi_35897772
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:56 schreef Cat-Active het volgende:
het gaat me dus om een jaarticket in combi met paaseiland
de prijzen van "standaard" jaarticket nl-oz-nz-oz-nl zijn me wel duidelijk
Kan je met dat ticket van 1350 ook een stop maken op Paaseiland? Als dat zo is zou ik gewoon het goedkoopste ticket doen. Maar het lijkt me sterk dat je daar kunt stoppen eigenlijk voor die prijs
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35903014
dat leek mij dus ook, aangezien killroy veel hoger zat in de prijs
daarom zou ik graag iemand vinden die zo'n combi ticket al heeft gedaan
ook nog njet
  vrijdag 10 maart 2006 @ 12:40:06 #58
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_35907618
Het is tijd om mijn visa aan te vragen.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:45:59 #59
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_35934445
Een korte simpele vraag:

Sydney - Cairns in 21 dagen met de camper = 'relaxed en leuk' of 'in 21 dagen kun je beter...'

Mijn planning:

3/4 dagen Sydney vervolgens met binnenlandse vlucht naar Ayers Rock. 3/4 Dagen daar. Terug naar Sydney om daar de camper te pakken en richting Cairns te rijden. NU twijfel ik over het laatse gedeelte, Sydney - Cairns...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_35936113
Kilroy mijd ik sowieso. Die geven altijd retedure tarieven in vergelijking met andere vluchtboekers. Het is nog niet voorgekomen dat ik met Kilroy een lager tarief heb kunnen vinden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35957094
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 10:45 schreef ForrestX het volgende:
Een korte simpele vraag:

Sydney - Cairns in 21 dagen met de camper = 'relaxed en leuk' of 'in 21 dagen kun je beter...'

Mijn planning:

3/4 dagen Sydney vervolgens met binnenlandse vlucht naar Ayers Rock. 3/4 Dagen daar. Terug naar Sydney om daar de camper te pakken en richting Cairns te rijden. NU twijfel ik over het laatse gedeelte, Sydney - Cairns...
Ik neem aan dat die 21 dagen exclusief die andere tripjes zijn? Zo ja dan kan het, volgens mij heb ik 21 dagen over Townsville - Sydney gedaan. (excl. barrier reef) Houdt er wel rekening mee dat ook snorkelen / barrier reef en whitsundays of Frasier tijd in beslag gaat nemen. Wil je dit allemaal doen en ook nog relaxed, reserveer dan 4 weken.
Bloed, zweet en tranen!
pi_35961628
ander vraagje
working holiday visum kan je toch aanvragen t/m je 30ste? ik wil volgend jaar en dan ben ik 27. Nu hoorde ik laatst viavia dat de leeftijd verlaagt zou zijn naar 26. dat vond ik nogal vreemd, dus bij deze.
wat is de uiterste leeftijd dat je een working holiday visum aan kan vragen?

en dan dus de huidige situatie, dat het vorig jaar ofzo kon heb ik nu weinig meer aan ey
ook nog njet
pi_35962406
Vraagje aan de backpackers van rond 19 á 21 jaar:

Hoe hebben jullie zoveel geld bij elkaar gekregen zodat je een paar maanden in Aussie kon trekken/verblijven etc? Ik ben bijna klaar met mijn VWO en wil dan in de winter van Nederland richting de andere kant van de wereld vertrekken maar vraag me af of ik in die tijd zoveel geld bij elkaar heb gekregen..
pi_35967158
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:21 schreef MarkG het volgende:
Vraagje aan de backpackers van rond 19 á 21 jaar:

Hoe hebben jullie zoveel geld bij elkaar gekregen zodat je een paar maanden in Aussie kon trekken/verblijven etc? Ik ben bijna klaar met mijn VWO en wil dan in de winter van Nederland richting de andere kant van de wereld vertrekken maar vraag me af of ik in die tijd zoveel geld bij elkaar heb gekregen..
Als je al in de zomervakantie gaat werken totaan december en je woont nog bij paps en mams thuis dan lukt het echt wel hoor. Als je nu een bijbaantje hebt: begin ook maar vast met sparen. Reken alles bij elkaar (dus incl. ticket / verzekering / tassen, spullen etc.) op zo'n 3000 euro. Dan komt je startgeld nog erbij. Ikzelf had 5000 euro en daar kun je een half jaar op teren als je shared, af en toe een uitstapje maken en dan hoef je niet te werken Echter vaak ga je wel werken, al is het alleen maar om het stappen / dure boottripjes of omdat je wat minder geld hebt meegenomen te bekostigen. Ik ken ook mensen die maar 900 euro hadden toen ze aankwamen, ook dat kan maar dan moet je wel rap werk zien te vinden, al is dat vaak niet zo moeilijk.

Maar het hangt dus helemaal van je eisen / wensen en beshikbare tijd vooraf af...
Bloed, zweet en tranen!
  zondag 12 maart 2006 @ 16:46:23 #65
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35968870
quote:
Op zondag 12 maart 2006 11:09 schreef Cat-Active het volgende:
ander vraagje
working holiday visum kan je toch aanvragen t/m je 30ste? ik wil volgend jaar en dan ben ik 27. Nu hoorde ik laatst viavia dat de leeftijd verlaagt zou zijn naar 26. dat vond ik nogal vreemd, dus bij deze.
wat is de uiterste leeftijd dat je een working holiday visum aan kan vragen?

en dan dus de huidige situatie, dat het vorig jaar ofzo kon heb ik nu weinig meer aan ey
Als je daar echt over twijfelt, dan snap ik niet dat je zoiets belangrijks weer van derden hier op een forum wil horen. Waarom kijk je niet even op de site van de ambassade, daar staat alles uitgelegd.
pi_35972964
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 10:45 schreef ForrestX het volgende:
Een korte simpele vraag:

Mijn planning:

Wel gehaast hoor, ik zou er zeker een maand voor uittrekken.

Mijn moeder en ik zijn met een huurauto in ongeveer 2 weken van Melbourne naar Surfers Paradise gegaan. En eerst een dag of 5 in Melbourne. Sydney waren we al geweest dus daar zijn we maar 2 dagen geweest en wij zijn in Wollongong naar een bruiloft geweest en daardoor iets van 3 dagen daar gebleven. Ook nog een paar dagen bij familie in Newcastle en Armidale geweest.
De reisdagen waren ook echt veel autorijden.
Let's plant a tree
pi_35973053
dat heb ik ook gedaan, naar mijn weten kan je gewoon aanvragen t/m je 30ste, staat zo ook op die site, maar die mensen waarvan ik het had gehoord waren er stellig van overtuigt dat de leeftijd naar beneden was gehaald.
dus ik wil gewoon van iemand weten die rond deze tijd een visum aanvraagt en precies de leeftijd weet, hoe het precies zit, thats all.

nog ff totaal wat anders.
wandel-/berg-schoenen, wel of niet nodig? zoja, wat voor schoenen dan? zonee, why not, of kan je ze, waar nodig, wellicht huren?
ook nog njet
pi_35974064
Volgens mij is de leeftijd voor het aanvragen van een work en travel visum een aantal jaren geleden verhoogd van 26 naar 30. Dus misschien dat iemand zich heeft vergist?

Wandelschoenen zijn volgens de een wel nodig, volgens de ander niet. Neem in ieder geval schoenen mee die comfortabel zijn en waar je zonder problemen de hele dag op kunt lopen.
Ook als je meerdaagse trekkings zou gaan lopen, dan doe je dat niet in hooggebergte ofzo, maar op vaste wandelroutes en daar is gewoon een goed pad.
pi_35975268
quote:
Op zondag 12 maart 2006 15:53 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:

[..]

Als je al in de zomervakantie gaat werken totaan december en je woont nog bij paps en mams thuis dan lukt het echt wel hoor. Als je nu een bijbaantje hebt: begin ook maar vast met sparen. Reken alles bij elkaar (dus incl. ticket / verzekering / tassen, spullen etc.) op zo'n 3000 euro. Dan komt je startgeld nog erbij. Ikzelf had 5000 euro en daar kun je een half jaar op teren als je shared, af en toe een uitstapje maken en dan hoef je niet te werken Echter vaak ga je wel werken, al is het alleen maar om het stappen / dure boottripjes of omdat je wat minder geld hebt meegenomen te bekostigen. Ik ken ook mensen die maar 900 euro hadden toen ze aankwamen, ook dat kan maar dan moet je wel rap werk zien te vinden, al is dat vaak niet zo moeilijk.

Maar het hangt dus helemaal van je eisen / wensen en beshikbare tijd vooraf af...
5000 euro.. dat wordt hard werken.

Ik ben trouwens van plan om veel campings e.d. te bezoeken en lekker in een tentje slapen denk ik..
  zondag 12 maart 2006 @ 23:03:40 #70
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35976948
De leeftijd is een paar jaar geleden inderdaad verhoogd, van 27 naar 30.
  zondag 12 maart 2006 @ 23:04:41 #71
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35976985
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:19 schreef MarkG het volgende:

[..]

Ik ben trouwens van plan om veel campings e.d. te bezoeken en lekker in een tentje slapen denk ik..
Dat scheelt vaak nog niet eens zoveel als je alleen bent. Als je een plaats kan delen wel natuurlijk, maar als je alleen kampeert, dan ligt de prijs niet veel onder die van een dormbed.
pi_35977009
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:19 schreef MarkG het volgende:

[..]

De camping bij Uluru die is leuk en dan lekker buiten slapen in een swag

Van die leeftijdsverhoging heb ik ook gehoord ja.
Let's plant a tree
pi_35977426
de camping bij uluru is fokking duur Maarja nogal logisch met zo'n attractie
Bloed, zweet en tranen!
pi_35979597
quote:
Op zondag 12 maart 2006 23:18 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
de camping bij uluru is fokking duur Maarja nogal logisch met zo'n attractie
Inderdaad erg duur, maar goedkoper dan de hotels en zelfs de jeugdherberg daar, niks is daar goedkoop.
Let's plant a tree
  maandag 13 maart 2006 @ 07:05:54 #75
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35981723
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:28 schreef Vava het volgende:

[..]

Inderdaad erg duur, maar goedkoper dan de hotels en zelfs de jeugdherberg daar, niks is daar goedkoop.
Jeugdherberg is als ik het me goed herinner 30 dollar voor een 6-persoonsdorm. Laatste keer heb ik gecampeerd, maar weet niet meer hoeveel dat was.
pi_35981985
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:53 schreef Liejannuh het volgende:
Volgens mij is de leeftijd voor het aanvragen van een work en travel visum een aantal jaren geleden verhoogd van 26 naar 30. Dus misschien dat iemand zich heeft vergist?

Wandelschoenen zijn volgens de een wel nodig, volgens de ander niet. Neem in ieder geval schoenen mee die comfortabel zijn en waar je zonder problemen de hele dag op kunt lopen.
Ook als je meerdaagse trekkings zou gaan lopen, dan doe je dat niet in hooggebergte ofzo, maar op vaste wandelroutes en daar is gewoon een goed pad.
muchos gracias
ik denk dan idd dat ze zich heeft vergist. ik dacht namelijk dat het altijd al t/m 30 was. dat het pas relatief recentelijk is verhoogt wist ik niet.
ook nog njet
pi_35997461
Wat doen nou eigenlijk de meeste backpackers die naar Australië gaan? Hoe gaan ze van plaats naar plaats?
  maandag 13 maart 2006 @ 22:25:31 #78
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36006607
Zo net de Queen Charlotte track overleefd
Was echt super gaaf!! Maar echt wel zwaar (berg op en af) maar het uitzicht was echt wel de moeite waard!!
Dus mochten jullie naar NZ gaan.. vooral doen
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  maandag 13 maart 2006 @ 22:32:52 #79
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36006899
En dit is Australie. -> Nieuw Zeeland
pi_36026457
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:13 schreef MarkG het volgende:
Wat doen nou eigenlijk de meeste backpackers die naar Australië gaan? Hoe gaan ze van plaats naar plaats?
Om mijzelf maar even te quoten..
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:22:00 #81
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_36029895
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:13 schreef MarkG het volgende:
Ehh, met de bus, met het vliegtuig, met de auto...?
pi_36030197
Ja haha, klinkt misschien dom maar ik heb bij het woord backpacker altijd het idee alsof ze op de meest onmogelijke manieren ergens proberen te komen en zo goedkoop mogelijk.

En wat doen backpackers nou eigenlijk? Musea, stadjes enzo bezoeken of echt de bush in?
pi_36030633
Ik heb destijds met de Greyhound rondgereisd, af en toe een tour geboekt en soms stukkken met mensen mee gereden.

En wat je doet? Beetje rondwandelen in steden. Beetje wandelen in de bush. Museumpje kijken, beetje snorkelen, beetje rondhangen op het strand, of een beetje rondhangen in de kroeg of rondhangen in je hostel.
Eigenlijk een beetje wat je doet als je op vakantie bent, alleen dan heel erg lang achter elkaar en soms afgewisseld met wat werken.
pi_36033704
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:51
En wat je doet?
Snorkelen, duiken, boottripjes, lol maken, op het strand liggen, soms werken, steden bezoeken, cultuur snuiven, avontuur!

The perfect way of life
Bloed, zweet en tranen!
pi_36051136
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:33 schreef MarkG het volgende:
Ja haha, klinkt misschien dom maar ik heb bij het woord backpacker altijd het idee alsof ze op de meest onmogelijke manieren ergens proberen te komen en zo goedkoop mogelijk.

En wat doen backpackers nou eigenlijk? Musea, stadjes enzo bezoeken of echt de bush in?
volgens mij is de definitie van een backpacker meer hoe zijn bagage eruit ziet. een backpack dus. imho kan je best als "backpacker" door het leven gaan als je met je pack op aanklopt bij elk 5-sterren hotel. nu zal je weinig backpackers tegenkomen die dat doen. maargoed
ook nog njet
  vrijdag 17 maart 2006 @ 07:39:58 #86
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36106874
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:51 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb destijds met de Greyhound rondgereisd, af en toe een tour geboekt en soms stukkken met mensen mee gereden.

En wat je doet? Beetje rondwandelen in steden. Beetje wandelen in de bush. Museumpje kijken, beetje snorkelen, beetje rondhangen op het strand, of een beetje rondhangen in de kroeg of rondhangen in je hostel.
Eigenlijk een beetje wat je doet als je op vakantie bent, alleen dan heel erg lang achter elkaar en soms afgewisseld met wat werken.
Hey dat klinkt als mijn reis En het bevalt me erg goed
Ik ben ondertussen al weer 5 maanden weg!! Tijd vliegt echt!
Voor de gene die het interessant vinden ik heb weer wat verhalen op mijn website gezet
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_36253987
Normaliter ben je geen visum nodig als je een retourticket hebt en niet langer dan 3 maanden blijft. Geld deze regel ook als je losse enkele reizen boekt? Ik krijg namelijk een mededeling dat het mogelijk zo is dat er andere visumvoorwaarden gelden als je enkele reizen boekt.

Ik zit namelijk te kijken voor een tripje AKL-MEL-SYD-MEL. Vlucht van AKL naar MEL kost 105 euro, van MEL naar SYD ongeveer 50 euro, van SYD naar AKL moet ik nog uitzoeken.
pi_36253988
Ik ben overigens van plan om 3 dagen in Melbourne te blijven en 4 in Sydney.
  woensdag 22 maart 2006 @ 07:14:13 #89
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36254188
Je hebt dan toch een toeristenvisum nodig? Dat is drie maanden geldig.
pi_36256185
Je kunt toch ook gewoon overland van Melbourne naar Sydney reizen? Zie je nog wat van het land ook.
Alhoewel ik moet toegeven dat het niet het meest fascinerende stuk van Australie is.
Wat misschien nog leuker is, is om gewoon wat langer in Sydney en omgeving te blijven en bijv. de Blue Mountains in te gaan.
pi_36256210
750 kilometer in een dag? Is dat te doen op een dag?
pi_36256608
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:04 schreef Jaguarized het volgende:
750 kilometer in een dag? Is dat te doen op een dag?
Nachtbus ofzo!
Maar het is te doen in een dag, alhoewel ik daar zelf niet zo snel voor zou kiezen. Je kunt voldoende leuke tour-achtige dingen doen daar.
Maar ik zo zelf voor een week Sydney en omgeving gaan dus.
pi_36257458
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:03 schreef Liejannuh het volgende:
Je kunt toch ook gewoon overland van Melbourne naar Sydney reizen? Zie je nog wat van het land ook.
Alhoewel ik moet toegeven dat het niet het meest fascinerende stuk van Australie is.
Wat misschien nog leuker is, is om gewoon wat langer in Sydney en omgeving te blijven en bijv. de Blue Mountains in te gaan.
En Canberra bezoeken
Bloed, zweet en tranen!
pi_36260563
Weet iemand waar ik temperatuur/neerslag grafiekjes kan vinden van Austrakue (en nieuw zeeland)? Ik wil een beetje bepalen hoe me route ongeveer eruit gaat zien en dat doen aan de hand van die gafiekjes. ik wil natuurlijk niet inde winter in NZ zijn en niet met regenseizoen vastzitten in Darwin.
ook nog njet
pi_36261219
De binnenlandse route van Melbourne naar Sydney is inderdaad niet mooi. Maar als je over land wilt gaan zou ik de kustroute nemen, die is wel heel mooi! Wij hebben toen een dag of 4 over de route gedaan, geen haast gemaakt .

En 4 dagen voor Sydney lijkt mij ook wel wat kort, er is zo ontzettend veel te zien daar!
Let's plant a tree
pi_36262290
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 12:33 schreef Cat-Active het volgende:
Weet iemand waar ik temperatuur/neerslag grafiekjes kan vinden van Austrakue (en nieuw zeeland)? Ik wil een beetje bepalen hoe me route ongeveer eruit gaat zien en dat doen aan de hand van die gafiekjes. ik wil natuurlijk niet inde winter in NZ zijn en niet met regenseizoen vastzitten in Darwin.
Over het algemeen geldt:

Lente: september - november
Zomer: december - februari
Herfst: maart - mei
Winter: juni - augustus

Voor NZ is het in de winter tussen de 10 en 19 graden hier naar wat ik heb gehoord. De zomer is behoorlijk warm en kan oplopen tot een graad of 30. In de LP van NZ staan lagere temperaturen maar in werkelijkheid is dit veel warmer.
pi_36262348
Zomer in Australië wil nog niet zeggen mooi weer. In bepaalde delen van het land is het dan ook regenseizoen. En van oktober tot mei kun je op veel plaatsen niet in de zee zwemmen omdat er gevaarlijke kwallen zijn.

Ook wel iets om rekening mee te houden.
pi_36263711
Hmm. Retourtje:

Auckland - Melbourne = 453,81 NZ$ = 233,38 euro
Auckland - Sydney = 476,31NZ$ = 245,12 euro
Auckland - Brisbane = 536,11 NZ$ = 275,81 euro
pi_36282679
Heb wat zitten puzzelen en kom op ongeveer deze route, natuurlijk onder voorbehoud en bij lange na niet streng aan vast te houden. Maar beetje richtlijn. begin eind januari, begin februari 2007

feb - sydney-melbourne
maart (midden) - tasmanie
maart (eind)-april(midden) - naar townsville
april (eind) - 2weekjes hamilton island (woont een vriendin van me, vandaar)
mei (begin) - cairns
mei (eind) - cape york, mount isa
juni (begin) - cairns (again, duiken dus ey)
juli (eind)-jul(begin) - 4weken hamilton island (zie boven
juli (eind) - naar adelaide
aug - adelaide, kangaroo island, cooper pedy
sep - naar perth en omstreken
sep-aug(midden) - naar darwin en omstreken
aug-okt(midden) - naar alice springs, uluru, tennant creek
okt (eind) - meeracen met wordl solar challenge naar adelaide (ken wat mensen in het HvA team
nov (begin) - adelaide, zolar challange party weken, en doorreizen naar melboure
nov (midden) - naar Kiwi-land, NZ here i come, vanuit melboure of sydney
jan (midden) - terug naar OZ
jan (eind) - sydney, relaxen en auto verkopen

lijkt dit ergens op? heb geprobeert rekening te houden met regenseizoen en winter/zomer (begreep dat dit sterker verschil is in het zuiden dan in het noorden)
maargoed, als er dingen zijn die men absoluut afraad om te doen mbt weer of festivals etc, let me know plz.
ook nog njet
pi_36282702
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:19 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm. Retourtje:

Auckland - Melbourne = 453,81 NZ$ = 233,38 euro
Auckland - Sydney = 476,31NZ$ = 245,12 euro
Auckland - Brisbane = 536,11 NZ$ = 275,81 euro
welke maatschappij? online geregeld?
ook nog njet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties