Kan je met dat ticket van 1350 ook een stop maken op Paaseiland? Als dat zo is zou ik gewoon het goedkoopste ticket doen. Maar het lijkt me sterk dat je daar kunt stoppen eigenlijk voor die prijsquote:Op donderdag 9 maart 2006 16:56 schreef Cat-Active het volgende:
het gaat me dus om een jaarticket in combi met paaseiland
de prijzen van "standaard" jaarticket nl-oz-nz-oz-nl zijn me wel duidelijk
Ik neem aan dat die 21 dagen exclusief die andere tripjes zijn? Zo ja dan kan het, volgens mij heb ik 21 dagen over Townsville - Sydney gedaan. (excl. barrier reef) Houdt er wel rekening mee dat ook snorkelen / barrier reef en whitsundays of Frasier tijd in beslag gaat nemen. Wil je dit allemaal doen en ook nog relaxed, reserveer dan 4 weken.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 10:45 schreef ForrestX het volgende:
Een korte simpele vraag:
Sydney - Cairns in 21 dagen met de camper = 'relaxed en leuk' of 'in 21 dagen kun je beter...'
Mijn planning:
3/4 dagen Sydney vervolgens met binnenlandse vlucht naar Ayers Rock. 3/4 Dagen daar. Terug naar Sydney om daar de camper te pakken en richting Cairns te rijden. NU twijfel ik over het laatse gedeelte, Sydney - Cairns...
Als je al in de zomervakantie gaat werken totaan december en je woont nog bij paps en mams thuis dan lukt het echt wel hoor. Als je nu een bijbaantje hebt: begin ook maar vast met sparen. Reken alles bij elkaar (dus incl. ticket / verzekering / tassen, spullen etc.) op zo'n 3000 euro. Dan komt je startgeld nog erbij. Ikzelf had 5000 euro en daar kun je een half jaar op teren als je shared, af en toe een uitstapje maken en dan hoef je niet te werkenquote:Op zondag 12 maart 2006 12:21 schreef MarkG het volgende:
Vraagje aan de backpackers van rond 19 á 21 jaar:
Hoe hebben jullie zoveel geld bij elkaar gekregen zodat je een paar maanden in Aussie kon trekken/verblijven etc? Ik ben bijna klaar met mijn VWO en wil dan in de winter van Nederland richting de andere kant van de wereld vertrekken maar vraag me af of ik in die tijd zoveel geld bij elkaar heb gekregen..
Als je daar echt over twijfelt, dan snap ik niet dat je zoiets belangrijks weer van derden hier op een forum wil horen. Waarom kijk je niet even op de site van de ambassade, daar staat alles uitgelegd.quote:Op zondag 12 maart 2006 11:09 schreef Cat-Active het volgende:
ander vraagje
working holiday visum kan je toch aanvragen t/m je 30ste? ik wil volgend jaar en dan ben ik 27. Nu hoorde ik laatst viavia dat de leeftijd verlaagt zou zijn naar 26. dat vond ik nogal vreemd, dus bij deze.
wat is de uiterste leeftijd dat je een working holiday visum aan kan vragen?
en dan dus de huidige situatie, dat het vorig jaar ofzo kon heb ik nu weinig meer aan ey
Wel gehaast hoor, ik zou er zeker een maand voor uittrekken.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 10:45 schreef ForrestX het volgende:
Een korte simpele vraag:
Sydney - Cairns in 21 dagen met de camper = 'relaxed en leuk' of 'in 21 dagen kun je beter...'
Mijn planning:
3/4 dagen Sydney vervolgens met binnenlandse vlucht naar Ayers Rock. 3/4 Dagen daar. Terug naar Sydney om daar de camper te pakken en richting Cairns te rijden. NU twijfel ik over het laatse gedeelte, Sydney - Cairns...
5000 euro..quote:Op zondag 12 maart 2006 15:53 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Als je al in de zomervakantie gaat werken totaan december en je woont nog bij paps en mams thuis dan lukt het echt wel hoor. Als je nu een bijbaantje hebt: begin ook maar vast met sparen. Reken alles bij elkaar (dus incl. ticket / verzekering / tassen, spullen etc.) op zo'n 3000 euro. Dan komt je startgeld nog erbij. Ikzelf had 5000 euro en daar kun je een half jaar op teren als je shared, af en toe een uitstapje maken en dan hoef je niet te werkenEchter vaak ga je wel werken, al is het alleen maar om het stappen / dure boottripjes of omdat je wat minder geld hebt meegenomen te bekostigen. Ik ken ook mensen die maar 900 euro hadden toen ze aankwamen, ook dat kan maar dan moet je wel rap werk zien te vinden, al is dat vaak niet zo moeilijk.
Maar het hangt dus helemaal van je eisen / wensen en beshikbare tijd vooraf af...
Dat scheelt vaak nog niet eens zoveel als je alleen bent. Als je een plaats kan delen wel natuurlijk, maar als je alleen kampeert, dan ligt de prijs niet veel onder die van een dormbed.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:19 schreef MarkG het volgende:
[..]
5000 euro..dat wordt hard werken.
Ik ben trouwens van plan om veel campings e.d. te bezoeken en lekker in een tentje slapen denk ik..
De camping bij Uluruquote:Op zondag 12 maart 2006 22:19 schreef MarkG het volgende:
[..]
5000 euro..dat wordt hard werken.
Ik ben trouwens van plan om veel campings e.d. te bezoeken en lekker in een tentje slapen denk ik..
Inderdaad erg duur, maar goedkoper dan de hotels en zelfs de jeugdherberg daar, niks is daar goedkoop.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:18 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
de camping bij uluru is fokking duurMaarja nogal logisch met zo'n attractie
Jeugdherberg is als ik het me goed herinner 30 dollar voor een 6-persoonsdorm. Laatste keer heb ik gecampeerd, maar weet niet meer hoeveel dat was.quote:Op maandag 13 maart 2006 00:28 schreef Vava het volgende:
[..]
Inderdaad erg duur, maar goedkoper dan de hotels en zelfs de jeugdherberg daar, niks is daar goedkoop.
muchos graciasquote:Op zondag 12 maart 2006 21:53 schreef Liejannuh het volgende:
Volgens mij is de leeftijd voor het aanvragen van een work en travel visum een aantal jaren geleden verhoogd van 26 naar 30. Dus misschien dat iemand zich heeft vergist?
Wandelschoenen zijn volgens de een wel nodig, volgens de ander niet.Neem in ieder geval schoenen mee die comfortabel zijn en waar je zonder problemen de hele dag op kunt lopen.
Ook als je meerdaagse trekkings zou gaan lopen, dan doe je dat niet in hooggebergte ofzo, maar op vaste wandelroutes en daar is gewoon een goed pad.
Om mijzelf maar even te quoten..quote:Op maandag 13 maart 2006 18:13 schreef MarkG het volgende:
Wat doen nou eigenlijk de meeste backpackers die naar Australië gaan? Hoe gaan ze van plaats naar plaats?
Ehh, met de bus, met het vliegtuig, met de auto...?quote:Op maandag 13 maart 2006 18:13 schreef MarkG het volgende:
Wat doen nou eigenlijk de meeste backpackers die naar Australië gaan? Hoe gaan ze van plaats naar plaats?
Snorkelen, duiken, boottripjes, lol maken, op het strand liggen, soms werken, steden bezoeken, cultuur snuiven, avontuur!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:51
En wat je doet?
volgens mij is de definitie van een backpacker meer hoe zijn bagage eruit ziet. een backpack dus. imho kan je best als "backpacker" door het leven gaan als je met je pack op aanklopt bij elk 5-sterren hotel. nu zal je weinig backpackers tegenkomen die dat doen. maargoedquote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:33 schreef MarkG het volgende:
Ja haha, klinkt misschien dom maar ik heb bij het woord backpacker altijd het idee alsof ze op de meest onmogelijke manieren ergens proberen te komen en zo goedkoop mogelijk.
En wat doen backpackers nou eigenlijk? Musea, stadjes enzo bezoeken of echt de bush in?
Hey dat klinkt als mijn reisquote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:51 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb destijds met de Greyhound rondgereisd, af en toe een tour geboekt en soms stukkken met mensen mee gereden.
En wat je doet? Beetje rondwandelen in steden. Beetje wandelen in de bush. Museumpje kijken, beetje snorkelen, beetje rondhangen op het strand, of een beetje rondhangen in de kroeg of rondhangen in je hostel.![]()
Eigenlijk een beetje wat je doet als je op vakantie bent, alleen dan heel erg lang achter elkaar en soms afgewisseld met wat werken.
Nachtbus ofzo!quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:04 schreef Jaguarized het volgende:
750 kilometer in een dag? Is dat te doen op een dag?
En Canberra bezoekenquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:03 schreef Liejannuh het volgende:
Je kunt toch ook gewoon overland van Melbourne naar Sydney reizen? Zie je nog wat van het land ook.
Alhoewel ik moet toegeven dat het niet het meest fascinerende stuk van Australie is.
Wat misschien nog leuker is, is om gewoon wat langer in Sydney en omgeving te blijven en bijv. de Blue Mountains in te gaan.
Over het algemeen geldt:quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:33 schreef Cat-Active het volgende:
Weet iemand waar ik temperatuur/neerslag grafiekjes kan vinden van Austrakue (en nieuw zeeland)? Ik wil een beetje bepalen hoe me route ongeveer eruit gaat zien en dat doen aan de hand van die gafiekjes. ik wil natuurlijk niet inde winter in NZ zijn en niet met regenseizoen vastzitten in Darwin.
welke maatschappij? online geregeld?quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:19 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm. Retourtje:
Auckland - Melbourne = 453,81 NZ$ = 233,38 euro
Auckland - Sydney = 476,31NZ$ = 245,12 euro
Auckland - Brisbane = 536,11 NZ$ = 275,81 euro
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |