Allemaal Qantas.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:12 schreef Cat-Active het volgende:
[..]
welke maatschappij? online geregeld?
Je neemt je auto toch niet mee naar NZ?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:11 schreef Cat-Active het volgende:
Heb wat zitten puzzelen en kom op ongeveer deze route, natuurlijk onder voorbehoud en bij lange na niet streng aan vast te houden. Maar beetje richtlijn. begin eind januari, begin februari 2007
feb - sydney-melbourne
maart (midden) - tasmanie
maart (eind)-april(midden) - naar townsville
april (eind) - 2weekjes hamilton island (woont een vriendin van me, vandaar)
mei (begin) - cairns
mei (eind) - cape york, mount isa
juni (begin) - cairns (again, duiken dus ey)
juli (eind)-jul(begin) - 4weken hamilton island (zie boven
juli (eind) - naar adelaide
aug - adelaide, kangaroo island, cooper pedy
sep - naar perth en omstreken
sep-aug(midden) - naar darwin en omstreken
aug-okt(midden) - naar alice springs, uluru, tennant creek
okt (eind) - meeracen met wordl solar challenge naar adelaide (ken wat mensen in het HvA team
nov (begin) - adelaide, zolar challange party weken, en doorreizen naar melboure
nov (midden) - naar Kiwi-land, NZ here i come, vanuit melboure of sydney
jan (midden) - terug naar OZ
jan (eind) - sydney, relaxen en auto verkopen
lijkt dit ergens op? heb geprobeert rekening te houden met regenseizoen en winter/zomer (begreep dat dit sterker verschil is in het zuiden dan in het noorden)
maargoed, als er dingen zijn die men absoluut afraad om te doen mbt weer of festivals etc, let me know plz.
tourist visa is een jaar geldig. Je kunt dan onbeperkt Australie in en uit, maar maximaal 3 maanden aaneengesloten verblijven.quote:Op woensdag 22 maart 2006 07:14 schreef BushRanger het volgende:
Je hebt dan toch een toeristenvisum nodig? Dat is drie maanden geldig.
Je schrijft 'auto verkopen', dus ik ga er van uit dat je dit met de auto gaat doen? Dan vind ik dat je wel heel veel op en neer gaat. Volgens mij weet je wel hoe groot Australië is he!quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:11 schreef Cat-Active het volgende:
Heb wat zitten puzzelen en kom op ongeveer deze route, natuurlijk onder voorbehoud en bij lange na niet streng aan vast te houden. Maar beetje richtlijn. begin eind januari, begin februari 2007
feb - sydney-melbourne
maart (midden) - tasmanie
maart (eind)-april(midden) - naar townsville
april (eind) - 2weekjes hamilton island (woont een vriendin van me, vandaar)
mei (begin) - cairns
mei (eind) - cape york, mount isa
juni (begin) - cairns (again, duiken dus ey)
juli (eind)-jul(begin) - 4weken hamilton island (zie boven
juli (eind) - naar adelaide
aug - adelaide, kangaroo island, cooper pedy
sep - naar perth en omstreken
sep-aug(midden) - naar darwin en omstreken
aug-okt(midden) - naar alice springs, uluru, tennant creek
okt (eind) - meeracen met wordl solar challenge naar adelaide (ken wat mensen in het HvA team
nov (begin) - adelaide, zolar challange party weken, en doorreizen naar melboure
nov (midden) - naar Kiwi-land, NZ here i come, vanuit melboure of sydney
jan (midden) - terug naar OZ
jan (eind) - sydney, relaxen en auto verkopen
lijkt dit ergens op? heb geprobeert rekening te houden met regenseizoen en winter/zomer (begreep dat dit sterker verschil is in het zuiden dan in het noorden)
maargoed, als er dingen zijn die men absoluut afraad om te doen mbt weer of festivals etc, let me know plz.
Is dat nieuw ofzo? Ik had in 2004 een verlengd toeristenvisum, daar kon ik zes maanden aaneengesloten mee bljiven.quote:Op donderdag 23 maart 2006 02:24 schreef TinToR het volgende:
[..]
tourist visa is een jaar geldig. Je kunt dan onbeperkt Australie in en uit, maar maximaal 3 maanden aaneengesloten verblijven.
Kost au$ 20,- via de site van de immigration office
Over die buyback garantie heb ik m'n twijfels. Er zijn nogal wat kleine lettertjes, waardoor ze de prijs nog verder kunnen laten zakken dan afgesproken was. Zoals slijtage aan onderdelen, banden, krasjes, putjes in de ruit etc. Dus als je zoiets doet, moet je goed weten wat de voorwaarden zijn. Verder is het bedrag dat je voor de auto betaald veel te hoog en de prijs die je terugkrijgt te laag. Maar goed, je hebt wel enige zekerheid.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Je neemt je auto toch niet mee naar NZ?Dat is echt zwaar af te raden hoor. Gewoon lekker verkopen in Oz voordat je hier komt. Ik meende dat je hier ook auto's kopen met een buyback guarantee.
Een dagje Kuranda is dan ook leuk. Regenwoud dorpje ergens op een berg. Wel erg toeristisch maar een kleine dierentuin met o.a. koala's en een paar leuke wandelroute's.quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:11 schreef Cat-Active het volgende:
mei (begin) - cairns
Maak dan ook een uitstapje naar Flinders Rangequote:aug - adelaide, kangaroo island, cooper pedy
Wil je vanuit Adelaide naar NZ? En waar in NZ? Tickets vanuit Australie naar NZ zijn het goedkoopst vanuit Melbourne en Sydney.quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:29 schreef Cat-Active het volgende:
thx voor de tips, (auto gaat idd niet mee naar NZ) auto wilde ik later verkopen, zatv met adelaide-NZ vanuit melbourne maar terugvliegen NL vanuit Sydney, vandaar.
rondje van bushranger ga ik even mee puzzelen. had trouwens 2maanden voor adelaide-perth-darwin, maar dat is misschien ook te weinig. maargoed. thx voor info
enne, i love to ride
Dat is echt onzin! Mensen die niet nagedacht hebben over hun route waaien vaak met alle winden mee. Zit helemaal geen structuur in, met als gevolg dat ze vaak backtracken en dus veel meer geld kwijt zijn aan reizen, dingen overslaan etc.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:08 schreef appelsientje het volgende:
hehe een route plannen.. dat heeft bij mij dus echt NIET gewerkt
Moet je pas doen als je daar benttijd zat tenslotte
zoals ik al zei, het stuk adelaide-NZ vanuit melbourne of sydney. Wil dus van Adelaide naar Melbourne of Sydney reizen om van daaruit naar NZ te vliegen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:42 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Wil je vanuit Adelaide naar NZ? En waar in NZ? Tickets vanuit Australie naar NZ zijn het goedkoopst vanuit Melbourne en Sydney.
Mijn broer had exact dezelfde vraag aan mij.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 03:42 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben even de LP aan het doorlezen.The place to be qua hostels in Sydney is Kings Cross en City Centre. Iemand nog tips voor goed hostels?
Airport to city kost 11 dollar voor een treinritje en tussen de 9 en 12 voor een shuttle volgens de Lonely Planet.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:46 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Mijn broer had exact dezelfde vraag aan mij.
Alleen is die wel wat ouder en komt hij rechtstreeks uit Nederland en zou iets met een airport pickup service wel heel fijn zijn.
Iemand tips?
1) neem digicam met (heel grote) memorycard meequote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:06 schreef jrbuurke het volgende:
In november ga ik samen met een maat ook richting ausie.
Lekker een jaartje backpacken, maar zo nu en dan schieten me nog wel es wat vragen te binnen die ik zo 1,2,3 niet kan vinden op het internet.
Dus ik maar es wat zoeken op google en kwam eigenlijk bij toeval dit topic tegen, wat natuurlijk perfect is voor wat vragen.
Nu zul je altijd zien dat ik op dit moment nog maar 1 vraag weet, maar ik denk dat ik er in de toekomst nog wel meer ga stellen hier
Maargoed, de vraag die me net te binnen schoot is, hoe doen jullie dat met je foto's op je camera? Want als ik daar een jaar zit denk ik dat mijn camera toch wel een keer vol komt met foto's. Is er dan een mogelijkheid de foto's ergens op een cdtje te laten zetten? Of lopen jullie dan naar een internet café en gaan jullie ze allemaal uploaden?
Dit uploaden lijkt me namelijk nogal lang duren, maar zoals ik al zei ik ben erg benieuwd hoe jullie dit doen!
Voor de Australiers is Kings cross de rosse buurt van Sydneyquote:Op vrijdag 24 maart 2006 03:42 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben even de LP aan het doorlezen.The place to be qua hostels in Sydney is Kings Cross en City Centre. Iemand nog tips voor goed hostels?
Ik zit nu op Kent Street, vlakbij Druitt Street die uitkomt in Kings Cross.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:22 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Voor de Australiers is Kings cross de rosse buurt van SydneyDe eerste keer dat ik ook uit bij dat treinstation uitstapte zag ik meteen een paar hoeren en een pooier daar voor de "shops" rondstruinen. Het is net Amsterdam
maar wel beregezellig
Heb je misschien een voorbeeld van zo'n programmaatje?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:20 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Omdat je niet onbeperkte opslagruimte hebt bij je webprovider en het uploaden idd lang duurt is het ook handig om op je memcard ergens een programmaatje te hebben staan die 100 foto's met 1 druk op de knop kan resizen. zorg ervoor dat je hiervoor geen installatiebestanden nodig hebt, maar gewoon een .exe is die je vanaf je card kunt runnen (wegens beveiliging in internetcafe's)
Daar ben ik ook wel benieuwd naar!quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:09 schreef NiNi het volgende:
[..]
Heb je misschien een voorbeeld van zo'n programmaatje?![]()
Tja lief zijn he! Of anders omkopen met chocolade ofzoquote:
Heb die route die jij aangaf wat uitgewerkt. Ziet er behoorlijk goed uit. Denk dat ik kwa seizoenen en tijd goed ermee uitkom. Vraag me alleen nog af of je wel goed kan leren duiken rond townsville/cairns in mei en juni. Niet te koud enzo?quote:Op zaterdag 1 april 2006 09:36 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Tja lief zijn he! Of anders omkopen met chocolade ofzo![]()
Hoe is het met je route? Nog over nagedacht lately?
Mooi! Maar je kan dan prima duiken, je zit zo dichtbij de evenaar dat er niet echt sprake is van winter. Gemiddelde maximum temperatuur is in juni 25.9 graden. Gemiddelde minimum temperatuur is 17.7 graden.quote:Op zaterdag 1 april 2006 16:22 schreef Cat-Active het volgende:
[..]
Heb die route die jij aangaf wat uitgewerkt. Ziet er behoorlijk goed uit. Denk dat ik kwa seizoenen en tijd goed ermee uitkom. Vraag me alleen nog af of je wel goed kan leren duiken rond townsville/cairns in mei en juni. Niet te koud enzo?
1 week ?? niks aan de hand.. je krijgt een stempel in je paspoort en daarmee kan je 3 maanden blijven...quote:Op maandag 3 april 2006 10:19 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben een beetje in de war nu. Moet ik nu wel of niet een visum hebben voor een toeristenbezoek van een week? Ik lees namelijk onderstaande op de website van de immigratie:
If you are planning a Holiday or a Business trip to Australia, you will need an Electronic Travel Visa Authority (ETA) before you arrive. You can apply here now online.
An ETA will let you spend up to three months in Australia, and you can apply for it now through this government-approved web site.
Simply submit your ETA application and we will process it on-line. If your application is successful, your ETA will be granted immediately and a fee will be charged against your credit card.
http://www.migrationint.com.au/eta/default.asp
Je moet dus een ETA visum hebben en dat is 90 dagen geldig. Dat kost 20 AUD.![]()
![]()
![]()
Iemand die hier iets over weet?
quote:Op dinsdag 4 april 2006 05:10 schreef Jaguarized het volgende:
Nadat mijn credit card een aantal keer geweigerd was heb ik er nog een hier kunnen krijgen via Flight Centre, een reisbureau. Kostte 20 NZ$ dus nog 2 euro goedkoper ook.
o oke dat wist ik dus nietquote:Op dinsdag 4 april 2006 05:10 schreef Jaguarized het volgende:
Net even geinformeerd. Voor Australie ben je een visum nodig en wel het ETA visum. Je kan je hier dus online voor aanmelden en het kost 20 AUD. Dit visum is een toeristenvisum en hiermee kan je 3 maanden in het land blijven. Er wordt niets in je paspoort geplakt of geniet maar het wordt digitaal geregistreerd. Bij aankomst in Australie wordt je paspoort gescand en kan men meteen zien of je het visum hebt of niet.
Nadat mijn credit card een aantal keer geweigerd was heb ik er nog een hier kunnen krijgen via Flight Centre, een reisbureau. Kostte 20 NZ$ dus nog 2 euro goedkoper ook.
Waarom moet je voor een toeristenvisum dokken en een business is gratis?quote:Op dinsdag 4 april 2006 05:40 schreef Infinity123 het volgende:
[..]klopt, ik heb het via House of Travel gedaan, business visa (in het ETA systeem). digitaal en gratis... goed geregeld.
Zoiets heb ik van NZ, paginavullend.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:31 schreef appelsientje het volgende:
[..]
o oke dat wist ik dus niet... maar goed heb ook een holiday visum.. en heb wel iets cewls in mijn paspoort geplakt
![]()
Als je AUS binnenkomt en uitgaat krijg je er 1.. en in NZ krijg je er alleen 1 als je naar binnen gaat... als je weg gaat mag je nog ff NZ$ 25,- betalen... gelukkig dat de NZ dollar gezakt is ten opzichte van de euroquote:Op dinsdag 4 april 2006 12:35 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Zoiets heb ik van NZ, paginavullend.Krijg je btw een stempel als je Australie inkomt en verlaat? Of alleen inkomt?
Heb je er ook een gekregen toen je NZ verliet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |