abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:52:28 #101
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36284375
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:12 schreef Cat-Active het volgende:

[..]

welke maatschappij? online geregeld?
Allemaal Qantas. Online ja maar nog niet geboekt ofzo.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:54:54 #102
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36284451
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:11 schreef Cat-Active het volgende:
Heb wat zitten puzzelen en kom op ongeveer deze route, natuurlijk onder voorbehoud en bij lange na niet streng aan vast te houden. Maar beetje richtlijn. begin eind januari, begin februari 2007

feb - sydney-melbourne
maart (midden) - tasmanie
maart (eind)-april(midden) - naar townsville
april (eind) - 2weekjes hamilton island (woont een vriendin van me, vandaar)
mei (begin) - cairns
mei (eind) - cape york, mount isa
juni (begin) - cairns (again, duiken dus ey)
juli (eind)-jul(begin) - 4weken hamilton island (zie boven
juli (eind) - naar adelaide
aug - adelaide, kangaroo island, cooper pedy
sep - naar perth en omstreken
sep-aug(midden) - naar darwin en omstreken
aug-okt(midden) - naar alice springs, uluru, tennant creek
okt (eind) - meeracen met wordl solar challenge naar adelaide (ken wat mensen in het HvA team
nov (begin) - adelaide, zolar challange party weken, en doorreizen naar melboure
nov (midden) - naar Kiwi-land, NZ here i come, vanuit melboure of sydney
jan (midden) - terug naar OZ
jan (eind) - sydney, relaxen en auto verkopen

lijkt dit ergens op? heb geprobeert rekening te houden met regenseizoen en winter/zomer (begreep dat dit sterker verschil is in het zuiden dan in het noorden)
maargoed, als er dingen zijn die men absoluut afraad om te doen mbt weer of festivals etc, let me know plz.
Je neemt je auto toch niet mee naar NZ? Dat is echt zwaar af te raden hoor. Gewoon lekker verkopen in Oz voordat je hier komt. Ik meende dat je hier ook auto's kopen met een buyback guarantee.
  donderdag 23 maart 2006 @ 02:24:58 #103
13495 TinToR
fair dinkum
pi_36286876
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 07:14 schreef BushRanger het volgende:
Je hebt dan toch een toeristenvisum nodig? Dat is drie maanden geldig.
tourist visa is een jaar geldig. Je kunt dan onbeperkt Australie in en uit, maar maximaal 3 maanden aaneengesloten verblijven.

Kost au$ 20,- via de site van de immigration office
Abigail, I'm sure if there is something out there looking down on us from somewhere else in the universe...they're wise enough to stay away from us.
  donderdag 23 maart 2006 @ 05:45:42 #104
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36287258
quote:
Heb wat zitten puzzelen en kom op ongeveer deze route, natuurlijk onder voorbehoud en bij lange na niet streng aan vast te houden. Maar beetje richtlijn. begin eind januari, begin februari 2007

feb - sydney-melbourne
maart (midden) - tasmanie
maart (eind)-april(midden) - naar townsville
april (eind) - 2weekjes hamilton island (woont een vriendin van me, vandaar)
mei (begin) - cairns
mei (eind) - cape york, mount isa
juni (begin) - cairns (again, duiken dus ey)
juli (eind)-jul(begin) - 4weken hamilton island (zie boven
juli (eind) - naar adelaide
sep - naar perth en omstreken
sep-aug(midden) - naar darwin en omstreken
aug-okt(midden) - naar alice springs, uluru, tennant creek
okt (eind) - meeracen met wordl solar challenge naar adelaide (ken wat mensen in het HvA team
nov (begin) - adelaide, zolar challange party weken, en doorreizen naar melboure
nov (midden) - naar Kiwi-land, NZ here i come, vanuit melboure of sydney
jan (midden) - terug naar OZ
jan (eind) - sydney, relaxen en auto verkopen

lijkt dit ergens op? heb geprobeert rekening te houden met regenseizoen en winter/zomer (begreep dat dit sterker verschil is in het zuiden dan in het noorden)
maargoed, als er dingen zijn die men absoluut afraad om te doen mbt weer of festivals etc, let me know plz.
Je schrijft 'auto verkopen', dus ik ga er van uit dat je dit met de auto gaat doen? Dan vind ik dat je wel heel veel op en neer gaat. Volgens mij weet je wel hoe groot Australië is he!
Dit zijn de stukken die erg ver zijn:
- Tasmanie - Townsville
- Wat ga je in Mount Isa doen als je niet verder reist richting Alice of Darwin. Er is daar echt niks! Tenzij je de Lavatubes wilt bezoeken, maar dat is niet echt een attractie die bekend is bij veel mensen, wel mooi trouwens.
- Dan ga je van Cairns area naar Adelaide
- Dan in een maand van Adelaide naar Perth naar Darwin naar Alice Springs, via de westkust neem ik aan? Dat red je niet, tenzij je alleen maar gaat rijden.

Je zou misschien beter kunnen proberen om een 'rondje' uit te zoeken, zodat je overal maar één keer komt. Dan neem je Darwin als bestemming voor eind oktober en rijd je met de solar challenge richting Adelaide.

Misschien is dit iets:
- Beginnen in Melbourne
- Tasmanie
- Kust volgen naar Sydney
- Oostkust omhoog rijden (zorgen dat je na het regenseizoen bij Cairns komt, april dus)
- Via de Atherton Tablelands en Normaton naar Mount Isa (dus niet via Townsville)
- Alice Springs
- Vanaf Alice Springs omhoog naar Darwin (zuidelijk van Alice is toch niet zoveel, Coober Pedy is ook niet echt de moeite waard).
- Na het Darwin gebied met de NP's via de Kimberley naar Broome
- Westkust naar beneden rijden naar Perth
- Via Margaret River, Albany en Esperance naar Kalgoorlie
- Nullarbor Plain oversteken.
- Adelaide
- Dan wil je met de solar challenge mee, dus moet je naar Darwin, dan kan je alsnog de onderste 1500 km van de Stuart Highway meepikken. Inclusief Flinders Ranges, Port Augusta en Coober Pedy. Het enige dat je dan dubbel doet is de 1500 van Alice naar Darwin. En de hele Stuart Highway als je de race volgt, maar ja, dan heb je toch geen tijd om de attracties te bekijken. Alles bij elkaar zit je dan waarschijnlijk al snel op de 30.000 a 40.000 km. Ik heb de Stuart Highway ook twee keer gereden en ook de highway nog van Sydney naar Broken Hill naar Adelaide en nog een paar en ik kwam op 40.000 km uit. Dus ik hoop dat je van rijden houd!!

Ow ja en eindig je reis niet in Sydney maar in Melbourne, leukere stad en in januari is er de Australian Open en de sfeer daar is echt geweldig!
  donderdag 23 maart 2006 @ 05:48:58 #105
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36287262
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 02:24 schreef TinToR het volgende:

[..]

tourist visa is een jaar geldig. Je kunt dan onbeperkt Australie in en uit, maar maximaal 3 maanden aaneengesloten verblijven.

Kost au$ 20,- via de site van de immigration office
Is dat nieuw ofzo? Ik had in 2004 een verlengd toeristenvisum, daar kon ik zes maanden aaneengesloten mee bljiven.
  donderdag 23 maart 2006 @ 05:53:30 #106
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36287268
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Je neemt je auto toch niet mee naar NZ? Dat is echt zwaar af te raden hoor. Gewoon lekker verkopen in Oz voordat je hier komt. Ik meende dat je hier ook auto's kopen met een buyback guarantee.
Over die buyback garantie heb ik m'n twijfels. Er zijn nogal wat kleine lettertjes, waardoor ze de prijs nog verder kunnen laten zakken dan afgesproken was. Zoals slijtage aan onderdelen, banden, krasjes, putjes in de ruit etc. Dus als je zoiets doet, moet je goed weten wat de voorwaarden zijn. Verder is het bedrag dat je voor de auto betaald veel te hoog en de prijs die je terugkrijgt te laag. Maar goed, je hebt wel enige zekerheid.

Ik kan iedereen aanraden om een oude tweedehandse auto te kopen bij een garage. Waarschijnlijk krijg je er dan nog drie maanden garantie bij ook (kan je in ieder geval nog een weekje in de buurt blijven en zien of alles werkt). Koop liever geen auto van een andere reiziger. Reizigers hebben de vervelende gewoonte om geen onderhoud te plegen, want dat kost geld en geld is schaars. Je koopt dus andermans achterstallig onderhoud of gebreken.
pi_36287758
thx voor de tips, (auto gaat idd niet mee naar NZ) auto wilde ik later verkopen, zatv met adelaide-NZ vanuit melbourne maar terugvliegen NL vanuit Sydney, vandaar.

rondje van bushranger ga ik even mee puzzelen. had trouwens 2maanden voor adelaide-perth-darwin, maar dat is misschien ook te weinig. maargoed. thx voor info

enne, i love to ride
ook nog njet
pi_36288783
quote:

mei (begin) - cairns
Een dagje Kuranda is dan ook leuk. Regenwoud dorpje ergens op een berg. Wel erg toeristisch maar een kleine dierentuin met o.a. koala's en een paar leuke wandelroute's.
Heen met de trein, terug met een kabelbaan. Wel zorgen dat je daar opgehaal wordt.
quote:
Maak dan ook een uitstapje naar Flinders Range

Dat is een groot mooi park in een oude vulkaan en daar lopen talloze skippy's rond. Toen ik daar was kwam er eentje op de camping kijken wat wij aan het doen waren.

En als je naar Uluru gaat, ga een dag later dan ook naar de Olga's. Veel mooier en minder toeristen.
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:08:54 #109
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36291073
hehe een route plannen.. dat heeft bij mij dus echt NIET gewerkt
Moet je pas doen als je daar bent tijd zat tenslotte
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_36292019
das waar, maar zoals ik al zei, onder voorbehoud en ongetwijfeld wordt het verandert. meer een leidraad als ik een compleet rondje wil in een jaar.
ook nog njet
pi_36293463
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 08:29 schreef Cat-Active het volgende:
thx voor de tips, (auto gaat idd niet mee naar NZ) auto wilde ik later verkopen, zatv met adelaide-NZ vanuit melbourne maar terugvliegen NL vanuit Sydney, vandaar.

rondje van bushranger ga ik even mee puzzelen. had trouwens 2maanden voor adelaide-perth-darwin, maar dat is misschien ook te weinig. maargoed. thx voor info

enne, i love to ride
Wil je vanuit Adelaide naar NZ? En waar in NZ? Tickets vanuit Australie naar NZ zijn het goedkoopst vanuit Melbourne en Sydney.
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:31:28 #112
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36302694
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:08 schreef appelsientje het volgende:
hehe een route plannen.. dat heeft bij mij dus echt NIET gewerkt
Moet je pas doen als je daar bent tijd zat tenslotte
Dat is echt onzin! Mensen die niet nagedacht hebben over hun route waaien vaak met alle winden mee. Zit helemaal geen structuur in, met als gevolg dat ze vaak backtracken en dus veel meer geld kwijt zijn aan reizen, dingen overslaan etc.

Ik ben ook geen voorstander van jezelf vastleggen, maar een globale route die je wil volgen is wel belangrijk. Vooral als je een auto koopt, want dan pak je niet snel effe een binnenlandse vlucht, of een nachtbus om dat dubbele stuk te overbruggen.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 03:42:08 #113
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36318167
Ik ben even de LP aan het doorlezen. The place to be qua hostels in Sydney is Kings Cross en City Centre. Iemand nog tips voor goed hostels?
pi_36320323
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:42 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wil je vanuit Adelaide naar NZ? En waar in NZ? Tickets vanuit Australie naar NZ zijn het goedkoopst vanuit Melbourne en Sydney.
zoals ik al zei, het stuk adelaide-NZ vanuit melbourne of sydney. Wil dus van Adelaide naar Melbourne of Sydney reizen om van daaruit naar NZ te vliegen.
ook nog njet
pi_36320913
andere vraag, welke reisgids is het beste voor backpackers door australie (en nz).
Goed, de Loney Planet is de meest bekende. Maar dan welke, Australie en NZ los of OZ&NZ on a shoestring?
Daarnaast zijn er ook nog de Rough Guide en Footprint. Alletwee denk ik prima.

Dus, welke reisgids is (voor oz en nz en voor backpackers, niet voor 5sterrenhotel gangers) het beste/handigst en waarom?
ook nog njet
pi_36343012
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 03:42 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben even de LP aan het doorlezen. The place to be qua hostels in Sydney is Kings Cross en City Centre. Iemand nog tips voor goed hostels?
Mijn broer had exact dezelfde vraag aan mij.
Alleen is die wel wat ouder en komt hij rechtstreeks uit Nederland en zou iets met een airport pickup service wel heel fijn zijn.
Iemand tips?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 22:55:46 #117
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_36343261
Hier en hier onder Hostelinformatie kun je hostels vinden met commentaar/beoordeling van de gasten die er geweest zijn.

Misschien heb je daar iets aan, hoewel eerstehand info natuurlijk beter is.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 03:47:06 #119
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36347510
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 22:46 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Mijn broer had exact dezelfde vraag aan mij.
Alleen is die wel wat ouder en komt hij rechtstreeks uit Nederland en zou iets met een airport pickup service wel heel fijn zijn.
Iemand tips?
Airport to city kost 11 dollar voor een treinritje en tussen de 9 en 12 voor een shuttle volgens de Lonely Planet.

Wil ik net gaan boeken, is het ticket ineens van 129 dollar naar 219 gegaan.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 04:26:57 #120
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36347600
Zit nu op 546.31 voor een retourtje Sydney. In euro's is dat 276.57.

Sat 15 Apr 06 18:00 Auckland 19:30 Sydney Qantas flight QF44
Sat 22 Apr 06 16:20 Sydney 21:20 Auckland Qantas flight QF189
  zaterdag 25 maart 2006 @ 04:38:18 #121
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36347614
edit: ik ben een idioot
  zaterdag 25 maart 2006 @ 04:38:19 #122
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36347615
En geboekt!
pi_36519711
In november ga ik samen met een maat ook richting ausie.
Lekker een jaartje backpacken, maar zo nu en dan schieten me nog wel es wat vragen te binnen die ik zo 1,2,3 niet kan vinden op het internet.
Dus ik maar es wat zoeken op google en kwam eigenlijk bij toeval dit topic tegen, wat natuurlijk perfect is voor wat vragen.
Nu zul je altijd zien dat ik op dit moment nog maar 1 vraag weet, maar ik denk dat ik er in de toekomst nog wel meer ga stellen hier
Maargoed, de vraag die me net te binnen schoot is, hoe doen jullie dat met je foto's op je camera? Want als ik daar een jaar zit denk ik dat mijn camera toch wel een keer vol komt met foto's. Is er dan een mogelijkheid de foto's ergens op een cdtje te laten zetten? Of lopen jullie dan naar een internet café en gaan jullie ze allemaal uploaden?
Dit uploaden lijkt me namelijk nogal lang duren, maar zoals ik al zei ik ben erg benieuwd hoe jullie dit doen!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:09:15 #124
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36519805
Ervaring leert dat heel veel internetcafe's en backpackershostels met computers ook wel een mogelijkheid hebben om de boel op een cdtje te fikken. Ik neem aan dat dat ook het geval is in Australie. Ik ga zelf ook over twee weken voor een weekje en ik neem mijn laptop gewoon mee. Dan kan ik meteen de boel uppen. Lekker makkelijk.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 12:10:47 #125
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36519846
Ik heb trouwens zojuist mijn hostel geboekt. Het is Base Backpackers op 477 Kent Street geworden. ze vergoeden de airport shuttle als je meer dan 3 nachten verblijft dus dat is weer mooi meegenomen. Ik heb eerder in een Base hostel gezeten en vond het perfect dus de keuze was uiteindelijk niet zo moeilijk.
pi_36520101
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:06 schreef jrbuurke het volgende:
In november ga ik samen met een maat ook richting ausie.
Lekker een jaartje backpacken, maar zo nu en dan schieten me nog wel es wat vragen te binnen die ik zo 1,2,3 niet kan vinden op het internet.
Dus ik maar es wat zoeken op google en kwam eigenlijk bij toeval dit topic tegen, wat natuurlijk perfect is voor wat vragen.
Nu zul je altijd zien dat ik op dit moment nog maar 1 vraag weet, maar ik denk dat ik er in de toekomst nog wel meer ga stellen hier
Maargoed, de vraag die me net te binnen schoot is, hoe doen jullie dat met je foto's op je camera? Want als ik daar een jaar zit denk ik dat mijn camera toch wel een keer vol komt met foto's. Is er dan een mogelijkheid de foto's ergens op een cdtje te laten zetten? Of lopen jullie dan naar een internet café en gaan jullie ze allemaal uploaden?
Dit uploaden lijkt me namelijk nogal lang duren, maar zoals ik al zei ik ben erg benieuwd hoe jullie dit doen!
1) neem digicam met (heel grote) memorycard mee
2) koop in oz lege cd's
3) bijna in elke internetcafe kun je deze op cd fikken vanaf je card voor minder dan 5 dollar. Als het ergens niet kan dan vraag je het alsnog, Aussies zijn erg vriendelijk namelijk
4) wat handig is voor het thuisfront: een website. Omdat je niet onbeperkte opslagruimte hebt bij je webprovider en het uploaden idd lang duurt is het ook handig om op je memcard ergens een programmaatje te hebben staan die 100 foto's met 1 druk op de knop kan resizen. zorg ervoor dat je hiervoor geen installatiebestanden nodig hebt, maar gewoon een .exe is die je vanaf je card kunt runnen (wegens beveiliging in internetcafe's)

Vervolgens stop je die kleinere foto's in een zip en upload je ze naar je website. zo hebben wij het ook gedaan Op die manier heb je alle hi-res foto's bij je op cd en kan het thuisfront de foto's op een iets kleiner formaat bekijken
Bloed, zweet en tranen!
pi_36520173
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 03:42 schreef Jaguarized het volgende:
Voor de Australiers is Kings cross de rosse buurt van Sydney De eerste keer dat ik ook uit bij dat treinstation uitstapte zag ik meteen een paar hoeren en een pooier daar voor de "shops" rondstruinen. Het is net Amsterdam maar wel beregezellig
Bloed, zweet en tranen!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:46:29 #128
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36522504
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:22 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:

[..]

Voor de Australiers is Kings cross de rosse buurt van Sydney De eerste keer dat ik ook uit bij dat treinstation uitstapte zag ik meteen een paar hoeren en een pooier daar voor de "shops" rondstruinen. Het is net Amsterdam maar wel beregezellig
Ik zit nu op Kent Street, vlakbij Druitt Street die uitkomt in Kings Cross.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 16:09:29 #129
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_36526679
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:20 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Omdat je niet onbeperkte opslagruimte hebt bij je webprovider en het uploaden idd lang duurt is het ook handig om op je memcard ergens een programmaatje te hebben staan die 100 foto's met 1 druk op de knop kan resizen. zorg ervoor dat je hiervoor geen installatiebestanden nodig hebt, maar gewoon een .exe is die je vanaf je card kunt runnen (wegens beveiliging in internetcafe's)
Heb je misschien een voorbeeld van zo'n programmaatje?
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 16:12:13 #130
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36526776
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 16:09 schreef NiNi het volgende:

[..]

Heb je misschien een voorbeeld van zo'n programmaatje?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
pi_36527197
ik kan het wel met php/sql oplossen, maar dat is tijdens uploaden. er zijn druppels (goed naam toch) voor imageready en photoshop die bewerkingen achter elkaar voor meerder files doen. Maar een vrijstaande exe heb ik nog nergens gezien. komop nini. we wanna have
ook nog njet
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:34:34 #132
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36530751
Of je doet het nog op de antieke manier zoals ik Ik maak foto's, laat ze ontwikkelen, schrijf de commentaren bij de foto's op een apart papiertje en stuur ze op naar huis. De negatieven laat ik hier voor de veiligheid. Mijn moeder plakt ze in een boek en schrijft de commentaren erbij en als ik thuis kom is het dan bijna af!
pi_36534996
kreeg ik mijn moeder maar zover
ook nog njet
  zaterdag 1 april 2006 @ 09:36:51 #134
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36544545
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 21:14 schreef Cat-Active het volgende:
kreeg ik mijn moeder maar zover
Tja lief zijn he! Of anders omkopen met chocolade ofzo

Hoe is het met je route? Nog over nagedacht lately?
  zaterdag 1 april 2006 @ 09:38:49 #135
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36544569
Zoo nog 3 dagen en dan ga ik weer terug naar Australia.. heb er zin in
pi_36553137
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 09:36 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Tja lief zijn he! Of anders omkopen met chocolade ofzo

Hoe is het met je route? Nog over nagedacht lately?
Heb die route die jij aangaf wat uitgewerkt. Ziet er behoorlijk goed uit. Denk dat ik kwa seizoenen en tijd goed ermee uitkom. Vraag me alleen nog af of je wel goed kan leren duiken rond townsville/cairns in mei en juni. Niet te koud enzo?
ook nog njet
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:48:01 #137
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36553972
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:22 schreef Cat-Active het volgende:

[..]

Heb die route die jij aangaf wat uitgewerkt. Ziet er behoorlijk goed uit. Denk dat ik kwa seizoenen en tijd goed ermee uitkom. Vraag me alleen nog af of je wel goed kan leren duiken rond townsville/cairns in mei en juni. Niet te koud enzo?
Mooi! Maar je kan dan prima duiken, je zit zo dichtbij de evenaar dat er niet echt sprake is van winter. Gemiddelde maximum temperatuur is in juni 25.9 graden. Gemiddelde minimum temperatuur is 17.7 graden.

Maar misschien zou je kunnen overwegen om in Exmouth een cursus te volgen. Ik heb zowel bij het Great Barrier Reef als bij Ningaloo Reef gedoken en vond het Ningaloo Reef veel interessanter. Het is er veel en veel minder druk, fellere kleuren, mooiere vissen etc. Je zou het eens kunnen nakijken! Of het goedkoper is weet ik niet, maar dat heb je zo uitgevonden.
  maandag 3 april 2006 @ 10:19:43 #138
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36600854
Ik ben een beetje in de war nu. Moet ik nu wel of niet een visum hebben voor een toeristenbezoek van een week? Ik lees namelijk onderstaande op de website van de immigratie:

If you are planning a Holiday or a Business trip to Australia, you will need an Electronic Travel Visa Authority (ETA) before you arrive. You can apply here now online.

An ETA will let you spend up to three months in Australia, and you can apply for it now through this government-approved web site.

Simply submit your ETA application and we will process it on-line. If your application is successful, your ETA will be granted immediately and a fee will be charged against your credit card.

http://www.migrationint.com.au/eta/default.asp

Je moet dus een ETA visum hebben en dat is 90 dagen geldig. Dat kost 20 AUD.

Iemand die hier iets over weet?
  maandag 3 april 2006 @ 10:50:02 #139
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36601671
quote:
Op maandag 3 april 2006 10:19 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben een beetje in de war nu. Moet ik nu wel of niet een visum hebben voor een toeristenbezoek van een week? Ik lees namelijk onderstaande op de website van de immigratie:

If you are planning a Holiday or a Business trip to Australia, you will need an Electronic Travel Visa Authority (ETA) before you arrive. You can apply here now online.

An ETA will let you spend up to three months in Australia, and you can apply for it now through this government-approved web site.

Simply submit your ETA application and we will process it on-line. If your application is successful, your ETA will be granted immediately and a fee will be charged against your credit card.

http://www.migrationint.com.au/eta/default.asp

Je moet dus een ETA visum hebben en dat is 90 dagen geldig. Dat kost 20 AUD.

Iemand die hier iets over weet?
1 week ?? niks aan de hand.. je krijgt een stempel in je paspoort en daarmee kan je 3 maanden blijven...
  maandag 3 april 2006 @ 10:57:57 #140
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36601875
Hmm vreemd want mijn Finse homies die net terug zijn van een week Melbourne hebben wel een ETA moeten aanschaffen.
pi_36612821
er zullen wel verschillen zijn per land ey. ook niet vanuit alle landen kan je een work holiday visum aanvragen
ook nog njet
  dinsdag 4 april 2006 @ 01:24:16 #142
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36629776
Poging gewaagd om dat ding aan te vragen online, pakt ie mijn credit card 5 keer niet.
  dinsdag 4 april 2006 @ 05:10:08 #143
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36630879
Net even geinformeerd. Voor Australie ben je een visum nodig en wel het ETA visum. Je kan je hier dus online voor aanmelden en het kost 20 AUD. Dit visum is een toeristenvisum en hiermee kan je 3 maanden in het land blijven. Er wordt niets in je paspoort geplakt of geniet maar het wordt digitaal geregistreerd. Bij aankomst in Australie wordt je paspoort gescand en kan men meteen zien of je het visum hebt of niet.

Nadat mijn credit card een aantal keer geweigerd was heb ik er nog een hier kunnen krijgen via Flight Centre, een reisbureau. Kostte 20 NZ$ dus nog 2 euro goedkoper ook.
pi_36630931
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 05:10 schreef Jaguarized het volgende:

Nadat mijn credit card een aantal keer geweigerd was heb ik er nog een hier kunnen krijgen via Flight Centre, een reisbureau. Kostte 20 NZ$ dus nog 2 euro goedkoper ook.
klopt, ik heb het via House of Travel gedaan, business visa (in het ETA systeem). digitaal en gratis... goed geregeld.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:29:45 #145
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36636567
Ben weer terug
Net aangekomen in Sydney en morgen The outback in
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:31:32 #146
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36636614
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 05:10 schreef Jaguarized het volgende:
Net even geinformeerd. Voor Australie ben je een visum nodig en wel het ETA visum. Je kan je hier dus online voor aanmelden en het kost 20 AUD. Dit visum is een toeristenvisum en hiermee kan je 3 maanden in het land blijven. Er wordt niets in je paspoort geplakt of geniet maar het wordt digitaal geregistreerd. Bij aankomst in Australie wordt je paspoort gescand en kan men meteen zien of je het visum hebt of niet.

o oke dat wist ik dus niet ... maar goed heb ook een holiday visum.. en heb wel iets cewls in mijn paspoort geplakt
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:33:00 #147
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36636654
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 05:40 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

klopt, ik heb het via House of Travel gedaan, business visa (in het ETA systeem). digitaal en gratis... goed geregeld.
Waarom moet je voor een toeristenvisum dokken en een business is gratis?
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:35:05 #148
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36636713
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:31 schreef appelsientje het volgende:

[..]

o oke dat wist ik dus niet ... maar goed heb ook een holiday visum.. en heb wel iets cewls in mijn paspoort geplakt
Zoiets heb ik van NZ, paginavullend. Krijg je btw een stempel als je Australie inkomt en verlaat? Of alleen inkomt? Heb je er ook een gekregen toen je NZ verliet?
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:40:05 #149
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36636838
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 12:35 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Zoiets heb ik van NZ, paginavullend. Krijg je btw een stempel als je Australie inkomt en verlaat? Of alleen inkomt? Heb je er ook een gekregen toen je NZ verliet?
Als je AUS binnenkomt en uitgaat krijg je er 1.. en in NZ krijg je er alleen 1 als je naar binnen gaat... als je weg gaat mag je nog ff NZ$ 25,- betalen... gelukkig dat de NZ dollar gezakt is ten opzichte van de euro
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:03:51 #150
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36637552
Hmm vreemd. Mijn finse flatmate heeft een stempel gekregen toen hij Oz binnen kwam en 1 toen hij Oz verliet. Ook kreeg ie 1 toen ie NZ weer binnenkwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')