quote:Op dinsdag 4 april 2006 05:10 schreef Jaguarized het volgende:
Nadat mijn credit card een aantal keer geweigerd was heb ik er nog een hier kunnen krijgen via Flight Centre, een reisbureau. Kostte 20 NZ$ dus nog 2 euro goedkoper ook.
o oke dat wist ik dus nietquote:Op dinsdag 4 april 2006 05:10 schreef Jaguarized het volgende:
Net even geinformeerd. Voor Australie ben je een visum nodig en wel het ETA visum. Je kan je hier dus online voor aanmelden en het kost 20 AUD. Dit visum is een toeristenvisum en hiermee kan je 3 maanden in het land blijven. Er wordt niets in je paspoort geplakt of geniet maar het wordt digitaal geregistreerd. Bij aankomst in Australie wordt je paspoort gescand en kan men meteen zien of je het visum hebt of niet.
Nadat mijn credit card een aantal keer geweigerd was heb ik er nog een hier kunnen krijgen via Flight Centre, een reisbureau. Kostte 20 NZ$ dus nog 2 euro goedkoper ook.
Waarom moet je voor een toeristenvisum dokken en een business is gratis?quote:Op dinsdag 4 april 2006 05:40 schreef Infinity123 het volgende:
[..]klopt, ik heb het via House of Travel gedaan, business visa (in het ETA systeem). digitaal en gratis... goed geregeld.
Zoiets heb ik van NZ, paginavullend.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:31 schreef appelsientje het volgende:
[..]
o oke dat wist ik dus niet... maar goed heb ook een holiday visum.. en heb wel iets cewls in mijn paspoort geplakt
![]()
Als je AUS binnenkomt en uitgaat krijg je er 1.. en in NZ krijg je er alleen 1 als je naar binnen gaat... als je weg gaat mag je nog ff NZ$ 25,- betalen... gelukkig dat de NZ dollar gezakt is ten opzichte van de euroquote:Op dinsdag 4 april 2006 12:35 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Zoiets heb ik van NZ, paginavullend.Krijg je btw een stempel als je Australie inkomt en verlaat? Of alleen inkomt?
Heb je er ook een gekregen toen je NZ verliet?
Ja dat zeg ik ookquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:03 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm vreemd. Mijn finse flatmate heeft een stempel gekregen toen hij Oz binnen kwam en 1 toen hij Oz verliet. Ook kreeg ie 1 toen ie NZ weer binnenkwam.
vette shitquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:06 schreef Oksel het volgende:
Ik heb de Overland Track op Tazzie gelopen.. 6 dagen!
hehequote:
Als ik het kaartje op je site bekijk ben je niet verder geweest dan NSW en VIC in Australië... Beetje voorbarig om te zeggen dat de tracks in NZ mooier zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:13 schreef appelsientje het volgende:
[..]
vette shit
Je moet gaan lopen in NZdas nog mooier!! trust me
Aannemende dat met dat business visa ook gewoon een ETA wordt bedoeld, kost het in principe niets. Bij afsluiting via de site van de overheid zelf wordt er $20 aan administratiekosten in rekening gebracht. Reisbureaus of luchtvaartmaatschappijen kunnen het meestal in hetzelfde systeem regelen als het boeken van de tickets. Als je daar dus een ticket boekt zal er waarschijnlijk niets voor de ETA in rekening worden gebracht. Als je geen ticket boekt kunnen reisbureaus het ook doen, al zullen de meeste er dan wel een bedrag voor vragen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:33 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waarom moet je voor een toeristenvisum dokken en een business is gratis?![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |