en dit schopte ik dichtquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:25 schreef blackbully het volgende:
[..]
een halve chocolade ei in een bak water, met een inimini-paraplu er in gestoken.
is dat wat?
en wie wil dan de andere helft? want ik eet geen chocolade
quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:37 schreef Shark.Bait het volgende:
Oja, paaseiland heb ik ingestuurd, ik vroeg om ideen en kreeg er één. En ik wilde mij wel aan mijn woord houden...
is toch wel goed zo lijkt mequote:Op donderdag 2 maart 2006 22:30 schreef Jelleee het volgende:
Idd, ik dacht ook al.. welke onderwerp titel geef je 'm nu..
Dat hoeft helemaal niet, ligt eraan wat je er zelf van maakt! Ik heb een boek over landschapsfotografie en daar staan supermooie foto's in!quote:
jah ok, maar vast niet van hier ergens in de buurt of wel?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:46 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet, ligt eraan wat je er zelf van maakt! Ik heb een boek over landschapsfotografie en daar staan supermooie foto's in!
checkt bankrekening....hmmmm nee deze maand ff naar de locatie waar de The Beach hebben gefilmd zit er niet in....Zandvoort dan maarquote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:46 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet, ligt eraan wat je er zelf van maakt! Ik heb een boek over landschapsfotografie en daar staan supermooie foto's in!
ik heb statief en zelfontspanner...ik zie het probleem niet.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:27 schreef k_man het volgende:
Hmm, of zit het bezwaar er in dat het bij dit thema wel héél lastig wordt weer een foto van jezelf in te leveren?![]()
Nouja de foto's in dat boek zijn meest gemaakt in Frankrijk geloof ik, maar de technieken kan je ook best in Nederland gebruiken.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
jah ok, maar vast niet van hier ergens in de buurt of wel?
Dan moet je niet steeds naar dezelfde plek gaan!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:00 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
checkt bankrekening....hmmmm nee deze maand ff naar de locatie waar de The Beach hebben gefilmd zit er niet in....Zandvoort dan maar
nah het zal best wel hoor, ik heb zelf ook een aantal landschaps foto's gemaakt, maar na een stuk of wat gaan ze toch saai worden...
Inderdaad, goed verwoord!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:17 schreef Schanulleke het volgende:
De kunst is juist om landschapsfotografie niet saai te doen voorkomen.
Ik vind de uitspraak:landschap is saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai.... eigenlijk van hetzelfde niveau als portretfotografie is saai. Of modelfotografie is saai. Etc. Ieder zijn meug.
Omdat jij geen niet-saaie landschapsfoto's kan maken betekent dat niet dat het onderwerp saai is. Dat betekent dat jij saai bentquote:
Tjee, jij denkt écht dat je knap bent hè?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:34 schreef Puckzzz het volgende:
Wil je dat graag dan? Ben je uitgekeken op mijn oude zelfportretten? Of plakken ze aan elkaar?
Plurkquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Tjee, jij denkt écht dat je knap bent hè?![]()
![]()
Dat het onderwerp 'de nacht' is betekent natuurlijk niet perse dat de foto ook 's nachts genomen moet worden of dat het uberhaupt donker moet zijn. Beetje je fantasie laten werkenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:11 schreef Jelleee het volgende:
Hoe zou je de nacht eigenlijk kunnen uitbeelden als je geen infrarood-visie hebt ofzo op je camera?![]()
Dan blijft er hoogstens lange sluitertijd over. of of.. low-key.
En dat is precies wat degene die het onderwerp aanleverde in zijn mail verwoordde!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:12 schreef Offy het volgende:
Dat het onderwerp 'de nacht' is betekent natuurlijk niet perse dat de foto ook 's nachts genomen moet worden of dat het uberhaupt donker moet zijn. Beetje je fantasie laten werken
Yep. Die is fijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:46 schreef fr.oosje het volgende:
Hier alvast een landschapje
[afbeelding]
ik hoop (met jou...) dat landschap binnenkort nog es aan de beurt komt...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:36 schreef -Marjo- het volgende:
Hmm nacht, ik hoopte op landschap. Ik had er juist een leuk idee voor![]()
doordrukken en tegenhouden. En natuurlijk goed belichtenquote:Op zondag 5 maart 2006 00:15 schreef Elefes het volgende:
fr.oosje: Mooie foto! Hoe krijg je die lucht op deze manier voor elkaar?
Er mag best twee keer hetzelfde gedaan worden hoor... misschien is die van jou dan mooier uitgevoerd.quote:Op zondag 5 maart 2006 11:13 schreef Elefes het volgende:
Ik heb wel al een ideetjeMaar ik hoop niet dat er voor mij al iemand mee komt
(Komende week ws zeer weinig tijd om het uit te voeren...
.)
Daar heb je gelijk in, of die van de ander natuurlijkquote:Op zondag 5 maart 2006 11:16 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Er mag best twee keer hetzelfde gedaan worden hoor... misschien is die van jou dan mooier uitgevoerd.
The beach, met leonardo diPaprika, is opgenomen in thailand, dat eiland ziet er ook ECHT zo uit he, virenden van mij zijn er geweest en het is idyllisch, alleen jammer dat het dus een toeristenplek is geworden en het een soort van standaarduitje is geworden. Net als de eilanden waar James Bond is opgenomen (the man with the golden gun bijv.).quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:00 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
checkt bankrekening....hmmmm nee deze maand ff naar de locatie waar de The Beach hebben gefilmd zit er niet in....Zandvoort dan maar
nah het zal best wel hoor, ik heb zelf ook een aantal landschaps foto's gemaakt, maar na een stuk of wat gaan ze toch saai worden...
Ben toch benieuwd wie aardig creatief kan zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:16 schreef Subhuman het volgende:
[..]
En dat is precies wat degene die het onderwerp aanleverde in zijn mail verwoordde!
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:17 schreef Schanulleke het volgende:
De kunst is juist om landschapsfotografie niet saai te doen voorkomen.
Ik vind de uitspraak:landschap is saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai.... eigenlijk van hetzelfde niveau als portretfotografie is saai. Of modelfotografie is saai. Etc. Ieder zijn meug.
guttteguttegut...wat zijn we weer correct...ik vind de huidjes hier steeds dunner worden.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:33 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Inderdaad, goed verwoord!Zeg dan liever "Ik vind landschapsfotografie niet leuk" ofzo, dat klinkt al stukken beter.
maar twee a's?quote:
Dat iemand het niet met je eens is, is iets heel anders dan dat diegene een dunne huid heeft.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:22 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
[..]
guttteguttegut...wat zijn we weer correct...ik vind de huidjes hier steeds dunner worden.
als ik landschap saai vind dan vind ik dat saai
zo mag een ander modelfotografie saai vinden, boeit me niet.
nacht is een geinig onderwerp...es kijken wat daar uit gaat komen.
dat bedoel ik niet eens...ik bedoel dat de woorden die ik heb gebruikt kennelijk niet konden volgens jullie. Maar "saaaaaaaaaaaaaaai" vind nou niet bepaald beledigend of een "erg" woord.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 09:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat iemand het niet met je eens is, is iets heel anders dan dat diegene een dunne huid heeft.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:03 schreef Puckzzz het volgende:
m.a.w. ik vind jullie commentaar gezeik. (en die woordkeuze is bewust gedaan)
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:41 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Kan je nou niet gewoon beter 'geplas' zeggen?
tering zeg wat kan jij vallen over mijn woordkeuzes. bewaar dat belerende toontje maar voor je kind.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:15 schreef Schanulleke het volgende:
Dat jij het gezeik vindt, vind ik wat dommig. Net als de opmerking dat het saai is.
Ik ook. Ik maak gewoon een onderbelichte foto. Dat is voor mij als newbie niet zo moeilijkquote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:17 schreef Vliegvrager het volgende:
Zo. Klaar nu
Ik heb al een leuk ideetje bij het thema nacht. Dit weekend maar eens lekker rommelen
En saai, en mooi? Vaag hoor.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:37 schreef Kleintje het volgende:
Ik vind landschappen ook saai.
En zal ik het verduidelijken...
Ik zie echt wel mooie foto's van landschappen.
waarom vaag? ik zie ook genoeg mooie landschapsfoto's maar ik heb zelf geen zin om ze te maken omdat dat saai werk vind.quote:
ik ben lief, alleen niet iedereen weet datquote:
Je komt over alsof je op je teentjes getrapt bent. Waarom is dat?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:01 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Sorry hoor, die kop met zaagsel moest ff opgeschud worden!
Omdat Kleintje en ik vriendinnetjes zijnquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je komt over alsof je op je teentjes getrapt bent. Waarom is dat?
Ik geef je hierbij toestemming om deze smilie te gebruiken en aantepassen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:13 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Omdat Kleintje en ik vriendinnetjes zijn
HMaster: mag ik zomaar jouw copyright schenden?
En dus mag iemand anders zijn mening niet geven? Ik geloof dat ik het niet helemaal snap ofzo.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:13 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Omdat Kleintje en ik vriendinnetjes zijn
HMaster: mag ik zomaar jouw copyright schenden?
valt toch wel mee?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:02 schreef djengizz het volgende:
Hmm wat een naar sfeertje hier.
* djengizz loopt weer rustig door...
je zal iig meedoenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:09 schreef Kleintje het volgende:
Maar goed... ik heb nog geen idee. Geloof niet dat het mijn ding is en ik denk dat ik niets instuur...
Ik moet daar eerst een PVA voor schrijven.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:11 schreef prupke het volgende:
ik denk dat ik maar eens morgenavond samen met BB op pad ga (snachts) en dan eens kijken of we wat moois kunnen maken
PVA? was da?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:17 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik moet daar eerst een PVA voor schrijven.![]()
Probleem is alleen dat je neit mag zeggen dat het je ding niet is...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:22 schreef Ynske het volgende:
KLeintje hou nu toch op...
t is altijd (en dat geld voor iedereen zo) dat het gekozen onderwerp niet altijd iedereens ding is.
en is t niet, dat doe je toch lekker n maand niet mee
en dat niet winnen omdat je geen incrowd bent, wat een bull, Oyo deed de eerste keer mee, en won
jamaar dan hoeft er nog niet over doorgezeken worden, en als je dat dan zo graag kwijt wil ga dan janken in de fb of ergens. (geld trouwens voor iedereen niet alleen voor jou)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:24 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat je neit mag zeggen dat het je ding niet is...
De nacht is ook niet mijn ding. Maar ja ik probeer er wat van te maken.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:24 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Plan Van Aanpakquote:
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
jamaar dan hoeft er nog niet over doorgezeken worden, en als je dat dan zo graag kwijt wil ga dan janken in de fb of ergens. (geld trouwens voor iedereen niet alleen voor jou)
enneh ik denk dat ik deze maand ook maar lekker oversla...
als t donker is, heb ik geen energie meer
aha nu begrijp ik hetquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:27 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Plan Van Aanpak![]()
Ook wel een script genoemd.
dat zie je verkeerd....je moet het anders zeggen:quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:24 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Was het maar landschapquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:28 schreef Puckzzz het volgende:
dat zie je verkeerd....je moet het anders zeggen:
wat een rukonderwerpen © k-man
maar het onderwerp is niet eens landschap
Een rukonderwerp © k-man in de nacht... hmm lekkah wijfies glurahquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:28 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dat zie je verkeerd....je moet het anders zeggen:
wat een rukonderwerpen © k-man
maar het onderwerp is niet eens landschap
Van wie niet dan?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:24 schreef Kleintje het volgende:
[..]
de nacht is zelfs zo saai dat de meeste mensen ervan in slaap vallenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:33 schreef Mauro het volgende:
[..]
Was het maar landschap
De nacht vind ik zo saaaaaaaaaaaaaaaaaaai
alhoewel ik wel een leuk idee heb
Ach, ik denk dat we altijd maar moeten proberen om er iets van te maken. Wel je ding of niet je ding, gewoon proberen creatief om te gaan met een onderwerp en een foto insturen. Dat zal ik ook altijd blijven doen ook al lijkt het onderwerp me niks. Ik denk dat je als (hobby)fotograaf beter wordt door je creatief in te leven in een onderwerp.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:22 schreef Ynske het volgende:
KLeintje hou nu toch op...
t is altijd (en dat geld voor iedereen zo) dat het gekozen onderwerp niet altijd iedereens ding is.
en is t niet, dat doe je toch lekker n maand niet mee
en dat niet winnen omdat je geen incrowd bent, wat een bull, Oyo deed de eerste tweede keer mee, en won (bijna)
Dat was inderdaad mijn oorspronkelijke punt. Het zal nog lastig worden denk ik. Het is niet een heel erg toegankelijk onderwerp naar mijn mening.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:56 schreef oYo het volgende:
[..]
Ach, ik denk dat we altijd maar moeten proberen om er iets van te maken. Wel je ding of niet je ding, gewoon proberen creatief om te gaan met een onderwerp en een foto insturen. Dat zal ik ook altijd blijven doen ook al lijkt het onderwerp me niks. Ik denk dat je als (hobby)fotograaf beter wordt door je creatief in te leven in een onderwerp.
Maar denk nou's na. Wat doet men allemaal 's nachts?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:25 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat was inderdaad mijn oorspronkelijke punt. Het zal nog lastig worden denk ik. Het is niet een heel erg toegankelijk onderwerp naar mijn mening.
Die spelfout staat wel heel dom.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:05 schreef Puckzzz het volgende:
owja....sommige mensen moeten ook mijn sig even iets beter lezen...het staat er niet voor niets
Welkom bij FOT....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:33 schreef Schanulleke het volgende:
En dus mag iemand anders zijn mening niet geven? Ik geloof dat ik het niet helemaal snap ofzo.
Hoewel een sig je ook geen vrijbrief geeft om alles maar te posten.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:05 schreef Puckzzz het volgende:
owja....sommige mensen moeten ook mijn sig even iets beter lezen...het staat er niet voor niets
Alles voor de kijkcijfers!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:10 schreef stil het volgende:
loldat gezeur, maakt het hier wel weer smeuig
![]()
Ja...jammer dat je deze 's nachts gemaakt hebt. Vreemd kleuren en veel te fel.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:15 schreef oYo het volgende:
Dit heb ik nog liggen.Is dit wat er 's nachts gebeurt?
[afbeelding]
*zucht*quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:37 schreef Robertje het volgende:
[..]
Ja...jammer dat je deze 's nachts gemaakt hebt. Vreemd kleuren en veel te fel.
Was cynisch bedoeld...blijft een slechte foto.quote:
Weet je schatquote:Op woensdag 8 maart 2006 10:57 schreef Robertje het volgende:
[..]
Was cynisch bedoeld...blijft een slechte foto.
Ik vind het geen slechte foto, maar het is erg onduidelijk wat er gebeurt in het beeld. Vooral ook omdat het donker is, en je met beperkte kleuren werkt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:15 schreef oYo het volgende:
Dit heb ik nog liggen.Is dit wat er 's nachts gebeurt?
[afbeelding]
Het schijnt dat je dat niet mag zeggen!quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:23 schreef Robertje het volgende:
Saaaaaaaaaaaaaaaaai
dat mag je hier niet zeggen...quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:23 schreef Robertje het volgende:
Saaaaaaaaaaaaaaaaai
dat zal jouw vader ook wel gedacht hebben toen je net geboren wasquote:
Kan jij mij vertellen wat er slecht aan bewerkt is ? Ik zie nl een mooie foto.quote:
Eensquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:40 schreef ableton het volgende:
go mauro, 2! 2! 2! 2! 2!
niet teveel vragen he?quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:41 schreef prupke het volgende:
[..]
Kan jij mij vertellen wat er slecht aan bewerkt is ? Ik zie nl een mooie foto.
de bewerking is een kwestie van smaak, maar de bewerking is niet slecht gedaan.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:44 schreef veldmuis het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd ook niet dol op de bewerking, misschien omdat ik dit soort bewerkingen al te vaak gezien heb. Zou overigens absoluut voor 2 gaan, bij 1 lijkt het scheef over te komen, en dat vind ik niet zo mooi. Het is overigens wel recht...vertekening ofzo denk ik.
Kijken wat ie voor antwoord kan bakkenquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:44 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
niet teveel vragen he?
onderbouwen of meer dan 1 zin tiepen is heel moeilijk hoor
Inderdaad smaak, en ik vind het niet zoquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:46 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
de bewerking is een kwestie van smaak, maar de bewerking is niet slecht gedaan.
ik vind het wel wat hebben.
Niet slecht, wel lelijk. There's a difference, you know...quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:41 schreef prupke het volgende:
[..]
Kan jij mij vertellen wat er slecht aan bewerkt is ? Ik zie nl een mooie foto.
Stoer... een opmerking maken en dan snel wegrennen.quote:
Daar heb je gelijk in maar hoe bedoel je dat lelijke dan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Niet slecht, wel leljk. There's a difference, you know...![]()
Yah... het is je gelukt!!! Wel 1 zin als reply!quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Niet slecht, wel lelijk. There's a difference, you know...![]()
het is zoals het isquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:52 schreef fr.oosje het volgende:
zucht wat een kinderachtig gedoe zeg pfffffffffffff
OI kap is ffquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:52 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Yah... het is je gelukt!!! Wel 1 zin als reply!
En weer niet onderbouwd!
Knap!
Exact! Het nivo is hier de laatste tijd wel heel erg naar beneden gekelderd zeg. Inmiddels behoorlijk infantielquote:
Met deze foto? Of zwart/wit of kleur. Waarschijnlijk dat laatste.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:51 schreef prupke het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in maar hoe bedoel je dat lelijke dan?
Wat zou je zelf gedaan hebben?
Onderbouw jij dan maar eens waarom het een mooie foto is.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:52 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Yah... het is je gelukt!!! Wel 1 zin als reply!
En weer niet onderbouwd!
Knap!
Oke.... dat is jouw mening.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:55 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Exact! Het nivo is hier de laatste tijd wel heel erg naar beneden gekelderd zeg. Inmiddels behoorlijk infantiel
infantiel is een groot woord hoor. Soms word er een klein beetjes gepest naar elkaar. Maar er worden ook vragen gesteld door mensen die graag wat willen weten en die krijgen datn ook antwoord.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:55 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Exact! Het nivo is hier de laatste tijd wel heel erg naar beneden gekelderd zeg. Inmiddels behoorlijk infantiel
dusss?quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Met deze foto? Of zwart/wit of kleur. Waarschijnlijk dat laatste.
Met deze bewerking wordt kennelijk de nadruk gelegd op het feit dat de plantjes groen zijn. Dan denk ik 'Goh hé, groene plantjes, dat is bijzonder!' Of toch niet?Het is het bewerken om het bewerken, lijkt het, want zo interessant zijn die plantjes niet.
En het is natuurlijk een soort bewerking die behoorlijk uitgemolken is. Z/w met nog een stukje kleur.
K-man zegt evenhierboven hoe hij het bedoeld.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:57 schreef Olio het volgende:
Waarom moet k_man onderbouwen wat hij lelijk vindt
Vind het zelf ook niks, wat valt er dan nog over te zeggen? De 2e foto is iets beter, maar spannend wordt het niet.
Ik heb hier in het verleden meer dan genoeg gepost om een mening te mogen hebben. Jij bent hier de schreeuwlelijk die om het minste of geringste begint te jammeren, maar zelf nog geen fatsoenlijke foto heeft gepost.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:56 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Oke.... dat is jouw mening.
Maar kom op, je zit hier om van elkaar te leren.
K-man mag het best 'niet mooi, lelijk, slecht en kut' vinden.
Maar laat hem dan vertellen waarom.
Daar heb je wat aan.
Maar 1 gil geven en verder niets daar heb je niets aan.
Zeker niet als de persoon in kwestie niets van zichzelf laat zien...
Lees nog eens.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Onderbouw jij dan maar eens waarom het een mooie foto is.![]()
het maakt de foto net iets levendiger denk ik.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Met deze foto? Of zwart/wit of kleur. Waarschijnlijk dat laatste.
Met deze bewerking wordt kennelijk de nadruk gelegd op het feit dat de plantjes groen zijn. Dan denk ik 'Goh hé, groene plantjes, dat is bijzonder!' Of toch niet?Het is het bewerken om het bewerken, lijkt het, want zo interessant zijn die plantjes niet.
En het is natuurlijk een soort bewerking die behoorlijk uitgemolken is. Z/w met nog een stukje kleur.
Met lellijke bewerking was het voor mij bij de eerste post al duidelijk.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:59 schreef prupke het volgende:
[..]
Al had hij dat niet uitgelegd had ik het niet begrepen wat hij bedoelde met lelijk.
snappie?![]()
Schreeuwlelijkquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb hier in het verleden meer dan genoeg gepost om een mening te mogen hebben. Jij bent hier de schreeuwlelijk die om het minste of geringste begint te jammeren, maar zelf nog geen fatsoenlijke foto heeft gepost.
En je zit hier inderdaad om van elkaar te leren. Als iedereen alleen maar tegen elkaar zegt wat een mooie foto's ze nu toch weer gemaakt hebben, schiet geen hond daar wat mee op.
ik vind het licht in het rechter raam storend.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:02 schreef Mauro het volgende:
Iedereen mag mijn foto's mooi of lelijk vinden.
Maar als er een reactie op een foto komt wil ik wel graag weten waarom er zo'n reactie op komt? Wat zijn de redenen van die betreffende persoon. Of ie het nu lelijk vind of juist mooi.
Ik vind mijn foto mooi en de keuze is gevallen op de tweede!
En deze foto vind ik mooi omdat ik het plaatje leuk vind zo.
Ik moet me er toch nog even tegen aan bemoeien hoor. Kleintje je doet je naam wel eer aan!quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:56 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Oke.... dat is jouw mening.
Maar kom op, je zit hier om van elkaar te leren.
K-man mag het best 'niet mooi, lelijk, slecht en kut' vinden.
Maar laat hem dan vertellen waarom.
Daar heb je wat aan.
Maar 1 gil geven en verder niets daar heb je niets aan.
Zeker niet als de persoon in kwestie niets van zichzelf laat zien...
Hear, hear! Mevrouw Nuance spreekt!quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
het maakt de foto net iets levendiger denk ik.
Dat het vaak wordt gedaan hoeft niet te betekenen dat het slecht, saai of uitgemolken is.
smaak is nou eenmaal smaak.
maar zo'n oneliner als jij dan weer neerplant werkt niet bepaald in je voordeel.
Zet je de camera even aan dan? Goed voor de business...quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:02 schreef Kleintje het volgende:
Schreeuwlelijk
Nog ff en dan laat je me klaarkomen.. als je ook het woord kliekje nog gebruikt
quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:04 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik moet me er toch nog even tegen aan bemoeien hoor. Kleintje je doet je naam wel eer aan!
Als iemand iets niet mooi vindt, waarom moet je dat uitleggen dan? Je kan toch ook zeggen ik vind het niet mooi? Waarom is dat moeilijk te accepteren. Ik neem hier ook nooit de moeite om uit te leggen waarom ik iets niet mooi vind. Het is lechts een mening.
Tevens word ik ook altijd zo moe van de opmerking: dan moet je zelf eens iets laten zien. Waarom? Als ik een schilderij zie dan kan ik heus wel zeggen dat ik het niet mooi vind terwijl ik absoluut niet kan schilderen. Onzin dus
Maw Kleintje wordt eens volwassen
aan puur een mening hebben we hier niet zoveel,quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:04 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
..........................
Als iemand iets niet mooi vindt, waarom moet je dat uitleggen dan? Je kan toch ook zeggen ik vind het niet mooi? Waarom is dat moeilijk te accepteren. Ik neem hier ook nooit de moeite om uit te leggen waarom ik iets niet mooi vind. Het is lechts een mening.
................
Ow my god... you've made my day.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Zet je de camera even aan dan? Goed voor de business...![]()
*kliekje*
Meestal niet nee, en dat vind ik jammer. Jij bent een heel ervaren en goede fotograaf. Als je iets meer uitleg zou geven waarom je bepaalde foto's niet zo mooi vind, kun je mensen een heel end op weg helpen naar betere foto's.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:04 schreef fr.oosje het volgende:
Ik neem hier ook nooit de moeite om uit te leggen waarom ik iets niet mooi vind.
quote:
Enige vorm van zelfreflectie is je totaal vreemd hè?quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:08 schreef Kleintje het volgende:
Maar alleen maar zeuren en verder niets laten zien vind ik wel erg makkelijk..
LEZEN.... (jee, je had zo in het big-brother huis kunnen zitten afgelopen jaar, daar hadden ze ook moeite mee)quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Enige vorm van zelfreflectie is je totaal vreemd hè?![]()
Weet je waarom ik dat niet meer doe, omdat mensen vaak niet willen luisteren. Ze zijn overtuigd dat ze een goede foto hebben gemaakt en als je die dan op meerdere punten afkeurt zijn ze beledigd. Ik heb daar niet zo veel zin in. (en ja ik spreek echt uit ervaring)quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Meestal niet nee, en dat vind ik jammer. Jij bent een heel ervaren en goede fotograaf. Als je iets meer uitleg zou geven waarom je bepaalde foto's niet zo mooi vind, kun je mensen een heel end op weg helpen naar betere foto's.
En verder ga ik me niet in deze discussie mengen. Ik vind m niet mooi.
Ah, snel je post aanpassen...quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Enige vorm van zelfreflectie is je totaal vreemd hè?![]()
Je moet wel zonder enige onderbouwing mogen roepen dat iets saai is, maar stel je voor dat iemand zegt dat iets lelijk is. Nou, nou...![]()
Ga dan eerst eens een goed boek lezen etc etc is een stuk goedkoperquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:15 schreef Kleintje het volgende:
[..]
LEZEN.... (jee, je had zo in het big-brother huis kunnen zitten afgelopen jaar, daar hadden ze ook moeite mee)
Ik fotografeer pas 4 tot 5 weken!!!
*zucht*quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:18 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ga dan eerst eens een goed boek lezen etc etc is een stuk goedkoper
Nope, geen Leiden maar Dokkumquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:23 schreef blackbully het volgende:
is dit in Leiden? gemaakt?
die weerspiegeling op het water vind ik wel mooi. (water en nacht gaan goed samen)
hopen op sneeuw en er nog een keer naartoequote:
Prima foto hoor, maar wel erg cliche. Probeer ook eens out of the box te denken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:21 schreef Mauro het volgende:
ik heb nog wel een leuke 'nacht' foto.
[afbeelding]
Mag ik je vragen wat je Met Out-Of-The-Box denken bedoeld??quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:27 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Prima foto hoor, maar wel erg cliche. Probeer ook eens out of the box te denken.
laat dat nou net het moeilijke van fotografie zijn. alles is al eens een keer gedaan, hoe wil jij bij deze foto out of the box gaan? wat zou jij gedaan hebben?quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:27 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Prima foto hoor, maar wel erg cliche. Probeer ook eens out of the box te denken.
zoiets dan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:27 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet zo goed. Wat wil je hiermee zeggen? dat zijn foto's daardoor minder zijn. Ik maak meestal maar een paar foto's per onderwerp. Zijn mijn foto's daardoor beter? dacht het niet. Het gaat om het resultaat, en niet hoe je daar gekomen bent (tenminste als je het niet profesioneel doet dan)quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:22 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Weet je wat je ook kan doen... ik ken een fotograaf hier, die doet het op die manier.
Zet zijn fototoestel op automatisch, schiet van iedere pose van het model een stuk of 80 plaatjes, zo'n serieshoot.
dan hou je altijd wel 1 mooie foto over.
En iedereen hier op fok maar![]()
Want hij laat alleen maar mooie foto's zien.
Ahquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:33 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet zo goed. Wat wil je hiermee zeggen? dat zijn foto's daardoor minder zijn. Ik maak meestal maar een paar foto's per onderwerp. Zijn mijn foto's daardoor beter? dacht het niet. Het gaat om het resultaat, en niet hoe je daar gekomen bent (tenminste als je het niet profesioneel doet dan)
Wat mij stoort aan jouw optreden hier op FOK is dat ik je in elke post wel een keer of wat tegenkom met niets zeggende zuigende opmerkingen.
Ik denk dat ik de aandacht zelfs meer op het bruggetje links had gelegd... die molens herken je wazig ook wel....quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:37 schreef fr.oosje het volgende:
Met out of the box bedoel ik wees creatief. In dit geval is dat moeilijk dat geef ik toe. Maar het is zo wel heel recht toe recht aan een molen in de nacht. Opzich niets mis mee alleen niet zo spannend.
Puckzzz ik ga niet zeggen wat ik ervan gemaakt zou hebben (als ik dit al zo zou fotograferen) Mensen moeten zelf een creatief proces doormaken. anders leer je nooit out of the box denken.
Ik had in ieder geval een hele ander compo gemaakt. Ik zou iets meer gedaan hebben met het feit dat hier twee molentjes achter elkaar staan.
Goed als ik je dan toch een tip mag geven. Als je analoog schiet moet je eerst goed kijken en dan pas schieten. (doe ik ook altijd want ik heb het fotograferen nog op de technische camera geleerd, dat is pas duur) Dus eerst kijken dan nog eens kijken en nog een keer kijken en dan pas op die knop drukken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:36 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Ah
We kunnen nou eenmaal niet allemaal vriendjes zijn he.
Ik hoop maar dat ik je niet al te lang al stoor.
Anders had je beter wat met je F6 knop kunnen doen.
Maar wat ik wou zeggen...
Dat het als je met rolletjes schiet minder makkelijk is om van 1 onderwerp een topfoto te krijgen dan dat het met digitaal is.
Je schiet nou eenmaal niet per onderwerp/pose een rolletje van 36 vol.
Dat was hier heel erg lastig. Dit was namelijk zo ongeveer de enige plek war je beide molens op 1 plaatje kon krijgen. Het enige wat ik had kunnen doen was om wat verder uit te zoomen of om nog verder in te zoomen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:37 schreef fr.oosje het volgende:
Ik had in ieder geval een hele ander compo gemaakt. Ik zou iets meer gedaan hebben met het feit dat hier twee molentjes achter elkaar staan.
Heb er inmiddels tijdelijk een digitale compactcamera bij.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:40 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Goed als ik je dan toch een tip mag geven. Als je analoog schiet moet je eerst goed kijken en dan pas schieten. (doe ik ook altijd want ik heb het fotograferen nog op de technische camera geleerd, dat is pas duur) Dus eerst kijken dan nog eens kijken en nog een keer kijken en dan pas op die knop drukken.
Zucht, I rest my case.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:38 schreef Kleintje het volgende:
Fr.oosje, we kunnen afspreken dat elkaar ontlopen. Dan hoef jij je niet te storen aan mij.
Vertel mij maar in welke topics ik niet mag posten.
En als ik het dan wel doe, dan laat ik iemand het wel eerst aankondigen, dan kan jij je F6 indrukken...
Deal???
Hij heeft problemen met mij...quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:41 schreef Olio het volgende:
Kleintje eerst voorstellen om elkaar te ontlopen en dan reageren op zijn post in niet echt handig hier.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:41 schreef Olio het volgende:
Kleintje eerst voorstellen om elkaar te ontlopen en dan reageren op zijn post in niet echt handig hier.
Mauro ik vind die laatste wel wat hebben. Beetje vaag, maar wel sfeervol.
Zoiets dan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:46 schreef fr.oosje het volgende:
Draai hem eens ondersteboven
dan werkt ie dus naar behorenquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:07 schreef djengizz het volgende:
Misschien omdat je dan 10 keer moet kijken wat het is?
Bij de eerste variant dacht ik: huisjes, water, reflectie en scroll ik door.
Ben er alleen nog niet uit of het beter is, i.i.g. wel interessanter.
offtopic: ik ben me suf aan het rammen op F6 maar er gebeurd hier niets![]()
Offtopic: ik ga niet kijken wat F6 is....en het boeit me ook niet.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:07 schreef djengizz het volgende:
dat was een gifje wat ik al had. alleen niet volgens de fok format van 550 pixels breed maar in 585 pixels. En de standaard image resizer van windhoos heeft er dus een spikkelig gedrocht van gemaakt helaas.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dan werkt ie dus naar behoren
ik vind de laatste foto een beetje raar gestippeld - lijkt wel een scan van een afdruk uit eem magazine. Hoe komt het Mauro? en dan bedoel ik niet de allerlaatste waar je 'm op de kop hebt gezet.
Het wordt hier ergens al gezegd. Op je eerste foto zie je duidelijk wat het is water met een weerspiegeling van een gebouw. Draai je hem nu om dan heb je meer iets he wat is dat nou. Ik zie dat het een gebouw is maar hoe is het nu gedaan.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:59 schreef Mauro het volgende:
[..]
Zoiets dan?
En waarom ondersteboven?
[[url=http://xs71.xs.to/pics/06103/ondersteboven.gif.xs.jpg]afbeelding][/url]
nee, maar out of the box klinkt lekkerderquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef Schanulleke het volgende:
Een uitstekende nederlandse benaming voor out-of-the-box denken is het niet bewandelen van de platgetreden paden. Of interpreteer ik dat verkeerd?
quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef Schanulleke het volgende:
... het niet bewandelen van de platgetreden paden.
Nou een klein beetje wel ja. Het niet betreden van de platgetreden paden zie ik al meer als oplossing, terwijl out of the box denken meer de weg naar de oplossing is. Beetje vaag gedoe maar goed.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef Schanulleke het volgende:
Een uitstekende nederlandse benaming voor out-of-the-box denken is het niet bewandelen van de platgetreden paden. Of interpreteer ik dat verkeerd?
Yup. Hij is leuk én standaard.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:59 schreef oYo het volgende:
En is dit niet zo'n leuk standaard nachtplaatje?
[afbeelding]
Het hangt natuurlijk in de eerste plaats van de foto af. Een topplaat is een topplaat, ook als het onderwerp standaard is. Los daarvan denk ik dat een foto van een slapende zwerver boeiender is dan een stadsgezichtje bij nacht. Maar er zijn vast ook wel weer mensen die daar anders over denken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:12 schreef oYo het volgende:
Hmm standaard is de standaard of toch niet helemaal?
Ben zelf wat door de collecties aan het lopen en zag best wel wat aardige plaatjes, zoals nachtelijke straatversieringen, vuurwerk, slapende zwervers op straat, veel slapende mensen en dieren, enz...
De F6:quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:07 schreef djengizz het volgende:
Nee, dat interpreteer je goed.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef Schanulleke het volgende:
Ik sluit me graag aan. Ik verzamel de komende dagen nog wel wat, als de rest dat ook nog doet.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:33 schreef pea4fun het volgende:
Ik dacht dat er een berg nachtfoto's te zien zouden zijn hier...in plaats daarvan een hoop gezeik
Top!quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:39 schreef fr.oosje het volgende:
Het wordt hier ergens al gezegd. Op je eerste foto zie je duidelijk wat het is water met een weerspiegeling van een gebouw. Draai je hem nu om dan heb je meer iets he wat is dat nou. Ik zie dat het een gebouw is maar hoe is het nu gedaan.
Dat is dus out of the box denken
Maandag krijg ik de sleutels van mijn nieuwe huis, misschien dat ik een eenzame klusser bij het licht van een bouwlamp op de foto kan zettenquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:43 schreef oYo het volgende:
[..]
Ik sluit me graag aan. Ik verzamel de komende dagen nog wel wat, als de rest dat ook nog doet.
Pea, had jij al leuke ideeen?
Dat word dan statief werk. Jij wilde liever zelf klussen had ik begrepenquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:48 schreef pea4fun het volgende:
Maandag krijg ik de sleutels van mijn nieuwe huis, misschien dat ik een eenzame klusser bij het licht van een bouwlamp op de foto kan zetten
ik heb 1 geinig ideemijn meningquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:49 schreef Shark.Bait het volgende:
ik heb een stel brilliante ideeen.mijn mening
Die helaas niet uitvoerbaar zijn als het regent....feit
ik heb ook 1 geinig idee mijn meningquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:55 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
ik heb 1 geinig ideemijn mening
Waarvan ik geen idee heb of het uitvoerbaar is. Onderzoeksvraag voor komend weekend
Ja..maar dat gaat dan weer offtopic, dan maar een paar ontopic plaatjes uit de oude doosquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:50 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat word dan statief werk. Jij wilde liever zelf klussen had ik begrepen
werkt ie 's nachts voor je?quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:48 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Maandag krijg ik de sleutels van mijn nieuwe huis, misschien dat ik een eenzame klusser bij het licht van een bouwlamp op de foto kan zetten
Ohoh... ik zie een discussie aankomenquote:
Nou ik goed kijk zie ik ook mensen lopenquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:29 schreef oYo het volgende:
Ik heb ook nog geen inzendingen gezien.![]()
Eerste komt uit een andere plaat, impressie van plein in Rome bij nacht. Plein zat vol met schilders enzo.
Dat kan dat jij meteen begrijpt wat hij bedoeldquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:01 schreef Olio het volgende:
[..]
Met lellijke bewerking was het voor mij bij de eerste post al duidelijk.
Nee hoor , lekker wat nieuws maken, is veel leuker en je leert er ook een hoop vanquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:09 schreef Elefes het volgende:
Tnx voor het commentaar![]()
Ik hoop dat ik nog de tijd heb om een ideetje uit te voeren, anders wordt het (heel misschien) toch archief.. Maar ik hoop het niet.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:11 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nee hoor , lekker wat nieuws maken, is veel leuker en je leert er ook een hoop van![]()
ziet er goed uit, jammer dat de vlam van de foto af gaat, had graag de punt er bij gezien.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:20 schreef An24 het volgende:
Geen inzending, maar wel nieuwsgierig of jullie hem "nachtshot-waardig" vinden![]()
[afbeelding]
idd. volgende keer met statief.quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:18 schreef Schanulleke het volgende:
[afbeelding]
Volgende keer met statief! Ofzo...
ik hoop niet dat wij hetzelfde idee hebben, ik heb ook een model en lokatie nodigquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:43 schreef Re het volgende:
heb leuk idee, nu nog het juiste model er voor vinden en locatie
zou zomaar eens kunnenquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:46 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik hoop niet dat wij hetzelfde idee hebben, ik heb ook een model en lokatie nodig
maar ik heb meerdere ideetjes
Yups we hebben hetzelfde ideequote:
he-he goed planquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:04 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Yups we hebben hetzelfde idee
GMTA
nu gaan we een wedstrijdje doen wie het het eerste lukt okee?
daar ligt idd de clou....ik had al allemaal van dit soort foto's verwacht eerlijk gezegd. Het maakt ze niet minder mooi, maar misschien moet men even iets beter nadenken over het onderwerp. Hoe ze dat neer willen zetten zeg maar.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:07 schreef fr.oosje het volgende:
Grappig iedereen maakt foto's die 's nachts gemaakt zijn, maar ik heb nog niet een foto gezien waar de nacht het hoofdonderwerp is
Ik had wel een leuk idee.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
daar ligt idd de clou....ik had al allemaal van dit soort foto's verwacht eerlijk gezegd. Het maakt ze niet minder mooi, maar misschien moet men even iets beter nadenken over het onderwerp. Hoe ze dat neer willen zetten zeg maar.
Het wordt deze maand een wedstrijd "Wie heeft het minste ruis in zijn 1600 foto?"quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:07 schreef fr.oosje het volgende:
Grappig iedereen maakt foto's die 's nachts gemaakt zijn, maar ik heb nog niet een foto gezien waar de nacht het hoofdonderwerp is
ow dan sla ik ook maar over....ik ga maar tot 800 en heb dan ruis van hier tot Tokioquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:37 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Het wordt deze maand een wedstrijd "Wie heeft het minste ruis in zijn 1600 foto?"![]()
![]()
Aaahhhh wat zielig Puckzzz. Doe nou mee.... Al is het maar voor de 3e plek.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:39 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ow dan sla ik ook maar over....ik ga maar tot 800 en heb dan ruis van hier tot Tokio
Nee joh, hij is nu wel lekker vaag. Gewone grachtenfoto's zijn er zoveel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:18 schreef Schanulleke het volgende:
[afbeelding]
Volgende keer met statief! Ofzo...
er zit een kapotte pixel in je camquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:55 schreef ableton het volgende:
[afbeelding]
mijn inzending, flits reflectie in een iets ding heel ver weg van waar ik sta![]()
Tja, de nacht kan nooit echt een odnerwerp zijn, toch? De nacht is alleen een aanduiding van een bepaalde periode en een periode kun je eigenlijk niet vastleggen op een momentopname.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:07 schreef fr.oosje het volgende:
Ik had wel een leuk idee in mijn hoofd maar is voor mij niet uit te voeren helaas.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:07 schreef fr.oosje het volgende:
ik vind nr 2 wel iets hebbenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:59 schreef Astridj0h het volgende:
Ja me model bewoog te snel en had het na een uur in alleen een trui lopen nogal koud
Ik denk dat iedereen nog druk aan het brainstormen is om de "nacht" vast te leggenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:32 schreef Orealo het volgende:
Hmm ik heb gisteren mijn foto ingestuurd, het viel me al op dat niemand dat nog gedaan heeft
Maar ook deze staat er nog niet bij..
een nieuw systeem?
Nat asfalt is sowieso erg mooi om op de foto te zetten als het donker is!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:36 schreef oYo het volgende:
ook eens, al had ik graag een foto 9 gezien met het been voor de lamp.
Het asfalt ziet er heel erg goed uit.
ik mis de asbakquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
ff testen... k probeer nacht uit te beelden door niet alleen s'avond te fotograferen maar door ook een nachtelijks tafereel uit te beelden..
vinden jullie 't wat?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
camera stond op statief.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:16 schreef veldmuis het volgende:
Idee is zeker leuk..iig origineel. Uitvoering vind ik wat minder, camera op statief, klein diafragma en lange sluitertijd doet het DENK ik leuker.
Kleiner diafragma?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:25 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
camera stond op statief.
maar met lange sluitertijd kreeg je teveel licht en leek het bijna overdag.
Ik heb mijn idee al half uitgevoerd. En daarnet op de beurs bij de filterstand met Sub gekletst over de legaliteit van mijn ideequote:Op zondag 12 maart 2006 11:58 schreef Astridj0h het volgende:
Hoe staat het met de vorderingen van de overige deelnemers!!???
Leuk idee, ik zou het alleen wat minder statisch maken en wat mee actie in brengen. Bijvoorbeeld scene "erna", zoals wat gemorste champagne, of omgevallen glas, wat smerig onopgemaakt bed, stuk lingerie op de grond, etc.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
ff testen... k probeer nacht uit te beelden door niet alleen s'avond te fotograferen maar door ook een nachtelijks tafereel uit te beelden..
vinden jullie 't wat?
Studenten weten vaak wel hoe ver ze kunnen gaan hoor!quote:Op zondag 12 maart 2006 15:45 schreef Ymke het volgende:
Ik ben inspiratieloos , heb wel wat ideeen , slapende mensen , hoeren , kotsende studenten bij het uitgaan enz enz maar ik vind het allemaal niks.![]()
dat klinkt als een goed idee...jammer zegquote:Op maandag 13 maart 2006 10:16 schreef Kleintje het volgende:
Heb antwoord op mijn idee.... niet haalbaar.
Ik wilde vanuit een vuurtoren een foto maken.
In Den Helder.
Dan heb je het grootste flitslicht wat je jezelf maar kan bedenken, en wilde het dan doen op een moment dat een marineboot richting haven zou varen...
Dus ik moet weer wat nieuws bedenken....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |