Alles voor de kijkcijfers!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 21:10 schreef stil het volgende:
loldat gezeur, maakt het hier wel weer smeuig
![]()
Ja...jammer dat je deze 's nachts gemaakt hebt. Vreemd kleuren en veel te fel.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:15 schreef oYo het volgende:
Dit heb ik nog liggen.Is dit wat er 's nachts gebeurt?
[afbeelding]
*zucht*quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:37 schreef Robertje het volgende:
[..]
Ja...jammer dat je deze 's nachts gemaakt hebt. Vreemd kleuren en veel te fel.
Was cynisch bedoeld...blijft een slechte foto.quote:
Weet je schatquote:Op woensdag 8 maart 2006 10:57 schreef Robertje het volgende:
[..]
Was cynisch bedoeld...blijft een slechte foto.
Ik vind het geen slechte foto, maar het is erg onduidelijk wat er gebeurt in het beeld. Vooral ook omdat het donker is, en je met beperkte kleuren werkt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 22:15 schreef oYo het volgende:
Dit heb ik nog liggen.Is dit wat er 's nachts gebeurt?
[afbeelding]
Het schijnt dat je dat niet mag zeggen!quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:23 schreef Robertje het volgende:
Saaaaaaaaaaaaaaaaai
dat mag je hier niet zeggen...quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:23 schreef Robertje het volgende:
Saaaaaaaaaaaaaaaaai
dat zal jouw vader ook wel gedacht hebben toen je net geboren wasquote:
Kan jij mij vertellen wat er slecht aan bewerkt is ? Ik zie nl een mooie foto.quote:
Eensquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:40 schreef ableton het volgende:
go mauro, 2! 2! 2! 2! 2!
niet teveel vragen he?quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:41 schreef prupke het volgende:
[..]
Kan jij mij vertellen wat er slecht aan bewerkt is ? Ik zie nl een mooie foto.
de bewerking is een kwestie van smaak, maar de bewerking is niet slecht gedaan.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:44 schreef veldmuis het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd ook niet dol op de bewerking, misschien omdat ik dit soort bewerkingen al te vaak gezien heb. Zou overigens absoluut voor 2 gaan, bij 1 lijkt het scheef over te komen, en dat vind ik niet zo mooi. Het is overigens wel recht...vertekening ofzo denk ik.
Kijken wat ie voor antwoord kan bakkenquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:44 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
niet teveel vragen he?
onderbouwen of meer dan 1 zin tiepen is heel moeilijk hoor
Inderdaad smaak, en ik vind het niet zoquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:46 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
de bewerking is een kwestie van smaak, maar de bewerking is niet slecht gedaan.
ik vind het wel wat hebben.
Niet slecht, wel lelijk. There's a difference, you know...quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:41 schreef prupke het volgende:
[..]
Kan jij mij vertellen wat er slecht aan bewerkt is ? Ik zie nl een mooie foto.
Stoer... een opmerking maken en dan snel wegrennen.quote:
Daar heb je gelijk in maar hoe bedoel je dat lelijke dan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Niet slecht, wel leljk. There's a difference, you know...![]()
Yah... het is je gelukt!!! Wel 1 zin als reply!quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Niet slecht, wel lelijk. There's a difference, you know...![]()
het is zoals het isquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:52 schreef fr.oosje het volgende:
zucht wat een kinderachtig gedoe zeg pfffffffffffff
OI kap is ffquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:52 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Yah... het is je gelukt!!! Wel 1 zin als reply!
En weer niet onderbouwd!
Knap!
Exact! Het nivo is hier de laatste tijd wel heel erg naar beneden gekelderd zeg. Inmiddels behoorlijk infantielquote:
Met deze foto? Of zwart/wit of kleur. Waarschijnlijk dat laatste.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:51 schreef prupke het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in maar hoe bedoel je dat lelijke dan?
Wat zou je zelf gedaan hebben?
Onderbouw jij dan maar eens waarom het een mooie foto is.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:52 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Yah... het is je gelukt!!! Wel 1 zin als reply!
En weer niet onderbouwd!
Knap!
Oke.... dat is jouw mening.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:55 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Exact! Het nivo is hier de laatste tijd wel heel erg naar beneden gekelderd zeg. Inmiddels behoorlijk infantiel
infantiel is een groot woord hoor. Soms word er een klein beetjes gepest naar elkaar. Maar er worden ook vragen gesteld door mensen die graag wat willen weten en die krijgen datn ook antwoord.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:55 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Exact! Het nivo is hier de laatste tijd wel heel erg naar beneden gekelderd zeg. Inmiddels behoorlijk infantiel
dusss?quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Met deze foto? Of zwart/wit of kleur. Waarschijnlijk dat laatste.
Met deze bewerking wordt kennelijk de nadruk gelegd op het feit dat de plantjes groen zijn. Dan denk ik 'Goh hé, groene plantjes, dat is bijzonder!' Of toch niet?Het is het bewerken om het bewerken, lijkt het, want zo interessant zijn die plantjes niet.
En het is natuurlijk een soort bewerking die behoorlijk uitgemolken is. Z/w met nog een stukje kleur.
K-man zegt evenhierboven hoe hij het bedoeld.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:57 schreef Olio het volgende:
Waarom moet k_man onderbouwen wat hij lelijk vindt
Vind het zelf ook niks, wat valt er dan nog over te zeggen? De 2e foto is iets beter, maar spannend wordt het niet.
Ik heb hier in het verleden meer dan genoeg gepost om een mening te mogen hebben. Jij bent hier de schreeuwlelijk die om het minste of geringste begint te jammeren, maar zelf nog geen fatsoenlijke foto heeft gepost.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:56 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Oke.... dat is jouw mening.
Maar kom op, je zit hier om van elkaar te leren.
K-man mag het best 'niet mooi, lelijk, slecht en kut' vinden.
Maar laat hem dan vertellen waarom.
Daar heb je wat aan.
Maar 1 gil geven en verder niets daar heb je niets aan.
Zeker niet als de persoon in kwestie niets van zichzelf laat zien...
Lees nog eens.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Onderbouw jij dan maar eens waarom het een mooie foto is.![]()
het maakt de foto net iets levendiger denk ik.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Met deze foto? Of zwart/wit of kleur. Waarschijnlijk dat laatste.
Met deze bewerking wordt kennelijk de nadruk gelegd op het feit dat de plantjes groen zijn. Dan denk ik 'Goh hé, groene plantjes, dat is bijzonder!' Of toch niet?Het is het bewerken om het bewerken, lijkt het, want zo interessant zijn die plantjes niet.
En het is natuurlijk een soort bewerking die behoorlijk uitgemolken is. Z/w met nog een stukje kleur.
Met lellijke bewerking was het voor mij bij de eerste post al duidelijk.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:59 schreef prupke het volgende:
[..]
Al had hij dat niet uitgelegd had ik het niet begrepen wat hij bedoelde met lelijk.
snappie?![]()
Schreeuwlelijkquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb hier in het verleden meer dan genoeg gepost om een mening te mogen hebben. Jij bent hier de schreeuwlelijk die om het minste of geringste begint te jammeren, maar zelf nog geen fatsoenlijke foto heeft gepost.
En je zit hier inderdaad om van elkaar te leren. Als iedereen alleen maar tegen elkaar zegt wat een mooie foto's ze nu toch weer gemaakt hebben, schiet geen hond daar wat mee op.
ik vind het licht in het rechter raam storend.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:02 schreef Mauro het volgende:
Iedereen mag mijn foto's mooi of lelijk vinden.
Maar als er een reactie op een foto komt wil ik wel graag weten waarom er zo'n reactie op komt? Wat zijn de redenen van die betreffende persoon. Of ie het nu lelijk vind of juist mooi.
Ik vind mijn foto mooi en de keuze is gevallen op de tweede!
En deze foto vind ik mooi omdat ik het plaatje leuk vind zo.
Ik moet me er toch nog even tegen aan bemoeien hoor. Kleintje je doet je naam wel eer aan!quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:56 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Oke.... dat is jouw mening.
Maar kom op, je zit hier om van elkaar te leren.
K-man mag het best 'niet mooi, lelijk, slecht en kut' vinden.
Maar laat hem dan vertellen waarom.
Daar heb je wat aan.
Maar 1 gil geven en verder niets daar heb je niets aan.
Zeker niet als de persoon in kwestie niets van zichzelf laat zien...
Hear, hear! Mevrouw Nuance spreekt!quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
het maakt de foto net iets levendiger denk ik.
Dat het vaak wordt gedaan hoeft niet te betekenen dat het slecht, saai of uitgemolken is.
smaak is nou eenmaal smaak.
maar zo'n oneliner als jij dan weer neerplant werkt niet bepaald in je voordeel.
Zet je de camera even aan dan? Goed voor de business...quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:02 schreef Kleintje het volgende:
Schreeuwlelijk
Nog ff en dan laat je me klaarkomen.. als je ook het woord kliekje nog gebruikt
quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:04 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik moet me er toch nog even tegen aan bemoeien hoor. Kleintje je doet je naam wel eer aan!
Als iemand iets niet mooi vindt, waarom moet je dat uitleggen dan? Je kan toch ook zeggen ik vind het niet mooi? Waarom is dat moeilijk te accepteren. Ik neem hier ook nooit de moeite om uit te leggen waarom ik iets niet mooi vind. Het is lechts een mening.
Tevens word ik ook altijd zo moe van de opmerking: dan moet je zelf eens iets laten zien. Waarom? Als ik een schilderij zie dan kan ik heus wel zeggen dat ik het niet mooi vind terwijl ik absoluut niet kan schilderen. Onzin dus
Maw Kleintje wordt eens volwassen
aan puur een mening hebben we hier niet zoveel,quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:04 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
..........................
Als iemand iets niet mooi vindt, waarom moet je dat uitleggen dan? Je kan toch ook zeggen ik vind het niet mooi? Waarom is dat moeilijk te accepteren. Ik neem hier ook nooit de moeite om uit te leggen waarom ik iets niet mooi vind. Het is lechts een mening.
................
Ow my god... you've made my day.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Zet je de camera even aan dan? Goed voor de business...![]()
*kliekje*
Meestal niet nee, en dat vind ik jammer. Jij bent een heel ervaren en goede fotograaf. Als je iets meer uitleg zou geven waarom je bepaalde foto's niet zo mooi vind, kun je mensen een heel end op weg helpen naar betere foto's.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:04 schreef fr.oosje het volgende:
Ik neem hier ook nooit de moeite om uit te leggen waarom ik iets niet mooi vind.
quote:
Enige vorm van zelfreflectie is je totaal vreemd hè?quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:08 schreef Kleintje het volgende:
Maar alleen maar zeuren en verder niets laten zien vind ik wel erg makkelijk..
LEZEN.... (jee, je had zo in het big-brother huis kunnen zitten afgelopen jaar, daar hadden ze ook moeite mee)quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Enige vorm van zelfreflectie is je totaal vreemd hè?![]()
Weet je waarom ik dat niet meer doe, omdat mensen vaak niet willen luisteren. Ze zijn overtuigd dat ze een goede foto hebben gemaakt en als je die dan op meerdere punten afkeurt zijn ze beledigd. Ik heb daar niet zo veel zin in. (en ja ik spreek echt uit ervaring)quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Meestal niet nee, en dat vind ik jammer. Jij bent een heel ervaren en goede fotograaf. Als je iets meer uitleg zou geven waarom je bepaalde foto's niet zo mooi vind, kun je mensen een heel end op weg helpen naar betere foto's.
En verder ga ik me niet in deze discussie mengen. Ik vind m niet mooi.
Ah, snel je post aanpassen...quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Enige vorm van zelfreflectie is je totaal vreemd hè?![]()
Je moet wel zonder enige onderbouwing mogen roepen dat iets saai is, maar stel je voor dat iemand zegt dat iets lelijk is. Nou, nou...![]()
Ga dan eerst eens een goed boek lezen etc etc is een stuk goedkoperquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:15 schreef Kleintje het volgende:
[..]
LEZEN.... (jee, je had zo in het big-brother huis kunnen zitten afgelopen jaar, daar hadden ze ook moeite mee)
Ik fotografeer pas 4 tot 5 weken!!!
*zucht*quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:18 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ga dan eerst eens een goed boek lezen etc etc is een stuk goedkoper
Nope, geen Leiden maar Dokkumquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:23 schreef blackbully het volgende:
is dit in Leiden? gemaakt?
die weerspiegeling op het water vind ik wel mooi. (water en nacht gaan goed samen)
hopen op sneeuw en er nog een keer naartoequote:
Prima foto hoor, maar wel erg cliche. Probeer ook eens out of the box te denken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:21 schreef Mauro het volgende:
ik heb nog wel een leuke 'nacht' foto.
[afbeelding]
Mag ik je vragen wat je Met Out-Of-The-Box denken bedoeld??quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:27 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Prima foto hoor, maar wel erg cliche. Probeer ook eens out of the box te denken.
laat dat nou net het moeilijke van fotografie zijn. alles is al eens een keer gedaan, hoe wil jij bij deze foto out of the box gaan? wat zou jij gedaan hebben?quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:27 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Prima foto hoor, maar wel erg cliche. Probeer ook eens out of the box te denken.
zoiets dan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:27 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet zo goed. Wat wil je hiermee zeggen? dat zijn foto's daardoor minder zijn. Ik maak meestal maar een paar foto's per onderwerp. Zijn mijn foto's daardoor beter? dacht het niet. Het gaat om het resultaat, en niet hoe je daar gekomen bent (tenminste als je het niet profesioneel doet dan)quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:22 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Weet je wat je ook kan doen... ik ken een fotograaf hier, die doet het op die manier.
Zet zijn fototoestel op automatisch, schiet van iedere pose van het model een stuk of 80 plaatjes, zo'n serieshoot.
dan hou je altijd wel 1 mooie foto over.
En iedereen hier op fok maar![]()
Want hij laat alleen maar mooie foto's zien.
Ahquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:33 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet zo goed. Wat wil je hiermee zeggen? dat zijn foto's daardoor minder zijn. Ik maak meestal maar een paar foto's per onderwerp. Zijn mijn foto's daardoor beter? dacht het niet. Het gaat om het resultaat, en niet hoe je daar gekomen bent (tenminste als je het niet profesioneel doet dan)
Wat mij stoort aan jouw optreden hier op FOK is dat ik je in elke post wel een keer of wat tegenkom met niets zeggende zuigende opmerkingen.
Ik denk dat ik de aandacht zelfs meer op het bruggetje links had gelegd... die molens herken je wazig ook wel....quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:37 schreef fr.oosje het volgende:
Met out of the box bedoel ik wees creatief. In dit geval is dat moeilijk dat geef ik toe. Maar het is zo wel heel recht toe recht aan een molen in de nacht. Opzich niets mis mee alleen niet zo spannend.
Puckzzz ik ga niet zeggen wat ik ervan gemaakt zou hebben (als ik dit al zo zou fotograferen) Mensen moeten zelf een creatief proces doormaken. anders leer je nooit out of the box denken.
Ik had in ieder geval een hele ander compo gemaakt. Ik zou iets meer gedaan hebben met het feit dat hier twee molentjes achter elkaar staan.
Goed als ik je dan toch een tip mag geven. Als je analoog schiet moet je eerst goed kijken en dan pas schieten. (doe ik ook altijd want ik heb het fotograferen nog op de technische camera geleerd, dat is pas duur) Dus eerst kijken dan nog eens kijken en nog een keer kijken en dan pas op die knop drukken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:36 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Ah
We kunnen nou eenmaal niet allemaal vriendjes zijn he.
Ik hoop maar dat ik je niet al te lang al stoor.
Anders had je beter wat met je F6 knop kunnen doen.
Maar wat ik wou zeggen...
Dat het als je met rolletjes schiet minder makkelijk is om van 1 onderwerp een topfoto te krijgen dan dat het met digitaal is.
Je schiet nou eenmaal niet per onderwerp/pose een rolletje van 36 vol.
Dat was hier heel erg lastig. Dit was namelijk zo ongeveer de enige plek war je beide molens op 1 plaatje kon krijgen. Het enige wat ik had kunnen doen was om wat verder uit te zoomen of om nog verder in te zoomen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:37 schreef fr.oosje het volgende:
Ik had in ieder geval een hele ander compo gemaakt. Ik zou iets meer gedaan hebben met het feit dat hier twee molentjes achter elkaar staan.
Heb er inmiddels tijdelijk een digitale compactcamera bij.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:40 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Goed als ik je dan toch een tip mag geven. Als je analoog schiet moet je eerst goed kijken en dan pas schieten. (doe ik ook altijd want ik heb het fotograferen nog op de technische camera geleerd, dat is pas duur) Dus eerst kijken dan nog eens kijken en nog een keer kijken en dan pas op die knop drukken.
Zucht, I rest my case.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:38 schreef Kleintje het volgende:
Fr.oosje, we kunnen afspreken dat elkaar ontlopen. Dan hoef jij je niet te storen aan mij.
Vertel mij maar in welke topics ik niet mag posten.
En als ik het dan wel doe, dan laat ik iemand het wel eerst aankondigen, dan kan jij je F6 indrukken...
Deal???
Hij heeft problemen met mij...quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:41 schreef Olio het volgende:
Kleintje eerst voorstellen om elkaar te ontlopen en dan reageren op zijn post in niet echt handig hier.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:41 schreef Olio het volgende:
Kleintje eerst voorstellen om elkaar te ontlopen en dan reageren op zijn post in niet echt handig hier.
Mauro ik vind die laatste wel wat hebben. Beetje vaag, maar wel sfeervol.
Zoiets dan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:46 schreef fr.oosje het volgende:
Draai hem eens ondersteboven
dan werkt ie dus naar behorenquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:07 schreef djengizz het volgende:
Misschien omdat je dan 10 keer moet kijken wat het is?
Bij de eerste variant dacht ik: huisjes, water, reflectie en scroll ik door.
Ben er alleen nog niet uit of het beter is, i.i.g. wel interessanter.
offtopic: ik ben me suf aan het rammen op F6 maar er gebeurd hier niets![]()
Offtopic: ik ga niet kijken wat F6 is....en het boeit me ook niet.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:07 schreef djengizz het volgende:
Misschien omdat je dan 10 keer moet kijken wat het is?
Bij de eerste variant dacht ik: huisjes, water, reflectie en scroll ik door.
Ben er alleen nog niet uit of het beter is, i.i.g. wel interessanter.
offtopic: ik ben me suf aan het rammen op F6 maar er gebeurd hier niets![]()
dat was een gifje wat ik al had. alleen niet volgens de fok format van 550 pixels breed maar in 585 pixels. En de standaard image resizer van windhoos heeft er dus een spikkelig gedrocht van gemaakt helaas.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dan werkt ie dus naar behoren
ik vind de laatste foto een beetje raar gestippeld - lijkt wel een scan van een afdruk uit eem magazine. Hoe komt het Mauro? en dan bedoel ik niet de allerlaatste waar je 'm op de kop hebt gezet.
Het wordt hier ergens al gezegd. Op je eerste foto zie je duidelijk wat het is water met een weerspiegeling van een gebouw. Draai je hem nu om dan heb je meer iets he wat is dat nou. Ik zie dat het een gebouw is maar hoe is het nu gedaan.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:59 schreef Mauro het volgende:
[..]
Zoiets dan?
En waarom ondersteboven?
[[url=http://xs71.xs.to/pics/06103/ondersteboven.gif.xs.jpg]afbeelding][/url]
nee, maar out of the box klinkt lekkerderquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef Schanulleke het volgende:
Een uitstekende nederlandse benaming voor out-of-the-box denken is het niet bewandelen van de platgetreden paden. Of interpreteer ik dat verkeerd?
quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef Schanulleke het volgende:
... het niet bewandelen van de platgetreden paden.
Nou een klein beetje wel ja. Het niet betreden van de platgetreden paden zie ik al meer als oplossing, terwijl out of the box denken meer de weg naar de oplossing is. Beetje vaag gedoe maar goed.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef Schanulleke het volgende:
Een uitstekende nederlandse benaming voor out-of-the-box denken is het niet bewandelen van de platgetreden paden. Of interpreteer ik dat verkeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |