Yup. Hij is leuk én standaard.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:59 schreef oYo het volgende:
En is dit niet zo'n leuk standaard nachtplaatje?
[afbeelding]
Het hangt natuurlijk in de eerste plaats van de foto af. Een topplaat is een topplaat, ook als het onderwerp standaard is. Los daarvan denk ik dat een foto van een slapende zwerver boeiender is dan een stadsgezichtje bij nacht. Maar er zijn vast ook wel weer mensen die daar anders over denken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:12 schreef oYo het volgende:
Hmm standaard is de standaard of toch niet helemaal?
Ben zelf wat door de collecties aan het lopen en zag best wel wat aardige plaatjes, zoals nachtelijke straatversieringen, vuurwerk, slapende zwervers op straat, veel slapende mensen en dieren, enz...
De F6:quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:07 schreef djengizz het volgende:
Misschien omdat je dan 10 keer moet kijken wat het is?
Bij de eerste variant dacht ik: huisjes, water, reflectie en scroll ik door.
Ben er alleen nog niet uit of het beter is, i.i.g. wel interessanter.
offtopic: ik ben me suf aan het rammen op F6 maar er gebeurd hier niets![]()
Nee, dat interpreteer je goed.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef Schanulleke het volgende:
Een uitstekende nederlandse benaming voor out-of-the-box denken is het niet bewandelen van de platgetreden paden. Of interpreteer ik dat verkeerd?
Ik sluit me graag aan. Ik verzamel de komende dagen nog wel wat, als de rest dat ook nog doet.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:33 schreef pea4fun het volgende:
Ik dacht dat er een berg nachtfoto's te zien zouden zijn hier...in plaats daarvan een hoop gezeik
Top!quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:39 schreef fr.oosje het volgende:
Het wordt hier ergens al gezegd. Op je eerste foto zie je duidelijk wat het is water met een weerspiegeling van een gebouw. Draai je hem nu om dan heb je meer iets he wat is dat nou. Ik zie dat het een gebouw is maar hoe is het nu gedaan.
Dat is dus out of the box denken
Maandag krijg ik de sleutels van mijn nieuwe huis, misschien dat ik een eenzame klusser bij het licht van een bouwlamp op de foto kan zettenquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:43 schreef oYo het volgende:
[..]
Ik sluit me graag aan. Ik verzamel de komende dagen nog wel wat, als de rest dat ook nog doet.
Pea, had jij al leuke ideeen?
Dat word dan statief werk. Jij wilde liever zelf klussen had ik begrepenquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:48 schreef pea4fun het volgende:
Maandag krijg ik de sleutels van mijn nieuwe huis, misschien dat ik een eenzame klusser bij het licht van een bouwlamp op de foto kan zetten
ik heb 1 geinig ideemijn meningquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:49 schreef Shark.Bait het volgende:
ik heb een stel brilliante ideeen.mijn mening
Die helaas niet uitvoerbaar zijn als het regent....feit
ik heb ook 1 geinig idee mijn meningquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:55 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
ik heb 1 geinig ideemijn mening
Waarvan ik geen idee heb of het uitvoerbaar is. Onderzoeksvraag voor komend weekend
Ja..maar dat gaat dan weer offtopic, dan maar een paar ontopic plaatjes uit de oude doosquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:50 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat word dan statief werk. Jij wilde liever zelf klussen had ik begrepen
werkt ie 's nachts voor je?quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:48 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Maandag krijg ik de sleutels van mijn nieuwe huis, misschien dat ik een eenzame klusser bij het licht van een bouwlamp op de foto kan zetten
Ohoh... ik zie een discussie aankomenquote:
Nou ik goed kijk zie ik ook mensen lopenquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:29 schreef oYo het volgende:
Ik heb ook nog geen inzendingen gezien.![]()
Eerste komt uit een andere plaat, impressie van plein in Rome bij nacht. Plein zat vol met schilders enzo.
Dat kan dat jij meteen begrijpt wat hij bedoeldquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:01 schreef Olio het volgende:
[..]
Met lellijke bewerking was het voor mij bij de eerste post al duidelijk.
Nee hoor , lekker wat nieuws maken, is veel leuker en je leert er ook een hoop vanquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:09 schreef Elefes het volgende:
Tnx voor het commentaar![]()
Ik hoop dat ik nog de tijd heb om een ideetje uit te voeren, anders wordt het (heel misschien) toch archief.. Maar ik hoop het niet.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:11 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nee hoor , lekker wat nieuws maken, is veel leuker en je leert er ook een hoop van![]()
ziet er goed uit, jammer dat de vlam van de foto af gaat, had graag de punt er bij gezien.quote:Op woensdag 8 maart 2006 22:20 schreef An24 het volgende:
Geen inzending, maar wel nieuwsgierig of jullie hem "nachtshot-waardig" vinden![]()
[afbeelding]
idd. volgende keer met statief.quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:18 schreef Schanulleke het volgende:
[afbeelding]
Volgende keer met statief! Ofzo...
ik hoop niet dat wij hetzelfde idee hebben, ik heb ook een model en lokatie nodigquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:43 schreef Re het volgende:
heb leuk idee, nu nog het juiste model er voor vinden en locatie
zou zomaar eens kunnenquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:46 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik hoop niet dat wij hetzelfde idee hebben, ik heb ook een model en lokatie nodig
maar ik heb meerdere ideetjes
Yups we hebben hetzelfde ideequote:
he-he goed planquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:04 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Yups we hebben hetzelfde idee
GMTA
nu gaan we een wedstrijdje doen wie het het eerste lukt okee?
daar ligt idd de clou....ik had al allemaal van dit soort foto's verwacht eerlijk gezegd. Het maakt ze niet minder mooi, maar misschien moet men even iets beter nadenken over het onderwerp. Hoe ze dat neer willen zetten zeg maar.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:07 schreef fr.oosje het volgende:
Grappig iedereen maakt foto's die 's nachts gemaakt zijn, maar ik heb nog niet een foto gezien waar de nacht het hoofdonderwerp is
Ik had wel een leuk idee.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
daar ligt idd de clou....ik had al allemaal van dit soort foto's verwacht eerlijk gezegd. Het maakt ze niet minder mooi, maar misschien moet men even iets beter nadenken over het onderwerp. Hoe ze dat neer willen zetten zeg maar.
Het wordt deze maand een wedstrijd "Wie heeft het minste ruis in zijn 1600 foto?"quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:07 schreef fr.oosje het volgende:
Grappig iedereen maakt foto's die 's nachts gemaakt zijn, maar ik heb nog niet een foto gezien waar de nacht het hoofdonderwerp is
ow dan sla ik ook maar over....ik ga maar tot 800 en heb dan ruis van hier tot Tokioquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:37 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Het wordt deze maand een wedstrijd "Wie heeft het minste ruis in zijn 1600 foto?"![]()
![]()
Aaahhhh wat zielig Puckzzz. Doe nou mee.... Al is het maar voor de 3e plek.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:39 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ow dan sla ik ook maar over....ik ga maar tot 800 en heb dan ruis van hier tot Tokio
Nee joh, hij is nu wel lekker vaag. Gewone grachtenfoto's zijn er zoveel.quote:Op donderdag 9 maart 2006 00:18 schreef Schanulleke het volgende:
[afbeelding]
Volgende keer met statief! Ofzo...
er zit een kapotte pixel in je camquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:55 schreef ableton het volgende:
[afbeelding]
mijn inzending, flits reflectie in een iets ding heel ver weg van waar ik sta![]()
Tja, de nacht kan nooit echt een odnerwerp zijn, toch? De nacht is alleen een aanduiding van een bepaalde periode en een periode kun je eigenlijk niet vastleggen op een momentopname.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:07 schreef fr.oosje het volgende:
Ik had wel een leuk idee in mijn hoofd maar is voor mij niet uit te voeren helaas.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:07 schreef fr.oosje het volgende:
ik vind nr 2 wel iets hebbenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:59 schreef Astridj0h het volgende:
Ja me model bewoog te snel en had het na een uur in alleen een trui lopen nogal koud
Ik denk dat iedereen nog druk aan het brainstormen is om de "nacht" vast te leggenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:32 schreef Orealo het volgende:
Hmm ik heb gisteren mijn foto ingestuurd, het viel me al op dat niemand dat nog gedaan heeft
Maar ook deze staat er nog niet bij..
een nieuw systeem?
Nat asfalt is sowieso erg mooi om op de foto te zetten als het donker is!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:36 schreef oYo het volgende:
ook eens, al had ik graag een foto 9 gezien met het been voor de lamp.
Het asfalt ziet er heel erg goed uit.
ik mis de asbakquote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
ff testen... k probeer nacht uit te beelden door niet alleen s'avond te fotograferen maar door ook een nachtelijks tafereel uit te beelden..
vinden jullie 't wat?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
camera stond op statief.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:16 schreef veldmuis het volgende:
Idee is zeker leuk..iig origineel. Uitvoering vind ik wat minder, camera op statief, klein diafragma en lange sluitertijd doet het DENK ik leuker.
Kleiner diafragma?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:25 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
camera stond op statief.
maar met lange sluitertijd kreeg je teveel licht en leek het bijna overdag.
Ik heb mijn idee al half uitgevoerd. En daarnet op de beurs bij de filterstand met Sub gekletst over de legaliteit van mijn ideequote:Op zondag 12 maart 2006 11:58 schreef Astridj0h het volgende:
Hoe staat het met de vorderingen van de overige deelnemers!!???
Leuk idee, ik zou het alleen wat minder statisch maken en wat mee actie in brengen. Bijvoorbeeld scene "erna", zoals wat gemorste champagne, of omgevallen glas, wat smerig onopgemaakt bed, stuk lingerie op de grond, etc.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
ff testen... k probeer nacht uit te beelden door niet alleen s'avond te fotograferen maar door ook een nachtelijks tafereel uit te beelden..
vinden jullie 't wat?
Studenten weten vaak wel hoe ver ze kunnen gaan hoor!quote:Op zondag 12 maart 2006 15:45 schreef Ymke het volgende:
Ik ben inspiratieloos , heb wel wat ideeen , slapende mensen , hoeren , kotsende studenten bij het uitgaan enz enz maar ik vind het allemaal niks.![]()
dat klinkt als een goed idee...jammer zegquote:Op maandag 13 maart 2006 10:16 schreef Kleintje het volgende:
Heb antwoord op mijn idee.... niet haalbaar.
Ik wilde vanuit een vuurtoren een foto maken.
In Den Helder.
Dan heb je het grootste flitslicht wat je jezelf maar kan bedenken, en wilde het dan doen op een moment dat een marineboot richting haven zou varen...
Dus ik moet weer wat nieuws bedenken....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |