Batterijen keyboard.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:07 schreef Tafkahs het volgende:
Wat moet je opladen dan?
De hele buurt vindt het ookquote:
Neej, ik ben 5 jr geleden gestopt met carnavalski.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:16 schreef du_ke het volgende:
Mar drugshond hoor je nu niet katslam in het canrnaval lalverkeer te hangen?
Ohja, iemand anders mag ook, en anyways, nog bedankt voor t antwoord.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:33 schreef Yildiz het volgende:
Drugshond, 2 dingen:
1: waar is de FOK! search gebleven? http://forumtools.phserver.net/search_lite/
2: waar is dat topic voor bureaubladachtergronden ofzo gebleven?
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:33 schreef Yildiz het volgende:
Drugshond, 2 dingen:
1: waar is de FOK! search gebleven? http://forumtools.phserver.net/search_lite/
Is dat niet gewoon opties ?quote:2: waar is dat topic voor bureaubladachtergronden ofzo gebleven?
go awayquote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ohja, iemand anders mag ook, en anyways, nog bedankt voor t antwoord.
Opties? Neeeehh, er was een topic vol met thumbnails voor mooie bureaubladachtergronden, weet alleen niet meer waar.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
![]()
Daar zijn ze nog mee bezig.... the search is een ramp op dit moment. Ik mis waardevolle bijdrages .
[..]
Is dat niet gewoon opties ?
we zullen de trein moeten pakken naar Parijs dusquote:Op zondag 26 februari 2006 00:30 schreef MrX1982 het volgende:
1,4%.
Wat zal het rustig worden in Nederland. We beginnen gewoon weer opnieuw moeten de overheid hebben gedacht.
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/02/art0000F0060520.htmlquote:Peiling Maurice de Hond 26 februari
26-2 19-2 TK2003
CDA 34 33 44 PvdA 48 47 42 VVD 23 23 28
LPF 0 0 8 GroenLinks 10 9 8 SP 18 18 9 D66 3 3 6
ChristenUnie 5 6 3 SGP 2 2 2 Partij v.d.Dieren 1 1 0 Groep Wilders/PvdV 6 8 0
Als er nu verkiezingen voor de Tweede Kamer zouden worden gehouden zouden de linkse partijen een meerderheid halen. PvdA, GroenLinks en SP komen samen uit op 76 zetels, zo blijkt uit een peiling van Maurice de Hond. Een week eerder stonden de drie samen op 74 zetels.
De Partij van de Arbeid is veruit de grootste partij met 48 zetels. Het CDA krijgt er 34 en de VVD 23.D66 staat op 3 zetels waardoor de regeringspartijen er samen 60 hebben. Groep Wilders/PvdV staat op 6 zetels, tegen 8 vorige week.
De NOS publiceert vanaf deze week op zondagmiddag op Teletekst een peiling van Maurice de Hond.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4765348quote:Doema akkoord met nieuwe anti-terreurwet
De Russische Doema heeft een nieuwe antiterreurwet aangenomen. Volgens de wet mag het leger een gekaapt vliegtuig uit de lucht schieten als dat dreigt in te vliegen op steden of belangrijke installaties. Ook mag het leger terroristische doelwitten over de grens aanvallen. Verder biedt de wet meer mogelijkheden voor het afluisteren van telefoongesprekken van burgers en controle van brieven en e-mails. De Doema, het Russische lagerhuis, ging vrijwel unaniem akkoord.
Tijdens eerdere debatten sneuvelde het meest controversiële onderdeel. Dat kwam erop neer dat de politie het werk van de media aan banden zou kunnen leggen tijdens anti-terreuroperaties. Het Russische hogerhuis moet ook nog met de wet instemmen.
RTL gebruikt NIPO ook.quote:Op zondag 26 februari 2006 12:18 schreef pberends het volgende:
NOS doet het met De Hond, 2 vandaag met NIPO en NOVA met InterviewNSS.
Ik zie ze in staat om ze allemaal in Turbotaal te behandelen. Zelfs Nijmegen wordt van stal gehaaldquote:Op zondag 26 februari 2006 12:25 schreef pberends het volgende:
Ja, typisch onzin gekakel van landelijke politici die elke keer op een gemeente gaan inzoomen waar zij wat over weten. Nou, nu ook nog over de 500 overige graag.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4765348quote:Fusie Franse energiereuzen
Twee grote Franse energiebedrijven, Suez en het staatsconcern Gaz de France, gaan fuseren. Hiermee ontstaat een van de grootste energiebedrijven ter wereld.
Suez en Gaz de France verijdelen op deze manier een poging van het Italiaanse energieconcern Enel om Suez over te nemen. De fusie past in het beleid van de regering in Parijs, die er naar streeft Franse bedrijven in Franse handen te houden.
Suez en Gaz de France zijn ook in Nederland actief. Suez is het moederbedrijf van Electrabel, het grootste stroombedrijf in België en de grootste stroomproducent in Nederland. Gaz de France pompt met dertig productieplatforms gas op in het Nederlandse deel van de Noordzee en heeft onder meer een gasbehandelingsinstallatie in het Groningse Uithuizen.
Nu nog de blowcowboy van Donner en het feest is compleet.quote:
Volgens mij heeft die een hele grote dildo op der nachtkastje staan.quote:Op zondag 26 februari 2006 12:35 schreef Tafkahs het volgende:
gristus, dat gesnerp van van Brederode weer..
Volgens mij is ze in de overgang, ze heeft er geen zin meer inquote:Op zondag 26 februari 2006 12:35 schreef Tafkahs het volgende:
gristus, dat gesnerp van van Brederode weer..
quote:Op zondag 26 februari 2006 12:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Volgens mij heeft die een hele grote dildo op der nachtkastje staan.
consumptiegelulquote:Op zondag 26 februari 2006 12:37 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Volgens mij is ze in de overgang, ze heeft er geen zin meer in.
quote:CBS: Herstel detailhandel zet door
Consumenten hebben in december opnieuw meer uitgegeven in winkels. Daarmee lijkt een periode van vele kwartalen met omzetdaling in de detailhandel definitief afgesloten.
Cijfers
In het vierde kwartaal bedroeg de omzetgroei 3%, een kwartaal eerder was dit nog 0,8%. Daarvoor zaten negen kwartalen met omzetdaling. In de maand december werd 3,7% meer uitgegeven dan in december 2004. Op jaarbasis was nog wel sprake van een omzetdaling van 0,4%.
Kleding
In het vierde kwartaal besteedden consumenten vooral meer in non-foodwinkels. Winkels met bovenkleding boekten 9,1% meer omzet, bouwmarkten (+5,1%) en interieurwinkels (+4,2%) deden het ook goed. Voedings- en genotsmiddelenwinkels realiseerden een omzetgroei van 0,7%. De prijzen stegen daar met 0,3%.
Spaarloon
De verkoopstijging zou te maken kunnen hebben met het vrijgeven van spaarloon in september. Toen werd voor 3,3 miljard euro aan spaarloon opgenomen, nadat de overheid dat tijdelijk deblokkeerde.
[ Meneer, wat zijn terroristische doelwitten?quote:Op zondag 26 februari 2006 12:19 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4765348
Tjetjeense ballingen in Europa weten dus waar ze aan toe zijn...
Zow, die kan in 't plakboek.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:48 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Wat die site doet, is het bekritiseren van een vertoogsysteem door het eerst op twijfelachtige wijze te reconstrueren en vervolgens onder vuur te nemen vanuit een ander vertoogsysteem dat op zijn beurt eigenlijk al onderuit gehaald is, als je zoiets doet, dan moet je welhaast een beetje valsspelen.![]()
Zou Eon het dan verliezen, (waar Essent / Nuon ofzo 7x in past) en ook overgenomen worden, zodat we een soort Microsoft krijgen voor energieleveranciers? Dat werkt goed, merken we...quote:Op zondag 26 februari 2006 12:29 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4765348
binnenkort te zien in Villa Brinkhorst?
Goed stukje over Foucault.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:52 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Zow, die kan in 't plakboek.![]()
Niet wakker geworden naast 1 of andere blonde chick?quote:Op zondag 26 februari 2006 15:15 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ben...teleurgesteld.
Ik houd niet van blond.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:15 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Niet wakker geworden naast 1 of andere blonde chick?
Brunette? Waarom ben je teleurgesteld dan? Het is mooi weer! Ik ga gewoon naar buiten, nu.quote:
Wie de schoenpast trekke 'm aan, Assepoesquote:Op zondag 26 februari 2006 15:50 schreef Floripas het volgende:
Slettebak? Wie, ik?
quote:Op zondag 26 februari 2006 13:52 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Zow, die kan in 't plakboek.![]()
Glazen muiltjes staan voor prostitutie in de VS, toch?quote:Op zondag 26 februari 2006 15:51 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Wie de schoenpast trekke 'm aan, Assepoes
quote:De parallellen tussen Nixon en Bush
Zijn er parallellen tussen het Witte Huis van Richard Nixon en George W. Bush? Tegen de achtergrond van de politieke schandalen van dit moment, het afluisterschandaal, de ontmaskering van een CIA–spion en het neerschieten van een jachtvriend door de vice-president, ging Netwerk naar de VS voor het antwoord op die vraag. Onder meer een gesprek met Joseph Wilson, wiens vrouw door het Witte Huis werd ontmaskerd als een CIA-spion en met Gordon Liddy. Liddy gaf in de jaren zeventig in dienst van het Witte Huis opdracht in te breken in het hoofdkwartier van de Democraten, dat was gevestigd in het Watergate Hotel.
Volgende week hopelijk een tegencolumn onder leiding van Ronald Plaseks.quote:Op zondag 26 februari 2006 12:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Volgens mij heeft die een hele grote dildo op der nachtkastje staan.
quote:Op zondag 26 februari 2006 15:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Volgende week hopelijk een tegencolumn onder leiding van Ronald Plaseks.
Nachtdier van me.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik zou het niet weten, de gordijnen hangen ervoor.
je leert hier vanallesquote:Op zondag 26 februari 2006 15:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Glazen muiltjes staan voor prostitutie in de VS, toch?
quote:Op zondag 26 februari 2006 15:49 schreef freako het volgende:
Ik moest erg lachen toen Jack Spijkerman over die meevaller van Zalm begon. Dat de belastingen dus te hoog waren. Spijkerman zal wel net belastingaangifte hebben gedaan..
Het is wel de omgekeerde wereld. Zelfs het links lullen wordt al moeilijk voor hem. Een aantal jaar geleden zou ie hebben gezegd dat de regering meevallers moet gebruiken om uit te geven, tegenwoordig is ie voor belastingverlaging. Schitterend.
Naar dit religieuze kluppie worden alcoholisten bij overtreding in de VS dus verplicht gestuurdquote:The 12 Suggested Steps of Alcoholics Anonymous
1. We admitted we were powerless over alcohol--that our lives had become unmanageable.
2. Came to believe that a Power greater than ourselves could restore us to sanity.
3. Made a decision to turn our will and our lives over to the care of God as we understood Him.
4. Made a searching and fearless moral inventory of ourselves.
5. Admitted to God, to ourselves and to another human being the exact nature of our wrongs.
6. Were entirely ready to have God remove all these defects of character.
7. Humbly asked Him to remove our shortcomings.
8. Made a list of all persons we had harmed, and became willing to make amends to them all.
9. Made direct amends to such people wherever possible, except when to do so would injure them or others.
10. Continued to take personal inventory and when we were wrong promptly admitted it.
11. Sought through prayer and meditation to improve our conscious contact with God, as we understood Him, praying only for knowledge of His will for us and the power to carry that out.
12. Having had a spiritual awakening as the result of these steps, we tried to carry this message to alcoholics, and to practice these principles in all our affairs.
Tering, wat kneuzerig. Je voelt je als niet mongool zijnde behoorlijk in je hemd gezet in de VS. Wat een strafquote:Op zondag 26 februari 2006 16:21 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Naar dit religieuze kluppie worden alcoholisten bij overtreding in de VS dus verplicht gestuurd.
Ik ga pas meedenken bij cupje C of D.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:47 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb gezocht op "Floripas CDA", en weet nu eindelijk wie er schuil gaat onder die kloon.
Geen resultatenquote:Op zondag 26 februari 2006 17:01 schreef Sidekick het volgende:
Ik had het wel over het zoeken naar afbeeldingen via google.
Daar draait onderhand de halve wereld op.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:03 schreef MrX1982 het volgende:
Er dansen voor mijn ogen allemaal cijfertjes.
SAP.
Dronken zijn is positief. Derhalve goed.quote:Op zondag 26 februari 2006 18:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
De dronkaard herkent men aan zijn kapitalen.
Ik reken mezelf dan graag bij de andere helft. Wat een bagger programma is dat SAP.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:57 schreef Yildiz het volgende:
Daar draait onderhand de halve wereld op.
Tell me 'bout it.quote:Op zondag 26 februari 2006 18:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik reken mezelf dan graag bij de andere helft. Wat een bagger programma is dat SAP.
Het meest waardeloze is nog wel dat de Syllabus die ik heb gekocht (¤19,85) een oude versie van SAP beschrijft en vol staat met (spel)fouten.quote:Op zondag 26 februari 2006 18:18 schreef Yildiz het volgende:
Tell me 'bout it.
sinaasappelquote:Op zondag 26 februari 2006 18:22 schreef RichardQuest het volgende:
Welke SAP?
quote:Bloedvergieten Irak houdt aan
BAGDAD - Na een korte periode van relatieve rust is het in Irak zondag toch weer tot geweld en bloedvergieten gekomen. In het zuiden van Bagdad vielen zeker vijftien doden en meer dan veertig gewonden door mortieraanvallen in twee sjiitische wijken.
Een aanslag bij een busstation in de plaats Hilla kostte aan vijf mensen het leven, aldus een woordvoerder van de politie. Andere bronnen hielden het op vijf gewonden. Een andere bom in Bagdad maakte een einde aan het leven van twee Amerikaanse militairen.
In Baquba opende onbekenden het vuur tijdens een voetbalwedstrijd tussen jongens van shi'itischen en soennitischen huize. De politie sprak van twee doden en vijf gewonden.
quote:Twee gewonden door botsing politiebusjes
BREDA (ANP) - Door een aanrijding tussen twee politiebusjes in Breda zijn zaterdagavond laat twee agenten gewond geraakt. Dat heeft de politie zondag laten weten. De aanrijding vond plaats op de noordelijke rondweg. De bemanningen van de twee voertuigen waren op weg naar het politiebureau Mijkenbroek. In de eerste wagen werd een zeer recalcitrante arrestant vervoerd. Hij bleef ongedeerd.
De tweede wagen werd bestuurd door een hondengeleider. Hij reed links schuin achter de wagen met de arrestant. Volgens de woordvoerder dacht de hondengeleider dat zijn collega net als hijzelf een veel kortere sluipweg naar het bureau zou nemen en sloeg rechtsaf. Zijn collega reed echter rechtdoor.
De voertuigen voerden geen licht- of geluidssignalen. De technische recherche heeft vannacht nog een sporenonderzoek ingesteld. Een van de busjes is total loss. De twee gewonde politiemensen konden na behandeling in het ziekenhuis naar huis.
SAP GUI 6_402 volgens Citrix in SAP zelf kan ik dat nergens vindenquote:Op zondag 26 februari 2006 18:22 schreef RichardQuest het volgende:
Welke SAP?
Heb ermee gewerkt, hoewel ik anderen in de groep het meeste liet doenquote:Op zondag 26 februari 2006 19:09 schreef MrX1982 het volgende:
Werk je er ook mee?
Aan die methode geef ik ook de voorkeur. Helaas is dit een individuele opdracht.quote:Op zondag 26 februari 2006 19:11 schreef RichardQuest het volgende:
Heb ermee gewerkt, hoewel ik anderen in de groep het meeste liet doen [afbeelding]
Wat gebeurt er als er een Brabander naar Belgie verhuist?quote:Op zondag 26 februari 2006 19:01 schreef DionysuZ het volgende:
ich mos toen nog gebaore waere
't stong veur miene pap al vas
ich mos en zou 'n jungske waere
'n jungske mit veul laeve, mit veul spas
't waas vastelaovend
't waerde maondig
de optoch trok, bienao waas 't miene tied
en waat dink se, mit mam dao op de wage
op 't sjwartbrook waar 't zo wied
dao bun ich toen gebaore, en bacchus waas d'rbiej
en veur det ich 't begreep, waat d'r aan de handj waas
zong eederein gans bliej:
DIT IS MIEN KLUP!
MIEN BACCHUSKLUP!
DIT IS 'T SJOONSTE, 'T SJOONSTE WAAT ICH HUB
HIEJ LIK MIEN HERT, MIEN VREUGDE, MIEN VERDREET
't kin kaad zeen, 't kin vreere, maar veer kinne nooit verleere
want 'n sjoonder klup es bacchus gift 't neet!
Windows Mediaplayerquote:
nou?quote:Op zondag 26 februari 2006 19:25 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als er een Brabander naar Belgie verhuist?
Dan stijgt in beide landen het gemiddeld IQ.quote:Op zondag 26 februari 2006 19:33 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
nou?
doe hubs sjoon tenj, wie autobenj
'n sjtum wie ein truuktraprem
en este den de sjoon oet duis
ruuk 't net wie ein kipperen!
quote:Op zondag 26 februari 2006 19:34 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dan stijgt in beide landen het gemiddeld IQ.
Wat is er toch mis met wmp. Ik hoor wel vaker dat mensen het vreemd vinden als ik vertel wmp te gebruiken.quote:Op zondag 26 februari 2006 19:31 schreef George-Butters het volgende:
Windows Mediaplayer![]()
Mijn studie technische bedrijfswetenschappen komt weer helemaal boven drijven![]()
Gelukkig heb ik nooit met die zooi hoeven werken; alleen workflows ontworpen.
Nu weet ik het zeker, jij bent pberends.quote:
Ik ben wìe?quote:Op zondag 26 februari 2006 20:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nu weet ik het zeker, jij bent pberends.
Ja.quote:
quote:
Ik vond ém dit keer eigenlijk best aardig, maar ja, dat ben ik dan weer he?quote:Op zondag 26 februari 2006 15:59 schreef pberends het volgende:
Volgende week hopelijk een tegencolumn onder leiding van Ronald Plaseks.
quote:[Column: Laatste taboe
De kijker leerde vorige week in een ander tv-programma dat PvdA-leider Wouter Bos het BNN-programma 'Spuiten en Slikken', anders dan zijn CDA-collega's, een warm hart toedraagt; het uit de taboesfeer halen van drugsgebruik en de realistische voorlichting zou eerder resulteren in verantwoord gebruik dan een conservatief doodzwijg-beleid. Ja, in zijn studententijd had Bos ook wel eens geblowd, maar tegenwoordig hield hij zich verre van drugs. Minder openhartig reageerde Bos op het andere vaste onderwerp in 'Spuiten en Slikken': experimentele seks. Had Bos daar ook verstand van? Gelukkig zweeg hij ditmaal.
Een consumentenprogramma over drugs moet kunnen, vind ik zelf ook.
Maar seks is geen comsumptieartikel. In Amsterdam Zuid Oost worden seksfeestjes georganiseerd met meisjes van amper veertien, die zich laten nemen voor jawel, een beetje beltegoed, merkkleding of een hamburger. Vrijwillig. Als dat maar geen overvloed aan tienermoeders en geslachtsziekten oplevert! Ik zeg niet dat seks alleen op z'n plek is in het huwelijk, en zonder innig gevoelde liefde een smerige bedoening. Maar de manier waarop seks nu over de tong gaat, wekt de indruk dat het een uitsluitend fysieke aangelegenheid is, zoiets als schaatsen of voetbal.
De afgelopen week las ik het boek van Sabine Dardenne, het meisje dat op haar twaalfde tachtig dagen heeft vastgezeten in de kelder van Marc Dutroux. Dardenne besteedt geen woord aan de verkrachtingen, maar het portret dat ze van haar beul schetst is stuitend genoeg. In zijn eigen ogen deed Dutroux niets fout; hij had recht op seks. Hij wilde niet begrijpen dat een ander het níet lekker niet vond, zeker niet gedwongen, zeker niet met hem. Dutroux vond seks een consumptieartikel. Je zou bijna denken dat zijn zieke geest een product van deze tijd en taal is, waarin seks alleen nog maar in verband wordt gebracht met nieuw, meer, groter, beter en vooral lekkerder. Als seks echt alleen maar het bevredigen van een puur lichamelijke drift was, zouden overspel en hoerenbezoek niet angstvallig geheim gehouden worden, zou er geen jaloezie bestaan, geen onzekerheid, geen schaamte, schuldgevoel en zeker geen angst en verontwaardiging jegens seksverslaafden als Dutroux; de ene kan niet stoppen met coke, de ander niet met eten, een derde niet met seks - reuzezielig voor de verslaafde zelf. Vast een nare jeugd gehad.
Gelukkig denken we zo niet. Maar het wordt tijd dat we seks uit het domein van de genotsartikelen en de consumentenvoorlichting halen. Wat normen en waarden zijn weten we nu wel, maar wat is menselijke waardigheid? Misschien is die vraag wel het laatste taboe.
Désanne van Brederode
quote:
Mjah, mijn voorlopige oordeel over Foucault:quote:Op zondag 26 februari 2006 14:35 schreef Yildiz het volgende:
Goed stukje over Foucault.
Zeg oud-bij, weet jij waar txlvld voor staat? Ik dacht zelf dus aan Texel Vlieland.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:19 schreef Monidique het volgende:
[[url=http://i1.tinypic.com/op6bee_th.jpg]afbeelding][/url]
Even kijken of ik een technologie kon toevoegen en ja, dat kon ik.
Tulip Vision Line XD.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:24 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Zeg oud-bij, weet jij waar txlvld voor staat? Ik dacht zelf dus aan Texel Vlieland.
Tis weer de zoveelste roep om meer overheid; vorige maand was het de gezinspolitiek en nu ook nog het seksuele leven van onze burgersquote:Op zondag 26 februari 2006 23:02 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik vond ém dit keer eigenlijk best aardig, maar ja, dat ben ik dan weer he?
[..]
Mja, Foucault dacht anders na over dingen, en zijn theoriën worden wel eens gebruikt door anderen, dus is het wel handig als ik weet wat hij bedacht heeft e.d.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:08 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
[..]
Mjah, mijn voorlopige oordeel over Foucault:
Bevindingen:[afbeelding]
Ethiek:[afbeelding]
Oplossingen:[afbeelding]
Ik lees er geen roep om meer overheid in trouwens, waar zie je dat staan dan? Ze heeft nog gelijk ook met dat 'laatste taboe'.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:25 schreef pberends het volgende:
Tis weer de zoveelste roep om meer overheid; vorige maand was het de gezinspolitiek en nu ook nog het seksuele leven van onze burgers. Oh wacht, dat was al politiek, de AIVD hield de darkrooms van Pim al aardig in de gaten.
bronquote:The new golden rule - Amitai Etzioni
Samenvatting:
Lang is gedacht dat de voortgaande individualisering enkel positief was. Volgens Etzioni zorgt een steeds grotere individuele vrijheid echter niet voor een steeds betere maatschappij. De onduidelijke grenzen van gedrag in de maatschappij zorgen ook voor twijfel en verwarring rond te hanteren normen. Volgens de socioloog moeten de deugden van de traditionele gemeenschapszin worden gecombineerd met de voortgaande liberalisatie van het individu. 'Respecteer en behoud de morele orde van de maatschappij zoals jij wilt dat de maatschappij jouw autonomie respecteert en behoud.'
Amitai Etzioni is een communitarist. De gemeenschap moet volgens Etzioni zelf de normen formuleren waaraan het zich wenst te houden. De overheid kan die regels niet opleggen, dat is aan sociale gemeenschappen zelf voorbehouden. In The new golden rule geeft hij een nadere uitleg.
Etzioni begint zijn boek met een opvallend voorbeeld. Op de campus van een universiteit wordt een regel geïntroduceerd om seksueel misbruik tegen te gaan. Iedereen binnen de gemeenschap dient bij iedere vrijage bij iedere stap expliciet toestemming te vragen ('Mag ik..?). Iedere vraag moet positief beantwoord worden voordat verder mag worden gevreeën. Hoewel de media er vooral grappend over schreef, is het volgens Etzioni een bijna desperate stap om regels te introduceren in een gebied waarin morele verwarring is ontstaan, resulterend in conflict en misbruik. 'Wat begon als seksuele bevrijding, vergrote vrijheid en groeiende seksuele gelijkheid eindigde voor velen als een ervaring van onzekerheid en verwarring.' Etzioni ziet geen bezwaar tegen de regel die de specifieke gemeenschap zichzelf stelt. Hij stelt ook dat de onzekerheid en verwarring breder is en op meer terreinen in de moderne maatschappij heerst.
Er zijn regels die wel rijksbreed door de overheid moeten worden vastgesteld. Als voorbeeld van regels die door communitaristen worden gezien als bevorderlijk voor zowel individu als samenleving noemt Etzioni verkeersregels zoals maximumsnelheden. Het is goed dat de overheid hier vaste, rijksbrede regels van maakt om lokale willekeur te voorkomen.
Grenzen die door de overheid worden opgelegd zijn en blijven belangrijk. Ook bij het vergroten van vrijheden dienen grenzen te worden gehanteerd om een ongewenst sneeuwbaleffect te verkomen. Een vrijstelling moet er niet voor zorgen dat later daardoor uiteindelijk alles maar mag.
In tegenstelling tot algemene regels zoals verkeersregels moeten morele regels niet door de overheid worden opgelegd. Zo moet de overheid sociale segregatie niet met regelgeving willen tegen gaan. Het mag niet verboden worden dat minderheden zich in wijken concentreren. Dit zou namelijk ook de lokale subgemeenschappen breken. Wel moet de overheid via voorzieningen zoals goede scholen, buurtgenootschappen en sportverenigingen wijken met elkaar in contact brengen en houden.
'Verwijdering' moet niet alleen worden voorkomen tussen aparte leefgemeenschappen en wijken, maar ook tussen politici en het publiek. Politici moeten niet enkel naar belangenverenigingen luisteren, maar juist ook naar de burger zelf. Etzioni roept dan ook op om een commercieel verkiezingscircuit te voorkomen. Verkiezingsperioden moeten in tijd en budget worden gelimiteerd om de politici niet afhankelijk te maken van commercie. Etzioni doelt hiermee vooral op de Amerikaanse situatie, waar miljoenen dollars omgaan in de verkiezingsstrijd.
De leden van de samenleving bepalen zelf de regels van het spel, de overheid moet ze niet willen opleggen. Etzioni meent dat het individu de waarden en normen die het hanteert moet behouden en er draagvlak voor moet proberen te vinden in de samenleving. De samenleving biedt een normatief fundament, een startpunt, cultuur en traditie. Een plaats voor dialoog over waarden en normen. Vrijwilligheid is de basis voor de regels in de communitaristische samenleving. De gouden regel van Etzioni: 'Respecteer en behoud de morele orde van de maatschappij zoals jij wilt dat de maatschappij jouw autonomie respecteert en behoud.'
The new golden rule: community and morality in a democratic society - Amitai Etzioni, 1996, Basic Books.
Nee, Etzioni is een communitarist, een derde weg tussen etatisme en individualisme, eigenlijk lijkt het wel wat op s.i.e.k. en subsidiariteit, dat is toch wat positiever.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:11 schreef Yildiz het volgende:
t lijkt power of nightmares wel joh, daar hebben ze het ook over dat individualisering niet zo mooi was, alleen was daar de oplossing: zoekt een algehele vijand en gij zult vinden
Ja, en dat is dus weer hoerig, punt.quote:EFF's Class-Action Lawsuit Against AT&T for Collaboration with Illegal Domestic Spying Program
The Electronic Frontier Foundation (EFF) filed a class-action lawsuit against AT&T on January 31, 2006, accusing the telecom giant of violating the law and the privacy of its customers by collaborating with the National Security Agency (NSA) in its massive and illegal program to wiretap and data-mine Americans' communications.
In December of 2005, the press revealed that the government had instituted a comprehensive and warrantless electronic surveillance program that ignored the careful safeguards set forth by Congress. This surveillance program, purportedly authorized by the President at least as early as 2001 and primarily undertaken by the NSA, intercepts and analyzes the communications of millions of ordinary Americans.
In the largest "fishing expedition" ever devised, the NSA uses powerful computers to "data-mine" the contents of these Internet and telephone communications for suspicious names, numbers, and words, and to analyze traffic data indicating who is calling and emailing whom in order to identify persons who may be "linked" to "suspicious activities," suspected terrorists or other investigatory targets, whether directly or indirectly.
But the government did not act-and is not acting-alone. The government requires the collaboration of major telecommunications companies to implement its unprecedented and illegal domestic spying program.
AT&T Corp. (which was recently acquired by the new AT&T, Inc,. formerly known as SBC Communications) maintains domestic telecommunications facilities over which millions of Americans' telephone and Internet communications pass every day. It also manages some of the largest databases in the world, containing records of most or all communications made through its myriad telecommunications services.
The lawsuit alleges that AT&T Corp. has opened its key telecommunications facilities and databases to direct access by the NSA and/or other government agencies, thereby disclosing to the government the contents of its customers' communications as well as detailed communications records about millions of its customers, including the lawsuit's class members.
The lawsuit also alleges that AT&T has given the government unfettered access to its over 300 terabyte "Daytona" database of caller information -- one of the largest databases in the world. Moreover, by opening its network and databases to wholesale surveillance by the NSA, EFF alleges that AT&T has violated the privacy of its customers and the people they call and email, as well as broken longstanding communications privacy laws.
The lawsuit also alleges that AT&T continues to assist the government in its secret surveillance of millions of Americans. EFF, on behalf of a nationwide class of AT&T customers, is suing to stop this illegal conduct and hold AT&T responsible for its illegal collaboration in the government's domestic spying program, which has violated the law and damaged the fundamental freedoms of the American public.
http://www.eff.org/legal/cases/att/
quote:Google Copies Your Hard Drive - Government Smiles in Anticipation
Google today announced a new "feature" of its Google Desktop software that greatly increases the risk to consumer privacy. If a consumer chooses to use it, the new "Search Across Computers" feature will store copies of the user's Word documents, PDFs, spreadsheets and other text-based documents on Google's own servers, to enable searching from any one of the user's computers. EFF urges consumers not to use this feature.
Full story
Febuary 9, 2006
Ik zat er al eerder over te denken, serieus.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:23 schreef Tafkahs het volgende:
eh, ja![]()
Zo hebben computeraars het graag he
quote:Op maandag 27 februari 2006 00:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zat er al eerder over te denken, serieus.
Artsen hebben een eed van hippocrates.
Als ICT-ers nou eens een eed van Aristoteles afleggen? Dat ze zich een beetje aan de wet houden en niet meewerken om burgers nodeloos verdacht te maken? Ik noem een 'iedereen de database in' achtige projecten.
En dit http://www.eff.org/Privacy/Surveillance/biometrics/ ga ik morgen lezen.
Weltrusten.
Ehhh, ja? En? Gewoon, dat je een eed aflegt, dat boekje snel doorleest, en dat als je dan een opdracht krijg: hang overal in Engeland cameras op om autos en hun bewegingen in de gaten te houden, dat er dan een belletje gaat rinkelen.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:34 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
![]()
![]()
Geniaal! Dat betekent wel dat je alles in twijfel mag trekken he.. dat wel![]()
Nou, dan weten we dat ook weer.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:27 schreef Yildiz het volgende:
Je lading kots, ready to roll, op die site.
[..]
Dat je dan dus alle regels ter discussie kan stellen om er alsnog een absurd verhaal van te maken. Waarom denk je dat ik het zo geniaal vond?quote:
Ik snap je denk ik niet helemaal.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:36 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Dat je dan dus alle regels ter discussie kan stellen om er alsnog een absurd verhaal van te maken. Waarom denk je dat ik het zo geniaal vond?
Nee hoor, hedonisme moetquote:Op maandag 27 februari 2006 00:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik snap je denk ik niet helemaal.
Gewoon ethisch handelen, beetje zonder drogredenen, das toch niet zo moeilijk?
Anyway, pitten.
naar:quote:de verklaring erop neer dat het belang van de patiënt altijd voorop staat en zwaarder weegt dan het belang van het onderzoek, dat deelname strikt vrijwillig moet zijn, dat de arts steeds het belang van de patiënt voorop moet stellen en zonodig de patiënt tegen zichzelf moet beschermen.
ik filosofeer maar wat...quote:de vrijheid van de burger staat voorop en weegt zwaarder dan het belang van een absolute veiligheid
deelname aan controle moet strikt vrijwillig zijn (dus niet allemaal de database in, e.d.)
de overheid moet steeds in dienst staan van de overheid, en niet andersom
nee, inderdaad. Waar gaat het over?quote:Op maandag 27 februari 2006 00:47 schreef Johan_de_With het volgende:
''Deze vrouw zit hier al sinds Kennedy. Nu gaan wij haar vragen of het machtsmisbruik van Bush te vergelijken is met dat van Nixon.''
Het is toch niet te geloven...
Ik ga daar eens over dromenquote:Op maandag 27 februari 2006 00:45 schreef Yildiz het volgende:
Ik bedoel, laten we anders beginnen met de verklaring van Helsinki.
De vrijheid van de mens staat vóór het werken van een politiestaat danwel een absoluut veilige samenleving.
En dan verder:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verklaring_van_Helsinki
[..]
naar:
[..]
ik filosofeer maar wat...
Netwerk. Misschien niet onaardig te vermelden dat senator Kennedy, met z'n mooie Profiles in courage, Mccarthy nooit heeft dwarsgezeten en z'n broertje al helemaal niet. Om nog even te zwijgen van president Kennedy.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:48 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
nee, inderdaad. Waar gaat het over?
O, dan heb ik het verkeerde kanaal gekozen. Bij Woestijnruiters ging het over liberale moslims ofzoietsquote:
Helen Thomas. Netwerk? Misschien slecht. Zij? Nee.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:47 schreef Johan_de_With het volgende:
''Deze vrouw zit hier al sinds Kennedy. Nu gaan wij haar vragen of het machtsmisbruik van Bush te vergelijken is met dat van Nixon.''
Het is toch niet te geloven...
Ja, Netwerk was slecht. Zie het hieropvolgende bericht van mijn hand.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Helen Thomas. Netwerk? Misschien slecht. Zij? Nee.
Als iemand er zit sinds Kennedy, is het naar mijn mening arbitrair om een vergelijking met uitgerekend Nixon te maken. Waarom niet met LBJ?quote:Op maandag 27 februari 2006 01:21 schreef Monidique het volgende:
Ik zou ook niet weten waarom men Kennedy erbij moet betrekken. Een vergelijking Nixon en Bush wordt veel meer interessander zónder Kennedy.
Nixon wordt in 't algemeen als een crook gezien. Johnson niet. Hoewel, mínder.quote:Op maandag 27 februari 2006 01:26 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als iemand er zit sinds Kennedy, is het naar mijn mening arbitrair om een vergelijking met uitgerekend Nixon te maken. Waarom niet met LBJ?
Ik denk dat ik hem over 24 uur weer zat ben, maar anders kom ik er nooit achter. Welterusten.quote:Op maandag 27 februari 2006 02:07 schreef Tafkahs het volgende:
ja hoor, Johan, jij wel
Alsof jij ooit voor iets of iemand een bedreiging zou kunnen vormenquote:Op maandag 27 februari 2006 02:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hem over 24 uur weer zat ben, maar anders kom ik er nooit achter. Welterusten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Schot brouwt levensgevaarlijke whisky
Een Schotse whiskystoker gaat maandag proberen een whisky met 92 procent alcohol te distilleren en daarmee een recept uit de 17e eeuw te laten herleven.
Liefhebbers kunnen het proces volgen via een webcam die de stokerij Bruichladdich op het eiland Islay heeft laten installeren. De meeste whisky bevat tussen de 40 en 50 procent alcohol. De 'nieuwe' drank zal vier, in plaats van twee keer, worden gedistilleerd. Pas over twaalf jaar staat het in de winkels.
Verlammend
In een recept uit 1695 wordt de whisky omschreven als een drank die 'alle ledematen verlamt'. Voor een volwassen man zouden twee kleine glaasjes al voldoende zijn, meer 'laat de adem stokken'.
Komkom nooit opgelet bij scheikunde? Dat distilleren is zo klaar maar whiskey dient te rijpen in eikenhouten vaten en dat duurt wel even.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:27 schreef MrX1982 het volgende:
Wow pas over 12 jaar in de winkel. Duurt dat distilleren zo lang?
Wel drank voor échte mannen.
Oh ja natuurlijk. Maandagmorgen enzoquote:Op maandag 27 februari 2006 12:31 schreef du_ke het volgende:
Komkom nooit opgelet bij scheikunde? Dat distilleren is zo klaar maar whiskey dient te rijpen in eikenhouten vaten en dat duurt wel even.
lijsttrekkers wat?? in welke gemeente kan ik op Wouter Bos stemmen?quote:Woensdag 1 maart: debat met de lijsttrekkers:
Lousewies van der Laan (D66)
Femke Halsema (GroenLinks)
Jan Marijnissen (SP)
Andre Rouvoet (ChristenUnie)
Gerard van As (LPF)
Maandag 6 maart: debat lijsttrekkers grote drie
Maxime Verhagen (CDA)
Jozias van Aartsen (VVD)
Wouter Bos (PvdA)
oeh, nog maar een jaar of 10 geleden werd er al gerapporteerd dat je van een 4 pack kanon van Grolsch bewusteloos kon raken. Dat was 12% oidquote:
Heb je nooit een druppel 100% alcohol geprobeerd bij scheikunde?quote:Op maandag 27 februari 2006 12:37 schreef MrX1982 het volgende:
Echt lekker lijkt me dat niet whisky van 92%. Suicide whisky.
Als ik bedenk hoe dronken ik al van gewone whisky word.
Onzinquote:Op maandag 27 februari 2006 12:58 schreef Tafkahs het volgende:
oeh, nog maar een jaar of 10 geleden werd er al gerapporteerd dat je van een 4 pack kanon van Grolsch bewusteloos kon raken. Dat was 12% oid
Je bent WAT ?quote:Op maandag 27 februari 2006 13:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Onzin![]()
Bij 10+ ben je rubberman.
Unbreakable.quote:
Net als stoned, eigenlijk.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:42 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Unbreakable.
Je kunt dan hard stuiteren zonder iets te breken.
- Rubberman (strip uit de jaren 50 of zo) -
Goeje mythe, eigenlijk. Mensen aan de harddrugs gooien zich zo vanzelf te pletter.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Net als stoned, eigenlijk.
Dan kan je van hoge gebouwen springen en het overleven.
Die mensen beklimmen niet de hemel/berg maar de afgrond.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:44 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Goeje mythe, eigenlijk. Mensen aan de harddrugs gooien zich zo vanzelf te pletter.
[14.gif] ?
quote:Leefbaar Den Haag, alleen om te lachen
Van onze verslaggeefster Sacha Kester
DEN HAAG - De Haagse raadsvergaderingen waren ánders de laatste jaren. Volgens collega’s is dat vooral te wijten aan de illustere fractievoorzitter van Leefbaar Den Haag, Michel Dufresne.
Het leek hem een goed idee om Sinterklaas het hele jaar in Den Haag te laten wonen. Dat zou goed zijn voor het imago van de stad, betoogde Michel Dufresne, fractievoorzitter van Leefbaar Den Haag. Hagenaars zouden bovendien het hele jaar hun schoen kunnen zetten en daarbij is het ‘reizen per stoomboot tijdrovend en milieuvervuilend’.
Dit voorbeeld toont aan hoe de Haagse gemeenteraadsvergaderingen de afgelopen vier jaar zijn veranderd. Met de komst van Leefbaar Den Haag zat er plotseling een man in de raadszaal die wordt omschreven als briljant, narrig, geestig en als een querulant.
‘Hij is in elk geval geen aanwinst’, zegt Sander Dekker, lijsttrekker van de VVD. ‘Dufresne is frustrerend in het debat en haalt het bloed onder je nagels vandaan.’ Zijn PvdA-collega Henk Kool is het met hem eens. ‘Leefbaar Den Haag is een aanfluiting voor de democratie. Het enige waar Dufresne om geeft, is het politieke spel.’ Dufresne bevestigt dit graag: ‘Het is een fantastisch spel, geweldig te zien of ik voorbij de doelman kan komen.’
Vier jaar geleden kwam de partij uit het niets met vier zetels in de raad. Terwijl ze nooit campagne voerde, geen interviews gaf en geen posters plakte. De merknaam ‘Leefbaar’ was genoeg.
Dat heeft de stad geweten. Drie van de vier raadsleden (Michel Dufresne, de dakloze Reinout Stekelenburg en de Belg Jozef Labuche) kenden elkaar van de Stichting Basisberaad Geestelijke Gezondheidszorg, een club van ex-psychiatrische patiënten. De vierde man, René Trouvat, stond op de lijst van de Haagse Onafhankelijke Ouderenpartij, maar stapte over toen deze de kiesdrempel niet haalde.
Van dit kwartet is niet veel meer over. Trouvat, die leed aan een stofwisselingsziekte, is overleden. Dufresne en Labuche bleken niet door één deur te kunnen, waarop de Belg eruit stapte en zijn eigen partij, de Groep Labuche, oprichtte. Stekelenburg is er nog, maar die heeft de afgelopen vier jaar geen woord gezegd. Net als Stan Becker, de opvolger van Trouvat, die op de dag van zijn aantreden opstapte en een eigen partij begon. Hierover wil Dufresne niets zeggen, en al helemaal niet over de telefoon. ‘Ik heb een hekel aan die dingen’, zegt hij een paar dagen later bij een stadsdebat. Trots somt hij op wat hij allemaal niet heeft. Geen cd-speler, geen mobieltje. En ja, wel een computer, maar die draait op Windows 3.1. De site van de partij houdt hij bij op het gemeentehuis.
Daar staat trouwens meer dan alleen een computer. De afgelopen jaren heeft de partij het fractiegeld uitgegeven aan een gettoblaster, stapels stripboeken, een op afstand bestuurbare auto en vier Ray Ban zonnebrillen, om te voldoen aan de wens van de raad de zaken eens door een andere bril te bekijken. De dakloze Stekelenburg heeft intussen een tweedehands Rolls Royce gekocht.
Veel kreeg de partij de afgelopen vier jaar niet voor elkaar, maar Dufresne zorgde wel voor hilariteit. Zo verzocht hij het college de groeten aan The Rolling Stones te doen en vroeg hij opheldering over het gerucht dat er een krokodil in de Hofvijver rondzwemt.
‘Volgens een peiling halen ze twee zetels’, zegt Joris Wijsmuller, fractievoorzitter van de Stadspartij. De meeste collega’s moeten er niet aan denken, maar Wijsmuller kan daar wel mee leven. ‘Het is jammer dat Dufresne zich niet inzet voor de inhoudelijke kant van het spel’, zegt hij. ‘Maar ik heb de afgelopen jaren wel gelachen.’
Bron: De Volkskrant
Ik heb wel eens een verhaal gehoord dat bij iemand op 5 hoog de politie aan de deur stond, dat ie dat hoorde, een hap ( ! ) coke nam, en het raam uit sprong, en overleefde.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Die mensen beklimmen niet de hemel/berg maar de afgrond.
Vanaf de jaren 90 betekent rubberman wat anders, delen daarvan zijn vast wel eens langsgekomen in het keldertje ofzoquote:Op maandag 27 februari 2006 13:42 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Unbreakable.
Je kunt dan hard stuiteren zonder iets te breken.
- Rubberman (strip uit de jaren 50 of zo) -
quote:Daar staat trouwens meer dan alleen een computer. De afgelopen jaren heeft de partij het fractiegeld uitgegeven aan een gettoblaster, stapels stripboeken, een op afstand bestuurbare auto en vier Ray Ban zonnebrillen, om te voldoen aan de wens van de raad de zaken eens door een andere bril te bekijken. De dakloze Stekelenburg heeft intussen een tweedehands Rolls Royce gekocht.
quote:Op maandag 27 februari 2006 13:51 schreef Tafkahs het volgende:
Vanaf de jaren 90 betekent rubberman wat anders, delen daarvan zijn vast wel eens langsgekomen in het keldertje ofzo
Slecht nieuws voor wapenhandelaren & co.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:55 schreef Yildiz het volgende:
Waarom zie ik nog niet in [NWS] staan dat Iran een akkoord heeft gesloten met Rusland, betreffende kernenergie? Te onwaar voor de oorlogsgeile rakkers?
Niet gek origineelquote:
Welk akkoord, er zijn nog geen details bekend.gemaaktquote:Op maandag 27 februari 2006 13:55 schreef Yildiz het volgende:
Waarom zie ik nog niet in [NWS] staan dat Iran een akkoord heeft gesloten met Rusland, betreffende kernenergie? Te onwaar voor de oorlogsgeile rakkers?
Ach het was ook een dikke hype en gekte in 2002 natuurlijkquote:Op maandag 27 februari 2006 13:52 schreef Yildiz het volgende:
Een dakloze met een rolls royce
wat zorgwekkender is, mensen stemmen dus voor de merknaam 'leefbaar'een clownshow, of eigenlijk gewoon n show
Goed nieuws, al zeg ik het zelf.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:57 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Welk akkoord, er zijn nog geen details bekend.gemaakt![]()
En de weg naar de VN ligt nog open.
- bron : Radio 1 -
Bij stoned zijn : kun je de schuld tenminste nog geven aan huishoudelijke ongelukjes.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:42 schreef Yildiz het volgende:
Net als stoned, eigenlijk.
zoals die hoerige kankerkachel ofzoietsquote:Op maandag 27 februari 2006 14:05 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Bij stoned zijn : kun je de schuld tenminste nog geven aan huishoudelijke ongelukjes.
De 24 uur zijn nog lang niet voorbij.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:06 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
zoals die hoerige kankerkachel ofzoiets
Over dat raadsgeld bestond volgens mij al een topic, even kijken of ik het terug kan vinden...quote:
Vrouwen leven korter door huwelijkquote:Uit de studie blijkt dat mannen gemiddeld 1,7 jaar langer leven. Vrouwen hebben het zwaar en leveren gemiddeld 1,4 jaar in. Het onderzoeksteam vermoedt dat het huwelijk zwaarder is voor een vrouw, omdat zij meet taken moet uitvoeren en combineren, vooral als ze daarbij ook nog een baan buiten de deur heeft. Dit alles veroorzaakt stress die weer doorwerkt op de gezondheid. Alleenstaande vrouwen zonder kinderen blijken deze stress trouwens veel minder te hebben.
Leefbaar Den Haag maakt het niet echt leefbaarquote:Op maandag 27 februari 2006 14:10 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Over dat raadsgeld bestond volgens mij al een topic, even kijken of ik het terug kan vinden...
Geef mij maar radio oranje. Dát waren pas tijden.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:06 schreef Johan_de_With het volgende:
TV Oranje.
Ja onze overheid. Voorloper op het gebied van milieu totdat het voelbaar is in de staatskas.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:05 schreef Yildiz het volgende:
Wil je weten hoe hard de energiesector stinkt?
Tipje van de sluier:
EU streeft naar 5% bijmeninging van ethanol
de VS streeft naar 10% bijmenging
in 2007 komt er een fabriek die ethanol gaat maken uit biostuff, een engels bedrijf nota bene (waar blijft Nederland kennisland?) in amsterdam
in braziliëgebruikt men het ook al veel
maar wat blijkt, een menging van 85% ethanol en fossiele brandstof werkt ook
http://www.e85fuel.com/e85101/faqs/e85.php
maar vertel dat de heren politici, omringt door lobby's
om in de carnavalssfeer te blijven, driewerf kots!![]()
![]()
General Motors is er ook al ver mee:
http://www.gm.com/company(...)/e85_chi_032305.html
http://www.gm.com/company/onlygm/
En de 'compatible' voortuigen-lijst, dat zijn er nogal wat.
http://www.e85fuel.com/e85101/flexfuelvehicles.php
Het 85% mengsel is er al, het werkt al, het is al op de markt, maar wanneer in hypocriet Nederland?
P.s., als je diesel vervangt door biodiesel heb je 50-70 ( !! ) % lagere uitstoot.
Niet alleen NL, de EU is hier nog erger dan de VS. Heel makkelijk te zien aan het 5%-10% streven.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja onze overheid. Voorloper op het gebied van milieu totdat het voelbaar is in de staatskas.
Weer een bewijs dat de overheid alleen aan geld denkt.
Het is wat je zegt behoorlijk hypocriet en het meest tragische is nog dat mensen geloven dat de overheid daadwerkelijk om gezond of milieu geeft. Hoe naïef kunnen mensen zijnquote:Op maandag 27 februari 2006 15:12 schreef Yildiz het volgende:
Niet alleen NL, de EU is hier nog erger dan de VS. Heel makkelijk te zien aan het 5%-10% streven.
Terwijl 85% ( !! ) dus allang werkt. Belachelijk gewoon, het gaat letterlijk nergens over, echt, nergens.
En wat hoor je ervan? In NL? Niks. Ja, hooguit een shell pura, met 5% minder uitstoot ofzoiets kleins, wat later omgebouwd wordt naar V-power.
Stel je voor dat auto's enkel water uitstoten of iig vrijwel niets schadelijks meer dan valt een heel systeem van de auto is schadelijk en moet worden bestreden in elkaar.quote:Niet onze overheid alleen, de overheden in het algemeen. De overheid kan dit goed gebruiken om hun imago op te poetsen, flink dit spul promoten, en in 1 keer je Kyoto afspraken halen.
Maar het slijm van olie-lobby's druipt ervanaf, en dat is zooooo om te kotsen, niet normaal.
Denk jij echt dat er een samenzwering van invloedrijke mensen is die de auto willen tegenwerken, enkel en alleen omdat het de auto is? Zou het, als mensen iets hebben tegen auto's, het niet kunnen door de gevaarlijke snelheid, de vervuiling en andere eventuele negatieve effecten van een auto?quote:Op maandag 27 februari 2006 15:18 schreef MrX1982 het volgende:
Stel je voor dat auto's enkel water uitstoten of iig vrijwel niets schadelijks meer dan valt een heel systeem van de auto is schadelijk en moet worden bestreden in elkaar.
Die laatste heeft natuurlijk liever waterstof, want waterstof kan je niet zomaar opwekken, en blijft lekker duur, zodat de winstmarge hoger is. Ook klinkt het 'snel'. Dat helpt ook wel. Plus dat je natuurlijk ook nog eens een hoop op 'after-sales' kan verdienen (en geloof me, daar zit veel geld in).quote:Op maandag 27 februari 2006 15:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is wat je zegt behoorlijk hypocriet en het meest tragische is nog dat mensen geloven dat de overheid daadwerkelijk om gezond of milieu geeft. Hoe naïef kunnen mensen zijn.
[..]
Stel je voor dat auto's enkel water uitstoten of iig vrijwel niets schadelijks meer dan valt een heel systeem van de auto is schadelijk en moet worden bestreden in elkaar.
Dat zijn zaken die sommige mensen liever niet zien laat staan de Shell's van deze wereld die dan inkomsten mislopen.
Prijsafspraken noemen we dat, heel normaal in de techniek overigens, om dingen niet te snel in te voeren. 'De markt is er nog niet klaar voor' heet zoiets.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Denk jij echt dat er een samenzwering van invloedrijke mensen is die de auto willen tegenwerken, enkel en alleen omdat het de auto is? Zou het, als er mensen iets hebben tegen auto's, het niet kunnen door de gevaarlijke snelheid, de vervuiling en andere eventuele negatieve effecten van een auto?
Ja, en ik had net soep. Maar wat hebben prijsafspraken hier nou weer mee te maken?quote:Op maandag 27 februari 2006 15:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Prijsafspraken noemen we dat, heel normaal in de techniek overigens, om dingen niet te snel in te voeren. 'De markt is er nog niet klaar voor' heet zoiets.
Dat men liever geen goedkope biofuel heeft.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, en ik had net soep. Maar wat hebben prijsafspraken hier nou weer mee te maken?
Nee, dat is niet wat er gezegd wordt. Er wordt gezegd dat sommige, kennelijk invloedrijke, mensen de invoering van milieuvriendelijke auto's willen tegenhouden, omdat ze anders niet meer kunnen zeuren dat auto's vervuilen. Men haat de auto om het auto-zijn. Invloedrijke mensen. Niet vanwege negatieve effecten.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat men liever geen goedkope biofuel heeft.
Joodse lobby denk ikquote:Op maandag 27 februari 2006 15:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat er gezegd wordt. Er wordt gezegd dat sommige, kennelijk invloedrijke, mensen de invoering van milieuvriendelijke auto's willen tegenhouden, omdat ze anders niet meer kunnen zeuren dat auto's vervuilen. Men haat de auto om het auto-zijn. Invloedrijke mensen. Niet vanwege negatieve effecten.
De jaren tussen 1958 en 1989 worden trouwens over het algemeen wel gezien als de jaren waarin het goed ging met Nederland. Ook nu hoor je steeds vaker "Was het maar meer zoals de jaren '60, '70 en '80. "quote:Op maandag 27 februari 2006 15:55 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Jezus man, de PvdA overheerst echt...
Ja het hele land is door 100 jaar links beleid compleet naar de klote geholpen, lijkt me duidelijkquote:Op maandag 27 februari 2006 15:55 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Kabinetsperioden in beeld gebracht?quote:Op maandag 27 februari 2006 15:55 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Zo scherp.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kabinetsperioden in beeld gebracht?
Het plaatje vertekent als de nete, omdat de tijdsperioden ongelijk zijn .. zie links..
quote:
quote:Daar staat trouwens meer dan alleen een computer. De afgelopen jaren heeft de partij het fractiegeld uitgegeven aan een gettoblaster, stapels stripboeken, een op afstand bestuurbare auto en vier Ray Ban zonnebrillen, om te voldoen aan de wens van de raad de zaken eens door een andere bril te bekijken. De dakloze Stekelenburg heeft intussen een tweedehands Rolls Royce gekocht.
Veel kreeg de partij de afgelopen vier jaar niet voor elkaar, maar Dufresne zorgde wel voor hilariteit. Zo verzocht hij het college de groeten aan The Rolling Stones te doen en vroeg hij opheldering over het gerucht dat er een krokodil in de Hofvijver rondzwemt.
quote:Op maandag 27 februari 2006 16:32 schreef Bluesdude het volgende:
Ik hoor net dat Willibrord Nieuwenhuis overleden is..
Het is een jurkk...maar toch..
[afbeelding]
Waar dan?quote:Op maandag 27 februari 2006 16:32 schreef Bluesdude het volgende:
Ik hoor net dat Willibrord Nieuwenhuis overleden is..
Het is een jurkk...maar toch..
[afbeelding]
Dan nog overheerst de PvdA niet.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kabinetsperioden in beeld gebracht?
Het plaatje vertekent als de nete, omdat de tijdsperioden ongelijk zijn .. zie links..
Als je voor elk jaar 1 regel neemt dan wordt het plaatje langer en krijg je een meer waarheidsgetrouw beeld..
En vroeger was altijd alles beter volgens sommigen..
Ga je nou nog studeren? Ik vraag het nog een week.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:40 schreef Monidique het volgende:
ARP must dye!
Dat is ook een structurele trend, maar geen remedie.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:43 schreef MrBean het volgende:
[..]
Kijk naar je usericon zou ik zeggen.
1815? Dat heeft niets meer met ons politieke stelsel te maken.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:44 schreef Bluesdude het volgende:
je zou zo'n grafiekje moeten maken vanaf 1917 of vanaf 1815...
Wist ik...maar dat was mijn pointe niet...quote:
Tuurlijk wel... the early years, de bakermat...quote:Op maandag 27 februari 2006 16:45 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
1815? Dat heeft niets meer met ons politieke stelsel te maken.
parlement.com geeft ook alleen maar van na de oorlog, maar anders wordt het te onoverzichtelijk denk ik, voor de oorlog had je nog een boel andere partijen die na de oorlog opheven werden of verbodenquote:Op maandag 27 februari 2006 16:44 schreef Bluesdude het volgende:
je zou zo'n grafiekje moeten maken vanaf 1917 of vanaf 1815...
Het zal toch niet dat ik dat overlijden verkeerd gehoord heb?
Of een grafiekje van kamermeerderheid.... continu rechts
Alleen kijken?quote:Op maandag 27 februari 2006 16:43 schreef MrBean het volgende:
[..]
Kijk naar je usericon zou ik zeggen.
Jazeker.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:56 schreef MrBean het volgende:
Ik zie nu pas dat de Partij van de Vrijheid de oude VVD is.
Is dat met opzet gedaan door Wilders?
Toen was ik een klein kindje, was nederland goed in voetballen, en dacht ik dat men vredig was, en de wereld goed.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Waarom juist in '94?
Branco.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:16 schreef Johan_de_With het volgende:
Waarom juist in '94?
Vandaar dat het goed voelde.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:25 schreef RichardQuest het volgende:
En de start van het eerste religieneutraal kabinet natuurlijk.
En van dequote:Op maandag 27 februari 2006 17:24 schreef RichardQuest het volgende:
'94, het jaar vanMelkert
als minister van SoZaWe
.
quote:Op maandag 27 februari 2006 17:25 schreef MrBean het volgende:
[..]
En van degenocide in Rwanda
!
[afbeelding]
quote:My name is Ad Melkert and I am the new minister in charge of tribal genocide.
Toen had je nog zat sociale voorzieningenquote:Op maandag 27 februari 2006 17:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Toen was ik een klein kindje, was nederland goed in voetballen, en dacht ik dat men vredig was, en de wereld goed.
Dat kwam later hard aan.
wist niet eens dat het konquote:Als redenen worden passief roken, te veel seks en stress gezien als factoren die een vrouw eerder laten overlijden, aldus de Britse krant The Independent.
Ik heb het nergens over een samenzwering. Ik denk wel dat er mensen zijn die een hekel aan auto's hebben en dat proberen te legitimeren met het is zo gevaarlijk en slecht.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:20 schreef Monidique het volgende:
Denk jij echt dat er een samenzwering van invloedrijke mensen is die de auto willen tegenwerken, enkel en alleen omdat het de auto is? Zou het, als mensen iets hebben tegen auto's, het niet kunnen door de gevaarlijke snelheid, de vervuiling en andere eventuele negatieve effecten van een auto?
LPF zou dat doen en die kwam daarna met "wie doet wat in huis"quote:Op maandag 27 februari 2006 18:05 schreef pberends het volgende:
Landelijke antiterreurcampagne van start
Wie stopt de terreur van onzinnige overheidsspotjes?
Ik denk dat je wat last hebt van waanbeelden. Een echte goede onderbouwing heb je helaas ook nog niet kunnen gevenquote:Op maandag 27 februari 2006 18:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over een samenzwering. Ik denk wel dat er mensen zijn die een hekel aan auto's hebben en dat proberen te legitimeren met het is zo gevaarlijk en slecht.
Individuele vrijheid en mobiliteit blijft iets wat niet iedereen accepteert.
Of ze invloedrijk zijn. In Nederland wellicht maar in de grote mensen wereld stellen dat soort mensen vrij weinig voor.
Ik las dat er daarom geen innovaties doorgevoerd zouden worden, maar dat schreef je inderdaad niet.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over een samenzwering. Ik denk wel dat er mensen zijn die een hekel aan auto's hebben en dat proberen te legitimeren met het is zo gevaarlijk en slecht.
Individuele vrijheid en mobiliteit blijft iets wat niet iedereen accepteert.
Of ze invloedrijk zijn. In Nederland wellicht maar in de grote mensen wereld stellen dat soort mensen vrij weinig voor.
Assume the missionary position !quote:Op maandag 27 februari 2006 18:46 schreef Floripas het volgende:
Slettebak, reportin' for duty.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |