abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35104076
Het vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 71

Babietjes

11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raïsa Manou, dochter van Rekkie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
31 augustus 2005: Mila, dochter van Joolz (papa)
29 september 2005: Sterre, dochter van NT-T.BartMan (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
13 december 2005: Megan, dochter van GizartFRL (papa)
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 22-02-2006 10:53:52 ]
pi_35104096
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:49 schreef Randa_v het volgende:
Tja die rijden er wel maar maar 1 keer in het uur. Het is echt een durrep hiero. Vanuit die paar bushaltes die er zijn is het ook nog een flink end lopen. Af en toe is in een durrep wonen niet echt handig. Wat dat betreft vond ik Weert beter te doen ook met loopafstanden daar. Vanuit hier moet je meteen zo een end om ergens te komen. Ben blij als we eens naar het durrep hierlangs verhuizen zit het met die loopafstanden ook meteen een stuk beter.
Eigenlijk moet er gewoon een fietskar/bakfiets komen dan zal het ws beter te doen zijn. Mijn schoonzusje kon net vandaag niet om mij op te halen en weg te brengen met de auto anders had ik dat nog als optie achter de hand.
pi_35104499
Jemig Djeez en Ingrid, da's schrikken zeg !

Myrthe had ook veel last van 'berg', toen ze de koemelkvrije voeding kreeg was de eczeem zo verdwenen en de 'berg' ook, dus ik denk dat het gewoon eczeem was maar dat het op berg leek. Jammer dat je hormoonzalf moet smeren, maar het klinkt echt veel enger dan het is hoor. Het percentage hormonen wat er in zit is echt maar heel erg laag. Ik gebruik het zelf al vanaf baby zijn dagelijks (dus al 33 jaar) en het heeft mij geen schade gebracht aan m'n huid ofzo.
pi_35104782
Thnx Ladybos, stelt me iig even gerust
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_35106739
jelief, heerlijk dat het met die luierpraktijken van jullie kdv toch meeviel! (wij moeten trouwens zelf luiers meegeven.)

randa, da's balen zeg. en geen lieve buurvrouw die je even kan brengen ofzo? fietskar lijkt me voor jou dan wel ideaal inderdaad. of zo'n maxicosi beugel voor achterop de fiets, daar zijn vast ook wel bijpassende regenhoezen voor.
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2006 @ 12:19:10 #6
7074 moussy
kuttekop
pi_35106936
Ingrid als je nu echt heel angstig wordt met het op en aflopen van de trap kan je dat aangeven bij het cb en hun kunnen dan een extra soort hulp inschakelen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_35108891
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 12:12 schreef bixister het volgende:
randa, da's balen zeg. en geen lieve buurvrouw die je even kan brengen ofzo? fietskar lijkt me voor jou dan wel ideaal inderdaad. of zo'n maxicosi beugel voor achterop de fiets, daar zijn vast ook wel bijpassende regenhoezen voor.
Het enige wat ik nu echt even rot vind is dat ik nu geen idee heb wat hij is bijgekomen van een week alleen borstvoeding. Maar aangezien hij echt op het zicht groeit zal het wel loslopen. Zoals verwacht had Merlijn gisternacht ook weer goed doorgeslapen. Ik had een vergadering gehad dus na 19.00 heb ik hem niet meer gevoed gehad, hij heeft alleen een flesje van 120 afgekolft gehad van zijn vader. Toen hij om 23.15 zijn voeding kreeg zaten mijn borsten lekker vol en hij had ze allebei zo goed als leeg gedronken. En ik heb hem om 4.45 maar weer wakker gemaakt omdat hij niet echt ging komen. Toch wel netjes als hij zo doorslaapt.

Gisteren had ik trouwens ook iets doms gedaan. 's Ochtend had ik hem lekker aangekleed, komt mijn schoonzusje op bezoek en zij lekker knuffelen met Merlijn, natuurlijk. Kijk naar zijn sokjes, ai, veel te klein. Het hieltje van de sok zat bijna op de helft van zijn voetje. Had ik helemaal niet opgelet. De kleine babysokjes hoeft hij nu niet meer aan. Hij groeit ook zo hard het is bijna niet bijtehouden.
  woensdag 15 februari 2006 @ 13:49:07 #8
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_35110230
Of je kind in strakke pakjes hijzen omdat jij het zo leuk vindt
pi_35110527
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 13:49 schreef Rottdog het volgende:
Of je kind in strakke pakjes hijzen omdat jij het zo leuk vindt
Oh ja, zo een pakje met voetjes en er dan achterkomen dat hij zijn benen niet kan strekken.
pi_35117819
Hard gaat het idd he, Randa. Emma heeft nu al maat 62 aan, bij Noa duurde dat wel wat langer heb ik het idee. Maar ja, Emma groeit dan ook wel heel hard...

Het gaat hier niet zo lekker...Emma slaapt heel erg slecht overdag, ik moet haar heel vaak in slaap wiegen, waarna ze in bed weer net zo hard gaat huilen...ze lijkt nog steeds heel veel krampjes te hebben, wil soms niet drinken, als ik haar aan wil leggen gaat ze keihard krijsen, en wordt dan ook niet stil. Soms kan ik haar een tijdje later wel goed aanleggen, maar vaak ook niet...
En de hele avond zijn we met haar bezig, buikje masseren, rondlopen, wiegen, weer in bed leggen, een tijdje laten huilen, dat niet aan kunnen horen omdat ze gaat krijsen (binnen een paar minuten is het van 'gewoon' huilen naar krijsen...) ...

Is dit nou gewoon een fase?? Ik probeer er echt ritme in te krijgen (de dag) maar ook al leg ik haar steevast in bed als ze moe is, slapen doet ze niet...en als ik haar dan weer ga wiegen etc. wordt de hele dag weer rommelig. Ook kan ik natuurlijk Emma niet alle aandacht geven want Noa heeft ook een hoop aandacht nodig.
Ik zit er echt een beetje doorheen nu, gisteravond hebben we Emma in bed laten huilen, tien minuten later weer even troosten en terugleggen, etc., maar uiteindelijk is ze aan de borst in slaap gevallen en kon ik haar zo in bed leggen. Eigenlijk gaat dat elke avond zo...als ik haar niet slapend in bed leg (wat in veel gevallen niet lukt omdat ze gelijk weer wakker wordt) blijft ze niet slapen maar gaat ze krijsen. Wat is dit nou? Wat doe ik verkeerd? Iemand een idee?
  woensdag 15 februari 2006 @ 16:58:46 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35118089
krijgt ze wel genoeg binnen? kun je niet eens oaar keer extra wegen? misschien dat de bv niet helemaal meer voldoening geeft ?

en hier zitten we nog steeds in maatje 50 ondanks dat ze zo'n mollig kindje was..
Het joggingpakje wat ze na ontslag van het zkh aanhad zit ruimer als het nu zit alleen de beentjes zijn echt langer geworden maar de broek is nog niet tekort moesten we eerst omslaan
Hoe is het met ambertje gegaan het logeren ?

en Randa ik ben blij dat we hier vrijwe; de meeste dingen erg dichtbij hebben.. want het openbaar vervoer is nog veel erger als bij jullie hier alleen sochtends 2 bussen tussen de middag een en in de spitstijd 2 riten
maar we hebben wel een eigen treinstation
nog vraagje voor je in moeders topic zo
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_35118671
Evenstar: bedankt voor het meedenken ... ik denk dat het niet aan de bv ligt, want zoals ik al zei groeit ze erg goed. Ook geeft ze vaak nog mondjes melk terug en als ze eenmaal drinkt, is dat ook erg gulzig en veel. Maar waarom ze zo onrustig drinkt... geen idee.
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:20:30 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35121222
hmmm misschien heeft poemojn tips die weet ook veel over bv en ik niet echt
pi_35121649
Maatje 50 nog?? Wij gaan nu min of meer defintief naar maatje 62 overstappen omdat de kleertjes maat 56 nu zowat allemaal zijn opgeruimd. Jammergenoeg zitten de broeken mt 62 bij Merlijn veel te ruim en is mt 56 eigenlijk te klein aan het worden. Ik ben wel trots dat hij zo goed groeit op mijn BV.

Suzanne, wat moeilijk joh, ik zou het ook niet weten. Merlijn drinkt bij krampjes juist erg graag, zuigbehoefte. Hij wordt eigenlijk altijd aangelegt als hij onrustig is, dus erg vaak soms.

Mijn schoonmoeder zei daarstraks ook al dat ik het nadeel heb dat ik in Budel-Schoot woon terwijl alles wat van belang is huisarts, CB en winkels in Budel zitten. Het enig waar ik hier in het dorp blij mee ben is een grote supermarkt, friettent, shoarmatent en het postkantoortje. Maar uiteindelijk heb je daar niet alles aan.
pi_35122623
Amber heeft zich voorbeeldig gedragen. Ze ging gister rond 21.30 slapen en werd vanmorgen pas om 8.00 uur wakker. Verder was ze hartstikke gezellig vandaag!

Amber heeft ook heel lang maatje 50 aangehad, ze zit nu in maatje 62 en daar zijn sommige kleertjes ook al wat te klein aan het worden.. ons kleine meisje wordt groot...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 15 februari 2006 @ 19:38:59 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35124482
Suzanna, heb je al naar spruw gekeken? Daar kunnen ze ook erg onrustig van gaan drinken..
Verder schiet me ook neit zo 123 iets te binnen. (het verklaart nl. niet dat ze dan niet altijd zo is).

Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator woensdag 15 februari 2006 @ 20:27:19 #17
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35126679
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 09:29 schreef Fuente het volgende:

Weet iemand hier trouwens vanaf welke leeftijd een kind getest kan worden op allergieen voor bijvoorbeeld katten o.i.d.?
Pas vanaf 4 jaar worden de meeste kinderen getest en kun je er vanuit gaan dat die testresultaten betrouwbaar zijn. Voor de leeftijd word testen meestal afgeraden omdat ze vals positief of vals negatief kunnen uitvallen. (m.a.w. ze kunnen nu allergisch lijken te reageren en erover heen groeien en vice versa).
Als jij een vermoeden hebt dat het aan de huisdieren ligt kun je het natuurlijk wel bespreken met je huis/kinderarts.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_35127050
Morris is getest toen hij ongeveer 8 maanden was. De dermatoloog kon uit de bloedtest afleiden dat hij erg allergisch voor de katten was. En dat bleek te kloppen. Nu de katten bij mijn schoonouders wonen is het enorm verbetert.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_35127180
Fuente idd wat Lois zegt. Djulian is wel getest omdat er duidelijk mee dingen waren waar hij niet tegen kon, alleen kwam uit de test alleen de kippen-ei allergie. Maar het wilde niet zeggen dat hij zijn melk allergie en huisdieren allergie niet had want die had hij duidelijk wel.
De beste manier om te kijken of ze ergens allergisch voor zijn is tot 4 jaar het elimineren van dingen. Als je dus een allergie vermoed dat uit het dieet/omgeving van de kleine houden en dan later weer toevoegen.
Dit wel in overleg met CB ivm eventuele heftige reactie!
pi_35133087
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:38 schreef E.T. het volgende:
Suzanna, heb je al naar spruw gekeken? Daar kunnen ze ook erg onrustig van gaan drinken..
Verder schiet me ook neit zo 123 iets te binnen. (het verklaart nl. niet dat ze dan niet altijd zo is).

Sterkte!
Heb er ook wel even aan gedacht ja...maar toch heb ik niet het idee dat dat het is. Ze heeft niets in haar mondje wat te zien is, en ze drinkt soms ook heel rustig, met grote slokken. Als een baby spruw heeft, drinkt hij/zij dan 's nachts altijd wel rustig?

Randa: als Emma krampjes heeft wil ze soms juist wel en soms juist niet drinken. Ze kan namelijk ook teveel drinken af en toe, waardoor ze weer extra krampjes krijgt. Ze is nogal een gulzige tante met het drinken vaak...

Jullie ook bedankt voor het meedenken trouwens. Ik wil zo graag een oplossing, want het is erg vermoeiend... (ga nu trouwens naar bed )
pi_35133282
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:37 schreef Anitra het volgende:
Fuente idd wat Lois zegt. Djulian is wel getest omdat er duidelijk mee dingen waren waar hij niet tegen kon, alleen kwam uit de test alleen de kippen-ei allergie. Maar het wilde niet zeggen dat hij zijn melk allergie en huisdieren allergie niet had want die had hij duidelijk wel.
De beste manier om te kijken of ze ergens allergisch voor zijn is tot 4 jaar het elimineren van dingen. Als je dus een allergie vermoed dat uit het dieet/omgeving van de kleine houden en dan later weer toevoegen.
Dit wel in overleg met CB ivm eventuele heftige reactie!
Ik ben ook allergisch voor vanalles, maar sommige dingen waarop ik getest was en positief op reageerde (dus allergisch was) merk ik niets van in de praktijk...en andere dingen (zoals katten, waar ik dus echt niet tegen kan helaas) kwamen weer niet goed uit de test. Vreemd hoor, het klopt toch soms niet.

Lastig zeg, dit!
pi_35133520
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:28 schreef Suzanna het volgende:

Randa: als Emma krampjes heeft wil ze soms juist wel en soms juist niet drinken. Ze kan namelijk ook teveel drinken af en toe, waardoor ze weer extra krampjes krijgt. Ze is nogal een gulzige tante met het drinken vaak...
Merlijn heeft vanavond door krampjes de hele avond aan dezelfde tiet liggen lurken. Dus daar zit niet echt veel in, hij krijgt maar een beetje iedere keer ws. Gelukkig kom ik zo op een avond ook een beetje aan rust toe.
pi_35133588
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:31 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Ik ben ook allergisch voor vanalles, maar sommige dingen waarop ik getest was en positief op reageerde (dus allergisch was) merk ik niets van in de praktijk...en andere dingen (zoals katten, waar ik dus echt niet tegen kan helaas) kwamen weer niet goed uit de test. Vreemd hoor, het klopt toch soms niet.

Lastig zeg, dit!
Dat is idd de moeilijkheid en daarom werkt het elimeneren van dingen beter dan zo'n test.
pi_35133910
Dat had ik ook Suzanna, daarom ben ik toen dubbelblind getest.. en wat daaruit kwam klopte weer wel met wat ik zelf dacht. Dus gewoon naar jezelf luisteren.

Bij krampjes kan zuigen pijnstillend werken idd en de 'leegste' borst geven is dan 't beste (dus niet steeds wisselen).
Heb je de indruk dat er soms maagzuur omhoog komt Suzanna? Misschien is het 'gewoon' dat dat nog niet goed volgroeid is, zoals bij veel baby's? Als ze dat weer inslikt spuugt ze dus niet maar kan ze er wel last van hebben. Beste oplossing is dan vooral bv blijven geven (goed voor de maag) en kleine voedingen (zodat de maag niet steeds boordevol zit en ze 't goed kan verteren ipv teruggeven). En je kunt natuurlijk het hoofdeinde vh bed omhoogzetten maar daarover spreken onderzoeken elkaar tegen (iig in 2004), rechtop houden na de voeding in bijv maxi-cosi of wipstoel, en evt in zithouding voeden (dus Emma laten 'zitten').
pi_35133958
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:35 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Merlijn heeft vanavond door krampjes de hele avond aan dezelfde tiet liggen lurken. Dus daar zit niet echt veel in, hij krijgt maar een beetje iedere keer ws. Gelukkig kom ik zo op een avond ook een beetje aan rust toe.
Haha, je wordt zo gedwongen om rustig te zitten he! wel lekker dat hij dan toch wil drinken/zuigen...dat wil Emma vaak niet, die wil dat we met haar
- lopen
- wiegen
- buikje wrijven
- speentje er constant instoppen
- etc. etc. ...

ZUCHT
pi_35134271
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:43 schreef poemojn het volgende:

Bij krampjes kan zuigen pijnstillend werken idd en de 'leegste' borst geven is dan 't beste (dus niet steeds wisselen).
Heb je de indruk dat er soms maagzuur omhoog komt Suzanna? Misschien is het 'gewoon' dat dat nog niet goed volgroeid is, zoals bij veel baby's? Als ze dat weer inslikt spuugt ze dus niet maar kan ze er wel last van hebben. Beste oplossing is dan vooral bv blijven geven (goed voor de maag) en kleine voedingen (zodat de maag niet steeds boordevol zit en ze 't goed kan verteren ipv teruggeven). En je kunt natuurlijk het hoofdeinde vh bed omhoogzetten maar daarover spreken onderzoeken elkaar tegen (iig in 2004), rechtop houden na de voeding in bijv maxi-cosi of wipstoel, en evt in zithouding voeden (dus Emma laten 'zitten').
Ze spuugt regelmatig kleine beetjes...en daarna lijkt ze vaak toch nog wel honger te hebben dus het is niet altijd een teveel wat naar boven komt. Lijkt idd wel wat op maagzuur af en toe!
Ze dronk eerst om de twee uur, maar op een gegeven moment wilde ze dat niet meer en ging ze huilen als ik haar eerder aanlegde en wilde absoluut niet drinken. Een half uur/uur later wilde ze dan wel weer drinken. Dus ik weet niet of dat gaat lukken met 'kleinere voedingen'...want ik neem aan dat dat wel het gevolg is als je vaker voedt? Of werkt dat niet zo...
Hoofdeinde van het wiegje kan niet omhoog, de standaard zit in het midden...heb het bij Noa wel gedaan met een handdoek o.i.d. onder het matras maar dan wordt het zo wiebelig ...
Ik ga proberen haar in zithouding te voeden! Rechtop houden na de voeding doe ik zowiezo, omdat haar boertje vaak heel laat pas komt. Tot ze geboerd heeft gaat ze na de voeding ook vaak HEEL hard huilen, dus dan moet ik haar wel rechtop houden.

Bedankt voor je reactie
pi_35134636
Vaak voeden is vaak idd 'kleine beetjes voeden'.
Myrthe huilde erg veel de eerste tijd, ik dacht toen dat 't daar door kwam.. dragen in een draagzak vond ze ook erg fijn (liggen in de kinderwagen werkte niet, dat was ook krijsen). Maar ik was toen ook bang voor voedselallergieen ed (jongste broertje van me deed als baby'tje echt aan explosief braken met boogjes, die bleek jaren later koemelkallergie te hebben in een tijd dat hypoallergene flesvoeding nog niet bestond.. had dus continu pijn), dat heeft ze nu iig niet. Hopelijk kun je er iets mee en misschien dat 't cb anders nog tips heeft?
Hier staat wel veel info (onderaan).
pi_35147234
Emma vindt het inderdaad niet leuk om in de kinderwagen te liggen! (helaas) Erg lastig soms als we erop uit willen, maar vaak lukt het toch wel om haar dan in slaap te krijgen omdat het beweegt. Ze vindt het alleen niet echt geweldig. Zodra ze in de draagzak zit gaat het ook vaak wel goed, maar net zo vaak ook niet.

In ieder geval slaapt ze nu...en dat is al heel zeldzaam! Ben benieuwd of het dan nu toch gaat veranderen.
pi_35152344
Amber is ff van slag. Gister toen ze thuis kwam was het brullen, brullen, brullen. Flesje gegeven, toen ging ze maar om 0.00 uur werd ze ineens weer wakker en wilde ze weer een flesje. Vanmorgen om 5 uur was ze weer wakker maar toen is ze wel in slaap gevallen. Vanmorgen flesje gegeven, legde ik haar na 2,5 uur in bed, nou het huis was te klein.. ze schreeuwde de hele boel bij elkaar, echt niet normaal meer. Toen maar weer flesje gegeven en om ongeveer 14.00 uur is ze eindelijk naar bed gegaan en nu slaapt ze.....
Volgens mij heeft ze wat last van haar darmpjes...

we geven geen fruithap meer, wachten tot we bij de dietiste geweest zijn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 februari 2006 @ 14:43:46 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35152386
een wijs besluit en een kusje op ambers buikje vervelende krampjes
pi_35152471
ze heeft ook al 4x gepoept tussen gisteravond en nu en ze laat verschrikkelijk veel windjes, zo zielig...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35154927
Dames thnx voor de adviezen omtrent eventuele allergieeen, ik zal het binnenkort ook aankaarten bij het CB, we moeten over 2 weekjes weer.

Ik was net aan het werk toen het kdv belden, Sara was erg jengelig en bij tempen (omdat ze zo warm aanvoelde) bleek ze 39 graden koorts te hebben.. Meteen geregeld dat ik weg kon (soms lastig, mannetje en ik werken bij hetzelfde bedrijf, en bij ons kunnen zo zeiken soms hierover). Maar goed, sara opgehaald, zielig hoopje mens, zielig huilen en soepoogjes, knetterheet. Thuis maar weer even getempt, nog steeds 39 graden, dus heb haar een zetpilletje gegeven en nu ligt ze te slapen.
Vind het ergens toch wel eng, ze is eigenlijk nooit echt ziek, maar goed, zo lang ze alert is en onder de 40 graden blijft is het goed toch?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 16:04:31 #33
81992 Githa
pi_35155081
Alert blijven is een belangrijke graadmeter. Ook als ze gaan kreunen is het verstandig om de Huisarts te bellen.
Als de temp. hoog is kun je ze wat afwassen met een lauw washandje, wil wel eens helpen niet te warm aankleden en extra water geven om te drinken...beterschap

Ohw, en als ze hele hoge temp. hebben gehad kan het best zijn dat ze wanneer het bijna over is, ze ineens ondertemp. hebben. Niet van schrikken
pi_35158854
Hey, dat heb ik bij Noa ook gehad pasgeleden! Ik wist niet dat dat normaal was thnx voor de info, Githa

Fuente, wat zielig zeg, voor Sara...ik was ook 'freaked out' toen Noa voor de eerste keer ziek was (dat gebeurde pas bij 7 maanden, daarvóór was ze niet eens verkouden geweest) en tis ook even best eng omdat je het niet gewend bent. Maar meestal gaat het wel snel over, de koorts. Als ze drie dagen koorts heeft kun je het beste de huisarts even bellen.

Vicky, ik voel met je mee...(en met die arme Amber) wat zijn krampjes toch zielig! Emma laat ook altijd zoveel windjes...

Oh ja, ik heb vanochtend met het CB overlegd en die vrouw raadde me toch aan om een soort dieet te gaan volgen vanwege Emma's krampjes. Ook veel tips gehad t.o.v. het slapen van Emma. Ik ga er nog even over nadenken wat de beste oplossing is...
  donderdag 16 februari 2006 @ 19:48:11 #35
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35163542
Ik heb vanmiddag het cb voor advies gebeld. Tobias komt uit zichzelf ineens nog maar voor 4 voedingen. Dat vond ik een beetje weinig en ik wilde dus weten hoeveel voedingen een baby'tje van bijna 4 maanden eigenlijk minimaal moet hebben. Zo jammer dat ze geen concrete antwoorden kunnen geven.
Eergister heeft hij 4 voedingen gekregen. (18.00 de laatste en om 6.30 de volgende morgen pas weer )Toen heb ik hem gisteravond om 21.15 maar wakker gemaakt voor een voeding zodat hij er wel 5 zou krijgen. En vanmorgen om 9.30 uur pas weer de volgende! Wel lekker die lange nachten maar zo weinig voedingen zit me toch niet helemaal lekker. Om 17.00 uur kreeg hij pas zijn derde voeding. Dat betekend dat ik hem om 20.00 uur wakker moet gaan maken voor de 4e zodat ik hem rond 23.00 uur de vijfde voeding kan gaan geven. En ik ben heeeeeeel slecht in baby'tjes wakker maken.
Het cb kon, zoals verwacht, niks concreets vertellen. Ze dacht dat Tobias vanzelf wel weer om een nachtvoeding zou gaan komen, maar dat is niet helemaal de bedoeling natuurlijk, dadelijk slaapt hij van 12.00 naar 0.00 uur bijvoorbeeld. Ik heb gezegd tegen haar dat ik het wel een paar dagen aankijk en dan eventueel nog terugbel. Advies heb ik uiteindelijk niet gehad.
Tobias is lief, alert, vrolijk, alle luiers zijn nat, wat dat betreft heb ik geen klagen maar het zit me gewoon niet helemaal lekker. Morgen ga ik voor de zekerheid maar even langs het weeguurtje.
Wat zouden jullie doen? Wakker maken of laten slapen? Ik neig toch wel naar wakker maken...
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 16 februari 2006 @ 19:57:41 #36
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35163978
Saffier, ik heb hier zo'n kind gehad. Mij is toen verteld (door de afdeling neonatologie notabene, die zeiden dat ik altijd mocht bellen als ik vragen had. Ik weet alleen niet of ze na 4 maanden nog wel gerekend hadden op een telefoontje van mij ) dat ze ongeveer 500/600 cc nodig hebben.

Maar als je er niet meer inkrijgt, krijg je er niet meer in. Alles wat ik er bij Freek in "dwong" kwam er net zo hard weer uit.

Als ze goed aankomen, goed plassen en alert zijn regelen ze blijkbaar zelf heel goed wat ze nodig hebben. Het is hier de hele babytijd een drama gebleven, dat drinken, maar het is een stevige bijna 4 jarige nu .
Wat ik nog weleens deed, als ie echt heel beroerd gedronken had, was 's avonds idd een late fles. Maar ik maakte hem niet wakker (want dan dronk ie weer slecht ), maar duwde gewoon die fles erin, terwijl hij lag te slapen. Hangt een beetje onhandig voor jezelf, zo half in het ledikant, maar het werkt hier wel.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:07:49 #37
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35164438
Leah bedankt voor je snelle reactie, alleen.... Tobias krijgt de borst! Ik zie mezelf al helemaal over de rand van dat ledikant hangen om dat kind nog wat te eten te geven!! Hahaha sorry, levendige fantasie hier! Wakker maken werkte hier ook nooit, dronk hij idd niet want --> uit slaap gehaald dus nog moe. Maar van de week voor het eerst in die bijna 4 maanden wel gedaan en toen dronk hij keurig. Ik weet dus ook absoluut niet hoeveel ml hij drinkt (met kolven is het tussen de 80 en 120 cc). Het ziekenhuis (ook afdeling neo) heeft me ook op het hart gedrukt om vooral te bellen als ik dat nodig vond, daar had ik niet aan gedacht, wel aan het cb zonder echt resultaat dus.
Ylana
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:12:10 #38
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35164630

Nee, dat hangt niet lekker idd!! Freek heeft ook 4 maanden de borst gehad, maar toen heb ik me er helemaal niet druk om gemaakt, moet ik je zeggen. Juist omdat ik toch niet wist wat ie binnenkreeg .
Lijkt mij dat ie bij bv juist wel pakt wat ie nodig heeft, zeker als morgen bij het wegen blijkt dat ie goed aankomt. Ik zou het anders nog eens even aan de ervaren bv-ers vragen in het BV topic, en anders gewoon neo bellen als je advies wilt.
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:17:22 #39
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35164835
Thanks! Het is ook voor het eerst dat ik denk van 'klopt dit wel'? En omdat hij de rest prima doet maak ik me weinig zorgen om Tobias, het is meer dat 'klopt dit wel'-gevoel wat me niet lekker zit ineens.
Ylana
pi_35165313
De lactatiedeskundige (van het CB) heeft mij wakker maken aangeraden. En het werkt wel dus.

Je kan dus altijd nog een lactatiedeskundige vragen wat je het beste kan doen met Tobias. Hier hebben ze spreekuren en je kan ook een afspraak maken.

Anders morgen eerst kijken wat hij weegt
Variety is the spice of life
pi_35165817
Saffier, Sara zat met die leeftijd wel op 4 flesvoedingen. Meestal is het zo dat zolang ze alert zijn en plasluiers hebben er niets aan de hand is. En als je het zelf niet vertrouwt kun je hem altijd wakkermaken en extra aanleggen, maar als hij de nacht goed doorslaapt zou je toch denken dat hij er genoeg aan heeft!

Sara heeft vanmiddag nog even geslapen. Groentehap wou ze niet, ze was ook heel bleekjes. De papfles ging er grotendeels in, en erna maar lekker in bedje gestopt. Ik denk dat ik dr nog wel even wakkermaak vanavond voor een kleine fles, omat ze vandaag niet alle flessen opheeft en net nog steeds koorts had (kunnen we meteen voor de zekerheid nog even tempen).
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:51:53 #42
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35166183
Fuente wat vervelend en zielig als ze zo ziekig zijn he voor sara

Hier erg benieuwd naar morgen sowieso krijgt ze de nacontrole die standaard is en meteen wordt het voeding/spugen e.d. besproken.
Wij merken wel een hoop verbetering, maar ze spuugt nog teveel en heeft ondanks de lozec nog veel last van zuur en het spugen wordt weer meer melkig als doorzichtig..
Mij valt op dat hoe later op de dag hoe meer ze gaat spugen.
Straks weer medicijnen geven, echt je hart breekt .. de tablet moet opgelost worden in een beetje water en dan valt die uiteen in kleine korreltjes.. via een flesje wil dat niet omdat de korreltjes te grof zijn om door de speen te komen, dus we geven het nu met een lepeltje.. ze vind het maar helemaal niets dat spul, ze raakt dan echt overstuur.. en het liefst ga ik dan zelf een ptoje meejanken.. maar daar heeft ze niets aan.. het klote is dat het niet over de dg verdeeld kan worden.. vanaf moment dat het uit de verpakking is moet het binnen 30 minuten binnen gewerkt zijn na de medicatie gaan we eens lekker samen douchen even lekker ontspannen
pi_35166494
Het is zo vervelend medicijnen geven aan die kleintjes.

Fuente en sara
  donderdag 16 februari 2006 @ 20:59:59 #44
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35166553
Evenstar fijn dat de voeding wel wat verlichting geeft!

Ik ga tegen 21.00 uur Tobias wakker maken voor een voeding heb ik net met mezelf afgesproken dan merk ik vanzelf wat hij vannacht doet en dan morgen even laten wegen op het cb. Ik moet toch een afspraak maken met een lactatiedeskundige ivm de spruw, hopelijk kan ze me hier dan ook in adviseren (hoop dat ze er hier één hebben). Tobias heeft vandaag 3 voedingen gehad en dat vind ik er toch écht (minimaal) één te weinig, vandaar het wakker maken.
Fuente ik ben 'blij' dat Sara met 4 maanden op 4 voedingen zat, scheelt toch om dat te horen! Ik hoop dat ze snel weer helemaal beter is.
Ylana
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:03:24 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35166686
Kan het niet zijn dat hij door die spruw minder drinkt saffier?
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:22:59 #46
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35167531
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Kan het niet zijn dat hij door die spruw minder drinkt saffier?
Daar heb ik wel even aan gedacht, maar we zijn inmiddels ongeveer 3 weken met de spruw bezig, daardoor heeft hij wel onrustig gedronken en veel losgelaten, maar niet eerder maaltijden overgeslagen. Dat had ik dan eerder verwacht. Bij hem is nu al bijna een week niets meer te zien van de spruw, bij mij daarintegen wel daarom moeten we ook naar een lactatiedeskundige. Stond er idd niet duidelijk bij zag ik.

edit, Ik heb hem net wakkergemaakt en hij ligt nu keurig te drinken bij me, wakker maken kostte wel moeite maar toen hij eenmaal wakker was, kon hij meteen weer lachen naar me!
Ylana
pi_35167589
Evenstar, wat onwijs rot voor je meiske, last van spugen, die 'stomme' (maar hopelijk wel werkende) medicijnen, kan me voorstellen dat je moederhart breekt op zo'n moment *knuf*

Saffier, 3 lijkt me inderdaad te weinig ja! Hopelijk kan een lactatiedeskundige je verderhelpen. De 4 voedingen waar Sara op zat (en nog zit) waren wel flesvoedingen, ik weet niet of dat verschil maakt.
Sara
Merel
Ukje
pi_35172037
Een borstgevoed kind dat 'op aanvraag' gevoed wordt krijgt eigenlijk bijna altijd wel genoeg binnen...je 'moet' je pas echt zorgen maken als er minder plasluiers zijn. Tenminste, dat is mij verteld. Bij Emma houd ik het persoonlijk helemaal niet bij, ik weet niet eens hoeveel voedingen ze krijgt. Dat is ook weleens lastig hoor, je kunt het maar beter bijhouden... maar de dag is hier zo druk dat ik het gewoon elke keer vergeet en niet op de klok kijk.

Ik zag trouwens het beeld van een boven-de-wieg-hangende moeder ook voor me, is met de fles íetsje beter te doen ...
Fijn dat hij nu ligt te drinken!! Ik zou denk ik ook wel Emma wakker maken als ze weinig gedronken heeft trouwens...maar het is idd helemaal persoonlijk. Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken als ik het zo hoor!

Evenstar, wat zielig zeg, die medicijnen... vind het idee alleen al zo zielig!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 09:28:29 #49
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35179208
Hij was gisteravond binnen 10 minutjes alweer in slaap gevallen en dat terwijl hij normaalgesproken wel 30-40 minuten over de borst doet.
Suzanna logisch dat je het druk hebt met twee van die ukkies! Maar ik vond 3 voedingen wel erg weinig, maar ja het wakker maken haalde niet echt veel uit hier.
Vanmorgen om 8.30 bij hem gaan kijken, hij was nog niet helemaal wakker maar lag al wel op zijn handje te soppen, nu ligt hij alweer even te drinken bij me.
Tobias krijgt normaal gesproken voor elke voeding een schone luier en een keer extra als hij een poepbroek heeft, maar die heeft hij maar af en toe, dus dat geeft niet echt een realistisch beeld. Dat bedacht ik me vannacht ineens, van die luiers. Om 12.30 is het inloopspreekuur op het cb, dus daar ga ik vanmiddag even langs.
Bedankt voor de geruststelling!
Ylana
pi_35180552
Amber was alleen eergister van slag. Gisteravond hebben me mams en ik haar in badje gedaan, toen flesje gegeven. Mijn moeder heeft mijn strijkje weggewerkt, lieve moeder heb ik toch! Amber heeft lekker in de wipstoel gezeten en om 21.15 ging ze naar bedje. Ze lag volgens mij wel onwijs te dromen want ze bleef maar geluidjes maken. Toen ik vanmorgen om 8.00 in haar kamertje stond lag ze lekker rustig om zich heen te kijken. Flesje ging er zonder piepen in, boertje ging zonder huilen en toen het flesje opwas ging ze lekker liggen lachen..

Amber zit al een tijdje op 4 flessen. 's Ochtends heeft ze altijd een mega volle plaslier en overdag plast ze ook heel goed. Maandag mogen wij weer naar het cb, weer een prikje en ben benieuwd wat ze daar weegt en wat ze aangekomen is de afgelopen 4 weken.

Wij geven Amber ook medicijnen maar doen dat via een spuitje, dat gaat hartstikke goed. Succes vandaag Evenstar, ik hoop dat er wat uitkomt!

Saratje toch, wordt maar snel beter hoor!

Hihi Saffier, ik zie het beeld ook helemaal voor mij, jij hangend boven het bedje van Tobias...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35182391
Saffier, ben benieuwd hoe het gaat op het CB, succes!

Vicky, fijn als je zo'n moeder hebt hoor! En fijn dat Amber zich weer wat beter voelt

Sara had bij het uit bedje halen een temp van 38.1. De fruithap had ze helemaal geen zin in, ze was bleekjes en huilt zoveel, echt zielig. Maar weer een zetpilletje gedaan, fles gehad, en maar weer lekker in bedje gedaan. Ze slaapt nu weer.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:11:41 #52
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35190060
arme sara wel goed drinken meisje
Amber fijn dat je weer lekker kunt slapen enzo

Hier op nacontrole geweest: de voedingen gisteren zijn allemaal binnen gebleven op een deel van de medicatie na.. maar dat was niet zo erg ze pakt er toch genoeg van dat ze het niet zo zuur heeft
Nu doorblijven gaan met de nutramigen en de lozec en over 2 weekjes terug komen en wordt er verder gekeken hoe het dan gaat.
Waarschijnlijk heeft de voeding heel veel gedaan al en was die lozec erbij nodig om dat de boel van binnen in ontstoken is, vandaar dat ze ook nog niet aan haar tax komt zit nu op 400 a 500 cc van de 750 die ze normaliter drinken moet.. iig genoeg dat mevrouwtje flink is aangekomen !!
wel 120 gram in 4 dagen wij zijn blij langzaam aan dus weer opbouwen
Hij heeft naar haar hartje en longetjes geluisterd en de darmpjes die klonken ook allemaal goed terwijl; de darmpjes eerst enorm rommelden !
Over de heupjes begon hij zelf niet , maar ik vroeg er zelf maar even naar en heeft hij gekeken , en ook hier de bevestiing dat ze toch erg stijf in de heupjes is daarvoor 27 maart heupfoto's laten maken. maar daar gaan we ons nog maar helemaal niet druk om maken.
Eerst maar eens afwachten hoe dit gata lopen verder.
Helemaal positief er over zijn durven we nog niet echt want meestal als we het idee hadden dta het beter ging werd het al snel weer slechter..
We wachten weer lekker verder.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 17:11:34 #53
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35194966
Evenstar wat klinkt dat goed! Jullie zullen vast een klein beetje opgelucht zijn denk ik zo en dat mag best, lekker gegroeid ook! Fijn!

Hoe is het met kleine Kim? En Ingrid hoe is je enkel? Sara voel je je al wat beter?
Hoe gaat het met de krampjes van Vicky? Ik vind dat altijd zó zielig, hopelijk is het snel over!

Ik ben dus terug van het cb (daarna langs mijn ouders geweest vandaar nu pas update) Tobias is in twee weken tijd maar 50 gram gegroeid Erg weinig dus. Ik moet hem nu zeker 5 voedingen op een dag geven, dat betekend dus gewoon wakker maken als dat nodig is, en volgende week vrijdag terug om nog een keer te wegen. Dan kunnen we kijken of er misschien bijvoeding nodig is of dat hij misschien toch wat minder lekker in zijn vel zat afgelopen week en daardoor zo weinig aan is gekomen en dat hij komende week wel voldoende aankomt.
Wat ik wel raar vond; ze wilden hem niet opmeten, als hij nu weer ruim 2 cm is gegroeid net zoals vorige keer, dan betekend het dus dat hij wél groeit, maar dat weet ik nu dus niet. Straks zelf maar goed de centimeter ernaast leggen.
Wie heeft er een link met de groeicurve van bv-kindjes voor me?

muts hier vind het idee bijvoeding eigenlijk helemaal niet leuk Ik geef nu bijna 4 maanden volledig bv en dat wilde ik zeker 6 maanden volhouden. Als het beter is voor Tobias doe ik het natuurlijk wel gewoon, maar hij heeft niet laten merken dat hij honger heeft ofzo dus ga ik er wel vanuit dat mijn bv voldoende voedingswaarde heeft. Eerst maar deze week afwachten of hij wel wil groeien en daarna maar over bijvoeding druk gaan maken
Ylana
pi_35195037

Arwen je bent goed aan gekomen
Heerlijk dat het toch aan slaat evenstar!
Fijn dat de heupecho nu iig ook vast staat.
pi_35195760
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:11 schreef Saffier het volgende:
muts hier vind het idee bijvoeding eigenlijk helemaal niet leuk Ik geef nu bijna 4 maanden volledig bv en dat wilde ik zeker 6 maanden volhouden. Als het beter is voor Tobias doe ik het natuurlijk wel gewoon, maar hij heeft niet laten merken dat hij honger heeft ofzo dus ga ik er wel vanuit dat mijn bv voldoende voedingswaarde heeft. Eerst maar deze week afwachten of hij wel wil groeien en daarna maar over bijvoeding druk gaan maken
Lijkt mij dat je hem sowieso moet porren voor die extra voedingen. Of dat nou borstvoeding is of kunstvoeding. Ik vraag me af waarom kunstvoeding dan nodig zou zijn?!
pi_35196567
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:31 schreef owlet het volgende:

[..]

Lijkt mij dat je hem sowieso moet porren voor die extra voedingen. Of dat nou borstvoeding is of kunstvoeding. Ik vraag me af waarom kunstvoeding dan nodig zou zijn?!
Ik kan je niet meer dan gelijk geven.

Kun je niet een dagje hem iedere twee uur wakker maken, dan voer je én de borstvoeding op en hij wordt zoveel aangelegt dat hij misschien een ander ritme krijgt. Op www.borstvoeding.com staan curves. Ik zou trouwens op het borstvoedingsforum eens ervaringen en tips vragen, of kijk eens naar een avond van VBN of LLL bij jou in de buurt.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:40:42 #57
3011 E.T.
pi_35199993
Saffier, hou je ook rekening met de 4-maanden-borstvoedingsdip? Hoe vaak er niet moeders onzeker worden gemaakt rond de vier maanden omdat hun kindje niet genoeg gegroeid zou zijn.
Kindertjes die bv krijgen hebben vaak rond de 4 maanden een dipje in de groei.

En over bijvoeden.. zou ik dus altijd eerst proberen met afgekolfde bv. (zeker geen fruit en of groente... bedenk maar eens goed wat jij gaat eten als je af wilt vallen.. Juist, groente en fruit want daar zitten zo weinig calorieen in. )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:40:58 #58
3011 E.T.
pi_35200001
Vergeet ik helemaal dat Arwen weer aan 't groeien is!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:46:02 #59
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35200172
Ik denk dat ze met de kunstvoeding dan zeker weten dat er voedingsstoffen inzitten, dat valt met mijn bv natuurlijk niet te 'meten'. Daar hou ik het nu maar even op.

De borstvoeding hoef ik op zich niet op te voeren Randa, ik heb meer dan genoeg. Ik zorg er wel voor dat hij niet alleen de voormelk krijgt maar ook de achtermelk.
Vanmorgen om 8.30 lag hij al op zijn handje te soppen, hij was nog niet helemaal wakker, maar ook niet meer diep in slaap. Om 11.45 hoorde ik hem, om 15.00 uur weer en toen ik net om 18.30 ging kijken lag hij al wakker in zijn bedje om zich heen te kijken. Zo zit er vandaag steeds 3-3,5 uur tussen en heb ik hem nog maar één keer wakker hoeven maken. Met vaker wakker maken op de dag verander ik misschien zijn ritme, maar ook mijn produktie en daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten. Ik kijk het een paar dagen aan met 5 voedingen per dag. De links ga ik zo even bekijken, dank je!
Ylana
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:56:55 #60
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35200544
Owww E.T. ik wíst dat ik ergens zo iets had gelezen! En dat is rond de 4 maanden? Mooi!! Nou ja, niet echt mooi natuurlijk, maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik! Zometeen ook even kijken of ik dat ergens terug kan vindern! Met bijvoeden bedoelde ze wel flesvoeding hoor, fruit of groentehap komt hier écht niet in vóór hij 6 maanden is. Ik zat ook al te denken aan een extra bv-fles op de manier die Leah beschreef, hangend over zijn ledikant heen dus. Ik kijk eerst of ik hem wakker krijg rond half tien.
Pfffff ik ben blij met de 4-maanden-dip-informatie, dat lucht op!
Ylana
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:06:34 #61
3011 E.T.
pi_35200890
Saffier zoek anders even op het bv-forum (te vinden via borstvoeding.nl daar is zeker een hoop bekend over de 4 -maanden-dip). Weet zo even de url niet en moet nu even troosten..
pi_35204421
saffier, te weinig voedingsstoffen in BV schijnt echt maar zeer zelden voor te komen. ik vond 4 voedingen al erg weinig voor die leeftijd, ik zou 'm inderdaad gewoon een tijdje lekker vaak aanleggen, gewoon als 't maar even kan. en een paar dagen zo weinig mogelijk andere activiteiten plannen, eerst maar eens even goed opvoeren die produktie. als je 't met 4 voedingen al zowat af kon, zit er vast nog een heleboel 'rek' in de mogelijkheden daarvoor. wat ET ook zei: liever kolven tussendoor en 'm dat geven direct na de borstvoeding bijv. dan nu kunstvoeding gaan geven. komt vast goed! en anders is 't natuurlijk ook geen ramp, maar dit lijkt me echt zeker nog wel het proberen waard. succes!
pi_35205198
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:06 schreef E.T. het volgende:
Saffier zoek anders even op het bv-forum (te vinden via borstvoeding.nl daar is zeker een hoop bekend over de 4 -maanden-dip). Weet zo even de url niet en moet nu even troosten..
www.borstvoedingsforum.nl
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:34:30 #64
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35205472
Heb ook helemaal nog geen 'zin' om te stoppen met de bv . Op het moment kolf ik al tussendoor omdat ik dinsdag de hele dag weg moet en Tobias wel eten moet hebben natuurlijk! Inmiddels kan ik wel 3 dagen weg !! Na een lange nacht (van 21.00 tot 8.30) loop ik letterlijk over, dat kan hij echt niet op, dus kolf ik dan één borst af en hij drinkt uit de andere. Ik heb dus zat bv gelukkig, opvoeren is dus in mijn ogen niet nodig.
Ik heb hem net wel wakker gemaakt voor een laatste voeding, zielig hoor, zo'n uk wakker maken, hij lag zo lief, maar ja nu drinkt hij netjes zijn 5e voeding van vandaag. Ben bang dat vaker wakkermaken averechts gaat werken, dat hij dan met alle voedingen moe is. Nu is hij ook alweer klaar (20 min), maar hij heeft wel weer wat op.
Het borstvoedingsforum speur ik morgen af, ik wil zo naar mijn mandje. Maar wat ik nu zo bedenk, zitten we vast in die 4-maanden-dip, nou die komen we dan vast wel te boven!
flesvoeding is geen ramp, zeker niet, en een uitstekend alternatief, maar *stampvoetend* ik wil het niet, ik wil het niet, ik wil het niet
Ylana
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:35:37 #65
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35205514
Bedankt Randa! Ik had 'm al in mijn favorieten staan!
Ylana
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:45:06 #66
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35205812
Ze kunnen ook wat suf worden van te weinig drinken Saffier, dus ik zou hem voorlopig wel steeds wakker maken, kijken wat ie dan doet. En 20 minuten is altijd nog beter als niet drinken toch?
pi_35205972
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:34 schreef Saffier het volgende:
Heb ook helemaal nog geen 'zin' om te stoppen met de bv . Op het moment kolf ik al tussendoor omdat ik dinsdag de hele dag weg moet en Tobias wel eten moet hebben natuurlijk! Inmiddels kan ik wel 3 dagen weg !! Na een lange nacht (van 21.00 tot 8.30) loop ik letterlijk over, dat kan hij echt niet op, dus kolf ik dan één borst af en hij drinkt uit de andere. Ik heb dus zat bv gelukkig, opvoeren is dus in mijn ogen niet nodig.
Ik heb hem net wel wakker gemaakt voor een laatste voeding, zielig hoor, zo'n uk wakker maken, hij lag zo lief, maar ja nu drinkt hij netjes zijn 5e voeding van vandaag. Ben bang dat vaker wakkermaken averechts gaat werken, dat hij dan met alle voedingen moe is. Nu is hij ook alweer klaar (20 min), maar hij heeft wel weer wat op.
Het borstvoedingsforum speur ik morgen af, ik wil zo naar mijn mandje. Maar wat ik nu zo bedenk, zitten we vast in die 4-maanden-dip, nou die komen we dan vast wel te boven!
flesvoeding is geen ramp, zeker niet, en een uitstekend alternatief, maar *stampvoetend* ik wil het niet, ik wil het niet, ik wil het niet
Je moet het niet per sé zien als opvoeren, maar als het naar jou hand zetten van zijn voedingen. Je voedt toch niet alleen op zijn verzoek maar toch ook op je eigen verzoek. Dus door hem om de twee uur te voeden gooi je min of meer zijn schema in de war en maak je samen een nieuw wat langzaam weer afgebouwd naar een ralistischer schema. Dus als je borsten vol zitten maak je hem wakker. Ik denk dat het aantal voedingen wat je nu geeft toch echt veel te weinig is. Deze tip is een tip die ik in mijn handboek heb staan en wat iedere BV moeder eens in de zoveel tijd wel eens doet (moet doen) en in dit soort gevallen een handig hulpmiddel.
pi_35207254
ah, fijn dat opvoeren helemaal niet nodig is (ik denk weer veel te veel vanuit m'n eigen ervaring. )
ik vind 20 minuten best lang trouwens. maar voor jullie doen is dat vrij kort begrijp ik? drinkt ie dan voortdurend? lijkt me best vermoeiend voor hem om er zo lang over te doen.
pi_35215169
Amber is 4 maanden vandaag

De krampjes zijn weer voorbij, zijn gelijk weer met Cinababy gestart en het was snel over gelukkig.

Amber wilde niet in haar bedje slapen net, schreeuwde de hele boel bijelkaar... nu ligt ze op mijn arm te slapen maar mevrouw wordt aardig zwaar...

Gister was ze bij oma en ben ik met Michel naar de ijssculpturen in Madurodam geweest.. mooi joh maar koudddddddd.

Saffier, ik hoop dat het lukt met voeden en dat Tobias weer lekker aan gaat komen.

Evenstar wat fijn dat Arwen aangekomen is!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35215865
mijn baby is bijna geen baby meer
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:37:51 #71
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35219163
Owwww Daan, nog éventjes! Dan heb je een dreumes!

Randa, nu snap ik wat je bedoeld. Welk boek heb je daarvoor geraadpleegd? Kan ik even in de bieb kijken. Waar ik wel 'bang' voor ben is dat als ik hem ( vaak) wakker maak dat hij dan eigenlijk te moe is om te drinken, dat was gisteravond ook zo, dus dat elke twee uur wakker maken weet ik niet of dat wel zo verstandig is, snap je?
Bix, Tobias heeft altijd erg lang over de borst gedaan, 20 minuten is hier echt superkort! We zijn eerder 45 minuten bezig. Dan is hij de eerste 20 minuten wel het hardst bezig en daarna is het vaak lurken/tutten. Hij en ik weten dus eigenlijk niet beter.
Gisteravond heeft hij dus 20 minuten gedronken (kan ook iets korter zijn geweest) en stortte hij heel snel weer in slaap. Vanmorgen lag hij te spelen in zijn bedje en lekker te lachen en geluidjes te maken toen ik hem kwam halen en precies 3 uur later werd hij weer zelf wakker.
We gaan nu met zijn drietjes een frisse neus halen, bedankt voor alle antwoorden!
Ylana
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:56:40 #72
3011 E.T.
pi_35219731
Saffier, er zijn verschillende bv boeken en in grote lijnen komen ze allemaal wel overeen. Gewoon eens een paar halen, en de tips gebruiken die jou aanstaan.
pi_35220359
Ikzelf heb het boek van de LLL Handboek Borstvoeding

Die had ik tijdens mijn zwangerschap aangeschaft omdat ik niet echt op veel andere manieren aan info over borstvoeding kon komen.
pi_35227394
Hmm ik zit even in dubio en heb even jullie advies/hulp nodig.

Al ruim een jaar schrijf ik met een groep meiden op Babybrabbel. Een van die meiden is 2 weken geleden ingeleid maar niemand heeft meer iets van haar gehoord. Niemand heeft een kaartje gehad, ik heb haar gesms-ed en gebeld maar krijg geen gehoor via haar mobiel (heb eerder regelmatig telefonisch contact met haar gehad). Nu heb ik ook haar thuisnummer maar vind het moeilijk om te bellen omdat we allemaal bang zijn dat er iets niet goed gegaan is met moeder en/of kind.

Wat zouden jullie doen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2006 @ 18:16:32 #75
81992 Githa
pi_35227924
Ik denk niet dat het heel erg verkeerd is om te bellen Vicky, je hebt immers haar thuisnr. gekregen.
Daarbij denk ik dat het altijd fijn is als mensen weten dat er aan hen gedacht word...ook als het nabestaande betreft.

Ik zou dus zeggen, bellen
Al kan ik me ook voorstellen dat iemand de eerste twee weken compleet in de ban van hun pas geboren kindje is en totaal vergeten is dat er nog een wereld bestaat waarin mensen zich afvragen hoe het hun vergaat.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 18:35:21 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_35228540
ik zou ook bellen vicky
stormy waters...
sailin'
pi_35229699
Bellen Vicky... Als er idd iets niet goed is gegaan en/of ze heeft geen zin in praten, hoor je dat snel genoeg. (Kan je zelf ook aangeven door te zeggen dat je heel benieuwd bent hoe het met haar gaat en of je gelegen belt.)
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2006 @ 19:38:38 #78
81992 Githa
pi_35231044
Dylan JAAAAAAH! morgen is de grote dag.
Ben je al begonnen met alle slingers Daan ? en en en heb je een mooi cadeau kunnen vinden...
pi_35233479
Vicky, ik zou bellen hoor

Sara is weer een heel stuk opgeknapt! Vanmorgen om 8:30 maakten we haar wakker, ze lag nog lekker te tukken. Ze is supervrolijk geweest vandaag, was wel iets warmig maar geen koorts meer
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 18 februari 2006 @ 21:38:00 #80
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35236030
Daantje Banaantje!!!!! Morgen is het zover meis. Wat spannend en wat cool! Ik denk aan jullie morgen en ga stiekem een taartje eten op Dylans verjaardag.
Nog even.... en dan:
Dag dag, tot in het volgende topic!
pi_35245247
Saffier, evt kun je misschien nog eens kijken of hij (tijdens de hele voeding, niet alleen als je begint) echt goed aangelegd is en goed effectief drinkt? Met bijna 4 mnd vind ik 45 minuten ook wel lang al verschilt dat per baby, maar vaak klokken ze dan zo in 10 minuten wel naar binnen wat ze nodig hebben. Ik weet niet hoe goed je engels is maar hier staan wat dingen waar je naar kunt kijken om te zien of dat goed gaat: http://www.askdrsears.com/html/2/T021100.asp
Evt kun je misschien nog 'borstcompressie' ofwel 'meemelken' (:P) proberen.. bijv http://www.kellymom.com/newman/15breast_compression.html heeft een uitleg daarvan (maar er staat ook wel NLse uitleg online). Voor filmpjes van aanleggen en compressie kun je kijken op http://www.thebirthden.com/Newman.html .
En hier staat een bv-curve: http://www.kellymom.com/babyconcerns/growth/chart2.html
Succes, hopelijk trekt het snel weer bij!

DaanBanaantje, gefeliciteerd met Dylans verjaardag!
pi_35245736
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 19:40 schreef E.T. het volgende:
Saffier, hou je ook rekening met de 4-maanden-borstvoedingsdip? Hoe vaak er niet moeders onzeker worden gemaakt rond de vier maanden omdat hun kindje niet genoeg gegroeid zou zijn.
Kindertjes die bv krijgen hebben vaak rond de 4 maanden een dipje in de groei.
Klopt wel maar 50 gram in twee weken is nog niet de helft van wat hij minimaal zou moeten groeien (nl minimaal 70 gram per week, en ook daarmee is die 'dip' er wel tov fv-kinderen).
Saffier, krijgt hij vaak een fles? Soms willen baby's dan niet goed aan de borst drinken omdat de melkstroom dan anders is. Als je denkt dat hij daardoor niet goed effectief drinkt kun je er het beste een lactatiekundige bij halen denk ik. Maar je kunt wel eerst die borstcompressie eens proberen als je wilt, daarmee krijgt hij ook steeds melk en dat stimuleert hopelijk tot drinken. En 't schijnt echt beter te zijn wanneer een baby niet veel aankomt om hem af te koppelen zodra hij niet meer drinkt maar 'fopspeent' , en dan de andere borst aanbieden. Als-ie die niet wil gewoon een uurtje of 2/3 wachten en dan weer de borst aanbieden. (Zie ook tips van Newman.)
pi_35247638
Dylan GEFELICITEERD!!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 19 februari 2006 @ 10:48:20 #84
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35247990
Hiep Hiep Hoera! Dylan alweer 1 jaar! Gefeliciteerd!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 19 februari 2006 @ 13:40:51 #85
105888 renzell
pi_35252428
Joepie, het is zover!!!! Dylan is 1!
Ik wens jullie een superdag toe en Juultje zendt een heel speciaal kwijlzoentje jullie kant op.
Tot in het volgende topic lieverds!
En dat de taart maar tot op de muren mag zitten....
Dikke klap -
  zondag 19 februari 2006 @ 13:49:00 #86
105888 renzell
pi_35252716
Juultje is zo lief! Hij staat de hele tijd op handen en voetjes, heel grappig om te zien, het is net een klein aapje. Hij trekt zich ook steeds vaker op tot staan, al maakt ie hierbij soms nog een flinke schuiver. Hij heeft zelfs al 2 keer (heel even) los gestaan! Maar dat was meer toeval dan voor het echie geloof ik. Wel superstoer natuurlijk!!! Eten doet ie als een beertje, het liefste van ons bord mee, dat is veeeeeel interessanter dan al dat speciale babyvoedsel.
Vanochtend heeft vriendje Juul in een kartonnen doosje gestopt en keihard door de kamer gesleurd. Een soort botsauto was het geworden. Hij gilde het uit van pret. Joepie, ik ben zo blij met hem!
  zondag 19 februari 2006 @ 15:31:21 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35255520
O renzell ik moet altijd zo lachen om jou verhalen, krijg bij jou altijd van die beelden erbij dat ik het allemaal voor me zie

Hier gaat het best goed met ons meiske
ze heeft wel nog zichtbaar last van het zuur.. dus ik ga de volgende keer toch rvagen of er verder naar gekeken wordt.
Maar wat een verademing en hoe onwijs lief, mooi ontroerend is het als je je kleine meisje uit bed haalt, en ze je glimlachend aankijkt en heel hara gezichtje meestraalt ipv een zielig hoopje wat in haar spuug ligt te weken met vochtige verdrietige oogjes..

wij hebben ons oude meissie weer terug
pi_35258236
Renzell wat een herlijk ventje heb je

evenstar wat klinkt het heerlijk dat Arwen haar zelf weer is
pi_35258418
Evenstar wat fijn dat het beter gaat met Arwen. En wat een mooi poppetje is het

Juultje wat een lieve verhaaltjes heeft je mama toch altijd over je Myrthe mist je wel een beetje hoor, kom je ook gauw naar het dreumes topic ? O en weet je wat ook heel leuk is, in een boodschappentas gaan zitten en dan heen en weer gezwaaid worden !
pi_35262804
Gefeliciteerd Dylan

En Julius als aapje

Evenstar, heerlijk dat jullie je meiske weer terug hebben
Sara
Merel
Ukje
  zondag 19 februari 2006 @ 19:06:04 #91
105888 renzell
pi_35263592
In een boodschappentas!
Hihaaaa, gaat Renzell morgen meteen proberen.

Nog minder dan 2 maandjes en dan is Juultje ook een dreumesje en komt ie gezellig meekletsen in het dreumessentopic. Bah en die en ja zegt ie al, dus dat worden interessante babykindergesprekjes.
  zondag 19 februari 2006 @ 19:06:52 #92
105888 renzell
pi_35263635
Evenstar; wat fijn!!!!!
pi_35267848
Ik heb nog weer even een vraagje
Sara wordt deze week 6 maanden Ik wil haar nu ook wat drinken tussendoor gaan geven. Ik zat zelf te denken aan iets van thee o.i.d. Wat geven jullie tussendoor? Welke soorten thee mag Sara allemaal hebben? Zouden jullie dat dan afgekoeld of warm geven? En hoeveel geef je dan?
En wanneer gingen jullie naar 3 flessen op een dag? Ik zat zelf te denken aan rond de 7 maanden, als ze ook brood krijgt enzo?
Oh dat waren wel weer veel vraagjes
Sara
Merel
Ukje
  zondag 19 februari 2006 @ 21:28:05 #94
62761 smurfinnetje
ben klein, dus smurf
pi_35269386
NIEUWS OVER EMMA VAN JELIEF!

Helaas is Emma vanmiddag om zes uur opgenomen in het ziekenhuis met uitdrogings verschijnselen. Ze heeft over de dag verspreid wel 4 of 5 keer gespuugd. Nu ligt ze met een infuus in het ziekenhuis en Jelief is erbij. Gelukkig slaapt ze nu en het beetje dat ze heeft gedronken zat er vijf minuten geleden nog in.
Vannacht moet ze er nog blijven en misschien krijgt ze ook nog een sonde. Het schijnt iets te zijn dat heerst (spugen en diarree)....Emma is in elk geval binnen 24 uur geveld hierdoor, let dus goed op!
Voorlopig zal ik (tante van Emma) FOK op de hoogte houden. Waarschijnlijk hoor ik morgen meer....
eh...moet toch wat...anders blijft het ook zo stil
pi_35269451
Beterschap voor Emma smurfinnetje

[ Bericht 4% gewijzigd door Anitra op 19-02-2006 21:36:10 ]
pi_35269537
Ach wat rot zeg. Beterschap voor Emma
  zondag 19 februari 2006 @ 21:43:44 #97
105888 renzell
pi_35270020
Jeetje Emmaatje, wat rot! Beterschap kleine meid! En Jelief ook sterkte toegewenst.

Fuente; ik gaf en geef Juultje (soms) kruidenthee. Zoethout of venkel of kamille bijvoorbeeld. Ik doe het gewoon lauw in een flesje/ tuitbeker en deed dat zo'n beetje tussendoor op gevoel. Vaak 's avonds een klein flesje. Vond ie heerlijk. Tegenwoordig geef ik hem overigens veel vaker gewoon water dan thee en dat vindt ie ook prime. Enne..... ik zit pas een maandje op 3 flessen per dag hoor! Poeh.... 7 maanden lijkt me daarvoor erg vroeg. Maar goed, ik gaf toen ook nog BV, dus da's niet te vergelijken. Misschien CB ff bellen hierover?
pi_35270682
Emma, lief poppetje.. wat onwijs rot Jelief heeel veel sterkte en we duimen voor je dat Emma snel weer uit het ziekenhuis is. Smurfinnetje geef ze een dikke knuffel van ons!

en wij zeggen gedag tegen alle lieve babietjes hier.. wij gaan door naar het volgende topic.. dag lieve kindjes en tot snel!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  † In Memoriam † zondag 19 februari 2006 @ 22:03:06 #99
81992 Githa
pi_35270729
Emma wat een schrik! heel veel beterschap gewenst
Fijn, dat je lekker bij je kindje mag blijven in het ziekenhuis ik heb daar ook een heel speciaal moment met mijn knulletje ervaren
pi_35270869
Emma, veel beterschap meiske! En Jelief, jij ook sterkte hoor, wat gaat dat snel uitdrogen!

Renz, kweet eigenlijk ook niet hoe het met bv is. Ik las ineens bij de 'schema's' op internet dat veel baby;s met 7 maanden op 3 flessen gaan. 1 maart moet ik naar het cb, zal ik het ook eens vragen
Maar morgen gaan we in ieder geval eens een klein beetje thee tussendoor geven .
Sara
Merel
Ukje
  zondag 19 februari 2006 @ 22:12:40 #101
61800 Rottdog
pi_35271096
Ach Gossie Emma sterkte kleine meid
  zondag 19 februari 2006 @ 22:42:14 #102
105888 renzell
pi_35272220
Sja, het zou kunnen inderdaad, ik weet weinig van die voedingsschema's. Het is denk ik ook afhankelijk van hoeveel ze al eet tussendoor. Maar goed, als je toch 1 maart moet, zou ik dat idd gewoon even afwachten. Wel leuk hoor, thee geven.... vond ik tenminste wel. Juultje vond het zo lekker in eht begin. Vooral zoethout was smullen geblazen. (trouwens; alleen kruidenthee mag je aan baby's geven, dus geen 'gewone', maar dat wist je misschien al...)

dag lieve Daantje en Dylan!
  zondag 19 februari 2006 @ 23:32:22 #103
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35273853
jelief en kleine emma wat een schrik .. heeel veel sterkte en beterschap gewenst
pi_35280028
Ach Emmaatje toch, ook al gegrepen door dat rotvirus Veel beterschap en gelukkig is ze in goede handen !
pi_35280322
he jeetje Emmatje toch! Ik hoop dat je snel opknapt!! Beterschap meisje

Net naar het cb geweest. Amber weegt nu 5650 gram en is 59.5 cm. Verder geen bijzonderheden. 4 flessen is prima, dus gewoon zo doorgaan.
Ze heeft ook een prikje gehad, zooo zielig! Ze ligt nu lekker te slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 20 februari 2006 @ 11:31:10 #106
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_35282261
Ik lurk hier (veel) meer dan dat ik reageer.
Maar vandaag zorgt mijn vriend voor Nicole en zit ik een dagje op kantoor. Lekker ook even tijd om te internetten..

Emma in het ziekenhuis! Veel beterschap!

Arme Amber een prikje gehad... 't Is voor een goede zaak, maar ik vind het ook niks hoor, als ze een naald in mijn kleine hummeltje steken!

Met Nicole gaat het op zich allemaal goed. Ze is alweer 7 maanden. Het gaat echt hard!
De arme meid heeft vorige week een EMG gehad, waarbij ze dus met stroomstootjes kijken naar de werking van de zenuwen. Men vermoed namelijk dat er een zenuw bij Nicole haar schouderblad is beschadigt (wellicht tijdens de geboorte) waardoor Nicole haar linkerschouderblad flink losstaat van de rug. We zijn nu al een tijd met onderzoeken bezig om maar uit te vinden wat er aan de hand is en vooral wat de prognose voor de toekomst is. Krijgt Nicole er last van ja of nee....
We merken wel iets aan Nicole, het schoudertje staat dus niet goed en ook het steunen op het linkerarmpje kost veel moeite.
Maar voor de rest is het een heerlijk vrolijke meid.. Ik mis haar ook al zit ze maar een paar meter van me vandaan (kantoor aan huis, zo lekker met een kleintje!)
pi_35282738
Snowwww!

Ik lurk eigenlijk ook iets teveel..
Maar verder ontwikkelt Nicole zich wel goed. Ze draait en rolt al wel zeg maar?
W ~ H ~ T
  maandag 20 februari 2006 @ 11:59:52 #108
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35283092
wat een gedokter snowww , plaats je ook eens een fototje ?
pi_35283130
Jaaaaaa.......
Fotoooooooooooo's
W ~ H ~ T
  maandag 20 februari 2006 @ 12:04:14 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35283224
jij ook
pi_35283247
Hier trouwens een klein dametje wat probeert te kruipen..
In de box en de achterkamer (daar ligt vloerbedekking) is het het leukst, daar heeft ze de meeste grip.
Zoooooooo grappig zo'n hummel op handjes en knieën.. En dan maar heen en weer wiebelen.

W ~ H ~ T
pi_35283326
aaaah wat lees ik nu, Emma in 't ziekenhuis!? veel beterschap gewenst, en dat ze maar snel weer lekker naar huis mag.

snowww, leuk om een update van Nicole te lezen. foto's zijn inderdaad ook zeer welkom. en was het een erg rottig onderzoek met die stroomstootjes? zielig! ik hoop dat het uiteindelijk toch mee blijkt te vallen met dat schouderblad, maar kan me voorstellen dat het jullie wat zorgen baart. fijn dat ze 't verder zo goed doet. mooie leeftijd vind ik, zo'n heel mensje al!

fuente, ik heb anna tot ze 1 was naast de borstvoeding alleen maar water gegeven. nu krijgt ze af en toe ook wat roosvicee. ik heb dat vooral gedaan om haar niet te snel te laten wennen aan zoet. Piet die kreeg wel al eerder diksap/roosvicee en lustte al snel geen gewoon water meer. vond ik vervelend. zeker als ze uit zo'n antilekbeker lurken, dat is niet goed voor de tandjes vanwege de dan meer gespreide zuur-aanvallen op 't glazuur.
pi_35284255
Ik heb hier vanmorgen ook eens geprobeerd om Hanne eens wat water te geven..
Vond ze niet zo heel erg geslaagd geloof ik.
Ze keek me aan alsof ik 'r vergif op zat te voeren.
W ~ H ~ T
pi_35284322

Vergeet ik arme Emma..
Ik hoop dat het snel beter met haar gaat!
W ~ H ~ T
pi_35284465
W ~ H ~ T
pi_35285130
Renz, mag rooibosthee ook?

Bix, ik gaf Sara van de week al eens wat water tussendoor, toen ze koorts had, ze dronk er niets van Is nu al verwend Ik wou het eigenlijk afwisselen, dus de ene keer thee, dan water, af en toe diksap.

Jonnetje, kinderen kunnen zo heerlijk vies kijken he

Net bij thuiskomst van mijn werk zag ik op Sara's hoofdje een vlekje. Bij nadere inspectie bleek er in haar nekje ook 1 te zitten, en haar rompje zit er vol mee, toch waterpokjes denk ik! Ze is ook een beetje jengelig, maar geen koorts.
Sara
Merel
Ukje
  maandag 20 februari 2006 @ 13:18:33 #117
105888 renzell
pi_35285593
Weet ik niet Fuente. Ik vind rooibosthee zelf echt goor, dus daarom heb ik het nooit aan Juul gegeven.
pi_35285628
Sterkt Jelief en beterschap aan Emma.

We zijn Merlijn helemaal gek aan het maken met een knuffeltje. Het is zo ook al gwoon zijn knuffie geworden. Hij is helemaal dol op de schaapjes knuffeldoek van Happy horse. Hij ligt er hele verhalen tegen te houden voordat hij gaat slapen, zo lief. Ik heb daarstraks ook een filmpje gemaakt toen hij weer met zijn schaapje bezig was. Volgens mij wordt het tijd om er meerdere van die aan te schaffen.
  maandag 20 februari 2006 @ 13:20:28 #119
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_35285652
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:05 schreef Jonnetje het volgende:
Hier trouwens een klein dametje wat probeert te kruipen..
In de box en de achterkamer (daar ligt vloerbedekking) is het het leukst, daar heeft ze de meeste grip.
Zoooooooo grappig zo'n hummel op handjes en knieën.. En dan maar heen en weer wiebelen.

Ow wat een leuke foto zo met Hanne in kruipstand! Nicole scheelt 3 weekjes met Hanne, ik hoop dat Nicole over 3 weekjes ongeveer ook zo zit.. We hebben voor Nicole op aanraden van de fysiotherapeut stroeve matjes gehaald, heeft ze beter grip op dan op onze parketvloer

Het onderzoek met de stroomstootjes is niet prettig... Nicole moest flink huilen.. Zo moeilijk als ouder zijnde, zo'n klein hummeltje dat met grote ogen naar je kijkt van mama, moet dit nou, haal die gemene dokter weg!!

foto's
  maandag 20 februari 2006 @ 14:35:39 #120
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35287991
Ach, nou lees ik net pas over Emma in het ziekenhuis!! Wat zielig zeg ...hopelijk duurt het niet lang voor ze er weer bovenop is... lief dat je ons op de hoogte houdt, smurfinnetje! Ik wens jullie heel veel sterkte!

Randa: goed idee om meerdere knuffeltjes (dezelfde dan ) aan te schaffen!! Dat is de reden dat we Noa geen knuffel hebben gegeven, maar een luierdoek (hydrofielluier) als 'kroeldoek'. Het enige nadeel is dat ze ze feilloos uit de wasmand weet te trekken als ik net was heb gevouwen en de luierdoeken ONDEROP liggen. Maar goed, dat is dan ook het énige nadeel, voor de rest is het supermakkelijk!

Snow, wat zielig voor Nicole zeg...en voor jou! Ik vond het al vervelend toen de dokter in Emma's mondje keek 'op inspectie' voor spruw en ze moest huilen. Erg he?

Vicky: zoiets heb ik ook gehad ooit, dat ik geen contact meer met iemand kon krijgen...heel vervelend gevoel is dat, je blijft er mee zitten! ik zou dus ook gewoon bellen, wie weet vinden ze het juist erg fijn dat je aan ze denkt.

Renzell, jij hebt idd een beeldende manier van vertellen, erg leuk! Noa doet dat trouwens ook, op handjes en voetjes staan...en dan kijkt ze onder haar beentjes door, zo lief!!

Even over Emma: ze drinkt nog steeds heel erg onrustig en pakt en laat los, elke keer weer (behalve 's nachts)... op het borstvoedingsforum kreeg ik de tip dat het toch wel spruw zou kunnen zijn, dus dat wil ik nu uitsluiten door toch Daktarin te gaan gebruiken. Ik hoop toch echt niet dat dat het is, want dat kan zo hardnekkig zijn...maar goed, als het hiermee over gaat...

Het slapen gaat wel wat beter, nu ligt ze ook alweer een hele tijd te slapen. Gelukkig maar, want ik werd er zo langzamerhand wel een beetje wanhopig van. Weet ook nog steeds niet waar het nou aan ligt/lag...maar goed, zolang het beter gaat vind ik het goed.

Zo, ik ga me weer even met Noa bezig houden, want die ziet de computer als een rivaal ofzo omdat ze geen aandacht op dit moment van me krijgt...
pi_35288766
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:20 schreef Snowwww het volgende:

[..]

Ow wat een leuke foto zo met Hanne in kruipstand! Nicole scheelt 3 weekjes met Hanne, ik hoop dat Nicole over 3 weekjes ongeveer ook zo zit.. We hebben voor Nicole op aanraden van de fysiotherapeut stroeve matjes gehaald, heeft ze beter grip op dan op onze parketvloer

Het onderzoek met de stroomstootjes is niet prettig... Nicole moest flink huilen.. Zo moeilijk als ouder zijnde, zo'n klein hummeltje dat met grote ogen naar je kijkt van mama, moet dit nou, haal die gemene dokter weg!!

foto's
Hele leuke foto van Hanne idd. Ah wat zielig die onderzoeken voor Nicole!

Myhron is 2 weken jonger dan Nicole, maar die zie ik voorlopig echt nog niet kruipen. Ze ligt helemaal niet graag op haar buik, wil alleen maar zitten en staan. Het zal eerder een kontschuiver worden denk ik
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 20 februari 2006 @ 15:08:17 #122
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_35289121
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:58 schreef Igraine het volgende:

[..]

Hele leuke foto van Hanne idd. Ah wat zielig die onderzoeken voor Nicole!

Myhron is 2 weken jonger dan Nicole, maar die zie ik voorlopig echt nog niet kruipen. Ze ligt helemaal niet graag op haar buik, wil alleen maar zitten en staan. Het zal eerder een kontschuiver worden denk ik
Hier wil madam eigenlijk ook het liefste zitten of staan... Alleen omdat wij nu 2 wekelijks een fysiotherapeut over de vloer hebben die zegt dat we Nicole nog zo weinig mogelijk moeten laten staan en zitten (anders, zo zegt de fysiotherapeut, krijg je vervelende kinderen die alleen maar willen zitten) leggen we Nicole vaak op haar rug (of buik)..
Niet dat we Nicole niet regelmatig laten staan of zitten hoor, ze vindt het zo leuk!

Ach, en kontschuiven is toch ook goed? Volgens mij zijn "ze" er nu van aan het terugkomen dat je kindje moet kruipen, zolang het maar vooruit (of achteruit) wil gaan..
  maandag 20 februari 2006 @ 15:43:42 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35290403
Hier Arwen op het bokskleed gelegd met van die bogen lekker ana het meppen
en de is een duimelijntje zo poppig als je haar uit bed haalt en je hoort de smak geluidjes van een klein duimend meisje
  maandag 20 februari 2006 @ 16:14:31 #124
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35291574
Iemand hier ervaring met ABC Dophilus/ Acidophilus / Aciforce?
We hebben van de apotheker Aciforce gekregen, volgens hem werkte dat hetzelfde als de andere 'merken'... nou weet ik dus echt NIET hoe ik dat bij Emma erin moet krijgen...want je moet het oplossen in water, maar hoeveel precies weet ik niet, een heel zakje moet in een glas (en een mespuntje dus in 60 ml ofzo? , maar dat krijgt Emma dus écht nooit weg, ze gaat ervan kokhalzen, heel zielig (zou ik ook doen als ik moedermelk gewend was...) ...
pi_35291913
Suzanna wij hebben ABC gebruikt bij Amber. Van ABC mag je 1/2 theelepel per dag gebruiken en dat verdeelde we over de flessen. Je kan het oplossen in water en dan bij de apotheek een spuitje van 5ml ofzo halen en het op die manier in haa rmondje proberen te krijgen..

Of eventueel door de voeding doen mocht je afgekolfde melk geven..

Bij ons werkte ABC maar heel eventjes, zijn toen overgegaan op Cinababy en dat werkt een heel stuk beter. Dat kan je in haar mondje laten druppelen, is vloeibaar en het is ook lekker zoet is ook een heel stuk goedkoper
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35292754
Ambertje was even helemaal van slag van de prik. Ze heeft behoorlijk gehuild, nou ja gekrijst. Uiteindeijk is ze lekker in slaap gevallen. Ze heeft bijna 3 (!!!) uur geslapen. Doet ze anders nooit overdag....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 20 februari 2006 @ 16:56:27 #127
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35293126
Cinababy werkt bij ons helemaal niet...daarom hebben we dit nu gekocht. Ik heb nog een spuitje, dus ga het daar wel mee proberen.

Oh, beide meiden (liggen in bed) beginnen ineens tegelijk te huilen! hmm...

Sterkte met Amber, Vicky!! wel zielig he, als ze zo huilen. Slapen is goed!!
pi_35293268
Amber is nu wakker, ligt lekker flesje te drinken en ze ligt ook tegen haar flesje te kletsen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35293638
Suzannal, Sara heeft veel baat gehad bij ABC. Bij haar waren de krampjes binnen een week helemaal weg, en zijn nooit meer teruggekomen.
Wij gaven in elke fles een ienieminie mespuntje.
Bij BV kan je het zoals Vicky zegt doen, met een spuitje..
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2006 @ 19:12:34 #130
81992 Githa
pi_35298053
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het met Emma, Jelief en Mikeair gaat in het ziekenhuis.
Nou voor wat het waard is, we denken hier aan jullie hoor
  maandag 20 februari 2006 @ 20:16:03 #131
62761 smurfinnetje
ben klein, dus smurf
pi_35300865
NIEUWS OVER EMMA.....
Emma mag woensdag uit het ziekenhuis.... Ze heeft nu geen infuus meer (zat in haar linker handje en daar sabbelt ze zo graag op, dus dat is wel weer fijn)...Wel nog een sonde.
Ze is absoluut nog niet de oude. Je moet nu echt op je kop gaan staan wil je een beetje reactie van haar krijgen. Ze heeft wel wat meer kleur dan gister (al ziet ze nog steeds errug wit).
Wat het nou precies is weten we nog niet, gewoon iets wat heerst of een virusje of iets dergelijks. Alles wat ze nu krijgt houdt ze wel binnen. Emma drinkt ook weer aan de borst bij Jelief. Voor en na elke voeding wordt ze gewogen. Ik ga morgen uit mijn werk maar snel weer even kijken bij der...Ze is zo'n zielig klein hoopje mens....
eh...moet toch wat...anders blijft het ook zo stil
  maandag 20 februari 2006 @ 20:17:52 #132
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35300934
zo ik zet een voorzichtig stapje in dit topic!

met als eerste even een foto van mijn kersverse mannetje:

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_35301161
Pinquit wat een lekker ventje

Smurfinnetje lekker dat het infuus er af is! Nu duimen dat ze snel verder opknapt!
pi_35302151
Lieve lieve allemaal bedankt voor de goede wensen.

Wat zijn wij geschrokken gisteren. Ik had thuis al alle kenmerken van uitdroging gezien bij Emma maar hoopte eigenlijk tegen beter weten in dat er niks (jaja je kind spuugt alle voeding meteen weer uit,er is niks hoor ) aan de hand was. Emma was een zielig hoopje baby die amper reageerde. Na een onrustige nacht met om de 3 uur ORs via de sonde en een infuus ging het vanmorgen al weer wat beter. Om elf uur kwam het verlossende woord dat ze weer aan de borst mocht
Nu drinkt ze steeds tussen de 70 en 100 gram, niet genoeg want ze moet in 5 a 6 voedingen 800 gram binnen krijgen. Ze krijgt nu dus steeds nog een beetje ors via de sonde.
Ze is wel helderder en actiever en kan weer lachen maar is nog niet de oude Emma.
Ik ga zo weer snel naar mijn meisje toe en blijf weer bij haar slapen.

Pinquit wat een droppie heb je gemaakt!

Githa, spulletjes zijn gebracht door LadyS hartstikke bedankt!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_35302426
Pinquit welkom hier!! Wat een mooi mannetje!

Jelief, wat fijn dat het weer beter gaat met Emma! Hoop dat ze snel weer opknapt.

Amber heeft af en toe van die gilmomenten.. het lijkt dan wel of er iemand vermoord wordt hier in huis, echt niet normaal. Herkent iemand dit?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35302580
pinquit, wat een mooi kindje

Jelief, ik hoop dat je Emma weer snel mee naar huis mag nemen!
pi_35302599
Emma in het ziekenhuis? Sterkte allemaal Jelief!
(Waarop is die 800 gram eigenlijk gebaseerd? Meestal houden ze in ziekenhuizen nl flesvoedingsschema's aan. Daarvoor geldt 150ml per kilo lichaamsgewicht per dag, maar bij borstvoeding mag je ook met 115 ml rekenen. En dronk ze normaal dan minder dan 5/6 keer per dag? Bij borstvoeding op verzoek is 't nl vrij normaal dat je langer meer voedingen geeft.. Zeker zieke kinderen willen vaak veel kleine beetjes drinken, om zo lekker veel antistoffen binnen te krijgen Dus beste criterium lijkt mij hoe Emma op jullie overkomt, en niet die fv-schema's.)
  maandag 20 februari 2006 @ 20:52:21 #138
105888 renzell
pi_35302641
Oh Max, wat ben je lief!
Welkom hier Pinquit!
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2006 @ 21:07:25 #139
81992 Githa
pi_35303391
Jelief blij te horen dat het weer ietsie beter gaat.
Hier blijven we duimen tot ze gezond en wel weer thuis is, hopelijk is dat lekker snel.
Het ziekenhuis is geen plek voor lieve kleine babietjes

Pinquit wat een knap mannetje heb!
Max

pi_35304144
Pinquit, welkom en wat een mooi ventje!

jelief, fijn dat Emma woensdag naar huis mag, wat zullen jullie geschrokken zijn!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 20 februari 2006 @ 22:42:30 #141
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35308441
welkom max en pinquit
jelief wat goed dat het al wat beter gaat met Emma

Ik weet niet zo goed meer wat ik moet denken.. Arwen spuugt weer steeds meer.. het blijft niet meer bij af en toe een mondje maar weer gofjes en vinden haar dus ook weer regelmatig in een plasje spuug ook laat ze weer vaker iets staan.. nu is dat opzich verwaarloosbaar 30 cc doen het hem niet.. maar zo begon het ook moeilijk hoor..
Wat is wijsheid, morgen als overbezorgde moeder al bellen of afwachten.. maar wordt het dan weer niet te erg
misschien nog maar een dagje aankijken
pi_35320612
Heel veel sterkte Jelief... hoop dat ze snel weer de oude is en mee naar huis mag.

Evenstar... goed uitdrogingsverschijnselen in de gaten houden, zoals ingevallen fontanel en als je een stukje huid tussen 2 vingers neemt, moet dat meteen weer 'terugveren' als je het loslaat. Bij twijfel gewoon de huisarts bellen: daar is ie voor.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:25:27 #143
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35320765
Zieke kindjes overal.. tjeetje zeg ! Beterschap!

En Vicky al gebelt / vernomen van jullie vriendin van Babybrabbel??
Ik hoop echt dat er snel wat komt, ik kan jullie spanning goed begrijpen!

Emma, niet zo gek doen hoor! Snel weer thuiskomen!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_35321078
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:25 schreef Rijstebuiltje het volgende:

En Vicky al gebelt / vernomen van jullie vriendin van Babybrabbel??
Ik hoop echt dat er snel wat komt, ik kan jullie spanning goed begrijpen!
Ja Vicky... daar ben ik ook benieuwd naar... Heb je al gebeld?
pi_35321961
Nee heb nog niet gebeld, iemand anders van brabbel gaat bellen vanmiddag. hoop dat ze opneemt en dat er duidelijkheid komt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:04:49 #146
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35324003
Jelief, volgens mij is het wel logisch dat Emma nu nog niet zoveel drinkt, als je zelf een tijd minder hebt gegeten is je maag ook kleiner geworden. Het lijkt mij dat ze nog even aan moet sterken! Gewoon lekker veel aanleggen is het beste denk ik...sterkte met je kleine schatje he...
Gelukkig gaat het al een stuk beter met haar! Hopelijk mag ze snel naar huis.

Vicky: bedankt voor je tip (met ABC dophilus) om het op te lossen in afgekolfde melk, nu heeft Emma er niets van gemerkt en alles opgedronken!

Evenstar: ik neem aan dat je alle tips wel kent mbt spugen? Emma heeft ook een hele tijd best wel aardig wat gespuugd, maar behalve dat het vervelend is heb ik me maar geen zorgen gemaakt...ze komt goed aan en dat is het belangrijkste. Hopelijk gaat het spugen snel over bij Arwen! (ik vind het nog steeds een leuke naam, elke keer als ik m zie staan...)
pi_35324193
Suzanna, graag gedaan. Hoop dat het snel aanslaat.

Amber is af en toe echt een driftkikker. Daarstraks was ze wakker geworden en toen kwam er weer een woedeaanval. Ze gilde en krijsde de hele boel bij elkaar.. echt niet normaal...
Met als gevolg dat ze weer zo moe was dat ze een uur over de fles gedaan heeft want ze viel steeds in slaap. Nu is de fles leeg en heeft ze praatjes voor 10 en is ze klaar wakker.... ik snap af en toe echt helemaal niets van haar....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35324302
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:51 schreef poemojn het volgende:
Emma in het ziekenhuis? Sterkte allemaal Jelief!
(Waarop is die 800 gram eigenlijk gebaseerd? Meestal houden ze in ziekenhuizen nl flesvoedingsschema's aan. Daarvoor geldt 150ml per kilo lichaamsgewicht per dag, maar bij borstvoeding mag je ook met 115 ml rekenen. En dronk ze normaal dan minder dan 5/6 keer per dag? Bij borstvoeding op verzoek is 't nl vrij normaal dat je langer meer voedingen geeft.. Zeker zieke kinderen willen vaak veel kleine beetjes drinken, om zo lekker veel antistoffen binnen te krijgen Dus beste criterium lijkt mij hoe Emma op jullie overkomt, en niet die fv-schema's.)
Ik heb eigenlik geen idee waar dat op gebaseerd is Poemojn. Maar vanmorgen is besloten dat als ze zo blijft drinken als ze nu doet (100ml per voeding, ongeveer om de drie uur) mag ze morgen echt naar huis. Ik denk dat ik vrijdag ook maar thuis blijf dan weet ik zeker dat ze genoeg drinkt (uit een flesje drinkt ze te weinig) Vanmorgen had ik voor het eerst het idee dat ze op haar normale sterkte dronk. Ze is overigens weer een vrolijk goedlachs babietje
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:50:26 #149
105888 renzell
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:57:21 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35325938
ik ken akle tips met netrekking tot het sougen idd.. en ze droogt niet uit.. we weten waar het vandaan komt.. maak me alleen zorgen dat het weer dat extreme wordt en of we beter eerder in kunne grijpen zodat het niet zo extreem wordt, of toch maar even afwachten en het misschien toch zover laten komen.. om dingen uit te sluiten.. misschien leg ik zo beter uit wat ik bedoelde..
pi_35326702
nou diegene van brabbel blijkt dus helemaal niet meer zwanger geweest te zijn. volgens haar heeft ze het kindje verloren met 20 weken maar heeft ze de hele boel gewoon bij elkaar gelogen.
ze heeft mij zelfs verteld wanneer ze ingeleid zou worden enzo..

Ben nu flink beledigd door haar en ga haar ook een brief sturen als ik weer even tot rust gekomen ben...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:27:58 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35327029
Wat bezielt mensen toch om dat te doen?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:29:06 #153
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_35327089
Wat een raar bericht zeg.. Je kindje verloren zijn en dan gaan lopen vertellen dat je ingeleid gaat worden.. Dan klopt er toch iets niet helemaal?!!
pi_35327140
nee dat is zeker zo. ze is volgens haar ook in therapie ervoor..

en tja, ik vind het heel ziek. er zijn 2 meiden die zoveel moeite doen om zwanger te worden en elke maand weer een teleurstelling te verwerken hebben, hoe moeten die zich voelen bij dit bericht...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:31:32 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35327186
Maar wacht even. Heeft ze nu alles gelogen? Dus ook van de miskraam bij 20 weken? Of alleen het verhaal daarna?
pi_35327271
dat weet ik verder niet. Ik weet niet meer wat ik nu van haar moet geloven. Weet niet of ze echt wel zwanger geweest is. We hebben nooit een echo of een positieve test van haar gezien...

Maar ze heeft mij dus minstens 20 weken lang voorgelogen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:35:46 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35327359
Naar hoor. Lijkt me een heel bizar idee idd als je denkt met iemand mee te leven en het blijkt niet zo te zijn.
pi_35327433
ik vind het ook allemaal maar bizar maar ook ziek... maar goed, ze heeft me aardig gekwetst. Kreeg regelmatig updates als ze zogenaamd naar de gyn geweest was.. en dan het smsje dat ze ingeleid zou worden...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:38:33 #159
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35327470
kan dit niet beter voortgezet worden in een ander topic wordt hier erg offtopic

vind het maar vreemd allemaal.., als ze daadwerkelijk zwanger zou zijn geweest, zou ze wellicht gelogen hebben omdat ze zelf de waarheid niet onder ogen durfde te zien? en wie weet liegt die ander wel.. ik ben meestal zelf iemand van eerst van degene waar het in dat geval om draait horen. dus ga niet af op wat een ander zegt maar naar wat zij zelf zegt..
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:39:02 #160
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35327491
Getsie Vicky...
Dit komt wel even erg hard aan voor jullie!
Voor jou iig sterkte !
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:43:05 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35327647
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:38 schreef _evenstar_ het volgende:
kan dit niet beter voortgezet worden in een ander topic wordt hier erg offtopic

vind het maar vreemd allemaal.., als ze daadwerkelijk zwanger zou zijn geweest, zou ze wellicht gelogen hebben omdat ze zelf de waarheid niet onder ogen durfde te zien? en wie weet liegt die ander wel.. ik ben meestal zelf iemand van eerst van degene waar het in dat geval om draait horen. dus ga niet af op wat een ander zegt maar naar wat zij zelf zegt..
Eigenlijk wel maar goed...
Daarom vroeg ik idd of ze nou wel of niet zwanger geweest is. Want dan kan ik me nog wel voorstellen dat je van verdriet mss een rare tik hebt gekregen waardoor je het even niet meer zo nauw neemt met de waarheid. Dan snap ik de psych ook wel.

Hoewel... als ze het helemal van voren af aan verzonnen heeft snap ik de psych ook wel eigenlijk.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:45:28 #162
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35327735
een mens kan rare dingen doen en een oordeel is snel geveld.. volg je gevoel en je verstand.. maar oordeel niet zonder alle feiten. aldus de levenswijsheid van moi
pi_35328965
quote:
Op maandag 20 februari 2006 22:42 schreef _evenstar_ het volgende:
welkom max en pinquit
jelief wat goed dat het al wat beter gaat met Emma

Ik weet niet zo goed meer wat ik moet denken.. Arwen spuugt weer steeds meer.. het blijft niet meer bij af en toe een mondje maar weer gofjes en vinden haar dus ook weer regelmatig in een plasje spuug ook laat ze weer vaker iets staan.. nu is dat opzich verwaarloosbaar 30 cc doen het hem niet.. maar zo begon het ook moeilijk hoor..
Wat is wijsheid, morgen als overbezorgde moeder al bellen of afwachten.. maar wordt het dan weer niet te erg
misschien nog maar een dagje aankijken
Je hebt bij de drogist en vaak ook bij de supermarkt Nutriton, dat is johannesbroodpitmeel (mond vol) dat je zo wel bij flesvoeding als borstvoeding kan gebruiken. Dat zorgt ervoor dat de melk wat dikker wordt zodat het niet gelijk weer omhoog komt, misschien is dat een idee. Morgaine heeft dat ook de eerste 8 tot 10 maanden gekregen ivm spugen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:57:10 #164
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35330565
Fajah ze heeft comfort gehad dat is friso met johannesbroodpitmeel die werkte bij haar niet,
De diagnose die tot op heden gesteld is is koemelkallergie en behoorlijke reflux ze krijgt speciale voeding nutramigen en lozec een behoorlijk zware maagzuurremmer en die combinatie ging goed maar wordt weer langzaam aan meer spugen.. als het vriojdag nog erger is geworden dan bellen we op
pi_35331951
Jemig Vicky... kan me voorstellen dat je je genaaid voelt... of dat van die miskraam nu wel of niet waar is. Heb zelf een vriendin gehad die alles bij elkaar loog en dan weet je niet meer wat je nu wel of niet moet geloven. Daar heb je dan zoveel mee gedeeld en meegeleefd...
pi_35336795
zonder de rest te lezen: Mijn lieve kleine meisje is thuis! De verpleegster vroeg om drie uur of ik er wel vertrouwen in had om naar huis te gaan, tuurlijk! Om vier uur kwam de arts langs en vond ook wel dat we naar huis konden. We zijn nu een uur thuis Helaas wil de dame nu niet alleen in haar bedje slapen en ligt dus even tv te kijken.(in een nieuwe slaapzak want ze is een hele grote dappere meid! Kinderfototopic deel 68
pi_35336972
Jippie!! Emmatje is thuis!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:50:10 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35337717
Goed nieuws Jelief!
pi_35338645
Lekker dat Emma thuis Jelief

Vicky ik heb een paar vraagjes over diegene waardoor jullie bedonderd zijn, klinkt nl erg bekend van 2 jaar geleden, dus als je tijd heb om op msn te komen graag!
pi_35338949
Yesss! Emma weer thuis!
Laat je maar lekker verwennen Emma!
*voorziet een campingbedje naast het bed van papa en mama!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:22:42 #171
105888 renzell
pi_35339978
Jelief, fijn dat Emma thuis is!

Vicky, wat raar zeg van die brabbelvriendin, bah, da's echt naar!

Sara heeft echt waterpokjes, blaasjes op d'r hoofdje en in d'r liezen, paar op haar buikje. Ze's wel lekker vrolijk geweest vandaag.
Sara
Merel
Ukje
pi_35356616
Amber werd vanmorgen om 5 uur wakker en besloot toen dat ze wel weer genoeg geslapen had... daar was ik het eigenlijk niet mee eens, maar ja, dat boeit haar natuurlijk niet... Hebben haar maar een flesje gegeven en toen is ze om 6.45 in slaap gevallen bij ons in bed. Ze is vandaag weer bij mijn ouders, ben benieuwd hoe het gaat.

Ik ga dalijk aan de grote schoonmaak beginnen. Moet de ramen zemen, de vloer dweilen, opruimen, stofzuigen, strijken, de was doen, noem maar op. Is het wel weer tijd voor..

Oh jeetje Sara toch, het zit je ook niet mee he.. .Wordt maar weer snel beter!!

Evenstar, ik hoop dat het snel beter gaat met Arwen. Dat spugen is niet leuk! Amber spuugt de laatste dagen eigenlijk bijna niet meer. Een mondje, soms 2 of 3 maar gelukkig geen hele golven meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:55:32 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35358599
Ingrid? (Of Djeez natuurlijk. ) Hoe is het nu met jullie?
Zijn jullie een beetje bekomen van de schrik van het vallen?
  Redactie Frontpage woensdag 22 februari 2006 @ 12:17:20 #175
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_35360808
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ingrid? (Of Djeez natuurlijk. ) Hoe is het nu met jullie?
Zijn jullie een beetje bekomen van de schrik van het vallen?
Ja, met ons gaat het goed. Kim is wel wat onrustiger nu en huilt meer, maar of dat nu door de val komt ? Geen idee, maar Ingrid gaat volgende week met Kim naar de neuroloog, of was het nu de kinderarts Helaas is Ingrid zelf niet in staat te reageren. Niet omdat ze ziek is ofzo, maar omdat wij zijn geplaagd met @Home. Die ligt er a; een week uit bij ons en het ziet er niet naar uit dat die verbinding spoedig zal zijn hersteld. Vandaar dat wij al een tijd niets van ons hebben laten horen.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Redactie Frontpage woensdag 22 februari 2006 @ 12:24:08 #176
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_35360988
Hier Ingrid! Hij doet het weer!
Heeft het vele bellen en zeuren toch geholpen!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:32:35 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35361222
Fijn dat jullie weer online zijn!
Wat vervelend dat Kim toch onrustiger is nu. Ben benieuwd wat ze dan van de week in het ziekenhuis zeggen.
  woensdag 22 februari 2006 @ 13:25:22 #178
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35363010
kusje voor kim

Hier nog steeds een beetje pet met het spugen vanochtend weer een golf over me heen maar ze drinkt voldoende wat ze binnen zou moeten hebben..
We wachten af en zien hoe dat het loopt meer kunnen we niet doen.
we hebben wel de luxe dat we tegenwoordig tot half acht a acht uur door kunnen slapen dat is ook wel lekker

sara niet leuk die waterpokjes, hopenlijk ben je er snel vanaf

amber zo volhouden hoor

jelief fijn dat emma weer thuis is, zorg goed voor jezelf en je grote kleine meid
pi_35367001
Vandaag weer eens naar het bureau geweest om Merlijn te laten wegen. Hij is in 2 weken 310 gram aangekomen om mijn borstvoeding en ik ben er zo trots op dat hij zo goed groeit. Hij weegt nu 4450 gram bij 8 weken. Volgende week moeten we voor het prikje, ik hoop dan ook te weten hoe groot hij is.
Het naveltje zag er ook heel mooi uit, het wild vlees is zo goed als weg. Er zit alleen nog een klein korstje. Ook heb ik de verpleegster even naar zijn houding laten kijken en haar conclusie was ook dat hij zich overstrekt en krom gaat liggen en teveel voorkeurshouding naar rechts, zowel liggend op rug als op buik. Ik heb nu dus maar de manueel therapeut gebeld en hoop een telefoontje terug zodat we een afspraak kunnen maken.
pi_35368504
Lekker dat hij het zo goed doet Randa! En heel goed dat je er zo vlug bij bent met die overstrekking en voorkeurshouding. Randy had dat ook en wij liepen vanaf 3 maanden oud bij de fysiotherapeut en vanaf 4 maanden bij de chiropractor. Zijn hoofd was enorm afgeplat aan één kant en dat is nu (met 14 maanden) nog steeds heel goed zichtbaar. We hebben vooral heel veel gehad aan de chiropractor en daar hadden we achteraf veel vroeger naar toe moeten gaan.
pi_35369284
Merlijn overstrekt zich al vanaf dag 1. Hij trekt dan zijn hoofd naar achter en vindt dat een fijne houding. Die voorkeurshouding is ook duidelijk en het hoofd ook een beetje afgeplat aan de rechterkant. Hij draait te gemakkelijk naar zijn zij. Bij het CB stond de wijkverpleegster achter hem en hij gaat dan helemaal in een kromming liggen. Met hem neerleggen heeft hij ook vaak zijn hoofd in zijn nek waardoor hem op de rug neerleggen niet makkelijk gaat. Verder Kan hij wel veel met links maar ligt hij meestal links wel los van de grond.

Als ik dit zo lees vind ik het toch wel eng, het merendeel doet hij al zo lang en hij lijkt er verder geen last van te hebben. Hij huilt er niet om ofzo. Maar toch het is een aantal weken geleden al aangeraden toch maar naar die therapeut. Ik zie er alleen wel verschrikkelijk tegenop.
pi_35370770
Is Merlijn misschien erg snel geboren Randa? Met vacuümpomp zelfs misschien? Want dan zie je dit soort dingen meer. Dat was bij Randy ook het geval en misschien (konden ze niet meer met zekerheid zeggen) had hij waarschijnlijk daarbij zijn sleutelbeentje gebroken.

Merlijn heeft hier waarschijnlijk ook niet zoveel last van. Hij ligt op die manier prettiger dan op een andere manier en daar zit een reden achter. Alleen rekken zijn spiertjes daardoor aan één kant meer op en worden die aan de andere kant korter. Daarom is de behandeling ook; om de spiertjes aan de andere kant even lang en even goed bruikbaar te maken. Je hoeft hier niet tegenop te zien; de fysiotherapeut deed wat oefeningetjes met hem om te kijken wat hij wel of niet kan en we kregen zelf oefeningen mee die we -spelenderwijs- met hem konden doen. Bijvoorbeeld een bepaalde manier van dragen en om hem neer te leggen zonder dat hij door kon rollen. Later oefeningen om hem steeds meer uit te dagen een speeltje te pakken totdat hij de gewenste houding kon doen. Dit doet geen pijn en moet uiteraard leuk blijven. Dit deden we bij de fysiotherapeut en volgens mij is een manueel therapeut ongeveer hetzelfde.
De chiropractor kneep wat in zijn nekkie en rekte de spiertjes wat op. Hier zag ik heel erg tegenop de eerste keer (ze worden bottenkrakers genoemd en dat zit dan aan de nek van je kind!) maar ook dat viel reuze mee. Dit had ik na een maand -in overleg met de fysiotherapeut- zelf aangedragen omdat het me veel te lang duurde allemaal en de afplatting steeds erger werd. SCHROOM NIET OM DAT TE DOEN! Hadden wij veel eerder moeten doen, zoals al gezegd.
De fysiotherapeut hebben wij gehad tot hij zelfstandig kon staan, bij de chiropractor komen we nu nog eens in de 3 maanden inmiddels, om zijn verdere ontwikkeling (lees; zelfstandig lopen) in de gaten te houden. Met die overstrekking heeft zijn hele lichaam te maken namelijk.

Hoe dan ook... niet tegenop zien Randa. Het doet geen pijn bij Merlijn en het komt hem allemaal ten goede. Wees blij dat je er zo vroeg bij bent, des te gemakkelijker is het te corrigeren.
pi_35372151
Bedankt Mammietje. Merlijn is met de vacuum geboren na 51 minuten persen. Dus dat is ws wel de oorzaak.
pi_35381085
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:20 schreef Randa_v het volgende:
Ik zie er alleen wel verschrikkelijk tegenop.
Dat deed ik ook maar dat bleek helemaal niet nodig te zijn. Eigenlijk was het maar een hele kleine handeling die de manueel therapeut deed bij Tomas en hij liet het van te voren ook even voelen bij mij, het is echt geen kwestie van krakende botten enzo En als je dan ziet hoe snel je eigenlijk al resultaat ziet. Achteraf vroeg ik me af of ik niet beter eerder had kunnen gaan...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_35383584
Randa echt niet nodig om er tegenop te zien. De manueel therapeut die Myrthe behandeld heeft (ook vacuumpomp bevalling en schoudertjes die klem zaten) heeft haar echt absoluut geen pijn gedaan, en 1 behandeling was al voldoende ! Hopelijk is dat bij Merlijn ook zo !
pi_35400610
Bedankt voor de reacties, heb inmiddels een afspraak voor 8 mrt om 18.00. Ben heel benieuwd!
pi_35400767
Amber werd gisteravond om 23.30 wakker en wilde een 5e fles. Om 0.30 lag ze er weer in en toen ging mevrouw gewoon nog even een kwartier liggen brabbelen. Uiteinde;lijk is ze in slaap gevallen en werd 7.45 wakker.

Randa, ben benieuwd!

Evenstar hoe is het met Arwen?

Ben ook wel heel benieuwd hoe het met de andere babietjes is. Renegate?? Fon?? Biebz?? Quinny?? hoe is het met jullie kids??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 23 februari 2006 @ 21:46:52 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35422411
Hier gaat het redelijk .. heb het ideee dat een maal daags de lozec niet voldoende is.. maar we wachten af.. wat ze nu laat staan op een dag en spuugt is verwaarloosbaar.. in die mate ze krijgt genoeg binnen heeft genoeg plasluiers etc.. enige is dat we savonds met een hysterisch kind zitten.. we wachten dus af
wel de bevestiging gehad van cz dat we via inet de voeding moeten bestellen en dan vergoed krijgen al vergoeden ze me die bonnen die ik ingeleverd heb en die ik morgen in ga leveren ook nog is toch bij elkaar zo een 100 euro :x

Kleine meisje is vandaag flink verwend door oma en paps en mams
heleboel nieuwe kleertjes jurkjes en shirtjes en joggingpakjes zeeman is zo'n leuke kleertjes en voor zo weinig geld
en een rammelaar/bijtring die ze zelf kan vasthouden en ze in der mondje stopt ze moet wel nog iets groeien want 62 is eik nog veeeel te groot
pi_35422577
Lekker dat cz mee werkt!! Ga je bestellen via tefa-portanje?
  donderdag 23 februari 2006 @ 21:57:48 #190
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35422836
ja bij die of bnij sorgente kunnen we bestellen
pi_35423142
Sorgente heb ik een positieve ervaringen mee Tefa-portanje daarin tegen perfect!
  donderdag 23 februari 2006 @ 22:45:43 #192
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35424680
Randa veel succes bij de 'kraker'. Ik heb er zelf ook positieve ervaringen mee, ik hoop dat het bij Merlijn ook snel helpt.
Ingrid fijn dat je weer online bent, ik heb jullie hier gemist!
Evenstar ik hoop dat Arwen snel helemaal geen last meer heeft van zuur, lijkt me maar niks hoor.
Nu ben ik een hoop kindjes vergeten, sorry daarvoor,maar het is al laat.

Even een snelle reactie; Poemojn bedankt voor de linkjes! Er zat voor mij een nieuwe bij en alle filmpjes van de dr Phil onder de bv heb ik inmiddels gezien. Morgen ga ik met Tobias weer naar het cb om nog een keertje te wegen, ik heb het idee dat hij nu wel is aangekomen. Ik heb met enige regelmaat deze week compressie toegepast, morgen zullen we dus zien hoeveel het heeft geholpen. Allemaal bedankt voor de reacties!
Sinds zaterdag heeft Tobias elke dag wel een poepluier gehad, hiervoor maar een keer per week of per anderhalve week, en sinds een dag of drie is hij ook 'erg' aan het kwijlen, ik dacht dat hij weer verkouden werd ofzoiets, maar vanmiddag ontdekten we iets anders; twee tandjes !! Ik was bij een vriendin en zij wist het zéker, er zitten gewoon twee tandjes! Nog geen 4 maanden oud isie, dat wordt nog wat! Foto moet ik nog proberen te maken.
Ylana
pi_35433293
Randa, wat groeit Merlijn goed zeg! En hopelijk kan de manueel therapeut jullie verder helpen .

Evenstar, fijn dat Arwen minder spuugt. Heeft dat 's avonds hysterisch zijn ermee te maken? Sara heeft toen ze 'klein' was 's avonds veel gehuild van krampen en dergelijke. En Zeeman rulez!

Saffier, wat is Tobias lekker snel met de tandjes! Heeft hij er nog last van gehad?

Sara zit inmiddels onder de pokken, zal vanmiddag eens een foto maken. Ze is gisteren wel naar het kdv geweest, alle kindjes hebben inmiddels pokjes gehad, Sara was het laatst. En ze is nog steeds vrolijk als altijd. Ze heeft alleen veel moeite met in slaap komen 's avonds in bedje. Aan de ene kant ben ik geneigd om haar eruit te halen (omdat ze waterpokjes heeft) aan de andere kant is ze gewoon echt moe als ik haar in bed leg, en ben ik bang dat wanneer ik haar eruit haal,ze dit als gewoonte gaat doen. Dus we passen de 5-minuten-regel toe, en uiteindelijk helpt het wel .
Vanmiddag gaan we een nieuw bedje halen voor d'r, ze past bijna niet meer in het mini-ledikantje...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:24:04 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35433929
Fuente ik denk van wel, want hoe later op de dag hoe meer ze gaat spugen/vopeding ze laat staan en meer zuur omhoog komt.. wij geven de medicatie voor de laatste fles zodat ze lekker de nacht door kan komen.

Sara arm ding dat die sdtomme pokje smaar snel weg gaan!

tobias nu al; tandjes ?

melonovy??? waar ben je !! ?? !!
pi_35447516
Ik vind Merlijn nu echt zielig. Hij wil de laatste tijd overdag nauwelijks slapen terwijl zijn oogjes op standje slaperig staan. Hij heeft het dus echt nodig. Ik hoor me zelf nog tegen de manueel therapeut zeggen dat hij geen last heeft van zijn houding, maar achteraf gezien vind hij het liggen toch echt niet prettig. Ik heb hem daarstraks ruim een kwartier laten huilen. Hij had zijn ogen dicht en had echt zijn ik kan niet slapen/wil niet slapen huiltje. Zielig vond ik dat maar ik weet ook dat het nu even niet anders kan. Het liefst slaapt hij nu dus weer in de draagdoek in of in mijn armen en dat schiet niet echt op. Over minder dan twee weken hoop ik een lekker vrolijk mannetje te hebben die niet meer beperkt is in zijn bewegingen, ben heel benieuwd wat hem dan allemaal dwars heeft gezeten. Hij is nu weer aan het mopperen in zijn slaap dus ik ga hem er nu wel uit halen en even lekker troosten aan de borst.
pi_35448947
Weet iemand waar ze dit verkopen?
Is van Smoby, Cotoons....

Amber zit hopelijk weer in haar normale ritme. Gister om 20.00 uur kreeg ze de laatste fles, om 21.15 viel ze bijna om van de slaap en heb ik haar in bedje gelegd. Om 8.45 werd ze weer wakker. En om 12.15 en 16.15 heeft ze weer een flesje gehad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35449013

Wilde ff laten weten dat hier alles goed is!
Sterkte voor de zieke kindjes!
pi_35449055
Awwww! Zielig, ze moest net ineens heel erg spugen met een boog. Ga haar maar schone kleertjes aandoen en troosten.
pi_35449069
Ingrid, ik ben wel benieuwd hoe jullie kleine meid er nu uitziet!! Wil je me een fototje mailen??
vbouwer@hotmail.com
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35449290
vicky, tijdje geleden had githa zo'n ding in de aanbieding maar ik weet niet of ze 'm nog heeft.

sterkte met de spugende en/of slechtslapende baby'tjes hier. randa, fijn dat je een afspraak bij een manueel therapeut hebt. (eigenlijk wel jammer dat je nog 2 weken moet wachten). ik hoop dat die verbetering kan brengen voor merlijn.
pi_35449521
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:13 schreef bixister het volgende:
vicky, tijdje geleden had githa zo'n ding in de aanbieding maar ik weet niet of ze 'm nog heeft.

sterkte met de spugende en/of slechtslapende baby'tjes hier. randa, fijn dat je een afspraak bij een manueel therapeut hebt. (eigenlijk wel jammer dat je nog 2 weken moet wachten). ik hoop dat die verbetering kan brengen voor merlijn.
thanx Bix, zal githa even mailen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2006 @ 17:21:37 #202
81992 Githa
pi_35449566
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:13 schreef bixister het volgende:
Nee sorry, ik heb hem net weggegeven aan een vriendin.
pi_35449787
op www.smoby.be noemen ze het een 'Play and Go center' misschien helpt dat bij het zoeken vicky?
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2006 @ 17:30:38 #204
81992 Githa
pi_35449896
Naar ik meen had Lishe er ook een, zij zou nog even bekijken of ze hem weg wilde doen...wie weet Vicky ?
pi_35449990
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:06 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, ik ben wel benieuwd hoe jullie kleine meid er nu uitziet!! Wil je me een fototje mailen??
vbouwer@hotmail.com
Je hebt mail!
pi_35450067
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 17:27 schreef bixister het volgende:
op www.smoby.be noemen ze het een 'Play and Go center' misschien helpt dat bij het zoeken vicky?
Ben al aan het zoeken geweest op diverse sites maar zonder resultaat. Ga zo naar de Bart Smit en de Top1Toys, misschien hebben ze hem daar wel.

Ik zag het Ingrid. Mooie meid is Kim!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2006 @ 17:38:18 #207
81992 Githa
pi_35450184
Bart smits heb ik hem toen gekocht voor uuuuhmz, ik meen 24, 95
pi_35453581
Tnx Vicky!

Hebben jullie nog tips om Kim te laten drinken? Ze heeft om 14.00 voor het laatst gehad namelijk. Ik vind haar er ietsjes suffig/moe/duf uitzien. Ze heeft sinds 16.00 geslapen. Ik heb het al eerder geprobeerd, maar dat lukte dus niet. Nu probeert Djeez het, maar ze neemt af en toe een klein slokje en valt dan in slaap en ze duwt de speen uit haar mondje.
Normaal krijgt ze om de 3/4 uur. De laatste tijd zit er meestal 4 uur tussen.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:35:38 #209
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35454320
heb je een schema even wat ze aan voeding krijgt?
pi_35454487
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:35 schreef _evenstar_ het volgende:
heb je een schema even wat ze aan voeding krijgt?
Hoe bedoel je? De tijden, hoeveelheid?

Ze krijgt in principe 5x 150cc + 5 schepjes voeding = ca.165 in totaal per flesje

Gelukkig drinkt ze nu wel!

Vaak wil ze de laatste voeding niet, of met moeite. Maar ja, wat doe je eraan? Gewoon blijven aanbieden denk ik. En wakker proberen te houden.

Nu ga ik zelf maar eens eten!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:47:55 #211
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35454733
zelfde als arwen dus.
hier soms ook dat ze slaapt maar dan maak ik haar wakker/ door in haar gezichtje te blazen of over der wangetje te wrijven
hier begint de dag tussen half acht en half negen ( luxe)
dan krijgt ze fles
en rond 12 uur meld ze zich krijgt ze een fles rond half vier vier uur de derde fles
en dan rond half zeven de vierde fles.
vaak wilt ze die laatste fles dan ook niet direct maar ik ga haar rond elf uur uit bedje halen en speel wat met haar verschoon haar meestal werkt dit prima.
dan krijgt ze haar medicijntjes en dan wilt ze de fles vaak wel
pi_35456487
Kim heeft nog geen vast schema, ik voed op verzoek.
Meestal is de 1e fles zo rond 6.30, maar de laatste tijd ook vaak om 5.30.

Voorbeeldje van vandaag.
05.30
10.30
14.00
19.00
Laatste fles tegen 23.00/23.30
Eerder leek er regelmaat in te zitten, namelijk om de 4 uur, maar dat was dus maar tijdelijk.

Slapen doet ze helaas overdag en 's avonds nog niet in haar eigen bedje. Alleen 's nachts en dan slaapt ze gelukkig wel door. en meestal na de 1e voeding ook in haar eigen bedje.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 21:41:37 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35458594
ik zou de tweede fles eerder aanbieden met flesvoeding kun je beter wel aan een schema houden volgens mij..
pi_35460756
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:41 schreef _evenstar_ het volgende:
ik zou de tweede fles eerder aanbieden met flesvoeding kun je beter wel aan een schema houden volgens mij..
Volgens het cb maakt het niet uit, kan je best op verzoek voeden met de fles. En bovendien wil ze gewoon niet eerder. Vandaag iig niet, toevallig geprobeerd.

Ze had om 21.15 een megaspuitluier voor de 1e x. Dat is wel ff wennen zeg! Pfoei, wat een stank! Djeez was in de stress. Hij riep paniekerig naar mij dat ik schone kleertjes moest ophalen, want er was iets niet goed. Bleek dus op haar buik en rug te zitten en de hele luier stampvol. Daarna lekker in badje gedaan.
Ze is nog minstens een half uur erg overstuur geweest en is nu aan de fles. Wel erg vroeg, maar ja ze had/heeft echt honger. Ff kijken hoe laat we het beste weer een fles kunnen geven. Want hiermee red ze de nacht niet.
pi_35460849
Uhm Ingrid wat versta jij onder voeden op verzoek. Alleen op verzoek van haar of ook op verzoek van jou. Want dat laatste mag he, dus als een flesje jou beter uitkomt op een andere tijd kun je dat doen he. Zo werkt het bij borstvoeding ook.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:23:14 #216
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35462418
ik zou toch proberen die regelmaat er in te krijgen en houden en consequent zijn...
pi_35471625
Jippie, ik heb dat klemding gevonden Amber vind hem geweldig!!

Ingrid, ik zou, wat Evenstar zegt, ook proberen toch een schematje aan te houden.

Amber zit nu op: 8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00
meestal slaapt ze van 10.30 - 11.30, 14.30 - 15.30, 18.30 - 19.30 en 21.30 - 7.45
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35491051
(ff snel, ben zo weer weg) Ik probeer wel een schema aan te houden, maar meestal lukt dat niet. Of beter gezegd werkt het niet bij Kim. Ze heeft een eigen willetje
Dinsdag gaan we naar het inloopspreekuur van cb, aangezien we pas 15 maart heen moeten.
Daar zal ik mijn vragen stellen. (had de cblijn oid gebeld, maar die weet niks) We vermoeden dat Kim een groeispurt heeft gehad, sommige pakjes zitten ineens ook erg krap. En dat ze misschien te weinig voeding krijgt. Want vandaag kwam ze ineens om de 3 uur en soms wilde ze nog eerder. En het was echt honger.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 22:01:18 #219
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35491470
slim van je en groeispurtje zou best kunnen, verschoot nl dat ze nog in 50/56 zat ( in topic vraag en aabod) hier ook nog maat 50/56 m,aar arwen is ook iets jonger
Hier alleen een probl;eem met trappelpakjes , Arwen der benen zijn te lang
pi_35503486
Amber gilde het gisteravond weer uit, echt zo zielig. Hebben haar om 23.30 een flesje gegeven en om 0.30 lag ze er weer in. Ging mevrouw gewoon weer even liggen lachen en liggen kletsen.. Maar uiteindelijk is ze toch weer in slaap gevallen. Om 5.00 uur werd ze geloof ik even wakker maar toen is ze weer in slaap gevallen tot 7.45.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 26 februari 2006 @ 11:28:31 #221
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_35504405
He verdorie... ik lees het nu pas.... Ik had ook nog zo´n ding Vicky! Voor de volgende die er ooit 1 zoekt; mail me!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 26 februari 2006 @ 12:26:27 #222
24188 Belana
kloon van belana
pi_35505975
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:18 schreef slaveloos het volgende:
2 meisjes, Rosa en Amber, beide gebaseerd op natuurlijke stoffen en kleuren, en de eerste letter van de een is de laatste van de ander (en andersom ook natuurlijk) Ze slapen nu, en mama is een dagje bjoetieen in een groot saunacomplex. dat heeft ze wel verdiend ook.
Geen rugnummers, wel allebei de S van Supergirl op de kleine borst
nou, welkom hoor je klinkt als een geweldig trotse vader
foto's in het foto topic ???
stormy waters...
sailin'
  zondag 26 februari 2006 @ 12:33:24 #223
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_35506146
ik weet natuurlijk weer niet hoe ik foto's kan plaatsen
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  zondag 26 februari 2006 @ 12:36:26 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_35506210
mmmm, tja, ze moeten al ergens op internet staan en dan kan je ze daarvandaan linken naar fok. dat doe je door de url van de foto tussen [ img] en [/img] te zetten, zonder spaties. altijd weer moeilijk om uit te leggen...
stormy waters...
sailin'
  zondag 26 februari 2006 @ 12:38:04 #225
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_35506266
dan zal je me op mijn woord moeten geloven, ze zijn superschattig. Ik zal wel kijken of ik die pix ergens kan uploaden en ze dan linken.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
  zondag 26 februari 2006 @ 12:39:24 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35506321
Er mag hier ook wel een foto'tje ter introductie hoor!
En je mag ze ook naar mij mailen, upload ik ze voor je.
  zondag 26 februari 2006 @ 12:42:04 #227
24188 Belana
kloon van belana
pi_35506415
ik ben ook wel nieuwsgierig
stormy waters...
sailin'
  zondag 26 februari 2006 @ 12:49:02 #228
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_35506634
ik heb 2 foto'tjes gemaild, zijn wel al vrij oud
  zondag 26 februari 2006 @ 14:14:50 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35509115
Slaveloos, sorry, ik was even wat anders gaan doen. Ik zag je mailtje net pas.

Maar goed, hier zijn ze dan:

Amber:

en Rosa:

Lekker stel hoor!
Wanneer zijn ze geboren?
  zondag 26 februari 2006 @ 14:20:33 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_35509276
Ow, wat een kjoeties zo mooi he 2 van die helemaal dezelfde kindjes, blijft bijzonder
stormy waters...
sailin'
pi_35509322
Wat een bjoeties! Heerlijke spekkies!!!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 26 februari 2006 @ 14:23:53 #232
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_35509367
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:14 schreef Brighteyes het volgende:
Slaveloos, sorry, ik was even wat anders gaan doen. Ik zag je mailtje net pas.

Maar goed, hier zijn ze dan:

Amber:

[afbeelding]

en Rosa:

[afbeelding]

Lekker stel hoor!
Wanneer zijn ze geboren?
20 december 2005, op deze fotos zijn ze een maand of 4,
brighteyes, dank je vor t plaatsen!
  zondag 26 februari 2006 @ 14:25:34 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_35509436
dat zal wel 2004 zijn slaveloos
stormy waters...
sailin'
  zondag 26 februari 2006 @ 14:26:05 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35509457
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:23 schreef slaveloos het volgende:
20 december 2005, op deze fotos zijn ze een maand of 4,
brighteyes, dank je vor t plaatsen!
2004 dan toch zeker? Anders kunnen ze toch niet een maand of 4 zijn?
Zijn het niet gewoon stiekem al dreumesjes van net iets meer dan een jaar oud?
  zondag 26 februari 2006 @ 16:05:32 #235
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_35513177
ooooooopssss 2004 inderdaad. jullie hebben helemaal gelijk
pi_35513207
ohoh. weer verkassen naar het Dreumes- en peutertopic, deel 25
Maar ze zijn wel ontzettend lief
  zondag 26 februari 2006 @ 16:18:11 #237
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_35513656
ik ben wel echt aan t falen vandaag he....
kwil nogwel even t geboortegewicht doorgeven,3320 gram samen....
  zondag 26 februari 2006 @ 16:45:00 #238
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_35514587
Hallo allemaal,

ben een tijdje niet geweest, ben ook niet bijgelezen, maar ik wilde jullie wel laten weten dat Kady morgen wordt opgenomen in het Sophia en dat ze dinsdag wordt geopereerd.

Aan de ene kant ben ik enrom blij dat Kady op vrij korte termijn geholpen kan worden en aan de andere kant vind ik het enorm eng. Mijn kleine humpie moet gedotterd worden...

Ik blijf bij Kady slapen, en als alles gewoon goed gaat (durf er bijna niet meer van uit te gaan) mag ze woensdagavond alweer naar huis. Maar, 1 ding tegelijk, eerst de opname en onderzoekjes morgen....
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  zondag 26 februari 2006 @ 16:46:10 #239
62233 Jelief
ikke lief!
pi_35514637
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:18 schreef slaveloos het volgende:

Ach laten we het op nieuwigheid houden, dan klinkt veel beter...
welkom hier overigens en klets gerustg verder in druemes en peuter of in de kleine lettertjes van vaderschap. {sub] en de rest van de topics ook hoor![/sub]
pi_35514640
Oei wat vreselijk spannend allemaal EW. We gaan gewoon duimen dat het goed komt. Heel veel sterkte jullie allemaal.
  zondag 26 februari 2006 @ 16:51:23 #241
62233 Jelief
ikke lief!
pi_35514804
EW heel veel sterkte en succes (succes klinkt een beetje raar in deze context maar ik hoop gewoon dat alles goed gaat) En een dikke kus voor Kady.
pi_35514922
EW ontzettend veel sterkte voor jullie allemaal en hopelijk knapt jullie kleine meisje weer heel gauw op!!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 26 februari 2006 @ 17:06:49 #243
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35515280
EW en Digger !
  zondag 26 februari 2006 @ 17:20:30 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35515717
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:45 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Hallo allemaal,

ben een tijdje niet geweest, ben ook niet bijgelezen, maar ik wilde jullie wel laten weten dat Kady morgen wordt opgenomen in het Sophia en dat ze dinsdag wordt geopereerd.

Aan de ene kant ben ik enrom blij dat Kady op vrij korte termijn geholpen kan worden en aan de andere kant vind ik het enorm eng. Mijn kleine humpie moet gedotterd worden...

Ik blijf bij Kady slapen, en als alles gewoon goed gaat (durf er bijna niet meer van uit te gaan) mag ze woensdagavond alweer naar huis. Maar, 1 ding tegelijk, eerst de opname en onderzoekjes morgen....
Morgen al! Wat snel!
Idd lekker dat ze zo snel geholpen kan worden maar jeetje, toch ook wel heel eng en heel heftig hoor! Dat kleine frutje zo'n zware operatie.

Heel, heel erg veel sterkte voor jullie!
  zondag 26 februari 2006 @ 17:21:53 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35515766
quote:
Op zondag 26 februari 2006 16:18 schreef slaveloos het volgende:
Ach joh... dat kan jij toch ook niet allemaal weten.
Maar dan 'hoor' je idd wel in het dreumes en peuter topic, bij de andere ouders van kindjes van die leeftijd. Dat klept ook wat makkelijker over ervaringen.
  zondag 26 februari 2006 @ 17:25:53 #246
24188 Belana
kloon van belana
pi_35515902
EW en Digger, veel sterkte voor morgen en de dagen erna
stormy waters...
sailin'
  zondag 26 februari 2006 @ 17:34:20 #247
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35516151
EW & digger en stoere glenn en mooie kady allen heel veel sterkte en succes gewenst
pi_35516198
Sterkte en succes EW en familie
pi_35520519
EW en Digger heel veel succes morgen!!

Ik zal een kaarsje aansteken voor Kady!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Jubileum moderator zondag 26 februari 2006 @ 20:16:25 #250
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35520741
EW en Digger, heel veel sterkte en kracht de komende dagen, ik ga me wezeloos duimen voor Kady dat alles probleemloos verloopt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_35521317
oei, morgen al. ook van mij heel veel sterkte gewenst en ik duim hard mee dat alles goed gaat. zet 'm op kady!
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2006 @ 20:42:52 #252
81992 Githa
pi_35521757
EW, Digger, Glenn en natuurlijk Kady zelf ook, heel veel succes en sterkte morgen!
Ik ga een kaarsje branden voor een goede afloop...wat spannend is het toch als je kleine frutje zoiets moet ondergaan.

Ik zal aan jullie denken
  FOK!fossiel zondag 26 februari 2006 @ 20:49:04 #253
2628 Karin
pi_35522002
EW en Digger heeft veel sterkte de komende tijd
Het is niet niks dotteren bij zo'n kleintje Ik hoop dat alles voorspoedig gaat en jullie allemaal weer snel thuis zijn. Kady, succes meisje.
  zondag 26 februari 2006 @ 22:11:40 #254
3011 E.T.
pi_35525876
EW en Diggie, heel veel sterkte!
Ik vind 't zo eng klinken.. dotteren en al helemaal bij zo'n kleintje!
pi_35527588
EW en Digger, sterkte
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 februari 2006 @ 09:17:00 #256
61800 Rottdog
pi_35534500
EW en Digger sterkte
pi_35535696
Amber was nu ook weer even helemaal uit haar ritme... Vanmorgen werd ze ineens om 4.30 huilend wakker, flesje gegeven, om 5.30 lag ze er weer in en toen sliep ze tot 9.00 uur. Ik snap er even helemaal niets van. Ze is uit haar ritme sinds het prikje vorige week maandag. Probeer toch zoveel mogelijk het normale ritme aan te houden, hoop dat ze er weer snel in terugvalt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 10:34:11 #258
43556 miss_dynastie
pi_35535772
Sterkte lieve kleine Kady
  maandag 27 februari 2006 @ 10:48:24 #259
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_35536085
EW, Digger, Glenn en Kady, heel veel succes gewenst voor vandaag. Heel veel sterkte voor jullie
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_35540808
Merlijn is vandaag 2 maanden , jeeh wat gaat het snel he.
  maandag 27 februari 2006 @ 14:00:07 #261
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35540923
ons meisje kan geen 2 maanden worden
Ze is weer thuis lekker were dat heerlijke geurtje
  maandag 27 februari 2006 @ 14:00:49 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35540949
lijntje proficiat met je 2 maanden hoor
  maandag 27 februari 2006 @ 16:20:11 #263
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35545377
Evenstar, fijn dat ze weer thuis is!!

Merlijn alweer twee maanden... ik schrik er ook van als ik bedenk dat Emma alweer 3 en een halve maand is...! Het gaat inderdaad erg hard, de tijd.
  maandag 27 februari 2006 @ 16:25:52 #264
105888 renzell
pi_35545581
Joepie Merlijntje kleine tovenaar! Twee maandjes alweer, wat vlieg je!!!

Ik vind de eerste verjaardag van mister J. toch ineens schrikbarend dichtbij komen. Nog anderhalve maand besefte ik me vandaag ineens. Ieks! Da's 6 weken ofzo.... Argh!
Ik meld me trouwens na een dag of 4 weer eens. Hai hai! Weekendje Zeeland geweest met schoonoudertjes, vriendje en uiteraard kleine haring op zak. Aan aandacht geen tekort, maar mai o mai, wat heeft dit ventje liggen brullen in die bezemkast van hem. Drama's drama's! Iedere keer rustig maken, tutje in, zingen, aaien, dag dag lieve mensen, ik ga lekker slapen, lekker liggen, lachen, spelen, mama weg..... en...... brullen maar!!!!!! Hij wilde OVERAL bij zijn! Ik denk dat dat het was. En sja.... geef hem eens ongelijk. Juultje heeft dus iedere avond lekker met ons gescrabbeld, idols gekeken en (spreekwoordelijke) biertjes gedronken. Hoewel... mijn schoonzusje was zo gek om meneer ECHT een slokje te geven!? Sorry hoor, maar dat doe je toch niet bij een baby??? Zal wel een Brabantsche gewoonte zijn ofzo... Mais bon.... het was fijn en we zijn UITGERUST! Heerlijk. Juultje kwettert als een klein musje nu hij weer thuis is. Lief! Kleine vogel van me. Oh ja, hij heeft ook op de wipwap gezeten en op de schommel en op de glijbaan. En jaaaaaa, de speeltuin vindt meneer cool en kicken!
Straks bijlezen... nu eerst boodschappen doen.
Dag lieve babytjes!
pi_35547263
Zo te lezen heeft Juul het supergehad! Fijn hoor zo;n weekendje weg!

Wij komen net terug van de huisarts met Sara voor haar exceem. Het wil maar niet echt weggaan. De HA wil als ze ongeveer 1 is onderzoeken doen om uit te vogelen waar ze eventueel allergisch voor is, maar tot die tijd is het modderen lijkt het wel. We hebben in ieder geval weer een andere zalf, en creme voor haar lijfje, ben benieuwd.
Sara
Merel
Ukje
  maandag 27 februari 2006 @ 17:39:27 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35547999
Fuente, is er al gekeken of ze geen kma heeft.. dit kan ook rond het half jaar nog komen.. en als ik zo kijk is ze rond een half jaar oud..
anders even kijken op:
www.babyallergie.nl
pi_35548142
Evenstar, er is eigenlijk nergens op getest, maar cb en HA denken niet aan KMA (wat een afkortingen allemaal ). Zij verwachten dan een sterkere reactie en meer exceem, Sara heeft het eigenlijk alleen op haar bolletje, en een hele droge huid.
Mochten wij het zelf willen testen door KMA vrije voeding te geven dan mag dat wel van CB en HA.
Sara
Merel
Ukje
pi_35548312
KMA komt soms alleen als exceem naar buiten Fuente. De andere reacties kunnen wel aanwezig zijn maar in mindere mate zodat ze ook niet opvallen.
pi_35549233
Bij Myrthe ook alleen eczeem klachten in het begin, en onrustig zijn, maar dat verschil merkten we pas nadat we waren overgestapt. Het is in ieder geval het proberen waard Fuente, zo'n blik is wel duur (15 euro ruim) maar als het inderdaad KMA is krijg je het terug van je zorgverzekeraar (dus wel even je bonnetje bewaren).
  maandag 27 februari 2006 @ 18:49:59 #270
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35550115
Ik zou het ook proberen... Arwen heetf geen eczeem maar toch sinds die kma voeding is het stukken beter...
en me neefje had het ook maar zijn ze pas later achtergekomen omdat die ook maar lichte eczeem op zijn hoofdje had..
pi_35550510
Amber probeert te kruipen!!

Ze ligt nu op haar buik en gooit steeds haar kont omhoog en haar knietjes eronder...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35552953
Thnx allemaal, wij denken er nog even over na. We willen aanzien hoe het met deze zalf gaat, mocht het weer terugkomen zullen we zeker overwegen om kma-vrije voeding te proberen!

Vicky, gaaf joh! Voor je het weet, kruipt ze de hele kamer door
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 20:42:59 #273
81992 Githa
pi_35554498
Renzell en Julius wat lekker een weekendje weg...maaruh nog maar 6 weken joh daar schrik ik zelfs van. Ik vind Julius nog zo'n lief klein ventje

Ohw, maaruh slokjes bier geven aan bijna dreumesjes, is géén Brabantsche gewoonte hoor

Amber flink oefenen!
pi_35555949
Chantel klapt sinds gisteren in haar handjes En ze vind het heel erg leuk, vooral dat geluid wat er tussen haar handjes uit komt En ze kruipt ook bijna, ze is er al klaar voor (buik, benen en kont omhoog) alleen weet ze nog niet hoe ze vooruit moet.

En dan vergeet ik Kadey nog. Ik hoop dat het allemaal goed is gegaan EW & Digger. Lijkt me reuze eng hoor zo'n operatie voor zo'n klein meisje.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 27-02-2006 21:35:35 ]
  maandag 27 februari 2006 @ 21:48:50 #275
105888 renzell
pi_35556916
Chantel; wat knap!!!
Klappende kindjes zijn zoooooooo lief!

Kady, EW en Digger: Ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag!!!!

Ambertje! Goed zo meissie.

Fuente: succes! Ik heb geen adviezen, wel een kusje voor Saartje.

[ Bericht 10% gewijzigd door renzell op 27-02-2006 21:55:09 ]
  maandag 27 februari 2006 @ 21:54:40 #276
105888 renzell
pi_35557124
Githa: Ja, dat vind ik dus ook! Het is nog zo'n klein, lief en onschuldig mupke aan de ene kant. Maar aan de andere kant begint er echt steeds meer een klein jongetje uit kleine Jules te groeien joh, echt! Een jongetje dat de hele dag staat en kruipt en zwaait en kletst. Ik geniet nog maar even heeeeeel erg van het feit dat ie z'n flesje nog steeds lekker als een baby bij mij op schoot wil drinken. Wel zelluf vasthouden natuurlijk, maar wel lekker kroelen. Ja, het is echt een kroel en knuffeldiertje, gelukkig! Hopelijk blijft dat.
pi_35558598
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:48 schreef renzell het volgende:

Kady, EW en Digger: Ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag!!!!
Ze ligt nu alleen in het Sophia, vandaag weinig bijzonders, instructie video, gesprek Cardioloog, Anasthesist, bloed prikken, meten, wegen, temperaturen etc.

De zusters geven zo de laatste voeding en morgenochtend is ze als 1e aan de beurt. Operatie kan wel 2 uur duren alles bij mekaar en er mag slechts 1 van ons bij de narcose & in de uitslaapruimte zijn, dus dat wordt helemaal zenuwpezen geblazen zo opgesplitst.

Je moet trouwens een soort 'aansprakelijkheidsformulier' ondertekenen mbt het aanwezig zijn bij de narcose, dat je altijd alle aanwijzingen blijft opvolgen, de ruimte verlaat als de baby slaapt etc.
Ergo, ik denk dat hetgeen je daar ziet en vooral hoe je dat als ouder beleeft al menig maal oorzaak is geweest tot hele heftige emoties, woede, histerie, angst en paniek etc.

We duimen maar, want we zijn vanmiddag ook voorgelicht over de mogelijke minder gunstige scenario's, waar de kans niet heel groot op is, maar wat wel gelijk zeer heftig en negatief zal zijn).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 27 februari 2006 @ 22:36:14 #278
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35558696
Ik duim met jullie mee... sterkte morgen, ook voor dat kleine grietje uiteraard!
  maandag 27 februari 2006 @ 22:40:33 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35558856
Heel veel sterkte morgen EW en Digger!
Ik duim heel hard mee voor jullie en voor dat kleine grietje!
pi_35559972
pfoeh, spannend hoor. succes en sterkte morgen EW, Digger & natuurlijk Kady zelf!

Julius ook al uitzicht op z'n 1e verjaardag, bizar inderdaad renzell! en knuffelig blijven kan heel goed, piet kan er nog steeds wat van. slokjes bier geven vind ik belachelijk, aan zo'n kleintje.

evenstar, fijn dat arwen weer thuis is. maar ik begrijp niet wat je bedoelt met 'ons meisje kan geen twee maanden worden'?

fuente, hopelijk helpt deze zalf. (wat een leuke vader-dochter-gelijkenisfoto's zag ik net elders voorbij komen!)

chantel
  maandag 27 februari 2006 @ 23:22:35 #281
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35560422
bixister flauw grapje ze is de 30e geboren en er is geen 30 februari

morgen were naar het cb, ben benieuwd wat ze weegt en of ze geod gegroeit is
Ook morgen hara eerste spuitje blij dat papa ook mee gaat.. deze held op sokken vind dat maar niks
  maandag 27 februari 2006 @ 23:24:32 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35560503
en chantel grote meid en ambertje al proberen te kruipen, julius al bijna zo groot
ik vind zijn oortjes zo lief

maar is beentjes onder de kont trekken en kontje om hoog duwen en zwabberen een eerste aanstalte tot kruipen
pi_35562094
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:25 schreef renzell het volgende:

Ik vind de eerste verjaardag van mister J. toch ineens schrikbarend dichtbij komen.
Ja dat heb ik dus ook. Al die tijd dacht ik 'oh dat is nog lang niet' en bij al die kindjes die hier uit dit topic weggingen dacht ik 'oh, maar die zijn al groot...Tomas gaat nog lang niet' En dan ineens besef je dat je nog maar een week of 4 te gaan hebt. Dan moet je ineens denken aan wat voor een taart je wil gaan regelen, en slingers...en cadeautjes!
En bij jullie gaat het nog sneller want Julius is al aan de drank
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2006 @ 07:16:49 #284
81992 Githa
pi_35564672
Ik ga voor je duimen Kady
Digger, EW en ook de kleine Glenn heel veel sterkte vandaag.

Tomas ook nog maar 4 weken wat geven jullie ze te eten ...pokon ?
pi_35564800
Kady hier wordt ook voor je geduimd en er brandt een kaarsje

Evenstar, het zijn de eerste tekenen van kruipen

Amber heeft geslapen van 22.00 tot 7.30!! Zal het ritme weer terug komen? Zelf ben ik een paar keer wakker geweest omdat ik verwachte dat Amber ook wakker zou worden.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 28 februari 2006 @ 08:10:48 #286
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35564902
Kady zet 'm op! Papa en mama heel veel sterkte!
Ylana
  dinsdag 28 februari 2006 @ 08:19:28 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35564963
Kady

hmm wist ik niet Arwen doet dit nl ook en dan gaat dat koppie omhoog en wilt ze zich opduwen met haar armpjes en als ze niet vooruit komt wordt de giftig , zou het alleen wel heul vroeg vinden bij arwen, vandaar dat ik het me afvroeg
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2006 @ 08:56:47 #288
81992 Githa
pi_35565319
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 07:51 schreef Vicky het volgende:

Amber heeft geslapen van 22.00 tot 7.30!! Zal het ritme weer terug komen? Zelf ben ik een paar keer wakker geweest omdat ik verwachte dat Amber ook wakker zou worden.....
Het zal terug komen en weer gaan
pi_35565344
ja dat denk ik ook...

ach, doe je niets aan.. leg me er maar bij neer... ze heeft ook goede en gezellige dagen maar ook dagen dat ze alleen maar gilt en krijst en huilt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2006 @ 09:01:42 #290
81992 Githa
pi_35565375
Is hier niet anders Vicky en ik denk dat het overal wel is.
Heel logisch natuurlijk, zelf voel je je ook niet alle dagen even vrolijk en huilen is hun enige communicatiemiddel.
pi_35565392
dat klopt. Gelukkig gaat het nu hartstikke goed met haar, ze drinkt goed, spuugt niet tot weinig (behalve zondag maar toen waren we op visite en toenw as het ws. een beetje te druk), ze kletst lekker, is mega bewegelijk en lacht bijna de hele dag....

Ik ben stapelgek op dat kleine grietje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2006 @ 09:05:05 #292
81992 Githa
pi_35565415
Kindjes zijn wonderlijke wezentjes .... dat besef je des te meer als je er een van jezelf hebt
pi_35565444
absoluut!!

Ook zo geweldig hoe ze veranderen en steeds meer ontdekken. Ook zo leuk dat ze op dingen gaan reageren, lachen als je ze aankijkt.. Kindjes zijn geweldig!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35565704
EW en Digger, heel veel sterkte vandaag
  dinsdag 28 februari 2006 @ 10:04:27 #295
105888 renzell
pi_35566164
Tearsong; Tomas idd nog maar 4 weken! Moet ik ook de hele tijd aan denken. Ja meis..... ga maar vast eens nadenken over die megataart!

Ik moet trouwens zeggen dat ik best pissig was op mijn schoonzusje (dat bierverhaal bedoel ik....). Het ging heel stom. Ze vroeg namelijk: "he Rens, mag Juultje ook een slokje bier?" Ik (denkende dat ze een grap maakte UITERAARD): "Ja hoor, tuurlijk...". Kijk ik om...... is ze het echt aan het doen!!! Ikke weer: "Ho ho ho ho ho!!!! Geintje! Niet echt doen, ben je gek geworden?! het kind is tien mannden oud!!!" Grrrrrrr! Beetje eigen schuld dus, maar ja, ik kon toch niet verwachten dat iemand dat echt bij zo'n kleintje zou doen...? Of wel?

Hihi, ik vind Juul z'n oortjes trouwens ook heel lief! Hij is Dombo, mijn lieve kleine olifantje.

EW en Digger: succes weer vandaag! Ik duim met jullie mee.
pi_35566643
Allereerst Digger, EW en Glenn heel veel sterkte toegewenst vandaag!

Wij hebben hier voornamelijk laminaat en het kruipen wil niet echt vlotten. Want ja, dat is glad en dan glijden die benen steeds weg.. Dus teigert (lees: trek-schuift) Hanne hier door de kamer. Achter waar we vloerbedekking hebben liggen blijft ze wel proberen om op handjes en knietjes te komen..

Hanne zwaait trouwens! (af en toe hoor.. vooral wanneer het háár uitkomt)
Zoooooooo
Dat handje de lucht in, er naar kijken, heen en weer bewegen of open en dicht knijpen en dan "Daaa"
W ~ H ~ T
pi_35567884
Ik denk niet dat Renzels schoonzus voorlopig in aanmerking komt om op Juul te passen! Ook niet op mijn kids trouwens!
Drank aan een baby voeren, waar zit je verstand zeg! Mijn schoonmoeder kwam ook eens met zo'n opmerking "Ah joh... geef hem een slok borrel; slaapt ie lekker op, dat kregen wij vroeger ook"!!! Het lag op het puntje van mijn tong om te zeggen: "Dat verklaart een hoop!"
  dinsdag 28 februari 2006 @ 11:28:19 #298
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_35567974
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:24 schreef Mammietje het volgende:
"Ah joh... geef hem een slok borrel; slaapt ie lekker op, dat kregen wij vroeger ook"!!!
Hoe vaak wij die wel niet gehoord hebben als we het met iemand over Kai's slaapgedrag hadden. En bij de meesten was het ook niet als grapje bedoeld.

EW, Digger, Kady en Glenn, sterkte vandaag!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2006 @ 11:38:41 #299
81992 Githa
pi_35568207
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:28 schreef m@x het volgende:

[..]

Hoe vaak wij die wel niet gehoord hebben als we het met iemand over Kai's slaapgedrag hadden. En bij de meesten was het ook niet als grapje bedoeld.

EW, Digger, Kady en Glenn, sterkte vandaag!
Ja, te zot voor woorden hoor!
Wij hebben ook tips gehad als tut in de jenever en dan in de suiker en dan niet eens bij slaapproblemen, maar gewoon als hij een huildagje had
pi_35568299
Wij zeiden wel eens voor de gein als Amber weer niet wilde slapen, een druppel jenever doet wonderen, maar never nooit dat ik een kind alcohol zal geven...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35568434
Een "neefje" van mij heeft ook regelmatig uit een bierfles mogen drinken. Ik heb het idee dat hij ook achterligt in de ontwikkeling niet echt slim is. Maar of het daaraan ligt kun je achteraf nooit zeggen. Maar behoorlijk fout vind ik zoiets wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')