quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:49 schreef Randa_v het volgende:
Tja die rijden er wel maar maar 1 keer in het uur. Het is echt een durrep hiero.Vanuit die paar bushaltes die er zijn is het ook nog een flink end lopen. Af en toe is in een durrep wonen niet echt handig. Wat dat betreft vond ik Weert beter te doen ook met loopafstanden daar. Vanuit hier moet je meteen zo een end om ergens te komen.
Ben blij als we eens naar het durrep hierlangs verhuizen zit het met die loopafstanden ook meteen een stuk beter.
Eigenlijk moet er gewoon een fietskar/bakfiets komen dan zal het ws beter te doen zijn. Mijn schoonzusje kon net vandaag niet om mij op te halen en weg te brengen met de auto anders had ik dat nog als optie achter de hand.
Het enige wat ik nu echt even rot vind is dat ik nu geen idee heb wat hij is bijgekomen van een week alleen borstvoeding.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:12 schreef bixister het volgende:
randa, da's balen zeg.en geen lieve buurvrouw die je even kan brengen ofzo? fietskar lijkt me voor jou dan wel ideaal inderdaad. of zo'n maxicosi beugel voor achterop de fiets, daar zijn vast ook wel bijpassende regenhoezen voor.
Oh ja, zo een pakje met voetjes en er dan achterkomen dat hij zijn benen niet kan strekken.quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:49 schreef Rottdog het volgende:
Of je kind in strakke pakjes hijzen omdat jij het zo leuk vindt![]()
Pas vanaf 4 jaar worden de meeste kinderen getest en kun je er vanuit gaan dat die testresultaten betrouwbaar zijn. Voor de leeftijd word testen meestal afgeraden omdat ze vals positief of vals negatief kunnen uitvallen. (m.a.w. ze kunnen nu allergisch lijken te reageren en erover heen groeien en vice versa).quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:29 schreef Fuente het volgende:
Weet iemand hier trouwens vanaf welke leeftijd een kind getest kan worden op allergieen voor bijvoorbeeld katten o.i.d.?
Heb er ook wel even aan gedacht ja...maar toch heb ik niet het idee dat dat het is. Ze heeft niets in haar mondje wat te zien is, en ze drinkt soms ook heel rustig, met grote slokken. Als een baby spruw heeft, drinkt hij/zij dan 's nachts altijd wel rustig?quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:38 schreef E.T. het volgende:
Suzanna, heb je al naar spruw gekeken? Daar kunnen ze ook erg onrustig van gaan drinken..
Verder schiet me ook neit zo 123 iets te binnen. (het verklaart nl. niet dat ze dan niet altijd zo is).
Sterkte!
Ik ben ook allergisch voor vanalles, maar sommige dingen waarop ik getest was en positief op reageerde (dus allergisch was) merk ik niets van in de praktijk...en andere dingen (zoals katten, waar ik dus echt niet tegen kan helaas) kwamen weer niet goed uit de test. Vreemd hoor, het klopt toch soms niet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 20:37 schreef Anitra het volgende:
Fuente idd wat Lois zegt. Djulian is wel getest omdat er duidelijk mee dingen waren waar hij niet tegen kon, alleen kwam uit de test alleen de kippen-ei allergie. Maar het wilde niet zeggen dat hij zijn melk allergie en huisdieren allergie niet had want die had hij duidelijk wel.
De beste manier om te kijken of ze ergens allergisch voor zijn is tot 4 jaar het elimineren van dingen. Als je dus een allergie vermoed dat uit het dieet/omgeving van de kleine houden en dan later weer toevoegen.
Dit wel in overleg met CB ivm eventuele heftige reactie!
Merlijn heeft vanavond door krampjes de hele avond aan dezelfde tiet liggen lurken. Dus daar zit niet echt veel in, hij krijgt maar een beetje iedere keer ws. Gelukkig kom ik zo op een avond ook een beetje aan rust toe.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:28 schreef Suzanna het volgende:
Randa: als Emma krampjes heeft wil ze soms juist wel en soms juist niet drinken. Ze kan namelijk ook teveel drinken af en toe, waardoor ze weer extra krampjes krijgt. Ze is nogal een gulzige tante met het drinken vaak...
Dat is idd de moeilijkheid en daarom werkt het elimeneren van dingen beter dan zo'n test.quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:31 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Ik ben ook allergisch voor vanalles, maar sommige dingen waarop ik getest was en positief op reageerde (dus allergisch was) merk ik niets van in de praktijk...en andere dingen (zoals katten, waar ik dus echt niet tegen kan helaas) kwamen weer niet goed uit de test. Vreemd hoor, het klopt toch soms niet.
Lastig zeg, dit!
Haha, je wordt zo gedwongen om rustig te zitten he! wel lekker dat hij dan toch wil drinken/zuigen...dat wil Emma vaak niet, die wil dat we met haarquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:35 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Merlijn heeft vanavond door krampjes de hele avond aan dezelfde tiet liggen lurken. Dus daar zit niet echt veel in, hij krijgt maar een beetje iedere keer ws. Gelukkig kom ik zo op een avond ook een beetje aan rust toe.
Ze spuugt regelmatig kleine beetjes...en daarna lijkt ze vaak toch nog wel honger te hebben dus het is niet altijd een teveel wat naar boven komt. Lijkt idd wel wat op maagzuur af en toe!quote:Op woensdag 15 februari 2006 22:43 schreef poemojn het volgende:
Bij krampjes kan zuigen pijnstillend werken idd en de 'leegste' borst geven is dan 't beste (dus niet steeds wisselen).
Heb je de indruk dat er soms maagzuur omhoog komt Suzanna? Misschien is het 'gewoon' dat dat nog niet goed volgroeid is, zoals bij veel baby's? Als ze dat weer inslikt spuugt ze dus niet maar kan ze er wel last van hebben. Beste oplossing is dan vooral bv blijven geven (goed voor de maag) en kleine voedingen (zodat de maag niet steeds boordevol zit en ze 't goed kan verteren ipv teruggeven). En je kunt natuurlijk het hoofdeinde vh bed omhoogzetten maar daarover spreken onderzoeken elkaar tegen (iig in 2004), rechtop houden na de voeding in bijv maxi-cosi of wipstoel, en evt in zithouding voeden (dus Emma laten 'zitten').
Daar heb ik wel even aan gedacht, maar we zijn inmiddels ongeveer 3 weken met de spruw bezig, daardoor heeft hij wel onrustig gedronken en veel losgelaten, maar niet eerder maaltijden overgeslagen. Dat had ik dan eerder verwacht. Bij hem is nu al bijna een week niets meer te zien van de spruw, bij mij daarintegen wel daarom moeten we ook naar een lactatiedeskundige. Stond er idd niet duidelijk bij zag ik.quote:Op donderdag 16 februari 2006 21:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Kan het niet zijn dat hij door die spruw minder drinkt saffier?
Lijkt mij dat je hem sowieso moet porren voor die extra voedingen. Of dat nou borstvoeding is of kunstvoeding. Ik vraag me af waarom kunstvoeding dan nodig zou zijn?!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:11 schreef Saffier het volgende:
muts hier vind het idee bijvoeding eigenlijk helemaal niet leukIk geef nu bijna 4 maanden volledig bv en dat wilde ik zeker 6 maanden volhouden. Als het beter is voor Tobias doe ik het natuurlijk wel gewoon, maar hij heeft niet laten merken dat hij honger heeft ofzo dus ga ik er wel vanuit dat mijn bv voldoende voedingswaarde heeft. Eerst maar deze week afwachten of hij wel wil groeien en daarna maar over bijvoeding druk gaan maken
![]()
Ik kan je niet meer dan gelijk geven.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:31 schreef owlet het volgende:
[..]
Lijkt mij dat je hem sowieso moet porren voor die extra voedingen. Of dat nou borstvoeding is of kunstvoeding. Ik vraag me af waarom kunstvoeding dan nodig zou zijn?!
www.borstvoedingsforum.nlquote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:06 schreef E.T. het volgende:
Saffier zoek anders even op het bv-forum (te vinden via borstvoeding.nl daar is zeker een hoop bekend over de 4 -maanden-dip). Weet zo even de url niet en moet nu even troosten..
Je moet het niet per sé zien als opvoeren, maar als het naar jou hand zetten van zijn voedingen. Je voedt toch niet alleen op zijn verzoek maar toch ook op je eigen verzoek. Dus door hem om de twee uur te voeden gooi je min of meer zijn schema in de war en maak je samen een nieuw wat langzaam weer afgebouwd naar een ralistischer schema. Dus als je borsten vol zitten maak je hem wakker. Ik denk dat het aantal voedingen wat je nu geeft toch echt veel te weinig is. Deze tip is een tip die ik in mijn handboek heb staan en wat iedere BV moeder eens in de zoveel tijd wel eens doet (moet doen) en in dit soort gevallen een handig hulpmiddel.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:34 schreef Saffier het volgende:
Heb ook helemaal nog geen 'zin' om te stoppen met de bv. Op het moment kolf ik al tussendoor omdat ik dinsdag de hele dag weg moet en Tobias wel eten moet hebben natuurlijk! Inmiddels kan ik wel 3 dagen weg
!! Na een lange nacht (van 21.00 tot 8.30) loop ik letterlijk over, dat kan hij echt niet op, dus kolf ik dan één borst af en hij drinkt uit de andere. Ik heb dus zat bv gelukkig, opvoeren is dus in mijn ogen niet nodig.
Ik heb hem net wel wakker gemaakt voor een laatste voeding, zielig hoor, zo'n uk wakker maken, hij lag zo lief, maar ja nu drinkt hij netjes zijn 5e voeding van vandaag. Ben bang dat vaker wakkermaken averechts gaat werken, dat hij dan met alle voedingen moe is. Nu is hij ook alweer klaar (20 min), maar hij heeft wel weer wat op.
Het borstvoedingsforum speur ik morgen af, ik wil zo naar mijn mandje. Maar wat ik nu zo bedenk, zitten we vast in die 4-maanden-dip, nou die komen we dan vast wel te boven!
flesvoeding is geen ramp, zeker niet, en een uitstekend alternatief, maar *stampvoetend* ik wil het niet, ik wil het niet, ik wil het niet
Klopt wel maar 50 gram in twee weken is nog niet de helft van wat hij minimaal zou moeten groeien (nl minimaal 70 gram per week, en ook daarmee is die 'dip' er wel tov fv-kinderen).quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:40 schreef E.T. het volgende:
Saffier, hou je ook rekening met de 4-maanden-borstvoedingsdip? Hoe vaak er niet moeders onzeker worden gemaakt rond de vier maanden omdat hun kindje niet genoeg gegroeid zou zijn.
Kindertjes die bv krijgen hebben vaak rond de 4 maanden een dipje in de groei.
Ow wat een leuke foto zo met Hanne in kruipstand! Nicole scheelt 3 weekjes met Hanne, ik hoop dat Nicole over 3 weekjes ongeveer ook zo zit.. We hebben voor Nicole op aanraden van de fysiotherapeut stroeve matjes gehaald, heeft ze beter grip op dan op onze parketvloerquote:Op maandag 20 februari 2006 12:05 schreef Jonnetje het volgende:
Hier trouwens een klein dametje wat probeert te kruipen..
In de box en de achterkamer (daar ligt vloerbedekking) is het het leukst, daar heeft ze de meeste grip.
Zoooooooo grappig zo'n hummel op handjes en knieën.. En dan maar heen en weer wiebelen.
![]()
![]()
![]()
Hele leuke foto van Hanne idd. Ah wat zielig die onderzoeken voor Nicole!quote:Op maandag 20 februari 2006 13:20 schreef Snowwww het volgende:
[..]
Ow wat een leuke foto zo met Hanne in kruipstand! Nicole scheelt 3 weekjes met Hanne, ik hoop dat Nicole over 3 weekjes ongeveer ook zo zit.. We hebben voor Nicole op aanraden van de fysiotherapeut stroeve matjes gehaald, heeft ze beter grip op dan op onze parketvloer![]()
Het onderzoek met de stroomstootjes is niet prettig... Nicole moest flink huilen.. Zo moeilijk als ouder zijnde, zo'n klein hummeltje dat met grote ogen naar je kijkt van mama, moet dit nou, haal die gemene dokter weg!!
foto's
Hier wil madam eigenlijk ook het liefste zitten of staan... Alleen omdat wij nu 2 wekelijks een fysiotherapeut over de vloer hebben die zegt dat we Nicole nog zo weinig mogelijk moeten laten staan en zitten (anders, zo zegt de fysiotherapeut, krijg je vervelende kinderen die alleen maar willen zitten) leggen we Nicole vaak op haar rug (of buik)..quote:Op maandag 20 februari 2006 14:58 schreef Igraine het volgende:
[..]
Hele leuke foto van Hanne idd. Ah wat zielig die onderzoeken voor Nicole!
Myhron is 2 weken jonger dan Nicole, maar die zie ik voorlopig echt nog niet kruipen. Ze ligt helemaal niet graag op haar buik, wil alleen maar zitten en staan. Het zal eerder een kontschuiver worden denk ik![]()
Ja Vicky... daar ben ik ook benieuwd naar... Heb je al gebeld?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:25 schreef Rijstebuiltje het volgende:
En Vicky al gebelt / vernomen van jullie vriendin van Babybrabbel??
Ik hoop echt dat er snel wat komt, ik kan jullie spanning goed begrijpen!![]()
Ik heb eigenlik geen idee waar dat op gebaseerd is Poemojn. Maar vanmorgen is besloten dat als ze zo blijft drinken als ze nu doet (100ml per voeding, ongeveer om de drie uur) mag ze morgen echt naar huis. Ik denk dat ik vrijdag ook maar thuis blijf dan weet ik zeker dat ze genoeg drinkt (uit een flesje drinkt ze te weinig) Vanmorgen had ik voor het eerst het idee dat ze op haar normale sterkte dronk. Ze is overigens weer een vrolijk goedlachs babietjequote:Op maandag 20 februari 2006 20:51 schreef poemojn het volgende:
Emma in het ziekenhuis?Sterkte allemaal Jelief!
(Waarop is die 800 gram eigenlijk gebaseerd? Meestal houden ze in ziekenhuizen nl flesvoedingsschema's aan. Daarvoor geldt 150ml per kilo lichaamsgewicht per dag, maar bij borstvoeding mag je ook met 115 ml rekenen. En dronk ze normaal dan minder dan 5/6 keer per dag? Bij borstvoeding op verzoek is 't nl vrij normaal dat je langer meer voedingen geeft.. Zeker zieke kinderen willen vaak veel kleine beetjes drinken, om zo lekker veel antistoffen binnen te krijgenDus beste criterium lijkt mij hoe Emma op jullie overkomt, en niet die fv-schema's.)
Eigenlijk wel maar goed...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:38 schreef _evenstar_ het volgende:
kan dit niet beter voortgezet worden in een ander topic wordt hier erg offtopic
vind het maar vreemd allemaal.., als ze daadwerkelijk zwanger zou zijn geweest, zou ze wellicht gelogen hebben omdat ze zelf de waarheid niet onder ogen durfde te zien? en wie weet liegt die ander wel.. ik ben meestal zelf iemand van eerst van degene waar het in dat geval om draait horen. dus ga niet af op wat een ander zegt maar naar wat zij zelf zegt..
Je hebt bij de drogist en vaak ook bij de supermarkt Nutriton, dat is johannesbroodpitmeel (mond vol) dat je zo wel bij flesvoeding als borstvoeding kan gebruiken. Dat zorgt ervoor dat de melk wat dikker wordt zodat het niet gelijk weer omhoog komt, misschien is dat een idee. Morgaine heeft dat ook de eerste 8 tot 10 maanden gekregen ivm spugen.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:42 schreef _evenstar_ het volgende:
welkom max en pinquit![]()
jelief wat goed dat het al wat beter gaat met Emma![]()
Ik weet niet zo goed meer wat ik moet denken.. Arwen spuugt weer steeds meer.. het blijft niet meer bij af en toe een mondje maar weer gofjes en vinden haar dus ook weer regelmatig in een plasje spuugook laat ze weer vaker iets staan.. nu is dat opzich verwaarloosbaar 30 cc doen het hem niet.. maar zo begon het ook
moeilijk hoor..
Wat is wijsheid, morgen als overbezorgde moeder al bellen of afwachten.. maar wordt het dan weer niet te erg![]()
![]()
misschien nog maar een dagje aankijken![]()
Ja, met ons gaat het goed. Kim is wel wat onrustiger nu en huilt meer, maar of dat nu door de val komt ? Geen idee, maar Ingrid gaat volgende week met Kim naar de neuroloog, of was het nu de kinderartsquote:Op woensdag 22 februari 2006 10:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ingrid? (Of Djeez natuurlijk.) Hoe is het nu met jullie?
Zijn jullie een beetje bekomen van de schrik van het vallen?
Dat deed ik ook maar dat bleek helemaal niet nodig te zijn. Eigenlijk was het maar een hele kleine handeling die de manueel therapeut deed bij Tomas en hij liet het van te voren ook even voelen bij mij, het is echt geen kwestie van krakende botten enzoquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:20 schreef Randa_v het volgende:
Ik zie er alleen wel verschrikkelijk tegenop.
thanx Bix, zal githa even mailenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:13 schreef bixister het volgende:
vicky, tijdje geleden had githa zo'n ding in de aanbieding maar ik weet niet of ze 'm nog heeft.
sterkte met de spugende en/of slechtslapende baby'tjes hier. randa, fijn dat je een afspraak bij een manueel therapeut hebt. (eigenlijk wel jammer dat je nog 2 weken moet wachten). ik hoop dat die verbetering kan brengen voor merlijn.
Nee sorry, ik heb hem net weggegeven aan een vriendin.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:13 schreef bixister het volgende:
vicky, tijdje geleden had githa zo'n ding in de aanbieding maar ik weet niet of ze 'm nog heeft.
Je hebt mail!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:06 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, ik ben wel benieuwd hoe jullie kleine meid er nu uitziet!! Wil je me een fototje mailen??
vbouwer@hotmail.com
Ben al aan het zoeken geweest op diverse sites maar zonder resultaat. Ga zo naar de Bart Smit en de Top1Toys, misschien hebben ze hem daar wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:27 schreef bixister het volgende:
op www.smoby.be noemen ze het een 'Play and Go center'misschien helpt dat bij het zoeken vicky?
Hoe bedoel je? De tijden, hoeveelheid?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:35 schreef _evenstar_ het volgende:
heb je een schema even wat ze aan voeding krijgt?
Volgens het cb maakt het niet uit, kan je best op verzoek voeden met de fles. En bovendien wil ze gewoon niet eerder. Vandaag iig niet, toevallig geprobeerd.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:41 schreef _evenstar_ het volgende:
ik zou de tweede fles eerder aanbieden met flesvoeding kun je beter wel aan een schema houden volgens mij..
nou, welkom hoorquote:Op zondag 26 februari 2006 12:18 schreef slaveloos het volgende:
2 meisjes, Rosa en Amber, beide gebaseerd op natuurlijke stoffen en kleuren, en de eerste letter van de een is de laatste van de ander (en andersom ook natuurlijk) Ze slapen nu, en mama is een dagje bjoetieen in een groot saunacomplex. dat heeft ze wel verdiend ook.
Geen rugnummers, wel allebei de S van Supergirl op de kleine borst
20 december 2005, op deze fotos zijn ze een maand of 4,quote:Op zondag 26 februari 2006 14:14 schreef Brighteyes het volgende:
Slaveloos, sorry, ik was even wat anders gaan doen. Ik zag je mailtje net pas.
Maar goed, hier zijn ze dan:
Amber:
[afbeelding]
en Rosa:
[afbeelding]
Lekker stel hoor!
Wanneer zijn ze geboren?
quote:Op zondag 26 februari 2006 14:23 schreef slaveloos het volgende:
20 december 2005, op deze fotos zijn ze een maand of 4,
brighteyes, dank je vor t plaatsen!
Geregistreerd op: zondag 26 februari 2006 @ 11:42quote:Op zondag 26 februari 2006 16:18 schreef slaveloos het volgende:
ik ben wel echt aan t falen vandaag he....
kwil nogwel even t geboortegewicht doorgeven,3320 gram samen....
Morgen al! Wat snel!quote:Op zondag 26 februari 2006 16:45 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Hallo allemaal,
ben een tijdje niet geweest, ben ook niet bijgelezen, maar ik wilde jullie wel laten weten dat Kady morgen wordt opgenomen in het Sophia en dat ze dinsdag wordt geopereerd.
Aan de ene kant ben ik enrom blij dat Kady op vrij korte termijn geholpen kan worden en aan de andere kant vind ik het enorm eng. Mijn kleine humpie moet gedotterd worden...![]()
Ik blijf bij Kady slapen, en als alles gewoon goed gaat (durf er bijna niet meer van uit te gaan) mag ze woensdagavond alweer naar huis. Maar, 1 ding tegelijk, eerst de opname en onderzoekjes morgen....
Ach joh... dat kan jij toch ook niet allemaal weten.quote:Op zondag 26 februari 2006 16:18 schreef slaveloos het volgende:
ik ben wel echt aan t falen vandaag he....
kwil nogwel even t geboortegewicht doorgeven,3320 gram samen....
Ze ligt nu alleen in het Sophia, vandaag weinig bijzonders, instructie video, gesprek Cardioloog, Anasthesist, bloed prikken, meten, wegen, temperaturen etc.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:48 schreef renzell het volgende:
Kady, EW en Digger: Ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag!!!!
Ja dat heb ik dus ook. Al die tijd dacht ik 'oh dat is nog lang niet' en bij al die kindjes die hier uit dit topic weggingen dacht ik 'oh, maar die zijn al groot...Tomas gaat nog lang niet' En dan ineens besef je dat je nog maar een week of 4 te gaan hebt. Dan moet je ineens denken aan wat voor een taart je wil gaan regelen, en slingers...en cadeautjes!quote:Op maandag 27 februari 2006 16:25 schreef renzell het volgende:
Ik vind de eerste verjaardag van mister J. toch ineens schrikbarend dichtbij komen.![]()
Het zal terug komen en weer gaanquote:Op dinsdag 28 februari 2006 07:51 schreef Vicky het volgende:
Amber heeft geslapen van 22.00 tot 7.30!! Zal het ritme weer terug komen? Zelf ben ik een paar keer wakker geweest omdat ik verwachte dat Amber ook wakker zou worden.....
Hoe vaak wij die wel niet gehoord hebben als we het met iemand over Kai's slaapgedrag hadden. En bij de meesten was het ook niet als grapje bedoeld.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:24 schreef Mammietje het volgende:
"Ah joh... geef hem een slok borrel; slaapt ie lekker op, dat kregen wij vroeger ook"!!!
Ja, te zot voor woorden hoor!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 11:28 schreef m@x het volgende:
[..]
Hoe vaak wij die wel niet gehoord hebben als we het met iemand over Kai's slaapgedrag hadden. En bij de meesten was het ook niet als grapje bedoeld.
EW, Digger, Kady en Glenn, sterkte vandaag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |