abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35182391
Saffier, ben benieuwd hoe het gaat op het CB, succes!

Vicky, fijn als je zo'n moeder hebt hoor! En fijn dat Amber zich weer wat beter voelt

Sara had bij het uit bedje halen een temp van 38.1. De fruithap had ze helemaal geen zin in, ze was bleekjes en huilt zoveel, echt zielig. Maar weer een zetpilletje gedaan, fles gehad, en maar weer lekker in bedje gedaan. Ze slaapt nu weer.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:11:41 #52
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35190060
arme sara wel goed drinken meisje
Amber fijn dat je weer lekker kunt slapen enzo

Hier op nacontrole geweest: de voedingen gisteren zijn allemaal binnen gebleven op een deel van de medicatie na.. maar dat was niet zo erg ze pakt er toch genoeg van dat ze het niet zo zuur heeft
Nu doorblijven gaan met de nutramigen en de lozec en over 2 weekjes terug komen en wordt er verder gekeken hoe het dan gaat.
Waarschijnlijk heeft de voeding heel veel gedaan al en was die lozec erbij nodig om dat de boel van binnen in ontstoken is, vandaar dat ze ook nog niet aan haar tax komt zit nu op 400 a 500 cc van de 750 die ze normaliter drinken moet.. iig genoeg dat mevrouwtje flink is aangekomen !!
wel 120 gram in 4 dagen wij zijn blij langzaam aan dus weer opbouwen
Hij heeft naar haar hartje en longetjes geluisterd en de darmpjes die klonken ook allemaal goed terwijl; de darmpjes eerst enorm rommelden !
Over de heupjes begon hij zelf niet , maar ik vroeg er zelf maar even naar en heeft hij gekeken , en ook hier de bevestiing dat ze toch erg stijf in de heupjes is daarvoor 27 maart heupfoto's laten maken. maar daar gaan we ons nog maar helemaal niet druk om maken.
Eerst maar eens afwachten hoe dit gata lopen verder.
Helemaal positief er over zijn durven we nog niet echt want meestal als we het idee hadden dta het beter ging werd het al snel weer slechter..
We wachten weer lekker verder.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 17 februari 2006 @ 17:11:34 #53
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35194966
Evenstar wat klinkt dat goed! Jullie zullen vast een klein beetje opgelucht zijn denk ik zo en dat mag best, lekker gegroeid ook! Fijn!

Hoe is het met kleine Kim? En Ingrid hoe is je enkel? Sara voel je je al wat beter?
Hoe gaat het met de krampjes van Vicky? Ik vind dat altijd zó zielig, hopelijk is het snel over!

Ik ben dus terug van het cb (daarna langs mijn ouders geweest vandaar nu pas update) Tobias is in twee weken tijd maar 50 gram gegroeid Erg weinig dus. Ik moet hem nu zeker 5 voedingen op een dag geven, dat betekend dus gewoon wakker maken als dat nodig is, en volgende week vrijdag terug om nog een keer te wegen. Dan kunnen we kijken of er misschien bijvoeding nodig is of dat hij misschien toch wat minder lekker in zijn vel zat afgelopen week en daardoor zo weinig aan is gekomen en dat hij komende week wel voldoende aankomt.
Wat ik wel raar vond; ze wilden hem niet opmeten, als hij nu weer ruim 2 cm is gegroeid net zoals vorige keer, dan betekend het dus dat hij wél groeit, maar dat weet ik nu dus niet. Straks zelf maar goed de centimeter ernaast leggen.
Wie heeft er een link met de groeicurve van bv-kindjes voor me?

muts hier vind het idee bijvoeding eigenlijk helemaal niet leuk Ik geef nu bijna 4 maanden volledig bv en dat wilde ik zeker 6 maanden volhouden. Als het beter is voor Tobias doe ik het natuurlijk wel gewoon, maar hij heeft niet laten merken dat hij honger heeft ofzo dus ga ik er wel vanuit dat mijn bv voldoende voedingswaarde heeft. Eerst maar deze week afwachten of hij wel wil groeien en daarna maar over bijvoeding druk gaan maken
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_35195037

Arwen je bent goed aan gekomen
Heerlijk dat het toch aan slaat evenstar!
Fijn dat de heupecho nu iig ook vast staat.
pi_35195760
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:11 schreef Saffier het volgende:
muts hier vind het idee bijvoeding eigenlijk helemaal niet leuk Ik geef nu bijna 4 maanden volledig bv en dat wilde ik zeker 6 maanden volhouden. Als het beter is voor Tobias doe ik het natuurlijk wel gewoon, maar hij heeft niet laten merken dat hij honger heeft ofzo dus ga ik er wel vanuit dat mijn bv voldoende voedingswaarde heeft. Eerst maar deze week afwachten of hij wel wil groeien en daarna maar over bijvoeding druk gaan maken
Lijkt mij dat je hem sowieso moet porren voor die extra voedingen. Of dat nou borstvoeding is of kunstvoeding. Ik vraag me af waarom kunstvoeding dan nodig zou zijn?!
pi_35196567
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:31 schreef owlet het volgende:

[..]

Lijkt mij dat je hem sowieso moet porren voor die extra voedingen. Of dat nou borstvoeding is of kunstvoeding. Ik vraag me af waarom kunstvoeding dan nodig zou zijn?!
Ik kan je niet meer dan gelijk geven.

Kun je niet een dagje hem iedere twee uur wakker maken, dan voer je én de borstvoeding op en hij wordt zoveel aangelegt dat hij misschien een ander ritme krijgt. Op www.borstvoeding.com staan curves. Ik zou trouwens op het borstvoedingsforum eens ervaringen en tips vragen, of kijk eens naar een avond van VBN of LLL bij jou in de buurt.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:40:42 #57
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35199993
Saffier, hou je ook rekening met de 4-maanden-borstvoedingsdip? Hoe vaak er niet moeders onzeker worden gemaakt rond de vier maanden omdat hun kindje niet genoeg gegroeid zou zijn.
Kindertjes die bv krijgen hebben vaak rond de 4 maanden een dipje in de groei.

En over bijvoeden.. zou ik dus altijd eerst proberen met afgekolfde bv. (zeker geen fruit en of groente... bedenk maar eens goed wat jij gaat eten als je af wilt vallen.. Juist, groente en fruit want daar zitten zo weinig calorieen in. )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:40:58 #58
3011 E.T.
pi_35200001
Vergeet ik helemaal dat Arwen weer aan 't groeien is!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:46:02 #59
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35200172
Ik denk dat ze met de kunstvoeding dan zeker weten dat er voedingsstoffen inzitten, dat valt met mijn bv natuurlijk niet te 'meten'. Daar hou ik het nu maar even op.

De borstvoeding hoef ik op zich niet op te voeren Randa, ik heb meer dan genoeg. Ik zorg er wel voor dat hij niet alleen de voormelk krijgt maar ook de achtermelk.
Vanmorgen om 8.30 lag hij al op zijn handje te soppen, hij was nog niet helemaal wakker, maar ook niet meer diep in slaap. Om 11.45 hoorde ik hem, om 15.00 uur weer en toen ik net om 18.30 ging kijken lag hij al wakker in zijn bedje om zich heen te kijken. Zo zit er vandaag steeds 3-3,5 uur tussen en heb ik hem nog maar één keer wakker hoeven maken. Met vaker wakker maken op de dag verander ik misschien zijn ritme, maar ook mijn produktie en daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten. Ik kijk het een paar dagen aan met 5 voedingen per dag. De links ga ik zo even bekijken, dank je!
Ylana
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:56:55 #60
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35200544
Owww E.T. ik wíst dat ik ergens zo iets had gelezen! En dat is rond de 4 maanden? Mooi!! Nou ja, niet echt mooi natuurlijk, maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik! Zometeen ook even kijken of ik dat ergens terug kan vindern! Met bijvoeden bedoelde ze wel flesvoeding hoor, fruit of groentehap komt hier écht niet in vóór hij 6 maanden is. Ik zat ook al te denken aan een extra bv-fles op de manier die Leah beschreef, hangend over zijn ledikant heen dus. Ik kijk eerst of ik hem wakker krijg rond half tien.
Pfffff ik ben blij met de 4-maanden-dip-informatie, dat lucht op!
Ylana
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:06:34 #61
3011 E.T.
pi_35200890
Saffier zoek anders even op het bv-forum (te vinden via borstvoeding.nl daar is zeker een hoop bekend over de 4 -maanden-dip). Weet zo even de url niet en moet nu even troosten..
pi_35204421
saffier, te weinig voedingsstoffen in BV schijnt echt maar zeer zelden voor te komen. ik vond 4 voedingen al erg weinig voor die leeftijd, ik zou 'm inderdaad gewoon een tijdje lekker vaak aanleggen, gewoon als 't maar even kan. en een paar dagen zo weinig mogelijk andere activiteiten plannen, eerst maar eens even goed opvoeren die produktie. als je 't met 4 voedingen al zowat af kon, zit er vast nog een heleboel 'rek' in de mogelijkheden daarvoor. wat ET ook zei: liever kolven tussendoor en 'm dat geven direct na de borstvoeding bijv. dan nu kunstvoeding gaan geven. komt vast goed! en anders is 't natuurlijk ook geen ramp, maar dit lijkt me echt zeker nog wel het proberen waard. succes!
pi_35205198
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 20:06 schreef E.T. het volgende:
Saffier zoek anders even op het bv-forum (te vinden via borstvoeding.nl daar is zeker een hoop bekend over de 4 -maanden-dip). Weet zo even de url niet en moet nu even troosten..
www.borstvoedingsforum.nl
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:34:30 #64
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35205472
Heb ook helemaal nog geen 'zin' om te stoppen met de bv . Op het moment kolf ik al tussendoor omdat ik dinsdag de hele dag weg moet en Tobias wel eten moet hebben natuurlijk! Inmiddels kan ik wel 3 dagen weg !! Na een lange nacht (van 21.00 tot 8.30) loop ik letterlijk over, dat kan hij echt niet op, dus kolf ik dan één borst af en hij drinkt uit de andere. Ik heb dus zat bv gelukkig, opvoeren is dus in mijn ogen niet nodig.
Ik heb hem net wel wakker gemaakt voor een laatste voeding, zielig hoor, zo'n uk wakker maken, hij lag zo lief, maar ja nu drinkt hij netjes zijn 5e voeding van vandaag. Ben bang dat vaker wakkermaken averechts gaat werken, dat hij dan met alle voedingen moe is. Nu is hij ook alweer klaar (20 min), maar hij heeft wel weer wat op.
Het borstvoedingsforum speur ik morgen af, ik wil zo naar mijn mandje. Maar wat ik nu zo bedenk, zitten we vast in die 4-maanden-dip, nou die komen we dan vast wel te boven!
flesvoeding is geen ramp, zeker niet, en een uitstekend alternatief, maar *stampvoetend* ik wil het niet, ik wil het niet, ik wil het niet
Ylana
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:35:37 #65
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35205514
Bedankt Randa! Ik had 'm al in mijn favorieten staan!
Ylana
  vrijdag 17 februari 2006 @ 22:45:06 #66
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35205812
Ze kunnen ook wat suf worden van te weinig drinken Saffier, dus ik zou hem voorlopig wel steeds wakker maken, kijken wat ie dan doet. En 20 minuten is altijd nog beter als niet drinken toch?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_35205972
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 22:34 schreef Saffier het volgende:
Heb ook helemaal nog geen 'zin' om te stoppen met de bv . Op het moment kolf ik al tussendoor omdat ik dinsdag de hele dag weg moet en Tobias wel eten moet hebben natuurlijk! Inmiddels kan ik wel 3 dagen weg !! Na een lange nacht (van 21.00 tot 8.30) loop ik letterlijk over, dat kan hij echt niet op, dus kolf ik dan één borst af en hij drinkt uit de andere. Ik heb dus zat bv gelukkig, opvoeren is dus in mijn ogen niet nodig.
Ik heb hem net wel wakker gemaakt voor een laatste voeding, zielig hoor, zo'n uk wakker maken, hij lag zo lief, maar ja nu drinkt hij netjes zijn 5e voeding van vandaag. Ben bang dat vaker wakkermaken averechts gaat werken, dat hij dan met alle voedingen moe is. Nu is hij ook alweer klaar (20 min), maar hij heeft wel weer wat op.
Het borstvoedingsforum speur ik morgen af, ik wil zo naar mijn mandje. Maar wat ik nu zo bedenk, zitten we vast in die 4-maanden-dip, nou die komen we dan vast wel te boven!
flesvoeding is geen ramp, zeker niet, en een uitstekend alternatief, maar *stampvoetend* ik wil het niet, ik wil het niet, ik wil het niet
Je moet het niet per sé zien als opvoeren, maar als het naar jou hand zetten van zijn voedingen. Je voedt toch niet alleen op zijn verzoek maar toch ook op je eigen verzoek. Dus door hem om de twee uur te voeden gooi je min of meer zijn schema in de war en maak je samen een nieuw wat langzaam weer afgebouwd naar een ralistischer schema. Dus als je borsten vol zitten maak je hem wakker. Ik denk dat het aantal voedingen wat je nu geeft toch echt veel te weinig is. Deze tip is een tip die ik in mijn handboek heb staan en wat iedere BV moeder eens in de zoveel tijd wel eens doet (moet doen) en in dit soort gevallen een handig hulpmiddel.
pi_35207254
ah, fijn dat opvoeren helemaal niet nodig is (ik denk weer veel te veel vanuit m'n eigen ervaring. )
ik vind 20 minuten best lang trouwens. maar voor jullie doen is dat vrij kort begrijp ik? drinkt ie dan voortdurend? lijkt me best vermoeiend voor hem om er zo lang over te doen.
pi_35215169
Amber is 4 maanden vandaag

De krampjes zijn weer voorbij, zijn gelijk weer met Cinababy gestart en het was snel over gelukkig.

Amber wilde niet in haar bedje slapen net, schreeuwde de hele boel bijelkaar... nu ligt ze op mijn arm te slapen maar mevrouw wordt aardig zwaar...

Gister was ze bij oma en ben ik met Michel naar de ijssculpturen in Madurodam geweest.. mooi joh maar koudddddddd.

Saffier, ik hoop dat het lukt met voeden en dat Tobias weer lekker aan gaat komen.

Evenstar wat fijn dat Arwen aangekomen is!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_35215865
mijn baby is bijna geen baby meer
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:37:51 #71
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35219163
Owwww Daan, nog éventjes! Dan heb je een dreumes!

Randa, nu snap ik wat je bedoeld. Welk boek heb je daarvoor geraadpleegd? Kan ik even in de bieb kijken. Waar ik wel 'bang' voor ben is dat als ik hem ( vaak) wakker maak dat hij dan eigenlijk te moe is om te drinken, dat was gisteravond ook zo, dus dat elke twee uur wakker maken weet ik niet of dat wel zo verstandig is, snap je?
Bix, Tobias heeft altijd erg lang over de borst gedaan, 20 minuten is hier echt superkort! We zijn eerder 45 minuten bezig. Dan is hij de eerste 20 minuten wel het hardst bezig en daarna is het vaak lurken/tutten. Hij en ik weten dus eigenlijk niet beter.
Gisteravond heeft hij dus 20 minuten gedronken (kan ook iets korter zijn geweest) en stortte hij heel snel weer in slaap. Vanmorgen lag hij te spelen in zijn bedje en lekker te lachen en geluidjes te maken toen ik hem kwam halen en precies 3 uur later werd hij weer zelf wakker.
We gaan nu met zijn drietjes een frisse neus halen, bedankt voor alle antwoorden!
Ylana
  zaterdag 18 februari 2006 @ 13:56:40 #72
3011 E.T.
pi_35219731
Saffier, er zijn verschillende bv boeken en in grote lijnen komen ze allemaal wel overeen. Gewoon eens een paar halen, en de tips gebruiken die jou aanstaan.
pi_35220359
Ikzelf heb het boek van de LLL Handboek Borstvoeding

Die had ik tijdens mijn zwangerschap aangeschaft omdat ik niet echt op veel andere manieren aan info over borstvoeding kon komen.
pi_35227394
Hmm ik zit even in dubio en heb even jullie advies/hulp nodig.

Al ruim een jaar schrijf ik met een groep meiden op Babybrabbel. Een van die meiden is 2 weken geleden ingeleid maar niemand heeft meer iets van haar gehoord. Niemand heeft een kaartje gehad, ik heb haar gesms-ed en gebeld maar krijg geen gehoor via haar mobiel (heb eerder regelmatig telefonisch contact met haar gehad). Nu heb ik ook haar thuisnummer maar vind het moeilijk om te bellen omdat we allemaal bang zijn dat er iets niet goed gegaan is met moeder en/of kind.

Wat zouden jullie doen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2006 @ 18:16:32 #75
81992 Githa
pi_35227924
Ik denk niet dat het heel erg verkeerd is om te bellen Vicky, je hebt immers haar thuisnr. gekregen.
Daarbij denk ik dat het altijd fijn is als mensen weten dat er aan hen gedacht word...ook als het nabestaande betreft.

Ik zou dus zeggen, bellen
Al kan ik me ook voorstellen dat iemand de eerste twee weken compleet in de ban van hun pas geboren kindje is en totaal vergeten is dat er nog een wereld bestaat waarin mensen zich afvragen hoe het hun vergaat.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 18:35:21 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_35228540
ik zou ook bellen vicky
stormy waters...
sailin'
pi_35229699
Bellen Vicky... Als er idd iets niet goed is gegaan en/of ze heeft geen zin in praten, hoor je dat snel genoeg. (Kan je zelf ook aangeven door te zeggen dat je heel benieuwd bent hoe het met haar gaat en of je gelegen belt.)
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2006 @ 19:38:38 #78
81992 Githa
pi_35231044
Dylan JAAAAAAH! morgen is de grote dag.
Ben je al begonnen met alle slingers Daan ? en en en heb je een mooi cadeau kunnen vinden...
pi_35233479
Vicky, ik zou bellen hoor

Sara is weer een heel stuk opgeknapt! Vanmorgen om 8:30 maakten we haar wakker, ze lag nog lekker te tukken. Ze is supervrolijk geweest vandaag, was wel iets warmig maar geen koorts meer
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 18 februari 2006 @ 21:38:00 #80
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35236030
Daantje Banaantje!!!!! Morgen is het zover meis. Wat spannend en wat cool! Ik denk aan jullie morgen en ga stiekem een taartje eten op Dylans verjaardag.
Nog even.... en dan:
Dag dag, tot in het volgende topic!
pi_35245247
Saffier, evt kun je misschien nog eens kijken of hij (tijdens de hele voeding, niet alleen als je begint) echt goed aangelegd is en goed effectief drinkt? Met bijna 4 mnd vind ik 45 minuten ook wel lang al verschilt dat per baby, maar vaak klokken ze dan zo in 10 minuten wel naar binnen wat ze nodig hebben. Ik weet niet hoe goed je engels is maar hier staan wat dingen waar je naar kunt kijken om te zien of dat goed gaat: http://www.askdrsears.com/html/2/T021100.asp
Evt kun je misschien nog 'borstcompressie' ofwel 'meemelken' (:P) proberen.. bijv http://www.kellymom.com/newman/15breast_compression.html heeft een uitleg daarvan (maar er staat ook wel NLse uitleg online). Voor filmpjes van aanleggen en compressie kun je kijken op http://www.thebirthden.com/Newman.html .
En hier staat een bv-curve: http://www.kellymom.com/babyconcerns/growth/chart2.html
Succes, hopelijk trekt het snel weer bij!

DaanBanaantje, gefeliciteerd met Dylans verjaardag!
pi_35245736
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 19:40 schreef E.T. het volgende:
Saffier, hou je ook rekening met de 4-maanden-borstvoedingsdip? Hoe vaak er niet moeders onzeker worden gemaakt rond de vier maanden omdat hun kindje niet genoeg gegroeid zou zijn.
Kindertjes die bv krijgen hebben vaak rond de 4 maanden een dipje in de groei.
Klopt wel maar 50 gram in twee weken is nog niet de helft van wat hij minimaal zou moeten groeien (nl minimaal 70 gram per week, en ook daarmee is die 'dip' er wel tov fv-kinderen).
Saffier, krijgt hij vaak een fles? Soms willen baby's dan niet goed aan de borst drinken omdat de melkstroom dan anders is. Als je denkt dat hij daardoor niet goed effectief drinkt kun je er het beste een lactatiekundige bij halen denk ik. Maar je kunt wel eerst die borstcompressie eens proberen als je wilt, daarmee krijgt hij ook steeds melk en dat stimuleert hopelijk tot drinken. En 't schijnt echt beter te zijn wanneer een baby niet veel aankomt om hem af te koppelen zodra hij niet meer drinkt maar 'fopspeent' , en dan de andere borst aanbieden. Als-ie die niet wil gewoon een uurtje of 2/3 wachten en dan weer de borst aanbieden. (Zie ook tips van Newman.)
pi_35247638
Dylan GEFELICITEERD!!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 19 februari 2006 @ 10:48:20 #84
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35247990
Hiep Hiep Hoera! Dylan alweer 1 jaar! Gefeliciteerd!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 19 februari 2006 @ 13:40:51 #85
105888 renzell
pi_35252428
Joepie, het is zover!!!! Dylan is 1!
Ik wens jullie een superdag toe en Juultje zendt een heel speciaal kwijlzoentje jullie kant op.
Tot in het volgende topic lieverds!
En dat de taart maar tot op de muren mag zitten....
Dikke klap -
  zondag 19 februari 2006 @ 13:49:00 #86
105888 renzell
pi_35252716
Juultje is zo lief! Hij staat de hele tijd op handen en voetjes, heel grappig om te zien, het is net een klein aapje. Hij trekt zich ook steeds vaker op tot staan, al maakt ie hierbij soms nog een flinke schuiver. Hij heeft zelfs al 2 keer (heel even) los gestaan! Maar dat was meer toeval dan voor het echie geloof ik. Wel superstoer natuurlijk!!! Eten doet ie als een beertje, het liefste van ons bord mee, dat is veeeeeel interessanter dan al dat speciale babyvoedsel.
Vanochtend heeft vriendje Juul in een kartonnen doosje gestopt en keihard door de kamer gesleurd. Een soort botsauto was het geworden. Hij gilde het uit van pret. Joepie, ik ben zo blij met hem!
  zondag 19 februari 2006 @ 15:31:21 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35255520
O renzell ik moet altijd zo lachen om jou verhalen, krijg bij jou altijd van die beelden erbij dat ik het allemaal voor me zie

Hier gaat het best goed met ons meiske
ze heeft wel nog zichtbaar last van het zuur.. dus ik ga de volgende keer toch rvagen of er verder naar gekeken wordt.
Maar wat een verademing en hoe onwijs lief, mooi ontroerend is het als je je kleine meisje uit bed haalt, en ze je glimlachend aankijkt en heel hara gezichtje meestraalt ipv een zielig hoopje wat in haar spuug ligt te weken met vochtige verdrietige oogjes..

wij hebben ons oude meissie weer terug
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_35258236
Renzell wat een herlijk ventje heb je

evenstar wat klinkt het heerlijk dat Arwen haar zelf weer is
pi_35258418
Evenstar wat fijn dat het beter gaat met Arwen. En wat een mooi poppetje is het

Juultje wat een lieve verhaaltjes heeft je mama toch altijd over je Myrthe mist je wel een beetje hoor, kom je ook gauw naar het dreumes topic ? O en weet je wat ook heel leuk is, in een boodschappentas gaan zitten en dan heen en weer gezwaaid worden !
pi_35262804
Gefeliciteerd Dylan

En Julius als aapje

Evenstar, heerlijk dat jullie je meiske weer terug hebben
Sara
Merel
Ukje
  zondag 19 februari 2006 @ 19:06:04 #91
105888 renzell
pi_35263592
In een boodschappentas!
Hihaaaa, gaat Renzell morgen meteen proberen.

Nog minder dan 2 maandjes en dan is Juultje ook een dreumesje en komt ie gezellig meekletsen in het dreumessentopic. Bah en die en ja zegt ie al, dus dat worden interessante babykindergesprekjes.
  zondag 19 februari 2006 @ 19:06:52 #92
105888 renzell
pi_35263635
Evenstar; wat fijn!!!!!
pi_35267848
Ik heb nog weer even een vraagje
Sara wordt deze week 6 maanden Ik wil haar nu ook wat drinken tussendoor gaan geven. Ik zat zelf te denken aan iets van thee o.i.d. Wat geven jullie tussendoor? Welke soorten thee mag Sara allemaal hebben? Zouden jullie dat dan afgekoeld of warm geven? En hoeveel geef je dan?
En wanneer gingen jullie naar 3 flessen op een dag? Ik zat zelf te denken aan rond de 7 maanden, als ze ook brood krijgt enzo?
Oh dat waren wel weer veel vraagjes
Sara
Merel
Ukje
  zondag 19 februari 2006 @ 21:28:05 #94
62761 smurfinnetje
ben klein, dus smurf
pi_35269386
NIEUWS OVER EMMA VAN JELIEF!

Helaas is Emma vanmiddag om zes uur opgenomen in het ziekenhuis met uitdrogings verschijnselen. Ze heeft over de dag verspreid wel 4 of 5 keer gespuugd. Nu ligt ze met een infuus in het ziekenhuis en Jelief is erbij. Gelukkig slaapt ze nu en het beetje dat ze heeft gedronken zat er vijf minuten geleden nog in.
Vannacht moet ze er nog blijven en misschien krijgt ze ook nog een sonde. Het schijnt iets te zijn dat heerst (spugen en diarree)....Emma is in elk geval binnen 24 uur geveld hierdoor, let dus goed op!
Voorlopig zal ik (tante van Emma) FOK op de hoogte houden. Waarschijnlijk hoor ik morgen meer....
eh...moet toch wat...anders blijft het ook zo stil
pi_35269451
Beterschap voor Emma smurfinnetje

[ Bericht 4% gewijzigd door Anitra op 19-02-2006 21:36:10 ]
pi_35269537
Ach wat rot zeg. Beterschap voor Emma
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 19 februari 2006 @ 21:43:44 #97
105888 renzell
pi_35270020
Jeetje Emmaatje, wat rot! Beterschap kleine meid! En Jelief ook sterkte toegewenst.

Fuente; ik gaf en geef Juultje (soms) kruidenthee. Zoethout of venkel of kamille bijvoorbeeld. Ik doe het gewoon lauw in een flesje/ tuitbeker en deed dat zo'n beetje tussendoor op gevoel. Vaak 's avonds een klein flesje. Vond ie heerlijk. Tegenwoordig geef ik hem overigens veel vaker gewoon water dan thee en dat vindt ie ook prime. Enne..... ik zit pas een maandje op 3 flessen per dag hoor! Poeh.... 7 maanden lijkt me daarvoor erg vroeg. Maar goed, ik gaf toen ook nog BV, dus da's niet te vergelijken. Misschien CB ff bellen hierover?
pi_35270682
Emma, lief poppetje.. wat onwijs rot Jelief heeel veel sterkte en we duimen voor je dat Emma snel weer uit het ziekenhuis is. Smurfinnetje geef ze een dikke knuffel van ons!

en wij zeggen gedag tegen alle lieve babietjes hier.. wij gaan door naar het volgende topic.. dag lieve kindjes en tot snel!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  † In Memoriam † zondag 19 februari 2006 @ 22:03:06 #99
81992 Githa
pi_35270729
Emma wat een schrik! heel veel beterschap gewenst
Fijn, dat je lekker bij je kindje mag blijven in het ziekenhuis ik heb daar ook een heel speciaal moment met mijn knulletje ervaren
pi_35270869
Emma, veel beterschap meiske! En Jelief, jij ook sterkte hoor, wat gaat dat snel uitdrogen!

Renz, kweet eigenlijk ook niet hoe het met bv is. Ik las ineens bij de 'schema's' op internet dat veel baby;s met 7 maanden op 3 flessen gaan. 1 maart moet ik naar het cb, zal ik het ook eens vragen
Maar morgen gaan we in ieder geval eens een klein beetje thee tussendoor geven .
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')