Lijkt mij dat je hem sowieso moet porren voor die extra voedingen. Of dat nou borstvoeding is of kunstvoeding. Ik vraag me af waarom kunstvoeding dan nodig zou zijn?!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:11 schreef Saffier het volgende:
muts hier vind het idee bijvoeding eigenlijk helemaal niet leukIk geef nu bijna 4 maanden volledig bv en dat wilde ik zeker 6 maanden volhouden. Als het beter is voor Tobias doe ik het natuurlijk wel gewoon, maar hij heeft niet laten merken dat hij honger heeft ofzo dus ga ik er wel vanuit dat mijn bv voldoende voedingswaarde heeft. Eerst maar deze week afwachten of hij wel wil groeien en daarna maar over bijvoeding druk gaan maken
![]()
Ik kan je niet meer dan gelijk geven.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:31 schreef owlet het volgende:
[..]
Lijkt mij dat je hem sowieso moet porren voor die extra voedingen. Of dat nou borstvoeding is of kunstvoeding. Ik vraag me af waarom kunstvoeding dan nodig zou zijn?!
www.borstvoedingsforum.nlquote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:06 schreef E.T. het volgende:
Saffier zoek anders even op het bv-forum (te vinden via borstvoeding.nl daar is zeker een hoop bekend over de 4 -maanden-dip). Weet zo even de url niet en moet nu even troosten..
Je moet het niet per sé zien als opvoeren, maar als het naar jou hand zetten van zijn voedingen. Je voedt toch niet alleen op zijn verzoek maar toch ook op je eigen verzoek. Dus door hem om de twee uur te voeden gooi je min of meer zijn schema in de war en maak je samen een nieuw wat langzaam weer afgebouwd naar een ralistischer schema. Dus als je borsten vol zitten maak je hem wakker. Ik denk dat het aantal voedingen wat je nu geeft toch echt veel te weinig is. Deze tip is een tip die ik in mijn handboek heb staan en wat iedere BV moeder eens in de zoveel tijd wel eens doet (moet doen) en in dit soort gevallen een handig hulpmiddel.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 22:34 schreef Saffier het volgende:
Heb ook helemaal nog geen 'zin' om te stoppen met de bv. Op het moment kolf ik al tussendoor omdat ik dinsdag de hele dag weg moet en Tobias wel eten moet hebben natuurlijk! Inmiddels kan ik wel 3 dagen weg
!! Na een lange nacht (van 21.00 tot 8.30) loop ik letterlijk over, dat kan hij echt niet op, dus kolf ik dan één borst af en hij drinkt uit de andere. Ik heb dus zat bv gelukkig, opvoeren is dus in mijn ogen niet nodig.
Ik heb hem net wel wakker gemaakt voor een laatste voeding, zielig hoor, zo'n uk wakker maken, hij lag zo lief, maar ja nu drinkt hij netjes zijn 5e voeding van vandaag. Ben bang dat vaker wakkermaken averechts gaat werken, dat hij dan met alle voedingen moe is. Nu is hij ook alweer klaar (20 min), maar hij heeft wel weer wat op.
Het borstvoedingsforum speur ik morgen af, ik wil zo naar mijn mandje. Maar wat ik nu zo bedenk, zitten we vast in die 4-maanden-dip, nou die komen we dan vast wel te boven!
flesvoeding is geen ramp, zeker niet, en een uitstekend alternatief, maar *stampvoetend* ik wil het niet, ik wil het niet, ik wil het niet
Klopt wel maar 50 gram in twee weken is nog niet de helft van wat hij minimaal zou moeten groeien (nl minimaal 70 gram per week, en ook daarmee is die 'dip' er wel tov fv-kinderen).quote:Op vrijdag 17 februari 2006 19:40 schreef E.T. het volgende:
Saffier, hou je ook rekening met de 4-maanden-borstvoedingsdip? Hoe vaak er niet moeders onzeker worden gemaakt rond de vier maanden omdat hun kindje niet genoeg gegroeid zou zijn.
Kindertjes die bv krijgen hebben vaak rond de 4 maanden een dipje in de groei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |