abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35229699
Bellen Vicky... Als er idd iets niet goed is gegaan en/of ze heeft geen zin in praten, hoor je dat snel genoeg. (Kan je zelf ook aangeven door te zeggen dat je heel benieuwd bent hoe het met haar gaat en of je gelegen belt.)
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2006 @ 19:38:38 #78
81992 Githa
pi_35231044
Dylan JAAAAAAH! morgen is de grote dag.
Ben je al begonnen met alle slingers Daan ? en en en heb je een mooi cadeau kunnen vinden...
pi_35233479
Vicky, ik zou bellen hoor

Sara is weer een heel stuk opgeknapt! Vanmorgen om 8:30 maakten we haar wakker, ze lag nog lekker te tukken. Ze is supervrolijk geweest vandaag, was wel iets warmig maar geen koorts meer
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 18 februari 2006 @ 21:38:00 #80
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_35236030
Daantje Banaantje!!!!! Morgen is het zover meis. Wat spannend en wat cool! Ik denk aan jullie morgen en ga stiekem een taartje eten op Dylans verjaardag.
Nog even.... en dan:
Dag dag, tot in het volgende topic!
pi_35245247
Saffier, evt kun je misschien nog eens kijken of hij (tijdens de hele voeding, niet alleen als je begint) echt goed aangelegd is en goed effectief drinkt? Met bijna 4 mnd vind ik 45 minuten ook wel lang al verschilt dat per baby, maar vaak klokken ze dan zo in 10 minuten wel naar binnen wat ze nodig hebben. Ik weet niet hoe goed je engels is maar hier staan wat dingen waar je naar kunt kijken om te zien of dat goed gaat: http://www.askdrsears.com/html/2/T021100.asp
Evt kun je misschien nog 'borstcompressie' ofwel 'meemelken' (:P) proberen.. bijv http://www.kellymom.com/newman/15breast_compression.html heeft een uitleg daarvan (maar er staat ook wel NLse uitleg online). Voor filmpjes van aanleggen en compressie kun je kijken op http://www.thebirthden.com/Newman.html .
En hier staat een bv-curve: http://www.kellymom.com/babyconcerns/growth/chart2.html
Succes, hopelijk trekt het snel weer bij!

DaanBanaantje, gefeliciteerd met Dylans verjaardag!
pi_35245736
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 19:40 schreef E.T. het volgende:
Saffier, hou je ook rekening met de 4-maanden-borstvoedingsdip? Hoe vaak er niet moeders onzeker worden gemaakt rond de vier maanden omdat hun kindje niet genoeg gegroeid zou zijn.
Kindertjes die bv krijgen hebben vaak rond de 4 maanden een dipje in de groei.
Klopt wel maar 50 gram in twee weken is nog niet de helft van wat hij minimaal zou moeten groeien (nl minimaal 70 gram per week, en ook daarmee is die 'dip' er wel tov fv-kinderen).
Saffier, krijgt hij vaak een fles? Soms willen baby's dan niet goed aan de borst drinken omdat de melkstroom dan anders is. Als je denkt dat hij daardoor niet goed effectief drinkt kun je er het beste een lactatiekundige bij halen denk ik. Maar je kunt wel eerst die borstcompressie eens proberen als je wilt, daarmee krijgt hij ook steeds melk en dat stimuleert hopelijk tot drinken. En 't schijnt echt beter te zijn wanneer een baby niet veel aankomt om hem af te koppelen zodra hij niet meer drinkt maar 'fopspeent' , en dan de andere borst aanbieden. Als-ie die niet wil gewoon een uurtje of 2/3 wachten en dan weer de borst aanbieden. (Zie ook tips van Newman.)
pi_35247638
Dylan GEFELICITEERD!!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 19 februari 2006 @ 10:48:20 #84
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_35247990
Hiep Hiep Hoera! Dylan alweer 1 jaar! Gefeliciteerd!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 19 februari 2006 @ 13:40:51 #85
105888 renzell
pi_35252428
Joepie, het is zover!!!! Dylan is 1!
Ik wens jullie een superdag toe en Juultje zendt een heel speciaal kwijlzoentje jullie kant op.
Tot in het volgende topic lieverds!
En dat de taart maar tot op de muren mag zitten....
Dikke klap -
  zondag 19 februari 2006 @ 13:49:00 #86
105888 renzell
pi_35252716
Juultje is zo lief! Hij staat de hele tijd op handen en voetjes, heel grappig om te zien, het is net een klein aapje. Hij trekt zich ook steeds vaker op tot staan, al maakt ie hierbij soms nog een flinke schuiver. Hij heeft zelfs al 2 keer (heel even) los gestaan! Maar dat was meer toeval dan voor het echie geloof ik. Wel superstoer natuurlijk!!! Eten doet ie als een beertje, het liefste van ons bord mee, dat is veeeeeel interessanter dan al dat speciale babyvoedsel.
Vanochtend heeft vriendje Juul in een kartonnen doosje gestopt en keihard door de kamer gesleurd. Een soort botsauto was het geworden. Hij gilde het uit van pret. Joepie, ik ben zo blij met hem!
  zondag 19 februari 2006 @ 15:31:21 #87
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35255520
O renzell ik moet altijd zo lachen om jou verhalen, krijg bij jou altijd van die beelden erbij dat ik het allemaal voor me zie

Hier gaat het best goed met ons meiske
ze heeft wel nog zichtbaar last van het zuur.. dus ik ga de volgende keer toch rvagen of er verder naar gekeken wordt.
Maar wat een verademing en hoe onwijs lief, mooi ontroerend is het als je je kleine meisje uit bed haalt, en ze je glimlachend aankijkt en heel hara gezichtje meestraalt ipv een zielig hoopje wat in haar spuug ligt te weken met vochtige verdrietige oogjes..

wij hebben ons oude meissie weer terug
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_35258236
Renzell wat een herlijk ventje heb je

evenstar wat klinkt het heerlijk dat Arwen haar zelf weer is
pi_35258418
Evenstar wat fijn dat het beter gaat met Arwen. En wat een mooi poppetje is het

Juultje wat een lieve verhaaltjes heeft je mama toch altijd over je Myrthe mist je wel een beetje hoor, kom je ook gauw naar het dreumes topic ? O en weet je wat ook heel leuk is, in een boodschappentas gaan zitten en dan heen en weer gezwaaid worden !
pi_35262804
Gefeliciteerd Dylan

En Julius als aapje

Evenstar, heerlijk dat jullie je meiske weer terug hebben
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 19 februari 2006 @ 19:06:04 #91
105888 renzell
pi_35263592
In een boodschappentas!
Hihaaaa, gaat Renzell morgen meteen proberen.

Nog minder dan 2 maandjes en dan is Juultje ook een dreumesje en komt ie gezellig meekletsen in het dreumessentopic. Bah en die en ja zegt ie al, dus dat worden interessante babykindergesprekjes.
  zondag 19 februari 2006 @ 19:06:52 #92
105888 renzell
pi_35263635
Evenstar; wat fijn!!!!!
pi_35267848
Ik heb nog weer even een vraagje
Sara wordt deze week 6 maanden Ik wil haar nu ook wat drinken tussendoor gaan geven. Ik zat zelf te denken aan iets van thee o.i.d. Wat geven jullie tussendoor? Welke soorten thee mag Sara allemaal hebben? Zouden jullie dat dan afgekoeld of warm geven? En hoeveel geef je dan?
En wanneer gingen jullie naar 3 flessen op een dag? Ik zat zelf te denken aan rond de 7 maanden, als ze ook brood krijgt enzo?
Oh dat waren wel weer veel vraagjes
Sara
Merel
Ukje
  zondag 19 februari 2006 @ 21:28:05 #94
62761 smurfinnetje
ben klein, dus smurf
pi_35269386
NIEUWS OVER EMMA VAN JELIEF!

Helaas is Emma vanmiddag om zes uur opgenomen in het ziekenhuis met uitdrogings verschijnselen. Ze heeft over de dag verspreid wel 4 of 5 keer gespuugd. Nu ligt ze met een infuus in het ziekenhuis en Jelief is erbij. Gelukkig slaapt ze nu en het beetje dat ze heeft gedronken zat er vijf minuten geleden nog in.
Vannacht moet ze er nog blijven en misschien krijgt ze ook nog een sonde. Het schijnt iets te zijn dat heerst (spugen en diarree)....Emma is in elk geval binnen 24 uur geveld hierdoor, let dus goed op!
Voorlopig zal ik (tante van Emma) FOK op de hoogte houden. Waarschijnlijk hoor ik morgen meer....
eh...moet toch wat...anders blijft het ook zo stil
pi_35269451
Beterschap voor Emma smurfinnetje

[ Bericht 4% gewijzigd door Anitra op 19-02-2006 21:36:10 ]
pi_35269537
Ach wat rot zeg. Beterschap voor Emma
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 19 februari 2006 @ 21:43:44 #97
105888 renzell
pi_35270020
Jeetje Emmaatje, wat rot! Beterschap kleine meid! En Jelief ook sterkte toegewenst.

Fuente; ik gaf en geef Juultje (soms) kruidenthee. Zoethout of venkel of kamille bijvoorbeeld. Ik doe het gewoon lauw in een flesje/ tuitbeker en deed dat zo'n beetje tussendoor op gevoel. Vaak 's avonds een klein flesje. Vond ie heerlijk. Tegenwoordig geef ik hem overigens veel vaker gewoon water dan thee en dat vindt ie ook prime. Enne..... ik zit pas een maandje op 3 flessen per dag hoor! Poeh.... 7 maanden lijkt me daarvoor erg vroeg. Maar goed, ik gaf toen ook nog BV, dus da's niet te vergelijken. Misschien CB ff bellen hierover?
pi_35270682
Emma, lief poppetje.. wat onwijs rot Jelief heeel veel sterkte en we duimen voor je dat Emma snel weer uit het ziekenhuis is. Smurfinnetje geef ze een dikke knuffel van ons!

en wij zeggen gedag tegen alle lieve babietjes hier.. wij gaan door naar het volgende topic.. dag lieve kindjes en tot snel!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  † In Memoriam † zondag 19 februari 2006 @ 22:03:06 #99
81992 Githa
pi_35270729
Emma wat een schrik! heel veel beterschap gewenst
Fijn, dat je lekker bij je kindje mag blijven in het ziekenhuis ik heb daar ook een heel speciaal moment met mijn knulletje ervaren
pi_35270869
Emma, veel beterschap meiske! En Jelief, jij ook sterkte hoor, wat gaat dat snel uitdrogen!

Renz, kweet eigenlijk ook niet hoe het met bv is. Ik las ineens bij de 'schema's' op internet dat veel baby;s met 7 maanden op 3 flessen gaan. 1 maart moet ik naar het cb, zal ik het ook eens vragen
Maar morgen gaan we in ieder geval eens een klein beetje thee tussendoor geven .
Sara
Merel
Ukje
  zondag 19 februari 2006 @ 22:12:40 #101
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_35271096
Ach Gossie Emma sterkte kleine meid
  zondag 19 februari 2006 @ 22:42:14 #102
105888 renzell
pi_35272220
Sja, het zou kunnen inderdaad, ik weet weinig van die voedingsschema's. Het is denk ik ook afhankelijk van hoeveel ze al eet tussendoor. Maar goed, als je toch 1 maart moet, zou ik dat idd gewoon even afwachten. Wel leuk hoor, thee geven.... vond ik tenminste wel. Juultje vond het zo lekker in eht begin. Vooral zoethout was smullen geblazen. (trouwens; alleen kruidenthee mag je aan baby's geven, dus geen 'gewone', maar dat wist je misschien al...)

dag lieve Daantje en Dylan!
  zondag 19 februari 2006 @ 23:32:22 #103
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35273853
jelief en kleine emma wat een schrik .. heeel veel sterkte en beterschap gewenst
pi_35280028
Ach Emmaatje toch, ook al gegrepen door dat rotvirus Veel beterschap en gelukkig is ze in goede handen !
pi_35280322
he jeetje Emmatje toch! Ik hoop dat je snel opknapt!! Beterschap meisje

Net naar het cb geweest. Amber weegt nu 5650 gram en is 59.5 cm. Verder geen bijzonderheden. 4 flessen is prima, dus gewoon zo doorgaan.
Ze heeft ook een prikje gehad, zooo zielig! Ze ligt nu lekker te slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 20 februari 2006 @ 11:31:10 #106
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_35282261
Ik lurk hier (veel) meer dan dat ik reageer.
Maar vandaag zorgt mijn vriend voor Nicole en zit ik een dagje op kantoor. Lekker ook even tijd om te internetten..

Emma in het ziekenhuis! Veel beterschap!

Arme Amber een prikje gehad... 't Is voor een goede zaak, maar ik vind het ook niks hoor, als ze een naald in mijn kleine hummeltje steken!

Met Nicole gaat het op zich allemaal goed. Ze is alweer 7 maanden. Het gaat echt hard!
De arme meid heeft vorige week een EMG gehad, waarbij ze dus met stroomstootjes kijken naar de werking van de zenuwen. Men vermoed namelijk dat er een zenuw bij Nicole haar schouderblad is beschadigt (wellicht tijdens de geboorte) waardoor Nicole haar linkerschouderblad flink losstaat van de rug. We zijn nu al een tijd met onderzoeken bezig om maar uit te vinden wat er aan de hand is en vooral wat de prognose voor de toekomst is. Krijgt Nicole er last van ja of nee....
We merken wel iets aan Nicole, het schoudertje staat dus niet goed en ook het steunen op het linkerarmpje kost veel moeite.
Maar voor de rest is het een heerlijk vrolijke meid.. Ik mis haar ook al zit ze maar een paar meter van me vandaan (kantoor aan huis, zo lekker met een kleintje!)
pi_35282738
Snowwww!

Ik lurk eigenlijk ook iets teveel..
Maar verder ontwikkelt Nicole zich wel goed. Ze draait en rolt al wel zeg maar?
W ~ H ~ T
  maandag 20 februari 2006 @ 11:59:52 #108
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35283092
wat een gedokter snowww , plaats je ook eens een fototje ?
pi_35283130
Jaaaaaa.......
Fotoooooooooooo's
W ~ H ~ T
  maandag 20 februari 2006 @ 12:04:14 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35283224
jij ook
pi_35283247
Hier trouwens een klein dametje wat probeert te kruipen..
In de box en de achterkamer (daar ligt vloerbedekking) is het het leukst, daar heeft ze de meeste grip.
Zoooooooo grappig zo'n hummel op handjes en knieën.. En dan maar heen en weer wiebelen.

W ~ H ~ T
pi_35283326
aaaah wat lees ik nu, Emma in 't ziekenhuis!? veel beterschap gewenst, en dat ze maar snel weer lekker naar huis mag.

snowww, leuk om een update van Nicole te lezen. foto's zijn inderdaad ook zeer welkom. en was het een erg rottig onderzoek met die stroomstootjes? zielig! ik hoop dat het uiteindelijk toch mee blijkt te vallen met dat schouderblad, maar kan me voorstellen dat het jullie wat zorgen baart. fijn dat ze 't verder zo goed doet. mooie leeftijd vind ik, zo'n heel mensje al!

fuente, ik heb anna tot ze 1 was naast de borstvoeding alleen maar water gegeven. nu krijgt ze af en toe ook wat roosvicee. ik heb dat vooral gedaan om haar niet te snel te laten wennen aan zoet. Piet die kreeg wel al eerder diksap/roosvicee en lustte al snel geen gewoon water meer. vond ik vervelend. zeker als ze uit zo'n antilekbeker lurken, dat is niet goed voor de tandjes vanwege de dan meer gespreide zuur-aanvallen op 't glazuur.
pi_35284255
Ik heb hier vanmorgen ook eens geprobeerd om Hanne eens wat water te geven..
Vond ze niet zo heel erg geslaagd geloof ik.
Ze keek me aan alsof ik 'r vergif op zat te voeren.
W ~ H ~ T
pi_35284322

Vergeet ik arme Emma..
Ik hoop dat het snel beter met haar gaat!
W ~ H ~ T
pi_35284465
W ~ H ~ T
pi_35285130
Renz, mag rooibosthee ook?

Bix, ik gaf Sara van de week al eens wat water tussendoor, toen ze koorts had, ze dronk er niets van Is nu al verwend Ik wou het eigenlijk afwisselen, dus de ene keer thee, dan water, af en toe diksap.

Jonnetje, kinderen kunnen zo heerlijk vies kijken he

Net bij thuiskomst van mijn werk zag ik op Sara's hoofdje een vlekje. Bij nadere inspectie bleek er in haar nekje ook 1 te zitten, en haar rompje zit er vol mee, toch waterpokjes denk ik! Ze is ook een beetje jengelig, maar geen koorts.
Sara
Merel
Ukje
  maandag 20 februari 2006 @ 13:18:33 #117
105888 renzell
pi_35285593
Weet ik niet Fuente. Ik vind rooibosthee zelf echt goor, dus daarom heb ik het nooit aan Juul gegeven.
pi_35285628
Sterkt Jelief en beterschap aan Emma.

We zijn Merlijn helemaal gek aan het maken met een knuffeltje. Het is zo ook al gwoon zijn knuffie geworden. Hij is helemaal dol op de schaapjes knuffeldoek van Happy horse. Hij ligt er hele verhalen tegen te houden voordat hij gaat slapen, zo lief. Ik heb daarstraks ook een filmpje gemaakt toen hij weer met zijn schaapje bezig was. Volgens mij wordt het tijd om er meerdere van die aan te schaffen.
  maandag 20 februari 2006 @ 13:20:28 #119
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_35285652
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:05 schreef Jonnetje het volgende:
Hier trouwens een klein dametje wat probeert te kruipen..
In de box en de achterkamer (daar ligt vloerbedekking) is het het leukst, daar heeft ze de meeste grip.
Zoooooooo grappig zo'n hummel op handjes en knieën.. En dan maar heen en weer wiebelen.

Ow wat een leuke foto zo met Hanne in kruipstand! Nicole scheelt 3 weekjes met Hanne, ik hoop dat Nicole over 3 weekjes ongeveer ook zo zit.. We hebben voor Nicole op aanraden van de fysiotherapeut stroeve matjes gehaald, heeft ze beter grip op dan op onze parketvloer

Het onderzoek met de stroomstootjes is niet prettig... Nicole moest flink huilen.. Zo moeilijk als ouder zijnde, zo'n klein hummeltje dat met grote ogen naar je kijkt van mama, moet dit nou, haal die gemene dokter weg!!

foto's
  maandag 20 februari 2006 @ 14:35:39 #120
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35287991
Ach, nou lees ik net pas over Emma in het ziekenhuis!! Wat zielig zeg ...hopelijk duurt het niet lang voor ze er weer bovenop is... lief dat je ons op de hoogte houdt, smurfinnetje! Ik wens jullie heel veel sterkte!

Randa: goed idee om meerdere knuffeltjes (dezelfde dan ) aan te schaffen!! Dat is de reden dat we Noa geen knuffel hebben gegeven, maar een luierdoek (hydrofielluier) als 'kroeldoek'. Het enige nadeel is dat ze ze feilloos uit de wasmand weet te trekken als ik net was heb gevouwen en de luierdoeken ONDEROP liggen. Maar goed, dat is dan ook het énige nadeel, voor de rest is het supermakkelijk!

Snow, wat zielig voor Nicole zeg...en voor jou! Ik vond het al vervelend toen de dokter in Emma's mondje keek 'op inspectie' voor spruw en ze moest huilen. Erg he?

Vicky: zoiets heb ik ook gehad ooit, dat ik geen contact meer met iemand kon krijgen...heel vervelend gevoel is dat, je blijft er mee zitten! ik zou dus ook gewoon bellen, wie weet vinden ze het juist erg fijn dat je aan ze denkt.

Renzell, jij hebt idd een beeldende manier van vertellen, erg leuk! Noa doet dat trouwens ook, op handjes en voetjes staan...en dan kijkt ze onder haar beentjes door, zo lief!!

Even over Emma: ze drinkt nog steeds heel erg onrustig en pakt en laat los, elke keer weer (behalve 's nachts)... op het borstvoedingsforum kreeg ik de tip dat het toch wel spruw zou kunnen zijn, dus dat wil ik nu uitsluiten door toch Daktarin te gaan gebruiken. Ik hoop toch echt niet dat dat het is, want dat kan zo hardnekkig zijn...maar goed, als het hiermee over gaat...

Het slapen gaat wel wat beter, nu ligt ze ook alweer een hele tijd te slapen. Gelukkig maar, want ik werd er zo langzamerhand wel een beetje wanhopig van. Weet ook nog steeds niet waar het nou aan ligt/lag...maar goed, zolang het beter gaat vind ik het goed.

Zo, ik ga me weer even met Noa bezig houden, want die ziet de computer als een rivaal ofzo omdat ze geen aandacht op dit moment van me krijgt...
pi_35288766
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:20 schreef Snowwww het volgende:

[..]

Ow wat een leuke foto zo met Hanne in kruipstand! Nicole scheelt 3 weekjes met Hanne, ik hoop dat Nicole over 3 weekjes ongeveer ook zo zit.. We hebben voor Nicole op aanraden van de fysiotherapeut stroeve matjes gehaald, heeft ze beter grip op dan op onze parketvloer

Het onderzoek met de stroomstootjes is niet prettig... Nicole moest flink huilen.. Zo moeilijk als ouder zijnde, zo'n klein hummeltje dat met grote ogen naar je kijkt van mama, moet dit nou, haal die gemene dokter weg!!

foto's
Hele leuke foto van Hanne idd. Ah wat zielig die onderzoeken voor Nicole!

Myhron is 2 weken jonger dan Nicole, maar die zie ik voorlopig echt nog niet kruipen. Ze ligt helemaal niet graag op haar buik, wil alleen maar zitten en staan. Het zal eerder een kontschuiver worden denk ik
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 20 februari 2006 @ 15:08:17 #122
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_35289121
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:58 schreef Igraine het volgende:

[..]

Hele leuke foto van Hanne idd. Ah wat zielig die onderzoeken voor Nicole!

Myhron is 2 weken jonger dan Nicole, maar die zie ik voorlopig echt nog niet kruipen. Ze ligt helemaal niet graag op haar buik, wil alleen maar zitten en staan. Het zal eerder een kontschuiver worden denk ik
Hier wil madam eigenlijk ook het liefste zitten of staan... Alleen omdat wij nu 2 wekelijks een fysiotherapeut over de vloer hebben die zegt dat we Nicole nog zo weinig mogelijk moeten laten staan en zitten (anders, zo zegt de fysiotherapeut, krijg je vervelende kinderen die alleen maar willen zitten) leggen we Nicole vaak op haar rug (of buik)..
Niet dat we Nicole niet regelmatig laten staan of zitten hoor, ze vindt het zo leuk!

Ach, en kontschuiven is toch ook goed? Volgens mij zijn "ze" er nu van aan het terugkomen dat je kindje moet kruipen, zolang het maar vooruit (of achteruit) wil gaan..
  maandag 20 februari 2006 @ 15:43:42 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35290403
Hier Arwen op het bokskleed gelegd met van die bogen lekker ana het meppen
en de is een duimelijntje zo poppig als je haar uit bed haalt en je hoort de smak geluidjes van een klein duimend meisje
  maandag 20 februari 2006 @ 16:14:31 #124
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35291574
Iemand hier ervaring met ABC Dophilus/ Acidophilus / Aciforce?
We hebben van de apotheker Aciforce gekregen, volgens hem werkte dat hetzelfde als de andere 'merken'... nou weet ik dus echt NIET hoe ik dat bij Emma erin moet krijgen...want je moet het oplossen in water, maar hoeveel precies weet ik niet, een heel zakje moet in een glas (en een mespuntje dus in 60 ml ofzo? , maar dat krijgt Emma dus écht nooit weg, ze gaat ervan kokhalzen, heel zielig (zou ik ook doen als ik moedermelk gewend was...) ...
pi_35291913
Suzanna wij hebben ABC gebruikt bij Amber. Van ABC mag je 1/2 theelepel per dag gebruiken en dat verdeelde we over de flessen. Je kan het oplossen in water en dan bij de apotheek een spuitje van 5ml ofzo halen en het op die manier in haa rmondje proberen te krijgen..

Of eventueel door de voeding doen mocht je afgekolfde melk geven..

Bij ons werkte ABC maar heel eventjes, zijn toen overgegaan op Cinababy en dat werkt een heel stuk beter. Dat kan je in haar mondje laten druppelen, is vloeibaar en het is ook lekker zoet is ook een heel stuk goedkoper
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35292754
Ambertje was even helemaal van slag van de prik. Ze heeft behoorlijk gehuild, nou ja gekrijst. Uiteindeijk is ze lekker in slaap gevallen. Ze heeft bijna 3 (!!!) uur geslapen. Doet ze anders nooit overdag....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 20 februari 2006 @ 16:56:27 #127
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35293126
Cinababy werkt bij ons helemaal niet...daarom hebben we dit nu gekocht. Ik heb nog een spuitje, dus ga het daar wel mee proberen.

Oh, beide meiden (liggen in bed) beginnen ineens tegelijk te huilen! hmm...

Sterkte met Amber, Vicky!! wel zielig he, als ze zo huilen. Slapen is goed!!
pi_35293268
Amber is nu wakker, ligt lekker flesje te drinken en ze ligt ook tegen haar flesje te kletsen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35293638
Suzannal, Sara heeft veel baat gehad bij ABC. Bij haar waren de krampjes binnen een week helemaal weg, en zijn nooit meer teruggekomen.
Wij gaven in elke fles een ienieminie mespuntje.
Bij BV kan je het zoals Vicky zegt doen, met een spuitje..
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2006 @ 19:12:34 #130
81992 Githa
pi_35298053
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het met Emma, Jelief en Mikeair gaat in het ziekenhuis.
Nou voor wat het waard is, we denken hier aan jullie hoor
  maandag 20 februari 2006 @ 20:16:03 #131
62761 smurfinnetje
ben klein, dus smurf
pi_35300865
NIEUWS OVER EMMA.....
Emma mag woensdag uit het ziekenhuis.... Ze heeft nu geen infuus meer (zat in haar linker handje en daar sabbelt ze zo graag op, dus dat is wel weer fijn)...Wel nog een sonde.
Ze is absoluut nog niet de oude. Je moet nu echt op je kop gaan staan wil je een beetje reactie van haar krijgen. Ze heeft wel wat meer kleur dan gister (al ziet ze nog steeds errug wit).
Wat het nou precies is weten we nog niet, gewoon iets wat heerst of een virusje of iets dergelijks. Alles wat ze nu krijgt houdt ze wel binnen. Emma drinkt ook weer aan de borst bij Jelief. Voor en na elke voeding wordt ze gewogen. Ik ga morgen uit mijn werk maar snel weer even kijken bij der...Ze is zo'n zielig klein hoopje mens....
eh...moet toch wat...anders blijft het ook zo stil
  maandag 20 februari 2006 @ 20:17:52 #132
56471 pinquit
oh my lama!
pi_35300934
zo ik zet een voorzichtig stapje in dit topic!

met als eerste even een foto van mijn kersverse mannetje:

erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_35301161
Pinquit wat een lekker ventje

Smurfinnetje lekker dat het infuus er af is! Nu duimen dat ze snel verder opknapt!
pi_35302151
Lieve lieve allemaal bedankt voor de goede wensen.

Wat zijn wij geschrokken gisteren. Ik had thuis al alle kenmerken van uitdroging gezien bij Emma maar hoopte eigenlijk tegen beter weten in dat er niks (jaja je kind spuugt alle voeding meteen weer uit,er is niks hoor ) aan de hand was. Emma was een zielig hoopje baby die amper reageerde. Na een onrustige nacht met om de 3 uur ORs via de sonde en een infuus ging het vanmorgen al weer wat beter. Om elf uur kwam het verlossende woord dat ze weer aan de borst mocht
Nu drinkt ze steeds tussen de 70 en 100 gram, niet genoeg want ze moet in 5 a 6 voedingen 800 gram binnen krijgen. Ze krijgt nu dus steeds nog een beetje ors via de sonde.
Ze is wel helderder en actiever en kan weer lachen maar is nog niet de oude Emma.
Ik ga zo weer snel naar mijn meisje toe en blijf weer bij haar slapen.

Pinquit wat een droppie heb je gemaakt!

Githa, spulletjes zijn gebracht door LadyS hartstikke bedankt!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_35302426
Pinquit welkom hier!! Wat een mooi mannetje!

Jelief, wat fijn dat het weer beter gaat met Emma! Hoop dat ze snel weer opknapt.

Amber heeft af en toe van die gilmomenten.. het lijkt dan wel of er iemand vermoord wordt hier in huis, echt niet normaal. Herkent iemand dit?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35302580
pinquit, wat een mooi kindje

Jelief, ik hoop dat je Emma weer snel mee naar huis mag nemen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_35302599
Emma in het ziekenhuis? Sterkte allemaal Jelief!
(Waarop is die 800 gram eigenlijk gebaseerd? Meestal houden ze in ziekenhuizen nl flesvoedingsschema's aan. Daarvoor geldt 150ml per kilo lichaamsgewicht per dag, maar bij borstvoeding mag je ook met 115 ml rekenen. En dronk ze normaal dan minder dan 5/6 keer per dag? Bij borstvoeding op verzoek is 't nl vrij normaal dat je langer meer voedingen geeft.. Zeker zieke kinderen willen vaak veel kleine beetjes drinken, om zo lekker veel antistoffen binnen te krijgen Dus beste criterium lijkt mij hoe Emma op jullie overkomt, en niet die fv-schema's.)
  maandag 20 februari 2006 @ 20:52:21 #138
105888 renzell
pi_35302641
Oh Max, wat ben je lief!
Welkom hier Pinquit!
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2006 @ 21:07:25 #139
81992 Githa
pi_35303391
Jelief blij te horen dat het weer ietsie beter gaat.
Hier blijven we duimen tot ze gezond en wel weer thuis is, hopelijk is dat lekker snel.
Het ziekenhuis is geen plek voor lieve kleine babietjes

Pinquit wat een knap mannetje heb!
Max

pi_35304144
Pinquit, welkom en wat een mooi ventje!

jelief, fijn dat Emma woensdag naar huis mag, wat zullen jullie geschrokken zijn!
Sara
Merel
Ukje
  maandag 20 februari 2006 @ 22:42:30 #141
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35308441
welkom max en pinquit
jelief wat goed dat het al wat beter gaat met Emma

Ik weet niet zo goed meer wat ik moet denken.. Arwen spuugt weer steeds meer.. het blijft niet meer bij af en toe een mondje maar weer gofjes en vinden haar dus ook weer regelmatig in een plasje spuug ook laat ze weer vaker iets staan.. nu is dat opzich verwaarloosbaar 30 cc doen het hem niet.. maar zo begon het ook moeilijk hoor..
Wat is wijsheid, morgen als overbezorgde moeder al bellen of afwachten.. maar wordt het dan weer niet te erg
misschien nog maar een dagje aankijken
pi_35320612
Heel veel sterkte Jelief... hoop dat ze snel weer de oude is en mee naar huis mag.

Evenstar... goed uitdrogingsverschijnselen in de gaten houden, zoals ingevallen fontanel en als je een stukje huid tussen 2 vingers neemt, moet dat meteen weer 'terugveren' als je het loslaat. Bij twijfel gewoon de huisarts bellen: daar is ie voor.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:25:27 #143
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35320765
Zieke kindjes overal.. tjeetje zeg ! Beterschap!

En Vicky al gebelt / vernomen van jullie vriendin van Babybrabbel??
Ik hoop echt dat er snel wat komt, ik kan jullie spanning goed begrijpen!

Emma, niet zo gek doen hoor! Snel weer thuiskomen!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_35321078
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:25 schreef Rijstebuiltje het volgende:

En Vicky al gebelt / vernomen van jullie vriendin van Babybrabbel??
Ik hoop echt dat er snel wat komt, ik kan jullie spanning goed begrijpen!
Ja Vicky... daar ben ik ook benieuwd naar... Heb je al gebeld?
pi_35321961
Nee heb nog niet gebeld, iemand anders van brabbel gaat bellen vanmiddag. hoop dat ze opneemt en dat er duidelijkheid komt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:04:49 #146
45621 Suzanna
Mama van...
pi_35324003
Jelief, volgens mij is het wel logisch dat Emma nu nog niet zoveel drinkt, als je zelf een tijd minder hebt gegeten is je maag ook kleiner geworden. Het lijkt mij dat ze nog even aan moet sterken! Gewoon lekker veel aanleggen is het beste denk ik...sterkte met je kleine schatje he...
Gelukkig gaat het al een stuk beter met haar! Hopelijk mag ze snel naar huis.

Vicky: bedankt voor je tip (met ABC dophilus) om het op te lossen in afgekolfde melk, nu heeft Emma er niets van gemerkt en alles opgedronken!

Evenstar: ik neem aan dat je alle tips wel kent mbt spugen? Emma heeft ook een hele tijd best wel aardig wat gespuugd, maar behalve dat het vervelend is heb ik me maar geen zorgen gemaakt...ze komt goed aan en dat is het belangrijkste. Hopelijk gaat het spugen snel over bij Arwen! (ik vind het nog steeds een leuke naam, elke keer als ik m zie staan...)
pi_35324193
Suzanna, graag gedaan. Hoop dat het snel aanslaat.

Amber is af en toe echt een driftkikker. Daarstraks was ze wakker geworden en toen kwam er weer een woedeaanval. Ze gilde en krijsde de hele boel bij elkaar.. echt niet normaal...
Met als gevolg dat ze weer zo moe was dat ze een uur over de fles gedaan heeft want ze viel steeds in slaap. Nu is de fles leeg en heeft ze praatjes voor 10 en is ze klaar wakker.... ik snap af en toe echt helemaal niets van haar....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_35324302
quote:
Op maandag 20 februari 2006 20:51 schreef poemojn het volgende:
Emma in het ziekenhuis? Sterkte allemaal Jelief!
(Waarop is die 800 gram eigenlijk gebaseerd? Meestal houden ze in ziekenhuizen nl flesvoedingsschema's aan. Daarvoor geldt 150ml per kilo lichaamsgewicht per dag, maar bij borstvoeding mag je ook met 115 ml rekenen. En dronk ze normaal dan minder dan 5/6 keer per dag? Bij borstvoeding op verzoek is 't nl vrij normaal dat je langer meer voedingen geeft.. Zeker zieke kinderen willen vaak veel kleine beetjes drinken, om zo lekker veel antistoffen binnen te krijgen Dus beste criterium lijkt mij hoe Emma op jullie overkomt, en niet die fv-schema's.)
Ik heb eigenlik geen idee waar dat op gebaseerd is Poemojn. Maar vanmorgen is besloten dat als ze zo blijft drinken als ze nu doet (100ml per voeding, ongeveer om de drie uur) mag ze morgen echt naar huis. Ik denk dat ik vrijdag ook maar thuis blijf dan weet ik zeker dat ze genoeg drinkt (uit een flesje drinkt ze te weinig) Vanmorgen had ik voor het eerst het idee dat ze op haar normale sterkte dronk. Ze is overigens weer een vrolijk goedlachs babietje
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:50:26 #149
105888 renzell
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:57:21 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35325938
ik ken akle tips met netrekking tot het sougen idd.. en ze droogt niet uit.. we weten waar het vandaan komt.. maak me alleen zorgen dat het weer dat extreme wordt en of we beter eerder in kunne grijpen zodat het niet zo extreem wordt, of toch maar even afwachten en het misschien toch zover laten komen.. om dingen uit te sluiten.. misschien leg ik zo beter uit wat ik bedoelde..
pi_35326702
nou diegene van brabbel blijkt dus helemaal niet meer zwanger geweest te zijn. volgens haar heeft ze het kindje verloren met 20 weken maar heeft ze de hele boel gewoon bij elkaar gelogen.
ze heeft mij zelfs verteld wanneer ze ingeleid zou worden enzo..

Ben nu flink beledigd door haar en ga haar ook een brief sturen als ik weer even tot rust gekomen ben...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:27:58 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35327029
Wat bezielt mensen toch om dat te doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')