quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:11 schreef PdeHoog het volgende:
Hoe erg ik ook best wel een beetje meedoe af en toe richting een zekere user, vind ik toch dat we in sommige gevallen een beetje te ver doorslaan in het geval van een andere user en dat het eigenlijk te grof wordt om leuk te zijn
Sterker nog, het lijkt me zelfs een beetje kwetsend worden
Misschien dat we hiermee kunnen stoppen en het voor iedereen weer een beetje leuk kunnen makenHet valt me nl. ook op dat er nog minder bekende users in de SC terug te vinden zijn
En zo krijgen we misschien FOT wel laagdrempeliger, maar gezelliger wordt het er niet op
Dank voor uw aandacht rondom dit betoog![]()
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:19 schreef Kleintje het volgende:
In het geval van Sara.... ik doe verdomd lang aardig tegen haar. Probeer haar meerdere keren normaal te woord te staan en te helpen. Maar als dan blijkt dat je posts niet eens worden gelezen....
deze vraag is voor wie?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef Kleintje het volgende:
Klopt.
Maar... kan jij mij misschien vertellen waarom de vaste users van FOT hier niet meer komen? Dat vraag ik me dus echt af.
Mijn onzekerheid geeft me toch af en toe een ehm, rotgevoel erover
Schoolfeestquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:25 schreef Xilantof het volgende:
Morgen even mijn "opdrachtgever" opzoeken, en vragen wat voor foto's hij precies verwacht. 't wordt de eerst keer dat ik zoiets ga fotograferen. Heb er wel zin in. 't Is een uitdaging.
Studentenfeest ja.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
SchoolfeestHave fun
Vooral interessant bij de vrouwen lopen doen overigens
Misschien levert het nog wat dates op
vrouwen schijnen op kunstenaars te vallen
Vergelijk eens de aantallen postings van Re, Puckzzz, Xil en Pea met vroegerquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:28 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Voor Pee, die kwam met de melding dat vaste users wegblijven
Post je daar wat resultaten van?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:29 schreef Xilantof het volgende:
edit: de Peleng gaat ook meeeens zien wat die doet in zo'n omgeving.
Vanwege de hoge postsnelheid van de laatste tijd misschien?? De SC ging zo snel, dat was haast niet bij te houden soms...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vergelijk eens de aantallen postings van Re, Puckzzz, Xil en Pea met vroegerWaarom ze wegblijven
Ik heb geen flauw idee....ik constateer alleen dat ze hier niet vaak meer rondlopen
![]()
Ik weet het, ik heb het ook gezien.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vergelijk eens de aantallen postings van Re, Puckzzz, Xil en Pea met vroegerWaarom ze wegblijven
Ik heb geen flauw idee....ik constateer alleen dat ze hier niet vaak meer rondlopen
![]()
Het betoog was volgens mij helder, maar zoals Xil in de FB al aangeeft zou een andere aanpak misschien meer effect hebben bereiktquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef RonaldV het volgende:
"een zekere user" heeft mij net geïnformeerd dat hij zijn account heeft geshreddered, en dat we hem niet meer zien.
Da's helemaal mijn schuld* boetekleed aantrekt
Blijkbaar was mijn betoog in een eerdere aflevering van de SC en in FB toch nog niet helemaal duidelijk voor sommigen.
ja oke maar daar in tegen krijg je wel vlotter reactie op je vragen nu als een tijd geleden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:34 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Vanwege de hoge postsnelheid van de laatste tijd misschien?? De SC ging zo snel, dat was haast niet bij te houden soms...
Niet als het topic vol met geblaat staat...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:35 schreef blackbully het volgende:
[..]
ja oke maar daar in tegen krijg je wel vlotter reactie op je vragen nu als een tijd geleden.
als er een serieuze vraag tussen staat wel toch?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:36 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Niet als het topic vol met geblaat staat...
nou hoef je jezelf ineens geen schuldgevoel aan te praten, kijk naar het aantal posts van betreffende user en zijn kloons die equivalent aantal posts hebbenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het betoog was volgens mij helder, maar zoals Xil in de FB al aangeeft zou een andere aanpak misschien meer effect hebben bereikten zoals ik al aangaf: ik heb ijverig meegedaan hoor
En ik ben daar eigenlijk niet trots op
![]()
Ik bedoel dat het zo lastig leest tussen de 'onzin'posts door...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:39 schreef lostminds het volgende:
[..]
als er een serieuze vraag tussen staat wel toch?
door mij in ieder geval wel
Als net startend hier moet me wel van het hart dat de slowchat af en toe onleesbaar is door het slappe geOH. Ik bedoel, een geintje oke, af en toe een slappe opmerking oke, maar het was af en toe halve avonden vrijwel uitsluitend slap geOH...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:36 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Niet als het topic vol met geblaat staat...
Ik en mezelf een schuldgevoel aanpraten over _modquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:39 schreef Re het volgende:
[..]
nou hoef je jezelf ineens geen schuldgevoel aan te praten, kijk naar het aantal posts van betreffende user en zijn kloons die equivalent aantal posts hebben
Oh....en Requote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:39 schreef Re het volgende:
[..]
nou hoef je jezelf ineens geen schuldgevoel aan te praten, kijk naar het aantal posts van betreffende user en zijn kloons die equivalent aantal posts hebben
oww als vriendinnetje natuurlijkquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik en mezelf een schuldgevoel aanpraten over _mod![]()
Echt niet
Die jongen had een blok beton van 1 meter dik voor zijn kop
Maar het is wel een enigzins gevaarlijke situatie als je mensen op die manier wegjaagt
![]()
Want nu heb je niet alleen _mod weggejaagd, maar in feite ook Esto die toch uiteindelijk wel goed meekwam
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:44 schreef Kleintje het volgende:
Mod blijft niet weg. Prup en ik hebben een goed gesprek met hem gehad... voor zover wij dames dat kunnen met een geile puber
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:44 schreef Re het volgende:
Nix gevaarlijks aan was ook een van de redenen waarom ik hier ook haast nooit meer kwam
pubertjes zoals _mod en dat ontzettende gemiep en lange tenen bijvoorbeeld van anderenquote:
Het probleem is niet de instroom van nieuwe users, het probleem is de manier waarop veel nieuwe users hier binnen zijn gekomen de afgelopen maanden. Misschien is het toeval, maar een aantal users die hier binnenkwamen, kwamen precies op het moment dat in GC de SC (of hoe die daar ook heette) werd gesloten, en begonnen hier met de SC vol te posten. Vervolgens liep het aantal dagelijkse topics hier op tot 3 en soms zelfs meer. En de inhoud was (laat ik beschaafd blijven) weinig verheffend. De vaste ploeg hier werd er in ieder geval niet vrolijker van, en er was zeker niemand die het na-las.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:34 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Ik weet het, ik heb het ook gezien.
Maar als ze niet aangeven waarom, dan kunnen we het moeilijk veranderen he?
Daarbij wil ik ook aangeven dat ik ook altijd een newbie op Fok! blijf. Ik kom steeds terug, ga weer als het niet bevalt, en kom weer terug.
Het leven verandert steeds, ook de users op Fok! Daarin moet je meegroeien. als je blijft stilstaan dan zeg je op een gegeven moment 'Fok is niet leuk meer... vroeger...'
En daar weet Puckzzz alles van, ken haar nog van de tijd dat Fok! net bestond. Zij is ook een flinke tijd weg geweest, maar ook weer terug...
ow jeequote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:45 schreef Kleintje het volgende:
Maar Re, nu je er toch bent.... staat je msn aan? Anders gooi ik je graag ff in mijn msn. Wil een goed gesprek met je
mijn mening is dat we irc wat meer moeten gebruiken. maar aangezien daar bijna niemand zit word daar niet erg veel besproken.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]
........................................
. En daar hebben we het forum niet voor, daarvoor is er IRC
. .......................
Het eerste probleempunt is wegquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:46 schreef Re het volgende:
[..]
pubertjes zoals _mod en dat ontzettende gemiep en lange tenen bijvoorbeeld van anderen
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:50 schreef blackbully het volgende:
[..]
mijn mening is dat we irc wat meer moeten gebruiken. maar aangezien daar bijna niemand zit word daar niet erg veel besproken.
oke je kan daar geen foto's plaatsen maar je kan daar wel verweizen dat je hier een foto hebt geplaatst.
blijft dit wat schoner. en kun je ook makkelijker lullen over niks zonder dat je F5 er aangaat
ja, zijn nog wat andere problemen die wat aandacht nodig hebben bezijden FOT maar gaat goed komenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het eerste probleempunt is wegJe komt nu weer wat vaker langs
![]()
je zal vast wel gelijk hebben maar om het te krijgen moet je maar je best doenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:53 schreef RonaldV het volgende:
Ow, bijdeweg:
Discussie is goed, hoor!
Als ik aan het eind van de rit maar gelijk heb
En niet stiekem gebruik maken van je lengte om ons te imponerenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:54 schreef blackbully het volgende:
[..]
je zal vast wel gelijk hebben maar om het te krijgen moet je maar je best doen
![]()
Eén SC lijkt me wel genoegquote:
Ben al druk bezigquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:54 schreef blackbully het volgende:
[..]
je zal vast wel gelijk hebben maar om het te krijgen moet je maar je best doen
![]()
hoe groter ze zijn des te harder ze vallenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En niet stiekem gebruik maken van je lengte om ons te imponeren![]()
Ik bedoelde eigenlijk in R&Pquote:
Voorlopig win jij het op het vlak van bruto register tonnagequote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En niet stiekem gebruik maken van je lengte om ons te imponeren![]()
vergeet niet dat nieuwe users (zoals ik) die hier binnen komen en een vrolijke boel aantreffen daar automatisch aan mee doen zonder te weten dat het niet hoort of ooit anders wasquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]
... Maar een niet onbelangrijk deel stoorde zich aan het postgedrag van nieuwelingen, en besloot de SC maar links te laten liggen.
Ik heb dan ook niemand voorzien van strafmaatregelen die de edit van een post voorbij gingen. Er is niet geband, er zijn geen notes uitgedeeld. Ik heb een weekje gewaarschuwd, en nu een paar dagen geëdit. Niemand is specifiek uitgekozen. De reden dat _moder8or_ ermee is gestopt is dat hij het gevoel heeft dat ik hem moest hebben. Zijn post werd alleen maar verwijderd omdat het een "zwaai-post" was, niet omdat hij het was. Het geplaag van alle anderen hier had hij wel aan zichzelf te wijten, hij kon of wilde niets hebben van de waarschuwingen die langskwamen. En niet alleen van mij, maar ook van gewone users zoals PdeHoog.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:57 schreef lostminds het volgende:
[..]
vergeet niet dat nieuwe users (zoals ik) die hier binnen komen en een vrolijke boel aantreffen daar automatisch aan mee doen zonder te weten dat het niet hoort of ooit anders was
goed voorbeeld doet volgen zeg maar
kan me voorstellen dat er ook zat ervaren users zijn die al lang geen zin meer hebben om voor de zoveelste keer hetzelfde simpele vraagje te beantwoordenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:58 schreef prupke het volgende:
... maar soms is het moeilijk om te reageren op vragen van personen.
Misschien moet-ie eens op http://www.fotofanforum.nl gaan kijkenquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:57 schreef Kleintje het volgende:
Indien hij serieus bezig wil zijn met foto's maken, dan mogen we het hem niet ontnemen.
Dus misschien moeten we allemaal iets vaker normaal met elkaar praten
Helemaal waar. Al ligt het vaak ook aan de vraagstelling. "Mijn camera doet niet wat ik wil, kan iemand me helpen?" nodigt niet direct uit tot een reactie. Iets specifieker/nauwkeuriger mag bestquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:05 schreef lostminds het volgende:
[..]
kan me voorstellen dat er ook zat ervaren users zijn die al lang geen zin meer hebben om voor de zoveelste keer hetzelfde simpele vraagje te beantwoorden
dat maakt ook niet uit, er zijn zat anderen die dat doen
voor hen zijn de moeilijkere vragen weer een leuke uitdaging
beantwoord wat je weet
ok word een korte periode voor mij hierzo ...ik weet niet zoveel namelijkquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:05 schreef lostminds het volgende:
[..]
kan me voorstellen dat er ook zat ervaren users zijn die al lang geen zin meer hebben om voor de zoveelste keer hetzelfde simpele vraagje te beantwoorden
beantwoord wat je weet
dat is nog niet zozeer het probleem. maar als een user op verschillende plekken het zelfde vraagt en soms op 1 plek zijn vraag blijft herhalen. dan ben je op een gegeven moment het wel zat om daar een normaal antwoord op te geven.quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:05 schreef lostminds het volgende:
[..]
beantwoord wat je weet
Daarom reageerde ik gister tegen Sara van : vraag het anders aan de lokale fotoboer.quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:08 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Helemaal waar. Al ligt het vaak ook aan de vraagstelling. "Mijn camera doet niet wat ik wil, kan iemand me helpen?" nodigt niet direct uit tot een reactie. Iets specifieker/nauwkeuriger mag best
quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:06 schreef lostminds het volgende:
wat zijn notes? gele kaart ofzo?
nu vraag ik me dus af of ik notities hebquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Een notitie bij een user. Teveel notities en je krijgt een waarschuwing / ban
Ah, ok. Foutje van mij: ik nam even aan dat iedereen wist wat een note is.quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:06 schreef lostminds het volgende:
wat zijn notes? gele kaart ofzo?
Jij?quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:11 schreef blackbully het volgende:
[..]
nu vraag ik me dus af of ik notities heb![]()
ik weet niet of je hier specifiek op sara doelt met haar flits vraag maar ik kan me voorstellen dat ze verward raakt van de verschillende antwoordenquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:09 schreef blackbully het volgende:
[..]
dat is nog niet zozeer het probleem. maar als een user op verschillende plekken het zelfde vraagt en soms op 1 plek zijn vraag blijft herhalen. dan ben je op een gegeven moment het wel zat om daar een normaal antwoord op te geven.
of als iemand een vraag steld waarvan je het gevoel hebt dat diegene dat echt wel zelf moet kunnen zien. voorbeeld. over een foto die helemaal wazig is vragen of hij scherp genoeg is.
eff extreem voorbeeld maar daar kun je misschien 1 keer lief op reageren maar daarna echt niet meer. of je zit te gallen. en blijf dan weg.
of je ziet het echt niet.
ook dan. heeft het geen nut om te blijven als je zelfs de simpelste dingen niet ziet of wil zien.
zoveelste account wat ie in de schredder tieftquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef RonaldV het volgende:
"een zekere user" heeft mij net geïnformeerd dat hij zijn account heeft geshreddered, en dat we hem niet meer zien.
Da's helemaal mijn schuld* boetekleed aantrekt
Blijkbaar was mijn betoog in een eerdere aflevering van de SC en in FB toch nog niet helemaal duidelijk voor sommigen.
Twee vraagjes:quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:21 schreef lostminds het volgende:
[..]
ik weet niet of je hier specifiek op sara doelt met haar flits vraag maar ik kan me voorstellen dat ze verward raakt van de verschillende antwoorden
de een heeft het over difuus licht, de ander begint over vloetjes voor je flitser plakken, de volgende zegt dat ze d'r diafragma moet veranderen
dat kind weet niet eens wat diafragma is laat staan dat ze weet hoe ze het moet veranderen
anyway, sara is gewoon iemand waar je heel veel geduld mee moet hebben en alles in jip en janneke taal moet uitleggen
niet iedereen is daar even goed in
heb ook al gezegd dat ze me altijd mag mailen met vragen
verwijs d'r maar door naar mij als je d'r zat bent
daarentegen ben ik het wel met je eens dat als je iets al drie keer hebt uitgelegd op de meest simpele manier die je kan bedenken dat het dan geen nut meer heeft om er mee door te gaan maar zeg dan in ieder geval eerlijk dat je er niks meer mee kan
Op dit uur? Ik hou t wel bij een colaatje als je t niet erg vindt.quote:
sticky notes dusquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:12 schreef RonaldV het volgende:
[..]
...het is niets meer dan een reminder voor andere mods:
duhh , hij is al tig x niet meer teruggekomen op fok ookquote:
quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:22 schreef donnahvh het volgende:
[..]
zoveelste account wat ie in de schredder tieft![]()
Ik heb haar al een paar keer gemaild , ik wil haar op de foto zetten en ik vil de visagie doen en eventueel kapsel enzquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:21 schreef lostminds het volgende:
[..]
ik weet niet of je hier specifiek op sara doelt met haar flits vraag maar ik kan me voorstellen dat ze verward raakt van de verschillende antwoorden
de een heeft het over difuus licht, de ander begint over vloetjes voor je flitser plakken, de volgende zegt dat ze d'r diafragma moet veranderen
dat kind weet niet eens wat diafragma is laat staan dat ze weet hoe ze het moet veranderen
anyway, sara is gewoon iemand waar je heel veel geduld mee moet hebben en alles in jip en janneke taal moet uitleggen
niet iedereen is daar even goed in
heb ook al gezegd dat ze me altijd mag mailen met vragen
verwijs d'r maar door naar mij als je d'r zat bent
daarentegen ben ik het wel met je eens dat als je iets al drie keer hebt uitgelegd op de meest simpele manier die je kan bedenken dat het dan geen nut meer heeft om er mee door te gaan maar zeg dan in ieder geval eerlijk dat je er niks meer mee kan
ok joh mij best ik ben weer pleitos toedelsquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:27 schreef blackbully het volgende:
[..]
![]()
we zien lief bezig en bezig met een discussie.
dit mag volgende SC weer![]()
quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:26 schreef donnahvh het volgende:
[..]
duhh , hij is al tig x niet meer teruggekomen op fok ook![]()
mja toch is t een aardige jongen heeft alleen een obsessie : hoog in de dagposting komen![]()
ik zat vandeweek te denken, misschien moet ik alle antwoorden die ik hier geef op dat soort vragen eens op moeten sparen en uiteindelijk verwerken tot een geheel met hele duidelijke plaatjes erbijquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:24 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Twee vraagjes:Zou jij een topic willen runnen waarin de meest simpele vragen van users (zeg: fotografie voor dummies) worden beantwoord? Want je hebt hier een zeer geldig argument. Heb jij MSN, ICQ of Yahoo? Want ik zou graag even met je babbelen buiten Fok om.
grappig, had ik d'r ook al aangebodenquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:27 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik heb haar al een paar keer gemaild , ik wil haar op de foto zetten en ik vil de visagie doen en eventueel kapsel enz
En ik heb geduld met iedereen ...
Maar echt waar soms begint het op te raken.... en dan wil je niet meteen zeggen van : joh ik weet het niet meer ...nee dan wil je ...adempauze
Ze kunnen meer vragen dan jij kunt bedenken vrees ik.quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:30 schreef lostminds het volgende:
[..]
ik zat vandeweek te denken, misschien moet ik alle antwoorden die ik hier geef op dat soort vragen eens op moeten sparen en uiteindelijk verwerken tot een geheel met hele duidelijke plaatjes erbij
helaas besef ik me ook wat een werk dat kan zijn en ik ben nogal lui
You were addedquote:msn ---> e-mail adres
En reageerde ze met :iets van rode ogen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:32 schreef lostminds het volgende:
[..]
grappig, had ik d'r ook al aangeboden
alhoewel ze voor de visagie dan wel moet betalen
nee altijd witquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:33 schreef prupke het volgende:
[..]
En reageerde ze met :iets van rode ogen?
hmm dat was deel twee geloof ikquote:
ach met fotosoep is dat zo opgelost. das niet zo'n probleem.quote:
er valt wel meer op te lossen met fotosoepquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:39 schreef blackbully het volgende:
[..]
ach met fotosoep is dat zo opgelost. das niet zo'n probleem.
das wel de makkelijkste metode.quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:46 schreef lostminds het volgende:
gewoon geen flits gebruiken die vlak naast de lens zit
Dat zijn 2 handen. Plus twee voor het vasthouden en bedienen van de camera: je moet insect worden dan!quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:50 schreef blackbully het volgende:
[..]
das wel de makkelijkste metode.
maar hoe doe je dat dan met een compact-digicam? waar geen externe flitser oppast?
anders heeft sara er nog niks aan.
gewoon 2 spiegels als een periscoop voor de flitser houden?
geen flits gebruiken, maar losse lampenquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:50 schreef blackbully het volgende:
[..]
das wel de makkelijkste metode.
maar hoe doe je dat dan met een compact-digicam? waar geen externe flitser oppast?
anders heeft sara er nog niks aan.
gewoon 2 spiegels als een periscoop voor de flitser houden?
ik denk dat ze weer een andere hobbie heeft gevonden...quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:57 schreef lostminds het volgende:
dat heb ik d'r trouwens al verteld, ik heb alleen nog geen resultaten gezien van d'r sindsdien
dus of ze dat advies ter harte heeft genomen weet ik niet
ook goed... aan mij heeft het in ieder geval niet gelegenquote:Op woensdag 15 februari 2006 01:07 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat ze weer een andere hobbie heeft gevonden...
Omdat iedereen met een afwijkende mening afgezeken wordt?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef Kleintje het volgende:
Klopt.
Maar... kan jij mij misschien vertellen waarom de vaste users van FOT hier niet meer komen? Dat vraag ik me dus echt af.
Mijn onzekerheid geeft me toch af en toe een ehm, rotgevoel erover
Hij gaat puur mee voor 't experiment. Hij is buiten zo'n lastige omgeving nog niet eens helemaal goed getest dus hij krijgt het in 1 keer lastigquote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:32 schreef Mauro het volgende:
[..]
Post je daar wat resultaten van?
Kan ik die eens goed bekijken.
Mailen mag ook trouwens. Ben namelijk erg benieuwd
Super. Ik hoop dat er wat goeds bij zit.quote:Op woensdag 15 februari 2006 08:02 schreef Xilantof het volgende:
Hij gaat puur mee voor 't experiment. Hij is buiten zo'n lastige omgeving nog niet eens helemaal goed getest dus hij krijgt het in 1 keer lastig
Maar ik laat wel wat zien mocht er wat bij zitten, en zo niet dan leg ik wel uit waarom niet
quote:Op woensdag 15 februari 2006 08:29 schreef Puckzzz het volgende:
Maar niet elke newbie wordt zo benaderd. Alleen de vervelende. Neem bijvoorbeeld Mauro (relatief nieuw) die is nooit negatief benaderd hier, door niemand. Waarom? Omdat hij gewoon doet. Zo ook Lostminds en andere nieuwe mensen op FOT.
owja.... Goedemorgen!
dat zeker niet, maar je bent toch met me eens dat sommige mensen je het bloed onder je nagels uit kunnen halen, ook al heb je tot 20 geteld.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:45 schreef k_man het volgende:
Dus omdat een paar mensen in het verleden niet zo aardig tegen jou waren, heb je nu een vrijbrief om zelf tegen iedereen lompe opmerkingen te mogen plaatsen?
Wat een kul.
Shit. Betraptquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:37 schreef Puckzzz het volgende:
ahaaaaa!! dus stiekem ben je eigenlijk een oldbie?
Jij hebt geen reden, dat is nog erger.....quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:45 schreef k_man het volgende:
Dus omdat een paar mensen in het verleden niet zo aardig tegen jou waren, heb je nu een vrijbrief om zelf tegen iedereen lompe opmerkingen te mogen plaatsen?
Wat een kul.
Enneh....... TJAKKA!quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:50 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Jij hebt geen reden, dat is nog erger.....
le-zen!
quote:
als in ik was aan t proberen iets geregeld te krijgen voor foto's te gaan makenquote:
Ik geloof niet dat je helemaal gevolgd hebt wat er speelde. Het ging niet over een reeds lang bekende user die besloot weg te blijven nadat hij veel commentaar kreeg van de overige users, maar om de vaste users die wegblijven om de stortvloed aan SC-bagger.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Omdat iedereen met een afwijkende mening afgezeken wordt?
Ik kijk nu toevallig weer eens hier vanwege de TT, maar verder kom ik eigenlijk alleen nog inFOT voor de wedstrijden. En ook daar veel minder dan vroeger.
Woeiquote:Op woensdag 15 februari 2006 09:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
als in ik was aan t proberen iets geregeld te krijgen voor foto's te gaan maken
en ze reageerden al een tijdje niet, en nu kreeg ik ineens een meel binnen
Alhoewel ook nieuwsgierig lijkt het me handiger als jullie dit even per mail of MSN afhandelen.quote:
dat heb ik al gedaan...quote:
das allang gedaanquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:00 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Alhoewel ook nieuwsgierig lijkt het me handiger als jullie dit even per mail of MSN afhandelen.
Beter blij dan sjaggo, toch?quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
das allang gedaan
maar k was een beetje blij
meetquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Beter blij dan sjaggo, toch?
Over die meet zou ik je ook nog even willen spreken trouwens, maar ik wil eerst even alle smeuiige details horen van PdH
Checkquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:03 schreef RonaldV het volgende:
Over die meet zou ik je ook nog even willen spreken trouwens, maar ik wil eerst even alle smeuiige details horen van PdH
quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
CheckKijk eens in de mailbox
En voorlopig is Ynske mijn heldin van de dag![]()
Tenzij ik de plank echt volkomen mis mep (en dat kan...) dacht ik dat PdH in deze over een meet sprak. Maar goed: ik kan er dus nogal naast zitten.quote:
meerdere MSN gesprekken tussen Peter en mij, nieuwsgierig Aagje!quote:wat heb ik gemist
Nahquote:meelen dan maar, ben nl niet thuis, dus afwezig
quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
CheckKijk eens in de mailbox
En voorlopig is Ynske mijn heldin van de dag![]()
neej hoor dat niet, maar ik zat me af te vragen wat voor smeuïge details jij verwachttequote:Op woensdag 15 februari 2006 10:08 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Tenzij ik de plank echt volkomen mis mep (en dat kan...) dacht ik dat PdH in deze over een meet sprak. Maar goed: ik kan er dus nogal naast zitten.
[..]
thats my middle namequote:meerdere MSN gesprekken tussen Peter en mij, nieuwsgierig Aagje!
quote:[..]
Nah, t heeft geen haast.
oef... lekkerquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:09 schreef RonaldV het volgende:
[..]Ik had het goed!
Bier voor Ynske!
En nu ben ik dus weer benieuwd naar jouw verleden... Weer een dag niet werkenquote:Op woensdag 15 februari 2006 08:29 schreef Puckzzz het volgende:
<knip heel verhaal>
jij stout ventje... wat ga je vandaag weer doen dan?quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:12 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En nu ben ik dus weer benieuwd naar jouw verleden... Weer een dag niet werken
de blokkendam bij de pier???quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:26 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Goeiemorgen allemaal.
Beetje tpoic zijn ... en bij deze dus een foto van iets wat ik snel weer hoop te zien in het eggie ..
[afbeelding]
bronquote:15 Februari 2006 02:53
Kort buitenlands nieuws
Op een veiling in New York is 2,46 miljoen euro betaald voor een foto. Dat is een recordbedrag. De foto uit 1904 is van de Amerikaan Edward Steicher. Er is een vijver op te zien met bomen waar de maan doorheen schijnt.
volgens mij is t dezequote:Op woensdag 15 februari 2006 10:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
bron
dat is me niet nog al een bedrag...
ik kan alleen niet vinden om welke foto het gaat (afbeelding dan)
ja, die zie je ook, maar ffies hoor:-)quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:31 schreef Subhuman het volgende:
Zie ik daar zon?
Die hoop ik ook gauw weer te zien in het echt!
aaah daarom kon ik m niet vindenquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:34 schreef donnahvh het volgende:
[..]
volgens mij is t deze
hij heet streichen ipv streicher vandaar moeilijk te vinden;)
[afbeelding]
moonrise heet ie![]()
Goedzo Donna ... en ja kut weer is het, hoop dat het daar ginders beter is en wordt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:31 schreef donnahvh het volgende:
[..]
de blokkendam bij de pier???![]()
wat een kutweer trouewns echt hoeks![]()
kijk dan wat ie nog meer heeft gemaaktquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:38 schreef Ynske het volgende:
[..]
aaah daarom kon ik m niet vinden
thnx donna
die is echt mooi manquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:40 schreef donnahvh het volgende:
[..]
kijk dan wat ie nog meer heeft gemaakt![]()
![]()
[afbeelding]
heeft zeker geen account hier ?![]()
Er zit een blur links onder op de voet van de Eiffelquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:40 schreef donnahvh het volgende:
[..]
![]()
[afbeelding]
dat hoortquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:43 schreef Mauro het volgende:
[..]
Er zit een blur links onder op de voet van de Eiffel![]()
Vind je onze foto's weer niet goed genoegquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:40 schreef donnahvh het volgende:
[..]
![]()
[afbeelding]
neeeee zo bedoelde ik t nietquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vind je onze foto's weer niet goed genoeg![]()
Mij ookquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:45 schreef donnahvh het volgende:
lijkt me leuk als jullie paar miljoen voor een pica ophalen![]()
Zuigend?quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:13 schreef Re het volgende:
wel leuk een k_man die komt miepen over zuigend gedrag
Sterker nog, hij heeft het niet eens meegemaakt...quote:Op woensdag 15 februari 2006 10:48 schreef donnahvh het volgende:
[..]
zo is hij vast ook begonnen hoor![]()
hey die heb ik ook ergensquote:Op woensdag 15 februari 2006 10:40 schreef donnahvh het volgende:
[..]
![]()
[afbeelding]
Klopt, vaste users die wegblijven. Daar ging het me om. Nu wordt de SC weer als reden aangevoerd, maar het is natuurlijk niet de eerste keer dat users die hier al tijden kwamen FOT de rug toe lijken te keren.quote:Op woensdag 15 februari 2006 09:57 schreef RonaldV het volgende:
Ik geloof niet dat je helemaal gevolgd hebt wat er speelde. Het ging niet over een reeds lang bekende user die besloot weg te blijven nadat hij veel commentaar kreeg van de overige users, maar om de vaste users die wegblijven om de stortvloed aan SC-bagger.
quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:15 schreef k_man het volgende:
Wat dat betreft is PdeHoog wel een erg treffend voorbeeld en zijn OP van dit topic de schijnheiligheid ten top.
Waaw!quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:11 schreef Re het volgende:
[..]
hey die heb ik ook ergens
[afbeelding]
oww bewogen
Iets teveel wijn op zekerquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:11 schreef Re het volgende:
[..]
[afbeelding]
oww bewogen
nee maar ik welquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Zuigend?Ik heb het woord niet eens genoemd.
![]()
mog ik vragen wat nu echt je probleem is?quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Klopt, vaste users die wegblijven. Daar ging het me om. Nu wordt de SC weer als reden aangevoerd, maar het is natuurlijk niet de eerste keer dat users die hier al tijden kwamen FOT de rug toe lijken te keren.
Er hangt hier een hecht, nogal incestueus groepje rond dat erg blij is met zichzelf en kennelijk vind dat iedereen die het waagt zich ook hier te vertonen om het minste geringste afgezeken mag worden. En dat tot het einde der tijden.
Wat dat betreft is PdeHoog wel een erg treffend voorbeeld en zijn OP van dit topic de schijnheiligheid ten top.
hoe heb je dat voor mekaar gekregen?quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:11 schreef Re het volgende:
[..]
[afbeelding]
oww bewogen
Precies. Dat is het punt.quote:
eifeltoren??quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:11 schreef Re het volgende:
[..]
[afbeelding]
oww bewogen
uit de losse pols sluitertijd halve seconde (verdere instelling ben ik ff kwijt) en pannen maarquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoe heb je dat voor mekaar gekregen?
quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:24 schreef donnahvh het volgende:
[..]
eifeltoren??
wel gaaf maar als je me verteld had dat t je glow in the dark pleeborstel was had ik je ook geloofd
misschien leuk ideetje in donkere kamer glow in the dark fotograferen![]()
je schijnt ook van die verf te hebben lach joh iemand mee insmeren ff opladen in t licht en knallen maar![]()
nou ik kom ook in een hoop fora en dit is eigenlijk de enige waar nog enigsinds normaal gereageerd wordquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Precies. Dat is het punt.
Er word hier vaak bijzonder merkwaardig gereageerd. Ik post in veel verschillende fora, maar nergens hangt zo'n raar sfeertje als hier.
perceptie jongenquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Er word hier vaak bijzonder merkwaardig gereageerd. Ik post in veel verschillende fora, maar nergens hangt zo'n raar sfeertje als hier.
Nou dat ligt dan toch echt aan je zelf.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:23 schreef k_man het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:24 schreef donnahvh het volgende:
[..]
eifeltoren??
wel gaaf maar als je me verteld had dat t je glow in the dark pleeborstel was had ik je ook geloofd
misschien leuk ideetje in donkere kamer glow in the dark fotograferen![]()
je schijnt ook van die verf te hebben lach joh iemand mee insmeren ff opladen in t licht en knallen maar![]()
Zoals ik al eerder postte: dat is geen nieuw verschijnsel voor FOT, dat is niet nieuw voor Fok!, en het is niet nieuw voor fora in het algemeen. Gebruikers komen en gaan.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Klopt, vaste users die wegblijven. Daar ging het me om. Nu wordt de SC weer als reden aangevoerd, maar het is natuurlijk niet de eerste keer dat users die hier al tijden kwamen FOT de rug toe lijken te keren.
Laat ik het eens omkeren:quote:Er hangt hier een hecht, nogal incestueus groepje rond dat erg blij is met zichzelf en kennelijk vind dat iedereen die het waagt zich ook hier te vertonen om het minste geringste afgezeken mag worden. En dat tot het einde der tijden.
PdeHoog trekt daarover zelf het boetekleed aan. Ga jij dat ook doen?quote:Wat dat betreft is PdeHoog wel een erg treffend voorbeeld en zijn OP van dit topic de schijnheiligheid ten top.
Tot je het een keer ergens niet mee eens bent ja...quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:26 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Nou dat ligt dan toch echt aan je zelf.
Net als meerdere "newbie's" al hebben aangegeven zijn ze hier prima ontvangen en ik zelf ook.
Ook ik ben nog behoorlijk vers wat FOK betreft en ik heb geen enkele moeite met de 'vaste kliek' hier.
amenquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder postte: dat is geen nieuw verschijnsel voor FOT, dat is niet nieuw voor Fok!, en het is niet nieuw voor fora in het algemeen. Gebruikers komen en gaan.
[..]
Laat ik het eens omkeren:
Er hangt hier een irritant rancuneus mannetje rond dat erg blij is met zichzelf en kennelijk vindt dat iedereen die het waagt zich ook hier te vertonen om het minste geringste afgezeken mag worden. En dat tot het einde der tijden.
Het werkt twee kanten op. Ook jij maakt je schuldig aan dergelijk gedrag. En als ik kijk naar je postgedrag op Fok! in het algemeen dan moet ik wel erg lachen om het volgende:
[..]
PdeHoog trekt daarover zelf het boetekleed aan. Ga jij dat ook doen?
Oke, ik ben het nu niet met jou eens...quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Tot je het een keer ergens niet mee eens bent ja...![]()
je bent wel erg goed in het negeren van posts die je blijkbaar rakenquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:30 schreef k_man het volgende:
[..]
--> KELquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:31 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Nagel me maar aan de schandpaal!
Zie je dat niet???quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:33 schreef donnahvh het volgende:
[..]
yeah goei, maar wat heeft ie nou op zn hoofd?![]()
Dat komt uit de film Tron. Ontzettend hoofdpijn product overigens, ik werd gek van een film die non-stop dit soort visual effects laat zien.quote:
Maken we er een foto van...quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:32 schreef RonaldV het volgende:
[..]
--> KEL
Wil je wel on-topic blijven?
had je niet in de gaten dat ik al aan t tellen wasquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:35 schreef Kleintje het volgende:
Maar goed, lees allen de topictitel nog eens. Zullen we weer leuk doen en k-man gewoon negeren....
trondannymod is de filenamequote:Op woensdag 15 februari 2006 11:34 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Zie je dat niet???
Het is Ultra(violet) Ivo in zijn fietspakkie
Ik zeik geen mensen af. Ik mag het inderdaad wel eens oneens zijn met anderen hier, kritiek hebben, maar ik hou het over het algemeen inhoudelijk. Ik heb niks persoonlijks tegen die mensen, maar ik merk dat in die gevallen andersom kennelijk steeds weer op de persoon gespeeld moet worden: k_man zegt het dus het is per definitie gezeik. Om dan vervolgens enige tijd later alsnog mijn suggesties over te nemen...quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:29 schreef RonaldV het volgende:
Laat ik het eens omkeren:
Er hangt hier een irritant rancuneus mannetje rond dat erg blij is met zichzelf en kennelijk vindt dat iedereen die het waagt zich ook hier te vertonen om het minste geringste afgezeken mag worden. En dat tot het einde der tijden.
Vertel, waar heb ik me onlangs schuldig gemaakt aan schijnheilig gedrag of andere punten waarvoor ik me zou moeten excuseren?quote:Het werkt twee kanten op. Ook jij maakt je schuldig aan dergelijk gedrag. En als ik kijk naar je postgedrag op Fok! in het algemeen dan moet ik wel erg lachen om het volgende:
[..]
PdeHoog trekt daarover zelf het boetekleed aan. Ga jij dat ook doen?
ja dat blijft leukquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:41 schreef k_man het volgende:
Want k_man afzeiken blijft wel leuk. Ofzo.
Ach kom! Ik heb soms best een afwijkende manier van werken en ondanks dat men dat niet altijd mooi vind wordt het wel gewaardeerd, net zoals bij Ivo bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Druppels op een camera maakt niet zo heel veel uit. Als de camera aan de binnenkant maar niet nat wordt. Gewoon droogwrijven en doorgaan met foto's maken. Je zou natuurlijk ook een plastich zakje om je camera kunnen doen als je hem droog wil houden.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:49 schreef Quinazoline het volgende:
Even een vraagje (of twee):Kun je ergens vinden hoe goed je camera tegen water kan? Want ik stond van de week in de sneeuw foto's te maken, maar die druppels op mijn camera vertrouw ik toch niet. Hoe slecht is dat? Bij de fotocursus die ik nu volg hebben sommigen een scherptediepteknop. Die heb ik niet maar ik kon dat simuleren door de lens iets los te draaien. Is dat slecht voor mijn camera? Of moet ie daar gewoon tegen kunnen?
hey, fotografeer veel buiten en mijn camera is al vaak verdronken maar heb er tot nu toe nooit last van gehad.. Dus zal me niet teveel zorgen makenquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:49 schreef Quinazoline het volgende:
Even een vraagje (of twee):Kun je ergens vinden hoe goed je camera tegen water kan? Want ik stond van de week in de sneeuw foto's te maken, maar die druppels op mijn camera vertrouw ik toch niet. Hoe slecht is dat? Bij de fotocursus die ik nu volg hebben sommigen een scherptediepteknop. Die heb ik niet maar ik kon dat simuleren door de lens iets los te draaien. Is dat slecht voor mijn camera? Of moet ie daar gewoon tegen kunnen?
Quinazoline: Op je camera kan geen kwaad. Zolang het maar niet in de camera komt.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:49 schreef Quinazoline het volgende:
wedervraag is natuurlijk welke camera (D50 ofzo?), de zwakste plek van de camera waar water echt schade kan geven is bij de lens mountquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:49 schreef Quinazoline het volgende:
heb je hier wat aan?quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:49 schreef Quinazoline het volgende:
Als je je objectief niet op de camera hebt zul je zien dat het diafragma meteen dichtgaat zodra je aan de diafragmaring draait. Als je objectief aan de camera zit wordt dit voorkomen en gaat het diafragma pas dicht op het moment dat je de foto neemt. Het is dus logisch dat het diafragma ook dichtgaat als je je objectief ontkoppelt. Het lijkt mij niet dat dit kwaad kan, maar ik ben blij met de scherptediepteknop op mijn camera's.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:49 schreef Quinazoline het volgende:
Even een vraagje (of twee):Bij de fotocursus die ik nu volg hebben sommigen een scherptediepteknop. Die heb ik niet maar ik kon dat simuleren door de lens iets los te draaien. Is dat slecht voor mijn camera? Of moet ie daar gewoon tegen kunnen?
Dus het beledigen van een engelstalige poster in FOT afgelopen december (omdat hij blijkbaar niet aan jouw norm voldeed) was normaal postgedrag? Je reactie op de bijbehorende edit was normaal postgedrag, en de daarop volgende edit door Subhuman was ook vanwege normaal postgedrag?quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zeik geen mensen af. Ik mag het inderdaad wel eens oneens zijn met anderen hier, kritiek hebben, maar ik hou het over het algemeen inhoudelijk. Ik heb niks persoonlijks tegen die mensen, maar ik merk dat in die gevallen andersom kennelijk steeds weer op de persoon gespeeld moet worden: k_man zegt het dus het is per definitie gezeik. Om dan vervolgens enige tijd later alsnog mijn suggesties over te nemen...![]()
[..]
Vertel, waar heb ik me onlangs schuldig gemaakt aan schijnheilig gedrag of andere punten waarvoor ik me zou moeten excuseren?Ik sluit niet uit dat het zo zou kunnen zijn hoor, maar ik vind dit wel een heel vaag statement van je.
Dat is PdeHoog er nu eventjes uitpik is alleen vanwege het hele verhaal in de OP. Eerst een epistel schrijven dat het niet zo netjes is mensen af te zeiken om vervolgens weer vrolijk mee te doen met het neerhalen van een andere user. Want k_man afzeiken blijft wel leuk. Ofzo.
D50 ja, maar ik ga de lens natuurlijk echt niet los draaien in de regen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 11:59 schreef Re het volgende:
[..]
wedervraag is natuurlijk welke camera (D50 ofzo?), de zwakste plek van de camera waar water echt schade kan geven is bij de lens mount
en lens telkens losdraaien in combi met water... voor de rest zal dat niet al te veel uitmaken, alhoewel je wel een iets snellere slijtage van je contactpuntjes zou kunnen verwachten
De D50 heeft niet zo'n DOF-knop. Dat is 1 van de redenen dattie zo goedkoop isquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:01 schreef Quinazoline het volgende:
D50 ja, maar ik ga de lens natuurlijk echt niet los draaien in de regen.![]()
tsja, oofficieel zullen ze nooit zeggen dat de camera wel tegen wat water kan ivm schadeclaims maar ze kunnen echt wel tegen wat spatwater en druppeltjes, ik heb bij watervallen gestaan waar de miezer heel heftig was, behalve het probleem dat de lens zeiknat werd verder gewoon overleefdquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:04 schreef Quinazoline het volgende:Wow, wat een reacties trouwens inderdaad!
Ik wil nu gewoon met mn nieuwe camera gaan spelen maar het regent/miezert steeds dus dan durf ik hem weer niet mee naar buiten te nemen. Maar daar moet ie dus wel tegen kunnen. De site van Nikon maakt me niet echt veel wijzer hierover helaas.
dat gaat lukkenquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:08 schreef Subhuman het volgende:
Re kan je op MSN komen of lukt dat niet nu?
Maanden terug inmiddels, maar soit. Dat verdiende inderdaad van beide kanten geen schoonheidsprijs. Zowel mijn reactie als de daaropvolgende reacties waren nogal overdreven.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:00 schreef RonaldV het volgende:
Dus het beledigen van een engelstalige poster in FOT afgelopen december (omdat hij blijkbaar niet aan jouw norm voldeed) was normaal postgedrag? Je reactie op de bijbehorende edit was normaal postgedrag, en de daarop volgende edit door Subhuman was ook vanwege normaal postgedrag?
Waarom nou weer zo'n badinerend toontje? Is dat nodig?quote:Als je even door de topics terugbladert (ze staan ergens in je MyAT) zul je zien dat er over het algemeen normaal op je gereageerd wordt, tenzij je zelf niet normaal reageert.
Je stelde zelf dat niet te doen, ik laat alleen maar zien datje hetnog geen twee maanden gelden wel deed. Het één lokt het ander uit. En de oorsprokelijke misdaad was Engels spreken. Er zijn ergere dingen lijkt me.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Maanden terug inmiddels, maar soit. Dat verdiende inderdaad van beide kanten geen schoonheidsprijs. Zowel mijn reactie als de daaropvolgende reacties waren nogal overdreven.
Waar heb je het over? In jouw topic lijst staan allerlei subfora, daaronder FOT. Ik had geen zin om je expliciet uit te leggen waar, dat kun je prima zelf. Dat toontje lees je zelf.quote:[..]
Waarom nou weer zo'n badinerend toontje? Is dat nodig?
Eigenlijk zeg ik iets anders.quote:En je zegt eigenlijk hetzelfde als wat ik zei: er wordt eigenlijk altijd normaal op me gereageerd. Als dat niet zo is, is het eigenlijk altijd in FOT. Dat zal vast deels aan mijzelf liggen, maar zeker niet uitsluitend.
liefquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:22 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ben zo creabea vandaag
ik heb een hele mooie smilie gemaakt voor ons nieuwe forum....
[afbeelding]
eigenlijk is ie gewoon veel liever dan de foksmiliequote:
nietus, hij heeft een platgedrukte kopquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:39 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
eigenlijk is ie gewoon veel liever dan de foksmilie![]()
Ja hoor, alsof ik zelf niet weet waar ik mijn postgeschiedenis terug kan vinden. Daar ging het niet om. Jij stelt dat ik mezelf in andere fora net zo schijnheilig gedraag als PdeHoog hier. Dat mag je vinden, maar dan wel onderbouwd graag.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:33 schreef RonaldV het volgende:
Waar heb je het over? In jouw topic lijst staan allerlei subfora, daaronder FOT. Ik had geen zin om je expliciet uit te leggen waar, dat kun je prima zelf. Dat toontje lees je zelf.
kap er nu toch meequote:Op woensdag 15 februari 2006 12:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja hoor, alsof ik zelf niet weet waar ik mijn postgeschiedenis terug kan vinden. Daar ging het niet om. Jij stelt dat ik mezelf in andere fora net zo schijnheilig gedraag als PdeHoog hier. Dat mag je vinden, maar dan wel onderbouwd graag.
Zeker als modje kun je het niet maken om users iets aan te wrijven en ze vervolgens te vertellen dat ze het lekker zelf uit kunnen zoeken als ze zich afvragen waarop die beschuldiging gebaseerd is.
neequote:Op woensdag 15 februari 2006 12:44 schreef Mauro het volgende:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Genoeg gezeik!
Nu weer leuk/lief zijn tegen elkaar.
als fotograaf zou je toch moeten weten dat niet ieder hoofd hetzelfde is he?quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
nietus, hij heeft een platgedrukte kop
Dit is nu precies wat Re bedoelde met zuigen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:43 schreef Ynske het volgende:
[..]
kap er nu toch mee
je zult je gelijk niet halen, dat moet je toch ondertussen duidelijk zijn
jamaar, zo plat heb ik ze nog nooit gezienquote:Op woensdag 15 februari 2006 12:45 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
als fotograaf zou je toch moeten weten dat niet ieder hoofd hetzelfde is he?![]()
hehehe nouja, wij zijn er tevreden meequote:Op woensdag 15 februari 2006 12:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
jamaar, zo plat heb ik ze nog nooit gezien
Ik zie mijn naam vrij veel voorbij komenquote:Op woensdag 15 februari 2006 11:41 schreef k_man het volgende:
Dat is PdeHoog er nu eventjes uitpik is alleen vanwege het hele verhaal in de OP. Eerst een epistel schrijven dat het niet zo netjes is mensen af te zeiken om vervolgens weer vrolijk mee te doen met het neerhalen van een andere user. Want k_man afzeiken blijft wel leuk. Ofzo.
Ik stelde dat je probleem niet op FOT ligt, hooguit op Fok! in het algemeen. Of en hoe jij (of eender welke andere user) je verder op andere fora gedraagt zal me worst wezen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 12:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja hoor, alsof ik zelf niet weet waar ik mijn postgeschiedenis terug kan vinden. Daar ging het niet om. Jij stelt dat ik mezelf in andere fora net zo schijnheilig gedraag als PdeHoog hier. Dat mag je vinden, maar dan wel onderbouwd graag.
Echt wel!!quote:Op woensdag 15 februari 2006 13:46 schreef Kleintje het volgende:
Fotografie is leuk!!!!
Hoe meer me duidelijk wordt, hoe leuker ik het ga vinden!!!!
*gaat weer snel bij haar pot thee zitten en haar boek*
Kijk eens naar de boeken van John Freemanquote:Op woensdag 15 februari 2006 13:55 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Echt wel!!
Ik denk dat ik zo even naar de bieb ga. Kijken of ze daar interresante boeken hebben...
Ik ben hier niet weggejaagd.. Als _mod_ het in FOT niet naar zijn zin heeft en niet meer wilt komen is dat zijn keuze.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 23:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik en mezelf een schuldgevoel aanpraten over _mod![]()
Echt niet
Die jongen had een blok beton van 1 meter dik voor zijn kop
Maar het is wel een enigzins gevaarlijke situatie als je mensen op die manier wegjaagt
![]()
Want nu heb je niet alleen _mod weggejaagd, maar in feite ook Esto die toch uiteindelijk wel goed meekwam![]()
Zon?? In welk deel van Africa zit jij?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:03 schreef -Marjo- het volgende:
Ok, ga ik zo even snuffelen in de bieb. Wat ook trouwens een apart gebouw is bedenk ik me net. Het zonnetje schijnt dus ik denk dat ik mijn camera even meeneem...
*krijgt een ingeving voor de wedstrijd
hier in utrecht is een waterig zonnetje...quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:11 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Zon?? In welk deel van Africa zit jij?
hier regent het al heel de dag
+3 heel sportiefquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:09 schreef Esto het volgende:
<knip verhaal>
Vanochtend regende het hier ook.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:11 schreef Puckzzz het volgende:
met dit weer is 200 goed. in de zomer zelfs 100 ISOquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:17 schreef Kleintje het volgende:
Hier in Beverwijk is nu ook een zonnetje.
Goed, komt ze weer... een stuk gelezen over wat basisdingen.
En... aanbeland bij ISO heb ik alweer ISO vraagjes.
Een hoge ISO geeft meer ruis/korrel.
Maar is dus nodig bij weinig licht en bij beweging, door de lichtgevoeligheid.
Maar... stel dat ik met heerlijk weer (alsof dat in NL voorkomt) buiten foto's ga maken.
Paarden in beweging.
Wat heb ik dan nodig? 100? 200? 400???
Binnen had ik het met 400 gedaan en ik vind ze erg korrelig, maar nu zat ik ook ver van het onderwerp af, moest veel zoomen en was het licht erg slecht.
zuidoosten is dat soms naar hierow opaan?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:17 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Vanochtend regende het hier ook.
Nu schijnt het zonnetje
Echt mooi weer. Kzou foto's willen maken, maar ja, ik moet aanwezig zijn op mijn werk
De wolken zijn naar het zuidoosten afgedreven geloof ik
altijd zo laag mogelijke iso, indien mogelijk natuurlijkquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:17 schreef Kleintje het volgende:
Hier in Beverwijk is nu ook een zonnetje.
Goed, komt ze weer... een stuk gelezen over wat basisdingen.
En... aanbeland bij ISO heb ik alweer ISO vraagjes.
Een hoge ISO geeft meer ruis/korrel.
Maar is dus nodig bij weinig licht en bij beweging, door de lichtgevoeligheid.
Maar... stel dat ik met heerlijk weer (alsof dat in NL voorkomt) buiten foto's ga maken.
Paarden in beweging.
Wat heb ik dan nodig? 100? 200? 400???
Binnen had ik het met 400 gedaan en ik vind ze erg korrelig, maar nu zat ik ook ver van het onderwerp af, moest veel zoomen en was het licht erg slecht.
quote:
Sommige dingen hoeven we niet te weten hoor!quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:22 schreef Esto het volgende:
[..]
Hij heeft geen honing aan z'n reet...
quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Sommige dingen hoeven we niet te weten hoor!
hoe weet jij dat eigenlijk ?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:22 schreef Esto het volgende:
[..]
Hij heeft geen honing aan z'n reet...
Hier regende het vanmorgen hevig. Nu is er een heerlijk zonnetje...quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:11 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ja, naar het buitenlandquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:20 schreef Ynske het volgende:
zuidoosten is dat soms naar hierow opaan?
Ach, schoonmoeders zijn ook niet altijd favoriet.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:22 schreef Esto het volgende:
Iedereen moet zelf zijn eigen keuze's leren maken, en niet afhankelijk zijn van anderen.
De snelkoppelingen opmerking van lostminds is wel een sterke. Verder kan het zijn dat er rechten zijn meegebrand op de CD.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:27 schreef Ynske het volgende:
weet iemand van jullie hier wat van?
Op CD gebrande foto's niet meer te openen
ik zit me suf te prakezeren hoe dit kan
ik heb dat idd ook al een paar keer gehadquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:36 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De snelkoppelingen opmerking van lostminds is wel een sterke. Verder kan het zijn dat er rechten zijn meegebrand op de CD.
Er staat een beetje weinig info, een foutmelding zou wel helpen. Maar van waar je X-post naar hier? Heb je hetzelfde probleem?
zet het knuffel eens iets naar achter.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:42 schreef Quinazoline het volgende:
Ik moet voor mn fotocursus een foto van mezelf maken om te oefenen in het maken van een foto met de zelfontspanner, maar ik zit nu te kloten met een statief en een knuffel waarop ik scherp stel, maar toch krijg ik mezelf niet scherp op de foto.
Iemand een tip?
Ik stel hier iedere keer maar wat kleine vraagjes, omdat ik het steeds geen topic waard vind of het te kleine vraagjes vind voor in het fotografische vragen topic. Of moet ik toch verhuizen met mijn kleine vragen?
De zon breekt hier in Utrecht zowaar net helemaal door
zorgen dat je gezicht op precies dezelfde plek zit als dat van de knuffelquote:Op woensdag 15 februari 2006 14:42 schreef Quinazoline het volgende:
Ik moet voor mn fotocursus een foto van mezelf maken om te oefenen in het maken van een foto met de zelfontspanner, maar ik zit nu te kloten met een statief en een knuffel waarop ik scherp stel, maar toch krijg ik mezelf niet scherp op de foto.
Iemand een tip?
Ik stel hier iedere keer maar wat kleine vraagjes, omdat ik het steeds geen topic waard vind of het te kleine vraagjes vind voor in het fotografische vragen topic. Of moet ik toch verhuizen met mijn kleine vragen?
De zon breekt hier in Utrecht zowaar net helemaal door
quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:55 schreef lostminds het volgende:
je kan ook een bezemsteel neerzetten precies op de plaats waar je gezicht zal zijn (ff schuin tegen de zijkant van je stoel aanzetten)en daar op scherp stellen, heb ik ook wel eens gedaan, dat werkt goed en het is makkelijk op te ruimen weg te trappen
dat staat er toch op?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:57 schreef Quinazoline het volgende:
Dat ga ik doen!
Ennuh: 50mm is de 'standaardlens' bij analoog, wat is dan bij mijn Nikon D50 de standaardlens?
Uhm, ik bedoel: bij welke lens wordt alles precies zo groot afgebeeld zoals ik het ook zie als ik niet door de zoeker kijk.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat staat er toch op?
of lul ik nu vreemd?
cropfactor is 1,5quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:57 schreef Quinazoline het volgende:
Dat ga ik doen!
Ennuh: 50mm is de 'standaardlens' bij analoog, wat is dan bij mijn Nikon D50 de standaardlens?
Ja, ik vermoed dat ik dat bedoel. Denk ik. Ik ga zo naar buiten met mn camera en dan even kijken of het inderdaad zo is.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:00 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vermoed dat Q de brandpunt incl. cropfactor bedoeltOftewel 50mm = nieuw brandpunt + 1.5x (cropfactor) ===> standaardlens zou dan iets van 35mm zijn
stel scherp op de knuffel, gooi je toestel dan op manual focus, dan zelftimer aanzetten, afdrukken, poseren en wachten tot ie afgaat.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:42 schreef Quinazoline het volgende:
Iemand een tip?
Hier issie al weer weg (bewolktquote:De zon breekt hier in Utrecht zowaar net helemaal door
Rotterdam meld een bewolkte lucht en vermoedelijk wat werk-gerelateerde problemenquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:43 schreef Subhuman het volgende:
Enschede meldt ook een waterig zonnetje dat begint door te breken!![]()
Die tweede, Zwart-witfotografie door William Cheung is goedquote:
Dat boek over zwartwit-fotografiequote:
GMTA dusquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:52 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Die tweede, Zwart-witfotografie door William Cheung is goed
Hij is editor van mijn voormalig favoriete fotoblad geweest, en van mijn huidige blad.
Nee joh, dit is mijn salontafel...quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:52 schreef Mauro het volgende:
[..]
Heb je daar alleen maar een foto van boeken gemaakt?![]()
wheheheh... heb zijn home page erbij gelinktquote:
quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:52 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Die tweede, Zwart-witfotografie door William Cheung is goed
Hij is editor van mijn voormalig favoriete fotoblad geweest, en van mijn huidige blad.
Ha! goede keuze dus!!quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat boek over zwartwit-fotografieDat heb ik ook
Een van mijn favo boeken
Staan ook mooie portretfoto's in
![]()
[..]
GMTA dus
Hij gebruikt ook een OM-cameraquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:55 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
wheheheh... heb zijn home page erbij gelinkt
Ik had last van de zonquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:55 schreef PdeHoog het volgende:
Die tweede![]()
Jammer van die overbelichte plek in de lijn van halverwege rechts naar links beneden
de term is interessant genoeg, programma al voorbij ... dus waar ging het over precies?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:14 schreef donnahvh het volgende:
[..]
* donnahvh dacht laat ik er ook ff een interessante term doorheen gooien![]()
echt nietquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:14 schreef donnahvh het volgende:
* donnahvh dacht laat ik er ook ff een interessante term doorheen gooien![]()
wassieumkwijtdanquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:28 schreef Mauro het volgende:
Mijn compactcamera doet het weer zoals hij het behoort te doen
Firmwareflash doet wonderen!
De macrostand is weer terug
quote:
wat een monster zegquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:37 schreef Mauro het volgende:
[..]
Sinds hij een SD kaart vernietigd heeft!
Heb er nu zelfs een berg extra features bij!
Konica Revio KD 500z
ieder z'n fetishquote:Op woensdag 15 februari 2006 17:42 schreef Kleintje het volgende:
Jemig Re, ben jij zo snel opgewonden dat je bij het lezen van zulke woordjes al geil wordt
quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:41 schreef Re het volgende:
wat een monster zeg![]()
dat laatste zegt me nix, klinkt wel geil
quote:Op woensdag 15 februari 2006 17:42 schreef Kleintje het volgende:
Jemig Re, ben jij zo snel opgewonden dat je bij het lezen van zulke woordjes al geil wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |