abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35094793
Vorige deel: Fotografie slowchat: het belang van een cursus fotografie!

Ter info quote ik nogmaals even mijn stukje uit het vorige topic:
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:11 schreef PdeHoog het volgende:
Hoe erg ik ook best wel een beetje meedoe af en toe richting een zekere user , vind ik toch dat we in sommige gevallen een beetje te ver doorslaan in het geval van een andere user en dat het eigenlijk te grof wordt om leuk te zijn Sterker nog, het lijkt me zelfs een beetje kwetsend worden

Misschien dat we hiermee kunnen stoppen en het voor iedereen weer een beetje leuk kunnen maken Het valt me nl. ook op dat er nog minder bekende users in de SC terug te vinden zijn En zo krijgen we misschien FOT wel laagdrempeliger, maar gezelliger wordt het er niet op

Dank voor uw aandacht rondom dit betoog
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:19:48 #2
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_35094915
Ik ben het volledig met de quote in de OP eens.
Af en toe is een dolletje wel leuk. Maar het moet zeker niet te gek worden.
pi_35094917
ff serieus... weet iemand waar moder8er is?

Nee sorry... Pee, je hebt gelijk.

In het geval van modje... plaat voor zijn kop en hij kan er zelf ook wat van.
In het geval van Sara.... ik doe verdomd lang aardig tegen haar. Probeer haar meerdere keren normaal te woord te staan en te helpen. Maar als dan blijkt dat je posts niet eens worden gelezen....
pi_35094967
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:19 schreef Kleintje het volgende:
In het geval van Sara.... ik doe verdomd lang aardig tegen haar. Probeer haar meerdere keren normaal te woord te staan en te helpen. Maar als dan blijkt dat je posts niet eens worden gelezen....
Negeren is een keuze he
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:22:23 #5
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35095007
"een zekere user" heeft mij net geïnformeerd dat hij zijn account heeft geshreddered, en dat we hem niet meer zien.

Da's helemaal mijn schuld * boetekleed aantrekt

Blijkbaar was mijn betoog in een eerdere aflevering van de SC en in FB toch nog niet helemaal duidelijk voor sommigen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_35095023
Klopt.
Maar... kan jij mij misschien vertellen waarom de vaste users van FOT hier niet meer komen? Dat vraag ik me dus echt af.
Mijn onzekerheid geeft me toch af en toe een ehm, rotgevoel erover
pi_35095064
prettige wending dit
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_35095099
* -Marjo- kijkt voorzichtig om een hoekje...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  FOK!fotograaf dinsdag 14 februari 2006 @ 23:25:00 #9
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_35095105
*Eensch is met de OP.

Verder ben ik nu mijn foto's aan het backuppen op mijn externe HDD, zitten mijn accu's en batterijen in de laders (voor morgen) en zijn de geheugenkaartjes geleegd.
Morgen even mijn "opdrachtgever" opzoeken, en vragen wat voor foto's hij precies verwacht. 't wordt de eerst keer dat ik zoiets ga fotograferen. Heb er wel zin in. 't Is een uitdaging.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:26:32 #10
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35095153
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef Kleintje het volgende:
Klopt.
Maar... kan jij mij misschien vertellen waarom de vaste users van FOT hier niet meer komen? Dat vraag ik me dus echt af.
deze vraag is voor wie?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_35095183
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:25 schreef Xilantof het volgende:

Morgen even mijn "opdrachtgever" opzoeken, en vragen wat voor foto's hij precies verwacht. 't wordt de eerst keer dat ik zoiets ga fotograferen. Heb er wel zin in. 't Is een uitdaging.
Schoolfeest Have fun Vooral interessant bij de vrouwen lopen doen overigens Misschien levert het nog wat dates op

vrouwen schijnen op kunstenaars te vallen
pi_35095225
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:26 schreef RonaldV het volgende:

[..]

deze vraag is voor wie?
Voor Pee, die kwam met de melding dat vaste users wegblijven
  FOK!fotograaf dinsdag 14 februari 2006 @ 23:29:01 #13
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_35095246
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:27 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Schoolfeest Have fun Vooral interessant bij de vrouwen lopen doen overigens Misschien levert het nog wat dates op

vrouwen schijnen op kunstenaars te vallen
Studentenfeest ja.
Ben benieuwd. Ik heb expres geen voorbeelden gezocht. Kijken wat ik er zelf van bak. De personen die me vroegen weten dat ook. Dus dat is wel goed zo.

edit: de Peleng gaat ook mee eens zien wat die doet in zo'n omgeving.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_35095379
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:28 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Voor Pee, die kwam met de melding dat vaste users wegblijven
Vergelijk eens de aantallen postings van Re, Puckzzz, Xil en Pea met vroeger Waarom ze wegblijven Ik heb geen flauw idee....ik constateer alleen dat ze hier niet vaak meer rondlopen
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:32:16 #15
133629 Mauro
Powered by Apple ©
pi_35095388
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:29 schreef Xilantof het volgende:

edit: de Peleng gaat ook mee eens zien wat die doet in zo'n omgeving.
Post je daar wat resultaten van?
Kan ik die eens goed bekijken.

Mailen mag ook trouwens. Ben namelijk erg benieuwd
pi_35095468
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Vergelijk eens de aantallen postings van Re, Puckzzz, Xil en Pea met vroeger Waarom ze wegblijven Ik heb geen flauw idee....ik constateer alleen dat ze hier niet vaak meer rondlopen
Vanwege de hoge postsnelheid van de laatste tijd misschien?? De SC ging zo snel, dat was haast niet bij te houden soms...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
pi_35095485
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik weet het, ik heb het ook gezien.
Maar als ze niet aangeven waarom, dan kunnen we het moeilijk veranderen he?

Daarbij wil ik ook aangeven dat ik ook altijd een newbie op Fok! blijf. Ik kom steeds terug, ga weer als het niet bevalt, en kom weer terug.
Het leven verandert steeds, ook de users op Fok! Daarin moet je meegroeien. als je blijft stilstaan dan zeg je op een gegeven moment 'Fok is niet leuk meer... vroeger...'

En daar weet Puckzzz alles van, ken haar nog van de tijd dat Fok! net bestond. Zij is ook een flinke tijd weg geweest, maar ook weer terug...
pi_35095515
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef RonaldV het volgende:
"een zekere user" heeft mij net geïnformeerd dat hij zijn account heeft geshreddered, en dat we hem niet meer zien.

Blijkbaar was mijn betoog in een eerdere aflevering van de SC en in FB toch nog niet helemaal duidelijk voor sommigen.
Het betoog was volgens mij helder, maar zoals Xil in de FB al aangeeft zou een andere aanpak misschien meer effect hebben bereikt en zoals ik al aangaf: ik heb ijverig meegedaan hoor En ik ben daar eigenlijk niet trots op
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:35:33 #19
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_35095537
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:34 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Vanwege de hoge postsnelheid van de laatste tijd misschien?? De SC ging zo snel, dat was haast niet bij te houden soms...
ja oke maar daar in tegen krijg je wel vlotter reactie op je vragen nu als een tijd geleden.
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_35095596
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:35 schreef blackbully het volgende:

[..]

ja oke maar daar in tegen krijg je wel vlotter reactie op je vragen nu als een tijd geleden.
Niet als het topic vol met geblaat staat...
Woeiii - Blog
pi_35095707
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:36 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

als er een serieuze vraag tussen staat wel toch?
door mij in ieder geval wel
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:39:32 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35095721
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:35 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het betoog was volgens mij helder, maar zoals Xil in de FB al aangeeft zou een andere aanpak misschien meer effect hebben bereikt en zoals ik al aangaf: ik heb ijverig meegedaan hoor En ik ben daar eigenlijk niet trots op
nou hoef je jezelf ineens geen schuldgevoel aan te praten, kijk naar het aantal posts van betreffende user en zijn kloons die equivalent aantal posts hebben
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_35095785
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:39 schreef lostminds het volgende:

[..]

als er een serieuze vraag tussen staat wel toch?
door mij in ieder geval wel
Ik bedoel dat het zo lastig leest tussen de 'onzin'posts door...
Woeiii - Blog
pi_35095822
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:36 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Als net startend hier moet me wel van het hart dat de slowchat af en toe onleesbaar is door het slappe geOH. Ik bedoel, een geintje oke, af en toe een slappe opmerking oke, maar het was af en toe halve avonden vrijwel uitsluitend slap geOH...
Dan hebben zinnige opmerkingen/vragen tussendoor de neiging onder te sneeuwen. Ik scroll dan zo snel door dat die zinnigheden me ook ontgaan...

Niettemin heb ik het prima naar mijn zin hier...
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:42:22 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35095839
SC is gewoon beetje onzin met een Fot laagje erover, zodat andere topics schoon blijven
pi_35095840
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:39 schreef Re het volgende:

[..]

nou hoef je jezelf ineens geen schuldgevoel aan te praten, kijk naar het aantal posts van betreffende user en zijn kloons die equivalent aantal posts hebben
Ik en mezelf een schuldgevoel aanpraten over _mod Echt niet Die jongen had een blok beton van 1 meter dik voor zijn kop Maar het is wel een enigzins gevaarlijke situatie als je mensen op die manier wegjaagt

Want nu heb je niet alleen _mod weggejaagd, maar in feite ook Esto die toch uiteindelijk wel goed meekwam
pi_35095879
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:39 schreef Re het volgende:

[..]

Oh....en Re Wel weer wat vaker posten he
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:44:06 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35095897
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik en mezelf een schuldgevoel aanpraten over _mod Echt niet Die jongen had een blok beton van 1 meter dik voor zijn kop Maar het is wel een enigzins gevaarlijke situatie als je mensen op die manier wegjaagt

Want nu heb je niet alleen _mod weggejaagd, maar in feite ook Esto die toch uiteindelijk wel goed meekwam
oww als vriendinnetje natuurlijk , daar zal ze toch wel boven staan?. Nix gevaarlijks aan was ook een van de redenen waarom ik hier ook haast nooit meer kwam
pi_35095906
Mod blijft niet weg. Prup en ik hebben een goed gesprek met hem gehad... voor zover wij dames dat kunnen met een geile puber
pi_35095932
Maar Re, nu je er toch bent.... staat je msn aan? Anders gooi ik je graag ff in mijn msn. Wil een goed gesprek met je
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:45:13 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35095934
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:44 schreef Kleintje het volgende:
Mod blijft niet weg. Prup en ik hebben een goed gesprek met hem gehad... voor zover wij dames dat kunnen met een geile puber
pi_35095954
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:44 schreef Re het volgende:
Nix gevaarlijks aan was ook een van de redenen waarom ik hier ook haast nooit meer kwam
Hoe bedoel je
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:46:45 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35095994
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hoe bedoel je
pubertjes zoals _mod en dat ontzettende gemiep en lange tenen bijvoorbeeld van anderen
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:46:47 #34
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35095996
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:34 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Ik weet het, ik heb het ook gezien.
Maar als ze niet aangeven waarom, dan kunnen we het moeilijk veranderen he?

Daarbij wil ik ook aangeven dat ik ook altijd een newbie op Fok! blijf. Ik kom steeds terug, ga weer als het niet bevalt, en kom weer terug.
Het leven verandert steeds, ook de users op Fok! Daarin moet je meegroeien. als je blijft stilstaan dan zeg je op een gegeven moment 'Fok is niet leuk meer... vroeger...'

En daar weet Puckzzz alles van, ken haar nog van de tijd dat Fok! net bestond. Zij is ook een flinke tijd weg geweest, maar ook weer terug...
Het probleem is niet de instroom van nieuwe users, het probleem is de manier waarop veel nieuwe users hier binnen zijn gekomen de afgelopen maanden. Misschien is het toeval, maar een aantal users die hier binnenkwamen, kwamen precies op het moment dat in GC de SC (of hoe die daar ook heette) werd gesloten, en begonnen hier met de SC vol te posten. Vervolgens liep het aantal dagelijkse topics hier op tot 3 en soms zelfs meer. En de inhoud was (laat ik beschaafd blijven) weinig verheffend. De vaste ploeg hier werd er in ieder geval niet vrolijker van, en er was zeker niemand die het na-las.

Een gedeelte is gewoon natuurlijk verloop. Er komen en gaan altijd gebruikers. Een gedeelte is een tijdelijke stilte van een user omdat hij of zij even andere zaken aan het hoofd heeft (Pea4fun bijvoorbeeld is druk met een verhuizing voor te bereiden). Maar een niet onbelangrijk deel stoorde zich aan het postgedrag van nieuwelingen, en besloot de SC maar links te laten liggen. Ik stoorde me er aan en besloot mod te worden

Moet iedere nieuweling het op zichzelf betrekken? Ja, maar dat geldt net zo hard voor de "ouwe hap". Het is geven en nemen, van beide kanten. Maar één klacht stond wel duidelijk voorop: er werd zoveel gechat dat het niet meer ging om FOT, maar alleen om het chatten. En daar hebben we het forum niet voor, daarvoor is er IRC. Vandaar dat ik (te?) hard heb ingegrepen in de zwaai-, goeiemorgen- en welterusten-posts.
- Privacy Matters
pi_35096009
Ik denk dat het niet eerlijk is als we users wegpesten.
Hebben hem duidelijk gemaakt dat de meeste FOT users boven zijn leeftijd zitten. Dat ie wat serieuzer moet zijn. Als ie echt interesse in foto's heeft, dat ie zich dan daarnaar moet gedragen.
Denk dat daar niets mis mee is.
En verteld dat hij niet zo op de voorgrond moet willen treden (want anders val ik op de achtergrond).
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:47:22 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35096018
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:45 schreef Kleintje het volgende:
Maar Re, nu je er toch bent.... staat je msn aan? Anders gooi ik je graag ff in mijn msn. Wil een goed gesprek met je
ow jee
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:50:43 #37
68154 blackbully
pi_35096153
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:46 schreef RonaldV het volgende:

[..]

........................................

. En daar hebben we het forum niet voor, daarvoor is er IRC

. .......................
mijn mening is dat we irc wat meer moeten gebruiken. maar aangezien daar bijna niemand zit word daar niet erg veel besproken.

oke je kan daar geen foto's plaatsen maar je kan daar wel verweizen dat je hier een foto hebt geplaatst.
blijft dit wat schoner. en kun je ook makkelijker lullen over niks zonder dat je F5 er aangaat
[/quote]
pi_35096157
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:46 schreef Re het volgende:

[..]

pubertjes zoals _mod en dat ontzettende gemiep en lange tenen bijvoorbeeld van anderen
Het eerste probleempunt is weg Je komt nu weer wat vaker langs
pi_35096193
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:50 schreef blackbully het volgende:

[..]

mijn mening is dat we irc wat meer moeten gebruiken. maar aangezien daar bijna niemand zit word daar niet erg veel besproken.

oke je kan daar geen foto's plaatsen maar je kan daar wel verweizen dat je hier een foto hebt geplaatst.
blijft dit wat schoner. en kun je ook makkelijker lullen over niks zonder dat je F5 er aangaat

Eensch
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:53:29 #40
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35096255
Ow, bijdeweg:
Discussie is goed, hoor!

Als ik aan het eind van de rit maar gelijk heb
- Privacy Matters
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:53:58 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35096283
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het eerste probleempunt is weg Je komt nu weer wat vaker langs
ja, zijn nog wat andere problemen die wat aandacht nodig hebben bezijden FOT maar gaat goed komen
pi_35096297
Tijd voor een FOT-praatgroep denk ik
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:54:23 #43
68154 blackbully
pi_35096305
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:53 schreef RonaldV het volgende:
Ow, bijdeweg:
Discussie is goed, hoor!

Als ik aan het eind van de rit maar gelijk heb
je zal vast wel gelijk hebben maar om het te krijgen moet je maar je best doen

[/quote]
pi_35096316
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:54 schreef blackbully het volgende:

[..]

En niet stiekem gebruik maken van je lengte om ons te imponeren
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:55:16 #45
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35096332
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:54 schreef PdeHoog het volgende:
Tijd voor een FOT-praatgroep denk ik
Eén SC lijkt me wel genoeg
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:54 schreef blackbully het volgende:

[..]

Ben al druk bezig
- Privacy Matters
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:55:44 #46
68154 blackbully
pi_35096360
quote:

[..]

hoe groter ze zijn des te harder ze vallen
[/quote]
pi_35096365
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Eén SC lijkt me wel genoeg
Ik bedoelde eigenlijk in R&P
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:56:45 #48
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35096398
quote:

[..]

Voorlopig win jij het op het vlak van bruto register tonnage
- Privacy Matters
pi_35096429
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:46 schreef RonaldV het volgende:

[..]

... Maar een niet onbelangrijk deel stoorde zich aan het postgedrag van nieuwelingen, en besloot de SC maar links te laten liggen.
vergeet niet dat nieuwe users (zoals ik) die hier binnen komen en een vrolijke boel aantreffen daar automatisch aan mee doen zonder te weten dat het niet hoort of ooit anders was

goed voorbeeld doet volgen zeg maar
pi_35096450
Ik ga naar bed. Maar eerst een stuk van Modderfiguur (ja sorry, ik ben en blijf een megabitch)

VERSLAG MSN:
hij zegt dat sommige hem niet zullen missen. waarop ik zeg dat je in het dagelijks leven ook niet met iedereen bevriend kan zijn
Gewoon negeren dus.
Gedraag je dan normaal

HIJ weet dat ik het hier neergooi.

Indien hij serieus bezig wil zijn met foto's maken, dan mogen we het hem niet ontnemen.
Dus misschien moeten we allemaal iets vaker normaal met elkaar praten
pi_35096467
OK nu even mijn mening /visie :

Ik vind fotografie ook leuk en interessant (maar zelf goed om kunnen gaan met een camera is ten tweede)
Ja ik ben meer van de fotografie voor naakt semi naakt en zwart/wit en de rest kan ik waarderen maar is niet voor mij weggelegt (kijk maar naar mijn abstracte foto voor feb wedstrijd)
Ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen en mee te denken over van alles en nog wat.
Post ook wel eens een link van bekende fotografen die misschien een inspiratie kunnen zijn voor anderen. Zelf heb ik dat inzicht bv ook niet zo goed. hoe moet ik iets fotograferen ? Ik kan dat vragen maar zelf ga ik dan op zoek naar sites van fotografen die daar hun geld mee verdienen. Maw ik moet fot's zien van dingen om er een idee van te krijgen hoe een ander iets in een foto kan zien.

Ik vind ook niet dat er iemand gepest moet worden hier (dat doen ze maar in onzin) maar soms is het moeilijk om te reageren op vragen van personen.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 23:59:49 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35096528
voor zover de schredder
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:04:15 #53
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35096716
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:57 schreef lostminds het volgende:

[..]

vergeet niet dat nieuwe users (zoals ik) die hier binnen komen en een vrolijke boel aantreffen daar automatisch aan mee doen zonder te weten dat het niet hoort of ooit anders was

goed voorbeeld doet volgen zeg maar
Ik heb dan ook niemand voorzien van strafmaatregelen die de edit van een post voorbij gingen. Er is niet geband, er zijn geen notes uitgedeeld. Ik heb een weekje gewaarschuwd, en nu een paar dagen geëdit. Niemand is specifiek uitgekozen. De reden dat _moder8or_ ermee is gestopt is dat hij het gevoel heeft dat ik hem moest hebben. Zijn post werd alleen maar verwijderd omdat het een "zwaai-post" was, niet omdat hij het was. Het geplaag van alle anderen hier had hij wel aan zichzelf te wijten, hij kon of wilde niets hebben van de waarschuwingen die langskwamen. En niet alleen van mij, maar ook van gewone users zoals PdeHoog.
- Privacy Matters
pi_35096751
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:58 schreef prupke het volgende:

... maar soms is het moeilijk om te reageren op vragen van personen.
kan me voorstellen dat er ook zat ervaren users zijn die al lang geen zin meer hebben om voor de zoveelste keer hetzelfde simpele vraagje te beantwoorden
dat maakt ook niet uit, er zijn zat anderen die dat doen
voor hen zijn de moeilijkere vragen weer een leuke uitdaging

beantwoord wat je weet
pi_35096796
wat zijn notes? gele kaart ofzo?
pi_35096819
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:57 schreef Kleintje het volgende:
Indien hij serieus bezig wil zijn met foto's maken, dan mogen we het hem niet ontnemen.
Dus misschien moeten we allemaal iets vaker normaal met elkaar praten
Misschien moet-ie eens op http://www.fotofanforum.nl gaan kijken Hele aardige mensen daar
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:08:12 #57
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35096861
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:05 schreef lostminds het volgende:

[..]

kan me voorstellen dat er ook zat ervaren users zijn die al lang geen zin meer hebben om voor de zoveelste keer hetzelfde simpele vraagje te beantwoorden

beantwoord wat je weet
Helemaal waar. Al ligt het vaak ook aan de vraagstelling. "Mijn camera doet niet wat ik wil, kan iemand me helpen?" nodigt niet direct uit tot een reactie. Iets specifieker/nauwkeuriger mag best
- Privacy Matters
pi_35096864
quote:

[..]

beantwoord wat je weet
ok word een korte periode voor mij hierzo ...ik weet niet zoveel namelijk van fotografie dan he
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:09:41 #59
68154 blackbully
pi_35096915
quote:

[..]

beantwoord wat je weet
dat is nog niet zozeer het probleem. maar als een user op verschillende plekken het zelfde vraagt en soms op 1 plek zijn vraag blijft herhalen. dan ben je op een gegeven moment het wel zat om daar een normaal antwoord op te geven.

of als iemand een vraag steld waarvan je het gevoel hebt dat diegene dat echt wel zelf moet kunnen zien. voorbeeld. over een foto die helemaal wazig is vragen of hij scherp genoeg is.
eff extreem voorbeeld maar daar kun je misschien 1 keer lief op reageren maar daarna echt niet meer. of je zit te gallen. en blijf dan weg.
of je ziet het echt niet.
ook dan. heeft het geen nut om te blijven als je zelfs de simpelste dingen niet ziet of wil zien.
[/quote]
pi_35096931
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:08 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Helemaal waar. Al ligt het vaak ook aan de vraagstelling. "Mijn camera doet niet wat ik wil, kan iemand me helpen?" nodigt niet direct uit tot een reactie. Iets specifieker/nauwkeuriger mag best
Daarom reageerde ik gister tegen Sara van : vraag het anders aan de lokale fotoboer.
gewoon om het feit dat die de camera kan zien en dingen kan uitleggen.

Ik had ook bot kunnen zeggen : Of je leest de handleiding!
Maar ja zo ben ik nu eenmaal niet
pi_35096970
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:06 schreef lostminds het volgende:
Een notitie bij een user. Teveel notities en je krijgt een waarschuwing / ban
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:11:58 #62
68154 blackbully
pi_35096990
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Een notitie bij een user. Teveel notities en je krijgt een waarschuwing / ban
nu vraag ik me dus af of ik notities heb
[/quote]
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:12:07 #63
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35096992
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:06 schreef lostminds het volgende:
Ah, ok. Foutje van mij: ik nam even aan dat iedereen wist wat een note is.

Dit forum heeft onderhuids voor de moderatie een feature die "notes" heet. als een user zich ergens misdraagt kan een moderator een note zetten als de misdraging in zijn ogen te erg zijn. Daar hoeft niets mee gedan te worden, het is niets meer dan een reminder voor andere mods: kijk eens: zo graagt X of Y zich bij mij. Op een zeker moment kun je tegen een user aanlopen die zich zo misdraagt dat het niet meer te modden is. Als je dan vraagt om een ban voor zo'n user zal er mede gekeken worden naar de notes die die user al heeft gehad. Die wegen vervolgens mee voor de zwaarte van de ban.
- Privacy Matters
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:13:20 #64
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35097038
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:11 schreef blackbully het volgende:

[..]

nu vraag ik me dus af of ik notities heb
Jij? Hoe zou jij nou aan notes moeten komen?
- Privacy Matters
pi_35097310
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:09 schreef blackbully het volgende:

[..]

dat is nog niet zozeer het probleem. maar als een user op verschillende plekken het zelfde vraagt en soms op 1 plek zijn vraag blijft herhalen. dan ben je op een gegeven moment het wel zat om daar een normaal antwoord op te geven.

of als iemand een vraag steld waarvan je het gevoel hebt dat diegene dat echt wel zelf moet kunnen zien. voorbeeld. over een foto die helemaal wazig is vragen of hij scherp genoeg is.
eff extreem voorbeeld maar daar kun je misschien 1 keer lief op reageren maar daarna echt niet meer. of je zit te gallen. en blijf dan weg.
of je ziet het echt niet.
ook dan. heeft het geen nut om te blijven als je zelfs de simpelste dingen niet ziet of wil zien.
ik weet niet of je hier specifiek op sara doelt met haar flits vraag maar ik kan me voorstellen dat ze verward raakt van de verschillende antwoorden
de een heeft het over difuus licht, de ander begint over vloetjes voor je flitser plakken, de volgende zegt dat ze d'r diafragma moet veranderen
dat kind weet niet eens wat diafragma is laat staan dat ze weet hoe ze het moet veranderen
anyway, sara is gewoon iemand waar je heel veel geduld mee moet hebben en alles in jip en janneke taal moet uitleggen
niet iedereen is daar even goed in
heb ook al gezegd dat ze me altijd mag mailen met vragen
verwijs d'r maar door naar mij als je d'r zat bent

daarentegen ben ik het wel met je eens dat als je iets al drie keer hebt uitgelegd op de meest simpele manier die je kan bedenken dat het dan geen nut meer heeft om er mee door te gaan maar zeg dan in ieder geval eerlijk dat je er niks meer mee kan
pi_35097353
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef RonaldV het volgende:

zoveelste account wat ie in de schredder tieft
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:24:07 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_35097397
iemand?
  woensdag 15 februari 2006 @ 00:24:17 #68
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35097402
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 00:21 schreef lostminds het volgende:

[..]

ik weet niet of je hier specifiek op sara doelt met haar flits vraag maar ik kan me voorstellen dat ze verward raakt van de verschillende antwoorden
de een heeft het over difuus licht, de ander begint over vloetjes voor je flitser plakken, de volgende zegt dat ze d'r diafragma moet veranderen
dat kind weet niet eens wat diafragma is laat staan dat ze weet hoe ze het moet veranderen
anyway, sara is gewoon iemand waar je heel veel geduld mee moet hebben en alles in jip en janneke taal moet uitleggen

daarentegen ben ik het wel met je eens dat als je iets al drie keer hebt uitgelegd op de meest simpele manier die je kan bedenken dat het dan geen nut meer heeft om er mee door te gaan maar zeg dan in ieder geval eerlijk dat je er niks meer mee kan
Twee vraagjes:
  • Zou jij een topic willen runnen waarin de meest simpele vragen van users (zeg: fotografie voor dummies) worden beantwoord? Want je hebt hier een zeer geldig argument.
  • Heb jij MSN, ICQ of Yahoo? Want ik zou graag even met je babbelen buiten Fok om.
  • - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Privacy Matters
    pi_35097413
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:24 schreef Re het volgende:
    iemand?
    ow onderwerp was gesloten?
      woensdag 15 februari 2006 @ 00:25:14 #70
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_35097437
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:24 schreef donnahvh het volgende:

[..]

ow onderwerp was gesloten?
    hij heeft niet geschredderd
      woensdag 15 februari 2006 @ 00:25:35 #71
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_35097448
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:24 schreef Re het volgende:
    iemand?
    Op dit uur? Ik hou t wel bij een colaatje als je t niet erg vindt.
    - Privacy Matters
    pi_35097459
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:12 schreef RonaldV het volgende:

[..]

...het is niets meer dan een reminder voor andere mods:
    sticky notes dus
    zat ik er niet ver naast die zijn ook geel
    pi_35097485
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:25 schreef Re het volgende:

[..]

hij heeft niet geschredderd
    duhh , hij is al tig x niet meer teruggekomen op fok ook
    mja toch is t een aardige jongen heeft alleen een obsessie : hoog in de dagposting komen
      woensdag 15 februari 2006 @ 00:27:10 #74
    68154 blackbully
    pi_35097495
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:22 schreef donnahvh het volgende:

[..]

zoveelste account wat ie in de schredder tieft

we zien lief bezig en bezig met een discussie.

dit mag volgende SC weer
    [/quote]
    pi_35097518
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:21 schreef lostminds het volgende:

[..]

Ik heb haar al een paar keer gemaild , ik wil haar op de foto zetten en ik vil de visagie doen en eventueel kapsel enz
    En ik heb geduld met iedereen ...
    Maar echt waar soms begint het op te raken.... en dan wil je niet meteen zeggen van : joh ik weet het niet meer ...nee dan wil je ...adempauze
    pi_35097546
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:27 schreef blackbully het volgende:

[..]

we zien lief bezig en bezig met een discussie.

dit mag volgende SC weer
    ok joh mij best ik ben weer pleitos toedels
      woensdag 15 februari 2006 @ 00:28:39 #77
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_35097557
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:26 schreef donnahvh het volgende:

[..]

duhh , hij is al tig x niet meer teruggekomen op fok ook
    mja toch is t een aardige jongen heeft alleen een obsessie : hoog in de dagposting komen
    , hij had er nog eentje maar daar is tie nu in voorzien
    pi_35097602
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:24 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Twee vraagjes:
  • Zou jij een topic willen runnen waarin de meest simpele vragen van users (zeg: fotografie voor dummies) worden beantwoord? Want je hebt hier een zeer geldig argument.
  • Heb jij MSN, ICQ of Yahoo? Want ik zou graag even met je babbelen buiten Fok om.
  • ik zat vandeweek te denken, misschien moet ik alle antwoorden die ik hier geef op dat soort vragen eens op moeten sparen en uiteindelijk verwerken tot een geheel met hele duidelijke plaatjes erbij
    helaas besef ik me ook wat een werk dat kan zijn en ik ben nogal lui

msn ---> e-mail adres
    pi_35097652
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:27 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik heb haar al een paar keer gemaild , ik wil haar op de foto zetten en ik vil de visagie doen en eventueel kapsel enz
    En ik heb geduld met iedereen ...
    Maar echt waar soms begint het op te raken.... en dan wil je niet meteen zeggen van : joh ik weet het niet meer ...nee dan wil je ...adempauze
    grappig, had ik d'r ook al aangeboden
    alhoewel ze voor de visagie dan wel moet betalen
      woensdag 15 februari 2006 @ 00:32:57 #80
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_35097668
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:30 schreef lostminds het volgende:

[..]

ik zat vandeweek te denken, misschien moet ik alle antwoorden die ik hier geef op dat soort vragen eens op moeten sparen en uiteindelijk verwerken tot een geheel met hele duidelijke plaatjes erbij
    helaas besef ik me ook wat een werk dat kan zijn en ik ben nogal lui
    Ze kunnen meer vragen dan jij kunt bedenken vrees ik.
    quote:
    msn ---> e-mail adres
    You were added
    - Privacy Matters
    pi_35097685
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:32 schreef lostminds het volgende:

[..]

grappig, had ik d'r ook al aangeboden
    alhoewel ze voor de visagie dan wel moet betalen
    En reageerde ze met :iets van rode ogen?
    pi_35097831
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:33 schreef prupke het volgende:

[..]

En reageerde ze met :iets van rode ogen?
    nee altijd wit
      woensdag 15 februari 2006 @ 00:38:48 #83
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_35097838
    rooie oogjes
      woensdag 15 februari 2006 @ 00:39:05 #84
    68154 blackbully
    pi_35097846
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:38 schreef lostminds het volgende:

[..]

nee altijd wit
    hmm dat was deel twee geloof ik
    [/quote]
      woensdag 15 februari 2006 @ 00:39:44 #85
    68154 blackbully
    pi_35097866
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:38 schreef Re het volgende:
    rooie oogjes
    ach met fotosoep is dat zo opgelost. das niet zo'n probleem.
    [/quote]
    pi_35097917
    en bij mij reageerd ze : ik weet niet hoe ik moet kijken om die rode ogen te vermijden..
    nou vertel jij maar in pluk van de petteflettaal hoe ik haar kan duidelijk maken waar het aan ligt .
      woensdag 15 februari 2006 @ 00:46:39 #87
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_35098046
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:39 schreef blackbully het volgende:

[..]

ach met fotosoep is dat zo opgelost. das niet zo'n probleem.
    er valt wel meer op te lossen met fotosoep
    pi_35098049
    gewoon geen flits gebruiken die vlak naast de lens zit
      woensdag 15 februari 2006 @ 00:50:05 #89
    68154 blackbully
    pi_35098126
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:46 schreef lostminds het volgende:
    gewoon geen flits gebruiken die vlak naast de lens zit
    das wel de makkelijkste metode.
    maar hoe doe je dat dan met een compact-digicam? waar geen externe flitser oppast?
    anders heeft sara er nog niks aan.

gewoon 2 spiegels als een periscoop voor de flitser houden?
    [/quote]
      woensdag 15 februari 2006 @ 00:50:55 #90
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_35098149
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:50 schreef blackbully het volgende:

[..]

maar hoe doe je dat dan met een compact-digicam? waar geen externe flitser oppast?

Dat zijn 2 handen. Plus twee voor het vasthouden en bedienen van de camera: je moet insect worden dan!
    - Privacy Matters
    pi_35098210
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:50 schreef blackbully het volgende:

[..]

geen flits gebruiken, maar losse lampen
    pi_35098335
    dat heb ik d'r trouwens al verteld, ik heb alleen nog geen resultaten gezien van d'r sindsdien
    dus of ze dat advies ter harte heeft genomen weet ik niet
      woensdag 15 februari 2006 @ 01:07:12 #93
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_35098540
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 00:57 schreef lostminds het volgende:
    dat heb ik d'r trouwens al verteld, ik heb alleen nog geen resultaten gezien van d'r sindsdien
    dus of ze dat advies ter harte heeft genomen weet ik niet
    ik denk dat ze weer een andere hobbie heeft gevonden...
      woensdag 15 februari 2006 @ 01:09:13 #94
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_35098570
    maffen trouwens

morgen weer verder met het vertier
      woensdag 15 februari 2006 @ 01:10:38 #95
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_35098592
    doet het altijd goed

pi_35098595
    quote:
    Op woensdag 15 februari 2006 01:07 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat ze weer een andere hobbie heeft gevonden...
    ook goed... aan mij heeft het in ieder geval niet gelegen
    pi_35099063
    quote:
    Op dinsdag 14 februari 2006 23:22 schreef Kleintje het volgende:
    Klopt.
    Omdat iedereen met een afwijkende mening afgezeken wordt?

Ik kijk nu toevallig weer eens hier vanwege de TT, maar verder kom ik eigenlijk alleen nog inFOT voor de wedstrijden. En ook daar veel minder dan vroeger.
      FOK!fotograaf woensdag 15 februari 2006 @ 08:02:47 #98
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_35100892
    quote:
    Op dinsdag 14 februari 2006 23:32 schreef Mauro het volgende:

[..]

Post je daar wat resultaten van?
    Kan ik die eens goed bekijken.

Mailen mag ook trouwens. Ben namelijk erg benieuwd
    Hij gaat puur mee voor 't experiment. Hij is buiten zo'n lastige omgeving nog niet eens helemaal goed getest dus hij krijgt het in 1 keer lastig

Maar ik laat wel wat zien mocht er wat bij zitten, en zo niet dan leg ik wel uit waarom niet
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      woensdag 15 februari 2006 @ 08:29:07 #99
    1592 Puckzzz
    Bitch please!
    pi_35101113
    nounou, alweer een SC verder

Ik heb mijn naam voorbij zien komen. Ik denk dat Kleintje doelt op een periode dat ik nog helemaal niet eens op FOT kwam of het bestond nog niet eens. Oldbies zijn als het goed is op de hoogte van de verschrikkelijke rellen omtrent mijn persoontje en een aantal andere users. Die flames waren reden genoeg om Fok een jaartje links te laten liggen. Toen ik zag dat de meeste van die users bijna niet meer op Fokkomen ben ik weer begonnen te posten. Sommige komen er nog wel, 1tje negeer ik volledig en wordt gelukkig niet meer zo op handen gedragen als toendertijd door de huidige users. De meeste zijn relatief nieuw en kennen hem niet en lachen hem nu recht in zijn gezicht uit met zijn stupide posts. Een andere is gegroeid en gedraagt zich nu veel normaler dan ze toendertijd deed. Daar ga ik nu normaal mee om. En de rest is gelukkig weg of gebanned. Verders beperk ik me het meeste tot het FOT hoekje omdat ik hier leuke mensen vind zitten.

Wat betreft het gedrag van mij tegen (vervelende) newbies:
    Ik kan heel lomp zijn, maar dat valt in het niet als je het vergelijkt met wat ikzelf al naar mijn kop heb gekregen hier (vroeger). Gelukkig worden dergelijke flames nu meteen de kop ingedrukt want DAT is pas wreed. Mijn woorden stellen geen ruk voor. Ze moeten maar even een dikke huid ontwikkelen. Ik ga niemand met fluwelen handschoentjes aanpakken omdat het toevallig een newbie is. Als zijn of haar posts irritant / inhoudsloos / stupide aandachttrekkerij zijn, krijgt die persoon een gepaste reactie van me.

Maar niet elke newbie wordt zo benaderd. Alleen de vervelende. Neem bijvoorbeeld Mauro (relatief nieuw) die is nooit negatief benaderd hier, door niemand. Waarom? Omdat hij gewoon doet. Zo ook Lostminds en andere nieuwe mensen op FOT.

Dus de mensen die door mij lomp benaderd worden hebben het aan hun eigen gedrag te danken.

owja.... Goedemorgen!
    Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 februari 2006 @ 08:36:45 #100
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_35101209
    Nah hier komt spuit 11 ook nog eens aanwaaien

De snelheid van de SC, jah die is sneller geworden dan voorheen, niet dat het mij stoort, ik ben nu eenmaal zo'n gek die idd bij gaat zitten lezen maar idd over de zwaaiposts heenleest.
    Ik kan heel goed begrijpen dat anderen die niet de hele dag fok aan hebben staan het irriteerd dat er goedemorgen gezwaaid word etc. maar dat geld in mijn ogen ook voor dat iedere keer weer vertellen dat een meel verstuurd is, en dat hij weer terug gestuurd is. Dat ziet die persoon zelf ook wel, (en nee kleintje dat geld niet alleen voor jou )

Het pest gedrag, jah ok das niet goed, maar komt in de beste gezinnenfora voor. Dus ook hier. Tuurlijk ben ik niet altijd lief tegen Sara, maar probeer ook tips aan haar te geven. Alleen dr gebeurt niets mee. Nu kan ik me dan even inhouden, maar op een gegeven moment is t gedult op en en heb ik zo iets van rot toch op. Ik krijg dan t gevoel dat ze alleen hier komt omdat ze in US veel minder getolereerd word.
    Maargoed, ik zal nog meer tot 100 gaan proberen te tellen.

Wat het wegeditten van zwaaiposts betreft, in mijn ogen is dat wel een goede actie, aangezien er dan mensen misschien gaan beseffen dat het niet nodig is om te zwaaien.

Er is regelmatig door verschillende mensen geprobeerd om interessante onderwerpen en vragen aan te snijden, dingen waarvan je niet van mening bent dat het belangrijk genoeg is om een eigen topic voor te openen maar dat werd dan weer heel snel aan de kant geduwd door de zwaai/onzinposts eromheen. En dat vind ik jammer.

Maargoed, newbie hier, ben bang dat jullie me niet zo snel kwijt zullen raken...
    ondanks dat ik op dit moment totaal geen tijd heb om ook maar iets met mijn camera te doen
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')