quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:55 schreef lostminds het volgende:
je kan ook een bezemsteel neerzetten precies op de plaats waar je gezicht zal zijn (ff schuin tegen de zijkant van je stoel aanzetten)en daar op scherp stellen, heb ik ook wel eens gedaan, dat werkt goed en het is makkelijk op te ruimen weg te trappen
dat staat er toch op?quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:57 schreef Quinazoline het volgende:
Dat ga ik doen!
Ennuh: 50mm is de 'standaardlens' bij analoog, wat is dan bij mijn Nikon D50 de standaardlens?
Uhm, ik bedoel: bij welke lens wordt alles precies zo groot afgebeeld zoals ik het ook zie als ik niet door de zoeker kijk.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat staat er toch op?
of lul ik nu vreemd?
cropfactor is 1,5quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:57 schreef Quinazoline het volgende:
Dat ga ik doen!
Ennuh: 50mm is de 'standaardlens' bij analoog, wat is dan bij mijn Nikon D50 de standaardlens?
Ja, ik vermoed dat ik dat bedoel. Denk ik. Ik ga zo naar buiten met mn camera en dan even kijken of het inderdaad zo is.quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:00 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vermoed dat Q de brandpunt incl. cropfactor bedoeltOftewel 50mm = nieuw brandpunt + 1.5x (cropfactor) ===> standaardlens zou dan iets van 35mm zijn
stel scherp op de knuffel, gooi je toestel dan op manual focus, dan zelftimer aanzetten, afdrukken, poseren en wachten tot ie afgaat.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:42 schreef Quinazoline het volgende:
Ik moet voor mn fotocursus een foto van mezelf maken om te oefenen in het maken van een foto met de zelfontspanner, maar ik zit nu te kloten met een statief en een knuffel waarop ik scherp stel, maar toch krijg ik mezelf niet scherp op de foto.
Iemand een tip?
Hier issie al weer weg (bewolktquote:De zon breekt hier in Utrecht zowaar net helemaal door
Rotterdam meld een bewolkte lucht en vermoedelijk wat werk-gerelateerde problemenquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:43 schreef Subhuman het volgende:
Enschede meldt ook een waterig zonnetje dat begint door te breken!![]()
Die tweede, Zwart-witfotografie door William Cheung is goedquote:
Dat boek over zwartwit-fotografiequote:
GMTA dusquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:52 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Die tweede, Zwart-witfotografie door William Cheung is goed
Hij is editor van mijn voormalig favoriete fotoblad geweest, en van mijn huidige blad.
Nee joh, dit is mijn salontafel...quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:52 schreef Mauro het volgende:
[..]
Heb je daar alleen maar een foto van boeken gemaakt?![]()
wheheheh... heb zijn home page erbij gelinktquote:
quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:52 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Die tweede, Zwart-witfotografie door William Cheung is goed
Hij is editor van mijn voormalig favoriete fotoblad geweest, en van mijn huidige blad.
Ha! goede keuze dus!!quote:Op woensdag 15 februari 2006 15:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat boek over zwartwit-fotografieDat heb ik ook
Een van mijn favo boeken
Staan ook mooie portretfoto's in
![]()
[..]
GMTA dus
Hij gebruikt ook een OM-cameraquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:55 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
wheheheh... heb zijn home page erbij gelinkt
Ik had last van de zonquote:Op woensdag 15 februari 2006 15:55 schreef PdeHoog het volgende:
Die tweede![]()
Jammer van die overbelichte plek in de lijn van halverwege rechts naar links beneden
de term is interessant genoeg, programma al voorbij ... dus waar ging het over precies?quote:Op woensdag 15 februari 2006 16:14 schreef donnahvh het volgende:
[..]
* donnahvh dacht laat ik er ook ff een interessante term doorheen gooien![]()
echt nietquote:Op woensdag 15 februari 2006 16:14 schreef donnahvh het volgende:
* donnahvh dacht laat ik er ook ff een interessante term doorheen gooien![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |