abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 februari 2006 @ 12:36:13 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35032113
Vervolg van Van kleuter tot puber deel 6

Kinderen:
16 januari 1995: Djen, dochter van Anitra
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
29 mei 1996: Cheyenne, dochter van Tan
28 juni 1996: Chelsea, dochter van Angelic1
10 september 1997: Chinook, dochter van Tan
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
21 maart 1998 : Julian, broertje van Sylvana
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
11 juni 1999: Luca, zoon van lady-wrb
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
8 augustus 1999, Sannelotte, dochter van MarMar
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
22 oktober 1999: Isabel a.k.a. mini-MUUS
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
14 maart 2002: Jessai, zoon van Tan

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 14-03-2006 22:11:17 ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 12:38:25 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_35032169
idd, een meid van bijna 7 plast niet zó maar in dr broek. Ik ga zo meteen naar school om mijn zegje te doen, ben het zat!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_35032177
poeh, je zit in een erg lastige situatie hoor.
Ik hoop dat je snel met de juf of iemand een goed en duidelijk gesprek kan hebben, want dit kan zo natuurlijk niet langer.
Blijkbaar heeft je dochter toch een bepaald angstig gevoel op school als ze in d'r broek plast.
Erg lastig, maar je moet er niet te lang mee rond blijven lopen. Zowel voor jezelf als je voor je dochter.
Niet nagekomen afspraken, angst van je dochter, slechte verhalen van andere ouders.
Ik kan je niet echt meer tips geven behalve dat je goed naar je dochter moet luisteren hoe zij zich voelt in deze situatie en het niet te lang aan zien.
  maandag 13 februari 2006 @ 12:38:47 #4
3011 E.T.
pi_35032182
|De laatste reacties uit het vorige topic
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:12 schreef moussy het volgende:
En ja hoor, René moet na schooltijd een toets maken maar dat genbeurt niet, ze gaat mee naar huis. We hebben afgesproken dat René toetsen maakt aan de instructietafel, maar dat is dus niet gebeurt. Dus René gaat gewoon mee naar huis vanmiddag. René wil dus straks niet meer naar school en ik ben woest
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:19 schreef tirannetje24 het volgende:

[..]

hmmm, gaat volgens mij niet helemaal lekker met de communicatie en afspraken nakomen?
Was je nog op gesprek geweest? of heb ik er overheen gelezen
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:24 schreef moussy het volgende:
Nee, de juf was niet op school vorge week

René heeft wel vorige week vrijdag in dr broek geplast op school... ik weet niet wat er allemaal aan de hand is daar
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:35 schreef E.T. het volgende:
aggos Rene..
't wordt echt steeds krankzinniger heb ik 't idee. En in de broek plassen doen ze echt niet zomaar weer..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 13 februari 2006 @ 12:39:35 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35032199
Shit Mous... wat een raar gedoe allemaal.
En wat sneu voor René.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 12:40:12 #6
7074 moussy
kuttekop
pi_35032215
René heeft net huilend gezegd dat ze niet meer naar school wil. Er gaat maar 1 zin door mn hoofd heen die de andere moeder (verhaal van 20 jaar terug) tegen me zei "Je zit op zondag niet met je smoel voor aan in de kerk"
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 12:41:43 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_35032260
Ik zit te schudden van kwaadheid maar zo meteen even lopen naar school dan zakt het wel af, maar het gaat zeker donderen! Zelfs de stagaire spreekt haar al met dezelfde toontjes en woordjes aan als Juf 1
pi_35032299
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:40 schreef moussy het volgende:
René heeft net huilend gezegd dat ze niet meer naar school wil. Er gaat maar 1 zin door mn hoofd heen die de andere moeder (verhaal van 20 jaar terug) tegen me zei "Je zit op zondag niet met je smoel voor aan in de kerk"
hmmm, is niet goed.
Ik ken die tijd maar al te goed dat ik huilend thuis zat en niet meer terug wilde naar school.
Dan mag je 1 dagje thuis zitten en de volgende dag moest ik die ellende weer in.
Ik zou zeggen doe dat lieve meisje haar dit niet aan.
Vervelende is misschien dat ze wat vriendinnetjes heeft die er ook zitten.
Wat zeggen ouders van kinderen die bij je dochter in de klas zitten? Merken die niets op? of vertellen die niets thuis over de lerares ?
Geef d'r maar even een dikke knuffel .
pi_35032318
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:41 schreef moussy het volgende:
Ik zit te schudden van kwaadheid maar zo meteen even lopen naar school dan zakt het wel af, maar het gaat zeker donderen! Zelfs de stagaire spreekt haar al met dezelfde toontjes en woordjes aan als Juf 1
dan vind ik het alles behalve een goede stagiair.

Eerst zelf iets zien voordat je je conclusies trekt.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 12:44:29 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_35032320
tirannetje, ik beloof je, dit ga ik haar niet aan doen!! Ik ga haar nu zoenen en we gaan naar school!
pi_35032345
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:44 schreef moussy het volgende:
tirannetje, ik beloof je, dit ga ik haar niet aan doen!! Ik ga haar nu zoenen en we gaan naar school!
mooi, dank je wel .

succes en ik lees je verslag wel.
pi_35032384
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:41 schreef moussy het volgende:
dat schudden van kwaadheid doe ik ook al bijna.
Dit hoort zo niet. En vanuit mij komen dan die gevoelens ook boven water.

Belachelijk gewoon zo een school en dan vooral zo een juf/stagiair.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 februari 2006 @ 12:53:56 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35032574
Tsss, het loopt steeds verder op zo. Arme René School moet leuk zijn voor een kind, een plaats waar ze zich veilig voelen. Hier is dus duidelijk iets helemaal mis.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 13 februari 2006 @ 13:01:34 #14
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_35032797
Moussy, weet je zeker dat het niet met hoogbegaafdheid te maken heeft? Vanuit de info die ik ondertussen gelezen heb, vind ik het best herkenbaar... Ik wil je evt. ook wel wat info daarover toesturen (ik heb je toegevoegd op m'n msn)? Misschien geen gek idee om dat te laten testen (ik wil haar natuurlijk geen etiketje opplakken op grond van info op internet ), al is het maar om dat evt. uit te sluiten...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 13 februari 2006 @ 13:19:32 #15
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_35033404
Moussy, wat naar allemaal voor Rene en voor jullie
Is het wel slim om Rene mee te nemen straks voor dat gesprek? Ik hoop dat je vandaag wat verder komt en wat meer duidelijkheid hebt over de weg die je nu moet gaan.

En die opmerking van die kerk, dat weiger ik te geloven. Dat kan en mag vandaag de dag toch geen rol meer spelen. Als dat wel zo is, dan weet ik het ook niet meer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 13:37:09 #16
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35034098
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:19 schreef livelink het volgende:
En die opmerking van die kerk, dat weiger ik te geloven. Dat kan en mag vandaag de dag toch geen rol meer spelen. Als dat wel zo is, dan weet ik het ook niet meer.
reken maar dat dat nog bestaat

zijn er misschien ouders uit de klas van rené die er meer van weten wat daar gebeurt?

volgens mij is het gewoon tijd voor een andere school. dit gaat van kwaad tot erger.
lekker samen aftellen tot aan de vakantie en dan na de vakantie een frisse start maken op een andere school.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 13:45:33 #17
7074 moussy
kuttekop
pi_35034423
nou.. ehm, terwijl ik ga zitten om mn verhaal te tikken belt de directeur of ik even terug wil komen. Maar Cas ligt net in bed, dus dat kan niet. Straks misschien. Komt denk ik omdat ik de naam van "de 20-jaar-geleden-moeder genoemt heb

Ik moet nu even zitten, nadenken en mn neus snuiten, het draaide er op uit dat moeder en kind stonden te huilen op de gang. Ow wat had ik René graag mee naar huis genomen.
  maandag 13 februari 2006 @ 13:49:21 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_35034547
Succes moussy, zoiets gaat je niet in je koude kleren zitten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35034609
Jeemig Moussy, heel veel sterkte.
pi_35034830
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:45 schreef moussy het volgende:
nou.. ehm, terwijl ik ga zitten om mn verhaal te tikken belt de directeur of ik even terug wil komen. Maar Cas ligt net in bed, dus dat kan niet. Straks misschien. Komt denk ik omdat ik de naam van "de 20-jaar-geleden-moeder genoemt heb

Ik moet nu even zitten, nadenken en mn neus snuiten, het draaide er op uit dat moeder en kind stonden te huilen op de gang. Ow wat had ik René graag mee naar huis genomen.
Een knuffel voor jou dan .
wat moeilijk zeg. Je hebt René dus op school achter (moeten?) (ge)laten?
Misschien maar goed dat je niet direct terug gaat, nu kun je nog even nadenken, misschien afkoelen en even alles rustig op een rijtje zetten.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 13:58:48 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_35034924
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:49 schreef Troel het volgende:
Succes moussy, zoiets gaat je niet in je koude kleren zitten.
Ik vind dit zo zielig

Nou volgens juf 1 heeft ze wel aan de instructietafel gezeten tijdens rekenen, alleen deed ze niks, maar zat ze (weer) te spelen met dr gummetjes, die zijn dus ook weer afgepakt. Toen vroeg ik aan René of ze aan de instructietafel heeft gezeten en ze zei ja. Toen ik bozig werd begon René te huilen. Maar goed, ik heb gezegd dat René niet nablijft vanmiddag, dat ik haar gewoon om 15:15 op kom halen. Of ze nu wel of niet aan die tafel heeft gezeten. Ik heb ook gezegd dat René niet naar school wil als Juf 1 er is. Had ik moeten zeggen tijdens 10-minuten gepsrek maar dat héb ik gezegd, dat ze niet naar school wil. Pas nádat ik een gesprek heb gehad met René is er uit gekomen dat het om Juf 1 zou gaan. Alleen toen zou het aan het gedrag van René hebben gelegen, waar het hele 10 minuten gesprek over ging.. Er is dus niet geluisterd naar me.

Ik heb ook aangegeven over het werk mee naar huis krijgen, dat we dat afspreken, maar wat gewoon niet gebeurt. Daar werd niet op gereageerd. Nablijven tussen de middag zou ook niet waar zijn

Ik heb gezegd dat René vrijdag in dr broek heeft geplast, daar was zij niet bij, dus dat moest ik niet met haar bespreken Ik ben niet giftig geweest, heb alleen gezegd dat ik het zat begin te worden. Ik heb wél gezegd dat dit opgelost gaat worden en dat ik René anders thuis houd óf naar een andere school. Dat werd afgewimpeld met impulsief gedrag
  maandag 13 februari 2006 @ 14:00:14 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_35034987
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:58 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik vind dit zo zielig

Nou volgens juf 1 heeft ze wel aan de instructietafel gezeten tijdens rekenen, alleen deed ze niks, maar zat ze (weer) te spelen met dr gummetjes, die zijn dus ook weer afgepakt. Toen vroeg ik aan René of ze aan de instructietafel heeft gezeten en ze zei ja. Toen ik bozig werd begon René te huilen. Maar goed, ik heb gezegd dat René niet nablijft vanmiddag, dat ik haar gewoon om 15:15 op kom halen. Of ze nu wel of niet aan die tafel heeft gezeten. Ik heb ook gezegd dat René niet naar school wil als Juf 1 er is. Had ik moeten zeggen tijdens 10-minuten gepsrek maar dat héb ik gezegd, dat ze niet naar school wil. Pas nádat ik een gesprek heb gehad met René is er uit gekomen dat het om Juf 1 zou gaan. Alleen toen zou het aan het gedrag van René hebben gelegen, waar het hele 10 minuten gesprek over ging.. Er is dus niet geluisterd naar me.

Ik heb ook aangegeven over het werk mee naar huis krijgen, dat we dat afspreken, maar wat gewoon niet gebeurt. Daar werd niet op gereageerd. Nablijven tussen de middag zou ook niet waar zijn

Ik heb gezegd dat René vrijdag in dr broek heeft geplast, daar was zij niet bij, dus dat moest ik niet met haar bespreken Ik ben niet giftig geweest, heb alleen gezegd dat ik het zat begin te worden. Ik heb wél gezegd dat dit opgelost gaat worden en dat ik René anders thuis houd óf naar een andere school. Dat werd afgewimpeld met impulsief gedrag
Moussy, heb je al contact opgenomen met de leerplichtambtenaar ofzo? Ik kan me zo voorstellen dat er (helaas) vaker van dit soort situaties zijn en ik ben erg benieuwd wat de inspecteurs hiervan zeggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35035030
Moussy wat een gedoe, maar wel sterkte voor jou en rené
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_35035145
quote:

[..]

Ik vind dit zo zielig

misschien een keer goed met de vuist op tafel en om antwoorden vragen van de vragen die ze steeds ontwijken enzo.
Er blijkt toch echt uit je verhaal dat René bangig is voor juf1 en de streken die juf1 uithaalt.
En waarom mag je niet zeggen dat ze in d'r broek plast. Dat is toch het resultaat hoe juf 1 met haar omgaat. Dus het gaat haar zeker wel aan. Dat moet ze niet gaan afschuiven.
En idd hun nu een deadline geven, probleem oplossen zodat René met plezier haar basisschool af kan maken of school in verkeert daglicht stellen en een goede/beter school opzoeken.
Succes!!
pi_35035650
Moussy
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 14:30:08 #26
7074 moussy
kuttekop
pi_35036162
Ik heb tegen René gezegd dat ze nu goed dr best moest gaan doen, zodat ze volgend jaar naar een andere juf kan. Als ze dat niet doet moet ze nog een jaar bij juf1 in de klas zitten, waar de juf bij stond. Ik vole me nu wel een beetje lullig tegenover René, omdat ik voor mn gevoel de verantwoordelijkheid bij René heb gelegd

Troel, is daar een leerplichtambtenaar voor? Ik loop al vanaf woensdag te dubben wie ik hier voor nou om raad kan vragen
  maandag 13 februari 2006 @ 14:40:35 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_35036544
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:30 schreef moussy het volgende:
Ik heb tegen René gezegd dat ze nu goed dr best moest gaan doen, zodat ze volgend jaar naar een andere juf kan. Als ze dat niet doet moet ze nog een jaar bij juf1 in de klas zitten, waar de juf bij stond. Ik vole me nu wel een beetje lullig tegenover René, omdat ik voor mn gevoel de verantwoordelijkheid bij René heb gelegd

Troel, is daar een leerplichtambtenaar voor? Ik loop al vanaf woensdag te dubben wie ik hier voor nou om raad kan vragen
Nou, als je van plan bent René thuis te houden, dan kan je in problemen komen met die ambtenaar. Vandaar dat het misschien een idee is om ook met de inspectie overleg te plegen wat nu te doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 13 februari 2006 @ 14:41:23 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_35036573
quote:

[..]

Ik vind dit zo zielig

jezus, dat je nog rustig kon blijven zeg! wat een kreng!!!
stormy waters...
sailin'
  maandag 13 februari 2006 @ 14:43:28 #29
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35036639
Moussy ! Geef je mooie meid een dikke knuffel van me!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_35038480
Stuur anders Peet er eens op af? Mannen worden vaak sneller serieus genomen (en minder snel van impulsief gedrag beticht). Wat een gedoe.
pi_35038902
Mous
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 15:55:20 #32
7074 moussy
kuttekop
pi_35039628
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:28 schreef poemojn het volgende:
Stuur anders Peet er eens op af? Mannen worden vaak sneller serieus genomen (en minder snel van impulsief gedrag beticht). Wat een gedoe.
Peet gaat idd vrij vragen voor de dag dat er een gesprek zal zijn (woensdag)

Ik ben net op het matje geroepen op school door de directeur dat dit soort dingen niet voor de les besproken worden, maar dat je een afspraak moet maken. Want ik kwam op hoge poten aanstormen. Ik heb in eerste instantie gewoon gezegd waarom René niet na hoeft te blijven en toen daarna werd gezegd dat dat nooit hoeft en dat het ook nooit tussen de middag gebeurde werd ik lichtelijk pissig ja.

Ik denk dat ze gaan proberen de rollen om te draaien, want René heeft ook een gesprek gehad met Juf 1 en als ik er naar vraag weet ze niks meer

Ik had dr dus wel beter thuis kunnen houden
  maandag 13 februari 2006 @ 15:58:19 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_35039757
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:55 schreef moussy het volgende:

[..]

Peet gaat idd vrij vragen voor de dag dat er een gesprek zal zijn (woensdag)

Ik ben net op het matje geroepen op school door de directeur dat dit soort dingen niet voor de les besproken worden, maar dat je een afspraak moet maken. Want ik kwam op hoge poten aanstormen. Ik heb in eerste instantie gewoon gezegd waarom René niet na hoeft te blijven en toen daarna werd gezegd dat dat nooit hoeft en dat het ook nooit tussen de middag gebeurde werd ik lichtelijk pissig ja.

Ik denk dat ze gaan proberen de rollen om te draaien, want René heeft ook een gesprek gehad met Juf 1 en als ik er naar vraag weet ze niks meer

Ik had dr dus wel beter thuis kunnen houden
dit begint eng te klinken mous!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35039903
he bah, de situatie wordt er echt niet beter door he.
Ik snap niet dat juf1 het in d'r hoofd haalt op dezelfde dag nog met René een gesprek te hebben. EN al helemaal vervelend dat ze er niet over wilt praten.

Mar van die uitspraak van de directeur dat je dit niet voor de les moet bespreken snap ik niet hoor. Je hebt al zo vaak aan de bel getrokken en ze luisteren niet. Dan heb je weinig keus m het toch zo te doen.
En laat je vooral niet in je schoenen schuiven dat het jouw schuld zou zijn.

Probeer voorzichtig door te prikken bij René wat de juf gevraagd en gezegd kan hebben. Misschien aan het einde van de dag. Voordat ze naar bed gaat ofzo even lekker alleen met d'r praten zoals vrouwen/meisjes onder elkaar ook wel eens doen. En aangeven dat het voor haar zelf een fijne uitlaatklep kan zijn. EN dat je niets door verteld enzo als dat niet nodig is.

geef d'r maar een dikke kus want dit is d'r niet gegund natuurlijk.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 16:05:01 #35
7074 moussy
kuttekop
pi_35040085
Ik vraag ook nog even niet door, dat doe ik idd op zo'n moment, als we samen onder de douche staan of zo, of in de auto, dan laat ze het wel los...hoop ik... Ik heb wel gezegd dat ze me aaaallllleessss mag vertellen en dat ik niets tegen de juf zal zeggen, misschien werkt het. Maar eng is het idd.

Ik heb ook tegen de D. gezegd dat dit al maanden speelt, wist ze niks van zei ze Volgens juf1 en juf2 is dit iets van de afgelopen week Van de gemaakte afspraken die niet negekomen worden wist ze ook niks Wordt fijn woensdag, ik verheug me er nu al op
pi_35040949
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:05 schreef moussy het volgende:
Ik vraag ook nog even niet door, dat doe ik idd op zo'n moment, als we samen onder de douche staan of zo, of in de auto, dan laat ze het wel los...hoop ik... Ik heb wel gezegd dat ze me aaaallllleessss mag vertellen en dat ik niets tegen de juf zal zeggen, misschien werkt het. Maar eng is het idd.

Ik heb ook tegen de D. gezegd dat dit al maanden speelt, wist ze niks van zei ze Volgens juf1 en juf2 is dit iets van de afgelopen week Van de gemaakte afspraken die niet negekomen worden wist ze ook niks Wordt fijn woensdag, ik verheug me er nu al op
ik vind het ronduit schandalig dat ze doen alsof hun neus bloed. Slaat echt nergens op.
Soms krijg ik het gevoel van de dingen die je beschrijft alsof ik mijn basisschooltijd weer mag herhalen. En dat was alles behalve prettig.

Wat mijn moeder nog wel eens deed was dan samen met mij een gezellige middag er van maken om ook even m'n gedachten niet bij school te hebben. Dit is wel wat lasitg natuurlijk als er nog kind anwezig is.
Zorg in ieder geval dat ze zich veilig voelt bij je dan laat ze het hopelijk wel los, voor woensdag hopelijk.

ik vind het echt een k*t situatie voor jullie.
  maandag 13 februari 2006 @ 16:30:23 #37
24188 Belana
kloon van belana
pi_35041091
je word lekker serieus genomen zeg! Mijn god nog an toe....
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 16:44:46 #38
7074 moussy
kuttekop
pi_35041751
Ik kan er moeilijk gaan staan rellen, ook al zou ik diep van binnen dat wel willen De D. vond dat ik dit idd maar uit moest praten met de juf. nou ja we zien wel.. meer kan ik voorlopig toch niet doen. Ik wil gewoon eerlijkheid naar mij toe en naar René toe, nu zit ik me alleen maar van alles af te vragen.
  maandag 13 februari 2006 @ 16:48:08 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_35041920
Moussy, van de site van de onderwijsinspectie:

Voor vragen over: seksuele intimidatie en seksueel misbruik, lichamelijk geweld, grove pesterijen, geweld, extremisme, discriminatie en fundamentalisme belt u met de vertrouwensinspecteur. Deze is tijdens kantooruren bereikbaar op telefoonnummer 0900 – 111 3 111 (lokaal tarief).

http://www.onderwijsinspectie.nl
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35041960
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:44 schreef moussy het volgende:
Ik kan er moeilijk gaan staan rellen, ook al zou ik diep van binnen dat wel willen De D. vond dat ik dit idd maar uit moest praten met de juf. nou ja we zien wel.. meer kan ik voorlopig toch niet doen. Ik wil gewoon eerlijkheid naar mij toe en naar René toe, nu zit ik me alleen maar van alles af te vragen.
Rellen schiet je idd niet veel mee op. Maar blijkbaar vertelt juf1 niet het juiste verhaal (ook al zijn er 2 kanten op bepaalde punten moet het toch te matchen zijn).
En dat de directeur vind dat je het met de juf moet uitzoeken is ook niet erg meewerkend van school. Je wilt toch tot een oplossing komen en als daar als tussenpersoon de directeur voor moet komen zal dat wel moeten.

Ik hoop dat het gesprek woensdag wat uithaalt iig.
pi_35043249
Moussy wat een gedoe allemaal. voor jou en Rene!
  maandag 13 februari 2006 @ 19:30:07 #42
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_35048436
Moussy wat een verhaal zeg. Volgens mij heeft mijn vriend bij dezelfde juf in de klas gezeten in groep 7 en is in groep 7 naar een andere school gegaan.

Hopelijk komt er snel een oplossing voor René

[ Bericht 34% gewijzigd door -Bubseltje- op 13-02-2006 20:15:16 ]
  Jubileum moderator maandag 13 februari 2006 @ 20:13:15 #43
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35050531
Mous wat een ellende...ik vind het zo sneu voor René
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 13 februari 2006 @ 20:16:02 #44
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_35050680
Bah ik kan me er zo ontzettend kwaad over maken als volwassenen (die beter zouden moeten weten) het kinderen zo moeilijk gaan maken, volledig onterecht. Ik hoop echt dat Peet en jij het voor rene voor elkaar zullen krijgen dat ze snel weer met wat meer plezier naar school kan... Heel veel succes als jullie dat gesprek hebben!
patat ftw :)
  maandag 13 februari 2006 @ 20:25:27 #45
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_35051176
wat een rot situatie zeg..
maar het klinkt toch ook zo bekent.
mijn broertje heeft ook zoiets gehad op school omdat de juf hem niet mocht..
veel succes moussy en een dikke knuf voor reneé
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 20:42:10 #46
7074 moussy
kuttekop
pi_35052133
Mijn broer heeft dit ook gehad bij een leraar die een hekel had aan marinelui en dus ook aan hun kinderen. Maar goed, Peet is woensdagmiddag vrij en de juf schijnt René beloofd te hebben het leuker te gaan maken, ze had bij de belasting moeten gaan werken Verder weet ik niet wat er besproken is, alleen dat het gesprekje heel kort was.

Enneuhm, René heeft dr rekenwerk af gemaakt tijdens schooltijd. Ik vraag me nu af waarom het nu wel kan
pi_35053111
Moussy, misschien een ideetje...
Schrijf je grieven op, kort en duidelijk. Juist de emotie die je voeld door het onrecht naar rene en jouw maakt dat je emotie's op en neer denderen. Neem dat papiertje mee naar het gesprek en vraag desnoods punt voor punt wat juf er van vind en volgens haar welke afspraak er gemaakt is.
En vraag naar de afspraken van nu. Schrijf ze erbij en vraag een herhaalgesprek voor over 4 weken.
Ga uit van SAMEN-werking, niet van tegenwerking(zeiken over renee en wat ze fout doet is niet de bedoeling.) Jullie moeten NU een oplossing hebben, om Rene een leuke schooltijd te geven.
Voor Rene is het een bevestiging dat mama er voor haar is en voor haar knokt(al zal ze dat vast wel weten) Voor juf is het duidelijk dat je graag MEEwerkt maar wel volgens afspraak.
'Juist door het verschil kan je onderscheid maken. Iedereen is anders, wat ons gelijk maakt is dat we mensen zijn met respect naar elkaar, toch . . .�
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 21:03:31 #48
7074 moussy
kuttekop
pi_35053347
Ondanks dat ik het niet openbaar wilde maken, dit gesodemieter, ben ik er toch wel een blij mee, voor jullie hulp en meedenken

Franka, daar ben ik idd mee begonnen. Er slingert gewoon een briefje door de kamer enw at er in me op komt dat schrijf ik op.
  maandag 13 februari 2006 @ 22:04:13 #49
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_35056601
Leerplichtambtenaar werkt bij de gemeente, ik geloof niet dat die iets voor je kan doen hier (die kijkt volgens mij alleen of kindertjes wel naar school gaan).
Je moet inderdaad bij de schoolinspectie zijn. Ander idee: via het schoolbestuur de zaak op hoger niveau aankaarten.
Maar soms is het beter om je kind naar en andere school te laten gaan. Uit eigen ervaring (mijn ouders deden dat niet, dat is dubbel zo schadelijk denk ik).
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  maandag 13 februari 2006 @ 22:56:01 #50
3011 E.T.
pi_35059590
moussy, misschien ook eens je licht opsteken bij de Oudercommissie?
Een oudercommissie vind zulke dingen heel belangrijk om te weten, en wie weet hebben zij al eerder over deze juf gehoord
pi_35060352
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:04 schreef Icaä het volgende:
Leerplichtambtenaar werkt bij de gemeente, ik geloof niet dat die iets voor je kan doen hier (die kijkt volgens mij alleen of kindertjes wel naar school gaan).
Je moet inderdaad bij de schoolinspectie zijn. Ander idee: via het schoolbestuur de zaak op hoger niveau aankaarten.
Maar soms is het beter om je kind naar en andere school te laten gaan. Uit eigen ervaring (mijn ouders deden dat niet, dat is dubbel zo schadelijk denk ik).
Als ik me er even mee mag bemoeien, een leerplichtambtenaar kan wel degelijk iets betekenen voor je.

Ik was 16 en was nog leerplichtig, alleen wilde ik stoppen met de opleiding. Na overleg met de leerplichtambtenaar mocht ik mijn tijd uitzitten met 2 stagedagen in de week en die ene ochtend school, die eigenlijk ook nog verplicht was, werd me kwijtgescholden omdat het absoluut NIET goed ging daar, echt niet uit te houden. Zelfs niet voor 1 ochtend per week.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2006 18:52:29 ]
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2006 @ 16:16:33 #52
7074 moussy
kuttekop
pi_35078762
Ik heb een valentijkadootje gekregen van mijn mokkeltje, een tekening met: Voor mijn liefe mama Firaa
pi_35078975
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:16 schreef moussy het volgende:
Ik heb een valentijkadootje gekregen van mijn mokkeltje, een tekening met: Voor mijn liefe mama Firaa
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:55:28 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_35082246
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:16 schreef moussy het volgende:
Was ze vandaag nog een beetje naar school te krijgen? (Klinkt botter dan het bedoeld is)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2006 @ 18:36:37 #55
7074 moussy
kuttekop
pi_35083582
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:55 schreef Troel het volgende:

[..]

Was ze vandaag nog een beetje naar school te krijgen? (Klinkt botter dan het bedoeld is)
Jawel, omdat ze mocht overblijven maar het kostte wel wat moeite. Ik begrijp trouwens uit René dr "verslag" van de dag dat de juf haar best doet om weer aardig gevonden te worden is iig wat
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:25:30 #56
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_35085425
blijkbaar heb je dan toch indruk gemaakt op die juf
pi_35103536
De juf vertelde dat Bo een beetje vrijer word nu. Ze zei t met een knipoog (of terwijl ze is wat ondeugend geweest ) Goed teken vond de juf en ik ook.
Ze gaat ook met meer plezier sinds maandag. Het lijkt wel of er een ommekeer plaats vind ofzo.
Ze schijnt erg ijverig te zijn. En echt elke dag moet ik haar "werkjes" bekijken. Ze mogen kiezen wat ze willen, maar Bo kiest dus zelf werkjes ipv bv de poppenhoek. Blokken op kleur en van groot naar klein leggen, van donker naar licht. Een soort van memory, kralen op een stokje rijgen en van een voorbeeld namaken op vorm en kleur. Ze hebben echt schitterende matrialen op de montesorri. En ze vind dat dus geweldig. (ziet er ook echt heel leuk uit)
Als ze thuis komt moet ze wel nog ff flink afreageren. Maar dat word hopelijk ook minder.
Vanmiddag komt het vriendinnentje waar ze pas bij gespeeld heeft bij haar spelen. De moeder komt voor de 1e keer ook even mee. Ik heb net poffertjes gehaald (lekker makkie uit zo'n zakkie ) Dat wilde ze zo graag.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:35:02 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_35103571
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:33 schreef jessie het volgende:
Ze hebben echt schitterende matrialen op de montesorri.
Montessori heeft inderdaad geweldige materialen
Vorige week lag er bij ons op stage de catalogus van al die materialen. Ik heb echt de hele lunchpauze kwijlend in die catalogus zitten kijken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35103700
O ja jij loopt daar stage he.
Die voelletters zijn ook zo super. Bo stort zich nu bij elke "hond in de goot" of "hier uw container" tegel ter aarde om aan de letters van die tegel te voelen
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:42:05 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_35103774
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:39 schreef jessie het volgende:
O ja jij loopt daar stage he.
Die voelletters zijn ook zo super. Bo stort zich nu bij elke "hond in de goot" of "hier uw container" tegel ter aarde om aan de letters van die tegel te voelen
Uhm ja, dat zou ik haar wel snel weer afleren hoor

Maar de schuurpapieren letters zijn inderdaad een hot-item! Erg leuk wordt dat als ze een aantal letters gaan herkennen en dan proberen te schrijven en dan met ecoline en vetkrijt bezig gaan, mooie kunstwerkjes worden dat!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35103857
Ze hebben ook schriftjes waar elke letter groot in staat met een plaatje eronder. De Z en dan een plaatje van een zwaan bv. Er staan dan pijltjes in de letter en dan moeten ze die volgen met hun vinger en dan het woord of de letter zeggen. Zo leren ze ook de letter langzaamaan schrijven.
Ben nog steeds supertevreden over de vorm van onderwijs
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:45:36 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_35103899
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:44 schreef jessie het volgende:
Ze hebben ook schriftjes waar elke letter groot in staat met een plaatje eronder. De Z en dan een palatje van een zwaan bv. Er staan dan pijltjes in de letter en dan meoten ze die volgen met hun vinger en dan het woord of de letter zeggen. Zo leren ze ook de letter langzaamaan schrijven.
Ben nog steeds supertevreden over de vorm van onderwijs
Er zullen ongetwijfeld nog momenten komen waarop het supertevreden wat anders zal worden, maar dat is altijd wel zo natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35104048
O dat zal best, maar ik bedoel meer te zeggen dat het soort onderwijs is wat ik er van verwachtte. Als je kind er eenmaal zit is het toch afwachten hoe ze het gaan ervaren. En dat is bij wat voor soort onderwijs of school zo denk ik.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 15 februari 2006 @ 11:06:32 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_35104498
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:50 schreef jessie het volgende:
O dat zal best, maar ik bedoel meer te zeggen dat het soort onderwijs is wat ik er van verwachtte. Als je kind er eenmaal zit is het toch afwachten hoe ze het gaan ervaren. En dat is bij wat voor soort onderwijs of school zo denk ik.
Ja, maar ook dit soort onderwijs heeft zijn minpunten.

Stageschool vorig jaar: 10 kids in groep 6,7,8 die de tafels werkelijk gewoon NIET kenden. Tja, als je op je eigen tempo moet werken en er is te weinig controle.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2006 @ 13:32:20 #65
7074 moussy
kuttekop
pi_35109571
Als René op dr eigen tempo mocht werken zat ze nu nog te kleuren en te kleien
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:49:44 #66
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35112535
Muissie, hoe ging het gesprek met Peet op school bij René ??
pi_35122637
Moussy, je kent me en je weet wat ik voor beroep heb, ik zou direct naar de onderwijsinspectie stappen, dit kan en mag echt niet !!
Zorg voor duidelijke punten en afspraken op papier, zo sta je sterker dan met mondelinge afspraken die de juf toch niet nakomt en nu glashard ontkent.
Zorg er ook voor dat de directie bij dit gesprek aanwezig is en en derde, onafhankelijke partij, bijv iemand van de ouderraad of MR.
Heel veel sterkte, dit lijkt me echt onwijs K*T
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 09:08:29 #68
7074 moussy
kuttekop
pi_35143095
Dat gesprek is gister al geweest Ik heb er trouwens een mwoah mwoah gevoel over. Eerst zien dan geloven of ze de nieuwe afspraken nakomen. Dat namen ze me trouwens wel kwalijk, dat ik me afvroeg hoe ze met René afspraken maken, terwijl ze die met mij niet nakomen. Er moest vertrouwen zijn, tja, dat is er op deze manier niet. Het excuus op de niet nagekomen afspraken was ... vergeten... Net als het zeggen dat het met rekenen slechter gaat dan met lezen, terwijl ze tegen mij hadden gezegd dat het lezen slechter ging en of ik René daar mee wilde begeleiden thuis. Tuurlijk wil ik dat, maar je ontploft wel als je avonden zit te lezen en schrijven met het kind en op het rapport staat dat ze moeite heeft met splitsen/rekenen

Ook gevraagd waarom René na moet blijven, terwijl er meer kinderen zijn die hun werk niet af hebben en gewoon naar huis mogen. Omdat ze vinden dat René dan te weinig gedaan heeft. Volgens de juffen hoeven ze hun werk niet af te hebben, als ze maar hebben laten zien dat ze werken Ik heb gezegd het hier niet mee eens te zijn, dan had ik haar wel naar en vrije school gedaan als dat mijn standpunt was. René mag zelf aangeven wat ze denkt af te hebben en dat moet ze dan afhebben, heeft ze dat niet, na schooltijd afmaken Dat laat je een kind van bijna 7 toch niet zelf beslissen Daar begon ik van te steigeren en toen vertelden ze dat ze wel aansporen om meer of juist minder te doen. Maar dan nog... ik vind het apart.

Ik kreeg de indruk dat Juf 1 veel mopperde, maar minder beloonde en dat juf 2 meer beloonde dan mopperde (zoals het in mijn ogen ook moet) hier zou juf 1 ook aan denken.

Ow en dat van die muziek van groep 2 als groep 3 moest werken, was alleen als groep 3 werk áf moest maken en kwam niet zo vaak voor. Dus René had toch écht gelijk hier mee. Ik heb het trouwens ook zelf gezien. Ze vonden het volgens mij maar onzin en overtrokken, want het kwam echt maar een paar keer voor hoor. Ik heb gezegd dat dit geen doen is. Ik zou het ook niet kunnen.

Toen ik vertelde dat René thuis aan tafel in 5 min. klaar kan zijn met een behoorlijk aantal sommen, zeiden ze dat het kwam door de vertrouwde omgeving dat moet er op school toch ook zijn zei Peet meteen er overheen. Jawehel, maar dit was anders.

Concentratie, ik vind dat je niet van een kind kan zeggend at ze zich niet kan concentreren als ze ook rustig 20 minuten bezig kan zijn met de computer (het computeren zit er nu al in ) Als iemand zich niet kan concentreren kunnen ze dit ook niet als ze met een rekenprogramma daar bezig zijn. Volgens hun werkt dat zo niet

We hebben het over veel dingen gehad, ook haalde ze weer naar boven om René te laten testen, of ze daar in moesten bemiddelen. Nee dus, dat regel ik zelf wel. Voorlopig laat ik dat toch niet doen, eerst maar weer eens met plezier naar school, niet alles te gelijk.

Juf 2 had om 4 uur weer eena fspraak, dus rond kwart voor 4 werden we afgekapt met die boodschap, of we nu vonden dat het afgekapt werd Nou zei Peet, kan ik er wat aan veranderen dan? Nou nee..

Juf 1 viel juf 2 niet af en andersom, wel vonden ze mij vijandig. Peet zei dat we ons kind niet liet afbranden door een juf en dat het nu maar eens anders moest. Daar gaven ze hem gelijk in, als moeder, omdat ze dat ook niet bij hun eigen kinderen zouden toestaan, maar vonden het niet leu. Ze gaven aan dit zat te zijn met René, dat ze er ook wel eens niet goed van werden. Ik heb gezegd dat René dit dan dus duidelijk aanvoelt en dat dit in mijn oghen onproffesioneel is.

Er is nu afgesproken duidelijker te zijn met René, overduidelijker te gaan belonen en stimuleren naar goed gedrag en we gaan aan een heen en weer schrift beginnen, zodat ik ook meer informatie en duidelijkheid krijg en om het vertrouwen weer op te bouwen. Ook krijgt René boekjes/dingetjes mee naar huis omdat ze thuis constant wil rekenen en lezen/schrijven.

Ze waren het er niet mee eens dat ik had gezegd dat René gewoon nog even goed dr best moest doen, zodat ze van groep drie en haar juf(fen) af was. Ik had zo beaamd dat ze niet leuk waren. Volgens mij mag René een eigen mening hebben over alles en iedereen en hoeft ze niet iedereen maar ardig en leuk te vinden. Voor René is het zo ook duidelijk dat hier een eind aan komt. Volgens hun was dat niet nodig, nou volgens mij dus wel.

Of ik nog even wilde vragen om het heen en weer schreeft als ze dat zouden vergeten, ik vind dat niet mijn taak, ik vind dat ze nu zelf even moeten laten zien dat ik hun ook kan vertrouwen, dat er weer afspraken nagekomen kunnen worden, dus heb besloten dat even aan te kijken en om er niet om te gaan vragen.

Dat haar rapport, gedrag ena ndere dingen zo omgeslagen zijn weten ze niet, kunnen ze niet verklaren, kwam wel vaker voor zeiden ze en daar kon ik het mee doen. Misschien was het de omschakeling wel, van groep 2 naar groep 3. dat ze meer aan dr tafel moest zitten ipv in de rondte keutelen en wat heenen weer lopen. Toen kwamen we dus weer op het punt groep 2 samen met groep 3 bij elkaar in het lokaal, waar groep 3 geen hinder van zou hebben
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:13:54 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35143172
Hmmm... Ik kan me je mwoah gevoel wel voorstellen.
Eea is besproken en op tafel gelegd maar echt uitgesproken is het niet lijkt me.
Hopelijk is het nog even vol te houden de laatste paar maanden van dit jaar...
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 09:20:50 #70
7074 moussy
kuttekop
pi_35143271
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:13 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm... Ik kan me je mwoah gevoel wel voorstellen.
Eea is besproken en op tafel gelegd maar echt uitgesproken is het niet lijkt me.
Hopelijk is het nog even vol te houden de laatste paar maanden van dit jaar...
Ze negeren me verder ook op school dus ik voel me er ook niet echt op mijn gemak meer Volgens Rene'heeft juf 1 beloofd het weer leuker te gaan maken... we zullen het zien... meer kan ik voorlopig niet doen.
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:26:04 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35143352
Nee, ik kan me voorstellen dat het een hele ongemakkelijke situatie is nu.
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:36:29 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_35143545
sjees, wat weird allemaal. Ik zou me niet prettig voelen ermee mous
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 10:05:17 #73
7074 moussy
kuttekop
pi_35144232
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:36 schreef Belana het volgende:
sjees, wat weird allemaal. Ik zou me niet prettig voelen ermee mous
Wat moet je dan, je kind iedere keer van school verslepen is ook niet ideaal.

René moet gewoon duidelijkheid, desnoods met zo'n pictoklok (zoiets hebben ze op school) en niet aan laten klooien. Gewoon je hebt die tijd om die sommen te maken, niet van dénk je dat je dat af krijgt. Want dan gaat ze gewoon zitten pielen en dan is ze te laat als de juf voor haar staat om te kijken of ze het af heeft. Z moeten weten hoe lang ze ergens over mmag doen. Daarom werkt dat 1,2,3 hier in huis goed. Bij 1 kan ze nog treuzelen, dat weet ze en bij 2 begint ze te rennen, dat weet ze gewoon en zo heeft zij haar duidelijkheid. Dat kan ook met zo'n klok.
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:07:56 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35144302
Ja, dat zou idd wel een betere actie zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat je niet met haar van school naar school gaat slepen maar mss is het wel al een idee om eens te kijken of je info kan krijgen over de werkwijze van de juf uit de volgende klas. Als die ook losser is dan is het mss wel een idee om te kijken of er een schoo(systeem) is dat beter aansluit bij haar behoeftes?
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 12:03:36 #75
7074 moussy
kuttekop
pi_35147428
Van het ene uiterste naar het andere, René was als eerste met dr rekenen klaar
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:06:02 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35147497
Lekker mutsie is het toch ook! Leuk voor d'r!
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 12:09:35 #77
7074 moussy
kuttekop
pi_35147597
Een meut is het!! Maar wel die van mij

Misschien begin ik zelf wel met het schrift, begin ik met de gebruiksaanwijzing van René er in te zetten
pi_35247038
Fijn dat het gesprek iets opgeleverd heeft, ben benieuwd hoe de juffen zich er aan houden !
  zondag 19 februari 2006 @ 11:42:56 #79
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_35248896
Moussy wat een gedoe en hopelijk houden ze zich aan hun afspraken sterkte ermee in elk geval.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 februari 2006 @ 14:12:41 #80
13151 crew  Rewimo
pi_35287313
Ik ga zo naar school om met Christans juf te praten over zijn citotoets...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 20 februari 2006 @ 14:26:03 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35287681
huh nu al citotoets ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 20 februari 2006 @ 14:58:05 #82
37150 livelink
pi_35288747
Ja, dat wil je nog allemaal niet weten, Evenstar. Tegenwoordig heb je inderdaad kleutercitotoetsen.
Ik ben wel benieuwd, Rewimo. Ik neem aan dat je gaat praten over dat extra jaar kleuteren?

Af en toe verdiep ik me tegenwoordig een beetje in school en schoolproblemen; gewoon uit nieuwsgierigheid en toen kwam ik dit tegen. Het gaat over kinderen die in beelden denken in plaats van in taal. Het viel me op omdat er gesproken werd over problemen met de overgang van groep 2 naar groep 3.
  maandag 20 februari 2006 @ 15:06:24 #83
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_35289052
Beelddenken hoeft helemaal geen problemen te geven, hoor! Mijn man en ik zijn allebei beelddenker, maar hebben geen leerproblemen gehad. Voordat we van beelddenken hadden gehoord, wisten we helemaal niet dat wij beelddenkers zijn en dat er ook mensen zijn die geen beelddenkers zijn.
Ik heb een aantal links over beelddenken doorgelezen en herken weinig van de problemen die genoemd worden. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het geen problemen kan opleveren.
Het schijnt dat kleine kinderen altijd in beelden denken en dat dat op een bepaalde leeftijd minder wordt.
  maandag 20 februari 2006 @ 15:14:18 #84
37150 livelink
pi_35289352
Ik heb geen idee, ik ben alles behalve een beelddenker, geloof ik. Ik vond het alleen wel interessant om te lezen.
  maandag 20 februari 2006 @ 15:19:50 #85
35189 Troel
scherp en bot
pi_35289556
Iedereen begint als beelddenker, en meestal verandert dat langzaam. Op het moment dat je beelddenker bent is het moeilijker om te leren lezen en dergelijke (leren wij op school tenminste)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 februari 2006 @ 15:40:15 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35290287
hmm christan misschien een extra kleuterjaar?

Ach ik heb ook 3 jaar kleuterklas gehad.. ik was te speels en in groep drie kreeg ik het lespakket van groep vier dus het komt allemaal wel op zijn plekje.. denk dat ze simpelweg al teveel van kleuters verwachten ..
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 februari 2006 @ 15:48:44 #87
13151 crew  Rewimo
pi_35290570
Christan heeft zowel de toets voor de jongste als voor de oudste kleuters gedaan. Die voor de jongste kleuters heeft hij zonder uitzondering prima gemaakt, alles niveau A (loopt van A t/m E). Die voor de oudste kleuters was minder goed, voor taal een D en voor rekenen en voor ordenen C. Van die taal verbaasde me eigenlijk wel. Hij is verbaal namelijk behoorlijk bij de pinken.

Na wat uitleg bleek dat hij bijvoorbeeld niet goed scoorde op het onderdeel rijmen en dat zijn juf dat extra met hem gaat oefenen. Waarop ik met mijn oren stond te klapperen want thuis doet hij bij wijze van spreken niet anders. Dat heb ik uiteraard aangegeven waarop ze gelukkig meteen reageerde dat dat dan alvast opgelost kon worden. Wat ik wel herkende is dat hij letters nog niet 'aan elkaar plakt' tot woorden. Dat kwartje lijkt nog niet te vallen.

In elk geval wordt hij gewoon bij de oudste kleuters betrokken en dan kijken we aan hoe het de volgende keer gaat met de toets. In mei komt de volgende toets. Mocht hij dan alsnog goed scoren dan gaat hij mee naar groep 3.
  maandag 20 februari 2006 @ 16:01:30 #88
37150 livelink
pi_35291049
Ik blijf het allemaal vaag vinden met die toetsen. En dat letters-aan-elkaar-plakken-tot-woorden, wat wordt daar mee bedoeld? Kleuters hoeven toch nog helemaal niet te kunnen lezen of schrijven? Ik begrijp dat echt niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 februari 2006 @ 16:23:38 #89
13151 crew  Rewimo
pi_35291911
Dat plakken houdt in dat ze letters die je langzaam achter elkaar zegt zelf combineren tot woorden. Dus als je zegt mmmmm ieieieieieie rrrrrrrr zou het kind dat moeten kunnen combineren tot mier.
  maandag 20 februari 2006 @ 16:33:47 #90
37150 livelink
pi_35292306
Oke, nou wordt het iets duidelijker. Nou maar hopen dat hij dat in mei wel snapt. Dat duurt nog een hele tijd natuurlijk. En ze hebben de deur naar groep 3 nog duidelijk niet gesloten, dus dat is wel positief.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2006 @ 21:32:57 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_35458334
Eeven leuk bericht over René, mocht ook wel een keer. Ze zit net een paar weken op zwemles en gaat vanaf morgen naar het diepe
pi_35458383
René knap zeg
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2006 @ 21:36:23 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_35458428
Ik heb mijn A en B vroegah binnen 8 weken gehaald en zie haar dat ook wel rap doen, alleen zo snel gaat ze dat niet halen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 februari 2006 @ 21:40:31 #94
13151 crew  Rewimo
pi_35458554
Wat goed van René! Christan zit sinds november op zwemles, daar hebben ze alleen maar een 'diepe'. Ze krijgen een kurk en vleugeltjes en gaan gelijk zwemmen, na een test of ze geen watervrees hebben uiteraard.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2006 @ 21:42:25 #95
7074 moussy
kuttekop
pi_35458620
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:40 schreef Rewimo het volgende:
Wat goed van René! Christan zit sinds november op zwemles, daar hebben ze alleen maar een 'diepe'. Ze krijgen een kurk en vleugeltjes en gaan gelijk zwemmen, na een test of ze geen watervrees hebben uiteraard.
Hier gaan ze ook meteen met kurken en bandjes, maar ze zwemt dus sinds vorige week zonder bandjes. Daarvoor met lege bandjes om dr armen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 februari 2006 @ 21:46:26 #96
13151 crew  Rewimo
pi_35458751
Goed hoor, dat is lekker snel Ze hebben hier wel twee 'badjes' met twee badmeesters. De gevorderden zwemmen alleen met kurk (die wordt steeds kleiner, ze beginnen met 5, dan 3 en indien nodig zelfs 1 da's meer voor het zelfvertrouwen dus). Van de week waren er maar 3 kinderen in het gevorderdenbadje (de griep heeft toegeslagen op school) en dat was een mooie gelegenheid voor de badmeester om ze zonder kurk te laten zwemmen. Zo trots als ze waren, die kids. En de ouders toen die doorhadden dat de kurken op de kant lagen in plaats van om de buiken
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2006 @ 21:54:03 #97
7074 moussy
kuttekop
pi_35459037
René heeft vaak dr kurkjes verkeerd om zitten als ze op de rug zwemt draaien die dingen naar dr buik en zo zwemt ze net zo makkelijk verder Maar goed, ze heeft dan ook maar 3 kurkjes om.

Leuk he, als ze in die kleine groepjes zwemmen! Bij het groepje van René zitten dan een stuk of 10 kinderen, 3 meiden geven les vanuit het water en er loopt nog 1 juf langs de kant.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 februari 2006 @ 09:06:43 #98
13151 crew  Rewimo
pi_35469800
Christan heeft les met ongeveer 8 kinderen. In de praktijk zijn het er bijna altijd minder, meestal een stuk of 6. Is wel lekker zo'n klein groepje inderdaad, dan weet je dat ze ook voldoende aandacht krijgen.

Hier draaien ze de kurken trouwens expres op de buik zag ik van de week, als ze moeten rugzwemmen
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2006 @ 10:16:05 #99
7074 moussy
kuttekop
pi_35470354
dat moet ook wel, anders gaan ze heel raar drijven
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2006 @ 11:43:33 #100
7074 moussy
kuttekop
pi_35471916
Buurmeisje van 8 stond net aan de deur met een mega ding van een beugel in dr mond, wat vroehoeg
  zaterdag 25 februari 2006 @ 13:43:52 #101
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_35474952
hoe vroeger hoe beter toch? anders krijg je zo'n smoel als ik heb... hoebedoeljeoverbijt...
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2006 @ 14:27:19 #102
7074 moussy
kuttekop
pi_35476172
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:43 schreef werkeend het volgende:
hoe vroeger hoe beter toch? anders krijg je zo'n smoel als ik heb... hoebedoeljeoverbijt...
Ja ik vind het goed hoor, ik was zelf een jaar of 14 en moet nu nog de draadjes achter mn tanden 1x in de zoveel tijd laten controleren.
  zondag 26 februari 2006 @ 08:59:15 #103
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_35502921
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 11:43 schreef moussy het volgende:
Buurmeisje van 8 stond net aan de deur met een mega ding van een beugel in dr mond, wat vroehoeg
apart ja... toen ik kind was leek het erop dat ik een beugel zou moeten gaan krijgen maar de tandarts zei dat het beter was om te wachten tot al mijn tanden gewisseld waren... maar ik heb er nooit eentje hoeven hebben uiteindelijk, kennelijk waren mijn tanden zelf al weer wat minder scheef komen te staan ofzoiets
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2006 @ 12:05:00 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35505390
ik mag het hopen.
als luca mijn gebit erft heeftie een aardige overbeet
pi_35516195
je gebit groeit nog door tot je een jaar of 16 bent, dus al die beugels hebben soms geen nut....
  zondag 26 februari 2006 @ 21:31:20 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_35523934
quote:
Op zondag 26 februari 2006 17:36 schreef Stout het volgende:
je gebit groeit nog door tot je een jaar of 16 bent, dus al die beugels hebben soms geen nut....
En zelfs na je beugel staan de tanden soms wat los waardoor ze gewoon weer anders groeien als je niet zo'n plastic gebitje krijgt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2006 @ 07:00:50 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35533701
zeg troel, jij hebt ooit dit topic geopend: Ik ga naaien
hoe zit het ermee? waar blijven de resultaten?
(sorry offtopic )
  maandag 27 februari 2006 @ 09:08:13 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_35534413
quote:
Op maandag 27 februari 2006 07:00 schreef lady-wrb het volgende:
zeg troel, jij hebt ooit dit topic geopend: Ik ga naaien
hoe zit het ermee? waar blijven de resultaten?
(sorry offtopic )
Whehe, nou, mijn mooie lap stof zit nog steeds in mijn naaidoos. Heb er simpelweg geen tijd voor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35540361
We weten waar de enorme vermoeidheid van Djen vandaan komt. Net de huisarts aan de telefoon gehad en ze heeft Pfeiffer. Dat word dus vel rusten en haar vakantie word iets verlengd.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:45:09 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35540470
Anitra, ik zou djulian jou en rick ook laten testen
Dan kunnen ze zien ofdat je het hebt/hebt gehad

voor djen
pi_35540572
Ik heb het al gehad, op ongeveer dezelfde leeftijd als Djen. Rick en Djulian houden we in de gaten. Ik heb Djen net gebeld bij oma en haar een kusverbod opgelegd
Nu ik alle symptomen op internet zie denk ik ja dat heeft ze gehad, de koorts, de keelpijn, de misselijkheid tot braken aan toe, de hoofdpijn. maar je denkt at dat en griepje is. De huisarts had het dus bij het rechte end.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:50:07 #112
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35540619
ik heb ook pfeiffer gehad en in die tijd niets gemerkt:X pas toen ik een verkoudheidje kreeg kreeg ik alle symptomen .. en dus ook mensne om me heen laten testen
  maandag 27 februari 2006 @ 13:54:38 #113
3011 E.T.
pi_35540763
een kusverbod heeft geen zin bij Djen. Ik neem tenminste aan dat ze niet tongzoent?
het gaat voornamelijk om speekseloverdracht (en met niezen en hoesten en uit elkaars glas drinken is er dus veel meer risico).
Ook zal Djulian er weinig last van hebben, bij kinderen onder de 5 jaar verloopt het in 99% zonder noemenswaardige klachten, hooguit een griepje. Pfeiffer heeft de ernstigste klachten bij jongvolwassenen tussen de 15 en 25.
De meeste mensen hebben 't trouwens al in hun peuterleeftijd gehad zonder dat ze 't wisten.
pi_35541071
Ze heeft wel al 9 weken verkering hoor E.T.
Djen is wel kampioen in natte kussen geven *ieuw* ze doet altijd haar lippen nat maken voor ze een kus geeft dus voor de zekerheid ff op de wang kussen
Ze is de laatste tijd extreem moe dus ze heeft er wel redelijk last van, hopenlijk voelt ze zich snel weer wat fitter.
  Moderator maandag 27 februari 2006 @ 18:21:44 #115
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_35549319
Hallo iedereen, ik lees hier wel vaak mee maar heb nog niet gepost.
Ik heb een zoontje, joey, is 22 februari 8 jaar geworden.
Nou vroeg ik me eigenlijk af wat een goede leeftijd is om ze alleen naar school te laten lopen, hij heeft het me al een paar keer gevraagd maar ik twijfel zelf nog erg.
We hebben nu het compromis gemaakt dat ik met hem mee loop tot voorbij de weg die hij over moet steken en dat hij het laatste stukje (met alleen twee fietspaden) alleen mag lopen.
Hij leek al zo groot geworden maar als ik hem dan alleen bij me weg zie lopen......
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:54:24 #116
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_35611736
Wij hebben een vervoersregeling, omdat de school een streekschool is en niet erg dicht bij ons in de buurt (ruim een half uur fietsen). Tot de kinderen 9 zijn wordt dit door de gemeente gesubsideerd, daarna worden ze geacht zelfstandig naar school te kunnen gaan (met fiets of OV).
Voor jullie ligt het er natuurlijk nogal aan wat de afstand is naar school, hoe (on)veilig de weg naar school is, of hij evt. met anderen samen naar school kan...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 maart 2006 @ 16:58:15 #117
13151 crew  Rewimo
pi_35611894
Kan er geen vriendje met Joey meelopen? Kan me indenken dat je 'helemaal alleen' een beetje eng vindt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 maart 2006 @ 16:59:11 #118
13151 crew  Rewimo
pi_35611928
Hoe is het nu met Djen, Anitra? Krijg je haar een beetje aan het rusten?
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:26:44 #119
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_35612748
Ik heb me een beetje ingelezen in de "van kleuter tot puber" topics en kom me nu officieel melden

Nick (zondag wordt 'ie 4) is vandaag voor het eerst naar school geweest om te "wennen". Hij vroeg al ruim een jaar wanneer hij nou naar school mocht (dat krijg je als er in jouw straat een school staat denk ik) maar toen het vanmorgen zover was wilde hij niet. We kregen de mededeling dat hij nog niet jarig was geweest en dat hij dus nog niet naar school ging
Uiteindelijk viel het reuze mee. Op school was er al een stickertje voor hem bij de kapstok en er was ook al een stoeltje met zijn naam er op en dat vond hij wel heel stoer geloof ik. Bij het wegzetten van zijn drinkbeker werd hij al gelijk geholpen door 2 vrouwelijke klasgenootjes en die aandacht beviel 'm ook wel. Bij het weggaan een kus en een knuffel, terug naar z'n stoel, toch nog een kus en een knuffel, weer terug naar z'n stoel, vanaf daar kregen we nog een handkus en toen werden we weggekeken...

Om 12 uur bij het ophalen werden we enthousiast begroet en de eerste mededeling van Nick was dat de juf boos was geweest... Maar niet op hem maar op een meisje. Dat had meer indruk gemaakt dan dat hij een ongelukje had gehad, maar daar til ik niet zo zwaar aan moet ik zeggen (juf ook niet geloof ik). Ze waren buiten aan het spelen in de sneeuw toen hij moest plassen. Eerst juf vinden, zeggen dat je moet plassen, dan moet er iemand mee want je weet natuurlijk nog niet zo goed waar de wc is, jas uit, broek naar beneden... Ja dat is ook wel lastig allemaal.
Verder heeft hij de eerste uitnodiging voor een verjaardagsfeestje al binnen De juffen van alle eerste groepen vieren 1 keer per jaar tegelijk hun verjaardagen en dat is over 2 weken onder schooltijd. Voor die verjaardagen hebben de kids vandaag taartjes van klei gemaakt die ze volgende week gaan schilderen.

Juf was wel tevreden met hoe het was gegaan vanmorgen. Morgen is Nick nog thuis, dan gaat hij vrijdag een hele dag en vanaf maandag "voor het eggie".

*snif* mijn kleine jochie wordt groot...
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 19:49:06 #120
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35617641
vandaag zei de moeder van een vriendje van luca tegen mij: ik vind luca altijd zo schattig
nou kan je veel van mijn kind zeggen,
maar niet dat hij schattig is
hij is verdorie bijna 7 ja
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:54:21 #121
3011 E.T.
pi_35617879
babsjuh, wat leuk dat je mee komt kletsen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 maart 2006 @ 20:09:18 #122
13151 crew  Rewimo
pi_35618534
Luca is wèl schattig ja!

Babsjuh, welkom! Voor het eerst naar school is een heel avontuur, maar meestal zijn ze er ook heel erg aan toe. Lekker idee dat het zo goed is gegaan die eerste dag En het went snel hoor!
  woensdag 1 maart 2006 @ 20:21:21 #123
37150 livelink
pi_35618993
Kindjes van bijna 7 kunnen nog steeds heel schattig zijn, hoor (gelukkig wel).

Babsjuh, spannend zo'n eerste wendag. Katja heeft de eerste dagen ook ongelukjes gehad, maar dat gebeurde dan thuis. Toch ook wel een beetje de zenuwen denk ik.

Knorretje, jij schreef dat Alicia na de voorjaarsvakantie ook voor het echie ging. Hier is de voorjaarsvakantie al geweest, maar ik weet niet zeker in welke regio jullie zitten. Ik ben in ieder geval wel benieuwd hoe het gegaan is.
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 20:39:43 #124
7074 moussy
kuttekop
pi_35619767
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:21 schreef senesta het volgende:
Hallo iedereen, ik lees hier wel vaak mee maar heb nog niet gepost.
Ik heb een zoontje, joey, is 22 februari 8 jaar geworden.
Nou vroeg ik me eigenlijk af wat een goede leeftijd is om ze alleen naar school te laten lopen, hij heeft het me al een paar keer gevraagd maar ik twijfel zelf nog erg.
We hebben nu het compromis gemaakt dat ik met hem mee loop tot voorbij de weg die hij over moet steken en dat hij het laatste stukje (met alleen twee fietspaden) alleen mag lopen.
Hij leek al zo groot geworden maar als ik hem dan alleen bij me weg zie lopen......
Ik vind het moeilijk hoor, dat geven van vrijheid.

Vandaag heb ik anderhalf uur in de stress gezeten en zag ik allemaal verzopen Reneetjes voor me

Om half 15 ging René met een vriendinnetje eendjes voeren. Ze zouden meteen terugkomen als ze klaar waren. Het was bij een ondiep plasje dus ik dacht dat het voor een keer wel kon. En ja, ikw eet dat je bij 5cm water al kan verdrinken.

Alles wat maar kwam, geen René. Dus ik ben in de auto gestapt met Cas en gaan zoeken, en maar zoeken, naar de moeder van dat meisje, niks, maar die maakte zich er niet druk om. Weer naar huis, om te kijken of ze al voor de deur stond te jammeren Een vriend van ons kwam bij ons, dus die heb ik in huis gedropt met Cas voor áls ze thuis kwam, en weer zoeken, het was inmiddels al 17 uur Terwijl ik op de fiets in de rondte sjees komen ze doodleuk bij de opa van het vriendinnetje uit huis lopen giebelen. Woest was ik!! Dus ik schreeuw René Achternaam, uitraard was ik ook blij dat ik haar weer zag, en ga toch een partij te keer Ik heb later wel uitgelegd hoe bezorgd ik was en hoe blij ik was om haar te zien, maar ik schaam me nu enorm dat ik zo te keer ging op straat tegen haar. Niet schelden of zo hoor, maar meer van waarom kom je niet naar huis, als je in het water was gevallen en niemand had je gezien was je nu verdronken.... pft, kost weer 20 jaar van mn leven. De straf, ze komt het hofje niet meer uit!!
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 20:41:28 #125
7074 moussy
kuttekop
pi_35619836
Oh ja, Babs leuk dat je hier bent
pi_35620132
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:21 schreef livelink het volgende:

Babsjuh, spannend zo'n eerste wendag. Katja heeft de eerste dagen ook ongelukjes gehad, maar dat gebeurde dan thuis. Toch ook wel een beetje de zenuwen denk ik.

Knorretje, jij schreef dat Alicia na de voorjaarsvakantie ook voor het echie ging. Hier is de voorjaarsvakantie al geweest, maar ik weet niet zeker in welke regio jullie zitten. Ik ben in ieder geval wel benieuwd hoe het gegaan is.
maandag mag ze en ze staat te poppelen, iedere ochtend streept ze netjes weer een dagje door.
We hebben de pantoffels en euritmie schoentjes al gekocht, het tasje van school wat je moet versieren, versiert in een pipi tas en het plankje voor bij haar knaapje ligt in de grondverf te drogen en komt ook nog een pipi op. We logeren nog steeds bij oma en opa en mogen dus as maandag heel vroeg op om naar school te fietsen (en hoop dat er dan wat minder sneeuw ligt).

Dus maandag de echt grote update. Leuk dat je er naar vroeg
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 maart 2006 @ 20:58:42 #127
13151 crew  Rewimo
pi_35620422
Geweldig die tas!

Spannend voor Alicia en voor jou Knor, ben erg benieuwd wat ze ervan vindt maandag

Mous, eng hè als je niet weet wat ze uitspoken Ik kan soms ook zo tekeer gaan, is puur uit bezorgdheid en ongerustheid
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 21:00:25 #128
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35620487
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:21 schreef livelink het volgende:
als je al 6 jaar hoort dattie zo schattig klein is, komt het je eerlijk gezegd de strot wel uit hoor
en ja, ik zie ook wel dat hij bij vriendje vergeleken nog een echt kleuterlichaam heeft, maar ja, daar kan hij ook niks aan doen. en ik vind het gewoon niet leuk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 maart 2006 @ 21:03:26 #129
13151 crew  Rewimo
pi_35620584
Nee, als het op die manier gezegd wordt niet, dat snap ik.

En toch is het een schatje maar dat bedoel ik dus gewoon over Luca zelf, niet over zijn bouw
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 21:04:27 #130
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35620624
zeg, moet jij niet voetbal slapen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 maart 2006 @ 21:05:37 #131
13151 crew  Rewimo
pi_35620681
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:04 schreef lady-wrb het volgende:
zeg, moet jij niet voetbal slapen?
Ik heb al tv geslapen vandaag
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:07:11 #132
37150 livelink
pi_35620745
Op de foto's die ik zag vond ik niet dat hij een kleuterlichaam had. Komt misschien ook wel omdat ik hem niet naast andere kinderen van zijn leeftijd zag. En ik kom zelf uit een gezin van kleintjes. Ik ben zelf 1.56 en mijn broers zijn 1.65. Ook Job en Katja zijn echt klein, dus ik snap het wel. Maar daarom heb ik ook eigenlijk wel altijd een zwak voor die kleintjes. Geen idee hoe ik over 6 jaar zal reageren als mensen dat over Job blijven zeggen, natuurlijk.
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:09:00 #133
37150 livelink
pi_35620828
Knorretje, wat een ontzettend gave Pippi-tas!! Wat leuk dat ze er zoveel zin in heeft.
pi_35622068
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:59 schreef Rewimo het volgende:
Hoe is het nu met Djen, Anitra? Krijg je haar een beetje aan het rusten?
Djen heeft bij mijn moeder redelijk veel gerust. Vanavond is ze van mijn moeder naar haar vriendin gegaan. Na overleg met de moeder van haar vriendin en het eerste wat ze zei toen ik zei dat Djen veel moet rusten was: Dat komt goed uit want N. loopt de hele dag al in haar pyama niks te doen Die twee zitten morgen de hele dag op de bank spelltjes te spelen met de nintendo denk ik. Haar moeder houd het goed in de gaten, rust ze niet genoeg dan is het gelijk naar huis.
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:34:02 #135
33969 babsjuh
pi_35625348
Wow wat een warm welkom, leuk!

Oh ja, Nick mag wat mij betreft wel in het lijstje van de (volgende) OP: geb. datum 05-03-2002

Gelijk even een paar vraagjes:
- op school doen ze aan boek-sparen: op maandag kun je je kind dan minimaal 0,50 euro meegeven, dit wordt aangetekend op een kaart en als die vol is kun je in het boekwinkeltje van school een boek uitzoeken. Zijn er mensen die ervaring hebben met zoiets? Vind het idee wel leuk, en Nick wordt graag voorgelezen, maar het boeken kopen doen we hier nogal impulsief en dat boekwinkeltje is maar eens per maand of zo open.
- schoolmelk: wel of niet doen? Op de BS waar Nick heengaat hebben ze een continu-rooster dus dan krijgt hij 2 keer per dag op school melk (ochtendpauze en lunch). Hij eet ook nog eens brinta voor ontbijt en warme melk voor hij gaat slapen. Nu zit hij al op een halve liter melk per dag, dat wordt dan dus een liter. Is dat niet veel te veel? En die pap en avondmelk schrappen kan ik wel vergeten, hij is nou eenmaal gek op melk.

Gekke fase, als ze net naar de BS gaan... Voel me weer een beetje als toen ik net bevallen was, gaat dit wel goed, heb ik dat wel geregeld?
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 maart 2006 @ 22:37:45 #136
13151 crew  Rewimo
pi_35625511
Dat boeksparen ken ik niet. Op zich een leuk idee, maar alleen als ze boeken hebben die jullie aanspreken. Kun je er niet eerst eens rondkijken?

Het lijkt me nogal veel melk ja. Aan de andere kant, als hij het graag drinkt en er geen last van heeft doe je hem er waarschijnlijk een groot plezier mee.
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 22:59:55 #137
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35626509
ik ken het ook niet, maar het lijkt me best leuk.
heb je een beetje keus?

aan schoolmelk doe ik niet mee. luca vindt het te leuk om een beker mee te nemen.
  Moderator donderdag 2 maart 2006 @ 00:35:43 #138
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_35629830
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:39 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk hoor, dat geven van vrijheid.

Vandaag heb ik anderhalf uur in de stress gezeten en zag ik allemaal verzopen Reneetjes voor me

Om half 15 ging René met een vriendinnetje eendjes voeren. Ze zouden meteen terugkomen als ze klaar waren. Het was bij een ondiep plasje dus ik dacht dat het voor een keer wel kon. En ja, ikw eet dat je bij 5cm water al kan verdrinken.

Alles wat maar kwam, geen René. Dus ik ben in de auto gestapt met Cas en gaan zoeken, en maar zoeken, naar de moeder van dat meisje, niks, maar die maakte zich er niet druk om. Weer naar huis, om te kijken of ze al voor de deur stond te jammeren Een vriend van ons kwam bij ons, dus die heb ik in huis gedropt met Cas voor áls ze thuis kwam, en weer zoeken, het was inmiddels al 17 uur Terwijl ik op de fiets in de rondte sjees komen ze doodleuk bij de opa van het vriendinnetje uit huis lopen giebelen. Woest was ik!! Dus ik schreeuw René Achternaam, uitraard was ik ook blij dat ik haar weer zag, en ga toch een partij te keer Ik heb later wel uitgelegd hoe bezorgd ik was en hoe blij ik was om haar te zien, maar ik schaam me nu enorm dat ik zo te keer ging op straat tegen haar. Niet schelden of zo hoor, maar meer van waarom kom je niet naar huis, als je in het water was gevallen en niemand had je gezien was je nu verdronken.... pft, kost weer 20 jaar van mn leven. De straf, ze komt het hofje niet meer uit!!
Jemig dat is schrikken, dat heb ik nou ook altijd alleen word ik dan altijd best onzeker van die moeders die zich niet zo druk maken.
Joey is op zich best een dromertje, ziet elk vogeltje vliegen, daarom mag hij zowiezo niet alleen de grotere weg oversteken, er is wel een zebrapad maar toch kun je voetgangers moeilijk zien staan.
We wonen niet zo onwijs ver weg van school, maar toch....
Tja ik heb hem nu de vrijheid gegeven een stuk alleen te lopen dat kan ik niet zonder geldige reden weer terug nemen, en ik kan zeggen dat hij best goed oppast, ik heb hem meestal wel nagelopen om te kijken of het goed ging.
Maar goed wat jij ook zegt, ik vind het erg moeilijk.
Hij heeft hier in de buurt geen klasgenootjes die alleen naar school lopen.
Nou ja, ik loop hem voorlopig maar gewoon stiekum na voor mijn gemoedsrust en maar hopen dat hij me niet betrapt
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:19:59 #139
37150 livelink
pi_35635160
Ik krijg al de zenuwen als Katja en Job buiten even uit mijn gezichtsveld verdwijnen. Gelukkig is het zelfstandig worden een langzaam proces.

Katja is behoorlijk ziek. Sinds zondag moet ze al overgeven en heeft ze koorts, maar het werd met de dag erger. Nu net bij de huisarts geweest en ze heeft een beginnende longontsteking en middenooronsteking. Het is echt eng, ze doet sinds dinsdag eigenlijk niks anders meer dan slapen. Ze slaapt niet echt, maar kan gewoon haar ogen niet openhouden van ellende. Is echt lang geleden dat ik met zo'n ziek kind thuiszat.
  † In Memoriam † donderdag 2 maart 2006 @ 10:55:37 #140
37843 lady-wrb
kortaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 maart 2006 @ 18:15:27 #141
13151 crew  Rewimo
pi_35650116
Jeetje dat klinkt heftig Beterschap voor Katja!
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:52:56 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35651541
He getver Livelink, klinkt niet best.
Hopelijk slaan de medicijnen ik neem aan dat ze die wel gekregen heeft snel aan!
  Moderator donderdag 2 maart 2006 @ 18:57:06 #143
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_35651680
Zielig dan he als ze zo ziek zijn.
Ik hoop inderdaad dat de medicijnen snel aanslaan, is ze bekend met luchtwegproblemen?
In ieder geval veel beterschap gewenst.
  Jubileum moderator donderdag 2 maart 2006 @ 20:17:01 #144
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35654562
Agossie arme Katja, beterschap en ik hoop dat ze snel een beetje opknapt
Eva ♥ en Iris ♥
pi_35654723
Livelink heel veel beterschap met Katja. Bij jullie is het ook wel raak he de laatste tijd. Niks zo sneu als je kind zo moe en benauwd te zien
Het voelt heerlijk!!!!
pi_35654854
Livelink, dat klinkt rot zeg. Beterschap voor Katja en sterkte
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:31:59 #147
37150 livelink
pi_35655074
We hebben inderdaad antibiotica gekregen voor voornamelijk haar oorontsteking. Dat was toch wel de eerste prioriteit. John is inderdaad ook zo ziek geweest en Katja heeft nu hetzelfde. En ik ben dus echt nooit ziek. Ik sla alle virussen van me af lijkt het wel. Nu maar hopen dat Job niet ook ziek wordt.
pi_35658940
Neeee Bo vandaag. Wat een wijsneus.
Ik vroeg tussen de middag wat heb je op school gedaan vandaag?
Zegt ze "ohh niet veel bijzonders over prisma's en cylinders enzo "
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:12:37 #149
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_35659021
beterschap voor katja wat erg he als ze zo ziek zijn...

jeetje bo wijsneus
pi_35662791
arme katja, zo ziek... heel veel beterschap gewenst voor haar livelink!
en bo!
alicia heel veel plezier maandag!
senesta oeh ik zou 't ook heel moeilijk vinden, dat alleen naar school laten gaan. succes ermee!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:21:42 #151
37150 livelink
pi_35669154
Kinderen worden echt wijs op de basisschool. Prisma's en cylinders; volgens mij kreeg ik daar pas voor het eerst wat over te horen bij natuurkunde op de middelbare school

Ik las op het speeltuinbankje dat Bo huilend naar school ging. Vindt ze het nog steeds niet leuk om naar toe te gaan? Oeh, dat lijkt me moeilijk.
  † In Memoriam † vrijdag 3 maart 2006 @ 09:23:25 #152
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35669188
als bo eenmaal op school is, vindt ze het dan wel leuk? en hoe gaat het dan als je dr 's middags naar school brengt?
pi_35678748
Net weer huilen dus.
Als ze er eenmaal is heeft ze het wel naar dr zin. Maar soms ook niet. Thuis zit ze vaak vol enthousiaste verhalen. Zingt liedjes verteld rijmpjes. Allemaal spontaan. Maar ze zegt ook vaak spontaan dat ze niet naar school wil, het niet leuk vind, weer naar de peuterspeelzaal wil (wat ze ook nooit leuk vond) Echt super moeilijk hoor. Als ik Jans dan vol enthousiasme en zonder gezever zie gaan. Zo;n verschil. Ik weet ook niet hoe ik haar erbij kan helpen het allemaal wat luchtiger te zien.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:42:04 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_35678968
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:21 schreef livelink het volgende:
Kinderen worden echt wijs op de basisschool. Prisma's en cylinders; volgens mij kreeg ik daar pas voor het eerst wat over te horen bij natuurkunde op de middelbare school

Ik las op het speeltuinbankje dat Bo huilend naar school ging. Vindt ze het nog steeds niet leuk om naar toe te gaan? Oeh, dat lijkt me moeilijk.
Tja, dat zijn de geometrische vormen van het Montessori-materiaal. Erg leuk om de kinderen te horen vertellen over het parallellepipidum en dan de ouders zien kijken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 maart 2006 @ 21:45:59 #155
37150 livelink
pi_35755116
Katja is weer behoorlijk opgeknapt na haar 3-daagse antibioticadosis. Ze is wel nog erg moe en slaapt veel, maar ik heb in ieder geval mijn eigen meisje weer een beetje terug.

Maar goed, daarvoor kwam ik hier niet. Ik wil alleen even Alicia heel veel plezier wensen morgen. Ik hoop dat ze het echt geweldig gaat vinden op school.
Knorretje en Danny, succes met deze volgende stap.
  Jubileum moderator zondag 5 maart 2006 @ 22:04:57 #156
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35755973
Alicia heel veel succes morgen op je nieuwe school

Ik heb net voor de zoveelste keer het 16 pagina's dikke verslag (!) doorgelezen wat Eva's mentor over haar heeft gemaakt. Morgen hebben we hier een bespreking over op de school van Eva. Ben heel benieuwd, het is een heel raak en ontroerend verslag waaruit blijkt dat ze haar best goed hebben leren kennen en ook erg dol op haar zijn geworden.
Waar ik wel weer vreselijk van moet slikken zijn de stukken die gaan over haar kwetsbaarheid en gevoeligheid. Het klopt helemaal zoals ik Eefje ken maar het is wel moeilijk om te lezen dat ze in moeilijke situaties altijd vreselijk om mama moet huilen en zich niet laat troosten.

Sorry vergat ik helemaal te vertellen hoe blij ik ben dat Katja weer een beetje is opgeknapt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lois op 05-03-2006 22:06:55 ( aanvullen) ]
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 5 maart 2006 @ 22:15:53 #157
37150 livelink
pi_35756469
Oh, dat lijkt me inderdaad wel moeilijk. Wel fijn dat ze haar op school zo goed begrijpen. Misschien komt er een tijd dat Eva zich ook door hen laat troosten.
pi_35756689
Confronterend hoor Lois. Maar wat heerlijk moet het zijn dat het zo herkenbaar is en dat ze dus goed weten waar ze het over hebben. Dat betekent toch dat Eva het daar goed naar haar zin heeft en zichzelf laat zien.

Fijn dat Katja weer opgeknapt is.

En Knorretje laat wel even weten hoe Alicia het heeft gehad he morgen. Veel succes jij ook
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 maart 2006 @ 22:21:36 #159
13151 crew  Rewimo
pi_35756708
Katja, wat fijn dat je weer wat beter bent

Alicia, heel veel plezier op school!

Lois, wat fijn dat ze Eva zo goed snappen daar! Moet een prettig idee zijn. En ik denk dat de meeste kindjes wel om mama huilen in een moeilijke situatie. Al is het wel even slikken als je het zo ziet staan, dat snap ik wel.

Christan heeft zijn eerste "mensenkies" zoals hij dat noemt. Hij mag nu niet meer duimen, dat hadden we afgesproken. En dat valt niet mee natuurlijk...
pi_35756775
Heeft hij pais of nog een pais ook overdag bij zich? Misschien een tip om die voor in bed te houden. Vaak duimen ze in combinatie met een kroel.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 maart 2006 @ 22:25:18 #161
13151 crew  Rewimo
pi_35756868
Klopt Jessie, maar Pais is niet altijd in de buurt Televisiekijken is een trigger (lekker hangen met je duim in je mond) en in de auto is het ook verleidelijk. Maar hij luistert wel braaf als ik zeg dat het niet mag, die nieuwe tanden doen blijkbaar wel wat qua motivatie.

En de dreiging dat ik zijn beugeltje van zijn zakgeld ga inhouden
  † In Memoriam † zondag 5 maart 2006 @ 22:51:46 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35758112
dan mag je dat zakgeld eerst wel even verhogen
pi_35764341
half 6 vanmorgen stond ze al naast mijn bed of ik niet zou vergeten dat ze naar school mag vandaag

Papa is overgekomen ut r'dam zodat hij de eerste dag mee kan haar wegbrengen

tot nu toe hebben we er allemaal reuzezin in
  maandag 6 maart 2006 @ 07:38:22 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_35764369
veel plezier vandaag Alicia en knor en danny met wegbrengen! wat een spannende dag
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 maart 2006 @ 07:41:59 #165
13151 crew  Rewimo
pi_35764387
Veel plezier, Alicia!
pi_35765030
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:49 schreef knorretje het volgende:
We hebben de pantoffels en euritmie schoentjes al gekocht, Leuk dat je er naar vroeg
Dat gaat een hele leuke school worden!
* owlet weet nog goed de eerste dag dat ze van een reguliere basisschool met verse euritmietjes de derde klas VS in liep, om nooit meer weg te willen (en gaan).
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 09:17:22 #167
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 09:21:39 #168
7074 moussy
kuttekop
pi_35765257
Zijn dat niet vand ie gewone slappe gymschoentjes?
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 09:24:56 #169
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35765304
geen idee, toch maar eens gaan googelen en dan vind ik dit:

Euritmie
de door Rudolf Steiner ontworpen bewegingskunst die berust op het samengaan van dans, woordkunst en muziek.

ik kan er geen schoenen bij bedenken, dus wie weet zit je wel goed met je slappe gymschoentjes .
pi_35765595
Ja, heel slappe katoenen schoentjes met een rubberen zooltje.

Euritmie is in het heel kort en simpel inderdaad bewegen op muziek, maar ook zonder muziek of op woorden.
Het helpt bij de ontwikkeling van de motoriek (o.a.) en de meeste kinderen vinden het heel erg leuk, al komt er natuurlijk een leeftijd waarop je het niet leuk meer hoort te vinden.
pi_35792318
Het is vandaag enorm goed gegaan. Vanmorgen was ze als eerste al op school (langer was ze niet te houden) en langzaam kwamen er steeds meer kindjes en vond ze het steeds spannender, en maar hippen van het ene been op het andere) Op het moment dat ze de klas in mochten moest ze toch even mama en papa een handje geven, maar verder was ze ons al snel vergeten toen bleek dat ze naast de juf mocht zitten. Na een kus gunde ze ons dus ook verder geen tijd meer en ging helemaal op in de kring en alles er om heen.

Ze hebben heerlijk geschilderd, gespeeld en buiten geravot en kwam lekker vies en kleddernat, vol enthousiastme thuis.

Bij het na bed gaan vroeg ze alleen of ik niet de wekker vergeet te zetten anders kon ze morgen niet

Morgen gaan ze een uur wandelen en heb ze euritmie (precies zoals hierboven is verteld, en yep moussy dat zijn de schoentjes die ze moest hebben) dus ben benieuwd wat ze er morgen van vindt. Dag 1 was in ek geval goed geslaagd.
  maandag 6 maart 2006 @ 22:30:11 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_35792440
wat leuk knorretje!
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 maart 2006 @ 07:24:43 #173
13151 crew  Rewimo
pi_35799466
Alicia, grote meid
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 07:52:46 #174
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35799593
ik moet vandaag voor luca naar purmerend.
dan krijg ik te horen hoe en wat
en morgenmiddag moet luca naar purmerend
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 07:53:22 #175
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35799600
wat een enthousiasme knorretje
wat heerlijk dat ze het zo fijn vindt om naar school te gaan.
pi_35800283
Dat klinkt erg leuk Knorretje!!!

Bo ging vandaag weer zonder traantjes naar school. Ik hoefde niet mee de klas in en ze gaf vandaag voor het eerst weer de juf gewoon een handje. Bo heeft gewoon ontzettend veel moeite met veranderingen. Ze heeft een week vakantie gehad, was ook nog eens ziek die week. Dus vorige week weer naar school was gewoon weer een omschakeling. Daarbij ook nog sneeuw, met de klas naar het park wat anders is, dat was teveel
Maar nu ging het dus weer goed. Wat een opluchting.
Er stond een grote schildersezel in de klas. Ze gaan schilderen (alhoewel ik verven leuker vind klinken voor kleuters )
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 maart 2006 @ 10:23:50 #177
13151 crew  Rewimo
pi_35801586
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 07:52 schreef lady-wrb het volgende:
ik moet vandaag voor luca naar purmerend.
dan krijg ik te horen hoe en wat
en morgenmiddag moet luca naar purmerend
Spannend lady-wrb! Is dat voor die groepstherapie of ben ik nu in de war?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 maart 2006 @ 10:30:03 #178
13151 crew  Rewimo
pi_35801692
Fijn dat het goed is gegaan nu, Jessie. Voorlopig geen vakanties in zicht, dat scheelt
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 12:39:16 #179
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35805256
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 10:23 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Spannend lady-wrb! Is dat voor die groepstherapie of ben ik nu in de war?
nee dat is morgen.
ik was vandaag voor het eerste oudergesprek.

en daarna is luca door de molen gehaald bij de schoolarts (ach als we toch lekker bezig zijn )
hij heeft een groeispurt gehad en zit nu niet meer op de kritieke lijn van heel erg te klein maar een stukje dr boven maar dat had ik al gezien aan de broeken, waarvan maat 110 nu echt te kort begint te worden.

ook de grove motoriek is enorm verbeterd, waar eerst allemaal minnen stonden, staan nu plusjes en ook het gehoor was nu prima aan beide oren (links was vorige keer slecht)

o ja, hij was niet of nauwelijks aangekomen, maar aangezien hij vorige keer al niet te zwaar was, was hij volgens de dokter slanker geworden.

hij is nu (6 jaar 9 mnd) 1,17 mt en 21 kg (voor de statistieken )

luca groeit
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 maart 2006 @ 12:40:41 #180
13151 crew  Rewimo
pi_35805293
Ik bedoelde ook de therapie voor Luca

Luca gegroeid! Goeie berichten allemaal, lady-wrb
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:54:39 #181
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_35830991
Wat een positieve berichten allemaal!

Hoe gaat het met René, Moussy?
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:55:23 #182
33969 babsjuh
pi_35883600
Heb een paar dagen verstek laten gaan, maar was ook erg druk hier. Nick is nu 5 dagen naar school geweest en ik geloof dat hij 't wel leuk vindt. 's-Ochtends vind hij het niks, maar 's-middags meldt hij vol overtuiging dat het heel leuk is geweest dus dat komt wel goed denk ik.
Schoolmelk heb ik toch maar wel gedaan, want z'n drinken laat hij nu steeds staan en juf en ik hebben de indruk dat dat komt doordat hij ziet dat sommige kindjes melk krijgen uitgedeeld. Nick is zo'n enorme natnek, en hij moet ook echt veel drinken want anders zit hij meteen verstopt. Dat gebeurde nu dus ook. De juffen proberen hem tot die tijd zoveel mogelijk te laten drinken en we krijgen iedere middag verslag uitgebracht:"En toen zei de juf nog 3 slokjes en toen dee ik er 4!"

Toen de verstopping en de verjaardagsstress net achter de rug waren kreeg Nick echter griep: gistermiddag heeft hij de hele middag lusteloos op de bank gelegen, 's-avonds begon hij te kuchen en 's-nachts kreeg hij weer last van pseudo-kroep. Omdat hij te lang benauwd bleef naar m'n zin zijn we vanmorgen naar de huisarts geweest maar de longen waren schoon, geen verhoging maar wel goed verkouden. Gaande de dag is Nick eigenlijk alleen maar beroerder geworden: stem kwijt (ik word nu geroepen met een samba-bal...), hoesten, pijnlijke keel maar nog steeds geen verhoging. Paracetamol en hoestdrank doet 'm wel goed merk ik maar dat kun je natuurlijk niet blijven geven...

En terwijl ik dit aan het typen was moest Nick spugen... Natuurlijk ook over z'n knuffelkoe dus is hij nu helemaal ontroostbaar... Heb zo met 'm te doen maar ik kan er zo weinig aan veranderen voor 'm... Hij moet uitzieken... Dus ik ren als ik de samba-bal hoor, ik knuffel en kus wat af, geef eten, drinken, paracetamol en hoestdrank, draai wasjes en doe schietgebedjes...
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  † In Memoriam † donderdag 9 maart 2006 @ 18:04:21 #183
37843 lady-wrb
kortaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 maart 2006 @ 18:05:58 #184
13151 crew  Rewimo
pi_35885737
Dat klinkt toch wel erg ziek, Babsjuh, beterschap voor Nick. Fijn dat ie het leuk vindt op school!
  Jubileum moderator donderdag 9 maart 2006 @ 21:10:10 #185
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35892034
ik weet nou nooit waar ik moet posten, hier of in het autisme topic maar omdat ik vind dat Eva meer is dan alleen autist doe ik het gewoon hier

We hadden deze week een gesprek op Eva's school. Het was een heel erg leuk gesprek.
Ze hebben Eva goed geobserveerd en haar mentor had ook een heel mooi verslag geschreven over Eva. Daar staat ook echt alles in, van haren kammen tot klimmen en klauteren. Echt over ontwikkeling, motoriek, spraak, taal, etc. etc. Het was een heel lang gesprek, bijna 2 uur, en we hebben echt van alles besproken. Ze hadden uit zichzelf al de volgende aanbevelingen:
* Eva aanmelden voor Berenspel, dat is beweging op muziek, het ontdekken van je lichaam enzo en wat je er allemaal mee kunt. Krijgen kindjes enorm zelfvertrouwen van en wortelen ze beter in hun lijfje.
* Eva's emotionele ontwikkeling testen omdat ze vinden dat die enorm achterblijft bij haar overige ontwikkeling. Emotioneel zit ze zo op het oog echt nog op 1 jaar, hooguit 1,5 terwijl ze verder wel ontwikkeld (zij het dan wat langzaam)
* Eva's ontwikkeling testen dmv dezelfde tests die toen in het VU zijn gedaan, zodat ze kunnen zien hoeveel ze vooruit is gegaan sinds dien. Ze zien dat ze enorm vooruitgaat maar het is belangrijk om te weten op welke ontwikkelingsleeftijd ze nu zit zodat het "les" materiaal erop aan kunnen passen.
Al deze testen en therapien worden in een zo'n veilg mogelijke omgeving gedaan, gewoon op school met gezelschap van haar favoriete juf.

Verder hebben wij gevraagd om nogmaals de klassificatie van Autisme te testen omdat ze toendertijd helemaal nog niet kon praten en net lopen. Ze bleven toen maar zeggen dat ze met dit niveau nooit zou kunnen praten e.d. en wij willen zeker weten dat die test (nog)wel klopt. We hebben stiekum natuurlijk wel hoop op een betere uitslag maar we doen het eigenlijk meer omdat we zeker willen weten dat het wel klopt. Niet dat we over 10 jaar zeggen, zie je wel, kind is jaren verkeerd benaderd, hadden we nou maar.... etc. Het is niet omdat we denken dat ze echt niet autistisch is maar ze heeft nu wel het stempel "klassiek autist met verstandelijke handicap" overal in haar dossiers staan en dat vind ik gevaarlijk op deze leeftijd.

Verder hebben we heel lang gesproken over hoe Eva thuis is en hoe we dat moeten aanpakken. Vooral de problemen die we hebben met aankleden, haren kammen en tanden poetsen en wassen enzo.
Ook hebben we uitgelegd dat Eva soms enorm op relatief kleine pijn kan reageren en bij erge pijn (zoals oorontsteking) geen krimp geeft. Dat wijst volgens ons op een prikkel verstoring en dat waren ze helemaal met ons eens. Daarom gaat ze op zoek naar een sensorische integratietherapeut voor Eva, die tijdens school dan met haar komt werken aan die prikkels. Zo leert ze de gevoelens zoals kietelen en pijn goed herkennen e.d. Hoe het precies zit weet ik nog niet precies maar het schijnt wel enorm goed te zijn hiervoor.

Daarnaast hebben we de opdracht gehad om een Pictobord thuis te maken met de dagindeling en ook om die picto's te gaan gebruiken voor moeilijke zaken zoals aankleden e.d. Dus een foto van papa met een picto met kleren betekend papa gaat je aankleden en daar is geen discussie meer over mogelijk. Zo werkt het ook vaak bij dit soort kindjes, doordat het zo staat uitgebeeld is het een absolute waarheid en gaan ze de strijd niet meer aan. Tenminste dat word dus de bedoeling. We krijgen dus een set picto's van de hermelijn, dezelfde die zij gebruiken en we hebben een hele uitleg gehad over hoe we het moeten gebruiken.
Dus dat word lamineren, en een bord maken aan de muur ofzoiets, we moeten nog even bedenken hoe we dat precies gaan doen.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:15:27 #186
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35892223
Jeetje Lois, is het niet ontzettend fijn om die feedback zo te kunnen krijgen? Van mensen die Eva ook echt meemaken (en niet een keertje een afspraak ofzo) Het lijkt me dat het echt een fijne school is voor Eva en waar jullie ook wat aan hebben!
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:15:55 #187
33969 babsjuh
pi_35892239
Dat klinkt mij allemaal heel positief in de oren Lois! En ik krijg uit jouw stukje het gevoel dat de puzzelstukjes op hun plek beginnen te vallen?
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_35892241
Wow dat klinkt goed uitgebreid zeg. Echt fijn. Gaan ze haar idd opnieuw testen?
  Jubileum moderator donderdag 9 maart 2006 @ 21:17:13 #189
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35892289
Owja dat was ik vergeten. Ze waren het helemaal eens met onze argumenten mbt de autisme-test dus ze gaan contact opnemen met het instituut die de diagnose heeft gegeven en daarmee besprken hoe en wanneer ze Eva opnieuw kunnen testen.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 maart 2006 @ 21:26:08 #190
13151 crew  Rewimo
pi_35892658
Jee Lois, zo te lezen is die school echt super! Ze nemen de tijd voor je, ze nemen je serieus, nemen jullie eigen voorstellen en beschouwingen in overweging en je merkt dat ze Eva echt goed kennen. Dat moet een heel fijn gevoel zijn, dat Eva daar zo goed begeleid wordt, en jullie met haar
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:27:08 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_35892706
wow Lois, wat goed zeg! Klinkt echt geweldig, in de zin dat Eva daar zo goed op d'r plek is en dat die mensen echt goed zijn Daar ben ik heel blij om en idd, opnieuw diagnose stellen lijkt mij heel goed, want ze praat wel degelijk en ook wij kunnen haar verstaan terwijl wij haar niet iedere week zien, dus dat zegt echt wel wat en ze heeft zoveel geleerd! Ik ben heel benieuwd! Ook goed om met de picto's te beginnen, ben heel benieuwd ook hoe dat gaat en ik hoop dat het thuis meer rust geeft. Hele dikke kus voor jullie, ben altijd zo trots op jullie
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:30:18 #192
33969 babsjuh
pi_35892858
Nick ligt nog steeds op de bank hier, hij wordt geregeld wakker en raakt dan in paniek van de pijn in z'n keel. Die paniek kan de pseudo-kroep aanwakkeren dus ik wil er snel bij kunnen zijn. Papa wordt vannacht dan ook verbannen naar Nick z'n bed en Nick slaapt bij mij. Hopelijk krijgen we dan allemaal wat slaap.
Z'n temperatuur begon wat te stijgen, maar 38,4 lijkt me niet verontrustend, toch? Hij slaapt, drinkt en als ze ziek zijn stijgt de temperatuur toch altijd wat in de avonduren?
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:30:46 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_35892881
Wat een goed gesprek Lois.

Voor het bord bestaat er een soort van platte magneet, dan kun je de picto's magnetisch ophangen, dat is wel handig. Op de ondergrond kun je dan een indeling maken met dagen of dagdelen, zoals ze op school werken. Mijn oppaskindje had een map met picto's en die vond het prachtig om ze zelf te tekenen in de map, dan was ze de 'baas' over haar dag (ook al zeiden wij wat ze moest tekenen). Misschien kan Eva ook wel de plaatjes ophangen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 maart 2006 @ 21:34:48 #194
13151 crew  Rewimo
pi_35893083
babsjuh, dat de koorts wat stijgt tegen de avond gebeurt inderdaad vaker. Wel eng hoor, als het pseudokroep is... Je kunt hem ijswater geven tegen de keelpijn (bekertje water in de diepvries zetten en eruit halen als er een vliesje opkomt). IJswater verdooft de keel. Als je ijsvormpjes hebt kun je ook waterijsjes maken van gewoon water (of eventueel met wat siroop). Sterkte ermee!
pi_35893184
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:10 schreef Lois het volgende:
[Dus dat word lamineren, en een bord maken aan de muur ofzoiets, we moeten nog even bedenken hoe we dat precies gaan doen.
Op mijn werk gebruiken we verschillende soorten pictoborden.

1. plakband op de muur
gelamineerde picto's met klittenbad op de achterkant.. verder klittenband op de muur.. dan kan je elke keer een picto weghalen als het klaar is.
(hopelijk is mijn omschrijving duidelijk)

Dit gaat meestl per dagdeel. zodat het kind nog niet te veel bezig is met dingen verder op de dag.

2. een plank met veel spijkertjes (zowel boven als naast elkaar)
gelamineerde picto's met gaatje erin..en ophangen maar. Als een kind de activiteit gedaan heeft kan de picto makkelijk omgedraaid worden. Zodat het kind in 1 oogopslag kan zien wat de volgende activiteit is.

wij maken soms zelfs nog onderscheid tussen ochtend (lichtprijs bord), middag (donkergrijs bord) en zwart (avondbord). deze 3 "borden" zitten dan met een scharnier aan elkaar vast.

het is ms ongevraagd advies, maar misschien heb je er wat aan.

ik wil nog wel op zoek gaan naar foto's..

Dan vergeet ik nog te zeggen dat ik het mooi vind om te zien wat ze allemaal gaan doen om het beste uit Eva proberen naar voren te halen! \

Succes met alles!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:53:22 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35893849
Wat een fijn verhaal om te lezen zeg! Is voor jullie vast ook heel prettig dat je nu met 'deskudigen' die haar steeds betere leren kennen te kunnen overleggen over wat de beste aanpak is.
Hopelijk helpen de pictogrammen om sommige van haar buien een beetje onder controle te krijgen.
pi_35893979
Lois wat heel simpel is, gewoon kaartjes aan een waslijntje met een knijpertje (als je niet van knutselen hou, of voor als je nog ff niks anders voor handen heb)

Wat een goed gesprek. En wat heb je jezelf ook goed voorbereid om zulke dingen te vragen. Dat is vaak t moeiijke he. Dan komt er van alles aan bod en dan denk je had ik dit of dat nog maar gevraagd. Het lijkt me echt heel fijn om te horen dat er vol liefde en kennis gewerkt word.
Leuk ook dat je dit hier post. Net wat jij zegt. Eva is Eva een lekkere kleuter
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 9 maart 2006 @ 22:08:19 #198
3011 E.T.
pi_35894427
Klinkt als een warm bad Lois!

Wat lijkt me dat geweldig om gewoon over Eva te kunnen praten met mensen die weten over wie 't gaat en weten wat haar nukken zijn.
pi_35896398
Bij bo hebben ze nu over schilderen enzo. Ze komt thuis met mondriaantjes. En vind de vrouwen in de blote billen het leukst (Rubens) Mama die meneer vond dat gewoon mooi
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 maart 2006 @ 23:04:29 #200
13151 crew  Rewimo
pi_35896450
Helemaal vergeten te vertellen: Christan heeft van de week zonder bandjes gezwommen, dus alleen met kurken
pi_35896723
He wat goed Rewimo!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:25:55 #202
33969 babsjuh
pi_35909070
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:04 schreef Rewimo het volgende:
Helemaal vergeten te vertellen: Christan heeft van de week zonder bandjes gezwommen, dus alleen met kurken
Gaaf joh!!! Hoe lang zit Christan nu op zwemles als ik vragen mag? Wij wonen aan het water en mijn vader staat doodsangsten uit: zijn broertje is op 4 jarige leeftijd verdronken en ik op 3 jarige leeftijd bijna, dus wat hem betreft was Nick meteen na de bevalling op zwemles gegaan Ik snap hem wel, maar hier bij het zwembad werd gezegd dat ze pas echt leren zwemmen rond hun 5e jaar dus we wachten nog even.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:37:15 #203
33969 babsjuh
pi_35909464
Overigens mag ik om 2 uur de dokter weer bellen: Nick heeft gelukkig nog altijd geen koorts maar afgelopen nacht leek het wel van kwaad tot erger te gaan. De pseudo-kroep sloeg goed toe, maar helaas zijn we inmiddels ervaringsdeskundigen geworden... Van stomen raakt hij alleen maar in paniek dus dat doen we niet meer. Een van oorsprong pakistaanse weekend-arts gaf ons ooit de tip hem appelsap te geven omdat dat het slijm in z'n keel oplost en dat werkt bij Nick in ieder geval prima: dol op appelsap dus de paniek wordt minder en het slijm lost op. Maar door de verkoudheid blijft hij slijm hoesten, er zijn vannacht 2 mega-dozen tissues doorheen gegaan. En hij slikt natuurlijk ook wat slijm in dus moest hij ook een paar keer overgeven.
Vanmorgen de dokter gebeld maar die was visite afleggen, vandaar dat ik om 14.00 uur terug moet bellen. Onze doc kennende zal het recept voor het een of ander al wel doorgestuurd zijn naar de apotheek dus kan schoonpa dat straks meteen ophalen.

Nick heeft net wat stukjes appel gegeten en ligt nu naast me in bed tv te kijken. Ik zit met een laptop op schoot een poging te doen wakker te blijven... Is het al bijna 2 uur?
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:41:26 #204
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35909598
Allemaal kindjes waarmee het goed gaat !

Babsjuh, die arme Nick.. Wat is Pseudo-Kroep pcies ?! Sterkte!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:48:21 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_35909818
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:10 schreef Lois het volgende:
ik weet nou nooit waar ik moet posten, hier of in het autisme topic maar omdat ik vind dat Eva meer is dan alleen autist doe ik het gewoon hier
Misschien dat je het ook daar kunt plaatsen?
Of desnoods een link naar deze update daar kunt posten?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 maart 2006 @ 13:48:37 #206
13151 crew  Rewimo
pi_35909828
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:25 schreef babsjuh het volgende:
Gaaf joh!!! Hoe lang zit Christan nu op zwemles als ik vragen mag? Wij wonen aan het water en mijn vader staat doodsangsten uit: zijn broertje is op 4 jarige leeftijd verdronken en ik op 3 jarige leeftijd bijna, dus wat hem betreft was Nick meteen na de bevalling op zwemles gegaan Ik snap hem wel, maar hier bij het zwembad werd gezegd dat ze pas echt leren zwemmen rond hun 5e jaar dus we wachten nog even.
Vanaf 1 november, dus kort na zijn 5e verjaardag. Daarvoor zijn ze vaak nog niet sterk genoeg en ook is de concentratie gauw weg. Ik vind leren zwemmen ook hele grote prioriteit hebben. Vandaar dat Christan nu op zwemles zit en nog geen andere sporten doet. Eerst zijn diploma's halen (bij voorkeur A, B en C) daarna zien we wel verder qua sport.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 maart 2006 @ 13:49:32 #207
13151 crew  Rewimo
pi_35909845
Arme Nick, hopelijk slaan de medicijnen straks goed aan.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 13:56:26 #208
33969 babsjuh
pi_35910049
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 13:41 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Babsjuh, die arme Nick.. Wat is Pseudo-Kroep pcies ?! Sterkte!
Wat ik er van weet slaat bij pseudo-kroep een (verkoudheids)virus heel snel op het strottehoofd waardoor dat wat meer zwelt als bij een gewone verkoudheid. Bij kleine kinderen is het strottehoofd natuurlijk toch al heel klein dus een zwelling heeft dan sneller effect als bij volwassenen. Ook is er dan vaak wat meer slijmvorming.

Pseudo-kroep slaat meestal 's-nachts toe, als ze liggen te slapen. Kind wordt wakker, schrikt van bijv. de keelpijn en haalt diep adem (doe je zelf ook als je schrikt). Door de zwelling en het slijm maakt dat ademhalen een naar geluid en doet het pijn en daar schrikken ze ook weer van, et voila: een vicieuze cirkel. Pseudo-kroep klinkt als een blaffende zeehond: als je 't ooit gehoord hebt vergeet je 't nooit meer...

Vaak wordt geadviseerd om te stomen: met kind in de doucheruimte gaan zitten en warmwaterkraan laten lopen voor stoomvorming. Het idee is dat de stoom de pseudo-kroep vermindert maar artsen beginnen daarvan terug te komen: OF de stoom zorgt voor verlichting OF het bij mama/papa op schoot zitten zorgt voor vermindering van de paniek. Maar dat maakt natuurlijk niet uit, als het maar werkt.
Nick heeft een hekel aan stomen, dus wij zijn overgestapt op appelsappen (zie mijn eerdere post daarover).

MAAR: de verschijnselen bij pseudo-kroep lijken heel erg veel op een, voor baby's en peuters, mogelijk levensbedreigende virusinfectie. Dus altijd de dokter bellen, tot je zelf zeker weet dat het pseudo-kroep is (wij hebben de eerste jaren een keer of 6 in het ziekenhuis gezeten met Nick).

Uiteindelijk groeien ze er wel overheen trouwens (maar dat duurt me nu toch echt ff te lang...)
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:20:23 #209
33969 babsjuh
pi_35910778
Doc gebeld: drankje met noscarpine moet verlichting brengen dus dat gaan mn schoonouders nu ophalen. Ik ga ff douchen, tissues rapen, schoonouders binnenlaten en weer buitenzwiepen en naast m'n kind hopelijk nog ff wat slapen. Bedankt voor het meeleven trouwens
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 maart 2006 @ 15:48:42 #210
13151 crew  Rewimo
pi_35993109
Hoe is het nu met Nick?

En met de andere spruiten?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:07:01 #211
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36021795
Jasper gaat vanmiddag voor het eerst naar zwemles en ik moet mee het water in

[edit]verkeerde smiley

[ Bericht 25% gewijzigd door coolbabe op 14-03-2006 14:35:30 ]
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 maart 2006 @ 14:17:16 #212
13151 crew  Rewimo
pi_36022119
Leuk coolbabe, wat vindt Jasper ervan? Ziet ie het wel zitten?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:36:42 #213
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36022730
Jasper heeft er wel zin in, maar vind het ook spannend. Hij had al helemaal in zijn hoofd dat hij vandaag met kleren aan moest zwemmen en onder water enzo Gelukkig heeft hij nu wel door dat het nu alleen nog wennen aan het water is
Het scheelt ook wel dat opa in het zwembad werkt, dat maakt het leuker om er naar toe te gaan (voor de kinderen dan )
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 maart 2006 @ 14:39:42 #214
13151 crew  Rewimo
pi_36022830
En jij mag mee het water in voor het wennen Dat doen ze hier niet, kids krijgen bandjes en kurk, gaan op de rand zitten en moeten dan water over hun hoofd gieten ("haren wassen"). Gaf bij Christans groep geen problemen, dus hup het water in en laat maar zien dat je koppie onder durft
  dinsdag 14 maart 2006 @ 14:42:23 #215
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36022905
Ik hoop maar dat Jasper niet op mij lijkt, want ik heb geloof ik 2 jaar over m`n diploma gedaan Ik durfde niet onder water, niet op m`n rug..niets eigenlijk..
Wonder boven wonder heb ik wel 2 diploma`s gehaald.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 maart 2006 @ 14:50:50 #216
13151 crew  Rewimo
pi_36023203
Christan loopt alsmaar te verkondigen dat hij naar de bodem kan zwemmen Of ie dat ook echt kan weet ik niet, meestal gaat mijn moeder mee, maar bovendien mag je alleen de eerste en de laatste 5 minuten kijken (leidt te veel af).
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 maart 2006 @ 14:52:11 #217
13151 crew  Rewimo
pi_36023254
Laatst wel erg gelachen trouwens

Christan: Papa, ik kan heel goed onder water zwemmen!

Papa: Hm, ik heb liever dat je goed bóven water kunt zwemmen...
pi_36026492
Hahaha ja Papa heeft echt wel gelijk
  Jubileum moderator donderdag 16 maart 2006 @ 21:11:28 #219
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36097816
Eva heeft vandaag voor het eerst in haar leventje gezwommen in een echt zwembad

Ze was onderweg in het taxibusje al aan iedereen aan het vertellen dat ze zwemmen heel erg leuk vond en bij het zwembad aangekomen stond Jeroen haar al op te wachten.
Het eerste kwartier vond ze het heel erg eng maar daarna had ze de smaak te pakken. Erg erg leuk hebben ze het gehad en toen ze vanmiddag thuis kwam bleef ze er maar over vertellen. Ze was zo trots dat ze het iedereen wilde vertellen dat ze met papa had gezwommen. Dus we hebben opa en oma gebeld (op vakantie in Israel) en andere opa en oma. Ze wil morgen weer zwemmen Ze heeft geen acute benauwdheid gehad, maar het was ook een speciaal aangepast bad, en als het vannacht ook goed blijft gaan dan gaan we over 3 weken weer en dan kan ik wel mee
Eva ♥ en Iris ♥
pi_36097880
Eva, wat cool
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:10:14 #221
37150 livelink
pi_36099834
Wat leuk dat Eva het zo geweldig vond!!! Hopelijk blijft het vannacht goed gaan en kan ze hier veel vaker van genieten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 22:13:42 #222
13151 crew  Rewimo
pi_36099970
Eva, wat fijn zeg In welk zwembad was dat, Lois? Ik weet dat je een poosje geleden op zoek was
  Jubileum moderator donderdag 16 maart 2006 @ 22:32:19 #223
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36100618
Het was bij Pre Sport Rewimo
http://www.presport.nl/
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 22:34:35 #224
13151 crew  Rewimo
pi_36100680
O, da's redelijk dichtbij voor jullie Erg prettig
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 maart 2006 @ 22:36:56 #225
13151 crew  Rewimo
pi_36100760
Wij gaan zondag zwemmen met Christan. Nu is ie uit zijn zwemvleugeltjes gegroeid, en we moeten dus nieuwe kopen. Ik denk alleen dat we een probleem krijgen omdat ie bij de zwemles zonder bandjes mag zwemmen inmiddels, dus alleen met kurken. Gelukkig gaan we naar een zwembad waar ze niet alleen bandjes maar ook kurken verkopen, dus als de nood erg hoog is moeten we die maar aanschaffen (we gaan eerst proberen of we ze kunnen lenen trouwens daar).
pi_36108016
Wat leuk Lois dat Eva het zo geweldig vond!

Bo zegt steeds ik wil pas op zwemmen als ik heeeeeeeel groot ben

Op school gaat het nu lekker. Ze is echt gewend. De juf zei pas ook, laat Bo maar schuiven, die begint zich steeds beter te redden
Vandaag had haar juf adv en had ze voor het eerst de invaljuf (ze hebben een vaste invaljuf) Dit is de "knutsel"juf. Bo stond vanmorgen even met een pruillipje, maar toen ze hoorde dat ze de hele dag gingen knutselen was ze En dat vind ik wel heel knap. Ik had wel drama's verwacht eigenlijk
Bo is wel erg leergierig en soms denk ik wel eens mens ga lekker spelen. Maar zo ziet zij het leren dus als spel. Op zich wel goed natuurlijk, maar toch.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 maart 2006 @ 09:21:29 #227
13151 crew  Rewimo
pi_36108204
Fijn Jessie, dat ze nu gewend is en dat het zo goed gaat
  † In Memoriam † vrijdag 17 maart 2006 @ 11:24:35 #228
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36136016
Merijn zit ook op zwemles en in het zwembad waar hij zwemt heeft ie ook alleen nog een kurk
Als we zelf gaan zwemmen heeft ie ook alleen maar een kurk, ik meld het wel van te voren even bij de badmeester maar er is nooit een probleem. Dus lekker springen en zwemmen (en duiken, ja tot op de bodem ) zonder vleugels
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 maart 2006 @ 22:39:39 #230
13151 crew  Rewimo
pi_36184597
Over zwemmen gesproken! Ik wist niet wat ik meemaakte vandaag We zijn naar het zwembad geweest, en waar Christan de laatste keer nog als een aapje aan me hing in het water, was hij nu niet uit het water te krijgen, behalve om op de kant te klimmen en er weer in te springen Hij was aan het zwemmen, aan het duiken ("helemaal tot op de bodem mama", eh nou... hij dreef dus gewoon aan de oppervlakte en stak zijn hoofd in het water ), van de grote glijbaan (zo'n ronde pijp, die daar gelukkig met stoplichten werkte en ook heel veilig eindigde), drijven op een matje, in de stroomversnelling en noem maar op. Ik wist echt niet wat me overkwam. Heerlijk om hem zo enthousiast te zien. Hij vond zwemmen altijd al leuk, maar nu hij zelf van alles kan is het allemaal nóg mooier
pi_36184971
Leuk Rewimo!!!!!

Moussy hoe gaat het nu met Rene op school?
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:36:33 #232
37150 livelink
pi_36243389
Leuk, al die zwemperikelen hier. Volgens mij vinden bijna alle kinderen zwemmen leuk. Katja en Job doen ook niets liever.

Fijn dat Bo zich nu lekker op haar gemak voelt op school. Katja huilt 's ochtends weer bij het afscheid. Dat is gekomen nadat ze ziek is geweest, maar het is volgens mij meer voor de vorm, want eigenlijk vindt ze het hardstikke leuk op school. Wij hebben inmiddels ook haar 1e 'rapportje' meegekregen. Was wel grappig, ze deed ongeveer alles zoals op grond van haar leeftijd verwacht mocht worden. En verder zaten er wat werkjes en tekeningen bij. Ze had ook getekend wat ze later wilde worden en daaruit bleek dat ze later Mamma wilde worden

En hoe bevalt het Alicia nu op school? Is ze nog steeds zo enthousiast? En hoe gaat het idd met Rene?
Ik ben benieuwd.
pi_36254607
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:36 schreef livelink het volgende:
En hoe bevalt het Alicia nu op school? Is ze nog steeds zo enthousiast?
ze gaat naar school alsof ze dat al altijd gedaan heeft. ze komt aan, doet jas uit trekt sloffen aan en huppelt rond in de hal tot ze het lokaal in mag, ploft in de kring neer, we zingen wat en ik kan vertrekken (en als ik geluk heb zwaait ze nog). als ze smiddags thuis is wil ze nog wel eens hangerig/moe zijn maar met even een middagtukkie is dat ook weer opgelost (das het voordeel weer van halve dagen dat een middagtukkie niet gelijk ten koste gaat van de dag)

Heb gisteren met de juf geevalueerd en die vond het ook uitstekend gaan, ze past zich goed aan, gaat lekker in het ritme mee, speelt samen en probeert met alles mee te doen. Het viel haar wel op dat zodra ze met alle kleuters naar buiten gaan (dus met alle groepen, 60 kids) dat ze dan het overzicht kwijt is en een tijdje biji de juf blijft hangen voor ze gaat spelen. Maar das geen ramp opzich.

dus eigenlijk zijn we allemaal tevreden
pi_36255905
lekker dat ze het zo leuk vind Knorretje!

Djen is gister naar de tandarts geweest met mijn moeder. Het blijkt dat 2 kiezen getrokken moeten worden en ze heeft 4 gaatjes
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 maart 2006 @ 09:52:29 #235
13151 crew  Rewimo
pi_36255926
Oei, dat is niet zo lekker voor Djen
  † In Memoriam † woensdag 22 maart 2006 @ 10:45:27 #236
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36257258
ieks, wat afschuwelijk voor djen. hoe komt dat nou?
pi_36260697
Een slechte glazuurlaag, niet goed poetsen en door mijn angst van de tandarts 3 jaar niet geweest De kiezen zijn wel te maken, maar na een foto bleken er nog kiezen in haar gebit te zitten en omdat ze meer ruimte nodig heeft in het gebit omdat haar tanden al scheef gaan staan is er besloten de kiezen te trekken.
Mijn moeder gaat met Djen mee, want ze moet de 30ste al. Ik zit met een knoop in mijn maag en voel me verschrikkelijk schuldig dat ik mijn angst op mijn kind over gebracht heb
  † In Memoriam † woensdag 22 maart 2006 @ 13:01:37 #238
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36261332
is ze zo bang voor de tandarts dan?
ik ben ook als de dood, maar kennelijk heb ik een pokerface, want luca gaat graag mee (waarvan ik vermoed dat het enthousiasme duurt tot het eerste gaatje )
pi_36278472
Ze is heel bang door mij. Ik ga pas naar de tandarts als ik weken pijn heb gehad en nadat mijn moeder een afspraak gemaakt heeft voor me. Ik ben een paar keer geweest met haar en ik zat met zo'n angst daar dat de tandarts mij de wachtkamer instuurde Ik heb dus geen pokerface
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:33:23 #240
37150 livelink
pi_36278615
Arme Djen Misschien kan je vriend beter met Djulian naar de tandarts gaan, later
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:36:34 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_36278746
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 21:30 schreef Anitra het volgende:
Ze is heel bang door mij. Ik ga pas naar de tandarts als ik weken pijn heb gehad en nadat mijn moeder een afspraak gemaakt heeft voor me. Ik ben een paar keer geweest met haar en ik zat met zo'n angst daar dat de tandarts mij de wachtkamer instuurde Ik heb dus geen pokerface
Ik zou daar ook bang van worden

Tja, je zei zelf al van te voren dat ze waarschijnlijk gaatjes zou hebben. Het is niet anders. En helemaal aan jou te wijten is ook onzin, want niet poetsen of slecht poetsen doet ze toch echt zelf. Juist als ze bang is voor de tandarts zou ze goed moeten poetsen om zo snel mogelijk bij de tandarts weg te zijn weer

voor Djen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36280219
Ja dat zei ik ook al tegen haar Troel, vandaag heeft ze ineens 4x haar tanden gepoetst
@livelink, die is nog banger dan ik Mijn moeder gaat met haar mee en mijn moeder heeft een goed pokergezicht tot ze weer in de auto zit
  woensdag 22 maart 2006 @ 22:19:18 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_36280300
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 22:17 schreef Anitra het volgende:
Ja dat zei ik ook al tegen haar Troel, vandaag heeft ze ineens 4x haar tanden gepoetst
@livelink, die is nog banger dan ik Mijn moeder gaat met haar mee en mijn moeder heeft een goed pokergezicht tot ze weer in de auto zit
Als ik een keer mee moet gaan moet je gillen hoor. Ik loop altijd lachend naar binnen en nog harder lachend weer naar buiten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2006 @ 09:28:16 #244
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36288681
luca heeft de laatste tijd steeds pijn in zijn benen
kan dat iets te maken hebben met groeipijn?
(hij is ineens heel erg aan het groeien namelijk )
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 maart 2006 @ 10:11:52 #245
13151 crew  Rewimo
pi_36289637
Ja, dat kunnen groeipijnen zijn. Zit het in de buurt van zijn knieën? Volgens mij zitten daar de zgn. groeischijven (ze zitten trouwens ook op andere plekken). Misschien kun je daar even op zoeken
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2006 @ 11:22:38 #246
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36291438
aan de ene kant ben ik blij dat hij EINDELIJK groeit.
maar aan de andere kant vind ik het zoooo zielig als hij met zo'n zielig snoetje zegt: mama mijn benen doen zo'n pijn
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 maart 2006 @ 11:25:24 #247
13151 crew  Rewimo
pi_36291509
Ja, dat is hartstikke zielig. Het is altijd naar als je kind pijn heeft.
pi_36291755
Kan je luca niet een paracetamol geven als zn benen zeer doen?
  donderdag 23 maart 2006 @ 15:58:30 #249
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_36299522
Zow ik zal me hier ook eens melden.... Twan is 20 maart jl. 4 jaar geworden en daarmee ook gepromoveerd tot kleuter. Hij is dinsdag en vanochtend voor proef naar school geweest, volgende week dinsdag en vrijdag ook nog en dan mag hij op maandag 3 april voor het echie.

wat aanvullende info: de papa van Twan en ik zijn gescheiden.... en hebben een co-ouderschap. De ene week is Twan bij mij en de andere week bij zijn papa. We "wisselen" op dinsdag en ik moet zeggen dat het erg goed gaat. Ik woon inmiddels samen (met Peaceman) en de papa van Twan woont ook samen en wordt in juni weer vader; twan krijgt dan een zusje/broertje
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2006 @ 16:45:27 #250
7074 moussy
kuttekop
pi_36301172
René heeft haar bril gezocht die ze al 2 dagen kwijt was

Deze foto is voor Sinterklaas, omte laten zien dat ze troep genoeg heeft
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:54:47 #251
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_36301549
Het gezicht van Cas zegt genoeg
pi_36301687
Sinterklaas heeft een straatverbod nodig zo te zien. Jeeeeemig wat een troep!
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:05:32 #253
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36301942
Allemensen zeg
Was je blij Moussy?
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:09:09 #254
114177 Diaan73
pi_36302050
en ik denken dat Twan soms een troep op zn kamer heeft
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2006 @ 17:26:54 #255
7074 moussy
kuttekop
pi_36302555
Ik heb denk ik wel een uur staan schreeuwen en vloeken Ik haal die foto wel straks weg hoor, is te lullig om te laten staan...
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2006 @ 17:58:44 #256
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36303544
oei, en heeft ze dr bril nu teruggevonden?
ik kan het me haast niet voorstellen
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2006 @ 18:32:38 #257
7074 moussy
kuttekop
pi_36304478
ik heb hem gevonden in de poppenwieg

Inmiddels hebben we weer plavuizen gezien, nu staan er wel 2 verhuisdozen emt rotzooi buiten
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 maart 2006 @ 18:32:56 #258
13151 crew  Rewimo
pi_36304488
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:45 schreef moussy het volgende:
René heeft haar bril gezocht die ze al 2 dagen kwijt was

[afbeelding]

Deze foto is voor Sinterklaas, omte laten zien dat ze troep genoeg heeft
sorry Mous
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:45:14 #259
114177 Diaan73
pi_36310101
Twan heeft iets nieuws... niet willen slapen en eerst nog bij ons in bed tv te willen zien.... vanavond weer een heel gedoe... (her) kennen jullie dat? En wat kun je eraan doen? Onder het mom dat ie bang is en daarom niet kan slapen... maar ik wil niet dat hij nog savonds in bed tv gaat kijken, hij mag voor dat hij naar bed gaat nog even op de bank tv/dvd kijken...
Make love, not war ☮
  Jubileum moderator donderdag 23 maart 2006 @ 22:03:04 #260
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36310688
Moeilijk Diaan, heb je echt het idee dat hij bang is of is het meer een grenzen testen kwestie?

Mous
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 23 maart 2006 @ 22:06:38 #261
114177 Diaan73
pi_36310800
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 22:03 schreef Lois het volgende:
Moeilijk Diaan, heb je echt het idee dat hij bang is of is het meer een grenzen testen kwestie?

Mous
Hmmm we vinden het moeilijk te peilen.... ik heb het idee dat hij van alles aanwend om maar niet te hoeven slapen, maar we hadden bedacht dat het misschien ook wel een "moeilijke" week voor hem is geweest... maandag jarig, dinsdag en donderdag voor het eerst naar school en we wilden vanavond voor het eerst zonder luier slapen doen, maar op een gegeven moment zei hij dat hij dat niet durfde omdat hij bang was dat hij in bed plaste... nou toen maar weer luier om en toen kwam weer het bang zijn verhaal... we vinden het erg lastig.
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 maart 2006 @ 22:09:10 #262
13151 crew  Rewimo
pi_36310890
Misschien moet je dat tv kijken een poosje helemaal afschaffen, Diaan? Het zou kunnen dat het hem te veel prikkelt zo vlak voor het naar bed gaan. Het laatste halfuur voor het naar bed gaan gaat Christan in bad, dan pyjama aan, tanden poetsen, verhaaltje, knuffelen, CD-speler mag aan als hij dat wil en dan lekker slapen. Ik bouw bewust een beetje rust in dat laatste halfuur. Een soort afbouwen van de dag zeg maar. Het bad vervalt weleens als we erg laat zijn, of na de zwemles (dan is ie al schoon en moe genoeg), maar de rest van het ritueel blijft. Dat geeft rust doordat het altijd hetzelfde verloopt.
  donderdag 23 maart 2006 @ 22:12:45 #263
114177 Diaan73
pi_36311043
Hmmm dat doe ik ook wel, dat half uurtje voor de tv gaat eigenlijk altijd goed, dan komt hij even tot rust. Boven gaan we nog even tandenpoetsen, verhaaltje en knuffelen... nemen we ruim de tijd voor. Vanaf deze week werkt het niet meer. Maar wat je zegt van de CD-speler... misschien maar eens proberen hij zegt dat hij ook geluiden hoort en die eng vindt. Hij had vannacht een kikker (!) gehoord.
Make love, not war ☮
  Jubileum moderator zaterdag 25 maart 2006 @ 21:31:40 #264
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36365281
Eva is vandaag weer geknipt
Haren kammen is hier elke dag een onvoorstelbare strijd die ik bijna niet meer kan winnen dus ik vond dat het dan maar een stuk korter moest, om van al die knopen en klitten af te zijn.
Vooraf hadden we een picto gevonden en gelamineerd van een kam en een schaar en daar hebben we haar vanmorgen mee voorbereid. Ze wilde niet graag maar die picto werkte echt wonderwel.
Bij de kapper riep ze al "nee niet haren kammen, niet haren knippen" en toen ik haar de picto gaf klom ze zelf in de stoel en heeft heel netjes haar haar laten knippen.
(foto's staan in het fototopic)
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 maart 2006 @ 20:16:42 #265
13151 crew  Rewimo
pi_36414950
Christan schrijft graag, maar hij tekent de letters nog echt en hij begint meestal onderaan een letter. Ook keert hij sommige letters om. Ik dacht dat dat te maken had met het feit dat hij links is, maar vanmiddag was hij met zijn (rechtshandige) vriendje een hinkelbaan met cijfers aan het tekenen en het vriendje schrijft nog veel meer cijfers in spiegelbeeld Was echt zó grappig om te zien die twee zo samen met al die verkeerde cijfers
  maandag 27 maart 2006 @ 20:30:36 #266
114177 Diaan73
pi_36415431
Gaaf is dat dat ze beginnen te schrijven.... Twan begint nu dat hij cijfers (her) kent en kan ook tot 6 tellen, dat vind ik eigenlijk wel heel knap van hem, geen idee hoe zich dat normaal en op welke leeftijd ontwikkeld.

Vanavond is Twan voor het eerst deze week zonder zeuren naar bed gegaan was ook al iets in slaap gevallen .... morgenavond gaat hij weer naar zn vader en we hopen dat als hij volgende week weer komt, hij weer een normaal ritme heeft. Ook 's nachts... hij komt nu elke nacht bij ons in bed rond 2 uur... pfffff hopelijk slaapt hij vannacht ook gewoon door... al is het maar tot half 6 ofzo. Dit is zooo vermoeiend. mjaar het onweert hier nu flink, hopelijk slaapt hij daar doorheen. Morgen gaat ie weer naar school, eennalaatste proefochtend en dan volgende week maandag echt. We hebben die donderdag al meteen een palmpasen knutsel middag en optocht... leuk.
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 maart 2006 @ 20:35:55 #267
13151 crew  Rewimo
pi_36415614
Dat lijkt me wel heel vervelend ja, als er midden in de nacht een kind aan je bed staat. Ik prijs me gelukkig wat dat betreft. Christan maakt me alleen wakker als er echt iets aan de hand is. Hij is een enorm goede slaper (heeft ie van geen vreemde).
  maandag 27 maart 2006 @ 20:50:21 #268
114177 Diaan73
pi_36416139
Ik probeer hem ook steeds terug te stoppen, maar soms ben ik zelf zo moe of net in mn diepe slaap dat ik hem maar laat liggen. Of ik word 2 uur later wakker en dan breng ik hem alsnog terug maar soms komt hij dan 2 uur later rond 6 uur ofzo weer terug. Zo extreem heeft hij het nog nooit gehad hoor, eerder kwam hij rond half 6 bij ons in bed... toen hij baby was, sliep hij altijd goed en veel... misschien wordt het beter als hij hele dagen naar school gaat.
Make love, not war ☮
  dinsdag 28 maart 2006 @ 00:13:37 #269
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_36422971
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:30 schreef Diaan73 het volgende:
Gaaf is dat dat ze beginnen te schrijven.... Twan begint nu dat hij cijfers (her) kent en kan ook tot 6 tellen, dat vind ik eigenlijk wel heel knap van hem, geen idee hoe zich dat normaal en op welke leeftijd ontwikkeld.
Erg leuk inderdaad!
En ik heb ook geen idee van normale ontwikkelingen, mijn kinderen houden zich daar niet aan.
Maar mij maakt het niet uit, elke ontwikkeling is gewoon leuk, of het nou snel of langzaam is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 maart 2006 @ 07:35:47 #270
13151 crew  Rewimo
pi_36424854
Christan heeft twee vriendjes die precies even oud zijn als hij (kwestie van dagen). De een gaat praktisch gelijk op qua 'geestelijke' ontwikkeling, dat is dus het vriendje van de cijfers. De ander leest al zinnetjes. Maar die is motorisch weer een heel stuk minder. Zit bijvoorbeeld nog niet op zwemles, is vrij bang om te klimmen, in het water te springen en dergelijke. Volgens mij is het net als bij peuters dat ze gewoon niet alle gebieden tegelijk ontwikkelen
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:12:25 #271
114177 Diaan73
pi_36425707
Dat zal inderdaad ook wel zo zijn ja... ik heb (nog) niet zoveel vergelijkingsmateriaal... nu op school zal het wel duidelijker worden. Twan is in ieder geval wel achter met het praten... hij praat genoeg maar niet duidelijk en daarvoor heeft hij ook logopedie. En dat gaat redelijk goed. Zn zinsopbouw is wel weer heel goed. Ach ja... maakt ook niet zo heel veel uit, maar ik vind het wel leuk om te volgen.

Twan heeft de hele nacht doorgeslapen in zn eigen bed tot 6 uur en toen nog bij ons tot half 8... het is dat hij eruit moest voor school....
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 maart 2006 @ 09:47:28 #272
13151 crew  Rewimo
pi_36426317
Hee, dat is alvast mooi
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:54:16 #273
114177 Diaan73
pi_36426435
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 09:47 schreef Rewimo het volgende:
Hee, dat is alvast mooi
Ja echt wel.... hopelijk houdt hij deze lijn vast
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † dinsdag 28 maart 2006 @ 16:42:04 #274
7074 moussy
kuttekop
pi_36438094
René gaat bomenknuffelen

Ik heb René vorige week opgegeven voor een natuurclubje hier op het dorp en lees nu net dat ze ook naar bomen gaan luisteren en weet ik veel watten. Toch lijkt het me heel erg leuk
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:02:12 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_36445862
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:42 schreef moussy het volgende:
René gaat bomenknuffelen

Ik heb René vorige week opgegeven voor een natuurclubje hier op het dorp en lees nu net dat ze ook naar bomen gaan luisteren en weet ik veel watten. Toch lijkt het me heel erg leuk
Niks mis met boomknuffelaars. Natuurclubjes zijn wel erg leuk denk ik, daar leer je neem ik aan ook de namen van plantjes enzo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36446028
Klinkt leuk Moussy!
Hoe is het op school nu?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 28 maart 2006 @ 22:11:54 #277
7074 moussy
kuttekop
pi_36447986
Eigenlijk wel goed Ze krijgt nu meer pluimen dan moppers en zo hoort het ook!

Klinkt leuk he dat natuurclubje. Het is eerst 4x (voor 8 euro) De eerste keer gaan ze het over planten en bomen hebben. De 2de keer de vogeltjes, de 3de keer de vlinders en de 4de keer is het thema water. Z gaan zelf beestjes vangen, plantjes zaaien en stekken, braakballen uitpluizen, samen met de vlinders zoeken naar geuren en lokpootjes (:?) maken. dat dus. Ik zou er zelfs wel bij willen zijn De laatste keer ga ik er iig bij zijn, dan gaan we met zn alle naar het strand
pi_36448015
Klinkt zeker leuk.

En fijn dat het nu op school gaat zoals het hoort te gaan!
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 28 maart 2006 @ 22:15:19 #279
7074 moussy
kuttekop
pi_36448107
Die eerste 4x is omdat het een start is en als ze het kan blijven organiseren en bolwerken, tis natuurlijk ook maar testen of er animo voor is, dan wordt het een echte vaste club Deze mevrouw moet het nu doen met gedoneerde spullen en verdient er echt niets aan, odmat de lokatie al duurder is om te huren dan wij betalen
pi_36448166
Dan zal ze het vast heel leuk doen, want dan doet ze het met haar hart.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 28 maart 2006 @ 22:19:56 #281
7074 moussy
kuttekop
pi_36448239
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:17 schreef jessie het volgende:
Dan zal ze het vast heel leuk doen, want dan doet ze het met haar hart.
Ja! Ze is ook echt leuk hoor, ik ken haar al van de praatjes pot met de post maar wist ik veel dat dit clubje ook van haar was. Daar kwamen we met het mailen achter

Zo kennen ze ons hier op het dorp...
quote:
Wat, leuk, Vera!
Is dat die krullebol, in de kinderwagen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 maart 2006 @ 22:30:53 #282
13151 crew  Rewimo
pi_36448578
Klinkt leuk zeg, dat natuurclubje En fijn dat het op school ook beter gaat

Christan steekt aardig wat op van onze fotografeersessies. Hij kan een libelle van een waterjuffer onderscheiden (dat kon ik tot voor kort zelf niet eens) en komt altijd enthousiast aandraven als ie weer een of ander insect heeft gezien zodat ik het kan fotograferen Ik vind het heel erg leuk dat hij op deze manier leert over de natuur.
  zondag 2 april 2006 @ 18:07:04 #283
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_36583417
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:30 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt leuk zeg, dat natuurclubje En fijn dat het op school ook beter gaat

Christan steekt aardig wat op van onze fotografeersessies. Hij kan een libelle van een waterjuffer onderscheiden (dat kon ik tot voor kort zelf niet eens) en komt altijd enthousiast aandraven als ie weer een of ander insect heeft gezien zodat ik het kan fotograferen Ik vind het heel erg leuk dat hij op deze manier leert over de natuur.
dat is idd erg leuk, dat hij danzkij jullie hobby nog dingen leert over de natuur
  zondag 2 april 2006 @ 20:53:56 #284
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36588782
Het zwammen wordt bij Jasper ff op een laag pitje gezet
Hij heeft een dubbele oorontsteking en een luchtweginfectie
Heeft iemand hier ervaring met van die oordoppen voor het zwemmen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 april 2006 @ 20:56:08 #285
13151 crew  Rewimo
pi_36588872
Geen ervaring maar het lijkt me een goed idee, coolbabe. Beterschap voor Jasper!
  zondag 2 april 2006 @ 22:22:13 #286
114177 Diaan73
pi_36592398
Twan gaat morgen voor het eerst "echt" naar school, na 4 proefochtenden is het dan nu tijd om echt te gaan. Ben erg benieuwd hoe het gaat.... nieuwe klas, nieuwe juffrouw.... mn ex en ik gaan hem morgenvroeg samen wegbrengen.....
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 april 2006 @ 22:25:06 #287
13151 crew  Rewimo
pi_36592510
Spannend Diaan! Heel veel plezier alvast voor Twan
  zondag 2 april 2006 @ 22:26:24 #288
114177 Diaan73
pi_36592561
Dankjewel.... ik hoor denk ik alleen dinsdagavond pas hoe het is geweest... maar ik bel m morgenavond wel eventjes.
Make love, not war ☮
pi_36651768
Ach gos Bo blijft echt onzeker hoor. Op school was het vandaag weer paniek op de wc. Ze had gepoept en er lag heel veel wc papier in de wc. Ze durfde er niet af zei de juf omdat ik normaal haar billen nog wel eens naveeg. Ze wilde dat de juf dit ook deed (en dr billen zijn altijd schoon ze kan het wel) Nu in samenspraak met de juf afgesproken dat ik met afspreek dat ze het op school gewoon zelf kan doen en als er nog wat poep zit dat dat ook niet erg is

Ik vind het zo supererg dat ze zo onzeker is met van alles. Nu gaf de juf vanmiddag aan aan Geer dat ze de kroel wilde afbouwen met Bo. Die draag t ze nog altijd met zich mee. Geer gaf aan dat we hier thuis daar niet actief in gaan zijn omdat dat echt haar steun en toeverlaat is. Als we bv naar een dokter moeten, als ze is gevallen, moe is en naar bed gaat dan moet kroel mee en dat houden we ook zo. Hij zei het goed te vinden als de juf dit af wilde bouwen, maar dat dit niet voor thuis zou gelden. Ik ben blij dat hij dit zo gezegd heeft. Want juist met die onzekerheid van haar heeft ze dit dus gewoon nog nodig. lauwe kroel is dr allesie

Mrogen heeft ze t juffenfeest. Ik ben aan t oefenen geweest om dr gezicht als vlinder te smincken. Dat is minder makkelijk als t lijkt. Maar ze vind het zelf helemaal geweldig.

Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 20:25:23 #290
7074 moussy
kuttekop
pi_36651881
Die bovenste vlinder Jessie, maar ik vind de onderste dromerige foto het mooiste, ze heeft meteen een ander bekkie
pi_36651988
Zoals de onderste kijkt ze altijd tijdens t eten, tijdens de tv, tijdens t treuzelen enzo
Ik ga ook de bovenste doen (de odnerrste was mijn 1e probeersel ) Alleen ga ik de kleurtjes iets anders doen dan. Meer rood en vooral roze natuurlijk
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator dinsdag 4 april 2006 @ 20:28:16 #292
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36651993
Wat mooi Jessie Die onderste vind ik erg goed bij Bo passen
Moeilijk hoor dat onzekere... Over dat afbouwen van die knuffel, dat is wel gebruikelijk denk ik. Eva moet op school ook altijd haar "veilige dingetjes" inleveren als ze echt een opdrachtje gaan doen. De kans bestaat nl. dat ze zo opgaat in het creeeren van veiligheid dat ze de opdracht vergeet.
Dus voordat ze beginnen moet Eva de dingetjes die ze in haar hand houd de hele dag op een speciaal plankje leggen, en pas als alles klaar is mag ze het weer pakken.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_36652093
Ja Bo doet er ook verder niks mee op school. Ze sleept hem alleen maar achter zich aan. Ze doet volop werkjes op een dag. En aan de ene kant snap ik het ook wel een beetje hoor. Het zou een belemmering kunnen worden (is het nu niet) Aan de andere kant juist omdat ze nog zo onzeker is heeft ze hem nog zo nodig. De juf gaf die onzekerheid sochtends ook nog aan. Maar goed aan de andere kant moet ze die zekerheid ook niet in die kroel zoeken.
Maar het is wel mijn kindje dat zich soms niet zo happy voelt en dat voelt niet leuk.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:39:24 #294
114177 Diaan73
pi_36652483
Die onderste foto is echt superlief zeg wat een schatje zo.

Twan is weer bij ons en heeft zn eerste twee dagen school gehad en dat is erg goed gegaan. Hij heeft ook thuis een vaste knuffel, meneer Beer, maar die gaat dus niet mee naar school. Hebben we besloten om vanaf het begin niet te doen en te kijken hoe het gaat. Gelukkig gaat het goed en hoeven we het ook niet af te wennen. Meneer Beer blijft eigenlijk tegenwoordig altijd thuis, eerder werd hij overal mee naartoe gesleept...
Make love, not war ☮
  Jubileum moderator dinsdag 4 april 2006 @ 20:48:48 #295
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36652837
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:30 schreef jessie het volgende:

Maar het is wel mijn kindje dat zich soms niet zo happy voelt en dat voelt niet leuk.
Dat snap ik helemaal ja
Ik moet ook altijd slikken als ik in Eva's schriftje lees dat ze zoveel moest huilen die dag en zo vaak naar me heeft gevraagd. Zo sneu...
Eva ♥ en Iris ♥
pi_36652962
Die onderste foto Jessie
En dat van de kroel heb ik thuis ook nooit afgebouwd bij Djen en dat zal ik ook niet doen. He is haar steun n toeverlaat idd. Ze is nu 11 en alleen tijdens het slapen of dips heeft ze hem nog. En ze had vrij snel door dat het op school ook niet handig was.
  Moderator dinsdag 4 april 2006 @ 21:03:04 #297
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36653351
Onzekerheid in een kind is heel erg moeilijk, joey heeft het heel erg.
Voorheen verschool hij zich altijd in een rollenspel, dus als hij dan ergens op aangesproken zei hij: "dat deed ik niet hoor, dat deed buzz (hij is een hele tijd buzz lightyear geweest).

En hij heeft het nog steeds, alles slaat bij hem 10 keer harder in dan bij een ander kind, ook heeft hij inderdaad heel veel schaamtegevoel.
Hij wil nergens aan beginnen want hij denkt bij voorbaat al dat hij het niet kan of tekort schiet.
Ik heb me heel vaak afgevraagd hoe het nou kon, we zijn altijd heel positief in onze benadering naar hem, moedigen hem aan, complementeren hem veel, enz, maar het zit gewoon in zijn hoofdje.
Het nadeel is ook dat hij als hij onzeker is, zich heel erg overdreven gaat gedragen, hij valt dan nog meer op en niet op een positieve manier, waardoor mensen ook nog eens geneigd zijn hard commentaar op die rauwdouwer te geven, en hij is nu acht dus mensen ontzien hem ook niet meer zo snel.
En dat terwijl het allemaal uit onzekerheid bestaat, en die word door dit soort ervaringen alleen maar groter natuurlijk.
Af en toe kan ik wel huilen zo zielig vind ik het.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 april 2006 @ 21:09:46 #298
13151 crew  Rewimo
pi_36653617
Bij Christan op school hebben ze een mand waar de kinderen eventuele meegebrachte speeltjes in kunnen leggen. En op vrijdag is het speelgoeddag, dan mogen ze iets meenemen. Dat hebben ze gedaan om het op andere dagen een beetje te ontmoedigen. Ik moet zeggen dat ik Christan ook het liefst niets mee laat nemen. Er zijn kinderen die elke dag wel met speelgoed op school komen en dat vind ik echt overdreven.

Knuffels mogen in het begin mee als ze pas op school zijn. Maar later niet meer standaard. Pais gaat een enkele keer mee naar school, maar ik heb het liever niet. Hij zal eens kwijtraken, dan hebben we echt een probleem Thuis vind ik het geen punt als hij met Pais of een andere knuffel rondsjouwt. Zeker als hij moe is, of niet lekker, dan is Pais echt hèt middel om zich lekker te voelen
pi_36654553
mooie vlinder-Bo! ik vind de onderste 't mooist. ook de schmink.

en die onzekerheid, volgens mij is 't ook typisch een oudste-kind-syndroom hoor, ik zie het zoooveel vaker om me heen bij eerste kinderen. en ook hier thuis is Piet veel onzekerder en faalangstiger dan Anna. hoe 't precies komt weet ik niet maar je zit er bij zo'n eerste natuurlijk meer 'bovenop' die eerste tijd, de tweede (of meer-de) heeft zo'n andere start, dat speelt vast een grote rol. Piet is nog lang geen kleuter maar ik herken ook zeer dat verhaal van de veilige knuffel. hij neemt 'm ook altijd mee naar 't kinderdagverblijf, en daar krijgt ie 'm alleen tijdens het middagslaapje, de rest van de dag ligt hij in z'n bakje. en dat gaat gelukkig goed. thuis heeft hij 'm wel altijd beneden tegenwoordig, vind ik ook prima hoor. het is voor hem inderdaad heerlijk veilig.
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:39:57 #300
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_36657317
Ik ben het eens, onderste is het mooist
Volgens mij moet die knuffel nog prima kunnen voor een vierjarige.
pi_36659368
Volgens mij ook Zeker als ik hoor dat veel zesjarigen begin groep drie nog duimen. Dat geeft toch hetzelfde veilige gevoel als een knuffel? en wordt gewoonlijk wel geaccepteerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')