Heb een paar dagen verstek laten gaan, maar was ook erg druk hier. Nick is nu 5 dagen naar school geweest en ik geloof dat hij 't wel leuk vindt. 's-Ochtends vind hij het niks, maar 's-middags meldt hij vol overtuiging dat het heel leuk is geweest dus dat komt wel goed denk ik.
Schoolmelk heb ik toch maar wel gedaan, want z'n drinken laat hij nu steeds staan en juf en ik hebben de indruk dat dat komt doordat hij ziet dat sommige kindjes melk krijgen uitgedeeld. Nick is zo'n enorme natnek, en hij moet ook echt veel drinken want anders zit hij meteen verstopt. Dat gebeurde nu dus ook. De juffen proberen hem tot die tijd zoveel mogelijk te laten drinken en we krijgen iedere middag verslag uitgebracht:"En toen zei de juf nog 3 slokjes en toen dee ik er 4!"
Toen de verstopping en de verjaardagsstress net achter de rug waren kreeg Nick echter griep: gistermiddag heeft hij de hele middag lusteloos op de bank gelegen, 's-avonds begon hij te kuchen en 's-nachts kreeg hij weer last van pseudo-kroep. Omdat hij te lang benauwd bleef naar m'n zin zijn we vanmorgen naar de huisarts geweest maar de longen waren schoon, geen verhoging maar wel goed verkouden. Gaande de dag is Nick eigenlijk alleen maar beroerder geworden: stem kwijt (ik word nu geroepen met een samba-bal...), hoesten, pijnlijke keel maar nog steeds geen verhoging. Paracetamol en hoestdrank doet 'm wel goed merk ik maar dat kun je natuurlijk niet blijven geven...
En terwijl ik dit aan het typen was moest Nick spugen... Natuurlijk ook over z'n knuffelkoe dus is hij nu helemaal ontroostbaar... Heb zo met 'm te doen maar ik kan er zo weinig aan veranderen voor 'm... Hij moet uitzieken... Dus ik ren als ik de samba-bal hoor, ik knuffel en kus wat af, geef eten, drinken, paracetamol en hoestdrank, draai wasjes en doe schietgebedjes...