abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35800283
Dat klinkt erg leuk Knorretje!!!

Bo ging vandaag weer zonder traantjes naar school. Ik hoefde niet mee de klas in en ze gaf vandaag voor het eerst weer de juf gewoon een handje. Bo heeft gewoon ontzettend veel moeite met veranderingen. Ze heeft een week vakantie gehad, was ook nog eens ziek die week. Dus vorige week weer naar school was gewoon weer een omschakeling. Daarbij ook nog sneeuw, met de klas naar het park wat anders is, dat was teveel
Maar nu ging het dus weer goed. Wat een opluchting.
Er stond een grote schildersezel in de klas. Ze gaan schilderen (alhoewel ik verven leuker vind klinken voor kleuters )
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 maart 2006 @ 10:23:50 #177
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35801586
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 07:52 schreef lady-wrb het volgende:
ik moet vandaag voor luca naar purmerend.
dan krijg ik te horen hoe en wat
en morgenmiddag moet luca naar purmerend
Spannend lady-wrb! Is dat voor die groepstherapie of ben ik nu in de war?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 maart 2006 @ 10:30:03 #178
13151 crew  Rewimo
pi_35801692
Fijn dat het goed is gegaan nu, Jessie. Voorlopig geen vakanties in zicht, dat scheelt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 12:39:16 #179
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35805256
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 10:23 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Spannend lady-wrb! Is dat voor die groepstherapie of ben ik nu in de war?
nee dat is morgen.
ik was vandaag voor het eerste oudergesprek.

en daarna is luca door de molen gehaald bij de schoolarts (ach als we toch lekker bezig zijn )
hij heeft een groeispurt gehad en zit nu niet meer op de kritieke lijn van heel erg te klein maar een stukje dr boven maar dat had ik al gezien aan de broeken, waarvan maat 110 nu echt te kort begint te worden.

ook de grove motoriek is enorm verbeterd, waar eerst allemaal minnen stonden, staan nu plusjes en ook het gehoor was nu prima aan beide oren (links was vorige keer slecht)

o ja, hij was niet of nauwelijks aangekomen, maar aangezien hij vorige keer al niet te zwaar was, was hij volgens de dokter slanker geworden.

hij is nu (6 jaar 9 mnd) 1,17 mt en 21 kg (voor de statistieken )

luca groeit
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 maart 2006 @ 12:40:41 #180
13151 crew  Rewimo
pi_35805293
Ik bedoelde ook de therapie voor Luca

Luca gegroeid! Goeie berichten allemaal, lady-wrb
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:54:39 #181
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_35830991
Wat een positieve berichten allemaal!

Hoe gaat het met René, Moussy?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:55:23 #182
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_35883600
Heb een paar dagen verstek laten gaan, maar was ook erg druk hier. Nick is nu 5 dagen naar school geweest en ik geloof dat hij 't wel leuk vindt. 's-Ochtends vind hij het niks, maar 's-middags meldt hij vol overtuiging dat het heel leuk is geweest dus dat komt wel goed denk ik.
Schoolmelk heb ik toch maar wel gedaan, want z'n drinken laat hij nu steeds staan en juf en ik hebben de indruk dat dat komt doordat hij ziet dat sommige kindjes melk krijgen uitgedeeld. Nick is zo'n enorme natnek, en hij moet ook echt veel drinken want anders zit hij meteen verstopt. Dat gebeurde nu dus ook. De juffen proberen hem tot die tijd zoveel mogelijk te laten drinken en we krijgen iedere middag verslag uitgebracht:"En toen zei de juf nog 3 slokjes en toen dee ik er 4!"

Toen de verstopping en de verjaardagsstress net achter de rug waren kreeg Nick echter griep: gistermiddag heeft hij de hele middag lusteloos op de bank gelegen, 's-avonds begon hij te kuchen en 's-nachts kreeg hij weer last van pseudo-kroep. Omdat hij te lang benauwd bleef naar m'n zin zijn we vanmorgen naar de huisarts geweest maar de longen waren schoon, geen verhoging maar wel goed verkouden. Gaande de dag is Nick eigenlijk alleen maar beroerder geworden: stem kwijt (ik word nu geroepen met een samba-bal...), hoesten, pijnlijke keel maar nog steeds geen verhoging. Paracetamol en hoestdrank doet 'm wel goed merk ik maar dat kun je natuurlijk niet blijven geven...

En terwijl ik dit aan het typen was moest Nick spugen... Natuurlijk ook over z'n knuffelkoe dus is hij nu helemaal ontroostbaar... Heb zo met 'm te doen maar ik kan er zo weinig aan veranderen voor 'm... Hij moet uitzieken... Dus ik ren als ik de samba-bal hoor, ik knuffel en kus wat af, geef eten, drinken, paracetamol en hoestdrank, draai wasjes en doe schietgebedjes...
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  † In Memoriam † donderdag 9 maart 2006 @ 18:04:21 #183
37843 lady-wrb
kortaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 maart 2006 @ 18:05:58 #184
13151 crew  Rewimo
pi_35885737
Dat klinkt toch wel erg ziek, Babsjuh, beterschap voor Nick. Fijn dat ie het leuk vindt op school!
  Jubileum moderator donderdag 9 maart 2006 @ 21:10:10 #185
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35892034
ik weet nou nooit waar ik moet posten, hier of in het autisme topic maar omdat ik vind dat Eva meer is dan alleen autist doe ik het gewoon hier

We hadden deze week een gesprek op Eva's school. Het was een heel erg leuk gesprek.
Ze hebben Eva goed geobserveerd en haar mentor had ook een heel mooi verslag geschreven over Eva. Daar staat ook echt alles in, van haren kammen tot klimmen en klauteren. Echt over ontwikkeling, motoriek, spraak, taal, etc. etc. Het was een heel lang gesprek, bijna 2 uur, en we hebben echt van alles besproken. Ze hadden uit zichzelf al de volgende aanbevelingen:
* Eva aanmelden voor Berenspel, dat is beweging op muziek, het ontdekken van je lichaam enzo en wat je er allemaal mee kunt. Krijgen kindjes enorm zelfvertrouwen van en wortelen ze beter in hun lijfje.
* Eva's emotionele ontwikkeling testen omdat ze vinden dat die enorm achterblijft bij haar overige ontwikkeling. Emotioneel zit ze zo op het oog echt nog op 1 jaar, hooguit 1,5 terwijl ze verder wel ontwikkeld (zij het dan wat langzaam)
* Eva's ontwikkeling testen dmv dezelfde tests die toen in het VU zijn gedaan, zodat ze kunnen zien hoeveel ze vooruit is gegaan sinds dien. Ze zien dat ze enorm vooruitgaat maar het is belangrijk om te weten op welke ontwikkelingsleeftijd ze nu zit zodat het "les" materiaal erop aan kunnen passen.
Al deze testen en therapien worden in een zo'n veilg mogelijke omgeving gedaan, gewoon op school met gezelschap van haar favoriete juf.

Verder hebben wij gevraagd om nogmaals de klassificatie van Autisme te testen omdat ze toendertijd helemaal nog niet kon praten en net lopen. Ze bleven toen maar zeggen dat ze met dit niveau nooit zou kunnen praten e.d. en wij willen zeker weten dat die test (nog)wel klopt. We hebben stiekum natuurlijk wel hoop op een betere uitslag maar we doen het eigenlijk meer omdat we zeker willen weten dat het wel klopt. Niet dat we over 10 jaar zeggen, zie je wel, kind is jaren verkeerd benaderd, hadden we nou maar.... etc. Het is niet omdat we denken dat ze echt niet autistisch is maar ze heeft nu wel het stempel "klassiek autist met verstandelijke handicap" overal in haar dossiers staan en dat vind ik gevaarlijk op deze leeftijd.

Verder hebben we heel lang gesproken over hoe Eva thuis is en hoe we dat moeten aanpakken. Vooral de problemen die we hebben met aankleden, haren kammen en tanden poetsen en wassen enzo.
Ook hebben we uitgelegd dat Eva soms enorm op relatief kleine pijn kan reageren en bij erge pijn (zoals oorontsteking) geen krimp geeft. Dat wijst volgens ons op een prikkel verstoring en dat waren ze helemaal met ons eens. Daarom gaat ze op zoek naar een sensorische integratietherapeut voor Eva, die tijdens school dan met haar komt werken aan die prikkels. Zo leert ze de gevoelens zoals kietelen en pijn goed herkennen e.d. Hoe het precies zit weet ik nog niet precies maar het schijnt wel enorm goed te zijn hiervoor.

Daarnaast hebben we de opdracht gehad om een Pictobord thuis te maken met de dagindeling en ook om die picto's te gaan gebruiken voor moeilijke zaken zoals aankleden e.d. Dus een foto van papa met een picto met kleren betekend papa gaat je aankleden en daar is geen discussie meer over mogelijk. Zo werkt het ook vaak bij dit soort kindjes, doordat het zo staat uitgebeeld is het een absolute waarheid en gaan ze de strijd niet meer aan. Tenminste dat word dus de bedoeling. We krijgen dus een set picto's van de hermelijn, dezelfde die zij gebruiken en we hebben een hele uitleg gehad over hoe we het moeten gebruiken.
Dus dat word lamineren, en een bord maken aan de muur ofzoiets, we moeten nog even bedenken hoe we dat precies gaan doen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:15:27 #186
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_35892223
Jeetje Lois, is het niet ontzettend fijn om die feedback zo te kunnen krijgen? Van mensen die Eva ook echt meemaken (en niet een keertje een afspraak ofzo) Het lijkt me dat het echt een fijne school is voor Eva en waar jullie ook wat aan hebben!
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:15:55 #187
33969 babsjuh
pi_35892239
Dat klinkt mij allemaal heel positief in de oren Lois! En ik krijg uit jouw stukje het gevoel dat de puzzelstukjes op hun plek beginnen te vallen?
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_35892241
Wow dat klinkt goed uitgebreid zeg. Echt fijn. Gaan ze haar idd opnieuw testen?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator donderdag 9 maart 2006 @ 21:17:13 #189
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35892289
Owja dat was ik vergeten. Ze waren het helemaal eens met onze argumenten mbt de autisme-test dus ze gaan contact opnemen met het instituut die de diagnose heeft gegeven en daarmee besprken hoe en wanneer ze Eva opnieuw kunnen testen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 maart 2006 @ 21:26:08 #190
13151 crew  Rewimo
pi_35892658
Jee Lois, zo te lezen is die school echt super! Ze nemen de tijd voor je, ze nemen je serieus, nemen jullie eigen voorstellen en beschouwingen in overweging en je merkt dat ze Eva echt goed kennen. Dat moet een heel fijn gevoel zijn, dat Eva daar zo goed begeleid wordt, en jullie met haar
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:27:08 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_35892706
wow Lois, wat goed zeg! Klinkt echt geweldig, in de zin dat Eva daar zo goed op d'r plek is en dat die mensen echt goed zijn Daar ben ik heel blij om en idd, opnieuw diagnose stellen lijkt mij heel goed, want ze praat wel degelijk en ook wij kunnen haar verstaan terwijl wij haar niet iedere week zien, dus dat zegt echt wel wat en ze heeft zoveel geleerd! Ik ben heel benieuwd! Ook goed om met de picto's te beginnen, ben heel benieuwd ook hoe dat gaat en ik hoop dat het thuis meer rust geeft. Hele dikke kus voor jullie, ben altijd zo trots op jullie
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:30:18 #192
33969 babsjuh
pi_35892858
Nick ligt nog steeds op de bank hier, hij wordt geregeld wakker en raakt dan in paniek van de pijn in z'n keel. Die paniek kan de pseudo-kroep aanwakkeren dus ik wil er snel bij kunnen zijn. Papa wordt vannacht dan ook verbannen naar Nick z'n bed en Nick slaapt bij mij. Hopelijk krijgen we dan allemaal wat slaap.
Z'n temperatuur begon wat te stijgen, maar 38,4 lijkt me niet verontrustend, toch? Hij slaapt, drinkt en als ze ziek zijn stijgt de temperatuur toch altijd wat in de avonduren?
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:30:46 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_35892881
Wat een goed gesprek Lois.

Voor het bord bestaat er een soort van platte magneet, dan kun je de picto's magnetisch ophangen, dat is wel handig. Op de ondergrond kun je dan een indeling maken met dagen of dagdelen, zoals ze op school werken. Mijn oppaskindje had een map met picto's en die vond het prachtig om ze zelf te tekenen in de map, dan was ze de 'baas' over haar dag (ook al zeiden wij wat ze moest tekenen). Misschien kan Eva ook wel de plaatjes ophangen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 maart 2006 @ 21:34:48 #194
13151 crew  Rewimo
pi_35893083
babsjuh, dat de koorts wat stijgt tegen de avond gebeurt inderdaad vaker. Wel eng hoor, als het pseudokroep is... Je kunt hem ijswater geven tegen de keelpijn (bekertje water in de diepvries zetten en eruit halen als er een vliesje opkomt). IJswater verdooft de keel. Als je ijsvormpjes hebt kun je ook waterijsjes maken van gewoon water (of eventueel met wat siroop). Sterkte ermee!
pi_35893184
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 21:10 schreef Lois het volgende:
[Dus dat word lamineren, en een bord maken aan de muur ofzoiets, we moeten nog even bedenken hoe we dat precies gaan doen.
Op mijn werk gebruiken we verschillende soorten pictoborden.

1. plakband op de muur
gelamineerde picto's met klittenbad op de achterkant.. verder klittenband op de muur.. dan kan je elke keer een picto weghalen als het klaar is.
(hopelijk is mijn omschrijving duidelijk)

Dit gaat meestl per dagdeel. zodat het kind nog niet te veel bezig is met dingen verder op de dag.

2. een plank met veel spijkertjes (zowel boven als naast elkaar)
gelamineerde picto's met gaatje erin..en ophangen maar. Als een kind de activiteit gedaan heeft kan de picto makkelijk omgedraaid worden. Zodat het kind in 1 oogopslag kan zien wat de volgende activiteit is.

wij maken soms zelfs nog onderscheid tussen ochtend (lichtprijs bord), middag (donkergrijs bord) en zwart (avondbord). deze 3 "borden" zitten dan met een scharnier aan elkaar vast.

het is ms ongevraagd advies, maar misschien heb je er wat aan.

ik wil nog wel op zoek gaan naar foto's..

Dan vergeet ik nog te zeggen dat ik het mooi vind om te zien wat ze allemaal gaan doen om het beste uit Eva proberen naar voren te halen! \

Succes met alles!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  donderdag 9 maart 2006 @ 21:53:22 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35893849
Wat een fijn verhaal om te lezen zeg! Is voor jullie vast ook heel prettig dat je nu met 'deskudigen' die haar steeds betere leren kennen te kunnen overleggen over wat de beste aanpak is.
Hopelijk helpen de pictogrammen om sommige van haar buien een beetje onder controle te krijgen.
pi_35893979
Lois wat heel simpel is, gewoon kaartjes aan een waslijntje met een knijpertje (als je niet van knutselen hou, of voor als je nog ff niks anders voor handen heb)

Wat een goed gesprek. En wat heb je jezelf ook goed voorbereid om zulke dingen te vragen. Dat is vaak t moeiijke he. Dan komt er van alles aan bod en dan denk je had ik dit of dat nog maar gevraagd. Het lijkt me echt heel fijn om te horen dat er vol liefde en kennis gewerkt word.
Leuk ook dat je dit hier post. Net wat jij zegt. Eva is Eva een lekkere kleuter
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 9 maart 2006 @ 22:08:19 #198
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35894427
Klinkt als een warm bad Lois!

Wat lijkt me dat geweldig om gewoon over Eva te kunnen praten met mensen die weten over wie 't gaat en weten wat haar nukken zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_35896398
Bij bo hebben ze nu over schilderen enzo. Ze komt thuis met mondriaantjes. En vind de vrouwen in de blote billen het leukst (Rubens) Mama die meneer vond dat gewoon mooi
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 maart 2006 @ 23:04:29 #200
13151 crew  Rewimo
pi_35896450
Helemaal vergeten te vertellen: Christan heeft van de week zonder bandjes gezwommen, dus alleen met kurken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')