abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:21:42 #151
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_35669154
Kinderen worden echt wijs op de basisschool. Prisma's en cylinders; volgens mij kreeg ik daar pas voor het eerst wat over te horen bij natuurkunde op de middelbare school

Ik las op het speeltuinbankje dat Bo huilend naar school ging. Vindt ze het nog steeds niet leuk om naar toe te gaan? Oeh, dat lijkt me moeilijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † vrijdag 3 maart 2006 @ 09:23:25 #152
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35669188
als bo eenmaal op school is, vindt ze het dan wel leuk? en hoe gaat het dan als je dr 's middags naar school brengt?
pi_35678748
Net weer huilen dus.
Als ze er eenmaal is heeft ze het wel naar dr zin. Maar soms ook niet. Thuis zit ze vaak vol enthousiaste verhalen. Zingt liedjes verteld rijmpjes. Allemaal spontaan. Maar ze zegt ook vaak spontaan dat ze niet naar school wil, het niet leuk vind, weer naar de peuterspeelzaal wil (wat ze ook nooit leuk vond) Echt super moeilijk hoor. Als ik Jans dan vol enthousiasme en zonder gezever zie gaan. Zo;n verschil. Ik weet ook niet hoe ik haar erbij kan helpen het allemaal wat luchtiger te zien.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:42:04 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_35678968
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:21 schreef livelink het volgende:
Kinderen worden echt wijs op de basisschool. Prisma's en cylinders; volgens mij kreeg ik daar pas voor het eerst wat over te horen bij natuurkunde op de middelbare school

Ik las op het speeltuinbankje dat Bo huilend naar school ging. Vindt ze het nog steeds niet leuk om naar toe te gaan? Oeh, dat lijkt me moeilijk.
Tja, dat zijn de geometrische vormen van het Montessori-materiaal. Erg leuk om de kinderen te horen vertellen over het parallellepipidum en dan de ouders zien kijken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 maart 2006 @ 21:45:59 #155
37150 livelink
pi_35755116
Katja is weer behoorlijk opgeknapt na haar 3-daagse antibioticadosis. Ze is wel nog erg moe en slaapt veel, maar ik heb in ieder geval mijn eigen meisje weer een beetje terug.

Maar goed, daarvoor kwam ik hier niet. Ik wil alleen even Alicia heel veel plezier wensen morgen. Ik hoop dat ze het echt geweldig gaat vinden op school.
Knorretje en Danny, succes met deze volgende stap.
  Jubileum moderator zondag 5 maart 2006 @ 22:04:57 #156
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35755973
Alicia heel veel succes morgen op je nieuwe school

Ik heb net voor de zoveelste keer het 16 pagina's dikke verslag (!) doorgelezen wat Eva's mentor over haar heeft gemaakt. Morgen hebben we hier een bespreking over op de school van Eva. Ben heel benieuwd, het is een heel raak en ontroerend verslag waaruit blijkt dat ze haar best goed hebben leren kennen en ook erg dol op haar zijn geworden.
Waar ik wel weer vreselijk van moet slikken zijn de stukken die gaan over haar kwetsbaarheid en gevoeligheid. Het klopt helemaal zoals ik Eefje ken maar het is wel moeilijk om te lezen dat ze in moeilijke situaties altijd vreselijk om mama moet huilen en zich niet laat troosten.

Sorry vergat ik helemaal te vertellen hoe blij ik ben dat Katja weer een beetje is opgeknapt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lois op 05-03-2006 22:06:55 ( aanvullen) ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 5 maart 2006 @ 22:15:53 #157
37150 livelink
pi_35756469
Oh, dat lijkt me inderdaad wel moeilijk. Wel fijn dat ze haar op school zo goed begrijpen. Misschien komt er een tijd dat Eva zich ook door hen laat troosten.
pi_35756689
Confronterend hoor Lois. Maar wat heerlijk moet het zijn dat het zo herkenbaar is en dat ze dus goed weten waar ze het over hebben. Dat betekent toch dat Eva het daar goed naar haar zin heeft en zichzelf laat zien.

Fijn dat Katja weer opgeknapt is.

En Knorretje laat wel even weten hoe Alicia het heeft gehad he morgen. Veel succes jij ook
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 maart 2006 @ 22:21:36 #159
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35756708
Katja, wat fijn dat je weer wat beter bent

Alicia, heel veel plezier op school!

Lois, wat fijn dat ze Eva zo goed snappen daar! Moet een prettig idee zijn. En ik denk dat de meeste kindjes wel om mama huilen in een moeilijke situatie. Al is het wel even slikken als je het zo ziet staan, dat snap ik wel.

Christan heeft zijn eerste "mensenkies" zoals hij dat noemt. Hij mag nu niet meer duimen, dat hadden we afgesproken. En dat valt niet mee natuurlijk...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35756775
Heeft hij pais of nog een pais ook overdag bij zich? Misschien een tip om die voor in bed te houden. Vaak duimen ze in combinatie met een kroel.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 maart 2006 @ 22:25:18 #161
13151 crew  Rewimo
pi_35756868
Klopt Jessie, maar Pais is niet altijd in de buurt Televisiekijken is een trigger (lekker hangen met je duim in je mond) en in de auto is het ook verleidelijk. Maar hij luistert wel braaf als ik zeg dat het niet mag, die nieuwe tanden doen blijkbaar wel wat qua motivatie.

En de dreiging dat ik zijn beugeltje van zijn zakgeld ga inhouden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 5 maart 2006 @ 22:51:46 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35758112
dan mag je dat zakgeld eerst wel even verhogen
pi_35764341
half 6 vanmorgen stond ze al naast mijn bed of ik niet zou vergeten dat ze naar school mag vandaag

Papa is overgekomen ut r'dam zodat hij de eerste dag mee kan haar wegbrengen

tot nu toe hebben we er allemaal reuzezin in
  maandag 6 maart 2006 @ 07:38:22 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_35764369
veel plezier vandaag Alicia en knor en danny met wegbrengen! wat een spannende dag
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 maart 2006 @ 07:41:59 #165
13151 crew  Rewimo
pi_35764387
Veel plezier, Alicia!
pi_35765030
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:49 schreef knorretje het volgende:
We hebben de pantoffels en euritmie schoentjes al gekocht, Leuk dat je er naar vroeg
Dat gaat een hele leuke school worden!
* owlet weet nog goed de eerste dag dat ze van een reguliere basisschool met verse euritmietjes de derde klas VS in liep, om nooit meer weg te willen (en gaan).
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 09:17:22 #167
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 09:21:39 #168
7074 moussy
kuttekop
pi_35765257
Zijn dat niet vand ie gewone slappe gymschoentjes?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † maandag 6 maart 2006 @ 09:24:56 #169
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35765304
geen idee, toch maar eens gaan googelen en dan vind ik dit:

Euritmie
de door Rudolf Steiner ontworpen bewegingskunst die berust op het samengaan van dans, woordkunst en muziek.

ik kan er geen schoenen bij bedenken, dus wie weet zit je wel goed met je slappe gymschoentjes .
pi_35765595
Ja, heel slappe katoenen schoentjes met een rubberen zooltje.

Euritmie is in het heel kort en simpel inderdaad bewegen op muziek, maar ook zonder muziek of op woorden.
Het helpt bij de ontwikkeling van de motoriek (o.a.) en de meeste kinderen vinden het heel erg leuk, al komt er natuurlijk een leeftijd waarop je het niet leuk meer hoort te vinden.
pi_35792318
Het is vandaag enorm goed gegaan. Vanmorgen was ze als eerste al op school (langer was ze niet te houden) en langzaam kwamen er steeds meer kindjes en vond ze het steeds spannender, en maar hippen van het ene been op het andere) Op het moment dat ze de klas in mochten moest ze toch even mama en papa een handje geven, maar verder was ze ons al snel vergeten toen bleek dat ze naast de juf mocht zitten. Na een kus gunde ze ons dus ook verder geen tijd meer en ging helemaal op in de kring en alles er om heen.

Ze hebben heerlijk geschilderd, gespeeld en buiten geravot en kwam lekker vies en kleddernat, vol enthousiastme thuis.

Bij het na bed gaan vroeg ze alleen of ik niet de wekker vergeet te zetten anders kon ze morgen niet

Morgen gaan ze een uur wandelen en heb ze euritmie (precies zoals hierboven is verteld, en yep moussy dat zijn de schoentjes die ze moest hebben) dus ben benieuwd wat ze er morgen van vindt. Dag 1 was in ek geval goed geslaagd.
  maandag 6 maart 2006 @ 22:30:11 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_35792440
wat leuk knorretje!
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 7 maart 2006 @ 07:24:43 #173
13151 crew  Rewimo
pi_35799466
Alicia, grote meid
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 07:52:46 #174
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35799593
ik moet vandaag voor luca naar purmerend.
dan krijg ik te horen hoe en wat
en morgenmiddag moet luca naar purmerend
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 07:53:22 #175
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35799600
wat een enthousiasme knorretje
wat heerlijk dat ze het zo fijn vindt om naar school te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')