abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36446028
Klinkt leuk Moussy!
Hoe is het op school nu?
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 28 maart 2006 @ 22:11:54 #277
7074 moussy
kuttekop
pi_36447986
Eigenlijk wel goed Ze krijgt nu meer pluimen dan moppers en zo hoort het ook!

Klinkt leuk he dat natuurclubje. Het is eerst 4x (voor 8 euro) De eerste keer gaan ze het over planten en bomen hebben. De 2de keer de vogeltjes, de 3de keer de vlinders en de 4de keer is het thema water. Z gaan zelf beestjes vangen, plantjes zaaien en stekken, braakballen uitpluizen, samen met de vlinders zoeken naar geuren en lokpootjes (:?) maken. dat dus. Ik zou er zelfs wel bij willen zijn De laatste keer ga ik er iig bij zijn, dan gaan we met zn alle naar het strand
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_36448015
Klinkt zeker leuk.

En fijn dat het nu op school gaat zoals het hoort te gaan!
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 28 maart 2006 @ 22:15:19 #279
7074 moussy
kuttekop
pi_36448107
Die eerste 4x is omdat het een start is en als ze het kan blijven organiseren en bolwerken, tis natuurlijk ook maar testen of er animo voor is, dan wordt het een echte vaste club Deze mevrouw moet het nu doen met gedoneerde spullen en verdient er echt niets aan, odmat de lokatie al duurder is om te huren dan wij betalen
pi_36448166
Dan zal ze het vast heel leuk doen, want dan doet ze het met haar hart.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 28 maart 2006 @ 22:19:56 #281
7074 moussy
kuttekop
pi_36448239
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:17 schreef jessie het volgende:
Dan zal ze het vast heel leuk doen, want dan doet ze het met haar hart.
Ja! Ze is ook echt leuk hoor, ik ken haar al van de praatjes pot met de post maar wist ik veel dat dit clubje ook van haar was. Daar kwamen we met het mailen achter

Zo kennen ze ons hier op het dorp...
quote:
Wat, leuk, Vera!
Is dat die krullebol, in de kinderwagen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 maart 2006 @ 22:30:53 #282
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36448578
Klinkt leuk zeg, dat natuurclubje En fijn dat het op school ook beter gaat

Christan steekt aardig wat op van onze fotografeersessies. Hij kan een libelle van een waterjuffer onderscheiden (dat kon ik tot voor kort zelf niet eens) en komt altijd enthousiast aandraven als ie weer een of ander insect heeft gezien zodat ik het kan fotograferen Ik vind het heel erg leuk dat hij op deze manier leert over de natuur.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 2 april 2006 @ 18:07:04 #283
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_36583417
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:30 schreef Rewimo het volgende:
Klinkt leuk zeg, dat natuurclubje En fijn dat het op school ook beter gaat

Christan steekt aardig wat op van onze fotografeersessies. Hij kan een libelle van een waterjuffer onderscheiden (dat kon ik tot voor kort zelf niet eens) en komt altijd enthousiast aandraven als ie weer een of ander insect heeft gezien zodat ik het kan fotograferen Ik vind het heel erg leuk dat hij op deze manier leert over de natuur.
dat is idd erg leuk, dat hij danzkij jullie hobby nog dingen leert over de natuur
patat ftw :)
  zondag 2 april 2006 @ 20:53:56 #284
30488 coolbabe
My little pwny
pi_36588782
Het zwammen wordt bij Jasper ff op een laag pitje gezet
Hij heeft een dubbele oorontsteking en een luchtweginfectie
Heeft iemand hier ervaring met van die oordoppen voor het zwemmen?
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 april 2006 @ 20:56:08 #285
13151 crew  Rewimo
pi_36588872
Geen ervaring maar het lijkt me een goed idee, coolbabe. Beterschap voor Jasper!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 2 april 2006 @ 22:22:13 #286
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_36592398
Twan gaat morgen voor het eerst "echt" naar school, na 4 proefochtenden is het dan nu tijd om echt te gaan. Ben erg benieuwd hoe het gaat.... nieuwe klas, nieuwe juffrouw.... mn ex en ik gaan hem morgenvroeg samen wegbrengen.....
Make love, not war ☮
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 april 2006 @ 22:25:06 #287
13151 crew  Rewimo
pi_36592510
Spannend Diaan! Heel veel plezier alvast voor Twan
  zondag 2 april 2006 @ 22:26:24 #288
114177 Diaan73
pi_36592561
Dankjewel.... ik hoor denk ik alleen dinsdagavond pas hoe het is geweest... maar ik bel m morgenavond wel eventjes.
Make love, not war ☮
pi_36651768
Ach gos Bo blijft echt onzeker hoor. Op school was het vandaag weer paniek op de wc. Ze had gepoept en er lag heel veel wc papier in de wc. Ze durfde er niet af zei de juf omdat ik normaal haar billen nog wel eens naveeg. Ze wilde dat de juf dit ook deed (en dr billen zijn altijd schoon ze kan het wel) Nu in samenspraak met de juf afgesproken dat ik met afspreek dat ze het op school gewoon zelf kan doen en als er nog wat poep zit dat dat ook niet erg is

Ik vind het zo supererg dat ze zo onzeker is met van alles. Nu gaf de juf vanmiddag aan aan Geer dat ze de kroel wilde afbouwen met Bo. Die draag t ze nog altijd met zich mee. Geer gaf aan dat we hier thuis daar niet actief in gaan zijn omdat dat echt haar steun en toeverlaat is. Als we bv naar een dokter moeten, als ze is gevallen, moe is en naar bed gaat dan moet kroel mee en dat houden we ook zo. Hij zei het goed te vinden als de juf dit af wilde bouwen, maar dat dit niet voor thuis zou gelden. Ik ben blij dat hij dit zo gezegd heeft. Want juist met die onzekerheid van haar heeft ze dit dus gewoon nog nodig. lauwe kroel is dr allesie

Mrogen heeft ze t juffenfeest. Ik ben aan t oefenen geweest om dr gezicht als vlinder te smincken. Dat is minder makkelijk als t lijkt. Maar ze vind het zelf helemaal geweldig.

Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 4 april 2006 @ 20:25:23 #290
7074 moussy
kuttekop
pi_36651881
Die bovenste vlinder Jessie, maar ik vind de onderste dromerige foto het mooiste, ze heeft meteen een ander bekkie
pi_36651988
Zoals de onderste kijkt ze altijd tijdens t eten, tijdens de tv, tijdens t treuzelen enzo
Ik ga ook de bovenste doen (de odnerrste was mijn 1e probeersel ) Alleen ga ik de kleurtjes iets anders doen dan. Meer rood en vooral roze natuurlijk
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator dinsdag 4 april 2006 @ 20:28:16 #292
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36651993
Wat mooi Jessie Die onderste vind ik erg goed bij Bo passen
Moeilijk hoor dat onzekere... Over dat afbouwen van die knuffel, dat is wel gebruikelijk denk ik. Eva moet op school ook altijd haar "veilige dingetjes" inleveren als ze echt een opdrachtje gaan doen. De kans bestaat nl. dat ze zo opgaat in het creeeren van veiligheid dat ze de opdracht vergeet.
Dus voordat ze beginnen moet Eva de dingetjes die ze in haar hand houd de hele dag op een speciaal plankje leggen, en pas als alles klaar is mag ze het weer pakken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_36652093
Ja Bo doet er ook verder niks mee op school. Ze sleept hem alleen maar achter zich aan. Ze doet volop werkjes op een dag. En aan de ene kant snap ik het ook wel een beetje hoor. Het zou een belemmering kunnen worden (is het nu niet) Aan de andere kant juist omdat ze nog zo onzeker is heeft ze hem nog zo nodig. De juf gaf die onzekerheid sochtends ook nog aan. Maar goed aan de andere kant moet ze die zekerheid ook niet in die kroel zoeken.
Maar het is wel mijn kindje dat zich soms niet zo happy voelt en dat voelt niet leuk.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:39:24 #294
114177 Diaan73
pi_36652483
Die onderste foto is echt superlief zeg wat een schatje zo.

Twan is weer bij ons en heeft zn eerste twee dagen school gehad en dat is erg goed gegaan. Hij heeft ook thuis een vaste knuffel, meneer Beer, maar die gaat dus niet mee naar school. Hebben we besloten om vanaf het begin niet te doen en te kijken hoe het gaat. Gelukkig gaat het goed en hoeven we het ook niet af te wennen. Meneer Beer blijft eigenlijk tegenwoordig altijd thuis, eerder werd hij overal mee naartoe gesleept...
Make love, not war ☮
  Jubileum moderator dinsdag 4 april 2006 @ 20:48:48 #295
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36652837
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:30 schreef jessie het volgende:

Maar het is wel mijn kindje dat zich soms niet zo happy voelt en dat voelt niet leuk.
Dat snap ik helemaal ja
Ik moet ook altijd slikken als ik in Eva's schriftje lees dat ze zoveel moest huilen die dag en zo vaak naar me heeft gevraagd. Zo sneu...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_36652962
Die onderste foto Jessie
En dat van de kroel heb ik thuis ook nooit afgebouwd bij Djen en dat zal ik ook niet doen. He is haar steun n toeverlaat idd. Ze is nu 11 en alleen tijdens het slapen of dips heeft ze hem nog. En ze had vrij snel door dat het op school ook niet handig was.
  Moderator dinsdag 4 april 2006 @ 21:03:04 #297
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_36653351
Onzekerheid in een kind is heel erg moeilijk, joey heeft het heel erg.
Voorheen verschool hij zich altijd in een rollenspel, dus als hij dan ergens op aangesproken zei hij: "dat deed ik niet hoor, dat deed buzz (hij is een hele tijd buzz lightyear geweest).

En hij heeft het nog steeds, alles slaat bij hem 10 keer harder in dan bij een ander kind, ook heeft hij inderdaad heel veel schaamtegevoel.
Hij wil nergens aan beginnen want hij denkt bij voorbaat al dat hij het niet kan of tekort schiet.
Ik heb me heel vaak afgevraagd hoe het nou kon, we zijn altijd heel positief in onze benadering naar hem, moedigen hem aan, complementeren hem veel, enz, maar het zit gewoon in zijn hoofdje.
Het nadeel is ook dat hij als hij onzeker is, zich heel erg overdreven gaat gedragen, hij valt dan nog meer op en niet op een positieve manier, waardoor mensen ook nog eens geneigd zijn hard commentaar op die rauwdouwer te geven, en hij is nu acht dus mensen ontzien hem ook niet meer zo snel.
En dat terwijl het allemaal uit onzekerheid bestaat, en die word door dit soort ervaringen alleen maar groter natuurlijk.
Af en toe kan ik wel huilen zo zielig vind ik het.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 april 2006 @ 21:09:46 #298
13151 crew  Rewimo
pi_36653617
Bij Christan op school hebben ze een mand waar de kinderen eventuele meegebrachte speeltjes in kunnen leggen. En op vrijdag is het speelgoeddag, dan mogen ze iets meenemen. Dat hebben ze gedaan om het op andere dagen een beetje te ontmoedigen. Ik moet zeggen dat ik Christan ook het liefst niets mee laat nemen. Er zijn kinderen die elke dag wel met speelgoed op school komen en dat vind ik echt overdreven.

Knuffels mogen in het begin mee als ze pas op school zijn. Maar later niet meer standaard. Pais gaat een enkele keer mee naar school, maar ik heb het liever niet. Hij zal eens kwijtraken, dan hebben we echt een probleem Thuis vind ik het geen punt als hij met Pais of een andere knuffel rondsjouwt. Zeker als hij moe is, of niet lekker, dan is Pais echt hèt middel om zich lekker te voelen
pi_36654553
mooie vlinder-Bo! ik vind de onderste 't mooist. ook de schmink.

en die onzekerheid, volgens mij is 't ook typisch een oudste-kind-syndroom hoor, ik zie het zoooveel vaker om me heen bij eerste kinderen. en ook hier thuis is Piet veel onzekerder en faalangstiger dan Anna. hoe 't precies komt weet ik niet maar je zit er bij zo'n eerste natuurlijk meer 'bovenop' die eerste tijd, de tweede (of meer-de) heeft zo'n andere start, dat speelt vast een grote rol. Piet is nog lang geen kleuter maar ik herken ook zeer dat verhaal van de veilige knuffel. hij neemt 'm ook altijd mee naar 't kinderdagverblijf, en daar krijgt ie 'm alleen tijdens het middagslaapje, de rest van de dag ligt hij in z'n bakje. en dat gaat gelukkig goed. thuis heeft hij 'm wel altijd beneden tegenwoordig, vind ik ook prima hoor. het is voor hem inderdaad heerlijk veilig.
  dinsdag 4 april 2006 @ 22:39:57 #300
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_36657317
Ik ben het eens, onderste is het mooist
Volgens mij moet die knuffel nog prima kunnen voor een vierjarige.
patat ftw :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')