Dat gesprek is gister al geweest
![]()
Ik heb er trouwens een mwoah mwoah gevoel over. Eerst zien dan geloven of ze de nieuwe afspraken nakomen. Dat namen ze me trouwens wel kwalijk, dat ik me afvroeg hoe ze met René afspraken maken, terwijl ze die met mij niet nakomen. Er moest vertrouwen zijn, tja, dat is er op deze manier niet. Het excuus op de niet nagekomen afspraken was ... vergeten... Net als het zeggen dat het met rekenen slechter gaat dan met lezen, terwijl ze tegen mij hadden gezegd dat het lezen slechter ging en of ik René daar mee wilde begeleiden thuis. Tuurlijk wil ik dat, maar je ontploft wel als je avonden zit te lezen en schrijven met het kind en op het rapport staat dat ze moeite heeft met splitsen/rekenen
Ook gevraagd waarom René na moet blijven, terwijl er meer kinderen zijn die hun werk niet af hebben en gewoon naar huis mogen. Omdat ze vinden dat René dan te weinig gedaan heeft. Volgens de juffen hoeven ze hun werk niet af te hebben, als ze maar hebben laten zien dat ze werken
![]()
Ik heb gezegd het hier niet mee eens te zijn, dan had ik haar wel naar en vrije school gedaan als dat mijn standpunt was. René mag zelf aangeven wat ze denkt af te hebben en dat moet ze dan afhebben, heeft ze dat niet, na schooltijd afmaken
![]()
Dat laat je een kind van bijna 7 toch niet zelf beslissen
![]()
Daar begon ik van te steigeren en toen vertelden ze dat ze wel aansporen om meer of juist minder te doen. Maar dan nog... ik vind het apart.
Ik kreeg de indruk dat Juf 1 veel mopperde, maar minder beloonde en dat juf 2 meer beloonde dan mopperde (zoals het in mijn ogen ook moet) hier zou juf 1 ook aan denken.
Ow en dat van die muziek van groep 2 als groep 3 moest werken, was alleen als groep 3 werk áf moest maken
![]()
en kwam niet zo vaak voor. Dus René had toch écht gelijk hier mee. Ik heb het trouwens ook zelf gezien. Ze vonden het volgens mij maar onzin en overtrokken, want het kwam echt maar een paar keer voor hoor. Ik heb gezegd dat dit geen doen is. Ik zou het ook niet kunnen.
Toen ik vertelde dat René thuis aan tafel in 5 min. klaar kan zijn met een behoorlijk aantal sommen, zeiden ze dat het kwam door de vertrouwde omgeving
![]()
dat moet er op school toch ook zijn zei Peet meteen er overheen. Jawehel, maar dit was anders.
Concentratie, ik vind dat je niet van een kind kan zeggend at ze zich niet kan concentreren als ze ook rustig 20 minuten bezig kan zijn met de computer (het computeren zit er nu al in
![]()
) Als iemand zich niet kan concentreren kunnen ze dit ook niet als ze met een rekenprogramma daar bezig zijn. Volgens hun werkt dat zo niet
We hebben het over veel dingen gehad, ook haalde ze weer naar boven om René te laten testen, of ze daar in moesten bemiddelen. Nee dus, dat regel ik zelf wel. Voorlopig laat ik dat toch niet doen, eerst maar weer eens met plezier naar school, niet alles te gelijk.
Juf 2 had om 4 uur weer eena fspraak, dus rond kwart voor 4 werden we afgekapt met die boodschap, of we nu vonden dat het afgekapt werd
![]()
Nou zei Peet, kan ik er wat aan veranderen dan? Nou nee..
Juf 1 viel juf 2 niet af en andersom, wel vonden ze mij vijandig. Peet zei dat we ons kind niet liet afbranden door een juf en dat het nu maar eens anders moest. Daar gaven ze hem gelijk in, als moeder, omdat ze dat ook niet bij hun eigen kinderen zouden toestaan, maar vonden het niet leu. Ze gaven aan dit zat te zijn met René, dat ze er ook wel eens niet goed van werden. Ik heb gezegd dat René dit dan dus duidelijk aanvoelt en dat dit in mijn oghen onproffesioneel is.
Er is nu afgesproken duidelijker te zijn met René, overduidelijker te gaan belonen en stimuleren naar goed gedrag en we gaan aan een heen en weer schrift beginnen, zodat ik ook meer informatie en duidelijkheid krijg en om het vertrouwen weer op te bouwen. Ook krijgt René boekjes/dingetjes mee naar huis omdat ze thuis constant wil rekenen en lezen/schrijven.
Ze waren het er niet mee eens dat ik had gezegd dat René gewoon nog even goed dr best moest doen, zodat ze van groep drie en haar juf(fen) af was. Ik had zo beaamd dat ze niet leuk waren. Volgens mij mag René een eigen mening hebben over alles en iedereen en
hoeft ze niet iedereen maar ardig en leuk te vinden. Voor René is het zo ook duidelijk dat hier een eind aan komt. Volgens hun was dat niet nodig, nou volgens mij dus wel.
Of ik nog even wilde vragen om het heen en weer schreeft als ze dat zouden vergeten, ik vind dat niet mijn taak, ik vind dat ze nu zelf even moeten laten zien dat ik hun ook kan vertrouwen, dat er weer afspraken nagekomen kunnen worden, dus heb besloten dat even aan te kijken en om er
niet om te gaan vragen.
Dat haar rapport, gedrag ena ndere dingen zo omgeslagen zijn weten ze niet, kunnen ze niet verklaren, kwam wel vaker voor zeiden ze en daar kon ik het mee doen. Misschien was het de omschakeling wel, van groep 2 naar groep 3. dat ze meer aan dr tafel moest zitten ipv in de rondte keutelen en wat heenen weer lopen. Toen kwamen we dus weer op het punt groep 2 samen met groep 3 bij elkaar in het lokaal, waar groep 3 geen hinder van zou hebben