abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 februari 2006 @ 12:36:13 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_35032113
Vervolg van Van kleuter tot puber deel 6

Kinderen:
16 januari 1995: Djen, dochter van Anitra
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
29 mei 1996: Cheyenne, dochter van Tan
28 juni 1996: Chelsea, dochter van Angelic1
10 september 1997: Chinook, dochter van Tan
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
21 maart 1998 : Julian, broertje van Sylvana
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
11 juni 1999: Luca, zoon van lady-wrb
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
8 augustus 1999, Sannelotte, dochter van MarMar
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
22 oktober 1999: Isabel a.k.a. mini-MUUS
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
14 maart 2002: Jessai, zoon van Tan

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 14-03-2006 22:11:17 ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 12:38:25 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_35032169
idd, een meid van bijna 7 plast niet zó maar in dr broek. Ik ga zo meteen naar school om mijn zegje te doen, ben het zat!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_35032177
poeh, je zit in een erg lastige situatie hoor.
Ik hoop dat je snel met de juf of iemand een goed en duidelijk gesprek kan hebben, want dit kan zo natuurlijk niet langer.
Blijkbaar heeft je dochter toch een bepaald angstig gevoel op school als ze in d'r broek plast.
Erg lastig, maar je moet er niet te lang mee rond blijven lopen. Zowel voor jezelf als je voor je dochter.
Niet nagekomen afspraken, angst van je dochter, slechte verhalen van andere ouders.
Ik kan je niet echt meer tips geven behalve dat je goed naar je dochter moet luisteren hoe zij zich voelt in deze situatie en het niet te lang aan zien.
  maandag 13 februari 2006 @ 12:38:47 #4
3011 E.T.
pi_35032182
|De laatste reacties uit het vorige topic
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:12 schreef moussy het volgende:
En ja hoor, René moet na schooltijd een toets maken maar dat genbeurt niet, ze gaat mee naar huis. We hebben afgesproken dat René toetsen maakt aan de instructietafel, maar dat is dus niet gebeurt. Dus René gaat gewoon mee naar huis vanmiddag. René wil dus straks niet meer naar school en ik ben woest
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:19 schreef tirannetje24 het volgende:

[..]

hmmm, gaat volgens mij niet helemaal lekker met de communicatie en afspraken nakomen?
Was je nog op gesprek geweest? of heb ik er overheen gelezen
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:24 schreef moussy het volgende:
Nee, de juf was niet op school vorge week

René heeft wel vorige week vrijdag in dr broek geplast op school... ik weet niet wat er allemaal aan de hand is daar
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:35 schreef E.T. het volgende:
aggos Rene..
't wordt echt steeds krankzinniger heb ik 't idee. En in de broek plassen doen ze echt niet zomaar weer..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 13 februari 2006 @ 12:39:35 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35032199
Shit Mous... wat een raar gedoe allemaal.
En wat sneu voor René.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 12:40:12 #6
7074 moussy
kuttekop
pi_35032215
René heeft net huilend gezegd dat ze niet meer naar school wil. Er gaat maar 1 zin door mn hoofd heen die de andere moeder (verhaal van 20 jaar terug) tegen me zei "Je zit op zondag niet met je smoel voor aan in de kerk"
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 12:41:43 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_35032260
Ik zit te schudden van kwaadheid maar zo meteen even lopen naar school dan zakt het wel af, maar het gaat zeker donderen! Zelfs de stagaire spreekt haar al met dezelfde toontjes en woordjes aan als Juf 1
pi_35032299
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:40 schreef moussy het volgende:
René heeft net huilend gezegd dat ze niet meer naar school wil. Er gaat maar 1 zin door mn hoofd heen die de andere moeder (verhaal van 20 jaar terug) tegen me zei "Je zit op zondag niet met je smoel voor aan in de kerk"
hmmm, is niet goed.
Ik ken die tijd maar al te goed dat ik huilend thuis zat en niet meer terug wilde naar school.
Dan mag je 1 dagje thuis zitten en de volgende dag moest ik die ellende weer in.
Ik zou zeggen doe dat lieve meisje haar dit niet aan.
Vervelende is misschien dat ze wat vriendinnetjes heeft die er ook zitten.
Wat zeggen ouders van kinderen die bij je dochter in de klas zitten? Merken die niets op? of vertellen die niets thuis over de lerares ?
Geef d'r maar even een dikke knuffel .
pi_35032318
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:41 schreef moussy het volgende:
Ik zit te schudden van kwaadheid maar zo meteen even lopen naar school dan zakt het wel af, maar het gaat zeker donderen! Zelfs de stagaire spreekt haar al met dezelfde toontjes en woordjes aan als Juf 1
dan vind ik het alles behalve een goede stagiair.

Eerst zelf iets zien voordat je je conclusies trekt.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 12:44:29 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_35032320
tirannetje, ik beloof je, dit ga ik haar niet aan doen!! Ik ga haar nu zoenen en we gaan naar school!
pi_35032345
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:44 schreef moussy het volgende:
tirannetje, ik beloof je, dit ga ik haar niet aan doen!! Ik ga haar nu zoenen en we gaan naar school!
mooi, dank je wel .

succes en ik lees je verslag wel.
pi_35032384
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:41 schreef moussy het volgende:
dat schudden van kwaadheid doe ik ook al bijna.
Dit hoort zo niet. En vanuit mij komen dan die gevoelens ook boven water.

Belachelijk gewoon zo een school en dan vooral zo een juf/stagiair.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 februari 2006 @ 12:53:56 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35032574
Tsss, het loopt steeds verder op zo. Arme René School moet leuk zijn voor een kind, een plaats waar ze zich veilig voelen. Hier is dus duidelijk iets helemaal mis.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 13 februari 2006 @ 13:01:34 #14
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_35032797
Moussy, weet je zeker dat het niet met hoogbegaafdheid te maken heeft? Vanuit de info die ik ondertussen gelezen heb, vind ik het best herkenbaar... Ik wil je evt. ook wel wat info daarover toesturen (ik heb je toegevoegd op m'n msn)? Misschien geen gek idee om dat te laten testen (ik wil haar natuurlijk geen etiketje opplakken op grond van info op internet ), al is het maar om dat evt. uit te sluiten...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 13 februari 2006 @ 13:19:32 #15
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_35033404
Moussy, wat naar allemaal voor Rene en voor jullie
Is het wel slim om Rene mee te nemen straks voor dat gesprek? Ik hoop dat je vandaag wat verder komt en wat meer duidelijkheid hebt over de weg die je nu moet gaan.

En die opmerking van die kerk, dat weiger ik te geloven. Dat kan en mag vandaag de dag toch geen rol meer spelen. Als dat wel zo is, dan weet ik het ook niet meer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 13:37:09 #16
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35034098
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:19 schreef livelink het volgende:
En die opmerking van die kerk, dat weiger ik te geloven. Dat kan en mag vandaag de dag toch geen rol meer spelen. Als dat wel zo is, dan weet ik het ook niet meer.
reken maar dat dat nog bestaat

zijn er misschien ouders uit de klas van rené die er meer van weten wat daar gebeurt?

volgens mij is het gewoon tijd voor een andere school. dit gaat van kwaad tot erger.
lekker samen aftellen tot aan de vakantie en dan na de vakantie een frisse start maken op een andere school.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 13:45:33 #17
7074 moussy
kuttekop
pi_35034423
nou.. ehm, terwijl ik ga zitten om mn verhaal te tikken belt de directeur of ik even terug wil komen. Maar Cas ligt net in bed, dus dat kan niet. Straks misschien. Komt denk ik omdat ik de naam van "de 20-jaar-geleden-moeder genoemt heb

Ik moet nu even zitten, nadenken en mn neus snuiten, het draaide er op uit dat moeder en kind stonden te huilen op de gang. Ow wat had ik René graag mee naar huis genomen.
  maandag 13 februari 2006 @ 13:49:21 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_35034547
Succes moussy, zoiets gaat je niet in je koude kleren zitten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35034609
Jeemig Moussy, heel veel sterkte.
pi_35034830
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:45 schreef moussy het volgende:
nou.. ehm, terwijl ik ga zitten om mn verhaal te tikken belt de directeur of ik even terug wil komen. Maar Cas ligt net in bed, dus dat kan niet. Straks misschien. Komt denk ik omdat ik de naam van "de 20-jaar-geleden-moeder genoemt heb

Ik moet nu even zitten, nadenken en mn neus snuiten, het draaide er op uit dat moeder en kind stonden te huilen op de gang. Ow wat had ik René graag mee naar huis genomen.
Een knuffel voor jou dan .
wat moeilijk zeg. Je hebt René dus op school achter (moeten?) (ge)laten?
Misschien maar goed dat je niet direct terug gaat, nu kun je nog even nadenken, misschien afkoelen en even alles rustig op een rijtje zetten.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 13:58:48 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_35034924
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:49 schreef Troel het volgende:
Succes moussy, zoiets gaat je niet in je koude kleren zitten.
Ik vind dit zo zielig

Nou volgens juf 1 heeft ze wel aan de instructietafel gezeten tijdens rekenen, alleen deed ze niks, maar zat ze (weer) te spelen met dr gummetjes, die zijn dus ook weer afgepakt. Toen vroeg ik aan René of ze aan de instructietafel heeft gezeten en ze zei ja. Toen ik bozig werd begon René te huilen. Maar goed, ik heb gezegd dat René niet nablijft vanmiddag, dat ik haar gewoon om 15:15 op kom halen. Of ze nu wel of niet aan die tafel heeft gezeten. Ik heb ook gezegd dat René niet naar school wil als Juf 1 er is. Had ik moeten zeggen tijdens 10-minuten gepsrek maar dat héb ik gezegd, dat ze niet naar school wil. Pas nádat ik een gesprek heb gehad met René is er uit gekomen dat het om Juf 1 zou gaan. Alleen toen zou het aan het gedrag van René hebben gelegen, waar het hele 10 minuten gesprek over ging.. Er is dus niet geluisterd naar me.

Ik heb ook aangegeven over het werk mee naar huis krijgen, dat we dat afspreken, maar wat gewoon niet gebeurt. Daar werd niet op gereageerd. Nablijven tussen de middag zou ook niet waar zijn

Ik heb gezegd dat René vrijdag in dr broek heeft geplast, daar was zij niet bij, dus dat moest ik niet met haar bespreken Ik ben niet giftig geweest, heb alleen gezegd dat ik het zat begin te worden. Ik heb wél gezegd dat dit opgelost gaat worden en dat ik René anders thuis houd óf naar een andere school. Dat werd afgewimpeld met impulsief gedrag
  maandag 13 februari 2006 @ 14:00:14 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_35034987
quote:
Op maandag 13 februari 2006 13:58 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik vind dit zo zielig

Nou volgens juf 1 heeft ze wel aan de instructietafel gezeten tijdens rekenen, alleen deed ze niks, maar zat ze (weer) te spelen met dr gummetjes, die zijn dus ook weer afgepakt. Toen vroeg ik aan René of ze aan de instructietafel heeft gezeten en ze zei ja. Toen ik bozig werd begon René te huilen. Maar goed, ik heb gezegd dat René niet nablijft vanmiddag, dat ik haar gewoon om 15:15 op kom halen. Of ze nu wel of niet aan die tafel heeft gezeten. Ik heb ook gezegd dat René niet naar school wil als Juf 1 er is. Had ik moeten zeggen tijdens 10-minuten gepsrek maar dat héb ik gezegd, dat ze niet naar school wil. Pas nádat ik een gesprek heb gehad met René is er uit gekomen dat het om Juf 1 zou gaan. Alleen toen zou het aan het gedrag van René hebben gelegen, waar het hele 10 minuten gesprek over ging.. Er is dus niet geluisterd naar me.

Ik heb ook aangegeven over het werk mee naar huis krijgen, dat we dat afspreken, maar wat gewoon niet gebeurt. Daar werd niet op gereageerd. Nablijven tussen de middag zou ook niet waar zijn

Ik heb gezegd dat René vrijdag in dr broek heeft geplast, daar was zij niet bij, dus dat moest ik niet met haar bespreken Ik ben niet giftig geweest, heb alleen gezegd dat ik het zat begin te worden. Ik heb wél gezegd dat dit opgelost gaat worden en dat ik René anders thuis houd óf naar een andere school. Dat werd afgewimpeld met impulsief gedrag
Moussy, heb je al contact opgenomen met de leerplichtambtenaar ofzo? Ik kan me zo voorstellen dat er (helaas) vaker van dit soort situaties zijn en ik ben erg benieuwd wat de inspecteurs hiervan zeggen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35035030
Moussy wat een gedoe, maar wel sterkte voor jou en rené
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_35035145
quote:

[..]

Ik vind dit zo zielig

misschien een keer goed met de vuist op tafel en om antwoorden vragen van de vragen die ze steeds ontwijken enzo.
Er blijkt toch echt uit je verhaal dat René bangig is voor juf1 en de streken die juf1 uithaalt.
En waarom mag je niet zeggen dat ze in d'r broek plast. Dat is toch het resultaat hoe juf 1 met haar omgaat. Dus het gaat haar zeker wel aan. Dat moet ze niet gaan afschuiven.
En idd hun nu een deadline geven, probleem oplossen zodat René met plezier haar basisschool af kan maken of school in verkeert daglicht stellen en een goede/beter school opzoeken.
Succes!!
pi_35035650
Moussy
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 14:30:08 #26
7074 moussy
kuttekop
pi_35036162
Ik heb tegen René gezegd dat ze nu goed dr best moest gaan doen, zodat ze volgend jaar naar een andere juf kan. Als ze dat niet doet moet ze nog een jaar bij juf1 in de klas zitten, waar de juf bij stond. Ik vole me nu wel een beetje lullig tegenover René, omdat ik voor mn gevoel de verantwoordelijkheid bij René heb gelegd

Troel, is daar een leerplichtambtenaar voor? Ik loop al vanaf woensdag te dubben wie ik hier voor nou om raad kan vragen
  maandag 13 februari 2006 @ 14:40:35 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_35036544
quote:
Op maandag 13 februari 2006 14:30 schreef moussy het volgende:
Ik heb tegen René gezegd dat ze nu goed dr best moest gaan doen, zodat ze volgend jaar naar een andere juf kan. Als ze dat niet doet moet ze nog een jaar bij juf1 in de klas zitten, waar de juf bij stond. Ik vole me nu wel een beetje lullig tegenover René, omdat ik voor mn gevoel de verantwoordelijkheid bij René heb gelegd

Troel, is daar een leerplichtambtenaar voor? Ik loop al vanaf woensdag te dubben wie ik hier voor nou om raad kan vragen
Nou, als je van plan bent René thuis te houden, dan kan je in problemen komen met die ambtenaar. Vandaar dat het misschien een idee is om ook met de inspectie overleg te plegen wat nu te doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 13 februari 2006 @ 14:41:23 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_35036573
quote:

[..]

Ik vind dit zo zielig

jezus, dat je nog rustig kon blijven zeg! wat een kreng!!!
stormy waters...
sailin'
  maandag 13 februari 2006 @ 14:43:28 #29
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35036639
Moussy ! Geef je mooie meid een dikke knuffel van me!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_35038480
Stuur anders Peet er eens op af? Mannen worden vaak sneller serieus genomen (en minder snel van impulsief gedrag beticht). Wat een gedoe.
pi_35038902
Mous
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 15:55:20 #32
7074 moussy
kuttekop
pi_35039628
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:28 schreef poemojn het volgende:
Stuur anders Peet er eens op af? Mannen worden vaak sneller serieus genomen (en minder snel van impulsief gedrag beticht). Wat een gedoe.
Peet gaat idd vrij vragen voor de dag dat er een gesprek zal zijn (woensdag)

Ik ben net op het matje geroepen op school door de directeur dat dit soort dingen niet voor de les besproken worden, maar dat je een afspraak moet maken. Want ik kwam op hoge poten aanstormen. Ik heb in eerste instantie gewoon gezegd waarom René niet na hoeft te blijven en toen daarna werd gezegd dat dat nooit hoeft en dat het ook nooit tussen de middag gebeurde werd ik lichtelijk pissig ja.

Ik denk dat ze gaan proberen de rollen om te draaien, want René heeft ook een gesprek gehad met Juf 1 en als ik er naar vraag weet ze niks meer

Ik had dr dus wel beter thuis kunnen houden
  maandag 13 februari 2006 @ 15:58:19 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_35039757
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:55 schreef moussy het volgende:

[..]

Peet gaat idd vrij vragen voor de dag dat er een gesprek zal zijn (woensdag)

Ik ben net op het matje geroepen op school door de directeur dat dit soort dingen niet voor de les besproken worden, maar dat je een afspraak moet maken. Want ik kwam op hoge poten aanstormen. Ik heb in eerste instantie gewoon gezegd waarom René niet na hoeft te blijven en toen daarna werd gezegd dat dat nooit hoeft en dat het ook nooit tussen de middag gebeurde werd ik lichtelijk pissig ja.

Ik denk dat ze gaan proberen de rollen om te draaien, want René heeft ook een gesprek gehad met Juf 1 en als ik er naar vraag weet ze niks meer

Ik had dr dus wel beter thuis kunnen houden
dit begint eng te klinken mous!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35039903
he bah, de situatie wordt er echt niet beter door he.
Ik snap niet dat juf1 het in d'r hoofd haalt op dezelfde dag nog met René een gesprek te hebben. EN al helemaal vervelend dat ze er niet over wilt praten.

Mar van die uitspraak van de directeur dat je dit niet voor de les moet bespreken snap ik niet hoor. Je hebt al zo vaak aan de bel getrokken en ze luisteren niet. Dan heb je weinig keus m het toch zo te doen.
En laat je vooral niet in je schoenen schuiven dat het jouw schuld zou zijn.

Probeer voorzichtig door te prikken bij René wat de juf gevraagd en gezegd kan hebben. Misschien aan het einde van de dag. Voordat ze naar bed gaat ofzo even lekker alleen met d'r praten zoals vrouwen/meisjes onder elkaar ook wel eens doen. En aangeven dat het voor haar zelf een fijne uitlaatklep kan zijn. EN dat je niets door verteld enzo als dat niet nodig is.

geef d'r maar een dikke kus want dit is d'r niet gegund natuurlijk.
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 16:05:01 #35
7074 moussy
kuttekop
pi_35040085
Ik vraag ook nog even niet door, dat doe ik idd op zo'n moment, als we samen onder de douche staan of zo, of in de auto, dan laat ze het wel los...hoop ik... Ik heb wel gezegd dat ze me aaaallllleessss mag vertellen en dat ik niets tegen de juf zal zeggen, misschien werkt het. Maar eng is het idd.

Ik heb ook tegen de D. gezegd dat dit al maanden speelt, wist ze niks van zei ze Volgens juf1 en juf2 is dit iets van de afgelopen week Van de gemaakte afspraken die niet negekomen worden wist ze ook niks Wordt fijn woensdag, ik verheug me er nu al op
pi_35040949
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:05 schreef moussy het volgende:
Ik vraag ook nog even niet door, dat doe ik idd op zo'n moment, als we samen onder de douche staan of zo, of in de auto, dan laat ze het wel los...hoop ik... Ik heb wel gezegd dat ze me aaaallllleessss mag vertellen en dat ik niets tegen de juf zal zeggen, misschien werkt het. Maar eng is het idd.

Ik heb ook tegen de D. gezegd dat dit al maanden speelt, wist ze niks van zei ze Volgens juf1 en juf2 is dit iets van de afgelopen week Van de gemaakte afspraken die niet negekomen worden wist ze ook niks Wordt fijn woensdag, ik verheug me er nu al op
ik vind het ronduit schandalig dat ze doen alsof hun neus bloed. Slaat echt nergens op.
Soms krijg ik het gevoel van de dingen die je beschrijft alsof ik mijn basisschooltijd weer mag herhalen. En dat was alles behalve prettig.

Wat mijn moeder nog wel eens deed was dan samen met mij een gezellige middag er van maken om ook even m'n gedachten niet bij school te hebben. Dit is wel wat lasitg natuurlijk als er nog kind anwezig is.
Zorg in ieder geval dat ze zich veilig voelt bij je dan laat ze het hopelijk wel los, voor woensdag hopelijk.

ik vind het echt een k*t situatie voor jullie.
  maandag 13 februari 2006 @ 16:30:23 #37
24188 Belana
kloon van belana
pi_35041091
je word lekker serieus genomen zeg! Mijn god nog an toe....
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 16:44:46 #38
7074 moussy
kuttekop
pi_35041751
Ik kan er moeilijk gaan staan rellen, ook al zou ik diep van binnen dat wel willen De D. vond dat ik dit idd maar uit moest praten met de juf. nou ja we zien wel.. meer kan ik voorlopig toch niet doen. Ik wil gewoon eerlijkheid naar mij toe en naar René toe, nu zit ik me alleen maar van alles af te vragen.
  maandag 13 februari 2006 @ 16:48:08 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_35041920
Moussy, van de site van de onderwijsinspectie:

Voor vragen over: seksuele intimidatie en seksueel misbruik, lichamelijk geweld, grove pesterijen, geweld, extremisme, discriminatie en fundamentalisme belt u met de vertrouwensinspecteur. Deze is tijdens kantooruren bereikbaar op telefoonnummer 0900 – 111 3 111 (lokaal tarief).

http://www.onderwijsinspectie.nl
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35041960
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:44 schreef moussy het volgende:
Ik kan er moeilijk gaan staan rellen, ook al zou ik diep van binnen dat wel willen De D. vond dat ik dit idd maar uit moest praten met de juf. nou ja we zien wel.. meer kan ik voorlopig toch niet doen. Ik wil gewoon eerlijkheid naar mij toe en naar René toe, nu zit ik me alleen maar van alles af te vragen.
Rellen schiet je idd niet veel mee op. Maar blijkbaar vertelt juf1 niet het juiste verhaal (ook al zijn er 2 kanten op bepaalde punten moet het toch te matchen zijn).
En dat de directeur vind dat je het met de juf moet uitzoeken is ook niet erg meewerkend van school. Je wilt toch tot een oplossing komen en als daar als tussenpersoon de directeur voor moet komen zal dat wel moeten.

Ik hoop dat het gesprek woensdag wat uithaalt iig.
pi_35043249
Moussy wat een gedoe allemaal. voor jou en Rene!
  maandag 13 februari 2006 @ 19:30:07 #42
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_35048436
Moussy wat een verhaal zeg. Volgens mij heeft mijn vriend bij dezelfde juf in de klas gezeten in groep 7 en is in groep 7 naar een andere school gegaan.

Hopelijk komt er snel een oplossing voor René

[ Bericht 34% gewijzigd door -Bubseltje- op 13-02-2006 20:15:16 ]
  Jubileum moderator maandag 13 februari 2006 @ 20:13:15 #43
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_35050531
Mous wat een ellende...ik vind het zo sneu voor René
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 13 februari 2006 @ 20:16:02 #44
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_35050680
Bah ik kan me er zo ontzettend kwaad over maken als volwassenen (die beter zouden moeten weten) het kinderen zo moeilijk gaan maken, volledig onterecht. Ik hoop echt dat Peet en jij het voor rene voor elkaar zullen krijgen dat ze snel weer met wat meer plezier naar school kan... Heel veel succes als jullie dat gesprek hebben!
patat ftw :)
  maandag 13 februari 2006 @ 20:25:27 #45
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_35051176
wat een rot situatie zeg..
maar het klinkt toch ook zo bekent.
mijn broertje heeft ook zoiets gehad op school omdat de juf hem niet mocht..
veel succes moussy en een dikke knuf voor reneé
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 20:42:10 #46
7074 moussy
kuttekop
pi_35052133
Mijn broer heeft dit ook gehad bij een leraar die een hekel had aan marinelui en dus ook aan hun kinderen. Maar goed, Peet is woensdagmiddag vrij en de juf schijnt René beloofd te hebben het leuker te gaan maken, ze had bij de belasting moeten gaan werken Verder weet ik niet wat er besproken is, alleen dat het gesprekje heel kort was.

Enneuhm, René heeft dr rekenwerk af gemaakt tijdens schooltijd. Ik vraag me nu af waarom het nu wel kan
pi_35053111
Moussy, misschien een ideetje...
Schrijf je grieven op, kort en duidelijk. Juist de emotie die je voeld door het onrecht naar rene en jouw maakt dat je emotie's op en neer denderen. Neem dat papiertje mee naar het gesprek en vraag desnoods punt voor punt wat juf er van vind en volgens haar welke afspraak er gemaakt is.
En vraag naar de afspraken van nu. Schrijf ze erbij en vraag een herhaalgesprek voor over 4 weken.
Ga uit van SAMEN-werking, niet van tegenwerking(zeiken over renee en wat ze fout doet is niet de bedoeling.) Jullie moeten NU een oplossing hebben, om Rene een leuke schooltijd te geven.
Voor Rene is het een bevestiging dat mama er voor haar is en voor haar knokt(al zal ze dat vast wel weten) Voor juf is het duidelijk dat je graag MEEwerkt maar wel volgens afspraak.
'Juist door het verschil kan je onderscheid maken. Iedereen is anders, wat ons gelijk maakt is dat we mensen zijn met respect naar elkaar, toch . . .�
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2006 @ 21:03:31 #48
7074 moussy
kuttekop
pi_35053347
Ondanks dat ik het niet openbaar wilde maken, dit gesodemieter, ben ik er toch wel een blij mee, voor jullie hulp en meedenken

Franka, daar ben ik idd mee begonnen. Er slingert gewoon een briefje door de kamer enw at er in me op komt dat schrijf ik op.
  maandag 13 februari 2006 @ 22:04:13 #49
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_35056601
Leerplichtambtenaar werkt bij de gemeente, ik geloof niet dat die iets voor je kan doen hier (die kijkt volgens mij alleen of kindertjes wel naar school gaan).
Je moet inderdaad bij de schoolinspectie zijn. Ander idee: via het schoolbestuur de zaak op hoger niveau aankaarten.
Maar soms is het beter om je kind naar en andere school te laten gaan. Uit eigen ervaring (mijn ouders deden dat niet, dat is dubbel zo schadelijk denk ik).
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  maandag 13 februari 2006 @ 22:56:01 #50
3011 E.T.
pi_35059590
moussy, misschien ook eens je licht opsteken bij de Oudercommissie?
Een oudercommissie vind zulke dingen heel belangrijk om te weten, en wie weet hebben zij al eerder over deze juf gehoord
pi_35060352
quote:
Op maandag 13 februari 2006 22:04 schreef Icaä het volgende:
Leerplichtambtenaar werkt bij de gemeente, ik geloof niet dat die iets voor je kan doen hier (die kijkt volgens mij alleen of kindertjes wel naar school gaan).
Je moet inderdaad bij de schoolinspectie zijn. Ander idee: via het schoolbestuur de zaak op hoger niveau aankaarten.
Maar soms is het beter om je kind naar en andere school te laten gaan. Uit eigen ervaring (mijn ouders deden dat niet, dat is dubbel zo schadelijk denk ik).
Als ik me er even mee mag bemoeien, een leerplichtambtenaar kan wel degelijk iets betekenen voor je.

Ik was 16 en was nog leerplichtig, alleen wilde ik stoppen met de opleiding. Na overleg met de leerplichtambtenaar mocht ik mijn tijd uitzitten met 2 stagedagen in de week en die ene ochtend school, die eigenlijk ook nog verplicht was, werd me kwijtgescholden omdat het absoluut NIET goed ging daar, echt niet uit te houden. Zelfs niet voor 1 ochtend per week.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2006 18:52:29 ]
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2006 @ 16:16:33 #52
7074 moussy
kuttekop
pi_35078762
Ik heb een valentijkadootje gekregen van mijn mokkeltje, een tekening met: Voor mijn liefe mama Firaa
pi_35078975
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:16 schreef moussy het volgende:
Ik heb een valentijkadootje gekregen van mijn mokkeltje, een tekening met: Voor mijn liefe mama Firaa
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:55:28 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_35082246
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 16:16 schreef moussy het volgende:
Was ze vandaag nog een beetje naar school te krijgen? (Klinkt botter dan het bedoeld is)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2006 @ 18:36:37 #55
7074 moussy
kuttekop
pi_35083582
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:55 schreef Troel het volgende:

[..]

Was ze vandaag nog een beetje naar school te krijgen? (Klinkt botter dan het bedoeld is)
Jawel, omdat ze mocht overblijven maar het kostte wel wat moeite. Ik begrijp trouwens uit René dr "verslag" van de dag dat de juf haar best doet om weer aardig gevonden te worden is iig wat
  dinsdag 14 februari 2006 @ 19:25:30 #56
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_35085425
blijkbaar heb je dan toch indruk gemaakt op die juf
patat ftw :)
pi_35103536
De juf vertelde dat Bo een beetje vrijer word nu. Ze zei t met een knipoog (of terwijl ze is wat ondeugend geweest ) Goed teken vond de juf en ik ook.
Ze gaat ook met meer plezier sinds maandag. Het lijkt wel of er een ommekeer plaats vind ofzo.
Ze schijnt erg ijverig te zijn. En echt elke dag moet ik haar "werkjes" bekijken. Ze mogen kiezen wat ze willen, maar Bo kiest dus zelf werkjes ipv bv de poppenhoek. Blokken op kleur en van groot naar klein leggen, van donker naar licht. Een soort van memory, kralen op een stokje rijgen en van een voorbeeld namaken op vorm en kleur. Ze hebben echt schitterende matrialen op de montesorri. En ze vind dat dus geweldig. (ziet er ook echt heel leuk uit)
Als ze thuis komt moet ze wel nog ff flink afreageren. Maar dat word hopelijk ook minder.
Vanmiddag komt het vriendinnentje waar ze pas bij gespeeld heeft bij haar spelen. De moeder komt voor de 1e keer ook even mee. Ik heb net poffertjes gehaald (lekker makkie uit zo'n zakkie ) Dat wilde ze zo graag.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:35:02 #58
35189 Troel
scherp en bot
pi_35103571
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:33 schreef jessie het volgende:
Ze hebben echt schitterende matrialen op de montesorri.
Montessori heeft inderdaad geweldige materialen
Vorige week lag er bij ons op stage de catalogus van al die materialen. Ik heb echt de hele lunchpauze kwijlend in die catalogus zitten kijken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35103700
O ja jij loopt daar stage he.
Die voelletters zijn ook zo super. Bo stort zich nu bij elke "hond in de goot" of "hier uw container" tegel ter aarde om aan de letters van die tegel te voelen
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:42:05 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_35103774
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:39 schreef jessie het volgende:
O ja jij loopt daar stage he.
Die voelletters zijn ook zo super. Bo stort zich nu bij elke "hond in de goot" of "hier uw container" tegel ter aarde om aan de letters van die tegel te voelen
Uhm ja, dat zou ik haar wel snel weer afleren hoor

Maar de schuurpapieren letters zijn inderdaad een hot-item! Erg leuk wordt dat als ze een aantal letters gaan herkennen en dan proberen te schrijven en dan met ecoline en vetkrijt bezig gaan, mooie kunstwerkjes worden dat!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35103857
Ze hebben ook schriftjes waar elke letter groot in staat met een plaatje eronder. De Z en dan een plaatje van een zwaan bv. Er staan dan pijltjes in de letter en dan moeten ze die volgen met hun vinger en dan het woord of de letter zeggen. Zo leren ze ook de letter langzaamaan schrijven.
Ben nog steeds supertevreden over de vorm van onderwijs
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 15 februari 2006 @ 10:45:36 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_35103899
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:44 schreef jessie het volgende:
Ze hebben ook schriftjes waar elke letter groot in staat met een plaatje eronder. De Z en dan een palatje van een zwaan bv. Er staan dan pijltjes in de letter en dan meoten ze die volgen met hun vinger en dan het woord of de letter zeggen. Zo leren ze ook de letter langzaamaan schrijven.
Ben nog steeds supertevreden over de vorm van onderwijs
Er zullen ongetwijfeld nog momenten komen waarop het supertevreden wat anders zal worden, maar dat is altijd wel zo natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_35104048
O dat zal best, maar ik bedoel meer te zeggen dat het soort onderwijs is wat ik er van verwachtte. Als je kind er eenmaal zit is het toch afwachten hoe ze het gaan ervaren. En dat is bij wat voor soort onderwijs of school zo denk ik.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 15 februari 2006 @ 11:06:32 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_35104498
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 10:50 schreef jessie het volgende:
O dat zal best, maar ik bedoel meer te zeggen dat het soort onderwijs is wat ik er van verwachtte. Als je kind er eenmaal zit is het toch afwachten hoe ze het gaan ervaren. En dat is bij wat voor soort onderwijs of school zo denk ik.
Ja, maar ook dit soort onderwijs heeft zijn minpunten.

Stageschool vorig jaar: 10 kids in groep 6,7,8 die de tafels werkelijk gewoon NIET kenden. Tja, als je op je eigen tempo moet werken en er is te weinig controle.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2006 @ 13:32:20 #65
7074 moussy
kuttekop
pi_35109571
Als René op dr eigen tempo mocht werken zat ze nu nog te kleuren en te kleien
  woensdag 15 februari 2006 @ 14:49:44 #66
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_35112535
Muissie, hoe ging het gesprek met Peet op school bij René ??
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_35122637
Moussy, je kent me en je weet wat ik voor beroep heb, ik zou direct naar de onderwijsinspectie stappen, dit kan en mag echt niet !!
Zorg voor duidelijke punten en afspraken op papier, zo sta je sterker dan met mondelinge afspraken die de juf toch niet nakomt en nu glashard ontkent.
Zorg er ook voor dat de directie bij dit gesprek aanwezig is en en derde, onafhankelijke partij, bijv iemand van de ouderraad of MR.
Heel veel sterkte, dit lijkt me echt onwijs K*T
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 09:08:29 #68
7074 moussy
kuttekop
pi_35143095
Dat gesprek is gister al geweest Ik heb er trouwens een mwoah mwoah gevoel over. Eerst zien dan geloven of ze de nieuwe afspraken nakomen. Dat namen ze me trouwens wel kwalijk, dat ik me afvroeg hoe ze met René afspraken maken, terwijl ze die met mij niet nakomen. Er moest vertrouwen zijn, tja, dat is er op deze manier niet. Het excuus op de niet nagekomen afspraken was ... vergeten... Net als het zeggen dat het met rekenen slechter gaat dan met lezen, terwijl ze tegen mij hadden gezegd dat het lezen slechter ging en of ik René daar mee wilde begeleiden thuis. Tuurlijk wil ik dat, maar je ontploft wel als je avonden zit te lezen en schrijven met het kind en op het rapport staat dat ze moeite heeft met splitsen/rekenen

Ook gevraagd waarom René na moet blijven, terwijl er meer kinderen zijn die hun werk niet af hebben en gewoon naar huis mogen. Omdat ze vinden dat René dan te weinig gedaan heeft. Volgens de juffen hoeven ze hun werk niet af te hebben, als ze maar hebben laten zien dat ze werken Ik heb gezegd het hier niet mee eens te zijn, dan had ik haar wel naar en vrije school gedaan als dat mijn standpunt was. René mag zelf aangeven wat ze denkt af te hebben en dat moet ze dan afhebben, heeft ze dat niet, na schooltijd afmaken Dat laat je een kind van bijna 7 toch niet zelf beslissen Daar begon ik van te steigeren en toen vertelden ze dat ze wel aansporen om meer of juist minder te doen. Maar dan nog... ik vind het apart.

Ik kreeg de indruk dat Juf 1 veel mopperde, maar minder beloonde en dat juf 2 meer beloonde dan mopperde (zoals het in mijn ogen ook moet) hier zou juf 1 ook aan denken.

Ow en dat van die muziek van groep 2 als groep 3 moest werken, was alleen als groep 3 werk áf moest maken en kwam niet zo vaak voor. Dus René had toch écht gelijk hier mee. Ik heb het trouwens ook zelf gezien. Ze vonden het volgens mij maar onzin en overtrokken, want het kwam echt maar een paar keer voor hoor. Ik heb gezegd dat dit geen doen is. Ik zou het ook niet kunnen.

Toen ik vertelde dat René thuis aan tafel in 5 min. klaar kan zijn met een behoorlijk aantal sommen, zeiden ze dat het kwam door de vertrouwde omgeving dat moet er op school toch ook zijn zei Peet meteen er overheen. Jawehel, maar dit was anders.

Concentratie, ik vind dat je niet van een kind kan zeggend at ze zich niet kan concentreren als ze ook rustig 20 minuten bezig kan zijn met de computer (het computeren zit er nu al in ) Als iemand zich niet kan concentreren kunnen ze dit ook niet als ze met een rekenprogramma daar bezig zijn. Volgens hun werkt dat zo niet

We hebben het over veel dingen gehad, ook haalde ze weer naar boven om René te laten testen, of ze daar in moesten bemiddelen. Nee dus, dat regel ik zelf wel. Voorlopig laat ik dat toch niet doen, eerst maar weer eens met plezier naar school, niet alles te gelijk.

Juf 2 had om 4 uur weer eena fspraak, dus rond kwart voor 4 werden we afgekapt met die boodschap, of we nu vonden dat het afgekapt werd Nou zei Peet, kan ik er wat aan veranderen dan? Nou nee..

Juf 1 viel juf 2 niet af en andersom, wel vonden ze mij vijandig. Peet zei dat we ons kind niet liet afbranden door een juf en dat het nu maar eens anders moest. Daar gaven ze hem gelijk in, als moeder, omdat ze dat ook niet bij hun eigen kinderen zouden toestaan, maar vonden het niet leu. Ze gaven aan dit zat te zijn met René, dat ze er ook wel eens niet goed van werden. Ik heb gezegd dat René dit dan dus duidelijk aanvoelt en dat dit in mijn oghen onproffesioneel is.

Er is nu afgesproken duidelijker te zijn met René, overduidelijker te gaan belonen en stimuleren naar goed gedrag en we gaan aan een heen en weer schrift beginnen, zodat ik ook meer informatie en duidelijkheid krijg en om het vertrouwen weer op te bouwen. Ook krijgt René boekjes/dingetjes mee naar huis omdat ze thuis constant wil rekenen en lezen/schrijven.

Ze waren het er niet mee eens dat ik had gezegd dat René gewoon nog even goed dr best moest doen, zodat ze van groep drie en haar juf(fen) af was. Ik had zo beaamd dat ze niet leuk waren. Volgens mij mag René een eigen mening hebben over alles en iedereen en hoeft ze niet iedereen maar ardig en leuk te vinden. Voor René is het zo ook duidelijk dat hier een eind aan komt. Volgens hun was dat niet nodig, nou volgens mij dus wel.

Of ik nog even wilde vragen om het heen en weer schreeft als ze dat zouden vergeten, ik vind dat niet mijn taak, ik vind dat ze nu zelf even moeten laten zien dat ik hun ook kan vertrouwen, dat er weer afspraken nagekomen kunnen worden, dus heb besloten dat even aan te kijken en om er niet om te gaan vragen.

Dat haar rapport, gedrag ena ndere dingen zo omgeslagen zijn weten ze niet, kunnen ze niet verklaren, kwam wel vaker voor zeiden ze en daar kon ik het mee doen. Misschien was het de omschakeling wel, van groep 2 naar groep 3. dat ze meer aan dr tafel moest zitten ipv in de rondte keutelen en wat heenen weer lopen. Toen kwamen we dus weer op het punt groep 2 samen met groep 3 bij elkaar in het lokaal, waar groep 3 geen hinder van zou hebben
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:13:54 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35143172
Hmmm... Ik kan me je mwoah gevoel wel voorstellen.
Eea is besproken en op tafel gelegd maar echt uitgesproken is het niet lijkt me.
Hopelijk is het nog even vol te houden de laatste paar maanden van dit jaar...
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 09:20:50 #70
7074 moussy
kuttekop
pi_35143271
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:13 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm... Ik kan me je mwoah gevoel wel voorstellen.
Eea is besproken en op tafel gelegd maar echt uitgesproken is het niet lijkt me.
Hopelijk is het nog even vol te houden de laatste paar maanden van dit jaar...
Ze negeren me verder ook op school dus ik voel me er ook niet echt op mijn gemak meer Volgens Rene'heeft juf 1 beloofd het weer leuker te gaan maken... we zullen het zien... meer kan ik voorlopig niet doen.
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:26:04 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35143352
Nee, ik kan me voorstellen dat het een hele ongemakkelijke situatie is nu.
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:36:29 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_35143545
sjees, wat weird allemaal. Ik zou me niet prettig voelen ermee mous
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 10:05:17 #73
7074 moussy
kuttekop
pi_35144232
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:36 schreef Belana het volgende:
sjees, wat weird allemaal. Ik zou me niet prettig voelen ermee mous
Wat moet je dan, je kind iedere keer van school verslepen is ook niet ideaal.

René moet gewoon duidelijkheid, desnoods met zo'n pictoklok (zoiets hebben ze op school) en niet aan laten klooien. Gewoon je hebt die tijd om die sommen te maken, niet van dénk je dat je dat af krijgt. Want dan gaat ze gewoon zitten pielen en dan is ze te laat als de juf voor haar staat om te kijken of ze het af heeft. Z moeten weten hoe lang ze ergens over mmag doen. Daarom werkt dat 1,2,3 hier in huis goed. Bij 1 kan ze nog treuzelen, dat weet ze en bij 2 begint ze te rennen, dat weet ze gewoon en zo heeft zij haar duidelijkheid. Dat kan ook met zo'n klok.
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:07:56 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35144302
Ja, dat zou idd wel een betere actie zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat je niet met haar van school naar school gaat slepen maar mss is het wel al een idee om eens te kijken of je info kan krijgen over de werkwijze van de juf uit de volgende klas. Als die ook losser is dan is het mss wel een idee om te kijken of er een schoo(systeem) is dat beter aansluit bij haar behoeftes?
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 12:03:36 #75
7074 moussy
kuttekop
pi_35147428
Van het ene uiterste naar het andere, René was als eerste met dr rekenen klaar
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:06:02 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35147497
Lekker mutsie is het toch ook! Leuk voor d'r!
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 12:09:35 #77
7074 moussy
kuttekop
pi_35147597
Een meut is het!! Maar wel die van mij

Misschien begin ik zelf wel met het schrift, begin ik met de gebruiksaanwijzing van René er in te zetten
pi_35247038
Fijn dat het gesprek iets opgeleverd heeft, ben benieuwd hoe de juffen zich er aan houden !
  zondag 19 februari 2006 @ 11:42:56 #79
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_35248896
Moussy wat een gedoe en hopelijk houden ze zich aan hun afspraken sterkte ermee in elk geval.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 februari 2006 @ 14:12:41 #80
13151 crew  Rewimo
pi_35287313
Ik ga zo naar school om met Christans juf te praten over zijn citotoets...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 20 februari 2006 @ 14:26:03 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35287681
huh nu al citotoets ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 20 februari 2006 @ 14:58:05 #82
37150 livelink
pi_35288747
Ja, dat wil je nog allemaal niet weten, Evenstar. Tegenwoordig heb je inderdaad kleutercitotoetsen.
Ik ben wel benieuwd, Rewimo. Ik neem aan dat je gaat praten over dat extra jaar kleuteren?

Af en toe verdiep ik me tegenwoordig een beetje in school en schoolproblemen; gewoon uit nieuwsgierigheid en toen kwam ik dit tegen. Het gaat over kinderen die in beelden denken in plaats van in taal. Het viel me op omdat er gesproken werd over problemen met de overgang van groep 2 naar groep 3.
  maandag 20 februari 2006 @ 15:06:24 #83
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_35289052
Beelddenken hoeft helemaal geen problemen te geven, hoor! Mijn man en ik zijn allebei beelddenker, maar hebben geen leerproblemen gehad. Voordat we van beelddenken hadden gehoord, wisten we helemaal niet dat wij beelddenkers zijn en dat er ook mensen zijn die geen beelddenkers zijn.
Ik heb een aantal links over beelddenken doorgelezen en herken weinig van de problemen die genoemd worden. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het geen problemen kan opleveren.
Het schijnt dat kleine kinderen altijd in beelden denken en dat dat op een bepaalde leeftijd minder wordt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 20 februari 2006 @ 15:14:18 #84
37150 livelink
pi_35289352
Ik heb geen idee, ik ben alles behalve een beelddenker, geloof ik. Ik vond het alleen wel interessant om te lezen.
  maandag 20 februari 2006 @ 15:19:50 #85
35189 Troel
scherp en bot
pi_35289556
Iedereen begint als beelddenker, en meestal verandert dat langzaam. Op het moment dat je beelddenker bent is het moeilijker om te leren lezen en dergelijke (leren wij op school tenminste)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 februari 2006 @ 15:40:15 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35290287
hmm christan misschien een extra kleuterjaar?

Ach ik heb ook 3 jaar kleuterklas gehad.. ik was te speels en in groep drie kreeg ik het lespakket van groep vier dus het komt allemaal wel op zijn plekje.. denk dat ze simpelweg al teveel van kleuters verwachten ..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 februari 2006 @ 15:48:44 #87
13151 crew  Rewimo
pi_35290570
Christan heeft zowel de toets voor de jongste als voor de oudste kleuters gedaan. Die voor de jongste kleuters heeft hij zonder uitzondering prima gemaakt, alles niveau A (loopt van A t/m E). Die voor de oudste kleuters was minder goed, voor taal een D en voor rekenen en voor ordenen C. Van die taal verbaasde me eigenlijk wel. Hij is verbaal namelijk behoorlijk bij de pinken.

Na wat uitleg bleek dat hij bijvoorbeeld niet goed scoorde op het onderdeel rijmen en dat zijn juf dat extra met hem gaat oefenen. Waarop ik met mijn oren stond te klapperen want thuis doet hij bij wijze van spreken niet anders. Dat heb ik uiteraard aangegeven waarop ze gelukkig meteen reageerde dat dat dan alvast opgelost kon worden. Wat ik wel herkende is dat hij letters nog niet 'aan elkaar plakt' tot woorden. Dat kwartje lijkt nog niet te vallen.

In elk geval wordt hij gewoon bij de oudste kleuters betrokken en dan kijken we aan hoe het de volgende keer gaat met de toets. In mei komt de volgende toets. Mocht hij dan alsnog goed scoren dan gaat hij mee naar groep 3.
  maandag 20 februari 2006 @ 16:01:30 #88
37150 livelink
pi_35291049
Ik blijf het allemaal vaag vinden met die toetsen. En dat letters-aan-elkaar-plakken-tot-woorden, wat wordt daar mee bedoeld? Kleuters hoeven toch nog helemaal niet te kunnen lezen of schrijven? Ik begrijp dat echt niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 februari 2006 @ 16:23:38 #89
13151 crew  Rewimo
pi_35291911
Dat plakken houdt in dat ze letters die je langzaam achter elkaar zegt zelf combineren tot woorden. Dus als je zegt mmmmm ieieieieieie rrrrrrrr zou het kind dat moeten kunnen combineren tot mier.
  maandag 20 februari 2006 @ 16:33:47 #90
37150 livelink
pi_35292306
Oke, nou wordt het iets duidelijker. Nou maar hopen dat hij dat in mei wel snapt. Dat duurt nog een hele tijd natuurlijk. En ze hebben de deur naar groep 3 nog duidelijk niet gesloten, dus dat is wel positief.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2006 @ 21:32:57 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_35458334
Eeven leuk bericht over René, mocht ook wel een keer. Ze zit net een paar weken op zwemles en gaat vanaf morgen naar het diepe
pi_35458383
René knap zeg
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2006 @ 21:36:23 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_35458428
Ik heb mijn A en B vroegah binnen 8 weken gehaald en zie haar dat ook wel rap doen, alleen zo snel gaat ze dat niet halen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 februari 2006 @ 21:40:31 #94
13151 crew  Rewimo
pi_35458554
Wat goed van René! Christan zit sinds november op zwemles, daar hebben ze alleen maar een 'diepe'. Ze krijgen een kurk en vleugeltjes en gaan gelijk zwemmen, na een test of ze geen watervrees hebben uiteraard.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2006 @ 21:42:25 #95
7074 moussy
kuttekop
pi_35458620
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 21:40 schreef Rewimo het volgende:
Wat goed van René! Christan zit sinds november op zwemles, daar hebben ze alleen maar een 'diepe'. Ze krijgen een kurk en vleugeltjes en gaan gelijk zwemmen, na een test of ze geen watervrees hebben uiteraard.
Hier gaan ze ook meteen met kurken en bandjes, maar ze zwemt dus sinds vorige week zonder bandjes. Daarvoor met lege bandjes om dr armen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 februari 2006 @ 21:46:26 #96
13151 crew  Rewimo
pi_35458751
Goed hoor, dat is lekker snel Ze hebben hier wel twee 'badjes' met twee badmeesters. De gevorderden zwemmen alleen met kurk (die wordt steeds kleiner, ze beginnen met 5, dan 3 en indien nodig zelfs 1 da's meer voor het zelfvertrouwen dus). Van de week waren er maar 3 kinderen in het gevorderdenbadje (de griep heeft toegeslagen op school) en dat was een mooie gelegenheid voor de badmeester om ze zonder kurk te laten zwemmen. Zo trots als ze waren, die kids. En de ouders toen die doorhadden dat de kurken op de kant lagen in plaats van om de buiken
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2006 @ 21:54:03 #97
7074 moussy
kuttekop
pi_35459037
René heeft vaak dr kurkjes verkeerd om zitten als ze op de rug zwemt draaien die dingen naar dr buik en zo zwemt ze net zo makkelijk verder Maar goed, ze heeft dan ook maar 3 kurkjes om.

Leuk he, als ze in die kleine groepjes zwemmen! Bij het groepje van René zitten dan een stuk of 10 kinderen, 3 meiden geven les vanuit het water en er loopt nog 1 juf langs de kant.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 februari 2006 @ 09:06:43 #98
13151 crew  Rewimo
pi_35469800
Christan heeft les met ongeveer 8 kinderen. In de praktijk zijn het er bijna altijd minder, meestal een stuk of 6. Is wel lekker zo'n klein groepje inderdaad, dan weet je dat ze ook voldoende aandacht krijgen.

Hier draaien ze de kurken trouwens expres op de buik zag ik van de week, als ze moeten rugzwemmen
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2006 @ 10:16:05 #99
7074 moussy
kuttekop
pi_35470354
dat moet ook wel, anders gaan ze heel raar drijven
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2006 @ 11:43:33 #100
7074 moussy
kuttekop
pi_35471916
Buurmeisje van 8 stond net aan de deur met een mega ding van een beugel in dr mond, wat vroehoeg
  zaterdag 25 februari 2006 @ 13:43:52 #101
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_35474952
hoe vroeger hoe beter toch? anders krijg je zo'n smoel als ik heb... hoebedoeljeoverbijt...
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')