Dacht dat dat in Capelle a/d Ijssel zat.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:01 schreef Dwaashaas het volgende:
Inbound, klantenservice bij UPC Anderhalf jaar fulltime gezeten (don't even ask) en ondanks dat best een leuke tijd gehad.
Toen ik er zat waren er nog 3 locaties: Capelle, Leeuwarden en Nijmegen. De laatste is rond de zomer 2005 opgeheven voor zover ik weet. Ik zat daar van ongeveer mei 2003 t\m dec. 2004.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dacht dat dat in Capelle a/d Ijssel zat.
Ah. Heb veel verkocht en wel eens op de helpdesk gezeten van UPC van januari 2004 tot juni 2005, wat een kutbedrijf. Vandaag hoorde ik toevallig nog een paar mensen kankeren over niet werkende telefoon/internet en monteurs die niet komen opdagen, etc. Ben blij dat ik 't niet meer hoef uit te leggen.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:07 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Toen ik er zat waren er nog 3 locaties: Capelle, Leeuwarden en Nijmegen. De laatste is rond de zomer 2005 opgeheven voor zover ik weet. Ik zat daar van ongeveer mei 2003 t\m dec. 2004.
Kun je nagaan, dat was toen ik er zat al zo ! Goed te horen dat ze nog steeds 'op de goeie weg' zijn zoals ze dat zo mooi in personeelskrantjes konden verwoorden.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:09 schreef heiden6 het volgende:
Ah. Heb veel verkocht en wel eens op de helpdesk gezeten van UPC van januari 2004 tot juni 2005, wat een kutbedrijf. Vandaag hoorde ik toevallig nog een paar mensen kankeren over niet werkende telefoon/internet en monteurs die niet komen opdagen, etc. Ben blij dat ik 't niet meer hoef uit te leggen.
Die heb ik gelukkig niet gehad. Zal me een comedy geweest zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:12 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Kun je nagaan, dat was toen ik er zat al zo ! Goed te horen dat ze nog steeds 'op de goeie weg' zijn zoals ze dat zo mooi in personeelskrantjes konden verwoorden.
Jij zat toch ook bij @home?quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:26 schreef kastanova het volgende:
In 3 callcenters gewerkt tot nu toe; deze bevalt het beste .
quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:28 schreef heiden6 het volgende:
Jij zat toch ook bij @home?
Kinderarbeid.quote:Op maandag 13 februari 2006 06:50 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben afgelopen donderdag weer bij een ( hét )call center begonnen in Rotterdam, alwaar ik het fantastische salaris verdien van 5,28 euro bruto incl. wachtdagtoeslag en vakantietoeslag. 't Is beter dan niets, bij m'n andere baantje is nu weinig te doen.
Deze week heb ik twee gesprekken waar ik bijna zeker aangenomen wordt, en dan ga ik gauw pleite.
Troost je , mn vriendin doet soms voor de lotto.quote:Op donderdag 16 februari 2006 03:05 schreef skiczukie het volgende:
Ik heb HSCG, BSC, Postbank en SpaarSelect gehad. Kutwerk.
Daar heb ik ook gezeten.quote:Op donderdag 16 februari 2006 03:27 schreef rompompom het volgende:
Ik heb in Haarlem bij 2Contact gezeten, enkelt outbound. Dat was van oktober 2000 tot september 2001, toen moest ik op stage naar het buitenland en mocht ik niet meer terug komen, hoewel ik dat altijd heb aangegeven
Werk zelf was wel ok. Heb ook UPC moeten verkopen (hoe ze het voor elkander krijgen om bestanden aan te leveren waardoor ik iemand aan de lijn krijg die bij Kassa op TV is geweest omdat hij hooglopende ruzie met ze had, wil ik ook niet weten ). Ook voor Ben (dat bestond toen nog ) gebeld, gewoon klanten bellen voor een follow-up. Een Tele2 verpatsen, dat was wel relaxed, verkocht wel makkelijk
Collega's daar waren wel ok, salaris was ik ook niet ontevreden over. En ik kon altijd binnenlopen om extra te werken, hetgeen wel handig was aangezien ik er langs kwam op weg van school naar huis.
Hehehe! Voor, tijdens of na het faillisement?quote:Op donderdag 16 februari 2006 03:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daar heb ik ook gezeten.
En bij Bell Services Nederland, Casema, Het Geld Instituut, HCN.
Afgelopen sept-dec.quote:Op donderdag 16 februari 2006 04:26 schreef rompompom het volgende:
[..]
Hehehe! Voor, tijdens of na het faillisement?
Ah, ok. Nog steeds koffie halen in de kluis?quote:
Je bent er schoonmaker?quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:16 schreef _Liquid_ het volgende:
2contact
Koffie is nog steeds in de kluis ja, dat kleine keukentje
Werk er trouwens niet >:O
Nee, intelligenterd, dan zou je bij een schoonmaakbedrijf werkenquote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:26 schreef _Liquid_ het volgende:
Nee slimme meneer, dan zou ik er werken he
Heb er ooit is die cursus gevolgd alvorens je begint. Later had ik toch geen zin meer
Ja, dat idee had ik ook altijd wel een beetje. Maar ik woon niet echt in de buurt van Haarlem (kwartier met de trein) en ik heb er geen vriendschappen opgebouwd, dus ik ben nooit naar zoiets geweest. Ik kwam er echt om te werken, meer niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:42 schreef _Liquid_ het volgende:
Tsja kan, ze kunnen hun eigen Ali's gebruiken Maar okay, jij wint :p
Die training was opzich wel nuttig, qua hoe je mensen kunt overhalen e.d. Altijd meerkeuze vragen stellen dan geven ze daar 9 van de 10 antwoord op enz enz
2c is wel 1 groot junkiehol. Ken wat mensen die er werken of gewerkt hebben. Ook al deden ze nooit drugs, ze gingen na hooguit 2 maanden naar elk techno feest en slikte elke pil die er is
Daar zat ik ook :-) Ik deed de scannersquote:Op donderdag 16 februari 2006 01:50 schreef Joene het volgende:
Ik heb plus minus 2,5 jaar voor Stream int , gewerkt op amsterdam-sloterdijk.
Was erg leuk en verdiende toen voor die tijd redelijk veel geld.
Overigens inbound voor HP en Euronet /Wanadoo.
quote:petre86 - donderdag 16 februari 2006 @ 04:08
SNT hier.. naja nu KPN contact.. je raad het al .. KPN.. inbound lekker flexiebel met werken.. verdient goed.. en een aardige opleiding
was dus te moeilijk voor je...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:26 schreef _Liquid_ het volgende:
Nee slimme meneer, dan zou ik er werken he
Heb er ooit is die cursus gevolgd alvorens je begint. Later had ik toch geen zin meer
ze kùnnen streng zijn.. ligt er maar net aan wie jouw manager / teambaas is.. als je te laat bent.. even melden met de reden.. wel zo logisch ook. planning is strak, maar je mag er 10% vanaf wijken. maar alles wordt wel automatisch bijgehouden jah..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 10:16 schreef genman het volgende:
[..]
je bedoelt flexibel met werktijden. niet de regels. is het bij SNT in enschede (of waar de vestiging ook zit in het oosten) ook zo overdreven streng met pauzes en te laat komen?
Mijn god, dat meen je toch niet serieus hoop ik?quote:Op woensdag 15 februari 2006 23:26 schreef kastanova het volgende:
In 3 callcenters gewerkt tot nu toe; deze bevalt het beste .
Nah, het wordt de laatste tijd idd wel iets dramatischer, maar men weet inmiddels dat men mij gewoon m'n ding moet laten doen en dan laat ik het zooitje hogerop ook gewoon met rust .quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:29 schreef Nies het volgende:
Mijn god, dat meen je toch niet serieus hoop ik?
Deze slavendrijverskeet het beste.... hoe erg moet de rest dan wel niet zijn
Samen met Atilla en Gunnar?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:46 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Daar zat ik ook :-) Ik deed de scanners
Ken alleen Steve nog, en ik werkte samen met een brede bodybuilder, zijn naam ben ik ook kwijt. En ik had een Engelsman als teamleider. Aardige gast.quote:
Grappig :-) Steve ken ik ook wel, engelsman teamleider ...terence?quote:Op zaterdag 18 februari 2006 14:52 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Ken alleen Steve nog, en ik werkte samen met een brede bodybuilder, zijn naam ben ik ook kwijt. En ik had een Engelsman als teamleider. Aardige gast.
veel drinken.. en outbound praat je veel, inbound doet de klant ook nog eens watquote:Op maandag 27 februari 2006 22:36 schreef Monticola het volgende:
Krijg je dan geen droge mond..
Outbound dus...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:36 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Ik heb t ook voor een callcenter gewerkt, inbound welteverstaan. Was een tijdelijk project, maar volgend jaar doe ik het weer als de mogelijkheid er is. Eerste paar keer bellen vond ik wel eng, moest mensen toch om geld vragen etc.
Maar na verloop van tijd vond ik het gewoon leuk om te zien hoe verschillend mensen reageren op zo'n telefoontje.. de één superchaggo, de ander helemaal happy en geintereseerd. Afwisselender werk kun je niet hebben
Verder ook nog een keereen heel bijzonder gesprek gehad met 1 of andere man, die een telefoontje verwachte van zijn vrouw, kennelijk niet op de nummerweergave gekeken had, en opnam met 'hoi lekker kippetje van mij'.. was een hilarisch gesprek
Verder betaalde het ook nog eens lekker, en in de avonduren (ben niet zo'n ochtend mens ) , dus ja, ik vond het wel wat !
Ah, onze gewaardeerde collega's uit het noorden .quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:11 schreef Nemephis het volgende:
TransCom in Groningen...
quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:27 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ah, onze gewaardeerde collega's uit het noorden .
Ga slapen trut, of ben je morgen vrij? .quote:
Peter heb me drie weken sluitdiensten toebedeeld, ik zit hier net aan mijn avondeten joh!quote:Op woensdag 22 maart 2006 02:16 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ga slapen trut, of ben je morgen vrij? .
Kut, bedenk me net dat ik Peter nog moest bellen... HJ kwam bij me met de vraag waarom ik vandaag in godsnaam 05-03-2006 tot 20-03-2006 vakantiedagen wilde opnemen .quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:12 schreef Nies het volgende:
[..]
Peter heb me drie weken sluitdiensten toebedeeld, ik zit hier net aan mijn avondeten joh!
Ben je bezig met een wereldreis?quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:14 schreef kastanova het volgende:
[..]
Kut, bedenk me net dat ik Peter nog moest bellen... HJ kwam bij me met de vraag waarom ik vandaag in godsnaam 05-03-2006 tot 20-05-2006 vakantiedagen wilde opnemen .
Volgens mij zitten wij in hetzelfde callcenter. Ik kan het natuurlijk mis hebbenquote:Op woensdag 15 februari 2006 23:47 schreef nikky het volgende:
Ik werk ook sinds een half jaar op een Callcenter. Inbound gelukkig. Ik houd niet zo van die harde verkooptechnieken en zou er ook niet kunnen werken.
Krijg veel opleidingen voor de inhoud waar je gesprekken over voert. Op dit moment zit ik in meerdere "belgroepen" zoals dat bij ons genoemd wordt. We krijgen buiten de inerne opleiding ook nog een externe opleiding van een jaar op MBO en daarna nog een jaar op HBO volledig betaald.
Prima werkgever. Reiskosten, megapersoneelsfeesten en erg veel inzet om de klantadviseurs op te leiden en te begeleiden. Tevens wordt er goed naar ons geluisterd als wij problemen signaleren. En dat vind ik erg belangrijk aangezien mensen aan de telefoon vaak als eerste problemen constateren.
En ik heb hele leuke collega's. Het is voor mij dan ook geen straf om naar mijn werk te gaan. Ik heb er erg veel plezier in.
Heb goede ervaringen bij Bell Services Nederland.quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:37 schreef saban het volgende:
Ik wil misschien ook inbound callcentre/helpdesk werk doen, iemand enige idee voor in omgeving rotterdam/delft/denhaag ?
Liefst parttime in de avond of weekend.
Ha, herkenbaar. Nu de drukte bij de ziektenkostenverzekeraars voorbij is is het personeelsbestand van de afdeling Schoonhoven volgens mij ook zo'n beetje gehalveerd. Uitzendkrachten vliegen er links en rechts uit, maar voorlopig geloof ik dat ik wel veilig zit.. Hoop ik..quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:32 schreef zwelgje81 het volgende:
Anders wolfson (zit in leidschendam) in 3 weken tijd 90 uitzendkrachten weggestuurd omdat de projecten aflopen en er niks bij komt . Ik ben nog de laatste volgens mij die daar als uitzndkracht werkt
Hahaha daarishet niet anders dus Hier is ZK, Siemens, AIG, en het blad vier gestoptquote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:00 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ha, herkenbaar. Nu de drukte bij de ziektenkostenverzekeraars voorbij is is het personeelsbestand van de afdeling Schoonhoven volgens mij ook zo'n beetje gehalveerd. Uitzendkrachten vliegen er links en rechts uit, maar voorlopig geloof ik dat ik wel veilig zit.. Hoop ik..
Heb ik ook een weekje gezeten, achterin beneden, bij die data-entry ploeg.quote:Op woensdag 22 maart 2006 00:11 schreef Nemephis het volgende:
TransCom in Groningen... pfff moet iedereen in pak rondlopen.. in een callcentre. Je hebt hier geen collega's, je hebt hier vrienden, was de strekking.
Ja fuck off maak zelf wel uit wie m' n vrienden zijn: Ik ben er gillend weggerend!
was het maar waar !quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:00 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ha, herkenbaar. Nu de drukte bij de ziektenkostenverzekeraars voorbij is is het personeelsbestand van de afdeling Schoonhoven volgens mij ook zo'n beetje gehalveerd. Uitzendkrachten vliegen er links en rechts uit, maar voorlopig geloof ik dat ik wel veilig zit.. Hoop ik..
Naja, ik zat mensen lastig te vallen voor een andere vage financiele dienstverlener terwijl collega's die Lekker Leven hypotheken aan de man brachten...quote:Vrijdag 10 maart 2006 Bron: Volkskrant
Amsterdam: de Financiële recherche doet onderzoek naar een grote beleggingsfraudezaak waarbij mogelijk tientallen huiseigenaren zijn gedupeerd, aldus een woordvoerder van de politie.
Het betreft de firma Lekker Leven Hypotheken die vanuit het Groningse Stadskanaal via het internet klanten wierf.
Het bedrijf zou zijn klanten hebben gelokt met beloftes van een torenhoog rendement wanneer zij de overwaarde van hun huis zouden investeren in een beleggingsproduct van de firma ‘Euro Consultancy’. Na oversluiting van de hypotheek werd echter na enkele malen geen rendement meer uitgekeerd. Sommige beleggers hebben tonnen euro’s overwaarde geïnvesteerd, zegt advocaat B. van der Goen. Hij vertegenwoordigt een toenemend aantal slachtoffers. Van der Goen verleent ook bijstand aan de gedupeerden van de Hilversumse beleggingsfraudeur René van den Berg.
Er is een CAO voor het callcenterwezen. Daar kun je ook de salarissen nakijken.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:11 schreef Nemephis het volgende:
Callcentre verdient beter dan wat ik nu doe, inbound voor een zekere uitkerignsinstantie, of is callcentrewerk inmiddels ook al tegen minimum-uitzendbureau-salaris?
Wat is er dan zo erg aan HCN?quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heb goede ervaringen bij Bell Services Nederland.
Anders kun je het bij HCN ofzo proberen (:r); of een telecomprovider. T-Mobile en Casema in Den Haag, UPC in Capelle aan den IJssel (geloof ik).
Genoeg louche callcentra die zich daar niet aan houden..quote:Er is een CAO voor het callcenterwezen.
welke vestiging?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:38 schreef CkY2k3 het volgende:
KPN qontact hier voorheen snt, al 2,5 jaar gelukkig parttime medewerker!
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:57 schreef Beroepsgokker het volgende:
Callcentre lijkt me ook wel grappig, iemand die een leuke call center kent in Groningen? ,
KPN contact zit daar o.a. tempoteam heeft wel meer callcenterbanen..quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:38 schreef CkY2k3 het volgende:
KPN qontact hier voorheen snt, al 2,5 jaar gelukkig parttime medewerker!
Neem een geheim nummer, schrijf je *hier* in en stel je niet zo aan .quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen die in een call centre werken waar men belt om je van alles en nog wat te verkopen mogen van mij een bijzonder enge ziekte krijgen.
Ik haat jullie, ik haat jullie op een niveau wat jullie je niet voorstellen kunnen. Jullie zouden gele puntmutsen moeten dragen, dan gaf ik gas en deed de ruitenwissers aan als jullie op een zebrapad lopen. Als er een god was zou die jullie bestraffen oude testament stijl.
Hee, jij wilt de vrijheid te bellen, ik wil de vrijheid jullie in de bek te schijten.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Neem een geheim nummer, schrijf je *hier* in en stel je niet zo aan .
Ik bel geen consumenten .quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hee, jij wilt de vrijheid te bellen, ik wil de vrijheid jullie in de bek te schijten.
Je moet niet huilen als je niet geslagen wordt.quote:
Ik huil niet. Ik geef je een tweetal tips en ben verder van mening dat je nogal overdrijft. That's all.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moet niet huilen als je niet geslagen wordt.
Dus ik moet maar een geheim nummer nemen om te zwichten voor de belterreur.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik huil niet. Ik geef je een tweetal tips en ben verder van mening dat je nogal overdrijft. That's all.
en je wordt nog steeds gebeld? Ik word nooit meer gebeld na een aantal telefoontjes resoluut te hebben afgekapt.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus ik moet maar een geheim nummer nemen om te zwichten voor de belterreur.
No way, die verkopers zo verrot schelden dat ze huilend opleggen is veel leuker, daar neem ik ff voor, iemand zo diep afbreken dat ze na jaren nog pillen slikken is nog te mild voor ze.
Mij bellen is met je geestelijke gezondheid spelen, ik zwicht niet, ik sla keihard terug.
Geen enkele genade voor de belterroristen.
eindhoven o.a zakelijk en consument (beide outbound)quote:
www.interfoon.nl, inbound voor zorgverzekeraars, vlakbij station Rotterdam Blaakquote:Op donderdag 23 maart 2006 15:37 schreef saban het volgende:
Ik wil misschien ook inbound callcentre/helpdesk werk doen, iemand enige idee voor in omgeving rotterdam/delft/denhaag ?
Liefst parttime in de avond of weekend.
Ik hoop dat ik jou een keer aan de telefoon krijg dat wordt lachen!quote:Dus ik moet maar een geheim nummer nemen om te zwichten voor de belterreur.
No way, die verkopers zo verrot schelden dat ze huilend opleggen is veel leuker, daar neem ik ff voor, iemand zo diep afbreken dat ze na jaren nog pillen slikken is nog te mild voor ze.
Mij bellen is met je geestelijke gezondheid spelen, ik zwicht niet, ik sla keihard terug.
Geen enkele genade voor de belterroristen.
Het rare is wel dat je zelf toestemming hebt gegeven aan bedrijven om je te laten bellen. Bij veel bedrijven zoals UPC, Algemeen dagblad enzovoorts worden je gegevens gewoon doorverkocht ( om er lekker aan te verdienen ) en zodat callcenters er ook een centje uit kunnen slaan (kijk maar in de voorwaarden van bedrijven waar je staat aangemeld voor een dienst). Had het erover met de baas van Responcis (callcenter in Den Haag) en die vertelde me hoe het in de wereld van call centers aan toe gaat. Upc heeft er zelfs miljoenen aan verdient volgens hem.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus ik moet maar een geheim nummer nemen om te zwichten voor de belterreur.
No way, die verkopers zo verrot schelden dat ze huilend opleggen is veel leuker, daar neem ik ff voor, iemand zo diep afbreken dat ze na jaren nog pillen slikken is nog te mild voor ze.
Mij bellen is met je geestelijke gezondheid spelen, ik zwicht niet, ik sla keihard terug.
Geen enkele genade voor de belterroristen.
Ik heb geen enkel bedrijf toestemming gegeven mij te bellenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:04 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Het rare is wel dat je zelf toestemming hebt gegeven aan bedrijven om je te laten bellen.
Ik neem prive geen diensten af van bedrijven die mijn telefoonnummer hebben. Ik geef namelijk nooit mijn telefoonnummer aan bedrijven.quote:Bij veel bedrijven zoals UPC, Algemeen dagblad enzovoorts worden je gegevens gewoon doorverkocht ( om er lekker aan te verdienen ) en zodat callcenters er ook een centje uit kunnen slaan (kijk maar in de voorwaarden van bedrijven waar je staat aangemeld voor een dienst).
Stoer man.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus ik moet maar een geheim nummer nemen om te zwichten voor de belterreur.
No way, die verkopers zo verrot schelden dat ze huilend opleggen is veel leuker, daar neem ik ff voor, iemand zo diep afbreken dat ze na jaren nog pillen slikken is nog te mild voor ze.
Mij bellen is met je geestelijke gezondheid spelen, ik zwicht niet, ik sla keihard terug.
Geen enkele genade voor de belterroristen.
Heb je wel gedaan, je hebt namelijk geen geheim nummer genomen en telefoonmaatschappijen zijn verplicht om publieke nummers door te geven.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel bedrijf toestemming gegeven mij te bellen
Je weet dat KPN ook geheime nummers heeft verkocht?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:43 schreef Vava het volgende:
[..]
Heb je wel gedaan, je hebt namelijk geen geheim nummer genomen en telefoonmaatschappijen zijn verplicht om publieke nummers door te geven.
Nee, wist ik niet.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat KPN ook geheime nummers heeft verkocht?
We hebben het over callcenters, niet over callgirls .quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:15 schreef JoPiDo het volgende:
verdient erg erg erg goed, soms wel 1900 euro in de maand
daar heb ik het ook niet overquote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:36 schreef kastanova het volgende:
[..]
We hebben het over callcenters, niet over callgirls .
Dat doe je netjes dan!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:15 schreef JoPiDo het volgende:
ik werk al 4 jaar ongeveer in verschillende callcentra, ik neem steeds projecten aan en schuif dan school een tijdje aan de kant
verdient erg erg erg goed, soms wel 1900 euro in de maand
Casema (Den Haag) zoekt bij mijn weten nog altijd mensen voor de klantenservice.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:08 schreef tomic het volgende:
Nu een jaar Inbound bij de Telegraaf op Amsterdam Sloterdijk. Inhouse CC dus. Heeeel relaxed. Verdiend ook top! 10,50 bruto p/u.
Toch wil ik wel weg, omdat ik een IT achtergrond heb, dus mocht iemand nog iets weten... waar ze mensen zoeken? Wel inbound/helpdesk. BVD en TIA
Een van de grootste callcenters van NL:, meerdere vestigingen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 23:51 schreef saban het volgende:
Wat oor bedrijf is dat, HCN ?
Dat heb ik ook gehoord. Ik ben wel aangenomen maar hoefde nadat ik toevallig ziek was in de tweede week. Heb dus alleen een training gehad en een paar uurtjes gebeld.quote:Casema heeft mijn broer wel eens gewerkt, schijnt er ok te zijn maar HEEL erg moeilijk binnen te komen.
Inderdaad.quote:T-Mobile zit waar ? Bij HS bedoel je ?
Ja, daar heb je wel gelijk in: Hoge eisen tegen minimum-vergoeding.quote:Ik heb me altijd prima vermaakt op mijn werk maar op het moment vind ik dat de callcentra vreselijk veel eisen en daar maar weinig voor terug geven.
Zeg nergens nergensquote:Op zondag 26 maart 2006 18:31 schreef JoPiDo het volgende:
je verdient als student juist nergens zoveel als in een goed callcenter
banken en overheid, 15 euro soms wel dat krijg je echt NERGENS
welke vestiging/dienst zat je?quote:Op zondag 26 maart 2006 18:54 schreef Ronaldsen het volgende:
Toen ik nog bij SNT werkte had ik ook collega's die al ruim 5 jaar full time 40 uur per week call center werk deden.
Als ik daar alleen al aan denk krijg ik al koude rillingen, dat je dat zo lang kunt volhouden.
Voor mij in ieder geval nooit meer call center werk, heb het bijna anderhalf jaar gedaan.
wanneer ben je daar weggegaan eigelijk?quote:
Overheid? Watvoor callcenters zijn dat dan en waar zitten ze?quote:Op zondag 26 maart 2006 18:31 schreef JoPiDo het volgende:
je verdient als student juist nergens zoveel als in een goed callcenter
banken en overheid, 15 euro soms wel
En wat verdient een COPC gecertificeerde product specialist er .quote:Op zondag 26 maart 2006 22:09 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Overheid? Watvoor callcenters zijn dat dan en waar zitten ze?
Ik ken de belastingdienst en UWV telefoon. Daarnaast is de gemeente Amsterdam met een callcentre begonnen en schijnt erg goed te lopen. Zo goed zelfs dat meerdere grote gemeenten gaan overstappen op een inhouse callcenter.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:09 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Overheid? Watvoor callcenters zijn dat dan en waar zitten ze?
Klopt.. mijn KPN nummer is alleen bekend bij KPN (staat niet in telefoongids of bij inlichtingen) en toch wordt ik er wekelijks op gebeld voor de gekste dingen. Tenzij ze gewoon random nummers bellen is KPN echt de enige van wie ze het nummer kunnen hebben gekregen. Er zullen ook vast wel kleine lettertjes over in de voorwaarden staan.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:04 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Het rare is wel dat je zelf toestemming hebt gegeven aan bedrijven om je te laten bellen. Bij veel bedrijven zoals UPC, Algemeen dagblad enzovoorts worden je gegevens gewoon doorverkocht ( om er lekker aan te verdienen ) en zodat callcenters er ook een centje uit kunnen slaan (kijk maar in de voorwaarden van bedrijven waar je staat aangemeld voor een dienst). Had het erover met de baas van Responcis (callcenter in Den Haag) en die vertelde me hoe het in de wereld van call centers aan toe gaat. Upc heeft er zelfs miljoenen aan verdient volgens hem.
Ik las het ook, heb er zelfs gewerkt. Maar volgens mij verdiende ik toen meer .quote:Op maandag 27 maart 2006 10:43 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zag vandaag in de spits een advertentie van Stream International (Amsterdam) waarbij helpdeskmedewerkers worden gevraagd.
Salarisindicatie: 1207,- tot 1421,- BRUTO per maand volgens Callcenter CAO.
Wel schrikken zeg, dat is wel HEEL erg weinig.
Ik ben in 2001 ook bij een grote ISP begonnen als callcenter agent 1elijns, later 2elijns en en daar begon ik met 1700,- bruto.
Hm, misschien willen ze hierdoor de golddiggers van de serieuze kandidaten schiften.quote:Op maandag 27 maart 2006 10:44 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Ik las het ook, heb er zelfs gewerkt. Maar volgens mij verdiende ik toen meer .
Nee precies, misschien hopen ze op scholieren ofzo, die gestopt zijn met hun opleiding. Of hobbyisten. Maar daar nog...in een snackbar verdien je nog meer.quote:Op maandag 27 maart 2006 10:51 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Hm, misschien willen ze hierdoor de golddiggers van de serieuze kandidaten schiften.
Think again, niemand heeft een zondanige passie voor 1elijns helpdeskwerk bij een ISP dat ie/zij genoegen neemt met zo'n fooi
Volgens mij is het net zoiets als met telemarketeers. Of je kunt het, of je kunt het niet.quote:Op zondag 26 maart 2006 18:54 schreef Ronaldsen het volgende:
Toen ik nog bij SNT werkte had ik ook collega's die al ruim 5 jaar full time 40 uur per week call center werk deden.
Als ik daar alleen al aan denk krijg ik al koude rillingen, dat je dat zo lang kunt volhouden.
Voor mij in ieder geval nooit meer call center werk, heb het bijna anderhalf jaar gedaan.
Serieuze kandidaten voor zo'n pauperbaan bestaan niet, men moet het juist hebben van de golddiggers.quote:Op maandag 27 maart 2006 10:51 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Hm, misschien willen ze hierdoor de golddiggers van de serieuze kandidaten schiften.
Think again, niemand heeft een zondanige passie voor 1elijns helpdeskwerk bij een ISP dat ie/zij genoegen neemt met zo'n fooi
Ik ken iemand die bij de UWV telefoon werkt, dat is dus bepaald géén vetpot: minimumloon en dan wordt er van 'm verwacht dat ie 's avonds nog gaat zitten leren in z'n eigen tijd.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:33 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik ken de belastingdienst en UWV telefoon. Daarnaast is de gemeente Amsterdam met een callcentre begonnen en schijnt erg goed te lopen. Zo goed zelfs dat meerdere grote gemeenten gaan overstappen op een inhouse callcenter.
Ja, je kon ook fases krijgen voor te laat komen. Daar was een heel systeem bij; 0-5 minuten, 5-15 minuten etc. en of je wel of niet gebeld had. Daar kreeg je dan punten voor en op basis van die punten kon je fases oplopen. Er waren nog meer mogelijkheden om fases te verzamelen, en bij drie fases volgde ontslag.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:22 schreef LaZZ het volgende:
Een fase?!
Zo ging ik dus ook met zulke waanzin om, laat mij nou maar lekker m'n gang gaan en beoordeel me op relevante vlakken (verkoop, behandelen van de klanten, houding etc.). Die waren altijd perfect.quote:Nog nooit meegemaakt dat ik echt streng werd behandeld. Ik ga naar de WC wanneer ik wil en roken wanneer ik wil. Tering zeg, ik verkoop toch goed.
Deze had er 120. Soms kwam ik daar aan (na anderhalf uur reistijd nota bene) en was de toko al vol. Dan kon je ervoor kiezen om onbetaald naar huis te gaan, maar dat deed ik alleen als het me echt heel goed uitkwam, anders bleef ik net zo lang claimen tot ze een plek voor me hadden gevonden, en logde ik alle wachttijd ook zodat ik niet op m'n eigen kosten onder werktijd moest wachten.quote:Maar ik werkte dan ook in een wat kleiner callcenter, mannetje of 20 per avond.
Ex-collega van me werkt er ook, ik kwam haar pas tegen hier in de stad. UWV zit namelijk in mijn woonplaats en waar ik werk is een eind reizen. Vandaar dat ik er over heb gedacht om daar te solliciteren. Maar, 10 minuten met haar gesproken en ik wist zeker dat ik het nu 1000 x beter hebquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:38 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik ken iemand die bij de UWV telefoon werkt, dat is dus bepaald géén vetpot: minimumloon en dan wordt er van 'm verwacht dat ie 's avonds nog gaat zitten leren in z'n eigen tijd.
Gewoon waarschuwingen dus. Op zich normaal, maar 't is wat bot om te zeggen "je bent nu x keer te laat gekomen, blijf nu maar weg". Eerder zou je als bedrijf moeten constateren en moeten meedenken naar mogelijke oplossingen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:57 schreef heiden6 het volgende:
Ja, je kon ook fases krijgen voor te laat komen. Daar was een heel systeem bij; 0-5 minuten, 5-15 minuten etc. en of je wel of niet gebeld had. Daar kreeg je dan punten voor en op basis van die punten kon je fases oplopen. Er waren nog meer mogelijkheden om fases te verzamelen, en bij drie fases volgde ontslag.
Dat lijkt me idd belangrijker. Maar toch kun je het ook dan niet maken om de helft van je werktijd koffie te drinken (om het even extreem te stellen). Dat er criteria zijn van wat acceptabel is, da's dus ook wel uit te leggen.quote:Zo ging ik dus ook met zulke waanzin om, laat mij nou maar lekker m'n gang gaan en beoordeel me op relevante vlakken (verkoop, behandelen van de klanten, houding etc.). Die waren altijd perfect.
Meer geld is beterquote:Ik moet wel zeggen dat de boel ook andersom strak georganiseerd werd; na de proeftijd kreeg je standaard een evaluatie en daar volgde evt. een salarisschaalverhoging uit, waardoor ik met terugwerkende kracht een euro meer per uur ging verdienen.
En terecht. Het bedrijf roept personeel op, of roostert personeel in. Maar dat komt op hetzelfde neer. Ze weten hoeveel werkplekken ze hebben, en als ze meer personeel oproepen dan ze werkplekken hebben dan is dat het probleem van de werkgever.quote:Deze had er 120. Soms kwam ik daar aan (na anderhalf uur reistijd nota bene) en was de toko al vol. Dan kon je ervoor kiezen om onbetaald naar huis te gaan, maar dat deed ik alleen als het me echt heel goed uitkwam, anders bleef ik net zo lang claimen tot ze een plek voor me hadden gevonden, en logde ik alle wachttijd ook zodat ik niet op m'n eigen kosten onder werktijd moest wachten.
UPC zit zelf niet in Delft, dus ik neem aan dat het om een externe partij gaat dan (Sitel bijvoorbeeld). Het werk daar is over het algemeen niet super diepgaand, maar dat hoeft op zich natuurlijk niet belangrijk te zijn (bij een part-time baan bv.).quote:Op zondag 26 maart 2006 22:07 schreef zwelgje81 het volgende:
Iemand ervaring met UPC inbound in delft?
ik heb er ook gewerkt en kan mij nog herrineren dat ik 5 jaar terug , was begonnen met 3200 gulden bruto , en dat het elke 3 maanden werd verhoogd?quote:Op maandag 27 maart 2006 10:44 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Ik las het ook, heb er zelfs gewerkt. Maar volgens mij verdiende ik toen meer .
Waarom wist ik daar niets vanquote:Op donderdag 30 maart 2006 07:01 schreef Joene het volgende:
[..]
ik heb er ook gewerkt en kan mij nog herrineren dat ik 5 jaar terug , was begonnen met 3200 gulden bruto , en dat het elke 3 maanden werd verhoogd?
Je moest dan aldoor iets van een 8 scoren in je call coachings ofzoquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:28 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Waarom wist ik daar niets van
Ach lang heb ik er niet gezeten...kreeg wel een leuke oprotpremie
Ow..vandaarquote:Op donderdag 30 maart 2006 12:39 schreef Joene het volgende:
[..]
Je moest dan aldoor iets van een 8 scoren in je call coachings ofzo
ach ik zat in een leuk team met weinig calls dus het was niet echt moeilijk te bereikenquote:
Informeer eens bij een uitzendbureau.quote:Op zondag 9 april 2006 15:49 schreef linny121 het volgende:
wie weet er nog callcenters in of outbound omgeving utrecht arnhem meld het even je kan me bereiken op l.voskuil@casema.nl
Hallo Collega..quote:Op zondag 9 april 2006 16:00 schreef M.Ram het volgende:
CendrisBSC werk er 1 augustes 3 jaar
Vermaak me nog steeds.
Welke vestiging werk je dan?quote:
Haha ben jij dat....mooi manquote:Op zondag 9 april 2006 16:19 schreef TheTh1ng het volgende:
Ja, ik ook..
Volgens mij zei jij laatst tegen mij toen je op Renault zat iets over m'n lowlands bandje
Goes, Almere, Assen en Amsterdam. Je vergist je met de regiokantoren denk ik.quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:16 schreef Nemephis het volgende:
[..]
hehe UWV zit door het hele land schat
* "maar ik vertel niet waar ik werk"quote:Op maandag 10 april 2006 20:40 schreef nikky het volgende:
[..]
Goes, Almere, Assen en Amsterdam. Je vergist je met de regiokantoren denk ik.
Ik ken een paar callcenters inderdaad erg goedquote:Op maandag 10 april 2006 22:54 schreef petre86 het volgende:
[..]
* "maar ik vertel niet waar ik werk"
Oeh, leuk! Dit heb ik ook een tijdje gedaan - heb je wel een harnas en helm bij de hand voor de scheldkanonnen?quote:Op zondag 9 april 2006 20:34 schreef Robbiej het volgende:
Werk bij een niet nader te noemen callcenter voor 7.38 (excl vak geld ) per uur. maar ik ben 17 dus mij hoor je niet klagen. krijg binnen circa 3 weken een nieuw project outbound voor een bedrijf. moet mensen bellen met achterstallige rekeningen. vraag me af wat ze nou weer verzinnen. met dit project kan je moeilijk targets hebben denk ik?
leg uit hoe werkt dat dan een beetje?quote:Op dinsdag 11 april 2006 09:45 schreef ennuik het volgende:
[..]
Oeh, leuk! Dit heb ik ook een tijdje gedaan - heb je wel een harnas en helm bij de hand voor de scheldkanonnen?
Ik werkte bij een kabelboer (gewoon inbound) maar in de avonduren hebben we een klein projectje opgezet om te kijken hoe het zou gaan als wij wanbetalers gingen bellen. Ik vond het super!quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:40 schreef Robbiej het volgende:
[..]
leg uit hoe werkt dat dan een beetje?
quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:00 schreef ennuik het volgende:
[..]
Ik werkte bij een kabelboer (gewoon inbound) maar in de avonduren hebben we een klein projectje opgezet om te kijken hoe het zou gaan als wij wanbetalers gingen bellen. Ik vond het super!
Ging een beetje zo:
Ik: Hallo, met "ennuik", ik zit nu de administratie van "kabelboer" na te kijken. In mijn computer kan ik een aantal betalingen niet terug vinden (let wel: dit waren mensen met een achterstand van min. 500 gulden!), kan dit kloppen?
Ik hield het gesprek heel open en vriendelijk, meer "even checken" dan "he mevrouwtje, u bent een wanbetaler en dokken nu!". Sommige mensen hadden geen idee, die woonden bijvoorbeeld al lang niet meer in de woning en waren vergeten adreswijziging door te geven, de meeste mensen voelden zich betrapt en wilden meewerken aan betalingsregeling en van sommige mensen kreeg ik een hoop shit over me heen!
Zo was er eens een man die voetbal aan het kijken was (hoorde ik op achtergrond) en die mij, "tyfushoer die vooral niet in de buurt moest komen want hij en zijn maten zouden mij wel eens terecht wijzen, op vele manieren die ik niet in horrorfilms was tegen gekomen", niet zo aardig behandelde. Ik heb geantwoord dat ik begreep dat hij niet mee wilde werken en dat spoedig zijn kabel afgesloten zou worden. Normaal gaat daar een dag of wat over heen maar ik ben naar de technische dienst gelopen en gelijk "de knop om laten draaien". Twintig minuten later heb ik meneer weer gebeld met de vraag of het signaal al weg was want "we moesten de schuld maar niet verder op laten lopen" !
Een regiokantoor is ook een kantoorquote:Op maandag 10 april 2006 20:40 schreef nikky het volgende:
[..]
Goes, Almere, Assen en Amsterdam. Je vergist je met de regiokantoren denk ik.
Maar geen callcenter hequote:Op dinsdag 11 april 2006 17:02 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Een regiokantoor is ook een kantoor
Nee, oke...quote:Maar geen callcenter he
Dan weet ik waar je werkt .quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:20 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Nee, oke...
te lang uit het raam gestaard op het werk vandaag I guess... wordt een kermis gebouwd, heb ik mooi uitzicht op
Ga je mee in het reuzenrad in de pauze, als ie klaar is?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:26 schreef nikky het volgende:
[..]
Dan weet ik waar je werkt .
Zie je mail
Dat ze dan nergens meer terecht kunnen met vragen over product X of dienst Y, dat vergeten ze voor het gemak maar even.quote:Op dinsdag 11 april 2006 15:40 schreef adidas het volgende:
Jongens en meisjes van de callcenters. Troost je .... niet meer dan de helf van Nederland wil je dood hebben!
Gezelligquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:47 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ga je mee in het reuzenrad in de pauze, als ie klaar is?
Jij bent ook een collega van ons en je mag ook mee .quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:25 schreef Jargo het volgende:
Mag ik ook mee het reuzenrad in dan? Moet wel iemand mijn handje vasthouden
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=callcenter+vacatures&meta=quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:38 schreef minilotje het volgende:
Bluh. Ik begin het drie uur reizen per dag een beetje beu te worden.
Maar eens zien of ik een vergelijkbaar baantje kan vinden in de regio Alblasserwaard/Dordrecht, want anderhalf uur in de bus komt onderhand een tikje m'n neus uit.
Iemand tips?
Scheelt wel weer tijd in de lift, moet je maar denken ben je ook eerder op de kermisquote:Was er wel een van de achtste, maar sinds kort niet meer, ben verbannen naar 6
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 26 april 2006 14:13 schreef JoPiDo het volgende:
aangenomen bij de nieuwe unie! 15 euro per uur (ik ben 21) en heerlijk werk! mensen bellen mij met vragen over hun huur, of reparties aan hun woning ed. ik moet ze dan verder helpen en afspraken maken met bijvoorbeeld de opzichter heel prima werk op oproepbasis, wat inhoudt dat ik ongeveer twee volle dagen per week kan werken
en via het uitzendbureau, dus extra veel vakantiegeld en elke woensdag mijn geld op mijn rekening
HEERLIJK!
Die award hebben ze bij ons zelfs een paar keer gewonnenquote:Op woensdag 26 april 2006 23:45 schreef nikky het volgende:
Jaja, er bestaat tegenwoordig een callcenter award
We hadden dus vanavond een feestje aangezien we bij de 5 genomineerden zaten. ( van de 200 aanmeldingen overigens )
Op nummer 3 is geworden: UWV met het Klanten Contact Centrum
Op nummer 2 is geworden: RVS verzekeringen
En nummer 1het is gewoon ongeloofelijk is geworden UPC . En hoevaak die wel niet in het nieuws zijn geweest .
2003 waren we derde 2004 eerste en 2005 ook eerste CendrisBSC for the best callcenterquote:Op donderdag 27 april 2006 00:55 schreef Vava het volgende:
[..]
Die award hebben ze bij ons zelfs een paar keer gewonnen
Ow vandaar dat ik vandaag zo lam ben de vogeltjesdans...aaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!!quote:We hadden dus vanavond een feestje ....
hehe en onze werkgever niet zekerquote:En hoevaak die wel niet in het nieuws zijn geweest .
Ja, dan bellen ze je op en dan slaan ze stoere taal uit en voor je het weet ben je blut..quote:Heeft iemand ervaring met schuldeisenrs via een callcenter?
hoi IPB collega, ADSL hierquote:Op zaterdag 29 april 2006 12:50 schreef Haijo het volgende:
Inbound technische helpdesk voor KPN in Groningen. Bruto 8.75, netto 7.25, errug netjes.
OH CRAP! They found me...quote:
jij hebt niet zo veel verdiend, bedoel jequote:Op zaterdag 29 april 2006 16:41 schreef Natalie het volgende:
Callcenterwerk ga ik nooit meer doen. Ik vind 't niet leuk en 't verdient ook niet genoeg.
omdat IPB in opbouw is in Gn, en omdat ADSL aan het verhuizen is naar Ens, en er in Gn geen nieuwe adsl mensen bij komen.... toch?quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:07 schreef Haijo het volgende:
[..]
OH CRAP! They found me...
iig ben ik niet die aap die op het gemonitorde tweakers topic vrolijk meldt
"Hoi, ik sta 17 minuten in de wacht, heeft iemand vragen?"
Ik had trouwens best ADSL kunnen zijn, hoezo ben je er zo zeker van dat ik IPB ben?
Bij ons niet. bij ons pakken ze de telefoon. voeren ze je cubicle nr in en ze tappen zo je lijn af.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:27 schreef petre86 het volgende:
[..]
omdat IPB in opbouw is in Gn, en omdat ADSL aan het verhuizen is naar Ens, en er in Gn geen nieuwe adsl mensen bij komen.... toch?
maar jullie 17 minuten wachten ? langste wat ik heb gehad is 6 min.
en tweakers topic?
gemonitord? je ziet toch op je scherm of er meegeluisterd/keken wordt?
bij ons is dat in de CAO bepaald. de medewerker moet een signaal krijgen dat er wordt meegeluisterd/keken. ivm privecy van de medewerker..quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:30 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Bij ons niet. bij ons pakken ze de telefoon. voeren ze je cubicle nr in en ze tappen zo je lijn af.
ja, 3 weken fulltimetraining..quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:28 schreef --Christiaan-- het volgende:
Heb je daar een opleiding voor nodig?
Nee, het tweakers topic over Internetplusbellen - wat natuurljik helemaal is uitgepluisd- wordt ook bekeken door managers geloof ik.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:27 schreef petre86 het volgende:
[..]
omdat IPB in opbouw is in Gn, en omdat ADSL aan het verhuizen is naar Ens, en er in Gn geen nieuwe adsl mensen bij komen.... toch?
maar jullie 17 minuten wachten ? langste wat ik heb gehad is 6 min.
en tweakers topic?
gemonitord? je ziet toch op je scherm of er meegeluisterd/keken wordt?
Training.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:47 schreef petre86 het volgende:
[..]
[quote]
ja, 3 weken fulltimetraining..
Vallen jullie onder de Call Center CAO?quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:47 schreef petre86 het volgende:
[..]
bij ons is dat in de CAO bepaald. de medewerker moet een signaal krijgen dat er wordt meegeluisterd/keken. ivm privecy van de medewerker..
Die melding was "Nog mensen met problemen? Ik ben nu aan het werk bij de helpdesk van IPB en wacht al 17 mins op een gesprek " in dit topic.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:07 schreef Haijo het volgende:
[..]
OH CRAP! They found me...
iig ben ik niet die aap die op het gemonitorde tweakers topic vrolijk meldt
"Hoi, ik sta 17 minuten in de wacht, heeft iemand vragen?"
Ik had trouwens best ADSL kunnen zijn, hoezo ben je er zo zeker van dat ik IPB ben?
Terwijl je een geheimhoudingsclausule hebt waarin je 500 euro moet dokken...quote:Op zondag 30 april 2006 00:32 schreef Light het volgende:
[..]
Die melding was "Nog mensen met problemen? Ik ben nu aan het werk bij de helpdesk van IPB en wacht al 17 mins op een gesprek " in dit topic.
Of ze je daarop willen (en kunnen) pakken ligt ook aan de info die je geeft. Als je alleen maar info geeft die in een handleiding of spec sheet ofzo staat dan ljikt me dat ze vrij weinig kunnen. Het is immers al openbaar.quote:Op zondag 30 april 2006 06:57 schreef Haijo het volgende:
[..]
Terwijl je een geheimhoudingsclausule hebt waarin je 500 euro moet dokken...
Ja, ik kom iedere dag vanuit Enschede naar het Damsterdiep.quote:Op zondag 30 april 2006 10:55 schreef Haijo het volgende:
Ik denk dat de managers wel weten hoe druk het is hoor, werk je trouwens in Damsterdiep? Zat ik twee weken geleden nog...
hehe jij zit in de ouwe kweekvijver beneden?quote:Op zondag 30 april 2006 12:07 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, ik kom iedere dag vanuit Enschede naar het Damsterdiep.
Eh ownee, toch niet
Zonder uitspraken te doen over waar ik werk kan ik die vraag wel negatief beantwoorden.quote:Op zondag 30 april 2006 16:22 schreef petre86 het volgende:
[..]
hehe jij zit in de ouwe kweekvijver beneden?
Ah OK. Hoe oud moet je er voor zijn? En weet jij een site waar callcentervacatures opstaan of gewoon dingen als monsterboard?quote:
Tiscali bv. Zit in Maarssen gok ik nu.quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:09 schreef erwinrt het volgende:
weet iemand leuke callcenters in Utrecht ?
kijk op de site's van de uitzendbureau's, beter nog: ga langsquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:10 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ah OK. Hoe oud moet je er voor zijn? En weet jij een site waar callcentervacatures opstaan of gewoon dingen als monsterboard?
Oisterwijk, dus dat wordt ws in Tilburgquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:36 schreef petre86 het volgende:
[..]
kijk op de site's van de uitzendbureau's, beter nog: ga langs
er zijn zeker aparte buro's voor ( tempoteam callflex afdeling van Tempo team)
manpower, randstad.. iedereen levert wel.. waar woon je?
Zoiets wil ik dus ook doenquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:32 schreef erwinrt het volgende:
het lijkt mij ook het leukste om klanten te helpen met bijvoorbeeld hun pc, je leerd er zelf ook nog vanalles van
Randstad heeft ook een callflex afdeling. En hier in Enschede zijn genoeg uitzendbureau's waar ze met grote letters voor de ramen aangeven dat ze call center medewerkers zoeken.quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:36 schreef petre86 het volgende:
[..]
kijk op de site's van de uitzendbureau's, beter nog: ga langs
er zijn zeker aparte buro's voor ( tempoteam callflex afdeling van Tempo team)
manpower, randstad.. iedereen levert wel.. waar woon je?
Mwa.. ik vond het erg snel gaan vervelen. Altijd dezelfde klote problemen, mensen die niet doen wat je zegt en niet geloven dat het aan hun ligtquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:32 schreef erwinrt het volgende:
het lijkt mij ook het leukste om klanten te helpen met bijvoorbeeld hun pc, je leerd er zelf ook nog vanalles van
"Dubbelklikken op deze computer, externe toegang. Rechtermuisknop op de verbinding en dan kiezen voor eigenschappen/properties. Wat staat hier als inbelnummer?"quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:54 schreef Bigs het volgende:
[..]
Mwa.. ik vond het erg snel gaan vervelen. Altijd dezelfde klote problemen, mensen die niet doen wat je zegt en niet geloven dat het aan hun ligt
Hehe, ik moet kl altijd laten zoeken naar het trappetje rechtsonder. Dat is het programmaatje voor de draadloze verbinding. Kom weinig bekabelde problemen tegen overigens, voornamelijk WiFi. De 3$%#$% die dat heeft uitgevonden moeten ze ophangen aan de hoogste boom.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:25 schreef thaduck het volgende:
[..]
"Dubbelklikken op deze computer, externe toegang. Rechtermuisknop op de verbinding en dan kiezen voor eigenschappen/properties. Wat staat hier als inbelnummer?"
Dat zinnetje zit er jaren na dato nog steeds in, resultaat van 2 weken front support bij Wol en ben nu 4 jaar weg daar Zinnetje gebruikte ik in de beginperiode vaak, ofwel, 7,5 jaar geleden zo'n beetje lol
Wifi is 1 grote ramp! Net als wij Windows NT toendertijd 1 grote ramp vonden. Als een verbinding daarin niet werkte dan was je gewoon uren bezig soms.. RAS opnieuw installen enzo, rampzalig!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:04 schreef Haijo het volgende:
[..]
Hehe, ik moet kl altijd laten zoeken naar het trappetje rechtsonder. Dat is het programmaatje voor de draadloze verbinding. Kom weinig bekabelde problemen tegen overigens, voornamelijk WiFi. De 3$%#$% die dat heeft uitgevonden moeten ze ophangen aan de hoogste boom.
Hm ik werk nu een jaar outbound bij de postbank.. en vind het nog steeds goed te doen Makkelijk te combineren met studie, goed salaris en vind het nog gezellig ook..quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:35 schreef La_Guiri het volgende:
Ik vind callcenterwerk ook niet leuk, heb net opgezegd bij de Postbank. Dat was inbound en dat was beter te doen als outbound wat ik daarvoor 2x heb gedaan.
Zango! Google! Yahoo! QWAGAWAAAAAAAAARGGGH!!!!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:35 schreef thaduck het volgende:
[..]
Weinig IE problemen met extra meuk balken enzo door op Yes/Ja te klikken te pas en onpas?
netsh winsock reset?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:32 schreef Bigs het volgende:
Een andere leuke is als Windows bij het vernieuwen van het IP begint te klagen 'er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket'. Meestal is dat het resultaat van spyware die onzorgvuldig verwijderd is.
welke afdeling zit jij dan?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:37 schreef Haijo het volgende:
[..]
Zango! Google! Yahoo! QWAGAWAAAAAAAAARGGGH!!!!
"Mevrouw, ziet u bovenaan een witte balk?"
"Ja, Inderdaad!"
"En hoeveel ziet u er?"
"EEN!"(om de een of andere reden krijg ik alleen enthousiaste Josti's aan de lijn
"En wat staat daarvoor?"
"Google!"
"En u ziet er maar een?"
"JA!"
"En naast die Google-toolbar ziet u daarnaast nog een witte balk?"
"Nee, gewoon een lange witte balk!"
"En middenin die witte balk, staat daar het woordje adres?"
"Ja, nu u het zegt!"
Dit is meestal het punt, waarop ik ontslag overweeg. Toch maar TAP worden denk ik. Hoef ik niet met die kutklanten te praten.
[..]
netsh winsock reset?
Ik twijfel tussen UPC, Eneco en de belastingdienst.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:06 schreef Hummel het volgende:
Werk zelf in het callcenter van de meest geliefde (NOT) organisatie van Nederland en ik kan het eigenlijk alleen maar iedereen afraden.. Gemiddeld wordt je 10 x per uur verrot gescholden, je zit continue blunders en wangedag van de o zo geliefde (NOT) organisatie te verdedigen. Andere maken de fout maar jij fungeert als stootrand Verder verdien ik kei slecht en stuiter ik ik elke dag lichtelijk overspannen weer naar huis.
Waarom ik er aan begonnen ben ? Tja.... je moet wat en ik geloof nog steeds heilig dat mijn gebuffel hier een keer wordt beloond door een geweldige fantastische andere baan !
Al wordt mijn mijn criteria voor een andere baan steeds soepeler sinds ik hier werk, het sorteren van uien en het tellen van fruitvliegjes wordt ineens erg interessant en dankbaar werk vergeleken bij wat ik nu moet doorstaan !
Toet !!!! 3 x fout, het kan echt allemaal nog erger dan dit !quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik twijfel tussen UPC, Eneco en de belastingdienst.
Ah, het UWV .quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:14 schreef Hummel het volgende:
[..]
Toet !!!! 3 x fout, het kan echt allemaal nog erger dan dit !
Je komt er o.a. terecht als je ontslagen bent.....
Meer zeg ik niet, het is weekend...... ik wil niet aan werk denken !
Dat valt wel mee, als je een paar dingen in de gaten houdt. Alles aan security (WEP/WPA, MAC filtering, etc) moet uit, dat sowieso. Internet configureren doe je met een kabeltje, en als dat werkt kan je aan WiFi gaan werken. Als dat ook werkt, en security moet aangezet worden, dan haal je dat kabeltje er weer bij Weinig problemen mee, met die WiFi dingenquote:
Zeg dan meteen dat je bij UWV werkt... zit er al een half jaar? Kun je zó de WW in...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:06 schreef Hummel het volgende:
Werk zelf in het callcenter van de meest geliefde (NOT) organisatie van Nederland en ik kan het eigenlijk alleen maar iedereen afraden.. Gemiddeld wordt je 10 x per uur verrot gescholden, je zit continue blunders en wangedag van de o zo geliefde (NOT) organisatie te verdedigen. Andere maken de fout maar jij fungeert als stootrand Verder verdien ik kei slecht en stuiter ik ik elke dag lichtelijk overspannen weer naar huis.
Waarom ik er aan begonnen ben ? Tja.... je moet wat en ik geloof nog steeds heilig dat mijn gebuffel hier een keer wordt beloond door een geweldige fantastische andere baan !
Al wordt mijn mijn criteria voor een andere baan steeds soepeler sinds ik hier werk, het sorteren van uien en het tellen van fruitvliegjes wordt ineens erg interessant en dankbaar werk vergeleken bij wat ik nu moet doorstaan !
Ja joh? Leg gat maar eens uit aan een oud omaatje van 80 die een monteur heeft langs gehad die het veel makkelijker vond om even WiFi te installeren over drie betonnen muren heen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:35 schreef Light het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, als je een paar dingen in de gaten houdt. Alles aan security (WEP/WPA, MAC filtering, etc) moet uit, dat sowieso. Internet configureren doe je met een kabeltje, en als dat werkt kan je aan WiFi gaan werken. Als dat ook werkt, en security moet aangezet worden, dan haal je dat kabeltje er weer bij Weinig problemen mee, met die WiFi dingen
Neeee....... Zeg dat nou niet...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 00:25 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Zeg dan meteen dat je bij UWV werkt... zit er al een half jaar? Kun je zó de WW in...
Jawel, heb er 3 jaar met 'plezier' (leuke collega's!) gewerkt en door een meningsverschil met mijn nieuwe TM vloog ik er, hup, zo uit!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:20 schreef Haijo het volgende:
LOL.
Hoezo ben je ontslagen bij KPN Contact? Voldeed je niet aan het COPC?
En is't wat? Zit je in Almelo?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:38 schreef Nies het volgende:
ClientLogic meldt
D'r zitten er hier op ut forum nog wel heel wat meer
waar werk je nu dan? nu nog daar gedetacheerd? of na je zwangerschapsverlof en toen ontslagen?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:34 schreef Fuente het volgende:
[..]
Jawel, heb er 3 jaar met 'plezier' (leuke collega's!) gewerkt en door een meningsverschil met mijn nieuwe TM vloog ik er, hup, zo uit!
Ben er gedetacheerd (nog steeds ja, ben in de tussentijd uit dienst geweest wegens zwangerschapsverlof, dus kon erna weer gedetacheerd worden) en dan heb je dus geen poot om op te staan.
Collega's .quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:38 schreef Nies het volgende:
D'r zitten er hier op ut forum nog wel heel wat meer
Momenteel werkeloos dus Net ontslagen. Ik was sinds november weer aan 't werk, ervoor 3 maanden zwangerschapsverlof gehad. Ik werkte in Enschede, Planet en HetNet ADSL + mailafhandeling.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:23 schreef petre86 het volgende:
[..]
waar werk je nu dan? nu nog daar gedetacheerd? of na je zwangerschapsverlof en toen ontslagen?
p.s. ik neem aan Enschede.. welke afdeling zit/zat je?
Als je net ontslagen bent bij een callcenter kun je daar waarschijnlijk niet weer binnen drie maanden aan de slag, ook niet via een ander uitzendbureau. Er zijn wel meerdere callcentra in Enschede, dus een echt probleem hoeft dat niet te zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:31 schreef Fuente het volgende:
[..]
Momenteel werkeloos dus Net ontslagen. Ik was sinds november weer aan 't werk, ervoor 3 maanden zwangerschapsverlof gehad. Ik werkte in Enschede, Planet en HetNet ADSL + mailafhandeling.
Ik ben officieel nog steeds gedetacheerd via TempoTeam, maar doordat ik dus gedetacheerd ben kunnen ze me niet plaatsen bij een ander callcentre, omdat die vaak geen gedetacheerden willen aannemen.
Ik ga nu dus op uitzendbasis via Creyfs werken.
Dat zeg ik Ik werkte bij KPN (SNT) en ga nu werken bij ClientLogic in Almelo.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:41 schreef Light het volgende:
[..]
Als je net ontslagen bent bij een callcenter kun je daar waarschijnlijk niet weer binnen drie maanden aan de slag, ook niet via een ander uitzendbureau. Er zijn wel meerdere callcentra in Enschede, dus een echt probleem hoeft dat niet te zijn.
Owja, alles lezen en dan ook nog alles onthouden, da's natuurlijk ook voor mij een optiequote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:46 schreef Fuente het volgende:
[..]
Dat zeg ik Ik werkte bij KPN (SNT) en ga nu werken bij ClientLogic in Almelo.
ClientLogic zit alleen in Almelo, dus daar zit ik dan ook.quote:
En wie date hier ook al weer een collega?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 schreef kastanova het volgende:
Collega's .
Sjit, klopt ook: ik werk ook bij CLquote:En wie date hier ook al weer een collega?
Dat ligt eraan hoeveel je doet tijdens je aanwezigheidquote:Op zaterdag 6 mei 2006 23:28 schreef miss.cutie4you het volgende:
[..]
Sjit, klopt ook: ik werk ook bij CL
Werken; Aanwezigheidspremie=>hetzelfde toch!?
Jaja, doe nog maar een !
Wie was je TM dan, Joep, Charles, Enny hoe heten ze ook alweer?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:34 schreef Fuente het volgende:
[..]
Jawel, heb er 3 jaar met 'plezier' (leuke collega's!) gewerkt en door een meningsverschil met mijn nieuwe TM vloog ik er, hup, zo uit!
Ben er gedetacheerd (nog steeds ja, ben in de tussentijd uit dienst geweest wegens zwangerschapsverlof, dus kon erna weer gedetacheerd worden) en dan heb je dus geen poot om op te staan.
Outbound, mensen dingen aansmeren, da's hoger bedoel je?quote:Op zondag 7 mei 2006 20:20 schreef Haijo het volgende:
Ik weet niet wat voor werk je nou doet, maar volgens mij is klantenservice wel het laagste van het laagste in callcenterland.
ligt er aan waar.. die KS van ons, dat lijkt me niet het leukste/simpelste werk .. met al sdie ***systemenquote:Op zondag 7 mei 2006 20:20 schreef Haijo het volgende:
Ik weet niet wat voor werk je nou doet, maar volgens mij is klantenservice wel het laagste van het laagste in callcenterland.
outbound hetnetquote:Op zondag 7 mei 2006 20:26 schreef Light het volgende:
[..]
Outbound, mensen dingen aansmeren, da's hoger bedoel je?
wat een onzin 'het laagste van het laagste'quote:Op zondag 7 mei 2006 20:20 schreef Haijo het volgende:
Ik weet niet wat voor werk je nou doet, maar volgens mij is klantenservice wel het laagste van het laagste in callcenterland.
Als iemand uitgescholden wordt, is dat ook meteen de reden om iemand is goed duidelijk te maken dat dat niet gaat werken. En als de klant no steeds verder gaat met uitschelden, dan hang je ze op of je zet ze in de wacht totdat ze weer bekoeld zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:56 schreef thaduck het volgende:
Uitgescholden worden op een hel(l)(p)desk??? Dat zou mij niet gebeuren, dan kunnen ze beter gelijk ophangen, want dat tolereerde ik echt niet.
Bij ons gingen ze meestal op de speaker, zodat iedereen erom kon lachenquote:Op maandag 8 mei 2006 10:52 schreef Slee-3r het volgende:
[..]
Als iemand uitgescholden wordt, is dat ook meteen de reden om iemand is goed duidelijk te maken dat dat niet gaat werken. En als de klant no steeds verder gaat met uitschelden, dan hang je ze op of je zet ze in de wacht totdat ze weer bekoeld zijn.
Hoe het bij andere call centers zit weet ik niet, maar CL heeft (als één van de weinigen ) die COPC en ja, alles en iedereen wat daar ook maar iets zegt aan de telefoon krijgt een communicatie traning.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:56 schreef nikky het volgende:
Ik vraag me af of sommige mensen hier communicatietraining krijgen.. Want het lijkt in dit topic soms meer op "hoe krijg ik een klant kwaaier dan dat hij/zij al is?"
Dat vind ik ook, al verbaast het me niets gezien de capaciteiten van de gemiddelde callcentermedewerker. Wat op zich verbazingwekkend is, zo moeilijk is het echt niet. De enige uitdaging is om met zoveel mogelijk mensen zo goed mogelijk te communiceren, buiten wat specifieke kennis en vaardigheden met betrekking tot de taken die je hebt.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:56 schreef nikky het volgende:
Ik vraag me af of sommige mensen hier communicatietraining krijgen.. Want het lijkt in dit topic soms meer op "hoe krijg ik een klant kwaaier dan dat hij/zij al is?"
Ze heeft aan de ene kant wel gelijk, al is het natuurlijk niet zo dat mensen er altijd beter van worden. JE stuurt iemands gedrag omdat jouw opdrachtgever daar beter van wordt, maar uiteindelijk hebben die mensen een eigen keuze.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:04 schreef Isegrim het volgende:
Een dame bij een uitzendbureau meldde mij dat ik 'het helemaal verkeerd zag' als ik vond dat outbound telemarketing betekende dat je mensen dingen 'aansmeerde'. Die mensen worden er béter van, zei ze nog. Ik had dus aangegeven dat ik alles behalve callcenterwerk wilde doen. Ze vond het maar belachelijk geloof ik.
Ik vind het helemaal niet leuk als een klant boos ophangt. Ik zit daar om mensen te helpen en dat wil ik dan ook graag doen.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:02 schreef Nies het volgende:
[..]
Hoe het bij andere call centers zit weet ik niet, maar CL heeft (als één van de weinigen ) die COPC en ja, alles en iedereen wat daar ook maar iets zegt aan de telefoon krijgt een communicatie traning.
Het ligt in zo'n geval natuurlijk ook aan de klant. Ze kunnen heel veel kanten met me op, maar als ze stug hun eigen ding blijven doen en denken, geen klap aan willen nemen van wat ik zeg, dan wil ik er ook wel een sport van maken om ze kwaad op te laten hangen.
Psies.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, al verbaast het me niets gezien de capaciteiten van de gemiddelde callcentermedewerker. Wat op zich verbazingwekkend is, zo moeilijk is het echt niet. De enige uitdaging is om met zoveel mogelijk mensen zo goed mogelijk te communiceren, buiten wat specifieke kennis en vaardigheden met betrekking tot de taken die je hebt.
Je zou kunnen melden dat je bijvoorbeeld geen telemarketing zou willen doen. Er is genoeg leuks te vinden in de callcenterwereld.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:04 schreef Isegrim het volgende:
Een dame bij een uitzendbureau meldde mij dat ik 'het helemaal verkeerd zag' als ik vond dat outbound telemarketing betekende dat je mensen dingen 'aansmeerde'. Die mensen worden er béter van, zei ze nog. Ik had dus aangegeven dat ik alles behalve callcenterwerk wilde doen. Ze vond het maar belachelijk geloof ik.
Bij beide callcenters waar ik heb gewerkt kreeg je 1 dag communicatietraining voordat je begon. Daarna werd er alleen nog maar gestuurd op performance (tot grote ergernis van de persoon die de communicatietrainingen gaf).quote:Op maandag 8 mei 2006 14:56 schreef nikky het volgende:
Ik vraag me af of sommige mensen hier communicatietraining krijgen.. Want het lijkt in dit topic soms meer op "hoe krijg ik een klant kwaaier dan dat hij/zij al is?"
Nichtrijder !quote:Op maandag 8 mei 2006 15:12 schreef Bigs het volgende:
[..]
Bij beide callcenters waar ik heb gewerkt kreeg je 1 dag communicatietraining voordat je begon. Daarna werd er alleen nog maar gestuurd op performance (tot grote ergernis van de persoon die de communicatietrainingen gaf).
Hmja, dat zei ik ook. Dat ik alles wilde doen behalve telefonische verkoop. Helpdeskwerk lijkt me bijvoorbeeld wél heel leuk.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:10 schreef nikky het volgende:
[..]
Je zou kunnen melden dat je bijvoorbeeld geen telemarketing zou willen doen. Er is genoeg leuks te vinden in de callcenterwereld.
Toch vragen ze voor helpdeskwerk vaak telefoonervaring. Een paar maandjes outbound werk is daar perfect voor. Zo erg is het echt niet hoorquote:Op maandag 8 mei 2006 15:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hmja, dat zei ik ook. Dat ik alles wilde doen behalve telefonische verkoop. Helpdeskwerk lijkt me bijvoorbeeld wél heel leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |