Gefeliciteerdquote:Op woensdag 26 april 2006 14:13 schreef JoPiDo het volgende:
aangenomen bij de nieuwe unie! 15 euro per uur (ik ben 21) en heerlijk werk! mensen bellen mij met vragen over hun huur, of reparties aan hun woning ed. ik moet ze dan verder helpen en afspraken maken met bijvoorbeeld de opzichter heel prima werk op oproepbasis, wat inhoudt dat ik ongeveer twee volle dagen per week kan werken
en via het uitzendbureau, dus extra veel vakantiegeld en elke woensdag mijn geld op mijn rekening
HEERLIJK!
Die award hebben ze bij ons zelfs een paar keer gewonnenquote:Op woensdag 26 april 2006 23:45 schreef nikky het volgende:
Jaja, er bestaat tegenwoordig een callcenter award
We hadden dus vanavond een feestje aangezien we bij de 5 genomineerden zaten. ( van de 200 aanmeldingen overigens )
Op nummer 3 is geworden: UWV met het Klanten Contact Centrum
Op nummer 2 is geworden: RVS verzekeringen
En nummer 1het is gewoon ongeloofelijk is geworden UPC . En hoevaak die wel niet in het nieuws zijn geweest .
2003 waren we derde 2004 eerste en 2005 ook eerste CendrisBSC for the best callcenterquote:Op donderdag 27 april 2006 00:55 schreef Vava het volgende:
[..]
Die award hebben ze bij ons zelfs een paar keer gewonnen
Ow vandaar dat ik vandaag zo lam ben de vogeltjesdans...aaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!!quote:We hadden dus vanavond een feestje ....
hehe en onze werkgever niet zekerquote:En hoevaak die wel niet in het nieuws zijn geweest .
Ja, dan bellen ze je op en dan slaan ze stoere taal uit en voor je het weet ben je blut..quote:Heeft iemand ervaring met schuldeisenrs via een callcenter?
hoi IPB collega, ADSL hierquote:Op zaterdag 29 april 2006 12:50 schreef Haijo het volgende:
Inbound technische helpdesk voor KPN in Groningen. Bruto 8.75, netto 7.25, errug netjes.
OH CRAP! They found me...quote:
jij hebt niet zo veel verdiend, bedoel jequote:Op zaterdag 29 april 2006 16:41 schreef Natalie het volgende:
Callcenterwerk ga ik nooit meer doen. Ik vind 't niet leuk en 't verdient ook niet genoeg.
omdat IPB in opbouw is in Gn, en omdat ADSL aan het verhuizen is naar Ens, en er in Gn geen nieuwe adsl mensen bij komen.... toch?quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:07 schreef Haijo het volgende:
[..]
OH CRAP! They found me...
iig ben ik niet die aap die op het gemonitorde tweakers topic vrolijk meldt
"Hoi, ik sta 17 minuten in de wacht, heeft iemand vragen?"
Ik had trouwens best ADSL kunnen zijn, hoezo ben je er zo zeker van dat ik IPB ben?
Bij ons niet. bij ons pakken ze de telefoon. voeren ze je cubicle nr in en ze tappen zo je lijn af.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:27 schreef petre86 het volgende:
[..]
omdat IPB in opbouw is in Gn, en omdat ADSL aan het verhuizen is naar Ens, en er in Gn geen nieuwe adsl mensen bij komen.... toch?
maar jullie 17 minuten wachten ? langste wat ik heb gehad is 6 min.
en tweakers topic?
gemonitord? je ziet toch op je scherm of er meegeluisterd/keken wordt?
bij ons is dat in de CAO bepaald. de medewerker moet een signaal krijgen dat er wordt meegeluisterd/keken. ivm privecy van de medewerker..quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:30 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Bij ons niet. bij ons pakken ze de telefoon. voeren ze je cubicle nr in en ze tappen zo je lijn af.
ja, 3 weken fulltimetraining..quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:28 schreef --Christiaan-- het volgende:
Heb je daar een opleiding voor nodig?
Nee, het tweakers topic over Internetplusbellen - wat natuurljik helemaal is uitgepluisd- wordt ook bekeken door managers geloof ik.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:27 schreef petre86 het volgende:
[..]
omdat IPB in opbouw is in Gn, en omdat ADSL aan het verhuizen is naar Ens, en er in Gn geen nieuwe adsl mensen bij komen.... toch?
maar jullie 17 minuten wachten ? langste wat ik heb gehad is 6 min.
en tweakers topic?
gemonitord? je ziet toch op je scherm of er meegeluisterd/keken wordt?
Training.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:47 schreef petre86 het volgende:
[..]
[quote]
ja, 3 weken fulltimetraining..
Vallen jullie onder de Call Center CAO?quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:47 schreef petre86 het volgende:
[..]
bij ons is dat in de CAO bepaald. de medewerker moet een signaal krijgen dat er wordt meegeluisterd/keken. ivm privecy van de medewerker..
Die melding was "Nog mensen met problemen? Ik ben nu aan het werk bij de helpdesk van IPB en wacht al 17 mins op een gesprek " in dit topic.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:07 schreef Haijo het volgende:
[..]
OH CRAP! They found me...
iig ben ik niet die aap die op het gemonitorde tweakers topic vrolijk meldt
"Hoi, ik sta 17 minuten in de wacht, heeft iemand vragen?"
Ik had trouwens best ADSL kunnen zijn, hoezo ben je er zo zeker van dat ik IPB ben?
Terwijl je een geheimhoudingsclausule hebt waarin je 500 euro moet dokken...quote:Op zondag 30 april 2006 00:32 schreef Light het volgende:
[..]
Die melding was "Nog mensen met problemen? Ik ben nu aan het werk bij de helpdesk van IPB en wacht al 17 mins op een gesprek " in dit topic.
Of ze je daarop willen (en kunnen) pakken ligt ook aan de info die je geeft. Als je alleen maar info geeft die in een handleiding of spec sheet ofzo staat dan ljikt me dat ze vrij weinig kunnen. Het is immers al openbaar.quote:Op zondag 30 april 2006 06:57 schreef Haijo het volgende:
[..]
Terwijl je een geheimhoudingsclausule hebt waarin je 500 euro moet dokken...
Ja, ik kom iedere dag vanuit Enschede naar het Damsterdiep.quote:Op zondag 30 april 2006 10:55 schreef Haijo het volgende:
Ik denk dat de managers wel weten hoe druk het is hoor, werk je trouwens in Damsterdiep? Zat ik twee weken geleden nog...
hehe jij zit in de ouwe kweekvijver beneden?quote:Op zondag 30 april 2006 12:07 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, ik kom iedere dag vanuit Enschede naar het Damsterdiep.
Eh ownee, toch niet
Zonder uitspraken te doen over waar ik werk kan ik die vraag wel negatief beantwoorden.quote:Op zondag 30 april 2006 16:22 schreef petre86 het volgende:
[..]
hehe jij zit in de ouwe kweekvijver beneden?
Ah OK. Hoe oud moet je er voor zijn? En weet jij een site waar callcentervacatures opstaan of gewoon dingen als monsterboard?quote:
Tiscali bv. Zit in Maarssen gok ik nu.quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:09 schreef erwinrt het volgende:
weet iemand leuke callcenters in Utrecht ?
kijk op de site's van de uitzendbureau's, beter nog: ga langsquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:10 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ah OK. Hoe oud moet je er voor zijn? En weet jij een site waar callcentervacatures opstaan of gewoon dingen als monsterboard?
Oisterwijk, dus dat wordt ws in Tilburgquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:36 schreef petre86 het volgende:
[..]
kijk op de site's van de uitzendbureau's, beter nog: ga langs
er zijn zeker aparte buro's voor ( tempoteam callflex afdeling van Tempo team)
manpower, randstad.. iedereen levert wel.. waar woon je?
Zoiets wil ik dus ook doenquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:32 schreef erwinrt het volgende:
het lijkt mij ook het leukste om klanten te helpen met bijvoorbeeld hun pc, je leerd er zelf ook nog vanalles van
Randstad heeft ook een callflex afdeling. En hier in Enschede zijn genoeg uitzendbureau's waar ze met grote letters voor de ramen aangeven dat ze call center medewerkers zoeken.quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:36 schreef petre86 het volgende:
[..]
kijk op de site's van de uitzendbureau's, beter nog: ga langs
er zijn zeker aparte buro's voor ( tempoteam callflex afdeling van Tempo team)
manpower, randstad.. iedereen levert wel.. waar woon je?
Mwa.. ik vond het erg snel gaan vervelen. Altijd dezelfde klote problemen, mensen die niet doen wat je zegt en niet geloven dat het aan hun ligtquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:32 schreef erwinrt het volgende:
het lijkt mij ook het leukste om klanten te helpen met bijvoorbeeld hun pc, je leerd er zelf ook nog vanalles van
"Dubbelklikken op deze computer, externe toegang. Rechtermuisknop op de verbinding en dan kiezen voor eigenschappen/properties. Wat staat hier als inbelnummer?"quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:54 schreef Bigs het volgende:
[..]
Mwa.. ik vond het erg snel gaan vervelen. Altijd dezelfde klote problemen, mensen die niet doen wat je zegt en niet geloven dat het aan hun ligt
Hehe, ik moet kl altijd laten zoeken naar het trappetje rechtsonder. Dat is het programmaatje voor de draadloze verbinding. Kom weinig bekabelde problemen tegen overigens, voornamelijk WiFi. De 3$%#$% die dat heeft uitgevonden moeten ze ophangen aan de hoogste boom.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:25 schreef thaduck het volgende:
[..]
"Dubbelklikken op deze computer, externe toegang. Rechtermuisknop op de verbinding en dan kiezen voor eigenschappen/properties. Wat staat hier als inbelnummer?"
Dat zinnetje zit er jaren na dato nog steeds in, resultaat van 2 weken front support bij Wol en ben nu 4 jaar weg daar Zinnetje gebruikte ik in de beginperiode vaak, ofwel, 7,5 jaar geleden zo'n beetje lol
Wifi is 1 grote ramp! Net als wij Windows NT toendertijd 1 grote ramp vonden. Als een verbinding daarin niet werkte dan was je gewoon uren bezig soms.. RAS opnieuw installen enzo, rampzalig!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:04 schreef Haijo het volgende:
[..]
Hehe, ik moet kl altijd laten zoeken naar het trappetje rechtsonder. Dat is het programmaatje voor de draadloze verbinding. Kom weinig bekabelde problemen tegen overigens, voornamelijk WiFi. De 3$%#$% die dat heeft uitgevonden moeten ze ophangen aan de hoogste boom.
Hm ik werk nu een jaar outbound bij de postbank.. en vind het nog steeds goed te doen Makkelijk te combineren met studie, goed salaris en vind het nog gezellig ook..quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:35 schreef La_Guiri het volgende:
Ik vind callcenterwerk ook niet leuk, heb net opgezegd bij de Postbank. Dat was inbound en dat was beter te doen als outbound wat ik daarvoor 2x heb gedaan.
Zango! Google! Yahoo! QWAGAWAAAAAAAAARGGGH!!!!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:35 schreef thaduck het volgende:
[..]
Weinig IE problemen met extra meuk balken enzo door op Yes/Ja te klikken te pas en onpas?
netsh winsock reset?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:32 schreef Bigs het volgende:
Een andere leuke is als Windows bij het vernieuwen van het IP begint te klagen 'er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket'. Meestal is dat het resultaat van spyware die onzorgvuldig verwijderd is.
welke afdeling zit jij dan?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:37 schreef Haijo het volgende:
[..]
Zango! Google! Yahoo! QWAGAWAAAAAAAAARGGGH!!!!
"Mevrouw, ziet u bovenaan een witte balk?"
"Ja, Inderdaad!"
"En hoeveel ziet u er?"
"EEN!"(om de een of andere reden krijg ik alleen enthousiaste Josti's aan de lijn
"En wat staat daarvoor?"
"Google!"
"En u ziet er maar een?"
"JA!"
"En naast die Google-toolbar ziet u daarnaast nog een witte balk?"
"Nee, gewoon een lange witte balk!"
"En middenin die witte balk, staat daar het woordje adres?"
"Ja, nu u het zegt!"
Dit is meestal het punt, waarop ik ontslag overweeg. Toch maar TAP worden denk ik. Hoef ik niet met die kutklanten te praten.
[..]
netsh winsock reset?
Ik twijfel tussen UPC, Eneco en de belastingdienst.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:06 schreef Hummel het volgende:
Werk zelf in het callcenter van de meest geliefde (NOT) organisatie van Nederland en ik kan het eigenlijk alleen maar iedereen afraden.. Gemiddeld wordt je 10 x per uur verrot gescholden, je zit continue blunders en wangedag van de o zo geliefde (NOT) organisatie te verdedigen. Andere maken de fout maar jij fungeert als stootrand Verder verdien ik kei slecht en stuiter ik ik elke dag lichtelijk overspannen weer naar huis.
Waarom ik er aan begonnen ben ? Tja.... je moet wat en ik geloof nog steeds heilig dat mijn gebuffel hier een keer wordt beloond door een geweldige fantastische andere baan !
Al wordt mijn mijn criteria voor een andere baan steeds soepeler sinds ik hier werk, het sorteren van uien en het tellen van fruitvliegjes wordt ineens erg interessant en dankbaar werk vergeleken bij wat ik nu moet doorstaan !
Toet !!!! 3 x fout, het kan echt allemaal nog erger dan dit !quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik twijfel tussen UPC, Eneco en de belastingdienst.
Ah, het UWV .quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:14 schreef Hummel het volgende:
[..]
Toet !!!! 3 x fout, het kan echt allemaal nog erger dan dit !
Je komt er o.a. terecht als je ontslagen bent.....
Meer zeg ik niet, het is weekend...... ik wil niet aan werk denken !
Dat valt wel mee, als je een paar dingen in de gaten houdt. Alles aan security (WEP/WPA, MAC filtering, etc) moet uit, dat sowieso. Internet configureren doe je met een kabeltje, en als dat werkt kan je aan WiFi gaan werken. Als dat ook werkt, en security moet aangezet worden, dan haal je dat kabeltje er weer bij Weinig problemen mee, met die WiFi dingenquote:
Zeg dan meteen dat je bij UWV werkt... zit er al een half jaar? Kun je zó de WW in...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:06 schreef Hummel het volgende:
Werk zelf in het callcenter van de meest geliefde (NOT) organisatie van Nederland en ik kan het eigenlijk alleen maar iedereen afraden.. Gemiddeld wordt je 10 x per uur verrot gescholden, je zit continue blunders en wangedag van de o zo geliefde (NOT) organisatie te verdedigen. Andere maken de fout maar jij fungeert als stootrand Verder verdien ik kei slecht en stuiter ik ik elke dag lichtelijk overspannen weer naar huis.
Waarom ik er aan begonnen ben ? Tja.... je moet wat en ik geloof nog steeds heilig dat mijn gebuffel hier een keer wordt beloond door een geweldige fantastische andere baan !
Al wordt mijn mijn criteria voor een andere baan steeds soepeler sinds ik hier werk, het sorteren van uien en het tellen van fruitvliegjes wordt ineens erg interessant en dankbaar werk vergeleken bij wat ik nu moet doorstaan !
Ja joh? Leg gat maar eens uit aan een oud omaatje van 80 die een monteur heeft langs gehad die het veel makkelijker vond om even WiFi te installeren over drie betonnen muren heen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:35 schreef Light het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, als je een paar dingen in de gaten houdt. Alles aan security (WEP/WPA, MAC filtering, etc) moet uit, dat sowieso. Internet configureren doe je met een kabeltje, en als dat werkt kan je aan WiFi gaan werken. Als dat ook werkt, en security moet aangezet worden, dan haal je dat kabeltje er weer bij Weinig problemen mee, met die WiFi dingen
Neeee....... Zeg dat nou niet...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 00:25 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Zeg dan meteen dat je bij UWV werkt... zit er al een half jaar? Kun je zó de WW in...
Jawel, heb er 3 jaar met 'plezier' (leuke collega's!) gewerkt en door een meningsverschil met mijn nieuwe TM vloog ik er, hup, zo uit!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:20 schreef Haijo het volgende:
LOL.
Hoezo ben je ontslagen bij KPN Contact? Voldeed je niet aan het COPC?
En is't wat? Zit je in Almelo?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:38 schreef Nies het volgende:
ClientLogic meldt
D'r zitten er hier op ut forum nog wel heel wat meer
waar werk je nu dan? nu nog daar gedetacheerd? of na je zwangerschapsverlof en toen ontslagen?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:34 schreef Fuente het volgende:
[..]
Jawel, heb er 3 jaar met 'plezier' (leuke collega's!) gewerkt en door een meningsverschil met mijn nieuwe TM vloog ik er, hup, zo uit!
Ben er gedetacheerd (nog steeds ja, ben in de tussentijd uit dienst geweest wegens zwangerschapsverlof, dus kon erna weer gedetacheerd worden) en dan heb je dus geen poot om op te staan.
Collega's .quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:38 schreef Nies het volgende:
D'r zitten er hier op ut forum nog wel heel wat meer
Momenteel werkeloos dus Net ontslagen. Ik was sinds november weer aan 't werk, ervoor 3 maanden zwangerschapsverlof gehad. Ik werkte in Enschede, Planet en HetNet ADSL + mailafhandeling.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:23 schreef petre86 het volgende:
[..]
waar werk je nu dan? nu nog daar gedetacheerd? of na je zwangerschapsverlof en toen ontslagen?
p.s. ik neem aan Enschede.. welke afdeling zit/zat je?
Als je net ontslagen bent bij een callcenter kun je daar waarschijnlijk niet weer binnen drie maanden aan de slag, ook niet via een ander uitzendbureau. Er zijn wel meerdere callcentra in Enschede, dus een echt probleem hoeft dat niet te zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:31 schreef Fuente het volgende:
[..]
Momenteel werkeloos dus Net ontslagen. Ik was sinds november weer aan 't werk, ervoor 3 maanden zwangerschapsverlof gehad. Ik werkte in Enschede, Planet en HetNet ADSL + mailafhandeling.
Ik ben officieel nog steeds gedetacheerd via TempoTeam, maar doordat ik dus gedetacheerd ben kunnen ze me niet plaatsen bij een ander callcentre, omdat die vaak geen gedetacheerden willen aannemen.
Ik ga nu dus op uitzendbasis via Creyfs werken.
Dat zeg ik Ik werkte bij KPN (SNT) en ga nu werken bij ClientLogic in Almelo.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:41 schreef Light het volgende:
[..]
Als je net ontslagen bent bij een callcenter kun je daar waarschijnlijk niet weer binnen drie maanden aan de slag, ook niet via een ander uitzendbureau. Er zijn wel meerdere callcentra in Enschede, dus een echt probleem hoeft dat niet te zijn.
Owja, alles lezen en dan ook nog alles onthouden, da's natuurlijk ook voor mij een optiequote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:46 schreef Fuente het volgende:
[..]
Dat zeg ik Ik werkte bij KPN (SNT) en ga nu werken bij ClientLogic in Almelo.
ClientLogic zit alleen in Almelo, dus daar zit ik dan ook.quote:
En wie date hier ook al weer een collega?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 schreef kastanova het volgende:
Collega's .
Sjit, klopt ook: ik werk ook bij CLquote:En wie date hier ook al weer een collega?
Dat ligt eraan hoeveel je doet tijdens je aanwezigheidquote:Op zaterdag 6 mei 2006 23:28 schreef miss.cutie4you het volgende:
[..]
Sjit, klopt ook: ik werk ook bij CL
Werken; Aanwezigheidspremie=>hetzelfde toch!?
Jaja, doe nog maar een !
Wie was je TM dan, Joep, Charles, Enny hoe heten ze ook alweer?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:34 schreef Fuente het volgende:
[..]
Jawel, heb er 3 jaar met 'plezier' (leuke collega's!) gewerkt en door een meningsverschil met mijn nieuwe TM vloog ik er, hup, zo uit!
Ben er gedetacheerd (nog steeds ja, ben in de tussentijd uit dienst geweest wegens zwangerschapsverlof, dus kon erna weer gedetacheerd worden) en dan heb je dus geen poot om op te staan.
Outbound, mensen dingen aansmeren, da's hoger bedoel je?quote:Op zondag 7 mei 2006 20:20 schreef Haijo het volgende:
Ik weet niet wat voor werk je nou doet, maar volgens mij is klantenservice wel het laagste van het laagste in callcenterland.
ligt er aan waar.. die KS van ons, dat lijkt me niet het leukste/simpelste werk .. met al sdie ***systemenquote:Op zondag 7 mei 2006 20:20 schreef Haijo het volgende:
Ik weet niet wat voor werk je nou doet, maar volgens mij is klantenservice wel het laagste van het laagste in callcenterland.
outbound hetnetquote:Op zondag 7 mei 2006 20:26 schreef Light het volgende:
[..]
Outbound, mensen dingen aansmeren, da's hoger bedoel je?
wat een onzin 'het laagste van het laagste'quote:Op zondag 7 mei 2006 20:20 schreef Haijo het volgende:
Ik weet niet wat voor werk je nou doet, maar volgens mij is klantenservice wel het laagste van het laagste in callcenterland.
Als iemand uitgescholden wordt, is dat ook meteen de reden om iemand is goed duidelijk te maken dat dat niet gaat werken. En als de klant no steeds verder gaat met uitschelden, dan hang je ze op of je zet ze in de wacht totdat ze weer bekoeld zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:56 schreef thaduck het volgende:
Uitgescholden worden op een hel(l)(p)desk??? Dat zou mij niet gebeuren, dan kunnen ze beter gelijk ophangen, want dat tolereerde ik echt niet.
Bij ons gingen ze meestal op de speaker, zodat iedereen erom kon lachenquote:Op maandag 8 mei 2006 10:52 schreef Slee-3r het volgende:
[..]
Als iemand uitgescholden wordt, is dat ook meteen de reden om iemand is goed duidelijk te maken dat dat niet gaat werken. En als de klant no steeds verder gaat met uitschelden, dan hang je ze op of je zet ze in de wacht totdat ze weer bekoeld zijn.
Hoe het bij andere call centers zit weet ik niet, maar CL heeft (als één van de weinigen ) die COPC en ja, alles en iedereen wat daar ook maar iets zegt aan de telefoon krijgt een communicatie traning.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:56 schreef nikky het volgende:
Ik vraag me af of sommige mensen hier communicatietraining krijgen.. Want het lijkt in dit topic soms meer op "hoe krijg ik een klant kwaaier dan dat hij/zij al is?"
Dat vind ik ook, al verbaast het me niets gezien de capaciteiten van de gemiddelde callcentermedewerker. Wat op zich verbazingwekkend is, zo moeilijk is het echt niet. De enige uitdaging is om met zoveel mogelijk mensen zo goed mogelijk te communiceren, buiten wat specifieke kennis en vaardigheden met betrekking tot de taken die je hebt.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:56 schreef nikky het volgende:
Ik vraag me af of sommige mensen hier communicatietraining krijgen.. Want het lijkt in dit topic soms meer op "hoe krijg ik een klant kwaaier dan dat hij/zij al is?"
Ze heeft aan de ene kant wel gelijk, al is het natuurlijk niet zo dat mensen er altijd beter van worden. JE stuurt iemands gedrag omdat jouw opdrachtgever daar beter van wordt, maar uiteindelijk hebben die mensen een eigen keuze.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:04 schreef Isegrim het volgende:
Een dame bij een uitzendbureau meldde mij dat ik 'het helemaal verkeerd zag' als ik vond dat outbound telemarketing betekende dat je mensen dingen 'aansmeerde'. Die mensen worden er béter van, zei ze nog. Ik had dus aangegeven dat ik alles behalve callcenterwerk wilde doen. Ze vond het maar belachelijk geloof ik.
Ik vind het helemaal niet leuk als een klant boos ophangt. Ik zit daar om mensen te helpen en dat wil ik dan ook graag doen.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:02 schreef Nies het volgende:
[..]
Hoe het bij andere call centers zit weet ik niet, maar CL heeft (als één van de weinigen ) die COPC en ja, alles en iedereen wat daar ook maar iets zegt aan de telefoon krijgt een communicatie traning.
Het ligt in zo'n geval natuurlijk ook aan de klant. Ze kunnen heel veel kanten met me op, maar als ze stug hun eigen ding blijven doen en denken, geen klap aan willen nemen van wat ik zeg, dan wil ik er ook wel een sport van maken om ze kwaad op te laten hangen.
Psies.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, al verbaast het me niets gezien de capaciteiten van de gemiddelde callcentermedewerker. Wat op zich verbazingwekkend is, zo moeilijk is het echt niet. De enige uitdaging is om met zoveel mogelijk mensen zo goed mogelijk te communiceren, buiten wat specifieke kennis en vaardigheden met betrekking tot de taken die je hebt.
Je zou kunnen melden dat je bijvoorbeeld geen telemarketing zou willen doen. Er is genoeg leuks te vinden in de callcenterwereld.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:04 schreef Isegrim het volgende:
Een dame bij een uitzendbureau meldde mij dat ik 'het helemaal verkeerd zag' als ik vond dat outbound telemarketing betekende dat je mensen dingen 'aansmeerde'. Die mensen worden er béter van, zei ze nog. Ik had dus aangegeven dat ik alles behalve callcenterwerk wilde doen. Ze vond het maar belachelijk geloof ik.
Bij beide callcenters waar ik heb gewerkt kreeg je 1 dag communicatietraining voordat je begon. Daarna werd er alleen nog maar gestuurd op performance (tot grote ergernis van de persoon die de communicatietrainingen gaf).quote:Op maandag 8 mei 2006 14:56 schreef nikky het volgende:
Ik vraag me af of sommige mensen hier communicatietraining krijgen.. Want het lijkt in dit topic soms meer op "hoe krijg ik een klant kwaaier dan dat hij/zij al is?"
Nichtrijder !quote:Op maandag 8 mei 2006 15:12 schreef Bigs het volgende:
[..]
Bij beide callcenters waar ik heb gewerkt kreeg je 1 dag communicatietraining voordat je begon. Daarna werd er alleen nog maar gestuurd op performance (tot grote ergernis van de persoon die de communicatietrainingen gaf).
Hmja, dat zei ik ook. Dat ik alles wilde doen behalve telefonische verkoop. Helpdeskwerk lijkt me bijvoorbeeld wél heel leuk.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:10 schreef nikky het volgende:
[..]
Je zou kunnen melden dat je bijvoorbeeld geen telemarketing zou willen doen. Er is genoeg leuks te vinden in de callcenterwereld.
Toch vragen ze voor helpdeskwerk vaak telefoonervaring. Een paar maandjes outbound werk is daar perfect voor. Zo erg is het echt niet hoorquote:Op maandag 8 mei 2006 15:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hmja, dat zei ik ook. Dat ik alles wilde doen behalve telefonische verkoop. Helpdeskwerk lijkt me bijvoorbeeld wél heel leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |