abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34970207
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:21 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is het nu net: zij beslist NIETS! Als ze een man tegenkomt die seks met haar wil, of ze nu wel of niet wil, dan is het gebeurd met die beslissende positie. Dan heeft ze het te ondergaan. Hoe arrogant ze ook mag zijn. Dat is de harde werkelijkheid. Dat is het moment waarbij de keiharde werkelijkheid naar boven komt, terwijl die normaal gesproken altijd verscholen ligt onder het masker van de morele illusie.
Vreemde ideeen hou je er toch op na. Haar macht ligt namelijk in het feit dat zij wel degelijk te beslissen heeft wat ze doet, en met wie ze dat doet. En een normale man heeft daar niks over te zeggen. Dat er verkrachters rondlopen op deze wereld, weten we allemaal. En voor dergelijke mensen hebben we het strafrecht uitgevonden met TBS etc. En daarin ligt een stukje bescherming. Al is het dan te laat.

En wat verwacht jij dan van een mooie vrouw? Dat zij tegen iedere willekeurige man zegt: kom maar jongen! ???
Jij hebt echt de wereld totaal omgedraaid, lieverd!

Als mannen arrogant zijn, en ze hebben daar blijkbaar reden toe, is dat net zo goed schijn. Ik kan ze ieder moment doodschieten! Het is een illusie!

Jij bent echt gek! En wereldvreemd!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 11 februari 2006 @ 16:29:37 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34970272
Ik wist dat FuifDuif een grafmongool was, maar als 'ie die post uit de OP daadwerkelijk meent dan ben ik voor preventief ruimen
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34970273
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Fuifduif heeft wel gelijk. De vrouw beslist slechts als gespeeld wordt volgens de geldende regels. Een verkrachter heeft daar nu net lak aan.
Dat geldt voor alles en iedereen. Dat maakt de positie van wie dan ook nog geen illusie.
pi_34970384
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:29 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat geldt voor alles en iedereen. Dat maakt de positie van wie dan ook nog geen illusie.
Dat klopt. Maar het is niet absoluut, het geldt slechts als volgens de regels gespeeld wordt (wat bijna iedereen doet trouwens).

N.B. Is twee topics niet een beetje onhandig? Kan beter samengevoegd worden denk ik.
Waarom laten vrouwen zich zo eenvoudig verkrachten? Deel 3.
pi_34970398
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar het is niet absoluut, het geldt slechts als volgens de regels gespeeld wordt (wat bijna iedereen doet trouwens).
Inderdaad.
pi_34970461
Hier verder?
---------------------------------------------------
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:25 schreef djenneke het volgende:
Vreemde ideeen hou je er toch op na. Haar macht ligt namelijk in het feit dat zij wel degelijk te beslissen heeft wat ze doet, en met wie ze dat doet. En een normale man heeft daar niks over te zeggen. Dat er verkrachters rondlopen op deze wereld, weten we allemaal. En voor dergelijke mensen hebben we het strafrecht uitgevonden met TBS etc. En daarin ligt een stukje bescherming. Al is het dan te laat.
Zucht, hier maak je weer een aantal grote denkfouten:
- Een normale man bestaat niet. Er is alleen een gemiddelde man. Normaal in jouw ogen hoeft niet normaal te zijn in de ogen van een ander. Jij kunt wel vinden dat een 'normale' man daar niets over te zeggen heeft, maar dat maakt het nog niet, dat het zo is. De man geeft de vrouw simpelweg de mogelijkheid om zelf te doen en te laten wat ze wil.

- Strafrecht en TBS zijn manieren om mensen te laten conformeren aan de heersende moraal. Ze kunnen onmogelijk worden aangehaald als een manier om in absoluut opzicht te evalueren wat goed is en wat slecht.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:25 schreef djenneke het volgende:En wat verwacht jij dan van een mooie vrouw? Dat zij tegen iedere willekeurige man zegt: kom maar jongen! ???
Jij hebt echt de wereld totaal omgedraaid, lieverd!
We hebben het over arrogante vrouwen hoor. Maar natuurlijk hoeft dat niet. Maar feit is echter wel dat er mannen zijn die er schijt aan hebben wat zo'n vrouw wel en niet wil. Ik draai de wereld niet om. De wereld is nu eenmaal zo. Hard, vervelend, maar waar.
quote:
Als mannen arrogant zijn, en ze hebben daar blijkbaar reden toe, is dat net zo goed schijn. Ik kan ze ieder moment doodschieten! Het is een illusie!
Uiteraard kun je dat. Natuurlijk is het zo dat ook vanuit vrouwelijke kant mogelijkheden bestaan. Ze zijn niet volkomen weerloos .
quote:
Jij bent echt gek! En wereldvreemd!
Ik denk vooral dat het er aan ligt dat dit soort discussies niet door jullie gevoerd kan worden. Het is nogal zwak om je discussietegenstander gek en wereldvreemd te noemen om op die manier je eigen gelijk te halen .
pi_34970464
Nou inmiddels begint de discussie zeer zieke vormen aan te nemen naar mijn idee, heb er geen zin meer in, de argumenten die gegeven worden wordt overheen gestampt alsof ze niets voorstellen en eigen argumenten worden als heilig neergezet....

Als jullie mannen niet willen inzien dat het sociale aspect ook natuur is dan houdt het op, als je niet inziet dat asociaal zijn afwijkend gedrag is dan houdt het op....

Zo is het praten met kleine stukjes info die het geheel niet weergeven, zo afgemeten dat ze presies passen in wat je wil horen.

En fuifje, als een vrouw verkracht wordt waar blijft dan haar arrogantie, kom me maar eens tegen fuifje, dan zie je een zeer zelfverzekerde vrouw die de gemiddelde man inmiddels plat legt, dus kom maar op zou ik zo zeggen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34970530
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:29 schreef JDude het volgende:
Ik wist dat FuifDuif een grafmongool was, maar als 'ie die post uit de OP daadwerkelijk meent dan ben ik voor preventief ruimen
Probeer het eerst eens te begrijpen, klootzak.
pi_34970553
Overigens is het ook wel interessant om eens de verschillen tussen de westerse wereld en de islamitische wereld tegen het licht te houden. Vrouwen in de islamitische wereld zijn onderdanig. Ze weten wat hun positie is, en als ik het mag geloven worden ze ook gerespecteerd en wordt er van ze gehouden door hun mannen, ondanks dat ze te horen krijgen wat ze wel en wat ze niet mogen.

Hoe zou het daar zitten met verkrachting? Is verkrachting niet typisch iets van de westerse wereld, waar we onze grip op vrouwen zijn kwijtgeraakt? Zo ja... dat zou verkrachting dan weer meer aan macht koppelen dan aan voortplantingsdrift.
pi_34970563
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:35 schreef erodome het volgende:
Nou inmiddels begint de discussie zeer zieke vormen aan te nemen naar mijn idee, heb er geen zin meer in, de argumenten die gegeven worden wordt overheen gestampt alsof ze niets voorstellen en eigen argumenten worden als heilig neergezet....

Als jullie mannen niet willen inzien dat het sociale aspect ook natuur is dan houdt het op, als je niet inziet dat asociaal zijn afwijkend gedrag is dan houdt het op....

Zo is het praten met kleine stukjes info die het geheel niet weergeven, zo afgemeten dat ze presies passen in wat je wil horen.

En fuifje, als een vrouw verkracht wordt waar blijft dan haar arrogantie, kom me maar eens tegen fuifje, dan zie je een zeer zelfverzekerde vrouw die de gemiddelde man inmiddels plat legt, dus kom maar op zou ik zo zeggen.
Erodome, het sociale aspect is inderdaad ingebakken in de menselijke natuur. Echter houdt dat sociale aspect niet in dat altijd met iedereen liefdevol moet worden samengewerkt. Sociaal kun je namelijk ook zijn met een kleine groep, dat hoeft niet met de gehele mensheid.
pi_34970634
quote:
Ik zie daar helemaal geen moreel oordeel in, maar slechts een constatering, een feitelijkheid dus. Waarom zou je daarvoor preventief geruimd moeten worden?
pi_34970672
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:38 schreef Bombie het volgende:
Overigens is het ook wel interessant om eens de verschillen tussen de westerse wereld en de islamitische wereld tegen het licht te houden. Vrouwen in de islamitische wereld zijn onderdanig. Ze weten wat hun positie is, en als ik het mag geloven worden ze ook gerespecteerd en wordt er van ze gehouden door hun mannen, ondanks dat ze te horen krijgen wat ze wel en wat ze niet mogen.

Hoe zou het daar zitten met verkrachting? Is verkrachting niet typisch iets van de westerse wereld, waar we onze grip op vrouwen zijn kwijtgeraakt? Zo ja... dat zou verkrachting dan weer meer aan macht koppelen dan aan voortplantingsdrift.
Staat de doodstraf op....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34970679
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Erodome, het sociale aspect is inderdaad ingebakken in de menselijke natuur. Echter houdt dat sociale aspect niet in dat altijd met iedereen liefdevol moet worden samengewerkt. Sociaal kun je namelijk ook zijn met een kleine groep, dat hoeft niet met de gehele mensheid.
Inderdaad en we moeten ook niet vergeten dat het sociale aspect niet te maken heeft met voordelen voor de groep, maar nog altijd met voordelen voor het individu. Die verkeerde stap wordt namelijk gemakkelijk gezet. Als je als individu succes boekt door niet sociaal te zijn, is het ook prima. Het gaat er maar om wat werkt. In het harde commerciele bedrijfsleven is er bijvoorbeeld helemaal geen plaats voor het sociale. Daar heerst het egoïsme, want anders red je het niet.
pi_34970689
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee hoor, in veel van die landen wordt verkrachting simpelweg gedoogd.
pi_34970722
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik zie daar helemaal geen moreel oordeel in, maar slechts een constatering, een feitelijkheid dus. Waarom zou je daarvoor preventief geruimd moeten worden?
Vind ik ook. Het punt is wederom dat mensen niet goed lezen. Ze lezen het woord verkrachting en ze worden hysterisch en beginnen gekke dingen te roepen.
pi_34970723
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Kijk naar de gemiddelde verkrachter en weet dat die ook geen normaal sociaal contact kunnen hebben met dat kleine eigen groepje...

Ze vertonen een scala aan afwijkend gedrag over het algemeen(zal misschien best hier en daar een uitzondering zijn, spreek in het algemeen), zijn heel slecht in dat sociale gedrag, daar komt frustratie uit voort die wordt uitgeleefd in dat sexueel geweld.
pi_34970733
quote:

[..]

Doodstraf voor de vrouw vaak ja.
pi_34970738
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:35 schreef FuifDuif het volgende:
Hier verder?
---------------------------------------------------
[..]

Zucht, hier maak je weer een aantal grote denkfouten:
- Een normale man bestaat niet. Er is alleen een gemiddelde man. Normaal in jouw ogen hoeft niet normaal te zijn in de ogen van een ander. Jij kunt wel vinden dat een 'normale' man daar niets over te zeggen heeft, maar dat maakt het nog niet, dat het zo is. De man geeft de vrouw simpelweg de mogelijkheid om zelf te doen en te laten wat ze wil.

- Strafrecht en TBS zijn manieren om mensen te laten conformeren aan de heersende moraal. Ze kunnen onmogelijk worden aangehaald als een manier om in absoluut opzicht te evalueren wat goed is en wat slecht.
Een normale man bestaat wel degelijk. Dat is namelijk te bepalen aan de hand van sociaal en psychologisch onderzoek, heersende moraal, gezondheidsonderzoek, etc.

Kom op zeg. Je durft nu toch te beweren dat verkrachters 'normaal' zijn?
quote:
We hebben het over arrogante vrouwen hoor. Maar natuurlijk hoeft dat niet. Maar feit is echter wel dat er mannen zijn die er schijt aan hebben wat zo'n vrouw wel en niet wil. Ik draai de wereld niet om. De wereld is nu eenmaal zo. Hard, vervelend, maar waar.
Mooie vrouwen hebben meestal wel een bepaalde arrogantie, vaak ook uit zelfbescherming. Het schijnt te werken ook. Het leven is inderdaad hard. En de mensen die zich niet aan de wet houden, kunnen ook de consequenties aanvaarden. Of ze nu ziek zijn of niet.
quote:
Uiteraard kun je dat. Natuurlijk is het zo dat ook vanuit vrouwelijke kant mogelijkheden bestaan. Ze zijn niet volkomen weerloos .
Dat hoeft niet eens door een vrouw gedaan te worden, lieverd. Daar gaat het ook helemaal niet over. Het gaat erover dat je alles wel illusie kan noemen, omdat het leven, en alles daarbinnen veranderlijk is.
quote:
Ik denk vooral dat het er aan ligt dat dit soort discussies niet door jullie gevoerd kan worden. Het is nogal zwak om je discussietegenstander gek en wereldvreemd te noemen om op die manier je eigen gelijk te halen .
Jullie, in de zin van: vrouwen? Ah, dus argumente ad hominem worden nu ook al slechts door vrouwen gebezigd?
Ik probeerde daar overigens helemaal niet mijn gelijk mee te halen, maar mijn verbazing uit te drukken. Maar dat terzijde.
pi_34970776
quote:

[..]

Maar daarentegen is er voor mannen daar ook geen noodzaak om die regel te negeren.
pi_34970790
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat heeft dan weer niets met de islam te maken waar de doodstraf erop staat, dat heeft te maken met mannen aan de macht die de macht strak vast houden, geeft niet zozeer meer verkrachtingen, maar wel dat vrouwen die bescherming niet meer krijgen....
Hierdoor blijven vrouwen laag in rang, moet aardig voor geschopt worden....
pi_34970794
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Kijk naar de gemiddelde verkrachter en weet dat die ook geen normaal sociaal contact kunnen hebben met dat kleine eigen groepje...

Ze vertonen een scala aan afwijkend gedrag over het algemeen(zal misschien best hier en daar een uitzondering zijn, spreek in het algemeen), zijn heel slecht in dat sociale gedrag, daar komt frustratie uit voort die wordt uitgeleefd in dat sexueel geweld.
Dat geldt in onze samenleving. In een andere samenleving hoeft dat helemaal niet op te gaan.
pi_34970838
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Doodstraf voor de vrouw vaak ja.
Dit zijn toch weer andere geluiden.
Hm... interessant.
pi_34970866
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:38 schreef Bombie het volgende:

Je ziet in Pakistan bijvoorbeeld verkrachting veel voorkomen als straf voor vrouwen die insubordinatie vertonen. Dus wellicht heb je een punt. Dit is dus in dat geval een middel om te laten zien wie er nou de macht heeft. Daar heeft voortplantingsdrift weinig mee te maken.
pi_34970905
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:45 schreef Bombie het volgende:

[..]

Maar daarentegen is er voor mannen daar ook geen noodzaak om die regel te negeren.
Hoe bedoel je dat, doel je op het recht op seks binnen het huwelijk?

Dat er staat dat de engelen degene alleen laten die het bed koud houdt betekend niet dat er tegen de wil in genomen mag worden, zelfs binnen het huwelijk wordt dat beschouwd als een enorme zonde.

Er wordt rekening gehouden met de behoefte, er wordt gezegd, bevredig je partner, zeg geen nee zonder een echt goede reden, redelijkheid moet in acht genomen worden.

Maar de steaf voor het niet hebben van seks is geen verkrachting binnen het huwelijk, dat is iets dat god volgens het geloof zal verrekenen later, neemt de man toch met geweld dan is 1 ding zeker voor hem volgens het geloof en dat is dat hij gaat branden tot in de eeuwigheid.
pi_34970930
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:47 schreef djenneke het volgende:

[..]

Je ziet in Pakistan bijvoorbeeld verkrachting veel voorkomen als straf voor vrouwen die insubordinatie vertonen. Dus wellicht heb je een punt. Dit is dus in dat geval een middel om te laten zien wie er nou de macht heeft. Daar heeft voortplantingsdrift weinig mee te maken.
Zomaar een gedachte: zouden mannen niet voortdurend bezig zijn zo mogelijk dit soort "straffen" op te leggen, omdat het in lijn is met hun voortplantingsdrift?
pi_34970939
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:45 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat geldt in onze samenleving. In een andere samenleving hoeft dat helemaal niet op te gaan.
Kijk de hele wereld rond, het is overal zo...
pi_34970944
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:44 schreef djenneke het volgende:
Een normale man bestaat wel degelijk. Dat is namelijk te bepalen aan de hand van sociaal en psychologisch onderzoek, heersende moraal, gezondheidsonderzoek, etc.
dergelijk onderzoek is gebaseerd op GEMIDDELDEN! Hoe naief om te denken dat je een mens met behulp van meetinstrumenties die altijd gepaard gaan met ruis en bedreiging van de interne validiteit en betrouwbaarheid in kunt schalen.
quote:
Kom op zeg. Je durft nu toch te beweren dat verkrachters 'normaal' zijn?
En of ik dat durf.
quote:
Mooie vrouwen hebben meestal wel een bepaalde arrogantie, vaak ook uit zelfbescherming. Het schijnt te werken ook. Het leven is inderdaad hard. En de mensen die zich niet aan de wet houden, kunnen ook de consequenties aanvaarden. Of ze nu ziek zijn of niet.
Jij denkt dat ik mij laat afschrikken door arrogantie bij een vrouw? Ik lach er gewoon om. Ik heb al een aantal keer een situatie meegemaakt waarbij een vrouw zich doormiddel van arrogantie probeerde waar te maken en haar gelijk tegenover mij probeerde te halen. Je kunt gebruik maken van het feit dat je weet dat ze diep van binnen zelf ook wel goed weten hoe de vork in de steel zit. Als je er doorheen prikt zijn ze zo gebroken.
pi_34971002
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zomaar een gedachte: zouden mannen niet voortdurend bezig zijn zo mogelijk dit soort "straffen" op te leggen, omdat het in lijn is met hun voortplantingsdrift?
Nee, meer omdat het de ander laag in rang houdt, volgzaam, de alpha positie afdwingt...
En de alpha heeft de meeste overleveingskans en dus ook d emeeste kans op voortplanting.

Maar het geeft niet meer verkrachtingen dan hier, belangerijk detail!
pi_34971031
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat er staat dat de engelen degene alleen laten die het bed koud houdt betekend niet dat er tegen de wil in genomen mag worden, zelfs binnen het huwelijk wordt dat beschouwd als een enorme zonde.

Er wordt rekening gehouden met de behoefte, er wordt gezegd, bevredig je partner, zeg geen nee zonder een echt goede reden, redelijkheid moet in acht genomen worden.

Maar de steaf voor het niet hebben van seks is geen verkrachting binnen het huwelijk, dat is iets dat god volgens het geloof zal verrekenen later, neemt de man toch met geweld dan is 1 ding zeker voor hem volgens het geloof en dat is dat hij gaat branden tot in de eeuwigheid.
De redenering die ze in islamitische landen gebruiken is deze: de vrouw heeft de man verleid tot de daad, waardoor zij schuldig is aan uitlokking tot verkrachting. De man kan daar uiteraard niets aan doen dan en komt er met vrijspraak of zeer lichte straf vanaf, waar de vrouw ter dood moet worden gebracht. Je ziet, de theorie is mooier dan de praktijk.
pi_34971055
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, meer omdat het de ander laag in rang houdt, volgzaam, de alpha positie afdwingt...
En de alpha heeft de meeste overleveingskans en dus ook d emeeste kans op voortplanting.

Maar het geeft niet meer verkrachtingen dan hier, belangerijk detail!
Hoe verenig jij de gedachte dat de mens een sociaal wezen is met het principe van de alpha male, de pikorde en de statushiërarchie?
pi_34971063
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:49 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

dergelijk onderzoek is gebaseerd op GEMIDDELDEN! Hoe naief om te denken dat je een mens met behulp van meetinstrumenties die altijd gepaard gaan met ruis en bedreiging van de interne validiteit en betrouwbaarheid in kunt schalen.
[..]

En of ik dat durf.
En jij vind het raar dat ik jou wereldvreemd noem? Moet iedere vrouw nu bang van je worden? Want het is slechts wachten op een manier dat je dit ongestraft kunt doen? Immers, dit is normaal gedrag. Dus waarom zou je niet, als je vriendje begint te stijgeren?
quote:
Jij denkt dat ik mij laat afschrikken door arrogantie bij een vrouw? Ik lach er gewoon om. Ik heb al een aantal keer een situatie meegemaakt waarbij een vrouw zich doormiddel van arrogantie probeerde waar te maken en haar gelijk tegenover mij probeerde te halen. Je kunt gebruik maken van het feit dat je weet dat ze diep van binnen zelf ook wel goed weten hoe de vork in de steel zit. Als je er doorheen prikt zijn ze zo gebroken.
Ik denk dat je haar niet zult neuken, hoe lekker je haar ook vindt. Dat denk ik.
pi_34971096
fuifduif, ik vind jou echt ZIEK in je hoofd
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_34971105
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Kijk de hele wereld rond, het is overal zo...
Nee dat is niet waar. Er worden zat dienstmeisjes e.d. misbruikt (wat bij ons verkrachting zou heten) in bepaalde landen, dat wordt echter geen verkrachting genoemd, en is al helemaal geen probleem. Dat is immers het recht van de heer des huizes.
pi_34971115
je scheert alle mannen over 1 kamp , mischien moet je het maar is bij jezelf houden....ben je meer dan druk genoeg dacht ik zo
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_34971143
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:53 schreef djenneke het volgende:

[..]

En jij vind het raar dat ik jou wereldvreemd noem? Moet iedere vrouw nu bang van je worden? Want het is slechts wachten op een manier dat je dit ongestraft kunt doen? Immers, dit is normaal gedrag. Dus waarom zou je niet, als je vriendje begint te stijgeren?
Ik weet niet wat ik zou doen in die situatie. Ik ben opgevoed met de norm dat je een ander geen pijn doet. Ook de samenleving verbiedt dat (in de vorm van wetten en straffen). Dus ik doe het niet. Maar ik weet niet wat ik zou doen wanneer het toegestaan zou worden.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:53 schreef djenneke het volgende:
Ik denk dat je haar niet zult neuken, hoe lekker je haar ook vindt. Dat denk ik.
Omdat ik er voor kies om haar niet te verkrachten inderdaad. Ik schep er op dat moment al genoeg voldoening uit dat ik haar hard heb aangepakt. Ik accepteer dat gewoon niet, simpel. En als dat betekent dat ze in huilen uit moet barsten, dan betekent het dat.
pi_34971148
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:52 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

De redenering die ze in islamitische landen gebruiken is deze: de vrouw heeft de man verleid tot de daad, waardoor zij schuldig is aan uitlokking tot verkrachting. De man kan daar uiteraard niets aan doen dan en komt er met vrijspraak of zeer lichte straf vanaf, waar de vrouw ter dood moet worden gebracht. Je ziet, de theorie is mooier dan de praktijk.
Nogmaals, dat heeft niets met islam te maken maar met macht bij mannen die hun macht misbruiken...

Maar ik kan je ook vb geven van islamitische landen waar mannen die verkrachten publiekelijk afgemaakt worden hoor, opgehangen...

Maar nogmaals, dit geeft nogsteeds niet meer verkrachtingen dan hier, het westen is nogsteeds het broeinest van sexueel misbruik, zeker als we het over minderjarigen hebben die slachtoffer worden.

Wat me bij wat anders brengt, we weten dat het grootste gevaar voor een vrouw in de leeftijd voor de echte pubertijd is, dus eigenlijk voor de vruchtbaarheid, beter gezegd, voordat een vrouw in staat is goed een kind op de wereld te zetten, ik was erg ruim met mijn 16 jaar, het blijkt tot de 12 jaar ongeveer te gaan...

Waar is dat voortplantingsinstinct bij pre puberale kinderen, want die kunnen nog niet voortplanten!
pi_34971149
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat als een gebrek aan macht over de vrouw, in combinatie met een natuurlijk drang naar het domineren van de man over de vrouw, betekent dat er behoefte ontstaat aan verkrachting (uit frustratie), dat dat dan een reden kan zijn voor de islamitische wereld om deze verhoudingen in ere te houden, en dat er dán misschien ook geen noodzaak is om de vrouw middels verkrachting op haar plaats te wijzen.

Ik vraag me namelijk vaak af of de mannelijke westerse wereld er echt wel zo goed aan heeft gedaan om de teugels te laten vieren. Wat was de noodzaak daarvoor? Wat krijgen we nu van vrouwen dat we destijds niet hadden?
pi_34971170
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:54 schreef kebabkever het volgende:
fuifduif, ik vind jou echt ZIEK in je hoofd
Dank u voor uw bijdrage.
pi_34971203
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:56 schreef Bombie het volgende:
Ik vraag me namelijk vaak af of de mannelijke westerse wereld er echt wel zo goed aan heeft gedaan om de teugels te laten vieren. Wat was de noodzaak daarvoor? Wat krijgen we nu van vrouwen dat we destijds niet hadden?
Een hoop onzin over gelijke rechten en respect. Maar daar houdt het wel mee op.
pi_34971205
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:56 schreef Bombie het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat als een gebrek aan macht over de vrouw, in combinatie met een natuurlijk drang naar het domineren van de man over de vrouw, betekent dat er behoefte ontstaat aan verkrachting (uit frustratie), dat dat dan een reden kan zijn voor de islamitische wereld om deze verhoudingen in ere te houden, en dat er dán misschien ook geen noodzaak is om de vrouw middels verkrachting op haar plaats te wijzen.

Zoals gezegd: Als vrouwen er niet voor geknolt hadden, dan was het ook niet gebeurd. Zoveel voordelen zitten er voor veel mannen niet aan. Zie reacties uit deze topicreeks
pi_34971211
ook al is het tegen haar wil, een vrouw (net zoals een man) beslist ALTIJD over zijn of haar eigen lichaam. Alleen luistert op dat moment diegene niet naar.En hoe arrogant een vrouw ook is. Dat doet niks af aan het feit dat-ze-het-maar-moet ondergaan...dat is regelrechte bullshit!
pi_34971252
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Een hoop onzin over gelijke rechten en respect. Maar daar houdt het wel mee op.
Onzin? En hoe zou het dan volgens jou wel moeten? Toch terug naar vrouwen die hun benen spreiden zodra een vent ertussen wil? Vrouwen thuis bij de kinderen, en verder maar een potje breien of soaps kijken?
pi_34971261
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:58 schreef kebabkever het volgende:
ook al is het tegen haar wil, een vrouw (net zoals een man) beslist ALTIJD over zijn of haar eigen lichaam. Alleen luistert op dat moment diegene niet naar.En hoe arrogant een vrouw ook is. Dat doet niks af aan het feit dat-ze-het-maar-moet ondergaan...dat is regelrechte bullshit!
Maar als er op dat moment niet naar haar geluisterd wordt, hoe kun je dan spreken over beslissen? Op dat moment is het pech hebben. Ze kan dan nog zoveel willen.
pi_34971289
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar ik kan je ook vb geven van islamitische landen waar mannen die verkrachten publiekelijk afgemaakt worden hoor, opgehangen...
Ja.. als het de toeristische industrie bedreigt, ja.
pi_34971290
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:59 schreef djenneke het volgende:

[..]

Onzin? En hoe zou het dan volgens jou wel moeten? Toch terug naar vrouwen die hun benen spreiden zodra een vent ertussen wil? Vrouwen thuis bij de kinderen, en verder maar een potje breien of soaps kijken?
Waarom niet? Was het toen slechter dan? Ik zeg niet dat ik vind dat het per se weer zo moet zijn, maar ik zie ook niet in waarom de huidige situatie beter is.
pi_34971305
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:00 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Maar als er op dat moment niet naar haar geluisterd wordt, hoe kun je dan spreken over beslissen? Op dat moment is het pech hebben. Ze kan dan nog zoveel willen.
Binnen BDSM worden daar afspraken over gemaakt, en draait het om vertrouwen. Wanneer er niet naar de vrouw geluisterd wordt, is het eveneens verkrachting.
pi_34971310
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Nogmaals, dat heeft niets met islam te maken maar met macht bij mannen die hun macht misbruiken...
Dat is niet zo relevant. Regels moeten altijd uitgelegd worden, het is pas daar dat ze hun concrete inhoud krijgen. Je kunt dus misschien beter van de islamitische traditie spreken.
quote:
Klopt. Gebeurt ook.
quote:
Maar nogmaals, dit geeft nogsteeds niet meer verkrachtingen dan hier, het westen is nogsteeds het broeinest van sexueel misbruik, zeker als we het over minderjarigen hebben die slachtoffer worden.
Hoe weet je dat zo zeker? Er is bij ons veel meer aandacht voor, en de statistieken zijn veel beter bijgehouden.
quote:
Wat me bij wat anders brengt, we weten dat het grootste gevaar voor een vrouw in de leeftijd voor de echte pubertijd is, dus eigenlijk voor de vruchtbaarheid, beter gezegd, voordat een vrouw in staat is goed een kind op de wereld te zetten, ik was erg ruim met mijn 16 jaar, het blijkt tot de 12 jaar ongeveer te gaan...
Dat is niet de groep die het meest gevaar loopt bij verkrachtingen in oorlogstijd e.d., de groep dus die het meest de natuurtoestand benadert.
quote:
Waar is dat voortplantingsinstinct bij pre puberale kinderen, want die kunnen nog niet voortplanten!
pi_34971316
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:00 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Waarom niet? Was het toen slechter dan? Ik zeg niet dat ik vind dat het per se weer zo moet zijn, maar ik zie ook niet in waarom de huidige situatie beter is.
Voor de man niet nee.
pi_34971341
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Binnen BDSM worden daar afspraken over gemaakt, en draait het om vertrouwen. Wanneer er niet naar de vrouw geluisterd wordt, is het eveneens verkrachting.
Ja en ? Het gaat er om dat er sommige mensen zijn hier die denken dat de vrouw haar eigen touwtjes in handen heeft in de samenleving. Ik zeg alleen dat dat alleen maar zo lijkt, omdat mannen het slechts toestaan. Niet omdat het feitelijk zo is.
pi_34971348
quote:

[..]

Voor de man niet nee.
Dat is waar, maar vanuit welk principe zijn we verplicht om vrouwen dezelfde rechten te geven?
pi_34971357
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:52 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hoe verenig jij de gedachte dat de mens een sociaal wezen is met het principe van de alpha male, de pikorde en de statushiërarchie?
Dat hoort bij elkaar fuifje, alhoewel de mens graag denkt dat dat niet zo is....

ELKE groepsstructuur hier op aarde kent het princiepe van de alpha, beta tot en met omega, kent het princiepe pikorde en statushierarchie, van kippengroepen tot wolvenroedels, van mens tot dolfijnengroep.....

Wil je in een sociaal systeem zitten dan moet er een hierarchie zijn, er moet sturing zijn, anders werkt de groep niet als geheel en als het niet als geheel handeld dan zijn de overlevingskansen bar klein, ieder individu moet in die structuur passen, ieder op zijn eigen plek en een plek als omega wordt als beter gezien dan buiten de groep moeten leven als eenzame....

En altijd is er de drang om zo hoog mogelijk in rang te zijn, want hoe hoger in rang, hoe hoger de overlevingskans.

MAAR als je alleen jaagt naar een hogere rang vergeet je het geheel en zonder het geheel zijn de overlevingskansen nihil, dus boven het jagen naar hogere rang komt het belang van het geheel, de alpha is net zo belangerijk als de omega, beide zijn onmisbaar in het geheel, snap je dit?

Als ieder individu steeds zou streven naar een hogere rang dan zou er geen stabiliteit zijn, zonder stabiliteit in de groep is er steeds onrust, als er steeds onrust is kan er niet goed naar voedsel gezocht worden, staat dat paringsrituaelen in de weg, is ongunstig voor het nageslacht.
Het instinct streefd dus naar een harmonisch geheel, want dat geeft de grootste overlevingskans.

Dit uit zich bv in het uistoten van individuen die niet aan die harmonie meewerken, die de sociale structuur niet erkennen en respecteren.

Een te agressieve alpha wordt ontzet door de groep, want hij doet het geheel geen goed.
pi_34971363
idiootjes .
pi_34971374
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:02 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja en ? Het gaat er om dat er sommige mensen zijn hier die denken dat de vrouw haar eigen touwtjes in handen heeft in de samenleving. Ik zeg alleen dat dat alleen maar zo lijkt, omdat mannen het slechts toestaan. Niet omdat het feitelijk zo is.
Analoog aan die stelling zou je ook kunnen stellen dat onze regering slechts denkt dat ze de touwtjes in handen hebben, maar het eigenlijk alleen zo lijkt.
pi_34971388
Ik heb tot zondagavond/maandagochtend geen tijd om uitgebreid in dit topic te gaan reageren, maar ik kom hier later nog wel op terug.
pi_34971394
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:54 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee dat is niet waar. Er worden zat dienstmeisjes e.d. misbruikt (wat bij ons verkrachting zou heten) in bepaalde landen, dat wordt echter geen verkrachting genoemd, en is al helemaal geen probleem. Dat is immers het recht van de heer des huizes.
En dat geeft dan geen schade??????

Dat deel moet je meenemen, want als het natuurlijk zou zijn, als het de bedoeling was dan zou het moeten kunnen zonder die schade aan te richten en niets blijkt minder waar als je eerlijk de wereld inkijkt.
pi_34971400
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

Analoog aan die stelling zou je ook kunnen stellen dat onze regering slechts denkt dat ze de touwtjes in handen hebben, maar het eigenlijk alleen zo lijkt.
Ja natuurlijk, het principe beperkt zich niet enkel tot man versus vrouw. Inderdaad, ook man versus man en land versus land.
pi_34971405
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is waar, maar vanuit welk principe zijn we verplicht om vrouwen dezelfde rechten te geven?
Het principe dat het niet aan een man is om dat te bepalen.
pi_34971415
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, het principe beperkt zich niet enkel tot man versus vrouw. Inderdaad, ook man versus man en land versus land.
Mooi, kunnen we het er over eens zijn dat het praktisch gezien een onzinnige stelling is.
pi_34971421
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook zo? Dit is een diep inzicht.
pi_34971425
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is niet zo relevant. Regels moeten altijd uitgelegd worden, het is pas daar dat ze hun concrete inhoud krijgen. Je kunt dus misschien beter van de islamitische traditie spreken.
[..]

Klopt. Gebeurt ook.
[..]

Hoe weet je dat zo zeker? Er is bij ons veel meer aandacht voor, en de statistieken zijn veel beter bijgehouden.
[..]

Dat is niet de groep die het meest gevaar loopt bij verkrachtingen in oorlogstijd e.d., de groep dus die het meest de natuurtoestand benadert.
[..]
Hoe kom je erbij dat oorlogssituatie natuurlijk zijn? Dat zijn tijden waarin mensen getraumatiseerd zijn, waardoor zij bepaalde gevoelens uit moeten/kunnen schakelen om te overleven. Waardoor zij vervolgens afdwalen van de waarden en normen die zij in gewone situaties wel hadden. Waarin zij veel gefrustreerder zijn. Dat is niet natuurlijker!
Vervolgens komen zij na oorlogstijd terug in hun warme nest. Zijn weer blij met moeders de vrouw. Maar hun gezinsleven gaat toch naar de knoppen, want meneer heeft de nodige trauma's opgedaan en kan niet meer functioneren. Dat noem jij natuurlijk?
pi_34971434
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook zo? Dit is een diep inzicht.
Theoretisch zou je het zo kunnen stellen. In de praktijk gaat het echter niet zo snel op.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 17:06:28 #62
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_34971435
Wat een discussie
Tot zover de kwaliteitspost
pi_34971466
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:05 schreef erodome het volgende:

[..]

En dat geeft dan geen schade??????

Dat deel moet je meenemen, want als het natuurlijk zou zijn, als het de bedoeling was dan zou het moeten kunnen zonder die schade aan te richten en niets blijkt minder waar als je eerlijk de wereld inkijkt.
Natuurlijk geeft het schade: naar onze westerse normen en zeer waarschijnlijk voor het meisje persoonlijk. Echter naar de opvattingen van de maatschappij aldaar geeft het geen schade. Daar gaat het om.
pi_34971478
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]
Helaas niet helemaal waar, ook in darfur bv zien we dat zeer jonge meisjes het meeste slachtoffer worden, tot 4 jaar aan toe waarbij beide benen gebroken worden...

Maar nogmaals, oorlog is waanzin en haalt afwijkend gedrag naar boven.
En het is een manier voor demoralisatie, macht dus, geen voortplanting, de vijand murwm maken...
pi_34971483
Overigens denk ik oprecht dat een terugkeer naar totale overheersing door mannen en onderdanigheid van vrouwen globaal gezien goed mogelijk is. Er zijn uiteraard wel mannen die hier niets voor voelen, maar die zijn bang dat ze kwijtraken waar ze nu momenteel tevreden mee zijn. Het is de veiligheid, de gezapigheid en de gedachte: 'och... we hebben het toch ook goed zo'.

Als die mannen zich eens goed afvragen wat de reden is van de gelijke rechten tussen man en vrouw, dan kunnen ze enkel tot de conclusie komen dat ze geconditioneerd zijn middels één van de meest effectieve manipulatiemethoden om mensen onder controle, en de wereld in zijn huidige staat in stand te houden:

Geef het volk brood en spelen.

Mannen anno 2006 zijn blij met wat ze geschonken wordt, maar ik vraag je oprecht: hoe kun je blij zijn met een cadeau waar je zelf voor hebt betaald?
pi_34971544
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:08 schreef Bombie het volgende:
Overigens denk ik oprecht dat een terugkeer naar totale overheersing door mannen en onderdanigheid van vrouwen globaal gezien goed mogelijk is. Er zijn uiteraard wel mannen die hier niets voor voelen, maar die zijn bang dat ze kwijtraken waar ze nu momenteel tevreden mee zijn. Het is de veiligheid, de gezapigheid en de gedachte: 'och... we hebben het toch ook goed zo'.

Als die mannen zich eens goed afvragen wat de reden is van de gelijke rechten tussen man en vrouw, dan kunnen ze enkel tot de conclusie komen dat ze geconditioneerd zijn middels één van de meest effectieve manipulatiemethoden om mensen onder controle, en de wereld in zijn huidige staat in stand te houden:

Geef het volk brood en spelen.

Mannen anno 2006 zijn blij met wat ze geschonken wordt, maar ik vraag je oprecht: hoe kun je blij zijn met een cadeau waar je zelf voor hebt betaald?
Laat dat nou voor mij de beste cadeaus zijn
Je gaat er ook aan voorbij dat het voor veel mannen wel loont. Financieel, seksueel, maar ook in het voeren van conversaties om maar iets te noemen.
pi_34971555
Kijk Baise Moi eens..
pi_34971567
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Natuurlijk geeft het schade: naar onze westerse normen en zeer waarschijnlijk voor het meisje persoonlijk. Echter naar de opvattingen van de maatschappij aldaar geeft het geen schade. Daar gaat het om.
Neen, het gaat erom dat het WEL schade geeft, we waren er toch uit dat de norm van de samenleving er niet toe doet, dat is wat jullie steeds als argument aanvoeren namelijk....

Als het natuurlijk zou zijn is het mogelijk zonder schade, om dat te kunnen bekijken moet je naar een situatie kijken waar de omgeving geen trauma kan opleggen bewust of onbewust, in deze situatie waar jij over spreekt is de daad geaccepteerd en wordt er geen trauma aan gehangen, als het dan toch trauma geeft is het meer dan duidelijk dat dat geen opgelegd gegeven is, maar direct met de daad zelf te maken heeft.
pi_34971576
quote:

[..]

Dat is ook weer een voorbeeld van de theorie 'liever iets door samenwerking dan niets door weerstand' die ik eerder heb besproken. Dat vrouwen dat nu lekker vinden is ook één van de vele schakels van evolutie, waarschijnlijk.
pi_34971577
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik begrijp hieruit dat je denkt dat de man superieur is aan de vrouw maar vind dit een nogal absurde redenatie in deze tijd waarin we leven.
Voorbeeldje: ik loop naar een winkel , koop een pistool en schiet vervolgens iedere man overhoop die me onderweg lastig valt. Niet sterk toch gewonnen.
Als jij je zin wilt krijgen zul je alle mannen in deze wereld achter je moeten hebben staan zodat ik geen pistool kan kopen, geen mannen me helpen onderweg als zo'n een andere man me onderweg lastig valt. Misschien een leuke fantasie van je maar volstrekt onrealistisch omdat veel mensen een hart hebben en die ook gebruiken ipv hun zieke fantasien.
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
pi_34971631
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:06 schreef djenneke het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat oorlogssituatie natuurlijk zijn? Dat zijn tijden waarin mensen getraumatiseerd zijn, waardoor zij bepaalde gevoelens uit moeten/kunnen schakelen om te overleven. Waardoor zij vervolgens afdwalen van de waarden en normen die zij in gewone situaties wel hadden. Waarin zij veel gefrustreerder zijn. Dat is niet natuurlijker!
Vervolgens komen zij na oorlogstijd terug in hun warme nest. Zijn weer blij met moeders de vrouw. Maar hun gezinsleven gaat toch naar de knoppen, want meneer heeft de nodige trauma's opgedaan en kan niet meer functioneren. Dat noem jij natuurlijk?
Wat ik bedoel is dat oorlogstijd een situatie is waarin de gewone maatschappij wordt uitgeschakeld, waarin de driften vrij spel kunnen hebben. Ik ben trouwens niet de enige die dit soort dingen bdenkt, o.a. Thomas Hobbes heeft iets vergelijkbaars geschreven in zijn Leviathan.
pi_34971636
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:12 schreef Bombie het volgende:

[..]

Dat is ook weer een voorbeeld van de theorie 'liever iets door samenwerking dan niets door weerstand' die ik eerder heb besproken. Dat vrouwen dat nu lekker vinden is ook één van de vele schakels van evolutie, waarschijnlijk.
Het lijkt mij wel instinctief, inderdaad. Overigens zijn er ook mannen en vrouwen voor wie het precies tegengesteld geldt.
pi_34971737
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Helaas niet helemaal waar, ook in darfur bv zien we dat zeer jonge meisjes het meeste slachtoffer worden, tot 4 jaar aan toe waarbij beide benen gebroken worden...

Maar nogmaals, oorlog is waanzin en haalt afwijkend gedrag naar boven.
En het is een manier voor demoralisatie, macht dus, geen voortplanting, de vijand murwm maken...
Het wordt inderdaad als oorlogswapen ingezet. Los gezien daarvan wordt het echter ook gedaan, en dan m.i. getriggerd door de voortplantingsdrift. Overigens is oorlog alleen maar niet natuurlijk afgezet tegen de huidige maatschappij, oorlog is een vast onderdeel van de menselijke natuur.
pi_34971767
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat oorlogstijd een situatie is waarin de gewone maatschappij wordt uitgeschakeld, waarin de driften vrij spel kunnen hebben. Ik ben trouwens niet de enige die dit soort dingen bdenkt, o.a. Thomas Hobbes heeft iets vergelijkbaars geschreven in zijn Leviathan.
Dat is het verschil tussen jouw opinie en de mijne. Jij beziet het dierlijke in de mens als natuurlijk. Terwijl ik, en Erodome, juist het sociale ook zien als natuurlijk. Juist het verminderen van het dierlijke, maakt ons mensen, en onderscheidt ons van dieren.

Het feit dat oorlogssituaties leidt tot schade bij mensen geestelijk, geeft dit ook aan. Immers, dieren kennen dit niet. Zij kennen geen geweten, laat staan gewetensbezwaren. Niet tijdens het vertonen van gedrag, en zelden daarna (al kan bijv. het stelselmatig mishandelen van dieren wel leiden tot karakterverandering, zij zullen zelf geen bezwaren ondervinden bij het zelf uitvoeren van gedrag).

Daaruit trek ik dus het (voor mij) logische gevolg, dat het menselijke in de mens ook tot de menselijke natuur behoort. Het is zelfs wat ons onderscheidt!

En dat is dus precies waarin wij verschillen van mening.
pi_34971784
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:11 schreef djenneke het volgende:

[..]

Laat dat nou voor mij de beste cadeaus zijn
Ok... ik had beter kunnen zeggen: een cadeau dat iemand anders voor je koopt met jouw geld. Maar wat nóg beter weergeeft wat ik bedoel is: iets waarvoor je betaalt terwijl je het ook gewoon zo kan pakken. Terwijl het feitelijk al van jou is, ware het niet dat een psychologische, fictieve grens je doet denken dat dat het niet is. Maar ook met stelen is het zo: je wordt er wel gestraft, omdat het niet volgens de regels van de maatschappij is.
quote:
Je gaat er ook aan voorbij dat het voor veel mannen wel loont. Financieel, seksueel, maar ook in het voeren van conversaties om maar iets te noemen.
Het voeren van conversaties misschien wel. De overige zie ik niet zo.
pi_34971849
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:19 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ok... ik had beter kunnen zeggen: een cadeau dat iemand anders voor je koopt met jouw geld. Maar wat nóg beter weergeeft wat ik bedoel is: iets waarvoor je betaalt terwijl je het ook gewoon zo kan pakken. Terwijl het feitelijk al van jou is, ware het niet dat een psychologische, fictieve grens je doet denken dat dat het niet is. Maar ook met stelen is het zo: je wordt er wel gestraft, omdat het niet volgens de regels van de maatschappij is.

[..]

De mens is van nature een sociaal wezen, en daarom geneigd onderling afspraken te maken over hoe zij zich gedragen. Dat is ook een reden dat de meeste mensen in normale situaties niet geneigd zijn te stelen.
pi_34971858
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:11 schreef Oksel het volgende:
Kijk Baise Moi eens..
Die heb ik alleen maar luchtig doorgenomen. Ik vond Irréversible indrukwekkender. Enerzijds voel je de intense pijn van datgene wat stukgemaakt wordt, maar gódverdomme man... die verkrachting is wel geil!

Wreed, maar geil...
pi_34971869
Al heeft hij zeker een aantal punten waar waarheid in zit, ik krijg het idee dat Fuif-Duif nogal een ziek ventje is.
pi_34971920
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

De mens is van nature een sociaal wezen, en daarom geneigd onderling afspraken te maken over hoe zij zich gedragen. Dat is ook een reden dat de meeste mensen in normale situaties niet geneigd zijn te stelen.
Ik heb als kind wel eens wat gejat, maar werd daarna gecorrigeerd. Ik kan dus moeilijk zeggen dat ik als kind al afspraken maakte over het gewenste gedrag. Het werd me meer opgelegd, eigenlijk. Later leer je bepaalde dingen weer af, vrij van de beperkingen die anderen je opleggen.

Niet dat ik daarna overigens heb gestolen. En dat doe ik nog steeds niet, want ik heb die behoefte niet. Ik heb namelijk voldoende geld om de dingen te kopen die ik wil.
Ik verwijs daarmee weer naar 'brood en spelen'.
pi_34971976
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:19 schreef Bombie het volgende:

[..]

In welke zin ervaar jij zoveel nadelen dan aan de emancipatie van vrouwen?
quote:
In een gezin waar twee mensen werken, is meer financiele ruimte. Dat lijkt me duidelijk. Het houden van een gezin als man alleen, met een koophuis, is niet voor heel veel mensen meer weggelegd, laten we eerlijk zijn!

Seks is vaak toch plezieriger, ja ook voor de man!, als je een gewillige partner hebt. Een vrouw die jou gepassioneerd vol liefde pijpt, doet dat beter, dan iemand die de boel wel uit zou willen kotsen, of geneigd is haar kaken op elkaar te klemmen, om het dan maar grof te zeggen. Een vrouw die actief meedoet in de seks, levert betere seks af, dan iemand die als een lijk onder je ligt.

Duidelijk nu?
pi_34971998
kvind het best eng , dat jij praat over een kwestie van "pech" hebben.......
pi_34972010
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:24 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ik heb als kind wel eens wat gejat, maar werd daarna gecorrigeerd. Ik kan dus moeilijk zeggen dat ik als kind al afspraken maakte over het gewenste gedrag. Het werd me meer opgelegd, eigenlijk. Later leer je bepaalde dingen weer af, vrij van de beperkingen die anderen je opleggen.
Omdat je daarmee de groep (maatschappij) schade toebrengt werd he afgestraft.
quote:
Niet dat ik daarna overigens heb gestolen. En dat doe ik nog steeds niet, want ik heb die behoefte niet. Ik heb namelijk voldoende geld om de dingen te kopen die ik wil.
Komt er wel op neer.

Jullie vergelijk komt misschien meer voor uit de gedachte : "Wat als vrouwen niet tot de groep (maatschappij) zouden behoren?". Het zou dan niet meer in groepsbelang zijn om de regels die nu gelden t.a.v. vrouwen te handhaven..
pi_34972019
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:22 schreef Bombie het volgende:

[..]

Die heb ik alleen maar luchtig doorgenomen. Ik vond Irréversible indrukwekkender. Enerzijds voel je de intense pijn van datgene wat stukgemaakt wordt, maar gódverdomme man... die verkrachting is wel geil!

Wreed, maar geil...
Ik zou je toch die psychiater nog een willen aanraden
pi_34972069
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:19 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat is het verschil tussen jouw opinie en de mijne. Jij beziet het dierlijke in de mens als natuurlijk. Terwijl ik, en Erodome, juist het sociale ook zien als natuurlijk. Juist het verminderen van het dierlijke, maakt ons mensen, en onderscheidt ons van dieren.
In deze discussie sta jij misschien wel aan de ene zijde van de maatschappij, maar wat betreft jouw ervaringen met hardcore porno (extreem dierlijk) sta je juist weer aan de andere zijde. Zie je hoe het kan verkeren, en hoe relatief alles is?

Of is jouw verlangen niet natuurlijk?
pi_34972090
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:26 schreef kebabkever het volgende:
kvind het best eng , dat jij praat over een kwestie van "pech" hebben.......
Jij wil het geluk noemen?
pi_34972093
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:24 schreef Bombie het volgende:

[..]

Jij laat het klinken alsof het allemaal zo erg is, en jouw vrijheid enorm beperkt. De samenlevingen waarin mannen vrij zijn om vrouwen te onderdrukken zijn tevens samenlevingen waarin vrijheid veel beperkter is. Jij zou willen teruggaan naar totale anarchie?
pi_34972140
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:28 schreef Bombie het volgende:

[..]

In deze discussie sta jij misschien wel aan de ene zijde van de maatschappij, maar wat betreft jouw ervaringen met hardcore porno (extreem dierlijk) sta je juist weer aan de andere zijde. Zie je hoe het kan verkeren, en hoe relatief alles is?

Ik heb geen ervaringen met porno. Waar heb je het in hemelsnaam over?
pi_34972153
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:27 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik zou je toch die psychiater nog een willen aanraden
Er zijn ook vrouwen met verkrachtingsfantasien hoor.
pi_34972208
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zolang je fantasie en werkelijkheid gescheiden kunt houden denk ik ook dat er weinig verkeerd is. Ik denk dat iedereen wel fantasieen heeft die op weinig sympathie van de maatschappij kunnen rekenen.
pi_34972228
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Good point

* djenneke meldt

Ik vraag me wel opeens af, waarom ik dat dan zo'n groot verschil vind....
Daar moet ik even over nadenken...
pi_34972243
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:26 schreef djenneke het volgende:

[..]

In welke zin ervaar jij zoveel nadelen dan aan de emancipatie van vrouwen?
Ik vind vaak dat ze hun plaats niet kennen. Ik vind ze vaak te arrogant. Zwak als schapen maar arrogant alsof ze leeuwinnen zijn... dat stuit me tegen de borst. Dat ergert me enorm.
quote:
In een gezin waar twee mensen werken, is meer financiele ruimte. Dat lijkt me duidelijk. Het houden van een gezin als man alleen, met een koophuis, is niet voor heel veel mensen meer weggelegd, laten we eerlijk zijn!
Oh... je hebt het weer over brood en spelen. Zeg dat dan...
quote:
Seks is vaak toch plezieriger, ja ook voor de man!, als je een gewillige partner hebt. Een vrouw die jou gepassioneerd vol liefde pijpt, doet dat beter, dan iemand die de boel wel uit zou willen kotsen, of geneigd is haar kaken op elkaar te klemmen, om het dan maar grof te zeggen. Een vrouw die actief meedoet in de seks, levert betere seks af, dan iemand die als een lijk onder je ligt.
Ligt eraan. Ik denk niet dat een verkrachter echt op zoek is naar een vrouw die hem liefdevol pijpt. Ik denk eerder dat hij gedreven wordt door een 'diepe' lust naar deepthroating en het prachtige, gorgelende geluid dat dat maakt.
Een verkrachter zoekt toch geen liefde in zijn slachtoffers?

Overigens doen vrouwen het beide: de ene keer willen ze hard en 'gewelddadig' geneukt worden en de andere keer willen ze teder bemind worden.

Wat nu als die medewerking van een vrouw je lul niet omhoog krijgt?
pi_34972269
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zolang je fantasie en werkelijkheid gescheiden kunt houden denk ik ook dat er weinig verkeerd is. Ik denk dat iedereen wel fantasieen heeft die op weinig sympathie van de maatschappij kunnen rekenen.
Mijn idee.
pi_34972281
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:33 schreef Bombie het volgende:

[..]

Oh... je hebt het weer over brood en spelen. Zeg dat dan...
[..]

Ligt eraan. Ik denk niet dat een verkrachter echt op zoek is naar een vrouw die hem liefdevol pijpt. Ik denk eerder dat hij gedreven wordt door een 'diepe' lust naar deepthroating en het prachtige, gorgelende geluid dat dat maakt.
Een verkrachter zoekt toch geen liefde in zijn slachtoffers?

Overigens doen vrouwen het beide: de ene keer willen ze hard en 'gewelddadig' geneukt worden en de andere keer willen ze teder bemind worden.

Wat nu als die medewerking van een vrouw je lul niet omhoog krijgt?
Dat noem ik dus afwijkend.
pi_34972327
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:34 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat noem ik dus afwijkend.
Ik heb overigens het antwoord op je eerste vraag net nog even toegevoegd aan mijn eerdere reactie. Die was ik vergeten en ik wilde er toch op reageren.
pi_34972369
quote:

Is dat eerste overigens niet hun manier om het een man en zijn ware, 'destructieve' aard toch naar de zin te maken?
pi_34972412
quote:

[..]

Ik vind vaak dat ze hun plaats niet kennen. Ik vind ze vaak te arrogant. Zwak als schapen maar arrogant alsof ze leeuwinnen zijn... dat stuit me tegen de borst. Dat ergert me enorm.
Waarom? Als je er toch op neerkijkt, waarom zou je ze dan nog je ergernis schenken?
En waar ligt je grens? Wanneer vind jij al dat ze hun plaats niet kennen? Wat is dan hun plaats?
En is dat dan eigenlijk niet je eigen zwakheid?
pi_34972443
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:36 schreef Bombie het volgende:

[..]

Is dat eerste overigens niet hun manier om het een man en zijn ware, 'destructieve' aard toch naar de zin te maken?
Nee, dat is hun manier om het plezier te krijgen dat zij wensen. Je wil wel echt alles gericht op de man zien he?

En dat noemt vrouwen arrogant
pi_34972582
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:30 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaringen met porno. Waar heb je het in hemelsnaam over?
LOL! Zie onderstaand stukje uit je post... ik las: "terwijl ik, Erodome", en ik had verder niet op de naam of avatar gelet. Ik moest eigenlijk wel hardop lachen om je reactie. Had ik je toch bijna verleid tot het doen van een schokkende onthulling.
quote:
pi_34972619
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:39 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nee, dat is hun manier om het plezier te krijgen dat zij wensen. Je wil wel echt alles gericht op de man zien he?

En dat noemt vrouwen arrogant
Ja, maar niet misplaatst arrogant.
We zijn immers sterker.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 17:46:03 #100
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34972655
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:44 schreef Bombie het volgende:

[..]

We zijn immers sterker.
Maar met alleen kracht redt je het ook niet.
pi_34972663
quote:

[..]

We zijn immers sterker.
wow, jullie hebben gemiddeld genomen meer spiermassa! Wat een prestatie! Allemaal klappen nu!

In deze moderne tijd, wie heeft er nog spiermassa nodig?
pi_34972689
quote:

[..]

We zijn immers sterker.
Ben je ook sterker dan de broers en vader en grootvader van de dame in kwestie die je net zo geweldig verpletterd hebt met je brute kracht mijnheer?
Ik heb geloof ik mijn geloof in het geloof verloren.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 17:47:31 #103
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34972702
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:46 schreef djenneke het volgende:

Hmm ik kan me toch wel wat dingen bedenken.
pi_34972752
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:29 schreef djenneke het volgende:

[..]

Jij laat het klinken alsof het allemaal zo erg is, en jouw vrijheid enorm beperkt. De samenlevingen waarin mannen vrij zijn om vrouwen te onderdrukken zijn tevens samenlevingen waarin vrijheid veel beperkter is. Jij zou willen teruggaan naar totale anarchie?
Nee... een samenleving die rekening houdt met haar vrouwen, houdt inderdaad rekening met iedereen. Ik kan niet ontkennen dat ik daar de vruchten niet van pluk.

Maar daarom heb ik nog wel de gedachten die ik heb. Die verdringen zou onnatuurlijk zijn.
pi_34972808
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:49 schreef Bombie het volgende:

[..]

Nee... een samenleving die rekening houdt met haar vrouwen, houdt inderdaad rekening met iedereen. Ik kan niet ontkennen dat ik daar de vruchten niet van pluk.

Maar daarom heb ik nog wel de gedachten die ik heb. Die verdringen zou onnatuurlijk zijn.
Ik bespeur enige tegenstrijdigheid...
pi_34972819
quote:

[..]

wow, jullie hebben gemiddeld genomen meer spiermassa! Wat een prestatie! Allemaal klappen nu!

Tja.. misschien is het wel die gedachte dat de man overbodig is, die ervoor zorgt dat er frustratie ontstaat. Daar ooit wel eens aan gedacht?

Waarom denk je dat het zo effectief is om een man te vleien om zijn mannelijke capaciteiten? Je krijgt er doorgaans een hoop mee gedaan.
pi_34972854
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:50 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik bespeur enige tegenstrijdigheid...
Ik weet ook niet altijd precies wat eraan ten grondslag lig.
Maar ik heb zo wel mijn vermoedens, en die spreek ik ook gewoon uit.

En andere dingen - die ik heb genoemd - zijn absoluten voor mij. Daar valt weinig aan te veranderen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 17:53:18 #108
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34972915
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:50 schreef Bombie het volgende:

Waarom denk je dat het zo effectief is om een man te vleien om zijn mannelijke capaciteiten? Je krijgt er doorgaans een hoop mee gedaan.
Je zou dus kunnen zeggen dat de man de storing heeft dat hij zich superieur moet kunnen voelen van tijd tot tijd?
pi_34972940
quote:

[..]

Tja.. misschien is het wel die gedachte dat de man overbodig is, die ervoor zorgt dat er frustratie ontstaat. Daar ooit wel eens aan gedacht?
Mannen worden overigens alleen daadwerkelijk overbodig als ze dat zelf toelaten.
pi_34973003
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je zou dus kunnen zeggen dat de man de storing heeft dat hij zich superieur moet kunnen voelen van tijd tot tijd?
Een man hoort inderdaad superieur te zijn, ja.
Die overtuiging zie je immers óveral in terug.

Maar het is geen storing, nee.

Het is meer dat het de taak van de vrouw is, om een wereld te creëren waarin iedere man gerespecteerd wordt om zijn man-zijn. Vrouwen graven hun eigen graf op deze manier.
pi_34973125
quote:

[..]

De man is helemaal niet overbodig. Dat is pas een illusie! Dat je als man alleen maar nodig zou zijn omdat je sterker bent dan een vrouw? Als je zo redeneert, dan zouden vrouwen altijd overbodig zijn geweest, tot de modernisatie aan toe. Vreemde stelling.

Ik hoef niet iets gedaan te krijgen van mijn vriend eigenlijk. We doen alles samen
  zaterdag 11 februari 2006 @ 18:00:54 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34973200
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:55 schreef Bombie het volgende:

[..]

Het is meer dat het de taak van de vrouw is, om een wereld te creëren waarin iedere man gerespecteerd wordt om zijn man-zijn. Vrouwen graven hun eigen graf op deze manier.
Ik zie het wel als een storing, omdat een man het gevoel superieur te zijn nodig heeft om zich goed te voelen. Het gaat niet eens om de vraag of een man superieur is of niet, maar zolang hij regelmatig het gevoel krijgt dat hij dat is, dan voelt een man zich tevreden. Brood en spelen?
pi_34973304
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:55 schreef Bombie het volgende:

[..]

Oh, please.... hoort, wat nou hoort?

Nou, persoonlijk heb ik andere ideeen met mijn leven...
pi_34973625
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zie het wel als een storing, omdat een man het gevoel superieur te zijn nodig heeft om zich goed te voelen. Het gaat niet eens om de vraag of een man superieur is of niet, maar zolang hij regelmatig het gevoel krijgt dat hij dat is, dan voelt een man zich tevreden. Brood en spelen?
Nou.. in een wereld van regels waarin mensen dingen van elkaar gedaan moeten krijgen door ze ertoe aan te sporen, is die erkenning voor een man dus nodig. Dat is inderdaad een element van brood en spelen, denk ik.

Maar als die erkenning uitblijft, betekent dat dus dat de man - en wat misschien ook wel de meer natuurlijke basis is - zich die erkenning moet toeëigenen. Want laten we eerlijk zijn: fysiek gezien kan een man zich superieur laten gelden en een vrouw domineren. Uiteraard zijn zéér sterke vrouwen dan weer geestelijk ondomineerbaar. Ik weet het niet... voor dat soort vrouwen heb ik wel respect, maar de wereld is de verkeerde kant aan het opgaan, en de verhoudingen daarmee ook.

Mijn bereidheid om vrouwen te respecteren voor wie ze zijn is zeer lange tijd overeind gebleven. Maar wat moet je, als je tot inkeer komt dat het misschien wel niet mogelijk is, en dat dat meer een illusie is, gecreëerd om de wereld enigszins leefbaar te houden? Vrijheid heeft een hoop fantastische mogelijkheden, maar zolang vrouwen deze vrijheid blijven misbruiken voor hun eigen obscene doeleinden, is er misschien wel iets voor te zeggen om die vrijheid op te heffen?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 18:15:47 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34973681
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:13 schreef Bombie het volgende:

Maar als die erkenning uitblijft, betekent dat dus dat de man - en wat misschien ook wel de meer natuurlijke basis is - zich die erkenning moet toeëigenen. Want laten we eerlijk zijn: fysiek gezien kan een man zich superieur laten gelden en een vrouw domineren.
Dat is zelfs best lekker. Maar waarom heeft een man het nodig om zich superieur te voelen? Waarom kan een man niet leven met het idee dat hij gelijkwaardig is?
quote:
maar de wereld is de verkeerde kant aan het opgaan, en de verhoudingen daarmee ook.
Kun je dit toelichten?
quote:
Mijn bereidheid om vrouwen te respecteren voor wie ze zijn is zeer lange tijd overeind gebleven. Maar wat moet je, als je tot inkeer komt dat het misschien wel niet mogelijk is, en dat dat meer een illusie is, gecreëerd om de wereld enigszins leefbaar te houden? Vrijheid heeft een hoop fantastische mogelijkheden, maar zolang vrouwen deze vrijheid blijven misbruiken voor hun eigen schunnige doeleinden, is er misschien wel iets voor te zeggen om die vrijheid op te heffen?
Wat bedoel je met misbruiken voor eigen schunnige doeleinden?
pi_34973788
Ik zou best kunnen geloven best dat iedere vrouw verkracht wil worden door Robbie Williams, of een of andere hunk. In de praktijk zijn het met name heerschappen met een verwerpelijk uiterlijk en een daverende (anti-sociale) persoonlijkheidsstoornis.
Het menselijk ras is het neuken voor het soortbehoud allang ontstegen, en daarmee vergelijkbaar met oerangoetangs, die monogaam in een relatie zijn.
Bij chimpansees gaat het neuken van velen vrouwtjes volgens mij om soortbehoud, en heeft wederzijdse lust er weinig mee te maken.

Je maakt mij niet wijs dat de vrouw zich moet neerleggen bij de schending van de lichamelijke integriteit door de verkrachter.
pi_34973998
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat zal wet iets met vreemdgaan te maken hebben.
pi_34974032
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is zelfs best lekker. Maar waarom heeft een man het nodig om zich superieur te voelen? Waarom kan een man niet leven met het idee dat hij gelijkwaardig is?
Omdat dat niet zo is. Gelijkwaardigheid wordt geschapen, maar is niet. Een man verwacht (of op zijn minst wil) dat vrouwen naar hem opkijken. Dat kun je in deze wereld bijna alleen maar gedaan krijgen door jezelf macht en status toe te eigenen. Door bijvoorbeeld een beroemdheid te worden dus. Maar zit in de positie om dat voor elkaar te krijgen. Maar wel iedereen wil gerespecteerd en geadoreerd worden. Do the math.

Net zoals dat sociale handelingen (en vele andere zaken) pas kunnen plaatsvinden wanneer het eigen buikje gevuld is, is het zo dat er pas seksuele gelijkheid is zodra de man zijn gram heeft gehaald. Daar zijn verschillende manieren voor. Er is sprake van randvoorwaarden.
quote:
Kun je dit toelichten?
Zie onderstaande reactie op je laatste vraag,,,
quote:
Ze vormen een bedreiging voor mannen wanneer ze bijvoorbeeld vreemdgaan. Het is de doodsteek voor het ego van de man. Je kunt daar op je beurt als vrouw wel de draak mee steken, maar het ego van een man is toch iets om echt rekening mee te houden. Net zoals een man dat zou moeten doen bij de ziel van een vrouw. Misschien is de islamitische beschaving in dat opzicht ook wel een groter succes dan de westerse beschaving?

Ik vind dat een vrouw de mogelijkheid moet hebben om haar eigen keuzes te maken. Bijvoorbeeld partnerkeuze. Maar kíés daar dan ook voor, en hándel daar dan ook naar. Dan heb je die vrijheid, maar dan wordt hij vervolgens weer net zo hard misbruikt.
pi_34974109
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:19 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik zou best kunnen geloven best dat iedere vrouw verkracht wil worden door Robbie Williams, of een of andere hunk. In de praktijk zijn het met name heerschappen met een verwerpelijk uiterlijk en een daverende (anti-sociale) persoonlijkheidsstoornis.
Het menselijk ras is het neuken voor het soortbehoud allang ontstegen, en daarmee vergelijkbaar met oerangoetangs, die monogaam in een relatie zijn.
Bij chimpansees gaat het neuken van velen vrouwtjes volgens mij om soortbehoud, en heeft wederzijdse lust er weinig mee te maken.

Je maakt mij niet wijs dat de vrouw zich moet neerleggen bij de schending van de lichamelijke integriteit door de verkrachter.
Wat een onzin. Niemand wil verkracht worden. Verkrachting betekent namelijk direct tegen de wil in. Misschien dat ze geneukt willen worden ja. En dat verkrachters een verwerpelijk uiterlijk hebben is ook een groot vooroordeel. Alsof alleen lelijke mensen een antisociale stoornis kunnen hebben....
  zaterdag 11 februari 2006 @ 18:30:27 #120
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34974127
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:27 schreef Bombie het volgende:

[..]

Omdat dat niet zo is. Gelijkwaardigheid wordt geschapen, maar is niet.
Dat vraag ik me af. Fysieke kracht is niet de enige kwaliteit die een mens heeft.
quote:
Een man verwacht (of op zijn minst wil) dat vrouwen naar hem opkijken. Dat kun je in deze wereld bijna alleen maar gedaan krijgen door jezelf macht en status toe te eigenen. Door bijvoorbeeld een beroemdheid te worden dus. Maar zit in de positie om dat voor elkaar te krijgen. Maar wel iedereen wil gerespecteerd en geadoreerd worden. Do the math.
Oftewel, instinct van een man.
quote:
Ze vormen een bedreiging voor mannen wanneer bijvoorbeeld vreemdgaan.
Ah, en dat doet iedere vrouw.
quote:
Ik vind dat een vrouw de mogelijkheid moet hebben om haar eigen keuzes te maken. Bijvoorbeeld partnerkeuze. Maar kíés daar dan ook voor, en hándel daar dan ook naar. Dan heb je die vrijheid, maar dan wordt hij net zo hard misbruikt.
Hmm.. Persoonlijk zie ik dat toch niet zo. Ik ben monogaam.
pi_34974181
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:26 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat zal wet iets met vreemdgaan te maken hebben.
Dat is een terugkerend thema, ja.
Raar, hè?

Maar daarom kun je vrouwen ook beter gewoon verkrachten, en je hart verder goed afsluiten.
Heb je ook geen last van dit soort triviale zaken.

Eigenlijk is het misschien heel simpel: vrouwen proberen mannen kapot te maken, en dus is verkrachting gerechtvaardigd. We zijn en blijven fysiek sterker.
pi_34974298
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:27 schreef Bombie het volgende:

[..]

Omdat dat niet zo is. Gelijkwaardigheid wordt geschapen, maar is niet. Een man verwacht (of op zijn minst wil) dat vrouwen naar hem opkijken. Dat kun je in deze wereld bijna alleen maar gedaan krijgen door jezelf macht en status toe te eigenen. Door bijvoorbeeld een beroemdheid te worden dus. Maar zit in de positie om dat voor elkaar te krijgen. Maar wel iedereen wil gerespecteerd en geadoreerd worden. Do the math.

Net zoals dat sociale handelingen (en vele andere zaken) pas kunnen plaatsvinden wanneer het eigen buikje gevuld is, is het zo dat er pas seksuele gelijkheid is zodra de man zijn gram heeft gehaald. Daar zijn verschillende manieren voor. Er is sprake van randvoorwaarden.
Juist bij gelijkwaardigheid (is niet hetzelfde als gelijkheid!) is er sprake van wederzijds respect. En eventueel adoratie, maar die moet wel verdiend worden. En niet voortkomen uit het feit dat een man meer spiermassa heeft. Ik heb persoonlijk geen behoefte aan macht die verder gaat dan zelfbeschikking. En daarbij hebben we dus gelijkwaardigheid nodig.
quote:
Ze vormen een bedreiging voor mannen wanneer ze bijvoorbeeld vreemdgaan. Het is de doodsteek voor het ego van de man. Je kunt daar op je beurt als vrouw wel de draak mee steken, maar het ego van een man is toch iets om echt rekening mee te houden. Net zoals een man dat zou moeten doen bij de ziel van een vrouw. Misschien is de islamitische beschaving in dat opzicht ook wel een groter succes dan de westerse beschaving?

Ik vind dat een vrouw de mogelijkheid moet hebben om haar eigen keuzes te maken. Bijvoorbeeld partnerkeuze. Maar kíés daar dan ook voor, en hándel daar dan ook naar. Dan heb je die vrijheid, maar dan wordt hij vervolgens weer net zo hard misbruikt.
Mannen gaan net zo hard vreemd als vrouwen natuurlijk. Dus dat punt snap ik niet zo goed. Een vrouw heeft ook een ego, waar net zo hard rekening mee gehouden mag worden.
Vreemd gaan heeft ook weinig te maken met gelijkwaardigheid, of andere termen waar we hier over spreken. Dit staat volledig los van de relaties tussen mannen en vrouwen zoals die nu zijn. Mensen zijn altijd al vreemd gegaan, zowel mannen als vrouwen, zowel in tijden van onderdrukking, als daarbuiten.

In de Islamitische samenleving gebeurt dit alles net zo goed. Alleen minder zichtbaar wellicht. Als dat je maatstaf is van succes, dan heb je een probleem denk ik.

Dus wat bedoel je nou met dat misbruik?
pi_34974376
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:32 schreef Bombie het volgende:

[..]

Raar, hè?

Maar daarom kun je vrouwen ook beter gewoon verkrachten, en je hart verder goed afsluiten.

Eigenlijk is het misschien heel simpel: vrouwen proberen mannen kapot te maken, en dus is verkrachting gerechtvaardigd. We zijn en blijven fysiek sterker.
Jezus... vrouwen proberen mannen kapot te maken? Hoezo dat dan weer?? Uit onderzoek blijkt nog altijd dat mannen meer buiten de relatie neuken dan vrouwen... Daarmee zou ik niet willen beweren dat mannen vrouwen kapot willen maken hoor. Sterker nog: vrouwen zijn veel positiever over mannen dan andersom.

En om dat dan nog te gebruiken om verkrachting te rechtvaardigen gaat helemaal veel te ver... Gefeliciteerd met je grotere spiermassa hoor, applaus!
pi_34974462
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:29 schreef djenneke het volgende:

[..]

Wat een onzin. Niemand wil verkracht worden. Verkrachting betekent namelijk direct tegen de wil in. Misschien dat ze geneukt willen worden ja. En dat verkrachters een verwerpelijk uiterlijk hebben is ook een groot vooroordeel. Alsof alleen lelijke mensen een antisociale stoornis kunnen hebben....
Verkrachtingsfantasieen hebben genoeg vrouwen. Nou, ik ken genoeg mensen met een antisociale stoornis, gevangenissen vol, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ze een schoonheidsprijs verdienen
pi_34974496
Ik volg de discussie hier zo af en toe eens en ik snap een paar mensen niet, vooral die fuifduif ofzo. Die redenen gaan bedenken waarom mannen vrouwen verkrachten en erover praten of het heel normaal is, natuurlijk ofzo. Ik vind het gaar, ook al heb je een slechte jeugd gehad en zit alles tegen in je leven. Dat geeft je nog niet het recht om een vrouw te verkrachten en wat mij betreft is dat ook niet goed te praten en kunnen verkrachters zonder proces de kogel krijgen...
pi_34974610
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:35 schreef djenneke het volgende:

[..]

Juist bij gelijkwaardigheid (is niet hetzelfde als gelijkheid!) is er sprake van wederzijds respect. En eventueel adoratie, maar die moet wel verdiend worden. En niet voortkomen uit het feit dat een man meer spiermassa heeft. Ik heb persoonlijk geen behoefte aan macht die verder gaat dan zelfbeschikking. En daarbij hebben we dus gelijkwaardigheid nodig.
Je argumenten worden wel beter, rationeler.
quote:
Mannen gaan net zo hard vreemd als vrouwen natuurlijk. Dus dat punt snap ik niet zo goed. Een vrouw heeft ook een ego, waar net zo hard rekening mee gehouden mag worden.
Vreemd gaan heeft ook weinig te maken met gelijkwaardigheid, of andere termen waar we hier over spreken. Dit staat volledig los van de relaties tussen mannen en vrouwen zoals die nu zijn. Mensen zijn altijd al vreemd gegaan, zowel mannen als vrouwen, zowel in tijden van onderdrukking, als daarbuiten.

In de Islamitische samenleving gebeurt dit alles net zo goed. Alleen minder zichtbaar wellicht. Als dat je maatstaf is van succes, dan heb je een probleem denk ik.

Dus wat bedoel je nou met dat misbruik?
Je hebt gelijk. Dat vreemdgaan moeten we er buiten laten. Dat is één van de vele vertakkingen van de kwestie. Mijn argumenten worden er minder rationeel door.
pi_34975045
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:41 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Verkrachtingsfantasieen hebben genoeg vrouwen. Nou, ik ken genoeg mensen met een antisociale stoornis, gevangenissen vol, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ze een schoonheidsprijs verdienen
Ik heb dat zelf ook, maar dat wil niet zeggen dat ik verkracht wil worden hoor! Ook niet door het voor mij meest aantrekkelijk heerschap niet! Nogmaals: verkrachting betekent tegen je wil!
In een fantasie wil je het stiekem wel, is het een spelletje! Dat is totaal iets anders dan de botte werkelijkheid hoor!

Ja, en dus zijn alle verkrachters lelijk? Het is al 20 keer gezegd, maar de meeste verkrachtingen gebeuren binnen de vrienden/familie/kennisen kring. Vaak wordt de dader niet gepakt, niet gestraft, etc. etc.
pi_34975120
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:01 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja, en dus zijn alle verkrachters lelijk? Het is al 20 keer gezegd, maar de meeste verkrachtingen gebeuren binnen de vrienden/familie/kennisen kring. Vaak wordt de dader niet gepakt, niet gestraft, etc. etc.
Ik mag hopen, dat als ik ooit door een vrouw wordt verkracht, dat het een schone dame is.
pi_34975128
De toon van de discussie begint me steeds meer aan te staan, respect
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:04:49 #130
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34975151
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:47 schreef Bombie het volgende:

[..]

[..]

Je hebt gelijk. Dat vreemdgaan moeten we er buiten laten. Dat is één van de vele vertakkingen van de kwestie. Mijn argumenten worden er minder rationeel door.
Ratio en emotie liggen dichter bij elkaar dan wij vaak denken. Immers alles wat je meemaakt (je emoties) hebben invloed op je ratio. Machines hebben geen emoties en redeneren wel puur volgens ratio. Alhoewel je zelfs daar je vraagtekens bij kan zetten, aangezien het mensen zijn die de input van die machines verzorgen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:07:04 #131
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34975213
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:03 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Ik mag hopen, dat als ik ooit door een vrouw wordt verkracht, dat het een schone dame is.
De verhalen/artikelen die ik in het verleden gelezen heb over mannen die verkracht zijn, waren anders niet bepaald fraai. Je kunt dus gewoon het beste niet verkracht worden. Een man niet en een vrouw niet.
pi_34975222
Moet me wel even van het hart dat ik de topic reeks bizar vind, de vergoeilijking van de vrouwenverkrachting.!
pi_34975504
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:47 schreef Bombie het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik nog geen emotionele argumenten gegeven....
quote:
Slechte ervaringen met vrouwen? Zou een hoop verklaren....
pi_34975699
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het principe dat het niet aan een man is om dat te bepalen.
Dat doet er niet toe. Het gaat erom wie de mogelijkheden heeft om het te bepalen. Wie zegt dat het niet aan de man is om dat te bepalen? Als de man zijn wil kan opleggen en dat ook doet, dan kun je wel zeggen dat het niet aan de man is om het te bepalen, maar wat wil je er dan tegen doen?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:25:57 #135
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34975802
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:22 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe. Het gaat erom wie de mogelijkheden heeft om het te bepalen. Wie zegt dat het niet aan de man is om dat te bepalen? Als de man zijn wil kan opleggen en dat ook doet, dan kun je wel zeggen dat het niet aan de man is om het te bepalen, maar wat wil je er dan tegen doen?
waar denk jij dat de emancipatie uit voortvloeit??
pi_34975819
quote:

[..]

Ik kan wel het een en ander verzinnen hoor... Mannen zullen zich toch eerst moeten groeperen, willen ze vrouwen kunnen onderdrukken en masse.
pi_34975911
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:22 schreef Pony-Lover het volgende:
Al heeft hij zeker een aantal punten waar waarheid in zit, ik krijg het idee dat Fuif-Duif nogal een ziek ventje is.
Bedoel je dat ik een aantal goede punten heb in deze discussie? Waarom ben ik volgens jou ziek?
pi_34975945
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:42 schreef Bleet het volgende:
Ik volg de discussie hier zo af en toe eens en ik snap een paar mensen niet, vooral die fuifduif ofzo. Die redenen gaan bedenken waarom mannen vrouwen verkrachten en erover praten of het heel normaal is, natuurlijk ofzo. Ik vind het gaar, ook al heb je een slechte jeugd gehad en zit alles tegen in je leven. Dat geeft je nog niet het recht om een vrouw te verkrachten en wat mij betreft is dat ook niet goed te praten en kunnen verkrachters zonder proces de kogel krijgen...
Redenen bedenken waarom mannen vrouwen verkrachten is anders zeer belangrijk om het probleem te leren kennen. Je kunt je er wel voor willen afsluiten, maar dan krijgen we er nooit inzicht in. Als een onderwerp zoals deze te zwaar is voor jouw tere zieltje, rot dan gewoon op?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:32:24 #139
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34975964
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:31 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Redenen bedenken waarom mannen vrouwen verkrachten is anders zeer belangrijk om het probleem te leren kennen. Je kunt je er wel voor willen afsluiten, maar dan krijgen we er nooit inzicht in. Als een onderwerp zoals deze te zwaar is voor jouw tere zieltje, rot dan gewoon op?
Is die laatste zin nou echt nodig?
pi_34975966
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:07 schreef KonnieKipke het volgende:
Moet me wel even van het hart dat ik de topic reeks bizar vind, de vergoeilijking van de vrouwenverkrachting.!
Niemand vergoeilijkt hier iets man!
pi_34975993
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:25 schreef peaceman het volgende:

[..]

waar denk jij dat de emancipatie uit voortvloeit??
Culturele evolutie.
pi_34976028
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:32 schreef peaceman het volgende:

[..]

Is die laatste zin nou echt nodig?
Ja natuurlijk, want dat is toch uiteindelijk het grote probleem met de mensen die in dit topic hun ongenoegen uiten zonder daadwerkelijk te weten waar het over gaat? Ze zijn geshockeerd door de TT en lullen maar wat uit hun nek. Weg ermee met die gasten.
pi_34976120
Dat verkrachters hoofdzakelijk lelijkerds zijn is natuurlijk onzin. Verkrachting komt in iedere laag en in ieder subcultuur voor onder allerlei soorten mensen. Dat is overigens net zulke onzin als denken dat alleen mooie vrouwen arrogant zijn. Arrogantie kan voortkomen uit zoveel kwaliteiten. Het zijn van die dooddoeners die een discussie zoals deze de nek om draaien.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:37:46 #144
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34976140
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:33 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Culturele evolutie.
En dat heeft volgens jou zeker niets te maken met het ontvluchten van de vrouw aan de macht van de man?
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:34 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, want dat is toch uiteindelijk het grote probleem met de mensen die in dit topic hun ongenoegen uiten zonder daadwerkelijk te weten waar het over gaat? Ze zijn geshockeerd door de TT en lullen maar wat uit hun nek. Weg ermee met die gasten.
Mijn inziens ben je door die opmerking niks beter dan de lui die je het verwijt.
Bovendien, en dat heb ik al eerder gezegd en heb je zelf nota bene toegegeven, kan ik me wel voorstellen dat mensen geshokeerd raken door de TT, al is deze minder erg dan de vorige vind ik.
pi_34976173
quote:
Wat een gezeur! En dan zeker nu ook nog ontkennen dat je je over het algemeen meer aangetrokken voelt tot een gespierd mannenlichaam? Typisch vrouwen, altijd praten in hun eigen straatje.
pi_34976182
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmm ik kan me toch wel wat dingen bedenken.
Wat dan?
pi_34976231
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:38 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat een gezeur! En dan zeker nu ook nog ontkennen dat je je over het algemeen meer aangetrokken voelt tot een gespierd mannenlichaam? Typisch vrouwen, altijd praten in hun eigen straatje.
ja vrouwen wat moet je ermee.... oh ja verkrachten natuurlijk dom van mij
pi_34976234
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:37 schreef peaceman het volgende:
En dat heeft volgens jou zeker niets te maken met het ontvluchten van de vrouw aan de macht van de man?
Jawel, maar dat is slechts een illusie. De vrouw wil dat inderdaad heel graag, maar emancipatie is een illusie. Emancipatie kan alleen bestaan wanneer mannen dat toestaan. Geen vrouw kan haar rechten afdwingen omdat ze daar niet toe in staat is. Het is de man die het toestaat dat ze die rechten heeft.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:42:11 #149
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34976283
Fuifduif.. ik vind dat je nu toch wel erg op de individuele user begint te vitten.... nogmaals... dan ben je geen reet beter als de mensen die je het verwijt.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:42:15 #150
92279 N.icka
Windforce 11
pi_34976286
quote:

[..]

Heerlijke generalisatie weer
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:44:38 #151
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34976377
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:40 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Jawel, maar dat is slechts een illusie. De vrouw wil dat inderdaad heel graag, maar emancipatie is een illusie. Emancipatie kan alleen bestaan wanneer mannen dat toestaan. Geen vrouw kan haar rechten afdwingen omdat ze daar niet toe in staat is. Het is de man die het toestaat dat ze die rechten heeft.
Het suprioriteitsgevoel van de man bepleit jij.... Wat een flauwekul! Mannen weten niet alles beter... Mannen hebben vrouwen nodig en andersom. Sommige mannen DENKEN dat ze alles maar weten en beheersen..... Niet voor niks zijn de meeste vrouwen de baas in huis en denken de mannen dat zij het zijn...
pi_34976435
Ik neem nu toch maar de tijd om wat uitgebreider te reageren. Het is zeer interessant hoe de topicreeks verloopt. Ik kom even terug op vijf stellingen die ik afleidde uit Fuifduifs eerste posts:
quote:
1 Verkrachting is natuurlijk.
2 Verkrachting komt voort uit voortplantingsdrift.
3 De vrouw moet verkrachting, hoewel het voor haar een onprettige ervaring is, altijd incasseren.
4 De vrouw is onderbewust tot stelling 3 bereid, want:
5 De vrouw is minderwaardig aan de man en beseft dit.
Dat verkrachting (weliswaar indirect) voortkomt uit de basale instinctieve drang tot voortplanting lijkt me redelijk sterk onderbouwd, maar is verkrachting ook natuurlijk, is de weerstand ertegen inderdaad slechts cultureel?

Om die vraag te kunnen beantwoorden, moet je achterhalen wat menselijk gedrag is in een situatie die volledig beantwoordt aan de menselijke natuur. Volgens sommige posters beknot onze huidige samenleving de menselijke natuur, maar is dat ook zo? De samenleving is immers ontstaan bij gratie van de menselijke natuur. Als een bever een dam bouwt, is die dam dan natuurlijk of kunstmatig?

Kortom, dat het maatschappelijk afgekeurd wordt dat de man op de makkelijkste manier beantwoordt aan voortplantingsdrift, namelijk door gewoon te grijpen wat er te grijpen valt, is een ironisch gevolg van een ander element van de menselijke natuur, namelijk de drang tot groepsvorming.

Hoewel verkrachting beantwoordt aan een deel van de menselijke natuur kan het tenslotte toch worden bestempeld als natuurlijk afwijkend gedrag, omdat het conflicteert met een ander onderdeel van de menselijke natuur. Dat verkrachting voor een individu toch voordelig kan zijn, doet er niet toe, omdat individualisme zelf in zekere zin in tegenstrijd is met de menselijke natuur.

Zoals ik al zei, zijn stellingen 3 en 5 moreel. Fuifduif, waarom laat je je uit over moraal als je in verdere posts zoveel afschuw toont over maatschappelijke normen?

Mannen zijn fysiek sterker, dat klopt, maar de vraag is of ze dat (moreel) superieur maakt ten opzichte van de vrouw. Ik ben er niet van op de hoogte wat de huidige algemene consensus hierover is bij wetenschappers, maar ik vermoed dat er geen consensus is. Wie er natuurlijk superieur is, is dus onduidelijk; over morele superioriteit zijn er duidelijke afspraken gemaakt in onze samenleving: man en vrouw zijn gelijkwaardig.

In deze context vind ik het nog altijd onacceptabel om te stellen dat de vrouw verkrachting dient te incasseren omdat ze minderwaardig is. Natuurlijk val ik hierover, en dan zal ik voor de duidelijkheid ook nog maar even zeggen dat ik geen persoonlijke ervaring heb met verkrachting.

Het viel mij op dat men niet echt goed schijnt te weten wat arrogantie is. Arrogantie is altijd misplaatst, mannelijk of vrouwelijk, het is immers de onterechte aanname ergens toe in staat te zijn, het heel goed te kunnen, of zelfs beter te zijn dan een ander. Als een man een vrouw terug probeert te zetten op haar positie door haar te verkrachten is het enige bewijs wat hij levert dat hij fysiek sterker is. Moreel superieur is hij niet, want hij heeft zojuist een zeer immorele daad begaan. Algemene superioriteit heeft hij ook niet bewezen, alleen de fysieke.. Wat is dan het nut van verkrachting? Waarom ontleent de man het gevoel superieur te zijn aan zijn fysieke superioriteit?

Tenslotte nog stelling 4 die mij vrij makkelijk lijkt om onderuit te halen. Als een vrouw immers onderbewust bereid zou zijn om zich te laten neuken als de man dat wil, conflicteert het ook niet met haar eigen wil en levert het geen trauma op.
pi_34976458
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:44 schreef peaceman het volgende:

[..]

Het suprioriteitsgevoel van de man bepleit jij.... Wat een flauwekul! Mannen weten niet alles beter... Mannen hebben vrouwen nodig en andersom. Sommige mannen DENKEN dat ze alles maar weten en beheersen..... Niet voor niks zijn de meeste vrouwen de baas in huis en denken de mannen dat zij het zijn...
Toch is het zo. Alle grote ontdekkingen en successen staan op namen van mannen. Slechts een handjevol vrouwen heeft echte grote dingen gedaan. Mannen hebben vrouwen inderdaad nodig... om zich voort te planten, maar verder kan ik niet echt veel bedenken.
pi_34976552
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:46 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Toch is het zo. Alle grote ontdekkingen en successen staan op namen van mannen. Slechts een handjevol vrouwen heeft echte grote dingen gedaan. Mannen hebben vrouwen inderdaad nodig... om zich voort te planten, maar verder kan ik niet echt veel bedenken.
pi_34976569
quote:

[..]

Ik toevallig niet, maar dat heeft er ook helemaal niets mee te maken. Waar het om gaat is dat jij hier je superioriteitsgevoel vandaan haalt. En dat dat in deze tijd niet echt meer relatief is. Blijf je wel een beetje binnen de discussie? Want je haalt er nu dingen bij die niet echt relevant zijn, en beledigt daarmee tegelijkertijd alle vrouwen, terwijl je mij hoort aan te spreken.
pi_34976581
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:16 schreef djenneke het volgende:

[..]

Slechte ervaringen met vrouwen? Zou een hoop verklaren....
Nee. Gewoon ervaringen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:53:11 #157
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34976663
quote:

[..]

arrogante gedachte dit....... vrouwen zijn door de emanicpatie pas kort bezig met zelfontplooiing en de daarmee samenhangende mogelijke ontdekkingen die zij kunnen doen. Vrouwen hadden nooit dezelfde kansen als mannen. Studie, zeereizen, etcetera.
DAAROM hebben pas een handjevol vrouwen echt grote dingen gedaan.
Dus behalve jouw redenering van net, die ik dus niet deel, heb ik nog geen enkel bewijs om jouw 'toch is het zo' aan te nemen als waarheid.
pi_34976689
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:40 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Het is hedentendage een feit, schat. Niks geen illusie. Zoals gezegd, ga jij maar mannen ronselen om de boel weer terug te draaien, en dan praten we wel weer verder.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:54:13 #159
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34976698
quote:

[..]

Op die manier valt moord ook goed te keuren, bravo.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:55:07 #160
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34976735
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:39 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Wat dan?
Het zal toch voorkomen dat je voorwerpen moet verplaatsen. Of bijvoorbeeld een fles open maken.
pi_34976753
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op die manier valt moord ook goed te keuren, bravo.
Ja, zelfde verhaal inderdaad.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:56:32 #162
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34976776
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:53 schreef peaceman het volgende:

DAAROM hebben pas een handjevol vrouwen echt grote dingen gedaan.
Niet helemaal waar. Vrouwen hebben ook veel minder prestatie-drang dan mannen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:57:28 #163
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34976808
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:55 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, zelfde verhaal inderdaad.
Eigenlijk is jouw verhaal vooral een pleidooi voor een anarchie op basis van het recht van de sterkste.
pi_34976844
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:53 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het is hedentendage een feit, schat. Niks geen illusie. Zoals gezegd, ga jij maar mannen ronselen om de boel weer terug te draaien, en dan praten we wel weer verder.
Nee, jij redeneert steeds op deze manier, maar het klopt niet. De situatie is nu stabiel in de zin van dat de man het toelaat dat de vrouw gelijke rechten heeft. Zo is het op dit moment inderdaad, maar alleen maar omdat de man het blijft accepteren. De man is er tevreden mee. Dat het op dit moment moeilijk zal zijn om het terug te draaien, omdat veel mannen hun medewerking niet zullen verlenen, betekent niet dat de situatie anders is. De meeste mannen hebben er gewoon geen behoefte aan om de situatie te veranderen, omdat, zoals Bombie al zei, de huidige tijd ze gelukkig maakt.
pi_34976855
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Eigenlijk is jouw verhaal vooral een pleidooi voor een anarchie op basis van het recht van de sterkste.
Daar komt het inderdaad wel op neer .
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:59:45 #166
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34976888
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, jij redeneert steeds op deze manier, maar het klopt niet. De situatie is nu stabiel in de zin van dat de man het toelaat dat de vrouw gelijke rechten heeft.
Andersom ook omdat de vrouw niet zou accepteren dat het anders zou worden (Hoewel hier wat kanttekeningen bij, maar daar is eerder een discussie over gevoerd), en het feit dat mannen ook niet anders willen omdat ze er ook vruchten van plukken.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:00:27 #167
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34976909
quote:

[..]

Daar komt het inderdaad wel op neer .
Evolutionair gezien zou je dat eens moeten proberen, maar dan niet raar staan te kijken als survival of the fittest die levenswijze uitroeit..
pi_34976934
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Andersom ook omdat de vrouw niet zou accepteren dat het anders zou worden (Hoewel hier wat kanttekeningen bij, maar daar is eerder een discussie over gevoerd),
Dat de vrouw het niet zou accepteren kan ik mij voorstellen. Dat zou ik als vrouw zijnde ook niet doen. Maar de vraag is: als het echt gebeurt, wat willen ze er dan tegen doen?
quote:
en het feit dat mannen ook niet anders willen omdat ze er ook vruchten van plukken.
Precies, dat is het hele punt. Ze vinden het wel prima zo. Zolang de man tevreden is met de vrouwelijke emancipatie, heeft de vrouw niets te vrezen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:01:20 #169
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34976936
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. Vrouwen hebben ook veel minder prestatie-drang dan mannen.
Toen niet nee, maar dat komt meer en meer, mede door de emancipatie.
Net zo goed het een feit is dat vrouwen door de emancipatie weer eerder zullen sterven. Nu valt dat nog wel mee, maar er is nu al bekend dat dit gaat veranderen. Vrouwen werken (langer), ervaren stress enzovoort.. Dit alles zorgt daarvoor.

De maatschappelijke evolutie van de vrouw is wat dat betreft net begonnen en dus is de prestatie-drang ook NOG niet even groot als die van de man.
pi_34976980
quote:

[..]

En wat heb jij als man zijnde aan grote dingen gedaan? Je doet nu net of dat jouw verdienste is.... maar dat is natuurlijk niet... Jij bent bij toeval man dankzij een chromosoom van je vaders sperma. Nou, knap hoor!
pi_34977002
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Evolutionair gezien zou je dat eens moeten proberen, maar dan niet raar staan te kijken als survival of the fittest die levenswijze uitroeit..
Dat ben ik met je eens. Ik denk dat onze huidige samenleving een logisch gevolg is van dat mechanisme. Zo'n vrije levenswijze zal nooit stand houden en op den duur zich weer richting een meer humane samenleving ontwikkelen.

Ik voer trouwens ook geen pleidooi. Ik probeer alleen een verklaring te bedenken voor verkrachtingsgedrag. Ik zelf zou niet in een samenleving willen leven waarin het toegestaan wordt om vrouwen te verkrachten.
pi_34977072
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:01 schreef peaceman het volgende:

[..]

Net zo goed het een feit is dat vrouwen door de emancipatie weer eerder zullen sterven. Nu valt dat nog wel mee, maar er is nu al bekend dat dit gaat veranderen. Vrouwen werken (langer), ervaren stress enzovoort.. Dit alles zorgt daarvoor.

De maatschappelijke evolutie van de vrouw is wat dat betreft net begonnen en dus is de prestatie-drang ook NOG niet even groot als die van de man.
Vrouwen zullen nooit zo goed kunnen presteren als mannen. Ik geloof er gewoon niet in: het concept carrièrevrouw.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:05:10 #173
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34977094
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:01 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat de vrouw het niet zou accepteren kan ik mij voorstellen. Dat zou ik als vrouw zijnde ook niet doen. Maar de vraag is: als het echt gebeurt, wat willen ze er dan tegen doen?
Spierkracht is tegenwoordig iets vrij triviaals. Wat maakt mannen verder sterker dan vrouwen?
quote:
Precies, dat is het hele punt. Ze vinden het wel prima zo. Zolang de man tevreden is met de vrouwelijke emancipatie, heeft de vrouw niets te vrezen.
Hetgeen andersom net zo goed geldt.
pi_34977095
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:02 schreef djenneke het volgende:

[..]

En wat heb jij als man zijnde aan grote dingen gedaan? Je doet nu net of dat jouw verdienste is.... maar dat is natuurlijk niet... Jij bent bij toeval man dankzij een chromosoom van je vaders sperma. Nou, knap hoor!
Euh... hier heb je een punt .
pi_34977099
quote:

[..]

Nee, jij redeneert steeds op deze manier, maar het klopt niet. De situatie is nu stabiel in de zin van dat de man het toelaat dat de vrouw gelijke rechten heeft. Zo is het op dit moment inderdaad, maar alleen maar omdat de man het blijft accepteren. De man is er tevreden mee. Dat het op dit moment moeilijk zal zijn om het terug te draaien, omdat veel mannen hun medewerking niet zullen verlenen, betekent niet dat de situatie anders is. De meeste mannen hebben er gewoon geen behoefte aan om de situatie te veranderen, omdat, zoals Bombie al zei, de huidige tijd ze gelukkig maakt.
Nee, jouw redenatie klopt dus niet, want jij verdedigt jouw manier van denken aan de hand van hoe een situatie zou kunnen zijn. Dat terwijl deze niet zo is, en ook zoals je zelf al heel goed aangeeft, amper nog te bewerkstelligen is! Jij hebt het steeds over illusies, niet ik! Terwijl je alleen maar illusies weergeeft over een vrouwonvriendelijke wereld, waarin we nu helemaal niet leven. Het boeit niet hoe dat komt. Het is gewoon zo.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:05:35 #176
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34977107
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:04 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Vrouwen zullen nooit zo goed kunnen presteren als mannen. Ik geloof er gewoon niet in: het concept carrièrevrouw.
Dat jij er niet in gelooft, wil niet zeggen dat het niet zo is....
pi_34977137
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

Spierkracht is tegenwoordig iets vrij triviaals. Wat maakt mannen verder sterker dan vrouwen?
[/qoute]
Mannen zijn minder emotioneel kunnen een harde strijd (die dan zal volgen) langer volhouden. Vrouwen zullen zeg maar eerder breken.

[quote]Op zaterdag 11 februari 2006 20:05 schreef Alicey het volgende:
Hetgeen andersom net zo goed geldt.
Dat denk ik dus niet.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:06:44 #178
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34977152
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:01 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre die drang echt is. Ik ben er zelf eigenlijk nooit gelukkiger door geworden door te presteren.
quote:
Wanneer de trend zich doorzet is die kans gorot.
quote:
Prestatie-drang is vooral iets biologisch (testosteron). Het zal zich bij vrouwen nooit in een gelijke mate ontwikkelen als bij mannen het geval is.
pi_34977167
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:05 schreef peaceman het volgende:

[..]

Dat jij er niet in gelooft, wil niet zeggen dat het niet zo is....
ik zie het toch om mij heen. Dat wordt gewoon nooit wat. Maar we zullen vanzelf wel zien .
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:07:59 #180
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34977194
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:02 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Ik denk dat onze huidige samenleving een logisch gevolg is van dat mechanisme. Zo'n vrije levenswijze zal nooit stand houden en op den duur zich weer richting een meer humane samenleving ontwikkelen.
Het probleem aan de levenswijze die je voorstelt is dat sociale binding afwezig is, en dat is nou juist het mechanisme dat mensen succesvol maakt als groep.
quote:
Ik voer trouwens ook geen pleidooi. Ik probeer alleen een verklaring te bedenken voor verkrachtingsgedrag. Ik zelf zou niet in een samenleving willen leven waarin het toegestaan wordt om vrouwen te verkrachten.
Heel simpel is het een vorm van machtswellust waarbij normale manieren om macht te bereiken (Manager worden, het leger in gaan etc.) falen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:08:27 #181
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34977220
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:04 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ze kunnen het wel, maar het boeit ze iets minder.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:09:26 #182
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34977255
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:06 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat denk ik dus niet.
Dat is waar, mannen zijn emotioneel stabieler. Aan de andere kant zijn vrouwen sociaal weer stabieler. Andersom geldt het net zo goed, anders hadden we geen emancipatie gehad. Dat is echt geen verdienste van de man, dat is mede doordat vrouwen hiervoor gevochten hebben.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:09:53 #183
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34977280
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre die drang echt is. Ik ben er zelf eigenlijk nooit gelukkiger door geworden door te presteren.
[..]
Mwah... ik kom veel vrouwen tegen die dat wel hebben, maar ook mannen die het totaal niet hebben.. naar mijn idee is het in de huidige maatschappij zo dat prestatie-drang relatief gezien bij vrouwen toeneemt en bij mannen af.
quote:
Prestatie-drang is vooral iets biologisch (testosteron). Het zal zich bij vrouwen nooit in een gelijke mate ontwikkelen als bij mannen het geval is.
misschien niet, maar er is wel een duidelijke toename bij vrouwen te zien, daarom was de argumentatie van fuifduif over ontdekkingen door mannen versus vrouwen kortzichtig.
pi_34977409
quote:

[..]

Andersom ook omdat de vrouw niet zou accepteren dat het anders zou worden (Hoewel hier wat kanttekeningen bij, maar daar is eerder een discussie over gevoerd), en het feit dat mannen ook niet anders willen omdat ze er ook vruchten van plukken.
Gelijkwaardigheid is ook een mooie gedachte, en van een rustige, vredige samenleving die in balans is, plukken ook mannen inderdaad de vruchten. Maar is het realistisch? Mensen zoeken altijd wel anderen om zich tegen af te zetten en te bevechten, en volgens mij staan we nu aan het begin van de langverwachte sex wars. Vrouwen gaan nu ook steeds meer eisen en een plek die tot voor kort door een man opgeëist werd, wordt nu misschien vergeven aan een vrouw. Dat is dan toch raar dat een man dat pikt?

Volgens mij ontstaat er gaandeweg steeds meer frictie tussen man en vrouw, en uiteindelijk weten we wel wie de favoriet is.

Als vrouwen deze gelijkwaardige samenleving willen laten slagen zullen ze zelf ook mee moeten werken, en ik vrees dat vrouwen die temidden van deze nieuwe ontwikkeling geboren worden, denken dat zij over 's mans ego kan lopen zonder ervoor gestraft te worden. Dat zij niet beseffen dat ze hun verworven rechten ook weer te gronde kunnen richten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bombie op 11-02-2006 20:17:35 ]
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:12:34 #185
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34977418
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:09 schreef peaceman het volgende:

[..]

Mwah... ik kom veel vrouwen tegen die dat wel hebben, maar ook mannen die het totaal niet hebben.. naar mijn idee is het in de huidige maatschappij zo dat prestatie-drang relatief gezien bij vrouwen toeneemt en bij mannen af.
Ik ken er ook een hoop die dat hebben, en een hoop mannen die het niet hebben. Het is echter een biologisch gedreven eigenschap. Veel vrouwen die een prestatiedrang hebben, hebben bijvoorbeeld meer testosteron dan andere vrouwen. Gelijk zal het daardoor nooit worden, omdat het voor een groot deel een biologische eigenschap is, en niet een culturele eigenschap.
quote:
misschien niet, maar er is wel een duidelijke toename bij vrouwen te zien, daarom was de argumentatie van fuifduif over ontdekkingen door mannen versus vrouwen kortzichtig.
Ik vind de kortzichtigheid wel meevallen. Mannen en vrouwen zijn verschillend, en hoewel de ruimte om het zelf in te vullen erg groot is, zijn die biologische verschillen daarmee nooit helemaal teniet te doen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:12:58 #186
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34977440
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:07 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

ik zie het toch om mij heen. Dat wordt gewoon nooit wat. Maar we zullen vanzelf wel zien .
Je moet het niet zo kortzichtig zien. Jouw omgeving is niet de hele maatschappij. Ik zie in mijn omgeving beide dingen. Bedenk wel dat mannen ook niet zomaar even tot grote ontdekkingen kwamen... daar was tijd voor nodig en bij vrouwen evenzeer.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:15:13 #187
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34977531
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:12 schreef Bombie het volgende:

[..]

Gelijkwaardigheid is ook een mooie gedachte, en van een rustige, vredige samenleving die in balans is, plukken ook mannen inderdaad de vruchten. Maar is het realistisch? Mensen zoeken altijd wel anderen om zich tegen af te zetten en te bevechten, en volgens mij staan we nu aan het begin van de langverwachte sex wars. Vrouwen gaan nu ook steeds meer eisen en een plek die tot voor kort door een man opgeëist werd, wordt nu misschien vergeven aan een vrouw. Dat is dan toch raar dat een man dat pikt?
Aan de andere kant kunnen man en vrouw niet zonder elkaar, terwijl bijvoorbeeld blanken en zwarten, of katholieken en protestanten dat wel kunnen. Mocht er een dergelijke oorlogssituatie komen, lijkt mij aannemelijk dat deze over zal zijn zonder dat er echt gevochten is.
quote:
Volgens mij ontstaat er gaandeweg steeds meer frictie tussen man en vrouw, en uiteindelijk weten we wel wie de favoriet is.
Succesvolle mannen hebben altijd een sterke vrouw achter zich staan, en andersom is dat ook zo. De vraag is wat er overblijft wanneer je die factor wegstreept.
quote:
Als vrouwen deze gelijkwaardige samenleving willen laten slagen zullen ze zelf ook mee moeten werken, en ik vrees dat vrouwen die temidden van deze nieuwe ontwikkeling geboren worden, denken dat zij over 's mans ego kan lopen zonder ervoor gestraft te worden. Dat zij niet beseffen dat ze hun verworven rechten ook weer ten gronde kunnen richten.
Ik denk eerder dat je ego hier iets te groot is..
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:18:16 #188
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34977645
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ken er ook een hoop die dat hebben, en een hoop mannen die het niet hebben. Het is echter een biologisch gedreven eigenschap. Veel vrouwen die een prestatiedrang hebben, hebben bijvoorbeeld meer testosteron dan andere vrouwen. Gelijk zal het daardoor nooit worden, omdat het voor een groot deel een biologische eigenschap is, en niet een culturele eigenschap.
[..]

Ik vind de kortzichtigheid wel meevallen. Mannen en vrouwen zijn verschillend, en hoewel de ruimte om het zelf in te vullen erg groot is, zijn die biologische verschillen daarmee nooit helemaal teniet te doen.
Dat was zijn punt niet, maar oke...
Het is heel simpel: als je een volk hebt die alle mogelijkheden tot studie heeft en een volk zonder die mogelijkheden, dan is de kans vele malen groter dat de 1e groep meer ontdekkingen doet dan de 2e groep. De 1e groep is in dit voorbeeld de man, de 2e groep de vrouw. Simpele logica wat mij betreft.
Dus als je de ontdekkingen van de vrouw tov de man ziet tot aan laten we zeggen 1950, is het in dat licht gezien compleet logisch dat mannen meer ontdekkingen gedaan hebben. Vrouwen hadden immers niet de mogelijkheden om te studeren of om mee te gaan op ontdekkingsreizen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:21:08 #189
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34977766
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:18 schreef peaceman het volgende:

[..]

Dat was zijn punt niet, maar oke...
Het is heel simpel: als je een volk hebt die alle mogelijkheden tot studie heeft en een volk zonder die mogelijkheden, dan is de kans vele malen groter dat de 1e groep meer ontdekkingen doet dan de 2e groep. De 1e groep is in dit voorbeeld de man, de 2e groep de vrouw. Simpele logica wat mij betreft.
Dus als je de ontdekkingen van de vrouw tov de man ziet tot aan laten we zeggen 1950, is het in dat licht gezien compleet logisch dat mannen meer ontdekkingen gedaan hebben. Vrouwen hadden immers niet de mogelijkheden om te studeren of om mee te gaan op ontdekkingsreizen.
Dat is absoluut een belangrijke factor. Aan de andere kant worden veel mannen gedreven door de status die een ontdekking hen kan opleveren, en vrouwen in veel mindere mate. Je zou kunnen zeggen dat minder vrouwen gemotiveerd zijn om het onbekende te onderzoeken.
pi_34977786
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:32 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Niemand vergoeilijkt hier iets man!
Heb ik het nou mis, of zei je letterlijk tegen mij dat je verkrachting normaal vindt? Sterker nog, zei je nou niet, dat als je anders was opgevoed, je zelf misschien zo'n daad zou kunnen begaan? Zeg het me als ik ernaast zit hoor.... Of vind je dit niet onder vergoeilijke vallen? Ik namelijk wel.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:23:01 #191
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34977850
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is absoluut een belangrijke factor. Aan de andere kant worden veel mannen gedreven door de status die een ontdekking hen kan opleveren, en vrouwen in veel mindere mate. Je zou kunnen zeggen dat minder vrouwen gemotiveerd zijn om het onbekende te onderzoeken.
true... nog wel en ik ben het met je eens dat het niet zo zal zijn, natuurlijk gezien, dat het gelijk zal worden, maar er zal wel een toename van ontdekkingsdrift bij vrouwen zijn (die is al bezig trouwens).
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:23:48 #192
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34977890
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:23 schreef peaceman het volgende:

[..]

true... nog wel en ik ben het met je eens dat het niet zo zal zijn, natuurlijk gezien, dat het gelijk zal worden, maar er zal wel een toename van ontdekkingsdrift bij vrouwen zijn (die is al bezig trouwens).
Die toename zal er zeker zijn. Misschien ook wel weer omdat vrouwen van nature weer erg nieuwsgierig zijn.
pi_34977986
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:12 schreef Bombie het volgende:

[..]

Gelijkwaardigheid is ook een mooie gedachte, en van een rustige, vredige samenleving die in balans is, plukken ook mannen inderdaad de vruchten. Maar is het realistisch? Mensen zoeken altijd wel anderen om zich tegen af te zetten en te bevechten, en volgens mij staan we nu aan het begin van de langverwachte sex wars. Vrouwen gaan nu ook steeds meer eisen en een plek die tot voor kort door een man opgeëist werd, wordt nu misschien vergeven aan een vrouw. Dat is dan toch raar dat een man dat pikt? [/auote]Wat een doemscenario... Ik denk dat echt helemaal niet. Moet je je trouwens eens voorstellen wat er zou gebeuren als het voor vrouwen plotseling niet meer toegestaan werd om te werken. Wat dat voor impact zou hebben op de economie bijvoorbeeld. Zolang gewoon de beste persoon voor een baan wordt aangenomen is er niks aan de hand. Positieve discriminatie komt lang zo vaak niet voor. Wordt het dus een vrouw, dan had je maar beter je best moeten doen, simpel.

[quote]Volgens mij ontstaat er gaandeweg steeds meer frictie tussen man en vrouw, en uiteindelijk weten we wel wie de favoriet is.
Ben je gek! Zoals gezegd zouden er dan wel heel veel mannen zo over moeten denken. Zou er geen democratie meer moeten zijn, met alle gevolgen van dien. Ik zie dat nooit gebeuren.
quote:
Als vrouwen deze gelijkwaardige samenleving willen laten slagen zullen ze zelf ook mee moeten werken, en ik vrees dat vrouwen die temidden van deze nieuwe ontwikkeling geboren worden, denken dat zij over 's mans ego kan lopen zonder ervoor gestraft te worden. Dat zij niet beseffen dat ze hun verworven rechten ook weer te gronde kunnen richten.
Waar zie jij vrouwen over mannen hun ego lopen? Ik heb geen flauw idee wat je daarmee bedoelt. Laat staan hoe ze hun rechten daarmee weer ten gronde zouden richten...
pi_34978140
Des te meer het gaat over de samenleving, des te meer verkrachting wordt afgevlakt. Verkrachting heeft uiteraard geen bestaansrecht in de maatschappij als geheel, maar als we nu weer teruggaan naar het principe waarbij er een behoefte bevredigd moet worden, staat de samenleving daar los van.

Alle argumenten ten faveure van gelijkheid, blijheid hebben zeker hun nut bewezen. Je kunt er ook niet omheen. Het is prachtig als er harmonie is. Maar er zijn altijd vrouwen waar je geen harmonieuze omgang wilt hebben, maar die je gewoon eens even een goede beurt wil geven. Omdat ze er óf te lekker uitzien om te laten lopen en je verder geen zin hebt in het maken van vermoeiende avances, óf omdat je ze op hun plek wilt wijzen door ze te vernederen.

Dáárin ligt voor de verkrachter de kern van de zaak, lijkt me zo.

Die vrouwen kunnen altijd goed de aandacht afleiden van de kern van de zaak. Daar zijn ze werkelijk grootmeesters in.
pi_34978230
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:29 schreef Bombie het volgende:
Des te meer het gaat over de samenleving, des te meer verkrachting wordt afgevlakt. Verkrachting heeft uiteraard geen bestaansrecht in de maatschappij als geheel, maar als we nu weer teruggaan naar het principe waarbij er een behoefte bevredigd moet worden, staat de samenleving daar los van.

Alle argumenten ten faveure van gelijkheid, blijheid hebben zeker hun nut bewezen. Je kunt er ook niet omheen. Het is prachtig als er harmonie is. Maar er zijn altijd vrouwen waar je geen harmonieuze omgang wilt hebben, maar die je gewoon eens even een goede beurt wil geven. Omdat ze er óf te lekker uitzien om te laten lopen en je verder geen zin hebt in het maken van vermoeiende avances, óf omdat je ze op hun plek wilt wijzen door ze te vernederen.

Dáárin ligt voor de verkrachter de kern van de zaak, lijkt me zo.

Die vrouwen kunnen altijd goed de aandacht afleiden van de kern van de zaak. Daar zijn ze werkelijk grootmeesters in.
Je deed anders zelf net zo goed mee hoor!
Er zijn genoeg vrouwen die je gewoon eens een goede beurt kunt geven, zonder verdere gevolgen. Dwang is daar nou niet bepaald voor nodig.
pi_34978285
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:31 schreef djenneke het volgende:

[..]

Je deed anders zelf net zo goed mee hoor!
Ik weet het. Ik liet me ertoe verleiden.
quote:
Er zijn genoeg vrouwen die je gewoon eens een goede beurt kunt geven, zonder verdere gevolgen. Dwang is daar nou niet bepaald voor nodig.
Dat zijn nou niet echt de lekkerste exemplaren.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:34:11 #197
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34978313
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:33 schreef Bombie het volgende:

wat is jouw definitie daarvan dan?
pi_34978462
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:33 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ik weet het. Ik liet me ertoe verleiden.
Ah, the original sin!(zondeval voor mensen die het niet weten )
quote:
Er zijn genoeg lekkere exemplaren die daar best voor in zijn. Maar of ze jou willen is natuurlijk maar net de vraag
pi_34978875
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:34 schreef peaceman het volgende:

[..]

wat is jouw definitie daarvan dan?
Van de lekkere of niet zo lekkere exemplaren?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:50:07 #200
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34978912
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:49 schreef Bombie het volgende:

[..]

Van de lekkere of niet zo lekkere exemplaren?
Beide
pi_34979040
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:37 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ah, the original sin!(zondeval voor mensen die het niet weten )
[..]

Er zijn genoeg lekkere exemplaren die daar best voor in zijn. Maar of ze jou willen is natuurlijk maar net de vraag
Dat klopt. Daarvoor moet je inderdaad of macht of status hebben, of drop dead gorgeous zijn. Die eerste twee heb ik niet, en ondanks dat ik er allesbehalve slecht uitzie, ben ik ook zeker niet drop dead gorgeous.

Ik heb alleen mijn verstand en mijn gevoel, maar dat is niet voldoende.

Had ik al gezegd dat ik gefrustreerd was?
pi_34979086
quote:
idem
absurde stelling zet hij hier neer
Blond zijn is geen schande, toch?
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:55:49 #203
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34979124
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:53 schreef Bombie het volgende:

Had ik al gezegd dat ik gefrustreerd was?
Dat was al niet meer nodig
pi_34979252
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:50 schreef peaceman het volgende:

[..]

Beide
Er zijn gewoon vrouwen die ik graag wil bewonderen om hun intelligentie, innerlijke kracht of complexiteit. En er zijn vrouwen die ik wil naaien tot ze er dood bij neervallen. En in bijzondere gevallen heb je waarschijnlijk beide. Het is gewoon moeilijk vast te stellen.

Lelijke, wanhopige vrouwen wekken in ieder geval niet de meest ranzige seksuele fantasieën in me op. Maar misschien wekken ze daarentegen wel weer een bepaalde moordzucht op, die ook erotiserend kan zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bombie op 11-02-2006 21:54:13 ]
pi_34980162
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:21 schreef djenneke het volgende:

[..]

Heb ik het nou mis, of zei je letterlijk tegen mij dat je verkrachting normaal vindt? Sterker nog, zei je nou niet, dat als je anders was opgevoed, je zelf misschien zo'n daad zou kunnen begaan? Zeg het me als ik ernaast zit hoor.... Of vind je dit niet onder vergoeilijke vallen? Ik namelijk wel.
Ik vind dat inderdaad twee totaal verschillende zaken. Dat ik verkrachting een normale gedragsvorm vind betekent niet dat ik vind dat het moet worden geaccepteerd. Als ik zeg dat ik onder bepaalde omstandigheden zelf ook een verkrachter zou kunnen zijn geworden, zeg ik niet dat ik daar vanuit mijn huidige standpunt blij mee zou zijn.
pi_34980193
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:54 schreef Kizzy het volgende:

[..]

idem
absurde stelling zet hij hier neer
Ik ben deze topicreeks niet begonnen hoor en anders ga er eens inhoudelijk op in. Zeikerd!
pi_34980740
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:28 schreef Bombie het volgende:

[..]

Denk dat je mij bedoeld

In mijn verlangen worden de regels van de natuurlijke situatie niet zozeer overtreden, des te meer die van de maatschappij zoals deze nu bestaat, als we het over de gewone seks hebben, wat hardcore is...

Nu wil ik je best zeggen dat ik geloof dat bepaalde verlangens die in mij en ook in vele anderen zitten een onnatuurlijk stuk zit, die daarin gelegd is door de maatschappij, maar ik ga er vanavond niet al te diep op in verder want daarvoor moet ik wat helderder zijn, maar er zitten dingen in waarvan ik denk dat ze er niet zouden zitten als de mensenwereld anders zou zijn, dat gaat verder dan het leven van 1 individu.

Maar terugkomend op het seksgedeelte, dat ligt prachtig in lijn met de voortplantingsdrift, monogamie niet de oorsprong van de mens, de natuur heeft ons als niet-monogaam/minder-monogaam ingeschaalt, dat geld niet alleen voor de man, maar ook voor de vrouw.
Ook is de schaamte van het niet willen laten zien e.d. iets van de maatschappij, de natuur kent weinig schaamte en veel hang naar genot in vele vormen.

Ik weet dat de maatschappij dingen oplegt die niet altijd in lijn liggen met de natuurlijke drang.
Wij mensen hebben, zoals je mij vaker hoort zeggen, een wereld in een wereld geschapen, dit heeft voordelen, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die gaarne nog de aapmens waren geweest, maar heeft ook nadelen.
Nadelen komen voor een groot deel in de vorm van afwijkend gedrag, maar ook in het verleggen van de aandacht van de zintuigen, dit laatste is pas echt een nadeel als je weer in die natuurlijke situatie terrecht komt...
Er zijn nog wel meer dingen, maar voor hier is alleen het afwijkend gedrag van belang.

Termen als abnormaal en normaal, doen er niet toe, in de natuur is eigenlijk niets abnormaal, maar we moeten dingen gewoon per soort, specefieke gedragingen van de soort bekijken.
Onnatuurlijk bestaat niet als we het over organisme's hebben, want die zijn natuur, er bestaat alleen maar afwijking van de natuurlijke gang van zaken...

De fout die ik jullie hier zie maken is dat jullie enkel uitgaan van het blikveld van de man, in dit geval, de verkrachtende man.

Maar als je wil bepalen of iets afwijkend gedrag is moet je naar het geheel kijken, kan je niet naar maar 1 element kijken.
Je moet dus kijken naar de natuurlijke gang van zaken binnen de soort.

Het doel van een soort is zichzelf zo goed mogelijk in stand houden, dus niet opgegeten worden, niet gewond raken, niet dood gaan, je voortplanten, buikje gevuld houden enz enz enz enz, de basis behoefte's dus in princiepe.

In dit geval hebben we het over een sociale soort en daarbij is ook het belang van de groep, stabiliteit van belang, onstabiliteit is slecht voor de overlevingskans van de soort en van het individu die toch ook weer afhankelijk is van de groep, de soort....

Als we dit overhevelen naar verkrachting bij de mens zien we geen enkele reden waarbij dit gunstig kan zijn voor de groep of het individu....

Er is niets wat het beter maakt voor het geheel of het individu dat toch die sociale aansluiting verlangt...

Hiermee is het natuurlijke vraagstuk gesloten, maar komt er een nieuw hoofdstuk op, de mensenmaatschappij en de afwijkingen die door deze manier van leven veroorzaakt worden en misschien wel deel van ons zijn geworden dmv evolutie.
De natuur is immers de wereld en de mensenmaatschappijen zijn de wereld in de wereld.
pi_34980831
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:36 schreef Bombie het volgende:

[..]

En de vrouwen dan die in bed gaarne hun mannen gruwelijk te pakken nemen, desnoods bont en blauw slaan, zegt dat dan dat vrouwen mannen in elkaar horen te slaan, of de vrouwen die hun man bruut nemen met een hele grote voorbind, betekend dat dat vrouwen hun mannen van achteren horen te verkrachten????

Zo ken ik er nog wel een paar zeg....
pi_34980962
quote:

[..]

We zijn immers sterker.
Sorry, het spijt me, ik ben sterker als menig man, toen nog niet, toen was ik gewoon nog een klein meisje, dat is het lullige eraan, de meeste verkrachters nemen niet zo'n arrogant type, die durven ze niet aan, ze pakken juist dat bedeesde meisje waarvan ze denken dat ze die goed de schrik op het lijf kunnen jagen, daar voelen ze zich echt oppermachtig bij....

Kijk maar eens na bij onderzoeken over verkrachters, ze zoeken zo goed als allemaal juist zwakkere slachtoffers....
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:49:34 #210
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34981014
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:48 schreef erodome het volgende:

Kijk maar eens na bij onderzoeken over verkrachters, ze zoeken zo goed als allemaal juist zwakkere slachtoffers....
Hoe herkent een verkrachter een zwak slachtoffer?
pi_34981344
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:13 schreef Bombie het volgende:

[..]

Nou.. in een wereld van regels waarin mensen dingen van elkaar gedaan moeten krijgen door ze ertoe aan te sporen, is die erkenning voor een man dus nodig. Dat is inderdaad een element van brood en spelen, denk ik.

Maar als die erkenning uitblijft, betekent dat dus dat de man - en wat misschien ook wel de meer natuurlijke basis is - zich die erkenning moet toeëigenen. Want laten we eerlijk zijn: fysiek gezien kan een man zich superieur laten gelden en een vrouw domineren. Uiteraard zijn zéér sterke vrouwen dan weer geestelijk ondomineerbaar. Ik weet het niet... voor dat soort vrouwen heb ik wel respect, maar de wereld is de verkeerde kant aan het opgaan, en de verhoudingen daarmee ook.

Mijn bereidheid om vrouwen te respecteren voor wie ze zijn is zeer lange tijd overeind gebleven. Maar wat moet je, als je tot inkeer komt dat het misschien wel niet mogelijk is, en dat dat meer een illusie is, gecreëerd om de wereld enigszins leefbaar te houden? Vrijheid heeft een hoop fantastische mogelijkheden, maar zolang vrouwen deze vrijheid blijven misbruiken voor hun eigen obscene doeleinden, is er misschien wel iets voor te zeggen om die vrijheid op te heffen?
Dan moeten we die machtsverhouding niet aanpassen door vrouwen weer omlaag te halen, dan moeten we de hierarchie van mannen weer herstellen.....

Mannen groepen die geweld mogen gebruiken onder elkaar met een duidelijke hierarchie en controle, dat is dan de natuurlijke situatie...

Het zoeken naar die bevestiging, het zich superieur willen voelen zien we in de dierenwereld bij de sociale soorten ook bij mannetjes...
Bij de jonge mannetjes wel te verstaan, dit is de reden waarom in eigenlijk alle sociale structuren in de dierenwereld mannetjes uit de groep gestoten worden als ze eenmaal goed in de pubertijd zitten.

Ze moeten dan in mannengroepen leven, of igg proberen om aansluiting te vinden, daar wordt die drang om zich suprieur te voelen aangepakt, wordt het kaf van het koren gescheiden, worden de rangen voor de toekomst duidelijker, worden de mannetjes stabieler en socialer van.

Bij olifanten kan je dit meer dan prachtig bekijken ik raad je animal planet aan, asl die serie er weer is van die volwassen olifanten die uitgezet worden in wildparken waar jonge verweesde mannetjes de boel terroriseerde, neushoorns afmaakte en probeerde te bestijgen en dat soort ongein...

Waar het om gaat is dat in de natuur we kunnen zien dat de mannen onder elkaar elkaar reguleren, vandaar ook die strakke hierarchie meestal....(er zijn altijd 2 machtslijnen bij sociale structuren, een mannelijke lijn en een vrouwelijke lijn).
pi_34981486
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zelfs ik kan die herkennen, en iemand die erop gespitst is kan dat nog veel beter. Wat niet wil zeggen dat ze (of ik) er nooit eens naast zitten trouwens....
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:04:46 #213
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34981533
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:03 schreef djenneke het volgende:

[..]

Zelfs ik kan die herkennen, en iemand die erop gespitst is kan dat nog veel beter. Wat niet wil zeggen dat ze (of ik) er nooit eens naast zitten trouwens....
Hmm.. Op die basis zou het dus wel iets zijn wat kan fluctueren.
pi_34981590
quote:

[..]

Raar, hè?

Het bekende zielige riedeltje, mannen zijn gemaakt om veel te neuken, vrouwen gemaakt om trouw te zijn, biologie spreekt je tegen en goed ook meneer!!!!!

Zowel man als vrouw zijn gebouwd op wisselende sexuele contacten, er zijn hele culturen waar vrouwen gewoon rondwippen voor de ogen van de man, zonder dat dat ego zo gekrenkt wordt, dat is pure cultuur namelijk, heeft NIETS met natuur te maken....

Terugkerend thema in DEZE maatschappij ja, in jouw wereld waarin je blijkbaar goed op je hart bent getrapt door een vrouw....
pi_34981603
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmm.. Op die basis zou het dus wel iets zijn wat kan fluctueren.
Wat bedoel je daar precies mee? Dat een zwakker iemand sterker kan worden, en een sterk iemand zwakker? Jazeker!
pi_34981665
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:41 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Fantasie, waarin je alles goed kan laten voelen, als je dat vertaald naar irl kan dat geen echte verkrachting zijn, maar een rollenspel in vertrouwde omgeving waarin je die fantasie naspeeld, waarin alles goed voelt....
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:08:55 #217
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34981684
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:06 schreef djenneke het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar precies mee? Dat een zwakker iemand sterker kan worden, en een sterk iemand zwakker? Jazeker!
Op basis van mijn eigen ervaringen heb ik toch 2 minder prettige ervaringen gehad met een wildvreemde man (Geen verkrachting gelukkig), terwijl ik toch wel merk dat ik er nu verdacht op ben, en mannen bij wie ik een gevoel heb dat ze iets aan het proberen zijn zich toch redelijk snel uit de voeten maken.. Zonder dat ik het gevoel heb echt sterker te zijn geworden, en zonder dat ik bewust signalen afgeef...
pi_34981820
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Sorry, het spijt me, ik ben sterker als menig man, toen nog niet, toen was ik gewoon nog een klein meisje, dat is het lullige eraan, de meeste verkrachters nemen niet zo'n arrogant type, die durven ze niet aan, ze pakken juist dat bedeesde meisje waarvan ze denken dat ze die goed de schrik op het lijf kunnen jagen, daar voelen ze zich echt oppermachtig bij....

Ik denk juist dat je bedeesde meisjes ook zonder verkrachting wel aardig kan domineren. Maar wat me zo fascineert aan jou, is dat je enerzijds dus aangerand bent toen je jong was, maar dat je nu zo'n voorliefde voor onbekommerde porno hebt. Daar waar porno volgens sommige mensen kan leiden tot vervaging van de seksuele norm, en zedendelicten in de hand kan werken.

Zelfs Ted Bundy heeft het voor zijn executie nog benadrukt (iets dat walgelijk genoeg ineens door allerlei christenhonden werd misbruikt om zieltjes te rapen).
pi_34981874
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:03 schreef djenneke het volgende:

[..]

Zeg... maar jij fantaseert dus over verkrachting?
Kun je daar iets meer over vertellen? Je was er overigens nog niet over uit waarom je dat anders vind, toch?
pi_34981881
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op basis van mijn eigen ervaringen heb ik toch 2 minder prettige ervaringen gehad met een wildvreemde man (Geen verkrachting gelukkig), terwijl ik toch wel merk dat ik er nu verdacht op ben, en mannen bij wie ik een gevoel heb dat ze iets aan het proberen zijn zich toch redelijk snel uit de voeten maken.. Zonder dat ik het gevoel heb echt sterker te zijn geworden, en zonder dat ik bewust signalen afgeef...
Ik denk toch dat je je iets anders zult gedragen in zo'n situatie, dan voorheen, ookal ben je je daar niet van bewust.
Ik was vroeger echt het type dat potentieel had om geklierd te worden. Ik heb toen in een razend tempo een bepaalde houding (wat bombie en fuifje hier arrogantie noemen voornamelijk) aangemeten, waardoor ik dit toch in grote mate heb kunnen voorkomen. Ik ben die houding nooit meer helemaal kwijt geraakt. Maar hij heeft mij wel vaak gered van potentieel gevaarlijke situaties.
Maar een blik van mij is meestal wel genoeg om iemand te laten afdruipen.

Een vroegere vriendin van me (ik heb haar in gen 10 jaar meer gezien) was echt het slachtofferige type. En ondanks dat zij lang niet moeders mooiste was, werd zij behoorlijk vaak lastig gevallen door mannen. Zelfs tot in vergaande manier. Zij leek dat aan te trekken. Wat natuurlijk niet zo was, alleen miste zij een bepaalde afweer, die ik wel schijn te hebben.

Het nadeel van mij is alleen dat ik vaak ook leuke mensen afschrik, onbedoeld. Maar het is uit zelfbescherming geboren, en het werkt.
pi_34982004
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:15 schreef Bombie het volgende:

[..]

Zeg... maar jij fantaseert dus over verkrachting?
Kun je daar iets meer over vertellen? Je was er overigens nog niet over uit waarom je dat anders vind, toch?
Daar valt weinig over te vertellen. Ik kick gewoon wel een beetje op van nature dominante mannen. Gemaakte dominantie vind ik weer erg onaantrekkelijk.

Ik denk dat ik er wel uit ben waarom het verschilt voor mijn gevoel. Ik fantaseer namelijk over het zijn van een soort van slachtoffer (dat ondertussen stiekem wel geniet, dus eigenlijk geen slachtoffer is (!), en daar ligt voor de duidelijkheid wel het grote verschil met een werkelijke verkrachting! Je kiest voor een fantasie, die je zelf helemaal kan vormgeven. Je kiest niet voor een werkelijkheid waarin je niets te vertellen hebt.)
Terwijl een fantasie over het zijn van een dader mij te dicht ligt bij het werkelijk dader zijn.
Daargelaten of dat ook werkelijk zo is hoor! Het is mijn gevoel hierbij. En dus geen rationele beargumentatie!
pi_34982046
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Het bekende zielige riedeltje, mannen zijn gemaakt om veel te neuken, vrouwen gemaakt om trouw te zijn, biologie spreekt je tegen en goed ook meneer!!!!!

Zowel man als vrouw zijn gebouwd op wisselende sexuele contacten, er zijn hele culturen waar vrouwen gewoon rondwippen voor de ogen van de man, zonder dat dat ego zo gekrenkt wordt, dat is pure cultuur namelijk, heeft NIETS met natuur te maken....

Terugkerend thema in DEZE maatschappij ja, in jouw wereld waarin je blijkbaar goed op je hart bent getrapt door een vrouw....
Jaja... ik weet het. Dat was de enige reactie die ik niet had moeten plaatsen, aangezien ik hier geen goed overdachte argumenten uitte, maar blinde, machteloze haat.

Ik ben er ondertussen ook wel achter dat mensen niet moeten pretenderen monogaam te zijn. Mogelijk was dat meer een soort van hoop die ik koesterde. Maar het is ronduit zinloos om je te verzetten tegen de natuur, en een door de samenleving gedreven ideologie aan te hangen. Desalniettemin merk ik ook wel fragmenten van een oude persoonlijkheid soms nog aan de oppervlakte komen. Ze hebben ook zo'n diepe oorsprong dat ze daar vaak jaren blijven liggen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:21:56 #223
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34982066
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:15 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik denk toch dat je je iets anders zult gedragen in zo'n situatie, dan voorheen, ookal ben je je daar niet van bewust.
Zou best kunnen, misschien omdat ik er meer op bedacht ben..
quote:
Ik was vroeger echt het type dat potentieel had om geklierd te worden.
Ik kennelijk ook, al heb ik niet het gevoel dat ik arrogant ben (geworden)..
quote:
Maar een blik van mij is meestal wel genoeg om iemand te laten afdruipen.
Hmm.. Ik zie soms wel dat mensen schrikken wanneer ik ze recht in de ogen kijk, maar wat dat precies zegt weet ik niet.. "Goed volk" lijkt daar overigens geen last van te hebben.
quote:
Veel van mij is alleen dat ik vaak ook leuke mensen afschrik, onbedoeld. Maar het is uit zelfbescherming geboren, en het werkt.
Misschien proberen je schildje toch iets te laten zakken?
pi_34982122
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

De man is de jager, de vrouw de verzamelaar, carnivoor tegenover herbivoor maakt samen omnivoor

Het is de balans in de wereld, in alles, de balans van de eenheid, de een kan niet zonder de ander.
pi_34982186
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:19 schreef djenneke het volgende:

[..]

Daar valt weinig over te vertellen. Ik kick gewoon wel een beetje op van nature dominante mannen. Gemaakte dominantie vind ik weer erg onaantrekkelijk.

Ik denk dat ik er wel uit ben waarom het verschilt voor mijn gevoel. Ik fantaseer namelijk over het zijn van een soort van slachtoffer (dat ondertussen stiekem wel geniet, dus eigenlijk geen slachtoffer is (!), en daar ligt voor de duidelijkheid wel het grote verschil met een werkelijke verkrachting! Je kiest voor een fantasie, die je zelf helemaal kan vormgeven. Je kiest niet voor een werkelijkheid waarin je niets te vertellen hebt.)
Terwijl een fantasie over het zijn van een dader mij te dicht ligt bij het werkelijk dader zijn.
Daargelaten of dat ook werkelijk zo is hoor! Het is mijn gevoel hierbij. En dus geen rationele beargumentatie!
Nee... als ik dit zo lees denk ik niet dat je voorkomt in de verkrachtingsfantasie van een man. Je bent zelf volledig in controle. Ik denk dat veel vrouwen jouw fantasie wel delen.
pi_34982214
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zou best kunnen, misschien omdat ik er meer op bedacht ben..
Ik denk het haast wel, er moet toch wel een verschil zijn, lijkt me!
quote:
Ik kennelijk ook, al heb ik niet het gevoel dat ik arrogant ben (geworden)..
Ik ben ook niet arrogant geworden, niet geweest ook, wel zelfverzekerd (dat is vaak al eng genoeg voor veel mensen ). Alleen ik oog voor sommige mensen (anderen zien dit juist helemaal niet zo) als zijnde behoorlijk arrogant.
quote:
Hmm.. Ik zie soms wel dat mensen schrikken wanneer ik ze recht in de ogen kijk, maar wat dat precies zegt weet ik niet.. "Goed volk" lijkt daar overigens geen last van te hebben.
Die ervaring heb ik ook ja. Behalve sommige onzekere types, die schrikken vaak ook een beetje, en kijken dan vaak alleen maar snel weg
quote:
Misschien proberen je schildje toch iets te laten zakken?
Ben ik hard mee bezig, maar dat is best eng!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:29:01 #227
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34982280
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:26 schreef djenneke het volgende:

Ik denk het haast wel, er moet toch wel een verschil zijn, lijkt me!
Het blijkt, ja.
quote:
Ik ben ook niet arrogant geworden, niet geweest ook, wel zelfverzekerd (dat is vaak al eng genoeg voor veel mensen ). Alleen ik oog voor sommige mensen (anderen zien dit juist helemaal niet zo) als zijnde behoorlijk arrogant.
Hmm op die manier.. Ik weet niet hoe ik zelf ben. Soms kan ik me erg zelfverzekerd voelen, soms ben ik de onzekerheid zelve.
quote:
Die ervaring heb ik ook ja. Behalve sommige onzekere types, die schrikken vaak ook een beetje, en kijken dan vaak alleen maar snel weg
Die zijn er ook nog, maar dat geeft ergens ook een goed gevoel.
quote:
Ben ik hard mee bezig, maar dat is best eng!
Het is eng, maar er is een hoop mee te winnen.
pi_34982357
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kan verschillende dingen betekenen, kan ook bv een plek zijn die gewoon erg gunstig uitvalt.
Maar voornamelijk lichaamshouding, bij een dominante houding loop je minder kans om lastig gevallen/verkracht te worden, dus schouders recht, hoofd opgeheven, zekere pas, dat alles...
Of gewoon een duidelijk verschil in fysieke kracht, alhoewel dat misleidend kan zijn soms.

Ze zoeken als echte jagers naar prooien die ze aankunnen, waar ze het idee hebben dat het gevecht niet al teveel moeite kost, het worden niet voor niets ook roofdieren genoemd, sexuele roofdieren, ze schatten in of de aanval zin zal hebben, het is namelijk niet makkelijk om zomaar even te verkrachten, je wil niet gepakt worden immers...

Net zoals een leeuw een gezonde waterbuffel voorbij loopt loopt de gemiddelde verkrachter een sterke vrouw voorbij, kan een keertje anders zijn als die waterbuffel vast zit in de modder, maar dat is een ander verhaal...
pi_34982455
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:25 schreef Bombie het volgende:

[..]

Nee... als ik dit zo lees denk ik niet dat je voorkomt in de verkrachtingsfantasie van een man. Je bent zelf volledig in controle. Ik denk dat veel vrouwen jouw fantasie wel delen.
Ik hoop het.

Misschien een raar verhaal hoor:
quote:
Ik droomde een keer dat ik alleen liep in het donker. Toen stond daar ineens een man met een mes. Hij wilde me verkrachten. (In dromen weet je dat gewoon ). Ik zei tegen hem: "Steek me maar zovast neer, want dit gaat echt niet gebeuren. Hooguit letterlijk over my dead body." Grappig detail: in mijn droom wist die man echt niet meer wat hij nou moest doen
Niet dat ik denk dat dat mijn werkelijke reactie zal zijn, mocht ik werkelijk in een dergelijke situatie belanden. Maar het geeft wel een beetje weer hoe veel controle ik over mezelf denk te hebben. En blijkbaar ook uitstraal naar anderen.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:37:54 #230
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34982560
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Kan verschillende dingen betekenen, kan ook bv een plek zijn die gewoon erg gunstig uitvalt.
Maar voornamelijk lichaamshouding, bij een dominante houding loop je minder kans om lastig gevallen/verkracht te worden, dus schouders recht, hoofd opgeheven, zekere pas, dat alles...
Of gewoon een duidelijk verschil in fysieke kracht, alhoewel dat misleidend kan zijn soms.

Ze zoeken als echte jagers naar prooien die ze aankunnen, waar ze het idee hebben dat het gevecht niet al teveel moeite kost, het worden niet voor niets ook roofdieren genoemd, sexuele roofdieren, ze schatten in of de aanval zin zal hebben, het is namelijk niet makkelijk om zomaar even te verkrachten, je wil niet gepakt worden immers...

Net zoals een leeuw een gezonde waterbuffel voorbij loopt loopt de gemiddelde verkrachter een sterke vrouw voorbij, kan een keertje anders zijn als die waterbuffel vast zit in de modder, maar dat is een ander verhaal...
Hmm op die manier.. Dit vind ik (vooral persoonlijk) toch al een stuk enger klinken namelijk.

Maar het is op zich wel logisch.. Als je zelf iemand in de ogen kijkt weet je meestal ook in een fractie van een seconde in te schatten wat je positie t.a.v. die persoon is..
pi_34982580
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:13 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ik denk juist dat je bedeesde meisjes ook zonder verkrachting wel aardig kan domineren. Maar wat me zo fascineert aan jou, is dat je enerzijds dus aangerand bent toen je jong was, maar dat je nu zo'n voorliefde voor onbekommerde porno hebt. Daar waar porno volgens sommige mensen kan leiden tot vervaging van de seksuele norm, en zedendelicten in de hand kan werken.

Zelfs Ted Bundy heeft het voor zijn executie nog benadrukt (iets dat walgelijk genoeg ineens door allerlei christenhonden werd misbruikt om zieltjes te rapen).
Wat ik doe is vrijwillig, is overduidelijk vrijwillig, als iemand daarvan maakt dat hij daardoor het recht heeft om iets tegen iemands wil in te nemen is dat mijn verantwoordelijkheid waarom?

Die link snap ik niet, seks is dan ook ok wat mij betrefd, al wil jij 10.000 vrouwen lekker neuken in je leven, mijn zegen heb je, maar wel vrijwillig, met wederzijds goedvinden en wat je daar in dat wederzijds goedvinden uitvreet zal me een rotzorg wezen.

De grens ligt bij KWAAD berokkenen, schade aanbrengen aan de ander, integriteit niet respecteren.

Gestimuleerd worden tot verkrachting door een porno waar 2 mensen duidelijk van elkaar genieten en daar beide vrijwillig liggen is een rotsmoes wat mij betrefd.
Dan kan je ook zeggen dat je nooit meer op tv mag laten zien dat iemand aan iemand anders een ijsje geeft, want voor je het weet komen er allemaal feeders van...

Het feit dat ik verkracht ben heeft wel even een gat in mijn verdere sexuele ontwikkeling geslagen, het was heel moeilijk om enerzijds met die verlangens te zitten en anderzijds met dat trauma dat zo lijnrecht tegenover dat verlangen stond.

Heeft een fikse tijd geduurt voordat ik de balans daar weer een beetje in gevonden had.
pi_34982691
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:34 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik hoop het.

Misschien een raar verhaal hoor:

[..]

Niet dat ik denk dat dat mijn werkelijke reactie zal zijn, mocht ik werkelijk in een dergelijke situatie belanden. Maar het geeft wel een beetje weer hoe veel controle ik over mezelf denk te hebben. En blijkbaar ook uitstraal naar anderen.
Ik weet niet of ik nog in staat ben om iets raar te vinden.
Ik weet overigens ook niet of controle het kenmerk in jouw verhaal is.
Je leek in je droom meer vrede te hebben met je lot, maar dat hoeft niets te maken te hebben met controle. Dat kan wél een zekere nonchalance uitstralen, die zich (onterecht?) laat interpreteren als zelfverzekerdheid.
pi_34982783
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:21 schreef Bombie het volgende:

[..]

Jaja... ik weet het. Dat was de enige reactie die ik niet had moeten plaatsen, aangezien ik hier geen goed overdachte argumenten uitte, maar blinde, machteloze haat.

Ik ben er ondertussen ook wel achter dat mensen niet moeten pretenderen monogaam te zijn. Mogelijk was dat meer een soort van hoop die ik koesterde. Maar het is ronduit zinloos om je te verzetten tegen de natuur, en een door de samenleving gedreven ideologie aan te hangen. Desalniettemin merk ik ook wel fragmenten van een oude persoonlijkheid soms nog aan de oppervlakte komen. Ze hebben ook zo'n diepe oorsprong dat ze daar vaak jaren blijven liggen.
Wat ik aan jouw fantasie anders vindt he, die verkrachtingsfantasie, is dat er echt die haat in doorspreekt....
Die misschien erg nare ervaring die geprojecteerd wordt op een vrouw op dat moment, dat gevoel willen kwijtraken, die emotie, uiteindelijk dus dat verdriet, want onder woede zit eigenlijk altijd verdriet, wat soms moeilijker te verhapstukken is.

Als wij de verkrachtingfantasie uiten is dat meer een spel, dat is aan beide kanten duidelijk opzich, er wordt wel gespeeld met emotie's, maar er is niet die behoefte om die kern te raken, echt dat breken te veroorzaken...

En die behoefte lees ik wel in jouw woorden, kan fout zitten hoor, maar dit denk ik erbij...
pi_34982836
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:41 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik nog in staat ben om iets raar te vinden.
Ik weet overigens ook niet of controle het kenmerk in jouw verhaal is.
Je leek in je droom meer vrede te hebben met je lot, maar dat hoeft niets te maken te hebben met controle. Dat kan wél een zekere nonchalance uitstralen, die zich (onterecht?) laat interpreteren als zelfverzekerdheid.
Voor mij had het dat wel. Ik zie het namelijk zo: Er ging mij iets overkomen, waarop ik geen controle had, maar als me dan toch iets ging overkomen, dan mooi wel op mijn voorwaarden (terwijl ik in feite op dat moment helemaal niet in de positie was om voorwaarden te stellen uiteraard.)

Ik straal overigens geen nonchalance uit, daar ben ik weer net iets te betrokken en soms wat te overgevoelig voor.
pi_34982868
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat ik aan jouw fantasie anders vindt he, die verkrachtingsfantasie, is dat er echt die haat in doorspreekt....
Die misschien erg nare ervaring die geprojecteerd wordt op een vrouw op dat moment, dat gevoel willen kwijtraken, die emotie, uiteindelijk dus dat verdriet, want onder woede zit eigenlijk altijd verdriet, wat soms moeilijker te verhapstukken is.

Als wij de verkrachtingfantasie uiten is dat meer een spel, dat is aan beide kanten duidelijk opzich, er wordt wel gespeeld met emotie's, maar er is niet die behoefte om die kern te raken, echt dat breken te veroorzaken...

En die behoefte lees ik wel in jouw woorden, kan fout zitten hoor, maar dit denk ik erbij...
Jij weet precies uit te spreken wat ik eigenlijk bedoel...
pi_34983105
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee hoor... ik zou ook best in staat zijn om iemand uit liefde te verkrachten.
quote:
Teleurstelling voornamelijk. Ach... je moet vrouwen echt kunnen haten om echt van ze te kunnen houden. Of andersom...

Ik denk ook dat iedere weldenkende man wel een beetje een hekel heeft aan vrouwen. Net zo goed als dat ze van ze kunnen houden. De één is daar wat extremer in dan de ander; zowel in het haten als in het houden van.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:55:29 #237
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34983223
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:52 schreef Bombie het volgende:

Ik denk ook dat iedere weldenkende man wel een beetje een hekel heeft aan vrouwen. Net zo goed als dat ze van ze kunnen houden. De één is daar wat extremer in dan de ander; zowel in het haten als in het houden van.
Andersom is dat wel zo, dus ik zou niet inzien waarom het niet zo zou zijn.
pi_34984133
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 22:52 schreef Bombie het volgende:

[..]

Nee hoor... ik zou ook best in staat zijn om iemand uit liefde te verkrachten.
Dan weet je niet wat echte liefde is, ben ik bang.
quote:
Teleurstelling voornamelijk. Ach... je moet vrouwen echt kunnen haten om echt van ze te kunnen houden. Of andersom...
Wel meer dan teleurstelling, lijkt me zo.
quote:
Waarschijnlijk. Maar het moet wel gezond blijven, zowel het houden van, als het haten
pi_35002713
Ik ben zelf op zich geen vrouwenhater ofzo, maar ik de manier waarop men tegenwoordig op een krampachtige wijze de zaken gelijk poogt te trekken, stuit mij wel degelijk tegen de borst.
  zondag 12 februari 2006 @ 16:26:32 #240
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35003229
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:14 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben zelf op zich geen vrouwenhater ofzo, maar ik de manier waarop men tegenwoordig op een krampachtige wijze de zaken gelijk poogt te trekken, stuit mij wel degelijk tegen de borst.
Is het hier echter ook niet zo dat je je mening over "de vrouw" baseert op enkele vrouwen die je negatief ervaart?
pi_35003892
quote:

[..]

Raar, hè?
Het is maar wat je zelf wilt .

Ik zou er voor passen om mijn leven te laten leiden door telkens maar verbitterd te zijn en opgekropte woede.

Laat het los jongen .
pi_35007448
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Is het hier echter ook niet zo dat je je mening over "de vrouw" baseert op enkele vrouwen die je negatief ervaart?
Dat zou heel goed kunnen. Ik doe het niet bewust, maar het zou wel een goede verklaring zijn inderdaad.
  zondag 12 februari 2006 @ 18:12:23 #243
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35007472
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:11 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen. Ik doe het niet bewust, maar het zou wel een goede verklaring zijn inderdaad.
Excessen vallen altijd op he.
pi_35011530
quote:
Op zondag 12 februari 2006 18:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Excessen vallen altijd op he.
Ja, dat is inderdaad waar . Maar neem bijvoorbeeld het uitgaansleven. In beginsel zie je een meisje en dan denk je "goh, wat leuk zeg." Naarmate de avond vordert raakt ze dan meer onder invloed van alcohol en dan begint het... dan worden het van de aanstellerige hangwijven. Ik walg daar zo ontzettend van he. Of van die meiden die zeggen op zo'n zielig toontje "ja, ik weet dat ik dom ben", maar wel verwachten dat je dan zegt "nee hoor, je bent helemaal niet dom!" Bah!
  zondag 12 februari 2006 @ 19:54:40 #245
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35011646
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:51 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad waar . Maar neem bijvoorbeeld het uitgaansleven.
Ik ga eik niet zo vaak uit.
quote:
In beginsel zie je een meisje en dan denk je "goh, wat leuk zeg." Naarmate de avond vordert raakt ze dan meer onder invloed van alcohol en dan begint het... dan worden het van de aanstellerige hangwijven.
Op wat voor manier?
quote:
Ik walg daar zo ontzettend van he. Of van die meiden die zeggen op zo'n zielig toontje "ja, ik weet dat ik dom ben", maar wel verwachten dat je dan zegt "nee hoor, je bent helemaal niet dom!" Bah!
Da's idd niet consequent. Als ik zeg dat ik dom ben, dan bedoel ik daar gewoon mee dat je duidelijker moet zeggen wat je bedoelt, ook al rest alleen nog Jip en Janneke taal.
pi_35011761
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:54 schreef Alicey het volgende:
Ik ga eik niet zo vaak uit.
Nee, maar ik bedoel, daar zie je dat in extreme mate terug zeg maar.
quote:
Op wat voor manier?
Nou, overdreven reageren, gaan hangen, handtastelijk worden enzovoort. Dan is het voor mij direct gebeurd en kan ze er in stikken.
quote:
Da's idd niet consequent. Als ik zeg dat ik dom ben, dan bedoel ik daar gewoon mee dat je duidelijker moet zeggen wat je bedoelt, ook al rest alleen nog Jip en Janneke taal.
Maar bij jou hoef je toch niet in Jip en Janneke taal te spreken?
  zondag 12 februari 2006 @ 19:58:30 #247
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35011790
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:57 schreef FuifDuif het volgende:

Nou, overdreven reageren, gaan hangen, handtastelijk worden enzovoort. Dan is het voor mij direct gebeurd en kan ze er in stikken.
Hmm ik heb daar zelf toch ook wel een handje van. Maar niet bij wildvreemden.
quote:
Maar bij jou hoef je toch niet in Jip en Janneke taal te spreken?
In de regel niet, maar soms ben ik best blond.
pi_35011829
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:58 schreef Alicey het volgende:
Hmm ik heb daar zelf toch ook wel een handje van. Maar niet bij wildvreemden.
Dan is het nog te overzien .
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:58 schreef Alicey het volgende:
In de regel niet, maar soms ben ik best blond.
Echt waar???? Jij lijkt anders overal wel kaas van gegeten te hebben.
  zondag 12 februari 2006 @ 19:59:49 #249
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_35011837
alsof je als vrouw zijnde niet iemand zijn ogen uit kan drukken. of je benen over elkaar houden.
  zondag 12 februari 2006 @ 20:00:25 #250
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35011854
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:59 schreef FuifDuif het volgende:

Echt waar???? Jij lijkt anders overal wel kaas van gegeten te hebben.
Soms werkt mijn hoofd gewoon even niet mee, en ben ik erg traag van begrip.
  zondag 12 februari 2006 @ 20:02:09 #251
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35011911
quote:
Op zondag 12 februari 2006 19:59 schreef ivosnivo het volgende:
alsof je als vrouw zijnde niet iemand zijn ogen uit kan drukken. of je benen over elkaar houden.
Wanneer je eenmaal op je rug ligt begin je als gemiddelde vrouw weinig meer tegen een gemiddelde man. Benen over elkaar houden klinkt leuk, maar dan moet je wel op tijd door hebben wat er gaande is, en bovendien niet bedreigd worden. In het geheel is het probleem met een verkrachting vooral dat het onverwacht gebeurt, en dat je voordat je door hebt wat er gaande is al in een weerloze positie verkeert.
  zondag 12 februari 2006 @ 20:06:22 #252
140141 ivosnivo
pi_35012065
als iemand mij zou bedreigen voor me geld. dan zou ik er alles aan doen om er onder uit te komen.

ik kan me voorstellen dat als je vrouw bent en je op het punt staat verkracht te worden, je tot nog veel meer in staat bent.
  zondag 12 februari 2006 @ 20:09:31 #253
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35012180
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:06 schreef ivosnivo het volgende:
als iemand mij zou bedreigen voor me geld. dan zou ik er alles aan doen om er onder uit te komen.

ik kan me voorstellen dat als je vrouw bent en je op het punt staat verkracht te worden, je tot nog veel meer in staat bent.
Als je op je rug ligt en je armen zijn vast of worden in bedwang gehouden begin je weinig. Middenrif en buikspieren zijn een erg zwak punt bij een vrouw. Als er verder nog een mes op je keel ligt, denk ik dat weerstand bieden een futiliteit is.
pi_35012218
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:06 schreef ivosnivo het volgende:

En wat wil je daar nou precies mee zeggen?
  zondag 12 februari 2006 @ 20:22:19 #255
140141 ivosnivo
pi_35012689
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:10 schreef djenneke het volgende:

[..]

En wat wil je daar nou precies mee zeggen?
dat ik zoiets onbegrijpelijks vind. ik heb wel is een programma op tv gezien en daar tilde een vrouw een vrachtwagen op omdat haar kind onder een wiel lach. dus als je in nood komt kan er een of andere oerkracht in je naar boven komen. waarom niet als je op het punt staat om verkracht te worden.
pi_35013483
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:22 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

dat ik zoiets onbegrijpelijks vind. ik heb wel is een programma op tv gezien en daar tilde een vrouw een vrachtwagen op omdat haar kind onder een wiel lach. dus als je in nood komt kan er een of andere oerkracht in je naar boven komen. waarom niet als je op het punt staat om verkracht te worden.
moedersinstinct he? En dan nog gebeurt dat niet bij iedere moeder.
pi_35013995
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:22 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Dan nog is dat niet hetzelfde. Je moet een vrouw die verkracht dreigt te worden eigenlijk niet vergelijken met de moeder die haar kind redt, maar met het kind wat onder dat wiel ligt. Dan kan er nog zoveel adrenaline door je lichaam jagen, maar echt veel kan je niet meer doen..
pi_35017321
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:42 schreef djenneke het volgende:

[..]

moedersinstinct he? En dan nog gebeurt dat niet bij iedere moeder.
Misschien is het dus wel het moederinstinct dat maakt dat vrouwen zich laten verkrachten?
pi_35017455
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Misschien is het dus wel het moederinstinct dat maakt dat vrouwen zich laten verkrachten?
Haha, grappig hoor. Je begrijp best dat ik bedoel te zeggen dat moeders vanuit jun moedersinstinct soms bepaalde krachten hebben, die ze normaal niet hebben. Dat heeft dus niks met verkrachting te maken...
pi_35018082
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:11 schreef djenneke het volgende:

[..]

Haha, grappig hoor. Je begrijp best dat ik bedoel te zeggen dat moeders vanuit jun moedersinstinct soms bepaalde krachten hebben, die ze normaal niet hebben. Dat heeft dus niks met verkrachting te maken...
Hap hap. Sorry zal het niet meer doen
pi_38681252
ik heb deze topic gelezen en sommige mensen reageren echt debiel

Verkrachting is op geen enkele reden goed te praten.

Je blijft met je fikken van een ander af!
pi_38681273
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:08 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

dus je moeder liet zich ook verkracht en toen kwam jij zekers?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_38681299
Dat mensen excuses of vergelijkingen gaan zoeken om zo maar hun ziekelijke brein goed te praten zijn echt triest, dat doen ze in rechtbanken ook altijd, hij heeft een slechte jeugd gehad of hij is zelf vroeger gepest enz enz,

Er is geen excuus voor dit soort dingen

wat het brein of gedachten ook is van een verkrachter...daar hoeft ie niet andere mensen mee lastig te vallen.
Vrouwen lopen steeds meer gewapend over straat, geloof me dat je een mes in je flikker krijgt als je dat soort shit gaat proberen!!!

Je blijft met je poten van een ander af!!!!!! Punt!!!
pi_38681325
quote:
Op zondag 12 februari 2006 20:02 schreef Alicey het volgende:

Wanneer je eenmaal op je rug ligt begin je als gemiddelde vrouw weinig meer tegen een gemiddelde man.
Ja tuurlijk die kans krijgt ie al geen eens meer je krijgt gewoon voor die tijd een mes in je flikker als je dat ook maar probeert als man
veel vrouwen lopen tegenwoordig gewapend over straat, tegen die tijd dat een man een vrouw probeert op de grond te duwen of aan te raken heeft ie alleen een mes in zijn buik of een kogel door zijn kop
Het is het jaar 2006!!!!!!!!!! Wat jij zegt klinkt zoooooooo 2001!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 08:41:29 #265
140141 ivosnivo
pi_38682645
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 03:00 schreef halo321 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk die kans krijgt ie al geen eens meer je krijgt gewoon voor die tijd een mes in je flikker als je dat ook maar probeert als man
veel vrouwen lopen tegenwoordig gewapend over straat, tegen die tijd dat een man een vrouw probeert op de grond te duwen of aan te raken heeft ie alleen een mes in zijn buik of een kogel door zijn kop
Poepoe girlpower hoor. Tjongejongejonge, alsof je daar wat mee bereikt. Heb je alleen jezelf mee hoor.
Vind het ook best triest als je met een mes over straat gaat Leer jezelf gewoon verdedigen. Misschien dat je je dan minder onzeker gaat voelen en zonder mes over straat durft.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:14:23 #266
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38683334
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 03:00 schreef halo321 het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar ik loop niet met een mes of vuurwapen over straat, laat staan dat ik er mee zou kunnen omgaan als het nodig is. Welke film komen die fragmenten uit?
pi_38684233
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 02:57 schreef halo321 het volgende:
@Diederik_Duck ga es deaud!!!
Waarom nu weer? Volgens mij is dit een topic van een half jaar terug oid; ik den k dat mijn eventuele misdaden nu wel evrjaard zijn.
pi_38692460
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:49 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Waarom nu weer? Volgens mij is dit een topic van een half jaar terug oid; ik den k dat mijn eventuele misdaden nu wel evrjaard zijn.
Een verjaringstermijn van een half jaar..?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:15:55 #269
37769 erodome
Zweefteef
pi_38693017
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar ik loop niet met een mes of vuurwapen over straat, laat staan dat ik er mee zou kunnen omgaan als het nodig is. Welke film komen die fragmenten uit?
Idd, ook hier geen messen of andere wapens op zak, zou niet eens weten hoe ik zou moeten schieten bv, ooit in een ver verleden eens op school met luchtbuks geschoten(en erg goed ging dat niet ) en daar houdt mijn wapenervaring op
pi_38693276
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 02:55 schreef halo321 het volgende:
Dat mensen excuses of vergelijkingen gaan zoeken om zo maar hun ziekelijke brein goed te praten zijn echt triest, dat doen ze in rechtbanken ook altijd, hij heeft een slechte jeugd gehad of hij is zelf vroeger gepest enz enz,

Er is geen excuus voor dit soort dingen

wat het brein of gedachten ook is van een verkrachter...daar hoeft ie niet andere mensen mee lastig te vallen.
Vrouwen lopen steeds meer gewapend over straat, geloof me dat je een mes in je flikker krijgt als je dat soort shit gaat proberen!!!

Je blijft met je poten van een ander af!!!!!! Punt!!!

De wijze waarop het brein van de dader werkt is wèl een excuus. Het is echt veel te simplistisch om te stellen: "wat je ook bent en hoe je ook denkt, je hebt met je poten van een ander af te blijven." Dat is wel zo, maar het is een onzinnige statement, omdat het in de praktijk NIET ZO WERKT!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:07:41 #271
73243 Bendeleider
Biersexueel.
pi_38694730
Stel hé!Een vrouw vind het tijdens de verkrachting zo uit het niets ineens erg lekker.
Zo lekker zelfs dat ze het prettig vind.

Is het dan nog een verkrachting?
Ik trouw later met het zusje van BrauN,omdat ik dan zijn Schlager word.
pi_38695065
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:24 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

" Dat is wel zo, maar het is een onzinnige statement, omdat het in de praktijk NIET ZO WERKT!
Bij jou niet nee, dat bljikt wel weer.....
en slaap lekker verder
pi_38695102
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 08:41 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Poepoe girlpower hoor. Tjongejongejonge, alsof je daar wat mee bereikt. Heb je alleen jezelf mee hoor.
Vind het ook best triest als je met een mes over straat gaat Leer jezelf gewoon verdedigen. Misschien dat je je dan minder onzeker gaat voelen en zonder mes over straat durft.
ow hoor ja hoor natuurlijk hoor!!!!!!!
Paperspray is ook goed!!!
pi_38695143
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:16 schreef Bendeleider het volgende:

[..]

Ja hoezo ?
Misschien ziet ze daarna wel een fuck buddy in hem!
Mja in jou wereld ja, je moet niet zoveel films kijken!!!!!!!!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:31:11 #275
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38695527
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:18 schreef halo321 het volgende:

[..]

Pepperspray doe je ook weinig mee wanneer je gestrekt ligt.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:32:38 #276
73243 Bendeleider
Biersexueel.
pi_38695579
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Pepperspray doe je ook weinig mee wanneer je gestrekt ligt.
Je kan misschien zelf squirten met zuursappen.
Ik trouw later met het zusje van BrauN,omdat ik dan zijn Schlager word.
pi_38695707
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:32 schreef Bendeleider het volgende:

[..]

Je kan misschien zelf squirten met zuursappen.
Wie weet, over vele generaties is de vrouw misschien zo geëvolueerd dat tijdens een verkrachting automatisch de maaginhoud wordt uitgeworpen door de vagina.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:41:29 #278
82548 ch0c0
* extra nuts *
pi_38695933
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 08:41 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Vind het ook best triest als je met een mes over straat gaat Leer jezelf gewoon verdedigen.
Dus omdat iemand van het mannelijk geslacht (twijfelachtig) zo sneu is om een vrouw lastig te vallen, moet die vrouw een dure cursus kung fu of kickboksen gaan volgen?

Dus niet, ik vergeld triest met triest, mijn boksbeugel op je neus kun je krijgen. .
anyone who thinks sunshine is happiness has never danced in the rain
think for yourself - question authority
  vrijdag 9 juni 2006 @ 16:12:17 #279
140141 ivosnivo
pi_38697235
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:18 schreef halo321 het volgende:

[..]

ik lig hier werkelijk waar helemaal krom, meen je dit allemaal serieus?
Wat ben je eigenlijk m/v?
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:28 schreef Bendeleider het volgende:
Halo321 ->123doei
whehehehehe
pi_38704767
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 16:12 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Wat ben je eigenlijk m/v?
gaat je geen niets aan
pi_38704899
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:16 schreef Bendeleider het volgende:

[..]

Ja hoezo ?
Misschien ziet ze daarna wel een fuck buddy in hem!
misschien een vrouw zonder hersencellen die zoiets kan voelen en ervaren, maar ik help je uit de droom die bestaan niet!
Dus don;t try this at home dude
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_38706427
Als je naar eenden kijkt worden de vrouwtjes gewoon verkracht, anders gezecht wanneer je naar de natuur kijkt werkt het vaak zo maar ook niet. In sommige gevallen eet bijvoorbeeld de vrouwtjesspin de mannetjesspin op omdat zij sterker en groter is maar dat wil niet betekenen dat dit de waarheid is, enkel voor de simpele natuurregels.
Zoek je sex of zoek je liefde?
Het is hoe hoog je moraal is en hoever je jezelf daar van bewust van bent. Ieder mens heeft een lager of hoger moraal dan de ander en wat zij of hij normaal vindt.

Als jezelf bijvoorbeeld een dochter hebt en van haar houdt dan vind je het echt niet tof als een gast jou dochter misbruikt voor zijn geiligheid ten koste van haar.

Er zijn klootzakken en bitches!

En gelukkig nog ook een paar beschaafde lieden.
pi_38706669
Jongens, jullie laten allemaal makkelijk intrappen.
In werkelijkheid doet FuifDuif niet zo gek. Op Fok doet hij wel realcitrant, om zo van de rest te onderscheiden en aandacht te genereren.

Blijft triest, dat wel..
pi_38706743
Wat zegt die gast in je sig?
pi_38706821
Geen idee, was om iemand anders te plagen.
Hij wou namelijk niet dat anderen z'n usericon gingen overnemen.
pi_38709720
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:02 schreef K33T het volgende:
Jongens, jullie laten allemaal makkelijk intrappen.
In werkelijkheid doet FuifDuif niet zo gek. Op Fok doet hij wel realcitrant, om zo van de rest te onderscheiden en aandacht te genereren.

Blijft triest, dat wel..
Daar vergis je je in. Ook in het dagelijks leven sta ik dikwijls alleen en kunnen sommigen mij wel schieten. Het is juist triest dat je zover gezonken bent dat je je niet voor kunt stellen dat er nog mensen bestaan die opkomen voor hun eigen mening en niet gebukt gaan door de pressie van de samenleving.
pi_38710200
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:40 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Daar vergis je je in. Ook in het dagelijks leven sta ik dikwijls alleen en kunnen sommigen mij wel schieten. Het is juist triest dat je zover gezonken bent dat je je niet voor kunt stellen dat er nog mensen bestaan die opkomen voor hun eigen mening en niet gebukt gaan door de pressie van de samenleving.
De pedo's zeggen hetzelfde
pi_38711005
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:57 schreef Tatutatu het volgende:

[..]

De pedo's zeggen hetzelfde
hahaha goeie opmerking-sgave
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')