quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:25 schreef djenneke het volgende:Vreemde ideeen hou je er toch op na. Haar macht ligt namelijk in het feit dat zij wel degelijk te beslissen heeft wat ze doet, en met wie ze dat doet. En een
normale man heeft daar niks over te zeggen. Dat er verkrachters rondlopen op deze wereld, weten we allemaal. En voor dergelijke mensen hebben we het strafrecht uitgevonden met TBS etc. En daarin ligt een stukje bescherming. Al is het dan te laat.
Zucht, hier maak je weer een aantal grote denkfouten:
- Een normale man bestaat niet. Er is alleen een gemiddelde man. Normaal in jouw ogen hoeft niet normaal te zijn in de ogen van een ander. Jij kunt wel vinden dat een 'normale' man daar niets over te zeggen heeft, maar dat maakt het nog niet, dat het zo is. De man geeft de vrouw simpelweg de mogelijkheid om zelf te doen en te laten wat ze wil.
- Strafrecht en TBS zijn manieren om mensen te laten conformeren aan de heersende moraal. Ze kunnen onmogelijk worden aangehaald als een manier om in absoluut opzicht te evalueren wat goed is en wat slecht.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:25 schreef djenneke het volgende:En wat verwacht jij dan van een mooie vrouw? Dat zij tegen iedere willekeurige man zegt: kom maar jongen! ???
Jij hebt echt de wereld totaal omgedraaid, lieverd!
We hebben het over arrogante vrouwen hoor. Maar natuurlijk hoeft dat niet. Maar feit is echter wel dat er mannen zijn die er schijt aan hebben wat zo'n vrouw wel en niet wil. Ik draai de wereld niet om. De wereld is nu eenmaal zo. Hard, vervelend, maar waar.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:25 schreef djenneke het volgende:Als mannen arrogant zijn, en ze hebben daar blijkbaar reden toe, is dat net zo goed schijn. Ik kan ze ieder moment doodschieten! Het is een illusie!
![]()
Uiteraard kun je dat. Natuurlijk is het zo dat ook vanuit vrouwelijke kant mogelijkheden bestaan. Ze zijn niet volkomen weerloos
![]()
.
quote:
Ik denk vooral dat het er aan ligt dat dit soort discussies niet door jullie gevoerd kan worden. Het is nogal zwak om je discussietegenstander gek en wereldvreemd te noemen om op die manier je eigen gelijk te halen
![]()
.