abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34970207
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:21 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is het nu net: zij beslist NIETS! Als ze een man tegenkomt die seks met haar wil, of ze nu wel of niet wil, dan is het gebeurd met die beslissende positie. Dan heeft ze het te ondergaan. Hoe arrogant ze ook mag zijn. Dat is de harde werkelijkheid. Dat is het moment waarbij de keiharde werkelijkheid naar boven komt, terwijl die normaal gesproken altijd verscholen ligt onder het masker van de morele illusie.
Vreemde ideeen hou je er toch op na. Haar macht ligt namelijk in het feit dat zij wel degelijk te beslissen heeft wat ze doet, en met wie ze dat doet. En een normale man heeft daar niks over te zeggen. Dat er verkrachters rondlopen op deze wereld, weten we allemaal. En voor dergelijke mensen hebben we het strafrecht uitgevonden met TBS etc. En daarin ligt een stukje bescherming. Al is het dan te laat.

En wat verwacht jij dan van een mooie vrouw? Dat zij tegen iedere willekeurige man zegt: kom maar jongen! ???
Jij hebt echt de wereld totaal omgedraaid, lieverd!

Als mannen arrogant zijn, en ze hebben daar blijkbaar reden toe, is dat net zo goed schijn. Ik kan ze ieder moment doodschieten! Het is een illusie!

Jij bent echt gek! En wereldvreemd!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 11 februari 2006 @ 16:29:37 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_34970272
Ik wist dat FuifDuif een grafmongool was, maar als 'ie die post uit de OP daadwerkelijk meent dan ben ik voor preventief ruimen
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_34970273
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Fuifduif heeft wel gelijk. De vrouw beslist slechts als gespeeld wordt volgens de geldende regels. Een verkrachter heeft daar nu net lak aan.
Dat geldt voor alles en iedereen. Dat maakt de positie van wie dan ook nog geen illusie.
pi_34970384
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:29 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat geldt voor alles en iedereen. Dat maakt de positie van wie dan ook nog geen illusie.
Dat klopt. Maar het is niet absoluut, het geldt slechts als volgens de regels gespeeld wordt (wat bijna iedereen doet trouwens).

N.B. Is twee topics niet een beetje onhandig? Kan beter samengevoegd worden denk ik.
Waarom laten vrouwen zich zo eenvoudig verkrachten? Deel 3.
pi_34970398
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar het is niet absoluut, het geldt slechts als volgens de regels gespeeld wordt (wat bijna iedereen doet trouwens).
Inderdaad.
pi_34970461
Hier verder?
---------------------------------------------------
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:25 schreef djenneke het volgende:
Vreemde ideeen hou je er toch op na. Haar macht ligt namelijk in het feit dat zij wel degelijk te beslissen heeft wat ze doet, en met wie ze dat doet. En een normale man heeft daar niks over te zeggen. Dat er verkrachters rondlopen op deze wereld, weten we allemaal. En voor dergelijke mensen hebben we het strafrecht uitgevonden met TBS etc. En daarin ligt een stukje bescherming. Al is het dan te laat.
Zucht, hier maak je weer een aantal grote denkfouten:
- Een normale man bestaat niet. Er is alleen een gemiddelde man. Normaal in jouw ogen hoeft niet normaal te zijn in de ogen van een ander. Jij kunt wel vinden dat een 'normale' man daar niets over te zeggen heeft, maar dat maakt het nog niet, dat het zo is. De man geeft de vrouw simpelweg de mogelijkheid om zelf te doen en te laten wat ze wil.

- Strafrecht en TBS zijn manieren om mensen te laten conformeren aan de heersende moraal. Ze kunnen onmogelijk worden aangehaald als een manier om in absoluut opzicht te evalueren wat goed is en wat slecht.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:25 schreef djenneke het volgende:En wat verwacht jij dan van een mooie vrouw? Dat zij tegen iedere willekeurige man zegt: kom maar jongen! ???
Jij hebt echt de wereld totaal omgedraaid, lieverd!
We hebben het over arrogante vrouwen hoor. Maar natuurlijk hoeft dat niet. Maar feit is echter wel dat er mannen zijn die er schijt aan hebben wat zo'n vrouw wel en niet wil. Ik draai de wereld niet om. De wereld is nu eenmaal zo. Hard, vervelend, maar waar.
quote:
Als mannen arrogant zijn, en ze hebben daar blijkbaar reden toe, is dat net zo goed schijn. Ik kan ze ieder moment doodschieten! Het is een illusie!
Uiteraard kun je dat. Natuurlijk is het zo dat ook vanuit vrouwelijke kant mogelijkheden bestaan. Ze zijn niet volkomen weerloos .
quote:
Jij bent echt gek! En wereldvreemd!
Ik denk vooral dat het er aan ligt dat dit soort discussies niet door jullie gevoerd kan worden. Het is nogal zwak om je discussietegenstander gek en wereldvreemd te noemen om op die manier je eigen gelijk te halen .
pi_34970464
Nou inmiddels begint de discussie zeer zieke vormen aan te nemen naar mijn idee, heb er geen zin meer in, de argumenten die gegeven worden wordt overheen gestampt alsof ze niets voorstellen en eigen argumenten worden als heilig neergezet....

Als jullie mannen niet willen inzien dat het sociale aspect ook natuur is dan houdt het op, als je niet inziet dat asociaal zijn afwijkend gedrag is dan houdt het op....

Zo is het praten met kleine stukjes info die het geheel niet weergeven, zo afgemeten dat ze presies passen in wat je wil horen.

En fuifje, als een vrouw verkracht wordt waar blijft dan haar arrogantie, kom me maar eens tegen fuifje, dan zie je een zeer zelfverzekerde vrouw die de gemiddelde man inmiddels plat legt, dus kom maar op zou ik zo zeggen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34970530
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:29 schreef JDude het volgende:
Ik wist dat FuifDuif een grafmongool was, maar als 'ie die post uit de OP daadwerkelijk meent dan ben ik voor preventief ruimen
Probeer het eerst eens te begrijpen, klootzak.
pi_34970553
Overigens is het ook wel interessant om eens de verschillen tussen de westerse wereld en de islamitische wereld tegen het licht te houden. Vrouwen in de islamitische wereld zijn onderdanig. Ze weten wat hun positie is, en als ik het mag geloven worden ze ook gerespecteerd en wordt er van ze gehouden door hun mannen, ondanks dat ze te horen krijgen wat ze wel en wat ze niet mogen.

Hoe zou het daar zitten met verkrachting? Is verkrachting niet typisch iets van de westerse wereld, waar we onze grip op vrouwen zijn kwijtgeraakt? Zo ja... dat zou verkrachting dan weer meer aan macht koppelen dan aan voortplantingsdrift.
pi_34970563
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:35 schreef erodome het volgende:
Nou inmiddels begint de discussie zeer zieke vormen aan te nemen naar mijn idee, heb er geen zin meer in, de argumenten die gegeven worden wordt overheen gestampt alsof ze niets voorstellen en eigen argumenten worden als heilig neergezet....

Als jullie mannen niet willen inzien dat het sociale aspect ook natuur is dan houdt het op, als je niet inziet dat asociaal zijn afwijkend gedrag is dan houdt het op....

Zo is het praten met kleine stukjes info die het geheel niet weergeven, zo afgemeten dat ze presies passen in wat je wil horen.

En fuifje, als een vrouw verkracht wordt waar blijft dan haar arrogantie, kom me maar eens tegen fuifje, dan zie je een zeer zelfverzekerde vrouw die de gemiddelde man inmiddels plat legt, dus kom maar op zou ik zo zeggen.
Erodome, het sociale aspect is inderdaad ingebakken in de menselijke natuur. Echter houdt dat sociale aspect niet in dat altijd met iedereen liefdevol moet worden samengewerkt. Sociaal kun je namelijk ook zijn met een kleine groep, dat hoeft niet met de gehele mensheid.
pi_34970634
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:29 schreef JDude het volgende:
Ik zie daar helemaal geen moreel oordeel in, maar slechts een constatering, een feitelijkheid dus. Waarom zou je daarvoor preventief geruimd moeten worden?
pi_34970672
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:38 schreef Bombie het volgende:
Overigens is het ook wel interessant om eens de verschillen tussen de westerse wereld en de islamitische wereld tegen het licht te houden. Vrouwen in de islamitische wereld zijn onderdanig. Ze weten wat hun positie is, en als ik het mag geloven worden ze ook gerespecteerd en wordt er van ze gehouden door hun mannen, ondanks dat ze te horen krijgen wat ze wel en wat ze niet mogen.

Hoe zou het daar zitten met verkrachting? Is verkrachting niet typisch iets van de westerse wereld, waar we onze grip op vrouwen zijn kwijtgeraakt? Zo ja... dat zou verkrachting dan weer meer aan macht koppelen dan aan voortplantingsdrift.
Staat de doodstraf op....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34970679
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Erodome, het sociale aspect is inderdaad ingebakken in de menselijke natuur. Echter houdt dat sociale aspect niet in dat altijd met iedereen liefdevol moet worden samengewerkt. Sociaal kun je namelijk ook zijn met een kleine groep, dat hoeft niet met de gehele mensheid.
Inderdaad en we moeten ook niet vergeten dat het sociale aspect niet te maken heeft met voordelen voor de groep, maar nog altijd met voordelen voor het individu. Die verkeerde stap wordt namelijk gemakkelijk gezet. Als je als individu succes boekt door niet sociaal te zijn, is het ook prima. Het gaat er maar om wat werkt. In het harde commerciele bedrijfsleven is er bijvoorbeeld helemaal geen plaats voor het sociale. Daar heerst het egoïsme, want anders red je het niet.
pi_34970689
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee hoor, in veel van die landen wordt verkrachting simpelweg gedoogd.
pi_34970722
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik zie daar helemaal geen moreel oordeel in, maar slechts een constatering, een feitelijkheid dus. Waarom zou je daarvoor preventief geruimd moeten worden?
Vind ik ook. Het punt is wederom dat mensen niet goed lezen. Ze lezen het woord verkrachting en ze worden hysterisch en beginnen gekke dingen te roepen.
pi_34970723
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:38 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Kijk naar de gemiddelde verkrachter en weet dat die ook geen normaal sociaal contact kunnen hebben met dat kleine eigen groepje...

Ze vertonen een scala aan afwijkend gedrag over het algemeen(zal misschien best hier en daar een uitzondering zijn, spreek in het algemeen), zijn heel slecht in dat sociale gedrag, daar komt frustratie uit voort die wordt uitgeleefd in dat sexueel geweld.
pi_34970733
quote:

[..]

Doodstraf voor de vrouw vaak ja.
pi_34970738
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:35 schreef FuifDuif het volgende:
Hier verder?
---------------------------------------------------
[..]

Zucht, hier maak je weer een aantal grote denkfouten:
- Een normale man bestaat niet. Er is alleen een gemiddelde man. Normaal in jouw ogen hoeft niet normaal te zijn in de ogen van een ander. Jij kunt wel vinden dat een 'normale' man daar niets over te zeggen heeft, maar dat maakt het nog niet, dat het zo is. De man geeft de vrouw simpelweg de mogelijkheid om zelf te doen en te laten wat ze wil.

- Strafrecht en TBS zijn manieren om mensen te laten conformeren aan de heersende moraal. Ze kunnen onmogelijk worden aangehaald als een manier om in absoluut opzicht te evalueren wat goed is en wat slecht.
Een normale man bestaat wel degelijk. Dat is namelijk te bepalen aan de hand van sociaal en psychologisch onderzoek, heersende moraal, gezondheidsonderzoek, etc.

Kom op zeg. Je durft nu toch te beweren dat verkrachters 'normaal' zijn?
quote:
We hebben het over arrogante vrouwen hoor. Maar natuurlijk hoeft dat niet. Maar feit is echter wel dat er mannen zijn die er schijt aan hebben wat zo'n vrouw wel en niet wil. Ik draai de wereld niet om. De wereld is nu eenmaal zo. Hard, vervelend, maar waar.
Mooie vrouwen hebben meestal wel een bepaalde arrogantie, vaak ook uit zelfbescherming. Het schijnt te werken ook. Het leven is inderdaad hard. En de mensen die zich niet aan de wet houden, kunnen ook de consequenties aanvaarden. Of ze nu ziek zijn of niet.
quote:
Uiteraard kun je dat. Natuurlijk is het zo dat ook vanuit vrouwelijke kant mogelijkheden bestaan. Ze zijn niet volkomen weerloos .
Dat hoeft niet eens door een vrouw gedaan te worden, lieverd. Daar gaat het ook helemaal niet over. Het gaat erover dat je alles wel illusie kan noemen, omdat het leven, en alles daarbinnen veranderlijk is.
quote:
Ik denk vooral dat het er aan ligt dat dit soort discussies niet door jullie gevoerd kan worden. Het is nogal zwak om je discussietegenstander gek en wereldvreemd te noemen om op die manier je eigen gelijk te halen .
Jullie, in de zin van: vrouwen? Ah, dus argumente ad hominem worden nu ook al slechts door vrouwen gebezigd?
Ik probeerde daar overigens helemaal niet mijn gelijk mee te halen, maar mijn verbazing uit te drukken. Maar dat terzijde.
pi_34970776
quote:

[..]

Maar daarentegen is er voor mannen daar ook geen noodzaak om die regel te negeren.
pi_34970790
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat heeft dan weer niets met de islam te maken waar de doodstraf erop staat, dat heeft te maken met mannen aan de macht die de macht strak vast houden, geeft niet zozeer meer verkrachtingen, maar wel dat vrouwen die bescherming niet meer krijgen....
Hierdoor blijven vrouwen laag in rang, moet aardig voor geschopt worden....
pi_34970794
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Kijk naar de gemiddelde verkrachter en weet dat die ook geen normaal sociaal contact kunnen hebben met dat kleine eigen groepje...

Ze vertonen een scala aan afwijkend gedrag over het algemeen(zal misschien best hier en daar een uitzondering zijn, spreek in het algemeen), zijn heel slecht in dat sociale gedrag, daar komt frustratie uit voort die wordt uitgeleefd in dat sexueel geweld.
Dat geldt in onze samenleving. In een andere samenleving hoeft dat helemaal niet op te gaan.
pi_34970838
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:43 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Doodstraf voor de vrouw vaak ja.
Dit zijn toch weer andere geluiden.
Hm... interessant.
pi_34970866
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:38 schreef Bombie het volgende:

Je ziet in Pakistan bijvoorbeeld verkrachting veel voorkomen als straf voor vrouwen die insubordinatie vertonen. Dus wellicht heb je een punt. Dit is dus in dat geval een middel om te laten zien wie er nou de macht heeft. Daar heeft voortplantingsdrift weinig mee te maken.
pi_34970905
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:45 schreef Bombie het volgende:

[..]

Maar daarentegen is er voor mannen daar ook geen noodzaak om die regel te negeren.
Hoe bedoel je dat, doel je op het recht op seks binnen het huwelijk?

Dat er staat dat de engelen degene alleen laten die het bed koud houdt betekend niet dat er tegen de wil in genomen mag worden, zelfs binnen het huwelijk wordt dat beschouwd als een enorme zonde.

Er wordt rekening gehouden met de behoefte, er wordt gezegd, bevredig je partner, zeg geen nee zonder een echt goede reden, redelijkheid moet in acht genomen worden.

Maar de steaf voor het niet hebben van seks is geen verkrachting binnen het huwelijk, dat is iets dat god volgens het geloof zal verrekenen later, neemt de man toch met geweld dan is 1 ding zeker voor hem volgens het geloof en dat is dat hij gaat branden tot in de eeuwigheid.
pi_34970930
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:47 schreef djenneke het volgende:

[..]

Je ziet in Pakistan bijvoorbeeld verkrachting veel voorkomen als straf voor vrouwen die insubordinatie vertonen. Dus wellicht heb je een punt. Dit is dus in dat geval een middel om te laten zien wie er nou de macht heeft. Daar heeft voortplantingsdrift weinig mee te maken.
Zomaar een gedachte: zouden mannen niet voortdurend bezig zijn zo mogelijk dit soort "straffen" op te leggen, omdat het in lijn is met hun voortplantingsdrift?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')