Dat is een terugkerend thema, ja.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:26 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat zal wet iets met vreemdgaan te maken hebben.
Juist bij gelijkwaardigheid (is niet hetzelfde als gelijkheid!) is er sprake van wederzijds respect. En eventueel adoratie, maar die moet wel verdiend worden. En niet voortkomen uit het feit dat een man meer spiermassa heeft. Ik heb persoonlijk geen behoefte aan macht die verder gaat dan zelfbeschikking. En daarbij hebben we dus gelijkwaardigheid nodig.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:27 schreef Bombie het volgende:
[..]
Omdat dat niet zo is. Gelijkwaardigheid wordt geschapen, maar is niet. Een man verwacht (of op zijn minst wil) dat vrouwen naar hem opkijken. Dat kun je in deze wereld bijna alleen maar gedaan krijgen door jezelf macht en status toe te eigenen. Door bijvoorbeeld een beroemdheid te worden dus. Maar zit in de positie om dat voor elkaar te krijgen. Maar wel iedereen wil gerespecteerd en geadoreerd worden. Do the math.
Net zoals dat sociale handelingen (en vele andere zaken) pas kunnen plaatsvinden wanneer het eigen buikje gevuld is, is het zo dat er pas seksuele gelijkheid is zodra de man zijn gram heeft gehaald. Daar zijn verschillende manieren voor. Er is sprake van randvoorwaarden.
Mannen gaan net zo hard vreemd als vrouwen natuurlijk. Dus dat punt snap ik niet zo goed. Een vrouw heeft ook een ego, waar net zo hard rekening mee gehouden mag worden.quote:Ze vormen een bedreiging voor mannen wanneer ze bijvoorbeeld vreemdgaan. Het is de doodsteek voor het ego van de man. Je kunt daar op je beurt als vrouw wel de draak mee steken, maar het ego van een man is toch iets om echt rekening mee te houden. Net zoals een man dat zou moeten doen bij de ziel van een vrouw. Misschien is de islamitische beschaving in dat opzicht ook wel een groter succes dan de westerse beschaving?
Ik vind dat een vrouw de mogelijkheid moet hebben om haar eigen keuzes te maken. Bijvoorbeeld partnerkeuze. Maar kíés daar dan ook voor, en hándel daar dan ook naar. Dan heb je die vrijheid, maar dan wordt hij vervolgens weer net zo hard misbruikt.
Jezus... vrouwen proberen mannen kapot te maken? Hoezo dat dan weer?? Uit onderzoek blijkt nog altijd dat mannen meer buiten de relatie neuken dan vrouwen... Daarmee zou ik niet willen beweren dat mannen vrouwen kapot willen maken hoor. Sterker nog: vrouwen zijn veel positiever over mannen dan andersom.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:32 schreef Bombie het volgende:
[..]
Dat is een terugkerend thema, ja.
Raar, hè?
Maar daarom kun je vrouwen ook beter gewoon verkrachten, en je hart verder goed afsluiten.
Heb je ook geen last van dit soort triviale zaken.
Eigenlijk is het misschien heel simpel: vrouwen proberen mannen kapot te maken, en dus is verkrachting gerechtvaardigd. We zijn en blijven fysiek sterker.
Verkrachtingsfantasieen hebben genoeg vrouwen. Nou, ik ken genoeg mensen met een antisociale stoornis, gevangenissen vol, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ze een schoonheidsprijs verdienenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:29 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wat een onzin. Niemand wil verkracht worden. Verkrachting betekent namelijk direct tegen de wil in. Misschien dat ze geneukt willen worden ja. En dat verkrachters een verwerpelijk uiterlijk hebben is ook een groot vooroordeel. Alsof alleen lelijke mensen een antisociale stoornis kunnen hebben....
Je argumenten worden wel beter, rationeler.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:35 schreef djenneke het volgende:
[..]
Juist bij gelijkwaardigheid (is niet hetzelfde als gelijkheid!) is er sprake van wederzijds respect. En eventueel adoratie, maar die moet wel verdiend worden. En niet voortkomen uit het feit dat een man meer spiermassa heeft. Ik heb persoonlijk geen behoefte aan macht die verder gaat dan zelfbeschikking. En daarbij hebben we dus gelijkwaardigheid nodig.
Je hebt gelijk. Dat vreemdgaan moeten we er buiten laten. Dat is één van de vele vertakkingen van de kwestie. Mijn argumenten worden er minder rationeel door.quote:Mannen gaan net zo hard vreemd als vrouwen natuurlijk. Dus dat punt snap ik niet zo goed. Een vrouw heeft ook een ego, waar net zo hard rekening mee gehouden mag worden.
Vreemd gaan heeft ook weinig te maken met gelijkwaardigheid, of andere termen waar we hier over spreken. Dit staat volledig los van de relaties tussen mannen en vrouwen zoals die nu zijn. Mensen zijn altijd al vreemd gegaan, zowel mannen als vrouwen, zowel in tijden van onderdrukking, als daarbuiten.
In de Islamitische samenleving gebeurt dit alles net zo goed. Alleen minder zichtbaar wellicht. Als dat je maatstaf is van succes, dan heb je een probleem denk ik.
Dus wat bedoel je nou met dat misbruik?
Ik heb dat zelf ook, maar dat wil niet zeggen dat ik verkracht wil worden hoor! Ook niet door het voor mij meest aantrekkelijk heerschap niet! Nogmaals: verkrachting betekent tegen je wil!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:41 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Verkrachtingsfantasieen hebben genoeg vrouwen. Nou, ik ken genoeg mensen met een antisociale stoornis, gevangenissen vol, maar ik kan nou niet echt zeggen dat ze een schoonheidsprijs verdienen![]()
Ik mag hopen, dat als ik ooit door een vrouw wordt verkracht, dat het een schone dame is.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:01 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, en dus zijn alle verkrachters lelijk? Het is al 20 keer gezegd, maar de meeste verkrachtingen gebeuren binnen de vrienden/familie/kennisen kring. Vaak wordt de dader niet gepakt, niet gestraft, etc. etc.
Ratio en emotie liggen dichter bij elkaar dan wij vaak denken. Immers alles wat je meemaakt (je emoties) hebben invloed op je ratio. Machines hebben geen emoties en redeneren wel puur volgens ratio. Alhoewel je zelfs daar je vraagtekens bij kan zetten, aangezien het mensen zijn die de input van die machines verzorgen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:47 schreef Bombie het volgende:
[..]
Je argumenten worden wel beter, rationeler.
[..]
Je hebt gelijk. Dat vreemdgaan moeten we er buiten laten. Dat is één van de vele vertakkingen van de kwestie. Mijn argumenten worden er minder rationeel door.
De verhalen/artikelen die ik in het verleden gelezen heb over mannen die verkracht zijn, waren anders niet bepaald fraai. Je kunt dus gewoon het beste niet verkracht worden. Een man niet en een vrouw niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:03 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Ik mag hopen, dat als ik ooit door een vrouw wordt verkracht, dat het een schone dame is.
Volgens mij heb ik nog geen emotionele argumenten gegeven....quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:47 schreef Bombie het volgende:
[..]
Je argumenten worden wel beter, rationeler.
Slechte ervaringen met vrouwen? Zou een hoop verklaren....quote:Je hebt gelijk. Dat vreemdgaan moeten we er buiten laten. Dat is één van de vele vertakkingen van de kwestie. Mijn argumenten worden er minder rationeel door.
Dat doet er niet toe. Het gaat erom wie de mogelijkheden heeft om het te bepalen. Wie zegt dat het niet aan de man is om dat te bepalen? Als de man zijn wil kan opleggen en dat ook doet, dan kun je wel zeggen dat het niet aan de man is om het te bepalen, maar wat wil je er dan tegen doen?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het principe dat het niet aan een man is om dat te bepalen.
waar denk jij dat de emancipatie uit voortvloeit??quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:22 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Het gaat erom wie de mogelijkheden heeft om het te bepalen. Wie zegt dat het niet aan de man is om dat te bepalen? Als de man zijn wil kan opleggen en dat ook doet, dan kun je wel zeggen dat het niet aan de man is om het te bepalen, maar wat wil je er dan tegen doen?
Ik kan wel het een en ander verzinnen hoor... Mannen zullen zich toch eerst moeten groeperen, willen ze vrouwen kunnen onderdrukken en masse.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:22 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Het gaat erom wie de mogelijkheden heeft om het te bepalen. Wie zegt dat het niet aan de man is om dat te bepalen? Als de man zijn wil kan opleggen en dat ook doet, dan kun je wel zeggen dat het niet aan de man is om het te bepalen, maar wat wil je er dan tegen doen?
Bedoel je dat ik een aantal goede punten heb in deze discussie? Waarom ben ik volgens jou ziek?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:22 schreef Pony-Lover het volgende:
Al heeft hij zeker een aantal punten waar waarheid in zit, ik krijg het idee dat Fuif-Duif nogal een ziek ventje is.
Redenen bedenken waarom mannen vrouwen verkrachten is anders zeer belangrijk om het probleem te leren kennen. Je kunt je er wel voor willen afsluiten, maar dan krijgen we er nooit inzicht in. Als een onderwerp zoals deze te zwaar is voor jouw tere zieltje, rot dan gewoon op?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:42 schreef Bleet het volgende:
Ik volg de discussie hier zo af en toe eens en ik snap een paar mensen niet, vooral die fuifduif ofzo. Die redenen gaan bedenken waarom mannen vrouwen verkrachten en erover praten of het heel normaal is, natuurlijk ofzo. Ik vind het gaar, ook al heb je een slechte jeugd gehad en zit alles tegen in je leven. Dat geeft je nog niet het recht om een vrouw te verkrachten en wat mij betreft is dat ook niet goed te praten en kunnen verkrachters zonder proces de kogel krijgen...
Is die laatste zin nou echt nodig?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:31 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Redenen bedenken waarom mannen vrouwen verkrachten is anders zeer belangrijk om het probleem te leren kennen. Je kunt je er wel voor willen afsluiten, maar dan krijgen we er nooit inzicht in. Als een onderwerp zoals deze te zwaar is voor jouw tere zieltje, rot dan gewoon op?
Niemand vergoeilijkt hier iets man!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:07 schreef KonnieKipke het volgende:
Moet me wel even van het hart dat ik de topic reeks bizar vind, de vergoeilijking van de vrouwenverkrachting.!
Culturele evolutie.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
waar denk jij dat de emancipatie uit voortvloeit??
Ja natuurlijk, want dat is toch uiteindelijk het grote probleem met de mensen die in dit topic hun ongenoegen uiten zonder daadwerkelijk te weten waar het over gaat? Ze zijn geshockeerd door de TT en lullen maar wat uit hun nek. Weg ermee met die gasten.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Is die laatste zin nou echt nodig?
![]()
En dat heeft volgens jou zeker niets te maken met het ontvluchten van de vrouw aan de macht van de man?quote:
Mijn inziens ben je door die opmerking niks beter dan de lui die je het verwijt.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:34 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, want dat is toch uiteindelijk het grote probleem met de mensen die in dit topic hun ongenoegen uiten zonder daadwerkelijk te weten waar het over gaat? Ze zijn geshockeerd door de TT en lullen maar wat uit hun nek. Weg ermee met die gasten.
Wat een gezeur! En dan zeker nu ook nog ontkennen dat je je over het algemeen meer aangetrokken voelt tot een gespierd mannenlichaam? Typisch vrouwen, altijd praten in hun eigen straatje.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:46 schreef djenneke het volgende:
In deze moderne tijd, wie heeft er nog spiermassa nodig?
Wat dan?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm ik kan me toch wel wat dingen bedenken.
ja vrouwen wat moet je ermee.... oh ja verkrachten natuurlijk dom van mijquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:38 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wat een gezeur! En dan zeker nu ook nog ontkennen dat je je over het algemeen meer aangetrokken voelt tot een gespierd mannenlichaam? Typisch vrouwen, altijd praten in hun eigen straatje.
Jawel, maar dat is slechts een illusie. De vrouw wil dat inderdaad heel graag, maar emancipatie is een illusie. Emancipatie kan alleen bestaan wanneer mannen dat toestaan. Geen vrouw kan haar rechten afdwingen omdat ze daar niet toe in staat is. Het is de man die het toestaat dat ze die rechten heeft.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:37 schreef peaceman het volgende:
En dat heeft volgens jou zeker niets te maken met het ontvluchten van de vrouw aan de macht van de man?
Heerlijke generalisatie weerquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:38 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wat een gezeur! En dan zeker nu ook nog ontkennen dat je je over het algemeen meer aangetrokken voelt tot een gespierd mannenlichaam? Typisch vrouwen, altijd praten in hun eigen straatje.
Het suprioriteitsgevoel van de man bepleit jij.... Wat een flauwekul! Mannen weten niet alles beter... Mannen hebben vrouwen nodig en andersom. Sommige mannen DENKEN dat ze alles maar weten en beheersen..... Niet voor niks zijn de meeste vrouwen de baas in huis en denken de mannen dat zij het zijn...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:40 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jawel, maar dat is slechts een illusie. De vrouw wil dat inderdaad heel graag, maar emancipatie is een illusie. Emancipatie kan alleen bestaan wanneer mannen dat toestaan. Geen vrouw kan haar rechten afdwingen omdat ze daar niet toe in staat is. Het is de man die het toestaat dat ze die rechten heeft.
Dat verkrachting (weliswaar indirect) voortkomt uit de basale instinctieve drang tot voortplanting lijkt me redelijk sterk onderbouwd, maar is verkrachting ook natuurlijk, is de weerstand ertegen inderdaad slechts cultureel?quote:1 Verkrachting is natuurlijk.
2 Verkrachting komt voort uit voortplantingsdrift.
3 De vrouw moet verkrachting, hoewel het voor haar een onprettige ervaring is, altijd incasseren.
4 De vrouw is onderbewust tot stelling 3 bereid, want:
5 De vrouw is minderwaardig aan de man en beseft dit.
Toch is het zo. Alle grote ontdekkingen en successen staan op namen van mannen. Slechts een handjevol vrouwen heeft echte grote dingen gedaan. Mannen hebben vrouwen inderdaad nodig... om zich voort te planten, maar verder kan ik niet echt veel bedenken.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
Het suprioriteitsgevoel van de man bepleit jij.... Wat een flauwekul! Mannen weten niet alles beter... Mannen hebben vrouwen nodig en andersom. Sommige mannen DENKEN dat ze alles maar weten en beheersen..... Niet voor niks zijn de meeste vrouwen de baas in huis en denken de mannen dat zij het zijn...
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:46 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Toch is het zo. Alle grote ontdekkingen en successen staan op namen van mannen. Slechts een handjevol vrouwen heeft echte grote dingen gedaan. Mannen hebben vrouwen inderdaad nodig... om zich voort te planten, maar verder kan ik niet echt veel bedenken.
Ik toevallig niet, maar dat heeft er ook helemaal niets mee te maken. Waar het om gaat is dat jij hier je superioriteitsgevoel vandaan haalt. En dat dat in deze tijd niet echt meer relatief is. Blijf je wel een beetje binnen de discussie? Want je haalt er nu dingen bij die niet echt relevant zijn, en beledigt daarmee tegelijkertijd alle vrouwen, terwijl je mij hoort aan te spreken.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:38 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee. Gewoon ervaringen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:16 schreef djenneke het volgende:
[..]
Slechte ervaringen met vrouwen? Zou een hoop verklaren....![]()
arrogante gedachte dit....... vrouwen zijn door de emanicpatie pas kort bezig met zelfontplooiing en de daarmee samenhangende mogelijke ontdekkingen die zij kunnen doen. Vrouwen hadden nooit dezelfde kansen als mannen. Studie, zeereizen, etcetera.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:46 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Toch is het zo. Alle grote ontdekkingen en successen staan op namen van mannen. Slechts een handjevol vrouwen heeft echte grote dingen gedaan. Mannen hebben vrouwen inderdaad nodig... om zich voort te planten, maar verder kan ik niet echt veel bedenken.
Het is hedentendage een feit, schat. Niks geen illusie. Zoals gezegd, ga jij maar mannen ronselen om de boel weer terug te draaien, en dan praten we wel weer verder.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:40 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jawel, maar dat is slechts een illusie. De vrouw wil dat inderdaad heel graag, maar emancipatie is een illusie. Emancipatie kan alleen bestaan wanneer mannen dat toestaan. Geen vrouw kan haar rechten afdwingen omdat ze daar niet toe in staat is. Het is de man die het toestaat dat ze die rechten heeft.
Op die manier valt moord ook goed te keuren, bravo.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:22 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het zal toch voorkomen dat je voorwerpen moet verplaatsen. Of bijvoorbeeld een fles open maken.quote:
Ja, zelfde verhaal inderdaad.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op die manier valt moord ook goed te keuren, bravo.
Niet helemaal waar. Vrouwen hebben ook veel minder prestatie-drang dan mannen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:53 schreef peaceman het volgende:
DAAROM hebben pas een handjevol vrouwen echt grote dingen gedaan.
Eigenlijk is jouw verhaal vooral een pleidooi voor een anarchie op basis van het recht van de sterkste.quote:
Nee, jij redeneert steeds op deze manier, maar het klopt niet. De situatie is nu stabiel in de zin van dat de man het toelaat dat de vrouw gelijke rechten heeft. Zo is het op dit moment inderdaad, maar alleen maar omdat de man het blijft accepteren. De man is er tevreden mee. Dat het op dit moment moeilijk zal zijn om het terug te draaien, omdat veel mannen hun medewerking niet zullen verlenen, betekent niet dat de situatie anders is. De meeste mannen hebben er gewoon geen behoefte aan om de situatie te veranderen, omdat, zoals Bombie al zei, de huidige tijd ze gelukkig maakt.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:53 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het is hedentendage een feit, schat. Niks geen illusie. Zoals gezegd, ga jij maar mannen ronselen om de boel weer terug te draaien, en dan praten we wel weer verder.
Daar komt het inderdaad wel op neerquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Eigenlijk is jouw verhaal vooral een pleidooi voor een anarchie op basis van het recht van de sterkste.
Andersom ook omdat de vrouw niet zou accepteren dat het anders zou worden (Hoewel hier wat kanttekeningen bij, maar daar is eerder een discussie over gevoerd), en het feit dat mannen ook niet anders willen omdat ze er ook vruchten van plukken.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, jij redeneert steeds op deze manier, maar het klopt niet. De situatie is nu stabiel in de zin van dat de man het toelaat dat de vrouw gelijke rechten heeft.
Evolutionair gezien zou je dat eens moeten proberen, maar dan niet raar staan te kijken als survival of the fittest die levenswijze uitroeit..quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Daar komt het inderdaad wel op neer.
Dat de vrouw het niet zou accepteren kan ik mij voorstellen. Dat zou ik als vrouw zijnde ook niet doen. Maar de vraag is: als het echt gebeurt, wat willen ze er dan tegen doen?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Andersom ook omdat de vrouw niet zou accepteren dat het anders zou worden (Hoewel hier wat kanttekeningen bij, maar daar is eerder een discussie over gevoerd),
Precies, dat is het hele punt. Ze vinden het wel prima zo. Zolang de man tevreden is met de vrouwelijke emancipatie, heeft de vrouw niets te vrezen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:59 schreef Alicey het volgende:
en het feit dat mannen ook niet anders willen omdat ze er ook vruchten van plukken.
Toen niet nee, maar dat komt meer en meer, mede door de emancipatie.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Vrouwen hebben ook veel minder prestatie-drang dan mannen.
En wat heb jij als man zijnde aan grote dingen gedaan? Je doet nu net of dat jouw verdienste is.... maar dat is natuurlijk niet... Jij bent bij toeval man dankzij een chromosoom van je vaders sperma. Nou, knap hoor!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:46 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ik denk dat onze huidige samenleving een logisch gevolg is van dat mechanisme. Zo'n vrije levenswijze zal nooit stand houden en op den duur zich weer richting een meer humane samenleving ontwikkelen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Evolutionair gezien zou je dat eens moeten proberen, maar dan niet raar staan te kijken als survival of the fittest die levenswijze uitroeit..
Vrouwen zullen nooit zo goed kunnen presteren als mannen. Ik geloof er gewoon niet in: het concept carrièrevrouw.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Toen niet nee, maar dat komt meer en meer, mede door de emancipatie.
Net zo goed het een feit is dat vrouwen door de emancipatie weer eerder zullen sterven. Nu valt dat nog wel mee, maar er is nu al bekend dat dit gaat veranderen. Vrouwen werken (langer), ervaren stress enzovoort.. Dit alles zorgt daarvoor.
De maatschappelijke evolutie van de vrouw is wat dat betreft net begonnen en dus is de prestatie-drang ook NOG niet even groot als die van de man.
Spierkracht is tegenwoordig iets vrij triviaals. Wat maakt mannen verder sterker dan vrouwen?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:01 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat de vrouw het niet zou accepteren kan ik mij voorstellen. Dat zou ik als vrouw zijnde ook niet doen. Maar de vraag is: als het echt gebeurt, wat willen ze er dan tegen doen?
Hetgeen andersom net zo goed geldt.quote:Precies, dat is het hele punt. Ze vinden het wel prima zo. Zolang de man tevreden is met de vrouwelijke emancipatie, heeft de vrouw niets te vrezen.
Euh... hier heb je een puntquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
En wat heb jij als man zijnde aan grote dingen gedaan? Je doet nu net of dat jouw verdienste is.... maar dat is natuurlijk niet... Jij bent bij toeval man dankzij een chromosoom van je vaders sperma. Nou, knap hoor!![]()
Nee, jouw redenatie klopt dus niet, want jij verdedigt jouw manier van denken aan de hand van hoe een situatie zou kunnen zijn. Dat terwijl deze niet zo is, en ook zoals je zelf al heel goed aangeeft, amper nog te bewerkstelligen is! Jij hebt het steeds over illusies, niet ik! Terwijl je alleen maar illusies weergeeft over een vrouwonvriendelijke wereld, waarin we nu helemaal niet leven. Het boeit niet hoe dat komt. Het is gewoon zo.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, jij redeneert steeds op deze manier, maar het klopt niet. De situatie is nu stabiel in de zin van dat de man het toelaat dat de vrouw gelijke rechten heeft. Zo is het op dit moment inderdaad, maar alleen maar omdat de man het blijft accepteren. De man is er tevreden mee. Dat het op dit moment moeilijk zal zijn om het terug te draaien, omdat veel mannen hun medewerking niet zullen verlenen, betekent niet dat de situatie anders is. De meeste mannen hebben er gewoon geen behoefte aan om de situatie te veranderen, omdat, zoals Bombie al zei, de huidige tijd ze gelukkig maakt.
Dat jij er niet in gelooft, wil niet zeggen dat het niet zo is....quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:04 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Vrouwen zullen nooit zo goed kunnen presteren als mannen. Ik geloof er gewoon niet in: het concept carrièrevrouw.
Dat denk ik dus niet.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Spierkracht is tegenwoordig iets vrij triviaals. Wat maakt mannen verder sterker dan vrouwen?
[/qoute]
Mannen zijn minder emotioneel kunnen een harde strijd (die dan zal volgen) langer volhouden. Vrouwen zullen zeg maar eerder breken.
[quote]Op zaterdag 11 februari 2006 20:05 schreef Alicey het volgende:
Hetgeen andersom net zo goed geldt.
Ik vraag me af in hoeverre die drang echt is. Ik ben er zelf eigenlijk nooit gelukkiger door geworden door te presteren.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Toen niet nee, maar dat komt meer en meer, mede door de emancipatie.
Wanneer de trend zich doorzet is die kans gorot.quote:Net zo goed het een feit is dat vrouwen door de emancipatie weer eerder zullen sterven. Nu valt dat nog wel mee, maar er is nu al bekend dat dit gaat veranderen. Vrouwen werken (langer), ervaren stress enzovoort.. Dit alles zorgt daarvoor.
Prestatie-drang is vooral iets biologisch (testosteron). Het zal zich bij vrouwen nooit in een gelijke mate ontwikkelen als bij mannen het geval is.quote:De maatschappelijke evolutie van de vrouw is wat dat betreft net begonnen en dus is de prestatie-drang ook NOG niet even groot als die van de man.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat jij er niet in gelooft, wil niet zeggen dat het niet zo is....
Het probleem aan de levenswijze die je voorstelt is dat sociale binding afwezig is, en dat is nou juist het mechanisme dat mensen succesvol maakt als groep.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:02 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ik denk dat onze huidige samenleving een logisch gevolg is van dat mechanisme. Zo'n vrije levenswijze zal nooit stand houden en op den duur zich weer richting een meer humane samenleving ontwikkelen.
Heel simpel is het een vorm van machtswellust waarbij normale manieren om macht te bereiken (Manager worden, het leger in gaan etc.) falen.quote:Ik voer trouwens ook geen pleidooi. Ik probeer alleen een verklaring te bedenken voor verkrachtingsgedrag. Ik zelf zou niet in een samenleving willen leven waarin het toegestaan wordt om vrouwen te verkrachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |