quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:25 schreef Ladybos het volgende:
LB moet je je kind nu al inschrijven dan ? Ik heb me al wel georienteerd op verschillende onderwijssystemen maar ik dacht dat ik nog tijd zat had om te beslissen
Nou idd!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 12:35 schreef Sugar het volgende:
Haha ET, wat doe je BE aan met die topictitel!![]()
Bij ons speelt het fenomeen dat de school op de grens van onze wijk ligt. En op de grens van Wittevrouwenveld. Die wijk staat in Maastricht synoniem aan Vinkeslag (dat woonwagenkamp langs de A2) maar dan in stenen huizen. Hoe tolerant ik ook wil zijn, ik vind het niet nodig om Isa naar school te laten gaan met kinderen die qua normen en waarden 'iets' anders opgevoed worden dan ik voor ogen heb met haar.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:43 schreef Sugar het volgende:
Maar krijgen de kinderen op die scholen van jullie dan les van niet-Nederlands sprekende leerkrachten? Denken jullie? Of zitten er niet-Nederlands sprekende leerlingen (die dus in de lessen een andere taal spreken)?
Wat heerlijk!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:31 schreef jessie het volgende:
En net metJans naar logopedie geweest. Ze hoeft nu pas over 1 maand terug ipv 1 week. Het gaat echt een stuk beter. Zo fijn.
Ik weet dat er tussen de verschillende woonwagenkampen heel grote verschillen bestaan. Ik heb het nu over Vinkeslag... Genoeg in het nieuws geweest de laatste jaren. Dus ik scheer heus niet alle woonwagenbewoners over een kam...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:46 schreef jessie het volgende:
Sjeen volgens mij woont Faja ook in een woonwagenkamp, wie weet kan die iets over haar normen en waarden vertellen.
Hiehie zo bedoelde ik het niet echt. Ik vind gewoon dat het een beetje gemengd moet blijven. Mijn buurmeisje zit in een klas met drie andere Nederlandse kindjes en de rest is voor 90% Turks. Dus ook niet echt gemengd. Jolie is zelf ook een prutjemengelmoesje en alles door elkaar vind ik prima maar niet alleen maar Turkse kindjes.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:43 schreef Sugar het volgende:
Maar krijgen de kinderen op die scholen van jullie dan les van niet-Nederlands sprekende leerkrachten? Denken jullie? Of zitten er niet-Nederlands sprekende leerlingen (die dus in de lessen een andere taal spreken)?
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:00 schreef Sugar het volgende:
Ik vind 90% turkse kinderen ook wel erg veel. dat is gewoon geen afspiegeling meer van Nederland. Maar verder kies ik juist liever voor erg gemengd dan minder gemengd. Ik wil dat mijn kinderen wel vriendschappen hebben met kindjes van andere komaf. Dat missen we in onze generatie, vind ik. Of ikzelf in elk geval. Jammer!
ha ha ha sjeen, echt waar? wat grappig zeg!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:16 schreef Sjeen het volgende:
Mijn groepje had Italie en daar moet ik nog vaak aan denken als ik op Fok! ben. Want de kadootjes werden daar gebracht door een lieve heks die 'Belana' heet![]()
ik dacht dat maastrichtenaren dat niet erg vondenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:37 schreef Sjeen het volgende:
Alhoewel de Openbare school hier aan de overkant van de straat ligt en ik eigenlijk ook een voorkeur heb voor openbaar onderwijs, gaat Isa toch naar de katholieke school aan de overkant van de grote weg. Om dezelfde reden als Lb al aangaf... Turks (en in ons geval ook Marokkaans en heel plat Maastrichts) leert ze wel tijdens het buitenspelen
Toen ik op school werd gepest en mn moeder op school kwam, zei de leraar alleen maar dat we eerst maar eens iedere zondag in de kerk moesten gaan zittenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:50 schreef Luchtbel het volgende:
Moussy toch, ik hoop dat zijn liefde en warmte jou nu toch echt snel zal bereiken. Voor hem is iedereen gelijk hoor
Dat soort onderwijs heb ik dus ook een tijd gehad. Leuk als je er in gelooft maar ja als je dat niet doet zit je er maar mooi mee.
De Openbare school hier heeft twee vestigingen, een in De Heeg en een op de grens van Scharn en Wittevrouwenveld. De eerste staat heel hoog aangeschreven, de tweede absoluut niet. Maar om Isa nou naar De Heeg naar school te doen... het is natuurlijk ook veel leuker als je met je vriendjes en vriendinnetjes naar school kunt lopen, ipv met de auto gebracht te moeten worden...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 15:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik dacht dat maastrichtenaren dat niet erg vondenis dat zo erg op die scholen hier in de buurt dan
![]()
Heel herkenbaar Lbquote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:10 schreef Luchtbel het volgende:
Poemojn
Ja nee ja nee ik maak me geen zorgen en ik weet het allemaal wel maar ja maar ja euh nou ja niks eigenlijk
Bij ons in de straat zitten 2 scholen, een obs en een cbs. En daar gaat ze dus heen, tenminste naar 1 van de 2. Al die stromingen zeggen mij niets, ik heb nu totaal geen idee hoe Jadey zich zal gaan ontwikkelen en bij welk soort onderwijs zij goed zou passen. En omdat het mij het fijn lijkt dat zij zich kan ontwikkelen op een vrije school of bv het montesori-onderwijs wil nog niet zeggen dat het goed is voor Jadey. En ik vind (en dat is het belangrijkste reden) "haar" school zit in haar buurt, haar omgeving, haar toekomstige speelvriendjes en vriendinnetjes.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:05 schreef poemojn het volgende:
Sommige scholen in Groningen zijn waarschijnlijk al wel vol nu danosa.. maar als je geen bijzondere wensen hebt kun je vast nog wel ergens terecht.
Bij deze moet je er dacht ik vroeg bij zijn http://www.g-s-v.nl/ en de Vrije, Jenaplan/Dalton/Montessori zullen ook wel wachtlijsten hebben. Maar gewone openbare of christelijke kunnen vast nog wel.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:46 schreef Luchtbel het volgende:
Leah, ik vind dat kleuteren persoonlijk ook echt heel erg belangrijk. Voor ieder kind
Ik heb trouwens begrepen dat openbaar onderwijs nooit vol mag zitten, maar montesori (weet ik verdorie wéér niet hoe je het schrijft!) ed alsmede de christelijke scholen vallen officieel onder bijzonder onderwijs, en die mogen wel "vol" zitten als ik het goed begrepen heb.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:41 schreef jessie het volgende:
Klinkt leuk Leah. En fijn dat hij nog terecht kon. Wat dat is nadeel hier. De scholen die in trek zijn zitten al snel vol.
Jij schreef voor ieder kind, daar moest ik even om lachenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:50 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
He wacht, ik heb de grap gemist. Ik meen dat echt hoor.
Hiehie oke, het staat er ook een beetje raar maar ik bedoelde meer dat ik de kleuterschool op zich belangrijk vind oO<quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:54 schreef Leah het volgende:
[..]
Jij schreef voor ieder kind, daar moest ik even om lachen. Omdat ik niet naar ieder kind kijk, maar naar het mijne in deze.
Ik vind wel te ver gaan geloof ikquote:Onderwijs voor baby's en kleuters
Op de kinderdagverblijven De Nachtegaal in Noord en Mercator in De Baarsjes is een proef gestart waarbij onderwijs wordt gegeven aan baby's en peuters.
De kinderen krijgen een lesrooster en moeten o. a. nadenken over wat ze willen spelen. Na afloop praat de lerares met de kleuters over wat ze hebben gedaan.
Deze nieuwe Kaleidoscoopmethode is overgewaaid uit Amerika. Daar is het een groot succes: leerlingen die het traject volgden, presteren doorgaans beter op school. Noord en De Baarsjes willen de proef binnenkort uitrollen over hun stadsdelen. Eerst moet echter de testfase van 2 jaar worden afgerond.
Ik ook, ben ook blij dat op deze school er zelfs nog ouderwetse kleuterjuffen zijn (die dus nog de KLOS hebben gevolgd, ipv de PABO). Ik moest gewoon lachen om de droogheid van je opmerkingquote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:56 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Hiehie oke, het staat er ook een beetje raar maar ik bedoelde meer dat ik de kleuterschool op zich belangrijk vind oO<
daar heb ik een setje gehaald voor dochter van vriendin, die wordt maandag 2 en wist niets te vragen. Leuk setje ondergoed bij H&M en setje bij Hema voor d'r gekochtquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:12 schreef jessie het volgende:
O wat goed en leuk!!!! (Bij h en me hebben ze zulke leuke setjes)
Hier wel luierbroekjes af en toe, maar dat is meer omdat Saskia dan niet wil liggen voor een luier. Dan wil ze een broek-luier aan. Met aapies erop.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:14 schreef Leah het volgende:
Ik heb me trouwens ook nooit aan de luierbroekjes gewaagd, leek me zo verwarrend. Freek is ook meteen (met drie sets reservekleding) zonder luier naar de psz gegaan.
Maar waarom dan? Wij hebben toch ook gewoon gepeuterd en gekleuterd zonder lesrooster. Ik kan me niet herinneren dat dat voor een niet in te halen achterstand heeft gezorgd. Willen we niet te veel alles controleren en meetbaar maken? Ik vind het in elk geval geen goed plan...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 13:28 schreef poemojn het volgende:
Tsja, ik ben bang dat dat een luxepositie isMyrthe mag van mij ook gewoon spelen etc, maar voor veel kinderen zou dat blijkbaar betekenen dat ze met een grote achterstand beginnen op de basisschool die ze dan vrijwel niet meer kunnen inlopen.
En ik weet niet hoe dat op 'jullie' scholen is maar veel scholen hebben nu ook in groep 3 een poppenhoek. Groep 3 is ook niet meer wat het geweest is.
Kijk, dan heb ik het niet helemaal goed begrepen... Dan is heb dus voor een bepaalde doelgroep juist wel een goed idee, als vervanging van hetgeen normaal van huis uit meegegeven wordt...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:00 schreef poemojn het volgende:
Jij sprak waarschijnlijk Nederlands thuis? En misschien werd je wel eens voorgelezen, ging je met je ouders mee naar de bibliotheek, toen je ouder werd naar een museum, op muziekles, enz enz enz? Veel kinderen (uit achterstandswijken, en daar is die Kaleidoscoop-methode ook voor bedoeld) krijgen dat allemaal van thuis niet mee.
ik ben zelf trouwens helemaal niet naar een psz geweest
neej neej, de chirurg wil geen carnaval vierenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 19:42 schreef jessie het volgende:
Githa wat rot zeg! Is dat omdat de chirurg carnaval wil vieren of omdat ze met carnaval veel ongelukken verwachten ofzo:? En wat ladyS zegt dat wisten ze toen je die afspraak maaktte toch ook wel. Je hebt er niks meer aan maar ik zou maandag wel even bellen en zeggen wat dat dus voor jullie betekent. (alles al geregeld, kind voorbereid enz enz)
Nog langer in spanning. Dikke kus en kroelen vanuit hier
ja, maar wanner zijn ze er dan aan toe? *pruillipje trekt*quote:Op zondag 12 februari 2006 12:16 schreef snoopy het volgende:
ET wat goed zegHet is dus toch waar wat ze zeggen! Je kind moet er zelf aan toe zijn dan gaat het veel makkelijker en sneller. Super
![]()
Ik ook!quote:Op zondag 12 februari 2006 18:27 schreef Belana het volgende:
Sjeen...brrr...sterkte met Isa
Jeetje, Saskia is er gewoon van de ene op de andere dag.... Ik ben zo vreselijk onder de indruk!!
Hier ook jaquote:Op zondag 12 februari 2006 23:23 schreef Rottdog het volgende:
Hier gaat de dame op de grond liggen als mama boos is en zielig doen
Owquote:Op zondag 12 februari 2006 23:25 schreef LadyS het volgende:
[..]
Hier ook jaAlsof haar het grootste onrecht ter wereld is aangedaan
En ze begint nu ook met uitdagenOp de bank heen-en-weer lopen en je dan roepen zodat je vooral goed kunt zien dat ze iets aan het doen is wat niet mag
![]()
![]()
Zelf zou ik de oortjes recht latenz etten voor hij naar de kleuterschool gaat, kinderen zijn zo hard voor elkaar... MAar goed, moet je wel een arts hebben die dat wilquote:Op maandag 13 februari 2006 09:12 schreef Githa het volgende:
Er zit te weinig kraakbeen in zijn oortje en het kraakbeen dat er zit is niet aan zijn hoofdje gehecht. Helemaal niet erg hoor, maar de chirurg begon er zelf over dat ze dat tijdens de operatie wel even kon rechtzetten, omdat hij toch onder narcose was. Nu vond ze vandaag dat het beter was om te wachten tot hij 5 is.
Beetje plotseling besluit en dus vreemd, maar allemaal best voor mij hoor. Ik weet niet eens of we het met zijn 5 jaar wel laten doen. Even kijken hoe erg het dan is en wat Jordy zelf wil![]()
Waarschijnlijk heb je er nu niks aan maar toch even ter info:quote:Op maandag 13 februari 2006 08:48 schreef E.T. het volgende:
Even dilemma, vandaag is kindje van vriendin jarig, maar die heeft vreselijk de waterpokken.
Aan de ene kant heb ik zoiets van 'gewoon gaan, saskia krijgt 't toch wel vroeg of laat' aan de andere kant.. dan is ze misschien hartstikke ziek op d'r eigen verjaardag volgende week en dat wil ik liever ook niet.
wat zouden jullie doen?
ze kijkt eerder moequote:Op maandag 13 februari 2006 21:38 schreef Githa het volgende:
Knorretje, ze kijkt een beetje zielig, of is dat mijn verbeelding.....
Vond ze het moeilijk?
Ik was tien centimeter groterquote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:30 schreef Anitra het volgende:
Wij moeten nu over een half jaar terug komen ook en we krijgen vanzelf een brief binnen met de datum.
Hoe trots was je toen Saskia in een onderbroekje liep?
Saskia wilde ook al een hele tijd geen luier om, maar bewust plassen op de wc had ze nog niet gedaan.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:39 schreef Belana het volgende:
Liam zit wel steeds te mekkeren dat ie zijn luier niet om wil, moet je daar nou aan toegeven dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |