abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:20:40 #101
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34952158
Jessie, Freek was heel snel zindelijk overdag, maar 's nachts en 's middags nog voor geen meter . Zelfs niet met een sticker-dan gaan we naar mac donalds- kalender."
"Mama, ik heb in mijn luier geplast, geeft niks hè, morgen proberen we het weer"
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_34952161
Ik heb niet eens een cito-toets gedaan vroeger.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_34952229
Ja hier hetzelfde Leah! En aangezien ik van tig keer een bed verschonen niet goed werd die luier maar weer omgedaan. Ze wil er zelf graag vanaf dus hopelijk lukt het haar nu.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34952489
Snoopy, dat is de methode die de montessori-school in Lelystad gebruikt! Ik las dat toevallig vandaag, en vroeg me af wat dat inhield, dus bedankt. De peuterspeelzalen gebruiken die methode niet (dwz in 2004 niet) en dat vonden ze erg jammer. Ze hopen nl zo het niveau van de kleuters wat op te krikken (Voor- en Vroegschoolse Educatie) omdat veel kinderen nog geen Nederlands spreken als ze op school komen. /editje zie ook Kaleidoscoop en Ouders (pdf)

Uitsluiten van de cito-toets zou moeten gebeuren omdat hij voor de kinderen in kwestie te moeilijk en dus demotiverend is. Maar natuurlijk kunnen scholen evt dat wel ruim interpreteren.

Een tijdje terug las ik een artikel (in de J/M??) waarin juist werd aangeraden om een school te zoeken die sterk is in de zwakke kanten van het kind in kwestie. Ook een leuke benadering.

[ Bericht 5% gewijzigd door poemojn op 10-02-2006 22:47:15 ]
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:19:18 #105
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_34954625
Mijn dochter heeft voor het eerst in haar leven een loopneus
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:27:26 #106
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34954955
Ah gos... Binnenkort een rooie neus, schat ik
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_34961964
Poemojn, gisteren zag ik nog een klein stukje op tv hierover. Het is de bedoeling om peuters voor te bereiden op de basisschool. Dit ging mbv kaarten waar bepaalde activiteiten op stonden afgebeeld. En hele kleine kindjes hoeven niet zelf te kiezen wat ze willen doen maar krijgen bijv. 2 poppetjes voorgehouden waar ze uit moeten kiezen.

Persoonlijk vind ik het nogal ver gaan. Het begint steeds vroeger. Eigenlijk was de kleuterschool vroeger een voorbereiding op de basisschool naar mijn idee. Nu het samengevoegd is, kleuterschool en lagere school, beginnen ze nu dus al met de peuters.

Wat LB zegt: laat ze nog even lekker peuteren en kleuteren
  zaterdag 11 februari 2006 @ 10:25:59 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_34962161
ik ben ook voor het peuteren en kleuteren Laat ze leren samen te spelen en bepaalde vaardigheden aanleren, fantasie prikkelen, maar meer niet hoor. Lekker in de poppenhoek laten spelen ajb
stormy waters...
sailin'
  Licht Ontvlambaar zaterdag 11 februari 2006 @ 10:35:01 #109
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34962248
Poeh, ik vind het wel een beetje doorslaan inderdaad... Laat peuters maar lekker peuteren
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_34965700
Tsja, ik ben bang dat dat een luxepositie is Myrthe mag van mij ook gewoon spelen etc, maar voor veel kinderen zou dat blijkbaar betekenen dat ze met een grote achterstand beginnen op de basisschool die ze dan vrijwel niet meer kunnen inlopen.
En ik weet niet hoe dat op 'jullie' scholen is maar veel scholen hebben nu ook in groep 3 een poppenhoek. Groep 3 is ook niet meer wat het geweest is.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:38:01 #111
24188 Belana
kloon van belana
pi_34967257
dat is het punt he, je hebt toch dat beeld van vroeger nog in je hoofd, ten minste, ik wel. Ik heb verder nooit meer wat met lagere scholen te maken gehad. Het zal misschien ook een kwestie van met je tijd meegaan zijn hoor.
stormy waters...
sailin'
  Licht Ontvlambaar zaterdag 11 februari 2006 @ 14:55:05 #112
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34967664
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 13:28 schreef poemojn het volgende:
Tsja, ik ben bang dat dat een luxepositie is Myrthe mag van mij ook gewoon spelen etc, maar voor veel kinderen zou dat blijkbaar betekenen dat ze met een grote achterstand beginnen op de basisschool die ze dan vrijwel niet meer kunnen inlopen.
En ik weet niet hoe dat op 'jullie' scholen is maar veel scholen hebben nu ook in groep 3 een poppenhoek. Groep 3 is ook niet meer wat het geweest is.
Maar waarom dan? Wij hebben toch ook gewoon gepeuterd en gekleuterd zonder lesrooster. Ik kan me niet herinneren dat dat voor een niet in te halen achterstand heeft gezorgd. Willen we niet te veel alles controleren en meetbaar maken? Ik vind het in elk geval geen goed plan...
pi_34967785
Jij sprak waarschijnlijk Nederlands thuis? En misschien werd je wel eens voorgelezen, ging je met je ouders mee naar de bibliotheek, toen je ouder werd naar een museum, op muziekles, enz enz enz? Veel kinderen (uit achterstandswijken, en daar is die Kaleidoscoop-methode ook voor bedoeld) krijgen dat allemaal van thuis niet mee.

ik ben zelf trouwens helemaal niet naar een psz geweest
  Licht Ontvlambaar zaterdag 11 februari 2006 @ 15:15:05 #114
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34968103
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 15:00 schreef poemojn het volgende:
Jij sprak waarschijnlijk Nederlands thuis? En misschien werd je wel eens voorgelezen, ging je met je ouders mee naar de bibliotheek, toen je ouder werd naar een museum, op muziekles, enz enz enz? Veel kinderen (uit achterstandswijken, en daar is die Kaleidoscoop-methode ook voor bedoeld) krijgen dat allemaal van thuis niet mee.

ik ben zelf trouwens helemaal niet naar een psz geweest
Kijk, dan heb ik het niet helemaal goed begrepen... Dan is heb dus voor een bepaalde doelgroep juist wel een goed idee, als vervanging van hetgeen normaal van huis uit meegegeven wordt...

Psz ben ik ook niet heen geweest, sterker nog... ik liep weg van kleuterschool omdat ik die dingen ook thuis kon doen
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2006 @ 16:28:02 #115
81992 Githa
pi_34970215
Ik ben gewoon zo boos en zo verdrietig. Op de voicemail stond net de chirurg, dat de operatie niet door gaat komende dinsdag.
Het wordt een week verschoven, carnavalsweek. Mijn vakantie is reeds in gegaan op mijn werk en al mijn uren zijn versnipperd verdeeldonder collega's, vreselijk moeilijk omdat weer recht te zetten omdat zij hun rooster daar op hebben aangepast. De week dat hij geopereerd gaat worden heeft 80% opmijn werk al vakantie en dus gaat het nooit lukken om mijn clienten die week onder te verdelen. Daarbij heb ik zoveel snipperdagen niet, ik heb ze hard nodig voor Jordy's tweede operatie die ook in dit jaar zal vallen. Zoals het er nu uit ziet kan ik dus niet bij Jordy zijn.
Ik ben echt helemaal van slag en kan bijna niet stoppen met huilen, Jordy snapt er helemaal niks van en kijkt me een beetje zielig aan.
pi_34970650
Githa, bel eens met P&A op je werk? Volgens mij hoef je nl geen snipperdagen op te nemen maar heb je recht op zorgverlof. Wel erg vervelend dat ze daar zo laat pas mee komen.

Sjeen ik vond de kleuterschool juist wel leuk
pi_34970724
Jah idd. Uitzonderingen moeten toch wel gemaakt kunnen worden?? 't Is geen griepje ofzow. En onwijs rottig dat het gewijzigd is:(
Zorgverlof is trouwens wel overal anders geregeld, maar wellicht kunnen ze je met je mee denken.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2006 @ 16:44:20 #118
81992 Githa
pi_34970746
Poemojn, in de CAO staat dat je verlof krijgt indien 'noodzakelijk' maarja, wat is noodzakelijk. Daar moesten ze dus nog even over vergaderen en ondertussen heb ik mijn snipperdagen ingezet. Tja, je moet toch wat.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2006 @ 16:44:21 #119
81992 Githa
pi_34970748
Edit: 2x is wat veel
  Licht Ontvlambaar zaterdag 11 februari 2006 @ 16:45:06 #120
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_34970774
Githa, wat een vervelende situatie... dikke knuffel voor jou Poemojn heeft overigens wel gelijk wat het zorgverlof aangaat. Zou ik even natrekken als ik jou was...
pi_34970786
Githa bij ons kun je ook pas zorgverlof krijgen mits de situatie levensbedreigend is.........
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2006 @ 16:54:40 #122
81992 Githa
pi_34971107
Jah, pffff ik zat er al behoorlijk doorheen. Het is gewoon een heel hectisch jaar geweest met ontzettend veel tegenslagen en dit voelt toch wel als een druppel. Wellicht zou ik het onder andere omstandigheden beter kunen relativeren, maar nu lijkt het een beetje op.
Ik heb even geen idee meer hoe ik dit nu weer moet regelen op mijn werk en daar komt tot maandag ook vast geen duidelijkheid in.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 16:57:14 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34971176
Oh lieve Githa, dit vind ik echt rot voor jullie! Niet eerlijk en kan me je gevoel heel goed voorstellen. Wat kut.

Ik zou wel echt "gewoon" nu de noodzaak van zorgverlof er doorheen duwen. Jij kunt er niks aan doen, vrije dagen zijn nu wel op en dus moet er iets anders geregeld worden. Maar superbalen ook dat je dus zit met je clienten, dat lijkt me nog eens een rotgevoel erbij.

Heb je wel lekker geshopt zoals je van plan was?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_34971186
Volgens dat stukje van de arbeidsrechter moet je 2 weken vantevoren je verzoek indienen. Als je dan een week vantevoren nog geen uitslag hebt, krijg je wettelijk je zorgverlof wel.
Ik denk niet dat in een CAO dingen mogen staan die de wettekst beperken voor de betreffende werknemers. Misschien kun je het in WGR eens navragen?
pi_34971413
Gatver Githa, das inderdaad wel een vervelende toestand. Het zou zou lekker zijn als ze op je werk wat meer begrip zouden tonen en zouden zeggen: tuurlijk ben jij dan vrij meid, we regelen wel wat.
In plaats daarvan moet je nog eens moeilijk gaan doen ook. Kan me voorstellen dat je dat er nou net niet bij kan hebben. Sterkte
pi_34972686
Wat verschrikkelijk vervelend voor je Githa... Nog een week langer tegen de operatie opzien en dan deze kopzorgen er ook nog bij hebben. Ik zou toch proberen of je de boel nog om kan gooien op je werk (zodat je deze week ook nog wat afleiding hebt) en met de operatie desnoods onbetaald verlof opnemen. Kan me voorstellen dat je even ontroostbaar bent... dit is even teveel aan je hoofd in een toch al zo spannende periode.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 18:54:01 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_34974798
githa... wat vreselijk! In het ergste geval moet je je maar gewoon ziek melden ofzo denk ik dan, je moet toch wat niet waar? potverdorie meid, wat een toestand. Veel sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_34975664
Jeetje Githa wat een rotsituatie zo zeg ! Ik zou me denk ik ook ziek melden als ik echt echt echt geen vrij kon krijgen, nood breekt wet en je kind gaat voor.
pi_34975721
Githa Het lijkt me idd dat er nu wel degelijk sprake is van noodzaak/overmacht enz enz.
Volgens mij heb je wel recht op zorgverlof, je neemt immers vrij om voor je geopereerde zoon te zorgen.
Ik hoop maar dat je er snel uitkomt.

En dat van carnaval, dat wisten ze toch ook wel toen ze die afspraak maakte?

edit: githa, doe mij eens mailen, ik heb je adres niet op deze computer.

[ Bericht 7% gewijzigd door LadyS op 11-02-2006 19:37:49 ]
pi_34976306
Githa wat rot zeg! Is dat omdat de chirurg carnaval wil vieren of omdat ze met carnaval veel ongelukken verwachten ofzo:? En wat ladyS zegt dat wisten ze toen je die afspraak maaktte toch ook wel. Je hebt er niks meer aan maar ik zou maandag wel even bellen en zeggen wat dat dus voor jullie betekent. (alles al geregeld, kind voorbereid enz enz)
Nog langer in spanning. Dikke kus en kroelen vanuit hier
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2006 @ 19:42:57 #131
81992 Githa
pi_34976313
done!
Ik begin weer een beetje moed te krijgen, dat 'ik ga gewoon' gevoel
Hartsikke fijn dat jullie zo lief reageren maandag even mijn baas bellen en dan maar bespreken wat we voor elkaar kunnen krijgen. Ik betrek het ook altijd zo vlug op mezelf, net of het mijn schuld is dat die chirurg afbelt en heel de boel weer omgegooid moet worden.
Maar goed, ondertussen maar proberen om me niet te druk te makenen er vanuit te gaan dat het allemaal wel geregeld wordt.
Zomaar ziek melden voel ik me veel te schuldig voor hoor dan zou ik nog liever gewoon zeggen dat ik niet kwam gezien de situatie en een werkopdracht riskeren.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:35:09 #132
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34978346
Lieve meis toch, wat klote!!!!
Maar jij gaat gewoon bij je kleine man zijn hoor, wel of geen zorgverlof. Daar komt geen baas tussen. Ik hoop echt dat alles snel opgelost wordt! Dikke kus van ons!
pi_34978434
Githa wat kl*te!
Maar zoals Renzell zegt jij gaat zeker bij je ventje zijn
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2006 @ 20:40:09 #134
81992 Githa
pi_34978536
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:42 schreef jessie het volgende:
Githa wat rot zeg! Is dat omdat de chirurg carnaval wil vieren of omdat ze met carnaval veel ongelukken verwachten ofzo:? En wat ladyS zegt dat wisten ze toen je die afspraak maaktte toch ook wel. Je hebt er niks meer aan maar ik zou maandag wel even bellen en zeggen wat dat dus voor jullie betekent. (alles al geregeld, kind voorbereid enz enz)
Nog langer in spanning. Dikke kus en kroelen vanuit hier
neej neej, de chirurg wil geen carnaval vieren ik hoop iig dat dat de reden niet is...
ze hebben gewoon op de voicemail ingesproken dat het een week wordt verzet.
Het is dan in de week van carnaval en dan zijn bijna al mijn collega's vrij en dus is het voor mij moeilijk om een vervanger te vinden voor mijn clienten, dat regelen wij namelijk zelf normaal.
Kort gezegd heb ik nu een week vrij genomen, di eis van start gegaan en ik moet alles weer verzetten ....gaat moeilijk worden.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2006 @ 20:40:09 #135
81992 Githa
pi_34978537
edit: ik denk dat er wat met mijn muis is want hij post alles dubbel
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:42:30 #136
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_34978626
Nou Githa, hopen maar dat je collega's zich een beetje gedragen zoals collega's dat horen te doen. Ennuh maandag ook even naar het ziekenhuis bellen hoor om te vragen hoe en waarom. Succes
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:12:03 #137
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34979705
Och Githa, ik kan me helemaal voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Zo op het laatste moment, dan word je wel voor het blok gezet.
Heb je het ziekenhuis al gebeld om de reden? Als je je sterk genoeg voelt, moet je proberen om je toch te laten gelden. De moeite die het je gekost heeft om vrij te krijgen, de energie die het je kost. Onvoorstelbaar dat het ziekenhuis zo onzorgvuldig met de afspraken omgaat.
Dikke en je komt er echt wel uit hoor.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 21:38:44 #138
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34980639
Githa
pi_34980651
He getsie Githa, wat vervelend joh. Ik hoop dat er wat te regelen valt. Maar je zult ook zien dat je je van te voren druk heb gemaakt om niets

Nou Joshua is afgelopen weekend ziek geweest. Hoge koorts en diaree. Vervelend maar goed maandag was hij er al weer aardig bovenop, dus dinsdag terug naar het kdv. Er waren dus bijna geen kindjes aanwezig vanwege dat ze allemaal ziek waren, virusje wat de ronde deed in het kdv.

Woensdag werden we gebeld dat Joshua niet lekker was en pijn in zijn oortjes leek te hebben. Dus s'middags naar de dokter. Oorontsteking Snel antibiotica gehaald en toen ging het een paar uur later al wel weer. Werden we dus donderdag morgen opgebeld door de health & safety afdeling van het kdv, dat er een virus de ronde ging en dat er die nacht een kindje was overleden die ook die symptomen had. Nou ik schrok mijn eigen helemaal lek Niet te min was ik enorm verdrietig voor de familie van dat kindje, maar ik was ook doodsbenauwd dat het wat met dat virus te maken had.

Alle kinderen hebben een beetje ontlasting moeten inleveren voor onderzoek en ondertussen is het kdv gesloten tot nadere informatie. Brrr, ik vind het nog steeds eng en let angstvallig op dat er niets aan de hand is met Josh en Chantel

De oorontsteking is volgens mij alweer bijna foetsie trouwens, want mijnheer loopt alweer aardig te rouwdouwen
pi_34980906
Lewis wat griezelig! Hopelijk wordt snel duidelijk wat er precies aan de hand is.
En wat afschuwelijk dat dat kindje dood is. Bah, word ik helemaal naar van.
pi_34981091
Dat is eng Lewis! Heel erg voor die ouders.. sterkte met 't wachten op de resultaten!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:00:05 #142
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34981356
Lewis wat eng!
Ik zou ook als een kip op haar kuikens zitten volgens mij dan. Sterkte!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_34982304
Ja het laat me ook helemaal niet los. Het hoeft natuurlijk helemaal niet dat virus te zijn wat het leven heeft gekost bij dat kindje. Maar ja toch he, ze zeiden bij die health & safety dat er rond dit jaar altijd veel kindjes zijn die vaak overgeven en diaree hebben. Nou ja dat vond ik nogal onzinnig klinken eigenlijk, en stelde me dus ook helemaal niet gerust.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:52:54 #144
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_34983106
Tjee lewis das niet mis zeg.

Githa hopelijk loopt het allemaal een beetje los.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 22:53:55 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_34983149
Lewis... pffff.... zei de dokter er nog iets over?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 11 februari 2006 @ 23:14:17 #146
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34983963
Githa, wat een gedoe zeg!
en lewis, wat eng allemaal..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 23:15:40 #147
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_34984009
Githa wat een domper

jeetje lewis dat is ook niet niks zeg
  † In Memoriam † zondag 12 februari 2006 @ 09:08:32 #148
81992 Githa
pi_34990698
Lewis, wat eng zeg!
Hopelijk kunnen ze je snel geruststellen.
pi_34991102
Lewis, gaat het om het RS-virus? Daar zijn kortgeleden 2 pasgeboren nichtjes van me mee opgenomen in het ziekenhuis en daarom had mijn schoonmoeder er wat informatie over meegenomen. Het zijn doodgewone verkoudheidsverschijnselen en dat feit heeft me aardig schrik aangejaagd. Ga ook wat vaker snachts bij mijn (verkouden) guppie checken tegenwoordig.
Hoop dat je snel gerust gesteld wordt.
  zondag 12 februari 2006 @ 11:18:47 #150
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34992116
och Lewis wat een schrik, hoop dat je snel duidelijkheid hebt daarover
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')