Volgens mij is 'normen en waarden' helemaal niet aan de richting van een school gelieerd, sterker nog, op de (katholieke) school waar ik vroeger zat keken we collectief neer op de goddeloze bende van de school naast ons (en ik was zelf niet eens gelovig, kan je nagaan). En nee, ik denk ook niet dat die houding exemplarisch was voor christelijke scholen in het algemeen. Ik denk dat het verschil tussen scholen onderling gewoon groter is dan het verschil tussen katholieke en openbare scholen, mocht dat er al zijn.quote:Op donderdag 16 september 2004 12:28 schreef bastardhost het volgende:
Onze keuze viel op een school met een geloofs achtergrond. Niet om het geloof op zich, maar meer om de normen en waarden ervan [..]
Nou geloof me er zijn hier in de omgeving scholen genoeg waarbij de pas geboren broertjes en zusjes direct ingeschreven worden om maar een plekje te hebben.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:20 schreef dutchie het volgende:
Wanneer schrijf je je kind eigenlijk in?
(Ja, ja, ik snap dat 3 maanden een beetje vroeg is ja.)
Geen ideequote:Op donderdag 16 september 2004 16:20 schreef dutchie het volgende:
Zelf denk ik er ongeveer eender over. Alleen wil ik mijn kinderen de kans bieden dit zelf uit te vinden. Voor heel veel mensen werkt geloven positief. Wie ben ik om mijn kinderen die kans "by design" te ontnemen?quote:Op donderdag 16 september 2004 18:20 schreef speedfreakssj het volgende:
Godsdienstzooi vind ik persoonlijk slecht. [..]
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 15 september 2004 23:55 schreef moussy het volgende:
Loop eens onverwachts een school binnen en ga dan naar de klas waar je oudste in zou komen te zitten. Dan krijg je vaak al een ander beeld, dan dat je op afspraak komt.
Om te kijken of ze ook zo overdreven poezelig doen als ik er niet bij benquote:Op vrijdag 17 september 2004 14:16 schreef Moonah het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Zouden scholen zich werkelijk beter voordoen dan ze zijn als ouders op bezoek komen?
Of zou het wellicht zo kunnen zijn dat leerkrachten altijd het beste met 'hun' kinderen voorhebben?
Hm, dat is idd niet wat je mag verwachten. Maar ik kan me niet voorstellen dat je een slechte sfeer of een pedagogisch onveilige situatie kunt verbloemen op een georganiseerde dag....quote:Op vrijdag 17 september 2004 14:31 schreef moussy het volgende:
Mijn ervaring met een peuterspeelzaal was dat het er dus totaal anders aan toe ging als ik onverwachts kwam. Kinderen werden aan armen gegrepen en op een stoeltje gekwakt en zo waren er nog wat dingetjes.
Da's waar!quote:en daarbij vind ik het wel prettig om te zien of een juf-meester orde kan scheppen in een dolle kleuterklas en dat zie je niet op een voorlichtingsavond.
Hier is de gewone inschrijfdag altijd ergens rond februari. Dan worden de kinderen aangemeld die voor 1 oktober van het jaar daarop 4 worden. Het kan dus zijn dat je kind net 2,5 is.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:20 schreef dutchie het volgende:
Dat ligt eraan.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:20 schreef dutchie het volgende:
Wat belachelijk!quote:Op vrijdag 17 september 2004 16:02 schreef es70 het volgende:
Hier valt er niets te kiezen qua katholiek, christelijk of openbaar. Er zijn alleen maar katholieke scholen... Nu ben ik katholiek, dus dat is niet het probleem.
Ook kan je niet kiezen op welke school je je kind zou willen hebben, dat wordt toegewezen door een (on)'wijze' commissie. De enige belofte die ze doen is dat je niet meer dan 2 verschillende scholen toegewezen krijgt.
Ik heb ontzettend moeten knokken om mijn 4 kinderen op dezelfde school te krijgen, en ik ben een van de weinigen die het voor elkaar heeft gekregen.
Als het aan het Stichting Katholiek Onderwijs Volendam had gelegen, hadden mijn kinderen om-en-om op een andere school gezeten (nr. 1 +3 op school 1, en nr. 2 + 4 op school 2). Mijn kinderen zijn nu 8, 6, 5 en 4, niet echt een haalbare siuatie dus.
In ons gevecht tegen het SKOV zijn we tot het ministerie en al aan de bel gaan trekken, maar zonder resultaten...
De situatie is niet illegaal, maar wel uitzonderlijk![]()
Jij woon toch ook in Capelle?quote:Op donderdag 16 september 2004 16:56 schreef E.T. het volgende:
[..]
Geen idee
Ik weet wel al naar welke school Saskia straks gaat.
Hier in de wijk hebben we drie scholen; een openbare, een zwaar gereformeerde en een christelijke. De zwaar gereformeerde valt af; de moeders die daar hun kinderen ophalen hebben allemaal lange rokken aan, zijn zwaar gelovig (en dan bedoel ik heel zwaar) daar voel ik me niet prettig bij (geen autorijden op zondag, 2x naar de kerk, etc) Dan de openbare.. als ik hoor wat voor taal daar op het schoolplein uitgekraamd wordt door 6 a 7 jarigen, hoe die naar hun ouders en leerkrachten toe communiceren, nee sorry...
De Christelijke is een mooie tussenweg hier. Ja, de leerkrachten worden met 'u' aangesproken, de kinderen zijn lekker vrij, er wordt wel wat aan geloof gedaan (precies genoeg, ik vind dat Saskia daar best wel wat over mee mag krijgen) maar er wordt vooral 'gewoon' gedaan. Zoals ikzelf ook ben.
Buiten de wijk wil ik Saskia niet naar school hebben. Ik vind het belangrijk dat ze vriendinnetjes/klasgenootjes in de buurt heeft. Dat ze (een paar jaar verder) zelf naar school kan gaan, dat ik haar niet met de auto weg hoef te brengen en dat ze de kinderen in de buurt niet kent, want die spelen allemaal met klasgenootjes die wel in de buurt wonen. (er woont hier een meisje van 8 dat niet in de buurt op school gaat (zij gaat naar een andere streng gelovige school).. het kind zie ik altijd alleen in de buurt rolschaatsen enzo)
Kwam er tijdens wat surfen laatst nog achter dat de school die we uitgekozen hebben ook nog eens heel goed scoort in diverse onderzoeken en dat inderdaad hun beleid (zoals ze op hun website vermelden) heel goed bij mijn ideeen aansluit.
Nope, De Klimop (vestiging Schenkel)quote:Op zaterdag 18 september 2004 00:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij woon toch ook in Capelle?
Is die openbare toevallig De Pyramide? Daar heb ik op gezeten.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |