Ik vroeg me af in hoeverre andere ouders bezig zijn met de toekomst van hun kind. Ik ben benieuwd naar jullie gevoelens, ideeen en ervaringen mbt de toekomst van je kind.
Ik zie alleen niet of het een jongetje of meisje is.
quote:Als je nou ff op het geboortekaartje kijkt...
Op maandag 12 januari 2004 13:34 schreef jojomen4 het volgende:
Wat een lieve fotos van je kindje![]()
![]()
![]()
![]()
De kinderen die geboren waren tussen oktober 2000 en september 2001 waren nu aan de beurt voor inschrijving. Katja krijgt dus volgend jaar haar brief.
Voor de zekerheid ook nog maar even de school gemaild, want dit systeem werkt natuurlijk alleen maar als de scholen ook geen inschrijvingen accepteren van kinderen die nog geen brief hebben gehad.
De directeur verzekerde mij dat dat ook echt niet gebeurde en dat het voordeel van dit systeem is dat er geen wachtlijsten zijn, dat iedereen even veel kans maakt en dat je dus niet de situatie krijgt dat mensen hun kind al in gaan schrijven als ze zwanger zijn.
Het nadeel is dat je er zelf zo weinig invloed op hebt of je kind op de school van je keus terecht komt.
Ik vind het echt het belangrijkst dat de school op loopafstand is en dat er geen gevaarlijke wegen overgestoken moeten worden.
Zag dat anderen ook een link van de school erbij zetten, vind ik ook wel leuk
Bij deze.
[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 12-01-2004 15:15]
Christan gaat (aaargh, dit jaar al! Het gaat veel te hard!) naar deze school: http://www.bsv.nu/
quote:Ik zag alleen de fotow, sorry hoor.
Op maandag 12 januari 2004 13:36 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Als je nou ff op het geboortekaartje kijkt...
Wij vonden het erg moeilijk om te kiezen en hebben uiteindelijk voor deze school gekozen, omdat ze les op maat geven en omdat ze relatief kleine klassen hebben.
Voor de rest fantaseer ik er op los wat voor een beroep ze later zal gaan kiezen en naar wat voor een vrouw ze uit zich zal ontwikkelen
Daar gaat Damey na de zomer vakantie naar toe.
Het is de dichtsbijzijnde en de enige openbare basisschool in de directe omgeving. Wat we dus fatsoenlijk lopend af kunnen leggen.
De peuterspeelzaal zit daar ook in een zijstraat dus dat wordt geen probleem als Duncan strax op de psz zit en Damey op de kleuterschool.
quote:thanx, ik vind haar foto's ook errug leuk, het is dus een lief meisje, maar dat het een meisje is had je inmiddels al begrepen..
Op maandag 12 januari 2004 13:34 schreef jojomen4 het volgende:
Wat een lieve fotos van je kindje![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Jij als ouder bent toch degene die bepaalt naar welke school je kind gaat...
Op maandag 12 januari 2004 13:37 schreef livelink het volgende:
Het nadeel is dat je er zelf zo weinig invloed op hebt of je kind op de school van je keus terecht komt.
quote:Dat klinkt goed Phileine, een goede sfeer op school is erg belangrijk, prettig ook dat de school in de buurt staat, maar dat is voor mij niet doorslaggevend.
Op maandag 12 januari 2004 13:43 schreef phileine het volgende:
Ze doen gewoon erg hun best om er iets leuks en bijzonders van te maken, de sfeer is goed. Voor een basisschool vinden we het ook gewoon erg belangrijk dat ie in de buurt is, omdat de kans dan veel groter is dat de meeste klasgenootjes ook in de buurt wonen.
Dus ja, wij hebben er zeker al over nagedacht, al voelt het nog wel heel ver weg.
quote:Idd, met het topic doelde ik niet alleen op de keuze voor de toekomstige school, maar ook verder.
Op maandag 12 januari 2004 14:43 schreef moussy het volgende:
Voor de rest fantaseer ik er op los wat voor een beroep ze later zal gaan kiezen en naar wat voor een vrouw ze uit zich zal ontwikkelen
quote:Jammer dat je het leven zo somber inziet.
Op maandag 12 januari 2004 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Kinderen hebben geen toekomst, wereld gaat naar de klote, dus party while it lasts
Ik heb nog even de websites bekeken van hierboven genoemde links, er zitten leuke tussen!!
quote:Zie het leven helemaal niet sober,
Op maandag 12 januari 2004 20:44 schreef melonovy het volgende:[..]
Jammer dat je het leven zo somber inziet.
Hij heeft de hersens voor Havo, maar mist een stukje concentratie (ADD), waardoor hij wellicht een onvoldoende score op zijn cito haalt. (Over 4 weken of zo!)
Gelukkig wordt op de school die onze voorkeur heeft een kind op de mavo, die meer in zijn mars heeft, in het eerste jaar al doorgeschoven naar een hoger niveau, dus, als het er in zit, komt het er ook wel uit.
Hij wil paleontoloog worden, maar is er al achter dat dat in beginsel niet zo goed verdient. We hebben hem dus aangeraden om te denken over een ander beroep, wat misschien wel erbij aansluit en makkelijker te realiseren is, zoals geschiedenisleraar. Kan al met havo en daarna de lerarenopleiding. Hij zou dan als volwassene toelatingsexamen kunnen doen op een universiteit en alsnog de studie paleontologie doen, als hij daar dan nog steeds interesse in heeft.
Verder denkt hij ook na over hoe lang alles duurt. Dus vanaf nu tot zijn eerste betaaldag! Ik kan me dus niet aan de indruk onttrekken dat hij liever niet al te lang wil studeren.
Maar ach, we zien wel. Eerst over 4 weken die cito maar eens afwachten.
En jullie allemaal succes met het vinden van een leuke basisschool. Hopenlijk hebben jullie kids ook zo'n fantastische lagere schooltijd!
quote:Hoogte ouderbijdrage en wat daarvoor gerealiseerd wordt.
Op dinsdag 13 januari 2004 07:11 schreef Rewimo het volgende:
Gia (handig, iemand met ervaring met scholen), wat zijn voor jou de sterke punten van een basisschool? Wat is belangrijk om op te letten als je een school kiest?
Is bij ons geloof ik ongeveer 25 euro voor 2 kinderen. Ze krijgen dan een kadootje met sinterklaas, of 3 euro voor de suprise. Met kerst krijgen ze een eenvoudig kerstdiner, of er wordt een kerstmarkt gehouden. Ook met carnaval krijgen ze van alles, drinken, snoep, chips. Verder is er nog een spelletjesdag, avond4daagse en speeltuindag/schoolreisje. (wisselt af per jaar)
Dus best veel voor 12,50.
Verder vind ik het ook belangrijk hoe de overblijfregeling verzorgd wordt. Krijgen ze drinken of moet het kind het zelf meebrengen? Hoeveel ouders op hoeveel kinderen? Wat kost overblijven?
Voor zover wat de ouders aangaat.
Voor de kinderen is het belangrijk dat er een prettige sfeer hangt. Versierde gangen (werkstukken!) vrolijke klaslokalen. Niet te grote klassen.
Speelplaats gescheiden in onderbouw en bovenbouw, of apart speelkwartier.
Ook fijn om te weten is of er onderwijsassistenten zijn, of er gebruik gemaakt wordt van remedial teachers. Of er extra aandacht is voor kinderen die het wat moeilijker vinden.
En uiteraard niet onbelangrijk is de grootte van de school.
Ik vond een kleinere school wel prettig, anderen vinden een hele grote school fijner. Dat is maar net waar je voor kiest.
De afstand naar school en of er drukke wegen overgestoken moeten worden.
Of de school openbaar of bijzonder is, maakt volgens mij niet zo heel veel uit. Tenminste hier niet. (Katholiek)
Misschien dat gereformeerde scholen wat godsdienstiger zijn ingesteld en dan is het maar net wat je wilt.
Ik heb voor deze school gekozen, omdat ik er vroeger zelf op heb gezeten en het altijd een erg fijne school vond. Ik kende sommige leerkrachten dus al, wat wel prettig was.
Het is misschien ook handig, als je nog niks van een school weet, om aan andere ouders te vragen hoe die school bevalt. Als ouders enthousiast reageren, dan zit het wel goed, reageren ze niet zo enthousiast of hebben ze opmerkingen over het reilen en zeilen, dan weet je dat in elk geval en kun je dat meenemen in je beslissing. Vooral als er meer scholen in je buurt zijn.
Christans school is een particuliere school die wordt gerund door een vereniging van ouders (is een heel apart systeem dus). Het schoolgeld is hoog maar daarvan wordt dus de hele school onderhouden. Grote voordelen vind ik de kleine klassen (kleuters 15, daarna maximaal 30 kinderen), en de vele buitenschoolse activiteiten. Er is een continurooster, dus alle kinderen blijven over (zal eens even informeren naar dat drinken trouwens ). De school hangt geen bepaalde godsdienst aan, maar de kinderen krijgen wel les over alle godsdiensten. Ik vind het allemaal erg positief klinken (wie meer wil weten moet maar even op de site neuzen, die ik in mijn eerste bericht heb genoemd).
quote:Wat ik erg belangrijk zou vinden is dat ik van te voren zou willen weten hoeveel kans er is dat mijn kinderen in de klas komen bij deeltijd mensen. Als ik nu op mijn stageschool kijk, dan is het de ene dag leraar a, de tweede dag leraar b, dan nog een keer leraar c enzovoort. Dit lijkt me absoluut niet prettig voor kinderen!
Op dinsdag 13 januari 2004 07:46 schreef Gia het volgende:[..]
Hoogte ouderbijdrage en wat daarvoor gerealiseerd wordt.
Is bij ons geloof ik ongeveer 25 euro voor 2 kinderen. Ze krijgen dan een kadootje met sinterklaas, of 3 euro voor de suprise. Met kerst krijgen ze een eenvoudig kerstdiner, of er wordt een kerstmarkt gehouden. Ook met carnaval krijgen ze van alles, drinken, snoep, chips. Verder is er nog een spelletjesdag, avond4daagse en speeltuindag/schoolreisje. (wisselt af per jaar)
Dus best veel voor 12,50.Verder vind ik het ook belangrijk hoe de overblijfregeling verzorgd wordt. Krijgen ze drinken of moet het kind het zelf meebrengen? Hoeveel ouders op hoeveel kinderen? Wat kost overblijven?
Voor zover wat de ouders aangaat.
Voor de kinderen is het belangrijk dat er een prettige sfeer hangt. Versierde gangen (werkstukken!) vrolijke klaslokalen. Niet te grote klassen.
Speelplaats gescheiden in onderbouw en bovenbouw, of apart speelkwartier.
Ook fijn om te weten is of er onderwijsassistenten zijn, of er gebruik gemaakt wordt van remedial teachers. Of er extra aandacht is voor kinderen die het wat moeilijker vinden.En uiteraard niet onbelangrijk is de grootte van de school.
Ik vond een kleinere school wel prettig, anderen vinden een hele grote school fijner. Dat is maar net waar je voor kiest.De afstand naar school en of er drukke wegen overgestoken moeten worden.
Of de school openbaar of bijzonder is, maakt volgens mij niet zo heel veel uit. Tenminste hier niet. (Katholiek)
Misschien dat gereformeerde scholen wat godsdienstiger zijn ingesteld en dan is het maar net wat je wilt.Ik heb voor deze school gekozen, omdat ik er vroeger zelf op heb gezeten en het altijd een erg fijne school vond. Ik kende sommige leerkrachten dus al, wat wel prettig was.
Het is misschien ook handig, als je nog niks van een school weet, om aan andere ouders te vragen hoe die school bevalt. Als ouders enthousiast reageren, dan zit het wel goed, reageren ze niet zo enthousiast of hebben ze opmerkingen over het reilen en zeilen, dan weet je dat in elk geval en kun je dat meenemen in je beslissing. Vooral als er meer scholen in je buurt zijn.
quote:Grappig dat je dit noemt Troel; ik had ook niet verwacht dat dit prettig voor de kinderen zou zijn! Wij hebben op school heel veel part-times en ik merk niet dat het voor de kinderen/ouders een probleem is. Het gaat volgens mij meer om de vastigheid, elke maandag en dinsdag heb ik juf/meester die en die en de rest van de week die ander.
Op dinsdag 13 januari 2004 09:15 schreef Troel het volgende:
Wat ik erg belangrijk zou vinden is dat ik van te voren zou willen weten hoeveel kans er is dat mijn kinderen in de klas komen bij deeltijd mensen. Als ik nu op mijn stageschool kijk, dan is het de ene dag leraar a, de tweede dag leraar b, dan nog een keer leraar c enzovoort. Dit lijkt me absoluut niet prettig voor kinderen!
quote:Nou, hier is het dus niet elke week hetzelfde, als dat wel zo is, dan is het alweer wat minder erg denk ik wel ja.
Op dinsdag 13 januari 2004 09:24 schreef just me het volgende:[..]
Grappig dat je dit noemt Troel; ik had ook niet verwacht dat dit prettig voor de kinderen zou zijn! Wij hebben op school heel veel part-times en ik merk niet dat het voor de kinderen/ouders een probleem is. Het gaat volgens mij meer om de vastigheid, elke maandag en dinsdag heb ik juf/meester die en die en de rest van de week die ander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |